Selasa, 24 Mei 2011

BLOG - BLOG PARTI UMNO

BLOG - BLOG PARTI UMNO


Khairy Jamaluddin

Posted: 24 May 2011 01:50 AM PDT

Khairy Jamaluddin


Jawapan Saya Kepada Saifuddin Nasution

Posted: 23 May 2011 05:00 PM PDT

Bagai belut digetir ekornya, pembangkang yang sememangnya kini bertongkatkan ranting yang patah bagi menutup aib dan retak sesama mereka menderu membuat riuh bagi mengubah tumpuan rakyat dengan dakwaan Setiausaha Agung Parti Keadilan Nasional, Saifuddin Nasution bahawa saya mengubah pendirian apabila menggesa Kerajaan agar mengekalkan subsidi minyak RON95.

UMNO Cawangan Bukit Ampang

Posted: 24 May 2011 01:30 AM PDT

UMNO Cawangan Bukit Ampang


RENTETAN KEJADIAN TANAH RUNTUH

Posted: 24 May 2011 01:12 AM PDT

PM arah tinjau rumah dibina atas tanah pertanian

24/05/2011 2:46pm

KUALA LUMPUR 24 Mei - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu tinjauan menyeluruh dilakukan terhadap bangunan dan rumah yang dibina di atas tanah berstatus pertanian bagi meninjau kemungkinan tanah berkenaan terdedah kepada risiko tanah runtuh.

Ini kerana bangunan dan rumah yang dibina di atas tanah pertanian terdedah kepada risiko tanah runtuh jika mereka gagal mematuhi garis panduan yang ditetapkan, katanya.

Mengikut Kanun Tanah Negara, rumah boleh dibina di atas tanah berstatus pertanian tetapi ia harus mengikut garis panduan ditetapkan, katanya. - Bernama


Kerajaan Pusat sedia bina semula Rumah Yatim Al-Taqwa

24/05/2011 1:28pm

KUALA LUMPUR 24 Mei – Kerajaan Pusat bersedia membina semula Rumah Anak-Anak Yatim Al-Taqwa yang terjejas akibat kejadian tanah runtuh pada Sabtu lalu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia akan dilakukan dengan kerjasama Kerajaan Selangor, terutama dalam hal penyediaan tanah bagi lokasi baru rumah tersebut.

"Di samping itu, kita (Kerajaan Pusat) juga mengalu-alukan sekiranya ada pihak yang ingin mewakafkan tanah mereka bagi untuk pembinaan itu," katanya pada sidang akhbar di lokasi kejadian, dekat sini hari ini. – Utusan

Yayasan TSMCG hulur RM50,000 bantu mangsa tragedi tanah runtuh

KUALA LUMPUR 22 Mei - Yayasan Golf Amal Tan Sri Muhyiddin (TSMCG) menyumbangkan RM50,000 kepada Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-Anak Kebajikan Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat berikutan tragedi tanah runtuh yang mengorbankan 16 penghuninya, semalam.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sumbangan tersebut sebagai tanda simpati yayasan yang dipengerusikannya itu kepada semua mangsa tragedi tersebut.

Jelas beliau, kejadian pada pukul 2.30 petang itu cukup menyayat hati apabila kebanyakan korban merupakan kanak-kanak yang kurang bernasib baik.

''Saya sempat meluangkan masa melawat lokasi kejadian pada pukul 11 malam tadi selepas menghadiri satu acara di ibu negara.

''Di tempat kejadian, saya melihat keadaan mangsa yang tertimbus dalam runtuhan tersebut.

''Ia cukup menyayat hati,'' katanya ketika berucap pada majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang pertandingan golf Patron's Cup 2011 anjuran yayasan itu di Seri Kembangan, dekat sini hari ini.

Muhyiddin berkata, selain sumbangan itu serta badan kebajikan lain, Kerajaan Pusat sendiri akan memastikan segala keperluan untuk keluarga mangsa dan rumah kebajikan itu diurus secara baik.

Dalam perkembangan lain, beliau memberitahu, yayasan tersebut akan membina sebuah pusat dialisis yang dijangka beroperasi pada 2012.

''Ia bukanlah sekadar badan kebajikan yang mempunyai nama Muhyiddin Yassin. Kita akan bergerak menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukannya.

''Selain pusat dialisis, kita berharap akan dapat mengumpul banyak dana untuk mengembangkan bentuk sumbangan dan bantuan lain,'' katanya.

Terdahulu, beliau menyampaikan sumbangan yayasan sebanyak RM100,000 kepada beberapa pihak yang memerlukan bantuan.

Antara penerimanya pelakon veteran, Karim Latiff, 75, yang menghidap kencing manis serta darah tinggi dan pesakit kanak-kanak, Nur Amira Batrisya Abdullah, 3, yang memerlukan bantuan untuk menjalani pembedahan akibat penyakit jantung yang serius.


YKN salur bantuan segera


KUALA LUMPUR 23 Mei – Kesemua mangsa yang selamat dalam tragedi tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat kelmarin, akan menerima sumbangan ihsan sebanyak RM1,500 setiap seorang.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, sumbangan itu akan disalurkan melalui Yayasan Kebajikan Negara (YKN) dalam masa terdekat.

Menurut beliau, pihaknya turut menawarkan tempat perlindungan kepada mangsa yang hilang tempat perlindungan di Pusat Perkembangan Kemahiran di Serendah, Selangor.

Pihaknya juga, kata beliau, akan memberi tumpuan pada proses pemulihan dan khidmat kaunseling kepada semua yang terlibat terutamanya dua mangsa yang kehilangan sebelah kaki.

"Sokongan dan motivasi amat penting terutamanya kepada dua mangsa yang dipotong kaki untuk memberi kekuatan kepada mereka meneruskan kehidupan," katanya pada sidang akhbar selepas melawat sembilan mangsa yang sedang menerima rawatan di Hospital Ampang, di sini hari ini.

Shahrizat menambah, isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman yang turut melawat mangsa kejadian di hospital itu berjanji untuk menyumbangkan kaki palsu kepada dua mangsa yang kehilangan kaki.

Diminta mengulas status pendaftaran rumah anak yatim itu, Shahrizat berkata, perkara itu akan diperbincangkan minggu depan.

"Saya tidak mahu mendedahkan apa-apa berhubung isu itu sekarang. Tunggu minggu depan," katanya.

Sementara itu, Pengarah Hospital Ampang, Datin Dr. Aishah Ahmad Makinuddin berkata, setakat hari ini, tiga mangsa termasuk dua daripada mereka yang dipotong sebelah kaki masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan kesemua mangsa itu dalam keadaan stabil.

Sementara itu, enam lagi mangsa, katanya, telah ditempatkan di wad biasa.


KE MANA HILANGNYA KERAJAAN NEGERI SELANGOR!!!!

PM, isteri luang masa lawat tapak tragedi tanah runtuh

Posted: 24 May 2011 01:11 AM PDT

24/05/2011 12:57pm

KUALA LUMPUR 24 Mei – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor meluangkan masa melawat tapak kejadian tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Taqwa di Hulu Langat dekat sini hari ini.

Mereka, yang tiba di tanah air selepas pulang dari lawatan ke Amerika Syarikat, dan disertai dua anak mereka terus bertolak ke lokasi kejadian selepas mendarat di lapangan terbang Subang pagi tadi. – Utusan

DunSemarang

Posted: 24 May 2011 01:15 AM PDT

DunSemarang


Jadikan IKTIBAR wahai MELAYU

Posted: 23 May 2011 05:14 AM PDT

SAMBUTAN HARI ULANG TAHUN UMNO KE 65 DI PWTC KUALA LUMPUR

Posted: 23 May 2011 03:30 AM PDT

AJK UMNO BAHAGIAN AYER HITAM BERSAMA-SAMA DENGAN PEMIMPIN UMNO MSIA
MEMBACA YASIN, TAHLIL DAN DOA SELAMAT SELEPAS MENUNAIKAN SOLAT MAGRIB
DAN SOLAT HAJAT DI SURAU TINGKAT 4 PWTC

KUALA LUMPUR 11 MEI 2011 – SAMBUTAN HARI ULANG TAHUN UMNO KE 65 PADA 11 MEI 2011 DI SAMBUT SEDERHANA TETAPI PENUH BERMAKNA. PARA JEMPUTAN DAN PEMIMPIN UMNO HADIR PADA JAM 6.45 PETANG DAN MENDIRIKAN SOLAT MAGRIB BERJEMAAH BERSAMA-SAMA Y.A.B. DATO SERI PRESIDEN UMNO. SELEPAS ITU DIRIKAN SOLAT HAJAT DAN DIIRINGI DENGAN BACAAN YASIN, TAHLIL DAN DOA SELAMAT YANG DI PIMPIN OLEH YB MEJAR JENERAL(B) DATO SERI JAMIL KHIR BAHAROM MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI. SELEPAS SOLAT ISYAK, Y.A.B DATO SERI PRESIDEN MENYAMPAIKAN AMANATNYA YANG ANTARA LAIN MENYERU SUPAYA SEMUA AHLI UMNO BERSATU MENGHARUNGI SERANGAN MUSUH NEGARA YANG INGIN MELIHAT NEGARA MALAYSIA HANCUR DAN KUCAR KACIR.YB DATO MUKRIZ TUN MAHATHIR MENGABIL KESEMPATAN BERMESRA DENGAN DELEGASI
DARI PERGERAKAN PEMUDA BHG AYER HITAM DI MAJLIS SAMBUTAN ULANG TAHUN UMNO
KE 65 DI PWTC KUALA LUMPUR PADA 11 MEI 2011.
(Terima Kasih.Sumber berita, Teks dan Foto dari S/UBAH Halid Saat)

Pemuda Johor Bahru

Posted: 23 May 2011 09:40 PM PDT

Pemuda Johor Bahru


PERTANDINGAN BOWLING ANTARA PEMUDA CAWANGAN BAHAGIAN JOHOR BAHRU

Posted: 23 May 2011 05:29 PM PDT

Pertandingan Bowling anjuran Pemuda UMNO Cawangan Bandar Baru UDA ini akan berlangsung pada 04hb. JUN 2011 di Pusat Bowling Leisure Mall dan pihak penganjur menghadkan tiga puluh dua (32) pasukan sahaja pada pertandingan tersebut. Setiap pasukan yang bertanding akan menerima GOODIES BAG setiap seorang.

Yuran pendaftaran bagi pertandingan tersebut dikenakan sebanyak RM100.00 bagi setiap pasukan dan tarikh terakhir yuran pendataran adalah pada 03hb. JUN, 2011.

Untuk sebarang pertanyaan dan keterangan lanjut sila hubungi pada nombor telefon yang tertera di bawah ini : -

1)  Encik Razalee Bin Md Munasir [013-7642082]

2)   Encik Ibrahim Bin Rashid (Atan) [017-7624610]

Penyertaan awal adalah digalakan.

Download > borang

Share/Save/Bookmark

umno bahagian cheras

Posted: 23 May 2011 01:40 PM PDT

umno bahagian cheras


Orang Melayu sanggup jadi calon DAP adalah pengkhianat bangsa - Syed Ali

Posted: 23 May 2011 05:18 AM PDT

ORANG Melayu yang sanggup menjadi calon Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang mewakili DAP adalah pengkhianat kepada bangsa, agama dan tanahair, tegas Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee.


Ini katanya, DAP merupakan sebuah parti yang memperjuangkan politik rasis dan bercita-cita untuk melenyapkan ketuanan Melayu di negara ini.


"Mana-mana orang Melayu yang sanggup jadi calon atas tiket DAP adalah mereka yang sanggup menggadaikan harga diri dan masa depan umat Melayu kerana kepentingan peribadi," ujarnya.


Beliau turut menyifatkan orang Melayu yang sanggup menjadi abdi politik kepada DAP sahaja yang tergamak berbuat demikian.


Syed Ali mengingatkan, strategi DAP itu juga bertujuan untuk memecahbelahkan perpaduan orang Melayu dan umat Islam.


Menurut beliau lagi, tiada asas yang kukuh bagi mereka untuk mendakwa bahawa DAP berkonsepkan sebuah parti pelbagai kaum kerana rekod perjuangan parti itu jelas bertujuan melenyapkan penguasaan orang Melayu dalam politik.


"Sejak awal kelahirannya, DAP sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan ketuanan Melayu termasuk institusi Raja-Raja Melayu dan agama Islam," tegasnya.


Malah tegas beliau, DAP selama ini memperjuangkan kepentingan satu kaum sahaja walaupun pada dasarnya negara ini mempunyai pelbagai kaum dan etnik.


Oleh sebab itu katanya, beberapa pemimpin DAP sebelum ini secara terbuka mencabar kedudukan Raja-Raja Melayu dan kandungan Perlembagaan Persekutuan.


"Oleh sebab itu, jika ada mana-mana orang Melayu yang sanggup jadi pak turut DAP dengan menjadi calon parti itu pada PRU akan datang, turut bertanggungjawab menghancurkan masa depan generasi Melayu dan kesucian agama Islam," tegasnya lagi.


Sehubungan itu, Syed Ali bersependapat dengan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam yang menegaskan DAP tidak akan memperjuangkan kepentingan Melayu walaupun ada orang Melasyu yang diletakkan bertanding atas tiket DAP.


"Apa yang diluahkan oleh Mohd. Ali adalah realiti yang berlaku hari ini kerana DAP merupakan parti perkauman untuk kepentingan satu kaum sahaja," ujarnya.


Tambah Syed Ali lagi, Pakatan Rakyat (PR) yang didalangi oleh DAP jelas gagal menunaikan tanggungjawab mereka untuk membantu meningkatkan kesejahteraan hidup orang Melayu terutama di Selangor.


Katanya, kedudukan orang Melayu di Selangor semakin terabai apabila DAP menerusi PR menguasai negeri itu selepas PRU ke-12 yang lalu.


Beliau mendakwa, walaupun PKR dan PAS turut berkongsi kuasa di Selangor, tetapi hakikatnya DAP yang lebih berkuasa mencorakkan sistem pentadbirannya.


" Bersama PR pun DAP yang lebih berkuasa, inikan pula orang Melayu yang hanya menjadi patung DAP ingin bersuara membela nasib dan masa depan bangsanya," jelas beliau.


Beliau bimbang, strategi DAP ini jika tidak diperangi habis-habisan dikhuatiri akan memberi impak bersar kepada senario politik negara di masa akan datang.


"Saya khuatir, inilah perancangan halus DAP untuk menjadikan Melayu terutama umat Islam merempat di tanahairnya sendiri," tegasnya.

Video seks ; Anwar perlu contohi pemimpin pembangkang Turki – Syed Ali

Posted: 22 May 2011 08:45 PM PDT

DATUK Seri Anwar Ibrahim perlu mencontohi 10 pemimpin pembangkang Turki yang meletakkan jawatan ekoran skandal video seks dan peras ugut, kata Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee.


Menurut beliau, pemimpin kanan parti pembangkang Turki, Parti Pergerakan Nasionalis (MHP) sanggup meletakkan jawatan kerana mereka mengambil tanggungjawab di atas apa yang mereka lakukan.

Justeru itu tegasnya, Anwar yang juga Penasihat Umum PKR harus meletakkan jawatan secara terhormat berikutan isu moral yang dihadapinya, iaitu kes pertuduhan meliwat dan dikaitkan dengan video seks membabitkan pelacur asing.

"Jika Anwar mempunyai moral yang tinggi, beliau sudah lama meletakkan jawatan termasuk sebagai ketua pembangkang di Parlimen kerana maruahnya sudah begitu teruk dan memalukan seluruh pemimpin parti pembangkang di negara ini," tegasnya.

Beliau berkata, soal Anwar bersalah atau tidak bukan isu besar tetapi dari segi moralnya beliau sepatutnya sudah lama meletakkan jawatan kerana kredibiliti beliau sebagai pemimpin politik sudah tercalar.

Katanya lagi, keengganan Anwar meletakkan jawatan walaupun didesak oleh pelbagai pihak menunjukkan beliau mempunyai agenda peribadi dan terlalu gilakan jawatan terutama untuk menjadi Perdana Menteri.

Akhbar tempatan hari ini melaporkan 10 pemimpin utama pembangkang, termasuk Timbalan Pengerusi MHP, Osman Cakir meletakkan jawatan ekoran pendedahan video peras ugut dan seks.

Mereka juga menarik diri daripada dicalonkan bertanding sebagai calon parlimen pada pilihan raya umum Turki pada 12 Jun ini.

Menurut Syed Ali lagi, walaupun perbuatan pemimpin pembangkang Turki menyalahi undang-undang, tetapi keberanian mereka meletakkan jawatan harus diberikan pujian.

"Mereka lakukan perbuatan yang menyalahi undang-undang dan sanggup meletakkan jawatan malah enggan dicalonkan sebagai ahli parlimen, jadi Anwar juga sepatutnya belajar daripada mereka," jelasnya.

Sebaliknya kata Syed Ali, Anwar mengeksploitasikan kes liwat dan video seks bagi tujuan meraih sokongan politik dengan menyalahkan pemimpin UMNO.

"Inilah manusia yang langsung tidak ada prasaan malu. Anwar tuduh kononnya pemimpin UMNO lakukan kospirasi, sebenarnya beliau semakin terdesak," tegasnya.

Dr Mohamad Khir Toyo

Posted: 23 May 2011 09:03 AM PDT

Dr Mohamad Khir Toyo


Inflasi: Kerajaan Buat Rakyat Pening Lalat

Posted: 23 May 2011 01:50 AM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut