Jumaat, 3 Jun 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 03 Jun 2011 07:18 AM PDT

Dd i n b u n g a


HJ HADI GENTAR ULAMA BANYAK SOKONG UMNO

Posted: 03 Jun 2011 12:28 AM PDT

"PRESIDEN PAS, HAJI HADI DAKWA ULAMA YANG SOKONG UMNO DAN BN SEBAGAI TAK BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM DAN TAK MAMPU TERJEMAH KEFAHAMAN ISLAM DENGAN ILMUNYA"

INI GAMBARAN SEBENAR BAHAWA HAJI HADI DAN PAS SUDAH MULA KECUT PERUT DENGAN SITUASI SEKARANG TAMBAHAN PULA DENGAN KERENAH FATWA KARUT MARUT MUSYIDUL NYA SEPERTI N AJIZ DAN MORAL ANU WAR, HADI MULA NAMPAK BAHAWA PARA ULAMA YG BENAR - BENAR ULAMA ISLAM MULA MENYOKONG PERJUANGAN UMNO DAN BN, MAKA SESUATU PERLU DILAKUKAN.

ISLAM BUKAN HAK PARTI, KEISLAMAN SESEORANG BUKAN HAK PAS, SEKIRANYA HAK PAS BERMAKNA SELURUH ULAMA - ULAMA ISLAM DIDUNIA TERMASUKLAH IMAM BESAR MASJID SUCI MASJIDIL HARAM MEKAH TERMASUK TAK BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM, (MAKSUD HADI TU ULAMA TAK SOKONG PAS LA TU) TAK BERKEMAMPUAN UNTUK MENYEBARKAN AJARAN ISLAM, LEBIH TEPAT TAK ISLAM LA BANDING DENGAN ULAMA PAS, ITU KATA DEME. ULAMA DUNIA PERLU ISI BORANG KEAHLIAN PAS BARULAH DIA SEBENAR - BENARNYA ULAMA YANG BERPIJAK DENGAN FIQAH POLITIK ISLAM.


INI SAMA JUGA MAKSUD TERDAHULU HADI BAHAWA UMNO ITU KAFIR, DAN SEKARANG INI CUMA NADA JE BERLAINAN BUNYINYA, NIAT HATI SAMA JE MACAM DULU ORANG UMNO ITU KAFIR.

MAKA MUKTAMAR PAS KALI INI TIADA LUAR BIASA NYA, MALAH SEMUANYA SUDAH MERELAKAN PAS JADI PENCACAI DAPIG UNTUK MEMENANGKAN DAPIG DI KAWASAN CINA DI PRU 13 HINGGA SANGGUP MENGADAIKAN NASIB PAS SENDIRI YANG BELUM TENTU MENANG DI KAWASAN MELAYU.

P/S PUAK KHAWARIJ MEMANG MEMPERKECILKAN ULAMA ISLAM LAIN DAN ITU MEMANG KERJA PAS SEJAK DULU LAGI APATAH LAGI ORANG SEPERTI KITA UMAT ISLAM BIASA DI MALAYA NI.

Politik Harian

Posted: 03 Jun 2011 03:45 AM PDT

Politik Harian


Hadi Mahu SPRM Siasat Kickdefella Dan Husam Musa

Posted: 02 Jun 2011 11:07 PM PDT



Pas mengalu -alukan jika SPRM mahu menyiasat ke atas dakwaan penulis blog yang menerima RM350,000 daripada Datuk Husam Musa, kata Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Baca lagi...

Kickdefella Akui Terima RM350,000 Dari Husam Musa

Posted: 02 Jun 2011 07:32 PM PDT

Penulis blog Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz hari ini mengaku pernah menerima RM350,000 daripada Datuk Husam Musa sebagai pampasan setelah ditamatkan kontraknya dengan Permodalan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dua tahun lepas.

Syed Azidi berkata wang tersebut ialah sebagai pampasan selepas kontraknya sebagai pegawai perhubungan awam di PMBK ditamatkan pada 10 November 2009. Baca lagi...

Asam Pedas

Posted: 03 Jun 2011 03:45 AM PDT

Asam Pedas


Stop Animal Abuse In Malaysia : Online Petition

Posted: 02 Jun 2011 06:03 AM PDT

Menentang Keganasan Terhadap Binatang

Posted: 02 Jun 2011 05:41 AM PDT

SENJALIZA

Posted: 03 Jun 2011 03:41 AM PDT

SENJALIZA


KEBANGGAN PAKATAN RAKYAT?

Posted: 03 Jun 2011 01:20 AM PDT

Dadah, maksiat dan Jenayah besar berlaku di Negeri Yang di Tadbir Pakatan Rakyat. Inikah yang dibangga-banggakan oleh Yang Digelar sesetengah sebagai Khalifah?.

Rakyat Malaysia perlu menjadi masyarakat yang peka, vigilant dan pro-aktif menentang bentuk penyakit sosial yang berlaku di persekitaran mereka. Di USA, MADD-Mothers Against Drunk Drivers adalah usaha yang bertali arus ibu-ibu yang vigilant menentang penyakit sosial yakni menentang pemandu yang mabuk kerana para memandu sambil di bawah influence arak ini telah banyak mendatangkan kemusnahan dan kematian. Akhirnya akta MADD diwujudkan dan diluluskan di USA.

Jika hukuman yang lebih berat dikenakan kepada pengusaha pusat "Istana Maksiat" ini dan mereka yang melacur seperti "cina doll", adakah kegiatan ini tidak tercegah atau berkurangan dan eventually lenyap?...

Apakah rakyat negara ini tidak "cemas" dengan kegiatan yang hodoh ini di Negeri yang diperintah Pakatan Rakyat?..Bukakah ini menunjukkan Kerajaan Pakatan Rakyat LEMAH? Tidakkah anda risau ianya akan merebak di seluruh negara?...

#seratah#

Posted: 03 Jun 2011 03:29 AM PDT

#seratah#


KERJAAN MELANGAR PERLEMBAGAAN

Posted: 02 Jun 2011 09:10 AM PDT

Fasa 153 Perlembagaan Persekutuan.

Hak Istimewa Melayu yang telah digariskan dalam perlembagaan iaiti.

1. Jawatan Dalam Perkhidmatan Awam
2. Biasiswa dan Pusat pengagian Tinggi
3. Permit Perniagaan.

Pelangaran telah berlaku dalam fas ini ia itu berhubung dengan pemberian biaiswa kapada pelajar dan kemasukkan pelajar ke puat pengajian tinggi.

Pemberian biasisw kapada pelajar bukan melayu telah melebihi dari pelajar melayu, kerana nak jaga hati mereka, nak tarik undi tapi kita mengadai hak kita sendiri.

Hari ini kita bagi apa pun mereka tidak lagi menyokong kita, malah mereka sengaja menuntut yang bukan-bukan, dan mengugut kalau tak beri mereka tak sokong.

Sebenarnya mereka sudah membuat keputusan mereka tak akan sokong kerjaan yang ada sekarang.

Kitalah yang tertipu, kita lah yang terpedaya mereka telah berjaya mendapat apa yang mereka hendak.

Apa lagi yang tingal pada kita, semua mereka ambil, Mara dah terang-terang hak orang Melayu yang diberi oleh Engris diatas kesudian orang Melayu memberi taraf kerakyatan kapada kaum pendatang, tetapi mereka juga tuntut nak masuk dalam Mara.

Pada seratah kita tidak boleh berlembut lagi dengan mereka, seratah menyeru kapada orang Melayu marilah kita berstu, buang segala perbezaan dan kita cari persaaan yang bagitu banyak kita bena negara kita, kita tegakkan Agama kita,kita satukan bangsa kita, kita perangi musuh kita, insaalah kita akan berjaya.

tunku

Posted: 03 Jun 2011 03:16 AM PDT

tunku


"Husam Gave Me RM350,000 As Compensation In 2009," Says Kickdefella

Posted: 02 Jun 2011 11:21 AM PDT

KUALA LUMPUR, June 2 (Bernama) -- Blogger Kickdefella or his real name, Syed Azidi Syed Abdul Aziz, Thursday claimed that he received RM350,000 from Datuk Husam Musa as compensation for the termination of his service contract with Kelantan Menteri Besar Incorporated (PMBK) two years ago.
He said this happened in November 2009 and the money was to compensate him after his contract as public relations officer with PMBK was terminated on Nov 10, 2009.
He denied reports on a number of websites lately that he was paid by Husam, who is a Kelantan state executive councillor and candidate for a PAS vice-president post in the party election this week, to help him campaign.
Syed Azidi said the facts and time frame of the incident had been twisted.
"The allegation that I had met Datuk Husam and received RM300,000 from him in China recently is not true," he told a news conference, here.
"Datuk Husam and I have not met since Nov 9, 2009, but we have spoken over the phone and sent each other SMSes."
Syed Azidi said after his service contract with PMBK was terminated following a misunderstanding with its chief executive, he had on Nov 18, 2009 met Husam's aide who offered him a payment of RM350,000 and he agreed.
He said the money given was partly arrears amounting to RM50,000 and the remainder as compassionate payment, and not for "shutting my mouth".
"The cash payment was made by the individual in stages within three months from November 2009," he added, but declined to reveal the individual's identity.
Syed Azidi who regards Husam as a special friend, said he did not know whether the money came personally from Husam.
He said the last time he visited China was in December 2009.
"I believe the story that the money was given to me when I met Husam in China last week was purposely created by certain quarters.
"I also believe that the person responsible for relaying the information is closely linked to one of the candidates contesting for a party vice-president post," he added.
Husam when contacted, however, denied that he had given the money (RM350,000) to Syed Azidi in 2009.
"I also don't have an aide. If his (Syed Azidi's) service had been terminated by PMBK, that's his own matter. Why should I want to give him compensation money? I was not his employer," he said.
In a statement sent through SMS to Bernama, Husam also denied having such an amount of money.
"Until today, I have not had that amount of money in my account, and it would have been stupid of me to donate such a big amount to a person like him (Syed Azidi) while I've never had that amount in my entire life," he texted.
Husam was also surprised with Azidi's action of making such a claim on the eve of the PAS election Friday.
He said it was also not true that they had communicated over the phone.

tunku : simple question...from where husam got the money???? rm350,000 is not a small sum.if syed azidi lied, why husam is not taking legal action on him?

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 03 Jun 2011 03:08 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Berapa bil letrik Salih Yaacob?

Posted: 02 Jun 2011 07:00 PM PDT

Ramai yang cemburu dengan Salih Yaakob!

*Orang duk kecoh-kecoh tarif elektrik naik, Salih Yaakob tetap tersenyum lebar sampai ke telinga. Apa tidaknya, baru dapat isteri baru... Anak dara pulak tu!

Tahniah buat Salih Yaakob sebab buatkan ramai jantan-jantan kat luar sana cemburu habis.

Apa tidaknya. Selepas dah ada tiga isteri yang hidup aman damai, Salih tambah lagi satu isteri menggenapkan kuotanya. Tambah manis, isteri keempatnya itu seorang gadis berusia 25 tahun - Samihah Syeikh Ali a.k.a Emi. Kira masih muda trang tang tanglah!

Bertuah Salih!

Bak kata seorang rakan sepejabat, apa ilmu yang dipakai Salih sehingga mampu menundukkan tiga isterinya sampai mereka hidup bermadu dalam keadaan aman, dan kemudian menundukkan pula seorang gadis lagi untuk menggenapkan kuotanya.

Dah muda, cantik pulak tu!

Tapi dalam duk bercakap tentang Salih, seorang sahabat begitu prihatin apabila melontar soalan yang aku tak dapat jawab.

Soalannya... "Berapa jumlah bil lektrik yang patut Salih Yaakob bayar setiap bulan? Maklum sebelum ini tiga rumah, sekarang empat rumah!"

Tapi mujur seorang lagi sahabat aku cepat menjawab: "Alaaa rumah keempat tu tak banyak pakai letrik bro sebab mereka jarang pasang lampu!"

Wow! Ada baik PEMANDU adakan Lab - dengan belanjakan beberapa juta dan bayar konsultan asing tetapi bayar peserta Lab dengan kacang putih - untuk fikirkan program poligami untuk bantu kerajaan potongkan beban subsidi dari pembekalan letrik. Ajak sekali Salih Yaacob.

*Petikan dari Mesin Taip Buruk

PAPA GOMO

Posted: 03 Jun 2011 01:36 AM PDT

PAPA GOMO


PAS BODOH - Tayangan Video Seks Anwar Ibrahim 4 penjuru Pada Muktamar Kali Ini

Posted: 02 Jun 2011 11:33 PM PDT



Sama Tak?


KUALA LUMPUR, 2 Jun – Dewan Ulama PAS Pusat sebulat suara meluluskan usul supaya isu video seks yang didakwa membabitkan seorang pemimpin tertinggi pakatan pembangkang dibawa dan dibahaskan dalam Muktamar Agung ke-57 parti itu Jumaat.


Usul itu akan dikemukakan anggota Dewan Ulama PAS Kelantan Nik Razi Nik Mat, iaitu adik bongsu kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan akan disokong oleh seorang perwakilan dari Kubang Pasu, Kedah.


Nik Razi berkata usul itu dibentang bagi membolehkan para perwakilan membahaskan motif sebenar ia disebarkan serta kaitannya dengan rancangan pihak tertentu untuk melemahkan pengaruh pakatan pembangkang -bernama



Gomo sebenarnya tidak hairan dnegan apa yang berlaku dalam Muktamar PAS kali ini, Usul video Seks di luluskan untuk di bahaskan dan jawapan dalam usul tersebut sudah dapat di agak bahawa UMNO dan BN akan di persalahkan mengenai Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim.

Ini semua Konspirasi UMNO dalam menjatuhkan Pakatan Rakyat, itu pasti jawapan yang keluar dari usul yang di bentangkan. Khak Ptuih lah PAS.

Gomo nak tanya PAS dalam muktamar kali ini mereka tak membincangkan mengenai Agenda KERAJAAN ISLAM ke?

Apa PAS tak membicangkan mengenai Kekalahan mereka pada 8 Pilihanraya Kecil berturut Turut ke?

Mengapa tidak ada usul untuk membincangkan mengenai DAP yang semakin kuat dan membuka keahlian Melayu secara besar besaran?

Apakah isu Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim penting kepada PAS dalam menang Pilihanraya dan menjadi Kerajaan?

Ehhh cakap banyak pun tak Guna lah, PAS ni Bodoh hanya layak jadi BALACI DAP BABI je.


Psssttt...PAS Bodoh...PAS Bodoh...PAS Bodoh....



VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM BERWARNA
KLIK DI SINI





DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Siapa Bohong Siapa Benar? Kickdeffela Cabar Husam Musa Jalani Ujian Poligraf

Posted: 02 Jun 2011 07:00 PM PDT




Gomo sokong dengan kenyataan Hussam Musa waktu isu Ujian Poligraf Video Seks Anwar dan kini Gomo tuntut agar Hussam Musa menjalani Ujian Poligraf bersama sama dengan Kickdeffela bagi membuktikan bahawa Hussam Musa bercakap benar ataupun Kickdeffela bercakap benar.

Takkan lah Hussam Musa hanya boleh bagi cadangan sahaja kepada Anwar Ibrahim tetapi untuk dirinya sendiri beliau Takut? Nak takut apa kalau tak salah?

Kami para Blogger dedahkan Hussam Musa membayar Blogger Kickdeffela sebanyak RM300 Ribu dan Hussam Menafikan dakwaan tersebut dan kemudiannya Blogger Kickdeffela menyatakan dalam sidang media bahawa telah menerima bayaran dari Hussam Musa sebanyak RM350 Ribu dan seterusnya Hussam Musa menafikannya.

Siapa yang betul ni? Kami Para Blogger yang mendedahkan isu ini atau Hussam Musa Calon Naib Presiden PAS atau Blogger Kickdeffela?

Jika Takut Pada Risiko Usah Bicara Soal Perjuangan so kalau Hussam Musa anak Jantan maka sahut Cabaran Kami buat Ujian Poligraf!!! Kickdeffela juga wajib melakukannya dan jika perlu kita akan Heret sekali penghantar Wang Utusan Dari Hussam si Azman Bukit Marak menjalani ujian Poligraf.

Psssttt...Hussam Musa berani ke nak hadapi Mesin Poligraf? sama macam Anwar Brahim jugak le ni.

Lagi Menarik KLIK DI SINI

VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM 4 PENJURU
KLIK DI SINI

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Calon Naib Presiden PAS Mula Main Kasar Dengan Hantar Gangster Ke Rumah Blogger

Posted: 02 Jun 2011 12:00 PM PDT




Tu lah reality Blogger zaman sekarang ni, berbeda dengan sebelum 2008 apabila kebanyakkan Blogger hanya memainkan bahasa Indah dan hanya menumpukan isu yang Berprofil tinggi dan kurang kepada isu kecil yang melibatkan kepimpinan Politik yang ada dalam Malaysia.

Gomo sendiri pernah di Ugut Kutip dan Potong malah macam macam hal yang cuba mengancam Keselamatan Gomo dalam beberapa isu yang di ketengahkan dan kali ini Blogger RBF Online pula menerima hal yang serupa.

Gomo mendapat panggilan talifon dari RBF Online malam tadi yang mengesahkan ada orang telah datang ke rumah nya buat kali yang ke dua sepanjang beliau bergelar Blogger. Bukan sebarang tetamu tetapi ini adalah tetamu yang tak di undang yang pastinya mempunyai niat tertentu dalam menghapuskan Blogger RBF.

RBF di ugut KLIK DI SINI

Gomo dapat mengagak siapa di belakang semua ini dan tidak lain dan tidak bukan pasti salah seorang calon Naib Presiden PAS yang bertanding pada Muktamar kali ini yang isu nya hangat sejak sehari dua.

Kalau tak benar kenapa nak hantar orang ke rumah RBF? Untuk apa? jangan gunakan samseng sangat wahai Yb baju Merah Kotak Kotak jangan ingat anda Gedebe dengan Duit yang ada tu. jangan ingat Anda sahaja yang Kuat dah gah di dalam negeri Kelantan tu.

Gomo dan RBF anak Kelantan dan tak gentar dengan Samseng yang di upah oleh YB Baju Merah Kotak Kotak ni. Dan jangan Yb ingat walaupun pernah orang YB Melepaskan TEMBAKAN dalam isu Ladang Kambing maka Yb sudah cukup Hebat. Khak Ptuih!!!

Aku bagi Amaran pada YB Musang Celako agar ingat bahawa banyak lagi Pembongkaran yang akan kami lakukan demi menyedarkan kepada rakyat terutama Jemaah PAS siapa anda yang sebenarnya. Ingat semua ada di dalam tangan kami yang bila bila saja akan di Muatkan dalam Blogg, FB, Tweeter malah jika perlu Akhbar juga kami selitkan mengenai diri anda.

Yb Musang ni ingat di Gedebe, Aku tahu lah Musang ni GODFATHER yang duit mengalir mencurah curah di sekelilingnya. Jangan ingat Mu CAMPAK DUIT atas meja tu Mu Gedebe. Khak Ptuih lah Musang Husang!!!

Buat YB Musang Husang, Sedikit Darah RBF Online Keluar maka siap sedialah Kain Kapan dan Lubang Kubur buat mu! Ingat Pemilihan Muktamar kali ini pun Mu akan di Talkinkan oleh Jemaah PAS yang ada.


Psssttt...Main Hantar orang Ugut pulak, Menatang sungguh si Musang Baju Merah Kotak Kotak ni.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Perjanjian Syaitan - Hussam Musa Tikam Nik Aziz Rupanya Dengan Bayaran RM350 Ribu Kepada Kickdeffela

Posted: 02 Jun 2011 07:07 AM PDT





Bermula semalam hura-hara dunia cyber dibuatnya berhubung perjanjian syaitan antara calon Naib Presiden Pas dengan bekas ayam tambatannya.

Cakap-cakap di laman cyber mengatakan Husam telah membayar kepada Kickdefella sebanyak RM 300,000 melalui orang tengahnya, manakala Husam lari keluar negara selama berminggu-minggu untuk menunjukkan dia gentle kerana tidak terlibat dengan sebarang aktiviti kempen.

Petang semalam seorang pegawai khas Husam telah menafikan perkara tersebut, manakala hari pula Husam sendiri yang menafikannya. As usual, Umno yang menjadi mangsa.

Tup…tup…tanpa disangka-sangka petang ini niat Kickdefella membuat sidang media bagi menafikan dia ke negara China bersama Husam dan menerima wang sebanyak RM 300,000 telah membuka satu pekung lain. Lain yang bengkak lain yang bernanah.
Kickdefella dalam kenyataan medianya petang tadi di Bukit Kiara menafikan dia ke negara China bersama Husam serta menerima RM 300,000 darinya, tetapi memberitahu wartawan dia menerima RM 350,000 TUNAI  pemberian peribadi dari Husam melalui orang tengah kepadanya sebagai tanda simpati kerana telah ditamatkan kontrak oleh Nik Aziz di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Kontrak Kickdefella ditamatkan lebih awal setahun oleh Nik Aziz selaku Pengerusi PMBK kerana Kickdefella bermasalah dengan menantu Nik Aziz yang memegang jawatan Ketua Pegawai Eksekutif PMBK pada masa itu. Nik Aziz telah menyampaikan sendiri cek yang bernilai RM 20,000 kepada Kickdefella sebagai pampasan kerana kontraknya ditamatkan lebih awal.

Pada masa itu Husam berdiri teguh di belakang Nik Aziz dan Ariffahmi. Sedangkan Kickdefella bertugas dengannya. Tetapi di belakang Nik Aziz dan Ariffahmi , Husam berhubung melalui orang tengah dan membayar 'pampasan' secara TUNAI dengan jumlah yang begitu banyak kepada Kickdefella.

Dalam hal ini bermakna Husam telah mengkhianati Nik Aziz dari belakang. Depan tunjuk baik, belakang tikam.

Itulah Husam Musa, seorang manusia yang cukup licik. Selama ini kita sering mendengar bermacam-macam cerita mengenai dia termasuklah dakwaan yang mengatakan dia mempunyai wang tunai yang banyak dan pernah disiasat oleh SPRM. Akan tetapi semua itu tidak mengena kerana tiada bukti. Dia memang seorang manusia yang cukup licik.

Saya yakin kali ini dia tidak akan terlepas lagi. Pendedahan Kickdefella sebentar tadi adalah sesuatu yang menggemparkan. Lain yang dicari , lain yang dapat.
Mengikut sumber, dalam sidang media petang tadi, Kickdefella banyak tidak menjawab soalan-soalan yang ditanya berkenaan hubungan dia dengan Husam. Dia terlalu banyak play safe yang mana tindakannya itu menunjukkan dia masih mempunyai hubungan yang rapat dengan Husam dan jawapan-jawapannya banyak menyelamatkan Husam.
Nampaknya selama ini pemimpin serta ahli-ahli Pas telah ditipu oleh Husam kononnya dia bermusuh dengan Kickdefella. Nik Aziz sendiri juga turut ditipu oleh Husam.

Persoalannya kini, dari manakah Husam mendapat duit yang begitu banyak untuk dibayar kepada Kickdefella melalui orang tengah ? Perkara ini perlu disiasat oleh SPRM.
Apa pula keperluan dia membayar sebegitu banyak kepada Kickdefella sedangkan pejuang-pejuang Pas yang lain terpaksa mengorbankan segala harta benda yang ada untuk perjuangan di dalam Pas ?

Bukankah lebih baik wang tersebut diagih-agihkan kepada setiap cawangan Pas untuk meneruskan perjuangan Pas ?

Perkara-perkara inilah yang perlu dinilai oleh para perwakilan yang akan membuang undi esok. Anda semua di minta berkorban jiwa, raga dan harta benda kepada Pas, tetapi pemimpin anda di atas senang-senang sahaja beri kepada orang yang menimbulkan kacau bilau dalam Pas serta ganggu gugat kepada Kerajaan Kelantan sebanyak RM 300,000.


Sumber Selangor Daily

GOMO: Gomo puji sikap Kickdeffela yang berterus terang dalam isu wang sogokkan rm300 ribu ini dan Gomo minta maaf ke atas kickdeffela yang sebelum ini membanlunnya.

Apa sekalipun Kickdeffela telah menyatakan Hussam Musa memang ada membayarnya wang RM350 ribu kononya tanda wang ehsan. Apakah blogger Pakatan Rakyat yang lain juga sentiasa menerima habuan wang Ehsan sedemikian rupa?

psssttt . . . Gomo berada jauh di perantaun atas urusan business so copy paste je lah mana yg sempat. Hehehe
Published with Blogger-droid v1.6.7

Bukan RM300 Ribu Sebaliknya RM 350 Ribu Yang Hussam Bayar - Pengakuan Kickdeffela

Posted: 02 Jun 2011 02:10 AM PDT





Bukit Kiara -

Blogger Azidi Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai 'Kickdefella' mengakui beliau telah dibayar sebanyak RM 350,000 oleh bekas majikannya yang juga ADUN Salor, Dato' Hj Husam Musa.

maklumat lanjut http://www.klpos.com

Gua dah cakap, si Hussam musa ni akan gunakan apa sahaja untuk menguasai PAS dan membunuh pemimpin PAS yang lain. Celako lah Hussam Musa. Aku nak tengok berani tak Hussam Musa SAMAN Kickdeffela mengenai pekara ni. Pagi tadi Hussam Nafi beri wang RM 300 Ribu. Sekarang ni apa cerita?

Juak PAS di perbodohkan Hussam Musa.

Published with Blogger-droid v1.6.7

Taipingmali (tm)

Posted: 03 Jun 2011 01:23 AM PDT

Taipingmali (tm)


Bantuan banjir pun dilarikan untuk bagi puak depa

Posted: 02 Jun 2011 07:33 PM PDT

BN bukan seperti Pembangkang-Dato Khusairi

Posted: 02 Jun 2011 07:30 PM PDT

MANHAJ PAS?

Posted: 02 Jun 2011 06:18 AM PDT

120 keluar PKR di Perak

Posted: 02 Jun 2011 04:14 AM PDT

Fw: Fwd: DUA ISLAM DAN DUA MELAYU

Posted: 02 Jun 2011 02:12 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 03 Jun 2011 01:14 AM PDT

PANEH MIANG


Tuhan kaum Cina

Posted: 02 Jun 2011 07:20 PM PDT

Dah tibo maso sebelum terlewat bonar dalam fikir Pak Sedaro untuk bentang beberapa perkara yang mesti YAB PM dan YAB TPM tahu berkenaan kaedah tindakbalas kaum Cina untuk PRU. Inilah baiknya kalau bercampur dengan kalangan profesional kaum Cina antaranya Akauntan, Engineer, Lawyer, International Speakers, Bankers dan Financials Advisors di Kuala Lumpur ini.

PM dan TPM JANGAN laksanakan perkara ini kerana kaum Cina tidak akan hargai apa pun yang diberikan, baik namanya ehsan, hadiah, subsidi mahu pun kepentingan-kepentingan sah mereka, jika waktu tidak tepat:

i. Tak perlu beri sumbangan bantuan Kerajaan untuk Sekolah Vernakular Cina waktu nak dekat pilihanraya.

ii. Tak perlu anjur pelbagai rapat umum bersama kaum Cina bila dah terdesak untuk pilihanraya.

iii. Tak perlu berikan bantuan pelajaran kepada pelajar cemerlang Cina kerana mak bapa mereka memang bukan pengundi berdaftar yang menyokong Demokrasi Raja Berperlembagaan.

iv. Tak perlu pujuk mereka selagi kaum Cina tidak akur sumpah taat setia, bahawa Bahasa Melayu ialah bahasa kebangsaan, bahasa ilmu, bahasa komunikasi antara berbilang kaum.

v. Tak perlu ambil hati mereka, kerana parti Chua Soi Lek di kalangan erdogan MCA dan profesional Cina menganggap MCA sebagai Parti Kong-Kek. Chua Soi Lek perlu diturun takhta dulu, barulah kumpulan pemimpin Transformasi MCA boleh bersama UMNO/BN.

vi. Tak perlu akur kehendak-kehendak KOMUNIS yang didalangai oleh paria dan culprit bertopeng dari Pulau Pinang. Punahsihat PM di JPM yang care-taker PEMANDU juga dalam perhatian "TAAT SETIA" kepada tanahair Bumi Melayu ini.

Orang Cina hanya mahu untung, siapa yang boleh beri untung, mereka sokong. Tapi kalau di bandar-bandar besar, letak BABI pun mereka sokong kalau untung. CILAKO punyo hujah! Namun inilah hujah-hujah sekular yang dijaja dan dimomok kalangan profesional Cina yang akan berbahas dalam bahasa lidah keturunan masing-masing.

Lihatlah dengan mata kepala sendiri, berapa ramai tauke dan usahawang CINA berada di padang-padang golf? Di mana mereka hari ini? Di rumah urut atau di meja-meja judi di Genting Highlands? Atau di Universal Studio di Singapura atau Meja Judi di Sentosa Island?

Ini semua objektif yang meghancurkan GAGASAN 1 Bumi/Tanah/Wilayah/Rantau/Pemukiman Melayu a.k.a. MALAYSIA.

Cina hanya bertuhankan WANG & UNTUNG saja. Bagaimana pula dengan Rakyat Raja? Tak sudah-sudah dengan psyco memecah belah umat yang dikira sebagai bala' Allah bagi orang yang kurang berfikir.

Sahabat-Gunung

Posted: 03 Jun 2011 01:09 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pas Nekad Tutup Pintu Kerjasama Dengan UMNO

Posted: 02 Jun 2011 11:48 PM PDT

Pas menegaskan pendiriannya untuk terus bersama Pakatan Rakyat dan menolak untuk sebarang kerjasama dengan Barisan Nasional (BN) atau UMNO bagi menghadapi Piliharaya Umum (PRU) ke-13 yang akan datang.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, meskipun Pas berbeza ideologi, dasar, cara pendekatan, budaya dan agama dengan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR), parti itu mempunyai satu matlamat yang dikongsi bersama iaitu menumbangkan kepimpinan BN.

"Kita tegaskan sekali lagi bahawa Pas akan terus bersama Pakatan Rakyat untuk menghadapi pilihanraya umum akan datang dan tidak akan bekerjasama dengan BN ataupun UMNO", katanya di sidang akhbar sejurus menyampaikan ucapan dasar Presiden pada Muktamar Pas ke-57 di sini hari ini.

Beliau ditemui pada satu sidang akhbar bersempena Muktamar Pas kali ke-57, yang bertempat di Markaz Tarbiyah Pas, Taman Melewar, Gombak, yang dihadiri oleh ribuan perwakilan Pas dari seluruh negara.

Menurut Hadi, Pas berpaksikan kerajaan kebajikan akan bersama-sama DAP dan PKR untuk meneruskan agenda masing-masing sekiranya diberikan peluang dan mandat oleh rakyat untuk mentadbir negara.

Bagaimanapun, tambah beliau, belum masanya lagi untuk Pas meneruskan agenda utamanya bagi menubuhkan sebuah negara Islam memandangkan komitmen Pas terhadap penubuhan negara kebajikan sebagaimana yang dipersetujui oleh Pakatan Pembangkang itu.

"Belum masanya lagi untuk kita menubuhkan negara Islam, Pas dan Pakatan Rakyat akan tumpukan perhatian untuk membina kerajaan kebajikan sekiranya menang pilihanraya umum.

"Memang kita bebeza ideologi dan dasar dengan DAP dan PKR, Pas tak boleh nak halang DAP minum arak jika itu kemahuan mereka," jelasnya lagi.

Mengulas mengenai kerajaan kebajikan itu lagi, Hadi menerangkan bahawa Pas bagaimanapun akan tetap konsisten untuk menjaga kepentingan umat Islam negara ini dan meneruskan agendanya serta dasar-dasar parti itu.

Putera William – Kate Middleton Bercerai ….

Posted: 02 Jun 2011 11:39 PM PDT

Menurut sumber `www.theonion.com' – selepas sebulan perkahwinan antara Putera William & Kate Middleton, yang disaksikan kira-kira 2 bilion orang di seluruh dunia, Putera William mengumumkan bahawa dia dan Middleton telah bercerai - bahawa semua perkahwinan adalah "kesalahan yang luar biasa dalam setiap hal yang mungkin".

Adakah benar berita ini? Benarkah perkahwinan Putera William – Kate Middleton diatur, sedangkan William sebenarnya tidak mencintai Kate ?

Muktamar Pas Ke 57, Peluang Terbaik Anwar Perkukuhkan Pengaruhnya

Posted: 02 Jun 2011 05:25 AM PDT

Muktamar Pas ke 57 adalah peluang terbaik kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengembangkan pengaruhnya di dalam parti berkenaan.

Pensyarah Kanan di Institut Latihan Pengurusan dan Kepimpinan Pendidikan, Institut Aminuddin Baki, Ahmad Masrizal Muhammad berkata, kehadiran pengaruh Anwar dalam Pas dapat dilihat melalui calon-calon yang bertanding merebut jawatan pucuk kepimpinan parti itu yang diadakan hujung minggu ini.

"Antara sedar atau tidak, Pas perlu menerima kenyataan bahawa pengaruh Anwar sudah merebak dalam parti itu, perkara ini bukan cerita baru, malah percubaan mereka sudah bermula pada pemilihan yang lalu.

"Pada pemilihan lalu, mereka meletakkan Husam Musa menentang Ustaz Nasharuddin (Mat Isa), namun percaturan itu gagal, kali ini mereka meletakkan Mat Sabu untuk merebut jawatan kedua penting dalam parti itu," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Menurutnya, walaupun Mat Sabu dilihat bukan penyokong Anwar yang sebenar seperti Husam dan Salahuddin Ayub, namun kehadirannya pasti mendapat sokongan dari kumpulan pro Anwar kerana dua calon lain yang bertanding bagi jawatan Timbalan Presiden Pas adalah di kalangan golongan ulama.

"Peluang Mat Sabu untuk memenangi jawatan itu ada, undi penyokong golongan ulama pasti akan berpecah dua untuk memilih siapakah yang layak menyandang jawatan sama ada Ustaz Nasharuddin atau Tuan Ibrahim Tuan Man.

"Pertembungan antara dua tokoh ulama itu memberi kelebihan kepada Mat Sabu, dan inilah percaturan yang dibuat penyokong pro Anwar yang mahu mengenepikan kepimpinan ualama dalam Pas," katanya.

Masrizal berkata, begitu juga dengan jawatan Naib Presiden, apabila kumpulan pro Anwar meletakkan tiga calon iaitu Husam, Salahuddin dan Mohd Nizar (Jamaluddin) yang didapati berpeluang besar untuk memenangi jawatan berkenaan.

Menurutnya, jika semua percaturan itu membuahkan hasil, hala tuju Pas akan berubah walaupun Presidennya disandang oleh Datuk Abdul Hadi Awang kerana barisan kepimpinan di bawahnya didominasikan oleh pemimpin yang pro Anwar.

"Jika dahulu Pas dilihat sebagai parti yang akan mencari jalan penyelesaian teruatama membabitkan isu agama dan orang Melayu, tetapi keadaan itu sudah berubah sejak mereka bersekutu dengan PKR dan DAP," katanya.

Beliau berkata, penyokong dan pengikut Pas harus menerima hakikat bahawa parti itu kini didominasikan oleh orang luar melalui kader-kadernya dalam Pas dalam usaha merealisaiskan impinannya untuk menjadi Perdana Menteri, insan yang bertanggungjawab itu adalah Anwar Ibrahim. -MediaUMNO

Anwar Ibrahim Harus Bertaubat ........ Syukuurrrrr ....

Posted: 02 Jun 2011 01:34 AM PDT



Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan permohonan ketiganya supaya Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menarik diri daripada mendengar perbicaraan kes liwatnya dan menuntut satu perintah untuk perbicaraan semula di hadapan hakim yang lain.

Ini merupakan percubaan ketiganya selepas dua percubaannya sebelum ini ditolak oleh hakim.

Anwar memfailkan permohonan itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi pukul 10.30 pagi melalui firma peguam Tetuan Karpal Singh & Co.

Dalam permohonannya, Anwar menyatakan bahawa Mohamad Zabidin bersikap berat sebelah dan silap dalam mentafsir peruntukan Seksyen 182A (1) dan (2) Kanun Prosedur Jenayah.

Selain daripada menuntut satu perintah mengundurkan diri dan perbicaraan semula, Anwar juga menuntut satu perintah supaya jaminan terhadapnya disambung sementara menunggu perkara itu didengar oleh hakim lain dan perintah-perintah lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Anwar memfailkan permohonan itu dengan satu afidavit sokongan yang disahkannya.

Dalam afidavit itu, ketua pembangkang itu menyatakan bahawa selepas berunding dengan para peguamnya, Anwar berpendapat bahawa beliau akan dinafikan perbicaraan yang adil dan keputusan Mohd Zabidin dalam memerintahkannya untuk membela diri hanya semata-mata 'formaliti kosong'.

Peguamnya Karpal Singh memberitahu pemberita bahawa Seksyen 182A jelas menyatakan bahawa hakim perbicaraan di akhir kes pendakwaan hanya untuk menentukan sama ada pendakwaan telah membuktikan satu kes prima facie ata utidak.

"Hakim diperlukan untuk memberi keputusan yang lebih jelas selepas mendengar kedua-dua pihak pada peringkat pembelaan dan pendakwaan dan bukan pada akhir ke spendakwaan," katanya.

Karpal berkata Mohamad Zabidin akan mendengar permohonan itu Isnin depan dan jika hakim menolak permohonan itu, pihak pembelaan akan menuntut supaya keputusan itu ditangguhkan sebelum membawa perkara itu ke Mahkamah Rayuan.

"Terdapat duluan bagi permohonan seperti ini, di mana mahkamah biasanya membenarkannya sementara menunggu rayuan," kata Karpal.

Pada 16 Mei, Mohamad Zabidin memerintahkan Anwar membela diri selepas memutuskan bahawa bekas pembantu Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan yang juga pengadu dalam kes ini, adalah seorang saksi yang boleh dipercayai.

Dalam keputusannya, Mohamad Zabidin berkata testimoni Mohd Saiful adalah selaras dengan saksi-saksi pakar bahawa terdapat penetrasi zakar.

Anwar, 63, mengaku tidak bersalah pada 7 Ogos, 2008, terhadap dakwaan melakukan liwat bertentangan dengan peraturan alami di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun,tahun yang sama.

Dalam perkembangan berkaitan, peguam Anwar, S.N. Nair memberitahu pemberita bahawa pihak pembelaan setakat ini hanya menyoal lima daripada 25 saksi.

Katanya antara saksi-saksi itu ialah bekas ratu pecut negara Datuk Mumtaz Jaafar dan bekas pegawai perubatan Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) Dr Mohd OsmanAbd Hamid.

Nair berkata pihak pembelaan juga akan mendapatkan bantuan pihak pendakwaan bagi menemu bual Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Sebaik sahaja selepas mahkamah memerintahkan Anwar untuk membela diri, Peguam Cara Negara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abbiden menawarkan 72 saksi kepada pihak pembelaan termasuk Najib dan Rosmah.


RAPERA ..

Posted: 03 Jun 2011 01:04 AM PDT

RAPERA ..


If we do not act now, here, we will continue to be part of the destruction.

Posted: 02 Jun 2011 06:51 AM PDT

The Unspinners

Posted: 02 Jun 2011 11:37 PM PDT

MERBOK TIMES

Posted: 02 Jun 2011 11:36 PM PDT

MERBOK TIMES


Merbok markas dadah

Posted: 02 Jun 2011 03:03 PM PDT

TUMPAS... Ketua Polis Kedah Datuk Ahmad Ibrahim (tiga, kiri) menunjukkan sepucuk pistol jenis Smith & Wesson yang dirampas dalam serbuan di Merbok, Sungai Petani sambil diperhatikan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kedah, Supt Baharom Othman (dua, kiri), Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kedah DSP Zainuddin Saad (kiri) dan pegawai-pegawai penyiasat Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah di Alor Setar, Khamis. - Foto BERNAMA
ALOR SETAR: Polis Kedah mencapai kejayaan besar tahun ini apabila merampas 119.26 kilogram ganja bernilai RM411,000 dan menahan dua lelaki di Merbok, Sungai Petani, Isnin lepas.

Ketua Polis Negeri Datuk Ahmad Ibrahim berkata dalam kes pertama, seorang buruh berusia 47 tahun ditahan pada kira-kira 5.30 petang dan menemui tiga ketulan ganja mampat seberat 3.15 kg bernilai RM11,000 pada motosikal suspek.

"Lelaki itu cuba melarikan diri tetapi berjaya ditangkap oleh angota Jabatan Sisatan Jenayah Narkotik Negeri," katanya pada sidang media, di sini, Khamis.

Katanya siasatan awal mendapati suspek pernah ditangkap di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Bahaya 1952 pada tahun 2008 dan ujian air kencing juga mendapati suspek positif ganja.

Ekoran tangkapan lelaki tersebut, katanya polis menyerbu sebuah rumah di Ladang Sunga Batu, Merbok, pada kira-kira pukul 6.15 petang pada hari yang sama dan merampas 114 ketulan mampat ganja seberat 116.11kg bernilai hampir RM400,000.

Katanya dalam serbuan itu, polis menahan seorang pekebun berusia 45 tahun serta merampas sepucuk pistol jenis Smith & Wesson bersama 84 butir peluru hidup 9mm dan sepasang gari dalam bilik tidur suspek kedua tersebut.

Susulan tangkapan itu, Ahmad berkata polis turut merampas dan menyita harta suspek yang dipercayai dibeli hasil penjualan dadah termasuk sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux, empat motosikal serta barangan elektrik.

Katanya semua barang yang disita itu bernilai RM172,800 dan polis masih mengesan harta lain milik suspek.

Kedua-dua suspek yang merupakan sahabat itu direman sehingga Isnin ini dan disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 bagi kesalahan mengedar dadah dan boleh dihukum mati mandatori jika sabit kesalahan.

"Suspek kedua juga turut disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 kerana memiliki pistol dan peluru yang membawa hukuman penjara 14 tahun dan enam sebatan," katanya.

Katanya suspek kedua tidak mempunyai rekod jenayah lampau tetapi hasil ujian air kencing didapati positif dadah jenis ganja. - BERNAMA

Berita di atas seharusnya adalah satu yang mengemparkan  wakil rakyat Tanjung Dawai dan Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din malah Penyelaras Parlimen Merbok kerana ia berlaku di dalam kawasan mereka.

Jangan mereka asyik mengejar kuasa sehingga anak muda hisap ganja pun mereka tidak ambil peduli.

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 02 Jun 2011 11:27 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


LIVE Dari Markas PAS Taman Melewar.

Posted: 02 Jun 2011 07:06 PM PDT

Aku akan buat live sidang mesyuarat agung pas dari taman melewar, insyaallah aku akan update keputusan terkini pemilihan agung pas, mereka akan membuat pengundian lepas solat jumaat nanti dan keputusannya di jangkan akan di ketahui sebelum isyak.

Apa pun korang layan la video ni dulu pagi ni...


Mana Menghilangnya Bloger Pakatan Yang Hina Sultan Selangor.

