Khamis, 1 September 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


SENJALIZA

Posted: 01 Sep 2011 04:02 AM PDT

SENJALIZA


Komunis dan Bukit Kepong-Bila Melayu Lawan Melayu.

Posted: 01 Sep 2011 02:28 AM PDT

Hero Bersih: dan Keldai Bukan Melayu khasnya Ambiga. Mungkinkah dia jadi Hero jika dia menyebelahi Komunsi dalam Tragedi Bukit Kepong?

Catatan sejarah BUKAN lah isu yang terlalu significant kepada sesetengah politikus terutama bila catatan sejarah itu tidak menguntungkan politik mereka dan pihak mereka.

Peristiwa Bukit Kepong terjadi semasa pemerintahan penjajah British. Sesetengah poliltikus terus jump into conclusion bahawa mereka yang terkoban mempertahankan Balai polis di Bukit Kepong sebagai mempertahankan "Kerajaan Penjajah British", BUKAN mempertahankan Tanahair dari diancam untuk dikuasai Pengganas Komunis. "Mereka BUKAN pejuang Kemerdekaan" kononnya. Apatah lagi mereka yang terkorban itu berkhidmat di bawah kerajaan dan pentadbiran Penjajah British. Oleh itu, bagi sesetengan politikus, mereka BUKAN pejuang kemerdekaan sebaliknya perjuang mempertahankan Kerajaan Penjajah!. Logik tetapi tidak semestinya benar.

Andainya bertolak dari jatuhnya Bukit Kepong kerana tidak langusng dipertahankan oleh "polis dan keluarga mereka" dan kegiatan komunis tidak dibendung askar dan polis Malaya kerana mereka "Bukan Wira" negara lantaran berkhidmat dengan penjajah British, apakah Malaya ketika itu lebih dasyat dari sejarah komunis di Vietnam dan Komboja (Kompuchea kini)?

Ramai yang mensyukuri kemakmoran dan nikmat yang kita kecapi selepas merdeka. Tidak kurang yang yang masih "belum puas" dengan yang dikecapi dengan nikmat kemerdekaan ini. Tetapi jika hendak mencapai "kepuasan" semata-mata, sampai kiamat kepuasan itu tidak akan dapat dicapai. Hakikat bahawa sumber dan keupayaan terhad sedang kemahuan tidak terbatas hendaklah diterima. Keadaan ini perlu ditangani dengan menggunakan "kekuatan kuasa minda" barulah kita dapat menyelesaikan scarcity atau kekurangan dan keterbatasan sumber dan keupayaan. Jika kita tidak mampu kita harus berusaha memampukan diri kita. Jika kita hanya mempunyai RM1,500.00, janganlah berbelaja dengan membeli jam tangan yang berharga RM5,000.00.

Perbalahan Melayu VS Melayu di Negara ini ialah  perbalahan kerana ingin merebut "kuasa". Dalam masa yang sama perebutan kuasa orang-orang Melayu ini melemahkan Melayu itu sendiri. Kuasa itu pula terbatas untuk membentuk kerajaan. Tidak akan ada lebih dari satu kerajaan dalam satu Negara!

Agaknya jika Mat Sabu hidup di saat Tragedi Bukit Kepong itu, mungkinkah dia memerangi "Polis British" dan berada di pihak komunis? Atau penyataannya adalah semata-mata kerana satu usaha "merebut atau mengambilalih kuasa" dari kerajaan yang ada? Perdulikan Mat Sabu dengan fakta sejarah  sekiranya dia masih dapat mempertahankan penyokongnya demi merebut kuasa?

Dalam isu ini, sekali lagi Melayu berbalah dengan Melayu. Agaknya bila pemimpin Melayu dikedua-dua belah pihak ini diberikan senjata untuk mempertahankan pendapat dan pegangan masing-masing, akan berbunuh-bunuhankah Melayu ini?

Jika Melayu berbubuh-bunuhan dengan Melayu, ke mana perginya BUKAN Melayu dan Kumpulan Indigenous? Ke mana perginya Sabah dan Sarawak yang rakyatnya juga pernah berkorban nyawa semasa kerajaan British menentang komunis?

Jika Melayu berbalah dengan Melayu, jika Melayu berbunuh-bunuhan dengan Melayu, masih layakkah dan mampukah mereka mempertahankan hak-hak istimewa Melayu dan kumpulan indigenous? Masih layakkah mereka berkata-kata mempertahakan hak Melayu? Dan jika Melayu berperang dengan Melayu, siapa agaknya yang menang?

bumiyang

Posted: 01 Sep 2011 04:01 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 01 Sep 2011 02:11 AM PDT

PANEH MIANG


Who is Paneh?

Posted: 31 Aug 2011 08:19 PM PDT

In Hebrew, the word Paneh (paw-neh') means "In his presence".


Hehe..sajo yo test posting pakai hp ni. Tak ponah try laie sobolun ni.

Nak kongsi sikit antara topik yang menjadi perbualan hangat saudara mara dan sahabat handai di sepanjang sesi kunjung-mengunjung sempena hari raya. Topik paling top dah tentulah "Kebahlulan Mat Sabu & Pas Komunis". Bab ni memang den 'kesian' kat Mat Sabu. Poie memano yang den dongar sumo kutuk dio kaw-kaw punyo. Jonih kutuk takdo kesian langsung. Setakat ni bolun laie den jumpo oghang yang nak petahan Mat Sabu Komunis. Ado soghang askar veteran tu siap cakap dio nak gi nembak Mat Sabu. Ish..ish..ish. Kesian Pas dapek timbalan presiden loklak. Elok la copek mufarakah daripado Mat Sabu sobolun telokek badi.

Seterusnya topik yang menjadi perbualan hangat sempena hari raya ialah "Hishamuddin Bapuk", "Kesatuan Melayu", "Mengenang Nostalgia Zaman Mahathir", "Kak Mah kesayangan Media Prima", "DAPig Murtad", "Anak-Anak Ibrahim", "Nik Aziz Nyanyuk" and last but not least, "Kes Rogol Bontot".

Dah..dah..gi dogheh sambung ghayo. Jangan nak dok lepak dopan tb ngan blog yo. Moh copek ziarah sedagho magho ngan kengkawan tu sumo. Di takdir an pendek umur sedagho ngan kengkawan sok...kok nyosa tak sompek jumpo. Slamat haghi ghayo...maap zahir batin.

Sahabat-Gunung

Posted: 01 Sep 2011 01:49 AM PDT

Sahabat-Gunung


Bellamy Kembali, Meireles Berambus, Degen Dilepaskan, J.Cole Dipinjamkan….

Posted: 01 Sep 2011 12:03 AM PDT


Inilah berita terakhir dari kem Liverpool menjelang saat-saat terakhir tempoh perpindahan pemain malam tadi (waktu Malaysia)

Bellamy kembali untuk bergandingan bersama Suarez dan Carroll di bahagian serangan Liverpool manakala pemergian Meireles ke Chelsea sangat mengecewakan aku….. Bellamy kembali bersama Liverpool selepas diberikan perpindahan percuma dari Man City di saat-saat terakhir.


Manakala P.Degen yang tidak memberikan apa-apa jasa dan bakti sejak kehadirannya ke Liverpool, akhirnya dilepaskan untuk mencari haluannya sendiri manakala bekas penyerang Chelsea yang dibawa masuk ke Liverpool, Joe Cole pula dipinjamkan ke kelab Lille….

Apa nasib Liverpool musim ini. Memang Nampak lebih mantap dan mampu kembali mengegar, tetapi jangan dinafikan musuh tradisi, Man United juga nampaknya semakin mantap dengan kehadiran pemain-pemain muda yang mampu terus memberikan kekuatan kepada Man U selain Man City juga nampaknya semakin garang dengan kehadiran pemain-pemain ternama yang bakal mengegar EPL musim nie …..

Al-Fatihah: Jasni Dalam Kenangan

Posted: 31 Aug 2011 11:08 PM PDT


Hari ini, 1 September 2011, genap 7 tahun kami warga GPMS khususnya GPMS Tanjung Puteri, GPMS Shah Alam dan GPMS Cawangan Khas ITM Shah Alam, kami kehilangan seorang sahabat yang cukup istimewa....... Jasni Abd Rahman.

Arwah Jas seorang yang komited terhadap apa yang dibuatnya. Seorang yang berdedikasi dan senang bergaul dengan kita. Namun, Allah lebih menyayanginya, semoga rohnya di tempatkan bersama-sama orang yang beriman. Insya-Allah.

Benarkah Unisel Kini Sarang Sebar Fahaman Komunisme?

Posted: 31 Aug 2011 12:17 PM PDT

Terperanjat gak aku terbaca blog sahabat aku, Taiping Mali yang mendedahkan Unisel kini menjadi sarang menyebarkan fahaman komunisme di kalangan para pelajarnya.

Benarkah apa yang diutarakan TM? Jika benar, aku sangat kecewa dengan apa yang berlaku, namun apakan dayaku, jika itulah kehendak pentadbir Unisel kepada para pelajarnya.

Aku tak nak ulas lebih panjang lebar dalam isu nie, biarlah beraya dulu sebelum aku menyiasat dan mengkaji keadaan sebenar apa yang berlaku kat dalam Unisel tu.

Buat masa ini, input kawan-kawan sangat berguna, aku juga memohon kerjasama Bro Taiping Mali untuk terus mendedahkan beserta bukti bahawa Unisel kini menjadi sarang menyebarkan fahaman Karl Max di kalangan para pelajarnya.

Published with Blogger-droid v1.7.4

Datuk Azeez Rahim - Somalia .... ??

Posted: 31 Aug 2011 11:34 AM PDT


Mungkin ramai yang sudah mengetahui mengenai bantuan kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia yang diketuai Datuk Azeez Rahim ke Somalia baru-baru nie bersama sukarelawan dari Malaysia....

Persoalannya sekarang, ada yang mempersoalkan kewajaran Azeez Rahim yang berkorban di Somalia sedangkan dalam masa yang sama, masih ada anak dan rakyat Malaysia yang memerlukan..... Kalau tak silap, ada juga insan dan keluarga yang merintih dalam hati di pagi Syawal semalam kerana rumah mereka dilimpahi dengan banjir ....

Ingin tanya pandangan sahabat-sahabat semua mengenai isu ini?

Namun dalam masa yang sama, bagi aku Azeez Rahim dan Kelab Putera 1 Malaysia telah membawa nama baik Malaysia di mata dunia, tidak seperti seorang pemimpin tu bersama angkatan keluarganya yang memburukkan nama Malaysia di pentas dunia ..... eeerrrmmm, buat baik pun dipertikai, buat salah apatah lagi ....

DAP Tak Ganti PAS tapi ....

Posted: 31 Aug 2011 03:05 AM PDT


Sape kata DAP ganti PAS, itu semua omongan kosong mereka yang tak suka dan iri hati persahabatan baik antara DAP dan PAS. Sempena Hari Merdeka yang kita sama-sama sambut hari nie, tak kiralah UMNO, DAP, PKR dan PAS, lebih-lebih lagi rakyat Malaysia keseluruhannya, termasuk pejuang-pejuang kemerdekaan tanah air kita serta pejuang yang diangkat Mat Sabu sebagai mereka yg benar-benar PEJUANG, iaitu KOMUNIS, selamat hari Merdeka.

Entahlah, aku pun tak tahu nak cakap apa,sewaktu aku duk menung-menung sorang-sorang kat Chua Cho Kang ini, aku tertanya2 mana orang Melayu di bumi Singapura nie. Adalah kemerdekaan yg dikecapi Singapura begitu sukar sebagaimana yg dilalui oleh Tanah Melayu 54 tahun lalu.

Tapi mengapa ada seorang anak Melayu dengan bangganya meletakan komunis sebagai pejuang kemerdekaan tanah air, disambut pula blogger dan facebooker totok PAS yang terpaksa mempertahankan Mat Sabu dalam soal ini.

Mana perginya semangat mereka. Labelkan komunis sebagai pejuang dan meletakkan pasukan polis yang mempertahankan Bukit Kepong sebagai pengkhianat dan tali barut penjajah.

Adakah Mat Sabu benar-benar terdesak untuk mendapatkan sokongan dan undi dari DAP untuk mempertahankan dirinya sendiriserta kuasa yang ada pada partinya pada PRU yamg akan datang?

Jika benar, omongan dan kata-kata hikmat kononnya DAP ganti PAS hanya cogankata.semata-mata sebaliknya DAP bukan sekadar ganti PAS sebaliknya DAP berjaya menguburkan hala tuju dan asas perjuangan PAS selama ini.

Maka tidak hairanlah jika dulu Takbir, kini jadi tak beer. Dulu membangun bersama Islam tapi sekarang membangun untuk DAP.

RAPERA ..

Posted: 01 Sep 2011 01:41 AM PDT

RAPERA ..


Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Posted: 31 Aug 2011 03:58 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 01 Sep 2011 01:39 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


Hilang sebutir permata.

Posted: 31 Aug 2011 12:04 PM PDT

Kita kehilangan sebutir permata dalam bidang bahasa dan kesusasteraan pada tanggal kita menyambut Hari kemerdekaan di dalam bulan Syawal yang mulia ini.

Bekas Ketua Pengarah Dewan Bahasa Dan Pustaka Dato' Dr Hassan Ahmad menghembuskan nafasnya yang terakhir pada 2 Syawal 1432H di Petaling Jaya. Anak kelahiran Muar, Johor ini juga adalah pengerusi Yayasan Karyawan.

Takziah dan Al-Fatihah.

Klik di sini.

Daniel Arif

Posted: 01 Sep 2011 01:21 AM PDT

Daniel Arif


Price PCI-E Express 1X Riser Card with Flexible Cable

Posted: 31 Aug 2011 08:54 PM PDT

PCI-E Express 1X Riser Card with Flexible Cable

PCI-E Express 1X Riser Card with Flexible Cable

More photos

  • Model: PCI-E1X-RISER

Read full description

 

PCI-E Express 1X Riser Card with Flexible Cable

Price: $10.75

Panglima Perang Cyber

Posted: 31 Aug 2011 11:48 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Mesti Sebar : Kita Mesti Sekat Bible Di Hotel Malaysia Berdasar [Kuasa Perlembagaan Malaysia 11 (4) ]

Posted: 31 Aug 2011 07:01 PM PDT


Jika kita sering ke hotel-hotel bertaraf 5 Bintang di kebanyakkan negeri-negeri di Malaysia terutama di Selangor dan Kuala Lumpur amat kerap kita dapati terdapat buku agama kristian sengaja diletakkan di dalam laci bilik hotel tersebut. Tidak kiralah yang check-in hotel itu seorang melayu muslim atau arab muslim atau sesiapa sahaja pastinya akan terjumpa atau tahu wujudnya buku Bible Kristian ini di dalam laci yang disewanya. 

Inilah dakyah Kristian ingin memurtadkan umat Islam secara terang-terangan dalam penyebaran agama mereka kepada muslim dan selainnya di Malaysia sejak sekian lama tanpa diambil apa-apa pun tindakan oleh pihak berkuasa Malaysia atau negeri atau jabatan yang bertanggung-jawab. 



PIHAK BERKUASA MESTI AMBIL PERHATIAN BIBLE KRISTIAN SEBAR DAKYAH DI HOTEL-HOTEL MALAYSIA 

Melihat pengalaman yang pelbagai dalam kejelasan Kristian menyebarkan agama mereka di Malaysia secara terang-terangan maka saya (Abu Syafiq) menggesa agar seluruh pihak berwajib mengambil serius hal ini dan bertindak mengikut undang-undang kuasa yang sedia ada yang telah pun tertera padaPerlembagaan Malaysia pada Artikel 11(1) Perlembagaan Persekutuan Malaysia memperuntukkan: "Tiap-tiap orang adalah berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkan agamanya". 

Artikel 11(4) seterusnya memperuntukkan bahawa "undang-undang Negeri dan di Wilayah-Wilayah Persekutuan Labuan, Kuala Lumpur dan Putrajaya, undang-undang Persekutuan boleh mengawal atau MENYEKAT pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan agama antara penganut agama Islam". 

Berdasarkan sejarah dan Undang-undang Perlembagaan Malaysia dilihat pada Artikel 3 bahawa "Agama Islam adalah agama bagi Persekutuan" membuktikan prinsip atau pegangan Melayu sejak sekian lama orang Melayu bergelar Muslim. 

Berdasarkan kuasa yang diberi di bawah Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan, sembilan badan perundangan negeri telah menggubal undang-undang untuk mengenakan sekatan terhadap agama-agama bukan Islam. Negeri-negeri di Malaysia yang telah mengubal undang-undang tersebut adalah ; 

(1) Terengganu: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Terengganu, 1980 (Enakmen No 1/1980) 
(2) Kelantan: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Kelantan, 1981 (Enakmen No 11/1981) 
(3) Kedah: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Kedah, 1988 
(4) Melaka: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Melaka, 1988 (Enakmen No 1/1981) 
(5) Perak: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Perak, 1988 (Enakmen No 10/1988) 
(6) Selangor: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Selangor, 1988 (Enakmen No 1/1988) 
(7) Pahang: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Pahang, 1989 (Enakmen No 5/1989) 
(8) Negeri Sembilan: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Negeri Sembilan, 1991 
(9) Johor: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Johor, 1991 (Enakmen No 12/1991) 

Negeri dan wilayah lain setakat ini belum mengubal undang-undang tersebut termasuk PERLIS yang sering didalangi oleh mereka yang berfahaman Wahhabi tidak pula mengubal undang-undang ini sedangkan ia penting untuk kebaikan umat Islam. (Wahhabi jenis melampau adalah : ajaran yang menyamakan Allah dengan makhluk seperti agama Kristian yang menyamakan Allah dengan makhluk). 

Maka dengan ini kita mengharap dakyah agama selain Islam seperti kristian ini tidak diberi peluang untuk disebarkan sewenang-wenangnya lagi di negara kita Malaysia dan Islam yang tercinta ini dan ia mestilah diambil tindakan oleh pihak berwajib dengan segera !!. 


Dakyah Kristian di Malaysia turut disebarkan melalui komik. 

Wassalam. 


tulisan Abu Syafiq : http://abu-syafiq.blogspot.com/



Panglima : kita kena halang perkara ini.tidak kira kita dari mana mana parti. Jangan sibuk berpolitik sehingga melemahkan agama kita. Penyebaran agama lain selain Islam bercanggah dengan Perlembagaan negara.



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Al Fatihan Buat Allahyarham Tuan Guru Hj Hashim Pondok Pasir Tumbuh

Posted: 31 Aug 2011 04:36 PM PDT


Sehari dua ini beberapa tokoh terkenal telah dijemput menemui Allah. Seperti Pengerusi Yayasan Karyawan dan bekas Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Datuk Dr Hassan Ahmad meninggal dunia pada pukul 2 petang 31 Ogos semalam di kediamannya di Petaling Jaya. Beliau meninggal selepas dikatakan sakit perut sebelumnya. Allahyarham berusia 74 tahun. Allahyarham pernah terlibat dalam menggerakkan usaha mengembalikan pembelajaran dalam bahasa Melayu dan menolak pembelajaran dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) bersama SN A.Samad Said.


Sehari sebelum itu Penguasa/ Mudir Pondok Pasir Tumbuh, Kelantan Tuan Guru Hj Hashim Hj Abu Bakar juga telah meninggal jam 1 tengah hari di pada usia 88 tahun ( 1923-2011 ). Seorang tok guru yang benar benar alim dan warak. Bukan seperti setengah orang yang hanya diletakkan gelaran tok guru tetapi kosong dalamannya dan jauh akidah dan pemahaman Islamnya dari akidah Islam yang dibawa oleh Ulama haqiqi dan rabbani seperti beliau..



Sultan Kelantan, Raja Muda dan Menteri Besar Kelantan turut hadir menziarahi jenazah beliau termasuk ulama terkenal pejuang Ahlu Sunnah Wal Jamaah Dr Uthman ElMuhammady.

 
DYMM Sultan Muhammad V dan Raja Muda turut mencemar duli menziarahi jenazah Tuan Guru.



Lagi berita & gambar boleh klik di blog ini : https://albakriah.wordpress.com/ 



Al Fatihah kepada tuan guru yang telah kembali ke rahmatullah dan semoga Allah merahmatinya dengan rahmat khas dengan mendapat syafaat para Nabi dan Wali Allah. 

Amin.


        





Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Belantan

Posted: 31 Aug 2011 11:47 PM PDT

Belantan


Salam kemerdekaan ke-54 : Bersatulah bangsa Melayu !

Posted: 31 Aug 2011 08:31 AM PDT

Di saat ini, perbalahan sesama bangsa Melayu berada di tahap kritikal. Punca utama adalah perbezaan fahaman politik. Budaya berpuak-puak semakin berleluasa sama ada di bandar mahupun di kampung. Pergolakan ini dilihat oleh orang lain dan mereka gembira melihat kita bersengketa sesama sendiri.

Perpecahan ini amat bahaya yang akan membinasakan bangsa kita sendiri. Pepatah mengatakan 'Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh'. Bangsa kita sekarang sedang ditertawakan orang lain kerana kita lemah sebab tidak bersatu. Kita seolah-olah sudah hilang kekuatan kerana ikatan kita amat longgar dan akan roboh bila-bila masa sahaja. Raja-Raja Melayu diperlekehkan oleh bangsa kita sendiri. Orang lain tersenyum gembira melihat kebodohan yang dijelmakan oleh bangsa kita sendiri.

Masa telah sampai. Semboyan telah berbunyi. Gendang telah dipalu. Orang Melayu perlu bertindak untuk menyatukan semula bangsa kita yang kita cintai dan agama Islam yang kita anuti. Kesemua peringkat usia, sama ada golongan terpelajar, golongan ahli agama, pemimpin-pemimpin politik, pelajar, pendidik, golongan petani dan apa-apa sahaja golongan dari kelompok Melayu perlu mulakan gerakan ke akar umbi menyatukan semula puak-puak yang bertelagah ini demi agama dan bangsa.

Janganlah hanya mempunyai sikap membisu dan melihat sahaja tanpa melakukan tindakan demi penyatuan bangsa. Kita kena bertindak. Bukan masanya untuk kita menuding jari menyalahkan puak lain.

Tempat berkumpul bagi menyusun program penyatuan hendaklah kita mulakan di masjid atau pun surau. Kita tinggalkan fahaman politik masing-masing apabila berada di masjid atau surau. Kita hidupkan jemaah dan kita bina semula kekuatan. Peranan masjid atau surau kita kembalikan seperti di zaman Rasulullah s.a.w.

Sejarah para pahlawan Melayu dahulu perlu diceritakan kepada generasi muda. Usaha ini mesti berterusan dan tiada penghujung. Pastinya perjuangan kita akan disanjung oleh generasi akan datang. Kitalah yang bertanggungjawab memastikan agama Allah terpelihara dan bangsa kita bersatu, kuat dan tidak boleh diperlekehkan orang lain. Kita kembalikan kedudukan raja kita yang kita sayangi di tempat yang sepatutnya.

Satu semangat juang yang tinggi perlu ada pada setiap orang Melayu. Kita kumpulkan rakan-rakan berlainan fahaman politik untuk membentuk satu jemaah demi agama dan bangsa Melayu. Ibu bapa juga memainkan peranan sebagai penasihat terbaik kepada anak-anak. Ceritakanlah kepada mereka sejarah zaman dahulu dan pupukkan semangat cintakan agama dan bangsa.

Kepada para pemimpin politik, berdamailah. Semua orang Melayu melihat anda. Adakah cukup sekadar ungkapan atau slogan tanpa diterjemahkan dalam bentuk kenyataan? Ingatlah sejarah di zaman Rasulullah s.a.w. yang mana dua puak bersengketa bersatu, iaitu kaum Ansar dan Muhajirin. Setiap orang Islam adalah saudara kita. Fikirkanlah. Jangan terlalu taksub dengan fahaman politik masing-masing. Berfikir dan bertindaklah secara waras.

Kepada golongan ahli agama, berilah teladan yang baik kepada kami. Bimbinglah, nasihatilah. Kepada YB atau wakil rakyat, tidak kira apa parti anda, dampingilah orang Melayu, bantulah mereka jika mereka perlukan bantuan tanpa mengira parti. Parti hanyalah sebagai wadah perjuangan.

Sempena menyambut hari kemerdekaan ke-54 ini, penulis menyeru kepada semua umat Melayu yang beragama Islam yang amat penulis sayangi, kita buka lembaran baru yang pastinya akan menjadi satu sejarah yang paling indah. Jadikan isu "bagaimana untuk menyatukan semula orang-orang Melayu" sebagai topik perbualan kita walau di mana kita berada.

Allah SWT tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri mengubah nasibnya. Itu janji Allah. Kita tunaikan tanggungjawab kita. Kita jadikan bangsa kita bangsa yang bermaruah, kuat pegangan agamanya, kuat dari segi fizikal juga mental, bersatu serta mempunyai semangat juang yang tinggi.

Salam Kemerdekaan ke-54
Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 31 Aug 2011 11:29 PM PDT

The Unspinners


Dah jangka bancian survey Merdeka Centre, anjuran CIA

Posted: 31 Aug 2011 08:17 PM PDT

AZLI SHUKRI

Posted: 31 Aug 2011 11:28 PM PDT

AZLI SHUKRI


Nasihat Ridhuan Tee Abdullah

Posted: 31 Aug 2011 03:17 AM PDT

Pada 5 Ogos 2011, saya telah menulis satu artikel dalam blog saya, http://ridhuantee.blogspot.com, bertajuk "Awasi dakyah Kristian". Kisah benar bagaimana perancangan Kristian memurtadkan orang Melayu Islam ketika mereka masih kanak-kanak lagi. Namun, tidak ramai ambil pusing, sehinggalah berita ini diperbesarkan oleh sebuah akhbar yang dituduh oleh ultra kiasu sebagai akhbar rasis atau ultra Melayu. Akhbar ultra kiasu tidak kurang juga ultranya, tetapi mereka tidak pernah disalahkan, maklumlah sekapal.

Artikel ini pada mulanya saya tulis untuk akhbar 'ultra Melayu' tersebut untuk siaran 7 Ogos 2011, kerana ketika itu isunya masih panas, berkaitan pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas sebuah gereja di Damansara Utama. Malangnya, ia tidak disiarkan. Mungkin editor akhbar itu menganggap saya mereka-reka cerita ataupun editornya mungkin takut untuk menyiarkannya. Saya berterima kasih kepada akhbar Sinar Harian kerana begitu neutral dan berani menyiarkan setiap penulisan saya walaupun ada akhbar lain yang berasa kecut.

Cikgu S yang dimaksudkan itu adalah sahabat karib saya, seorang guru bahasa, berbangsa India beragama Kristian yang mengajar di salah sebuah sekolah rendah di Lembah Kelang. Kami sering berhubung dan bertukar-tukar pandangan mengenai agama. Beliau amat menghormati agama Islam. Seperti telah saya sebutkan dalam artikel itu, beliaulah yang memberikan segala bukti bagaimana seorang kanak-kanak darjah satu diajar oleh guru tuisyennya mengenai Kristian dan Nabi Isa. Kanak-kanak lebih memahami Kristian daripada Islam.

Beliau mengambil inisiatif melaporkan kepada pihak berkuasa, tetapi tidak ramai ambil berat sehinggalah berita tersebut disensasikan oleh media. Terfikir juga saya, siapa sebenarnya bertanggungjawab menjaga kepentingan Islam, orang Islam atau orang bukan Islam? Kita hanya sensitif bila isu menjadi sensasi. Maklumlah mahu mencari publisiti. Sedarkah kita akan implikasi ke atas Islam jika ramai yang murtad? Terus-terang, saya amat jarang jumpa non-Muslim yang amat prihatin dengan orang Melayu dan agama Islam. Beliau seolah-olah sudah Islam di sisi Allah SWT. Tertanya-tanya juga dalam diri, kenapa tidak ramai orang Islam seperti beliau.

Saya yakin selepas ini jika identiti beliau didedahkan, beliau akan menjadi sasaran bukan Islam, terutama orang Kristian. Saya berdoa kepada Allah SWT, semoga beliau tabah dan kehidupannya diberkati. Saya sebenarnya tidak mahu bersangka buruk kepada orang Kristian. Tetapi realiti yang berlaku, membenarkan sangkaan buruk saya ini. Missionari Kristian bergerak aktif dalam segala aspek. Mereka akan mengambil kesempatan, ruang dan peluang untuk menyebarkan agamanya kepada orang Melayu (Islam), walaupun dilarang oleh undang-undang. Namun, atas alasan hak asasi manusia dan mendapat perlindungan antarabangsa, mereka nampak kebal dan tetap meneruskan niat mencabar kedudukan agama Islam. Sedihnya, kita terlalu berlembut. Sedangkan kita semua tahu, agama Islam tidak boleh disamaratakan dengan agama bukan Islam. Kita boleh berkongsi nilai-nilai baik agama-agama, tetapi kita tidak boleh berkongsi agama, kerana bagi kamu agamamu, bagi aku, agamaku. Itulah ingatan Allah dalam surah al-Kafiruun, Lagipun, Islam mendapat perlindungan dalam Perlembagaan. Sila rujuk perkara Perkara 8, iaitu persamaan dan hak sama rata dan pengecualian peruntukan ini dalam soal agama, kedudukan istimewa Melayu dan seumpamanya.

Perkara 10 (4), iaitu batasan hak kebebasan bersuara daripada menyentuh kedudukan Raja-Raja, Islam, orang Melayu, kewarganegaraan dan seumpamanya. Perkara 38, iaitu kuasa Majlis Raja-Raja menghalang Parlimen membuat undang-undang yang menyentuh kedudukan Raja-Raja Melayu, orang Melayu, bahasa Melayu dan Islam. Perkara 150 (6a), iaitu kedudukan agama Islam, adat istiadat Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak, kewarganegaraan meskipun dalam keadaan darurat. Perkara lain yang berkaitan dengan kedudukan Agama Islam ialah: Perkara 11 (4) - tentang kebatasan kebebasan agama orang Islam. Perkara 12 (2) - peranan Persekutuan dan suatu negeri dalam memajukan pendidikan Islam.

Sedarlah wahai saudaraku, orang Melayu akan hancur tanpa Islam. Islamlah yang memartabatkan orang Melayu selama ini. Justeru, janganlah hari ini kita terlalu sombong dan bongkak sehingga menjadi sukar untuk menjaga kepentingan Islam. Islam tidak akan tercabut walaupun mungkin sesuatu bangsa itu mungkin pupus. Islam mendapat jagaan Allah, tetapi kuasa dan takhta belum tentu.

Dr Hassan Ahmad Meninggal Dunia

Posted: 31 Aug 2011 02:01 AM PDT

KUALA LUMPUR, 31 Ogos – Bekas ketua pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka Datuk Dr Hassan Ahmad meninggal dunia di rumahnya di Petaling Jaya petang ini.

Anaknya, Aida berkata, Allahyarham dipercayai diserang sakit jatung dan menghembuskan nafas terakhir sekitar 2 petang tadi.

"Ayah saya tidak sakit apa-apa," kata beliau kepada The Malaysian Insider petang ini.

Hassan yang ditemui The Malaysian Insider di rumahnya di 30, Jalan 22/49, Petaling Jaya ketika sambutan sambutan Aidilfitri semalam kelihatan ceria menyambut saudara mara dan rakan-rakannya.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan esok, kata Aida.

g a R a m a N i s

Posted: 31 Aug 2011 11:25 PM PDT

g a R a m a N i s


Posted: 31 Aug 2011 06:34 AM PDT

http://chronix.e-blog.cz/index22ty4.php

oyabun

Posted: 31 Aug 2011 11:09 PM PDT

oyabun


PPIM minta Mohamad Sabu tampil jelas isu caj rawatan!

Posted: 31 Aug 2011 10:38 AM PDT

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) meminta Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu tampil menjelaskan tindakan beliau menuntut caj rawatan hospital daripada Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn. Bhd. (PBAPP).

Setiausaha Agungnya, Datuk Dr. Ma'amor Osman berkata, ia jelas menunjukkan berlaku penyelewengan kuasa dan menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan terperinci mengenainya.

Beliau memberitahu, tindakan pemimpin nombor dua Pas itu menunjukkan sifat sebenar dirinya yang cuba diselindung sebelum ini.

"Sekarang apa sudah jadi, pecah tembelang. Orang sudah tahu siapa sebenarnya Mohamad Sabu. Apa rasional beliau menggunakan wang PBAPP?" soalnya ketika dihubungi oleh di sini, hari ini.

Parti Cinta Malaysia (PCM) mendedahkan Mohamad membuat tuntutan bayaran kos perubatan berjumlah RM8,434.05 sedangkan kos rawatan sebenar di Hospital Pakar KPJ di Selangor cuma RM5,060.54 sahaja.

Sehubungan itu, PCM membuat laporan di SPRM bagi membolehkan siasatan dijalankan berhubung perkara itu. Tindakan Mohamad didakwa telah menyalah guna kedudukannya sebagai Anggota Lembaga Pengarah PBAPP apabila membuat tuntutan berkenaan.

Sampai bila kamu nak menipu Mat Syabu oii..!!!

Wasabi Oyabun..

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 31 Aug 2011 11:05 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Terima Kasih Tun Mahathir!

Posted: 31 Aug 2011 12:34 AM PDT

Hanya dokumentari ini sebagai pengganti diri.

Ucapan jutaan terima kasih kepada ayahanda Tun Mahathir.

Sempena Malaysia menyambut Hari Kebangsaan ke-54.


PenangWasabi

Posted: 31 Aug 2011 09:48 PM PDT

PenangWasabi


PKR beri amaran - DAP jangan besar kepala!

Posted: 31 Aug 2011 07:13 PM PDT

Ahli Jawatankuasa DAP negeri, Zulkifli Mohd Noor diingatkan supaya tidak 'besar kepala' dengan meminta PKR, memulangkan satu kerusi Parlimen dan lima kerusi Dewan Undangan Negeri kepada DAP pada pilihan raya umum ini.

Ketua Penerangan PKR Pulau Pinang, Johari Kassim berkata, DAP sudah mempunyai 19 kerusi di negeri ini dan Zulkifli tidak sepatutnya menuntut lagi kerusi untuk diberikan kepada calon Melayu DAP yang dikatakan, mampu menarik pengundi Melayu.

Johari berkata, Zulkifli perlu meminta kerusi sedia ada daripada DAP untuk meletakkan calon Melayu. Menurutnya, Zulkifli yang boleh dianggap senior dalam politik, seharusnya memahami prinsip Pakatan Rakyat (PR) yang mengamalkan perkongsian kuasa dan bukan membolot semua kerusi untuk DAP.

"DAP perlu sedar kerana sebelum ini, mereka langsung tidak mendapat perhatian pengundi Melayu, namun selepas parti itu bergabung bersama PKR dan Pas, barulah pengundi Melayu percaya kepadanya.

"Mereka sudah ada 19 kerusi, tapi sekarang, dia minta lagi dari PKR untuk DAP meletakkan calon Melayu. Kalau dia nak bertanding, dia perlu minta kerusi dari DAP sendiri," katanya di sini semalam.

Sementara itu, Zulkifli ketika dihubungi enggan mengulas mengenai perkara itu kerana diarahkan tidak memberi kenyataan media.

"Biar kita sambut Aidilfitri dahulu dan saya akan ulas perkara ini selepas raya," katanya.

Seorang pemimpin DAP Pulau Pinang meminta sekutunya, PKR untuk mengorbankan beberapa kerusi bagi memberi laluan kepada calon Melayu dari DAP untuk bertanding.

Dalam kenyataan disiarkan portal berita Malaysiakini kelmarin, Zulkifli dilaporkan berkata, partinya 'tiada pilihan', sekurang-kurangnya mendapatkan satu kerusi Parlimen dan lima kerusi Dun daripada PKR di Pulau Pinang pada pilihan raya akan datang.

Sekiranya DAP gagal membariskan calon Melayu, ia akan dilihat sebagai parti anti-Melayu dan cauvinis", katanya.

Gaduh le korang..jangan tak gaduh..!!!

Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 31 Aug 2011 09:16 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Layakkah Pemimpin PAS Dianggap Ulama?

Posted: 31 Aug 2011 07:45 AM PDT


Mohd Sabu Akan Jadi Mat Penyapu

Posted: 30 Aug 2011 11:26 PM PDT

Seorang veteran VAT 69 Komando, Wan Taha Wan Mohamed, 66, berasa terhina dengan tindakan Mohamad Sabu yang mendakwa Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai hero sebenar dalam peristiwa Bukit Kepong.

Beliau yang telah berkhidmat 20 tahun dengan meredah hutan untuk memerangi pengganas, tidak faham bagaimana Timbalan Presiden Pas itu sanggup menyokong komunis.

"Sudah dua, tiga hari saya berfikir macam mana beliau boleh hina bangsa dan agama sendiri. Jika beliau sudah tidak mahu tinggal di Malaysia, bolehlah keluar dari negara ini.

"Orang macam Mohamad Sabu ibarat 'kain buruk' kepada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Wan Taha yang berkhidmat dari 1964 hingga 2001 dalam pasukan keselamatan dengan pangkat terakhir sebagai sub inspektor berkata, kenyataan Mohamad Sabu itu tidak boleh diterima sama sekali.

"Saya berbulan-bulan masuk hutan tinggalkan anak bini di rumah, semata-mata untuk pastikan negara aman damai untuk anak cucu kita, tetapi beliau pula sokong komunis. Apa tujuan dan matlamatnya. Saya tidak boleh terima sama sekali.

"Mohamed Sabu tidak pernah tinggalkan anak bini. Beliau cuma tahu 'melalak' sahaja. Kalau beliau tidak jaga percakapannya, saya bimbang nanti beliau jadi 'Mat Penyapu' pula,'' katanya.

Wan Taha berkata, ramai yang tidak tahu tentang kekejaman komunis kerana mereka tidak masuk hutan untuk memerangi pengganas, sebaliknya sekadar membaca berita dalam akhbar.

Katanya, Mohamad Sabu mungkin 'buta sejarah' kerana membuat kenyataan yang mengguris hati keluarga dan ahli pasukan keselamatan, tetapi kenyataan itu dilihat lebih bermotifkan politik. - UTUSAN.

Tidak mustahil Mohd Sabu akan digelar Mat Penyapu kerana beliau bercakap tanpa berfikir dengan mendalam terlebih dahulu. Kebebasan bercakap atas pentas politik telah disalah guna untuk tujuan-tujuan memuji DAP dan komunis telah memakan diri Mohd Sabu sendiri. Dulu Mohd Sabu pun tidak berfikir panjang masa kantoi di bilik 121, masa gelar Anwar Al Juburi yang kini jadi kawan baik dia. Sudah kantoi, Mat Penyapu akan buat-buat lupa mengikut apa yang diperintahkan oleh Si Luncai DAP.

PISAU.NET

Posted: 31 Aug 2011 09:04 PM PDT

PISAU.NET


Hadi Samakan Komunis Dengan Rasullulah

Posted: 31 Aug 2011 07:12 PM PDT

Bab nak menghalalkan sesuatu yang haram kita serah kat khawarij PAS, Dek kerena nak mempertahankan Mat Sabu dengan komunis presiden khawarij dah mula bukak langkah taichi menghalalkan cara.

Nabi pun dianggap pengkhianat
MARANG, 29 Ogos: Dunia hari ini akan menghukum bahawa Nabi Muhammad s.a.w. adalah pengkhianat kepada bangsa dan tanahair, kata Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.
Ini, katanya kerana Nabi s.a.w. menyerang bangsa dan tanahairnya sendiri di Mekah dan kaum Arab yang dipimpin oleh bapa mertuanya, Abu Suffian.
"Tidak, tidak sekali-kali kerana bangsanya menganut ajaran jahiliah, ajaran syaitan dengan meninggalkan syariat Allah SWT," tegasnya semasa berkhutbah Idulfitri di Masjid Rusila, hari ini.
Pada ketika itu, jelasnya di bahagian timur Semenanjung Tanah Arab dijajah oleh Parsi dan baratnya oleh Rom.

"Mekah dibebaskan, Mekah dimerdekakan. Dimerdekakan daripada siapa? Dimerdekakan daripada jahiliah, bukan jahiliah Parsi, bukan jahiliah Inggeris, jahiliah Perancis, jahiliah Cina dan India. Mekah dibebaskan dari jahiliah Arab, sebangsa dengan Nabi s.a.w.," jelasnya di hadapan lebih 3,000 jemaah.
Katanya, Mekah dijajah oleh jahiliah Arab, dengan itu Nabi s.a.w. memimpin para sahabat untuk membebaskan Mekah daripada jahiliah bangsanya sendiri.-Haramkah


Apa kena mengena rasullulah berperang dengan kafir dengan perjuangan komunis?Adakah komunis memperjuangkan agama Islam? Adakah komunis mempertahankan bangsa dan tanahair?

Adakah komunis berperang menentang melayu kafir jahilliah? Inilah taraf presiden khawarij,kita dah nampak bagaimana timbalan khawarij bermulut longkang berotakkan kepala lutut.Sekarang presidennya pula lebih komunis daripada komunis pula.

Murtad pun dah halal,sekarang komunis pun dah jadi perjuangan fisabillilah....

Pisau kata "khawarij bernabikan Chin Peng kah?"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 31 Aug 2011 09:03 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


MERDEKA CENTER : SURVEY BERTARAF LONGKANG.

Posted: 31 Aug 2011 12:01 PM PDT

SOALAN MAUT : AKU TAK BOLEH NAK JAWAP LA SOALAN NI ?!

Posted: 31 Aug 2011 05:41 AM PDT

Sri Tri Buana

Posted: 31 Aug 2011 07:27 PM PDT

Sri Tri Buana


Komunisme.

Posted: 31 Aug 2011 05:00 PM PDT

r b f

Posted: 31 Aug 2011 07:13 PM PDT

r b f


Takbir Raya Dari Somalia

Posted: 30 Aug 2011 07:10 PM PDT



Selama 27 hari berpuasa di Malaysia, tiba-tiba malam raya bertakbir di Somalia.

Pengorbanan yang cukup besar...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 31 Aug 2011 03:56 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Usaha UMNO Mendapatkan Kemerdekaan Bukan Satu Perjuangan?

Posted: 30 Aug 2011 08:21 PM PDT


Adakah Perjuangan Bermakna Perlu Mengangkat Senjata Dan Berperang?



eXception mahu tergelak apabila ramai kalangan anjing-anjing kurap PR (blogger) yang sedaya upaya mempertahankan kenyataan Mat Sabu yang menyatakan komunis itu adalah pejuang kemerdekaan...

Malah lebih melucukan, usaha Tunku Abdul Rahman mendapatkan kemerdekaan bukan satu perjuangan tetapi perundingan... eXception tak faham apakah di dalam otak kuning anjing-anjing ini... Adakah penuh dengan cecair lendir hanyir busuk yang pekat? Adakah satu-satu perjuangan menuntut kita mengangkat senjata?


Tidak sama sekali!! Jika anjing-anjing ini melabelkan usaha Tunku Abdul Rahman dan UMNO mendapatkan kemerdekaan bukan satu perjuangan, mereka salah!! Perjuangan bukan semata-mata termaktub dengan mengangkat senjata ataupun berhimpun membuat tunjuk perasaan dan sebagainya yang menampakkan kebodohan diri sendiri... Konteks perjuangan boleh dikategorikan dalam banyak maksud, bukan hanya semata-mata mengangkat senjata...

Usaha Dato' Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman merupakan satu perjuangan yang murni kerana tidak ada setitik darah pun yang mengalir dalam usaha UMNO mendapatkan kemerdekaan Tanah Melayu dari British... Malah usaha Tunku Abdul Rahman adalah sangat bijak kerana menuntut kemerdekaan secara diplomasi dengan British.

British merupakan sebuah negara yang mempunyai peradaban, jika kita menuntut kemerdekaan secara keras dari British, sampai bila kita takkan menikmati kemerdekaan seperti sekarang... Oleh itu cara Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan secara diplomasi adalah lebih beradab tanpa perlu menumpahkan darah... Hasilnya kini sudah 54 tahun kita merdeka...

Sedihnya sudah 54 tahun kita merdeka, masih ada lagi kalangan anjing-anjing yang tak sedar diri mempertikaikan cara Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan... Kalangan anjing-anjing yang dok menyalak 24 jam ini bukanlah antara golongan yang berjuang bersama-sama Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan, tetapi mereka adalah kalangan dari generasi baru yang tidak sedarkan diri dan bodoh... Mereka anggap perjuangan komunis adalah perjuangan yang suci...

Adakah perjuangan tersebut suci jika ramai yang mati dibunuh komunis? Kebanyakan yang mati adalah kalangan mereka yang tidak berdosa... Fikirkanlah... Jangan nanti kita menyesal di kemudian hari... Untuk membina sebuah negara mengambil masa yang amat panjang... Tetapi untuk memusnahkannya sekelip mata pun boleh...

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 54...

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 31 Aug 2011 03:27 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Dato Dr Hassan Ali Akan Letak Jawatan Sebagai Exco Selangor....?

Posted: 31 Aug 2011 12:59 AM PDT

Apa dah jadik dengan Exco Agama Negeri Selangor..?

Dia kena boycott ke sebab isu panas gereja DUMC..? Tengok gamba raya exco Selangor kat atas tu.., takde Hassan Ali..!

Ade 2 lagi exco yang takde kat foto atas tu, Yb Dr Halimah & Yb Rodziah, tapi ikut cerita dalam pejabat SUK kedua2 Yb wanita tu balik kampung dah... Kita semua tahu Hassan Ali orang Selangor, kampung dia pun kat Selangor, tapi kenape takde kat foto atas tu..??

Anwar Ibrahim Kata PM Datuk Sri Najib Dah Tak Fofular...., Betul Ker??

Posted: 30 Aug 2011 05:45 PM PDT

LEBIH 100,000 rakyat pelbagai kaum mengambil kesempatan hadir ke majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana, Putrajaya, semalam.

Peluang itu diambil oleh mereka untuk bertemu secara lebih dekat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak serta barisan menteri Kabinet.

Mereka sanggup beratur panjang untuk bersalaman dengan pemimpin nombor satu negara itu.

C-bOk

Posted: 31 Aug 2011 03:22 PM PDT

C-bOk


Merdeka

Posted: 30 Aug 2011 05:00 PM PDT

Hari ini di samping meneruskan sambutan 2 Syawal, kita juga menyambut kemerdekaan negara yang ke 54. Sudah 54 tahun kita merdeka hasil dari susah payah nenek moyang kita dahulu di dalam menuntut kemerdekaan. Sudah 54 tahun juga kita hidup di dalam keadaan aman dan bersenang lenang.

Sewajarnya kita bermuhasabah diri untuk menilai betapa besarnya nikmat kemerdekaan kepada kita. Semua yang kita mahukan boleh dilakukan di negara ini hatta untuk berlaku kurang ajar sekali pun kepada para ulul umri. Namun bukan itu yang sepatutnya menjadi objektif hidup kita. Ada agenda lebih besar iaitu membangunkan negara untuk anak dan cucu cicit kita.

Selamat menyambut kemerdekaan ke-54.

Mencari Damai Abadi

Posted: 31 Aug 2011 03:18 PM PDT

Mencari Damai Abadi


Salam Kemerdekaan

Posted: 31 Aug 2011 06:19 AM PDT

Bismillah..

Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera

Hari kemerdekaan Malaysia yang ke-54 tahun. Semoga apa yang kita kecapi hari ini akan terus berkekalan sehingga cucu cicit kita. Mempertahankan kemerdekaan tidak semudah mendapatkannya. Gagal mempertahankan kemerdekaan akan menyebabkan kita dijajah lagi. Dan cubalah belajar mengenang jasa-jasa parajurit kita yang telah banyak menabur jasa untuk mempertahankan maruah negara kita.

(bukan komunis ye!)

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 31 Aug 2011 01:46 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


SOKONG KOMUNIS!! Pas Hari Ini, Kesan Tarbiah Dap Berjaya!!

Posted: 31 Aug 2011 09:05 AM PDT



Mc pun pelik dengan kenyataan pemimpin-pemimpin Pas pada hari ini. Masing-masing mempertikaikan hari kemerdekaan negara. Mula-mula mempertikaikan UMNO sebagai pejuang kemerdekaan. Kemudian kata pulak UMNO menolak pejuang kemerdekaan yang dulu-dulu seperti Dr Burhanudin al-Helmi, Ibrahim Yaakob, Ustaz Abu Bakar al Baqir dan Ahmad Boestamam.

Mana ada, mereka tetap dicatat dalam sejarah sebagai diantara pejuang yang berjuang untuk kemerdekaan. Cuma cara mereka dan jalan mereka lain. Cara Tunku Abdul Rahman lebih kepada 'diplomasi' ianya berkesan dan dengan kebijaksanaan Tunku juga yang menyebabkan semua rakyat Malaysia bersatu dibawah satu bendera 'Perikatan' (Kapal Layar).

Pas harus akui, bahawa UMNO parti yang telah memerdekakan negara kita. UMNO telah membawa panji-panji sebagai ketua dalam perikatan memenangi hampir semua kerusi Parlimen yang dipertandingkan 51 daripada 52 kerusi hingga membuatkan British terkedu dengan Tunku Abdul Rahman yang berjaya mengabungkan semua kaum utama dibawah satu bendera.

Apa yang Pas dengki sangat?

Mc akui, mula-mula Parti Komunis Malaya, PKM atau lebih dikenali sebagai komunis, memang bersemangat nak memerdekakan Malaya dari tangan British. Tetapi selepas mereka mengetahui bahawa kerajaan Persekutuan yang di ketuai oleh Tunku telah mewujudkan Malaysia dan British pula telah pulang ke ke tanah air mereka.

Pihak komunis dengan segala upaya memberontak dan membuat kacau, dengan niat agar dapat menumbangkan kerajaan baru Malaya dan menjadi penjajah baru. Namun, hasrat mereka dapat dipatahkan dan pasukan keselamatan kita, dan berjuang dengan segala upaya untuk menghapuskan askar komunis sehinggalah komunis pernah digelar sebagai, musuh nombor satu negara pada satu ketika.

Pelbagai onar dan kezaliman yang ditinggalkan oleh askar komunis kepada rakyat Malaysia khususnya kepada pasukan keselamatan. Menyebabkan rakyat Malaysia tidak akan lupa pada kezaliman komunis pada satu ketika dahulu.

Orang macam komunis ni yang kita perlu panggil pejuang kemerdekaan?

Agaknya puak Pas ni gila ka apa?

Apakah selama Pas bersahabat dengan Dap ni, akibat terlalu mengikut, menyebabkan Dap telah 'mentarbiah' Pas, sehingga Pas 'mengkomuniskan diri' dan menistiharkan menyokong komunis sebagai pejuang kemerdekaan?

Jika ini benar, sememangnya Dap telah berjaya memanipulasikan otak Pas untuk menjadi cenderung kepada komunis.

Tahniah Dap!! Anda memang hebat!!

McTheory:
Dap hebat, atau Pas yang bodoh?

Penyatuan Melayu dan Kejahatan Dap!! - Dr Riduan Tee

Posted: 31 Aug 2011 01:39 AM PDT


McTheory:
Lihat dan dengar..

Wajib Tengok!! Sejarah Tanah Melayu dan Kontrak Sosial!! - Dr Ridhuan Tee

Posted: 30 Aug 2011 09:06 PM PDT


Kadang-kadang tengok Dr Ridhuan Tee.. lebih Melayu dari Melayu.. ini bukan perli, tapi pujian kepada beliau yang sentiasa berusaha untuk menyatukan melayu di Malaysia. Banyak forum Dr Ridhuan yang Mc dengar dan tengok. Beliau mahukan Melayu Islam di Malaysia bersatu.

Beliau paling anti Dap!! Kenapa? kerana agenda sebenar Dap hanyalah mahu hak melayu di bubarkan, dan disamaratakan. Tapi kalau kita minta sekolah cina dibubarkan dan semua sekolah mesti sekolah kebangsaan, pandai pulak si Dap ni kata sekolah cina dah termasuk dalam perjanjian kontrak sosial. Apakah hak Melayu tidak termasuk dalam kontrak sosial?

Kalau kena kat kita, depa pulun sampai sudah. Mau kena kat depa.. depa pandai pulak kata ada perjanjian.. ini la jenis tak mangkuk ubi basi. Patut buang dalam longkang!

McTheory:
Masing-masing ada hak masing-masing.. jaga diri sendiri sudah la..

SEJARAH KEMERDEKAAN!! Mat Sabu Beruk Wajib Tengok Semua ni!!

Posted: 30 Aug 2011 05:49 PM PDT





Mat Sabu bongok tu patut kena tengok semua ni. Dia tu otaknya bukan betul lagi dah. Dengki dan busuk hati hingga lupa jasa-jasa pejuang kemerdekaan.

McTheory:
Selamat Hari KeMerdekaan! Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Tiada ulasan:

Pengikut