Ahad, 12 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 12 Jun 2011 03:43 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Adakah Nik Aziz akan dikafirkan Hadi?

Posted: 12 Jun 2011 02:29 AM PDT


Main-main you.

Husam kata orang Kelantan terawal masuk syurga. Hampir sama dengan Rasulullah. Tak respek langsung, orang Terengganu.

Adakah Nik Aziz akan kafirkan Hadi atau Ahmad Said?

Atau negara kebajikan sudah tidak boleh kafirkan orang? Jadikan anak welfare kot ...

Wow! Husin suka Kelantan kalah. Masih teringat perangai buruk dulu.

Politik Harian

Posted: 12 Jun 2011 03:15 AM PDT

Politik Harian


Presiden Kelab Taat Suami dakwa sering BERDIALOG dengan Rasulullah

Posted: 12 Jun 2011 01:01 AM PDT

Khadijah Aam,isteri pengasas Arqam, Ashaari Muhamad dakwa suaminya tak mati tapi GHAIB,kini sama Rasulullah dan Imam Mahdi di alam roh.

Khadijah yang sebelum ni bikin kecoh dgn KELAB TAAT SUAMI juga dakwa dia dapat arahan dari Rasulullah yang kini memimpin 'jemaah' mereka.

BACA di www.agendadaily.com beserta video youtube Khadijah dakwa Ashaari akan hidup semula untuk BEBASKAN MALAYSIA,bersama Rasulullah dan Imam Mahdi.

MOHON SEBARKAN

tunku

Posted: 12 Jun 2011 03:12 AM PDT

tunku


FA Cup final: Kelantan declares Sunday holiday

Posted: 11 Jun 2011 09:32 AM PDT

KOTA BARU: Kelantan has declared Sunday a public holiday in conjunction with the FA Cup final between Kelantan and Terengganu at the Bukit Jalil National Stadium.
The announcement was made by Kelantan State Secretary Datuk Aiseri Alias to ensure the safe journey of the state football fans on their return after watching the game.
He said the state government took the initiative to declare a holiday in appreciation of the sporting spirit showed by the state football fans.
"This is the third time the state government has declared a public holiday in the state because of football.
"The first time was when Kelantan became the vice-champion in the Malaysia Cup in 2009 and then last year, when it became champion after beating Selangor," he said when contacted by Bernama.
He hoped that with the holiday, it would give more time for the football fans to plan their journey home. BERNAMA

tunku : first of all congratulation to terengganu for winning the cup. as for kelantan, keep giving unnecessary public holidays. if they had won then it make sense but losing the cup and declaring public holiday does not make any sense. the state's economy is in bad shape, the state government should think about that.

PAPA GOMO

Posted: 12 Jun 2011 01:47 AM PDT

PAPA GOMO


Tun Mahathir Pernah Hantar Surat Pujuk Nik Aziz Masuk UMNO?

Posted: 12 Jun 2011 12:00 AM PDT




Rupa rupanya pada tahun 1994 Tun Dr Mahathir dah jelaskan kepada Nik Aziz Nik Mat MB Kelantan mengenai Hudud dan apa yang di laksanakan oleh Kerajaan Malaysia. Tapi si Nik Ajis tua Kutuk nak mampos ni tak sedar diri rupanya......


Meh layan Surat Tun Dr Mahathir yang di hantar kepada Nik Aziz Nik Mat
KLIK DI SINI




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

EKSLUSIF 18 SX - Video Seks Mat Sabu Buat Rakyat Malaysia

Posted: 11 Jun 2011 07:00 PM PDT




Agak kecoh dengan kenyataan MP Ampang Zuraidah ataupun lebih di kenali dengan nama Mak Lampir yang membuat laporan Polis telah menerima sekeping CD bertajuk Skandal Seks Mat sabu. Gomo menyambut baik apa yang di lakukan oleh Mak Lampir ini namun Gomo agak pelik dengan beberapa pekara.

Untuk makluman Gomo sudah melihat Video tersebut yang mana memaparkan perbualan Mat Sabu dan Normah wanita isteri orang yang di tangkap Khalwat bersama Mat Sabu di bilik 121 Hotel Perdana Kota Bharu. Dan Gomo boleh sahkan memang suara yang di rakam itu adalah suara Mat Sabu sama sekali.


Walaupun CD tersebut berada di tangan Gomo namun Gomo tidak sesekali memberikan kepada sesiapa dan masih lagi Gomo simpan CD tersebut kerana ingin melihat apakah yang akan berlaku setelah Gomo mengeluarkan kenyataan di dalam Tweeter yang Gomo sedang menyaksikan rakaman Video perbualan Lucah Mat Sabu dengan isteri orang.

Jangkaan Gomo tepat apabila sehari selepas itu Blogg Pembangkang yang pro PKR telah mengeluarkan kenyataan Gomo dan menyatakan Gomo akan mengeluarkan Video mat Sabu di dalam Blogg. Jangkaan ,mereka sebenarnya meleset sama sekali kerana Gomo juga ingin tahu siapa yang sebenarnya mengeluarkan Video rakaman Mat Sabu ini, dan atas sebab itu Gomo hanya tunggu dan lihat jika ada yang melatah dengan menuduh UMNO sebagai dalang nya.



Daripada gambar neh aku dapati ;

1. Tak lama lagi isu seks mat sabu akan dimainkan oleh umno.

2. blogger umno cakap ada rakaman suara.

3. Maknanya gambar di atas neh ialah klip ataupun rakaman bertulis yang berasaskan rakaman bersuara bagi memudahkan kita faham perbualan individu2 yang terlibat dalam aksi seks.

-Ini kenyataan Dari Blogg Pembangkang PKR Bertarikh 7 June 2011



Dan apabila MP Ampang Mak Lampir tampil dengan menyatakan telah memperolehi Video tersebut Gomo sudah meneka bahawa ini tidak lain adalah keraja PKR yang mempunyai agenda dalam mematikan Mat Sabu dan kemudiannya meletakkan Kesalahan tersebut kepada UMNO.

Untuk makluman apa yang Gomo ketahui Video tersebut di sediakan oleh IKD Institut Kajian Dasar yang di pelopori oleh Anwar Ibrahim sewaktu beliau berada di dalam UMNO. Pada waktu itu IKD merupakan penggerak Anwar Ibrahim dan selepas Anwar Ibrahim di pecat dari UMNO mereka yang di sebalik tabir IKD ini juga turut sama menyertai Anwar Ibrahim dan seterusnya berada di dalam PKN Parti Keadilan Nasional yang sekarang ini di kenali dengan nama PKR Parti Keadilan Rakyat.

Jadi apabila MP Ampang Zuraidah yang keahlian nya PKR mengeluarkan CD tersebut Gomo lihat seolah ada satu permainan yang cuba di lakukan oleh PKR ke atas PAS terutama Mat Sabu. Ini tidak lain dan tidak bukan untuk membunuh karier Mat Sabu yang baru sahaja menang jawatan Timbalan Presiden PAS.

Bayangkan berapa lama sudah berlalu Video tersebut tidak keluar di mana mana You Tube mahupun Blogg dan sebaik sahaja Mat Sabu menang maka yang tampil mengeluarkan CD tersebut adalah pemimpin dari PKR yang kita tahu Anwar Ibrahim Ketua umum nya.

Mungkin mereka menjangkakan apabila Gomo perolehi CD tersebut maka Gomo akan keluarkannya dan dan secara automatik pengeluar utama CD tersebut datangnya dari Blogger Pro Kerajaan UMNO. Dan ini menjadikan Mat Sabu dan PAS serta rakyat akan melihat bahawa UMNO lah dalang penyebaran CD Mat Sabu.

Ini lah modus operandi PKR dalam mematikan PAS dan Mat Sabu yang pada mereka mampu mematikan langkah PKR untuk menjadi Ketua di dalam Pakatan Rakyat. Strategi ini sebenarnya telah KANTOI kerana ketidak sabaran PKR yang begitu gelojoh dan terdesak mengeluarkan Video Seks Mat Sabu terlebih dahulu sebelum Gomo dan Blogger lain keluarkan.

Semua orang tahu Mat Sabu mempunyai perang yang panjang dengan Anwar Ibrahim sejak dari dalam ABIM lagi. Malah Mat Sabu pernah menentang Anwar Ibrahim di Permatang Pauh dan Mat Sabu lah yang merupakan pemimpin Politik pertama menentang Anwar Ibrahim. Gelaran Anwar Al Juburi juga dtaangnya dari Mat Sabu.

Kemenangan Mat Sabu menjadikan PKR takut dan Anwar Ibrahim juga Goyah dengan kekuatan baru yang di bawa Mat Sabu di dalam Pakatan Rakyat. Matlamat PKR untuk terus menerajui Pakatan Rakyat di lihat musnah sama sekali dengan kemenangan Mat Sabu tempoh hari dan cara untuk menghilangkan keyakinan pengikut Pakatan Rakyat ke atas Mat Sabu adalah dengan mengeluarkan Video Seks nya.

Video Perbualan Seks Mat Sabu yang selama ini di simpan oleh IKD milik Anwar Ibrahim, Video yang selama ini kita tidak tahu akan kewujudannya. Malah Gomo serta rakan Blogger juga terkejut dengan keluarnya Video Mat sabu ini sejurus kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS.

Buat PAS yang selama ini menyatakan UMNO Jijik Porno dan sebagainya di minta untuk anda berhati hati dengan sekutu anda sendiri yang memang terbukti Dendam Lama tidak mudah terhapus dan selagi Kuasa menjadi Idaman siapa sahaja pasti akan mematikan musuh masing masing tidak kira dari dalam mahupun luar.
Gomo masih menyimpan CD Tersebut dan dari mana Gomo perolehi CD tersebut adalah menjadi kerahsian Gomo dan SOS yang Gomo ada dalam PKR. PKR seharusnya lebih bijak dalam memainkan isu ini dan Gomo lihat Kebodohan Mak Lampir ini sebenarnya telah membukan pekung agenda Jahat PKR dalam mematikan Mat Sabu dan PAS.

Dan jika kita lihat juga sampai ke hari ini yang memainkan sentimen isu Video Mat sabu adalah di kalangan Blogger dan facebookers PKR yang di lihat beriya iya benar untuk mendedahkan Video seks tersebut. Renung renung kan lah wahai PAS dan Mat Sabu


Psssttt...Sapa nak tengok CD Mat sabu? Call gua beb.....FREE SHOW tak perlu bayar pun tapi no COPY....he he he

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS 18 SX - Tayangan Video Seks Mat Sabu

Posted: 11 Jun 2011 08:35 AM PDT



Tayangan Perdana Video Seks Mat Sabu Yang Di Rakam
Di Bilik 121 Hotel Perdana Kota Bharu Kelantan.


LOKASI : Blogg Papa Gomo
TARIKH : 12 Jun 2011
MASA : 10.00 Am

Sampaikan Kepada Puak Puak PAS Terutamanya Mat Sabu Sendiri


Psssttt...Asyik Asyik cerita Politik Lucah je mesti Blogg Aku, Boring le.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Gomo Kelate Gomo Kito Pakat Sokong The Red Warriors

Posted: 11 Jun 2011 04:00 AM PDT




GOMO KELATE GOMO

GOMO KELATE GOMO

GOMO KELATE GOMO


Malam ni adik kakok kito nok royak Kelate akan menang Piala FA di Bukit Jalil. Kito nok Tang parok tegganu malam ni biar seluruh Dunio tahu Kelate pasukan Juara.