Posted: 02 Jun 2011 01:42 AM PDT

Kemana menghilangnya blogger hanief yang satu masa dulu telah menghina sultan selangor? haahaahaa aku dengar cerita dia dah larikan diri ke singapura dan jadi pekerja restoran non halal disana. kesian budak bodoh tu, elok-elok boleh cari makan di tanah air sendiri di sebapkan kebodohan dia yang tak sudah-sudah tu kau kena merempat di negara orang, kira standart budak ni sama dengan bangla dan nepal yang jadi housemate dia di sana.

Siapa yang bawak lari dia ke singapura dan beri dia kerja? ada cerita yang mengatakan budak sengal di di bawa lari oleh agen perisikan singapura yang menjadi ahli parlimen pj utara, iaitu tony puah, kita semua maklum tony puah ni memang seorang yang anti kepada melayu dan institusi raja-raja melayu, tapi dalam kes budak sengal ni, dia selamatkan budak tu pasal budak tu anti kepada raja-raja melayu. so dia selamatkan la budak ni, sampai satu sama nanti budak melayu yang sengal ni akan dia gunakan untuk burukan institusi raja-raja melayu.

Tapi apa pun kita kena ambik perhatian jugak la pada budak sengal ni, dia duduk di singapura sebuah negara yang banyak masaalah dengan negara kita, kita tak tahu apa yang dia tomahkan pasal kerajaan dan raja-raja kita pada orang singapura, ye la... bila duduk sorang-sorang pikiran meracau, tak de benda yang di bualkan, mula la hentam negara sendiri. korang tengok blog budak ni, macam mana soal siasat dia dengan pihak skmm pun dia boleh publishkan dalam blog dia... lagi satu, aku nak cadangkan pada kdn, korang kuarentin dulu budak ni kalau dia nak masuk malaysia, manalah tau kan dia cerita je yang di kerja di restoran, tah-tah dia jadi agen perisik singapura...

artikel dia hina sultan selangor (klik sini) artikel kedua aku, twitter yang mengatakan dia di tagkap oleh skmm (klik sini) gembiranya aku bila budak sengal tu di tangkap (klik sini) dan artikel dia yang mengatakan dia dah ada di singapura (klik sini)


Panglima Perang Cyber

Posted: 02 Jun 2011 11:24 PM PDT

Panglima Perang Cyber


PAS didesak juarai ketuanan Melayu !!!

Posted: 02 Jun 2011 09:32 PM PDT


Pas perlu juarai ketuanan Melayu, Islam

SHAH ALAM 2 Jun - Pas perlu mengambil pendekatan memperjuangkan isu-isu berkaitan ketuanan Melayu dan Islam sekiranya berhasrat mengetuai kerajaan pada masa depan sungguhpun sekutu politik mereka iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP enggan mengiktiraf perjuangan itu.

Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Perlis, Mior Hassan Sazali Mior Hajjar berkata, ini kerana sentimen ketuanan Melayu dan Islam adalah dekat di kalangan pengundi muda daripada kaum itu yang menjadi kumpulan sasaran Pas.

Katanya, sentimen itu sangat dirasai di kalangan kira-kira empat juta belia yang masih belum berdaftar sebagai pengundi khususnya daripada golongan profesional Melayu.

"Walaupun mereka ada kesedaran berpolitik, tetapi mereka lebih terkesan dengan sentimen ketuanan Melayu Islam.

"Ramai di kalangan mereka yang masih kurang faham dengan pakatan pembangkang dan di mana peranan kita sebagai Pemuda Pas dalam menangani isu ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mewakili Dewan Pemuda Pas Perlis membahaskan ucaptama Ketua Dewan Pemuda Pas di sini hari ini.

Tambahnya, Pas dilihat terkebelakang dalam memperjuangkan isu-isu berkaitan Melayu dan Islam sejak akhir-akhir ini berbanding Pergerakan Pemuda UMNO sedangkan perkara itu perlu menjadi keutamaan parti tersebut.

"Seperti isu kalimah Allah, pimpinan kita dilihat bercanggah pandangan sedangkan isu itu penting untuk menarik pengundi kalangan Melayu Islam kerana mereka adalah sasaran kita," tegasnya.



Jika PAS didesak mempertahankan ketuanan Melayu selain ketuanan Islam maka ini bererti mereka sudah bimbang dengan kegersangan sokongan dari golongan Melayu kepada PAS.

Tunjang PAS dari golongan Melayu sudah lari selepas melihat satu persatu isu berkaitan hak MElayu didiamkan sahaja oleh pemimpin mereka.

Perkara ini bagi Panglima - adalah perancangan halus pihak PKR DAP untuk melemahkan PAS. Bak kata orang tua : " Jerat tidak pernah lupakan pelanduk tetapi pelanduk selalu melupakan jerat."

Maka semua ahli PAS harus bermuhasabah dalam hal ini. Dahulukan ISLAM dari orang bernama Hj Hadi Awang atau Nik Aziz Nik Mat.

Dahulukan Al QURAN yang menyuruh orang beriman bersatu padu. Dahulukan Sunnah yang menyebut umat Islam Beriman seperti satu jasad yang akan sakit jika bahagian lain sakit.

Mari kita semua pakat muhasabah diri dan perjuangan kita sempena 1 Rejab 1432 yang disambut hari ini....

Timbalan Mursyidul Am Dr Haron Din Gesa DIkekalkan Team Ulama !!!

Posted: 02 Jun 2011 07:42 PM PDT


Haron Din nasihat perwakilan pertahankan kepimpinan ulama

GOMBAK 2 Jun – Menjelang pemilihan Pas esok, perwakilan parti itu dinasihatkan agar terus mempertahan kepimpinan ulama sebagaimana diputuskan pada muktamar 1980.

Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr. Haron Din berkata, perwakilan perlu membuat pilihan tepat bagi memastikan mesej iaitu Pas menyuburkan pegangan Islam sampai kepada rakyat.

Menurutnya, bagi tujuan itu ahli Pas telah ditarbiah sejak parti berkenaan ditubuhkan bagi memastikan usaha menyubur perjuangan Islam sentiasa dikekalkan.

"Soal pertembungan antara golongan ulama dan profesional bukan perkara baru. Ia telah berlaku sejak tahun 1990-an lagi tetapi setiap kali pertembungan berlaku, perwakilan memilih ulama.

"Hal ini selaras dengan keputusan yan dibuat pada muktamar tahun 1980 bahawa Pas perlu ditunjangi oleh ulama," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya apa pesanan dan nasihat kepada 1,100 para perwakilan yang bakal menunaikan tanggungjawab untuk memilih barisan pimpinan baru Pas esok.

Muktamar Pas kali ke-57 ini disifatkan paling sengit dalam sejarah kerana ia bakal menjadi penentu, sama ada kepimpinan ulama dalam parti tersebut berakhir atau tidak.

Mengulas lanjut, Haron berkata, sebenarnya semua ahli sudah faham mengenai konsep kepimpinan ulama walaupun jawatan mana perlu diisi oleh ulama, tidak dijelaskan secara terperinci.

"Kepimpinan ulama mudah. Ia bererti parti harus ditunjangi oleh ulama. Walaupun pun jawatan mana itu dibiarkan 'tergantung' tapi semua pihak faham bahawa presiden dan timbalannya mesti ulama," katanya.

PAS tak amal kronisme seperti DAP & PKR bila anak Nik Aziz dan Hj Hadi menang semalam ???

Posted: 02 Jun 2011 06:42 PM PDT

Anak Nik Aziz, Hadi menang


NASRUDDIN Hassan mengangkat tangan Nik Abduh Nik Aziz (kanan) dan Raja Al-Hiss Raja Yaakob (kiri) setelah diumumkan menang dalam pemililihan pada Muktamar Dewan Pemuda Pas Malaysia di Dewan MBBSA, Shah Alam, semalam.



SHAH ALAM 2 Jun - Anak kepada dua pemimpin kanan Pas turut mencatatkan kemenangan dalam pemilihan Dewan Pemuda Pas Pusat yang diadakan hari ini.

Kedua-dua mereka ialah Nik Abduh Nik Abdul Aziz dan Khalil Abdul Hadi.

Nik Abduh yang merupakan anak kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menang jawatan Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas menewaskan tiga calon lain.

Khalil pula yang merupakan anak kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dipilih antara 12 orang yang terpilih menduduki kerusi Ahli Jawatankuasa Pemuda Pas.

Mengulas kemenangannya, Nik Abduh berkata, beliau insaf dengan mengakui kemenangannya itu bersandarkan populariti bapanya.

Menurut Nik Abduh, ini kerana usaha serta kerja-kerja parti yang dilakukannya selama ini adalah tidak seberapa berbanding calon-calon timbalan ketua yang lain.

"Cuma saya lebih mungkin kerana setengah perwakilan hendak tunjuk rasa cinta mereka kepada ayahanda sebagai Mursyidul Am, mungkin saya dapat undi itu.

"Kalau nak kira kerja saya dengan sahabat (calon) lain, saya fikir saya berada di belakang mereka," katanya kepada pemberita selepas pengumuman keputusan pemilihan Dewan Pemuda parti itu di sini hari ini.

Nik Abduh menambah, beliau akan melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan ke atasnya hasil kemenangan itu di samping menjadi pembantu setia kepada Ketua Dewan Pemuda, Nasruddin Hassan yang mengekalkan jawatan tersebut selepas tidak ditandingi.

Sementara itu, Khalil berkata, beliau tidak nampak kemenangan tersebut disebabkan pengaruh yang dimiliki bapanya sebagai Presiden Pas.

Sebaliknya, kata beliau, ia adalah pilihan para perwakilan.

"Kami dididik dalam kepimpinan ini jawatan itu adalah satu amanah dan tanggungjawab yang besar dan ia sudah tentulah memerlukan pengorbanan," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, jawatan Naib Ketua Pemuda pula dimenangi Raja Al-Hiss Raja Yaakob.




Syabas kerana PKR DAP dan PAS sekarang menuju era membina dinasti politik yang tersendiri. 



Demi Rakyat : PM Ketepikan Ideologi Politik Bila Sudi Bantu Lim Guan Eng !!!

Posted: 02 Jun 2011 06:26 PM PDT



PUTRAJAYA 2 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak berharap negeri-negeri di Semenanjung Malaysia akan segera turut serta dalam pelaksanaan Inisiatif Penstrukturan Semula Industri Perkhidmatan Air oleh Kerajaan Persekutuan agar dapat meraih faedah yang akhirnya pasti memberi faedah kepada rakyat negeri masing-masing.

Dengan penyertaan semua negeri di Semenanjung Malaysia di bawah rejim pelesenan, Perdana Menteri berkata, semua agensi dan entiti yang terlibat boleh menumpukan perhatian sepenuhnya kepada fungsi dan tanggung jawab masing-masing di bawah inisiatif itu.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis penandatanganan Perjanjian Penstrukturan Semula Perkhidmatan Bekalan Air Negeri Pulau Pinang di sini.

Turut hadir ialah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.Ketika ini, Najib berkata, Melaka, Negeri Sembilan, Johor dan Perlis sudah memuktamadkan perjanjian yang sama. - Bernama

info 

Panglima : rakyat penyokong Pakatan dah buka mata ? adakah belum cukup lagi kebaikan yang dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib sehingga mereka masih tidak mahu menerima dan mengakuinya?

Jangan terlalu angkuh. Allah tidak suka orang yang angkuh lagi sombong !!!


Edisi Benar : KJ Turut Bahas Di Muktamar PAS - Harakahdaily

Posted: 02 Jun 2011 06:16 PM PDT



Harakahdaily telah menyiarkan berita bahawa KJ telah berucap di Muktamar PAS. Sehingga Panglima turut menyangka ia benar-benar berlaku. Gambar seperti di bawah !


Namun rupanya KJ yang dimaksudkan ialah Naib Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Khairie Jamaluddin.






Kita tidak menyangka Harakah dah kehabisan modal sehingga menjadikan nama KJ sebagai tarikan kepada pembaca untuk mengikuti laporan mereka. 


Atau mereka ingin menunjukkan dalam Pemuda juga ada KJ ? 


Wallahu A'lam.


Baca berita 'bodoh' itu di sini :http://bm.harakahdaily.net/index.php 

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 02 Jun 2011 11:21 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


ERDOGAN KUASAI DEWAN MUSLIMAT PAS

Posted: 02 Jun 2011 05:14 PM PDT

Kehadiran Murysidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat merasmikan pembukaan Muktamar Tahunan Dewan Muslimat rupanya petanda awal penguasaan 'Geng Erdogan' dalam sayap wanita PAS itu.

Kumpulan yang diketuai oleh ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Yusoff bersama ahli parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud diumumkan memang pemilihan sebagai sebagai Ketua dan Timbalan Ketua Dewan Muslimat yang baru.

Ini bermakna, penyandang selama dua penggal berturut-turut Nuridah Mohd Salleh dan gandingannya Wan Hasrina Wan Hassan tewas.

Siti Zailah mendapat 358 undi daripada 650 perwakilan manakala Dr Siti Mariah Mahmud mendapat 437 undi.

