Sabtu, 6 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Politik Harian

Posted: 06 Aug 2011 03:41 AM PDT

Politik Harian


Sekali Lagi, Azmin Kena Penampar Jepun Wan Azizah

Posted: 06 Aug 2011 02:00 AM PDT


Kau tak layak jadi pemimpin tertinggi PKR Min! Kau masih mentah, belum matang lagi! Kau hanya layak menjadi balaci kelas bawahan dalam PKR. So.... jangan nak berlagak jadi orang no 1 dalam PKR! 

Azmin sebenarnya tidak sebijak seperti Ezam Mohd Nor yang terlebih dahulu membuat keputusan tinggalkan PKR kerana sudah tahu apa sebenarnya matlamat perjuangan PKR! 

Terdahulu Wan Azizah menghina Azmin sebagai 'tidak matang', maka ia satu penghinaan yang amat sangat sehingga boleh menjatuhkan maruah diri Azmin. Terbaru Wan Azizah berkata beliau sendiri yang akan mengantikan Anwar jika perlu! Panas telinga Azmin! 

Apa peranan sebenarnya Azmin selaku orang no 2 dalam PKR? Setakat jadi pak pacak baik masuk parti Zahid parti KITA, hahahaha....

Dari awal lagi aku dah katakan bahawa ada konspirasi untuk menjatuhkan Azmin baca disini...  Nasib kau lah Azmin sanggup menjadi hamba abdi dalam PKR akhirnya... malu lah... jasa Azmin dalam PKR tidak pernah dihargai oleh presiden partinya sendiri!


Memang benar Azmin selalu akan mempertahankan bosnya sepenuh hati namun dalam dia mempertahan Anwar Ibrahim, dia jelas menunjukkan wajahnya yang sebenar, seorang pemimpin yang tidak professional.

Sikap Azmin yang mudah melenting, panas baran dan tidak tenang seperti timbalan presiden lain (parti-parti lain) tidak disenanggi oleh Kak Wan dan inilah salah satu faktor mengapa Azmin tidak layak sama sekali menjadi pemimpin tertinggi parti PKR.

Perjuangan PKR sebenarnya bukan lah mencari keadilan untuk rakyat, perjuangan PKR hanyalah semata-mata untuk Anwar Ibrahim! fikir-fikirkanlah....

Nurul Izzah Terdesak, Heret Najib & Rosmah Ke Makamah

Posted: 06 Aug 2011 01:00 AM PDT


Kenyataan Naib Presiden KEADILAN (PKR), Nurul Izzah Anwar dilihat semakin tertekan dan terdesak apabila mahu mengheret, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor ke mahkamah dalam kes liwat II Anwar Ibrahim.

"Seharusnya tidak ada masalah untuk datang ke mahkamah, kemukakan dan bagi bukti. Pada saya, kalau boleh jumpa si pengadu sebelum kes berlangsung, takkan tidak (boleh jadi saksi) , lebih-lebih lagi tampil di mahkamah untuk kemukakan keterangan," kata Ahli Parlimen Lembah Pantai.

"Dolak-dalik adalah perkara yang konsisten di bawah kerajaan Barisan Nasional, saya tidak begitu optimis, tapi saya mengharapkan respon positif daripada Perdana Menteri," katanya.


Sebenarnya alasan PM berdolak dalih untuk mengelakkan mereka hadir ke Mahkamah seperti yang ditimbulkan oleh Nurul izzah itu tidak benar.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor serta dua individu lain, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Mohd Yusof bersedia memberi keterangan di mahkamah untuk kes liwat Anwar Ibrahim, jika sekiranya pihak pembela memsepinakan nama mereka sebagai saksi.

Perkara tersebut dimaklumkan oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Nurul Izzah sengaja menyerang dan membuat persepsi buruk terhadap PM dan Isteri semata-mata untuk menimbulkan persepsi negatif orang ramai terhadap kerajaan Barisan Nasional kononnya Anwar terjebak dalam satu lagi konspirasi politik yang bakal menghancurkan karier politik bapanya.

KJ & Remy Ishak : Sama Popular, Sama Bergaya... Mantop!

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT


Khairy Jamaluddin dan Remy Ishak, dua nama yang cukup popular di negara ini walaupun berada dalam lapangan yang cukup berbeza, Khairy atau lebih popular dengan panggilan KJ dalam bidang politik manakala Remy dalam industri hiburan.

Sebelum ini pun, KJ pernah berlakon dalam satu klip video yang memaparkan dirinya beraksi sebagai pemandu teksi.

Dalam klip video selama 41 saat itu yang boleh ditonton laman web Youtube, Ahli Parlimen Rembau itu memakai baju seragam putih dan mempunyai kad pemandu teksi tertera nama dengan nombor 0076197.


Antara dialog yang menarik perhatian dalam lakonannya itu ialah apabila dia memarahi seorang penumpang didakwanya tidak patriotik sehingga menyebabkan penumpang itu keluar dari teksinya.

"Aku tak nak dengar lagi. Kau ni rakyat Malaysia kan. Kau tak patriotik." kata KJ.

Merungkai gambar di atas dengan melihat keserasian antara dua personaliti dalam gambar berkenaan.

Sesuai la sudah ni. Kalau dilihatkan gambar dibawah ni macam adik beradik juga antara pelakon terkenal, Remy Ishak dengan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin.


Mungkin satu hari nanti, KJ akan berganding bersama Remy dalam sebuah filem sebagai adik-beradik. Mantop!

KJ Menang bertanding bukan menang free beb! 
Respect la sikit!

Mahasiswa Unisel Gegar Khalid Ibrahim Rombak Jawatankuasa Senat

Posted: 05 Aug 2011 11:00 PM PDT

Mahasiswa Universiti Selangor (Unisel) mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim merombak jawatankuasa senat universiti itu bagi memastikan pengurusan tertingginya bebas daripada pengaruh politik.

Desakan itu merupakan sebahagian daripada lima tuntutan Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi) yang mewakili mahasiswa Unisel ekoran kemelut pentadbiran universiti itu yang mendapat tekanan politik sehingga membawa kepada peletakan jawatan Naib Canselornya, Datuk Dr. Rosti Saruwono pada 3 Ogos lalu.

Mereka menuntut, rombakan harus dilakukan Lembaga Pengarah Unisel termasuk Abdul Khalid selaku pengerusinya supaya tidak melanjutkan kontrak empat ahli jawatankuasa senat sebagai jalan penyelesaian kemelut pentadbiran universiti milik kerajaan negeri itu.

Empat yang dicadangkan itu ialah Timbalan Naib Canselor Akademik, Prof. Dr. Anuar Ahmad; Timbalan Naib Canselor Perancangan Strategik dan Pembangunan, Prof. Dr. Ir. Mohamad Daud dan Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar, Prof. Madya Zainal Abidin Kidam yang kontrak masing-masing akan tamat pada Disember 2011.

Turut dicadang tidak dilanjutkan kontrak ialah Naib Presiden Perkhidmatan Pengurusan Unisel, Datuk Latifah Hassan yang tamat pada 1 Ogos lalu.

-Mahasiswa Unisel menempelak pihak pentadbiran yang tidak matang dan memalukan nama baik universiti dan seluruh warganya.

-Mendapati kemelut ini telah bermula pada 2009 lagi iaitu ketika Dr. Rosti dilantik menjadi Naib Canselor Unisel, perbalahan dan kepincangan sudah pun berlaku.

-Kesannya menyebabkan kemasukan mahasiswa baru merudum, pentadbiran dan pengurusan yang lembap, pembangunan infrastruktur tidak terjaga, hal-hal akademik tidak diselia dengan baik, kebajikan mahasiswa tidak dijamin dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perarakan membantah pentadbiran Unisel di sini, hari ini.

-Mahasiswa Unisel turut mendesak agar Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan negeri, Dr. Halimah Ali bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kemelut yang berlaku ketika ini.

-Menuntut agar pelantikan jawatan kuasa senat universiti yang baru harus diputuskan oleh satu jawatankuasa khas yang tidak lagi melalui Exco berkaitan kerana dikhuatiri wujudnya kronisme selain calon yang terpilih tidak memenuhi kriteria tertentu.


JAIS Serbu Gereja DUMC : Pengakuan Saksi Diberi Bible Versi Melayu

Posted: 05 Aug 2011 09:30 PM PDT


Antara risalah dan kitab Kristian yang diberikan gereja 
kepada wanita berkenaan


My metro hari ini dedahkan pengakuan beberapa individu yang menyertai aktiviti keagamaan Kristian ini dan diserbu JAIS di gereja DUMC.



KUALA LUMPUR: Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau 'bawah tanah'.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan 'bawah tanah' ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

Jawab Khalid Samad!!!! Kenapa melenting bila gereja diserbu?


Sila beri penjelasan kenapa perlu pohon maaf kepada Paderi kanan,  Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung  insiden serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC)???? Kenapa Khalid Ibrahim arah Exco Selangor tutup mulut tentang perkara ini?

Baca lagi isu gereja DUMC pendedahan disini...

Hasan Ali Akan Di Pecat Dari Pas

Posted: 05 Aug 2011 09:00 PM PDT


Dah banyak kali keputusan dan pendirian Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) bertentangan dengan kerajaan Pas Selangor, walaupun dilihat demi untuk mempertahankan Agama Islam tetapi membelakangkan "semangat setiakawan" dalam Pakatan Pembangkang.

Kemuncaknya Hasan Ali digugurkan daripada barisan exco Kerajaan Negeri Selangor baru-baru ini...

Jika kesabaran Pas terhadap Hasan Ali telah sampai kepenghujung tidak mustahil beliau bakal dipecat.


Masihkan anda beranggapan Pas memperjuangkan Islam??? Tanpa membina masjid, tanpa menerapkan ajaran Islam dalam pentadbiran dan rutin harian? Terbaru mempertahankan pemimpin yang menghina undang-undang Syariah Malaysia dan memperjuangkan murtad?

Info- Bumiyang


Terdahulu: Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

Anggota penguatkuasaan JAIS bersama anggota polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

"Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai," kata Hasan Ali.

Menurutnya lagi, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan "Quran" dan "pray" diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Setelah majlis hampir tamat, pasukan penguatkuasa dan anggota polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

Ada yang larikan diri semasa serbuan tersebut dijalankan...

Pegawai penguakuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang.

Aku percaya akhirnya Hassan Ali terpaksa bersalam bermaaf-maafan dengan kafir harbi Ronnie Liu

JAIS Serbu Gereja DUMC : Hukum Masuk Gereja Mengikut Ulama Agama Kita

Posted: 05 Aug 2011 08:00 PM PDT



Panglima Perang Cyber:
Untuk tidak mengelirukan maka sayugia pandangan ulama di bawah ini digunakan agar tidak ada kekeliruan di kalangan masyarakat tentangnya.

Ini kerana ada orang menolak pandangan ulama sehingg salahlah langkahnya dalam memperlekeh tindakan JAIS yang menyiasat aduan orang Islam dibawa masuk ke dalam gereja.

Sila perhatikan dalil di bawah agar rakyat tidak berkecamuk kerana persoalan ini.

Hukum masuk gereja :-
Hukum Masuk Ke Gereja Hukum dasar seorang muslim masuk ke gereja adalah mubah atau boleh. Namun bila di dalamnya sedang diadakan upacara keagamaan, maka kita diharamkan hadir di dalamnya. Meski pun ada juga yang tidak mengharamkannya.
Namun para fuqoha berbeza pendapat tentang hukum seorang muslim memasuki gereja.

1. Yang Memakruhkan
Ulama di kalangan mazhab Al-Hanafiyah menyatakan bahawa makruh hukumnya seorang muslim memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir.
Sebab tempat tersebut merupakan tempat berkumpulnya syaitan bukan kerana seorang muslim tidak mempunyai hak untuk memasukinya.

2. Yang MembolehkanPara ulama di kalangan mazhab Malikiyah dan Hanabilah serta sebagian ulama Syafi'iyah berpendapat bahawa seorang muslim diperbolehkan memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir lainnya. Tapi sebahagian yang lainnya mensyaratkan harus ada izin dari mereka yang menggunakan tempat tersebut. Keterangan seperti ini boleh kita baca pada kitab Kasyful Qana' jilid 1 halaman 294 serta kitab Hasyiyatul Jamal jilid 3 halaman 572. Oleh karena itu hukum memasuki gereja seperti halnya untuk menghadiri perkawinan atau bertugas melakukan pekerjaan tertentu, bukanlah sesuatu yang diharamkan. Asalkan selama orang muslim tersebut tidak melaksanakan hal-hal yang bertentangan dengan aturan-aturan agama. Meskipun demikian, sebaiknya dia tidak melakukannya (masuk ke gereja) kecuali jika perlu dan mendesak.

Yang Mutlak DiharamkanSedangkan hukum memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka adalah haram. Sahabat Umar bin Al-Khattab ra berkata:
"Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."

tulisan di atas dipetik dari sini :

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2010/03/hukum-orang-islam-masuk-gereja.html


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

DAP Beri Jeff Ooi Amaran Keras

Posted: 05 Aug 2011 07:00 PM PDT


Anggota jawatankuasa pusat DAP dan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun dilepaskan dengan hanya diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin parti kerana mengkritik ahli parti yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Wong Hon Wai, dalam media.

Pengerusi jawatankuasa itu, Tan Kok Wai berkata, selepas mendengar keterangan Jeff Ooi di ibu pejabat parti di sini semalam, jawatankuasa memutuskan mengeluarkan 'amaran keras' terhadap beliau, yang juga Ketua Staf Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Beliau telah melanggar disiplin parti dengan menggunakan media tanpa menggunakan semua saluran dalaman yang ada. Ini telah mencemarkan nama parti," kata Kok Wai kepada pemberita selepas pendengaran itu.

Jeff Ooi sebelum ini telah berbalas kenyataan di media dengan rakan ahli DAP, Hon Wai, yang juga Exco Perumahan Pulau Pinang berhubung kegagalan mendapatkan data lengkap mengenai pemohon-pemohon apartmen kos rendah di Batu Lanchang.

Jeff Ooi malah bersikap keterlaluan dengan menggesa Wong meletakkan jawatan.

Pertikaian itu diketahui umum apabila Hon Wai mendakwa Jeff Ooi tidak membuat penyelidikan semasa menyerahkan senarai nama 178 orang yang memohon untuk membeli rumah kos rendah di kawasannya.

Jeff Ooi kemudian menjawab dengan menyatakan 'tuduhan itu tidak berasas' dan menggesa Wong yang beliau labelkan sebagai 'Napoleon kecil', meletakkan jawatan.

Menjelaskan mengenai keputusan jawatankuasa itu hari ini, Kok Wai berkata, Jeff Ooi diberi amaran keras kerana perbuatannya menggelar Hon Wai dengan panggilan tidak baik adalah 'contoh tidak baik kepada orang ramai'.

"Jeff Ooi sebagai seorang MP (Ahli Parlimen) dan ketua staf Lim Guan Eng sepatutnya bertindak sebagai seorang pemimpin parti yang tahu untuk memaparkan perpaduan antara rakan sekerja dan menggunakan saluran sesuai untuk membangkitkan isu.

"Reputasi DAP yang telah dibina dengan susah payah lebih 46 tahun, boleh dimusnahkan dengan mudah melalui tindakan sebegini," katanya.

Gambar Di Bawah Menerangkan Siapa Jeff Ooi DAP...

Video Murtadkan Umat Islam Mula Disebarkan Di Malaysia

Posted: 05 Aug 2011 06:00 PM PDT

Sekarang mula heboh berita tentang pengedaran cereka AHMAD'S DREAM dalam bentuk VCD (kompilasi 3 video di bawah) yang memaparkan dakyah halus untuk memurtadkan ummat ISLAM/MELAYU di malaysia. video yang diedar secara PERCUMA tersebut dilakonkan oleh beberapa orang melayu/islam yang telah berjaya mereka murtadkan. gua harap JAIS dan jabatan agama lain akan mengambil tindakan tegas & drastik bagi menyekat pengedarannya demi menyelamatkan akidah ummat islam, terutamanya anak & keluarga kita... ALLAHUAKBAR!!

(TQ TINGGALKAN 1PELURU)


- AHMAD'S DREAM -
video ini sudah lama dihasilkan & diupload ke youtube (2008)
tapi baru skg mula disebar dalam bentuk VCD.... siapa dalangnya?
gua ingatkan kepada yang rasa imannya belum cukup kuat...
akidahnya belum cukup utuh...
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!
JANGAN MENONTON VIDEO DI BAWAH!



Jadual Waktu Imsak Dan berbuka Puasa

Posted: 05 Aug 2011 01:50 PM PDT

Jadual Penuh Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 1432H/2011M Seluruh Malaysia

Posted: 05 Aug 2011 01:00 PM PDT



Sekarang aku dah update semua Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1432H/2011M… semua sumber berdasarkan dari islam.gov.my

Korang semua mesti puasa! jangan tinggalkan puasa rrr! Lagi pun puasa ni hanya sebulan sekali dalam setahun.... Jangan lepaskan peluang berpuasa di bulan Ramadhan ini.

Selamat bersahur dan berbuka puasa kepada semua umat Islam di seluruh negara...

MELAKA
MELAKA
JOHOR
ZON 1- PULAU AUR DAN PULAU PEMANGGIL
ZON 2- DAERAH JOHOR BAHRU,KOTA TINGGI,MERSING DAN PULAU BERDEKATAN
ZON 3-DAERAH PONTIAN DAN KLUANG
ZON 4-BATU PAHAT,MUAR,SEGAMAT DAN GEMAS JOHOR
PERAK
ZON 1- TAPAH, SLIM RIVER DAN TANJUNG MALIM
ZON 2- IPOH, BATU GAJAH, KAMPAR, SG. SIPUT DAN KUALA KANGSAR
ZON 3- PENGKALAN HULU, GRIK DAN LENGGONG
ZON 4- TEMENGOR DAN BELUM
ZON 5- TELUK INTAN, BAGAN DATOH, KG. GAJAH, SRI ISKANDAR, BERUAS, PARIT, LUMUT, SITIAWAN DAN PULAU PANGKOR
ZON 6- SELAMA, TAIPING, BAGAN SERAI DAN PARIT BUNTAR
ZON 7- BUKIT LARUT
SERAWAK
ZON 1-LIMBANG, SUNDAR, TRUSAN DAN LAWAS 
ZON 2-NIAH, BEKENU, MIRI, SIBUTI, DAN MARUDI 
ZON 3-TATAU, SUAI, BELAGA, PANDAN, SEBAUH DAN BINTULU
ZON 4-IGAN, OYA, BALINGIAN, MUKAH, DALAT, SIBU,KANOWIT, KAPIT DAN SONG
ZON 5-, MATU, DARO, SARIKEI, JULAU, BINTANGOR DAN REJANG
ZON 6-KABONG, LINGGA, SRI AMAN, ENGKELILI, LUBOK ANTU, BETONG, SPAOH, PUSA, SARATOK, ROBAN DAN DEBAK
ZON 7-SAMARAHAN, SIMUNJAN, SERIAN, SEBUYAU DAN MELUDAM
ZON 8-KUCHING, LUNDU, BAU DAN SEMATAN
SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M) 
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR 
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU 
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
TERENGGANU
ZON 1- KUALA TERENGGANU DAN MARANG 
ZON 2- BESUT DAN SETIU 
ZON 3- HULU TERENGGANU 
ZON 4- KEMAMAN DAN DUNGUN 
KELANTAN
ZON 1-JAJAHAN KOTA BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH,TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI DAN DAERAH CIKU (JAJAHAN GUA MUSANG)
ZON 2-JAJAHAN JELI DAN GUA MUSANG TERMASUK DAERAH GALAS DAN BERTAM 
SELANGOR
ZON 1-DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG ZON 2-DAERAH KLANG, KUALA LANGAT,KUALA SELANGOR DAN SABAK BERNAM 
PAHANG
ZON 1-PULAU TIOMAN 
ZON 2-KUANTAN, PEKAN, ROMPIN DAN MUADZAM SHAH 
ZON 3-TEMERLOH, CHENOR, MARAN, JERANTUT DAN BERA 
ZON 4-RAUB, BENTONG DAN LIPIS 
ZON 5-GENTING SEMPAH, JANDA BAIK DAN BUKIT TINGGI 
ZON 6-CAMERON HIGHLAND, BUKIT FRASER, GENTING HIGHLAND 
WILAYAH PERSEKUTUAN
KUALA LUMPUR 
PUTRAJAYA
WILAYAH PERSEKUTUAN LABUAN
LABUAN
PERLIS
PERLIS
NEGERI SEMBILAN
ZON 1-JEMPOL DAN TAMPIN
ZON 2- SEREMBAN,REMBAU, PORT DICKSON, KUALA PILAH DAN JELEBU 
KEDAH
ZON 1- DAERAH KOTA SETAR, KUBANG PASU DAN POKOK SENA 
ZON 2- DAERAH PENDANG, KUALA MUDA DAN YAN
ZON 3- DAERAH PADANG TERAP, SIK DAN BALING
ZON 4- DAERAH KULIM DAN BANDAR BAHARU
ZON 5- DAERAH LANGKAWI
ZON 6- PUNCAK GUNUNG JERAI 
PULAU PINANG
PULAU PINANG

sila download bagi kawasan anda dan share kepada mereka….

Exco Kedah Terima Peluru Dan Surat Ugutan

Posted: 05 Aug 2011 07:30 AM PDT


Seorang anggota Exco Kerajaan Kedah (PKR), Lim Soo Nee menerima kejutan terbesar dalam kerjaya sebagai ahli politik pagi tadi apabila menerima sehelai sampul surat berisi sebutir peluru dipercayai M-16 dan surat berbau ugutan.

Lim yang juga ADUN Kulim dari PKR menerima barang berkenaan ketika menaiki tangga dan terjumpa di atas tangga jam 9.45 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kulim, Supretendan Ghuzlan Salleh mengesahkan kejadian tersebut.

Ghuzlan berkata nota itu antara lain mengandungi rasa tidak puas hati terhadap dua pembantu Lim yang menerima anugerah kebesaran sempena ulang tahun keputeraan Sultan Kedah baru-baru ini.

Pihak terbabit juga mengugut Lim agar tidak bertanding pada pilihan raya umum akan datang, kata Ghuzlan.

Beliau berkata polis kini mengesan dua lelaki yang dipercayai terbabit dalam penghantaran surat ugutan tersebut.

Kedua-dua lelaki berkenaan dikenal pasti menerusi rakaman kamera litar tertutup yang dipasang di pejabat Adun berkenaan, katanya.

Awas! Hackers Kembali Akan Membuat Serangan 24 Okt!

Posted: 05 Aug 2011 06:04 AM PDT


Kumpulan penggodam "Anonymous", yang mendakwa bertanggungjawab menggodam laman web kerajaan pada bulan Jun lalu, kini kembali dengan mengancam untuk melancarkan serangan baru pada 24 Okt.

Matlamat masa ini yang didedahkan melalui klip video YouTube 5,25 minit adalah untuk melemahkan kempen 1Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pada 24 Okt, Anonymous akan mengondam semua pelayan penguatkuasaan undang-undang dan mana-mana laman web yang menyokong konsep 1Malaysia, menurut kata mereka melalu dalam satu video you tube.

"Selagi Perdana Menteri masih memerintah, kita tidak akan berhenti dengan serangan ini. Video Ini adalah amaran sahaja anda. Selamat datang ke Red Oktober 'anda "," tambah video yang disiarkan oleh pengguna yang dikenali sebagai 1917comrade.

Tindakan ini boleh menggugat keamanan negara, jika mereka berjaya melakukan misi tersebut, rahsia kerajaan akan didedahkan. 

Kerajaan harus memperketatkan kawalan security laman web 1Malaysia dan kali ini jangan lepaskan "Anonymous" pengkhianat tersebut !

SENJALIZA

Posted: 06 Aug 2011 03:22 AM PDT

SENJALIZA


Dolak Dalik Tangguh Tangguh

Posted: 06 Aug 2011 01:27 AM PDT

Bila ini tidak ditangguh-tangguh dan didolak dalik lagi?
"Seharusnya tidak ada masalah untuk datang ke mahkamah, kemukakan dan bagi bukti. Pada saya, kalau boleh jumpa si pengadu sebelum kes berlangsung, takkan tidak (boleh jadi saksi), lebih-lebih lagi tampil di mahkamah untuk kemukakan keterangan,....Dolak-dalik adalah perkara yang konsisten di bawah kerajaan Barisan Nasional, saya tidak begitu optimis, tapi saya mengharapkan respon positif daripada Perdana Menteri," Nurul Izzah.
Demikianlah kata-kata Nurul Ezzah bt Anwar bin Ibrahim hasil perkongsian hidup dengan Wan Azizah Ismail, yang dikahwini Anwar di Selatan Thailand kerana tidak direstui bakal mertuanya masa itu!

Bila bercakap pasal politik BN N.Ezzah ini lupa mengingatkan dirinya. "Mana Jam Omega?"- Sapa yang menjawab berdolak dalik? Sapa yang berdusta dan berbohong?. Masuklah bilik keluarkan Jam Omega tu..jangan berdolak dalik!.  Pertanyaan terbesar di tanahair yang tercina ini: Kenapa Papa jahat "Tanggguuuhhh-Tanggguuuhhh" kes Sodomi II"?---- Ezzah Jawablah jangan dok berdolak dalik!.

Rakyat Malaysia tak perlu keliru dan tak akan hairan dengan segala penyataan Ezzah kerana "KE MANA TUMPAHNYA KUAH KALAU TIDAK KE NASI"...Darah papa jahat mengalir dalam tubuhnya!

Lihatlah si Nuwar ke Manila menemui rakan lamanya, Estrada, yang ditolak oleh rakyat Filipina kerana rasuah dan menggelapkan wang negara. Hi..bersahabat dengan individu yang rasuah....! common..

Lepas tu dengan budaya yang tumbuh subur dalam jiwanya...Memburuk-burukkan negara dan imej negara Malaysia di Filipina. Tetapi bersekongkol dengan Estrada...mana ada Pinoy yang percaya dengan Si Nuwar melainkan dia hanya dapat berusaha meyakinkan orang yang mengupahnya untuk memburuk Malaysia di mata dunia!.

BTW. Tak kan rakyat Malaysia berpemimpinkan ORANG UPAHAN dan Pelakun video Panas. Rakyat Malaysia tak akan berdolak dalik pada PRU13 nanti...

bumiyang

Posted: 06 Aug 2011 03:08 AM PDT

bumiyang


Hasan Ali Bakal Dipecat Pas???

Posted: 05 Aug 2011 05:25 AM PDT

tunku

Posted: 06 Aug 2011 03:02 AM PDT

tunku


Goals of Fasting

Posted: 05 Aug 2011 09:00 AM PDT

During this Ramadhan do not let the sweetness of our deeds vansh into the night, leaving only emptiness. When one contemplates the texts on fasting, its wisdom and goals in Shariah, and looks at the reality of the Muslim communities, one realizes a wide gap between the reality and our obligations. Remember that Ramadhan is a bounty that Allah blessed His servants with, to strengthen their faith, and increase their piety (Taqwa). Allah said: "O you who believe! Fasting is prescribed for you as it was prescribed for those before you, that you may become pious." (Al-Baqarah 2:183). This article is an attempt to present the essential causes of this gap, and to some remedies. primary reason for the gap is ignorance about the goals of fasting and the wisdom behind it. Many Muslims ignore the purpose and wisdom of fasting. Fasting is done merely to conform to the social environmet without contemplation. If one is not aware of the divine wisdom of Shariah and its fruits in this world and in the hereafter, one will not apply it in the right way.

Goals of Fasting

Achieving Taqwa: is one of the most important wisdom of fasting. Fasting brings on Taqwa as it lessens the desire of the stomach and mutes the sexual appetite. Whoever fasts frequently would overcome these two desires more easily. This deter against committing abominations and sins and assist in controlling life leading to Taqwa.
Strengthening willpower and acquiring patience: The Prophet sallallahu alayhe wa sallam called Ramadhan the month of patience as it increases one's will power to control his desire and the selfishness of his soul. This training allows him to be strong in following Allah's commands. The most important being to carry the Message and propel it forward. The person trains himself to be patient in obeying Allah by stopping at the limits set by Allah both by way of action and abstention. Allah said: "These are the limits set by Allah, so approach them not." (Al-Baqarah 2:187)
Fasting is pure worship: The fact that he is abstaining from food and drink both in public and in secret shows his honest faith and strong love of Allah, and his knowledge and feeling that Allah is all-knowing of everything. For this reason Allah has made the reward for fasting greater than for any other type of worship. Allah said in the hadith Qudsi: "Every deed of the son of Adam will be multiplied [in rewards], the good deed by ten of its like, up to seven hundreds, up to whatever Allah wills, except fasting, it is for Me and I will reward it. He abandons his desire and his food for My sake.." (Related by Muslim) lbn al-Qayyim said: "...And people may see that a person is not eating in front of them, but the fact that he is really abandoning his food and his desire for the sake of God is a thing that nobody can find out about, and that is the essence of fasting." (Zaad al-Ma'ad 2/29).
Relieving Muslims from life's distractions: Eating, drinking, and socializing all distract a person and weaken ties with Allah. It is by the Mercy of Allah that Muslims are ordered to fast so as not to be bothered by the intrusion of these activities. Nor by the thought about them nor the anticipation for them when devoting themselves to the all types of worship Either reading the Qur'an, offering additional prayer or making I'tikaf. For this reason the Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Fasting is a shield, and a secure fortress against Hell fire" (Related by Ahmad).
Discovering Allah's Blessings: A person experiences the hardship of the poor. He should then be thankful to Allah Who has blessed him with His bounty while others are deprived. This should make him more sympathetic and willing to share this bounty. The poor rediscovers that fasting helps a person be more devoted to worship. More able to concentrate and meditate. He should then be able of this devotion all year long, a blessing he should thank Allah for.
Acquiring strength and endurance:It has been discovered that depriving the body of food for a period of time helps its defense and endurance mechanism. This in turn this protects the body from certain diseases.
Remember that fasting is not only dependent on abstentions: Many believe that fasting consist only of certain abstentions, forgetting that Allah established certain acts of worship with fasting. Among which are:
Qiyamul-layl: The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Whoever performed the night prayer during Ramadhan out of belief and anticipating God's rewards, will be forgiven his previous sins."(Related by Muslim).Performing Umrah: The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "An Umrah during Ramadhan is like a Hajj with me." (Related by al-Hakim).
Offering Iftar (meal) to those who fasted. The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Whoever feeds a fasting person has the same reward as him, except that the reward of the fasting person will not be diminished." (Related by Ahmad).
Reading and completing the Qur'an: The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Fasting and [reading] Qur'an will intercede for the person: fasting will say: O Lord I forbade him eating and drinking so let me intercede for him, and the Qur'an will say: I deprived him from his night sleep so let me intercede for him," he then said: "So they will intercede." (Related by Ahmad). The Prophet sallallahu alayhe wa sallam used to recite the whole Qur'an to Angel Jibreel each Ramadhan.
Giving in charity: Ibn Abbas radhiallahu anhu said: "The Prophet sallallahu alayhe wa sallam was the most generous among people, and he was more generous during the month of Ramadhan." (Related by Muslim).
I`tikaaf: which is to confine oneself in the masjid for prayer and invocation leaving the worldly activities. Ibn Abbas radhiallahu anhu said: "The Prophet sallallahu alayhe wa sallam used to perforrn I'tikaf during the last ten days of Ramadhan." (Related by Muslim). It is surprising that many people have abandoned I'tikaf though the Prophet sallallahu alayhe wa sallam never abandoned it from the time he arrived to Madinah until he died.
Supplication: In the verses dealing with fasting, Allah said: "And when My slaves ask you (O Muhammad) concerning Me, then answer them, I am indeed near to them. I respond to the invocations of the supplicant when he calls on Me." (Al-Baqarah 2: 186). This is an encouragement for the fasting person to increase his invocation. The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Three invocations will be answered: The invocation of the fasting person, the invocation of the oppressed, and the invocation of the traveler." (Related by Muslim).
Repentance: Ramadhan is the time of repentance and return to Allah, for it is a time when the devils are chained, and when many people are saved from hell fire every night by the grace of Allah.
Applying oneself in all good deeds in the last ten days of Ramadhan: Aysha radhiallabu anha said: "When the last ten days come, he sallallahu alayhe wa sallam would pray most of the night and wake his family, and apply himself, and tighten up his loincloth.", and she also said: "The Messenger of Allah sallallahu alayhe wa sallam used to strive in the last days of Ramadhan more than he did during the other days." (Related by Muslim).
Abstaining from vain talk: Sins decrease the reward of fasting although they do not annul it. The Prophet sallallahu alayhe wa sallam said: "Fasting is not [only] abstaining from eating and drinking, but abstaining from vain and obscene talk, so if someone insulted you or wronged you say: I am fasting." (Related by al-Hakim) and he also said: 'Whoever does not abandon lying, then Allah does not need him to abandon his food and drink." (Related by al-Bukhari).

PANEH MIANG

Posted: 06 Aug 2011 01:48 AM PDT

PANEH MIANG


Kau tau tak HARAM...

Posted: 05 Aug 2011 11:22 PM PDT

Pak Daud (bukan nama sebenar) bukanlah seorang yang kaya, namun setiap hari beliau akan menyimpan RM1,000 di bank. Tepat jam 9 pagi setiap hari, Pak Daud sudah pun terpacak di kaunter bank untuk menyimpan wangnya. Setahun berlalu, kehadiran Pak Daud saban hari mula mendapat perhatian pengurus bank. Suatu hari Pengurus Bank memanggil Pak Daud ke pejabatnya...

Pengurus Bank: Setiap hari saya melihat Encik Daud menyimpan tidak kurang RM1,000 di bank ini. Apa sebenarnya pekerjaan Encik Daud?

Pak Daud: Saya sebenarnya askar pencen saja tuan,

Pengurus Bank: Mustahil. Takkan seorang askar pencen mampu menyimpan RM1,000 sehari?

Pak Daud: Saya boleh bagitau rahsianya, tapi tuan kena senyaplah. Pendek kata biar pecah di perut, jangan pecah di mulut.

Pengurus Bank: Encik Daud jangan risau. Saya sentiasa menjaga rahsia pelanggan saya.

Pak Daud: Begini tuan, sebenarnya saya ni suka bertaruh, Cumanya bila saya bertaruh, tak pernah kalah.

Pengurus Bank: Ohh...itu sebab Encik Daud belum bertemu lagi dengan orang yang handal bertaruh macam saya. Kalau Encik Daud berhajat, bolehlah bertaruh dengan saya. Encik Daud cakap saja nak bertaruh apa dengan saya.

Pak Daud: Baiklah kalau tuan dah berhajat begitu. Beginilah...dalam masa 7 hari bermula sekarang, saya bertaruh tuan akan kehilangan bulu ketiak. Kalau ia tak hilang dalam masa 7 hari, saya akan bagi RM1,000 pada tuan. Tetapi kalau bulu ketiak tuan benar-benar hilang, tuan pula yang akan bagi RM1,000 pada saya.

Pengurus Bank: Tak logiklah Encik Daud. Dah tentulah saya akan menang pertaruhan ni.

Pak Daud: Takpe...kita tengoklah nanti.

Setelah keduanya bersetuju membuat pertaruhan, masing-masing pun beredar. Keesokannya bila bangun dari tidur, pengurus bank mula meraba ketiaknya. Ahhh...masih ada bulu. Itulah yang dilakukan Pegurus Bank saban hari sehinggalah masuk hari ketujuh. Sesudah tamat tempoh, Pengurus Bank dengan suka hatinya telah memanggil Pak Daud.

Pengurus Bank: Minta maaflah ya Encik Daud. Seperti yang dijanjikan....(sambil membuka bajunya, Pengurus Bank menunjukkan bulu ketiaknya kepada Pak Daud).

Pak Daud: Betul ke ni? Boleh saya pegang? Manalah tahu tuan pakai bulu ketiak palsu pulak? (Pak Daud lantas meramas bulu ketiak Pengurus Bank sambil tersengih-sengih).

Pak Daud: Betullah ini bulu ketiak palsu. Maka sebagaimana yang dijanjikan, nah RM1,000 (ujar Pak Daud sambil menghulurkan wang kepada Pengurus Bank).

Pengurus Bank: Sekarang barulah Encik Daud tahu siapa yang handal bertaruh kan? Maaflah ya kerana Encik Daud tak dapat nak simpan duit hari ni. Hehehe...

Spontan Pak Daud mengeluarkan wang RM4,000 dari begnya dan terus ke kaunter bank untuk menyimpan wang.

Pengurus Bank: Aik...mana pula Encik Daud dapat RM4,000 tu?

Pak Daud: Hahaha! Sebenarnya selain bertaruh dengan encik, saya juga bertaruh juga dengan penolong pengurus tuan sebanyak RM5,000.

Pengurus Bank: Bertaruh apa pula?

Pak Daud: Bertaruh pada hari ni saya akan dapat pegang bulu ketiak tuan. Inilah hari yang paling bertuah bagi saya sebab menang besar. Hahaha...

Pengurus Bank: *%$#@#$%^&*

Moral: Berjudi atau bertaruh adalah HARAMJADAH!

Sahabat-Gunung

Posted: 06 Aug 2011 01:46 AM PDT

Sahabat-Gunung


Anwar Kemaruk, Burukkan Negara Jadi Darah Dagingnya – Ismail Kijo

Posted: 06 Aug 2011 12:34 AM PDT

KUALA LUMPUR 6 Ogos – Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memburuk-burukkan negara sama ada di dalam atau luar negara sudah menjadi darah daging dan akan terus dilakukan sehingga cita-citanya tercapai.


Ketua UMNO Bahagian Ampang, Datuk Ismail Kijo menyifatkan apa yang dilakukan oleh Anwar itu jelas menunjukkan sifatnya yang tidak pernah berpuas hati dan sentiasa mencari jalan untuk menimbulkan kebencian terhadap negara ini.

"Apa yang hendak kita hairankan dengan perangai Anwar ini, dah menjadi tabiatnya suka memburuk-burukkan sesiapa yang menentangnya walaupun mereka itu adalah kawan rapatmya sebelum ini, perkara itu sudah lama terserlah untuk insan bernama Anwar Ibrahim.

"Kita flashback (renung kembali) dengan apa yang dilakukan oleh Anwar, masa dalam UMNO dahulu beliau sentiasa memuji Tun Mahathir, tetapi apabila dia disingkirkan keadaan sudah terbalik, nama Tun Mahathir masih sentiasa di mulutnya tetapi untuk mengutuk dan membuat menfitnah, malah tidak cukup dengan itu dia turut menyaman Tun Mahathir," katanya kepada UMNO-online.

Menurutnya, apa yang berlaku di negara ini adalah tidak baik bagi Anwar jika perkara itu tidak memihak kepadanya, malah dia sanggup melakukan apa sahaja walaupun mengadaikan bangsa dan agama untuk kepentingan diri.

"Orang yang sudah desperate (terdesak) akan sanggup lakukan apa sahaja, akal fikiran sudah ditinggalakan, apa yang penting baginya hanyalah untuk mendapat kepuasan atau kemahuannya dipenuhi.

"Macam penagih dadah, kalau mereka dah kemaruk untuk dapat dadah, keluarga mereka sendiri sanggup dicederakan atau dibunuh seperti yang kita baca dalam akhbar.

"Saya tak kata Anwar penagih dadah, tetapi perangainya itu ibarat seperti orang kemaruk dan sememangnya Anwar memang pun kemaruk, kemaruk untuk jadi Perdana Menteri, itulah cita-citanya yang tidak pernah padam tanpa menilai kemampuan diri yang dilanda pelbagai masalah peribadi," katanya.

Ismail berkata, apa yang dilakukan oleh Anwar di Filipina seperti dilaporkan sebenarnya bukanlah satu masalah kepada negara, malah membuka pekong dirinya yang sebenarnya terpaksa menggunakan orang luar untuk dapat sokongan.

"Nama Malaysia sudah terkenal seluruh dunia dengan pelbagai kejayaan dan kemajuan yang dilalkukan oleh pemimpin terdahulu dan sedia ada ada, malah negara luar juga sanggup untuk belajar dan berkongsi pengalaman dengan apa yang kita nikmati, jadi apa yang dilakukan oleh Anwar itu tidak menjadi kudis kepada kita.

"Malah apa yang dilakukannya itu sebenar ada baik kerana mempromosikan Malaysia walaupun cara dilakukan itu memburuk-burukkan negara, mungkin ada kesannya tetapi saya rasa lebih banyak membawa sudut positif kepada negara kita," katanya.

Katanya lagi, berikutan apa yang dialkukan Malaysia makin terkenal kerana kalau dulu mungkin ada yang tidak mengenali tetapi sudah acap kali dikatakan ia menjadi penarik untuk dijadikan kajian termasuk memperbandingkan dengan apa yang diperkatakan oleh Anwar dengan apa yang berlaku sebenarnya.

"Perlu diingat, mereka yang hadir itu bukannya calang-calang orang, dan bukan mudah untuk menerima apa sahaja yang dikatakan Anwar kecuali penyokong setianya, apa saja Anwar cakap semuanya betul, kalau bunga tahi ayam Anwar kata wangi, penyokong akan turut cakap wangi," katanya.

Beliau berkata, apa yang dilakukan itu tidak seharusnya menjadi halangan, malah menjadikan negara kita semakin dikenali kerana apa yang diperkatakan oleh Anwar itu hanya lebih kepada kepentingan dirinya.

Sedangkan rakyat negara ini menikmati kehidupan selesa tanpa sebarang masalah, malah ia turut dinikmati oleh warga asing termasuk rakyat Filipina yang mencari rezeki di sini hasil kemakmuran serta kestabilan ekonomi dan keselamatan Malaysia

Pelakon Bersih 2.0: Siapa Pilihan Anda..... ??

Posted: 05 Aug 2011 05:45 AM PDT

Bersih 2.0 dah sebulan berlalu... Perhimpunan yang berjaya melahirkan ramai pelakon-pelakon handalan.

Siapa pilihan anda untuk merangkul Pelakon Terbaik Bersih 2.0?

JAIS Serbu Gereja, Pas Selangor Pula Yang Bercelaru…..

Posted: 05 Aug 2011 04:45 AM PDT

KUALA LUMPUR 5 Ogos – Percangahan kenyataan antara Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dengan Exco Selangor, Datuk Hasan Ali membuktikan terdapatnya kecelaruan kepimpinan di kalangan pemimpin Pas Selangor.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi berkata kenyataan Khalid bahawa pandangan Hasan Ali adalah mewakili kerajaan negeri bukannya pandangan Pas negeri adalah suatu yang menjengkelkan.

"Apakah Khalid perasan atau sengaja buat-buat tak perasan siapa Hasan Ali, apakah dia tidak menyedari bahawa jawatan yang disandang oleh Hasan Ali sebagai exco kerajaan negeri atas kapasiti mewakili Pas dan bukannya dirinya sendiri.

"Jelaslah, apa yang berlaku itu membuktikan bahawa Pas di Selangor kini sudah mempunyai puak-puak tertentu yang mempunyai cara dan gerakan sendiri tetapi mempunyai mimpi yang sama iaitu untuk menumpaskan UMNO dan Barisan Nasional," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ahli Parlimen Shah Alam mengenai pandangan Hasan Ali berhubung serbuan JAIS ke atas serbuah gereja berdasarkan aduan orang ramai berikutan adanya aktiviti keagamaan yang meragukan.

Budiman berkata, apa yang berlaku menunjukkan bahawa Khalid sanggup bertindak mengenepikan kepentingan agama hanya untuk mempertahankan kepentingan politik dan menyanggah tindakan yang dilakukan oleh Hasan Ali.

"Inilah wajah-wajah pemimpin Pas, sanggup mempertahan perbuatan mereka-mereka yang mencemarkan kesucian Islam dan membidas usaha yang dilakukan oleh pihak berkuasa sehingga menyanggah pandangan dari rakan separti," katanya.

Menurutnya, adakah pemimpin sebegini harus dibiarkan yang dilihat sanggup menjual beli perkara-perkara membabitkan agama hanya untuk memastikan dirinay terus popular dan mendapat sokongan daripada mereka yang bukan beragama Islam.

Beliau berkata, ini bukanlah pertama kali Khalid membuat perkara sedemikian yang berpihak kepada bukan Islam yang membabitkan isu mengenai agama seperti penggunaan kalimah oleh masyarakat bukan Islam . -MediaUMNO

Dua Simbol Golongan Ulama Paling Berpengaruh Sedang “Tenat” Petanda Penguasaan Erdogan Secara Total Semakin Cerah?

Posted: 05 Aug 2011 04:00 AM PDT

Sumber: Selangor Daily


Heboh di blog-blog pembangkang yang Ustaz Harun Din dan Ustaz Azizan Razak dikhabarkan tenat dan dimasukkan ke IJN.

Dolls, I bukan nak tuduh sapa-sapa, tapi bila melibatkan jantung nih, mesti tak boleh lari dari fakta bahawa ia berkait dengan tekanan yang dihadapi oleh si pesakit.

Biasalah, dalam dunia politik, tekanan bukan hadir dari pihak lawan, tapi yang paling menyeksakan, bila tekanan hadir dari dalam parti sendiri. Dan janganlah nak bersandiwara dengan I, sebab I pun banyak baca juga, especially tentang PAS. Sebab apa? Sebab pak menakan I ramai dalam PAS, dan diorang seolah tak boleh nak fikir, kenapa I selalu kata PAS ni penyebab pecah belah umat.

Opsss.. kita kembali ke topik asal ye dolls. Perasan tak banyak yang berlaku kepada PAS selepas muktamar mereka baru-baru nih… yela, diorang dah kuburkan slogan membangun bersama Islam kan, dan terbukti golongan ulama dalam PAS dicampak ke lubang jahanam oleh Erdogan.

You all tengok la apa dah jadi kat Hasan Ali, kesian kan. Jasanya habis tidak lagi dikenang gara-gara inginkan kerajaan perpaduan bersama UMNO dan BN. Sampaikan di majlis pelancaran slogan Selangorku baru-baru ini, taraf Hasan Ali diletakkan di tingkat paling bawah! Nasibla golongan ulama nih… tunggu waktu je.

I rasa golongan Erdogan memang cari jalan nak kasi lumat pengaruh ulama dalam PAS nih. Jadi, bermacam-macam cara mesti diorang buat kan. Dan I tak pernah hairan kalau diorang target pada Ustaz Harun Din, selaku individu paling berpengaruh dari golongan ulama dalam PAS. Pastinya Ustaz Harun Din tertekan dengan permainan politik Erdogan yang telah melupakan sumpah dan janji dari pejuang terdahulu PAS. Yela.. Dolls, you all rasa apa status Ustaz Ibrahim Libya yang difatwakan "syahid", sedangkan kepimpinan PAS sekarang bertukar haluan perjuangan pula.

Apa perasaan Ustaz Harun Din melihat kesongsangan perjuangan PAS hari ini? Mesti inilah antara penyebabnya kan?

Tak cukup dengan itu, Ustaz Azizan pula diikat tangannya dari membuat keputusan tentang negeri yang ditadbir oleh PAS, bukan DAP. Ironinya, DAP lah pulak yang jadi maharaja kat sana. Keputusan yang buat, senang-senang je DAP batalkan. Dolls, itu negeri yang ditadbir PAS tau… kalau negeri yang PAS sekadar menumpang camne pulak?

Macam mana la dua ikon ni tak stress. Dahla dianaktirikan dalam parti sendiri, dibuli pula oleh "rakan" dalam Pakatan! Janganlah cakap dengan I yang Anwar boleh tolong. Please ye…

I rasa macam ada yang tak kena la. Nak dijadikan cerita, kedua-duanya masuk ke IJN pada hari yang sama, atas sebab yang sama. Rasa macam "tekanan" yang diberikan sebagai satu cara. Kita bukan tau niat orang kan. Nak-nak pulak, spesis DAP dan Ergodan nih jenis yang matlamat menghalalkan cara.

Kalaulah apa-apa terjadi kepada dua orang nih, Erdogan dah boleh mendabik dada mengatakan PAS adalah milik mereka secara mutlak. Lenyaplah pengaruh ulama di dalam PAS, dan lengkaplah niat mereka untuk menguburkan perjuangan Islam seperti yang diorang war-warkan dulu.

Bijak kan game diorang. Yang Erdogan beri tekanan kepada Ustaz Harun Din, yang DAP pula dok "sekeh" Ustaz Azizan. Pointnya sama, beri "tekanan", dan serangan jantung adalah bonus bagi mereka!

Dolls, jangan salah faham ye. I bukan doakan Ustaz-Ustaz tu pergi cepat. Tapi I cuma "curious" je. I nak doakan ustaz nih supaya sembuh, dan idea perpaduan tak pernah hilang. Semuanya untuk orang Islam dan Melayu jugak. Busuk-busuk pun, masih orang kita jugak kan. Pastinya kepentingan orang kita akan didahulukan, tanpa mengenepikan hak orang lain. Kalau si Anwar dan DAP, alamat hancurlah negara nanti.

Tapi pada pendapat I, mmg diorang nak lenyapkan pengaruh ulama nih. Betul tak, dolls?

Projek Pembangunan Kecil Mampu Sentuh Hati Rakyat – Md Jais

Posted: 05 Aug 2011 02:19 AM PDT

KLUANG, 5 Ogos – Ketua UMNO Bahagian Kluang, Md Jais Sarday berharap agar penumpuan kepada frasarana kecil diberi perhatian yang lebih kerana ianya lebih memberi impak kepada menyentuh jiwa rakyat.

Katanya, walaupun projek besar yang dibuat oleh kerajaan adalah untuk kesenangan rakyat namun projek kecil seperti pembaikan jalan kampung, lampu jalan, pembersihan longkang mampu memberi kesan yang lebih baik kerana rakyat mampu 'merasainya'.

"Kita mampu menyentuh hati rakyat dengan projek-projek kecil seperti ini kerana rakyat dapat merasai bahawa kerajaan benar-benar mengambil berat keadaan mereka.

"Selain itu bahagian-bahagian yang kritikal harus diberi kos yang lebih bagi menampung aktiviti-aktiviti yang dilakukan. Sudah pasti kita akan memberi tumpuan yang lebih kepada kawasan-kawasan yang kritikal atau 50-50 untuk kita menangi seperti contoh di Dewan Undangan Negeri (DUN) Mengkibol di mana kita kalah di kerusi ini pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu", katanya kepada UMNO-Online di sini.

Jelas beliau jika tumpuan diberikan kepada kawasan seperti di Mengkibol ini dengan projek-projek prasarana kecil tidak mustahil BN mampu menang semula di kawasan tersebut.

"Di Mengkibol, memang diberi perhatian lebih khusus memandangkan kita memang mengharapkan undi dari kaum Cina yang memonopoli kawasan ini melebihi 60 peratus. Mahu tidak mahu kita terpaksa mengakui hakikat bahawa parti komponen di kawasan ini harus berusaha keras untuk memastikan pengundi Cina di sini menyokong kita.

"Bukan bermakna kita harus tunduk kepada semua kehendak mereka demi undi tetapi mereka harus difahamkan bahawa perjuangan Barisan Nasional (BN) meliputi semua bangsa," jelasnya.

Terang beliau lagi bagi kerusi Parlimen Kluang dan DUN Mahkota, pihaknya amat yakin BN mampu mengulangi kejayaan pada PRU 12 lalu.

Sasaran beliau menjelang PRU 13 adalah menang bersih dan kerana itu pelbagai usaha dijalankan mendekati rakyat agar rakyat lebih faham apa yang telah kerajaan lakukan untuk mereka.

"Walaupun Johor dikenali sebagai kubu kuat BN namun kita tidak boleh alpa. Jangan sampai apa yang berlaku di Selangor menimpa Johor. Sebab itu, di bahagian Kluang, kita berusaha keras memberikan yang terbaik untuk parti.

"Semua gerak kerja yang diatur, diberi penekanan agar sentiasa mengambil kira masalah rakyat. Saya sendiri sentiasa berusaha keras untuk mencapai sasaran yang ditetapkan membantu parti mendapat majoriti dua per tiga di PRU akan datang," jelasnya. – MediaUMNO

one2many

Posted: 06 Aug 2011 01:44 AM PDT

one2many


Selamatkan Akidah Ummah

Posted: 06 Aug 2011 12:41 AM PDT



Sedih, marah, geram bercampur-baur selepas melihat satu persatu maruah Islam dan umatnya di negara ini dicabuli dan sewenang-wenangnya dicerobohi walaupun pada dasarnya ia dilindungi oleh peruntukan perlembagaan.

Laporan yang disediakan oleh Berita Harian hari ini umpamanya, jelas menunjukkan realiti yang sedang dihadapi oleh orang Melayu Islam di negara ini yang lemah akidahnya dan mengalami tekanan hidup yang tinggi hingga sanggup menggadaikan akidah demi wang ringgit dan hidup yang lebih baik.

Entah di mana silapnya – ada yang mendakwa peruntukan undang-undang yang lemah dan tidak dikuatkuasakan sepenuhnya, ada juga yang cuba mengaitkannya dengan 'kebangkitan' kuasa politik minoriti yang menjadi punca permasalahan ini, dan paling banyak diperkatakan ialah, toleransi yang berlebihan daripada pihak-pihak tertentu – namun yang jelas, apa-apa pun faktor yang membawa kepada kegiatan menyerang Islam secara halus mahupun terang-terangan ini perlu dihentikan segera.

Kita tak perlu lagi menuding jari kepada sesiapa, apatah lagi cuba mengaitkan peranan parti-parti politik tertentu walaupun pada hakikatnya ada sumbangan yang diberikan hingga masalah ini menjadi begini parah, sebaliknya semua pihak perlu tampil ke hadapan menawarkan apa jua jalan penyelesaian atas nama Islam dan kesejahteraan orang Melayu dan negara seluruhnya.

Paling tidak, gerakkan segera skuad penyelamat akidah yang boleh berdepan dengan cabaran ini secara total. Salurkan segala dana dan bantuan yang ada dan yang boleh diperolehi baik dari dalam mahupun luar negara. Dalam hal ini, pihak kerajaan melalui jabatan dan majlis-majlis agama Islam perlu menjadi lebih garang untuk bertindak dan tidak tunduk kepada sebarang tekanan politik.

Atas nama kebebasan beragama yang bersyarat, maka Islam harus dibela secara total kerana ia adalah agama bagi persekutuan, mempunyai penganut terbanyak dan selama ini telah banyak bertoleransi dengan agama-agama lain. Jadi, usahlah orang bukan Islam cuba mempertikaikan sempadan yang telah ditetapkan ini. Islam tidak sama dengan mana-mana ideologi ketuhanan yang lain, bahkan Islamlah jalan yang benar mutlak, tertinggi dan paling mulia di sisi Allah SWT.


Taipingmali (tm)

Posted: 06 Aug 2011 01:27 AM PDT

Taipingmali (tm)


Akhbar Dap 'Free' guna duit rakyat.

Posted: 06 Aug 2011 12:34 AM PDT

Lihat betul-betul sidang editorial di atas, mana ada Melayu? Ada dua ekor kat bawah pun hanya sebagai penasihat perundangan.

Akhbar ini lebih canggih dari 'The Rocket' dan penerbitannya menggunakan wang rakyat Selangor

Akbar ini juga tahap rasis. Setakat hari ini sudah 36 cetakan dibuat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

KJ peragawan berjaya

Posted: 05 Aug 2011 09:53 PM PDT

Khairy Jamaluddin , Ahli Parlimen Rembau memang seorang jejaka tampan dan bergaya. Umur pun belum 40, Rambut pun hitam lagi. Perut pun steady belum dapat pingat PJK. Hidung pun ok, kulit pun ok. Saham pun tinggi Bila bergaya, kalah Bong Mokhtar.

Ini gambar KJ dengan Remy, mungkin KJ nak promosi busana hari lebaran. Kalau nak tau lagi kenalah melawat Butik Milik KJ.

Kj kena ceburi sebagai model kereta super sport pulak. Kalau bergaya dengan Ferrari, Lamborghini, Porche dll sure menarik weh. Silap hari bulan Nurul Izzah serah borang jadi ahli Umno Rembau.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ekonomi USA mencetuskan panik antarabangsa

Posted: 05 Aug 2011 09:29 PM PDT

Jumaat index Dow Jones jatuh 512 mata menyebab pasaran Asia turun merudum.

Singapore juga terjejas dengan jatuh 110 mata. Malaysia pun jatuh 25 mata ( semua kaunter warna merah ) dan menyebab panik dikalangan pelabur kerana menjangkkan US akan jatuh lagi ekonomi seperti 2008.

Amerika negara yang megah didunia hanya kaya hutang. Rakyat pun merana keran hidup sentiasa dikelilingi hutang.

Ramai rakyat US akan hilang rumah kerana tidak mampu lagi bayar pinjaman akibat hilang pekerjaan.

Malaysia di bawah 1MDB dan Perumahan Prima sedang berusaha membantu rakyat berpendapatan sederhana dibandar ( RM 2500 ke atas yang tak layak untuk perumahan kos rendah dan kos tinggi)

Kumpulan ini hanya mampun rumah sederhana rendah antara 100 ke 300 ribu.

Apa pula komen Rafizi Ramle pakar ekonomi Selangor.

Tanya pada MB Kedah, jawapan dia mestilah ' Tak Tau, Nak Tau Tanya Depa yang Jaga rumah lah"

Ada projek Selangor untuk membela rakyat?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ramadan bukan pesta makan K

Posted: 05 Aug 2011 08:20 PM PDT

KUANTAN–Masyarakat diingatkan bahawa tidak menjadikan bulan Ramadan sebagai pesta makanan kerana kebayakan mereka berpusu-pusu ke bazar membeli juadah berbuka.

Imam Satu Masjid Negeri Sultan Ahmad Shah Satu, Mohd Khalil Mohd Zari berkata, beliau kecewa apabila masih ramai tidak memanfaatkan bulan mulia ini dengan beribadah di masjid, sebaliknya datang berbuka puasa di padang berhampiran kawasan masjid beramai-ramai.

Menurutnya, bilangan mereka yang datang membeli juadah di bazar berdekatan juga ramai, tetapi tidak ramai yang berjemaah di masjid.

"Puasa melatih kita untuk melawan nafsu terutamanya nafsu makan, tetapi apa yang saya lihat, masih ramai lagi yang mengasah nafsu makan mereka dengan berbelanja secara berlebihan dan pada masa yang sama tidak menjalankan ibadat.

"Ada juga dalam kalangan kita seolah-olah 'membalas dendam' membeli juadah yang berlebihan sehingga terbuang dan itu bukanlah apa yang patut kita amalkan dalam bulan yang mulia ini," katanya.

Selain itu, beliau menjelaskan bahawa matlamat berpuasa selama sebulan itu tidak tercapai jika masih ada yang bersikap sedemikian, malah rugi bagi sesiapa yang tidak memanfaatkan bulan ini dengan amal kebajikan.

Mohd Khalil berkata, hadis nabi juga mengatakan bahawa mereka yang tidak mengambil kesempatan dalam bulan ini adalah di kalangan umat yang kerugian kerana ia hanya sebulan sahaja dikerjakan dengan pahala yang berlipat kali ganda.

"Kita mengharapkan perubahan positif Ramadan ini untuk dimanfaatkan dalam kehidupan pada masa akan datang.

"Berbuka secara berjemaah di padang memang amalan baik, tetapi selepas berbuka, kita boleh berjemaah di masjid berdekatan untuk mengimarahkan bulan ini," katanya.

Justeru, beliau berharap agar masyarakat dapat perbetulkan diri dan dapat berebut pahala Ramadan yang hanya tinggal tiga minggu lagi untuk dilaksanakan.

Sementara itu, beliau mahu anak-anak kecil mula didedahkan dengan amalan berpuasa dan juga ibadat sebagai langkah didikan untuk mereka amalkan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ISU GEREJA METHODIST DAMANSARA UTAMA, PETALING JAYA SELANGOR - APA DAH JADI DENGAN ORANG MELAYU ISLAM HARI INI?

Posted: 05 Aug 2011 07:43 AM PDT

Saya pasti begitu ramai yang akan merasa terkejut apabila membaca berita mengenai seramai 12 orang beragama Islam telah menghadri satu majlis "berbuka puasa" anjuran sebauh gereja di Damansara Utama, Petaling Jaya. Pihak JAIS dan polis telah membuat serbuan ke premis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat. Kesemua mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.
Saya selaku seorang Melayu yang beragama Islam merasa amat terkejut dan amat marah serta amat kesal dengan insiden yang berlaku ini! Atas apa alasan sekalipun, adakah wajar seseorang yang beragama Islam menjejakkan kaki ke sesebuah premis yang terang-terangan tertulis pekataan "Church" ini? Apatah lagi tindakan mereka ini telah menconteng semangat dan kemuliaan Ramadhan yang begitu suci bagi seluruh umat Islam. Seperti biasa, apabila perkara ini berlaku di kalangan pimpinan parti politik pembangkang, maka PAS dan PKR akan mempunyai seribu satu alas an untuk menghalalkannya. Jika perkara ini berlaku di kalangan paarti politik Umno, maka siaplah, akan ada seribu satu fatwa untuk mengharamkannya!
Saya tidak peduli siapa yang buat perkara ini samada pembangkang atau Umno, jika salah maka ia tetap salah. Kesalahan dan kebenaran janganlah hanya dilihat dari satu sudut sahaja. Janganlah hanya dilihat dari sudut kepentingan politik sahaja. Apa sudah jadi dengan Melayu Islam hari ini? Melayu terus-terusan menjadi alat dan kuda tunggangan bangsa lain. Itupun ada Melayu yang masih tidak sedar diri!
Sebagai seorang Melayu beragama Islam, sanggupkah anda menjejakkan kaki ke mana-mana majlis anjuran pihak gereja? Saya pasti anda tidak akan sanggup, biar seburuk dan serendah manapun ilmu anda sebagai seorang Islam. Jadi bagaimana dengan 12 orang yang hadir ke majlis di Gereja Methodist Damansara Utama itu? Sudah pasti jawapan yang akan kedengaran ialah "Islam tidak itu dan tidak ini…."

Janganlah dijadikan alasan bahawa kehadiran seseorang Islam ke sesuatu majlis anjuran bukan Islam bukan bermaksud untuk memurtadkan orang Islam. Kita faham dan kita bukannya bangang sangat untuk memahaminya! Soalnya sekarang ialah antara "12 orang Islam" - "bulan Ramadhan" - "gereja". Malang sekali perkara sensitif seperti ini tidak langsung diberikan perhatian oleh pihak-pihak yang terlibat. Satu demi satu kepentingan orang Islam dicemari. Tidak cukup dengan pemimpin politik bukan Islam menggunakan ayat suci al-Quran, pemimpin politik bukan Islam masuk ke masjid dan surau memberikan tazkirah, masuk ke surau dengan pakaian mendedahkan aurat kini timbul pula isu hadir ke gereja di bulan Ramadhan. Dangkal benar tindakan dan pemikiran mereka ini.
Saya harap orang Melayu Islam janganlah menjadi begitu bodoh sehingga kita pula yang "dipandu" oleh mereka yang bukan Islam….Biarlah kita bodoh dalam urusan pengurusan dunia tetapi janganlah bodoh sangat sampai tak tahu nak membezakan mana yang patut dengan mana yang tidak dalam hal kepentingan beragama. Takut-takut nanti gereja lebih digemari berbanding surau dan masjid..bulan Ramadhan pun dah tak ada apa-apa maknanya lagi..
Sedarlah semua orang Melayu dan Islam!!

Mukther Rizam Bin Ahmad
Ketua Penerangan PERKASA Daerah LMS
5 Ogos, 2011
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Terima Kasih PDRM Perak.

Posted: 05 Aug 2011 05:24 AM PDT

Polis yakin kes pembunuhan Timbalan Pengarah Veterinar Perak selesai dengan tertangkapnya beberapa individu hari ini.

Kadangkala kita rasa selamat apabila tinggal di apartment atau condo tetapi banyak kes-kes jenayah berlaku di kediaman jenis ini.

Ada yang menjadikan pusat memproses dadah, rumah urut dan pusat judi.

Pendatang asing dari Afrika juga ramai yang menyewa rumah ini. Lihat kes bunuh dan kerat 15 di Ampang hari ini, menggerunkan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Fw: BERTUAH JADI BUKAN MELAYU

Posted: 05 Aug 2011 04:45 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Fri, 5 Aug 2011 19:44:35 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>; <norlizaizul@gmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: BERTUAH JADI BUKAN MELAYU

          Alangkah hebatnya Bangsa Cina dan bangsa India dibumi Malaysia hari ini, Walau pun Bangsa-Bangsa ini tidak menyokong Parti Kerajaan yang Memerentah tetapi Kerajaan tetap juga melantik Pemimpin mereka ini sebagai Menteri ( Terbaru Parti Mic dapat satu kerusi Menteri ) malah ada Pemimpin yang kalah dipilihan raya ke 12 juga dilantik sebagai Menteri ( Gerakan dapat satu kerusi Menteri )Sebenarnya kita tidak mempertikai apa yang mereka dapat tetapi apakah mereka ini boleh mengembalikan semula sokongan kaum mereka kepada Kerajaan pada Pilihan Raya ke 13 nanti ?dan apa yang menjadi tanda tanya kepada kita bolehkah mereka ini dipercayai lagi ?

          Kenapa kami berkata demikian ! Sebenarnya kita lihat sahaja apa yang telah berlaku diPerak sekarang ini berapa kerusi yang dimenangi oleh Parti Mca ? Berapa kerusi yang dimenangi oleh Parti Gerakan ? dan berapa kerusi pula dimenangi oleh Parti Mic maka kalau begini keputusan yang kita dapat maka sepatutnya puak-puak ini tidak lagi mempertikai apa yang Kerajaan buat.kita merasa amat kecewa terhadap tindakan Timbalan Presiden Mic mendesak Kerajaan membebaskan semua tahanan Odinan darurat termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput kerana apa beliau berbuat demikian ? Kerana yang ditahan itu semuanya berbangsa India kononnya dia ingin menjadi hero kepada kaum India yang tidak menyokong Parti yang beliau pimpin.

          Dan satu lagi pertikaian yang terbaru yang dibuat oleh Presiden Mca tentang isu sijil halal yang dikeluarkan oleh JAKIM kenapa beliau juga nak jadi hero kepada kaum Cina ! Tapi walau apa yang JAKIM buat tak payahlah nak tuduh JAKIM KETERLALUAN BERTINDAK kerana itu kerja yang diamanahkan oleh Kerajaan kepada badan tersebut untuk menentukan standard yang digunakan, Tentang standard yang digunakan sama dengan standard antara bangsa atau tidak kalau anda nak tahu lebeh mendalam dicadangkan anda masuk Islam kemudian baru anda faham perkara sebenar, Kalau tidak tak payahlah nak pertikai pekara-pekara yang melibatkan Haram Halal.Anda buat kerja anda kembalikan maruah anda yang tercalar teruk hinggakan kaum cina tidak lagi menyokong kerajaan kerana sikap kepimpinan anda yang dianggap kurang berjaya untuk menjadi pemimpin.

          Setelah menbuat kajian teliti nampaknya kerajaan maseh yakin dengan sokongan yang akan diberikan oleh kaum cina dan india pada pilihan raya yang akan datang jadi kami berharap kepada semua pemimpin parti komponan dapat menbantu kerajaan kerana kerajaan telah terlalu banyak membantu rakyak yang bukan melayu bak kata pepatah melayu ( kera dihutan disusukan anak dipangkuan mati tak makan ) jadi kalau sekali lagi kerajaan yang ada dikianati oleh kaum cina dan india maka kami akan melebelkan kaum ini sebagai kacang lupakan kulit dan ingatlah bahawa kerajaan yang ada sudah banyak jasanya kepada kita 

         

Fw: MENTERI BESAR YANG HEBAT

Posted: 05 Aug 2011 03:54 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Fri, 5 Aug 2011 13:48:09 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: MENTERI BESAR YANG HEBAT

          Nampaknya Menteri Besar Perak telah menunjukan kehebatannya apabila berani bercakap tentang calun PRU 13 kami begitu teruja dengan sikap MB Perak ini, Dalam perhatian kami senarai Dun yang ada memang hebat-hebat semuanya ada yang dah 5 penggal tapi masih bekerja kuat dan disenangi rakyat dan ada baru satu penggal tetapi rakyat telah menolak kerana jadi Wakil Rakyat FRIDAY jadi rakyat sedang memerhati MB sekarang ini adakah peristiwa PRU 12 akan berulang kembali kerana kesilapan yang dibuat oleh MB yang lalu kerana tidak mahu menerima pandangan orang ramai lebih penting mendengar kehendak Pak Lah Bekas PM yang tersangat bodoh hinggakan Negeri Perak tergadai sebelas bulan kepada Pembangkang dan ketika itu bekas MB ketika itu menyatakan rasa sedih untuk meninggalkan rumah Kediaman Rasmi kononnya. Jadi kami berharap Wakil Rakyat yang pernah melukakan hati rakyat tidak dipilIh semula, Kepada MB Perak yang ada sekarang ini jangan ingat kuasa yang ada sudah cukup kuat kerana yang menentukan anda adalah rakyat bukannya pecacai yang ada hanya beberapa kerat bersama anda ketika ini.

          Sebab kami menyatakan ini semua kerana sudah ada suara-suara yang menyatakan bahawa sekiranya wakil-Wakil Rakyat yang tidak disukai Rakyat dicalunkan semula maka ramai yang akan bertindak tidak menyokong BN, Secara jelas kalau calun BN kalah dalam PRU 13 bermakna MB kena bertanggong jawab jangan lagi nak berdolak-dalik memberi alasan kononnya begitu dan begini. Kami akan bangkit untuk menuntut sesuatu yang penting bagi  pihak penyokong BN yang setia kepada parti selama ini, disebabkan keangkuhan kepimpinan tertentu maka UMNO dan BN hancur jadi lebeh baik jangan bertindak ikut hati sendiri atau mengikut kehendak pihak tertentu terutama diperengkat pusat yang ingin menyelamatkan kedudukan orang tertentu demi politik mereka, Negeri Perak hak Rakyat Perak bukan hak pihak yang bekepentingan kerana menjaga kepentingan pihak tertentulah Perak jatuh ketangan Pembangkang pada PRU 12.Mungkin ada yang membaca nukilan ini akan menyatakan apa yang kami nyatakan ini adalah benar dan ada juga yang tidak dapat menerimanya tetapi yang tidak menerima adalah orang yang terlibat menghancurkan UMNO dan BN pada PRU 12 yang lalu.

Drp;Othman Mohd
TPPD Lms

PKR salahguna wang kerajaan negeri Selangor

Posted: 05 Aug 2011 03:53 AM PDT

PKR tak puas hati dengan daftar pengundi baru yang dibuat oleh Umno dalam usaha untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan haram pimpinan Aljubury.

Umno dan BN sedang giat menyusun strategi untuk menang besar dalam PRU 13.
Ini membuatkan PKR (parti kian runtuh) berak kapur tambahan lagi kedudukan Anwar yang semakin hampir disumbat ke penjara akibat perbuatan seks songsangnya.

Menyedari usaha gigih Umno PKR berusaha untuk menggagalkan dengan membuat bantahan kepada SPR.

Bantahan pula dikenakan caj mengikut kepala. Jika tak silaplah, RM 100 satu orang. Bayangkan kalau nak bantah dalam jumlah besar.

Oleh itu PKR telah mengambil wang kerajaan negeri untuk tujuuan itu.

Yang peliknya ialah seekor lagi musang berbulu ayam, Presiden Mafrel Badan Pemantau Pilihanraya tajaan CIA bersetuju dengan usaha tersebut.

Ia nyata bertentangan dengan prinsip dan dasar Mafrel. Cubalah perkara tersebut dibuat oleh kerajaan negeri BN, Syed yang juga presiden 'vigil' akan bangun menentang dan akan melaporkan kepada UN dan CIA.

Prof Datuk Dr Kamaruddin Kachar dari satu NGO bengong juga bersetuju dengan tindakan PKR.

Apa punya mangkok dua orang ini. Sama sama kita tengok kebodohan mereka seterusnya.

Kalau untuk depa , apa pun ok.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

oyabun

Posted: 05 Aug 2011 11:55 PM PDT

oyabun


Unisel jadi mangsa perebutan politik!

Posted: 05 Aug 2011 12:18 PM PDT

Desas-desus mengenai kedudukan Dr. Rosti Saruwono sebagai Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) yang kedengaran sejak hujung minggu lalu akhirnya benar-benar terjadi apabila beliau penuh nekad meletakkan jawatan itu berkuat kuasa Rabu lalu dengan notis 24 jam!

Seperti tindakan Kamikaze, keputusan yang dibuat oleh Rosti itu jarang berlaku. Tindakan itu benar-benar memaparkan sikap seorang ketua yang bertanggungjawab ke atas pegawai bawahannya. Beliau tidak sanggup melucutkan jawatan tiga pegawai kanan universiti milik Kerajaan Negeri Selangor itu tanpa mengikut prosedur.

Namun, oleh kerana arahan melucutkan jawatan pegawai tersebut datangnya daripada kuasa seorang Menteri Besar, maka jalan terbaik adalah beliau melepaskan jawatan Naib Canselor Unisel secara sukarela.

Ternyata kemelut yang melanda Unisel yang berjaya dihidu sejak kerajaan negeri mengambil langkah menjenamakan semula universiti daripada nama asal Universiti Industri Selangor. Peletakan jawatan Rosti menyaksikan kemelut itu ibarat 'bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru' lagi.

Apakah yang tidak kena dengan Rosti sebenarnya? Sedangkan pelantikannya dibuat sendiri oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Rosti yang berasal dari Klang itu dipelawa pulang ke Selangor untuk melakukan tugas 'khidmat negara' dan beliau bersetuju menyahut seruan murni itu.

Abdul Khalid melihat pengalaman Rosti yang pernah menjadi Rektor pertama Universiti Teknologi Petronas (UTP) sebagai aset penting untuk memajukan lagi Unisel.

Namun, apa yang menghairankan mengapa Menteri Besar tidak bersikap mempertahankan Rosti sebagaimana beliau begitu hebat mempertahankan Pengurus Besar Yayasan Selangor, Ilham Marzuki membabitkan masalah pengurusan kewangan yayasan itu.

Ihlam adalah orang pilihan Menteri Besar. Beliau dipanggil pulang ke tanah air untuk menerajui Yayasan Selangor meskipun panel pemilihan mencadangkan orang lain menerajui agensi pendidikan itu.

Berbeza dengan Rosti, Menteri Besar sedia maklum bahawa tekanan yang dihadapi bekas Naib Canselor Unisel itu adalah akibat politik dalaman yang ada unsur politik kepartian apabila terdapat usaha terancang peringkat tertinggi untuk menyingkirkan beliau sejak Januari lagi.

Faktor sentimen politik dan kem peringkat atasan kelihatan lebih dominan untuk membuatkan Rosti meletakkan jawatan meskipun dalam keadaan beliau dikatakan mendapat kepercayaan warga kampus termasuk lima daripada tujuh orang dekan di Unisel.

Abdul Khalid juga sedia maklum tentang kemelut itu lebih awal dan mungkin telah menyaksikan betapa serabutnya perbalahan di kalangan manusia akademik di Unisel itu.

Beliau telah menubuhkan pasukan petugas khas yang dianggotai oleh tiga ahli lembaga pengarah Unisel sendiri. Namun ia gagal diselesaikan, sebaliknya membiarkan kemelut itu berlarutan sekali gus memberikan tekanan kepada Rosti yang akhirnya terpaksa meletakkan jawatan Naib Canselor.

Difahamkan berlaku perebutan politik di Unisel apabila Pas dikatakan cuba memasukkan elemen pengaruhnya dalam pentadbiran universiti itu. Apatah lagi Exco Pendidikan, Pengajian Tinggi dan Pembangunan Modal Insan dipegang oleh Dr. Halimah Ali dari Pas.

Menteri Besar dikatakan asyik ditekan agar mengambil tindakan ke atas Rosti. Pelbagai alasan dikeluarkan termasuk menimbulkan pelbagai kelemahan beliau. Namun apa yang ketara ialah soal politik dijadikan alasan utama mengapa Naib Canselor perlu diganti.

Sepatutnya masalah harus diselesaikan di peringkat dalaman seperti Lembaga Pengurusan Unisel dan bukannya bertindak sehingga peringkat membawa dakwaan-dakwaan tertentu membabitkan kontrak-kontrak telekomunikasi hingga ke peringkat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Gerakan terancang pengurusan atasan Unisel antaranya menimbulkan persoalan mendakwa Rosti lebih mengutamakan Putrajaya berbanding Selangor. Beliau dituduh tidak menghayati dan tidak menyokong perjuangan kerajaan pakatan pembangkang antaranya dikatakan tidak tunjuk muka semasa pilihan raya kecil Hulu Selangor.

Sedangkan apakah kaitan seorang Naib Canselor untuk turun berkempen pada pilihan raya kecil itu. Selama ini parti pembangkang sering mengkritik Barisan Nasional jika terdapat jentera kerajaan digunakan semasa kempen.

Kem parti pembangkang dalam Unisel juga tidak puas hati apabila Rosti tidak hadir ketika Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim datang ke Unisel. Beliau juga dikritik apabila dikatakan tidak selesa dengan kehadiran Penasihat Ekonomi Selangor itu dalam wacana 'Pendita Za'aba' di universiti itu.

Ketika program itulah Anwar tanpa segan silu menyatakan Unisel adalah satu-satunya universiti yang membenarkan beliau masuk. Sesi wacana tersebut telah diambil kesempatan oleh Anwar untuk menggunakan pemikiran kritikal Za'aba bagi menghentam kerajaan.

Rosti juga dikritik kerana dikatakan tidak membenarkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang juga Menteri Besar Kelantan untuk berceramah di Unisel atas jemputan persatuan pelajar universiti tersebut.

Dan yang terbaru apabila Rosti tidak memberikan kerjasama program politik melibatkan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.

Difahamkan masalah pengaruh parti politik itu telah dibawa kepada pengetahuan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dan baginda dikatakan murka dengan keadaan tersebut.

Menteri Besar sepatutnya mengingati kembali titah Sultan Selangor semasa majlis penyampaian watikah pelantikan Tan Sri Raja Arshad Tun Uda sebagai Canselor Unisel yang baru pada Mac lalu yang mengingatkan agar Unisel tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung dengan politik kepartian.

Ini kerana ia akan menjejaskan kepercayaan pelbagai pihak terhadap universiti tersebut. Selain itu Abdul Khalid perlu ingat tindakan Dr. Halimah mengumumkan pelantikan Raja Arshad lebih awal mendahului Sultan Selangor telah mencalarkan imej pentadbiran kerajaan negeri.

Jadi jangan biarkan elemen politik terus merebak dan menghancurkan prestasi Unisel untuk menjadi insitusi premier di negara ini. Pengurusan tertinggi Unisel wajar dibersihkan daripada campur tangan individu-individu yang cuba menanam pengaruh politik masing-masing.

Antara usaha terpenting sekarang adalah menyelesaikan masalah penurunan kemasukan pelajar baru seperti Fakulti Perniagaan yang dikatakan mengalami penurunan mendadak dari 5,000 kepada 2,600 pelajar sedangkan fakulti lain menunjukkan pertambahan.

Pada masa sama, kepimpinan tertinggi Unisel perlu menjalankan fungsinya dengan baik untuk kemajuan pendidikan dan pelajaran anak bangsa, selain mematuhi setiap prosedur yang ditetapkan oleh pihak berwajib, khususnya Kementerian Pengajian Tinggi.

Wasabi Oyabun

Panglima Perang Cyber

Posted: 05 Aug 2011 11:51 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Isu JAIS Serbu Gereja : Hukum Masuk Gereja Mengikut Ulama Agama Kita !!!

Posted: 05 Aug 2011 09:57 AM PDT



Untuk tidak mengelirukan maka sayugia pandangan ulama di bawah ini digunakan agar tidak ada kekeliruan di kalangan masyarakat tentangnya.


Ini kerana ada orang menolak pandangan ulama sehingg salahlah langkahnya dalam memperlekeh tindakan JAIS yang menyiasat aduan ada orang Islam dibawa masuk ke dalam gereja.


Sila perhatikan dalil di bawah agar kita sebagai rakyat tidak berkecamuk minda dalam menangani persoalan ini.



Hukum masuk gereja :-
Hukum Masuk Ke Gereja Hukum dasar seorang muslim masuk ke gereja adalah mubah atau boleh. Namun bila di dalamnya sedang diadakan upacara keagamaan, maka kita diharamkan hadir di dalamnya. Meski pun ada juga yang tidak mengharamkannya.
Namun para fuqoha berbeza pendapat tentang hukum seorang muslim memasuki gereja.

1. Yang Memakruhkan
Ulama di kalangan mazhab Al-Hanafiyah menyatakan bahawa makruh hukumnya seorang muslim memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir.
Sebab tempat tersebut merupakan tempat berkumpulnya syaitan bukan kerana seorang muslim tidak mempunyai hak untuk memasukinya.

2. Yang MembolehkanPara ulama di kalangan mazhab Malikiyah dan Hanabilah serta sebagian ulama Syafi'iyah berpendapat bahawa seorang muslim diperbolehkan memasuki gereja atau tempat ibadah orang kafir lainnya. Tapi sebahagian yang lainnya mensyaratkan harus ada izin dari mereka yang menggunakan tempat tersebut. Keterangan seperti ini boleh kita baca pada kitab Kasyful Qana' jilid 1 halaman 294 serta kitab Hasyiyatul Jamal jilid 3 halaman 572. Oleh karena itu hukum memasuki gereja seperti halnya untuk menghadiri perkawinan atau bertugas melakukan pekerjaan tertentu, bukanlah sesuatu yang diharamkan. Asalkan selama orang muslim tersebut tidak melaksanakan hal-hal yang bertentangan dengan aturan-aturan agama. Meskipun demikian, sebaiknya dia tidak melakukannya (masuk ke gereja) kecuali jika perlu dan mendesak.

Yang Mutlak DiharamkanSedangkan hukum memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka adalah haram. Sahabat Umar bin Al-Khattab ra berkata:
"Janganlah kalian memasuki tempat ibadah orang kafir pada saat mereka sedang merayakan hari agama mereka, kerana kemarahan Allah akan turun kepada mereka."



tulisan di atas dipetik dari sini :


http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2010/03/hukum-orang-islam-masuk-gereja.html


Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Zulkifli Nordin Tulis : YB Hassan Ali Ditendang Selepas Ditatang Macam Kucing Kurap ( Isu Pertahan Serbuan JAIS Ke Gereja)

Posted: 05 Aug 2011 08:07 AM PDT


YB Zulkifli Nordin menulis di blog beliau tentang isu serbuan JAIS ke sebuah gereja yang mendapat pelbagai komen dari pelbagai pihak.



Insiden tersebut telah diputarbelitkan untuk memburukkan JAIS dan kupasan YB Zulkifli Nordin di bawah sangat menarik untuk kita baca.


Sila klik link ini untuk 'menikmatinya' 


http://zul4kulim.blogspot.com/2011/08/genggam-bara-api.html


Usaha terpuji YB sejak dahulu hingga sekarang menentang usaha memurtadkan umat Islam harus kita puji. Pejuang agama sukar dicari yang berjiwa kental seperti beliau.








Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

APANAMA

Posted: 05 Aug 2011 11:38 PM PDT

APANAMA


When TRUTH HURTS ... GAG THEM!

Posted: 05 Aug 2011 02:23 AM PDT






Published: Friday August 5, 2011 MYT 3:13:00 PM
Updated: Friday August 5, 2011 MYT 3:17:06 PM

Church raid: MB issues gag order, to seek Sultan's advice


PETALING JAYA: The Selangor state government will seek the advice of Sultan Sharafuddin Idris Shah to resolve the issue involving State Religious Department (Jais) officials raiding a multi-faith dinner held in a church on Wednesday.
Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim said action on Jais will be determined after he has presented a report detailing the incident to the Sultan.
He has also ordered a gag on the issue on all state exco members. - The Star

Why are the purveyors of absolute democracy, freedom of speech and expression stooping low to GAG lawmakers elected by the rakyat ? 

1. If the Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) officers who 'raided' the Damansara Utama Methodist Church had been overzealous and had acted without any basis, action MUST be taken against them.  

2. If the JAIS officers had indeed acted legitimately, as justified by Selangor (Pas) State Executive Councillor Datuk Dr Hassan Ali, then action MUST be taken against those deviants and their 'promoters'.

3. If there is truth in Dr Hassan Ali's claims that the said church was involved in proselytising (To convert (a person) from one belief, doctrine, cause, or faith to another ) then it clearly undermines the Federal Constitution. The Constitution clearly disallows any such activity when it involves the Muslims.


... but WHY the gag order Mr. Mentri Besar, is this the kind of Freedom of Speech that Pakatan Rakyat been promising the rakyat? 




Site Meter

for RAMADAN & Beyond.

Posted: 05 Aug 2011 12:46 AM PDT


                                                      captured from KUBI KONA KANAN KIRI

Site Meter

AZLI SHUKRI

Posted: 05 Aug 2011 11:37 PM PDT

AZLI SHUKRI


Gelaran "Syuhada" Anugerah PAS

Posted: 05 Aug 2011 09:39 PM PDT


MasyaAllah - hampir mahu termuntah saya apabila membaca kenyataan di dalam akhbar Harakah 22-24 Julai, yang mendakwa kononnya kematian Baharuddin dalam perhimpunan Bersih baru-baru ini disifatkan sebagai syuhada dan beliau boleh memberi syafaat kepada keluarganya - nauzubillah minzalik. Jahil sungguh mereka dalam soal ini. Sangat mudah mereka melabelkan kematian seeorang atas nama syahid, tanpa mereka sendiri memahami syarat-syarat untuk seseorang itu dimahkotakan oleh Allah dengan gelaran syuhada.

Para pemimpin PAS sangat mudah meletakkan status kematian seseorang itu mengikut selera mereka. Kalau benar mati ketika menyertai demonstrasi Bersih baru-baru ini boleh diklasifikasikan sebagai mati syahid, mengapa tidak para pemimpin PAS berlumpa-lumba berada di barisan hadapan untuk mengejar syurga Allah yang pasti? Mengapa hanya berani mengeluarkan fatwa, tetapi tidak berani mati syahid? Hakikatnya, mereka sendiri tahu, kematian Baharuddin bukan kematian syahid dan mati ketika menyertai Bersih tidak akan dianggap sebagai mati syahid pun.

Kita harus faham, niat perhimpunan Bersih yang diketuai oleh Ambiga bukan untuk meninggikan kalimah Allah atau memperjuangkan Islam - sebaliknya perhimpunan haram itu terang-terang menentang pemerintah Islam! Jadi mana mungkin Baharuddin mati syahid kalau niat penganjurnya sendiri bukan untuk meninggikan kalimah Allah. Bahkan Ambiga juga sangat memusuhi Islam. Baca juga rencana menarik di sini..

Napoleon Kecil Terlalu Berkuasa - Jeff Ooi Mangsa Terbaru!

Posted: 05 Aug 2011 03:15 PM PDT

Nampaknya,"Napoleon Kecil" yang didakwa sangat berkuasa dalam DAP semakin kuat mencengkam parti rasis tersebut - golongan Napoleon Kecil ini seolah-olah boleh membuat apa-apa sahaja yang mereka suka. Terbaru, Jeff Ooi menjadi mangsa Jawatankuasa Disiplin Parti, kerana mengkritik secara terbuka kumpulan Napoleon Kecil ini. Hakikatnya, DAP semakin kucar-kacir akibat daripada permainan licik Napoleon-Napoleon Kecil yang terus bersarang dan merosakkan imej DAP. Baca berita di bawah :

KUALA LUMPUR 6 Ogos — Anggota jawatankuasa pusat DAP dan Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi Chuan Aun dilepaskan dengan hanya diberi amaran oleh Jawatankuasa Disiplin parti kerana mengkritik ahli parti yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Wong Hon Wai, dalam media.

Pengerusi jawatankuasa itu, Tan Kok Wai berkata, selepas mendengar keterangan Jeff Ooi di ibu pejabat parti di sini semalam, jawatankuasa memutuskan mengeluarkan 'amaran keras' terhadap beliau, yang juga Ketua Staf Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

"Beliau telah melanggar disiplin parti dengan menggunakan media tanpa menggunakan semua saluran dalaman yang ada. Ini telah mencemarkan nama parti," kata Kok Wai kepada pemberita selepas pendengaran itu.

Jeff Ooi sebelum ini telah berbalas kenyataan di media dengan rakan ahli DAP, Hon Wai, yang juga Exco Perumahan Pulau Pinang berhubung kegagalan mendapatkan data lengkap mengenai pemohon-pemohon apartmen kos rendah di Batu Lanchang. Jeff Ooi malah bersikap keterlaluan dengan menggesa Wong meletakkan jawatan.

Pertikaian itu diketahui umum apabila Hon Wai mendakwa Jeff Ooi tidak membuat penyelidikan semasa menyerahkan senarai nama 178 orang yang memohon untuk membeli rumah kos rendah di kawasannya. Jeff Ooi kemudian menjawab dengan menyatakan 'tuduhan itu tidak berasas' dan menggesa Wong yang beliau labelkan sebagai 'Napoleon kecil', meletakkan jawatan.

Menjelaskan mengenai keputusan jawatankuasa itu hari ini, Kok Wai berkata, Jeff Ooi diberi amaran keras kerana perbuatannya menggelar Hon Wai dengan panggilan tidak baik adalah 'contoh tidak baik kepada orang ramai'.

"Jeff Ooi sebagai seorang MP (Ahli Parlimen) dan ketua staf Lim Guan Eng sepatutnya bertindak sebagai seorang pemimpin parti yang tahu untuk memaparkan perpaduan antara rakan sekerja dan menggunakan saluran sesuai untuk membangkitkan isu.

"Reputasi DAP yang telah dibina dengan susah payah lebih 46 tahun, boleh dimusnahkan dengan mudah melalui tindakan sebegini," katanya. — Bernama

Slogan Selangorku Tak Laku - Kerajaan Negeri Gagal!

Posted: 05 Aug 2011 02:19 PM PDT

Oleh Zulkifli Jalil. ALAHAI! Selangor...Selangor. Benarkah kata orang luar yang baru tiba di Selangor, negeri itu tidak lagi seperti sebelum Mac 2008. Ia kini bergentayangan dengan sepanduk-sepanduk dan kain rentang slogan yang macam-macam. Terbaru - slogan retorik 'Selangorku'.

Janji lama tidak tertunai, kini timbul pula janji baru. Pelancaran slogan baru 'Selangorku' pada Ahad 24 Julai lalu di Stadium Malawati Shah Alam persis siri ceramah biasa pakatan pembangkang.

Ramai mengatakan bahawa slogan dilancarkan semata-mata untuk menyaingi gagasan 1Malaysia yang semakin tampak bisanya sehinggakan majlis pelancaran membongkar cerita yang tidak enak didengar.

Antaranya, wujud boikot daripada ketua-ketua jabatan dalam pentadbiran negeri yang bertindak tidak hadir pada majlis berkenaan dengan sebilangan kerusi yang disediakan untuk mereka kosong.

Jika sebelum ini pembangkang sering memperlekeh dan menguar-uarkan kerajaan Barisan Nasional (BN) memanipulasi program kerajaan negeri, rentak pakatan pembangkang di Selangor lagi dahsyat - memanggil ke program itu pemimpin yang tidak ada kaitan dengan pentadbiran negeri.

Antaranya Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datin Seri Dr. Wan Azizah Ismail dengan diselangi pula dengan kutukan dan hentaman terhadap kerajaan BN, meneriak dan bercerita pasal 'Bersih' - ibarat meludah ke langit, terpercik ke muka sendiri.

Malahan, ibarat terdesak untuk memastikan program pelancaran 'Selangorku' dibanjiri ramai, kerajaan negeri diketuai Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sanggup pula mengedarkan 40,000 kupon percuma bernilai RM5 kepada pengunjung untuk membeli makanan dan minuman di gerai-gerai yang disediakan.

Di sebalik ini semua, kerajaan PKR Selangor sebenarnya kian merasai bahang longgarnya hubungan mereka dengan rakyat negeri itu. Sebab itu mereka mahu mencetuskan momentum baru. Tetapi sayangnya rakyat semakin jelak dengan 'wayang' yang dimainkan oleh para pemimpin pakatan pembangkang di Selangor ini.

Rakyat Selangor bukannya tidak mengerti ini semua, apatah lagi dengan rancangan terbaru dicetuskan oleh kerajaan negeri yang tampaknya umpama 'cakap tidak serupa bikin' dengan perincian logo 'Selangorku'.

Banyak janji dalam bidang pendidikan di Selangor tidak pernah tertunai. Malah, ia 'terhumban' lagi. Terbaru, tindakan tidak bijak kerajaan negeri itu melalui Yayasan Selangor menutup asrama mereka di ibu negara dan tindakan memindahkan asrama ke tempat lain.

Ia amat merugikan para pelajar luar bandar untuk mengikuti pengajian di kota metropolitan Kuala Lumpur. Tujuan asrama itu dibina adalah untuk menempatkan pelajar-pelajar luar bandar di sekolah-sekolah terbaik seperti Victoria Institution, Cochrane Kuala Lumpur, Aminuddin Baki dan St. John agar mereka terdedah dengan pembelajaran urban.

Objektif ini memang tersurat dalam penubuhan Yayasan Selangor pada 5 November 1970 lalu. Jika asrama ini ditutup, ia mestilah dicarikan ganti yang lebih baik daripada ini. Jika tidak, mereka menutup peluang pelajar-pelajar bumiputera untuk belajar di Kuala Lumpur.

Sememangnya rakyat cukup maklum dengan situasi tidak menyenangkan di Selangor dalam tempoh tiga tahun ini. Sejak PKR dan sekutunya, DAP memerintah Selangor, terdapat semacam satu usaha terancang pakatan dalam merencatkan pendidikan anak Melayu.

Dahulu, ketika Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) hendak membina kampus UiTM di Serendah, ditolaknya oleh Abdul Khalid dengan pelbagai alasan. YBK dilanyak kiri dan kanan hanya kerana tidak mahu menuruti permintaan Abdul Khalid supaya melantik beliau sebagai bos.

Akhirnya rakyat Selangor rugi besar apabila kampus UiTM itu berpindah ke Melaka hasil tindakan pantas dan bijak Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam.

Tahun lepas pula sekali lagi pakatan pembangkang menutup Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sungai Besar atas alasan tidak efisien. Sedangkan IKYS adalah penempatan yang diwujudkan untuk pelajar Melayu yang gagal dalam SPM tetapi berminat dalam kursus teknikal.

Tiga tahun, tiga pusat pendidikan anak Melayu ditutup. Universiti Industri Selangor (Unisel) pula sedang mengalami kerugian dan semakin terpinggir serta tidak lagi menjadi pilihan pelajar.

Adakah ini usaha terancang pakatan pembangkang PKR, Pas dan DAP untuk melanyak pendidikan anak Melayu? Kenapa Pas senyap? Mana perginya pejuang-pejuang 'pakatan rakyat' yang prihatin? Mana pergi ADUN-ADUN Pas yang heboh dengan 'Negeri Berkebajikan' yang dilaung-laungkan itu.

Rakyat Selangor bukannya buta. Rakyat Selangor sudah buka mata atas segala tindakan kerajaan negeri Selangor dalam bidang pendidikan. Justeru, agak melucukan pula apabila slogan 'Selangorku' dimunculkan oleh Abdul Khalid.

Kerana itu amat tepat dan kena pada masanya kini rakyat Selangor merenung sejenak janji-janji pakatan pembangkang atau Barisan Alternatif dalam manifestonya pada Pilihan Raya Umum ke-12 tempoh hari.

Baru-baru ini dikatakan ada perjumpaan penduduk dengan Azmin Ali dan dibangkitkan penduduk tentang janji pakatan mahu memberi hadiah sebanyak RM1,000 seorang kepada setiap anak Selangor sebaik-baik sahaja menerima tawaran kemasukan ke mana-mana institusi pengajian tinggi.

Namun PKR cuba berdolak-dalik dengan menyatakan duit RM1,000 itu mahu diagihkan pula kepada keluarga miskin yang berpendapatan di bawah RM1,500 sebulan. Slogan terbaru 'Selangorku' hanyalah sekadar kain rentang yang dijaja di merata-rata dengan gambaran 'kehebatannya'. Sedangkan pengisian komponennya kosong belaka. Cukup-cukuplah berbohong kepada rakyat Selangor.

Jom Kita Sokong!!!

Posted: 05 Aug 2011 01:02 AM PDT

The Unspinners

Posted: 05 Aug 2011 11:22 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 05 Aug 2011 11:21 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Dua Khalid Menjadi Penyokong Kuat Kristian...

Posted: 05 Aug 2011 10:02 PM PDT


Belum pun jais keluarkan laporan pasal serbuan ke atas gereja yang kononnya menganjurkan majlis berbuka, padahal depa nak murtadkan 12 orang melayu, khalid gagap telah memohon maaf kepada pihak gereja kononnya jais telah diarahkan oleh umno dan jais menggangu majlis orang kristian...

Tak ke basar punya haram orang melayu ada mb macam khalid pekak ni, blogger pakatan kata majlis tu adalah majlis makan malam untuk mengutip dana untuk tabung hiv/aids, itu pakatan punya spin cerita la... tapi menurut laporan malaysiakini, semasa jais buat serbuan tu, kenapa 12 orang tu bertempiaran lari ikut pintu belakang, kalau tak salah buat apa nak lari beb...

Apa yang hasan ali tu cakap tu kita patut fikir-fikirkan, memang ada usaha kristian nak sebar biakkan agama mereka tu pada orang islam, tahun lepas ketika bulan puasa, macam ni jugak la, puak-puak kristian ni buat function ajak orang melayu joint function mereka dan mereka buat di shah alam, bandar yang di huni hampir 80% orang melayu, klik sini.

Dan yang lebih malang lagi, tampa usul periksa, seorang lagi khalid iaitu khalid samad menemplak jais dengan mengatakan tindakan jais itu terlalu brutal dan tidak bertamadun, sekali lagi kahlid yang lagi sekor ni menuduh umno menjadi dalang dalam serbuan itu, khalid bercakap ikut sedap mak-bapak dia je tampa membaca laporan dari jais.

Percayalah cakap aku, jika sekarang ni sudah ramai orang melayu telah murtad, cuba korang bayangkan kalau pakatan haram jadah perintah malaysia dan kita ada mb dan menteri macam hamlau 2 ekor ni, aku yakin separuh dari populasi orang melayu di malaysia akan murtad.


SELALU ADA YANG BARU

Posted: 05 Aug 2011 11:20 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


RAMADHAN : SIAPA SYAITAN DAN IBLIS DIBULAN PUASA?

Posted: 04 Aug 2011 11:21 PM PDT


DIDUNIA SENANG SELESAI MASALAH, BUAT JAHAT TUDUH ORANG LAIN JAHAT HABIS CERITA...

Semua syaitan iblis sudah diikat oleh Allah dibulan Ramadhan. Sabda Rasulullah saw, dibulan Ramadhan ini semua iblis dan syaitan ditambat Allah. Ramadhan adalah bulan yang suci bulan pengampunan segala dosa2 jika kita membuat ibadat dengan iklas hati rendah diri memperhambakan diri membuat ibadat dengan sebaik2nya dibulan yang mulia ini maka Allah sediakan pahla yang berlipat ganda dengan kata lain pintu syurga dibuka seluas2nya dan pintu neraka ditutup rapat tidak kira orang itu dari parti mana, datang dari bangsa apa dan berserban atau bersongkok.

Tidak terkecuali kepada orang pas sahaja yang mengata dan mengakui bahawa bulan Ramadhan adalah bulan pengampunan dan penghapusan segala dosa2, orang Umno juga mengata sedemikian kerana orang Umno juga islam tidak seperti pas apa yang Nik Aziz pernah tuduh kepada orang Umno sebelum ini. Maknanya dibulan ramadhan semua syaitan dan iblis sudah diikat oleh Allah. Manusia yang mengaku dirinya islam secara terangan membuat jahat dan fitnah maka hakikat sebenar2nya prilaku itu sendirilah syaitan iblis berupa manusia. Orang mengaku islam tetapi perangai dalaman macam firaun keterampilan luaran berjubah dan berserban golongan ini sebenar2 nya bapak2 syaitan dan iblis didunia akhir zaman -Na'unzubillah min zalik!!!

Putar belit pembangkang termasok yang mengaku islam tidak mudah terhenti walaupun bulan puasa. Pembohongan membabitkan isu seorang rakyat Indonesia bernama Mismah yang telah diberikan kewarganegaraan atas dakyah konon pihak SPR berpakat dengan JPN untuk menambah pengundi. Mismah diluluskan taraf Penduduk Tetap (KP merah) pada jam 11.30am, dan kemudian diberikan kewarganegaraan pada jam 03.30pm hari yang sama. Dan beliau didaftarkan sebagai pengundi oleh SPR. Pemimpin pas juga sebelum ini pernah mengatakan kalau SPR tidak berpehak kepada Umno sudah lama negera ini dikuasai pembangkang. Apabila mereka bercakap sedemikian rakyat yang lemah imannya terus percaya mereka sudah lupa berapa banyak kerusi di Kelantan pada pilihan raya 2004 yang majoriti pas menangnya agak tipis dan terlalu mengcurigakan kesahihannya dan bezatara kerusi DUN Kelantan masa tu hanya dua kerusi saja( yang satu tu pun sakit) Pas juga mentadbir Kelantan.

Hasan Ali yang mendedahkan usaha pihak Gereja memurtadkan umat Islam di Selangor juga salahkan Umno. Kepincangan keatas islam yang berlaku dalam pentadbiran Khalid di Selangor pun salahkan Umno.Yang serbu Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Rabu malam ketika berlangsung majlis yang dikatakan makan malam muhibbah yang turut dihadiri oleh 12 orang Islam ketika umat islam lain sibuk bersolat terawih semakin jelas kepada kita bertapa tempangnya islam di Selangor sekarang. Kenyataan itu sendiri dibuat dan disahkan oleh Bekas Pesuruhjaya PAS juga exco agama Selangor, Hasan Ali. Cara pemimpin pembangkang kini khasnya yang melayu dan mengaku dirinya islam itu sendiri benar2 melemahkan islam itu sendiri di negara ini bukannya salah Umno tidak seperti yang diwar2kan oleh pemimpim celupar Nik Aziz dan presiden pengecut kepada kafir harbi DAP Hj Hadi.

Rakyat semakin jelas tentang kepincangan islam dalam pas sekanrang. Kesilapan pas mengubah haluan selama ini kepada negara berkebajikan rakyat sudah tahu kerana desakan DAP yang tidak mahu kepada islam. Anwar, Mat Sabu, Nik Aziz dan pemimpin pembangkang lain bersepakat dengan Ambiga yang tindakkan halusnya usaha murtad di negara ini. Diatas kelemahan pengaruh pas dan PKR tersebut Mustafa Ali pula mencipta lawak bodoh kata DS Najib sedang ditekan supaya meletakkan jawatan didalam UMNO dan sebagai Perdana Menteri. Kalau dalam fikiran dipenuhi dengan keinginan dan cita2 besar semua kita sanggup lakukan. Semuanya melupakan kita bahawa kita juga akan mati kalau manusia ini tidak mati dan kekal berada didunia ini mungkin penulis sendiri lebih jahat dari pemimpin pembangkang yang ada pada hari ini.

Amat rugilah dibulan semulia ramadhan ini kalau kita juga hiasi dengan pembohongan dan fitnah. Dengan ramadhan juga dapat kita membezakan siapa sebenar2 manusia dan siapa sebenar2 syaitan, sebab syaitan dan iblis sebenar sudah diikat oleh Allah SWT.

Mungkin menjelang PRU 13 sesetengah pemimpin politik sanggup jadi syaitan dan pemimpin yang mengakui dirinya islam pula boleh ibadat dan bertaubat dalam bulan puasa seterusnya bagi tujuan minta pengampunan dari Allah keatas dosa2 yang lepas seperti kenyataan Anwar dalam face booknya menjelang Ramadhan pada tahun ini. Sessungguhnya Allah itu maha kuasa dan maha mengetahui isihati kita semua dan kita tidak boleh sesekali tipu Allah walaupun kita amat bijak mengisi ruang kelemahan manusia dan putarbelit kita yang bertaraf antara bangsa sekali pun. Dari Allah kita diadakan dan kepada Allah juga kita kembali. Semua jawaban ada pada kita jika benar2 kita mahu kepada jalan keredhaan pasti Allah permudahkan sesuatu dan dari semua apa yang berlaku itu juga pastinya ada hikmah-Wallahu'allam.

KAMI DARI WARGA PAKMIE.BLOGSPOT.COM INGIN MEMOHON MAAF, ZAHIR DAN BATIN KEPADA SEMUA RAKAN2. KEPADA KAUM MUSLIMIN MUSLIMAT SELAMAT MENJALANI IBADAT PUASA DAN KEPADA YANG BUKAN ISLAM SALAM SEJAHTERA...

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 05 Aug 2011 11:19 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Terima Kasih Utusan Kerana Tolong Promo Blog MyMassa

Posted: 05 Aug 2011 07:01 AM PDT

Terima kasih Utusan yang sanggup ambil bahan dari blog picisan macam MyMassa.

Ini yang buatkan semangat untuk memblog makin membuak-buak.

Klik untuk siapa yang sudi membacanya.


Terima kasih juga kepada pembaca dan penjengok blog kami.

*Blogger Double Y pun masuk gak dalam artikel Utusan kali ini. Tahniah!

Hasan Ali Bakal Disingkirkan. Agihan Zakat Kepada Bukan Islam?

Posted: 05 Aug 2011 05:01 AM PDT



Hari ini persengketaan di antara Hasan Ali dan Khalid Samad meletus lagi.

Isu yang menjadi perdebatan adalah serbuan JAIS dan PDRM ke atas program gereja baru-baru ini.

Khalid Samad berlagak seperti Samseng Kampung Dusun yang ajak member se'erdogan'nya membelasah Hasan Ali.

Daripada pertelingkahan ini, ada khabar yang kurang enak didengari iaitu cadangan untuk mengagihkan wang zakat kepada bukan Islam mungkin jadi realiti.

Umum mengetahui bahawa cadangan tersebut pernah dibawa pada tahun 2008 oleh Dr. Nasir Hashim (ADUN Kota Damansara) semasa persidangan DUN Selangor tetapi ditentang keras oleh ADUN BN.

Perkara ini juga pernah disokong oleh DAP kerana Ronnie Liu ada membuat cadangan yang sama dalam mesyuarat exco negeri Selangor tahun 2009. Dalam mesyuarat tersebut, Dr. Hasan Ali merupakan orang yang paling vokal menentang cadangan tersebut. Akibatnya, dia dibelasah oleh semua exco Kerajaan Negeri kerana tidak berfikiran terbuka.

Andaikata Dr. Hasan Ali disingkirkan dari Exco Negeri, makin mudahlah puak-puak yang mengidam untuk agihkan wang zakat kepada bukan Islam.

*Kesian Dr. Hasan Ali yang takut meninggalkan PAS semata-mata telah berbaiah sekiranya wakil rakyat PAS melompat, mereka akan tercerai dengan isteri mereka.

Edisi Lawak Hari Jumaat: Bodohnya Kerajaan PKR Selangor!

Posted: 05 Aug 2011 01:05 AM PDT

Klik untuk besarkan imej

Pernahkah anda lihat kebodohan Kerajaan Negeri seperti di Selangor sekarang?

Ada ke besarkan jalan tanpa alihkan tiang kabel telefon. Kalau alihkan lepas siap turap, confirm jalan akan berlubang-lubang kesan daripada bekas tiang. Mesti kontraktor PKR punya kerja ni.

Apa nak jadi dengan Selangor sekarang ni. Makin lingkup di bawah pemerintahan PKR.

*Pemerintahan Kian Runtuh!

Beza Kerajaan BN dengan Pembangkang.

Posted: 05 Aug 2011 12:34 AM PDT

Bandingkan 2 senario ini.

Di Perlis.



Di Selangor.



Mana lagi teruk? Masa khutbah akan berkumandang di Selangor, para khatib akan membacakan doa yang berbentuk propaganda iaitu Selangor sebagai negeri berkebajikan. Ini ke contoh negeri berkebajikan yang menggalakkan maksiat?

*Fikir-fikirkan. Kebajikan la sangat sampai pemimpin yang menegakkan syariat Islam pun kena hentam! Bodoh punya PAS.


Isu gereja: Serbu rumah ibadat canggah prinsip Islam, kata Khalid Samad
Oleh Syed Mu'az Syed Putra
August 05, 2011

SHAH ALAM, 5 Ogos — Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Khalid Samad menyifatkan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) menyerbu satu majlis makan malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya kelmarin bertentangan dengan prinsip Islam.

Jelas beliau, Islam mengajar umatnya untuk menghormati mana-mana agama termasuk Kristian dan dilarang menyerbu rumah ibadat tanpa alasan yang konkrit.

"Bagi PAS Selangor, kita berpegang kepada beberapa prinsip yang pertama mana-mana rumah ibadat dari apa-apa agama mesti dihormati, yang mana kita belajar daripada Rasulullah yang berpesan semasa berperang, agar rumah ibadat jangan diserang dan kalau ada mereka berlari ke rumah ibadat itu, jangan dikejar.

"Rumah ibadat dalam Islam perlu sentiasa dihormati, kita mahu orang bukan Islam berasa selamat dan dihormati apabila duduk dalam pemerintahan yang berasaskan Islam," katanya pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam di sini.

Tegas Khalid, sepatutnya Jais bertindak dengan kuasa yang ada dan bukan menyerbu tanpa sebarang waran.

"Bila kita duduk dalam Malaysia dan Islam dilihat sebagai agama rasmi... kita mahu orang bukan Islam rasa selamat dan kita mahu agensi-agensi agama menzahirkan perkara itu.

"Iaitu kita mesti menzahirkan keadaan dan sikap menghormati kepada semua agama... soal masuk tanpa waran, kebenaran dalam satu majlis adalah satu tindakan yang harus dielakkan, lebih-lebih lagi di rumah ibadat," katanya.

Tambah Ahli Parlimen Shah Alam, tindakan Jais itu boleh menimbulkan rasa kurang selesa di kalangan orang bukan Islam.

"Ia adalah isu yang sangat sensitif dan boleh timbulkan salah faham, kami mahu semua orang ikut ajaran Islam yang mana semua agama lain harus dihormati.

"Jais perlu beri penjelasan, sediakan laporan... bagaimana, mengapa ia berlaku," katanya.

Kelmarin, kira-kria 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis Gereja Methodist Damansara Utama tanpa waran kira-kira pukul 10 malam.

Majlis itu dihadiri antara 100 hingga 120 orang dari pelbagai kaum.

Bagaimanapun Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali mempertahankan tindakan Jais atas alasan ada bukti mahu memurtadkan umat Islam.

Beliau menegaskan maklumat yang diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.

Tambah beliau, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan "al-Quran" dan "doa" diselitkan.

Hasan menambah seramai 12 orang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat. Mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

Mengulas langjut, tambah Khalid, sudah tentu umat Islam di negara ini akan marah sekiranya masjid juga "diceroboh" seperti mana yang berlaku di Gaza, Palestin.

"Saya baru balik dari Gaza. Di Gaza Israel ceroboh masjid ikut suka, kita bantah. Kita ada perasaan begitu. Saya rasa orang agama lain pun ada perasaan pandangan sama. Pada pandangan PAS, tempat ibadat perlu hormati," katanya.

Sementara itu, Setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman pula menyifatkan tindakan Jais itu sebagai tidak beretika dan kurang sopan.

"Pengalaman dulu Jais pernah masuk surau dan masjid secara kurang beretika. Tetapi itu zaman dulu, tetapi terbawa (hingga sekarang) mungkin," katanya.

Berita Yang Buatkan Pembangkang Terbakar.

Posted: 05 Aug 2011 12:01 AM PDT

Klik untuk besarkan imej (sumber Berita Harian).


Tahniah YAB PM.

Kepimpinan Dato' Sri terbukti dengan pencapaian yang sungguh menakjubkan.

Bukan mudah untuk mencapai seperti ini jika kurang komitmen dari pucuk pimpinan tertinggi.

Berita ini bakal menyebabkan pembangkang makin panas. Lepas ni lebih banyak black propaganda yang akan disebarkan bagi mengaburi mata rakyat tentang kejayaan ini. Lebih banyak fitnah yang akan cipta walaupun bulan puasa.

Bagi MyMassa, kerajaan pusat sekarang sememangnya cemerlang. Tiada masalah dari segi dasar dan pelaksanaan.

Cuma sedikit bermasalah dari segi promosi, penghebahan dan penyebaran maklumat di internet.

Kerajaan perlu mewajibkan semua kementerian mempunyai facebook dan twitter sendiri bagi menghebahkan kejayaan-kejayaan Kerajaan. Sesuatu yang perlu diambil perhatian oleh MAMPU. PRO di setiap Kementerian perlu buka mata. Ambil contoh macammana kejayaan PDRM yang menggunakan media sosial dengan sangat efektif sehingga mempunyai follower yang ramai. Begitu juga LLM yang menggunakan twitter yang menghebahkan keadaan kesesakan lebuh raya.

FB PDRM mempunyai 78,327 fan.

Twitter LLM yang sentiasa update.


Sekali lagi kami di MyMassa ucapkan tahniah atas kejayaan ini.


*1Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 05 Aug 2011 09:52 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Bukti Serbuan JAIS di Gereja Berasas

Posted: 05 Aug 2011 09:36 PM PDT



Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau 'bawah tanah'.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan 'bawah tanah' ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.


Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka. - Metro

Ini yang cuba dilakukan oleh mubaligh Kristian terhadap orang Melayu di Selangor. Mengapa Khalid Ibrahim hendak arah Exco Selangor tutup mulut tentang perkara ini? Mahu perkara ini menjadi barah mahu hendak tergadah? Tindakan Khalid Ibrahim jelas sekali mengikut telunjuk DAP. Memalukan sekali.

Hassan Ali Bakal Digugur Sebagai Exco Selangor

Posted: 05 Aug 2011 06:20 AM PDT

4 Ogos 2011, Hassan Ali menyatakan bahawa terdapat bukti penyebaran agama lain terhadap 12 orang umat Islam di Gereja Methodist Damansara Utama, Petaling Jaya. Malah dalam majlis tersebut dipercayai perkataan Quran telah diguna sama (baca sini). Nampaknya Hassan Ali menyokong tindakan JAIS menyiasat majlis yang berlaku di gereja tersebut kerana dikhuatiri telah menyebarkan agama Kristian terhadap umat Islam.

Namun tindakan JAIS tersebut telah dibantah oleh Khalid Ibrahim yang mengarahkan semua Exco Kerajaan Negeri Selangor agar menutup mulut. Maknanya, Khalid Ibrahim arah Hassan Ali tutup mulut biarpun ada bukti kukuh (baca sini). Khalid mahu Hassan tutup mulut untuk membolehkan usaha mengkristiankan umat Islam berlaku?

Mungkin Hassan Ali akan menerima nasib yang sama seperti Dr Rosti, Naib Canselor UNISEL. Jika bermaruah Hassan Ali perlu letak jawatan seperti Dr Rosti, jika tidak pun Khalid Ibrahim pasti akan gugurkan Hassan Ali sebagai Exco. Sanggup Hassan Ali bersekongkol lagi dengan tangan-tangan DAP yang mahu memurtadkan orang Islam di Selangor? Lihatlah pada Group Facebook yang sokong murtad, siapa lagi kalau bukan DAP dan Setiausaha Politik Khalid Ibrahim sendiri (baca sini).

PISAU.NET

Posted: 05 Aug 2011 09:19 PM PDT

PISAU.NET


Kak Wan Kata Azmin Tak Matang,Anwar Masuk Campur

Posted: 04 Aug 2011 11:33 PM PDT




Wan Azizah cukup benci kepada Azmin.Sindiran tajam penuh makna.Signal kepimpinan Azmin tak diperlukan selagi Kak Wan jadi Presiden.

Pasti selepas ini akan ada insiden hentak kaki oleh Azmin kemudian di pujuk oleh Anwar.

Semua ini kerana beliau terpaksa berkongsi "anugerah tuhan" bersama Azmin dan Syamsidar.


Kata Kak Wan pada Azmin.
"Dia masih muda dan jika anda bandingkan dia dengan
(bekas timbalan presiden) Senator Syed Husin Ali, tentulah ada perbezaan umur dan juga pengalaman. Tapi berilah masa, dia akan matang."


Apakan daya.Nasib baiklah Rosmah tak jadi macam Kak Wan berlakikan biseksual yang tak kenal jantan betina.


Pisau kata " Anwar nak tangguh la kes liwat"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 05 Aug 2011 09:15 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


KENYATAAN AKHBAR DR HASAN ALI .

Posted: 05 Aug 2011 08:02 PM PDT

TAFSIRKAN MAKSUD FOTO INI ?

Posted: 05 Aug 2011 06:07 PM PDT

SINAR HARIAN DAH MACAM LAGU KARBURATOR DUNG.

Posted: 05 Aug 2011 02:32 PM PDT

KEJAYAAN SLOGAN 'SELANGORKU' !

Posted: 05 Aug 2011 06:21 AM PDT

WAN AZIZAH GELARKAN AZMIN PENDATANG ASING TANPA IZIN YANG BELUM MATANG.

Posted: 05 Aug 2011 02:36 AM PDT

LIM GUAN ENG.. LU BOLO PUNYA CM !

Posted: 04 Aug 2011 11:30 PM PDT

Fikiran Kami

Posted: 05 Aug 2011 09:03 PM PDT

Fikiran Kami


Diam Tanda Setuju

Posted: 05 Aug 2011 06:24 AM PDT

Salam muhibbah.

Isu penyebaran agama Kristian kepada umat Islam di negara ini tidak pernah sunyi. Terbaru, serbuan JAIS terhadap Gereja Methodhist di PJ membuktikan bahawa wujud gerakan 'bawah tanah' terhadap kegoyahan iman umat Islam yang rapuh.

MB Selangor arahkan Exco 'tutup mulut'. Manakala PAS pula membisu seribu bahasa. Bak kata orang dulu-dulu- "Diam tanda setuju". Maka, apakah PAS yang kononnya jagoan Islam hanya membisu tak terkata?

DAP sebagai rakan sekutu kuat dan "abang besar" juga diam tanpa bicara. Maka sindrom diam ini membawa kita kepada rumusan, memang merekalah dalang di sebalik aktiviti ini. Apakah penganut PAS mahu umat Islam dimurtadkan? Jangan cuba menyalahkan UMNO/BN atas isu ini. PAS yang menjadi "rakan kongsi" negeri Selangor perlu bertanggungjawab 100% atas isu murtad ini.

Sri Tri Buana

Posted: 05 Aug 2011 07:38 PM PDT

Sri Tri Buana


Elegant Silence dan Dread Silence.

Posted: 04 Aug 2011 11:57 PM PDT

r b f

Posted: 05 Aug 2011 07:15 PM PDT

r b f


Kenali Pengundi Hantu...

Posted: 05 Aug 2011 06:01 AM PDT

Nama: Saifuddin Nasution Bin Ismail
NO KP : 631207 71 5005

Individu tersebut berasal dari keturunan suku kaum Batak Mandailing di Sumatera Indonesia. Lihat juga di sini.

Akibat kemiskinan yang melampau di tanah kelahirannya dan mahu mengubah kehidupannya dia berhijrah ke Malaysia dan diberi taraf penduduk tetap (PR).

Setelah cukup tempoh memegang taraf penduduk tetap dan memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan dia diberi pula taraf kewarganegaraan oleh Kerajaan Malaysia.

Setelah bergelar warganegara dia kemudiannya masuk politik , selaras dengan undang-undang Malaysia yang menetapkan hanya warganegara yang dibenarkan terlibat dalam politik dan menjadi pengundi.

Bertanding di Machang Kelantan dan menang. Menetap juga di Machang. Menjadi pengundi di Kedah. Tempat yang langsung tidak ada kena mengena dengan Kelantan.


Ahli Parlimen Machang, Kelantan

Alamat:
No 22 Kg Air Hijau Batu 30 ,18500 Machang Kelantan

Pengundi di Dun Bukit Lada dalam Parlimen Pokok Sena, Kedah.


Mengundi dalam pilihanraya bukan di tempat yang dia menetap. Dia hanya akan muncul di kawasan pengundian sewaktu hendak mengundi. Itulah namanya pengundi hantu.

Wajah pengundi hantu

Kepada rakyat di Dun Bukit Lada,jika terjumpa individu seperti gambar diatas pada hari pengundian, sila tangkap dan serahkan dia ke Balai Polis berdekatan.




Lagi senarai pengundi-pengundi hantu bakal menyusul di blog ini

Presiden PKR Juga Pendatang Asing Yang Diberi Warganegara

Posted: 04 Aug 2011 08:37 PM PDT

Ketua Wanita IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Setiausaha Agung IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Timbalan Presiden IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Presiden juga IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

NO KP: 521203 71 5190


Wan Azizah Wan Ismail
Presiden PKR yang diimport dari Korea

Dalam satu sidang media Umi Hafilda yang diadakan di USJ beberapa bulan lepas beliau pernah mendedahkan asal-usul Wan Azizah.

Katanya beliau mendapat tahu perkara berkenaan setelah diceritakan oleh Azmin Ali kepada keluarga mereka sewaktu Anwar masih lagi TPM.

Azmin memberitahu keluarga mereka bahawa Wan Azizah adalah anak orang Korea. Beliau telah dipelihara oleh bapa angkatnya, Datuk Wan Ismail.

Ada lagi beberapa perkara lain berkenaan asal-usul Presiden PKR tersebut, tetapi saya rasakan agak tidak sesuai untuk saya tuliskan di sini di bulan Ramadhan kerana ianya mengaibkan.

Kod 71 cuba digunakan oleh pembangkang untuk menembak BN dan kerajaan, tapi kini ianya telah menjadi senjata yang memakan tuan.

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 05 Aug 2011 03:29 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Cayalaahh..!! Isu Serbu Gereja…; Blogger PAS Suruh MP Shah Alam Khalid Samad Diam..!

Posted: 05 Aug 2011 12:37 PM PDT

CERITA JAIS MASUK GEREJA; TOLONGLAH MP SHAH ALAM. DUDUK DIAM JE LA.

Baik-baik PAS bila berpolitiking tentang JAIS serbu Gereja. Gunakan taqwa, bukan setakat iman. Tumpukan tujuan jauh, bukan tujuan dekat. Bercakap gunakan akal, dipandu iman, diakhiri taqwa, bukan kerana dendam kesumat.

Hamba pelik bin ajaib, yang kecoh-kecoh buat kenyataan bagi pihak PAS kononnya adalah dari Timbalan Pesuruhjaya, nombor 2 pula itu. Kenapa tidak dengan Pesuruhjaya? Telah ditinggalkan belakang? Atau ada udang disebalik rojak mereka-mereka di Shah Alam?

Bila melihat kejadian kecelaruan JAIS ini, maka nampak sangat ada manusia kononnya gunakan platform sebagai pemimpin, hendak melakukan sesuatu kepada bekas bos. Seperti beliau telah menjadi jahil lagi hilang arah, politik antara JAIS dan EXCO yang menjagai JAIS itu. Untuk makluman semua, semua orang sudah tahu tahap mana kuasa EXCO yang menjaga JAIS boleh kendalikan JAIS. Budak sekolah PASTI pun sudah tahu. Apalagi Timbalan Pesuruhjaya.

Kenapa senapang ditujukan kepada Hassan Ali oleh orang yang konon mewakili PAS, semua orang sudah tahu. Sesiapa yang tidak tahu, tolong keluar dari negeri Selangor dan menetap di Uganda. Ini semua cerita politiking bunuh membunuh. Macam umno. Macam cap ayam. Pada bulan puasa pula itu. Selepas turun dari Palestin lagi.

Adakah ini permulaan persengketaan antara dua musuh lama yang sama parti? Parti Islam pula itu. Harap jauh dari api. Diharap, Pesuruhjaya, diulangi, Pesuruhjaya dapat mendiamkan puak-puak yang bertelingkah ini. Jika lebih bagus, Presiden PAS masuk campur. Bersama dengan Timbalan. Seperti MB Selangor telah lakukan, DIAMkan semua EXCO. Walau yang tiada sangkut paut.

Jika hamba jadi ketua, dua-dua orang hamba jadikan EXCO. Hendak memimpin sangat......
Dicatat oleh Mazwandi Mustaffa di 5:25 PM


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Setuju bro... komen2 MP Shah Alam dah nampak macam sengketa peribadi... TG Presiden PAS TOLONG arah dia DIAM...

Politik Punya Penangan…! Mau Undi Punya Pasal….

Posted: 04 Aug 2011 09:31 PM PDT


Khalid Samad menjauhkan kepimpinan PAS Selangor daripada kenyataan Exco Kerajaan Negeri Datuk Hasan Ali yang mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) sambil berkata majlis makan malam muhibah Gereja Methodist Damansara Utara bertujuan memurtadkan sekumpulan orang Islam.

Ahli Parlimen Shah Alam itu menegaskan pandangan Hasan yang dikeluarkan petang semalam bukan pendirian PAS Selangor, sekali gus memperlihatkan perpecahan yang mendalam dalam hubungan kepimpinan parti itu di peringkat negeri itu.

"Apakah penganut Kristian tidak boleh menggunakan kalimah al-Quran dan doa? Ini bukan pendirian PAS. Ia pendirian beliau sebagai Exco yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama," katanya lagi. "Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad….."

Astaghfirullaah.., dah sewel agaknya Khalid Samad nie…???

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 05 Aug 2011 03:08 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Rahsia Disebalik Serangan Siber 24 Oktober 2011

Posted: 05 Aug 2011 09:09 AM PDT


Rahsia Disebalik Serangan Siber 24 Oktober 2011






Di dalam artikel sebelum ini eXception ada memberi amaran mengenai serangan siber yang bakal dilancarkan pada 24 Oktober 2011 nanti. Serangan tersebut bakal mensasarkan laman web-laman web kerajaan serta mana-mana laman web yang menyokong gagasan 1 Malaysia. Seolah-olah gagasan ini begitu menakutkan...

Melihat dari niat dan corak serangan nanti, eXception beranggapan bahawa penggodam yang menggelarkan diri mereka Anonymous ini merupakan 'anjing-anjing kurap' upahan Pakatan Rakyat. Kita boleh lihat ketakutan mereka pada gagasan 1 Malaysia dan berniat mahu menyerang mana-mana laman web yang menyokong gagasan 1 Malaysia... Serta berniat mahu menjatuhkan kepimpinan Datuk Seri Najib.


Malah ianya juga merupakan sebahagian kempen untuk memerangi niat Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia untuk menggunakan sistem biometrik bagi menggantikan penggunaan dakwat kekal. Mengapa eXception berkata sedemikian?

Apabila serangan tersebut berjaya, ianya berjaya memberikan persepsi yang buruk terhadap penggunaan biometrik yang pada anggapan mudah digodam walaupun hakikatnya amat sukar. Apabila persepsi buruk didedahkan, maka mudahlah Pakatan Rakyat mengacum rakyat yang mengatakan sistem yang bakal digunakan oleh SPR nanti mudah digodam dan tidak selamat.



Apabila itu berlaku, maka rakyat akan was-was dengan penggunaan biometrik. Ini kerana ramai dikalangan rakyat masih tidak faham dengan penggunaan biometrik ini. Terutama sekali dikalangan penduduk luar bandar. Mereka ini mudah sahaja ditipu dengan bermacam helah Pakatan Rakyat bagi memburuk-burukkan penggunaan sistem biomterik.

Maka inilah sebenarnya tujuan penggodam ini melancarkan serangan, kerana penggodam ini bukan bergerak sendirian tetapi telah ditaja oleh seseorang... Siapa? Cubalah teka... Siapa lagi yang tidak menyukai gagasan 1 Malaysia? Siapa yang bencikan Datuk Seri Najib? Dan siapakah yang tidak menyukai penggunaan biometrik oleh SPR?

Apapun, harapan eXception kepada personel IT Jabatan Kerajaan agar mengambil langkah pencegahan lebih awal dari bertindak apabila ianya sudah terlambat. Maruah jabatan berada di tangan anda, jika anda bertindak sambil lewa maka tercalarlah imej jabatan.

Hackers set Oct 24 for fresh attacks

Awas Serangan Siber 24 Oktober 2011

Posted: 05 Aug 2011 07:25 AM PDT


Anonymous Anak Babi Belaan Yahudi Akan Melakukan Vandalisma 24 Oktober 2011



Sekumpulan anak babi yang menggelarkan diri mereka sebagai Anonymous yang dipercayai anak babi peliharaan Pakatan Rakyat dan ditaja oleh Yahudi dan CIA akan melakukan serangan siber 24 Oktober nanti.

Seperti yang kita maklum perangai seekor babi yang suka menceroboh dan memusnahkan tanaman, begitulah serupanya sikap anak-anak babi yang menggelarkan diri mereka sebagai Anonymous...

eXception percaya bahawa anak-anak babi ini adalah anak-anak babi tempatan yang dipelihara oleh *B.A.B.I... Ini kerana *B.A.B.I kelihatan terdesak dengan penyebaran klip video skandal seks dengan China Doll dan kes liwat bekas pembantu peribadinya. Oleh itu *B.A.B.I dipercayai mengupah anak-anak babi Anonymous ini untuk menyerang laman web kerajaan Malaysia dan mana-mana laman web yang menyokong 1 Malaysia...

Di sini eXception ingin membuat cabaran terbuka kepada anak-anak babi yang menggelar diri mereka Anonymous ini... Agar dapat menggodam blog eXception ini... eXception nak tengok sejauh mana kehandalan korang...

eXception ingin berpesan, jika ilmu yang kita perolehi disalah guna, jangan salahkan orang lain sekiranya suatu hari nanti ilmu tersebut memakan diri sendiri...

Hackers set Oct 24 for fresh attacks

Nota: *B.A.B.I (Lu pikir la sendiri...)

melayuangkat

Posted: 05 Aug 2011 03:04 PM PDT

melayuangkat


Kebulur ke kita? Sampai buka puasa di Gereja???

Posted: 04 Aug 2011 09:38 PM PDT

Sekali LAGI isu agama, menjadi topik HOT di akhbar-akhbar Malaysia.  Satu lagi isu Politik di bulan Ramadhan yang mulia. 

Kali ini isu JAIS menyerbu 12 orang Melayu Islam yang kononnya dijamu berbuka puasa oleh sebuah Gereja di Damansara Utama, Selangor.

Maka ramailah yang Melenting, tak kiralah SIAPA pun.  Masing masing mengambil kesempatan nak jadi HERO.

JAIS hanya menjalankan tugas sebagai pemantau.  Memang tugas mereka.  Bila dapat tahu pihak gereja menjamu orang Islam berbuka puasa MESTIlah JAIS buat sesuatu.  Tak kan nak diamkan je..Nak selidik juga. Siapa ke dua belas ekor tu?  Lapar benar ke?  Kemaruk benar ke?  Kebulur ke Sampai dah ke dalam Gereja pula nak buka Puasa.

Masjid di Selangor ni berlambak lambak adakan Buka Puasa Percuma.  PILIH  je lah yang MANA SATU IDAMAN QALBU.

Ni tak, sambut jemputan Padri berbuka Puasa dalam Gereja.  Dah lima puluh lebih umur aku.  Baru pertama kali aku dengar orang Melayu kebulur terima jemputan berbuka di Gereja dalam keadaan Negara Makmur dengan limpahan makanan berlambak di sana sini.  Lain macam kami dulu dalam tahun 60an nak makan ayam dan daging puas puas tunggu bila ada kenduri kahwin atau tahlil orang mati.

Pihak Gereja pun mengada-ngada.  Dah tahu ini isu sensitif sengaja mengajak 12 ekor tu buka puasa di Gereja.  Kalau ia pun banyaknya jasa 12 ekor tu, bawalah buka puasa di Kayu Nasi Kandar ke, Hilton ke, berlambak tempat buka puasa di Selangor ini.  Pihak Gereja pun sengaja nak politikkan isu ini sebab dia tahu ramai akan melenting atas dasar KEBEBASAN. Pihak Gereja SENGAJA CARI PASAL. Masih berdendam pasal isu Kalimah Allah.

Hasan Ali pun barulah nak terkial kial mempertahankan JAIS.  Baru tersentak dengan APA yang berlaku semenjak PR menerajui Selangor.  Ini baru 3 tahun.  Kalau tiga puluh tahun mungkin mereka akan galakkan NIKAH pula dalam Gereja.  WalIyazubillahmin Zalik!!!

Pada JAIS, jangan gentar, jangan takut....serbu, serbu, serbu.  Peduli apa mereka mereka nak kata, tak kiralah SIAPA mereka..

Tiada ulasan:

Pengikut