Malam ni kito pakat tengok di Bukit Jalil biar penuh sampai sumat Stadium tu. Hok mano tok leh masuk kito pakat tunggu luar tengok kot TV, kalu takdo TV kito pakat dengar soro hok alik dalam pun buleh.

Mano mano hok tok leh nok gi Bukit Jalil kita tengok TV dumoh ko, kedai kopi ko, janji ado TV hok kito nok kelih. Kalu takdo TV tu pandai pandai lah cari jangan nok curi hok orang pulok.

Gomo anok Kelate dan sudoh pasti nok Kelate Menang malam ni. Mari kita pakat sokong pasukan kito The Red Warriors.

Royak Deras sikit........


GOMO KELATE GOMO

GOMO KELATE GOMO

GOMO KELATE GOMO

Gomo tu namo kawe jugok, jangan wat cemar namo Gomo tu, barang comel adik kakok wei....

Psssttt....Hok mano tok faham tu kot dio lah, hua hua hua


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 12 Jun 2011 01:13 AM PDT

Taipingmali (tm)


Fw: AMARAN AMARAN AMARAN

Posted: 11 Jun 2011 09:03 AM PDT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: othman mohamed <othmanmohamed6667@gmail.com>
Date: Sat, 11 Jun 2011 23:54:27 +0800
To: <taipingmali@gmail.com>; <tapakukuhiring@gmail.com>; <rosezie2003@yahoo.com>; <norlizaizul@gmail.com>; <irwanfahmi@hotmail.com>
Cc: <othmanmohamed6667@gmail.com>
Subject: AMARAN AMARAN AMARAN

          Amaran Amaran demi Amaran sahala yang boleh dikeluarkan oleh Menteri Dalam Negeri terhadap Perhimpunan yang akan diadakan oleh BERSEH pada 09 july akan datang, Nampaknya itu sahaja kuasa yang ada kepada Menteri Dalam Negeri Malaysia ini , Tak sama dengan Menteri Dalam Negeri diNegara-Negara lain di seluruh Dunia ini. Oleh yang demikian kami ingin mencadangkan kepada Perdana Menteri untuk memilih Menteri Dalam Negeri jangan dipilih dari orang Politik (kalau boleh).

          Menteri Dalam Negeri jangan dipilih dikalangan orang Politik sebab orang Politik yang jadi Menteri Dalam Negeri takut untuk bertindak terhadap orang Politik kerana semua orang Politik bersaudara sepusat sepusing mak lain pak asing-asing dan satu lagi hal yang tak dapat dielakkan ialah ada kompromi demi kepentingan Politik yang perlu dijaga sanggup melihat Pasukan Keselamatan terutama pihak POLIS yang menjadi mangsa kepada keadaan dan rakyat yang tidak berdosa menjadi mangsa pihak yang tidak bertanggong jawab ini

          Sebagai nasihat dan pandangan jangan pula Menteri Dalam Negeri kalau-kalau terbaca kenyaatan ini atau di beri oleh pihak tertentu merasa bekecil hati diatas cadangan kami ini , Tetapi kalau lebeh cepat Perdana Menteri bertindak membuat pertukaran lebeh baik lagi kerana rakyat sekarang didalam keadaan resah gelisah dan merasa tidak terteram  dan kalau ini tidak disekat takut-takut perkara buruk yang berlaku seperti tahun-tahun 90 an akan berulang kembali Mat Sabu patut dipanggil dan diberi tahu dah ramai Ahli-Ahli Pertubuhan NGO yang telah membuat laporan Polis diseluruh Negara supaya jangan membenarkan BERSEH mengadakan perhimpunan pada tarikh yang telah diumumkam, Atau sekiranyn Mat Sabu mengingkari arahan pihak Keselamatan kami harap tempat yang sesuai untuk beliau berehat ialah diSekolah  Undang-Undang diKem Tahanan Perlindungan Kamunting buat kali ketiga.

          Kepada Perdana Menteri tolong terima pakai pendapat dan pandangan rakyat sama, Kalau tidak mahu terima pandangan rakyat apa guna dicipta cogan kata rakyat didahulukan, Tak guna cipta cogan kata hanya sedap untuk didengar sahaja, Kami ingin melihat perubahan diKementerian Dalam Negeri ( KDN ) kerana diKementerian inilah bermula segala-segalanya, Kalau KDN tegas Negara akan selamat, Kalau KDN lemah Negara akan hancur, Kalau Kepimpinan tak mahu berubah takut-takutnya rakyat akan berubah dan mengubah,Jadi kalau rasa tak mahu diubah lebeh baik sendiri berubah ingatan iklas dari kami yang ingin melihat ketenteraman awam tidak BOLEH digugat oleh sesiapa pun.....!

Drp :Othman Mohd
TPPD Lms


Ummi belasah Anwar lagi

Posted: 11 Jun 2011 06:13 AM PDT

Mat Sabu Mat Labu

Posted: 11 Jun 2011 02:10 AM PDT

Siapa tak kenal Mat Sabu, kalau tak terkenal tak boleh lah jadi Timbalan Presiden Pas. Mat Sabu ni pernah kah kita tengok dia pakai kopiah putih macam ahli pas seperti mantan Timbalan Prisiden yang lalu. tak pernah pun tengok macam tu, kecuali jika dia atas pentas.

Kalau diluar negara Mat Sabu selesa berseluar yenky dan berbaju T tanpa kolar.  Langsung tidak bawa imej ulama dalam Pas. Sama seperti Cikgu Pa, langsung tak nampak lebam di dahi.

Sewaktu menjadi adun di negeri Kelantan dulu dia terlibat dengan skandel bersama isteri orang bernama Normah.

Paling best ialah bila pekerja hotel membuat laporan kononnya Annuar Musa sedang berada dalam bilik 121 bersama seorang wanita. Pejabat Agama milik Pas bukan main syok lagi. lalu membuat satu perangkap untuk menangkap Annuar Musa.

Sebelum tangkapan elok bawa jurugambar tv3. Dah siap semua, pintu bilik tersebut diketuk. Terperanjat beruk lah pegawai agama dari kalangan orang Pas apabila di dalam bilik tersebut ialah Mat Sabu dan isteri orang yang bernama Normah. Nah siapa yang kena getah. Allah benci Pas.

Kesian Normah setelah berkahwin dengan Mat Sabu untuk beberapa bulan bagi melepaskan nafsunya. Normah diceraikan. Nasib baiklah bekas suaminya bersimpati dan berkahwin semula dengan Normah.

Jika tidak jadilah Normah seperti kisah wanita Perancis yang menjadi habuan sex pemimpin Pas sampai jadi gila. Apa tidak main nikah cerai nikah cerai. cukup 3 bulan edah orang lain pula balun. Sebab itu Pas boleh di samakan sebabab Parti Amalan Seks Bebas.

Mat Sabu dimaklumkan mempunyai seorang teman wanita dari jenis Chian dolll dan mungkin tak semua orang tahu bahawa Mat Sabu ialah Presiden Syiah Malaysia.

Azwandin Hamzah perlu tampil membela diri, jika perlu saman blogger The Flying Kick

Posted: 11 Jun 2011 01:53 AM PDT

AZWANDIN HAMZAH NI KUAT MENGENCING RUPA-RUPANYA!!!!

Cerita tentang Azwandin Hamzah, si bekas PKR yang sedang melobi untuk menjadi calon UMNO bagi DUN Bukit Antarabangsa ni sebenarnya sudah banyak kedengaran terutama sekali di Ampang. Dalam setiap cerita, hebat benar bunyi tentang dirinya, sama ada daripada ceritanya sendiri mahupun realiti sebenar cerita latar belakangnya.

Azwandin Hamzah adalah Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM). Banyak bercakap dan membidas Anwar Ibrahim. Banyak sangat kononnya tahu tentang Anwar Ibrahim. Sangat rapat kononnya dengan Anwar Ibrahim sampaikan segala cerita dalam kain Anwar, semuanya dia tahu.

Walhal, Azwandin Hamzah banyak tidak berlaku jujur dan amanah dengan kata-katanya sendiri!

TFK akan melakukan pendedahan besar tentang Azwandin Hamzah dan gelagat serta pembohongan-pembohongan yang dibuat untuk membesarkan dirinya selain menampakkan dia seperti seorang yang sangat penting.

Kerjaya awal orang yang kuat bercita-cita menjadi ADUN Bukit Antarabangsa serta suka sangat mengaitkan Mukhriz Mahathir dengan dirinya, kononnya dalam apa-apa hal Mukhriz akan memanggilnya untuk meminta pendapat, ialah pembantu di kedai buku milik seorang lelaki bernama Hadi. Walau bagaimanapun, temberang besarnya ialah, kedai buku tersebut adalah milik bapanya.

Bab tu nanti kita akan dedahkan kemudian!

Azwandin Hamzah perlu menjelaskan tentang RM200,000 duit 'bekas' kawan baiknya yang telah dikebas. Mendakwa dia pernah bekerja di IKD padahal Azwandin sekadar merempat dan menempel di IKD tanpa sebarang kerja, seharusnya Azwandin turut menjelaskan tentang 'misteri kehilangan' wang RM200,000 yang sepatutnya diserahkan kepada bekas kawan baiknya.

Dalam ceramah-ceramah yang kerap diberikan, kononnya dia adalah seorang jujur dan amanah tetapi berdasarkan maklumat serta bukti yang ada, Azwandin Hamzah sebenarnya tidak seperti yang diperkatakan.

Dan yang lebih penting selain RM200,000 yang dikebasnya, Azwandin juga seharusnya menerangkan tentang pertemuan-pertemuan sulitnya dengan Azmin Ali di beberapa lokasi rahsia, selain pembohongannya tentang banyak perkara lain....

Posting ini sekadar satu muqaddimah!!!

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 11 Jun 2011 11:41 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Do...U Turn, PAS... U Turn....

Posted: 10 Jun 2011 11:26 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 11 Jun 2011 11:36 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


SIMBOL NEGARA ISLAM PAS KELANTAN SEBELUM NEGARA BERKEBAJIKAN

Posted: 11 Jun 2011 05:20 PM PDT

SELEPAS NEGARA BERKEBAJIKAN NEGARA APA PULA...?

Model negeri berlandaskan sebuah "negara islam" yang telah diwujudkan pas Kelantan sebelum ini. Namun dengan tema dan slogan demikian pas Kelantan berjaya merampas negeri itu dari Umno sehingga hari ini. Kini slogan membina negara islam ditukar kepada negara berkebajikan pula kerana bersama DAP. Membangun bersama islam sudah tidak releven lagi kerana DAP tidak menyenanginya. Slogan membina negara islam dahulu banyak mengundang permasaahan dalam pas. Dengan wujudnya slogan baru "konsep negara berkebajikan" sudah tentunya pas lebih lega dengan rakan DAP dan PKR dalam pakatan rakyat.

Sudah tentun perjuangan ahli2 pas sebelum ini tidak dihargai langsung, tujuan mereka menderma, ada jiwa terkorban, perpecahan sanak saudara dan cerai berai antara ibu bapa semata berlainan fahaman politik. Semua ini angkara mainan politik sempit pas dengan tujuan menggelirukan rakyat sedangkan pentadbiran negara ini sudah pun berlandaskan negara islam.

Sekarang tukar pula kepada negara berkebajikan, semata mahu menjaga hati kafir harbi DAP.Di mana al-Quran dan as-Sunnah pas letakkan? Masih ada atau sudah disenyapkan atas nama strategi politik?

Pas sudah memerintah lebih 20tahun di Kelantan apa yang pas lakukan untok kekuatan islam di negeri tersebut?

Panglima Perang Cyber

Posted: 11 Jun 2011 11:30 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video Perlawanan Final FA 2011 Terengganu vs Kelantan

Posted: 11 Jun 2011 05:49 PM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih






Lagi video klik sini http://sokernet.com/

Kelantan Jaringkan 2 Gol Untuk Menangkan Terengganu - Keputusan 2 - 1

Posted: 11 Jun 2011 08:45 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih




Tahniah kepada Terengganu atas kemenangan anda. Manakala syabas kepada Kelantan atas budi baik anda memberi laluan kepada Terengganu !


Kelantan agak sukar membuat serangan dan melambat-lambatkan permainan serta terlalu yakin menyebabkan mereka leka hingga diatasi lawan.


Kekalahan Kelantan menunjukkan hanya satu : Nik Aziz tak makbul doa sekarang ini...




Anda setuju ?

Laporan Live Final FA di Blog Panglima Siri 1

Posted: 11 Jun 2011 05:55 AM PDT

Pesanan : satu group fb baru nama 'Facebooker 1Malaysia' telah diwujudkan oleh Panglima pada 6.6.2011. Sasaran 1 Juta sebelum 13 Julai 2011. Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih







Insya Allah malam ini Panglima akan membekalkan info terkini yang diperolehi menerusi siaran langsung Astro Arena Channe 801.

Kesempatan ini diharap dapat memberikan input terkini kepada pelayar internet yang tidak dapat mengikuti siaran langsung kerana faktor tertentu.

Antaranya :

YDP Agong dan Sultan Kelantan turut mencemar duli menonton perlawanan akhir FA

Dif kehormat yang lain ialah MB Kelantan dan MB Terengganu

Menarik ialah : Sultan Kelantan memakai jersi sukan bernama 'Muhammad' dengan no jersi 5

Terengganu memakai jersi putih hitam dan Kelantan warna merah garang.

Upacara melafaz ikrar integriti dimulakan sebaik sahaja acara memperkenalkan pemain kepada YDP Agong dan Sultan Kelantan selesai.

Suara ikrar tidak dapat didengari kerana jeritan penonton yang menenggelamkan suara pembaca ikrar.



Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 11 Jun 2011 11:17 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Negara Kebajikan PAS: Apakah Maksud Keadilan?

Posted: 11 Jun 2011 09:59 PM PDT

Negara berkebajikan PAS:

SAR = RM6 juta = 121 sekolah
SJKC = RM6juta = 75 sekolah
SJKT = RM4 juta = 97 sekolah

Setiap sekolah SAR (Islam Melayu) akan dapat lebih kurang RM50,000
Setiap sekolah SJKC (Cina) akan dapat RM80,000
Setiap sekolah SJKT (India) akan dapat lebih kurang RM41,000

Adil bagi Negeri berkebajikan macam Selangor adalah memberi banyak peruntukan kepada CINA.
Adil bagi Negeri berkebajikan macam Selangor adalah meminggirkan SJKT yang lebih daif daripada SJKC.
Adil bagi Negeri berkebajikan macam Selangor adalah meletakkan keutamaan SAR lebih rendah daripada yang lain.

Sedangkan....SJKC sangat mewah.
Sedangkan...SJKC ada yang kelas pun berair-cond.
Sedangkan ....SJKC mempunyai dana yang besar daripad PIBG mereka.

Mungkin lepas ni PAS Selangor akan cakap memang dalam Al-Quran cakap KENA BERI KEUTAMAAN KEPADA MASYARAKAT CINA KERANA MEREKA LEBIH MULIA DARIPADA MELAYU UMNO!.

*Keadilan dalam Islam adalah meletakkan sesuatu pada haknya. Negera berkebajikan PAS bukan sahaja tak adil malah memberikan kelebihan kepada pihak yang kaya dan yang selebihnya baru beri kepada yang kurang kaya.

Countdown Final FA: DYMM YDP Agong dan Sultan Kelantan Beri Sokongan.

Posted: 11 Jun 2011 05:53 AM PDT

Semangat tengok game malam ni. DYMM YDP Agong dan Sultan Kelantan sanggup mencemar duli untuk memberi sokongan kepada team negeri masing-masing.

Siapa yang anda rasa akan menang pada malam ini.

Penonton kedua-dua negeri memang dah menang sorak. Cuma jangan lepas game nanti ada yang emotional dah la.

Countdown Final Piala FA: Sanggup 'Murtad' Negeri Demi Parti

Posted: 11 Jun 2011 03:33 AM PDT


Sifat kefanatikan pembangkang terutamanya PAS tak perlu nak diperkenal lagi.

Bagi mereka yang telah berkecimpung dalam PAS, PAS umpama agama mereka.

Jika dulu, mungkin ok lagi sebab mereka memperjuangkan negara Islam. Bila dah perjuangkan negara berkebajikan ni, aku rasa pelik pulak PAS nak 'berjihad' pertahankan parti mereka.

Lagi beberapa jam perlawanan akhir Kelantan menentang Terengganu, aku pertontonkan bagaimana PAS telah merasuki fikiran ahli dan penyokong mereka.


Apabila final Piala FA bukan sekadar sukan
Baca pula coretan seorang rakan dari Rusila ini, sejurus sebelum sepak mula perlawanan antara Terengganu dan Kelantan, 6 Jun lalu: "... saya memohon maaf kepada peminat bolasepak Terengganu, kerana dalam perlawanan malam ini atau final Piala FA nanti saya telah tekad menyokong Kelantan.....Bendera hijau putih bro."
 
Ya, itulah rahsianya. Bendera hijau-putih. Bagi mereka ini, parti lebih utama daripada negeri sendiri. Sepertimana disebutkan tadi, rakan ini juga menganggap Kelantan mewakili PAS, parti dicintainya. Manakala Terengganu mewakili Umno/BN.
 
Setelah diasak rakan-rakan menerusi laman sembang itu, yang antara lain mempertikaikan kelunturan semangat kenegeriannya itu, rakan tadi menjelaskan: "Sebabnya, seronok kalau Piala FA juga dibawa balik ke negeri di bawah pimpinan ulama' (Kelantan). Ingat sejarah telah membuktikan bahawa Terengganu boleh wat (bawa) balik Piala M'sia hanya ketika di zaman ulama' (Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang) memimpin dan Kelantan juga boleh wat balik Piala Malaysia di zaman ulama' memimpin".

 
Ya tak ya juga, bukan? Itulah fakta dan hakikat sejarah yang tidak mungkin dapat dinafikan sesiapa pun. Bahawa buat pertama kali Terengganu berjaya menjulang Piala Malaysia ialah pada 3 November 2001, ketika ulama menjadi Menteri Besar.
 
Tentu sekali jika kepercayaan terhadap keberkatan pemerintahan Islam itu menjadi asas kepada sejumlah peminat bola di Terengganu beralih arah menyokong Kelantan, ia suatu hakikat yang amat tidak disenangi Umno, termasuk para pemimpin Umno Kelantan sendiri.
 
Bahawa di sana sudah tersemat kesetiaan kepada parti politik yang mengatasi semangat kesukanan, sesuatu yang sudah tentu tidak berlaku di kalangan peminat bolasepak bermazhab Umno!

 
Ataukah ada peminat bola (penyokong Umno) di Kelantan bersedia mengalih sokongan kepada Terengganu semata-mata di atas dasar parti? Nayyy... payah la sikit rasanya!
http://bm.harakahdaily.net/index.php/articles/analysis-a-opinion/3729-apabila-final-piala-fa-bukan-sekadar-sukan-

Bagi aku, kalau ada rakyat negeri yang tak patriotik kerana parti, maka elok dibuang negeri je. Hanya kerana parti mereka sanggup meninggalkan negeri. Kalau nak ikut, bukan takde PAS Terengganu. Haji Hadi sendiri berasal dari Terengganu adalah presiden PAS. Tapi kerana kefanatikan kepada N.Ajis, mereka sanggup membuang negeri.

Ini baru benda kecik. Orang-orang PAS setakat buang negeri sendir kerana parti tak pelik sebab ada yang sanggup buang keluarga kerana parti! Yang paling aku nak muntah baca kat atas tu bila mereka masih menganggap N.Ajis sebagai ulama yang buang perjuangan negara Islam.

*Apa kata korang pulak? 

The Unspinners

Posted: 11 Jun 2011 11:10 PM PDT

sekupangdua

Posted: 11 Jun 2011 11:08 PM PDT

sekupangdua


BONGKAR!!! SUDAH ADA PEMENANG JUARA LAWAK UNTUK TAHUN DEPAN (2012)

Posted: 11 Jun 2011 04:52 AM PDT

Bayangkan anak-anak yang mengadap depan TV bila RAJA LAWAK disiarkan. Pemenangnya tanpa disedari telah pun ada, Rancangan belum mula pun lagi Pemenang nya telahpun diketahui. Siaran yang berbayor yop. udahler jenuh memikir dan meneka siapa yang akan jadi JUARA selepas lebih 10 minggu rancangan secara lansung, itu tak masuk tah berapa kali UNDI SMS kat pelawak yang diyakini. Untuk Tahun Depan (2012) belum pun dengar kisah nak buat kat mana dan Konsep pun belum dibentuk, tetiba bila dengor BOCOR sudah ada pemenang , tak kira ler secara sulit ataupun diluar Talent yang punya bakat yakin boleh menang jika ikut sama bertanding. Apa rasa dema yang tak tau rupa-rupanya sudah ada pemenang.

Jadi pada yang ada niat nak cuba try RAJA LAWAK 2011, baik lupakan saja, tapi kalau dah tau yang bakal menang punya talent setakat mana dan boleh makan, tak salah kalau nak fight juga. Tapi Bakal pemenang yang dimaksudkan kawan-kawan temaan ni memang berakat beor yop, Lawak dia memang hebat, atas pentas pun bukan hal dia nak buat lawak, lawaknya pun memang hebat punya tauladan, pesanan, FATWA sendiri, serta banyak kaitan isu-isu terkini yang diLAWAKkan. dema suruh teman tengok ada satu Video di YOUTUBE dan tengok bakat mamat sekor nie dan nilai sendiri hebat atau tidak Bakal JUARA RAJA LAWAK nie, memang betui yop, lepas teman tengok hebat MALAUN ni, memang cukup layak jadi JUARA RAJA LAWAK 2012.

Dipersembahannya memang berlainan dngan segala Episod JUARA RAJA LAWAK, teknik dan cara lahabau ni memang amat berlainan,

- SLAPSTIcK pun ada... Sepak guna KAYU. Dalam nya diutamakan FITNAH dan KEJI. Macam biasa ler semuanya nak disepak, kalau yang tak ada pun diada-adakan supaya kutukan atau kejian boleh di gelak kan.
- ONE MAN SHOW. Bukan senangyop, tak semua yang tahu dan boleh guna teknik macam nie, Sorang-sorang buat lawak, lepas tu pulak kena sorang jer yang buat lawak tak boleh berdua, kalau berdua dia jadi lain, bukan lawak lagi tapi dah jadi SERIUS, Cont0h terbaik tak kan tak perasan di VIDEO balun Made In China, mana ada yang terbahak-bahak gelak, semua pakat diam.
- FITNAH HINT... Tang sini lahabau bin malaun ni memang hebat, pasal nak reka ni dia memang pakar, pasal kelentong dan fitnah ni tak payah nak bagi idea, kekadang dalam lawak dia ni pun tak terfikirkan kita, almaklum ler sekarang ni pun kucing berak tengah jalan pun UMNO yang SALAH.

Malas ler nak panjang cerita, komer tengok ler sendiri VIDEO haram Jadah nie, memang semuanya gelak Pecah Perut dibuatnya. Malaun ni punyai PAKAGE dan meyakinkan BAKAL jadi JUARA RAJA LAWAK 2012, Nama pun dah Cantik TUKAR TIUB... sedara MILO SUAM bin MILO FREE. komer tak caya tengok ler VIDEO kat bawah ni. Jangan Lupa sediakan TISU kot tak tahan kelakor dia. jadi teman cadangkan next JUARA RAJA LAWAK dibuatkan supaya penaja BESAR nya PAS dan setiap siri diadakan di mana-mana ceramah Perdana PAS, DAP dan PKR.

PISAU.NET

Posted: 11 Jun 2011 09:45 PM PDT

PISAU.NET


Tun Mahathir Tak Layak Untuk Kita Jadikan Contoh?

Posted: 11 Jun 2011 05:44 AM PDT




Negarawan terbilang dan cukup terkenal seantero dunia,mendapat pelbagai pengiktirafan dari seluruh dunia terutamanya OIC hari ini di dikatakan tidak layak dijadikan contoh dan teladan oleh seorang haprak pencacai DAP.


Yang menyeru rakyat agat tidak mencontohi negarawan seperti Tun M adalah bernama Nizar Jamaludin. Ya,kita semua tahu haprak pencacai dan penjilat tegar ini mahu kita mengikut teladan seperti diri beliau sendiri yang menghalalkan syarie menyokong dan mengundi DAP. malah turut mahu kita mengikut teladan seperti Nik Aziz yang berkeupayaan menjual ayat quran,mengampunkan dosa dan turut punyai kehebatan bersahabat dengan syaitan.


Nizar berbohong didepan rakyat semasa ceramah beliau di Penaga,Kepala Batas.Kononnya Nik Aziz masih lagi menyimpan surat larangan untuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan oleh Presiden Umno dan Perdana Menteri ketika itu, Tun Mahathir bukan satu omongan kosong.


Baca sini pembohongan yang dilakukan oleh Nik Aziz dan surat Tun Mahathir :Klik sini




Pisau kata "dah terbukti khawarij haprak PAS menyebarkan pembohongan diseluruh negara"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 11 Jun 2011 09:10 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PKR SELANGOR PERAS UGUT DUIT RAKYAT !

Posted: 11 Jun 2011 08:00 PM PDT

VIDEO INI BOLEH DIJADIKAN KEMPEN PRU 13 !

Posted: 11 Jun 2011 05:00 PM PDT

HAPUSKAN TOL : UMNO SHAH ALAM BUAT KEJUTAN !

Posted: 11 Jun 2011 07:14 AM PDT

KARPAL : TITAH PERINTAH TERBARUNYA KEPADA PAS.

Posted: 11 Jun 2011 05:00 AM PDT

MAT SABU NAK PAS BERTANDING KAWASAN CAMPUR !

Posted: 11 Jun 2011 01:00 AM PDT

r b f

Posted: 11 Jun 2011 07:05 PM PDT

r b f


Siapakah Juara ?

Posted: 11 Jun 2011 12:09 AM PDT

Final Piala FA

Kelantan vs Trengganu

Malam ini di Stadium Bukit Jalil

Ramalan saya Trengganu akan menang 3-1

Apa pula ramalan anda ?

melayuangkat

Posted: 11 Jun 2011 03:46 PM PDT

melayuangkat


Penyu Tersenyum...........

Posted: 11 Jun 2011 08:48 AM PDT

Tahniah pada pasukan Terengganu Kita kerana menang FA cup sebentar tadi!!!! Rezeki, walau APA PUN adalah ketentuan Illahi...inilah hakikatnya.

Harap pasukan Kelantan RIDO dan berSyukur kerana Pasukan Kelantan masuk final juga, maknanya sama sama handal, cuma rezeki tidak menyebelahi mereka.

bERANIKAN hATI

Posted: 11 Jun 2011 03:16 PM PDT

bERANIKAN hATI


BERGETAR HATI 'MELAYU'KU, TERUSIKKAH KAMU?

Posted: 10 Jun 2011 07:40 PM PDT




Saya nak mulakan tulisan saya kali ini dengan bahasa yang menarik. Gurindam Ke Enam ini saya petik dari blog Malim Muda.


Cari olehmu akan sahabat,
yang boleh dijadikan ubat

Cari olehmu akan guru,
yang boleh tahukan setiap seteru

Cari olehmu akan isteri,
yang boleh menyerahkan diri

Cari olehmu akan kawan,
pilih segala orang yang setiawan

Cari olehmu akan abdi,
yang ada baik sedikit budi


-Raja Ali Haji-



Hayatilah dan fahamilah kata-kata diatas, bukan setakat Yang Lurik Itu Kendi, Yang Merah Itu Saga, yang Molek Itu Budi, Yang Indah Itu Bahasa. Tetapi didalam bahasa yang indah itu terselindung makna yang maha dalam dengan pengertian yang maha besar untuk seluruh umat Melayu.


Sesungguhnya saya dan ramai lagi yang sayangkan  UMNO telah menyuarakan dalam beberapa nada; pujuk, kutuk, marah hina dan sebagainya untuk cuba mengubah. Sehingga kami sudah tidak tahu apa lagi caranya dan kepada siapa lagi harus kami tujukannya, agar UMNO berubah bagi mengekalkan kestabilan kekuasaan bangsa........(?)

UMNO perlu akui PAS sedia berubah, UMNO kenapa tak berubah-ubah lagi ... masih ada yang gila kuasa, ada yang gila cari harta, ada tak habis bercakaran, ramai semangat juang yang luntur, dan kepimpinan yang kurang mantap. 

Nasib UMNO masih lagi pasal PAS, PKR dna DAP tak tahu mentadbir lagi. Bila mereka mula boleh, apa yang boleh UMNO dan BN tawarkan kepada rakyat?   (Baca blog sahabat saya The Unspinners)





Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 11 Jun 2011 03:09 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Elizabeth Wong Bawak Wan Azizah Jumpa George Sorosss..! Dapat Berapa Juta USD…?

Posted: 11 Jun 2011 07:21 AM PDT


Drama Ape Kat Perbicaraan Datuk Sri Dr Khir Toyo…? Ade Agenda Umno Nak Kenakan Dr Khir..??

Posted: 10 Jun 2011 06:47 PM PDT

Bila dah mula perbicaraan kes bekas MB Selangor, Datuk Sri Khir Toyo nampaknya macam ade yang tak kena!!

Mula mula team pendakwaraya withdraw tuduhan pada sorang teman Dr Khir, nama dia Datuk Sulaiman Haryoni. Macam ade "barter trade" plak dah bila Datuk Sulaiman u-turn pergi masuk team pendakwaraya jadi "star witness". Bila ini berlaku, nampak clear dah macam dah dah "move" untuk kenakan jugak Datuk Sri Dr Khir Toyo…!

Bila Datuk Sulaiman duduk dalam kandang saksi dia jadik gabra, dia tak boleh jawab soalan… Makin menarik dah cerita nie! Read more…, please click here

yang ku dengar dan ku lihat

Posted: 11 Jun 2011 01:42 PM PDT

yang ku dengar dan ku lihat


UMNO Bahagian Tanah Merah digantung?

Posted: 11 Jun 2011 12:31 PM PDT

Berapa ribu tiket pertandingan akhir piala FA antara Kelantan dengan Trengganu yang diberi kepada peminat bolasepak daripada UMNO Bahagian Tanah Merah, dan berapa jumlah wang dibelanjakan untuk urusan pengakutan. Tapi UMNO Bahagiaan Tanah Merah masih lagi berada dalam keadaan tenat.

Walau pun terdapat ada ahli-ahli UMNO yang digantung kerana tidak menjadi pak turut kepada pemimpin UMNO di Ibu Pejabat, tapi sehingga hari ini UMNO Bahagian Tanah Merah masih bergelut dengan krisis, terbaru berhubung dengan kesahihan keujudan cawangan-cawangan UMNO di Bahagian tersebut.

Sudah begitu lama isu ini menjadi penghalang kepada kestabilan politik UMNO Bahagian Tanah Merah tapi ianya tidak diselesaikan sehingga hari ini, yang menyebabkan akan berlaku kegagalan UMNO Bahagian Tanah Merah mengadakan Persidangn Perwakilan Bahagian yang dijangka akan dirasmikan oleh Naib Presiden UMNO Dato' Zaid Hamidi.

Bekas Setiausaha UMNO Bahagian Tanah Merah kabarnya telah menfailkan saman terhadap Pendaftar Pertubuhan supaya 'membatalkan' pendaftaran UMNO Bahagian Tanah Merah kerana keujudan cawangan-cawangan didalam Bahagian Tanah Merah adalah tidak sah dari segi undang-undang pertubuhan.

Sekiranya apa yang didengar itu benar, maka terbuktilah bahawa tidak ada usaha dan kemampuan dikalangan pemimpin UMNO Kelantan dan Ibu Pejabat UMNO Malaysia untuk menyelesai masalah yang telah lama berlarutan dan rakyat akan dapat menilai kemampuan UMNO sekarang untuk mentadbir. Adalah sudah sampai masanya rakyat menolak UMNO kerana hendak selesai masaalah dalam satu Bahagian pun sudah tidak mampu.

Jelas, Mustapha Mohamed adalah seorang pemimpin yang tidak mampu menyelesaikan masaalah parti, sebab itulah mejoriti Ketua-Ketua UMNO Bahagian di Kelantan bersunggut bahawa Mustapha Mohamed bukannya Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan tapi Pengerusi Perhubungan UMNO Jeli.

Berjayakah UMNO Bahagian Tanah Merah mengadakan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian pada minggu depan dan apa tindakan daripada Pejabat Pendaftaran Pertubuhan berhubung dengan lapuran yang telah dibuat oleh bekas ahli UMNO Bahagian tersebut. Dan mereka itu mahu Majlis Tertinggi mengambil alih pentadbiran UMNO Bahagian Tanah Merah kerana tidak percaya kepada kepimpinan Ikhmal Hisham yang menjadi kroni politik Mustapha Mohamed.

waadat

Posted: 11 Jun 2011 01:31 PM PDT

waadat


melayani kerenah raja

Posted: 11 Jun 2011 10:29 AM PDT

Lebih kurang 24 jam yang lalu, Demang membelokkan kereta masuk ke garaj di kediaman kami dengan selamat.

Alhamdulillah.

Cuti sekolah kali ini Demang ke Cameron Highland. Memandu dari Tapah melalui jalan lama, meski lembab namun nyaman terasa. Sejuk mata memandang panorama hijau yang belum begitu banyak terusik.

Setelah dua malam menginap di Tanah Rata, kami mengambil keputusan untuk turun ke Gua Musang, seterusnya ke Kota Bharu.

Sebenarnya ini adalah perjalanan bersejarah kerana Demang sendiri belum pernah ke Kelantan sebelum ini.

Berbeza dengan perjalanan naik melalui Tapah, pemandangan sepanjang jalan melalui Kelantan diganggu tobekan dan tarahan bukit secara melampau di sana-sini. Isteri Demang tidak habis-habis menyesali tindakan tidak bertanggung jawab pihak yang terlibat.

Demang jelaskan pada beliau bahawa isu penarahan dan penggondolan Loging bukan isu terpinggir. Ia pernah menjadi isu besar dan mencabar kewibawaan kerajaan PAS Kelantan.

Namun isu tersebut dikatakan melibatkan pihak istana dan membabitkan kekangan serta batasan tertentu yang sukar diatasi.

Demang cuba memahami masalah kerajaan PAS Kelantan namun terfikir pula, Perak juga mempunyai raja tetapi kenapa masalah tersebut tidak timbul di Perak?

Demang ragu, benarkah pihak istana yang bersalah atau kerajaan negeri yang gagal mengurus masalah yang timbul dengan baik? Pahang juga mempunyai raja dan pernah mengalami masalah penebangan hutan tetapi kerajaan negeri menyelesaikannya dengan baik.

Lihat bagaimana Tun Khalil Yaakob mengendalikannya. Lihat juga bagaimana Tun Ghabar Baba menyelesaikan konflik ahli politik dengan Yam Tuan Besar NS.

Malah, Tun Dr Mahathir mempunyai banyak pengalaman berurusan dengan isu pihak istana. Lihat hikmah pindaan perlembagaan 1993 yang mengukuhkan semula institusi beraja. Pindaan tersebut bukan untuk membuang raja malah itulah formula terbaik bagi memastikan kemandirian institusi tersebut.

Sistem kesultanan adalah penerus sistem kekhalifahan Islam.

Kita perlu sedar bahawa negeri Melayu ialah hak sultan. Melarang sultan menggunakan harta mereka adalah tindakan bodoh tetapi membiarkan hutan dan bukit dibelasah sesuka hati menunjukkan kerajaan itu lebih bodoh.

Di sinilah perlunya KEBIJAKSANAAN.

Demang terfikir juga, barangkali inilah sebabnya pengundi bukan Melayu lebih cenderung memilih PAS yang diterajui silurus bendul (kalaupun bukan sibodoh sombong)? Maklumlah, kita pun tahu siapa pengusaha sebenar yang MENGERJAKAN bukit bukau di Loging dan sekitar perbukitan itu.



Apapun, suasana Kelantan terutama di Kota Bharu menambat hati kami. Tahniah kepada rakyat asal Sultan Kelantan yang mampu menguasai ekonomi berbanding negeri lain. Orang Kelantan ada kelebihan tersendiri dan patut dicontohi.

Terengganu sudah tidak asing pada kami. Destinasi pelancongan utama keluarga kami itu menyambut kedatangan kami dengan ramah. Sayangnya kami tidak boleh berlama tetapi masih sempat meratah SATA yang enak.

Begitu juga Pahang. Kami cuma melintasi bandar Kuantan sebelum menuju ke Segamat. Hasrat untuk menikmati ikan patin masak tempoyak di Temerloh terpaksa diurung akibat kekangan masa.

Demang tidak mahu mengulas panjang tentang Pahang sebab Demang membesar di negeri itu sejak berusia 7 tahun hingga menamatkan zaman bujang.

Terima kasih Pahang kerana memberi ruang untuk Demang dan keluarga menumpang selama hampir 30 tahun.

Kini Demang menumpang kasih di Melaka. Adalah silap jika mengatakan orang Melaka tidak beraja kerana negeri-negeri seperti Melaka bernaung di bawah Yang DiPertuan Agong. Ertinya, sekarang orang Melaka adalah rakyat Sultan Mizan menurut perlembagaan.

Kami menamatkan perjalanan sekitar jam 2.00 pagi setelah merentasi lebih 1500 KM meliputi enam buah negeri.

Bagi Demang, Kelantan biarlah terus dengan keunikan tersendiri. Adalah kurang adil memaksa rakyat Kelantan menentukan kerajaan mereka sendiri biarpun terdapat beberapa kelemahan kerajaan PAS.

Permulaan kemelut politik orang Melayu sebenarnya sedikit sebanyak dipengaruhi keghairahan sesetengah pihak untuk mengubah kerajaan sedia ada. Inilah juga yang berlaku di Kelantan. Hal ini kerana kerajaan yang sudah lama bertapak di sesebuah negeri sudah membina dan membentuk suatu sistem tersendiri.

Bagi Demang, perubahan tidak semestinya bermaksud mengubah sebaliknya ia lebih molek dilakukan melalui kaedah PEMBETULAN.

Itulah yang sepatutnya kita lakukan. Najib sedang melakukannya dengan gigih, maka bantulah beliau ketika beliau masih menjadi Perdana Menteri dan selagi beliau tidak menderhaka pada wasiat raja-raja Melayu.

Yang lebih penting, beliau tidak mengajak kita murtad atau menyeleweng daripada akidah tauhid.

Wallahu'alam.



Foto:
Terima kasih http://anuarmz.blogspot.com/

Mahathir tak layak jadi teladan

Posted: 10 Jun 2011 11:01 PM PDT

Nizar, bekas MB boneka DAP di Perak mendakwa menyimpan surat yang membuktikan Tun Mahathir pernah menolak negara Islam yang dicadangkan PAS.

Sebelum itu, dalam artikal yang sama (Harakahdaily 11 jun) Nizar menyatakan Tun Mahathir tidak layak dijadikan teladan walaupun menjadi PM selama 22 tahun.

Demang percaya surat itu ada dalam simpanan PAS tetapi PAS takkan keluarkan kepada rakyat atas beberapa sebab.

Pertama, surat itu akan menjelaskan sebab-sebab 'penolakan' cadangan tersebut serta implikasi terhadap politik ummah.

Kedua, surat tersebut akan membuktikan bahawa dulu PAS memang nak tubuh negara Islam tetapi dihalang UMNO manakala sekarang PAS menukarnya kepada Negara Kebajikan pula.

Ketiga, ummat Islam akan mengejek PAS kerana menukar perjuangan kerana takut pada DAP.

Apa Yang Tersirat

Posted: 11 Jun 2011 01:25 PM PDT

Apa Yang Tersirat


Lepas gosip-Alyah melecur

Posted: 11 Jun 2011 06:24 AM PDT

Jika semalam, Harian Metro menyiarkan gosip percintaannya dengan pengarah muzik terkenal, Datuk Ramli MS, pagi semalam juga penyanyi lagu Kisah Hati, Alyah dimasukkan ke Hospital Pakar Damansara di sini selepas melecur dari paras pinggang hingga paha akibat terkena air panas.

Kejadian yang berlaku di rumah Alyah atau nama sebenarnya Noor Hasliah Abu Hasan, 30, disedari pembantu peribadinya kira-kira jam 10 pagi selepas mendengar penyanyi itu mengerang kesakitan dan menangis kerana kecederaan yang dialaminya.

Dalam kunjungan Harian Metro ke hospital itu petang semalam, keadaan Alyah nampak stabil dan keletihan. Namun, apabila ditanya mengenai kejadian itu Alyah berkata dia memasukkan air panas ke dalam botol untuk disejukkan.

"Namun dalam sekelip mata botol itu terlepas dari pegangan Alyah dan terjatuh ke badan ini. Akibatnya, kulit Alyah terus melecur dari paras pinggang hingga ke kaki. Doktor memaklumkan, Alyah kemungkinan akan dirawat dalam wad selama dua hingga tiga hari.

"Ia bagi memastikan sejauh mana seriusnya kecederaan dialami dan pada masa sama memastikan tiada sebarang jangkitan virus berlaku. Buat masa ini, keluarga Alyah masih belum diberitahu dan apa yang boleh dikatakan kejadian pagi tadi (semalam) berlaku sangat pantas.

"Mujur kata doktor ia tidak begitu kritikal kerana tindakan pantas Alyah terus mendapatkan rawatan di hospital. Apapun, sepatutnya Alyah menghadiri penggambaran program masakan sempena bulan puasa, Ketuk-Ketuk Ramadan terbitan JS Pictures Sdn Bhd yang dihoskan Sheila Rusly hari ini. "Bagaimanapun, apa yang boleh Alyah buat apabila tiba-tiba mendapat kecederaan ini. Kalau diikutkan, ada beberapa lagi program Ramadan dan Aidilfitri yang harus Alyah jayakan. Rabu lalu Alyah baru siapkan rakaman program raya, Konsert Sensasi 2 bersama Ramlah Ram untuk Radio Televisyen Malaysia (RTM) di Auditorium Angkasapuri," katanya.

Sempat berjenaka, Alyah bagaimanapun menafikan kejadian itu berlaku bukan disebabkan dia terkejut membaca laporan gosip percintaannya dengan Ramli MS semalam.

"Ia tiada kaitan dengan laporan gosip itu. Apa yang berlaku ini ditetapkan Tuhan buat Alyah," katanya yang memaklumkan pengarah klip video, Kisah Hati iaitu Ghaz Abu Bakar individu pertama yang datang melawatnya di hospital sejak dimasukkan ke wad," katanya.

Ada yang kata Umno gusar kerana Pas ubah prinsip

Posted: 11 Jun 2011 05:45 AM PDT

Ada yang kata, apabila Pas berubah prinsip perjuangannya daripada negara islam kepada negara berkebajikan, maka dikatakan Umno gusar dan mengelopar.

Persepsi ini dibayangkan sendiri oleh pemimpin Pas Tuan Ibrahim Tuan Man. Menurut calon Timbalan Presiden Pas yang tewas itu, Umno kini ibarat "pesakit" yang sedang menglopar, kerana terkena tiupan bomoh pas.

Sebenarnya Umno, tidak gusarpun, sepertimana pengakuan AMT UMNO Datuk Nazri Aziz, bahawa dengan kedudukan Pas yang mengubah prinsip perjuangannya itu, maka sebenarnya memberi laluan mudah kepada Umno, menarik sokongan pengundi melayu.

Pas kini mempunyai platform yang sama dengan Umno, sama-sama berjuang untuk negara berkebajikan. Namun, Umno mempunyai rekod selama lebih 50 tahun mengurus negara berkebajikan, sebaliknya Pas baru sahaja menciplak perjuangan umno itu.

Pas kini adalah "umno palsu" sepertimana kata Nazri-menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Sementara itu, Pas kini mengalami sindrom penerimaan di peringakat akar umbi-ekoran secara mendadak perubahan prinsip tersebut. Malah, DS Najib dan mantan perdana Menteri Tun Dr Mahathir berkata; Pas memaksa dirinya berubah, untuk mengikuti desakan DAP yang tidak senang dengan prinsip Pas selama ini- yakni berjuangan menubuhkan negara islam.

Malah Tun Mahathir berkata- Karpal Singh, tidak perlu mati lagi demi Pas melangkahi mayatnya, kerana sebelum Karpal matipun, Pas sudah berubah. Malah-mantan Perdana Menteri itu mengucapkan tahniah kepada Karpal kerana kejayaannya tersebut.

Perubahan prinsip Perjuangan Pas itu adalah semata-mata untuk menarik bukan islam menyokong calonnya pada PRU-13 akan datang-sepertimana kenyataan Timbalan Presdien Pas yang baru dipilih- Mohammad Sabu- bahawa jika dia bertanding di kawasan Bukit Bintang Kuala Lumpurpun, melawan calon MCA, maka dia akan menjadi pemenang.

Melalui perubahan prinsip Pas itu, maka parti itu mempertaruhkan perjuangannya sejak 50 tahun lalu, dimana tujuan penubuhan parti itu adalah untuk menubuhkan negara islam di negara ini.

Kini, dengan perubahan prinsip perjuangan Pas itu, tidak lagi timbul,anggapan para penyokongnya-bahawa tidak akan masuk syurga, kalau tidak menyokong Pas. Tidak lagi timbul fatwa Nizar Jamaluddin- bahawa haram syarie mengundi Umno-kerana Umno dan Pas kini sudah serupa.

Sebenarnya melalui perubahan prinsip perjuangan Pas itu, Umno akan lebih mudah menghadapi dakwaan-dakwaan Pas yang bersifat retorik, kerana Pas tidak mempunyai asas yang kukuh berhujah dengan Umno. Terpulang kepada Umno memanfaatkan kepincangan Pas yang dicipta oleh Pas sendiri.

Tun M minta orang islam nilai tindakan Pas yang mempermainkan agama Islam

Posted: 11 Jun 2011 01:32 AM PDT

Tun Dr Mahathir Mohamad meminta orang Melayu membuka mata melihat PAS "mempermainkan Islam" dengan "menggugurkan" perjuangan negara Islam kerana ingin mendapat undi bukan Islam.

"Wahai orang Melayu yang semuanya beragama Islam. Bukalah mata kamu dan lihatlah bagaimana PAS mempermainkan Islam. Bukan surah Al-Baqarah yang mendorong PAS menggugurkan negara Islamnya," katanya.

Menurut Dr Mahathir, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz sendiri yang berkata, yang mendorong PAS ialah ketakutan orang bukan Islam kepada negara Islam.

"(Justeru) untuk kemenangan pilihan raya ketakutan orang bukan Islam mesti dihilangkan dengan menggugurkan perjuangan Islam PAS," katanya.

Dr Mahathir juga mempersoalkan tindakan Nik Aziz yang didakwa menolak Umno yang tidak menyokong idea itu tetapi sedia akur pada pendapat DAP dan pemimpinnya.

"Penyokong PAS akan turut di mana sahaja pemimpin PAS bawa mereka. Gugur Islam pun mereka akan undi PAS," kata Dr Mahathir.

Selepas muktamar PAS ke-57 minggu lalu mengetengahkan idea negara berkebajikan, parti itu dikritik hebat pemimpin BN yang mendakwa PAS mengetepikan konsep negara Islam.

Menulis dalam blognya semalam, Dr Mahathir mengkritik Nik Aziz yang didakwanya menggugurkan konsep negara itu dan hukum hudud dengan berpandukan al-Quran dan hadis.

"Apakah Nik Aziz baru saja baca surah al-Baqarah dan sedar yang negara Islam PAS menimbul salah faham dan menakutkan pihak tertentu?" soalnya dengan nada menyindir.

"Jikalau kerana kesedaran ini akan menakutkan pihak tertentu (orang bukan Islam - Karpal Singh) maka PAS menggugur negara Islam PAS, maka benarlah yang pengguguran ini bertujuan untuk menghapuskan ketakutan mereka ini, supaya mereka akan sokong PAS dalam pilihan raya, dan bukan kerana agama membenarkan atau tidak."

Anwar dan konco2 mengaku tahu pengedar video seks membabitkan dirinya

Posted: 10 Jun 2011 08:31 PM PDT

Anwar dan konco2nya menyalahkan pihak polis kerana sehingga kini gagal menangkap pengedar video seks yang membabitkan Ketua Umum PKR itu.

Anwar mengaku mengetahui pengedar video seks itu, dan mendakwa bahawa pengedar itu adalah tauke besar dan mendapat perlindungan dan jaminan.

Anwar mengaku, bahawa kes liwat yang dihadapinya konon gagal merosakkan imejnya, atas sebab itu pihak tertentu menggunakan video seks pula.

Anwar walaupun tahu bahawa perlakuan seks songksang memang benar2 belaku, namun pemimpin pembangkang itu sama sekali tidak merasa kesal atau malu, malah terus menjadikan tuduhan terhadapnya untuk memasarkan dirinya.

Kalau kita melayari dunia siber atau membaca surat-surat khabar, nama yang paling dominan adalah Isu seks Anwar. Isu ini sangat popular, sehingga mengatasi kepopularan sesiapa sahaja.

THE FLYING KICK

Posted: 11 Jun 2011 01:17 PM PDT

THE FLYING KICK


BALASAN UNTUK PENUNJUK PERASAAN!!! PERASAN SANGAT, HAMBIK KAU!!!

Posted: 11 Jun 2011 12:30 PM PDT

DIROGOL BERAMAI-RAMAI, DISEKSA DAN DIKELAR TAPI MASIH HIDUP!!!

Posted: 11 Jun 2011 11:15 AM PDT

MAMPUKAH UMNO SABAH BERUBAH?

Posted: 11 Jun 2011 10:04 AM PDT

RANCANGAN VIOLET YONG MENCURI, GAGAL!!!

Posted: 11 Jun 2011 08:09 AM PDT

ELEH, NIZAR DAP! KAU AJERLAH YANG BOLEH JADI CONTOH!

Posted: 11 Jun 2011 06:30 AM PDT

BELAJAR HANYA TINGKATAN SATU, PANDAI KE BEZA ANTARA 600 RIBU DENGAN 6 JUTA?

Posted: 11 Jun 2011 05:00 AM PDT

AZWANDIN HAMZAH NI KUAT MENGENCING RUPA-RUPANYA!!!!

Posted: 11 Jun 2011 12:57 AM PDT

PENGUMUMAN PENTING!!!!

Posted: 10 Jun 2011 11:30 PM PDT

LAWAK ZAHID HAMIDI LAWAK NAK BAGI MAMPUS!!!

Posted: 10 Jun 2011 10:00 PM PDT

CAKAP TAK SERUPA BIKIN... DUA-DUA DARAH CINA!!!

Posted: 10 Jun 2011 08:30 PM PDT

VIDEO PEMBUNUHAN REMAJA PAKISTAN!!!

Posted: 10 Jun 2011 07:00 PM PDT

GELAKKAN PAS TAPI UMNO YANG TERKUBUR!!!

Posted: 10 Jun 2011 05:30 PM PDT

Inilah Namanya Kebajikan!!! Korang Apa Tau!!!

Posted: 10 Jun 2011 03:30 PM PDT

House PK

Posted: 11 Jun 2011 01:06 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory

Posted: 11 Jun 2011 01:04 PM PDT

Kedah Ke KL - MctHeory


PANAS!! SIBUKNYA PEGAWAI SPRM SEKARANG NI.. KENAPA YE? rugi tak baca!!

Posted: 11 Jun 2011 07:04 AM PDT

Ni post pendek je. Mc cuma nak bagi pembaca blog Mc berfikir seperti mana Mc berfikir. Tempohari Mc ada meluangkan masa  berbicara dengan seorang pegawai SPRM. Kira tinggi jugalah pangkatnya, katanya sekarang ni, SPRM lebih sibuk berbanding dahulu.

Kata pegawai terbabit lagi, bos SPRM sekarang amat teliti dan rajin mengorek kes lama-lama yang tergendala dan siasat semula. Berbanding dengan bos SPRM dahulu agak lembab untuk membuat kerja.

Itu tak penting, katanya ada lagi perkara paling penting, sekarang ni setiap pegawai SPRM dihantar berkursus di Perak, dikawasan pendalaman, secara bergilir-gilir, sehinggakan line handphone pun takdak.

Dengar kata, ini semua bagi persediaan meningkatkan integriti pegawai untuk menghadapi kes besar dan hari penting dalam negara di masa yang akan datang.

Mc ada tanya, bila hari besar tu nak datang?

Dia kata, rasanya macam tak lama, orang atas dah suruh get ready tu..

hmm.. tak lama..?

Apa pendapat anda?

McTheory:
Adakah kita semua sudah bersedia??

PENGARAH SYARIKAT MENCABUL ENAM SISWI IPTA!!

Posted: 11 Jun 2011 04:52 AM PDT

hiasan semata
GEORGETOWN: Seorang pengarah sebuah syarikat bertindak licik kononnya mampu menawarkan markah tinggi bagi penilaian latihan amali disyarikatnya sebelum mengambil kesempatan mencabul enam pelajar institut pengajian tinggi awam (IPTA) dalam kejadian di Pulau Tikus, di sini, kelmarin.

Tidak berpuas hati dengan tindakan lelaki lingkungan 50-an itu, enam mangsa terbabit bersepakat membuat laporan di Balai Polis Pulau Tikus kira-kira jam 9 pagi, kelmarin.

Difahamkan, semua mangsa berusia 20-an itu ditawarkan penilaian baik dan markah tinggi asalkan mereka mengikut kehendak pengarah syarikat terbabit.

Menurut sumber, semua pelajar itu baru memulakan latihan amali di syarikat terbabit.

Katanya, terbabit turut menjanjikan kenaikan elaun latihan jika pelajar terbabit dapat memenuhi tuntutan nafsu serta arahannya.

"Difahamkan, mereka semua pelajar jurusan perakaunan yang membuat latihan amali di syarikat yang menyediakan latihan untuk menjadi kru penerbangan.

McTheory:
Inilah pelajar sekarang, nak markah tinggi sanggup gadaikan maruah.. apa nak jadi la.. bodoh sungguh!!

KASI PANAS!! PEJELASAN TUDUHAN ZINA TANPA 4 ORANG SAKSI!!

Posted: 11 Jun 2011 01:11 AM PDT


Oleh Mahaguru58 – Syabas dan tahniah saya ucapkan pada Al Fadhil Ustaz Mohammad Kazim bin Elias Al Hafiz kerana telah memberikan penerangan yang paling terperinci dan boleh diterima pakai oleh setiap manusia yang waras, berilmu dan beriman didalam menghadapi kes seperti video perzinaan seorang yang dikatakan adalah Ketua Pakatan Pembangkang dengan seorang pelacur China.

Sudah sekian lama kes ini berjalan tetapi disebabkan adanya sebahagian besar otak otak bebal dan ketinggalan zaman dari mereka yang menjadi penyokong taksub gila babi pemimpin berkenaan terus menimbulkan keadaan huru hara baik didalam masjid dimana berlangsung suatu upacara lafaz sumpah laknat muncikari yang mengaturkan sesi penzinaan tersebut ataupun diperkarangan mahkamah bilamana yang tertuduh dihadapkan diatas kes kesalahan meliwat seorang pembantu partinya!

Saya tabik kepada Ustaz Kazim Elias kerana berani memperkatakan yang hak didalam majlis ceramahnya di atas.

Diantara beratus ribu alim ulama yang ada didalam Malaysia, inilah satu satunya ustaz yang ada iltizam dan prinsip 'berani kerana benar' dan harus dicontohi sekelian mereka yang mengaku diri sebagai penyampai risalah Al Islam!

Yang lain lain tu ibarat ayam kokok berderai derai tetapi bila jalak lenteng datang mengepak sayap, lari lintang pukang menyembunyikan diri takut kecut segala benda macam darai!

Ustaz Kazim Elias ini dikatakan telah dipecat dari parti PAS baru baru ini kerana menentang arus dan tidak na'am na'am (hanya pak turut) seperti kebanyakan ahlul PAS yang lain seperti dilaporkan di blog ini. Wallahu'alam bissawab!

Hakikatnya apa yang diperkatakan Ustaz Kazim Elias ini adalah sama dengan pendapat saya dan juga beberapa orang rakan sahabat saya yang juga merupakan para pemimpin dan akitivis Dakwah Al Islamiyyah serta mereka yang terbilang didalam dunia akademik pengajaran Ad Deenul Islam tanahair.


Nak tunggu sampai ada 4 orang saksi untuk menyabitkan pertuduhan zina memang agak mustahil.
Cuba dengar baik baik apa yang Al Ustaz Kazim Elias perincikan didalam video diatas?

Selain dari melihat dengan mata kepala sendiri akan kemasukan zakar kedalam liang faraj bagi kesalahan zina dan kemasukan zakar ke dalam dubur seseorang didalam kesalahan liwat yang merupakan tuntutan kesaksian di dalam bab jenayah zina dan liwat berkenaan, boleh diterima bukti 'Qarinah' bagi menyabitkan sitertuduh di dalam mana mana kes berkaitan!

Hukum Hudud hanya boleh dikenakan pada seseorang bila mana si tertuduh itu disabitkan dengan 2 cara:
1. ia berikrar mengaku berzina ;

2. kesaksian 4 orang yang tidak fasik mengaku melihat dengan jelas perlakuan zina tersebut dengan mata mereka sendiri ~ kemasukan zakar kedalam liang faraj wanita terbabit –

Hukum Takzir pula boleh dikenakan pada individu tertuduh bila ada Qarinah ~ bukti penzinaan didalam bentuk fizikal sepertimana diterangkan Ustaz Kazim secara terperinci didalam video diatas.

Nah, apakah dia lagi muslihat para pemimpin pembangkang yang cuba menidakkan sesuatu yang sudah terang lagi bersuluh didalam kes video yang melibatkan individu yang dikatakan adalah Ketua Pakatan Pembangkang berzina dengan pelacur China terbabit?


Memang terbukti sudah bahawa Presiden PAS Dato Seri Abdul Hadi Awang cuba kelepiak diri dari turut bersama kebanyakan orang lain didalam bersetuju bahawa bukti didalam bentuk video yang menunjukkan sipelaku zina itu boleh diterima pakai didalam bab kesaksian 'Qarinah' :

Mana ada 4 orang saksi yang bukan fasik dizaman mana sekalipun yang sanggup tunggu membiarkan mana mana pasangan bukan muhrim untuk berzina ; tunggu sampai zakar sipenzina masuk ke liang faraj pasangannya sebelum mereka bertindak menangkap pasangan tersebut?

Adakah mana mana pak lebai, pak haji, abang masjid, kapten surau, amir sahab, alim ulama, warak first class sanggup jadi mat skodeng, pergi ke sana sini, tunggu mengendap orang orang yang nak bermaksiat?

Kalau ada, maka dia bukan boleh diterima sebagai orang yang bukan fasik sebab dia sudah berniat tak baik, mahu membiarkan maksiat dan zina berlangsung dahulu dan tidak mencegah kejadian haram itu terlebih dahulu!!!

Akai taruh mana syeikh? Sembang bagai nak rak mempertahankan yang mungkar??? Tak malukah nanti untuk menjawab di Yaum al Mahsyar???

Memang terbukti sekarang ini bahawa yang alim menjadi zalim dengan sanggup menyalahgunakan ilmu agama dan akal kurniaan Allah demi mempertahankan kemungkaran hanya kerana ada kepentingan duniawi semata mata!

AIDC

McTheory:
Jangan kita gunakan ilmu agama hanya untuk menghalalkan cara kita, kerana itu sudah dianggap menipu. Sebagai orang berilmu, patutnya bertindak adil. Mustahil Ulamak Pas tak tahu tentang perkara ini..syaitan bisu!

PANAS!! VIDEO SEKS MAT SABU!!

Posted: 10 Jun 2011 09:45 PM PDT


Panas.. panas.. dahsyat, vcd video skandal seks Mat Sabu sudah diedarkan!! Wow.. kononnya diedarkan dikawasan Ampang. Namun sampai sekarang umum masih lagi belum mengetahui apa isi kandungan vcd terbabit.

Ahli Parlimen Ampang si Zuraida atau lebih dikenali sebagai Mak Lampir sudah mendapat vcd tersebut dan telah pun membuat laporan polis dan menganggap semua ini rancangan UMNO/BN untuk menjatuhkan Mat Sabu, walaupun didalam sampul vcd ada tertulis surat yang mengatakan vcd ini diedarkan oleh orang Pas sendiri.

Orang yang menyokong Mat Sabu ni hanyalah orang muda dalam Pas. Kalau bagi veteran Pas, mereka takkan menyokong Mat Sabu menjadi pemimpin tertinggi Pas. Kerana mereka lebih mengenali siapa itu Mat Sabu. Namun, orang sekarang lebih percaya kepada cakap, lebih dari orang yang buat kerja.

Satu-satunya kelebihan Mat Sabu ialah mulut, dia pandai bercakap, pandai berceramah. Kelebihan ini digunakannya untuk menarik orang minat dengannya, membuatkan orang muda Pas lebih percayakan Mat Sabu dari pemimpin Pas yang lain. Sebab tu mak-mak janda dan andartu mudah terpikat dengan Mat Sabu ni (pandai ayat). Dengan muka dan gaya-gaya ala 70an, Mat Sabu pasti akan digilai oleh wanita yang seangkatan dengannya.

Bila ditanya Mat Sabu mengenai video seksnya itu, Mat Sabu sendiri pun tak mampu untuk menjawab. Hanya mengelak dan mengatakan itu hal lama.

Lama atau baru, orang itu ialah Mat Sabu. Dari dulu perut dia buncit, sampai sekarang masih buncit, tak ubah-ubah pun. Cuma yang berubah, jawatannya dalam parti, dulu ajk sekarang sudah jadi Timbalan. Kiranya orang Pas menyanjungi orang yang ada skandal seks. Si Anwar mereka sokong sebagai ketua Pakatan dan Mat Sabu sebagai timbalan Pas.

Tak mustahil, Mat Sabu akan jadi presiden Pas kalau kena dengan caranya.

McTheory:
Betullah.. orang Pas ni kan minat seks dan ubat kuat, tentunya pemimpin mereka pun tergolong dalam golongan tersebut.

PANAS!! AKHIRNYA MAT SABU SEDAR, PAS BELUM LAGI LAYAK GANTI UMNO!!

Posted: 10 Jun 2011 06:02 PM PDT

Sabu menjerit.. NORMAHHH!!

Mc baru selepas baca temuramah Mat Sabu dengan satu portal pembangkang. Nak baca klik sini. Nampaknya Mat Sabu ni sedar bahawa, Pas masih belum layak nak ganti UMNO.

Masih banyak perkara yang masih Pas belum belajar dan mampu untuk membendung diri dari dikuasai oleh Dap. Mat Sabu akui dalam banyak negeri yang dikuasai oleh Pakatan, Pulau Pinang antara urus tadbir yang paling baik. Sedangkan pada mata kita semua, Kerajaan Pulau Pinang hanya membangunkan perumahan sekitar pulau tanpa dapat menarik pelabur dari luar untuk melabur didalam negeri.

Jika sudah tiada tanah untuk dibangunkan, kerajaan Pulau Pinang akan terkapai-kapai mencari sumber ekonomi yang baru. Pelaburan asing tak ada, harap pusing duit dalam negeri. Macam tu pun Mat Sabu kata dah pandai urus tadbir.

Cuba bayangkan macam mana agaknya Pas Kedah dan Pas Kelantan menjaga negeri, tentunya lebih teruk dari jangkaan kita. Mat Sabu pastinya lebih tahu sebab dia orang Pas. Kalau Mat Sabu dah kata teruk, pastinya memang teruk dan buruklah pentadbiran Pas Kedah dan Pas Kelantan.

Macam mana pulak dengan PKR Selangor?

Lagi teruk! habis semua bangunan kerajaan digadaikan oleh Khalid gagap. Sekarang ni Khalid gagap bercita-cita nak hapuskan semua hak Melayu di Selangor. Kalau macam ni la dasar pentadbiran puak pakatan. Percayakah kita nak bagi mereka ini pegang jadi kerajaan Malaysia?

Mat Sabu pun tak yakin, inikan pula kita.

Mc ingatla kalau mereka ni jadi kerajaan pun, Mc rasa mereka akan bagi Dap yang perintah, sebab kata mnereka hanya Dap yang paling pandai mengurus tadbir kerajaan negeri. Anwar dalam pentadbiran Selangor pun gagal dalam mengurus tadbir negeri. Macam mana nak menguruskan negara?

Sebelum berikan kuasa pada orang-orang ini, kita harus fikirkan masak-masak, jangan menyesal nanti!

McTheory:
Kalau mereka pun tak yakin, apatah kita?

PEJUANG BANGSA

Posted: 11 Jun 2011 11:19 AM PDT

PEJUANG BANGSA


Bicara Rakyat RTM 1 Pulau Pinang : Janji & Harapan ...

Posted: 11 Jun 2011 10:33 AM PDT


Jumaat malam lepas, PB ikut member pergi Bicara Rakyat di  Dewan Cahaya ,  USM yang dibawa live di   RTM 1  yang membincangkan tajuk tentang Pulau Pinang : Janji & Harapan . Menariknya untuk PB ke sana adalah kerana member blogger Pro Kerajaan   iaitu blog MIM  Dr Novandri   yang dijemput menjadi panel dalam program berkenaan .

Antara panel lain ialah Adun BN Seberang Jaya , Datuk Arif Shah Omar dan  Naib Pengerusi Gerakan P.Pinang , Wong Mun Hoe .  PB tak nak cakap tentang apa yang dibahaskan  oleh semua ahli  panel  yang dijemput ini  kerana ia telah ditonton secara langsung di kaca televisyen  .

Cuma di sini PB ingin jawab kepada juak-juak penjilat tegar DAP  termasuk di facebook yang cakap mengapa tiada wakil dari kerajaan negeri DAP. Senang saja sepatutnya wakil Exco DAP  ada dan mereka dijemput  tetapi dia dok buat  ding dong dengan RTM hingga last minute , so tiada wakil mereka lah .

So , kepada juak-juak penjilat2 ini .. RTM sebenarnya sudah beri peluang pun  kepada pemimpin mereka   cari publisiti di TV , tetapi mereka sendiri yang buat hal .

PB pujilah inisiatif RTM yang pertama kali bawa  live Bicara Rakyat ini ke P.Pinang ..harap boleh diadakan lagi akan datang ..







Dr Novandri   menerangkan betapa liciknya Guan Eng yang selalu 
menipu rakyat & menghentam BN 



YB Datuk Arif begitu lantang sekali dedahkan pembohongan 
kerajaan DAP 



Guan Eng cakap amal CAT , tetapi mengapa projek Wifi 
tidak dibuat tender terbuka 


Moderator Sayed Munawar bertanya kepada penonton 
yang ingin kemukakan soalan 











Tahniah ! Terengganu bangkit tewaskan Kelantan 2 -1 Final Piala FA 2011

Posted: 11 Jun 2011 09:06 AM PDT



PB nak ucapkan tahniah kepada pasukan Terengganu yang menjuarai Piala FA 2011 di Stadium Bukit Jalil malam tadi di depan 85,000 penonton .  Sejak dari awal lagi PB sokong bahawa pasukan Terengganu akan menang walaupun  sebelum ini  mereka tewas 3-0 kepada seteru mereka Kelantan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah baru-baru ini .

Menariknya , skuad ini bangkit daripada ketinggalan 1-0 dan menyamakan kedudukan pada minit kecederaan sehingga membawa ke masa tambahan lalu menjaringkan gol kemenangan .




PB sokong Terengganu dalam final ini kerana yakin skuad  ini dibimbing oleh  Irfan Bakti mampu tumbangkan keegoaan pasukan Kelantan ini.  Jurulatih berpengalaman seperti  Irfan Bakti pernah buktikan pada 2002 di mana membawa pasukan Pulau Pinang ketika itu menjulang Piala FA telah mengalahkan pasukan pilihan , Perak .  Jadi , ramalan PB adalah   tepat sekali dan tahniah kepada Terengganu !


*** Lepas ni skuad Peteh dapat pi Europe la kerana champion Piala FA ...haha ..dan pasukan Kelantan juga dapat juga hadiah  iaitu  cuti umum la esok diberikan Pok Nik ..kalah pun dapat cuti , orait la ...haha

PANAS !Pindah Parlimen oleh Kit Siang bukti DAP hanya pejuang kaum Cina

Posted: 10 Jun 2011 11:55 PM PDT




Nak tahu sejarah DAP dan Bapak Racist Kit Siang ...baca artikel panas dibawah ini ...

1. DAP didaftarkan oleh Ahli Parlimen PAP Bangsar, Devan Nair yang tiada parti selepas PAP diarah bubar susulan perpisahan Singapura dari Malaysia.

2. Lim Kit Siang ketika itu adalah Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP merangkap Editor akhbar "The Rocket" sejak 1966-1969.

3. Kit Siang adalah satu-satunya ahli Parlimen yang bermula dari zaman Tunku Abdul Rahman sehinggalah ke zaman Perdana Menteri ke-6 iaitu Dato' Seri Najib Tun Razak.

4. Kit Siang kali pertama bertanding dalam pilihanraya umum ialah pada 1969 di Bandar Melaka dan menang.

5. Sejak itu Kit Siang akan melompat ke kerusi Parlimen yang sesuai serta mampu dimenangi DAP dengan mudah.

6. Bapak segala racist ini hidup berpindah randah dan sering bertukar kerusi Parlimen berdasarkan jumlah sokongan pengundi Cina terhadap DAP; dan bukannya kerana dia benar-benar ingin membangunkan kawasan atau memberi khidmat di kawasan yang dimenanginya dalam pilihanraya.

7. Sehingga kini beliau sudah bertukar sebanyak 6 kerusi parlimen. Bermula dari Bandar Melaka (1969-1974,) Kota Melaka (1974-1978), Petaling Jaya (1978-1982), balik ke Kota Melaka (1982-1986), pindah ke Tanjong (1986-1999) dan akhirnya kini di Ipoh Timur (sejak 2004). ( Parlimen Majoriti CINA)

8. Kit Siang juga adalah Ahli Dewan Undangan Negeri di Kubu, Melaka (1974-1982), Kampong Kolam, Penang (1986-1990), dan Padang Kota, Penang (1990-1995).

9. Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng pernah pulang ke kampung asal mereka di China pada bulan November 2008 iaitu selepas DAP menang besar di PRU-12 dan Guan Eng menjadi KM Pulau Pinang. Kit Siang dari susur galur keturunan orang asli Minnan di Zhang Zhou, Fujian, China dan sempat berjumpa abang ipar berusia 80an dalam lawatan ke kampung asalnya itu pada 2008.

10. Guang Eng kini mengikuti jejak langkah bapanya yang berpindah dari Melaka ke Pulau Pinang.

11. Ramai yang berharap selepas ini Kit Siang anak beranak akan berpindah terus ke parlimen baru iaitu "parlimen kubur"!

Diambil dari SINI

Pilihanraya masjid : Besar sangatkah kuasa Exco & Guan Eng berbanding Yang Di Pertuan Agong ?

Posted: 10 Jun 2011 08:33 PM PDT



PULAU PINANG 10 Jun - Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) perlu mempunyai pendirian dan ketetapan sendiri mengenai pilihan raya masjid yang dijadualkan diadakan pada pertengahan bulan ini dan bukan hanya melaksanakannya seperti diarahkan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah berkata, sikap tegas dan tidak mengikut telunjuk perlu ditunjukkan MAIPP supaya keyakinan masyarakat Islam di negeri ini terhadap peranan majlis agama itu tidak tergugat.

Jelas beliau, selaku badan yang menyelaras pentadbiran agama Islam, MAIPP perlu menolak dan memberi nasihat tentang perkara yang tidak betul dan bukan hanya mengikut arahan Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim.

"MAIPP patut tahu apa yang perlu dilakukannya dalam isu pilihan raya masjid yang secara terang-terangan salah kerana dibuat tanpa merujuk perkenan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin sebagai Ketua Agama Islam negeri terlebih dahulu.

"Jika majlis agama ini hanya akur dan tunduk dengan keputusan Kerajaan DAP Pulau Pinang, saya rasa lebih baik MAIPP ditutup sahaja dan biarkan pemimpin negeri berbuat apa sahaja yang mereka suka. Sekarang ini pun mereka sudah memulakan tindakan ke arah itu," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Utusan Malaysia Isnin lalu mendedahkan keputusan Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk mengadakan pilihan raya bagi jawatankuasa masjid mulai tahun ini-perkembangan yang dilihat bakal menjerumuskan institusi masjid ke kancah politik kepartian.

Menurut Aminah yang juga Pengerusi Persatuan Kebajikan Insan Mulia (PKIM), tindakan MAIPP untuk meneruskan pemilihan itu seperti yang diarahkan adalah tidak betul kerana perkara berkaitan agama adalah di bawah kuasa Yang di-Pertuan Agong.

"Saya cukup kesal dengan apa yang berlaku. Besar sangatkah kuasa Exco dan Ketua Menteri (Lim Guan Eng) berbanding Yang di-Pertuan Agong sampaikan MAIPP perlu mengikut telunjuk mereka.


"Kalau betul Kerajaan DAP Pulau Pinang berkuasa, saya cabar mereka supaya tidak menaikkan harga barang di negeri ini. Kalau boleh laksanakan barulah boleh tunjukkan kuasa.

"Baharu mentadbir sebuah negeri, DAP sudah berani membelakangkan kuasa Yang Di-pertuan Agong. Saya tidak tahu apa akan jadi jika mereka terus diberi kuasa pada masa depan," katanya,




Komen PB


MAIPP kalau  dok ikut telunjuk kafir parti DAP dalam semua perkara berkaitan agama Islam , lebih baik tutup saja la . Tak guna kalau ada majlis agama jika semua keputusan di buat oleh Exco dan kerajaan DAP .



Orang yang hendak hapus Ketuanan Melayu patut lihat video ini !

Posted: 10 Jun 2011 08:00 PM PDT



Bila ada pengkhianat Melayu bernama Anwar nak hapus ketuanan Melayu dan gantikan dengan ketuanan rakyat ... siap sebenarnya tuan dan siapa sebenarnya hamba ? lihat video ini ...


DIMENSI

Posted: 11 Jun 2011 11:10 AM PDT

DIMENSI


Omegay: Anuvaji gugup vcd terlebih langganan!

Posted: 10 Jun 2011 10:00 PM PDT


"Saya difahamkan polis sedang cuba untuk mencari siapa yang mengedarkan video lucah ini, kita tahu siapa (yang edarkan) tapi polis kata mahu lakukan siasatan.

"Namun sehingga kini polis kata mereka masih gagal buktikan siapa yang terbitkan (video lucah), boleh percayakan? Kadang-kadang polis ini mahu permainkan kita.

"Polis kata tidak tahu tapi kita tahu, siapa yang boleh cetak dan terbitkan video lucah ini? Mengapa tiada tangkapa dibuat," - TheMalaysiainsideanuvajiass

alamak anuvaji pandikutti makin panik laa. ternyata watak bintang porno dalam video tu btul2 buat hero tamil klon ni mkn tak kenyang, tido tak lena, berak tak lawas!.

dia tak percaya kat undang2 dan polis sebab kes tak menyebelahi dia. tuduh polis permainkan persepsi rakyat wal hal polis belum mengambil sebarang tindakan atau tuduhan untuk mendakwa dia ke mahkamah.

macam mana nak tangkap pengedar kalau keterangan tak lengkap, bukti pun takde. hanya bergantung pada vcd yang di perolehi. sape2 pun di tuduh dan sape2 pun bleh buat termasuk orang dia sendiri.

jadi macam mana vcd tu hanya di edarkan kepada ahli fuckatan dan tidak kepada ngo2 atau pertubuhan lain. namun puak2 fuckatan tetap menuding jari ke arah umno walaupun takde bukti. cuma cakap2 kosong jek

yang kelakarnya kalau dia bukan watak utama dalam video tu kenape melenting? kenape mesti ketua amk yang buat laporan polis dan bukan diri orang yang kena aib?. atau dia tau perancangan dia mengedar vcd mula memakan diri?

kesian..ada peguam pun bukan makin terbela tapi makin terkena. cuma orang nak tau bila dia nak buat laporan polis. tu jek

"Dalam ceramah itu juga Anwar menasihatkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim agar melakukan lebih banyak transformasi tanpa membelakangkan kepentingan rakyat.

"Selangor mesti terus melakukan pembangunan, tarik lebih banyak pelabur tapi jangan lupa matlamat... iaitu pembangunan insan bukan buka gedung, buka kilang tapi pendapatan rendah, bukan naikkan harga minyak yang akhirnya rakyat merana dan ini bertentangan dengan prinsip Islam.

"Kita mesti melakukan ihsan, berikan keadilan dan jaga kebajikan rakyat, jadi kita perlu perbanyakkan program yang memberi matfaat kepada masyarakat," katanya.

Kata Ketua Umum PKR itu, setiap janji dibuat mesti dikotakan agar rakyat tidak rasa tersisih.

"Jangan kita sambil melakukan pembangunan (pada masa sama) kita robohkan pula.

"Jadi pemimpin bukan hanya pandai bercakap tapi mesti menunjukkan keilkhlasan jiwa kepada rakyat,"

punaisihat tak berapa sehat ke per?. memang selama 3 tahun fuckatan tadbir di negeri2 yang mereka kuasai tapi takde apa yang boleh di banggakan sangat. semuanya terpaksa bergantung kepada perlaksanaan dan kejayaan yang telah di lakukan oleh kerajaan bn sebelum ni

macam mana nak laksana janji kat rakyat kalau diri sendiri pun tak mampu nak tarik pelabur utk memakmurkan rakyat? selain mereka terpaksa melelong dan menjual aset kerajaan negeri apa lagi yang boleh di karapkan sangat oleh rakyat?

setakat cakap kosong boleh laa..kehkehkeh harkkk ptuihhh!!

Tiada ulasan:

Pengikut