Khamis, 22 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Analisa Kumbang

Posted: 22 Sep 2011 04:23 AM PDT

Analisa Kumbang


Syabas Chegubard Atas Pendedahan Cincin RM24.4 Juta Rosmah

Posted: 21 Sep 2011 06:24 AM PDT


Dato Seri Anwar Ibrahimthink the Ministry should have guidelines on dress code for the artists of this country artist that does not encroach eastern border as the Malays and not shipped with the artists follow the western way of application The above picture has become a hot conversation among journalists who would film the world of entertainment artists on the Night of Stars Awards Gala organized by the All American Rejects Top News recently. They also "surprised" with the courage a few popular artists who do not have to draw attention to the over-sexy dress ... Normal to the best tactics to get


Dato Seri Anwar Ibrahim

Wikileaks Garuda - Anwar Ibrahim Gagal DIDIK Markus Horison DIVERT Issue…??

Posted: 21 Sep 2011 06:20 AM PDT

Goalkeepers squad shirt Garuda Indonesia, Markus Horison proven FAILED to follow Pak Anwar ... tactics "to blame others .." and also "divert issue". Especially Anwar Ibrahim is "known" in Indonesia ...

Anwar, who have the attitude of a BANGSAT upper class, is pointing fingers towards others alone to close the error yourself ...

Look at how he fled into hiding in the Turkish embassy when undergoing a medical doctor Saiful, Anwar lying all over the country that the police will arrest him, kunuuunnya is the wish "to kill" him and many more klentong Anwar's bitch to do ....

18SX PANAS VIDEO SEX KJ TELAH TERSEBAR.

Posted: 21 Sep 2011 06:20 AM PDT


there are two or three others that are not elements LOYALTY and sell information to the opposition. Do not believe? Wait time later. Will be exposed.

Kenapa Zizie Ezette Buat Yb Datuk Bung Mokhtar Menangis...?

Posted: 21 Sep 2011 06:19 AM PDT

Mat Sabu reaction is only put on the canal answered "no comment" to describe what the ..?

If the sound clip is certainly defamatory Mat Sabu will brag and say she will suit and will make a police report. Look at his own reaction Mat Mat Sabu on the issue of Indra, he is a fierce opponent for kunuunnya confident that the truth is the place .

Buletin Wikileaks..! Baca Kisah Benar Wanita Jawa Bernama ROBENGAH

Posted: 21 Sep 2011 06:18 AM PDT

The process of the rebellion leaders and elected representatiLinkves PKR Selangor Pakatan MPs increasingly bold and not the slightest feeling bow down His Royal Highness the Sultan of ...!

Discount Shopping proud and arrogant display a statement of the Minister of Selangor, the most stuttering in the world. By power, Khalid would become a pierced nose cow ....

In fact he suggests that he was not sure would be present at the swearing of the new State Secretary, Datuk Khusrin Munawi scheduled to be held on Thursday this ... ..

Teach Less ...! Has never happen again where the state government representatives to boycott and boycott the pleasure of the Sultan ..! But we must not forget that the saplings saplings cheap hardcore sycophant species Anwar can do it ..., just look what often happens in the Perak State Assembly ..., as well as more recently the House of Parliament becomes Zoo ...!

Ohpolitik!™

Posted: 22 Sep 2011 03:58 AM PDT

Ohpolitik!™


Bajet 2012 Harapan Rakyat Bawah, Tengah & Elit

Posted: 21 Sep 2011 05:32 PM PDT

Bajet 2012 dilihat satu fenomena penting yang membuktikan setakat mana transformasi yang cuba dibawakan oleh DS Najib. GTP yang dilaungkan perlulah selari dengan kehendak rakyat yang semakin bijak menilai dan pantas mendapat info dihujung jari mereka.



Namun apakah harapan rakyat terhadap bajet 2012? Bagi rakyat yang berada di bawah, mereka hanya mampu meminta satu bajet yang dapat menyerap kos sara hidup yang tinggi kini. Tidak dapat dinafikan, kerajaan BN yang dilihat elit itu turut memberikan perhatian berkenaan perkara ini. 

Namun apakah pula harapan rakyat yang berada dipertengahan? Golongan ini dahulunya majoroti datang dari kelas bawahan juga. Namun dari usaha Kerajaan BN, mereka bangun dan kini mampu hidup selesa. Mereka mahukan hidup mereka lebih selesa dari ini. Bagi mereka gaji yang diterima haruslah setimpal dengan apa yang mereka perlu berbelanja. Jika tidak pastinya mereka juga akan menjadi golongan di bawah. 

Satu lagi rakyat Malaysia yang elit, Apakah harapan mereka terhadap bajet 2012? Bagi golongan ini, ada yang tidak kisah sangat dengan naik turunnya harga barang di negara ini. Bagi mereka, mahal murah mereka mampu dapatkannya. Mereka lebih rela menjadi penentang kepada kerajaan BN. Kenapa?

Jika dikaji, banyak golongan elit dan berpelajaran tinggi kini umpana kacang lupakan kulit. Mata mereka kami dah cukup dengan apa yang ada. kami mahukan pembaharuan kerajaan. Cukuplah pemerintahan kini, kerana bagi mereka apa yang mereka ada kini adalah hasil mereka sendiri, tanpa ada sedikit pun sumbangan pemimpin negara kini dalam kejayaan mereka.

Jiwa mereka tidak tenang, mahukan 'BERSIH' bagi kerajaan sedia ada. Apa yang dibuat hanyalah bagi mendapat sesuatu yang baru. Yang belum pernah mereka miliki. Kerajaan sekarang telah banyak cacat dan cela, Pakatan Rakyat nafas baru buat negara. Tanpa memikir hak rakyat yang bakal menderita. Perjudi masa depan jika negara diberi kepada mereka.

Bangunlah bangsaku, sokonglah apa yang ada. Jangan lupa bersyukur kepada Allah SWT. Kerana Islam masih terbela. Ada masjid masih boleh berkumandang azan sini dan sana. Jangan sampai semua ini senyap dek kerana untung nasib kita. Mengundi PRU13 kita bagi kepada yang hak saja. 

Dan rumus yang bertiup kencang buat penjawat awam, Khabarnya bermula Januari 2012 juga akan ada pelarasan Gred. Nama saja pelarasan Gred, tetapi yang sebenarnya semua kakitangan awam dari Gred 1 sampailah ke JUSA akan dapat kenaikan gaji. 

Buat Geng Pakatan, tentunya, apa jua yang bakal diumumkan nanti, semuanya tidak kena. Kerana tugas mereka hanyalah satu memastikan rakyat keliru dengan apa yang kerajaan buat. Buat rakyat, fikirlah dengan fikiran yang matang. Apakah kita perlu percaya dengan auta PEMBANGKANG? 

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 22 Sep 2011 03:55 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Top-up RM10, gayut sebulan

Posted: 21 Sep 2011 07:58 PM PDT


Orang kata lagi jimat pakai handphone pre-paid tapi jangan terperanjat kisah ada yang beli top-up RM10 boleh tahan sampai sebulan. Tak kisah kamu bergayut di handphone berapa lama?

Rupanya ia melibatkan kemahiran untuk crossing account dan hanya mereka di bahagian System Development Telecom saja yang tahu.

Caranya senang saja. Mohon anda semua jangan BUAT LBIH DARI 3 KALI untuk sesatu nombor, kerana ditakuti sistem akan auto detect dan batalkan nombor tersebut.

Masa terbalik adalah lakukan top-up pada hujung bulan, 25hb ke atas dalam pukul 3 am keatas. Masa itu sistem sedang di selenggara dan itulah peluangnya untuk lakukan crossing account.

Prosedurnya senang saja ...
1. Beli top-up RM 10 ... gesek nombor dan dah sedia
2. Kau orang type < ** REC 10 > , then send to 09901
3. Skrin akan keluar satu serial number 6 digit. Salin nombor tersebut.
4. Taip < ** REC 10> <123456> masukkan 6 digit tadi dan hantar ke 09902
5. Akan keluar reply "insert you top up number" dan taipkan 14 digit top-up number contohnya: <01234567891023> dan hantar ke 09903
6. Kalau berjaya, boleh guna sebulan.
Lebih kemungkinan tidak berjaya dan keluar muka Rais Yatim berikut:


Dengan tangannya yang bergulong macam sotong, Rais menyambung leteran, "Masuk toilet pun kono bayar 20 sen, ni nak top-up 10 hengget tapi pakai seumur idup plak. Banyak cantik muko ekau!

"Anak den main kontrak telekomunikasi pun kono saman"

Politik Harian

Posted: 22 Sep 2011 03:37 AM PDT

Politik Harian


Lepas Bapak! Anak Mat Sabu Pula Hina Polis! #marxsabu

Posted: 22 Sep 2011 02:20 AM PDT


Selepas bapanya menghina pejuang bukit kepong, anak lelaki Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu iaitu Ahmad Saiful Islam, 23, pula menuduh polis menjadi dalang dalam cubaan membakar rumah mereka. 

Ini lah rupanya cara Mat Sabu mendidik anak-anaknya, membenci kepada polis yang menjaga keselamatan negara. 

Yang tak betulnya, anak perempuan Mat Sabu Nurul Huda pula pergi buat repot kat balai polis! tak ke bangang namanya tu? 


Huru hara lah...


Justeru itu Polis Diraja Malaysia (PDRM) menafikan dakwaan anak lelaki Mat Sabu itu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, polis bersifat profesional dalam menjalankan kerja mereka.

"Orang menuduh polis macam-macam, jadi timbanglah sendiri. Pada saya bila satu kejadian berlaku, kita adalah satu agensi yang telah menekankan selama ini dan akan datang bahawa we are professional agency.

"Kita bersikap terbuka dan adil dengan semua pihak," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Triaj PDRM di Balai Polis Travers.

PM Menyampaikan Penghargaan Kepada Waris Pejuang Bukit Kepong

Posted: 22 Sep 2011 12:50 AM PDT


PM menyampaikan penghargaan kepada waris pejuang peristiwa Bukit Kepong yang berupakan replika, sijil serta sumbangan wang tunai sebagai menghargai jasa mereka dalam memperjuangkan kemerdekaan.


















Sekitar Rumah Terbuka Merdeka Raya Tiga Sayap Umno - Ketibaan PM dan TPM

Posted: 22 Sep 2011 12:31 AM PDT













Kehadiran 15,000 ribu orang...

Suasana Pilu Ketika Majlis Penghargaan Wira Bukit Kepong

Posted: 21 Sep 2011 11:40 PM PDT

Suasana pilu apabila Perdana Menteri Dato' Sri Najib Razak menyampaikan Penghargaan kepada pewaris Wira Bukit Kepong.

Mat Sabu bangsat!

Selanjutnya selepas ini...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Ketibaan PM Di Majlis Rumah Terbuka Merdeka Raya Pemuda, Wanita, Puteri UMNO

Posted: 21 Sep 2011 10:45 PM PDT

Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Razak hadir bersama isteri di Dewan Merdeka sempena Sambutan Majlis Rumah Terbuka Merdeka Raya Pergerakan Pemuda, Wanita, Puteri Umno.

Turut hadir sama Timbalan Perdana Menteri, sambutan amat meriah.

Tahniah kepada tiga sayap Umno.

Selanjutnya selepas ini...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sekitar Rumah Terbuka Aidilfitri Tiga Sayap UMNO

Posted: 21 Sep 2011 09:43 PM PDT


Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO menganjurkan majlis sambutan rumah terbuka Aidilfitri di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini bermula jam 10.30 pagi hingga 3 petang nanti.

Majlis tersebut akan dihadiri Perdana Menteri, merangkap Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO, barisan menteri Kabinet dan pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN).

Dilaporkan sambutan kali ini lebih istimewa kerana 25 waris pejuang peristiwa Bukit Kepong akan hadir untuk menerima penghargaan berupa replika, sijil serta sumbangan wang tunai sebagai menghargai jasa mereka dalam memperjuangkan kemerdekaan.

Dijangka lebih 10,000 pengunjung akan memeriahkan majlis yang dipenuhi dengan pelbagai acara menarik.












 

Rakaman Suara Orang Kanan Lim Kit Siang, DAP Selangor Yang Biadap!

Posted: 21 Sep 2011 07:00 PM PDT

Lee Kee Hiong merupakan Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Kajang sangat berpengaruh dalam DAP Selangor kerana beliau bukan sahaja menguasai Ean tetapi juga merupakan orang kanan Lim Kit Siang. Mari kita dengar rakaman suara orang DAP biadap ini... Macam ni punya biadap pun ada melayu PAS nak berpeluk cium lagi?

Video URL: http://youtu.be/orcJI0kaHhg

Ketua Pembangkang Setuju Dengan Najib - Sertai Jawatankuasa Khas Parlimen

Posted: 21 Sep 2011 06:00 PM PDT


Haaa... Macamnikan bagus, aman, damai, tenang... boleh mengeteh sama-sama lagi tu!

Daripada buat himpunan haram menyusahkan orang ramai buat apa? memang sah tak ada faedahnya der... Kalau nak selesaikan masalah selesaikan guna akal fikiran bukannya mengikut nafsu atau kepala lutut....

Aku dah cakap... akhirnya, Pakatan pembangkang bersetuju menyertai Jawatankuasa Khas Terpilih Parlimen yang bertanggungjawab menambah baik proses pilihan raya di negara ini.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tiga wakil dari pakatan pembangkang dalam jawatankuasa itu akan ditentukan bersama-sama oleh Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Anwar pada persidangan berita di sini berkata, keputusan untuk menyertai jawatankuasa khas terpilih itu adalah bagi memastikan wakil mereka dapat membawa cadangan pakatan pembangkang yang menuntut pilihan raya yang bersih, iaitu reformasi keseluruhan proses dan pelaksanaan pilihan raya.

Beliau berkata, setakat ini pihaknya belum menerima sebarangan maklumat rasmi mengenai usul penubuhan jawatankuasa itu yang akan dibentangkan pada persidangan Dewan Rakyat yang akan bermula 3 Oktober ini.

Pada 15 Ogos lepas, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penubuhan jawatankuasa itu dalam usaha menambah baik proses pilihan raya. - bernama

Jawatankuasa itu akan diketuai oleh seorang menteri dan dianggotai oleh sembilan wakil rakyat terdiri lima daripada parti kerajaan, tiga pembangkang dan satu bebas.

Kes Liwat Anwar: Pakar Asing Tidak Nafikan DNA Lelaki Y

Posted: 21 Sep 2011 05:00 PM PDT


Walaupun mendakwa kaedah yang digunakan oleh pakar kimia tempatan dalam mendapatkan asid deoksiribonukleik (DNA) adalah tidak tepat, seorang perunding sistem genetik molekular di Australia hari ini tidak menafikan bahawa DNA Lelaki Y wujud pada sampel yang diambil dari rektum Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

DNA Lelaki Y sebelum ini telah dikenal pasti serupa dengan DNA Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya itu.

Dr. Brian McDonald menyatakan demikian semasa menjawab soalan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden pada prosiding pembelaan terhadap Ahli Parlimen Permatang Pauh itu di Mahkamah Tinggi di sini.

Sebelum memberikan jawapan sedemikian, McDonald dilihat menjadi begitu defensif dari awal perbicaraan sehingga pada satu ketika 'meluahkan perasaannya' dengan mendakwa Mohd. Yusof cuba memutar-belitkan keterangannya dan keterangan-keterangan lain serta bukti-bukti yang telah dikemukakan.

Terdahulu, saksi pembelaan keempat itu ketika disoal mengenai degradasi sampel-sampel terutamanya berkaitan calitan-calitan putik kapas yang dibuat di bahagian rektum bekas pembantu peribadi Anwar itu menyatakan, adalah mudah untuk mengesan degradasi melalui analisis ujian elektroferograf.

Beliau turut mendakwa bahawa Ketua Unit Jenayah Berat, Jabatan Kimia Malaysia, Dr. Seah Lay Hong mengelak daripada menjawab soalan-soalan berhubung perkara tersebut apabila disoal oleh pihak pembelaan.

Lay Hong dalam keterangannya pada peringkat pendakwaan sebelum ini menyatakan bahawa terdapat kemungkinan berlakunya degradasi tetapi ia tidak begitu serius sehingga boleh merosakkan atau memusnahkan DNA pada sampel-sampel terbabit.

Bagaimanapun, McDonald ketika ditanya berdasarkan nota keterangan prosiding pakar kimia itu sebelum ini, adakah pihak pembelaan sendiri pernah menunjukkan sebarang bukti berhubung degradasi pada graf, kembali menyatakan bahawa Mohd. Yusof cuba memutar-belitkan keterangan.

Selain itu, saksi tersebut yang sebelum ini mempersoalkan mengenai proses pengasingan ekstrak DNA memaklumkan bahawa beliau 'pernah melakukannya tetapi bukan secara rutin'.

Sebaliknya, beliau lebih kepada mengawasi dan menyelia mereka yang melakukan proses tersebut sebelum tafsiran dibuat olehnya terhadap hasil ujian yang dijalankan.

Anwar, 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya itu di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Polis Akan Buka Kertas Siasatan Berhubung Video Seks Versi Baru Anwar

Posted: 21 Sep 2011 09:02 AM PDT



Pihak polis akan membuka kertas siasatan baru berhubung klip video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di mana telah dimuatnaik pada Selasa di beberapa laman blog termasukpapagomo.com.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar bagaimanapun berkata, ia hanya akan dibuat sekiranya terdapat laporan polis mengenai perkara itu.

"Kita perlu meneliti rakaman itu sebelum membuat siasatan baru.

"Prosedur siasatan yang sama akan dilakukan seperti kes (video seks dikaitkan dengan Anwar) sebelum ini bagi proses pendakwaan," katanya pada sidang media.

Beberapa laman blog termasuk papagomo.com pada Selasa menyiarkan klip video berdurasi 16 minit 16 saat yang memaparkan adegan seks seorang lelaki yang didakwa mirip Anwar bersama wanita Cina.

Klip video tersebut dengan jelas menunjukkan aksi seks kedua-dua individu terbabit tanpa sebarang tapisan.

bumiyang

Posted: 22 Sep 2011 03:34 AM PDT

Daniel Arif

Posted: 22 Sep 2011 02:18 AM PDT

Daniel Arif


SD CARD 4GB MEMORY FOR CANON POWERSHOT SD 850 IS

Posted: 21 Sep 2011 05:23 PM PDT

SD CARD 4GB MEMORY FOR CANON POWERSHOT SD 850 IS

SD CARD 4GB MEMORY FOR CANON POWERSHOT SD 850 IS

More photos

  • Capacity: 4GB
  • Type: (SDHC / CLASS 6) Secure Digital High Capacity
  • 100% compatible with all devices designed to use Secure Digital cards as standard or extended data storage
  • For PDA's, MP3's, Digital cameras and other portable devices

Full description

 

SD CARD 4GB MEMORY FOR CANON POWERSHOT SD 850 IS

Price: $7.91

one2many

Posted: 22 Sep 2011 01:33 AM PDT

one2many


PAS Takut ALLAH atau TUN M?

Posted: 21 Sep 2011 10:07 PM PDT

Juak-juak PAS, berhentilah daripada menyalahkan UMNO atas kegagalan melaksanakan hukum Hudud. Walaupun ada yang cuba bermain bahasa dengan mengatakan mereka memperjuangkan hukum, bukan isu, namun ia seolah-olah dijadikan modal untuk meraih keuntungan politik atas simpati orang Islam.

Di luar sana, ramai orang Islam yang mahukan agama dan mahu melihat syariat Islam ditegakkan. Kerana itulah ramai yang menyokong PAS. Tetapi hingga kini, PAS terus bermain dengan isu ini dengan tak henti-henti menyalahkan UMNO khususnya Tun M yang kononnya menentang hukum tersebut.

Menentang ertinya menolak. Menolak hukum al-Quran bukan perkara ringan, malah boleh terkeluar akidah. Adakah Tun M dan Pak Lah sudah terkeluar akidah kerana kononnya menentang usaha PAS tersebut?

Ditakdirkan Allah, mereka menguasai beberapa buah negeri pada PRU 12 lalu. Tetapi Hudud seolah-olah jatuh ke anak tangga paling bawah. Di depan orang Islam, mereka kata UMNO yang tentang. Maka makin bencilah orang-orang yang tidak tahu kepada UMNO. Sedangkan, UMNO juga Islam dan tak pernah saya dengar atau lihat apa-apa kenyataan rasmi yang mengatakan UMNO menolak Hudud.

Sekarang, PAS perlu buktikan kesungguhan mereka. Pedulikan orang Islam dan bukan Islam yang tidak faham. Pedulikan keadaan yang kononnya tidak kondusif. Pedulikan pandangan peguam-peguam sivil yang tidak bersetuju. Sebaliknya, patuh pada perintah Allah kerana bukankah selama ini PAS mendabik dada mereka pejuang Islam sebenar?

Kalau Allah dah suruh, buat sahaja. Orang Islam pasti sokong. Di Acheh, ia boleh dilaksanakan dengan baik. Kenapa di Kelantan dan Kedah tak boleh? Kenapa Selangor tak boleh? Kenapa Pulau Pinang tak boleh? Apa sebenarnya yang ditakutkan, Allah atau Tun M?

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 22 Sep 2011 01:29 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Tukar Kerajaan Mestikah Perlu Tukar Bendera ?

Posted: 21 Sep 2011 11:23 PM PDT

Hasrat membuak-buak pakatan pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada selepas PRU ke 13 sudah sampai ke peringkat tidak terkawal lagi. Beberapa kenyataan yang mengambarkan keghairahan mereka sudah terpacul daripada mulut pemimpin-pemimpin mereka. Mereka sudah merancang dan berkira-kira apa yang akan dibuat selepas menawan Putrajaya nanti.

Pemimpin Pakatan daripada PAS, Mat Sabu mahu mengubah sejarah negara ini dengan melakukan penulisan semula sejarah negara. Kononnya sejarah negara yang ditulis sekarang terlalu menyebelahi kepada kerajaan dan UMNO. Banyak fakta-fakta sejarah yang disembunyikan oleh UMNO kerana kononnya UMNO mahu rakyat tahu hanya UMNO saja yang memperjuangkan kemerdekaan negara ini.

Mat Sabu akan mengangkat komunis sebagai pejuang sebenar dengan menafikan golongan yang mereka anggap sebagai tali barut British sekiranya Pakatan menang nanti.

Kemudian timbul pula hasrat pemimpin pakatan pembangkang daripada DAP, M.Manoharan mahu menukar bendera Malaysia kepada sesuatu yang lain. Bendera yang yang ada sekarang lebih mengambar UMNO dan Barisan Nasional serta mempunyai persamaan seperti mana bendera Amerika Syarikat.

Bagi kedua-dua hasrat pakatan pembangkang ini menggambar mereka sudah kekeringan isu. Modal untuk menipu rakyat sudah tak ada, maka mereka membangkitkan sentimen-sentimen membenci oleh rakyat kepada kerajaan dengan isu-isu sejarah dan bendera.

Tidak ada perkara lain kah jika mahu membuat perubahan atau pembaharuan?

Apa niat sebenar dan simbolik tentang hasrat M.Manoharan untuk mengubah bendera Malaysia. Bagi saya Manoharan hanya mahu mengubah simbol-simbol dan warna di dalam bendera bukan mahu menjadikan bendera Malaysia itu berbentuk bujur, bulat atau tiga segi.

Simbol apa yang kemungkinan Manoharan mahu mengubahnya.

1. Simbul bulan dan bintang akan diubah menjadi simbul sabit dan tukul besi. Simbul itu adalah simbul komunis. Sedangkan bulan sabit itu lambang agama Islam sebagai agama Persekutuan.

2. Jalur-jalur dan bintang pecah 14 itu membawa maksud keanggotaan yang sama dalam Persekutuan 13 buah negeri dan Kerajaan Persekutuan juga akan dibuang kerana mereka mahu menjadikan negara ini satu kerajaan Republik Komunis yang berpusat kepada satu kerajaan bukannnya pecahan daripada pelbagai negeri

2. Jalur 14 merah putih akan disatukan menjadi satu warna iaitu warna merah yang amat disukai oleh orang Cina dan komunis.

3. Warna kuning mungkin juga akan ditukar kerana pakatan pembangkang tidak berminat kepada sistem beraja kerana sistem komunis anti tuhan,anti agama dan anti raja. Sedangkan warna kuning melambangkan kesetiaan rakyat kepada Raja dan Negara.

Ramai orang berpendapat, daripada memikirkan perkara-perkara yang belum pasti lebih baik pastikan pendaftaran ROS pakatan diluluskan sebelumkan PRU. Lambang dan bendera pakatan pembangkang pun belum wujud. Mereka akan bertanding dalam PRU dengan menggunakan lambang dan bendera parti masing-masing. Bagaimana mahu dipanggil 'pakatan 'jika banyak mereka antara mereka belum sepakat.

Persoalan lain, perlukah menukar bendera Malaysia jika kerajaan baru di bentuk kerana bendera Malaysia adalah lambang kedaulatan negara bukan lambang kepada parti atau kumpulan.

Amir Hamzah Mohamad
Batu Pahat

Apabila Pendidikan Berorientasikan Peperiksaan

Posted: 21 Sep 2011 10:51 AM PDT

Walau apa pun alasan ,pihak pentadbir sekolah mahu pun pengawas peperiksaan tidak boleh menghalang seseorang pelajar untuk menduduki peperiksaan. Seorang pelajar wajib menerima pendidikan selama 12 tahun atau pun paling minima 10 tahun iaitu daripada tahun 1 hingga Tingkatan 5/6. Mereka juga berhak untuk menduduki peperiksaan awam di mana yuran peperiksaan sudah dibayar sama ada oleh ibu bapa atau pihak kerajaan. Inilah yang dinamakan pendemokrasian dalam bidang pendidikan iaitu semua mendapat hak mendapatkan pendidikan.

Walau apa pun kesalahan disiplin yang dilakukan seperti faktor masalah ketidakhadiran ataupun salah laku di sekolah tidak perlu diambil kira kerana tidak ada pekeliling atau garis panduan yang dikeluarkan oelh kementerian pelajaran untuk menghalang mereka daripada menduduki peperiksaan.

Peraturan Lembaga Peperiksaan Malaysia masih lagi kurang jelas dan apa yang kita faham ini berbeza dengan peraturan di peringkat universiti iaitu penuntut yang tidak cukup waktu kehadirannya boleh dihalang untuk menduduki peperiksaan. Sehingga kini peraturan seperti ini tidak berlaku di sekolah.

Kekecohan berlaku setelah kes tiga pelajar dari sebuah sekolah rendah di bandar Bintangor dekat Sarikei yang tidak dibenarkan menduduki peperiksaan pada 13 Sept dan 14 September lalu dan hanya menduduki peperiksaan pada hari terakhir iaitu pada 15 September.

Lazimnya yang berlaku, pelajar-pelajar yang dihalang untuk menduduki peperiksaan adalah pelajar-pelajar yang lemah dan pihak sekolah telah menjangkakan pelajar ini akan gagal di dalam peperiksaan. Kegagalan dalam peperiksaan akan memberi kesan kepada pelajar dan sekolah malah mempengaruhi peratus peningkatan atau penurunan kepada prestasi sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah dan Jabatan Pelajaran Negeri.

Misalnya jika keseluruhan calon ada 30 orang, diandaikan 3 orang akan gagal maka purata nilai gred keseluruhan sekolah akan merosot 10%. Ianya akan memperlihatkan penurunan yang ketara jika tahun lepas pencapaian nilai gred keseluruhan sekolah adalah 100%.

Tindakan menyorok dan mengkuarantin calon-calon peperiksaan ini memang berlaku sejak dahulu cuma tindakan pihak sekolah diketahui umum atau tidak. Jika ada 'pihak dalaman' yang membocorkan cerita dan diberitahu pihak media maka ianya akan menjadi berita sensasi. Hakikatnya mungkin lebih banyak sekolah-sekolah yang 'berani' melakukan tindakan ini tetapi tidak diketahui dan tersembunyi.

Keadaan ini berlaku apabila sistem pendidikan kita berorientasikan peperiksaan bukannya berorientasikan ilmu. Peperiksaan dilihat sebagai satu petunjuk kejayaan atau kegagalan hidup seorang pelajar. Peperiksaan bukan dilihat sebagai penilaian tentang pemahaman dan applikasi sesuatu cabang ilmu tetapi 90% keputusan peperiksaa dijadikan ukuran untuk memasuki institusi-institusi pengajian tinggi, peluang kerjaya, peluang peningkatan satus hidup. Mereka yang gagal menutup peluang untuk menyambung pelajaran, menutup peluang dalam kerjaya dan dipandang sinis oleh masyarakat.

Setiap sekolah akan mengejar populariti peningkatan PURATA NILAI GRED KESELURUHAN PELAJAR
DAN PURATA NILAI GRED KESELURUHAN SEKOLAH. Maka dengan sebab itu pelajar-pelajar lembam, kurang displin, kaki ponteng, pemalas dijadikan alasan menghalang mereka mendapat hak menduduki peperiksaan.

Jka dizaman tahun 1970an dan 80an, masyarakat akan bertanya soalan lulus atau gagal tetapi sekarang masyarakat akan bertanya berapa A anak kita perolehi.

Saban tahun apabila musim keputusan peperiksaan diumumkan kita akan didedahkan dengan pencapaian pelajar-pelajar yang cemerlang. Bagaimana pula dengan mereka yang tercicir? Adakah mereka antara bakal penerima bantuan JKM atau bakal menambah jumlah bilangan golongan miskin dan daif?

Amir Hamzah b Mohamad
Batu Pahat.

PANEH MIANG

Posted: 22 Sep 2011 01:18 AM PDT

PANEH MIANG


Sanusi Junid vs Hamid Albar

Posted: 22 Sep 2011 12:45 AM PDT

MAYC Kebangsaan masih tidak bertuan. Akramsyah Sanusi proksi kepada Sanusi Junid, mantan Presiden MAYC. Mustafa Mat Arof proksi kepada Hamid Albar, mantan Presiden MAYC selepas Sanusi Junid. Harta tetap yang direbut ialah Bangunan Wisma Belia, Jalan Syed Putra sebelah MCOBA House. Ini harta paling berharga untuk MAYC.

Kedua-dua manusia yang bersengketa adalah sahabat yang akrab kepada Pak Sedaro. Pak Sedaro dah posan, kok bonar nak berebut MAYC Kebangsaan, salah satu pasukan bawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan untuk dihakimi berasaskan perundangan mutlak mengikut Akta 668. Inilah jadahnya Akta 668 berkuasa dan berperanan penuh. Selagi berebut dan saling benci-membenci, yang musnah ialah legasi MAYC.

MAYC tertubuh lebih awal dari Gerakan Belia 4B Malaysia. Asal MAYC terbit hinggalah terdirinya Persekutuan Belia Malaysia yang hari ini dikenali sebagai Majlis Belia Malaysia. Insan bertanggungjawab tinggal seorang yang hidup iaitu Sultan Ahmad Shah. Pengasas lain ialah Almarhum Tuanku Jaafar dan Tunku Abdul Rahman.

Hari ini yang malu bukan sahaja pasukan yang berkecamuk, terpalit jugalah Alumni MAYC dan ribuan ahli MAYC sejak 1948 hingga 2011. Pak Sedaro cadangkan Akramsyah dan Mustafa, buatlah Perhimpunan Agung Luar Biasa khusus selesaikan urusan siapa mahu jadi Presiden MAYC ini. Mustafa Mat Arof hanya ada 1 penggal (ini penggal akhir untuknya), Akramsyah ada 2 penggal lagi. Jangan buat malu kaum la sedaro...Dok elok-elok, runding apa yang patut.

Bukan hak kau orang pun nak berebut macam "ungka dapat pisang". Kalau diisytihar MAYC sebagai pertubuhan HARAM oleh Pendaftar Pertubuhan Belia, sudah lebih memalukan. SELESAIKAN SEGERA.

MCA Anjing - DAP Musang

Posted: 21 Sep 2011 08:22 PM PDT

Kita sedar bahawa selama ini parti MCA dilabel dan dijenamakan sebagai anjing. Falsafah pekataan dan penjenamaan anjing dalam politik di tanah air kita jelas menunjukkan bahawa parti MCA merupakan parti yang biasanya akur kepada segala arahan dan pemintaan Tuan mereka iaitu UMNO. Begitulah bermulanya perjenaman anjing disebati dengan MCA.

Namun begitu, sekirannya kita memahami erti dan falsafah anjing dengan sebaik-baiknya maka kita akan mendapati bahawa anjing merupakan binatang yang paling setia. Ada juga yang mempercayai anjing merupakan kawan terbaik manusia (human best friend).

Oleh itu , sekirannya MCA merupakan anjing kepada UMNO maka keadaan ini juga menandakan MCA juga merupakan anjing kepada masyarakat Cina. Situasi ini menandakan MCA merupakan kawan baik dan setia kepada kaum dan masyarakat Cina. Apatah lagi parti ini merupakan satu-satunya parti Cina secara sah di negara kita.

Pakatan Rakyat suka melaung-laungkan jeritan Demokrasi. Apakah mereka benar-benar faham erti dan makna demokrasi? Dalam mana-mana sistem dan negara di dunia ini demokrasi sentiasa memberi kelebihan kepada mereka yang memiliki undi, pengaruh dan sokongan majoriti.

Dalam masa MCA tunduk kepada UMNO maka bukankah MCA merupakan parti yang memperjuangkan demokrasi yang sering dilaungkan oleh pihak Pakatan Rakyat ? Hal ini disebabkan kuasa dan pengaruh bukan sahaja di Malaysia tetapi juga dalam Barisan Nasional UMNO merupakan parti yang memiliki kuasa majoriti terbesar.

Budaya menghormati rakan seperjuangan tidak semestinya menandakan satu sifat yang boleh kita labelkan sebagai menunduk. Keadaan politik inilah adalah politik "give and take".

Berbanding pula dengan Pakatan Rakyat yang sentiasa berbalah antara satu sama lain dan tidak mengikut falsafah "In 1 Ship There Can Be Only 1 Captain" dan ikatan perkahwinan mereka seolah-olah menggambarkan kepada masyarakat bahawa mereka merupakan suami dan isteri yang sering bertikam lidah. In other words they are fighting like dog and cats all the time.

Bagaimana mereka hendak menjaga kestabilan dan keamanan negara sekirannya tanggungjawab negara diletak atas bahu mereka sekirannya dalam keluarga mereka sendiri tidak mengamalkan sistem toleransi antara satu sama lain? If you cant even take care of your own Family then how on earth is logic that the citizen should trust on you guys to take care of the society and the nation ?

Baiklah. Kalau mereka hendak terus juga kata MCA anjing maka kita restui sahaja penjenamaan mereka.

Persoalannya kini mereka juga perlu mengukur di badan mereka sendiri terlebih dahulu.

Jika MCA anjing maka bukankah mereka sebenarnya musang?


Mengapa mereka musang? Kita lihat perjuangan politik mereka yang sentiasa berubah mengikut peredaran zaman dan tuntutan semasa. Mereka terus memperbodohkan rakyat dengan janji dan gula-gula harapan mereka hanya semata-mata mereka hendak menawan Putrajaya.

Apakah perjuangan BERSIH itu benar-benar BERSIH? Tidak dapat dinafikan bahawa sistem piliharan raya di Malaysia sememangnya bermasalah namun apakah Pakatan Rakyat berani untuk mengistiharkan bahawa sistem pilihan raya dalam mereka benar-benar BERSIH? Ribuaan aduan dan skandal dalam pilihan raya dalam pemilihan parti PKR yang lepas. Cuma musang ini tidak mahu mengaku dan terus menunding jari terhadap segala Media dan Laporan yang dikatakan berpihak kepada BN.

If there is a few complaint perhaps it might be fake but it there more than hundreds of complaint then how fake cant it be?

Begitu juga dengan DAP apabila seorang demi seorang tampil ke hadapan menzahirkan rasa tidak puas hati mereka dengan pemilihan parti yang lepas.

Merekalah musang yang hanya suka menunding jari terhadap kesalahan orang lain namun pada masa yang sama mereka menghalalkan segala kesilapan mereka sendiri.

Anwar dahulunya seorang pejuang Melayu yang tulen dan sejati pula berubah kepada seorang pejuang kepada semua kaum Malaysia.

Ya benar bahawa Anwar boleh mengatakan Manusia boleh berubah. Jika begitu mengapa tidak MCA juga boleh berubah? Tidak dinafikan parti MCA memiliki banyak kelemahan yang mereka lakukan pada masa lampau namun keadaan ini tidak menandakan MCA tidak akan berubah untuk menjadi lebih baik. If Anwar can that why not MCA? Jika Anwar diberi kepercayaan untuk berubah maka MCA juga mesti diberi peluang untuk menunjukkan perubahan mereka.

DAP yang dahulunya terkenal dengan retorik dan penjenamaan pejuang Cina dan masyarakat bukan Melayu pula kini bermusang hendak berbaik-baik dengan PAS. Banyak juga dasar bagaimana Ketua Menteri Pulau Pinang memperjuangkan hak dan kebajikan masyarakat Melayu. Baik. Perubahan ini bukannya tidak baik.

Cuma perubahan ini hanya menunjukkan ke tidak konsistenan perjuangan DAP. Jika semalam begini , hari ini begitu maka esok pula bagaimana? Satu persoalan adalah apakah topeng musang DAP yang sebenar?

PAS pula muncul kumpulan Endorgan yang terbuka. Satu permulaan yang baik dan bukannya tidak baik. Cuma perbezaan dan polarisasi dalam PAS sendiri sudah menunjukkan satu keadaan yang tidak seiring dalam perjuangan parti mereka. Dalam keadaan ini rakyat mudah kabur dengan perjuangan PAS yang sebenar.

Kita lihat bagaimana musang-musang ini terus bertukar topeng dan wajah. Berbeza pula dengan anjing yang kita sudah tahu perjuangan dan suara mereka tidak pernah berubah.

Musang mudah mengkhianati dan sanggup melakukan apa-apa sahaja demi kemenangan.

Anjing pula setia dan sanggup melakukan apa-apa sahaja untuk mempertahankan Tuan dan keluarga yang dijaga oleh mereka.

Masyarakat Malaysia yang bijaksana. Anda sendiri analisis artikel saya bahawa jika anda hendak mengahwini seseorang individu yang dicintai oleh anda maka anda akan memilih seekor Anjing atau pun Musang secara perlambangannya?

-Shen Yee Au-

Sumber sini.

Fuziah Reaktor GILA MEROYAN...

Posted: 21 Sep 2011 06:21 AM PDT

Keldaian Daily (20/9/2011): Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi.

"Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini."

"Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan," katanya kepada Keldaian Daily, hari ini.

Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas pengakuan Sheikh Hasina yang dipetik dari www.ngoab.gov.bd - laman rasmi Hal Ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri negara itu.

Mengikut laman itu, Sheikh Hasina berkata pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.

Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu.

*********

Kasihan Fuziah Reaktor! Selepas dimalukan dengan isu kilang Nadir Bumi Lynas, Fuziah Reaktor meroyan lagi apabila memetik satu LAMAN WEB PALSU yang mendesak diadakan siasatan diraja dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, kononnya mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi asalkan mengundi Parti Pemerintah.

Tetapi hakikatnya, menurut Ketua Pendaftaran Negara, hanya 37 orang warga Bangladesh mendapat taraf kerakyatan Malaysia sejak 13 tahun yg lalu, daripada jumlah itu hanya 14 orang sahaja yang layak mengundi, itu pun jika mereka mendaftar sebagai pemilih.

Pemberian taraf kerakyatan yang ada adalah tertakluk kepada kepada Perlembagaan Persekutuan iaitu Perkara 15 (1), 15 (2) 15A, Perkara 16 dan Perkara 19. Majoriti kerakyatan Bangladesh di beri di negara ini tertakluk di bawah Perkara 15 A iaitu permohonan kewarganegaraan dalam keadaan khas bagi kanak-kanak bawah 21 tahun.

Sementara itu Suruhanjaya Tinggi Bangladesh dalam satu kenyataan menafikan laporan laman web tersebut dengan menyifatkannya sebagai tidak berasas dan direka.

Jelaslah Fuziah Reaktor sebenarnya berniat jahat dalam cubaan untuk mengeruhkan hubungan Malaysia-Bangladesh. Dulu buat isu kerajaan membiarkan pendatang tanpa izin dari Bangladesh tanpa kawalan. Tetapi bila kerajaan laksanakan pendaftaran PATI melalui program 6P, dituduh pula kerajaan nak beri taraf kerakyatan kepada warga Bangladesh untuk jadi pengundi hantu semasa PRU ke-13.

Persoalannya sekarang, siapa yang sebenar-benarnya HANTU dalam isu ni?

Aspirasi Bangsa

Posted: 22 Sep 2011 01:15 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Tun M kepada Nik Ajis : Laksanakanlah Hudud!!!

Posted: 21 Sep 2011 06:32 AM PDT

g a R a m a N i s

Posted: 22 Sep 2011 12:05 AM PDT

g a R a m a N i s


PANAS! Rakaman Audio...Belum Lagi Masuk Putrajaya, DAP Chy-Byekan Staff Melayu

Posted: 21 Sep 2011 12:30 AM PDT



Lee Kee Hiong merupakan salah seorang pemimpin DAP yang dilantik oleh kerajaan negeri Selangor sebagai Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Kajang.

Perempuan biadab ini adalah Ahli Jawatankuasa Pengindahan Bandar, Ahli Jawatankuasa Kewangan, Ahli Jawatankuasa Infrastruktur dan Ahli Jawatankuasa Tender dan Sebutharga di MPKj.

Dia dikatakan sebagai sangat berpengaruh dalam DAP Selangor kerana mengusai Ean Yong Hian Wah (Pengerusi DAP Selangor) selain merupakan orang kanan kepada Lim Kit Siang.

Baru menjadi Ahli Majlis, sudah berani memperlakukan kakikatangan Melayu di MPKj sampai begitu sekali, jadi cuba bayangkan apa yang dia sanggup lakukan jika sudah memegang jawatan tinggi diperingkat negeri. Tentu lebih teruk dari itu kakitangan awam kerajaan negeri akan dibangsatkan.

Untuk mengetahui latar belakang dan siapa sebenarnya perempuan biadab ini, para pembaca sekalian boleh klik disini.

Sumber: Horas

My Longest Yard

Posted: 21 Sep 2011 11:40 PM PDT

My Longest Yard


Hitler marah Jepun 2-0 Malaysia

Posted: 21 Sep 2011 10:36 PM PDT

Kata Hitler "aku tak kisah sangat kita kalah, tapi kalah tanpa serangan amat mengecewakan. Apa semua pemain dah hilang ingatan nak buat serangan ke? Bertahan sampai 10 orang pun bolos jugak!".

Saksikan video di bawah.


Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]

Posted: 21 Sep 2011 11:36 PM PDT

Qaiyum.net [[ Manusia Memanusiakan Manusia ]]


Prochaine destination de jeux : les Philippines

Posted: 03 Sep 2011 04:37 AM PDT

Les Philippines sont, semble t il, la prochaine étape pour l’industrie mondiale du jeu. En tout cas, c’est bien ce qu’espèrent Lawrence Ho et James Paker qui auraient émis l’intention d’investir plus d’1 milliard de dollars aux Philippines, à Manille plus précisément.

On le sait, Las Vegas a été largement détrôné par Macao et cette consécration donne bon espoir aux pays voisins qui espèrent bien récolter les fruits de cette proximité géographique.

C’est le cas des Philippines qui n’a pas hésité ces dernières années à délivrer des licences afin de développer ce marché du jeu, extrêmement productif.

L’objectif est clair, et les dirigeants de la Philippine ne s’en cachent pas, il faut non pas rattraper (les Philippines ayant pris beaucoup trop de retard) mais tout faire pour se raccrocher aux wagons de Macao et Singapour. Les licences attribuées à Genting Malaysia, Bloombury Investments, Belle Corp et enfin Universal Entertainement Corp vont dans cette direction.

C’est Pagcor (l’equivalent de l’ARJEL en France) qui est en charge de ce dossier. L’organisme à l’ origine de la régulation de 13 casinos dans le pays, entend bien développer de façon significative ce marché et notamment à Manille. Un immense complexe de jeux et de loisirs est en projet et si il aboutit, les estimations prévoient une affluence de touristes dans la région 4 fois supérieure à celle d’aujourd’hui.

Alors, Macao, Singapour, Philippines…Ce qui est devenu limpide, c’est que c’est sur le continent asiatique que l’industrie du jeu se développera ces prochaines années et cela, les investisseurs l’ont compris depuis longtemps.

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA

Posted: 21 Sep 2011 11:24 PM PDT

PERAK BANGKIT - MENGGERAKKAN BELIA


ISU dan kemelut MAYC telah dislesaikan -kebangkitan belia Gagasan 1 Malaysia

Posted: 21 Sep 2011 04:20 AM PDT

Hari ini menyaksikan kemelut dan isu yang melanda kepimpinan MAYC Kebangsaan telah menemui jalan akhir dan telah diselesaikan. Setiausaha Agungnya, Sdr Ahmad Ansor akan memulakan tugasan secara rasminya sebagai ketua pentadbiran Pejabat Rasmi MAYC di Wisma Belia mulai esok. tahniah diucapkan kepada semua pejuang belia Malaysia.

Panglima Perang Cyber

Posted: 21 Sep 2011 11:16 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mari Tengok Gambar Anak Mat Sabu Yang Disebut Dalam Rakaman PhoneSex Mirip Suaranya !!!

Posted: 21 Sep 2011 08:38 PM PDT


Berita lanjut klik blog Pisau di sini 



Nama Huda disebut dalam phonesex seperti skrin di bawah.



Kita tidak tahu apa komen ahli PAS tengok bukti ini semua. Adakah mereka masih yakin PAS dapat  lagi diharap memperjuangkan Islam ?

Jelas Negara Islam pun sudah tidak ada lagi dalam kamus perjuangan PAS sekarang. Maka eloklah keluar PAS dan bantu Umno tegakkan Islam secara hikmah dan mauizah hasanah.


Kita bongkarkan benda ini bukan untuk burukkann Mat Sabu tetapi bagi mengingatkan umat Islam agar tidak tertipu dengan 'luaran' sehingga menerima segala kejian yang lahir dari hati yang hitam.


Hj Hadi pun kata wajib kita dedah jika ada orang tidak bermaruah.










artikel klik sini


http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/05/amanat-hj-hadi-detikdaily-wajib-dedah.html


dan 


http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/09/gambar-cctv-bukti-anwar-ibrahim-berada.html


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih.












Ust Azhar Idrus Nafi Siapa Sokong BN Jadi Kafir

Posted: 21 Sep 2011 03:46 PM PDT




Dalam video diatas jelas kita dapat mendengar penjelasan Ust Idrus tentang hukum solat belakang imam penyokong BN.

Jelas ia tidak membatalkan solat kerana imam tersebut masih beragama Islam walau tidak menyokong Pas.

Semoga kita jangan mudah mengkafirkan orang lain kerana khuatir ia boleh menjadikan kita juga kafir jika orang kita tuduh tidak kafir. nauzubillah.

Sebarkan video ini demi perpaduan Islam.
Published with Blogger-droid v1.7.4









Gempar :Pakar DNA Tajaan Anwar - Brian McDonald Sah Tidak Diiktiraf Hakim Australi !!!

Posted: 21 Sep 2011 12:51 AM PDT



Gempar! Hakim Australia Tak Iktiraf Brian McDonald Sebagai Pakar DNA.

by: Anti-PKR Club


Aku dapat maklumat ini apabila terbaca The Mole dan Pantai Reporter.

Klik link di bawah:

http://www.mole.my/content/mcdonald-really-expert

Pantai Reporter pun juga tulis:

http://pantaireporter.blogspot.com/2011/09/mcdonalds-credibility-torn-to-shreds-in.html#more

Senang cerita hakim Australia sendiri kata Brian McDonald tak ada kelayakkan dalam hal DNA dan genetik.

Takkan hakim Malaysia nak terima hujah mereka yang tiada kelayakkan?

Anwar Ibrahim memang boleh terima sebab beliau pun sendiri tak ada kelayakkan cuma lulusan pengajian melayu UM dan kaki kelentong. Sebarkan!!! -Putera.


Sebelum itu AIDC melaporkan :



Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur hari ini diberitahu bahawa Dr. Brian McDonald, adalah hanya seorang perunding dan bukannya seorang pelaku uji kaji yang dianggap pakar dalam bidangnya.

Kenyataan itu terdedah ketika hari kedua sesi pemeriksaan balas oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abdidin ke atas saksi keempat pembelaan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam sesi hari ini, Mohd Yusof bertanyakan Dr McDonald pernah beliau membuat pengekstrakan mengikut prosedur yang betul di makmalnya sendiri.

Dr McDonald menjawab beliau tidak mempunyai makmal dan tidak perlu melakukan ujian tersebut kerana beliau hanya seorang perunding. -AIDC

Baca lagi di blog ini http://brojinggo.blogspot.com/ 

Nampak gaya satu persatu cubaan memanipulasi saksi dan pakar untuk keuntungan perbicaraan Anwar digagalkan pendakwaraya.

Apa lagi Anwar mahu buat selepas ini ???

Wallahu A'lam.

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih.













AZLI SHUKRI

Posted: 21 Sep 2011 11:12 PM PDT

AZLI SHUKRI


Sampai Bila Najib Mahu Berlembut?

Posted: 21 Sep 2011 08:23 AM PDT

Alangkah baik, sekiranya Datuk Seri Najib boleh berkata begini, "Ok Anwar Ibrahim, aku sanggup jadi saksi pembelaan kes kamu, tetapi dengan satu syarat! Kamu bersumpah dengan nama Allah terlebih dahulu bahawa kamu benar-benar tidak meliwat Saiful - sahut cabaran ini dahulu. Lepas itu baru kamu boleh dakwa aku "cool" atau pun tidak!".

Pada hemat saya - kerajaan pimpinan Najib perlu agresif menyerang Pakatan Rakyat - jangan biarkan pelbagai isu dimanipulasi oleh mereka dengan sesuka hati. Para pemimpin UMNO jangan tidur - tolong buka mulut dan jawab tuduhan-tuduhan Anwar Ibrahim dan koncu-koncunya. Para pemimpin UMNO sangat lemah dan tidak bertenaga dalam menjawab isu-isu semasa. Najib dan Hishamuddin jangan lembik sangat - tolong keras sikit! Baca berita di bawah:

TINDAKAN PERDANA MENTERI Datuk Seri Najib Razak dan isterinya yang mahu mengketepikan sepina yang mengkehendaki mereka menjadi saksi pembelaan kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim dianggap tidak 'cool'. Sebelum ini, Najib berkata beliau akan memberi keterangan pada perbicaraan liwat II jika disepina yang bermaksud beliau bersedia berdepoan dengan Anwar di mahkamah. NONE"Najib pilih untuk berundur sebelum bertempur. Ini tidak 'cool'.

"Najib hari ini mahu ketepikan sepina kami untuk jawab di mahkamah. Perkembangan ini tentunya kurang menyenangkan kerana pada peringkat awal, Najib berkata dia akan hadir sekiranya disepina. Tetapi sekarang beliau tak mahu hadir pula," kata Anwar.

Pada 8 Ogos lalu, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, membenarkan permohonan pasukan pembelaan menemuramah 71 saksi yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan termasuk Najib dan Rosmah. Najib dan Rosmah sebelum ini berkata, mereka berdua hanya akan hadir jika pasukan pembelaan mengemukakan sepina. "Saya tidak tahu apa sebab. Najib kata beliau tidak terlibat.

Semua orang tahu beliau ada berjumpa dengan Saiful (pengadu) sebelum ini dan beliau juga ada menghubungi polis. Itu penting bagi kita, maklumat dan keterangan mengenai penglibatan Najib," kata Anwar.
anwar sodomy saiful bukhari azlan allegations 290608Najib sebelum ini dihambat kontroversi apabila tindakannya berjumpa Saiful Bukhari Azlan sebelum pengadu membuat laporan polis terhadap Anwar pada tahun 2008. Anwar, 64, menghadapi pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26, di Kondominium Desa Damansara di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Dr Asri, Bersediakah Tuan Dimaki?

Posted: 21 Sep 2011 01:21 AM PDT

Soalan pertama saya - Apakah Dr Asri tidak takut digelar sebagai ulama terompoh kayu atau dituduh sebagai agen UMNO apabila membuat kenyataan bahawa sekarang bukan masa yang sesuai untuk melaksanakan hukum Hudud? Tidak bimbangkah Dr Asri dengan mulut para pemimpin PAS yang celupar lagi kurang ajar dalam mengutuk dan mencaci saudara seIslam? Atau Asri sudah dapat membaca rentak tari politik PAS yang kini semakin longgar perjuangan Islam mereka? Mungkin Asri tidak akan dimaki sebagaimana para pemimpin UMNO dimaki oleh pemimpin PAS, sekiranya mereka mengeluarkan kenyataan seperti itu - kerana semua orang sudah tahu PAS yang ada pada hari ini bukanlah PAS yang mereka kenali 10 atau 20 tahun yang lalu! Dahulu, Hudud adalah jihad mereka, dan negara Islam adalah kalimah suci mereka. Tetapi, sekarang yang tinggal hanyalah "tahalul siyasi" bagi menghalalkan segala aneka yang haram demi segenggam kuasa dunia yang sementara. Tahalul Siyasi PAS dengan DAP tidak akan membawa kita ke syurga - ia lebih banyak membuka pintu-pintu neraka, kerana secara terang-terangan meninggalkan saudara seIslam dan mengambil musuh sebagai sahabat akrab. Tahalul Siyasi PAS hanya mengundang fitnah, mengundang permusuhan sesama umat Islam dan lebih teruk ia menghalalkan segala perlakukan politik atas nama agama! Apakah Dr Asri bersedia dicemuh? Walaupun beliau mungkin tidak akan dikafirkan sebagaimana kami ahli UMNO dikafirkan. Baca berita di bawah :

KOTA BHARU 20 Sept. - Pensyarah Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menyifatkan sekarang bukan masa yang sesuai untuk negara ini melaksanakan hukum hudud. Beliau berkata, hukum Allah itu akan hanya dapat dilaksanakan sekiranya keadaan negara ini benar-benar kondusif dengan memastikan keamanan dan keadilan benar-benar wujud terlebih dahulu.

Katanya, perkara paling penting sekarang ialah mempromosikan hudud dengan cara yang positif bagi mengelakkan salah anggap kerana hudud mempunyai maksud yang luas dan bukan hanya melibatkan hukuman terhadap pesalah semata-mata.

"Pada saya Malaysia tidak kondusif lagi untuk melaksanakan hudud tetapi tidak boleh kata tidak, kita kena usaha wujudkan suasana kondusif, kita mudahkan yang halal dan sukarkan yang haram, maka ketika itu baru hudud boleh dilaksanakan.

"Saya melihat ada beberapa pihak yang bercakap mengenai hudud, satu ikhlas untuk melaksanakannya tetapi kurang faham tentang latar belakang hudud, mereka hanya terfikir potong tangan orang mencuri selesai tanggungjawab sedangkan tanggungjawab bermula sebelum daripada itu.

"Golongan kedua pula anti hudud disebabkan satu pihak yang memberikan promosi negatif maka reaksinya adalah negatif, maka kita berharap ada promosi positif dan kita akan mendapat reaksi positif," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas membentangkan kertas kerja pada Majlis Sambutan Hari Hududullah di Balai Islam Lundang di sini hari ini. Majlis tersebut dirasmikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Sebelum ini Utusan Malaysia melaporkan Nik Abdul Aziz berkata, pihaknya sentiasa berharap dapat melaksanakan hudud di negara ini biar pun ditentang hebat oleh sekutunya dalam pembangkang.

Mohd. Asri berkata, dorongan politik yang kuat harus ada sekiranya hudud ingin dilaksanakan di negara ini.

"Banyak aspek perlu dilihat untuk melaksanakan hudud, kita perlu berikan keadilan, keamanan dan keharmonian baru boleh dilaksanakan supaya nanti tidak ada salah faham dari kalangan bukan Islam dan dunia luar.

"Pada masa sama juga perlu ada ijtihad baru dan bukan hanya terikat dengan teks lama semata-mata supaya ia sentiasa sesuai dengan keadaan semasa dan dalam masyarakat majmuk seperti di Malaysia," katanya.

The Unspinners

Posted: 21 Sep 2011 11:06 PM PDT

The Unspinners


Sanusi peringatkan bahaya sikap seperti Koh Tsu Koon

Posted: 21 Sep 2011 09:30 PM PDT

Pengacau Upahan Brian McDonald akui bukan Pakar DNA

Posted: 21 Sep 2011 07:30 PM PDT

Kesan jari Jonah AMK dijumpai di rumah Mat Syabu?

Posted: 21 Sep 2011 05:28 PM PDT

ISA Mansuh : DAP Panas Punggung

Posted: 21 Sep 2011 01:32 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 21 Sep 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PAS Halalkan Liwat Isteri?

Posted: 21 Sep 2011 09:57 PM PDT

Dokumen Hukum Hudud Negeri Kelantan dan Terengganu menerangkan segalanya.



Nak penerangan lebih terperinci, sila ke blog HORAS.


*Hudud PAS menepati slogan pembangkang......SAMA RATA, SAMA RASA, DEPAN BELAKANG, SAMA SAJA.

Kenapa Pelajar MCKK Kibar Bendera Gay Sempena Perbicaraan Anwar?

Posted: 21 Sep 2011 09:05 PM PDT

Mintak maaf kepada alumni MCKK.

Tindakan junior anda MyMassa rasa tidak betul. Kenapa mereka memilih mengibarkan bendera PELANGI ini?

Klik untuk besarkan imej.


Untuk makluman pembaca MyMassa, bendera Pelangi ini sememangnya bendera keamanan ITALY. Tetapi bendera ini juga melambangkan golongan LGBT.

hot pink: sexuality
red: life
orange: healing
yellow: sunlight
green: nature
turquoise: magic/art
indigo/blue: serenity/harmony
violet: spirit


The rainbow flag, sometimes pride flag, LGBT pride flag or gay pride flag, is a symbol of lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) pride and LGBT social movements in use since the 1970s. The colours reflect the diversity of the LGBT community, and the flag is often used as a symbol of gay pride in LGBT rights marches. It originated in California, but is now used worldwide. Designed by San Francisco artist Gilbert Baker in 1978, the design has undergone several revisions to first remove then re-add colours due to widely available fabrics.[1][2] As of 2008, the most common variant consists of six stripes, with the colours red, orange, yellow, green, blue, and violet. The flag is commonly flown horizontally, with the red stripe on top, as it would be in a natural rainbow.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_flag_%28LGBT_movement%29

Yang peliknya bendera ini dikibar semasa perbicaraan Anwar Ibrahim berlangsung. Adakah ini suratan atau kebetulan. Jika mereka mahu mengibarkan bendera keamanan, kenapa mereka tidak mengibarkan bendera putih yang lebih melambangkan keamanan sarwajagat.

Bagi MyMassa, tindakan pelajar MCKK sememangnya tidak patut kerana mereka sepatutnya mengkaji dengan lebih mendalam sebelum buat perkara sebegini. Jangan jadi macam Pak Nuar. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

Panas! DS Hishammuddin Balun Malaysiakini.

Posted: 21 Sep 2011 06:03 PM PDT

DS Hisham baru membuka akaun twitter beliau. Namun, beliau telah menggunakan akaun twitternya untuk tujuan yang betul iaitu memperjelaskan sesuatu isu berkaitan kementerian beliau.

Tidak seperti seorang menteri yang tak habis-habis dengan politik barunya. Tak salah dengan politik baru. Tetapi kadang kala, pendapat yang dikeluarkan melalui twitternya dijadikan bahan oleh pihak lawan untuk hentam BN balik.

Apa yang MyMassa nak kongsikan di sini adalah bagaimana twitter DS Hisham yang berjaya membuatkan Malaysiakini membuat penjelasan di laman berita mereka.


Power tak power la media sosial ni. Hanya sebaris ayat menyebabkan Malaysiakini menjawab berbaris-baris ayat. Tahniah DS Hisham!


'Undi untuk kerakyatan': Hisham bidas M'kini

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein membidas Malaysiakini berhubung dua laporan berita mengenai pemberian kewarganegaraan Malaysia.

Di Twitter hari ini, Hishammuddin menuduh portal berita itu tidak menyiarkan kenyataan dari Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Tinggi Bangladesh berhubung nota yang dimuat-naik di laman web agensi Bangladesh.

NONE"Dua hari lepas Malaysiakini lapor 6P beri warganegara kepada Bangladesh - apabila (Ketua Pengarah JPN) Datin Jariah (Mohd Said) jawap dengan fakta dan duta (Bangladesh) nafikan - senyap!" tulisnya di Tweeter.

Bagaiamanapun apa yang berlaku adalah di sebaliknya.

- Malaysiakini telah menghubungi Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh AKM Atiqur Rahman pada 19 September dan menyiarkan laporan itu pada hari yang sama.

- Sebelum itu, e-mel juga dihantar kepada agensi di Bangladesh yang menyiarkan dakwaan berkenaan di laman webnya tetapi tidak mendapat jawapan.

- Tidak ada laporan disiarkan sehingga Pejabat Suruhanjaya Tinggi di Kuala Lumpur memberikan jawapannya pada Isnin lalu.

- Pesuruhjaya Tinggi juga mengeluarkan kenyataan media menafikan nota berkenaan yang dihantar ke JPN pada Isnin, jam 6.26 petang.

- Bersama kenyataan Pesuruhjaya Tinggi adalah kenyataan media oleh ketua pengarah JPN, Datin Jariah yang menyatakan 37 rakyat Bangladesh diberikan kewarganegaraan Malaysia sejak 2008. Ini disiarkan Selasa lalu.


http://www.malaysiakini.com/news/176461

MyMassa berharap lebih ramai menteri dan pemimpin BN mengikut cara DS Najib, DS Hisham dan mana-mana pemimpin BN yang telah mengaktifkan dan menggunakan media sosial mereka untuk membantu BN memenangi hati dan fikiran rakyat.

Sekali lagi dari MyMassa, tahniah DS Hisham! Teruskan perjuangan DS di media sosial.

*Kalau nak harapkan pejuang-pejuang maya BN sahaja tak cukup kalau panglima tak join sekali. Malaysiakini masih nak berlakon jadi pihak neutral dengan jawab twitter DS Hisham tapi kami penyokong BN tahu anda di pihak mana.

Wakaka.....Anwar Teringat Kat Puting Siapa?

Posted: 21 Sep 2011 05:29 PM PDT

Pagi-pagi lagi aku dah tergelak baca twitter Anwar Ibrahim.

Tak senonoh betul twitter pasal puting.



Agak-agak pembaca MyMassa, puting siapa yang Anwar Ibrahim dok bayang. Saiful atau Amoi?

*Anwar ...dulu, kini dan selamanya tak senonoh.

Kerajaan PAS Kedah Tidak Islamik?

Posted: 21 Sep 2011 08:01 AM PDT

Kalau macam ni gayanya, apa beza mengundi PAS dan BN?



Rang undang-undang Hudud pun PAS Kedah tak berani nak deraf. Jangan lupa pusat hiburan makin bertambah selepas PAS tadbir Kedah.


Rumah urut bertambah
Oleh RAZAK OSMAN
utusankedah@utusan.com.my

SUNGAI PETANI 29 Julai – Para penduduk di bandar ini kesal dengan pertambahan mendadak rumah urut dan pusat hiburan sejak tiga tahun kebelakangan ini sehingga menyebabkan masalah sosial semakin melarat.

Menurut mereka, antara kawasan yang menjadi tumpuan adalah di Taman Sejati Indah, Bandar Puteri Jaya, Taman Nilam, Taman Ria, Taman Aman Jaya dan Taman Arked.

Seorang penduduk, Samsudin Abdul Kadir, 61, dari Taman Desa Meranti, berkata, sebelum memerintah negeri ini, Pas begitu lantang menyuarakan isu-isu berkaitan pusat hiburan dan rumah urut.

"Namun lain pula jadinya. Apabila memerintah, mereka tidak memainkan peranan sepatutnya malah seolah-olah merestui kewujudan aktiviti judi, rumah urut dan jualan arak yang semakin berleluasa," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Seorang lagi penduduk, Jalali Karim, 57, dari Taman Semarak berkata, penduduk juga melahirkan rasa kesal kerana kegiatan tersebut makin berleluasa dan tidak dibendung secara bersungguh-sungguh oleh Kerajaan Pas Kedah.

"Kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan sepatutnya mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sebelum meluluskan permohonan lesen pusat hiburan atau rumah urut," katanya.

Bagi Jalali, penambahan pusat hiburan dan rumah urut menyebabkan masalah sosial semakin melarat di negeri ini, khususnya di Sungai Petani.

"Memang kita berasa malu apabila orang mengatakan Sungai Petani kini menjadi 'sarang' perbuatan negatif. Lebih sakit hati bila pihak penguat kuasa tidak mengambil tindakan tegas menangani masalah ini," katanya.

Sementara itu, Penolong Setiausaha Persatuan Penduduk Padang Temusu, Abdul Aziz Abdullah, 46, mendakwa, pusat hiburan termasuk mesin kuda juga dikesan bertambah dalam taman perumahan tertentu di daerah Kuala Muda.

"Pengunjung nampaknya tidak perlu bimbang untuk berkunjung ke pusat hiburan seperti itu kerana ia dibenarkan beroperasi secara sah oleh kerajaan negeri," katanya.

Kelmarin, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir melahirkan kebimbangan terhadap pertambahan jumlah pusat hiburan di Alor Setar dan Sungai Petani sejak kebelakangan ini.

Beliau juga melahirkan rasa hairan bagaimana keadaan tersebut berlaku sedangkan kerajaan negeri Kedah ditadbir oleh Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0730&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm


*PAS Kedah makin hanyut dibuai duniawi.

Satu Analisa Bernas Mengenai Peluang BN di Kelantan

Posted: 21 Sep 2011 06:35 AM PDT

Artikel mantap untuk dikongsikan bersama pembaca MyMassa. (Sumber : Berita Harian).


*Semua fakta yang dibentangkan dalam analisa di atas MyMassa sokong 100%. Satu lagi, harapan tiada cah keting untuk PRU ke-13. Tidak berbaloi jika semua pihak bekerja keras untuk memastikan kemenangan BN di Kelantan tetapi masih ada segelintir yang mementingkan tembolok masing-masing.

Wakaka....PKR Kelantan Buat Lawak.

Posted: 21 Sep 2011 05:02 AM PDT

PKR Kelantan cakap mereka akan menyenaraikan ulama sebagai calon PKR di Kelantan pada masa akan datang.

Gabungan profesional dan ulama pilihan PKR


KOTA BHARU – PKR Kelantan meletakkan sandaran calon-calon pelbagai latar belakang pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU-13) yang diyakini lebih berkaliber daripada sebelumnya dalam usaha mengekalkan penguasaan Pakatan Rakyat di negeri ini.

Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Kelantan, Ab Aziz Ab Kadir berkata, pihaknya sudah menyenaraikan pendek calon-calon terbaik untuk diletakkan dalam pilihan raya nanti dan ia diserahkan kepada pimpinan PKR pusat untuk memilih dan membuat keputusan.

"Setakat ini permohonan dibuat untuk mengekalkan kerusi sedia ada tiga Parlimen dan lima Dewan Undangan Negeri (Dun) namun kami cuba memohon untuk bertanding beberapa kerusi Dun lagi.

"Bagaimanapun ia bergantung kepada PR negeri Kelantan kerana perbincangan awal sudah dibuat. Buat masa sekarang kami akan kekalkan calon sedia ada namun ia bergantung kepada penilaian PKR pusat sama ada kekalkan atau sebaliknya," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Selain berkaliber, kata Ab Aziz, kepelbagaian latar belakang termasuk profesional dan ulama bakal ditonjolkan supaya ia lebih menarik perhatian masyarakat di negeri ini.
http://www.sinarharian.com.my/sh/kelantan/content/story9530182.asp

Masalahnya, bila masa ada ulama dalam PKR? Mungkin Ketua PKR Kelantan tak paham maksud ulama kot. Kalau ikut takrifan ulama, Badrol Amin pun tak layak jadi ulama. Macam ni ke perangai ulamak?



Selain daripada lawak bodoh dari ketua PKR Kelantan, jelas menunjukkan PKR telah bersedia merebut beberapa kerusi selamat untuk menyelamatkan parti mereka yang semakin karam. Ada ke patut mintak kerusi tambahan di Kelantan sedangkan orang Kelantan undi pembangkang pun sebab PAS bertanding.

Kepada pemimpin-pemimpin pembangkang, selamat berebut kerusi. Lagi banyak episod rebut kerusi macam ni, lagi cepatlah pembangkang mengalami perpecahan dalaman.

*PKR....Pakatan Kian Runtuh.

Info MyMassa : Dasar Baharu KPM Dapat Sambutan

Posted: 21 Sep 2011 04:06 AM PDT

Kami kongsikan maklumat mengenai dasar baharu KPM untuk bacaan ibubapa dan guru.

Klik untuk besarkan imej.

*Kongsi-kongsikan.

Ulama PAS Pakai Sami Untuk 'Solat Hajat'

Posted: 21 Sep 2011 02:03 AM PDT

Seperti MyMassa janjikan, rahsia ulama PAS yang kini ketua penerangan akan kami dedahkan.


12 Sami Bersembahyang Hajat Bagi Membantu Kemenangan Calon PAS di N.28 Kerdau

Kerdau 3 Feb 2011 - Tuan Ibrahim Tuan Man, pengarah jentera pilihanraya kecil N.28 Kerdau melahirkan keyakinan beliau terhadap sokongan pengundi kepada calon PAS dalam siri pilihanraya kecil di sini setelah mendapat suntikan semangat dari kemasukkan bekas pengasas dan ketua UMNO cawangan Jengka 25.

Kelmarin, Muzamil Mualip yang juga Naib Pengerusi JKKR bersama 11 bekas ahli UMNO sepakat meninggalkan UMNO dan menyertai PAS. Tindakan tersebut dilihat sebagai satu tamparan kepada UMNO umumnya dan seterusnya jentera UMNO bagi pilihanraya kecil N.28 Kerdau khususnya, yang megah menyatakan bahawa kawasan Felda merupakan kubu kuat UMNO.

Terdahulu, Tuan Ibrahim bersama Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak telah bersama-sama Persatuan Hindu Sanggam Melaka yang menzahirkan sokongan padu kepada calon PAS di kedua-dua kawasan iaitu N.27 Merlimau dan N.28 Kerdau di mana 12 sami telah diterbangkan khas dari Chennai India dengan kerjasama Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat yang diketuai oleh timbalan pengerusinya, N. Bala Subramaniam untuk melakukan upacara sembahyang khas (hajat) dari pukul 4.00 petang kelmarin hingga awal 5.00 pagi tadi bagi mendapatkan keberkatan dan seterusnya memperolehi kemenangan mengikut kepercayaan kaum Hindu.
http://www.kritis-online.com/index.php?option=com_content&view=article&id=119:12-sami-bersembahyang-hajat-bagi-membantu-kemenangan-calon-pas-di-n28-kerdau&catid=37:prk-kerdau-merlimau&Itemid=29

Perkara ini berlaku semasa Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau. 12 sami yang diimport dari Chennai, India diterbangkan khas untuk berdoa bagi kemenangan PAS.

Bayangkan jika perkara ini dilakukan oleh BN, sudah pasti ianya menjadi muka hadapan HARAKAH dan SUARA KEADILAN. Berita ini akan diulang-ulang untuk menunjukkan BN kononnya sudah syirik. Tetapi bila perkara syirik ini dilakukan oleh 'ALAMAK' PAS, seorang pun pemimpin parti tak berani menegur. Malah Tuan Ibrahim sendiri diangkat menjadi ketua penerangan PAS.

Bagi MyMassa, tindakan PAS yang menggunakan sami untuk 'bersolat hajat' tiada bezanya dengan kaki-kaki ekor yang menggunakan bantuan sami Siam untuk mendapatkan nombor.

Sejak dari peristiwa doa sami inilah MyMassa hilang hormat dengan Tuan Ibrahim. Bagaimana seorang yang diangkat sebagai ulamak boleh bersekongkol dengan kegiatan mensyirikkan Allah S.W.T? Bila PAS bersuara mengenai filem Hantu Bonceng, MyMassa langsung tidak terkesan kerana PAS menuduh orang lain mempermainkan kalimah sedangkan mereka turut menjalankan kegiatan mensyirikkan Allah S.W.T.

Sebagai penutup, renungkan gambar di bawah...



*PAS...walhalalku, waharamu.

Pembangkang Cuba Main Kotor.

Posted: 21 Sep 2011 01:03 AM PDT

PAS kepanasan setelah orang No.2 parti tersebut didakwa di mahkamah hari ini. Ketua penerangan PAS yang baru dilantik mula merapu.

Pendakwaan ke atas timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu atas tuduhan mempertikaikan kejadian sebenar yang berlaku di Bukit Kepong membuktikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak ikhlas dengan reform demokrasi yang dijanjikannya, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

"Antara janji perdana menteri sewaktu mengumumkan semakan dan penghapusan Akta ISA baru-baru ini ialah tiada tangkapan kerana politik akan dilakukan.

"Belumpun kering air liur, pendakwaan politik sudahpun berlaku dalam kes Mohamad Sabu," selar Tuan Ibrahim dalam satu kenyataannya hari ini.
http://www.malaysiakini.com/news/176429


Dey Ostad...apa kaitan pendakwaan Mat Sabu dengan iltizam politik DS Najib pulak. Habis tu, takkan PDRM nak buat bodoh dengan 942 laporan polis yang dibuat ke atas Mat Sabu?

942 laporan polis terhadap Mat Sabu

KUALA LUMPUR 14 Sept. - Kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu yang menjulang komunis sebagai hero dalam tragedi Bukit Kepong terus mendapat bantahan daripada pelbagai pihak dengan sebanyak 942 laporan dibuat terhadapnya sehingga hari ini.

Sumber berkata, laporan polis itu dibuat pelbagai pihak termasuk keluarga mangsa kekejaman komunis dalam tempoh 19 hari sejak disiarkan akhbar Utusan Malaysia pada 27 Ogos lalu.

"Antara laporan polis diterima ialah daripada seorang wanita yang merupakan ahli keluarga anggota polis yang menjadi mangsa serangan Balai Polis Bukit Kepong.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0915&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_07.htm

Bengong tak habis-habis puak PAS ni. Tak habis-habis nak guna cara kotor untuk bersihkan diri sendiri. Berani buat berani tanggung la bhai. Cakap berdekah-dekah atas pentas ceramah. Bila perlu berdepan dengan akibat mulut busuk Mat Sabu, pandai pulak nak kawtim. Kalau polis tak ambil tindakan terhadap Mat Sabu, macam mana dengan 942 laporan polis yang telah dibuat. Takkan nak burn macam tu je. Haramjadah betul.

Pundek la PAS. Lepas ni aku bongkarkan siapa Tuan Ibrahim Tuan Man yang orang PAS panggil dia ulama konon. Ulama apa pakai sami! Tunggu pendedahan MyMassa pukul 5 petang nanti.

Selamat Berjuang Harimau Malaya!

Posted: 21 Sep 2011 12:37 AM PDT

Sedikit info mengenai team Harimau Malaya petang ini. (Sumber : Berita Harian).


Harapan kami agar Harimau Malaya dapat ikat Samurai Biru. Kalau dapat kalahkan, satu bonus untuk rakyat Malaysia.

Aaauuuummmmmm!!!!

Awek Lesbian Melayu mati kerana Ostat JIJAN MB Kedah?!!

Posted: 21 Sep 2011 12:03 AM PDT



Tergezut betul MyMassa apabila membaca berita di atas. Hadoih...apalah nak jadi dengan Negeri Islam Berkebajikan PAS Kedah ini. Bukan setakat rakyatnya bertambah miskin dan negeri bertambah mundur, malahan kini ada pula yang hidup secara SONGSANG secara terang-terangan!!! Apa, Unit elit AMAL PAS dah tak buat kerja amal makruf nahi mungkar lagi kah?!! Nah, sekarang sampai dah ada pula yang terkorban dek kerana cemburu. Agaknya apalah hukum lesbian muslimah yang mati terbunuh ini ya?!! Nampaknya Tok Guru Nik Aziz terpaksalah bermunajat sekali lagi bagi mendapatkan petunjuk dan wahyu daripada Allah SWT untuk mengampunkan dosa-dosa lesbian Kedah ini.

Di sebalik kekagetan kita membaca berita di atas, tidakkah kita, terutamanya jantan-jantan ganteng Melayu ini terasa tercabar?!! Manakan tidak, dalam ramai-ramai jejaka hemsem yang masih teraba-raba mencari bunga cinta lestari idaman hati, rupa-rupanya sudah ramai gadis Melayu kita ini direntap hati dan jiwanya oleh pengkid-pengkid yang ternyata lebih MACHO ini! hahaha... 

Namun sebenarnya apa yang lebih parah adalah gejala-gejala sosial ini lebih banyak berlaku di negeri yang memperjuangkan Islam yang Berkebajikan. Yalah, kalau negeri Islam pun gagal melahirkan muslimah yang solehah, apakah pula ceritanya negeri-negeri thoghut lain seperti P.Pianang dan Selangor yang menjadikan MAKSIAT sebagai sumber pendapatan negeri dan produk pelancongan?!!

Jadi sekarang, siapa yang perlu dipertanggungjawabkan?!! Mengapakah gadis-gadis Melayu ini lebih menyelerakan karipap daripada sup torpedo?!! Apakah kerana mereka fobiakan sikap panas baran MB mereka sendiri selama ini lantas menolak cinta semua pria?!! Dan yang paling penting sekali, mengapakah syiar ISLAM BERKEBAJIKAN PAS gagal melahirkan muslimin dan muslimat yang takutkan ALLAH SWT ?!!

AZIZAN PUKUL DAN MAKI ISTERI ISTERI
Azizan sering menengking, memaki . memukul dan menampar isterinya sebelum bergelar Toh Puan (kak Faiqah). Lebih dari 10 kali, kak Faiqah lari dari rumah untuk meyelamatkan diri atau mendapat rawatan. Pernah kak Faiqah berlindung di rumah Allahyarham Ustaz Fadzil Nor selama 3 hari. Kadang kadang lari kerumah saudara di Lorong Keriang, Alor Setar dan kerap juga ke rumah Mad Daud Alor Gelenggang. Kak Faiqah ada juga lari balik ke Bangi tampa pengtahuan DIA. Nasib baik masa itu Azizan ada balucinya (Mad Daud), yang siap siaga kemana saja mencari dan memujuk kak Faiqah. Mad Daud terpaksa membawa baju kak Faiqah dan paku kerumah Tuan Guru Haji Jusuh Pendang minta dijampi untuk memulih kak Faiqah. Masa itu, Azizan masih pakai Tok Guru .

Pernah kak Faiqah kerumah Allahyarham Ustaz Azhari A Razak, menyatakan beliau lebih senang jika Azizan melepaskan beliau. " saya tak ingin nak jadi isteri MB", ujar kak Faiqah penuh kesal. Azizan masa itu pun, masa Allahyarham Ustaz Fadzil masih ada, sudah bercadang dan beria ia mencanang mau jadi MB.
Kak Faiqah terlalu tertekan dengan sikap Azizan sehingga pernah memohon diceraikan di Mahkamah Syari'ah Alor Setar dan dibicarakan. Azizan juga tergamak mendakwa kak Faiqah, main kayu tiga..dengan bekas S/U kerja PAS Jerai. Sedangkan bekas S/U kerja inilah tempat kak Faiqah mengadu tak puas hatinya terhadap Azizan. Beliau juga menjadi tukang masak kepada anak anak Azizan bila kak Faiqah lari.


LU PIKIRLAH SENDIRI!!!


***Nasib baik Anwar tidak mati kena tikam dengan jambu-jambunya...

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 21 Sep 2011 11:02 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Naikan Sewa: Adakah Ini Usaha PKNS Nak Halau Peniaga Melayu..???

Posted: 21 Sep 2011 10:00 PM PDT


Korang baca kenyataan PKNS dia kata tiga bangunan tu nampak usang, itu sebap mereka nak naikan sewa:

"Premis perniagaan PKNS sekarang, nampak usang, peniaga juga selalu merungut bahawa mereka tidak untung dan PKNS juga tidak mendapat sewa yang sepatutnya, oleh yang demikian semua pihak rugi.

Premis perniagaan pkns nampak usang? premis perniagaan yang mana nampak usang? SACC Mall? kompleks PKNS atau Menara PKNS, sila terangkan, jangan main tembak je, bagi alasan nampak usang pasal nak naikan sewa kedai, sacc mall antara bangunan baru di shah alam, takan baru 4-5 tahun dah nampak usang kot? kompleks pkns pun nampak usang juga ke? kalau usang orang tak akan bershopping di situ, takut bangunan runtuh, menara pkns, ianya 100% di maintain oleh pkns, kalau nampak usang itu salah pkns bukan salah penyewa, mana perginya duit pelaburan pkns selama ni? dah habis di joli ke?

Kompleks pkns adalah satu-satunya tempat peniaga melayu mula bertapak, di dalam tu banyak produk-produk iks milik orang melayu di jual, kalau pkns naikan harga sewa tapak perniagaan kat situ rasa-rasa orang melayu mampu ke nak terus berniaga di situ? atau pun ini satu usaha halus pkns untuk menghalau orang melayu keluar dari bangunan itu dan menjemput peniaga bukan melayu memenuhi kompleks pkns.

Sama-samalah kita fikirkan....

Burukan Nama Malaysia: Anwar Arahkan Hackers Godam Web Kerajaan Bangladesh

Posted: 21 Sep 2011 08:28 PM PDT


Perdana menteri bangladesh mengesahkan yang laman web rasmi hal-ehwal bukan kerajaan (ngo) negara itu telah di hack oleh individu yang mendakwa dirinya seorang rakyat malaysia.

Malah hackers itu juga meninggal pesanan buat perdana menteri bangladesh itu dengan mengatakan "Sebagai Perdana Menteri, anda sepatutnya mengajar rakyat anda supaya menyayangi negara sendiri dan buat sesuatu demi Bangladesh. "Saya tak kisah kalau hendak tarik aliran wang kami keluar dengan bekerja di sini tetapi menjadi sebahagian daripada (pengundi) kami, ia agak memalukan.

Bab pengundi sapa yang suka yang suka buat fitnah? dah tentu pakatan haram kan? so aku tak heran benda ni kalau anwar yang arahkan pasal dia memang ada team hackers dan cybertroopers yang berpejabat di bangunan suk selangor.

Abe Mat Dah Surrender, Saya Salah, Saya Khayal Ketika Itu...

Posted: 21 Sep 2011 12:01 AM PDT

Abe mat dah surrender, dia mengaku kesilapan dia kerana mengangkat komunis dan mat indera sebagai hero, dia juga mengaku ketika di berceramah mengatakan komunis hero, mat indera hero dan polis bukit kepong pancacai british dia dalam keadaan khayal.

Abe mat hayal kerana sebelum dia masuk ceramah dia rasa terlalu gemuruh, menggeletar kepala lutut dia, untuk hilangkan khayal dia pekena setengah set syabu, masa dok pekena syabu tu, datang idea untuk mengutuk polis yang banyak berkorban kepada negara, tetiba idea tu hilang, abe mat pekena lagi setengah set syabu, datang pulak idea untuk mengangkat mat indera sebagai hero.

Baru je stim syabu nak hilang, abe mat di kejutkan dengan rakaman phone sexnya dengan isteri bekas kawan baiknya dulu di dedahkan, meggeletar lagi kepala lutut abe mat, stock syabu dah habis, kat kuala kedah hanya ada air daun ketum, kata abe mat, daun ketum pun daun ketum la janji stim, pekena la abe mat sebaldi air daun ketum buat penghilang gemuruh badan.

Stim syabu dan daun ketum yang abe mat pekena hari tu baru je kebah semalam, dalam twitternya abe mat mengaku yang dia buat silap besar, dia sendiri tak sedar apa yang dia kata malam ceramah tu, dia mintak maaf pada semua rakyat malaysia dan keluarga polis yang terkorban semasa peristiwa bukti kepong.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 21 Sep 2011 09:34 PM PDT

PISAU.NET

Posted: 21 Sep 2011 09:34 PM PDT

PISAU.NET


PAS Sebelum Kahwin Dengan DAP

Posted: 21 Sep 2011 09:00 PM PDT

Sebelum kahwin DAP pun sifat jalangan politik sudah ada,patutlah DAP berkenan hingga menyunting PAS untuk dijadikan selingkohan dan tunggang mereka.

Kenyataan Nik Aziz sama seperti Nizar Lambai yang mengaku PAS tidak pernah memperjuangkan menubuhkan negara Islam.

Patutlah hudud khawarij PAS hanya dijadikan modal pilihanraya,Patutlah Mat Sabu pun boleh terlepas kes khalwat walaupun saksi ramai. Hudud hanya temberang khawarij PAS untuk raih sokongan.

Ahli PAS wajib tengok balik perlembagaan parti,tak usah takut tak kapir pun keluar dari PAS.


Pisau kata "sekarang dia mula cakap hudud,lepas ni kita tengok pulak apa akan jadi lepas Kit Siang Karpal berdehem "

Mat Sabu:Ayam Jadi Anjing,PAS Pak Angguk DAP

Posted: 21 Sep 2011 06:00 PM PDT


Melihat juak pakatan yang mengiringi Mat Sabu, sudah terang lagi bersuluh siapa sebenarnya Mat Sabu dan PAS dimata DAP.Sokongan yang hebat daripada Pemimpin DAP terhadap Mat Sabu mengenai kes ini membuktikan ayam tambatan khawarij PAS sudah bertukar menjadi anjing suruhan kepada DAP.

Mat Sabu di tuduh mengfitnah dibawah seksyen 500 berhubung kes kenyataannya yang mendakwa komunis sebagai pejuang kemerdekaan.Anda boleh lihat kalangan pemimpin yang hadir adalah Khalid Man Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang,Mujahid Rawa Ahli Parlimen Parit Buntar.Yusni Mat Piah Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang,Ong Jin Cheng Penyelaras Suaram.

Mohd Noor Ismail Ajk PAS Kawasan Jelutong,Francis Ong Koon Liak Setiausaha DAP Bagan dan paling utama adalah Chow Kon Yeow Pengerusi DAP Pulau Pinang.

Sebenarnya setiausaha DAP Bagan diarahkan oleh Lim Guan Eng untuk memantau kes Mat Sabu. Dalam senarai nama nama diatas ada tak ahli PKR?Ada tak mana mana pemimpin PKR yang mengiringi Mat Sabu? Tak ada bukan?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhy3WDOJdgc-143gZKVgt5KkvU_R4Xm1-l0bhBtQVxlx_zlR2Tx86GtoQdLjBqDY0NaKCvaUJzsWRCHSarAjwye8M6byoAa7B8xD51HNXuNNgQKpGYJDc9JZZrEoVldKUBQ79kTogB03O38/s1600/anjingpengesan.jpg
PKR meletakkan diri mereka lebih suci sedikit daripada jalangan politik seperti khawarij PAS,ini kerana yang menjadi balaci dan tugas menyalak hal kepentingan DAP dibuat sepenuhnya oleh PAS.

Siapa yang akan marah jika Lim Guan Eng dikritik? Siapa yang akan mempertahankan DAP apabila dikritik,Siapa yang puji dan kipas sampai hangit Lim Guan Eng?Siapa yang angkat Guan Eng jadi khalifah khawarij? Kesemuanya adalah sokongan tak berbelah bahagi daripada khawarij PAS.

Kelicikan DAP apabila isu komunis menjadi panas namun kita langsung tidak mendengar mana mana pemimpin DAP bercakap tentang isu ini,melainkan Karpal Singh yang sengaja memberi komen agar Mat Sabu menarik balik kenyataan beliau.Tindakan Karpal tak lebih daripada cuba mengalihkan tumpuan kepada DAP kononnya mereka tidak terlibat melainkan hanya PAS.

Bukankah Nik Aziz pernah berkata di Kota Bharu,DAP tu sosialis adik kepada komunis.
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
QS. al-Baqarah (2) : 120


Pisau kata " Bila nak dakwa Ambiga?"

Anak Mat Sabu Bukti Rakaman Phonesex Beliau Tulen

Posted: 21 Sep 2011 07:01 AM PDT

SHAH ALAM, 20 Sept -- Nurul Huda, 28, anak kedua Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu, menunjukkan salinan laporan polis yang dibuat selepas rumah mereka di Seksyen 19 di sini, nyaris terbakar dipercayai disimbah minyak tanah kira-kira 12.40 pagi tadi.

Dalam kejadian itu, hanya pintu pagar rumah berkenaan dan beberapa batang pokok yang ditanam terbakar sebelum api berjaya dipadamkan oleh beberapa jiran. -BERNAMA
Patutlah dia "no komen"

Sempena sambutan ulang tahun yang ke 60 parti khawarij,jom kita tengok akhlak pemimpin parti khawarij yang menghalalkan apa saja asalkan jadi ahli khawarij PAS.

Pisau kata "petua abg mat...lain kali lepas sabun muka kena biaq sampai kering"

Malaysiakini Kantoi Lagi Berbohong

Posted: 21 Sep 2011 03:20 AM PDT

Malaysiakini portal berita tipu dan bohong sudah berpuluh kali ditangkap berbohong.Yang terkini adalah mengenai laporan Mat Sabu yang didakwa di makhamah.

Tujuan Malaysiakini mahu menunjukkan bahawa jejaka komunis Melayu terakhir ini mendapat sokongan beribu orang,malangnya laporan mereka didapati kantoi berbohong.

Blog Novandri mendedahkan pembohongan oleh Malaysiakini.

Ratusan penyokong pemimpin PAS berkumpul di luar perkarangan mahkamah sejak 8 pagi bagi memberi sokongan.-Malaysiakini
Padahal, hanya kira-kira 50 orang sahaja yang berkeliaran di luar mahkamah bukannya ratusan seperti yang didakwa oleh portal pembohong tersebut.

Lihat foto-foto di bawah:-





Dan jika benar ada ratusan penyokong, MalaysiaKini sudah tentu akan menyiarkan foto-foto kumpulan tersebut tetapi tiada!
Pisau kata " ada lagi ka video mat sabu?"

Ultra Kiasu DAP Maki Hamun Kakitangan Awam

Posted: 21 Sep 2011 01:16 AM PDT

Ini salah satu contoh chauvanis ultra kiasu rasis DAP melayan kakitangan awam.Tanyalah mana mana mereka yang sedang atau pernah berkerja yang terpaksa berhadapan ultra kiasu ini.Yang bekerja di SUK Perak dah kena,Selangor dan Penang semua dah kena.

Yang di Putrajaya rata rata yang tergilakan sangat pakatan dan DAP nak perintah,ni rakaman untuk dijadikan iktibar.


Lee Kee Hiong merupakan salah seorang pemimpin DAP yang dilantik oleh kerajaan negeri Selangor sebagai Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Kajang.

Perempuan biadab ini adalah Ahli Jawatankuasa Pengindahan Bandar, Ahli Jawatankuasa Kewangan, Ahli Jawatankuasa Infrastruktur dan Ahli Jawatankuasa Tender dan Sebutharga di MPKj.

Dia dikatakan sebagai sangat berpengaruh dalam DAP Selangor kerana mengusai Ean Yong Hian Wah (Pengerusi DAP Selangor) selain merupakan orang kanan kepada Lim Kit Siang.

Baru menjadi Ahli Majlis, sudah berani memperlakukan kakikatangan Melayu di MPKj sampai begitu sekali, jadi cuba bayangkan apa yang dia sanggup lakukan jika sudah memegang jawatan tinggi diperingkat negeri. Tentu lebih teruk dari itu kakitangan awam kerajaan negeri akan dibangsatkan.-Garam

Pisau kata " DAP saja tau cara ajaq bangsa melayu yang tak sedaq diri"

Perkara karut-marut pembangkang

Posted: 21 Sep 2011 12:00 AM PDT


Pakatan Rakyat dikhabarkan akan membubarkan badan kehakiman,idea gila ini datang kerana mereka sudah tidak mempercayai badan kehakiman.Maka penyokong pakatan terutamanya cybertrooper FB dan blogger pakatan dijadikan hakim dan pendakwaraya.

Tentera Di Raja Malaysia akan dibubarkan kerana terlalu banyak membazir kononnya membeli kapal selam yang tak boleh "menyelam" maka tugas menjaga keselamatan dan kedaulatan negara akan diserahkan kepada Angkatan Bersenjata Republik Singapura.

Manakala PDRM pula akan digantikan oleh pegawai keselamatan Gurkha dari Nepal,Paling menarik perkahwinan sejenis dihalalkan sepertimana konsep humanism yang diperjuangkan liberalis pakatan.

PUTRAJAYA 20 Sept. – Datuk Seri Najib Tun Razak percaya banyak lagi perkara karut-marut yang bersarang dalam benak fikiran pakatan pembangkang untuk mengubah sejarah warisan negara sekiranya mereka memperoleh kuasa.

Tegas Perdana Menteri, matlamat pembangkang yang diutarakan menerusi wakilnya dari DAP, M. Manoharan untuk menukar Jalur Gemilang seandainya berkuasa sebenarnya hanya sekelumit perkara yang dirancang.

"Itu (nak tukar bendera Malaysia) saya fikir sedikit sahaja, banyak lagi perkara karut-marut (yang pembangkang nak buat). Kalau berkuasa, apa yang diwarisi kita akan cuba dirombak segala-galanya.-utusan


PAS Khawarij kata "sebenarnya tanah melayu tak wujud,yang wujud ialah Barr Chin dan ia adalah tanah China,penduduknya hanya india dan cina saja,there's no such thing Malay Archipelago, bangsa melayu bangsa hibrid"

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 21 Sep 2011 09:29 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Tengah "Hot"

Posted: 21 Sep 2011 04:50 PM PDT

Anwar kata Najib tak "cool" bila mengenepikan sepina untuk menjadi saksi dalam kes liwatnya. Orang yang tengah "hot" dengan video panas dan kes liwat memang akan berperasaan sebegitu. Lebih-lebih lagi bila bila satu persatu kesalahan moralnya sudah diketahui oleh rakyat.

Zaman pembohongan dan penafian daripada rakyat umum sudah berlalu. Anwar tidak perlu menuduh orang lain, mengapa tidak buktikan diri sendiri tidak bersalah. Mana jam Omega? Rakyat masih belum lupa dengan jam Omega. Gambar keluar dari lif tanpa jam Omega cukup kuat untuk membuatkan Anwar "hot".

Hudud: Akhirnya PAS Tunduk Dengan DAP

Posted: 21 Sep 2011 03:51 AM PDT

Rupa rupa kenyataan awal Nik Aziz untuk melaksanakan hudud hanyalah "bola tanggung" yang sengaja dibuat oleh PAS. Buktinya semalam Dr Asri telah menyatakab bahawa perlaksanaan hudud masih belum sesuai di Malaysia. Siapa yang jemput Dr Asri buat kenyataan begitu? Kenyataan dibuat pun di Kelantan. Dr Asri melibas isu yang ditimbulkan oleh PAS sendiri. Memang jelas PAS for all, PAS untuk DAP.

r b f

Posted: 21 Sep 2011 08:06 PM PDT

r b f


Kenapa Husam Halang Kita Bercakap Mengenainya ?

Posted: 20 Sep 2011 09:37 PM PDT



Saya tidak mahu bercakap sangat tentang tindakan saman yang diambil Husam terhadap Kickdefella kerana itu memang kehendak Kickdefella. Yang saya nak bercakap lebih pasal injuksi yang dipohon. Sudah lama sebenarnya Kickdefella mahu ke mahkamah kerana banyak perkara yang mahu didedahnya dalam perbicaraan. Ini kerana keterangannya dalam mahkamah akan menjadi kenyataan umum. Tidak ada siapa yang boleh halang dari orang bercakap dan pihak media juga bebas menulis kerana ianya telah menjadi keterangan mahkamah dan ianya juga akan dilihat lebih berkreditbiliti.

Sebelah pihak Kickdefella tidak menjadi masalah kerana beliau telah bersedia. Yang menjadi masalah sekarang sebelah pihak Husam. Dia nak saman Kickdefella tetapi writ saman tidak diserahkan sehingga ke hari ini kepada beliau. Sebaliknya pihak Husam galak menghantar salinan writ saman kepada pihak media. Pelik tak ?

Jika begitu keadaannya bermakna Husam bukan benar-benar serius hendak saman Kickdefella , dia hanya mahu mendapat liputan media kononnya dia berani saman dan dalam masa yang sama dia cuba menjadikan mahkamah sebagai alat politik dia.

Semalam (rabu 20.10.2011) akhbar Sinar Harian edisi Kelantan , Trengganu, Pahang, Melaka/NS dan Perak melaporkan di bahagian muka depan tentang tindakan Husam tersebut, tetapi orang yang disaman sampai ke saat ini pun tidak diserahkan writ saman oleh Husam atau peguam-peguamnya atau mana-mana wakilnya walaupun orang yang di saman telah 24 jam membuat kenyataan rasmi di blognya meminta writ saman diserahkan kepadanya.

Bab saman tidak menjadi masalah kerana Kickdefella telah bersedia dan akan lawan, yang peliknya writ saman tidak diserahkan kepada beliau. Satu perkara lagi yang benar-benar pelik adalah apabila Husam akan memohon satu perintah injuksi bagi menghalang Kickdefella atau ejen-ejennya atau pembantu-pembantunya atau sesiapa sahaja dari berkomunikasi, memberi komen, mengulangi dan/atau menyebabkan menyebabkan penerbitan kenyataan-kenyataan atau perkataan yang berunsur fitnah terhadap plaintif.

Nak halang kebebasan bersuara pula ke ?

Selama ini bukankah mereka yang sering melaung-laungkan kebebasan, ketelusan, demokrasi dan sebagainya ? Tetapi apabila kena atas batang hidung dia terus dapatkan injuksi.

Sekiranya Husam kata apa yang ditulis Kickdefella mengenai dia adalah fitnah , kenapa dia saman kerana tiga artikel sahaja ? sedangkan mengikut Kickdefella dia telah menulis lebih 100 artikel mengenai Husam termasuklah pemberian wang RM 350 ribu kepada Kickdefella tanpa pengetahuan Nik Aziz, Ariffahmi, Nik Amalina dan Nik Abduh semasa beliau diberhentikan dari PMBK ?

Kawan-kawan semua, Allah maha kaya dan Allah maha adil. Anda semua lihatlah sendiri bagaimana teruknya musuh-musuh politik Pas dikerjakan mereka dalam dunia cyber sebelum PRU 2008. Sekarang mereka pula merasakan bagaimana perit dan pedihnya dikerjakan oleh musuh-musuh mereka dalam dunia cyber sehingga terpaksa memohon perintah injuksi. Allahuakbar !

Difahamkan semasa bekerja dengan Husam , Kickdefella sendiri pernah diminta oleh Husam untuk menulis perkara-perkara yang tidak benar. Tetapi apabila Kickdefella menjawab dengan mengatakan itu fitnah, lantas Husam terus membaca ayat Quran untuk menghalalkan perbuatan itu. Benarkah atau tidak benar ? Mohon Husam jawab...

Sebelum ini ada pemimpin-pemimpin Pas atau orang-orang mereka yang berkata kehadiran kami blogger-blogger pro kerajaan tidak memberi kesan kepada mereka atau kami hanya sekadar blogger picisan ternyata mereka telah menipu diri mereka sendiri serta penyokong-penyokong mereka.

Jika kami tidak memberi kesan atau sekadar blogger picisan , tak mungkin Husam akan ambil perintah injuksi. Perlu diingat perintah injuksi tersebut tidak terhad kepada Kickdefella sahaja, tetapi turut merangkumi kami semua kerana ianya disebut dengan jelas ejen-ejennya atau pembantu-pembantunya atau sesiapa sahaja. Ini bermakna termasuklah anda semua yang menghantar komen-komen serta seluruh rakyat Malaysia , kerana dia menggunakan perkataan SESIAPA SAHAJA.

Dia hanya nak orang tulis atau sebar berita yang baik-baik sahaja mengenainya, yang buruk baginya semua fitnah.

Jika begitu gayanya, siapa nak cerita pasal kegagalan projek padi organik di Kelantan, kegagalan projek Kelantan Koridor Depu, isu kamping jamnapari, isu Takaful Kifalah dan berbagai-bagai isu lain lagi ?

Itulah perangai orang-orang Pas, dia hanya nak yang baik-baik sahaja untuk mereka. Yang buruk semuanya hak orang lain. Contoh terdekat ialah berhubung isu bilangan pesakit HIV yang ramai di Kelantan. Nik Aziz kata kerana Tun Dr M tak benarkan hudud. Yang sebenarnya dia gagal mendidik rakyat yang di bawah naungannya.

Kalaulah media laporkan bilangan pesakit HIV dalam Malaysia paling rendah adalah di negeri Kelantan, maka pasti gegak gempitalah pentas-pentas ceramah mereka melaung-laungkan kejayaan itu adalah berkat pemerintahan seorang ulama yang bergelar tok guru yang berjaya mendidik rakyat melalui pemerintahan kerajaan islam Pas.

Sahabat-sahabat sekalian, Pas dengan penipuan sudah sebati. Ianya bagai irama dan lagu. Tanpa irama pincanglah lagu. Begitu juga dengan Pas , tanpa fitnah dan bohong pincanglah Pas. Tanpa fitnah dan bohong Pas dah lama longlai. Tanpa pembohongan-pembohongan yang direka cipta siapa lagi yang nak memenuhi ceramah-ceramah Pas ? Tanpa ceramah Pas tak boleh hidup beb.....Mana nak dapat duit ? duit yang diperah dari keringat orang ramai atas nama perjuangan islam.

Sampai bila pula anda semua hendak ditipu oleh Pas atas nama islam ?

Perlu dibuang apa yang ditanamkan oleh pemimpin-pemimpin Pas dalam minda anda iaitu Pas itu islam dan islam itu Pas.

Perlu diingat, agama islam adalah wahyu yang diturunkan oleh Allah untuk umat-umatnya.

Manakala Pas pula adalah sebuah parti politik yang didaftarkan dengan pendaftar pertubuhan. dan kelulusan pendaftarannya ditandatangan oleh seorang pegawai bukan islam.

Bukankah jauh perbezaannya itu ? Islam adalah wahyu yang diturunkan oleh Allah. Pas pula diluluskan penubuhannya oleh orang bukan islam.

Islam berpandukan Al Quran dan Hadis, Pas pula berpandukan perlembagaan yang dicipta mereka.

Wujudnya Pas kerana kekalahan Hj Ahmad Fuad merebut jawatan Yang Dipertua Umno pada tahun 1951. Kecewa dengan kekalahan, beliau membawa diri ke P.Pinang dan dicucuk oleh orang-orang inggeris pada masa itu untuk menubuhkan sebuah parti baru bagi memecahkan orang-orang melayu. Akhirnya lahirlah Pas untuk pecah belahkan umat. Sebab itu sampai ke hari ini umat berpecah kerana Pas. Kerana dia memang dilahirkan untuk memecah belahkan umat.

Bukan setakat cara kewujudan islam dan Pas berbeza. Pemimpin juga berbeza. Nabi-nabi dipilih oleh Allah. Pemimpin-pemimpin Pas dipilih oleh ahli-ahli mereka yang kepala otak tiga suku.

Nabi berdakwah menyebarkan islam kepada orang-orang kafir dan mengislamkan mereka. Manakala Pas pula mengkafirkan orang-orang islam .

Kalau nak bercakap bab perbezaan islam dan Pas tiga hari pun tak habis. Itu hanya sebahagian contoh supaya orang-orang yang ditipu Pas sedar akan pembohongan Pas.

Islam adalah agama (Ad Din)

Pas adalah politik (As Siasah)

Pemimpin Pas bukan Nabi, mereka semua adalah binatang-binatang politik termasuklah Husam Musa. Nabi tak bagi wang RM 4 juta untuk jatuhkan umat islam, tetapi Husam ???

BERANI MEMBUAT PILIHAN...

Posted: 21 Sep 2011 06:37 PM PDT

BERANI MEMBUAT PILIHAN...


PAS CUBA BELAJAR DARI KEBODOHAN MAT SABU!

Posted: 20 Sep 2011 11:20 PM PDT

PAS, yang mungkin sudah belajar daripada keperitan dikecam rakyat ekoran kenyataan timbalan presidennya mengenai Mat Indera, Selasa menegaskan tidak menyokong sebarang usaha parti rakannya DAP untuk menukar Jalur Gemilang.

Malah PAS bernada menentang percubaan DAP itu apabila Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata bendera negara merupakan lambang kedaulatan negara yang perlu dipertahankan.

Beliau berkata isu itu tidak perlu dipolemikkan memandangkan ia tidak akan menjadi dasar pakatan pembangkang atau lebih dikenali sebagai Pakatan Rakyat.

"PAS secara tegas tidak akan sesekali menyokong cadangan sedemikian daripada sesiapa pun," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau mengulas komen Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Alam Shah M Manoharan di dalam laman sosial Facebook pada 16 Sept yang menulis: "Saya mengedarkan banyak bendera DAP di kawasan saya. Saya enggan mengibarkan bendera Malaysia kerana ia lebih mirip dengan Barisan Nasional (BN), bukan Malaysia."

Ramai pihak mengkritik Manoharan, termasuk daripada kalangan pemimpin DAP sendiri sehingga beliau memadamkan komen tersebut dan memohon maaf secara terbuka atas kelanjurannya pada keesokan hari.

Tuan Ibrahim menjelaskan penukaran bendera bukan isu utama sebaliknya berpendapat anggota parti pembangkang perlu berusaha untuk memenangi pilihan raya umum akan datang.

Beliau mengakui kurang senang terhadap cadangan Adun DAP itu dan menyebut bendera negara tidak boleh diperlekehkan dan dipersendakan.

Bagaimanapun, banyak pemerhati politik berpendapat kenyataan Adun DAP itu walaupun ditentang beberapa pemimpin pembangkang sendiri, telah sedikit sebanyak membocorkan niat tersembunyi parti itu jika berkuasa kelak.

PARTI "KITA" DAH NAK JADI PARTI "AKU"

Posted: 20 Sep 2011 09:03 PM PDT

Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), yang ditubuhkan Januari lepas, kini bergolak apabila ramai anggota Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti itu mengecam hebat tindakan "tidak beretika dan tidak mengikut perlembagaan" Presiden Datuk Zaid Ibrahim memecat anggota CWC baru-baru ini.

Tindakan memecat tiga anggota CWC -- setiausaha pusat Abdul Latif A. Tambi, bendahari Rashid Azad Khan dan anggota CWC Muhammad Firdaus Christopher -- dikatakan dibuat tanpa sebarang sebab kukuh dan hanya menerusi surat tidak rasmi iaitu hanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Dalam satu e-mel kepada Bernama hari ini, seorang anggota CWC parti itu, Mohd Zahrein Zakariah berkata beliau akan memanggil satu mesyuarat agung luar biasa parti sebagai saluran undang-undang untuk mendesak Zaid meletak jawatan.

"Presiden telah menyimpang jauh daripada matlamat parti ditubuhkan. Tidak ada pergaduhan dalam KITA cuma ada mereka yang memutuskan untuk bercanggah dengan prinsip parti ditubuhkan dan ini termasuklah ketua parti Zaid Ibrahim.

"KITA bermatlamat menjadi parti pembangkang utama di Malaysia, dan kami tetap teguh dengan pendirian itu serta menjadi tanggungjawab saya menentang tindakan Zaid baru-baru ini yang berlawanan dengan prinsip parti," katanya.

KITA ditubuhkan Januari lalu selepas Zaid keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) tahun lepas, dan menyertai parti yang sebelum ini dikenali sebagai Angkatan Keadilan Malaysia.

Zaid didakwa menggantung keanggotaan Muhammad Firdaus kerana kenyataannya bersabit langkah parti itu memotong belanjawan operasinya manakala pemecatan Abdul Latif kerana dia enggan memberikan kata laluan laman sesawang KITA kepada presiden.

Semasa dihubungi Bernama, Muhammad Firdaus mendakwa ia bukan bersabit dengan belanjawan parti tetapi hanya satu helah mahu mengalihkan perhatian terhadap isu sebenar berhubung cara mana parti itu diuruskan.

"Zaid selalu membuat keputusan tanpa berunding terlebih dahulu dengan anggogta lain dalam CWC," katanya.

Dalam satu e-mel lain, anggota CWC dan penyelaras KITA Wilayah Persekutuan Dr Rajaratnam Gopal Pillai berkata Zaid tidak mahu mendengar nasihat daripada CWC dan anggota peringkat bawah.

"Ini kerana sifatnya yang angkuh dan enggan bertolak ansur dalam soal cara menguruskan parti KITA. Saya selalu menasihatinya supaya mendengar rungutan anggota parti," katanya.

"Dia tidak mahu mendengar pandangan anggota-anggota CWC yang lain dan jika keadaan ini berterusan lambat laun parti ini akan lebur dari dalam. Tindakannya memecat anggota parti baru-baru ini menimbulkan persoalan tentang niat sebenar perjuangan politik beliau," kata Dr Rajaratnam.

Katanya ramai berpendapat sekiranya masalah dalaman parti tidak diselesaikan segera, KITA tidak mampu bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 21 Sep 2011 04:33 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


GILA APA?? Video Perempuan Melayu Paling Bodoh!!

Posted: 21 Sep 2011 09:07 AM PDT


Ni mesti dah kena taruk, lepas tu baru nak menyesal.. ya Allah.. rosak nama melayu.

McTheory:
Contoh terbaik, perempuan Melayu Singapork!

MANSUH ISA! Puak Pakatan kecik hati DS Najib tak bagi kredit..

Posted: 21 Sep 2011 07:05 AM PDT

Lawak pun ada, sedih pun ada. Tapi memang kelakar bila puak Pakatan sakit hati sangat kat DS Najib sebab tak mengaku mansuh ISA tu atas usaha mereka.

Mula dari Nik Aziz, lepas tu sampai pemimpin-pemimpin bawahan yang lain. Semuanya bengang sebab DS Najib tak sebut langsung sebab beliau mansuh ISA tu hasil perjuangan puak Pakatan, tapi hasil dari perbincangan dengan rakyat Malaysia.

Lepas pada tu, hari-hari Haramkahdaily hentam dan maki DS Najib pasal perkara yang sama.

Puak-puak pembangkang Malaysia ni memang special atau speSIAL?

Puak ni buat kerja apa pun semua nak nama. Bukan ikhlas nak buat kerja. Kata perjuangan untuk BELA rakyat Malaysia, yang kononnya dizalimi oleh kerajaan sekarang. Tapi, bila kerajaan Malaysia mengubal dan mengubah untuk membuat sesuatu yang baik untuk rakyat pun mereka tentang. Jadi apakah maksud perjuangan mereka yang sebenar?

Untuk rakyat ke? Atau untuk diri sendiri? Atau hanya untuk berkuasa?

Patutla orang kata, beruk memang susah nak faham cakap manusia.

Kita kena belajar bahasa beruk, baru puak-puak Pakatan ni faham maksud kita.

McTheory:
beruk lagi bagus, boleh tolong buat kerja, puak ni? Apa pun tak boleh!

KELANTAN JUARA MAKSIAT!! REKOD TERTINGGI DARI 2008 - 2011

Posted: 21 Sep 2011 05:35 AM PDT



Nik Ajis ni tak habes2 menuduh umno adalah segala punca malapetaka yang berlaku di Negeri Kelantan..Baru2 ni Majlis Aids Malaysia mengatakan Negeri Kelantan mencatatkan bilangan paling tinggi di Malaysia.

Beliau berkata semuanya berpunca daripada mantan PM Tun Dr Mahathir yang menghalang kerajaan kelantan melaksanakan hudud walaupun sudah diluluskan oleh DUN pada 1993.

baca petikan perspectif yang saya petik dari utusan


SEMUA di antara kita tahu Pas adalah sebuah parti yang tidak pernah tetap pendirian. Sekejap begitu...sekejap begini... Di Trengganu dan Kelantan mereka dipanggil Pas kluk-klek.
Bukan sekadar tidak tetap pendirian, Pas juga terkenal dengan sikap sanggup melakukan apa sahaja demi undi dan kuasa. Menipu, memfitnah, lacur agama, jual bangsa sehinggalah ke tahap menjadikan isteri sebagai taruhan politik.

Kelmarin, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersuara meminta agar Perdana Menteri membenarkan hukum hudud dilaksanakan. Semuanya gara-gara laporan dari Majlis Aids Malaysia yang mengatakan Kelantan mencatat bilangan pesakit HIV paling tinggi dalam Malaysia pada tahun 2010.

Untuk pengetahuan, bukan sahaja tahun 2010 Kelantan menjadi juara HIV, malah pada tahun 2008 dan 2009 anugerah juara itu juga dipegang oleh mereka.

Seperti biasa, sebagaimana yang kita kenal dengan perangai pemimpin dan penyokong-penyokong Pas, apa sahaja yang buruk akan dilemparkan kepada UMNO atau Barisan Nasional (BN).

Nik Aziz kata punca HIV tinggi di Kelantan kerana mereka gagal melaksanakan hukum hudud yang telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan pada 1993 kerana halangan daripada Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Cuba bayangkan sekiranya laporan-laporan akhbar atau berita yang tersiar beberapa hari lepas melaporkan Kelantan mencatatkan bilangan paling rendah penghidap HIV di Malaysia, apa pula mereka akan kata? Mereka akan kata "inilah berkat pemerintahan tok guru dan kerajaan Islam di Kelantan." Tetapi apabila akhbar melaporkan Kelantan yang paling tinggi, terus kesalahan diletakkan ke atas hudud dan Tun Dr. Mahathir. Mereka hanya nak yang baik-baik, yang buruk semuanya milik orang lain.

Dipimpin oleh seorang tok guru yang sering melaung-laungkan menjalankan pemerintahan secara Islam.Mengikut laporan daripada Majlis AIDS Malaysia, bagi setiap 100,000 orang penduduk Kelantan 28.8 orang daripada mereka menghidap AIDS. Jauh melebihi negeri-negeri lain yang mempunyai bilangan penduduk yang lebih ramai daripada Kelantan, serta negeri yang tidak

Bilangan penduduk Malaysia mengikut negeri, Kelantan berada di tangga kesembilan dengan bilangan penduduk 1.54 juta orang, tetapi mempunyai penghidap HIV yang paling ramai dalam negara kita.


Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang tidak dipimpin oleh seorang tok guru dan tidak pernah sama sekali menjalankan hukum hudud, kelab malam sana-sini dan mempunyai bilangan penduduk 1.67 juta orang tetapi mencatatkan bilangan pesakit AIDS yang lebih rendah daripada Kelantan, iaitu 18 orang bagi setiap 100,000 orang penduduknya.

Jadi di manakah relevannya apabila Nik Aziz mengaitkan kegagalan melaksanakan hudud punca pesakit AIDS tinggi di Kelantan?

Bukan hudud penyebabnya. Sebabnya kerana kegagalan dia dan barisan pentadbirannya mendidik rakyat sendiri. Begitulah buruknya peranga
i seorang tok guru, meletakkan kesalahan kepada orang lain untuk menutup kelemahannya.


Di negeri Kelantan selama 365 sehari setahun Pas adakan ceramah. Tak kira bulan puasa atau bulan raya atau bulan lain-lain. Setiap malam bukan satu tempat Pas ceramah, berpuluh-puluh tempat. Pernahkah mana-mana orang yang pergi ke ceramah Pas mendengar penceramah-penceramah Pas memberi nasihat tentang bahaya HIV atau AIDS?

Tidak! Mula ceramah baca sepatah dua ayat Quran dan hadis Nabi, kemudian kutuk dan fitnah UMNO. Selepas itu buat cerita sedih dan diiringi selawat minta petugas bawa kantung untuk kutip derma. Penutup ceramah minta undi Pas. Habis ceramah, duit derma yang dikutip masuk poket. Esok ceramah lagi. Dapat duit lagi. Itulah rutin seorang pemimpin Pas.

Apabila kalah pilihan raya, salahkan parti lawan dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Apabila pesakit HIV tinggi salahkan Tun Dr. Mahathir dan hukum hudud.


Tempoh 21 tahun Pas perintah Kelantan bukannya tempoh yang pendek. Tun Dr. Mahathir mentadbir negara selama 22 tahun. Tahun depan tempoh Nik Aziz jadi MB Kelantan dah sama dengan tempoh Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri.


Apa kejayaan yang boleh dibanggakan dengan 21 tahun pemerintahan Nik Aziz? Pembangunan rohani gagal, pembangunan jasmani pun gagal.


Beberapa pihak pernah memaklumkan hudud yang dibawa oleh Pas pada tahun 1993 bukannya hudud yang sebenar mengikut syariat Islam. Ia hudud politik. Sengaja direka cipta supaya ditolak oleh Kerajaan Pusat pada masa itu. Apabila ditolak bolehlah dijaja cerita UMNO tolak Islam.


Mereka berjaya dan itulah yang mereka jaja sampai ke hari ini. Hudud politik Pas juga terdiam seketika pada tahun 1995 kerana peristiwa penangkapan khalwat Mat Sabu.


Jika Pas kata Tun Dr. Mahathir tolak hudud, kenapa selepas beliau berhenti daripada kerajaan, Pas tidak pernah menghantar draf hudud yang baru kepada Perdana Menteri selepas itu? Kenapa Pas tidak hantar kepada Pak Lah dan sekarang Datuk Seri Najib Tun Razak? Itulah bukti mereka tidak serius dan ia sengaja dicetuskan untuk tujuan politik.


Pas boleh berdemo untuk Bersih 1, Bersih 2 dan sekarang sedang mengancam akan berdemo untuk Bersih 3. Pas boleh berdemo untuk Akta Keselamatan dalam Negeri (ISA) dan macam-macam demo lain yang diadakan atau disertai Pas, tetapi mengapa Pas tak berdemo untuk mendesak kerajaan agar membenarkan mereka laksanakan hudud di Kelantan?

Jika Pas benar-benar serius untuk laksanakan hudud, sila hantarkan draf hudud kepada Perdana Menteri yang ada sekarang. Belum tentu beliau akan tolak. Belum cuba belum tahu. Sekiranya Najib tolak hudud yang benar-benar berteraskan al-Quran dan bukannya berteraskan politik Pas, kita minta Pas adakan demonstrasi untuk serahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong.


Bukan hudud dan bukan Tun Dr. Mahathir yang menjadi penyebab tingginya HIV di Kelantan. Puncanya kerana kegagalan Pas mentadbir dan mendidik rakyat. Mereka tiada masa nak fikir pasal rakyat. Masa mereka hanya diperuntukan dengan mereka-reka fitnah, sebar fitnah, ceramah politik, cari kawasan balak, cari penaja haji dan macam-macam kepentingan peribadi yang lain lagi.


Sekiranya benar-benar rakyat Kelantan telah dididik dan diajar dengan ajaran Islam secukup-cukupnya sepertimana yang dilaung-laungkan oleh Pas , jangan kata pesakit AIDS, lokap-lokap polis di Kelantan pun dah lama kosong.
Kehebatan Pas di Kelantan hanyalah mencipta slogan-slogan sahaja.- utusan

Ternyata Pas sebuah parti yang hanya mencari kesalahan orang lain,walaupun nik ajis dah perintah kelantan selama 21tahun,beliau masih salahkan umno adalah punca segala masalah yang menimpa rakyatnya.bagi pas,nik ajis adalah dewa yang tidak boleh dipersalahkan..

PMK
PAS POMPANG SANA,POMPANG SINI.UMNO YANG KENA

PANAS! Zaman Kegemilangan Anwar hampir tamat! Guan Eng for Presiden!!

Posted: 21 Sep 2011 02:06 AM PDT

ramainyaaa..orangg..

orang ramai banyak keluar dari masuk..

Mau ada ratus ribu ni..
Pondan tua Anwar Ibrahim..

Cerita dan gambar ni Mc ambil dari blog Pisau.net

ceramah Perdana di Stadium Bandaraya Pulau Pinang tidak mendapat sambutan. Nama nama besar dalam pakatan hadir memberi ceramah malangnya tidak mampu untuk menarik jumlah penonton yang ramai.

Anwar Ibrahim, Husam turut hadir. Menarik sekali apabila Guan Eng telah lari ke Singapura menaiki pesawat jam 9.15 malam tadi. Dikhabarkan beliau tidak mahu dilihat bersama Anwar. Lebih baik sambut birthday Kuan Yew di Singapura, dari sambut Anwar di Pulau Pinang.

Para pemimpin DAP tidak mahu dilihat bersama Anwar kerana beliau adalah liabiliti kepada regim DAP Pulau Pinang. Apa yang dapat kita lihat, bagaimana chauvanis ultra kiasu DAP langsung tidak menghormati Anwar sebagai "anugerah tuhan" pakatan. Tetapi seperti biasa melayu haprak PKR dan khawarij PAS begitu sayang dengan bapak segala pembohongan si Anwar.

Yang hadir hanyalah pengemar kencing Anwar yang sanggup menadah kencing ditengah padang. Tak ramai yang hadir, tak sampai mencecah 500 orang pun, ketika Anwar berucap ramai yang meninggalkan stadium. Ketika itu Anwar dilihat mengelabah dan kerap tersasul. Habis semua orang disumpah seranahnya.

Nampaknya Anwar si pondan tua merupakan beban pada Pakatan Rakyat sekarang. Guan Eng sedar bahawa keakraban Dap dan Anwar hanya akan mengurangkan sokongan rakyat kepada Dap.

Oleh sebab demikian, pihak Dap melayu sudah melancarkan projek Guan Eng ganti Anwar bagi menjadi perdana menteri Malaysia Pakatan yang pertama. Seterusnya menjadikan Malaysia sebagai negara republik dan menjadi presiden pertama Malaysia.

Dap berada di zaman kegemilangannya sekarang. Hinggakan ramai betul melayu menjadi anjing dan hamba Dap.

Andaikata Pakatan menang nanti, Guan Englah yang akan jadi Ketuanya.. bukan lagi Anwar.. Anwar sudah tiada apa2 lagi. Hanya punainya saja yang ada.

McTheory:
Nampaknya projek Guan Eng for Presiden, berjalan lancar..

TUDIAA!! Khalid gagap Mula Projek Nak Gadai Selangor??

Posted: 20 Sep 2011 11:05 PM PDT


Kenyataan Media GAPS

Pendedahan blogger Darul Ehsan Today
http://darulehsantoday.blogspot.com/2011/09/tiga-bangunan-pkns-akan-di-jual.html mengenai penjualan 3 bangunan komersial milik PKNS menguatkan lagi cerita 'SelangorKu' untuk dijual sebelum pilihanraya umum ke 13.

Laman blog itu memuatkan surat PKNS yang mengesahkan 3 bangunan komersial PKNS iaitu Kompleks PKNS Shah Alam, SACC Mall dan Menara PKNS Petaling Jaya kini dalam proses pengambilalihan oleh ARREIT, sebuah konglomerat pelaburan.

Apa ertinya semua ini ? GAPS mengambil pendirian ini merupakan penyelewengan dan rasuah terancang kolar putih yang melibatkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Pengerusi PKNS.

Peniagaan buluh kasap - dapat pangkal hujung lesap. Atas nama pelaburan dan penyusunan semula korporat, PKNS kini kehilangan hak keatas 3 bangunan komersial yang strategik apabila ianya diambilalih sepenuhnya ARREIT mulai 1 Januari 2012.

Penyelewengan ini adalah serupa dengan dengan Skandal Talam Corporation oleh MB Diperbadankan yang melibatkan penyelewengan wang negeri berjumlah lebih dari RM600 juta ringgit dari khazanah negeri Selangor pada tahun lalu.

Yang akan menangung kerugian dari penyelewengan MB Selangor ini adalah rakyat. Sebagai contoh kadar sewa di Kompleks PKNS Shah Alam akan dinaikkan sehingga 100%. Peniaga dan penjaja yang menyewa tentunya akan meraung kerana kezaliman pentadbiran Kerajaan Dap-Pkr-Pas Selangor ini.

Kesan yang amat mendalam adalah kepada peniaga dan penjaja kecil melayu yang berjumlah lebih 80% yang mencari rezeki berniaga di kompleks PKNS ini. Kerajaan negeri Selangor dan PKNS kini bukan lagi tempat untuk orang Melayu mengadu nasib untuk berjaya dalam kehidupan yang serba mencabar sekarang khususnya dalam dunia peniagaan.

Road Map 'SelangorKu' For Sale. MB telah merangka jalan penyelewengan dan rasuah 'the way forward' yang akan merugikan seluruh rakyat jelata di Negeri Selangor ! Inilah dia negeri kebajikan yang dilaung-laungkan oleh Menteri Besar Khalid Ibrahim.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
20 September 2011.

Tudiaa.. projek jual Selangor sudah pun bermula! Cerita ni Mc ambil dari Blog bro Gap.  Apa sudah jadi Pakatan RAKYAT? Rakyat la sangat.. habis lingkup Selangor korang kerjakan. Rasanya Khalid gagap dah agak dia tak mampu nak mempertahankan Selangor lagi, sebab tu habis semua 'barang' kat Selangor dia nak gadai.

Selangor negeri maju pun lingkup puak jahilliah ni kerjakan. Macam mana nak jaga Malaysia? Habis punah tinggai punai.. he he..

McTheory:
Inilah hasil nasihat ekonomi, Punai Sehat Anwar Ibrahim..

Mat Sabu Komunis! Tunggu rakyat Bertindak, Baru Polis nak tangkap?

Posted: 20 Sep 2011 08:05 PM PDT

Rumah Mat Sabu kena bom buatan sendiri!!

Alah sikit saja pun..

Kisah Mat Sabu sokong komunis ni memang membuatkan ramai waris pejuang kemerdekaan dan rakyat Malaysia amnya 'bara' dengan lelaki melayu komunis terakhir yang gemuk gedempol ni.

Selepas beratus laporan polis dibuat kepada Mat Sabu dan pelbagai cara tunjuk perasaan dan berdemo untuk mengutuk perbuatan bodoh Mat Sabu itu tidak diendahkan pihak berkuasa. Akhirnya, menyebabkan rakyat bertindak sendiri mengajar dan memberi amaran kepada Mat Sabu supaya jangan pergi lebih jauh dalam soal mempertikaikan pejuang kemerdekaan dahulu.

Benar apa firasat Mc, pasti akan ada yang bertindak demikian, jika pihak berkuasa masih tak bertindak.

Akibatnya rumah Mat Sabu kena bom dengan Bom Petrol, bom buatan sendiri. Bom yang gemar digunakan oleh pihak komunis untuk membakar rumah orang kampung, dan dengan bom inilah yang digunakan oleh komunis untuk membakar balai polis bukit kepong.

Akhirnya ada yang baling depan pintu rumah Mat Sabu. Selamatlah depan pintu saja.

Selang beberapa hari rumah Mat Sabu kena bom, pihak berkuasa mula bertindak untuk menangkap Mat Sabu bagi menjalankan siasatan. Baru nak tangkap? heh..

mpv yang bawa mat sabu

Mat Sabu ada kat dalam tu..
GEORGE TOWN 20 Sept. - Polis Pulau Pinang hari ini menahan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu untuk diambil keterangan berhubung kenyataannya mengenai tragedi Bukit Kepong, sebelum dibebaskan malam ini.

Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, Mohamad dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pulau Pinang selepas beliau menyerah diri susulan waran tangkap yang dikeluarkan terhadapnya.

"Beliau telah bekerjasama dengan pihak polis dan setelah tiba di Lapangan Antarabangsa Pulau Pinang kira-kira 7.30 petang tadi, Mat Sabu telah dibawa ke IPK polis negeri," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu dilihat tiba di pekarangan IPK polis negeri kira-kira 8.30 malam dan dibenarkan ikat jamin 45 minit kemudian setelah percakapannya dirakam.

Ayub berkata terdahulu polis menghubungi Mat Sabu mengenai waran tangkap terhadapnya itu.

Mengulas lanjut, Ayub berkata pemimpin Pas itu akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di Butterworth esok bagi menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan yang dibaca mengikut Seksyen 499 kanun yang sama.

Ayub berkata pihaknya menerima 1,013 laporan polis berhubung kenyataan yang dibuat Mat Sabu, termasuk oleh anggota keluarga mereka yang terkorban dalam tragedi Bukit Kepong itu.

Antara lain, Mat Sabu dalam ceramahnya di Tasek Gelugor pada 21 Ogos lepas menyifatkan pengganas komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong di Muar, Johor pada 1950 adalah wira sebenar dan bukan 25 anggota polis serta keluarga mereka yang terkorban dalam kejadian tersebut.

Mat Sabu menerima kecaman hebat apabila klip rakaman video ceramahnya itu disebarkan menerusi Internet dan mendapat liputan akhbar, yang mengakibatkan ratusan laporan polis dibuat terhadapnya. - Bernama


Tangkap saja Mat Sabu tu, tak payah lepas lagi, lepas pun buat semak Malaysia saja.

McTheory:
Orang macam ni mana ada guna untuk negara? mengabihkan beras ada la..

PANAS!! Bangla lebih baik dari Rakyat Malaysia..

Posted: 20 Sep 2011 06:04 PM PDT


Isu ni mengarut dan tak wujud pun. Tapi puak Pakatan haram ni tak sudah-sudah dok mainkan isu bangla ni. Mereka ni memang pandai cari isu, yang tak wujud pun dorang boleh buat serupa isu ni wujud. Walaupun Bangladesh sendiri yang menafikan semua ni, tetapi puak baghal Pakatan Haram ni dok tak faham serupa tu juga la. Agaknya, puak Pakatan ni dah tukar bahasa kot, sebab tu susah sangat nak faham bahasa melayu.

Kalau baca tajuk di atas tu, Mc tahu, ramai yang panas punya bila baca. Tapi rilek dulu, Mc bukan tujukan pada semua rakyat Malaysia, Mc tujukan pada yang tertentu saja. Pada rakyat Malaysia yang tak pernah bersyukur menjadi rakyat Malaysia. Orang luar berebut-rebut datang ke Malaysia untuk cari rezeki, untuk sara diri dan mengaut hasil di bumi Malaysia, tapi orang kita? masih dok baring, lena dan bermimpi.

Bila diri susah, miskin dan tersepit, mulalah cari sebab untuk salahkan orang lain. Diri sendiri tak disalahkan, orang lain pulak yang jadi mangsa. Paling teruk kena, ialah kerajaan. Walaupun berbillion duit kerajaan bagi subsidi, dan kurangkan kos sara hidup. Namun masih ramai lagi yang tak sedar, tamak dan tak tahu berfikir yang mana betul dan yang mana salah.

Bangla kat Malaysia pun ramai yang kaya dari rakyat Malaysia. Nak kata bangla ni datang bawa harta, rasanya tak kot. Masing2 datang tangan kosong, tapi berkat rajin dan usaha, mereka berjaya kumpul harta dan lebih berjaya dari orang tempatan kita. Sebab tu, bangla suka duduk Malaysia. Sebab senang nak cari rezeki katanya. Sedangkan ada segelintir rakyat Malaysia yang tak tahu bersyukur dengan apa yang ada, sentiasa nak lebih, bila tak dapat, mulalah hentam kerajaan.

Patutnya orang macam ni, dihantar tinggal di Bangla, baru mereka tahu, betapa susahnya hidup di negara orang. Betapa susahnya nak cari rezeki, Mc rasa tak sampai beberapa bulan dok sana, puak yang dok kutuk Malaysia ni pakat nak balik sini kot.

Negara kita ni sudah hampir sempurna, sudah lama merdeka, tapi masih ramai yang tak tahu bersyukur dan menghargainya. Hinggakan sejarah dan bendera pun nak ditukarnya.

Puak yang nak tukar bendera dan tukar sejarah ni, patutnya dihalau dari Malaysia. Ada pun buat semak saja. Baik bagi warganegara kat Bangla dari bagi kat rakyat Malaysia yang tak sedar diri.

McTheory:
Bangla lagi pandai fikir dari puak Pakatan Haram..

Tiada ulasan:

Pengikut