Bagi Naib Presiden pula, jawatan itu dimenangi Senator Mumtaz Md Nawi apabila memperoleh 377 jumlah undi menewaskan tiga calon lain Mastura Mohamad, Dr Najihatussalehah Ahmad, dan bekas calon Dun Tenang Normala Sudirman

Perkara itu diumumkan Jawatankuasa Pemilihan PAS Pusat Datuk Wan Mutalib Embong selepas sesi penggulungan DMPP lewat petang tadi, namun mengambil keputusan untuk tidak mengumumkan jumlah undi yang diperoleh bagi calon yang tewas.

sekupangdua

Posted: 02 Jun 2011 11:08 PM PDT

sekupangdua


Dr Zambry & Cerita Burung di Perak : KRONOLOGI TITIK HITAM & PERJUANGAN Dr ZAMBRY

Posted: 02 Jun 2011 03:43 AM PDT

Teman memang jarang baca Sinar Harian, Apatah lagi nak buat Posting cerita-cerita yang dah disiarkan oleh Akhbar terutama Tajuk Utama. Bagi teman Dema lagi banyak maklumat yg disiarkan dan lebih Detail. Apalah nak dibandingkan dengan Blog yg Ruangannya terhad dan bila banyak pulak ayatnya... ramai ler malas nak habiskan. Tapi hari teman tertarik dengan satu Artikel yang tajuknya DR ZAMBRY & CERITA BURUNG DI PERAK: (KLIK) hasil nukilan Sdr Yusof Harun, Bukan sekadar Tajuknya yang UNIK tapi nukilan sungguh luas seolah satu Kronologi Titik Hitam dan perjuangan Dr Zambry sebagai  Menteri Besar Perak. Padat dan sungguh Tajam dan penuh bermakna... 
Pada Teman sebaiknya Garapan sebegini di baca oleh Pemimpin-pemimpin, Pejuang malah Bloggers sendiri pasti akan angguk setuju dan berbangga dengan PERJUANGAN yang dimaksudkan oleh Yusof Harun. sedar atau tidak yang pasti selama 2tahun setengah Dr Zambry nampaknya tak berhentih Kayuh dan berharap dengan yang lain. Apa yang Dr Zambry buat demi Agama dan bangsa memang sinonim dengan perjuangan  layak  dibri Kredit terutama Bloggers khususnya di Perak (PCT) yang memang teman tahu perjalanan perjuangan kami

Kata Yusof...Setinggi mana sekalipun melebarkan sayap ke udara, jika terkena perangkap, jatuh juga ke bumi dan boleh terpenjara. Cerita politik, dan lebih-lebih cerita pemimpin yang bertanggungjawab kepada negeri dan rakyat yang dipimpinnya, bukanlah semudah memberi makan burung merpati atau macam menembak gagak liar.   Begitulah kalau kta lihat memang Dr Zambry lansung tak berkecil hati ataupun tersinggung dalam perjuangannya mengembalikan PERAK yang DINERAKA kan oleh Pakatan Rosak tanpa menoleh belakang demi perjuangan AGAMA dan bangsa
Bukan semudah mencorakan Kain Putih untuk beliau yang berkerja keras  memutih ambalkan semula Perak Darul Ridzuan. Memang Siksanya bukan calang bila Pakatan Ronggeng  menjadikan Perak darul fitnah dan Rakus menjadi Tokey semasa Darul Riduan di Lelongnya macam PASAR MALAM janji habis jualan dan poket penuh, soal siapa nak tanggung seolah bagi mereka sudah tahu akan tinggalkan Company yang dah MUFLIS bila PRU13 nanti.  ini digambarkan Sdr Yusof... 
Kisah Pakatan Rakyat (PR) di Perak adalah ibarat kisah tiga ekor burung yang tiba-tiba lari meninggalkan sangkar. Maka malang sungguhlah nasib tuannya. Nak dipipiskan lada pun sudah tidak berguna lagi. Tidak ada tanda-tanda ia akan kembali ke dalam sangkar, sehebat mana sekalipun pemimpin PR pakar dalam selok-belok menggamit burung.
Bukan sekadar Darul rizuan dinerakakan, Pakatan Romen yang diketuai oleh Nizar Lambei memastikan segala buruk dan kudis yang ditinggalkan agar memudahkan mereka ( PR) dapat menunding jari dan buat fitnah yg memudahkan menghasut dan kelirukan Rakyat! ini disentuh  bila Sdr Yusof maksudkan Kini, setelah hampir dua tahun setengah menjadi MB dan walaupun tempoh itu jauh dari mencukupi, Zambry telah menggunakan setiap ruang masa yang ada bagi memastikan Perak pada keseluruhannya bertukar menjadi negeri lebih maju. Walaupun di sebalik gangguan politik dari pembangkang, nampaknya anjakan kemajuan di Perak jauh lebih baik berbanding bot lembab di Kelantan dan Kedah.
Justeru tidak hairan apabila kini semakin ramai rakyat Perak menaruh harapan agar Zambry tidak menjadi "one-term" MB. Rekodnya membuktikan banyak pencapaian besar. Namun ini tidak bermakna PR tidak lagi memasang angan-angan untuk memerintah.
Disinilah yang sekupang Maksudkan ONE TEAM yang boleh dirungkaikan sekupang ialah sepatutnya kena seragam dan teak perlulah bila nak PRU13 baru Pemimpin nak sebok tunjuk kerja. Sahabat-sahabat teman sendiri banyak kali mengajukan  ayat "Dr zambry kekadang nampak macam LONE RANGERS jer buat kerja. Memang lah dia bberjuang demi Agama tapi tanggung jawab yang lain-lain tu macamana?' Tak kan nak umum penamaan Calon nanti baru nampak MUKA denggan pengikut yang pasti nya jadikan PASAR atau market kalau Big BOSS tak tersenarai?' Ikrar Teman dan bloggers menyokong Senarai nama yang akan di utarakan oleh Dr Zambry nanti, semua Sepatutnya WAJIB akur dan sedar diri, Rakyat tak sebdoh dulu lagi. Tsunami telah menghakis semua yang menjadi kelumit sisa yang tak diperlukan. Kata dema lagi Buat apa simpan atau calonkan dema (YB) yg tak bekoreja' Sesungguhnya RAKYAT dah serik dengan Tsunami dan sebenarnya LEGA dengan mereka-mereka yang tak diperlukan, Cubaler tengok? kot dapat MALU FREE jer nanti!' Kalau rasanya dah tak boleh bagi jer MUKA BARU pulak... itu kehendak Rakyat dan seperti yang PM maksudkan Winning Candidate!
Hasil kerja Keras Dr Zambry akhirnya sedar atau tidak RAKYAT sudah pandai mengenal Manikam, yang mana kaca dan yang mana permata. Serik dengan Terjemahan sebelum ini diatas kertas UNDI, Pastinya RAKYAT tak akan ada istilah MAIN-MAIN PANGKAH, kepada Pakatan Ronnggang ni pulak pakat simpan Mimpi si Jenin yang akan KAYA lagi dengan TEMPOH SAMUNAN kot-kot Menang  di PRU 13
Persoalannya ialah siapa bakal MB jika PR kembali berkuasa? Nizar yang kini berstatus selebriti mungkin dicalonkan semula sebagai MB tetapi apakah pihak lstana, dan PAS sendiri, mengambil kira rekod tempohari akan 'mengOKkannya'?
DAP dilihat bernada kompromi, namun kenyataan Lim Kit Siang bahawa parti itu akan meletakan calon Melayu bertanding menimbul berbagai tafsiran. Ini kerana menyedari calon Cina tidak boleh menjadi MB, DAP memerlukan calon Melayu bagi memastikan ia tidak langsung bergantung kepada PAS
Sudah tiba masanya seeperti yang dimaksudkan Sdr Yusof :
Nampaknya setelah hampir dua tahun setengah, apa yang berlaku ialah jika ibarat orang bertanding suara merbuk, maka suara harapan lunak Zambry menembusi seluruh Perak, sedangkan suara merbuk lama semakin hilang di bawa angin dan berkemungkinan lenyap ditelan laut.
Apapun Teman rasa Memang sebagaimana perjuangan Dr Zambrry... begitulah juga Blogger-bloggers  Perak yang teman tahu dema ni berjuang demi Agama Dan Bangsa tanpa memikirkan Imbuhan, sekupang memang tabik kat miker semua (terutama PCT)
Nukilan ini sepatutnya dibaca terutamanya pemimpin-pemimpin dan tak ketinggalan juga Bloggers sahabat-sahabat teman, mengkomer juga berjuang tanpa menoleh belakang, demiAgama dan Bangsa ... Ayuh kita sedar dan perjuangkan keamanan ini akan berkekalan. Teman paham mungkin Blog teman ni tak ramai mana yang mengunjungnya... apa lagi Menteri Besar Dr Zambry sendiri yang tak singgah keBlog teman apatah lagi meninggalkan Komen di Blog teman. Tapi Sekupang tak ambik hati kerana Dia yang mungkin lansung tak meyinggah, itu pekara kedua, yang penting teman rasa Perjuangan teman dan kawan-kawan sama sebagaimana Dr Zambry
P/s sekadar menunaikan Hajat Puteri Anak Bongsu Teman yang kebetulan Hari nie Hari Jadi Kelahirannya yang ke sepuluh.. Syafiqa mintak teman satu permintaan... katanya "AYAH... BOLEH KIRIM SALAM KAT DR ZAMBRY DARIPADA ADIK TAK?... TULISLAH DALAM BLOG AYAH BAGITAU DIA..." Nanti ayah dapat gaji belanja Adik dan beli hadiah besar-besar OK! 
Buat Nursyafiqa Puteri Kesayangan Ayah, Ayah janji... Insyallah, Selamat HARI JADI, Ayah sayang adik... bab salam kat MB ayah dah tunaikan, kira settel ler hahaha
 





 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 02 Jun 2011 11:01 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR! Khalid Gagap Menipu Mengenai Konsert MTV

Posted: 02 Jun 2011 09:00 PM PDT

Seperti yang MyMassa paparkan semalam, Khalid Gagap telah membelasah PAS tentang konsert MTV di sini.



Dalam video ini, Khalid menyatakan bahawa I-CITY bahawa semuanya adalah PERMINTAAN MENJADIKAN I-CITY SEBAGAI INTERNATIONAL ZONE ADALAH DARIPADA TUANKU SULTAN. BENARKAH? CUBA TELITI SURAT INI.




Khalid kantoi. Menipu pun tak pandai. Cuba baca semula surat di atas. Adakah terdapat kebenaran untuk mengadakan konsert di International Zone?

*Kalau tak menipu, bukan Khalid Gagap namanya.

Fitnah Altantuya Terkantoi : Soalan Maut Untuk Din Muka Pecah.

Posted: 02 Jun 2011 07:23 PM PDT

Aku ingatkan dia ni nak reveal siapa orang ketiga, rupa-rupanya nak cabar Dato' Najib je ke.


Cuma satu soalan aku untuk Din Muka Pecah yang konon-kononnya terer macam CSI.

ADAKAH E-TIKET TELAH DIGUNAKAN PADA TAHUN 2002?


Kalau tengok sejarah e-tiket ni, International Air Transport Association (IATA) punya Mesyuarat Agung Tahunan tahun 2004 pun baru nak bincang pasal benda ni.


Kepada Din Muka Pecah, dah la muka pecah rumah perangai muka tembok pulak tu. Sesedap hati nak buat lawak bodoh. Daripada kau suruh Dato' Najib buktikan kat mana dia tahun 2002, lebih baik kau suruh AnuWar tayang tote dia, sama panjang tak dengan dalam video tu. Kan lebih baik AnuWar bukan sahaja perlu dianggap BERSIH tapi perlu dilihat BERSIH.

*Aku dah confirmkan dengan member-member aku kat agensi pelancongan, mana ada orang guna tiket tahun 2002. Bolo punya olang. Kicik-kicik tanak mampus. Dah besa menyusahkan orang.

DADDY KASI DALAM PARTI ISLAM.

Posted: 02 Jun 2011 06:30 PM PDT

Islam benarkan kronisme? Islam benarkan nepotisme?

Mentang-mentang la bapak mu suruh ore PAS undi wakil dari Klate, maka mu bleh mene mudah.



Kalau dulu KJ menang Naib Ketua Pemuda sebab Pak Lah, sekarang PAS pun dah ikut benda yang sama.

*Kali ni bukan anak N.Ajis je menang sebab ayahnya, anak Haji Hadi pun sama!

EDISI LAWAK PAGI JUMAAT: PKR KANTOI FITNAH!

Posted: 02 Jun 2011 06:00 PM PDT


Pagi-pagi dah terbaca berita lawak. Seorang pencacai PKR tegar didenda tweet 100kali sebab kantoi fitnah.

Aktivis diarah tweet 100 kali kerana memfitnah

Seramai 4,253 pengikut laman Twitter Fahmi Fadzil mungkin pelik dengan pesanan bertalu-talu daripada aktivis sosial itu yang memohon maaf kepada sebuah syarikat penerbitan.

Dalam 'penyelesaian' yang tidak pernah berlaku, Fahmi diarahkan untuk menulis permohonan maaf di laman sosial itu sebanyak seratus kali dalam masa tiga hari.

NONESyarikat itu - Blu Inc Media & Majalah Female - mengarahkannya menulis: "I've DEFAMED Blu Inc Media & Female. My tweets on their HR Policies are untrue. I retract those words & hereby apologize."

(Saya MEMFITNAH Blu Inc Media dan Majalah Female. Tweet saya tentang polisi HR [sumber manusia] mereka tidak benar. Saya tarik balik kata-kata itu dan mohon maaf.)
Beliau diminta berbuat demikian untuk mengelakkan daripada diheret ke mahkamah.
Semuanya bermula apabila Fahmi - yang juga setiusaha politik kepada Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar - diminta menulis secara bersiri perkara itu di akaun Twitter @fahmi_fadzil.

Ambil iktibarPada 25 Januari lalu, Fahmi mendakwa seorang rakannya tidak dilayan dengan baik oleh majikannya di majalah Female kerana mengandung sehingga mendorongnya meletakkan jawatan.

Sedar dengan kesilapan tersebut, Fahmi memohon maaf beberapa jam selepas itu dalam laman yang sama.

NONEBagaimanapun, pada Mac, peguam Blu Inc menghantar surat padanya mendakwanya memfitnah syarikat penerbitan besar itu yang turut memiliki beberapa majalah popular termasuk Her World, Glam dan Eh! dan memegang lesen penerbitan Men's Health dan Seventeen Men.
Mereka menuntut Fahmi menyiarkan memohon maaf secara bertulis dan menyiarkannya dalam akhbar harian selain membayar gantirugi.

Oleh kerana tidak mampu ekoran harganya mencecah puluhan ribu ringgit, Fahmi dan Blu Inc mencapai kata sepakat untuk memohon maaf secara berperingkat dalam laman twitternya.
Bagaimanapun, Fahmi ketika dihubungi oleh Malaysiakini hari ini menganggap perkara itu sebagai "pengalaman yang baik".
"Saya kini mengambil iktibar bahawa anda perlu bertanggungjawab terhadap apa yang kamu tulis di Twitter," katanya lagi.

 http://www.malaysiakini.com/news/165882


Patut la si pendek tu Ketua AMK tak berani jadi ahli forum Wacana Sinar. Kalau ahli PKR pun dah kaki fitnah macam ni, ketua dia lagi la SUPER FITNAH!

TAZKIRAN UNTUK PESERTA MUKTAMAR PAS - ZULKIFLI NORDIN

Posted: 02 Jun 2011 05:33 PM PDT



Daripada akhbar Utusan semalam....

SALAM semua.

Teman mengambil kesempatan mengucapkan selamat dan ahlan wasahlan kepada 1,150 para perwakilan ke Muktamar Agung Pas Ke-57.

Kebetulan muktamar bermula pada 1 Rejab, bulan yang penuh dengan peristiwa besar dalam sejarah Islam, termasuk peristiwa Isro' wal Mi'raj yang berlaku pada 27 Rejab tahun ke-13 Kenabian. Satu peristiwa yang dirakam di dalam Surah Al-Isro': 1. Begitu juga peristiwa pembukaan dan pembebasan semula Masjidil Aqsa oleh Sultan Salahuddin Al Ayubi pada hari Jumaat 27 Rejab 583H.

Teman berdoa kepada Allah SWT moga Muktamar Rejab 1432 ini membawa peristiwa besar kepada Pas dalam mengorak langkah memartabatkan Islam dalam negara bertuah ini.

Pas kini berada di persimpangan jalan. Sama ada memilih untuk menjadi sebuah parti politik biasa sebagaimana parti politik yang bersepah di dunia ini, yang mempertuhankan demokrasi demi sedikit kuasa, yang punya akidah matlamat menghalalkan cara; atau Pas boleh terus memilih untuk menjadi sebuah hierarki Islamiyah, yang berpaksikan kepada al-Quran dan sunnah, yang bertunjang kepada usrah dan tarbiyah; yang politik menjadi alat, Islam sebagai matlamat; yang mempertuhankan Allah Yang Satu; yang yakin dan percaya segala ketentuan adalah daripada Allah; yang punya akidah bahawa tidak ada sebarang kekuatan dan daya melainkan dengan bantuan Allah; yang yakin Islam boleh berdiri sendiri tanpa perlu bersekongkolan apatah lagi dengan kafir harbi!

Sempena muktamar besar ini, teman mengajak para muktamirin merenung sejenak dan menjawab tujuh (7) isu besar yang teman perturunkan di sini. Teman percaya tujuh isu ini perlu didebat dan dibahaskan, supaya Pas tidak terus dikalkatukan oleh silauan Putrajaya yang diobori golongan Al Kazeeb yang paling buruk akhlaknya dalam sirah politik dunia, sebaliknya semoga Pas terus dibimbing dan dihidayahkan dengan hudallilmuttaqeen:

1. PERJANJIAN PERSEFAHAMAN YANG MEMBUNUH PERJUANGAN ISLAM
ADAKAH para muktamirin sedar bahawa Perjanjian Persefahaman Pakatan Pembangkang yang ditandatangani pada 18.12.2009 di Shah Alam telah dan akan membawa kesan dan implikasi serius kepada Pas, iaitu antara lain bahawa agenda penubuhan negara Islam dan pelaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk dalam dasar pakatan pembangkang jika memenangi pilihan raya dan memerintah.

Jangan termakan pembohongan yang menyatakan bahawa perjanjian itu hanya untuk merumus persetujuan bersama kesemua parti, tetapi masing-masing dibenarkan terus dengan agenda perjuangan masing-masing, DAP dengan Malaysian-Malaysianya, Pas dengan Negara Islamnya, dan PKR dengan cita-cita nak menabal pemimpin anugerah Tuhannya sebagai Perdana Menteri.

Itu semua putar belit sahaja untuk menutup isu. Yang jelas dan muktamadnya Anwar, Karpal Singh & Lim Kit Siang (dengan kerjasama segelintir pengkhianat didalam dan luar Pas) telah menyatakan bahawa agenda penubuhan Negara Islam dan pelaksanaan undang-undang Islam tidak termasuk dalam dasar pakatan pembangkang jika memerintah.

Persoalannya, adakah para muktamirin sedar perjanjian ini sebenarnya menjadikan dasar asas perjuangan Pas untuk mendirikan sebuah Negara Islam dan melaksanakan syariat dibakulsampahkan? Adakah para muktamirin bersedia melakukan pengkhianatan terhadap perjuangan tersebut?

Tidak ingatkah perjuangan dan pengorbanan pejuang seperti Ustaz Ibrahim Libya, Ustaz Zulkifli Mohamad dan ramai lagi yang membayar dengan nyawa semata-mata untuk berjuang menegakkan sebuah Daulah Islamiyah? Tidak sedarkah para muktamirin bahawa mereka sedang berdiri menikmati sedikit "kejayaan" di atas darah para pejuang dan syuhada ini!

Jawapannya mudah, jika Pas mahu kembali kepada perjuangan asal, para muktamirin harus bangkit dan menegaskan bahawa Pas perlu dan wajib mufaraqah daripada 'Pakatan Syaitan' ini, dan berjuang bersendirian di atas kalimah Laa ila haillallah. Itulah yang dibuat oleh Rasulullah, dan itulah resepi kejayaan Sultan Salahuddin.

2. HAK KERAJAAN PAS MELAKSANAKAN HUKUM ISLAM AKAN DINAFIKAN
ADAKAH para muktamirin sedar bahawa jika pakatan pembangkang memerintah Kerajaan Persekutuan, kerajaan negeri termasuk di bawah kepimpinan Pas tidak akan dibenarkan untuk melaksanakan undang-undang Islam, termasuk mengharamkan arak, judi dan lain-lain. Inilah kesan secara langsung perjanjian persefahaman pakatan pembangkang yang telah ditandatangani, yang sentiasa diungkit dan dijadikan senjata menentang Pas dalam apa juga isu yang melibatkan pelaksanaan dan penguatkuasaan syariat Islam.

Jangan lupa apa yang terjadi di Selangor, sehingga kepimpinan cauvinis, ekstremis dan rasis DAP dengan 'biaDAP' mendesak supaya Pesuruhjaya Pas Selangor dikenakan tindakan tatatertib termasuk dibuang daripada jawatan Exco Hal Ehwal Islam semata-mata kerana beliau mahu melaksanakan apa yang beliau faham aspirasi perjuangan Pas yang asal.

Jangan lupa usaha Kerajaan Tok Guru hendak mengharamkan judi di Kelantan dikritik hebat oleh manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah Tuhan dan menerima kutukan daripada Karpal Singh dan kekawan DAPnya. Sehingga Anwar menegur Tok Guru supaya merujuk kepada kepimpinan PKR dan DAP dahulu sebelum buat sebarang keputusan mengenai perlaksanaan undang-undang mengharamkan judi tersebut.

Adakah para muktamirin sedar itu adalah petunjuk Allah akan jenis pemerintahan yang akan berlaku jika pakatan pembangkang menjadi Kerajaan Persekutuan.

3. PAS LANGSUNG TIDAK DIHORMATI
ADAKAH para muktamirin sedar Pas langsung tidak dihormati oleh Anwar dan kekawan DAPnya. Jangan lupa apa yang terjadi di Kedah, apabila seorang ADUN DAP di Kedah (walaupun hanya seorang) dengan begitu biadap mengugut kepimpinan Kerajaan Pas Kedah supaya membatalkan perobohan pusat penyembelihan babi dan akhirnya membawa DAP Negeri Kedah keluar pakatan pembangkang.

Jangan lupa apa yang berlaku di Pulau Pinang bila mana Kerajaan DAP langsung tidak menghormati satu-satunya ADUN Pas YB Ustaz Salleh Man (dahulu YB Almarhum Ustaz Hamdan) dengan tidak memberi sebarang kedudukan pun kepada Pas, termasuk portfolio Exco Hal Ehwal Islam, Pengerusi Majlis Agama pun tak diberi.

Jangan lupa penghinaan yang dibuat oleh Ketua Staf Lim Guan Eng yang melabel saudara Razali, seorang ahli Jemaah Islah Malaysia sebagai ekstremis dan teroris!

Jangan lupa pengumuman sembrono Anwar mahu melantik Baru Bian, seorang Kristian sebagai Ketua Menteri Sarawak tanpa langsung merujuk kepada Pas.

Lihat bagaimana DAP Sarawak langsung tidak memaklumkan, jangankan berbincang dan merujuk, kepada kepimpinan Pas apabila melantik Kabinet bayangan di Sarawak? Tidakkah ini menyedarkan para muktamirin bahawa pakatan pembangkang memang langsung tidak menghormati Pas!

4. ANWAR 'PENGANUT' FAHAMAN PLURALISME?
PARA muktamirin wajib mendapatkan pengesahan dan pengakuan terbuka daripada Anwar, manusia yang ditabal bininya sebagai anugerah Tuhan bahawa dia menolak fahaman pluralisme. Buktinya, dalam ucapan di London School of Economics pada 18.03.2010 (sila rujuk http://anwaribrahimblog.com/2010/03/22/public-lecture-by-anwar-ibrahim-at-the-london-school-of-economics-march-18-2010/), Anwar berkata, "saya percaya bahawa saya bukan keseorangan dalam membuat kenyataan bahawa untuk pluralisme agama berkembang subur dalam dunia yang terbahagi-bahagi sifatnya ini, maka adalah perkara yang tidak boleh diterima dari segi moral untuk seseorang itu berkata kepada orang lain yang mempunyai kepercayaan lain daripadanya, "kami beriman dengan Tuhan kami dan kami percaya kami benar, kamu percaya kepada tuhan kamu, tetapi kepercayaan kamu tidak betul".

"Kitab agama Sikh Guru Granth Sahab memberitahu bahawa orang yang mampu melihat semua jalan kerohanian membawa kepada Yang Satu akan menjadi bebas merdeka, tetapi orang yang menyatakan kepalsuan akan jatuh terbakar ke dalam api neraka. Orang yang berbahagia ialah orang yang disucikan dalam nikmat kebenaran".

Kenyataan ini bercanggah sama sekali dengan Surah Al-Kaafirun, dan firman Allah bahawa "sesungguhnya Aku yang mengutus Muhammad dengan agama Islam yang benar dan haq, dimenangkan di atas agama lain, walaupun tidak disukai oleh musyrikin (dan kaafirun)".

Sebaliknya kenyataan Anwar di atas jelas membawa implikasi dan kesan bahawa akidah dan fahaman umat Islam yang menegaskan agama Islam itu benar, bahawa agama lain itu salah dan batil adalah salah dan tidak benar. Malah Anwar berkata orang berfahaman saperti itu akan dibakar oleh api neraka! Na'uzubillah min zalik.

Persoalan besar yang perlu dibahas dan dikupas oleh para muktamirin, adakah Pas bersedia bersekongkol dan menjadikan penganut fahaman pluralisme seperti ini sebagai pemimpin dan Perdana Menteri? Oleh itu sangat penting, malahan menjadi sesuatu yang wajib bagi para muktamirin untuk mendapatkan pengesahan terbuka Anwar mengenai fahaman pluralisme yang dianutinya.

Jika ia benar, maka wajiblah para muktamirin mengusulkan supaya Pas bermufaraqah daripada pemimpin saperti ini; yang bukan sahaja bergelumang dengan permasalahan akhlak, malah akidahnya mungkin boleh dipersoalkan. Kerana kata para ulama, penganut fahaman pluralisme ini jika tidak bertaubat adalah sesat dan murtad!

5. KARPAL SINGH: LANGKAH MAYAT DULU
PARA muktamirin perlu mendapatkan pengesahan dan komitmen terbuka Karpal Singh bahawa dia sudah membuang prinsip "langkah mayat saya dulu" jika Pas mahu menubuhkan sebuah Negara Islam, bahawa beliau tidak menentang perjuangan Pas hendak mendirikan sebuah Negara Islam dan melaksanakan syariat Islam jika Pakatan pembangkang menjadi Kerajaan Persekutuan.

Janganlah para muktamirin lupa perisytiharan terbuka Karpal Singh bahawa "langkah mayat saya dulu" kalau Pas berangan-angan nak menubuhkan daulah Islamiyah dan melaksanakan hudud, qisas & takzir. Janganlah para muktamirin terpedaya dengan kelentong menyatakan itu bukan isu besar.

Teman cukup yakin akan ada nanti kenyataan yang menyatakan Pas perlu fokus kepada memenangi pilihan raya umum dahulu, baru kita bercakap tentang negara Islam dan pelaksanaan syariat. Prinsip menang dulu beralah kemudian wajib ditolak oleh para muktamirin.

Fakta-fakta yang teman sebut di atas jelas membuktikan bahawa selepas menang pilihan raya, suara dan pendirian Pas memang langsung tidak akan dihormati. Silap-silap berbincang dengan Pas pun tidak akan dilakukan!

6. KIT SIANG TIMBALAN PERDANA MENTERI
ADAKAH para muktamirin sedar bahawa jika pakatan pembangkang memerintah, cauvinis dan ekstremis bernama Lim Kit Siang akan dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri. Kalau tak percaya, cuba minta manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah Tuhan itu supaya menafikan secara terbuka Kit Siang tidak akan dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Pastikan Anwar buat penafian terbuka, kalau tidak nanti dengan Pas dia temberang lain, dengan DAP dia kelentong lain! Jangan biarkan Anwar & Kit Siang berdolak-dalik dan memutar kata pelantikan itu bukan menjadi isu kerana yang penting menang dulu, fokus kepada pilihan raya dan lain-lain. Itu semua temberang dan kelentong sahaja.

Pastikan Anwar & Kit Siang secara terbuka dan di atas pentas memberi komitmen dan pengesahan itu. Biar satu dunia dengar, sebab memang trick Anwar dia akan bisik lain pada kita, dan cakap lain pada orang lain. Jangan nanti bila dah berlaku baru tersedar kita dah kena kencing dengan Anwar & Kit Siang!

7. KARPAL 'LOYER' ANWAR?
JUGA para muktamirin wajib mendapatkan pengesahan terbuka dan komitmen jelas daripada Pengerusi DAP, Karpal Singh, apa rancangan dan agenda dia dalam beriya-iya membela manusia yang ditabal isterinya sebagai anugerah Tuhan ini? Sebab dialah orangnya di dalam Parlimen empat belas tahun lepas pada 22.10.1997 mendedahkan punya bukti dokumen Anwar meliwat kakitangannya (Azizan) dan mendesak kerajaan supaya menyiasat Anwar segera.

Karpal juga orangnya yang mendedahkan dalam satu ucapan di Federal Hotel Kuala Lumpur bahawa dia punya bukti Anwar telah meliwat Azizan. Karpal jugalah orangnya yang bertemu dengan Umi Hafilda dan Azizan dan menjadi peguam menasihati mereka.

Karpal jugalah orang yang mendesak Anwar bertaubat dan meletak jawatan apabila pembohongan 16 September 2008 terbongkar. Jadi dapatkan penjelasan secara terbuka daripada Karpal apa agenda beliau sebenarnya?

Adakah ini taktik untuk meletakkan Anwar dalam genggaman DAP, sentiasa tunduk kepada kehendak DAP, kata orang Perak "selagi dapat picit ... Anwar, selagi itu dia akan ikut rentak DAP!" Kerana Pas sebagai parti berteraskan Islam sudah tentu tidak mahu ada di antara pemimpin sekongkolan mereka terpalit dengan pertuduhan jijik seperti itu.

Teman boleh bariskan banyak lagi perkara yang wajib dan perlu dibahas dan dikupas oleh para muktamirin bagi Muktamar Agung Ke-57 ini. Ini belum lagi kita membincangkan isu videoklip yang didedahkan oleh rakan baik Anwar sendiri Datuk Shazryl Eskay. Cuma teman berharap jangan ada para muktamirin yang terpedaya dengan kompangan ini adalah isu qazaf.

Sebenarnya ini langsung tidak ada kena mengena dengan isu qazaf, sebab tiada siapa pun yang menuduh Anwar berzina. Eskay cuma menyatakan bahawa beliau punya bukti berbentuk video klip yang rakan baiknya Anwar tidak layak menjadi pemimpin.

Takkan itu termasuk dalam qazaf yop? Isu video klip ini sengaja diputarbelitkan sebagai isu qazaf sebab hendak menutup kebenaran yang sudah begitu jelas!

Dan teman cukup yakin, jika sesiapa juga yang mempunyai sedikit keimanan dan ketakwaan, bila menjawab soalan-soalan di atas, pasti akan terbuka di hati dan jiwanya bahawa tiada sebarang rumusan lain selain daripada menegaskan bahawa Pas wajib mufaraqah daripada pakatan pembangkang, dan berjuang sendiri di atas platform Islam berdasarkan al-Quran dan Sunnah.

Sesiapa juga para muktamirin yang melihat dengan mata keimanan akan dapat melihat dengan jelas bahawa pakatan pembangkang yang ada ini adalah satu pakatan songsang. Dalam erti kata lain, ia satu PALUT: Pakatan Luar Tabie yang akan memusnahkan dan merosakkan perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas.

Ingatlah pesan seorang ulama besar bahawa Islam huwal Islam, Islam itu Islam, ia berdiri sendiri, tidak bergantung dengan sesiapa kecuali Allah 'azzawajal.

Semoga Muktamar Agung Ke-57 ini memberi kekuatan dan keberanian untuk para muktamirin dan ahli akar umbi Pas melakukan perubahan besar, untuk melakukan hijrah akidah, untuk kembali kepada perjuangan Islam yang berteraskan al- Quran dan Sunnah.

Kalau pejuang dahulu boleh berjuang selama 50 tahun bersendirian, mengapa pula para pejuang hari ini berasa ragu dan was-was. Semoga semangat bulan Rejab memberi nafas baru kepada para muktamirin sekelian.

SOKONGLAH KEPIMPINAN ULAMA
SAY NO TO ANWARINAS
TOLAK PAKATAN LUAR TABIE
Selamat bermuktamar dan salam.

*Adakah PAS sanggup membuka minda untuk mendengar nasihat ini?

Hadis Hari Ini (6) - Bekerjasama

Posted: 02 Jun 2011 05:00 PM PDT

Daripada Nu'man bin Basyir bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Maksudnya: "Gambaran kehidupan orang-orang yang beriman dari segi kasih sayang, saling bersimpati dan saling mencintai samalah seperti anggota tubuh yang jika salah satu daripadanya mengadu kesakitan, ia melibatkan seluruh anggota lain yang tidak tidur malam dan demam".

Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim".

TAZKIRAH MALAM JUMAAT.

Posted: 02 Jun 2011 05:00 AM PDT

Sumber dari blog Kehidupan Makkah;

Tazkirah malam Jumaat....


Dibawah ini dinyatakan cara-cara atau amalan yang boleh dilakukan untuk memagar diri anda dari perbuatan jahat tukang sihir atau pengamal ilmu hitam. Sihir mungkin tidak mengenal siapa anda. Ia boleh menyerang anda.. ketahuilah cara memagari diri anda dari sihir dan gangguan syaitan.

1. Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah
Amalkan memakan tamar (kurma) 'ajwah dan jika boleh makan bersama tamar madinah. Sekiranya anda tidak boleh mendapatkan kedua-dua jenis tamar tersebut, makanlah apa-apa jenis tamar yang ada supaya menepati sabda Rasulullah s.a.w yang berbunyi:
"barang siapa yang memakan tujuh biji tamar'ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu".
(Riwayat Al Bukhari)

2. Berwuduk Sebelum tidur
Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T kepada meraka. Sabda Rasulullah s.a.w : Ertinya:
"Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu, Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan anda bersamanya"
Malaikat tersebut tidak akan pernah terlali walaupun sedetik untuk mengucapkan doa:
"Ya Allah!Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci"
(Riwayat AT Tabraabiy Dengan Sanad Yang Baik)

3. Mengambil berat tentang solat berjemaah
Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan. Bersikap sambil lewa terhadap solat berjamaah akan menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain.
Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a., Rasululllah saw telah bersabda: Ertinya:
"Mana-mana kampung mahupun kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaitan"
Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah, sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.
(Riwayat Abu Daud Dengan Sanad)

4. Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari Sihir.
Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya. SIfat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu. Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tidak ubah seperti bumi yang ketandusan akabibat kesan tindak balas hasil perlakukan syaitan tersebut.

5. Membaca doa perlindungan apabila masuk didalam tandas.
Tandas adalah tempat kotor dan merupakan rumah bagi syaitan, Apabila Rasulullah S.A.W mahu memasuki tandas, Baginda akan membaca doa perlindungan dengan berkata: Ertinya:
"Dengan nama Allah. Ya ALlah! Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kekotoran dan gangguan syaitan"
(Riwayat Al Bukhari dan Muslim)
Maksudnya adalah berlindung dari gangguan syaitan-syaitan jantan dan betina.

6. Memagar isteri selepas selesai akad nikah
Selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin sebelum memulakan adab-adab berpengantin yang lain, hendaklah suami meletakkan tangan kanannya di atas ubun-ubun kepala isterinya sambil berdoa:
"Ya Allah, aku memohon kepadaMU kebaikan yang telah Engkau selubungi ke atasnya, dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yeng telah Engkau selubungi ke atasnya. Ya Allah berkatilah isteriku ini atasku dan lindungi dirinya dari segala keburukan perbuatan orang-orang yang dengki dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu daya:
(Riwayat Abu daud dan Menurut Al Albaaniy Sanadnya Baik)

BERITA PANAS DARI KL POS : BANYAKNYA DUIT HUSAM MUSA?

Posted: 02 Jun 2011 02:17 AM PDT

Berita Panas daripada KLPOS....

Husam Musa Tabur RM 350 Ribu Kepada Saya - Kickdefella

02 Jun 2011 3:53PMBukit Kiara -
Blogger Azidi Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai 'Kickdefella' mengakui beliau telah dibayar sebanyak RM 350,000 oleh bekas majikannya yang juga ADUN Salor, Dato' Hj Husam Musa.
Bercakap kepada pemberita, pemberian wang tersebut adalah sebagai tanda ihsan dan simpati beliau digugurkan dan ditamatkan kontrak oleh Menteri Besar Kelantan, Dato' Haji Nik Aziz Nik Mat. Pemberian wang secara tunai dilakukan melalui pembantu Husam Musa itu pada 18 November 2009.
Dalam pada itu, Azidi Abdul Aziz turut menafikan bahawa beliau berada di China bersama Husam Musa seperti yang didakwa oleh beberapa individu.


Apa cer bro? Patut la tak mengaku bagi RM 300K, rupa-rupanya tabur RM350,000.

Banyaknya duit engkau. Untuk muktamar kali ini, berapa RMXXX K lagi kau dah berhabis wahai Husam Anak Musa?

*Bak kata N.Ajis...Cilako, cilako, cilako....

NO TO SECULARISM, YES TO PLURALISM!

Posted: 02 Jun 2011 01:00 AM PDT

Nik Aziz menentang UMNO kerana UMNO sekular.



Tetapi menerima AnuWar walaupun si Anu ni plural.



Persoalannya, adakah perjuangan PAS sekarang untuk agama atau untuk kuasa?

Nilai-nilaikan.

PEMBANGKANG YANG KELIRU!

Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT

Kalau baca semua media pro pembangkang, kita akan lihat gesaan yang sama iaitu memaksa BN memanggil pilihan raya umum secepat mungkin.

Yang aku pelik, kenapa pembangkang mem'provoke' YAB Perdana Menteri sehingga menuduh YAB PM dan TPM berselisih pendapat. TPM mahukan PRU segera manakala PM berfikiran sebaliknya. Apa yang membuatkan aku sangsi, sebab pembangkang akan menuduh PM membazirkan wang rakyat kerana memanggil PRU terlalu awal tetapi mereka bertindak sebaliknya (provokasi). Pembangkang juga tidak akan sesekali mengikut jejak langkah BN dengan membubarkan DUN lebih awal.

Kalau diri sendiri pun tak nak bubarkan DUN awal, tak payahlah nak suruh orang lain.

Aku rasa pembangkang ni sekarang tengah jiwa kacau kot. Celaru identiti macam Ketua Pembangkang. Sebab tu otak pun tak center. Bila otak dah biol, mula meracau tak tentu arah. Ambil contoh Ketua Pemuda PAS (Nasrudin Tantawi) yang baru menang tanpa bertanding. Sibuk memekak UMNO buat fitnah. Tapi dia terlupa yang ini...

Penyokong PAS sanggup memakai topeng orang mati semata-mata nak buat fitnah. Ini bukan fitnah ke kalau yang memulakan fitnah pun dah tak mengaku dia buat cerita.



*PAS bila nak buat SOLAT TAUBAT NASUHA PERDANA?

Neutral Daily

Posted: 02 Jun 2011 09:41 PM PDT

Neutral Daily


Misteri orang ketiga ke Macau?

Posted: 02 Jun 2011 11:25 AM PDT


KEADILAN mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mendedahkan rekod perjalanannya bagi membuktikan dirinya bukan individu ketiga yang dikatakan bersama Razak Baginda dan Altantuya Sharibuu dalam penerbangan ke Macau.
Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution berkata, Najib perlu tampil memberi penjelasan, sebelum perbicaraan skandal rasuah pembelian kapal selam Scorpene itu dimulakan di Mahkamah Perancis, Julai ini.
"Saya harap Jabatan Imigresen tidak memadamkan rekod itu. Najib bukan sahaja perlu dianggap bersih, tetapi dia perlu dilihat bersih," kata Setiausaha Agung Keadilan, Saifuddin Nasution pada sidang media di ibu pejabat Keadilan.
Pendedahan itu berikutan siasatan pihak berkuasa Perancis terhadap skandal rasuah Scorpene- yang membawa kepada penemuan tiga e-tiket penerbangan ke Macau pada 2002.
Penerbangan itu dikatakan melibatkan tiga individu yang dipercayai terlibat dalam pembayaran komisen kapal selam berkenaan, manakala dua tiket itu disahkan atas nama Abdul Razak Baginda dan Altantuya Shariibuu.
Razak, yang juga kenalan rapat Najib, dibebas mahkamah pada Oktober 2008, atas dakwaan membunuh Altantuya Shariibu- warga Mongolia yang menjadi penterjemah dalam urusan pembelian Scorpene.
"Seorang telah mati, seorang lagi telah didakwa di mahkamah. Barangkali, orang ketiga itu mungkin kini memegang jawatan tinggi," ujar Saifuddin.
Perjanjian RM6.27 bilion pembelian kapal selam berkenaan ditandatangani antara kerajaan Malaysia dan syarikat Perancis, DCNS di mana Perimekar Sdn Bhd bertindak selaku orang tengah.
Perimekar dimiliki Ombak Laut, kepunyaan Abdul Razak Baginda dengan pemegang saham terbesar syarikat itu adalah isteri Razak- yang dikata menerima komisen bernilai 114 juta Euro.
Suara Rakyat Malaysia (Suaram) sebelum ini membongkar bahawa Razak, bersama Altantuya Shariibuu dan individu ketiga tidak dikenali, telah terbang ke Macau berkaitan urusan komisen pembelian kapal berkenaan.
Ia didedahkan Pengarah Urusetia Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Cynthia Gabriel.
Dalam sidang media hari ini, Saifuddin turut mendedahkan individu terbaru yang dipercayai berperanan dalam urusniaga pembelian kapal berkenaan, iaitu Timbalan Pengerusi Bousted Holdings Bhd, Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin.
Lodin juga dikatakan seorang pegawai di Kementerian Pertahanan yang turut mewakili kepentingan kerajaan Malaysia melalui Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).
Saifuddin berkata, maklumat itu dibocorkan oleh kabel diplomatik Wikileaks melalui pendedahan Kedutaan Amerika Syarikat.
"Lodin adalah watak penting sewaktu Najib menjadi Menteri Pertahanan ketika urusniaga itu dilakukan pada tahun 2002," katanya.
Beliau turut mendedahkan jawapan bekas Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Zainal Abidin Zin kepada Dewan Rakyat pada 2006 bahawa tiada bayaran komisen melainkan bayaran dengan tujuan koordinasi dan khidmat sokongan.
"Ia bercanggah dengan kenyataan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Amaris, syarikat pembuat kapal selam bahawa komisen itu dibayar oleh kerajaanMalaysia," katanya menjelaskan saksi tersebut kini sedang dibicarakan di mahkamah Perancis.
Sementara itu Naib Presiden KEADILAN Tian Chua berkata, individu misteri yang menyertai Razak Baginda dan Altantuya dalam penerbangan ke Macau boleh digelar sebagai Lelaki 'Y'.
Beliau mengatakan Menteri Pertahanan, Datuk Ahmad Zahid Hamidi bukanlah orang yang sebenarnya tahu mengenai kehadiran Lelaki 'Y' tersebut.
"Kita sebagai ahli Parlimen seperti mana juga para wartawan, blogger dan rakyyat Malaysia teruja untuk tahu. Saya rasa bekas Menteri Pertahanan adalah orang yang paling sesuai untuk mendedahkan siapa individu tersebut," kata Tian.

-keadilan daily

Gandingan kami sudah mantap.

Posted: 02 Jun 2011 11:22 AM PDT


SHAH ALAM 1 Jun - "Gandingan sedia ada sudah mantap dan tiada sebarang masalah antara mereka mahu pun kepada parti."

Demikian tegas Timbalan Musyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din ketika ditanya mengenai gandingan antara Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Timbalannya, Nasharudin Mat Isa.

Menurut beliau, sepanjang pengamatannya, tiada sebarang masalah dalam gandingan Abdul Hadi dan Nasharudin, malah keberkesanan gandingan mereka juga diakui oleh banyak pihak.

Bagaimanapun, jelas Haron, siapa bakal Timbalan Presiden yang bakal dipilih untuk bergandingan dengan Abdul Hadi selepas pemilihan kali ini, terletak pada tangan para perwakilan.

Mengenai kelangsungan kepimpinan ulama kali ini, Timbalan Mursyidul Am itu berkata, beliau mendokong penuh ketetapan yang dibuat pada muktamar 1980 yang menetapkan bahawa presiden harus seorang ulama.

Katanya, sebagai seorang Timbalan Mursyidul Am, beliau wajib mempertahankan kepimpinan ulama dalam Pas, yang mana pemahaman kepada konsep tersebut adalah presiden dan timbalannya mesti ulama.

"Benar dalam konsep kepimpinan ulama, jawatan tertinggi mana yang perlu diisi oleh ulama dibiarkan 'tergantung'. Tapi sudah menjadi ketetapan bahawa presiden mesti seorang ulama dan timbalannya juga begitu.

"Ini kerana, andai kata berlaku sesuatu kepada presiden sehingga memaksa timbalannya mengambil alih, maka pada masa itu jika timbalan seorang profesional, ia bertentangan dengan ketetapan muktamar 1980.

"Jika hal ini berlaku, akan wujud satu keadaan yang pada saya tidak menguntungkan Pas," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib dan calon Naib Presiden, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah yang mahu kepimpinan ulama dikekalkan.

Dalam pada itu, ditanya mengenai dakwaan pelbagai pihak termasuk Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nasruddin Hassan bahawa wujud 'pengacau' yang cuba 'mencatur' pemilihan Pas, beliau tidak menolak kemungkinan itu.

Katanya, adalah menjadi perkara biasa bagi sebuah parti politik di Malaysia apabila pihak luar cuba untuk 'membaling batu' bagi mencetuskan pergolakan dalaman sesebuah parti lawan mahu pun rakan.

"Saya sendiri tiada maklumat tetapi saya percaya dakwaan Nasruddin itu dibuat berlandaskan fakta dan bukti kerana di dalam Pas kami tidak dididik untuk memfitnah orang lain," jelasnya.

-utusan malaysia

Nik Abduh Timbalan Ketua Pemuda PAS

Posted: 02 Jun 2011 10:45 AM PDT


Harakahdaily

SHAH ALAM, 2 Jun: Nik Abduh Nik Abdul Aziz dipilih menjadi timbalan ketua Dewan Pemuda PAS selepas beliau mengalahkan tiga lagi calon untuk jawatan itu.
Naib ketua pula dimenangi oleh Raja Al Hiss Raja Yaakob, iaitu bekas Setiausaha Politik Datuk Mahfuz Omar ketika beliau menjadi Ketua Pemuda PAS sebelum ini.

Yang menarik juga, 13 dari 17 pemimpin Pemuda PAS yang terpilih sessi ini adalah berpendidikan agama.

Berikut adalah senarai Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Pusat untuk Sesi 2011/2013:

Pengerusi Tetap: Ustaz Misbahul Munir Haji Masduki

Timbalan Pengerusi Tetap: Ustaz Kamal Ashaari

Ketua: Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi

Timbalan Ketua: Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz

Naib Ketua: Raja Al Hiss Raja Yaakob

Ahli Jawatankuasa:
1) Ustaz Riduan Mohd Noor
2) Khairul Faizi Ahmad Kamil
3) Ustaz Ahmad Baihaqi Atiqullah
4) Adram Musa
5) Ustaz Kamaruzzaman Mohamad
6) Ustaz Ahmad Fadley Shaari
7) Ustaz Mohd Khalil Abdul Hadi
8) Ustaz Nazri Chik
9) Ustaz Yusni Mat Piah
10) Mohd Sany Hamzan
11) Ustaz Syed Abdul Qadir Al Jufri
12) Ustaz Mohd Noor Hamzah

-harakah daily

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 02 Jun 2011 09:19 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Rasuah Dalam Muktamar PAS

Posted: 02 Jun 2011 02:28 AM PDT


Blogger Azidi Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai 'Kickdefella' mengakui beliau telah dibayar sebanyak RM 350,000 oleh bekas majikannya yang juga ADUN Salor, Husam Musa. Apakah ini pembayaran untuk kempen Husam Musa yang akan bertanding dalam muktamar PAS?

Bercakap kepada pemberita, pemberian wang tersebut adalah sebagai tanda ihsan dan simpati beliau digugurkan dan ditamatkan kontrak oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat. Pemberian wang secara tunai dilakukan melalui pembantu Husam Musa itu pada 18 November 2009.



PAS sudah terbukti mengamalkan budaya korup dan rasuah. Calon seperti Hussam Musa perlu digugurkan daripada pelbagai jawatan dalam PAS. Beranikah perwakilan perwakilan dalam muktamar PAS menyuarakan agar Husam disiasat oleh SPRM? Beranikah perwakilan perwakilan melawan rasuah yang sedang melanda PAS? Banyak duit yang dimiliki oleh Husam Musa, bagus kalau duit itu dibelanjakan untuk pembangunan dan kebajikan rakyat di Kelantan.

PISAU.NET

Posted: 02 Jun 2011 09:19 PM PDT

PISAU.NET


RM200 Sebulan Bukan RM100 Setahun

Posted: 02 Jun 2011 09:17 PM PDT


Malang buat kerajaan BN kerana tidak mempunyai pemimpin yang populis,mereka hanya tahu buat kerja dan membantu rakyat.Tangan kiri memberi tangan kanan tidak tahu.Kerajaan BN bukan populis seperti mana Lim Guan Eng ultra kiasu rasis chauvanis yang akan berkokok dalam mana mana ceramah dan ucapannya kononnya telah berjaya menyelamatkan dunia .


Layak terima lesen automatik

KUALA TERENGGANU 2 Jun - Semua awak-awak atau nelayan kecil di seluruh negara yang menerima elaun sara diri RM200 sebulan layak untuk diberikan lesen sampan secara automatik mulai esok.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, lesen itu bagi membolehkan mereka berdikari dan menjalankan aktiviti menangkap ikan tanpa bergantung selamanya kepada pihak lain.

Katanya, lesen tersebut akan diberikan kepada mana-mana nelayan yang dapat membuktikan status mereka termasuk menunjukkan bukti seperti kad nelayan dan memiliki sampan atau bot sendiri.

"Bagaimanapun, kementerian menerusi LKIM (Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia) akan terus pantau nelayan ini dari semasa ke semasa bagi mengelakkan penyalahgunaan lesen berkenaan," katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Elaun Sara Hidup Nelayan kawasan Parlimen Kuala Terengganu di sini hari ini.

Tiap tiap bulan dapat RM200 , lesen pun dapat untuk tangkap ikan sendiri tanpa bergantung kepada tauke tauke cina. Usaha ini dibuat untuk mengeluarkan nelayan nelayan melayu daripada kemiskinan .

Pembelaan begini orang melayu tak nampak,mereka hanya nampak dan percaya putar belit dan pembohongan Lim Guan Eng dan seluruh haprak pakatan.


Pisau kata "subsidi dan elaun diberi kepada nelayan,tapi harga ikan mahal jugak,puncanya peraih dan pemborong cina ambil kesempatan tekan dan sabotaj ekonomi rakyat marhain,tapi rakyat gagal untuk nampak siapakah dalang yang sebenar"

Anwar Mengamuk Usul PAS Kutuk Video

Posted: 02 Jun 2011 05:30 PM PDT


Muktamar PAS menjadi medan pertembungan pro Ulamak dan Erdorgan atau lebih dikenali sebagai Anwarinas.


Beberapa kali amaran dan peringatan yang diberikan oleh ulamak didalam PAS mengenai jati diri dan prinsip PAS agar tidak condong kepada mana mana pemimpin yang diluar dari jemaah Malah turut mengingatkan bahawa PAS tidak harus tunduk kepada DAP.


Pisau melihat satu usul yang dikemukakan oleh wakil Kelantan didalam Persidangan Muktamar Dewan Ulama PAS yang meluluskan sebulat mengutuk mengenai penayangan video lucah yang membabitkan Anwar Ibrahim sebagai satu lagi checkmate pro ulama didalam PAS untuk menghancurkan pengaruh Anwar.

KUALA LUMPUR, 2 Jun: Persidangan Muktamar Dewan Ulama PAS Pusat ke-50 meluluskan sebulat suara usul yang dikemukakan wakil Kelantan yang mengutuk keras Kerajaan BN kerana membenarkan penayangan video lucah yang dibaboitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di negara ini.


Mengapa dikatakan checkmate? Apabila mereka mengutuk penayangan atau pun penyebaran mengenai video yang membabitkan pelaku seks ,ini bermakna seluruh Dewan Ulama PAS memperakui si pelaku didalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim.


Menghalakan tuduhan kononnya kerajaan BN terlibat hanyalah sebagai alasan tanpa bukti,ini kerana sejak 2 hari lepas,Pisau sudah mendapat isyarat daripada pemimpin PAS bahawa muktamar kali ini menjadi titik penolakan secara total terhadap Anwar dan penganut fahaman beliau didalam PAS.


Maka didalam satu perbincangan dari kalangan pemimpin Dewan Ulama dan Syura mereka sendiri berkata mustahil untuk tidak percaya bahawa si pelaku itu bukan Anwar.Makanya mereka sudah sepakat untuk menarik rambut didalam tepung agar perwakilan akur atas kehendak pimpinan ulama .


Justeru adalah tidak mengejutkan beberapa kenyataan pimpinan ulama didalam ucapan mereka banyak kali memberi peringatan kepada perwakilan betapa peri pentingnya mempunyai jati diri dan sahsiah PAS agar tidak terpengaruh dengan ideologi Anwar Ibrahim dan DAP.


Pisau kata " dengar cerita Guan Eng memberi bantuan kewangan untuk membiayai wang penginapan dan duit belanja para perwakilan yang menyokong Mat Sabu."

PAS Itu Agama?

Posted: 02 Jun 2011 05:30 AM PDT

Wah, pertembungan akidah,sejak bila politik itu agama? Melacurkan diri habuan selingkohan DAP pun dikira akidah jugakkah?Melacurkan Quran dan nama Allah dikira nama akidah jugakah?


Perjuangan PAS bukan untuk Islam,sebaliknya perjuangan PAS hanya untuk DAP pasangan sumbang mahramnya. Apa jenis manusia yang mengadai maruah untuk ditunggang oleh haprak DAP?


Umno memang kita tau sebuah parti politik nasionalis yang memperjuang dan mempertahankan bangsa,agama dan negara,tetapi tidak memperalatkan agama sebagai modal politik sepertimana PAS. Tetapi sekarang ini totok ini bercakap kononnya mereka berjuang atas nama Islam, kepada siapa dia nak perbodohkan?




KUALA LUMPUR, 2 Jun: Pertembungan antara PAS dan Umno perlu difahami dengan jelas oleh setiap pihak sebagai bukan hanya sekadar pertembungan politik, tetapi adalah pertembungan akidah.

Oleh itu, para ulama dalam PAS di semua peringkat perlu memainkan peranan dengan berkesan bagi menerangkan perkara itu bukan hanya kepada ahli-ahli PAS, tetapi juga kepada orang ramai di seluruh negara.

Perwakilan Dewan Ulama PAS Terengganu, Hamzah Ngah berkata, realiti itu tidak perlu disembunyikan oleh ulama PAS apabila ditanya oleh seseorang tentang perbezaan antara PAS dan Umno.

Menurut beliau, sebalik perbezaan itu perlu dinyatakan dengan jelas dan tegas agar difahami setiap pihak, selaras dengan perjuangan PAS untuk Islam, manakala Umno atas dasar nasionalis.

Namun dalam hubungan ini, beliau kesal kerana terdapat ulama PAS di peringkat kawasan sendiri enggan menjelaskan perkara itu dengan mengatakan terpulanglah kepada kefahaman sendiri untuk menanggapinya.



Pisau kata "bercakap soal akidah khawarij ,depa ni lain macam sikit. Biasalah ahli syurga Nik Ajis"

PAS Jangan Nak Jadi Umno Atau DAP

Posted: 02 Jun 2011 02:16 AM PDT


Rupanya khawarij dah hilang jati diri patutlah perangai mereka lain macam sejak berselingkohan dengan DAP.


Apa mereka peduli pasal adab dan hukum kafir masuk masjid,apa mereka peduli dengan kafir baca dan gadai ayat quran hentam umat Islam lain.Khawarij juga sudah tidak nampak islamik kerana lebih banyak mempertahankan harbi DAP.


Paling hebat PAS lebih DAP daripada DAP dalam memperjuangkan Malaysian Malaysia.Mereka tidak berani menyebut Islamic State or Hudud didepan DAP,tetapi mereka lebih berani sebut sama rata tanpa mengira bangsa dan agama didalam perjuangan mereka.

Harun Taib sudah tegur,khawarij sudah bertukar warna ,adakah warna itu bertukar hijau ke merah?

Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib mengingatkan kepimpinan PAS supaya tidak terlalu mengikut "rentak" pihak tertentu, termasuk dalam Pakatan Rakyat dalam usaha memelihara parti Islam itu.

Katanya, beliau bimbang PAS akan kehilangan identiti dan jatidiri Islam yang menjadi dasar parti itu.

"Kepimpinan PAS tidak boleh membiarkan PAS kehilangan identiti dan jati diri Islam semata-mata kerana terlalu meraikan kehendak pihak-pihak lain termasuk rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.


Pisau kata " ramai juak erdorgan kena hiris dengan kata kata harun taib tu"

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 02 Jun 2011 09:16 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PEMILIHAN PAS : SIAPA YANG UNTUNG ?

Posted: 02 Jun 2011 09:00 PM PDT

HUSAM BUKAN LAWAN KAMI ( BLOGERS PRO UMNO ).

Posted: 02 Jun 2011 06:00 PM PDT

VIDEO UNTUK TONTONAN WANITA PAS SAHAJA !

Posted: 02 Jun 2011 12:14 PM PDT

4 SUDUT KAMERA VIDEO SEKS ANWAR !

Posted: 02 Jun 2011 11:32 AM PDT

KO INGAT BOLEH DAPAT UNDI CINA KE ?!

Posted: 02 Jun 2011 06:46 AM PDT

GILIRAN MURSIDUL VS TIMBALAN MURSIDUL.

Posted: 02 Jun 2011 04:08 AM PDT

NYAWA GAP DIANCAM !

Posted: 02 Jun 2011 02:01 AM PDT

PEMILIHAN PAS : SENARAI 'ATTATURK PAS' YANG PERLU DITUMBANGKAN !

Posted: 01 Jun 2011 11:00 PM PDT

Alfaizhamid

Posted: 02 Jun 2011 09:02 PM PDT

Alfaizhamid


OursCraft - Blog Isteriku Tercinta

Posted: 02 Jun 2011 07:08 PM PDT

JURI RAKYAT

Posted: 02 Jun 2011 07:35 PM PDT

JURI RAKYAT


PAS 57 BAGI TAHUN 2011 - Relevan atau Persimpangan

Posted: 02 Jun 2011 05:42 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut