Jumaat, 5 Ogos 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


anakbukitgantang says

Posted: 05 Aug 2011 03:58 AM PDT

anakbukitgantang says


Pesanan Syeikh Abdullah Fahim mengenai Wahhabi

Posted: 04 Aug 2011 06:51 AM PDT


Sekarang sudah ada timbul di Malaya mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab 4 mazhab Ahlis Sunnah wal Jama`ah. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang jati. Dan menyalahkan kebanyakan bangsa Melayu.



Hukum-hukum mereka itu diambil daripada kitab Hadyur-Rasul yang mukhtasar daripada kitab Hadyul-'Ibad dikarang akan dia oleh Ibnul Qayyim al-Khariji, maka Ibnul Qayyim dan segala kitabnya ditolak oleh ulama Ahlis Sunnah wal Jama`ah.


Tuan - tuan bangsa Melayu jangan tertipu daya hasutan mereka itu dikeluar hukum - hukum yang tiada terpakai dalam Mazhab Syafie, dan fatwa mereka itu akan masalah yang buruk - buruk, sudah terdengar kepada awam, harapan bangsa Melayu jangan berpecah belah sesama bangsa sendiri.

Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu maka bunuhlah akan dia.

SOALAN CEPUMAS
Siapakah lelaki itu?

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 05 Aug 2011 03:51 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


UPDATE SKANDAL EXCO PAS KEDAH : Ini Jawapan MAUT Pertama daripada KedahLaNie (Blogger PAS Kedah) ! ... HAHAHA !! MAUTTT !!!

Posted: 04 Aug 2011 08:45 AM PDT

Terima kasih banyak-banyak aku ucapkan kepada sahabat Admin KedahLanie.info yang telah sudi menjawab dengan jawapan "maut" terhadap Isu Skandal Exco Kanan PAS Kedah yang disiarkan oleh beberapa blog pro-UMNO beberapa hari lepas.

Ini aku rasa adalah jawapan pertama dari blog pembangkang (PAS) demi menyelamatkan nama baik & maruah seorang Exco Kanan PAS Kedah yang telah tercalar ... akibat perbuatan buruknya sendiri.

Jawapan yang nampak jelas untuk "menyelamatkan diri" dari Admin KedahLaNie.

Disebabkan
MUNGKIN jawapan yang sebenar depa tak berani nak sebut terang-terangan (bimbang nanti) terguris pulak hati Exco Kanan tu (yang ada harapan untuk jadi MB Kedah musim depan , itupun kalau PAS Kedah menang lagi!)

Ataupun, Admin KedahLaNie bimbang nanti terkejut pulak jantung MB Kedah kesayangan mereka yang kini sedang kegeringan di IJN tu !

(KLIK UNTUK BESARKAN IMEJ)

Jadi, secara ringkasnya beginilah respon balas dari aku, untuk jawapan naif KedahLaNie tu ...

Kalau Admin KedahLanie nak menjawab dengan jawapan-jawapan naif sedemikian rupa , yang berbunyi begini :

"Kami sebenaqnya malas nak layan cerita2 bab dalam kain yg mai tak tahu punca mana nie..."
(KedahLanie)

... "kalau hangpa ada gambaq minah tu dgn mamat tu atau pun video pengakuan ka video dok kongkek kaa baru laa syok sikit nak siarkannya"....
(KedahLanie)

" bab kongkek nie kalau lu ada bukti dan penjelasan kukuh bawak mai sini hangpa tak yah susah2 nak pikiaqnya nak suruh kami siarkan.... kalau main baling batu sembunyi tangan...kami mintak ingat2lah sama bulan puasa nie....."
(KedahLanie)

Bagi aku jawapan-jawapan di atas adalah LAWAK RAMADHAN paling sempoi punya ! ...

SEBAB APA AKU KATA ITU LAWAK RAMADHAN ?

SEBABNYA ... kalau sebelum ni kes skandal KONONNYA Dato' Sri Najib dengan Altantuya dan juga Ziana Zain tu, yang langsung tak dak bukti apapun sama ada bukti bergambar , bervisual , bervideo, beraudio maupun apa saja jenis bukti , di antara diorang tu dengan Dato' Sri Najib - Aku nak tanya : Apa yang puak pembangkang buat ???

Adakah blogger pembangkang berjuang bersama-sama blogger UMNO untuk menafikan habis-habisan penglibatan DS Najib berskandal dengan perempuan-perempuan tersebut ?

Ataupun ... Adakah blogger pembangkang hanya senyap sunyi sepi tanpa sebarang mengadu-domba kepada Rakyat (hanya kerana ketiadaan bukti?) mengenai Skandal DS Najib tu ??

HAHAHA ! TOLONG JAWAB MAI SAT !

TERBUKTI SELAMA INI ....

KESEMUA BLOGGER PEMBANGKANG telah menggunakan FITNAH Skandal itulah sebagai peluru sesat kepada BN !

Isu inilah yang depa paling PULUN HABIS-HABISAN siang malam 24JAM non-stop untuk menghentam BN, UMNO & Dato' Sri Najib dari segenap sudut !!

Kaw-kaw punya depa tibai tak hengat !!!

TAPI kali ni, apabila timbul cerita skandal pasal SEORANG EXCO KANAN DARI PUAK YANG SATU LAMBANG DENGAN DIORANG, mulalah diorang meracau melolong meminta bukti la , gambar la, video la, apakelancau lagi la ! .... F^CK OFF LA LU OLANG !!


(BAB ANUWAR ANUGERAH TOHAN MENGKONGKEK BETINA SUNDAL TU - SIAP DENGAN ADA BUKTI VIDEO ... MACAM-MACAM PULAK ALASAN HANGPA ... SEMATA-MATA NAK PERTAHANKAN SI PELIWAT PENJAHANAM NEGARA TU ! ...)


Pusing la - jangan tak pusing !
Tak lepas lu pusing, MB nanti jadi pening !

Silap-Silap nanti MB lesing,

ataupun orang tua tu terus gering ...


OK blah ! ... Selamat Berpuasa ...
(Dan cubalah kurangkan buat kerja bodoh mempertahankan pemimpin Penipu Rakyat!)


AloQStaQ
MALAM JUMAAT
05 RAMADHAN 1432 H
11:45 PM

Selepas Tarawih di Masjid Anak Bukit
(Kawasan DUN Exco Kanan PAS)

Politik Harian

Posted: 05 Aug 2011 03:45 AM PDT

Politik Harian


Ada Konspirasi Untuk Menjatuhkan Azmin Ali Dalam PKR

Posted: 05 Aug 2011 02:58 AM PDT


Kenyataan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail hari ini menyokong teori saya bahawa terdapat konspirasi untuk menjatuhkan Naib Presiden PKR Azmin Ali tersebut.

Hari ini juga secara terang Kak Wan menembak tepat kemuka Azmin Ali dengan meyatakan bahawa Azmin masih belum matang. Ini bermakna cita-cita Azmin untuk mengantikan Anwar Ibrahim tidak mendapat restu dari Kak Wan.

"Dia masih muda dan jika anda bandingkan dia dengan (bekas timbalan presiden) Senator Syed Husin Ali, tentulah ada perbezaan umur dan juga pengalaman. Tapi berilah masa, dia akan matang." kata Kak Wan.


Katanya lagi,"Azmin pun sememangnya seorang pemimpin kanan dan dia telah mencapai kedudukan kedua tertinggi, jadi saya rasa berilah masa supaya lebih berpengalaman," katanya lagi yang berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan Azmin setakat ini. 

Ini bermakna Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh itu Kak Wan harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.


Kebangkitan Azmin yang cepat dalam PKR menarik perhatian ramai termasuklah anak Anwar, Nurul Izzah... Nurul Izzah sememangnya tidak mempunyai masalah dalam gandingannya bersama Azmin namun pada raut wajahnya jelas menunjukan bahawa Nurul tidak mempercayai Azmin dengan sepenuhnya.

Sekiranya Azmin berkuasa adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada Anwar? Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.

PKR harus menerajui Ketua Pembangkang supaya perjuangan mereka tidak lari dari landasan asalnya dan mereka masih menganggap bahawa Anwar Ibrahim pasti akan menjadi Perdana Menteri satu hari nanti.

Oleh itu ada usaha dari pihak PKR dalam membawa masuk Ku Li sebagai penganti Anwar. Sila baca disini...

Politik Harian/Bro Jinggo

Anwar Arahkan Blogger Pakatan Spin Tuntut 5 Saksi

Posted: 05 Aug 2011 12:57 AM PDT


The Unspinners – Anwar telah keluarkan arahan kepada semua bloger pro pakatan supaya beri tumpuan untuk memainkan isu permohonannya kepada mahkamah untuk sapina 5 saksi ke mahkamah.
Dia mahu semua portal pro pembangkang, blog-blog dan sosial media semua hanya mainkan isu ini selama tiga hari hingga hari Isnin Aug 8hb dimana hakim akan memberi keputussan.

Saksi yang dikehendakinya adalah Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak, isteri Ddatin Seri Rosmah Mansor, bekas IGP, Tan Sri Musa Hassan, SAC Rodwan dan tuan rumah Hasanuddin.

Tiada sebab dan kaitan langsung dengan kes dan salahlaku liwat oleh Anwar untuk memanggil kelima saksi ini melainkan untuk tujuan menangguh lagi kes liwat dan mempolitikkan proses bela diri.

Harap blogger-blogger dan aktivis osial media serta meddia perdana memberi respons yang berpatutan kepadaa sandiwara Anwar di mahkamah.

Berilah prioriti kepada isu ini kerana Anwar sedang berusaha untuk cuba membuat kempen besar-besaran bagi mempengaruhi dan mengenakan tekanan kepada hakim.

Dedahkan taktik mereka, dan penipuan dan putarbelit merka.

Kempen kita adalah untuk mengulang kata-kata mendiang hakim Dato Paul Augustine, NOT RELEVANT ketika hadapi kerenah Anwar. Fahamkan orang ramai bahawa saksi ini tidak ada relevent dengan terjumpa DNA Anwar di jubur Saiful.

Anwar harus fokus menjawab fakta ini dan tidak membawa saksi untuk disiasat bagi perkara yang tiada kaitan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Serbu Gereja DUMC: Khalid Samad Hentam Kromo Hasan Ali

Posted: 04 Aug 2011 11:30 PM PDT


Antara Khalid Samad dengan gereja dan kristian sememangnya tidak dapat dipisahkan dari dulu hingga kini. Sila rujuk disini...

Seperti yang telah diduga tindakan Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) yang menyerbu ke sebuah Gereja di Damansara semalam bakal mendapat tentangan hebat dari DAP dan juga rakan seperjuangannya, Khalid Samad...

Khalid Samad menentang pendapat dengan kepimpinan PAS Selangor daripada kenyataan Exco Kerajaan Negeri Datuk Hasan Ali yang mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang berkata majlis makan malam muhibah Gereja Methodist Damansara Utara bertujuan memurtadkan sekumpulan orang Islam.

Ahli Parlimen Shah Alam itu menegaskan pandangan Hasan yang dikeluarkan petang semalam bukan pendirian PAS Selangor, sekali gus memperlihatkan perpecahan yang mendalam dalam hubungan kepimpinan parti itu di peringkat negeri itu.

"Apakah penganut Kristian tidak boleh menggunakan kalimah al-Quran dan doa? Ini bukan pendirian PAS. Ia pendirian beliau sebagai Exco yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal agama," katanya lagi.

"Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad, kata Khalid yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Jais dan polis dilaporkan telah mengadakan serbuan ke atas gereja itu yang terletak di Petaling Jaya malam kelmarin ekoran satu aduan yang tidak spesifik.

Pas perlu perbetulkan akidah Khalid Samad dengan segera sebelum dia tergelincir lebih jauh dan merosakkan perjuangan Pas.

Nurul Izzah Perancang Utama Ku Li Ganti Anwar

Posted: 04 Aug 2011 09:00 PM PDT


Mungkin tidak ramai yang tahu siapakah perancang utama perbincangan untuk melantik Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Ketua Pembangkang menggantikan Anwar Ibrahim.

Tidak keterlaluan jika saya menyatakan bahawa Nurul Izzah Anwar, Naib Presiden PKR  lah yang menjadi perancang utama Ku Li ganti Anwar.

Faktor-faktor utamanya Nurul Izzah mencaturkan gerakan ini ialah kerana sebagai persediaan jika Anwar, bapanya disabitkan bersalah dalam kes liwat yang dihadapinya ketika ini.

Bagi Nurul Izzah perjuangan mencari keadilan untuk Anwar harus diteruskan dengan apa cara sekali pun, walaupun terpaksa mengkhianati Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR yang seharusnya menerajui kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR). 


Untuk mengembalikan sokongan politik PKR yang semakin merundum, Nurul Izzah memerlukan orang seperti Ku Li "bapa politik" yang berpengaruh serta berpengalaman dan yang mempunyai hubungan baik dengan Anwar Ibrahim...

Selain daripada itu, Nurul Izzah juga mendapat dorongan dari kumpulan erdogan dalam parti PAS yang taksub kepada ideologi yang dibawa oleh Anwar. 

Sebagai ahli politik yang baru setahun jagung di dalam dunia politik, kekuatan dari segi pengaruh dalam parti, Nurul Izzah dilihat masih serba kekurangan dan boleh dianggap lemah. Oleh itu Nurul Izzah memerlukan pertolongan dari kumpulan erdagon dan Ku Li demi mencapat matlamat perjuangannya.

Kumpulan erdogan pula telah sebulat suara menganggap Anwar sebagai seorang yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Anwar dijulang sebagai pemimpin yang paling berkaliber dan juga pemimpin masa depan. Malahan mereka sudah tidak percaya lagi kepada kemampuan Presiden mereka sendiri untuk memimpin.


Tidak mustahil juga percatur ini digerakan oleh kumpulan erdegon tersebut bagi memujuk Nik Aziz untuk mengadakan pertemuan dengan Ku Li, dalam mencari penganti Ketua Pembangkang yang setaraf Anwar Ibrahim.

Ku Li juga terkenal sebagai pakar mereka percaturan besar, bermula dengan mencabar Tun Mahathir untuk kerusi presiden UMNO pada 1987 serta pengharaman UMNO kemudian menubuhkan UMNO Baru, Semangat 46 dan APU.

Ternyata Ku Li ialah "political animal" yang tidak boleh ditolak tepi begitu sahaja. Semangat juangnya masih kental sehingga kini. Kalau tidak masakan Umno/BN mampu tawan semula PRK di Galas Kelantan?

Ini bermakna Nurul Izzah juga menaruh harapan yang menggunung tinggi kepada Ku Li untuk membawa perubahan dalam Pakatan Pembangkang sekali gus menerajui Parti Keadilan Rakyat!

Politik Harian/Bro Jinggo

Ikuti Twitter Blogger Kita Live Di Utusan Online

Posted: 04 Aug 2011 08:00 PM PDT

Promosi sikit, minta sokongan dari pembaca sekalian...

Twitter merupakan salah satu daripada 50 laman web paling popular di seluruh dunia, mengikut analisa trafik web Alexa. Perkhidmatan micro-blogging Twitter disifatkan sebagai SMS untuk Internet paling berkesan kerana penggunaan antara muka pengaturcaraan aplikasi Twitter bagi menghantar dan menerima pesanan teks ringkas oleh aplikasi lain sering menyelubungi penggunaan Twitter secara terus.

Kepada rakan blogger dan para pembaca yang mempunyai micro blog twitter bolehlah follow kami di twitter....  @brojinggo @panglima_cyber @pisaudotnet @xrockybrux @razlanrafii dll. Alhamdulillah setakat ini saya mempunyai seramai 1,417 follower... lagi ramai lagi bagus... blogger pro pembangang juga dialu-alukan...


Ikuti Twitter Blogger Kita klik disini...

Serbu Gereja DUMC: Hasan Ali Letupkan Kepala Khalid Ibrahim

Posted: 04 Aug 2011 07:00 PM PDT


Wah semakin meletop-letop pulak cerita kepincangan puak pembangkang ni... lepas satu-satu jadi bahan entry blog yang terlaris dipasaran... Kisah bermula satu hari yang penuh bermuka-muka dan berjingga di gereja DUMC...


Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim (PKR) secara peribadi telah memohon maaf dengan menghubunggi Paderi kanan, Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung insiden serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Rabu malam ketika berlangsung majlis tersebut.

"Saya memberitahu beliau bahawa saya telah minta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyediakan laporan penuh mengenai insiden ini, termasuk sebab-sebab terperinci serbuan tersebut dilakukan.

"Saya berharap dapat berjumpa dengan Pastor Daniel Ho sebaik sahaja laporan lengkap ini diterima," katanya.


Ceh ayat Khalid tak bley blah...

Bertentangan dengan tindakan Khalid, Exco kerajaan Selangor bagi hal ehwal Islam, Hasan Ali (PAS) memberitahu bahawa pemeriksaan dilakukan selepas JAIS mendapat bukti adanya percubaan memurtadkan umat Islam di negeri ini pada majlis berkenaan.

Menurut beliau, maklumat yang diterima mengatakan terdapat kehadiran orang Islam yang hadir pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan.


ah.. gile ke apa? buka puasa dalam gereja? apa kes ni?

Terdapat seramai 12 orang yang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut. Tiada serbuan dan tiada tangkapan dibuat.

Anggota penguatkuasaan JAIS bersama anggota polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

"Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai," kata Hasan Ali.

Khalid nak berselindung dari siapa sebenarnya???

Menurutnya lagi, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan "Quran" dan "pray" diselitkan pada ucapan di majlis itu.

Setelah majlis hampir tamat, pasukan penguatkuasa dan anggota polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

Ada yang larikan diri semasa serbuan tersebut dijalankan...

Pegawai penguakuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang.

Memang patut Hasan Ali letupkan saja kepala Khalid Ibrahim yang semakin hari semakin mengong ni....


hehe no komen.... 
Antara Khalid Samad dengan gereja dan kristian tidak dapat dipisahkan dari dulu hingga kini.

DAP sedang melebarkan sayap agama kristian di Malaysia...

Selangor Membazir Wang Rakyat Guna Dana RM1 Juta Untuk Gimik Politik!

Posted: 04 Aug 2011 06:00 PM PDT

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membidas tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor menggunakan dana rakyat untuk membiayai usaha memfailkan bantahan terhadap daftar pengundi baharu.

Menurut mereka, sepatutnya bantahan yang dibuat terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu menggunakan wang parti politik.

-Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata, tindakan tersebut merupakan satu pembaziran kerana dana rakyat seharusnya digunakan untuk tujuan pembangunan negeri bukannya bagi kepentingan politik.

Tindakan tersebut dilihat hanya sebagai gimik politik. Jika mereka berasa sistem daftar pemilih yang ada sekarang tidak telus, mengapa tidak bantah dari dulu dan saya lihat mereka seolah-olah takut dengan bayang-bayang sendiri.

-Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) Kebangsaan, Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, PKR Selangor kini telah jauh menyimpang dari landasan politik sebenar kerana dilihat menggunakan kuasa pemerintahan yang ada secara sewenang-wenangnya.

-Presiden Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamaruddin Kachar berpendapat, tiada salahnya kerajaan PKR Selangor membuat keputusan menyediakan dana untuk membuat bantahan itu bagaimanapun ia mestilah menggunakan wang parti.

-Presiden Badan Pemantau Pilihan Raya (Mafrel), Syed Ibrahim Syed Noh berkata, tindakan PKR Selangor menyediakan dana kepada rakyat di negeri itu sebagai sesuatu yang wajar.

Biarpun duit yang mereka gunakan adalah duit rakyat di negeri itu tetapi ia digunakan untuk membantu kepentingan rakyat yang hendak membuat bantahan dan tidak semestinya dana disediakan oleh parti yang memerintah.

Edisi Menunggu Sahur: Takbir Cinta Lagu Dakwah Amy Search

Posted: 04 Aug 2011 01:18 PM PDT


Cukup-cukuplah korang tengok foto anak Ahli Parlimen berbikini tu... sampai sekarang aku tengok masih ada yang mebelek-belek foto tu.. dah la.. nak sahur ni.. besok nak puasa... Jom layan cerita Amy Search peeeewwiiiiiiiiitt!

SELAMA 30 tahun bergelar anak seni, Amy Search mengaku dia tidak pernah menghasilkan lagu atau album khas sempena Ramadan.

Bagaimanapun impian Amy Search atau Suhaimi Abdul Rahman untuk menghasilkan lagu berunsur dakwah berjaya direalisasikan sempena Ramadan ini bersama Yasin atau Muhammad Yasin Sulaiman, 35, pelantun lagu Mimpi Laila.

Bercerita mengenai kerjasama bersama Yassin, Amy berkata, hasrat itusudah lama terpendam cuma tidak berkesempatan untuk berbincang lanjut.

Justeru, sewaktu bertemu Yassin di konsert Maher Zain Oktober tahun lalu, Amy menyatakan hasratnya itu. Tidak lama kemudian terus menghasilkan lagu Takbir Cinta.

"Pertama kali mendengar demo Takbir Cinta saya terus setuju untuk merakamkannya. Namun proses rakaman mengambil masa agak lama. Hampir tiga bulan kerana rakaman dibuat berulang kali sehingga kami puas hati.

"Lagu Takbir Cinta ini istimewa sebab ia khas untuk bulan Ramadan yang mulia ini. Liriknya bertepatan sekali dengan mesej yang ingin disampaikan," katanya Amy.

Menyingkap pengalaman dengan Yasin, Amy berkata, sememangnya dia memilih untuk bekerjasama dengan penyanyi merangkap komposer itu kerana suka dengan elemen world music yang ditampilkan oleh penyanyi nasyid kontemporari itu.

"Satu kepuasan bagi saya apabila bekerja dengan Yasin kerana apa yang saya mahu dia mampu terjemahkannya dengan baik.

"Maka itulah, selain diperdengarkan di corong radio, Takbir Cinta yang berentak balada rock world music itu juga boleh didapati menerusi belian ring back tone," ujar Amy yang berduet dengan Yasin dalam single itu.

Setelah berduet dengan Yasin, Amy kini merancang untuk berduet dengan vokalis kumpulan Dewa, Ahmad Dhani dari Indonesia untuk single dakwahnya yang kedua, Jika Syurga dan Neraka Tak Pernah Ada.

Apabila ditanya mengapa Ahmad Dhani menjadi pilihan, tanpa teragak-agak Amy berkata: "Saya memang berkawan dengan Ahmad Dhani dan buat masa ini kami menunggu waktu yang sesuai untuk merakamkan lagu tersebut."

Jika Syurga dan Neraka Tak Pernah Ada adalah lagu ciptaan Ahmad Dhani. Rakaman lagu berentak moderate itu akan dilakukan di Indonesia.

Terharu aku tengok Amy Search Adzan Maghrib di TV td... Syabas Amy Papa Rock!

Anak Perempuan Ahli Parlimen Mana Yang Pakai Bikini Ni...

Posted: 04 Aug 2011 07:16 AM PDT

Afifa di sebelah kanan
Anwar Ibrahim Atau Azmin Ali Tolong Jawab?

Sumber mengatakan Afifa di lahirkan atas hubungan Anwar dan Shamsidar Tahrin isteri kepada Azmin Ali, Afifa kini dikhabarkan berada di england. Menurut Azmin Ali Timbalan Presiden PKR anaknya ke England untuk sambung belajar, tapi sebenarnya Afifa disorokan di sana. Azmin Ali juga merupakan Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa.

Kenyataan Umi Hafilda adik kepada Azmin Ali

ANWAR DAN AZMIN ALI WAJIB SAMAN UMI HAFILDA JIKA KENYATAAN PALSU !
Kenapa tak berani, adakah sebab umi cakap benar?

Nik Aziz Bazir Duit Rakyat Guna Plat Kenderaan Mewah

Posted: 04 Aug 2011 05:00 AM PDT


Ternyata Nik Abdul Aziz seorang ahli politik yang menggunakan agama untuk kepentingan diri kerana cakap tidak serupa bikin....


Artikel ini Ibarat Ludah Ke Langit Jatuh ke Muka Sendiri...

 


Syaitan PAS Terlepas Di Bulan Ramadhan, Fitnah Najib!

Posted: 04 Aug 2011 03:06 AM PDT


Macammana SETAN ni boleh terlepas masa bulan puasa ni... Mungkin Nik Aziz terlupa tutup pintu neraka kot!

Dakwaan Pas kononnya wujud gerakan dalam UMNO untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak adalah tuduhan tidak benar dan membuktikan Pas sudah ketandusan isu, kata Pengerusi Tetap UMNO, Datuk Badruddin Amiruldin.

Beliau berkata, dakwaan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali yang dibuatnya pada satu sidang akhbar di sini hari ini menunjukkan parti itu sengaja mengadakan isu itu bagi mewujudkan suasana berpecah-belah dalam kalangan anggota UMNO yang kini mantap menyokong Najib.

"Bagaimana seorang presiden parti (Najib) boleh menjadi liabiliti kepada parti yang semakin bagus prestasinya?" kata Badruddin kepada Bernama di sini hari ini bagi mengulas dakwaan Mustafa kononnya UMNO menimbulkan isu Tengku Razaleigh Hamzah bakal menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua pembangkang untuk menutup isu dalaman UMNO dan wujudnya gerakan serius dalam UMNO untuk menjatuhkan Najib sebelum pilihan raya umum ke-13 nanti.

 Apa perjuangan Pas yang sebenarnya.. 
Bulan puasa pun nak tabur fitnah???

RIDHUAN TEE

Posted: 05 Aug 2011 03:36 AM PDT

RIDHUAN TEE


Awasi dakyah Kristian

Posted: 05 Aug 2011 02:36 AM PDT

Artikel ini adalah respon terkini mengenai dakwah Kristian.

Segelintir pihak Kristian hari ini menjadi semakin berani. Desakan, tuntutan dan ugutan dikemukakan kepada kerajaan, walaupun bilangannya kurang daripada 10 peratus. Peluang keemasan ini dimanipulasikan sepenuhnya dalam keadaan umat Islam negara ini begitu tersepit dengan perpecahan yang melanda. Sebelum ini, mereka mendesak kerajaan menubuhkan kementerian hal ehwal bukan Islam. Tindakan ini begitu mencabar kesucian Islam dan mengundang bahaya kepada kedudukan agama Islam selaku agama majoriti dan agama persekutuan jika dibenarkan.

Kebetulan pula, seorang kawan baik saya berketurunan India, beragama Kristian, bersimpati dengan Islam, menelefon saya baru-baru ini. Beliau yang mengajar di salah sebuah sekolah kebangsaan di Kuala Lumpur, mengadukan kepada saya mengenai seorang murid Melayu darjah satu yang diajar oleh guru tuisyen Kristian berbangsa Cina mengenai Kristian dan menghafal lagu-lagu Kristian. Saya mendengar lagu-lagu yang dinyanyikan oleh murid tersebut dengan teliti melalui telefon bimbit guru tersebut yang diserahkan kepadanya. Ternyata, anak kecil yang masih mentah dan tidak berdosa ini telah dicorakkan oleh guru Kristian tersebut melalui kelas tuisyen.

Tindakan guru tuisyen benar-benar keterlaluan dan amat kurang ajar. Saya amat mengharapkan pihak berkuasa akan mengambil tindakan tegas sebelum nasi menjadi bubur. Cukuplah dengan beberapa orang yang telah dimurtadkan secara berani seperti Aishah Bukhari, Azlina Jailani dan sebagainya. Ramai lagi sebenarnya yang menjadi mangsa, ini tidak termasuk yang masih belum dibuktikan. Hakikatnya, perancangan Kristian untuk menjadikan Malaysia sebagai syurga gerakan dakwah mereka memang tidak dapat dinafikan. Ianya bermula sejak mereka di bangku sekolah. Berhati-hatilah dengan guru-guru dan paderi-paderi musang berbulu ayam ini. Mereka akan menggunakan segala platform yang ada, atas nama pertubuhan, kelas tuisyen dan apa jua ruang dan peluang. Tindakan mereka begitu jelas bercanggah dengan perlembagaan persekutuan. Apakah kita masih mahu terus berdiam diri dan bersangka baik?

Berita terbaru mengenai tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) melakukan pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama, di Petaling Jaya kerana terdapat bukti wujudnya percubaan memurtadkan umat Islam di negeri ini langsung tidak mengejutkan saya. Saya amat yakin perancangan jahat ini memang telah lama berlaku. Jika tidak percaya tanya exco Kristian dalam kerajaan negeri Selangor. Cuma dia pura-pura tidak tahu apabila ditanya. Begitu juga paderi-paderi yang terlibat. Ibarat lontar batu sembunyai tangan. Mereka akan cari seribu satu alasan untuk menunjukkan bahawa mereka tidak bersalah. Malangnya kita terlalu berlembut kerana takut undi lari dan kalah dalam pilihan raya. Sedangkan mereka begitu bersatu tanpa berbelah bahagi mempertahankan tindakan mereka.

Kita selalu bertindak menjaga kepentingan jangka pendek, melupakan kepentingan jangka panjang. Jika beginilah cara kita berpolitik, saya amat bimbang semakin ramai orang Melayu akan menjadi Kristian suatu masa nanti. Jangan perjudikan masa depan Islam, buruk padahnya. Gunakan peruntukan perlembagaan sedia ada. Lindungilah Islam sebelum terlambat.

Saya amat mengharapkan kita tidak akan tunduk kepada penafian mereka, seolah-olah mereka tidak bersalah. Mereka mesti disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995. Seksyen itu memperuntukan mereka yang menghina Islam atau menyebabkan agama itu dipandang hina; mempersendakan, mengajuk-ajuk atau mencemuh amalan atau upacara yang berhubungan dengan agama Islam adalah melakukan suatu kesalahan. Mereka yang disabitkan kesalahan itu boleh didenda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya. Ikut saya, peruntukan ini terlalu ringan, undang-undang ini perlu dihalusi lagi untuk diberatkan lagi hukumannya.

Walaupun pihak Kristian menafikan tindakan mereka dengan mengatakan bahawa majlis makan malam diadakan dalam semangat 1Malaysia oleh Harapan Komuniti (NGO Kristian), bertujuan menawarkan bantuan kepada golongan yang tidak bernasib baik dan memerlukan. Semua itu adalah alasan sahaja. Mereka mahu berselindung di sebalik kerja-kerja amal. Dua puluh tujuh tahun dahulu, ketika saya menganut agama Kristian, helah ini juga digunakan untuk mengKristian pelajar-pelajar di asrama. Saya tahu perancangan licik mereka.

Saya memohon kepada Duli-Duli Yang Maha Mulia Tuanku supaya campurtangan dan menjaga kesucian agama Islam daripada perancangan licik segelintir paderi-paderi Kristian ultra kiasu ini sebelum nasi menjadi bubur.

Jika kita mahu pastikan negara-negara Melayu Islam tidak tercemar lagi, seperti pencemaran yang telah mereka lakukan di Singapura dan Indonesia, tidak ada cara lain, selain bertindak tegas menggunakan peruntukan perlembagaan sedia ada. Jangan berlengah lagi. Tindakan perlu diambil terhadap golongan lempar batu sembunyi tangan.

Saya yakin ibu bapa murid tersebut tidak tahu menahu akan perkara tersebut. Jika ibu bapa murid tersebut tahupun, mereka tidak akan mensensasikan isu tersebut. Inilah sifat orang Melayu yang kadangkala meresahkan saya. Kepala sudah dipijak-pijak tetapi masih terus berlembut.

Berbeza sekali dengan sikap agresif ultra kiasu menangani iklan Ramadan TV8 yang dikatakan rasis. Bila hak mereka tercuit sedikit, heboh satu dunia seolah-olah negara bertuah ini begitu zalim terhadap mereka.Saya berulang kali menonton iklan tersebut melalui sebuah laman web. Saya tidak nampak di mana rasis sebagaimana yang didakwa. Tema sekadar menghormati agama sensitiviti umat Islam. Ia tidak ada kaitan sama ada iman kita lemah atau kuat. Takkan sekian lama hidup di negara bertuah ini masih tidak tahu atau tidak faham sensitiviti umat Islam? Apa erti agama Islam sebagai agama persekutuan jika tidak difahami dan dihormati.

Niat iklan tersebut adalah baik. Tetapi telah dimanupulasikan dan disensasikan. Beradab dan bersopan, adalah tuntutan semua agama. Menghormati agama Islam sebagai agama rasmi negara, adalah wajar terutama di bulan Ramadan. Adalah kurang adab jika kita makan di khalayak ketika umat Islam sedang berpuasa, atau sengaja memakai pakaian yang tidak senonoh, yang ditentang oleh semua agama.

Sama seperti mengunjungi majlis kematian orang bukan Islam. Adalah tidak manis jika umat Islam datang dengan pakaian berwarna merah. Saya yakin jika ada umat Islam datang dengan berbaju merah ketika majlis kematian, sudah tentu akan heboh 1Malaysia. Ini yang dikatakan bila kita lakukan sesuatu dikatakan rasis, tidak sensitif, tidak menghormati hak orang Islam.

Bila mereka yang melakukannya itu dikatakan sebagai hak. Ini bukan bermakna agama lain tidak perlu dihormati. Namun, oleh kerana agama Islam adalah agama majoriti dan agama rasmi pula, saya fikir tidak salah jika bukan Islam memberikan sedikit penghormatan. Memang secara peribadi tidak teruja langsung orang makan di depan saya atau mahu telanjang sekalipun ketika berpuasa, nak muntah ada, tetapi kita bercakap soal adab sopan dan sensitiviti.

Siapa yang akan mempertahankan kesucian agama Islam jika bukan kita. Janganlah menggantung harapan bahawa orang lain akan mempertahankan kita. Bila hak ita diambil itu dikatakan hak, bila hak mereka diambil, itu dikatakan rasis dan tidak adil. Licik sungguh politik dan strategi mereka. Apakah ini bukan ultra kiasu namanya? Apabila kerajaan melarang menggunakan nama Allah, menahan Al-Kitab (bible) dalam bahasa Melayu untuk diedarkan, maka berkokoklah mereka dengan mengatakan itu hak mereka. Namun, apabila kita melarang mereka menyebarkan agama Islam kepada orang Melayu kerana bertentangan dengan perlembagaan, maka mereka mencari seribu satu alasan untuk menjustifikasikan tindakan biadab ini.

Bila kita kemukakan bukti nanti, mereka akan canangkan kepada dunia, Malaysia tidak ada kebebasan beragama. Maka gagasan 1Malaysia akan dijadikan hujah untuk mempertahankan tindakan mereka. Malangnya sungguh gagasan ini, sengaja dimanipulasi untuk menghalalkan tindakan mereka. Akhirnya, kita salah, mereka yang betul.

Tidak kurang juga banyak iklan-iklan mengenai perlakuan negatif realiti orang melayu seperti merempit, menagih dadah dan pelbagai lagi, tetapi orang Melayu tidak pernah melompat seperti ultra kiasu ini. Bila kena pada mereka semuanya sensitif, namun bila kena pada kita sebagai umat Islam, mereka senyap sahaja dan kalangan mereka bertepuk tangan.

bumiyang

Posted: 05 Aug 2011 03:15 AM PDT

bumiyang


Kegiatan Kristianisasi Memurtadkan Orang Melayu??? Hasan Ali Pertahan Jais.

Posted: 04 Aug 2011 06:10 PM PDT

Lagi Fitnah Dari Pas???

Posted: 04 Aug 2011 06:49 AM PDT

tunku

Posted: 05 Aug 2011 03:06 AM PDT

tunku


Prophet’s sermon regarding the month of Ramadan

Posted: 04 Aug 2011 08:20 PM PDT

Prophet's sermon regarding the month of Ramadan
"O People! The month of Allah (Ramadan) has come with its mercies, blessings and forgivenesses. Allah has decreed this month the best of all months. The days of this month are the best among the days and the nights are the best among the nights and the hours during Ramadan are the best among the hours. This is a month in which you have been invited by Him (to fast and pray). Allah has honoured you in it. In every breath you take is a reward of Allah, your sleep is worship, your good deeds are accepted and your invocations are answered.
Therefore, you must invoke your Lord in all earnestness with hearts free from sin and evil, and pray that Allah may help you to keep fast, and to recite the Holy Qur'an. Indeed, miserable is the one who is deprived of Allah's forgiveness in this great month. While fasting, remember the hunger and thirst on the Day of Judgement. Give alms to the poor and needy. Pay respect to your elders, have sympathy for your youngsters and be kind towards your relatives and kinsmen. Guard your tongue against unworthy words, and your eyes from scenes that are not worth seeing (forbidden) and your ears from sounds that should not be heard.
Be kind to orphans so that if your children may become orphans they will also be treated with kindness. Do repent to Allah for your sins and supplicate with raised hands at the times of prayer as these are the best times, during which Allah Almighty looks at His servants with mercy. Allah Answers if they supplicate, Responds if they call, Grants if He is asked, and Accepts if they entreat.
O people! You have made your conscience the slave of your desires. Make it free by invoking Allah for forgiveness. Your back may break from the heavy load of your sins, so prostrate yourself before Allah for long intervals, and make this load lighter. Understand fully that Allah has promised in His Honour and Majesty that, people who perform salat and sajdah (prostration) will be guarded from Hell-fire on the Day of Judgement.
O people! If anyone amongst you arranges for iftar (meal at sunset) for any believer, Allah will reward him as if he had freed a slave, and Allah will forgive him his sins. A companion asked: "but not all of us have the means to do so" The Prophet (SAWS) replied: Keep yourself away from Hell-fire though it may consist of half a date or even some water if you have nothing else.
O people! Anyone who during this month cultivates good manners will walk over the Sirat (bridge to Paradise) on the day when feet will tend to slip. For anyone who during this month eases the workload of his servants, Allah will make easy his accounting, and for anyone who doesn't hurt others during this month, Allah will safeguard him from His Wrath on the Day of Judgement. Anyone who respects and treats an orphan with kindness during this month, Allah shall look at him with kindness on that Day. Anyone who treats his kinsmen well during this month, Allah will bestow His Mercy on him on that Day, while anyone who mistreats his kinsmen during this month, Allah will keep away from His Mercy.
Whosoever offers the recommended prayers during this month, Allah will save him from Hell, and whoever observes his obligations during this month, his reward will be seventy times the reward during other months. Whoever repeatedly invokes Allah's blessings on me, Allah will keep his scale of good deeds heavy, while the scales of others will be tending to lightness. Whoever recites during this month an ayat (verse) of the Holy Qur'an, will get the reward of reciting the whole Qur'an in other months.
O people! The gates of Paradise remain open during this month. Pray to your Lord that they may not be closed for you. While the gates of Hell are closed, pray to your Lord that they never open for you. Satan has been chained; invoke your Lord not to let him dominate you."

Dearth Of Issues, So PAS Creates Lies About Najib And Umno - Badruddin

Posted: 04 Aug 2011 09:00 AM PDT

KUALA LUMPUR, Aug 4 (Bernama) -- PAS has run of issues that it has resorted to claiming the existence of a move in Umno to topple party president Datuk Seri Najib Tun Razak, said Umno permanent chairman Badruddin Amiruldin.
He said that claim made by PAS secretary-general Datuk Mustafa Ali at a news conference here today, showed that PAS was deliberately creating an issue to make Umno appear divided when it was actuallly solidly behind Najib.
"How can a party president (Najib) be a liability to the party whose performance has been improving?" he said to Bernama today.
He was commenting on Mustapa's statement that Umno had created the issue of Tengku Razaleigh Hamzah to be replacing Datuk Seri Anwar Ibrahim as Opposition Leader to cover up Umno's own internal issues and the serious move within Umno to bring down Najib before the 13th general election.
Badruddin said until now, Umno was still the strongest party where each party member was loyal to the president, deputy president and vice-presidents.
"There are no factions in Umno, and I ask that he (Mustafa) watch his mouth and not lie during this holy month of Ramadan," he said.
Badruddin said Najib "is a good listener and we see now that not only the party members are supporting him, but the people as well".
Umno vice-president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal regards PAS' claim about Najib and Umno as the opposition's dirty politics aimed at weakening and dividing Umno.
"The claim is not true. The prime minister is not a liability. This has been proven by BN's victory in several by-elections," he told Bernama.
Mohd Shafie said Umno was now on the right track in winning back public support for the party.
"I believe the prime minister is well accepted by all quarters, including the general public," he said.

tunku : i wonder how a party that called themselves as islamic party can make such big slander and lie during ramadhan month? if they had said that during pak lah's tenure as pm, then we believe it.najib is doing great for umno and bn.bn and umno getting more supports now compare 2008,so why would bn or umno wants him to step down? not only support for bn or umno, economically we are doing much better now compare with pak lah's tenureship as pm.stop making slanders pas.fear Allah.

Taipingmali (tm)

Posted: 05 Aug 2011 01:51 AM PDT

Taipingmali (tm)


Kenyataan Media Presiden PERKASA: Merujuk kpd berita JAIS SERBU MAJLIS GEREJA METHODIST DAMANSARA UTAMA

Posted: 05 Aug 2011 12:38 AM PDT

PERKASA MENGESA SEMUA PIHAK TIDAK PERLU TUDUH MENUDUH DAN MELENTING KERANA KEPENTINGAN POLITIK.

Isu ini wajar di beri peluang kpd pihak JAIS MENYEDIAKAN LAPURAN LENGKAP DAN JAIS HENDAKLAH DI HORMATI KERANA JAIS ADA TANGGUNGJAWAB YG TELAH D AMANAHKAN MENGIKUT UNDANG2.

Jangan jadi cerita saperti d Pulau Pinang sebelum ini,bila terdedah,macam2 penafian serta kecaman terhadap utusan,tapi akhirnya seorg ahli dap,bernama Razali yg turut hadzir membuat lapuran polis dan mendedah kebenaran apa yg berlaku.

Oleh itu majlis atas nama program kebajikan wajar d pantau kerana d sebalik program tersebut,ada ajenda halus utk mengabui umat melayu islam yg daif melalui berbagai bantuan.

Gerakkan aktiviti seumpama ini sudah lama d jalankan.Walaupun d Msia ada kebebesan beragama,

TAPI sebarang bentuk kegiatan keagamaan oleh lain lain agama yg melibatkan umat Islam,mesti berhati hati,apatah lagi majlis yg d buat dalam gereja atau kuil.Ini kerana Islam Agama Rasmi persekutuan dan pihak penganut agama lain tidak boleh cuba mendakwah org Islam memeluki agama mereka,kerana ianya salah d sisi undang2.

Jangan guna alasan kebebasan beragama utk melakukan kegiatan2 terhadap umat islam dgn mengunakan progran bantuan kemiskinan.Ianya boleh d buat cara lain spt menyumbang kpd institusi2 yg sah.

JAIS jangan gentar menjalankan tugas dan Allah berserta org yg benar.

Presiden Perkasa
(Dato Ibrahim Ali)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Posted: 05 Aug 2011 12:33 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tindakan YB Dr Hassan Ali Salah

Posted: 04 Aug 2011 05:19 PM PDT

Dr Hassan Ali terlalu gopoh dan mengikut nafsu apabila menyerbu sebuah gereja di Damansara Utama yang menganjurkan majlis berbuka puasa.

Sebagai Exco Agama dia perlu tengok dari jauh dan menerima laporan sahaja. Selangor ada JAIS, biarlah mereka yang buat kerja tu semua.

Lagi pun Dr Hassan perlu hormat dengan keputusan Pas yang membenarkan Kristian menggunakan kalimah Allah.

Sebagai rumah Allah, gereja tersebut bebas untuk menganjurkan sebarang jenis majlis atas nama Allah.

Oleh itu Dr Hassan Ali perlu dihadapkan ke jawatan kuasa disiplin Pas supaya tindakan boleh diambil terhadap beliau.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

ANWAR MENDAHULUI KEPUTUSAN MAHKAMAH

Posted: 04 Aug 2011 08:35 AM PDT

KeadilanDaily Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor enggan ke mahkamah sebagai saksi dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana bimbang konspirasi mereka terbongkar.

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, Najib dan Rosmah tidak mungkin dapat menyembunyikan penglibatan mereka dalam kes itu, sekiranya dipanggil ke mahkamah.

Ini kerana bukti menunjukkan Najib berjumpa dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan, dua hari sebelum pengadu itu membuat laporan polis pada 28 Jun 2008, mendakwa diliwat Anwar. Selain itu Saiful juga bertemu Datuk Mumtaz Jaafar iaitu pembantu khas kepada Rosmah.

Kenyataan Najib dan isterinya turut direkodkan oleh Pegawai penyiasat DSP Jude Pereira sepertimana yang diberitahu pegawai polis itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Mac lalu.

"Dalam dua-dua latar belakang ini, Najib dan Rosmah ada peranan penting dalam keseluruhan kes fitnah ini. Kalau mereka disoal siasat, saya tidak yakin mereka boleh sembunyikan konspirasi ini.

"Ia akan mengesahkan pendapat rakyat bahawa mereka terlibat dalam keseluruhan konspirasi fitnah ini.

"Kita tahu di mahkamah, soalan akan ditanyakan secara khusus, sebab itu mereka tidak berani tampil sebagai saksi," kata Rafizi kepada Keadilandaily.

Tambahnya lagi, Najib sepatutnya menggunakan peluang yang ada untuk membersihkan imejnya dengan hadir ke mahkamah, namun ternyata mengelak berbuat demikian.

"Kalau betul Najib tak terlibat dia boleh hadir sebagai saksi kerana ia baik untuk imejnya dan Rosmah. Lebih baik tampil di mahkamah berikan keterangan yang betul," katanya.

Sementara itu, beliau turut menyatakan kes itu hanya mengulangi semula skrip pada 1998 dengan beberapa watak masih dikekalkan.

"Kaedahnya sama dari segi cara , malah watak-watak dari 1998 juga adalah orang yang sama seperti Musa Hassan (bekas Ketua Polis Negara) dan Rodwan Yusof (bekas Ketua Polis Melaka).


Justeru mahkamah akan memutuskan Isnin ini sama ada permohonan Anwar memanggil 15 orang saksi termasuk Najib dan Rosmah untuk dibawa ke mahkamah dibenarkan atau sebaliknya.

 NOTA KAKI:


RAFIZI RAMLI sekali lagi menjadi ayam sabung Anwar dalam isu liwat Anwar vs Saiful.  Rafizi dan ramai lagi balaci dan macai Pas dan Pkr diseru untuk terus mainkan isu keengganan Najib, Rosmah, bekas IGP Musa Hassan dan Rodhwan Yusof untuk turun ke mahkamah sebagai saksi kes liwat Anwar Saiful.

Anwar sudah pun didapati bersalah oleh mahkamah ( sekarang Anwar perlu membela diri ) atas tuduhan meliwat Saiful.  Tuduhan liwat kali ini lebih kuat berbanding kes liwat Azizan Abu Bakar pada tahun 1997 dahulu.

Kes liwat Anwar dan Azizan, doktor tidak menemui sebarang sampel DNA dalam dubur Azizan tetapi dakwaan Azizan diliwat sebanyak 18 kali adalah benar. Ia kerana pemeriksaan dubur menunjukkan memang terdapat kesan liwat. Ia juga termasuk pemeriksaan dubur terhadap mangsa liwat yang lain seperti Sukma dan juga benggali Pakistan yang menjadi penulis teks ucapan Anwar.

Bukan kes liwat sahaja yang berjaya dibongkar oleh polis, ia juga termasuk aktiviti seks Anwar dengan wanita-wanita lain termasuk isteri orang yang bekerja di butik Sukma. Hasil siasatan membuktikan Shamsidar juga terlibat dan mengaitkan saksi utama kes iaitu Dato Nallakarupan.

Nala ialah paling naya kerana dalam mencari bukti-bukti kes seks yang melibatkan Anwar, pihak polis telah menemui pistol dan peluru yang disimpan secara haram oleh Nala di dalam peti besinya.  Nala akhirnya merengkok di dalam penjara kerana kesalahan menyimpan senjata api tanpa lesen.

Anwar merengkok dalam penjara kerana salah guna kuasa dalam  dengan mengarahkan polis mengikut telunjuk beliau dalam memanipulasikan kes liwat dan salah laku seks yang didedahkan oleh Ummi Hafilda.

Anwar didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 2(1) Ordinan 22 (Kuasa-kuasa Perlu) Darurat 1970 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman maksimum penjara 14 tahun atau denda RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

Seramai 52 saksi telah dipanggil untuk memberi keterangan terhadap beliau atas empat pertuduhan rasuah bagi melindungi salah laku seksnya.

Perbicaraan yang sepatutnya berjalan dengan aman dan baik akhirnya menjadi huru hara kerana penyokong Anwar telah membuat demontrasi jalanan (Reformasi mendedah Tun Mahathir meletak jawatan) dan lapan belas hari kemudian pada 20 September beliau ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) kerana para penyokongnya mencetuskan kekacauan di Kuala Lumpur selepas satu perhimpunan haram. (berlaku episod mata lebam)

Akan tetapi dalam kes liwat terhadap Saiful, Anwar gagal mencetus huru hara di jalanan seperti 1998. Kejayaan Anwar hanya bertahan beberapa jam sahaja pada 9 Julai 2011 yang lalu dengan memperdajalkan Ambiga dan PASBODOH dalam agenda berShit 2.0.

Rafizi Ramli hanya berusia 21 tahun sewaktu Anwar dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan pada ketika itu Rafizi hanya seorang pelajar kolej di Scotland sebelum memasuki Leed University. Apalah yang dia tahu tentang Anwar.

Semalam, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dimaklumkan oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden bahawa Najib dan Rosmah,akan hanya ditemubual jika mereka disepina dengan alasan mereka bukan saksi utama. Ia termasuk juga bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas ketua polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Yusof.


Inilah yang membuatkan Anwar menjadi gusar dan mengajak macai-macai Pas dan Pkr yang tak berapa kerat untuk menghentam Najib suami isteri dan juga bekas pegawai polis kanan.

Apakah pembunuhan Dr Rohani mirip kepada pembunuhan Sosilawati ?

Posted: 04 Aug 2011 06:22 AM PDT

Hari ini negara dikejutkan dengan berita kematian seorang pegawai kanan kerajaan. Timbalan Pengarah Jabatan Veterinar Negeri Perak maut di cekik di Lakeside Apartmen Tambun Ipoh.

JIRAN menunjukkan dimana mayat Timbalan Pengarah Jabatan Veterinar Perak, Dr Rohani Kasim (gambar kecil), ditemui di tangga apartmennya, Permai Lakeview, di The Haven, dekat Tambun,

Jenazah Dr Rohani Kassim dikebumikan di Kampung Parit Haji Ali, Bagan Serai, petang ini.  Beliau pernah kerugian RM15,000 apabila rumahnya dipecah masuk dua minggu lalu.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir dalam kenyataan akhbar memberitahu kerajaan negeri menyumbang sebanyak RM8,000 kepada keluarga Allahyarham Rohani.'

Apakah motif pembunuhan sebenarnya. Jika dirompak mengapa mayatnya dijumpai oleh jiran di tangga kondo. Bahagian tangga biasanya digunakan apabila berlaku kecemasan sahaja.

Banyak persoalan yang perlu disiasat. Jika berlaku rompakan dan penjenayah terpaksa membunuh mangsa, ia akan dilakukan didalam rumah. Mangsa mungkin dihentak dengan benda keras atau mangsa ditembak menggunakan pistol atau ditikam dengan objek keras dan tajam.

Kediaman mewah semestinya mempunyai CCTV yang akan merakam dan mengesan kenderaan yang keluar masuk ke kawasan tersebut.

Apakah pembunuhan ini mempunyai kaitan dengan tugas beliau. memandangkan Dr Rohani Kasim adalah orang yang bertanggung jawab terhadap industri verterinar negeri Perak.

Apakah beliau seorang doktor atau pengarah yang tegas dan sukar bertolak ansur apabila berdepan dengan  pelanggan?


Buku log beliau dan buku log jabatan di negeri dan daerah perlu disiasat untuk rewind balik, apa yang berlaku sebenarnya dalam tempoh sebulan dua yang lalu.

Nampaknya makin banyak persoalan yang perlu disiasat oleh pihak polis dan TM yakin PDRM mampu menyelesaikan kes ini dalam masa terdekat.

Bonus Kakitangan Awam 2011

Posted: 04 Aug 2011 04:12 AM PDT

CUEPACS sekali lagi mohon kerajaan timbang pemberian dua bulan bonus kepada penjawat awam tahun ini sebelum hari raya - Presiden, Omar Osman
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saran tubuh RCI siasat indentiti lelaki lucah

Posted: 04 Aug 2011 04:10 AM PDT

Dalam Penerbangan Pagi ke Langkawi
Azam depan Istana Negara
Kini mangkuk YB Dato Seri Anwar Ibrahim bergoyang dangdut lagi ekoran peguam yang pernah mengambil kes Ummi Hafilda Tetuan Mohd Khairul Azam Abdul Aziz melalui MAGARAN telah menyerahkan memorandum ke Istana Negara.

Buzze Azam pernah pekena Anwar dengan bergambar dengannya dalam penerbangan Air Asia dari LCCT Sepang ke Langkawi hari Ahad 10 Julai 2011 sehari selepas Anwar tersadai di Hospital Pantai Kuala Lumpur.

Bila Azam memperkenalkan diri bahawa beliau peguam Ummi , Anwar terus berlalu dengan penuh malu dan marah. Kalau bukan dalam Flight mau dihamunnya si Azam tu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HERO KECIK

Posted: 05 Aug 2011 01:47 AM PDT

HERO KECIK


Promosi Bulan Puasa

Posted: 04 Aug 2011 01:11 AM PDT

Anak Azmin Ali Kata Sumber Rapat
Gomo pun tak tahu kesahihan berita ini namun mengikut sumber rapat Keluarga Azmin sendiri gambar ditas ini adalah gambar anak beliau. Emmm anak yang mana tak pasti lah tapi yang pasti diantara semua anak Azmin Ali tu seorang adalah Anwar hasil Benih Anwar Ibrahim dan Shamsidar.

Tak kesahla anak sapa, tapi kalau tengok cara bergambar tu, ada teman rapat yang bertanya berapa kena bayar kalau nak paku satu malam. Kalau boleh dua2 dia nak paku..Pasti glamour tahap babi bila tahu yang di paku tu anak seorang ahli parlimen. Kena plak ahli parlimen PKR... siap alas bendera PKR atas tilam...

Berapa kena bayar nie kalau Paku.... Paku jangan tak Paku

Sahabat-Gunung

Posted: 05 Aug 2011 01:32 AM PDT

Sahabat-Gunung


Robohkan Asrama Yayasan Selangor- Inilah Model Negeri Berkebajikan PKR Selangor

Posted: 05 Aug 2011 01:06 AM PDT

Kuala Lumpur, 5 Ogos- Adakah ini modul negeri kebajikan PKR Selangor? Tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mahu merobohkan Asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan membuktikan mereka kerajaan berkebajikan sebagaimana yang mereka laung-laungkan selama ini.

Timbalan Ketua Bahagian Subang, Datuk Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid berkata, ini membuktikan kerajaan Selangor tak ambil peduli dan tidak tahu bagaimana nak mengurus tadbir satu Yayasan bagi kemajuan anak-anak Melayu Selangor dari segi pendidikan.

"Menteri Besar, Tan Sri Khalid memandang remeh kewujudan Yayasan ini malah mengabaikan asrama dan pembelajaran anak-anak murid Yayasan, tiada pembelaan darinya.

Inilah yang saya katakan, inilah kemungkinan modul negeri kebajikan pimpinan PKR negeri Selangor," ujarnya.


Asrama Yayasan Selangor
selama ini telah memberi khidmat bakti melahirkan insan "khamil", kini hendak dirobohkan semata-mata dengan alasan yang tidak boleh diterima akal. Semua ini berlaku pastinya dengan niat rakus membangunkan tapak ini nanti bagi membolehkan ada -mana pihak mengaut keuntungan peribadi.

"Saya percaya
, alasan yang diberikan oleh pihak bertanggungjawab sekadar "wayang dan lakonan" bagi kerajaan Tan Sri Khalid terus membodohkan rakyat Selangor.

Tiada pembelaan oleh kerajaan selangor terhadap satu institusi y
ang cukup murni, yang selama ini menjadi harapan pendidikan kepada anak-anak Selangor yang pintar tapi kurang kemampuan wang ringgit untuk meneruskan pelajaran ke tahap yang tinggi. Ini membuktikan Tan Sri Khalid dan kerajaannya tidak ada rasa tanggungjawab sosial kepada anak-anak Selangor ini yang bernaung di bawah Yayasan," tambahnya.

Muka Hidayah Shahril Yang Mulut Celupar

Posted: 04 Aug 2011 07:32 PM PDT

Sumber: Buaya-Merah



Ini lah dia Hidayah iaitu isteri Ketua Pasukan Singapura yang menggelar penyerang sensasi Safee Sali sebagai monyet.

Mentang-mentang la menang nasib menentang Malaysia dah berlagak dan sombong pulak..



Dr Rosti Mangsa Kerakusan Tangan Kotor Pakatan Pembangkang

Posted: 04 Aug 2011 04:45 PM PDT

Pemuda UMNO hari ini menyelar sikap dan tindak tanduk kerajaan Selangor yang sanggup melibatkan soal politik di dalam institusi pendidikan di negeri berkenaan yang dikhuatiri boleh menjejaskan masa depan pelajar.

Pengerusi Biro Pelajarannya, Sdr Gasing Saling berkata agenda pendidikan tidak sepatutnya dilibatkan dengan soal politik kerana ianya langsung tidak menggambarkan profesional dan kematangan berpolitik.

Menurut beliau soal pendidikan perlu diutamakan dan sepatutnya dijadikan sebagai salah satu agenda penting kerajaan negeri untuk melahirkan pelajar cemerlang sekaligus menjadikan mereka sebagai pemimpin pelapis pada masa akan datang.

"Inilah akibatnya apabila mereka yang menguruskan kerajaan negeri lebih mengutamakan politik…Seingat saya daripada awal lagi pelbagai masalah dalam pendidikan di negeri ini. Isu Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK), isu yang sama di dalam Yayasan Selangor dan macam-macam lagi.

"Kita sesungguhnya kesal dan sedih kerana mereka tidak mengotakan apa yang dikata kerana jelas setelah mendapat kuasa, mereka begitu rakus menggunakan kuasa yang ada demi kepentingan kuasa dan sebagainya," katanya.

Beliau mengulas peletakan jawatan Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel), Datuk Dr Rosti Saruwono dengan notis 24 jam dipercayai akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran kerajaan PKR Selangor.

Gasing seterusnya menegaskan Dr Rosti seorang penjawat awam dan pendidik yang benar-benar amanah yang sanggup mengorbankan dirinya gara-gara tidak mahu menjadi seorang pengkhianat kepada intitusi pendidikan yang melahirkan kejayaan kepada anak-anak bangsa.

"Jika benarlah terdapatnya tekanan politik daripada pihak tertentu hingga menyebabkan Dr Rosti mengambil tindakan sedemikian rupa, saya anggap beliau sebagai pendidik yang benar-benar mempunyai jiwa yang ikhlas untuk anak-anak bangsanya.

"Selain itu, ianya amat jelas beliau mahukan agenda pendidikan negara tidak dibolosi oleh mana-mana pemikiran sempit yang hanya mengutamakan kepentingan parti dan diri sendiri," katanya. -MediaUMNO

PANEH MIANG

Posted: 05 Aug 2011 01:26 AM PDT

PANEH MIANG


Alamak...camno boleh kantoi?!

Posted: 04 Aug 2011 08:11 PM PDT

1. Bagus juga apabila kes Mismah MyPR-MyKad ini dibangkitkan. Sekurang-kurangnya ramai yang ambil tahu perihal Perlembagaan Persekutuan walaupun sepanjang hidup mereka tidak pernah sekalipun membuka, apatah lagi membaca Perlembagaan Persekutuan Malaysia.

2. Kini sudah ada yang faham apa yang dimaksudkan mengenai Perkara 14, Perkara 15, Perkara 16 dan Perkara 19 dalam Perlembagaan Persekutuan. Malah sudah ramai yang tahu mengenai kod 71 berkaitan taraf pendatang, yang sebelum ini tiada siapa pun yang mengambil berat mengenainya.

3. Sewajarnya setiap rakyat Malaysia yang cintakan negara serta mendaulatkan undang-undang, wajib menyimpan satu buku Perlembagaan Persekutuan di rumah masing-masing. Cuma RM10 saja harganya jika hendak dibandingkan dengan nilainya yang tinggi berkenaan hak rakyat Malaysia yang sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sejak 1957 hingga kini.

4. Kami tidak mahu ulas tentang kes Mismah yang hebat diperdebatkan sama ada di media massa mahupun maya. Walaupun timbul persoalan bagaimana akhir-akhir ini maklumat sulit kerajaan dengan mudahnya bocor kepada pembangkang? Adakah kerana begitu ramai trojan horse dalam kerajaan yang menyebabkan kerajaan hari ini begitu fragile yang memungkinkan negara terdedah kepada ancaman keselamatan? Itu dah jadi cerita lain yang mungkin akan kami kupas pada masa hadapan.

5. Apa yang ingin kami sentuh adalah berkenaan senario yang berlaku dalam negara hari ini yang telah sekian lama dipengaruhi oleh manusia pendatang seperti Mismah.

6. Gaya hidup, budaya, status ekonomi serta status quo bumiputra Malaysia semakin lama kian terhakis dan ditolak perlahan-lahan oleh kumpulan pendatang di negara ini, dan menjadi bertambah pelik apabila golongan pribumi seolah merestui dominasi pendatang secara sedar mahupun tidak.

7. Kami ingin beri contoh beberapa senario yang sering kelihatan berlaku disekeliling kita hari ini tetapi jarang diambil peduli:-

Senario 1

Orang Siam atau dikenali sebagai Patani dahulunya berhijrah ke Malaysia untuk bekerja di warung atau kedai makan milik Melayu. Hari ini ramai golongan Patani memiliki taraf penduduk tetap dan ramai juga yang memohon untuk menjadi warganegara. Sebahagian besar daripada mereka berkahwin dengan pribumi, dan kini ramai dikalangan mereka menguasai kedai atau warung makan yang bersepah di tepi jalan dikenali sebagai "Kedai Tomyam". Mereka yang asalnya merupakan golongan pekerja @ kuli, kini berubah status kepada pemilik aka tokey kedai makan.

Senario 2

Warga Indonesia asalnya berhijrah ke Malaysia untuk bekerja di sektor perindustrian, perladangan, mahupun construction. Mereka hadir beramai-ramai untuk menjadi buruh kasar terutamanya di tapak projek. Setelah mendapat kemahiran, mereka bekerja pula dengan syarikat kantraktor Melayu terutamanya pemilik lesen kelas F. Apabila perjanjian dibuat antara kontraktor Melayu dengan pelanggan, setelah pulang, kebiasaannya buruh Indonesia yang bekerja dengan kontraktor Melayu ini akan datang semula untuk berjumpa dengan pelanggan tersebut sekaligus menawarkan perjanjian dengan harga yang lebih murah; menyebabkan secara tidak langsung mereka telah menutup peluang pekerjaan majikan mereka sendiri. Hari ini ramai juga warga Indonesia yang telah mendapat taraf penduduk tetap dan memulakan perniagaan sendiri sebagai kontraktor kecil-kecilan seperti renovation kediaman, wiring, piping etc. Malah ramai dikalangan warga Indonesia yang terlibat dalam pelbagai perniagaan kecil-kecilan seperti menjual buahan, sayuran, air, burger etc. yang terdapat merata di negara ini.

Senario 3

Sangat sukar menemui restoran mamak di sekitar tahun 70an dan 80an. Jika wujud pun ketika itu, kebanyakannya hanya gerai biasa yang terdapat di bawah-bawah pokok berhampiran pejabat, mahupun stesen bas atau keretapi. Kini kedai mamak seolah macam sebuah industri. Setiap 1 kilometer radius akan kelihatan kedai mamak di mana sahaja terutamanya di kawasan bandar. Pekerja kedai mamak diimport khas dari India dan dilatih untuk bekerja. Dan kebanyakannya pula terdiri daripada pendatang India yang bukan pun beragama Islam, tetapi cukup dengan lakonan memakai kopiah dan menggantungkan ayat suci Quran di restoran, maka ramailah Melayu terpedaya yang datang berkunjung. Terdapat juga pendatang asing India ini yang berkahwin dengan penduduk tempatan yang kebanyakannya terdiri daripada minah karen, dan akhirnya mendapat taraf penduduk tetap. Apabila sudah terlatih bekerja di restoran, pendatang India ini akan membuat pinjaman (biasanya daripada Ah-Long India) untuk membuka perniagaan mereka sendiri. Akhir dapat kita saksikan bagaimana pesatnya restoran mamak ini berkembang.

Namun satu senario yang agak menyedihkan jika anda perasan, di suatu sudut di kebanyakan restoran mamak terdapat Melayu yang menjual dan membuat masakan Melayu. Sama ada mereka menyewa tapak atau memang bekerja dengan restoran mamak, ia bukanlah suatu pemandangan yang membanggakan. Gambaran sedemikian memberi makna bagaimana mamak kini mendominasi bangsa Melayu dan Melayu seolah kelihatan terpinggir hingga terpaksa bekerja di restoran milik pendatang. Tambah menyedihkan apabila Melayu juga yang paling ramai menempek di kedai mamak, sekaligus menyokong perkembangan restoran mamak.


8. Di atas adalah beberapa contoh senario yang sudah, sedang dan akan berterusan berlaku sekiranya pribumi masih tidak mengendahkan ancaman senyap yang sedang dihadapi daripada kaum pendatang. Walaupun golongan pendatang ini tidak ramai, tetapi mereka boleh jadi dominan di negara ini.

9. Hari ini ramai pendatang asing dari China dan India dibawa masuk ke negara ini untuk bekerja atau belajar. Sejak sekian lama Menteri Sumber Manusia terdiri dikalangan bukan pribumi yang 'membenarkan' kemasukan warga asing begitu berleluasa hingga menjadi ancaman pula kepada status quo pribumi Malaysia.

10. KDN tidak sewajarnya diterajui oleh PONDAN. Memberi muka kepada pendatang asing dengan sewenang-wenangnya seperti penangguhan Program Pemutihan PATI, membuktikan bahawa KDN tidak tegas dalam menangani sebarang masalah pendatang asing, apatah lagi masalah lain di bawah bidang kuasa KDN sehingga menyebabkan kerajaan sering dipandang leweh. Anda boleh saksikan bagaimana kelakuan jelek kaum pendatang ketika ingin memperbaharui permit di pejabat-pejabat Imigresen di seluruh negara.

11. Pemberian taraf penduduk tetap atau kewarganegaraan tidak boleh lagi diberikan dengan mudah. Jika perlu, Perlembagaan Persekutuan berkaitan kewarganegaraan berdasarkan kuatkuasa undang-undang perlu dikaji dan digubal semula dengan syarat yang lebih ketat. Malah PATI ini tidak wajar dibiarkan terlalu berleluasa sehingga boleh menimbulkan kegerunan di kalangan rakyat Malaysia sendiri.

12. Jangan sampai akhirnya pribumi terpaksa merintih di bumi sendiri.

Ustaz Moden's Weblog

Posted: 04 Aug 2011 11:44 PM PDT

Ustaz Moden's Weblog


Istilah Bid’ah Mengikut Pandangan Ulama Termasuk Ibnu Jawzi

Posted: 04 Aug 2011 07:40 PM PDT

Definisi Bid'ah Mengikut Ahlul Sunnah wal Jamaah

Oleh: Sheikh DR. Gibril Fouâd Haddâd

Tulisan ini terbahagi kepada dua bahagian:

I. Definisi Bid'ah oleh Imam al-Shafi'e (ra).

II. Pembahagian Bid'ah di kalangan Ahlul Sunnah wal Jamaah dan selainnya.

I. Definisi Bid'ah Mengikut Imam Shafi'e:

Sumbangan besar Imâm al-Shâfi`î (ra) dalam ilmu Usul al-Fiqh ialah pembahagian beliau terhadap makna 'perkara baharu' (al-bid'ah) dan 'perkara baharu yang diadakan' (al-muhdathât) iaitu samada 'baik' atau 'buruk bergantung kepada samada perkara itu selari dengan Shari'at.

Ini diriwayatkan secara Sahih dari dua muridnya yang terkenal pada zaman akhir kehidupan beliau iaitu, pakar hadith Mesir, Harmala ibn Yahyâ al-Tujaybî dan al-Rabî` ibn Sulaymân al-Murâdî:

Harmala menyebut, "Aku mendengar Imam al-Shâfi'e (r.a) berkata:

"Bid'ah itu dua jenis (al-bid'atu bid`atân)".

"Bid'ah yang dipuji (bid'ah mahmûdah) dan bid'ah yang dikeji (bid'ah mazmûmah).

Apa yang selari dengan Sunnah itu dipuji (mahmûdah) dan apa yang bertentangan itu dikeji (mazmûmah)."1

Beliau menggunakan dalil dari kenyataan Saidina 'Umar ibn al-Khattâb (r.a) kepada jemaah yang mengerjakan Sembahyang Terawih di bulan Ramadân dengan katanya:

"Alangkah cantiknya bid'ah ini!".

Al-Rabî` juga meriwayatkan kenyataan yang sama bahawa Imam Al-Shâfi`î berkata kepada kami:

'Perkara baharu yang diada-adakan itu dua jenis (al-muh dathâtu min al-umûri darbâin):

Pertama, perkara baharu yang bercanggah dengan al-Qur'an atau Sunnah atau athar Sahabat atau ijmâ' para ulama', maka bid'ah itu adalah sesat (fa hâdhihi al bid'atu dalâlah).

Kedua, ialah perkara baharu yang diadakan dari segala kebaikan (mâ uhditha min al-khayr) yang tidak bertentangan dengan mana- mana pun di atas, dan ini bukan bid'ah yang dikeji (wa hâdhihi muhdathatun ghayru madhmûmah).

`Umar (r.a) berkata terhadap sembahyang Terawih berjemaah di bulan Ramadhan:"Alangkah cantiknya bid'ah ini!" bermaksud bahawa 'perkara baharu' yang diada adakan yang belum ada sebelum ini, tetapi ianya tidak bercanggah dengan perkara diatas (Al-Qur'an, Sunnah, athar Sahabat dan Ijma').'"2

Oleh itu, Imam al-Shâfie telah meletakkan suatu kriteria asas, yang perlu digunakan dalam menjatuhkan hukum terhadap sesuatu 'perkara baharu'. Sehubungan dengan itu Imâm al-Haytamî, Qâdî Abû Bakr Ibn al-`Arabî, dan Imâm al-Lacknawî seterusnya menyambung:

"Bid'ah dari segi Shari'atnya ialah apa jua perkara baharu yang diadakan yang bertentangan dengan hukum yang diturunkan Allah, samada berdasarkan dalil-dalil yang nyata atau pun dalil-dalil umum". 3

"Hanya Bid'ah yang menyalahi Sunnah sahaja yang dikeji".4

"Bid'ah ialah semua perkara yang tidak wujud dalam tiga kurun pertama Islam dan di mana ianya tidak mempunyai asas bersumberkan empat sumber hukum Islam".5

Kesimpulannya, ianya tidak memadai bagi sesuatu perkara itu dikira 'bid'ah' [dan sesat] hanya semata-mata kerana ianya 'perkara baharu'; tetapi ianya perlulah juga dimasa yang sama bertentangan dengan Islam.

Al-Bayhaqî mengulas kenyataan al-Rabî :

"Begitu juga dalam hal perdebatan aqidah (kalâm) dengan pereka bid'ah, apabila mereka ini mula mendedahkan perbuatan bid'ah (penterjemahan ) dalam aqidah mereka kepada masyarakat awam. Walaupun kaedah kalam merupakan 'perkara baharu' namun ianya dipuji (mahmudah) kerana ianya bertujuan untuk mendedahkan kepalsuan pereka bid'ah itu, seperti mana yang kita sebutkan sebelum ini.

Rasulullah dan begitu juga para Sahabat ditanya soalan berhubung dengan Qada' dan Qadar, yang jawapannya sepertimana telah sampai kepada kita hari ini. Namun pada masa itu, para Sahabat sudah berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Rasulullah . Namun sebaliknya di zaman kita ini pereka bid'ah tidak lagi berpuas hati dengan jawapan yang sampai kepada kita (daripada Rasulullah dan para Sahabat), dan mereka tidak lagi menerimanya. Oleh itu bagi menangkis serangan mereka, yang mereka sebarkan kepada umum, perlu bagi kita berhujah menggunakan kaedah pembuktian yang diterimapakai oleh mereka sendiri. Dan sesungguhnya kejayaan itu datangnya dari Allâh jua".6

Ini merupakan pembelaan Imâm al-Bayhaqî secara terang-terang terhadap keperluan kalâm dan sifatnya yang selari dengan tuntutan Sunnah demi mempertahankan [Islam] dari pereka bid'ah. Pendirian yang hampir sama juga boleh dilihat dikalangan para Imam besar seperti Ibn `Asâkir, Ibn al-Salâh, al-Nawawî, Ibn al-Subkî, Ibn `Abidîn dan lain-lain.

II. Pembahagian Bid'ah di kalangan 'ulama' Ahlul Sunnah wal Jamaah dan selainnya:

(a) Definisi Imam al-Ghazâlî.

Hujjatul Islâm Imam al-Ghazâlî ketika mengulas perbahasan berhubung dengan penambahan 'titik' pada huruf ayat-ayat al-Qur'an dengan katanya:

Hakikat bahawa ianya perkara baharu yang diadakan (muhdath) tidak menghalang ini semua. Berapa banyak perkara baharu yang diadakan tetapi ianya baik!, seperti mana sembahyang Terawih secara berjemaah. Ianya adalah antara bid'ah Saidina`Umar (ra) tetapi ianya adalah bid'ah yang baik (bid'ah hasana). Bid'ah yang keji ialah yang bertentangan dengan Sunnah Rasulullah atau yang boleh membawa kepada perubahan Sunnah itu. 7

(b) Definisi Qâdî Abû Bakr ibn al-'Arabî al-Mâlikî.

Qâdî Abû Bakr Ibn al-`Arabî ketika mengulas berhubung dengan bid'ah berkata:

Ketahuilah! – Moga Allah menganugerahkan kamu ilmu! – bahawa bid'ah itu ada dua jenis (al-muhdathâtu darbân):

(i) Perkara baharu yang diadakan yang tiada asas [agama] melainkan mengikut hawa nafsu sesuka hati. Ini ada jenis yang salah, dan

(ii) Perkara baharu yang diadakan selari dengan apa yang sudah disepakati. Seperti Sunnah para Khulafâ' dan para Imam-imam besar. Perkara baharu yang diadakan dan bid'ah bukanlah keji kerana ianya 'baharu' (muhdath) [baharu yang tiada sebelum ini] atau semata-mata dipanggil 'bid'ah', dan tidak juga kerana maknanya! Allâh Yang Maha Agung berfirman:

"Tidak datang kepada mereka peringatan yang baharu (muhdath) dari Tuhan mereka" (21:2) dan Saidina `Umar (ra) berkata: "Alangkah cantiknya bid'ah ini!"

Sebaliknya, bid'ah yang bertentangan dengan Sunnah itu yang dikeji atau perkara baharu yang diadakan yang membawa kepada kesesatan itu yang dicela. 8

(c) Definisi Ibn Hazm al-Zahiri

Ibn Hazm al-Zâhirî berkata:

Bid'ah dalam al-Din ialah apa jua yang datang kepada kita yang tiada disebutkan didalam al-Qur'ân dan Hadith Rasulullâh , melainkan seseorang itu diberi ganjaran pada sebahagiannya, dan mereka yang melakukannya dimaafkan jika mereka berniat baik. Di antaranya adalah yang diberi ganjaran dan dikira baik (h asan), apa yang pada asalnya diharuskan ("mâ kâna asluhu al-ibâha") sepertimana yang diriwayatkan oleh Saidina`Umar (ra): "Alangkah baiknya bid'ah ini!"Ia jelas merujuk kepada semua amalan kebaikan yang dinyatakan oleh nass (al-Qur'an dan Hadith) secara umum akan galakan melakukannya, walaupun amalan berkenaan itu tidak disebutkan dalam nass secara khusus. Di antaranya juga ada yang dikeji dan tidak dibolehkan apabila ada dalil-dalil yang melarangnya. 9

(d) Definisi Ibn al-Jawzi.

Ibn al-Jawzî menyatakan perkara yang sama dalam kitabnya Talbîs Iblîs:

"Ada sesetengah perkara baharu (muhdathât) diamalkan yang tidak berlawanan dengan Shari'at atau menyalahinya, mereka [para Salaf] melihat ianya tidak mengapa untuk diamalkan, seperti tindakan Saidina Umar mengumpulkan orang bagi mendirikan sembahyang Terawih di bulan Ramad.ân, kemudian itu beliau berkata: `Alangkah baiknya Bid 'ah ini!'"

(e) Definisi Ibn al-Athîr al-Jazarî.

Pakar perkamusan Ibn al-Athîr menyebut di dalam kitabnya, al-Nihâyah fî Gharîb al-Hâdîth wal-Athar menyebut:

"Bid'ah itu ada dua jenis: bid'ah yang berpetunjuk (bid'atu hudâ) dan bid'ah yang sesat (bid`atu dalâlah). Apa jua yang menyalahi perintah Allâh dan RasulNya : itu termasuk dalam perkara yang dikutuk dan dipersalahkan. Dan apa jua yang masuk dalam keumuman Allâh atau RasulNya perintahkan atau galakkan: maka itu termasuk dalam hal-ehwal yang dipuji. Apa jua yang tiada amalan sebelum ini seperti terlampau pemurah atau berbuat baik – seumpama itu termasuk dalam perlakuan dipuji. Tidak dibenarkan beranggapan perkara seumpama itu sebagai menyalahi Shari'at kerana Rasulullah telah menyebutkan bahawa amalan sedemikian itu diberi ganjaran: "Sesiapa yang memulakan sesuatu amalan kebaikan dalam Islâm (man sanna fîl-islâmi sunnatan hasana) memperolehi ia ganjarannya dan ganjaran sekalian orang yang melakukannya". Begitu juga sebaliknya Baginda bersabda sesiapa yang memulakan amalan jahat dalam Islâm (waman sanna fîl-islâmi sunnatan sayyi'atan) memikul dosanya dan dosa sekalian mereka yang melakukannya."10

Begitulah apabila perlakuan itu bertentangan dengan apa yang diperintahkan Allâh dan RasulNya …. Dengan maksud inilah hadîth yang menyebut "setiap yang baharu itu sesat"11
sepatutnya difahami: maksud Baginda ialah, apa jua yang
bercanggah dengan asas-asas Shari'at dan menyalahi Sunnah.12

(f) Klasifikasi Imam al-Izz Ibn `Abdul Salâm

Shaykhul Islâm, Sultân al-`Ulâmâ' Imâm al-`Izz Ibn `Abd al-Salâm juga berkata berhubung dengan perkara yang sama:

Di sana ada beberapa jenis perkara baharu (bid'ah). Pertama, ialah yang apa yang tidak dilakukan di awal kedatangan Islam namun Shari'at nyatakannya sebagai terpuji atau wajib. Yang kedua lagi ialah yang tidak dilaksanakan di awal Islam namun Shari'at mengharamkannya dan dibenci. Yang ketiga ialah perkara yang tidak dilakukan di awal Islam dan Shari'at mengharuskan.13

Di tempat lain beliau menyebut bahawa Bid'ah itu ada lima jenis, sama sepertimana
yang diputuskan para fuqaha dalam amalan perbuatan seeorang, iaitu: Wâjib,Harâm, Sunat (mandûb), Makrûh, dan Harus (mubâh).14

(g) Sokongan Imam Nawawî terhadap Klasifikasi Imam al-Izz

Sheikhul-Islâm, Imâm al-Nawawî menyebut:

Bid'ah mengikut Shari'at ialah mereka sesuatu yang tidak pernah wujud di zaman Rasulullah dan ianya dibahagikan kepada "baik" dan buruk" (wahya munqasimatun ilâ hasanah wa qabîh ah).

Sheikh, dan Imâm sekalian ilmu-ilmu Islam yang pelbagai yang disepakati kehebatannya iaitu, Abû Muhammad `Abdul-`Azîz ibn `Abdul Salâm – Moga-moga llâh mengasihaninya! – menyebut di akhir buku beliau, al-Qawâ`id [al-Kubrâ]:

"Bid'ah itu terbahagi kepada perkara-perkara wajib (wâjibat), Haram(muharramat), Sunat (mandûbat), Makruh (makrûhat), dan Harus (mubâhat).

Jalan untuk menilai sesuatu Bid'ah itu ialah dengan melihat berpandukan kaedah Shari'at (qawâ'id al-sharî'ah).

Jika ianya jatuh dalam kategori kewajiban (îjâb) maka jadilah ia Wajib, jika ia termasuk dalam keharaman maka jadilah ia Haram; jika digalakkan maka jadilah ia Sunat, dikeji maka jadilah ia Makruh dan seterusnya yang selainnya ialah Harus.15

(h) Sokongan al-Hafiz Ibn Hajar al-As-Qoolany terhadap Imam al-Izz.

Hâfiz Ibn Hajar berkata:

Akar kata perkataan 'bid'ah' itu ialah sesuatu yang direka tanpa ada duluannya sebelum ini. Ianya digunakan dalam Shari'at sebagai lawan kepada Sunnah, dan oleh itu dikeji. Jika diteliti, sekiranya ianya termasuk dalam apa yang digalakkan oleh Shari'at, maka ia termasuk dalam bid'ah baik (bid'ah hasanah), dan jika ia termasuk dalam perkara yang dikeji maka ianya adalah bid'ah buruk (mustaqbahah). Selain daripada itu ianya diharuskan (mubâh). Ianya juga boleh dibahagikan kepada lima kategori.16

(i) Ittifaq 'Ulama' berhubung Klasifikasi Imam al-Izz.

Para ulama' dalam empat Mazhab bersetuju dengan klasifikasi lima hukum bagi Bid'ah yang dibuat oleh Imam al-Izz sepertimana yang telah disebutkan di atas, dengan turut dipersetujui oleh majoriti besar para 'ulama' terkemudian setiap Mazhab seperti berikut:

(1) Di kalangan 'ulama Mazhab Hanafî: al-Kirmânî, Ibn `âbidîn, al-Turkmânî, al-`Aynî, dan al-Tahânawî.17

(2) Di kalangan 'ulama Mazhab Mâlikî: al-Turtûshî, Ibn al-Hâjj, al-Qarâfî, dan al-Zurqânî, kecuali al-Shâtibî yang cuba menafikannyadengan mendakwa klasifikasi Imam al-Izz itu sebagai "bid'ah tanpa ada dalil dalam Shari 'at"!.18

I`tisâm Imam al-Shâtibî' telah diedarkan semula oleh dua tokoh Wahabi: Rashîd Ridhâ dan kemudiannya Salîm Hilâlî. Wahhâbî yang ketiga ialah Muhammad `Abdul Salâm Khadir al-Shuqayrî – iaitu anak murid kepada Rashid Rida. Al-Shuqayrî adalah pengarang al-Sunan wal-Mubtada`ât al-Muta`alliqah bil-Adhkâr wal-Salawât.

(3) Sepakat (ijma') di kalangan sekalian ulama' Mazhab Shâfi`î.19

(4) Keenganan menerimanya di kalangan ulama Mazhab Hanbalî yang terkemudian, dengan mengubah istilah Imam al-Shâfi`î dan Imam al-Izz ibn `Abdul-Salâm dengan masing-masing membawa maksud "bid'ah dari segi bahasa" (bid'ah lughawiyya) dan "bid 'ah dari segi syarak" (bid'ah shar`iyyah). Walaupun ini tidak tepat, mereka cuba memadankan apa yang Imam al-Shâfi`î' sebutkan sebagai "dibenarkan" dan "dikeji".20

Inilah pendekatan yang sering dibawa oleh golongan Wahabi dengan memecah-mecahkan sesuatu isu sepertimana berlaku dalam isu bid'ah ini, walaupun sepatutnya pendekatan sebenar ialah berpandukan klasifikasi yang telah dibuat oleh majoriti ulama' (jumhûr).

Shaykh Muhammad Bakhît al-Mutî`î menyimpulkan:

"Bid 'ah dari segi Syarak ialah yang sesat dan dicela; adapun bid'ah yang para 'ulama membahagikan kepada kepada Wajib dan Haram dan seterusnya itu, adalah Bid'ah dari segi bahasa, yang lebih luas dari Bid'ah dari Syarak kerana Syarak itu juga sebahagian darinya."21

Al-Shawkânî merumuskan di dalam Nayl al-Awtâr iaitu asas kepada pembahagian bid'ah adalah "baik" dan "buruk", dan inilah pandangan yang paling kukuh dan kuat sekali.22

Memadailah apabila majoriti Imam Mujtahid dari kalangan Salaf menyatakan sedemikian berdasarkan dalil-dalil al-Qur'ân and Sunnah, walau apapun yang dikatakan oleh ulama' terkemudian – samada oleh 'ulama bakal murajjih' seperti al- Shawkânî atau 'ulama bakal penyunting' seperti al-Shâtibî.

Kerana pendirian ini telah disepakati (ijma') di kalangan para ulama' Mazhab al-Shâfi`î dan juga selari dengan pesanan Rasulullah s.a.w agar kita mengikuti jalan para Mu'min dan mengikut pendapat [ulama'] ramai.

"Bukanlah seorang Imâm dalam `Ilmu apabila mengikut pandangan yang ganjil/terpencil (shâdhdh)".

- (`Abdul-Rahmân ibn Mahdî).

Dan Allah jua Yang Maha Mengetahui

Acuan:

1. Diriwayatkan dari Harmala oleh Abû Nu`aym dengan sanad dari Abû Bakr al-Al- jurrî dalam Hilyat al-Awliyâ' (9:121 #13315=1985 edisi. 9:113) dan dinukilkan oleh Abû Shâma dalam al-Bâ`ith `alâ Inkâr al-Bida` wal-Hawâdith (edisi Riyadh 1990, hal. 93), Ibn Rajab dalam Jâmi` al-`Ulûm wal-Hikam (hal. 267= edisi Zuhaylî. 2:52= edisi Arna'ût, 2:131=sahîh), Ibn Hajar dalam Fath al-Bârî (edisi 1959, 13:253), al-Turtûshî dalam al-Hawâdith wa al-Bida` (hal. 158-159), dan al-Shawkânî, al-Qawl al-Mufîd fî Adillat al-Ijtihâd wa al-Taqlîd (edisi 1347/1929 hal. 36).
Riwayat dari Saidina `Umar disebut oleh Imam Mâlik dalam al-Muwat a' dan al-Bukhârî dalam Sahîh Bukhari.

2. Diriwayatkan dari al-Rabî` oleh al-Bayhaqî di dalam Madkhal dan Manâqib al-Shâfi`î beliau (1:469) dengan sanad sahih sepertimana yang disahkan oleh Ibn Taymiyyah dalam Dâr' Ta`ârud al-`Aql wa al-Naql (hal. 171) dan melalui al-Bayhaqî oleh Ibn `Asâkir dalam Tabyîn Kadhib al-Muftarî (edisi Kawtharî, hal. 97). Dinukilkan oleh al-Dhahabî dalam Siyar (8:408), Ibn Rajab dalam Jâmi` al-`Ulûm wal-Hikam (p. 267= edisi Zuhaylî. 2:52-53=edisi Arna'ût. 2:131 sahîh), dan oleh Ibn Hajar dalam Fath al-Bârî (1959 ed. 13:253).

3. Al-Haytamî, al-Tabyîn fî Sharh al-Arba`în (hal. 32)
4. Ibn al-`Arabî, `âridat al-Ahwadhî (10:147)
5. Cf. al-Lacknawî, Iqâmat al-Hujjah (hal. 12)
6. Al-Bayhaqî, Manâqib al-Shâfi`î (1:469)

7. Al-Ghazzâlî, Ihyâ' `Ulûm al-Dîn (1:276)

8. Ibn al-`Arabî, `A rid at al-Ahwadhî (10:146-147)
9. Ibn Hazm, al-Ihkâm fî Usûl al-Ahkâm (1:47)
10.Diriwayatkan dari Jarîr ibn `Abd Allâh al-Bajalî oleh Imam Muslim, al-Tirmidhî, al-Nasâ'î, Ibn Mâjah,Ahmad, dan al-Dârimî. Juga diriwayatkan dengan kalimah yang hampir sama dari Abû Hurayrah oleh Ibn Mâjah and Ahmad; dari Abû Juhayfah oleh Ibn Mâjah; dan dari Hudhayfah oleh Imam Ahmad.
11. Diriwayatkan dari al-`Irbâd. ibn Sâriyah oleh al-Tirmidhî (hasan sahih), Abû Dâwûd, Ibn Mâjah, Ah}mad, al-Dârimî, Ibn Hibbân (1:178-179 #5 sahîh.), al-Hâkim (1:95-97= edisi 1990 1:174-177) – menyatakan ianya sahih, sementara al-Dhahabî mengesahkannya – dan di dalam al-Madkhal ilâ al-Sahîh. (hal. 80-81), al-âjurrî dalam al-Sharî`ah (hal. 54-55#79-82= hal. 46 sahîh), Ibn Abî `âsim di dalam al-Sunnah (hal. 29 #54 sahih.), al-Tahâwî di dalam Mushkil al-âthâr (2:69=3:221-224 #1185-1187 sahih), Muhammad ibn Nasr al-Marwazî di dalam al-Sunnah (hal. 26-27 #69-72 sahîh.), al-Hârith ibn Abî Usâma dalam Musnadnya (1:197-198), al-Rûyânî dalam Musnadnya (1:439), Abû Nu`aym dalam Hilyat al-Awliyâ' (1985 ed. 5:220-221, 10:115), al-Tabarânî dalam Musnad al-Shâmiyyîn (1:254, 1:402, 1:446, 2:197, 2:298) dan al-Kabîr (18:245-257), al-Bayhaqî dalam al-Sunan al-Kubrâ (10:114), al-Madkhal (hal. 115-116), al-I`tiqâd (hal. 229), dan Shu`ab al-'mân (6:67), al-Baghawî yang mengesahkan ianya hasan dalam Sharh al-Sunnah (1:205 #102 isnâd sahih), Ibn al-Athîr dalam Jâmi` al-Usûl (1:187, 1:279), Ibn `Asâkir dalam al-Arba`în al-Buldâniyyah (hal. 121), Ibn`Abd al-Barr dalam al-Tamhîd (21:278-279) dan Jâmi` Bayân al-`Ilm (2:924 #1758) di mana beliau mengesahkan ianya sahih, dan lain-lain.
12. Ibn al-Athîr, al-Nihâya (1:79 'b-d-`).
13. Ibn `Abd al-Salâm, al-Fatâwâ al-Mawsiliyyah (hal. 129).
14. Ibn `Abd al-Salâm, al-Qawâ`id al-Kubrâ (2:337-339) cf. al-Nawawî dalam al-Adhkâr (cetakan Thaqâfiyyah. hal. 237) dan Tahdhîb al-Asma' wal-Lughât (3:20-22), al-Shâtibî dalam al-I`tisâm (Beirut, 1:188), al-Kirmânî in al-Kawâkib al-Darârî (9:54), Ibn Hajar dalam Fath. al-Bârî (13:253-254), al-Suyûtî, mukaddimah beliau pada Husn al-Maqsid dalam al-Hâwî lil-Fatâwâ; al-Haytamî, Fatâwâ Hadîthiyya (hal. 150), Ibn `âbidîn,n – Radd al-Muhtâr (1:376) dan lain-lain.
15 . Al-Nawawî, Tahdhîb al-Asmâ' wal-Lughât (3:20-22).

16. Ibn Hajar, Fath. al-Bârî (cetakan 1959 5:156-157= cetakan 1989 4:318).

 

17. Al-Kirmânî, al-Kawâkib al-Darârî Sharh Sahîh al-Bukhârî (9:54), Ibn `âbidîn, H âshiya (1:376, 1:560); al-Turkmânî, al-Luma` fîl-Hawâdith wal-Bida` (Stuttgart, 1986, 1:37); al-Tahânawî, Kashshâf Istilâh.at al-Funûn (Beirut, 1966, 1:133-135); al-`Aynî, `Umdat al-Qârî dalam al-Himyarî, al-Bid`at al-Hasanah (hal.152-153).
18. Al-Turtûshî, Kitâb al-Hawâdith wa al-Bida` (hal. 15, hal. 158-159); Ibn al-Hajj, Madkhal al-Shar` al-Sharîf (Cairo, 1336/1918 2:115); al-Qarâfî, al-Furûq (4:219) cf. al-Shâtibî, al-I`tis âm (1:188-191); al-Zurqânî, Sharh al-Muwat a' (1:238).

 

19. Abû Shâma, al-Bâ`ith `alâ Inkâr al-Bida` wa al-Hawâdith (Riyad: Dâr al-Raya, 1990, hal. 93, cetakan Cairo hal. 12-13) dan juga apa yang ditelah disebut sebelum ini. Perhatian: "ijmâ` adalah lebih menyeluruh dari "ittifâq" dan ianya mengikat dari segi hukum

 

20. Ibn Rajab, al-Jâmi` fîl-`Ulûm wal-Hikam (2:50-53), dan Ibn Taymiyyah memperkatakan tentang bid`ah dalam kitab beliau Iqtidâ' al-Sirât. al-Mustaqîm Mukhâlafat Ashâb al-Jah îm. Ini juga merupakan pendirian Ibn Kathîr, lihat tafsiran beliau pada ayat 117 Surah al-Imran, dalam Tafsîrnya. Beliau sependirian dengan gurunya, Ibn Taimiyyah.

21. Bakhît, Fatâwâ Hadîthiyyah (hal. 205).

22. Al-Shawkânî, Nayl al-Awtâr (4:60).

 

 

sumber : http://orgawam.wordpress.com/2007/09/20/definisi-bid%E2%80%98ah-menurut-para-ulama/


Panglima Perang Cyber

Posted: 04 Aug 2011 11:36 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Blogger YY Korek Lebih Dalam Siapa Faekah Yang Sertai Group FB Murtad !!!

Posted: 04 Aug 2011 05:59 PM PDT



Tulis Blogger YY ( Yuseri Yusoff ) :





"kepala I mereng sikit kalau you nak tau"
Apa khabar agaknya Cik Faekah Husin sekarang ini, maklumlah sudah agak lama kita tidak melihat kenyataan yang dikeluarkan oleh SETPOL Menteri Besar Selangor ini.

Kalau dulu pantang ada isu Faekah merupakan individu paling di hadapan mempertahankan tindakan 'bengong' kerajaan Negeri Selangor, malah kadangkala beliau dilihat lebih besar dari Menteri Besar sendiri.

Diam tak diam Setpol yang sudah menghampiri menopouse dikatakan menyokong satu gerakan kumpulan murtad di facebook. Sebagaimana didedahkan oleh blogger Angin Perubahan. Jadi saya korek dengan lebih mendalam dengan apa yang didedahkan oleh Angin Perubahan.




Kumpulan facebook AMS atau 'Murtad's In Malaysia and Singapore' ditubuhkan konon untuk menyumbang sokongan moral kepada golongan murtad di Malaysia dan Singapore, objektif mereka adalah mewujudkan satu sistem sokongan moral kepada umat Islam yang telah murtad.


Agak aneh bila Faekah Husin merupakan individu yang turut sama menyokong gerakan kumpulan ini bersama beberapa pemimpin pembangkang yang lain antaranya Lee Boon Chye (ahli parlimen PKR Gopeng), Sim Tze Min (ADUN DAP Pantai Jerjak), Nasir Hashim (ADUN PSM Kota Damansara), Tan Kok Wai (ahli parlimen DAP Cheras), Lim Lip Eng (ahli parlimen DAP Segambut), Boo Cheng Hau (ADUN DAP Skudai), Lee Khai Loon (Ketua Penerangan AMK PKR)


"hello... abg khalid jgn joli sgt duit rakyat selangor tau".

Gerakan jijik kumpulan yang tidak faham akan pengertian Islam sepenuhnya ini sungguh mengejutkan, mereka mengutarakan pendapat sesama mereka mengikut logik akal. Malah semua perkara berkaitan Islam mahu pun ayat-ayat Al-Quran ditafsir mengikut logik akal.

Gerakan kumpulan ini merupakan satu penghinaan besar kepada umat Islam negara ini.

Perkara 3 perlembagaan  menetapkan Islam adalah agama negara namun agama-agama lain boleh diamalkan dan dipraktikkan dalam keadaan aman dan harmoni.

Fasal 11 pula menetapkan setiap orang mempunyai hak untuk menyatakan dan mengamalkan agama sendiri tetapi mereka perlu patuh kepada undang-undang di mana tidak menyebarkan fahaman agama mereka kepada orang Islam.

Kumpulan ini mengeksploitasikan Perkara 11 dalam perlembagaan Malaysia. Kebebasan beragama di Malaysia dijadikan asas untuk menghalalkan tindakan murtad mereka. Mereka mungkin tidak faham bahawa setiap etnik Melayu di Malaysia ditakrifkan sebagai muslim mengikut perlembagaan.

Mari kita lihat beberapa komen yang dikeluarkan oleh mereka secara sedar  dan bukan dalam keadaan diri dipengaruhi oleh dadah atau alkohol :


Individu yang meninggalkan komen dalam bulatan pertama di atas dipercayai individu yang sama di laman twitter yang bernama Makcik Hajjah Sitt @sitt_alwuzura3. Diikuti dengan komen Lancer Justin yang menyeru supaya tidak mempercayai Islam dan melabelkan bahawa umat Islam melayan agama lain dengan baik bertujuan untuk memastikan mereka semua memeluk Islam.

Antara komen-komen lain :

Profil facebook Fundamentalist Dogma Delusion mengatakan Allah itu tidak wujud dan dia lebih percaya kepada konsep Tuhan Spinoza. (Sah budak ini hidup dalam delusi)




Umat Islam juga digambarkan sebagai agama yang tidak bermaruah, bodoh dan menolak kemodenan. 

Mungkin manusia ini lupa bahawa kemodenan yang pesat dalam Malaysia sekarang merupakan hasil idea empat  Perdana Menteri terdahulu yang beragama Islam. (UMNO bukan Islam PAS)

Apakah motif Faekah Husin ikut serta dalam kumpulan ini?

Adakah Faekah Husin menyokong tindakan mereka yang telah keluar dari Islam?


baca lagi sambungan artikel YY di sini : 





Panglima : syabas kepada sahabat Panglima Blogger YY atas tulisan mantap di atas selain yang turut disiar oleh Utusan Malaysia berkenaan isu Mismah.


Panglima semakin gembira ramai blogger hebat telah muncul sepert 1Peluru dan mereka meskipun tidak dibantu dan susah dari segi kewangan tetapi tetap gigih berjuang membela alif ba ta.


Ramai menfitnah blogger menerima suapan untuk menulis dan kami katakan dengan tegas bahawa tidak ada unsur wang yang mendorong kami membela negara yang telah banyak berjasa ini.


Panglima sendiri sudah dua bulan tertunggak ansuran rumah dan bil eletrik menunggu masa sahaja untuk dipotong. Tetapi ia tetap tidak akan melemahkan semangat juang Panglima.


Alangkah hinanya jika kami menerima sedikit habuan dunia untuk membiarkan pengkhianat itu menerkam dan memperkosa kesuciaan agama Islam dan maruah penganutnya di Malaysia !!!

Tidakkkkk sama sekali !!!!!!


Dengan itu maka kami akan kritik sesiapa sahaja tanpa mengira siapa mereka. Maka kami bersumpah dengan darah yang mengalir dalam tubuh kami bahawa perjuangan kami ini bukan main-main.


Perjuangan kami adalah untuk memastikan Islam tetap terbela dan keamanan terus terjaga dari musuh yang nyata dan musuh yang berada dalam 'selimut' negara kita.


Banyak info sudah dikumpul cuma menunggu saat ia 'ditembak' sahaja. Mereka ingat mereka pandai tetapi Allah Maha Bijaksana akan membuka perancangan sulit yang mereka rancangkan.


Ayuh kita terus berjuang dengan lebih hebat tanpa takutkan ancaman dan gertakan manusia yang mahu menodai agama dan bangsa serta negara kita, dengan meminta bantuan Allah Yang Maha Perkasa !!!


Elakkan persengketaan bentukkan perpaduan sesama blogger dan facebooker juga twitterian agar medan siber ini selamat dari dicerobohi agen asing yang mahu melemahkan kita yang semakin makmur memimpin dunia Islam khasnya.




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Paling Gempar : Bukti Raja Petra dan Faekah Setiausaha Politik Khalid Samad - Ahli Group FB Murtad !!!

Posted: 04 Aug 2011 03:41 PM PDT



PAS perlu sedar siapa kawan dan lawan mereka.


PAS masih lagi rasanya menggunakan mata zahir tanpa menggunakan mata hatinya.


PAS sudah tertutup mata hatinya apabila satu persatu penghinaan terhadap Islam dibiarkan.


PAS juga tidak kisah lagi apabila Islam dihina asalkan oleh kawan sepakatan mereka.


PAS tidak sama lagi sekarang ini dan bukti PAS dimurka Allah apabila seorang demi seorang pemimpin mereka dimasukkan ke wad. Mula dengan Nik Aziz, Haron Din dan Azizan.


PAS perlu juga melihat penyokongnya sudah ramai lari mendiamkan diri meskipun dahulu lantang mempertahankan parti yang difikir memperjuangkan Islam.


PAS perlu muhasabah sebelum terlambat.


PAS masih ada masa berubah walau agak lewat.


PAS jangan membiarkan terus terlanjur akibat menerima hadiah tauke balak berjuta ringgit lalu mendiamkan kebenaran membenarkan kebatilan.


PAS perlu menegakkan yang haq bukan menentangnya dek kerana duit sudah masuk dalam tekak.


PAS dan ahli-ahlinya perlu baca keterangan blog blog yang membongkar kisah murtad dan kumpulan yang menyebar dan mempromosinya di bawah ini.




Sila klik :


http://notakanan.blogspot.com/2011/08/group-mempormosi-murtad-di-malaysia.html


http://anginperubahan.blogspot.com/2011/08/group-murtad-dalam-facebook.html


http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/pakatan-pembangkang-sokong-group-murtad.html


Menurut Bro Jinggo : 384 menyokong group murtad tersebut majoritinya dari kalangan pemimpin Pakatan dan penyokong BERSIH termasuklah Faekah dan Raja Petra.


Akhir sekali : PAS perlu segera tinggalkan Pakatan Rakyat dan bertaubat !!!




Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

Blogger Medan-Info Dedah 3 Pemimpin Pakatan Adalah Berkod 71 @ Warga Asing !!!

Posted: 04 Aug 2011 03:36 AM PDT









cerita lanjut sila klik blog Medan Info : 



Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2012. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih

YB Zuraida Kamaruddin Bila Nak Bayar Saman Langgar Lampu Merah ?

Posted: 04 Aug 2011 03:29 AM PDT

oyabun

Posted: 04 Aug 2011 11:34 PM PDT

oyabun


Usaha singkir Dr. Rosti bermula sejak Januari?

Posted: 04 Aug 2011 09:08 PM PDT

Meskipun peletakan jawatan Datuk Dr. Rosti Saruwono sebagai Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) hanya berkuat kuasa semalam, namun, hakikatnya usaha untuk menyingkirkan beliau dari jawatan itu telah digerakkan secara terancang sejak Januari lalu.

Gerakan tersebut dipercayai bermula selepas beberapa pegawai kanan Unisel tidak berpuas hati kerana tidak dilantik untuk mengetuai pentadbiran universiti milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor itu.

Kesemua pegawai kanan universiti yang menggerakkan usaha menjatuhkan Dr. Rosti itu, dipercayai dipengaruhi oleh beberapa pemimpin pembangkang yang bimbang sekiranya 'orang' mereka tidak dilantik ke jawatan tertinggi itu, program untuk mempromosikan parti mereka akan terencat.

Menurut sumber dalaman Unisel, semuanya bermula apabila calon yang mendapat sokongan salah sebuah parti komponen pembangkang untuk menjadi proksi mereka di dalam universiti tersebut tidak diangkat ke jawatan tertinggi itu.

Pada Januari lalu, pegawai kanan tersebut, ada menyerahkan satu memorandum kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang memfitnah Dr. Rosti dengan pelbagai tuduhan termasuk kegagalan beliau terlibat aktif dalam aktiviti yang dianjurkan oleh pakatan pembangkang.

''Antara perkara yang disebut dalam memorandum itu adalah kegagalan Dr. Rosti untuk hadir membantu jentera pembangkang pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor tahun lalu kerana beliau memberi alasan tidak mahu memihak kepada mana-mana parti.

''Selain itu, Dr. Rosti juga diselar hanya kerana beliau tidak 'tunjuk muka' ketika Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim melakukan lawatan ke kampus Unisel di Bestari Jaya selepas beberapa bulan beliau dilantik ke jawatan itu," kata sumber tersebut kepada di sini hari ini.

Memorandum itu juga menyelar tindakan Dr. Rosti yang tetap bertegas tidak mahu mempolitikkan institusi pendidikan selepas beliau menolak cadangan untuk menjemput Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am Pas berceramah di kampus Unisel.

Bagaimanapun, menurut sumber itu, Dr. Rosti berjaya mendapat sokongan lima daripada tujuh dekan di Unisel, walaupun beliau teruk difitnah dengan pelbagai tuduhan oleh pihak atasan di universiti tersebut.

''Dengan bukti dan hujah yang disebutkan itu jelas menunjukkan bahawa Dr. Rosti menerima tekanan politik daripada pihak pembangkang sepanjang beliau menjawat jawatan tertinggi di universiti tersebut hanya kerana ketegasannya tidak mahu institusi pendidikan diperalatkan oleh mana-mana parti politik," kata sumber itu.

Wasabi Oyabun..

Rosti bertindak kerana kebenaran!

Posted: 04 Aug 2011 09:15 AM PDT

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar mengucapkan tahniah kepada Datuk Dr. Rosti Saruwono kerana berani melepaskan jawatan Naib Canselor Universiti Selangor (Unisel) demi menegakkan kebenaran.

Menurut beliau, apa yang berlaku sehingga Rosti meletakkan jawatan jelas menunjukkan pentadbiran kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mengurus negeri mengikut sesuka hati mereka.

''Mereka juga bukan tahu mematuhi undang-undang. Ini kerana PKR yang kini memerintah Selangor, satu ketika dahulu ditubuhkan atas demonstrasi jalanan.

''Bila memerintah pun, mereka tak tahu mematuhi undang-undang termasuk apabila berhadapan dengan pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Mohammed Khusrin Munawi, awal tahun ini. Undang-undang kata boleh melantik Mohammed Khusrin tetapi dia kata tak boleh.

''Dalam isu Unisel begitu juga. Kerajaan negeri sebenarnya tidak memberi apa-apa sumbangan pun kepada pendidikan negeri. Apa yang jelas, mereka mencampur aduk pendidikan dengan politik,'' katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Beliau mengulas peletakan jawatan Rosti dengan notis 24 jam dipercayai akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran kerajaan PKR Selangor. Mengulas lanjut, Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata, campur tangan kerajaan PKR Selangor terhadap pendidikan negeri tidak terbatas kepada Unisel sahaja.

Sebelum ini, jelasnya, penubuhan Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang hendak diusahakan Yayasan Basmi Kemiskinan di Serendah turut mendapat campur tangan pimpinan negeri.

''Mereka tidak sokong. Dan terbaru mengenai Asrama Yayasan Selangor di ibu negara yang diarah dikosongkan.

''Inilah bukti jelas bagaimana pentadbiran negeri boleh diumpamakan seperti 'kera dapat bunga'. Mereka banyak merosakkan apa yang telah dibangunkan oleh kerajaan Barisan Nasional sebelum ini,'' tambahnya.

Sementara itu : Tiga pegawai bertugas seperti biasa

Tiga pegawai Universiti Selangor (Unisel) yang dikatakan telah diarah dilucutkan jawatan mereka oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih bertugas seperti biasa di universiti itu.

Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman; Pendaftar, Rokmaa Mat dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah masih menjalankan tugas kerana tidak menerima surat arahan rasmi berhubung pelucutan jawatan mereka.

Menurut sumber, ketiga-tiga pegawai berkenaan akan bertugas seperti biasa sehingga surat pelucutan jawatan masing-masing diserahkan kepada mereka.

''Sebenarnya surat pelucutan jawatan mereka tidak diberikan kerana Naib Canselor, Datuk Dr. Rosti Saruwono enggan menandatangani surat tersebut.

''Jadi mereka ambil pendekatan tunggu dan lihat," kata sumber itu ketika dihubungi di sini, hari ini.

Semalam, Rosti meletak jawatan sebagai Naib Canselor Unisel dengan notis 24 jam berkuat kuasa hari ini dipercayai akibat tekanan politik dalaman dan pentadbiran Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

Difahamkan, tindakan Rosti itu sebagai membantah keputusan pelucutan jawatan Khalifah, Rokmaa dan Halid yang dicadangkan dalam satu rumusan memorandum yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan Negeri.

Memorandum itu disediakan dan ditandatangani oleh empat pegawai tertinggi lain di Unisel pada 16 Mei lalu terhadap tiga pegawai kanan Unisel berkenaan atas tuduhan tertentu yang dipercayai membabitkan salah tadbir urus universiti itu.

Tuduhan yang disertakan dalam memorandum berkenaan turut melibatkan Rosti yang dicadangkan meletak jawatan dan digantikan dengan serta-merta. Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikatakan telah mengeluarkan arahan kepada Naib Canselor itu untuk memecat tiga pegawai berkenaan.

Wasabi Oyabun,..

My Longest Yard

Posted: 04 Aug 2011 11:21 PM PDT

My Longest Yard


Jalan jem menjelang waktu berbuka puasa

Posted: 04 Aug 2011 11:20 PM PDT

Dibawah ini adalah surat pembaca yang disiarkan oleh akhbar The Star.

Saya bekerja di Plaza Pantai, Kuala Lumpur. Setiap kali datangnya bulan Ramadhan, jarak perjalanan dari pejabat ke rumah yang hanya beberapa kilometer mengalami kesesakan yang amat teruk.

Perjalanan yang biasanya mengambil masa 10 minit boleh mengambil masa sehingga setengah jam. Ini amat mengecewakan.


Saya tidak dapat bayangkan betapa kecewanya mereka yang tinggal lebih jauh terutamanya bagi rakan-rakan Islam saya yang ingin berbuka puasa dengan keluarga tersayang.

Jadi saya ingin mencadangkan:

- Syarikat perlu menetapkan waktu bekerja berakhir pada jam 4.30 petang bagi kakitangan beragama Islam;

- Bagi yang bukan Islam, boleh mula meninggalkan pejabat selepas jam 7:00. Berilah peluang kepada rakan-rakan Islam kita pulang ke rumah tepat pada masanya untuk berbuka puasa bersama keluarga mereka;

- Bazar Ramadhan ditempatkan jaduh daripada jalan utama

- Meletakkan polis trafik bagi menjaga lalu lintas di persimpangan

Kehidupan kita sudah cukup tertekan sekarang. Dengan adanya kerjasama dari semua pihak, setidak-tidaknya kita boleh membantu mengurangkan tekanan ini.

ED SOO,

Petaling Jaya.

-Views @ The Star (4th August 2011)

Orang Cina Kini Kembali Jadi Majoriti Di Pulau Pinang

Posted: 04 Aug 2011 06:03 PM PDT

Jika pada tahun 2009, jumlah masyarakat Melayu Pulau Pinang melebihi kaum Cina tetapi statistik 2010 menunjukkan jumlah tersebut berkurangan daripada 654,300 orang kepada 636,136.

Sebaliknya, kaum Cina kini sah merupakan kaum majoriti di negeri ini selepas merekodkan kependudukan sebanyak 42.9 peratus daripada jumlah keseluruhan penduduk di negeri tersebut, ataupun 2.2 peratus melebihi kaum Melayu.

Menurut laporan terkini Bahagian Statistik dari Jabatan Perangkaan, bilangan orang Cina di Pulau Pinang ialah 670,400 orang berbanding dengan 636,136 orang Melayu pada tahun lalu.

Dari segi peratusan, kaum Cina merangkumi 42.9 peratus daripada 1.5 juta penduduk di Pulau Pinang, diikuti oleh kaum Melayu dengan 40.7 peratus dan kaum India (9.8 peratus).

Lain-lain bangsa yang terdiri daripada bukan warganegara dan Bumiputera pula merekodkan 6.6 peratus daripada jumlah penduduk. - Mstar

Kami pasti statistik ini secara tidak langsung akan mempengaruhi pola pengundian rakyat Pulau Pinang dalam pilihanraya akan datang. Ia akan menjadi satu 'battle' yang besar antara DAP, Gerakan dan MCA.


iKLan GANGSTER

Posted: 04 Aug 2011 01:27 AM PDT

Karya anak muda kreatif

AZLI SHUKRI

Posted: 04 Aug 2011 11:19 PM PDT

AZLI SHUKRI


Mesti Baca!

Posted: 04 Aug 2011 07:38 PM PDT

Sabda Rasulullah saw, dibulan Ramadhan ini semua iblis dan syaitan ditambat oleh ALLAH. Maknanya sepatutnya segala dan sifat perangai iblis dan syaitan tidak sepatutnya ada dengan mana-mana orang yang mengaku Islam. Tetapi jika perangai itu masih dilakukan, maka hakikat sebenarnya pelaku itulah iblis dan syaitan sebenar-benarnya!!! Na'uzubillah min zalik.

Teman hanya mampu geleng kepala bila melihat pembohongan dan putar-belit terbaru yang dimainkan oleh kaum pembangkang, termasuk dari kalangan yang mengaku Islam, membabitkan isu seorang rakyat Indonesia bernama Mismah yang telah diberikan kewarganegaraan atas dakyah konon pihak SPR berpakat dengan JPN untuk menambah pengundi.

Sudah hilang kewarasan ke kaum pembangkang ini? Sudah tiada kemaluan lagikah pada ALLAH dan diri sendiri? Teman sampai bertanya, mereka ini sudah bertuhankan kerusi kah sehingga sudah tidak tahu lagi batasan kebenaran dan pembohongan, haq dan palsu, dosa dan pahala!

Konon pembohongan itu ialah seorang rakyat Indonesia bernama Mismah diluluskan taraf Penduduk Tetap (KP merah) pada jam 11.30am, dan kemudian diberikan kewarganegaraan pada jam 03.30pm hari yang sama. Dan beliau didaftarkan sebagai pengundi oleh SPR!!! Semuanya dalam tempoh 4 jam sahaja! Kalau mereka yang tidak berminat dengan kebenaran membaca, pasti mereka akan terpedaya. Maka SPR, JPN, dan Kerajaan akan dimaki hamun dan dihamput. Kaum Anwarinas siap buat kenyataan media menyebarkan pembohongan ini, siap ugut kerajaan dan rakyat Malaysia yang cintakan kebenaran lagi. Sambung bacaan anda di sini...

Tahniah Hassan Ali - Usaha Memulihkan Kembali Perjuangan Asal PAS

Posted: 04 Aug 2011 10:02 AM PDT

Tahniah Dr Hassan Ali - sekurang-kurangnya beliau telah menjalankan amanah yang telah Allah berikan kepadanya. Sememangnya benar lagi tepat, bahawa terdapat usaha strategi lagi rapi bagi memurtadkan umat Islam di Malaysia. Salah satu caranya adalah melalui pengkosian kalimah Allah yang ditentang hebat oleh UMNO - tetapi malang dihalalkan pula oleh Nik Aziz. Semoga Allah membuka hati Dr Hassan Ali agar kembali ke pangkal jalan dan membersihkan kembali perjuangan PAS yang semakin jauh daripada landasan sebenar. Usaha beliau mengembalikan semula arah perjuangan PAS yang asal patut dipuji dan diteladani. Wallahualam. Baca berita di bawah ;

KUALA LUMPUR, 4 Ogos — Exco Kerajaan Negeri Selangor Datuk Dr Hasan Ali mempertahankan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menyerbu majlis makan malam Gereja Methodist Damansara Utama semalam atas alasan ada bukti mahu memurtadkan umat Islam. Hasan menegaskan maklumat yang beliau diterima menunjukkan terdapat kehadiran orang Islam pada majlis berbuka puasa di gereja berkenaan malam tadi.

Tambah beliau, pada majlis itu juga pihaknya dimaklumkan perkataan "Quran" dan "pray" diselitkan pada ucapan di majlis itu. Hasan menambah seramai 12 orang beragama Islam telah menghadri majlis tersebut tetapi tiada tangkapan dibuat. Mereka disiasat mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

"Sebaliknya pemeriksaan dilakukan hanya selepas rundingan dengan pihak penganjur diadakan," kata beliau menerusi kenyataan akhbar petang ini. Bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu menambah anggota penguat kuasa Jais dan polis telah menjalankan pemeriksaan di bangunan gereja itu walaupun cuba dihalang oleh pihak penganjur.

"Penganjur utama yang dipercayai beragama Islam telah berunding selama hampir satu jam bersama ketua operasi agar pemeriksaan ke atas tempat dan individu tidak dilakukan sehingga majlis tersebut selesai," kata Hasan lagi. Jelas beliau, apabila majlis hampir tamat, Jais dan polis telah membuat pemeriksaan meskipun terdapat cubaan bagi menghalang pemeriksaan dan melupuskan bahan bukti.

"Pegawai pengua kuasa Jais dan polis mendapati ada percubaan di kalangan peserta untuk melarikan diri melalui pintu belakang premis tetapi berjaya dihalang," katanya.

Kenyataan itu berkata kesemua 12 mereka telah diarah untuk menghadirkan diri di Jais untuk siasatan lanjut.

Terdahulu dalam satu kenyataan, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri Selangor memandang serius tindakan Jais dan polis menyerbu majlis makan malam muhibbah itu malam tadi. Khalid berkata beliau secara peribadi telah menghubungi Pastor Daniel Ho dan menyatakan kekesalan pihak kerajaan negeri berhubung insiden tersebut.

"Saya memberitahu beliau bahawa saya telah minta Jais menyediakan laporan penuh mengenai insiden ini, termasuk sebab-sebab terperinci serbuan tersebut dilakukan.

"Saya berharap dapat berjumpa dengan Pastor Daniel Ho sebaik sahaja laporan lengkap ini diterima," kata beliau.

Sehubungan itu, Khalid menegaskan, kerajaan Selangor selalu menghormati kebebasan beragama dan hak semua pihak untuk meraikan kebudayaan dan kepercayaan mereka. Beliau juga mengulangi bahawa kerajaan negeri sentiasa terbuka kepada perbincangan dan dialog mengenai keharmonian dan toleransi di kalangan rakyat yang pelbagai agama serta amat menghargai usaha-usaha meningkatkan kefahaman antara agama sekali gus menyatupadukan rakyat.

Ho berkata, kira-kira 30 anggota polis dan pihak berkuasa Jais memasuki premis gereja itu tanpa waran kira-kira 10 malam tadi. Majlis itu dihadiri antara 100 hingga 120 orang dari pelbagai kaum.

"Ini adalah majlis makan malam bagi orang ramai datang atas semangat 1 Malaysia. Kebanyakannya beragama Kristian... ada juga (hadirin), kira-kira 15 orang Melayu," katanya lagi. Pihak berkuasa berkenaan menyoal siasat hadirin tetapi tiada sesiapa pun yang ditahan.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 04 Aug 2011 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR: Budaya Anwar Ibrahim Menular di Tahfiz?

Posted: 04 Aug 2011 09:01 PM PDT

Berita mengenai seorang pelajar tahfiz berumur 9 tahun diliwat semalam bersambung pada hari ini. Klik imej untuk besarkannya.

Berita semalam (Harian Metro)



 Berita hari ini.



Lihatlah bagaimana pelajar berumur 12 tahun telah mula mengenali apa itu permainan belakang.

Bagi MyMassa, apa yang berlaku kerana pelajar 12 tahun pun tak takut dihukum akibat kesalahan jenayah seksual tersebut . Ini kerana ada kes yang sama tertangguh sampai 3 tahun dan sampai sekarang si penjenayah masih bebas! Dengan mengambil peguam tunda terhebat seperti Karpal Singh, mudah sahaja si pelaku ini melambatkan kehakiman dan hukuman.

Justice delayed is justice denied!

Semoga golongan sodomite di Malaysia termasuk pelaku tegar yang masih bebas menerima hukuman yang setimpal dengan kesalahan mereka. Dengan hukuman tersebut diharap dapat beri pengajaran kepada semua orang terutamanya golongan muda yang mempunyai kecenderungan seksual songsang.


*MyMassa tak dapat bayangkan masa depan pelajar yang berumur 9 tahun tersebut. Mungkin mangsa-mangsa ini boleh tubuhkan NGO bagi menentang pengikut budaya umat Nabi Lut. Buktikan kepada masyarakat yang masih tidak sedar bahawa ianya satu masalah besar yang semakin menular dalam masyarakat semata-mata taksub dengan parti politik.

Siapa "ku" sebenar dalam "Selangorku"....

Posted: 04 Aug 2011 07:52 PM PDT



Rasanya jelaslah sekarang maksud slogan baru Negeri Selangor yang telah dilancarkan si Khalid Gagap bulan lepas.. si Bengap ni secara rasminya menyatakan kepada seluruh rakyat Selangor  bahawa Negeri Selangor kini milik dia sepenuhnya... so sukahati kepala mak bapak tok nenek dia la nak buat ape pun... Asrama Yayasan Selangor yang menempatkan 463 pelajar ni nak dirobohkan dengan alasan keselamatan dan menghalang lalulintas... Hello...Asrama je kot ramai sangat ke 463 orang pelajar ni sampai menghalang lalulintas?? 




Apalah sangat bagi rakyat untuk beralah sikit dengan lalulintas semasa pelajar-pelajar tu nak pergi-balik sekolah menuntut ilmu... kalau buat perhimpunan haram jadah halang lalulintas korang sokong pulak.. Sekarang ni apa cerita?? senang je Kerajaan Selangor cakap nak perhambat budak-budak tu balik kampung, sekolah kat kampung je...memang tindakan yang amat bodoh sebodoh MB Gagap... Yayasan Selangor habis dibankrapkan mengenyangkan perut-perut kroni... Sekarang yang jadi mangsa pelajar-pelajar sekolah...



 P/S: jadi sekarang Rakyat Selangor.... Sendiri pangkah, sendiri mau ingatlah....
 







AR-RUUM

Posted: 04 Aug 2011 05:30 PM PDT

MUQADDIMAH SURAH AR-RUUM
Surah ini diturunkan di Mekah, mengandungi 60 ayat. Dinamakan surah "Ar-Ruum" (Perihal Bangsa Rom), kerana peristiwa mengenainya ada disebutkan pada ayat-ayat 2 hingga 4.
Intisari kandungannya: Pada awal surah ini, Allah Ta'ala menegaskan bahawa orang-orang Rom yang sedang mengalami kekalahan akan dapat mengalahkan musuhnya – orang-orang Majusi – dalam masa tidak sampai sepuluh tahun, dan pada saat itu orang-orang Islam akan bergembira dengan kemenangan yang diberi oleh Allah Ta'ala terhadap musuh mereka – kaum kafir musyrik di Mekah, dan bergembira pula mendengar berita kemenangan Rom.
Kemudian ditegaskan lagi bahawa segala yang telah dijanjikan oleh Allah Ta'ala samada yang berhubung dengan dunia atau yang berhubung dengan akhirat, tetap berlaku. Dalam pada itu, kebanyakan manusia tidak mengetahui bahawa kemenangan dan kejayaan itu tidak akan dapat dicapai melainkan oleh orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk mencapainya menurut peraturan yang telah ditentukan oleh Allah Ta'ala.
Ditegaskan pula bahawa bala' bencana yang tidak putus-putus berlaku di sana sini adalah disebabkan perbuatan-perbuatan maksiat yang dilakukan oleh manusia sendiri. Mereka ditimpakan dengan demikian supaya segera insaf dan menjauhi segala perbuatan yang durjana. Jika tidak, maka balasannya lebih buruk lagi.
Surah ini diakhiri dengan menegaskan bahawa jalan keselamatan dan kebahagiaan seseorang telahpun diterangkan oleh Allah Ta'ala di dalam Al-Qur'an, maka tidak ada jalan bagi orang-orang yang mengingkarinya berdalih lagi.
Lalu diperintahkan supaya Nabi Muhammad (s.a.w.) bersabar, kerana kemenangan dan kejayaan yang telah dijanjikan oleh Allah Ta'ala kepadanya tetap berlaku.

TAZKIRAH MINGGU INI

Posted: 04 Aug 2011 05:00 PM PDT

DOA YANG MUSTAJAB (Bahagian 3)

Beberapa Golongan Yang Doanya Mustajab

• Orang yang berada dalam kesulitan.

Allah SWT berfirman:
"Atau siapakah yang memperkenankan (doa) orang yang dalam kesulitan apabila ia berdoa kepadaNya, dan yang menghilangkan kesusahan dan yang menjadikan kamu (manusia) sebagai khalifah di bumi? Adakah di samping Allah ada tuhan (yang lain)? Amat sedikitlah kamu mengingati(Nya)."
(Surah an-Naml : 62)

• Orang yang dizalimi.

Rasulullah SAW bersabda:
Daripada Abu Hurairah RA berkata, Rasulullah SAW bersabda: "Tiga doa yang dikabulkan adalah doa orang yang dizalimi, doa musafir dan doa orang tua untuk anaknya."

(Hadis Riwayat at-Tirmizi)


• Doa orang tua untuk anaknya.

• Doa orang yang sedang musafir.

• Doa orang yang soleh.

• Doa anak yang berbakti kepada orang tuanya.

• Pemimpin yang jujur.

Rasulullah SAW bersabda:
Daripada Abu Hurairah RA berkata, Rasulullah SAW telah bersabda: "Tiga golongan orang yang doanya tidak ditolak oleh Allah SWT adalah orang yang berpuasa hingga berbuka, pemimpin yang adil dan doa orang yang dizalimi. Allah SWT akan mengangkat doa mereka di atas awan kemudian pintu-pintu langit dibuka dan Tuhan berkata, 'Demi keagunganKu maka Aku pasti menolong kamu walau untuk sekian lama'."

(Hadis Riwayat at-Tirmizi)


• Doa orang yang berpuasa hingga berbuka.

• Orang Islam, yakni selama doanya bukan untuk kezaliman atau pun bagi usaha untuk memutuskan tali silaturrahim.

• Doa orang yang bertaubat.

Waktu-waktu Mustajab Untuk Berdoa

Muhammad as-Syaukani berpendapat bahawa terdapat beberapa waktu mustajab yang baik untuk berdoa. Antara waktu-waktu tersebut ialah:

• Hari Arafah

• Malam Lailatul Qadar

• Bulan Ramadhan

• Hari Jumaat, malam Jumaat, waktu antara duduknya Imam ketika khutbah dan ketika hampir terbenam matahari pada hari Jumaat

• Sepertiga akhir malam iaitu turun Allah SWT ke langit dunia

• Waktu sahur

• Antara azan dan iqamah

• Ketika berjihad di jalan Allah SWT

• Sesudah solat

• Ketika sujud kerana waktu yang paling hampir seseorang itu dengan Tuhannya

• Ketika membaca al-Quran

• Ketika Imam membaca wa la adh-Dhaallin

• Ketika meminum air zam-zam

• Ketika berada dalam majliz zikir atau majlis ilmu

• Ketika berada di Tanah Haram Mekah atau Madinah

• Ketika melihat Kaabah

Selangor Darul JESUS: JAIS engkar arahan Khalid Samad?!!

Posted: 04 Aug 2011 12:36 AM PDT



Tergezut MyMassa apabila membaca berita di atas pagi tadi. Bukan apa, dek kerana semangat satu ummah, kami pun agak risau apabila dikatakan punca JAIS menyerbu gereja tersebut disebabkan kerana disyaki ada orang Melayu yang terlibat dalam majlis thanksgiving dinner tersebut. Yelah kan, dalam pada umat Islam sibuk menggandakan amal ibadat kepada Allah SWT di bulan yang mulia ini, takkanlah pula ada orang Islam yang ke gereja semata-mata hendak moreh?!!

Namun, setelah dikaji-kaji dengan teliti, rupa-rupanya kekecohan yang berlaku semalam bukannya terjadi secara tiba-tiba. Dan jika ada pun orang Melayu yang hadir makan di majlis anjuran gereja tersebut, ia hanyalah sebagai membalas keikhlasan para pemimpin Kristian Selangor yang sudi mengimarahkan masjid-masjid dan surau di seluruh negeri itu sebelum ini.







Lagipun bukankah Menteri Besar Selangor sendiri sudah mengarahkan rakyat Selangor agar mengamalkan sikap yang lebih 'menghormati' terhadap setiap kehendak bukan Islam?!!




Dan oleh kerana itu, tindakan JAIS menyerbu gereja tersebut ternyata satu tindakan melulu yang didalangi oleh saki-baki ekstremis Islam dalam PAS seperti Dr. Hasan Ali kerana ianya jelas melanggar titah perintah ahli Parlimen Shah Alam dan kehendak kepimpinan Tok Guru itu sendiri! Apakah Hasan Ali tidak serik-serik lagi dimalukan oleh ERDOGAN pada muktamar Pas yang lepas?!!













Jadi, apa masalahnya orang Islam Selangor nak datang makan di gereja tersebut (walaupun dikenali sebagai gereja tumpuan Melayu Kristian)?!! Kalau MP Shah Alam boleh berceramah dalam gereja, sokong kalimah Allah untuk kristian, dan marahkan PM sebab salib besar kena turun, Hasan Ali tidak sepatutnya gusar kerana Khalid Samad sendiri sudah memberikan jaminan bahawa hanya iman orang yang menyokong UMNO sahaja yang senipis bawang...





Jadi, tidak perlulah Hasan Ali bergundah gulana memikirkan akidah anak-anak Melayu yang hadir di dinner semalam. Mungkin kesemua mereka itu penyokong tegar pakatan. Kerana walau macamana syiriknya kelakuan mereka sekalipun, iman mereka tetap teguh dan tidak akan sesekali MURTAD, bak kata Khalid Samad dalam twitternya: "Iman PAS sekental Jabal Tariq..." Hahaha




DARUL EHSAN TODAY

Posted: 04 Aug 2011 11:11 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


PANAS: Sistem IT Bukit Aman Dalam Bahaya, PERKASA Buat Polis Report.

Posted: 04 Aug 2011 11:10 PM PDT

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menggesa Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat empat laman blog yang didakwa mendedahkan aktiviti penyelewengan dan penglibatan Israel dalam pemberian projek di ibu pejabat PDRM di Bukit Aman.

Menerusi laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini tengah hari tadi, Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris mendakwa pendedahan oleh empat laman blog ini dikesan sejak lapan minggu lalu. Irwan berkata empat laman blog itu termasuklah Darul Ehsan Today, Gerakan Timur, Gerakan Anti PKR dan Keris Putra.

Beliau mendakwa pendedahan yang dibuat dalam laman blog itu bukan perkara remeh memandangkan wujud penglibatan seorang lelaki berbangsa Cina yang mempunyai hubungan intim dengan Israel dan Singapura.

Malah laman blog Gerakan Anti PKR dengan jelas memaparkan maklumat lengkap termasuklah nombor kontrak projek berkenaan, orang yang terlibat malah maklumat daripada Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SMM).

"PDRM, SPRM perlu siasat sebab isu ini bukan perkara remeh tetapi serius. Penulis laman blog berkenaan juga menyatakan beberapa bukti kononnya wujud penglibatan lelaki Cina itu.

"Tujuan kami mendesak PDRM ambil tindakan adalah untuk menjamin keselamatan negara dan maklumat sulit kerajaan tidak jatuh ke tangan mereka yang tidak bertanggungjawab," katanya.

Satu lampiran berupa maklumat lanjut mengenai empat laman blog itu turut diserah kepada pihak polis sejurus laporan dibuat. sumber: free malaysia today

Berbuka Di Gereja, Dr. Rani & Khalid Samad Diam Seribu Bahasa...

Posted: 04 Aug 2011 08:10 PM PDT


Persuruhjaya dan timbalan persuruhjaya pas selangor langsung senyap takut atau memang tak mau komen pasal kes berbuka puasa atau dengan kata lain upacara memurtadkan orang islam di bulan puasa di sebuah gereja di damansara utama.

Kenapa rani dan kahalid samad senyap, sedangkan bekas persuruhjaya pas hasan ali lantang bersuara mengutuk tindakan bodoh gereja itu.

Sebenarnya tiadak ada makan malam atau majlis berbuka puasa di gereja itu, yang ada hanyalah upacara memurtadkan orang islam di bulan ramadhan, tak ada logiknya kenapa majlis berbuka puasa itu di buat jam 10 malam, sedangkan orang islam berbuka puasa sekitar jam 7.35 malam, kalau betul pihak gereja nak meraikannya kenapa tak di buat sahaja makan malam itu jam 7.35 kenapa mesti jam 10 malam.

Lagi satu, kenapa hanya 12 orang sahaja orang islam yang di jemput, sepatutnya ianya lebih kalau betul majlis makan malam itu bukan majlis untuk memurtadkan orang islam, apa salahnya pihak gereja menjemput imam masjid atau imam surau atau pun pihak gereja memaklumkan kepada pihak jais mengatakan mereka nak buat majlis makan malam, sekurang-kurangnya jais boleh menghantar wakil mereka.

Kenapa ada peserta majlis itu nak melarikan diri ikut pintu belakang kalau betul la majlis itu hanya satu majlis makan malam... apa yang dikatakan oleh hasan ali tu mungkin ada kebenarannya, "Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) melakukan pemeriksaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama di Petaling Jaya malam tadi kerana terdapat bukti kegiatan penyebaran agama bukan Islam terhadap penganut agama Islam."

Pendatang Haram Ni Kata Mahkamah Pandikutti....

Posted: 04 Aug 2011 01:01 AM PDT


Bayangkan seorang pendatang tampa izin yang baru mendapat kerakyatan dan di angkat oleh partinya menjadi ketua wanita menghina mahkamah, menghina polis dan menghina kerajaan dengan perkatan sehina-hinanya...

Pendatang haram ini masih lagi terlepas dari di panggil oleh polis, korang fikir la sendiri, seorang pendatang haram boleh menghina institusi mahkamah, apa tindakan polis terhadap pendatang haram ini??? kenapa polis membiarkan pendatang haram macam zuraidah menghina mahkamah???

The Unspinners

Posted: 04 Aug 2011 11:10 PM PDT

Belantan

Posted: 04 Aug 2011 11:02 PM PDT

Belantan


Tindakan terdesak : Kerajaan PKR Selangor nak robohkan asrama Yayasan Selangor pula!

Posted: 04 Aug 2011 07:52 PM PDT



















Tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mahu merobohkan Asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan di sini dipercayai untuk menambah aset kerajaan negeri yang semakin berkurangan menyebabkan nasib 463 pelajar asrama berusia 32 tahun itu menjadi tanda tanya.

Apa yang lebih membimbangkan, pelajar tersebut tidak diberikan jaminan penempatan lain sekiranya asrama yang menempatkan pelajar luar bandar di Selangor itu dirobohkan. Difahamkan, tiada perancangan alternatif atau asrama baru yang akan dibina untuk menempatkan kumpulan pelajar berkenaan. Tindakan tergesa-gesa yayasan membuktikan kerajaan Selangor mempunyai agenda tertentu di sebalik tindakan mahu merobohkan asrama berkenaan.

Lebih mengecewakan kerajaan negeri serta pihak Yayasan Selangor seolah-olah mengambil sikap lepas tangan dalam hal itu. Dimaklumkan bahawa asrama tersebut yang telah melahirkan ramai golongan pelajar berjaya akan dirobohkan pada 31 Disember ini.

Semasa ditanyakan nasib pelajar yang masih menetap di asrama itu, mereka tidak memberi sebarang jaminan penempatan lain. Malah ada juga cadangan supaya pelajar tersebut dihantar pulang dan bersekolah di kampung halaman masing-masing! Antara alasan lain yang tidak masuk akal diberikan oleh kerajaan negeri adalah kerana asrama tersebut berada di persekitaran yang tidak selamat serta menggangu lalu lintas! Bolehkah kita menerima alasan-alasan tersebut?

Isu berkaitan Yayasan Selangor nampaknya terus berlanjutan. Awal tahun ini, heboh yayasan yang baru setahun jagung berada di bawah pentadbiran Kerajaan Negeri PKR, dilaporkan mengalami defisit RM7.41 juta setakat November 2010.

Malah pada Mac lepas, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilaporkan mengakui wujud kepincangan dalam pengurusan yayasan itu termasuklah perbelanjaan tidak berhemah sehingga menyebabkan kos sambutan ulang tahun ke-40 yayasan pada November tahun lepas, mencecah hampir RM1 juta.

Sekarang, timbul pula rancangan merobohkan asrama pusat Yayasan Selangor di Kuala Lumpur, dipercayai untuk memberi laluan kepada projek komersial. Pengurusan Yayasan Selangor tidak perlu kalut untuk menambahkan aset sehingga meninggalkan peranan utamanya yang berteraskan pendidikan. Alasan untuk memberi laluan kepada pembangunan memang bagus tetapi dengan melenyapkan satu legasi yang dibentuk sejak tahun 1970 lagi bukanlah alasan yang cukup bijak.

Asrama Yayasan Selangor Kuala Lumpur yang ditubuhkan bertujuan memberi peluang kepada pelajar dari kawasan kampung di Selangor melanjutkan pelajaran di sekolah terpilih sekitar Lembah Klang. Asrama tersebut terdiri daripada Asrama Tun Dr. Ismail yang menempatkan pelajar lelaki manakala Asrama Toh Puan Norashikin menempatkan pelajar perempuan.

Sejak sekian lama, asrama tersebut – Asrama Tun Dr. Ismail dan Asrama Toh Puan Norashikin, menempatkan pelajar Selangor dari sekolah-sekolah premier di ibu negara seperti Sekolah Menengah Aminuddin Baki, Victoria, St. John, Convent Bukit Nanas dan Methodist.

Persoalannya adalah adakah ini jalan terakhir bagi kerajaan negeri yang dilihat semakin terdesak dengan menjual semua aset-aset kerajaan untuk menampung 'kantung' yang semakin berkurangan sekarang. Atau adakah ini jalan terakhir atau persediaan bagi mereka untuk mencari 'sumber kewangan' bagi menampung perbelanjaan PRU ke-13 nanti!

Justeru itu nasihat kepada kerajaan negeri yang diketuai oleh MB Khalid supaya mencari jalan lain yang tidak akan mengganggu pelajar yang bernaung di situ. Yayasan perlu memikirkan bentuk pembangunan yang berteraskan pendidikan, bukannya bermatlamat komersial semata-mata. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

Anak Panah MCA Tersasar - Hilang satu undi jika kutuk DAP!

Posted: 04 Aug 2011 02:13 AM PDT

















Masalah besar yang MCA lakukan ialah asyik halakan mata anak panah kepada DAP, terutama sekali di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor. Isunya mudah sahaja, DAP di Selangor adalah harapan kepada masyarakat Cina, ditatang dan disanjung oleh mereka. Sesiapa yang menyerang DAP dianggap seperti pelakon Cina (Wong Fei). Mereka mengaibkan dan mengutuk di depan Wong Fei.

Bukan sahaja suara kutukan terhadap DAP itu tidak boleh masuk ke dalam telinga, sebaliknya orang ramai semakin menjadi berang. Setiap kali pemimpin MCA kritik DAP, MCA akan kehilangan satu undi. Penyokong MCA semakin menurun, malangnya MCA masih tidak sedarkan diri lagi.

MCA halakan mata anak panahnya ke arah kumpulan fanatik, mengkritik kumpulan fanatik yang boleh menyebabkan tidak mendatangkan sebarang kebaikan kepada masyarakat Cina. Dalam pentadbiran kerajaan, jika MCA berani bertindak ke arah itu, sudah tentu MCA semakin diminati oleh masyarakat Cina, sudah tentu pengundi akan kembali kepada MCA.

Pada masa dahulu kumpulan pendidikan sekolah-sekolah Cina mendukung slogan "masuk dalam Barisan Nasional" "perbetulkan Barisan Nasional", malangnya cadangan itu semua ditolak bulat-bulat. Sehingga ke hari ini perjuangan itu tidak kunjung tiba dan tidak direalisasikan. Ramai dari kalangan pejuang itu tinggalkan parti Gerakan, ada sesetengahnya terus menyepikan diri, ada juga yang diperbetulkan (diajar) oleh Barisan Nasional.

PRU Mac 2008 Gerakan di Pulau Pinang tersungkur, ini menunjukkan Gerakan telah hilang sokongan dari kalangan masyarakat Cina. MCA mahu bangkit semula perkukukan kuasa, sebaliknya MCA tidak boleh menentang dan mengkritik DAP, sepatutnya guna kepandaian, kumpulkan kekuatan yang ada untuk bertindak dan menentang kumpulan fanatik.

Jika tidak berjaya, anggaplah ia sebagai satu perjuangan murni, bertindak itu lebih baik daripada duduk diam menunggu mati, dan akhirnya nanti akan diketepikan oleh pengundi. Fikir-fikirkan lah wahai MCA..!!!

Suara Politik
Taminsari

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 04 Aug 2011 09:31 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 04 Aug 2011 09:26 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Suhardi Kaki Skodeng

Posted: 04 Aug 2011 03:40 AM PDT

Rupa-rupanya Suhardi, pelakon terbaik ketika demonstrasi BERSIH pada 9 Julai 2011 juga adalah kaki skodeng. Berikut adalah aksi Suhardi ketika sedang skodeng yang dilaporkan oleh majalah Mastika pada 2005. Suhardi ketika itu skodeng atas nama Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Selangor (PERKID). Skodeng tanpa tauliah (baca sini).


Menurut satu sumber, Suhardi telah bersembunyi daripada orang awam selepas kantoi berlakon watak arwah Baharuddin yang meninggal dunia. Suhardi juga menurut sumber terbabit telah ditolak oleh jemaahnya. Malah guru Suhardi iaitu Ustaz S juga telah mengecam perlakuan Suhardi dalam BERSIH dan menanggap lakonan tersebut telah memalukan jemaah. Mati hidup semula.

Suhardi yang juga beristeri dua telah dikecam habis-habisan. Akhirnya, dengan menggunakan teknik penafian Anwar Ibrahim, Suhardi menafikan beliau melakonkan watak arwah Baharuddin dan menyalahkan pula wartawan, blogger pembangkang dan Malaysiakini yang dituduh manipulasikan gambar dan videonya. Kalau begitu, Suhardi patut saman mereka. Mengakulah Suhardi, jangan ingkar pesanan guru dan jangan buang ahli jemaah.

PISAU.NET

Posted: 04 Aug 2011 09:11 PM PDT

PISAU.NET


Nik Aziz Tak Reti Cakap Bohong,Belit Sikit Jer

Posted: 04 Aug 2011 06:00 PM PDT


Menarik apabila ulama terompah mengelar orang lain adalah sampah!

Sedangkan ulama terompah inilah yang melacurkan agama. Hingga rasullulah pun diturunkan darjat setaraf budak kampung apa lah sangat dengan Ds Zahrain.

Zahrain hanya mencabar ulama terompah,malah mencabar agar bercakap benar di bulan ramadhan.

Orang yang bertanya dan menyuruh bercakap benar pula digelar sampah. Kalau benarlah dakwaan Zahrain salah nafikan sajalah apa yang susah sangat sebaliknya berdolak dalik.

Nampak sangat ada yang tak kena dengan Nik Aziz.Adakah dakwaan Ds Zahrain berlakunya pertemuan Nik Aziz berlaku perbincangam dengan Ku Li benar benar berlaku?



Pisau kata " dah politic animal,memang la perangai macam tu"

Bapak "Presiden" Malaysia,Ngobrol Hak TKI

Posted: 04 Aug 2011 06:00 AM PDT


Selepas Batik, Anwar Burukkan TKI Pula di Indonesia;

Oleh Helme Hanafi, Agendadaily,AIDC – INI perangai Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, 'membusukkan' nama negara sendiri bagi mengangkat darjatnya dan untuk mendapat publisiti di dada-dada akhbar Indonesia sepanjang berada di sana baru-baru ini.


Dan untuk rekod ia bukan kali pertama, jika sebelum ini Anwar menghina batik Malaysia, kini, menyanyikan lagu lama mengenai layanan kepada pekerja Indonesia di negara ini.


Dalam satu forum bertajuk, Akses terhadap keadilan, di Puri Imperium, Jakarta, Sabtu, lalu, Anwar berkata, orang Malaysia haram hukumnya mengambil upah dari Tenaga Kerja Indonesia (TKI) dengan cara tidak membayar gaji.


Bertepuk soraklah, media Indonesia mendapat kenyataan tersebut dari bos pakatan pembangkang Malaysia itu.


Anwar memang bijak bab tekan suis main sentimen. Di Indonesia, akhbar-akhbarnya laris luar biasa jika tajuk berita utama mengenai 'ganyang Malaysia'.


Maka hampir semua akhbar-akhbar utama negara itu menjadikan dakwaan tersebut sebagai tajuk berita utama.


Menurut Anwar, modus yang dilakukan adalah TKI bekerja dua tahun, namun hanya dibayar setahun setengah. Majikan orang Malaysia itu lalu memanggil polis untuk menangkap TKI tersebut, sehingga sisa gaji tidak dibayarkan.


"Bayangkan kalau ribuan orang diperlakukan begitu. Berapa ringgit hak yang hilang. Itu yang haram," ujar Anwar.


Seperti biasa, Anwar akan menampilkan dirinya sebagai 'dewa penyelamat' dengan mendakwa masa beliau dalam kerajaan dulu dan mengetuai jawatankuasa kabinet mengenai pekarja asing, semuanya okay sahaja.


Namun kini dakwanya "mereka maunya untung besar saja," katanya.

Menampilkan dirinya 'seorang pembaharu' Anwar memberitahu publik Indonesia bahawa pembangkang di Malaysia, yang dipimpin olehnya, menuntut beberapa perbaikan baik dari segi hukum maupun persepsi masyarakat Malaysia.


Ia mengusulkan agar pemerintah Malaysia membatalkan hukum cambuk.

"TKI yang masuk secara ilegal itu adalah orang kelas bawah, jadi kasihan harus diperlakukan manusiawi," katanya.


Dalam satu program lain, Anwar dengan bangga bercerita bahawa di penjara beliau mendalami Al-quran dan hadis.


"Because in prison I've got all the times in the world. Kalau mau membaca semua tafsir Qur'an dan Hadis, masuk penjara saja," kata Anwar dilaporkan oleh akhbar Koran Tempo.


SEBAGAI CATATAN mungkin mereka di sana lupa nak bertanya padanya: Bagaimana ye kasus video seks pasal Bapak yang ribut-ribut itu. Tentu asyik sekali…sampai ada yang kata video itu besi


Pisau kata " dia nak jadi bapak presiden Malaysia ka?"

MP Kantoi Ngentot Pegawai Khas.

Posted: 04 Aug 2011 02:11 AM PDT


Warna warni politik Malaysia,pelbagai cerita dan gosip yang tersebar. Yang panas sekarang ini mengenai satu kes pergaduhan diantara seorang MP dan Adun.

Walaupun dah 2 minggu berlalu,tapi cerita ini dah mula tersebar. Seorang Adun dan Ahli Parlimen bergaduh teruk. Akhirnya MP tersebut dikhabarkan dimasukkan ke Hospital menerima rawatan pesakit luar .

MP tersebut kantoi bersama.pasangan ngentotnya dihadapan Adun.Apa lagi mengamuk sakan la hingga MP tersebut dihentam knockout hingga cedera dikepalanya.


Ceritanya apabila Adun ini berasa cemburu apabila Ahli Parlimen ini telah mengentot pegawai khasnya yang cantik jelita.Lokasi berlakunya ngentot biarlah menjadi rahsia. Siapakah gerangan pegawai khas yang cantik jelita pun kita rahsiakan dulu..

Tetapi dikhabarkan ritual ngentot ini telah berlaku beberapa kali hingga telah menjadi buah mulut di pejabat Ahli parlimen tersebut.


Bercakap soal moral,sebenarnya Ahli parlimen ini menuduh lawan beliau dengan pelbagai tuduhan walaupun cerita yang didedahkan kepada seluruh rakyat Malaysia sebelum ini bukanlah mengenai diri beliau.Di hadapan rakyat, beliau cuba mengambarkan keperibadian yang baik,luhur dan bermoral tinggi.


Lumrah percintaan,jika di nodai dengan pihak ketiga sudah pasti pasangannya akan mengamuk dan marah.

Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata.

Pisau kata " dia tibai perempuan tu ,nanti dia salahkan Umno pulak...puiii! "

Usaha Hancurkan PRU13 Bermula,Halalkan Kudeta.

Posted: 03 Aug 2011 10:00 PM PDT


Pakatan akan mengambil alih Putrajaya,Pakatan akan berjaya menumbangkan BN,Pakatan akan meraih kemenangan yang besar. Semua itu dimomokkan kepada penyokong haprak pakatan sebagai janji yang bakal mereka bakal perolehi.


Untuk rekod sejak pilihanraya kecil Bagan Pinang hinggalah pilihanraya negeri Sarawak kecuali Sibu,semuanya dimenangi oleh BN.Kemenangan dengan undi majoriti yang banyak dan sokongan pengundi muda yang tinggi .Momentum kemenangan ini sebenarnya terlalu mengusarkan pihak pakatan.


Pisau pernah mendedahkan bahawa didalam satu mesyuarat pimpinan tinggi pakatan,pembentangan rating sokongan rakyat kepada pakatan merudum dengan teruk malah turut didedahkan oleh rakan blogger rating Anwar turut menjunam teruk .Kalangan pemimpin pakatan dan strategis mereka sedar adalah mustahil untuk mereka menang pada PRU13 nanti.

Sila baca artikel ini Bersih Dulu,Coup De Tat Terakhir

Dan Baca artikel ini Semakin Tak Di Percayai,Rating Anwar Jatuh


Niat mengadakan demo haram Bersih dan 8 tuntutan yang tidak masuk akal tak lebih daripada satu tindakan persediaan untuk tidak mengiktiraf PRU13 nanti.

Mengapa pihak pakatan begitu bersungguh dalam memainkan persepsi kononnya daftar pemilih didalam senarai SPR tidak betul.Sehari dua ini kita didedahkan dengan pembohongan fakta oleh media pakatan kononnya terdapat senarai daftar pengundi daripada warga pendatang.

Haprak pakatan mengunakan dalil kononnya nombor 71 didalam Mykad adalah daripada pendatang yang diberi kerakyatan. Jika benar dakwaan mereka maka terbukti mereka silap besar apabila 3 ahli parlimen mereka sendiri turut tersenarai sebagai pendatang.

Skrip strategis haprak pakatan berjalan lancar,persepsi sudah dimainkan,belum pun PRU13 mereka sudah mengistiharkan pakatan bakal kalah akibat penipuan . Nah semuanya persediaan untuk melakukan satu gerakan yang lebih besar apabila mereka kalah nanti pada PRU13.

Pada PRU13 nanti mereka akan menggagalkan pilihanraya,menyerang institusi kerajaan dan mendesak kuasa asing campur tangan. MATLAMAT MENGHALALKAN CARA.Jatuhkan BN "at all cost"

Apa yang boleh kita lihat sekarang,mereka perasan kononnya mendapat sokongan RAKYAT, Ya,rakyat minoriti sahaja yang memberi sokongan kepada pakatan. Tetapi RAKYAT Majoriti tetap memberi sokongan dan undi kepada BN itu fakta.

Pisau kata " tunggulah nanti PRU13,hampir kesemua pusat mengundi depa buat kacau,pengundi bakal dihalang "

Sri Tri Buana

Posted: 04 Aug 2011 07:25 PM PDT

Sri Tri Buana


Anak Saya Di Masukkan ke Wad.

Posted: 04 Aug 2011 08:42 AM PDT

r b f

Posted: 04 Aug 2011 07:16 PM PDT

r b f


Gempar Bila-Bila Masa

Posted: 04 Aug 2011 07:05 PM PDT

Saya akan siarkan sesuatu yang menggemparkan di blog ini pada bila-bila masa dari sekarang.

Ianya berkenaan dengan orang yang menggunakan IC kod 71.

Sesuatu yang akan mengejutkan anda semua.

Harap bersabar untuk seketika....

Seorang Lagi Pendatang Diberi IC Biru dan Didaftarkan Sebagai Pengundi

Posted: 04 Aug 2011 08:56 AM PDT

NO KP: 560929 71 5060


Maria Chin Abdullah
AJK Pemandu Bersih 2.0



Apa Cerita Ni ?
Tuduh orang lain pencuri, tapi dia sendiri perompak...

Lagi Pendatang Asing Dapat IC Biru dan Didaftarkan Sebagai Pengundi

Posted: 03 Aug 2011 11:19 PM PDT

Seorang lagi pendatang asing dari Indonesia (sama seperti Mismah) yang dikesan telah diberi taraf kewarganegaraan dan didaftarkan sebagai pengundi.

Harap Din Puduraya dapat adakan sidang media dan minta PM panggil sidang parlimen tergempar

NO KP : 611204 71 5327


BADRULAMIN BIN BAHRON
Pengarah Penerangan Kerajaan Negeri Selangor

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 04 Aug 2011 03:41 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Haa haa..!! Mulot Sape Lebih BUSOK..? Mulot Wan Azizah Atau Mulot Datin Sri Rosmah...??

Posted: 03 Aug 2011 11:06 PM PDT

Please Click HERE

Veteran Umno Desak Datuk Sri Najib Letak Jawatan...

Posted: 03 Aug 2011 06:25 PM PDT

Spekulasi telah bertiup kencang bahawa kedudukan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Umno sedang terancam. Orang dalaman parti mendakwa bahawa sokongan terhadap Muhyiddin Yassin begitu kuat di samping sokongan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memberi tekanan kepada Najib.

Cengkaman kuasa Perdana Menteri menurun berikutan perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai manakala kontroversi berkaitan isterinya Rosmah Mansor juga membelenggu beliau. Kini, sebuah organisasi yang mewakili bekas ahli UMNO Parlimen telah menyuarakan kekurangan keyakinan terhadap kepimpinan Najib dan mahu beliau meletakkan jawatan.

Organisasi yang dipanggil Penawar yang diketuai oleh bekas Menteri Kabinet Aziz Shamsuddin, yang merupakan Setiausaha Politik Mahathir dari tahun 1981 hingga 2002.

Bercakap mengenai isu ini, ahli Penawar berkata organisasi ini memutuskan dalam mesyuarat minggu lalu bahawa ini adalah masa untuk Najib melepaskan jawatan."Terpulang kepada Najib. Jika dia mencintai negara dan orang Melayu, beliau harus meletakkan jawatan secepat mungkin.

"Jika dia tidak beliau adalah orang yang mementingkan diri sendiri, maka dia mesti berhenti," kata bekas Ahli Parlimen kepada FMT, sambil menambah bahawa mesyuarat itu dihadiri oleh bekas menteri dari era Mahathir.

Menurut beliau, Penawar, yang mewakili kira-kira 50 bekas Ahli Parlimen, tidak berpuas hati dengan kepimpinan Najib kerana beberapa sebab. Apabila ditanya, beliau enggan mengulas lanjut mengenai sebab-sebab, yang menyatakan bahawa ini adalah pengetahuan umum.

Dihubungi kemudiannya, Aziz memberitahu yang merupakan pengerusi Penawar, enggan mengulas mengenai perkara itu tetapi mendedahkan bahawa organisasi akan mengadakan satu lagi mesyuarat esok.

Abang Muhyiddin turut hadir?

Najib mengambil alih pada April 2009 dan segera menggambarkan dirinya sebagai pemimpin yang sederhana di bawah konsep 1Malaysia bertujuan untuk memancing undi Cina dan India.

Walau bagaimanapun, pendekatan menyeluruhnya gagal turun ke bawah dengan baik menyebabkan ketidakpuasan hati golongan pihak-pihak tertentu dalam Umno. Walaupun Mahathir mendakwa bahawa parti itu telah gagal untuk melindungi orang Melayu dan ini membawa kepada munculnya kumpulan-kumpulan seperti Perkasa.

Dalam perkembangan yang sama, sokongan kaum Cina terus meningkat untuk pembangkang seperti yang dilihat dalam beberapa pilihan raya kecil dan tekanan ke atas Najib yang dipasang.

Blogger terkemuka Mohd Sayuti Omar juga mencatatkan satu artikel mengenai panggilan Penawar kepada Najib untuk meletak jawatan.

Menurut suatu sumber, di kalangan mereka yang hadir pada mesyuarat itu adalah abang Muhyiddin, Aziz Yassin, bekas Menteri Belia Dan Sukan Mokhtar Hashim dan Tamrin Ghaffar, anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Ghaffar Baba.

Diterjemah dari Free Malaysia Today.

Tiada ulasan:

Pengikut