Rabu, 24 Ogos 2011

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


DunSemarang

Posted: 24 Aug 2011 02:06 AM PDT

DunSemarang


Sri Paya dapat Kerusi Roda

Posted: 23 Aug 2011 04:10 AM PDT

Kg Seri Paya 22hb Ogos 2011 : Sempena Ramadan Al Mubarak dan menyambut aidilFitri 1431 hijrah YB Datuk Hj Samsol Bari Jamali ADUN Semarang serta Task Force Kebajikan Parlimen Ayer Hitam melawat Encik Jalaludin Madar di Kampung Seri Paya Mk 8 Batu Pahat. Pada kunjungan ringkas itu, YB Datuk Samsol Bari menyampaikan sumbangan sebuah kerusi roda bagi kegunaan dan kemudahan beliau untuk menyambut aidil fitri pada tahun ini. Encik Jalaludin Madar mengalami kedeceraan di kepala dan badan akibat dihempap buat sawit ketika membuat kerja penuaian di kebun beliau.

Sumbangan amal Parlimen Ayer Hitam sempena Ramadan Al Mubarak

Posted: 23 Aug 2011 04:05 AM PDT

Wakil-Wakil Rakyat dalam Parlimen Ayer Hitam merealisasikan bulan ramadan dengan mengadakan penyampaian kepada 826 orang fakir miskin dengan nilai barangan RM 45,430.00 pada 20hb Ogos 2011 di Dewan UMNO Bahagian Ayer Hitam. UMNO Bahagian Ayer Hitam yang menjadi penyelaras kepada program ini memberitahu iaitu dari pada jumlah tersebut sebayak 488 orang dari DUN Semarang dan 338 orang dari DUN Yong Peng. Selain dari wakil-wakil rakyat, turut memberi sumbangan ialah Bank Rakyat Malaysia sebanyak RM 20,000.00, Pasaraya Selesa RM 5000.00 dan para individu dan usahawan tempatan. Atas kedermawanan ini pihak UMNO Bahagian mengucapkan berbanyak-banyak terimakasih kepada semua yang terlibat menyalurkan sumbangan.

Pendahulua​n PTPTN dan Sumbangan Bakti Parlimen Ayer Hitam Dun Semarang

Posted: 23 Aug 2011 03:56 AM PDT

YB Datuk Ir Dr Datuk Wee Ka Siong ( MP ) YB Datuk Samsol Bari Jamali ( Adun Semarang dan YB Lim Kee Moi ( Adun Yong Peng ) bergambar dengan 26 bakal mahasiswa dari Parlimen Ayer Hitam yang menerima pendahuluan RM 1500.00 dari PTPTN setiap orang dan 10 pelajar miskin yang mendapat sumbangan dari BAKTI sebanyak RM 600.00. Majlis penyampaian disempurnakan pada 20hb Ogos 2011 jam 10.30 pagi di Dewan UMNO Bahagian Ayer Hitam.

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN

Posted: 23 Aug 2011 03:04 PM PDT

PEMUDA UMNO BAHAGIAN JASIN


From Madam Mei Changpu.

Posted: 23 Aug 2011 11:42 AM PDT



Dear friend,

I am Mrs Mei Changpu and i have been surffering from ovarian cancer disease and the doctor says that i have just two days to leave.I am from (Lhasa) China but based in Africa Burkina Faso since eight years ago as business woman dealing with gold exportation.Now that i am about to end the race like this,without any family members and no child.I have 3 Million US DOLLARS in Africa Development Bank (ADB) Burkina Faso which i instructed the bank to give St Andrews Missionary Home in Burkina Faso.But my mind is not at rest because i am writting this letter now through the help of my computer beside my sick bed.

I also have 4.5Million US Dollars at Ecobank here in Burkina Faso and i instructed the bank to transfer the money to the first foreigner that will apply to the bank after i have gone that they should release the fund to him/her,but you will assure me that you will take 50% of the money and give 50% to the orphanages home in your country for my heart to rest.You are to contact the bank through this email address: eco.bank_bf@bk.ru

Yours fairly friend,
Madam Mei Changpu.

www.pemuda-enggang.org

Posted: 23 Aug 2011 11:40 AM PDT

www.pemuda-enggang.org


Kerajaan PR aka Penipu Rakyat menipu lagi… #fb

Posted: 23 Aug 2011 03:04 AM PDT

Sultan S’gor Nafi Titah Bentuk Majlis Penasihat Syura Sebagaimana Yang Diumum MB SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Selasa melahirkan rasa terkejut dengan laporan berita yang menyatakan penubuhan Majlis Penasihat Syura oleh kerajaan negeri dalam usaha menyelesaikan … Continue reading

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri

Posted: 23 Aug 2011 11:33 AM PDT

YB Dato' Mohd Nasir Tan Sri Ibrahim Fikri


RAMADAN YANG SEMAKIN MENINGGALKAN KITA

Posted: 23 Aug 2011 10:30 AM PDT

Assalamualaikum.

Begitu pantas waktu berlalu, Ramadan semakin hari, semakin meninggalkan kita. Walaupun kita bersyukur kerana diberikan kesempatan oleh Allah untuk menemui Ramadan kali ini, namun apakah kita mungkin berkesempatan untuk menemui Ramadan sekali lagi nanti.

Apa pun, kita menyambut Ramadan dengan rasa penuh syukur dan nikmat di negara kita. Saya melihat dengan dekat suasana dan keindahan menyambut Ramadan di negara kita berbanding dengan kebanyakan negara di dunia. Hari ini, rata-rata program membantu masyarakat bukan sahaja tertakluk kepada wakil rakyat semata-mata. Semua orang kini berlumba-lumba turun padang menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

Mengapa semua itu berlaku. Apa yang hendak saya sampaikan ialah, betapa sebenarnya rezeki itu sedang melimpah ruah di negara kita. Kita bersyukur kepada Allah kerana telah mengurniakan pemimpin negara yang mampu bekerja demi rakyat dan negaranya, bukan hanya pandai berkata-kata. Sama ada kita suka atau sebaliknya, apa yang sedang kita kecapi di Malaysia hari ini adalah sesuatu yang jarang-jarang ada di mana-mana.

Walaupun seringkali kita mendengar ada pihak yang menuduh, mengganggu dan melemparkan pelbagai fitnah kepada kerajaan BN, namun golongan itu jika dilihat atau ditanya kepada mereka, mereka tidak menyumbang apa-apa kepada negara. Mereka hanya menghabiskan masa dengan perangai lama dan membaca skrip lama di pentas ceramah politik. Mereka ini berjuang dengan bermodalkan air liur semata-mata dan tidak berpijak di bumi yang nyata.

Meski pun kadangkala saya sendiri pun terkilan dengan segelintir rakyat yang masih terpedaya dengan golongan seperti ini, namun saya sentiasa berdoa agar rakyat menyedari betapa sebenarnya mereka akan menjadi golongan yang rugi jika terjebak dengan manusia yang hanya tahu menyalahkan orang lain, sedangkan dia tidak melakukan apa-apa.

Terlalu banyak yang boleh kita pelajari daripada Ramadan di negara kita yang bertuah ini. Selain rezeki yang melimpah ruah, kita juga hidup dalam keadaan aman damai tanpa apa-apa gangguan. Keselesaan itulah kadangkala telah dan boleh menyebabkan kita alpa dan memandang mudah perkara-perkara yang secara halus boleh menggugat apa yang kita miliki selama ini.

Saya berdoa agar seluruh rakyat akan terus diberikan hidayah dan terpelihara dari segala dosa dalam bulan Ramadan ini dan bulan-bulan yang seterusnya. Marilah kita menjadi rakyat yang bukan sahaja tahu bersyukur di atas nikmat yang ada dan berterima kasih kepada kerajaan BN di atas bantuan dan sumbangannya terhadap negara dan rakyat tetapi biarlah kita menjadi rakyat yang bijak dalam menilai setiap peristiwa yang berlaku.

Mudah-mudahan kita menjadi rakyat dan insan yang terbaik, insya'Allah.

Dr Mohamad Khir Toyo

Posted: 23 Aug 2011 09:13 AM PDT

Dr Mohamad Khir Toyo


Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin dan Kisah 3 Menteri

Posted: 23 Aug 2011 01:37 AM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut