Rabu, 25 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 25 May 2011 07:16 AM PDT

Dd i n b u n g a


BN TAMBUN LANCARKAN MISI "SATU MATLAMAT, SATU PASUKAN, SATU KEMENANGAN"

Posted: 24 May 2011 09:22 PM PDT











PERSEDIAAN BAGI MENGHADAPI PILIHANRAYA UMUM KE 13, BN KAWASAN TAMBUN TELAH MEMUTUSKAN SEBULAT SUARA DIDALAM MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN SELEPAS USUL DIBENTANG DAN DIBAHASKAN OLEH 10 ORANG PERWAKILAN BAGI MELANCARKAN MISI "SATU MATLAMAT, SATU PASUKAN, SATU KEMENANGAN".

"AMALAN 1MALAYSIA YANG TELAH KITA AMALKAN SEJAK 1992 LAGI YANG TELAH DITERIMA OLEH SEMUA KAUM IBARAT SATU KELUARGA MENJADI TERAS PERJUANGAN BN TAMBUN DAN ATAS LANDASAN INI YB DS AHMAD HUSNI HANADZLAH, PENGERUSI BN KAWASAN TAMBUN MENGATAKAN BAHAWA MISI SATU MATLAMAT, SATU PASUKAN SATU KEMENANGAN AKAN DIREALISASIKAN DAN YAKIN PERCAYA BAHAWA BN AKAN MENANG BESAR DI PRU13 NANTI", BELIAU MENGATAKAN SEMASA MEMBERI UCAPAN PENANGGUHAN DI MESYUARAT PERWAKILAN UMNO BAHAGIAN TAMBUN PADA 22 MEI 2011.

Komen Penulis,

Teman percaya dengan apa yang telah dilakukan secara berterusan sejak 1992 lagi, konsep 1Malaysia di amalkan, malah penerimaan kaum - kaum lain seperti Cina, India, Masyarakat orang Asli di kawasan Tambun, malah apa yang telah dikatakan telah dikotakan dengan pembangunan yang pesat berlaku di Kawasan Parlimen Tambun, teman percaya Tambun boleh di wajar di labelkan sebagai Kubu kuat BN dalam Negeri Perak dan dalam daerah Kinta.

Kawasan Melayu dijaga rapi, kawasan cina didampingi, kawasan India di masuki dan kawasan masyarakat orang asli dilawati berterusan tanpa jemu oleh ketiga - tiga Wakil Rakyat seperti YB DS Ahmad Husni selaku Ahli Parlimen Tambun, YB dato Nadzri Ismail sebagai ADUN Manjoi dan YB Dato Rusnah Kassim sebagai ADUN Hulu Kinta, teman percaya pembangkang tiada tempat di Parlimen Tambun dan ini harus dijadikan contoh oleh semua pimpinan BN diseluruh negara, memberi khidmat tanpa mengira kaum, tanpa mengira masa, tanpa mengira parti dan berterusan tanpa bermusim.

bumiyang

Posted: 25 May 2011 03:38 AM PDT

bumiyang


DAP dan PKR Bakal Berkubur???

Posted: 25 May 2011 01:30 AM PDT

Cadangan Pengharaman Seumur Hidup Untuk Pengarah Syarikat dan Syarikat?

Posted: 24 May 2011 05:30 PM PDT

Kerajaan Negeri Kelantan Membela Nasib Rakyaat???

Posted: 24 May 2011 05:30 AM PDT

tunku

Posted: 25 May 2011 03:27 AM PDT

tunku


Kelantan Encourages Construction Of Syariah-compliant Hotels

Posted: 25 May 2011 12:00 AM PDT

KOTA BAHARU, May 25 (Bernama) -- Kelantan encourages the establishment of hotels in the state provided they comply with the stipulated regulations, Deputy Menteri Besar Datuk Ahmad Yacob said.
He said hotels should not be a place for entertainment and vice activities which could tarnish the name of the industry.
"We would rather risk not being popular in the hotel industry than allowing vice activities in hotels," he said in his speech at the opening of Tune Hotel here by the Crown Prince of Kelantan, Tengku Muhammad Faiz Petra.
Meanwhile, Tune Hotels chief executive officer Mark Lankester told a news conference that the new facility here brought the number of the company's hotels to 13, including two in Indonesia's Bali and one in London.
He said plans were underway to set up several more hotels including in Haadyai, Thailand and in Australia and the Philippines.

tunku : why don't the state government build a syariah compliant hotel first.let see what it is and how it works.we don't want it is just the name syariah compliant but people like mat sabu can escape having close proximity with someone wife in the hotel room.

anakbukitgantang says

Posted: 25 May 2011 03:20 AM PDT

anakbukitgantang says


Desakan ultra kiasu Cina mencabar keistimewaan hak Melayu dalam Perlembagaan Persekutuan

Posted: 24 May 2011 04:18 PM PDT

Perlembagaan Persekutuan menetapkan bahawa orang Melayu, wajar diberikan hak istimewa sebagai pribumi.

Ini kerana sejurus selepas Merdeka , sejumlah 1 juta warga asing kelahiran China dan India diberikan taraf hak warganegara TANAP PROSES NEUTRALISASI seperti yang berlaku di Amerika Syarikat.

Tunku Abdul Rahman dalam ucapannya berkata bahawa warganegara Malaysia keturunan Cina dna India wajar bertolak ansur kerana kaum pribumi iaitu Melayu telah berkompromi dan memberikan hak warganegara kepada mereka.

Selain itu kebanyakan kaum pribumi maseh inggal di kawasan pendalaman dan mempunyai kemudahan sekolah yang dhaif berbanding mereka yang tinggal di bandar. Pendapatan is rumah keluarga pribumi juga kurang berbanding dengan pendapat isi rumah kaum Cina dan India. Oleh itu kemudahan tuisyen dan sebagainya tidak mampu dinikmati oleh kaum pribumi berbanding kaum lain.

Tindakan mengiktiraf kekangan keadaan yang membantut performance dalam pelahjaran bukan sahaja dilakukan oleh Kerajaan Malaysia tapi juga oleh  Kanada. Di sana pelajar dari kawasan pendalaman prairie diberi kelonggaran memasuki university dengan kelulusan Grade 12 berbanding pelajar dari province yang lebih maju seperti Ontario yang perlu lulus Grade 13 sebelum masuk university.

Begitu juga kelonggaran mata bagi pemberian biasiswa wajar diberikan kepada pelajar pribumi (yang kemudiannya di kenali sebagai Bumiputera) kerana mereka menghadapi lebih kekangan hidup untuk berjaya dalam peperiksaan umum SPM. Malah banyak  kes terjadi di mana pelajar Bumipoutera yang berjaya mendapat  7A dan 8 A tidak berjaya mendapat biasiswa kerana tindakan beberapa pelajar memanipulasi sistem pemilihan dengan mengambil matapelajaran pilihan yang berlebihan di peringkat SPM.

Kerajaan dan JPA perlu bertegas dalam pemberian biasiswa dan berpegang kepada polisi sedia ada. Polisi Dasar Pembangunan Malaysia adalah kesinambungan Dasar Ekonomi Baru dan ia adalah alat social engineering bagi menyeimbangkan semula pembahagian kekayaan antara kaum di Malaysia. Tanpa pembahagian kekayaan yang adil dan saksama maka social time bomb iaitu peristiwa 13 Mei 1969 akan meletus lagi.

Jangan jadikan HAK KEISTIMEWAAN PRIBUMI (PELAJAR BUMIPUTERA) yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai gadaian kerana tdesakan golongan ultra kiasu.

Namun hari ini  ini MCA mencuba sarung  DAP dan menidakkan Perlembagaan Persekutuan. Kenyatan tidak bertanggungjawab dan tidak menilai peruntukan Perlembagaan Persekutuan tidak sepatutnya datang dari mulur seorang menteri kabinet kerajaan yang memerintah.

Baca petikan berita ini

Dakwaan Ka Siong tidak berasas-Oleh MOHD. KHUZAIRI ISMAIL
pengarang@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 24 Mei – Dakwaan bahawa berlaku salah guna kuasa di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) berhubung peruntukan tempat dan biasiswa ke universiti adalah tidak berasas.

Ini kerana, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, pemberian biasiswa dibuat berdasarkan kriteria yang ditetapkan oleh kerajaan dan dikendalikan oleh mereka yang profesional.

"Dalam soal pemilihan ini, JPA hanya bertindak sebagai penyelia dan sesi temu duga dijalankan oleh mereka dari latar belakang akademik yang tinggi serta pelbagai kaum.

"Malah, pemberian biasiswa ini juga terlebih dahulu akan dibentangkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk penilaian dan kelulusan sebelum dilaksanakan," katanya pada sidang akhbar di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kritikan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong dan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek bahawa wujud salah guna kuasa di JPA berhubung perkara itu.


Ka Siong mendakwa 363 pelajar yang memperoleh kesemua A+ gagal mendapat biasiswa meskipun Perdana Menteri tahun lalu bersetuju agar kesemua pelajar yang mendapat 8A+ dan ke atas mendapat biasiswa JPA.

Mohamed Nazri menambah, sebagai seorang timbalan menteri, Ka Siong sepatutnya mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu secara terus dengan beliau dan bukannya membuat kenyataan menerusi media.

Malah, katanya, Ka Siong juga sepatutnya membangkitkan perkara itu di Parlimen kerana mereka mempunyai wakil dalam Kabinet.


"Tindakan beliau mengkritik dari luar menimbulkan persoalan adakah beliau membangkitkan isu ini kerana keprihatinan terhadap nasib pelajar-pelajar atau kerana kepentingan politik?" soal beliau.





Politik Harian

Posted: 25 May 2011 03:19 AM PDT

Politik Harian


Gempak House PK Kena Cili Gunung Berapi: Harga RON95 Kekal

Posted: 25 May 2011 02:03 AM PDT

Tajuk je gempak sebenarnya! Jangan marah papedom House PK badan berbulu.... Kha kak kah!

Syabas diucapkan kepada Pemuda Umno Malaysia dibawah pimpinan Khairy Jamaluddin yang sentiasa mempejuangkan isu rakyat dimana hari ini kerajaan mengumumkan tiada kenaikan harga RON 95, diesel dan LPG.

Semoga Pemuda Umno akan terus menjadi tonggak Juara Rakyat.

Sementara itu ketuanya Khairy mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri YAB Dato' Sri Mohd Najib Razak kerana mendengar suara rakyat. Baca lagi...

Pemuda Gesa Isu Produk Makanan Halal Diberi Perhatian Serius

Posted: 24 May 2011 11:50 PM PDT

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata pergerakan itu terkejut dengan laporan pendedahan Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia mengenai penemuan asid deoksiribonukleik (DNA) babi di dalam bahan ramuan Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder yang digunakan syarikat Puratos Malaysia Sdn. Bhd.

Bahkan, menurut beliau lagi, kejutan berganda menyusur dengan dakwaan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM, bahawa bahan-bahan tersebut dikatakan digunakan oleh sebuah rangkaian kedai francais makanan yang terkenal di Malaysia dengan langganan ramai dari masyarakat Islam. Baca lagi...

Tian Chua Hilang Kelayakkan Sebagai Ahli Parlimen Batu?

Posted: 24 May 2011 08:42 PM PDT


Ahli Parlimen Batu dari PKR, Tian Chua dilihat sudah hilang kelayakan untuk menyandang kerusinya walaupun mahkamah yang mendengar rayuannya telah mengurangkan denda daripada RM3,000 kepada RM2,000.

Sebagai contoh katanya, dalam kes Ahli Parlimen DAP kerusi Menglembu Fan Yew Teng mengemukakan kes saman ke atas setiausaha Dewan Rakyat pada 1975. Baca lagi...

HERO KECIK

Posted: 25 May 2011 01:43 AM PDT

HERO KECIK


Kerja Pakatan Haram

Posted: 24 May 2011 10:44 PM PDT



Tanah Runtuh, Sebab Tuhan Nak Sultan Kaya Turun.... memang kimak tul la sapa yang buat nie... Memang Anjing...

Minyak Modal Pembangkang

Posted: 24 May 2011 09:56 PM PDT



Khas Kepada Pelakon Seks dan Peliwat



Penyelarasan subsidi minyak dan barang kawalan yang lain sedang ditunggu-tunggu oleh pembangkang sekarang. sekiranya kerajaan mengumumkan akan selaraskan subsidi dengan mengurangkan minyak atau pun barangan lain, masa tu la pembangkang pastinya bersuara.

Senang sahaja ayat dia.. Kita kerajaan yang adil pada Rakyat akan sentisa bersama rakyat, sebagai sebuah negara pengeluar minyak dunia tidak sepatutnya menaikkan harga minya. Walaupun 5 sen ke seposen ker... adakah nilai 10 sen itupun kerajaan nak daripada Rakyat. lebih kurangla kot....


pakatan hanya mahu popular dimata rakyat sehingga apa ke benda yang kerajaan buat semuanya salah dimata mereka. Semua yang kerajaan BN buat adalah zalim. Tapi perlu diingat, apa ke benda yang kerajaan pakatan buat semuanya mulia dimatanya tanpa menghiraukan masalah rakyat. Lihat sahaja apa dh jadi dengan negeri dibawah kerajaan pakatan. Semua rakyat peneng, selangor dan lain2 negeri sudah merasa terseksa berada bibawah kerajaan pakatan....


Inilah hadiah yang diberikan oleh Kerajaan pakatan kepada mereka-mereka yang mengundi Pakatan sehingga apa yang berlaku sekarang adalah teramat kejam. bak kata orag pandai makan pandai simpan.. pandai UNDI Pakatan bawa ke MATI.... kebodohan memberi undi telah membawa padah.


pakatan hanya menunggu untuk menjadi popular dan sangat popular dimata rakyat dengan memainkan isu pengurangan subsidi. bagi mereka lebih baik selamatkan maruah peliwat dan penzina daripada menyelamatkan Malaysia daripada malapetaka PAKATAN.....

Pakatan Suka Makan Secret Resipe

Posted: 24 May 2011 08:15 PM PDT





Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011 yang diadakan pada 12 Mei 2011 telah memutuskan permohonan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) adalah tidak berjaya berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi dalam bahan ramuan ( Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder ) yang digunakan syarikat tersebut.


Puak2 Pakatan suka makan kat secret resipe ker? kalau diorg suka makan kat sini, tak mustahil la jadi pengikut setia Anwar Ibrahim dengan memBABI buta sahaja. Sokong semua tindakan yang dilakukan oleh Anwar, tanpa memikirkan dengan waras adakah tindakan itu betul atau pun tidak. main sondol jer... Tak kira la liwat ker berjuboo ker... tetap tak salah n yg salah hanyala BN.


Kena sikap menyondol mengikut sahaja tanpa bantahan... adakah ini sifat binatang bernama BABI. kalau makan makanan yang ada BABI pun boleh jadi perangai BABI ker.. Harap2 tak jadi BABI....

Sahabat-Gunung

Posted: 25 May 2011 01:34 AM PDT

Sahabat-Gunung


Tiga Tahun Cukup Membuktikan Melayu Di’anak-tiri’ Di Pulau Pinang

Posted: 25 May 2011 01:28 AM PDT

Sampai bila Melayu Pulau Pinang Akan Ditindas?

Cukuplah tiga tahun sahaja pemerintahan DAP di Pulau Pinang, segala tindakan dan dasar-dasar yang mereka laksanakan membuktikan bahawa mereka sedang berusaha 'mengeluarkan' orang Melayu dari Pulau Pinang khususnya di 'pulau'.

Ketua Pergerakan Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang, Nor Hafizah Othman berkata, kejadian dua lagi peniaga Melayu yang diarahkan mengosongkan premis perniagaan mereka di Batu Ferenggi semalam seakan-akan mereka membuktikan, DAP memang tidak perlukan Melayu dan tidak akan membiarkan orang Melayu khususnya untuk mencari rezeki di Pulau Pinang.

"Cukup tiga tahun rakyat di Pulau Pinang ditindas dan ditipu. Cukuplah selama ini, ramai yang terpedaya dengan pelbagai janji yang ditaburkan dan selepas tiga tahun berlalu, inilah realiti yang harus diterima orah rakyat Pulau Pinang khususnya orang Melayu bahawa kita ditindah dan dikhianati di sini.

Sehubungan dengan itu, Kerajaan negeri DAP hari ini dicabar untuk berterus terang dengan segera memberi penjelasan apakah mereka sebenarnya mengamalkan konsep 'Hitlerisme' yang mengutamakan kaum-kaum tertentu walaupun sebelum ini kerajaan DAP Pulau Pinang selalu melaung-laungkan kononnya mengamalkan pentadbiran bersih, cekap dan telus namun hakikatnya laungan itu sekadar retorik kosong semata-mata," ujarnya yang juga EXCO Pergerakan Puteri UMNO Malaysia.

Sehubungan dengan itu, ujarnya orang Melayu harus kembali bersatu dan sedar bahawa kita sedang dianak-tirikan bukan sahaja dari segi penafian hak untuk mencari rezeki yang halal di Pulau Pinang, malah kita juga sedang dinafikan untuk memiliki hartanah atau kediaman yang mampu dimiliki kerana kerajaan negeri lebih menumpukan mendirikan rumah-rumah mewah yang hakikatnya tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu.

Isu Gay, Lesbian, Biseksual : Pas Dibidas Jadi “Syaitan Bisu” Demi Anwar

Posted: 25 May 2011 12:27 AM PDT

Pas hari ini dibidas kerana sanggup menjadi "syaitan bisu" gara-gara terlalu taksub dan bersikap kepartian melampau hingga sanggup mengambil sikap berdiam diri hingga tidak bersuara demi kepentingan politik semata-mata.

Tokoh agama, Kap (B) Datuk Hj Mohd Najmuddin Elias Al-Hafiz berkata "kelunya" lidah pemimpin yang bergelar ulama di dalam parti yang melaung-laungkan perjuangan Islam itu amat mendukacaitakan kerana tidak berani menyanggah apa yang dituturkan oleh "idolanya", Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu lesbian, gay, biseksual serta kecelaruan gender baru-baru ini.

Tegas beliau, di manakah maruah pemimpin yang diagung-agungkan oleh penyokong mereka sebagai kepimpinan Islam dan kepimpimpinan ulama apabila sanggup berbuat demikian yang dikhuatiri bukan sahaja mencemarkan imej parti tersebut, malah akan memalitkan kepada Islam dan umatnya sendiri.

"Kalau setakat parti tak apalah…Ini apabila mereka sanggup berbuat demikian, imejnya bukan sahaja terpalit kepada Pas malah kepada Islam itu sendiri. Budaya sebegini amat mengecewakan kerana politik mengatasi kepentingan agama.

"Semua parti boleh berpolitik.. UMNO pun berpolitik dan begitu juga parti lain. Pas pun boleh berpolitik tetapi berpolitiklah dengan cara yang betul dan bukannya semberono. Hak dan d kebatilan seolah-olah tidak ada batasan. Apakah ini dinamakan perjuangan Islam tulen," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas sikap berdiam diri pemimpin Pas berhubung isu lesbian, gay, biseksual serta kecelaruan gender baru-baru ini yang dituturkan oleh Datuk Seri Anwar ketika menjawab soalan editor Yahoo! Malaysia semasa muncul sebagai panel untuk segmen interaktif Yahoo! Malaysia Question Time menerusi platform Cover It Live, Selasa lalu.

Najmuddin yang juga ADUN Batu Kurau seterusnya berkata beliau berdoa agar kepimpinan ulama Pas yang diwar-warkan oleh penyokong mereka hari ini diberikan hidayah dan menemui jalan kebenaran.

"Saya bimbang dan khuatir Pas akan terus hanyut dibuai mimpi indah bersama idolanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat seolah-olah memperalatkan Pas untuk kepentingan politik beliau sendiri.

"Insyaallah, sama-samalah kita berdoa agar pada satu hari nanti, Pas akan mendapat hidayah dan kembali kepada ajaran Islam sebenar dan berlandaskan syariat yang betul. Berpolitik boleh namun janganlah gadaikan Islam. Itulah harapan saya," katanya.

Ketua Pemuda Pas Pusat, Nasruddin Hassan sebelum ini mengesahkan bahawa beliau ada mendengar mengenai perkara itu melalui rakan-rakannya, tetapi belum meneliti sepenuhnya kenyataan Anwar.

Katanya, beliau tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan selagi tidak mendapat maklumat yang sebenar kerana bimbang ia akan menimbulkan masalah yang lebih besar.

"Saya ada dengar tapi belum sempat meneliti kerana sibuk dengan Muktamar Pas. Jadi, saya tidak boleh memberi sebarang komen lagi mengenai perkara ini," katanya. -MediaUMNO

PANEH MIANG

Posted: 25 May 2011 01:33 AM PDT

PANEH MIANG


Lawak Chua Soi Lek

Posted: 24 May 2011 08:22 PM PDT

1. Kami asalnya nak tulis artikel perihal ekonomi, tapi bila terbaca kenyataan lawak Chua Porno Lek, kami merasakan patut ada yang mengulas berkenaan isu yang diutarakan.

2. Chua dengan nada tegas meminta (atau sebenarnya mengugut?) Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menganugerahkan biasiswa ke luar negara kepada 300 pelajar terbaik Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tanpa perlu melalui proses temuduga sepertimana yang diamalkan sekarang. Seterusnya, Chua menegaskan pemberian biasiswa itu haruslah berasaskan merit.

3. Apa cerita disebalik ketegasan Chua yang mahukan pemberian biasiswa berasaskan merit? Jawapannya, sebab Chua tahu jika pemberian biasiswa diberi berasaskan merit, maka sudah tentulah ramai kaum Cina yang akan dapat biasiswa kerajaan.

4. Pencapaian pelajar pribumi berbanding pelajar Cina terutamanya, tidak akan memungkinkan anak-anak pribumi ini layak memperolehi biasiswa seandainya meritokasi dijadikan sandaran. Sudah menjadi rahsia umum ramai pelajar Cina yang memperolehi markah 100% dalam hampir ke semua kertas peperiksaan utama negara, sama ada PMR, SPM, mahupun STPM.

5. Cuma statistik pencapaian akademik sebenar ini tidak didedahkan kepada umum kerana mungkin kerajaan nak bagi peluang kepada anak-anak Melayu 'perasan pandai' dan merasakan bahawa mereka selama ini sememangnya layak masuk universiti walaupun realitinya pencapaian mereka terkebelakang berbanding anak-anak Cina. Itupun masih ramai anak Melayu yang 'gembira' menentang kerajaan semenjak masih menuntut sehinggalah sesudah berkerjaya. Spesis anak-anak Melayu tak kenang budi.

6. Maaflah, menyimpang sikit.

7. Apa yang kami cuba nak sampaikan di sini, jika meritokrasi dijadikan ukuran sepenuhnya dalam pemberian biasiswa kerajaan, realitinya ramai anak Melayu tidak akan berpeluang memperolehinya, jauh sekali impian bergelar mahasiswa.

8. Jadi Chua sepatutnya tidak meminta yang bukan-bukan. Pribumi ini dijamin haknya dalam perlembagaan, Perkara 153 dan Perkara 161(A).

9. Jika dibandingkan kekuatan ekonomi yang dimiliki kaum Cina, ramai yang mampu menghantar anak mereka belajar ke luar negara tanpa memerlukan biasiswa kerajaan pun, berbanding anak Melayu yang masih ramai tidak berkemampuan.

10. Sudahlah ekonomi mereka 'sapu', biasiswa kerajaan yang sedikit untuk Pribumi itu pun masih Cina nak sakau? Berpada-padalah sikit.

11. Umum mengetahui bagaimana over protectivenya kaum Cina dalam sektor yang dikuasai mereka. Dalam dunia perniagaan, jangan haraplah Cina ni nak benarkan bangsa Melayu menguasai sektor yang telah mereka dominasi sekian lama. Syarikat-syarikat Cina masih lagi menyekat bangsa selain mereka untuk naik. Walau berdasarkan merit sekalipun, bangsa Melayu bijak yang bekerja di syarikat Cina, pasti tidak berpeluang untuk naik keperingkat yang lebih tinggi. Malah pekerja Melayu yang berijazah boleh saja diletakkan di bawah ketua Cina yang hanya memiliki diploma. Perkara sebegini masih banyak berlaku di syarikat-syarikat milik Cina. Itu belum masuk bab struktur gaji yang berbeza antara bangsa Melayu dengan kaum Cina walaupun jawatan keduanya setara. Inilah yang dinamakan diskriminasi terpimpin dalam syarikat milik Cina.

12. Itu baru cecite..cecite perihal syarikat, belum lagi masuk bab diskriminasi dalam persatuan yang dikuasai kaum Cina. Kami bagi contoh, Persatuan Renang Negeri Sembilan yang dikuasai kaum Cina. Ramai anak gadis Melayu yang berpotensi dalam sukan renang di negeri ini disekat potensi mereka hanya disebabkan pakaian. Anak gadis Melayu ini dihalang berenang menggunakan swimming suit muslimah, tetapi diarahkan berbikini jika mahu menyertai pertandingan renang. Penyudahnya, anak gadis Melayu yang berpontensi dalam sukan renang hanya mampu beraksi di peringkat kelab di sekolah, kerana hanya diperingkat itulah mereka berpeluang berenang menggunakan swimming suit muslimah. Nak pergi ke peringkat daerah atau negeri, puak-puak ultra kiasu akan menghalang dengan menggunakan alasan pakaian. Sedangkan pakaian renang muslimah ini sudah diiktiraf di peringkat antarabangsa.

13. Perhatikanlah sekeliling anda bagaimana diskriminasi Cina menyekat peluang Melayu dalam apa jua bidang. Tetapi kadangkala pelik juga memikirkan dalam kerajaan yang dikuasai oleh bangsa Melayu sendiri pun, masih ramai orang kita yang suka beri peluang kepada kaum lain untuk naik. Penyudahnya kita pulak yang diperintah oleh kaum dia.
.
14. Tak payahlah Wee Ka Siong nak keluar kenyataan konon MCA memperjuangkan nasib para pelajar cemerlang berasaskan merit dan bukannya kaum. Buat orang gelak saja. Umum pun tahu kenyataan itu hanyalah retorika dan hipokrit semata-mata.

15. JPA perlu tegas dalam hal ini. Kepada para pegawai kerajaan dan swasta bangsa Melayu, simpanlah sedikit perasaan sayang kamu itu kepada bangsa sendiri. Takkanlah itu pun nak kena bagitau kot!

Taipingmali (tm)

Posted: 25 May 2011 01:20 AM PDT

Taipingmali (tm)


Acid Man again

Posted: 24 May 2011 10:42 PM PDT

Gula-gula Pakatan Haprak

Posted: 24 May 2011 09:44 PM PDT

Program Perkasa

Posted: 24 May 2011 09:27 PM PDT

Contessa residents take fears to DBKL

Posted: 24 May 2011 09:16 PM PDT

HATA WAHARI menulis sewaktu otak dia belum sewel

Posted: 24 May 2011 09:10 PM PDT

Perak tarik minat tiga syarikat gergasi dunia-Dato Hamidah

Posted: 24 May 2011 09:02 PM PDT

Pengebumian Mangsa Tragedi Tanah Runtuh, Hulu Langat

Posted: 24 May 2011 08:56 PM PDT

Haram Pas makan duit kerajaan

Posted: 24 May 2011 08:16 PM PDT

Hindari serangan asid

Posted: 24 May 2011 05:52 PM PDT

Ka Siong vs Nazri Aziz

Posted: 24 May 2011 04:36 PM PDT

Kegiatan mengorek pasir secara haram perlu dipantau

Posted: 24 May 2011 09:38 AM PDT

Gobala Belasah Pandikutti @ SSDE Port Klang 1

Posted: 24 May 2011 08:33 AM PDT

BEGITULAH SIKAP PEMBANGKANG PAKATAN HAPRAK

Posted: 24 May 2011 07:59 AM PDT

Isu Lynas hanya mainan politik pembangkang

Posted: 24 May 2011 07:48 AM PDT

Masih banyak yang perlu dilakukan terhadap Hentian Pudu Raya

Posted: 24 May 2011 07:31 AM PDT

MSSM menutup tirai hari ini

Posted: 24 May 2011 06:00 AM PDT

Stesen Keretapi Kamunting dalam pembikinan

Posted: 24 May 2011 05:46 AM PDT

Fw: PENGHINAAN TERHADAP AGAMA ISLAM

Posted: 24 May 2011 03:25 AM PDT

Tanah runtuh: BN usah dakwa 'hero'

Posted: 24 May 2011 03:15 AM PDT

Gempa di Tawau Sabah

Posted: 24 May 2011 02:45 AM PDT

KOPI KALAU NAK SEDAP KENA BUBUH LEMAK BABI

Posted: 24 May 2011 02:12 AM PDT

Tanah melayu dilangar todak 1

Posted: 24 May 2011 01:58 AM PDT

PAPA GOMO

Posted: 25 May 2011 01:15 AM PDT

PAPA GOMO


Bodyguard Shukri Penasihat Sultan Muhammad Ke V Ugut Kutip Dan Potong Papa Gomo?

Posted: 25 May 2011 12:00 AM PDT




Bertitik tolak dari artikel pertama pada tanggal 4 May 2011 dengan tajuk Ratusan Ribu Wang Rakyat Lesap Di Samun Penasihat Sultan Kelantan? dan selepas itu Gomo susuli pula dengan artikel Sultan Kelantan Mahukan Infrastruktur Pembinaan Jalan? Isu Salahguna Kuasa Penaihat Sultan Guna Wang rakyat Macam Mana?

Dan pada tanggal 19 Mei 2011 yang mana tarikh sama dengan kenduri Arwah Ramli Mohammad Pengawal Istana Kelantan yang di tembak mati Gomo keluarkan artikel susulan dengan tajuk : Apakah Sultan Muhammad Ke V terlepas Pandang Aktiviti Penasihat Baginda?

Gomo menjalankan kewajipan sebagai seorang penulis Blogg yang akan mengeluarkan apa sahaja yang di lihat mempunyai asas yang kukuh dalam menyampaikan sesuatu berita kepada rakyat Malaysia. Begitulah juga dengan kes Anwar Ibrahim yang mana sehingga ke hari ini Gomo tetap menjelaskan kepada rakyat siapa itu Anwar Ibrahim Pengkhianat Agama Bangsa dan Negara.

Mungkin dalam isu Istana Kelantan agak berbeza dengan artikel politik kerana bahasa yang di gunakan adalah lebih kepada persoalan dan jawapan yang di tuntut oleh Gomo.

Gomo anak Kelantan dan lahir di Pasir Puteh Kelantan, nak kata kenal dengan Dato Shukri penasihat Sultan Muhammad ke V ini tidak lah sama sekali. Tengok muka nya secara berhadapan pun belum pernah berlaku walaupun Dato Shukri tempat nya di Pasir Puteh Kelantan.



Dalam isu Penyelewengan Wang pejabat tanah Jajahan Pasir Puteh Gomo perolehi salinan nya dalam emel. Maklumat yang datangnya dari Negeri Kelantan sendiri dan setelah Gomo nilai dan tanya kepada beberapa kenalan di pasir Puteh Kelantan maka pengesahan telah di buat memang ada penurapan jalan di lakukan.

Gomo keluarkan artikel tersebut dan meminta Tuanku Sultan Muhammad Ke V menyiasat apakah benar atau tidak Penasihat Tuanku telah melakukan penyelewengan dengan menggunakan Wang Rakyat. Satu soalan yang Gomo ajukan dan bukan satu Dakwaan kepada Dato Shukri.

Tapi semalam...........

Tak semena mena seorang lelaki menalifon Gomo dengan bahasa yang cukup angkuh dan bongkak ingin MENGUTIP dan MEMOTONG Gomo. Bila di tanya atas apa nak Kutip orang lelaki itu menjawap beliau adalah BODYGUARD DATO SHUKRI dan ianya adalah berkaitan artikel Penyelewengan Wang majlis Daerah yang Gomo keluarkan di dalam Blogg.

Malah lelaki tersebut memberitahu Lokasi rumah Gomo sekeluarga tinggal, tempat perniagaan Gomo dan memberikan satu UGUTAN kepada Gomo sekeluarga.

Apa salah Gomo? Apakah kerana artikel Penyelewengan Wang rakyat maka ada kumpulan samseng yang nak menyerang Gomo? Siapa di belakang samseng samseng ini? Dato Shukri Penasihat Sultan Muhammad Ke V?




Dari apa yang di laporkan oleh Lelaki yang menggugut Gomo beliau menyatakan BODYGUARD KEPADA DATO SHUKRI. Emmmm Betul ke Dato Shukri hantar Samseng?

Jika benar Dato Shukri tak terlibat dalam menyelewengankan Wang Pejabat tanah Kelantan kenapa nak gundah gulana? Kenapa kelam kabut? Jika tidak lakukan penyelewengan jelaskan kepada rakyat dan buktikan yang anda tidak menggunakan Wang Majlis Tanah Pasir Puteh.

Tapi kalau tanya Gomo sekarang ni jelas dan nyata ada hal yang membuatkan Dato Shukri Penasihat Sultan Kelantan Kelam Kabut sampai Gomo di Ugut. Tepuk Dada tanya sendiri dalam hati kenapa GEGE satu Pasir Puteh isu Wang Majlis Daerah yang di gunapakai ni.

TIMBANG DARAH SUKAT DAGING!!!
GOMO ANAK KELANTAN!!!
NOK GOCOH KO?


Buat Dato Shukri Penasihat Sultan Kelantan, BERANI KERANA BENAR!!!


Psssttt.....Laporan Polis yang di laporkan Malam ni menyusul buat pembaca....


Daulat Tuanku Sultan Ismail Petra

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Titah Sultan Muhammad Ke V Setahun lalu Tidak Membantu Keluarga Si Mati

Posted: 24 May 2011 07:00 PM PDT




Al Fatihah buat pengawal Keselamatan Tuanku Sultan Muhammad ke V yang di tembak sehingga meninggal dunia pada tarikh 1 Mei 2010. Pada tanggal 1 Mei itu pengawal Keselamatan Istana itu di tembak dan kemudiannya pada tanggal 19 Mei 2010 pengawal meninggal dunia akibat kecederaan parah yang di alaminya.

Setahun sudah berlalu dan Penembak yang menyebabkan Ramli Mohamad yang waktu kejadian berumur 50 tahun masih lagi Gagal di kesan dan di dakwa oleh pihak PDRM. Bagaimana pula keadilan buat isteri arwah dan lima orang anak nya?



Pihak PDRM sejurus kejadian di laporkan telah menangkap tukang masak peribadi Tengku Muhammad Fakhry iaitu Mohd Rusdee Hassan@Thopearoh, 46, atau Chef Dee pada 12 Mei 2010, kira-kira jam 3 pagi dan Mohd Salleh@Abd Ghani Ismail, tanpa menyebut tarikh dan waktu ditangkap.

Tidak ada sebarang pertuduhan di kenakan ke atas suspek yang di tangkap ini walaupun Reman selama berhari hari di jalankan ke atas kedua dua suspek.

Pada 19 Mei 2010 Pemangku Raja Kelantan waktu itu Tengku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra yang kini Sultan Muhammad ke V telah menitahkan agar pihak PDRM mengutamakan kes ini bagi mencari pembunuh nya.

Satu Inkues di adakan bagi mencari pembunuh Ramli Mohamad dan pada tanggal 21.04.2011 Inkues mengesahkan bahawa senjata milik tengku Temenggong Tengku Fakhry tidak sepadan dengan peluru yang menembak mati Pengawal Istana.

Setahun telah berlalu sejak pemergian Arwah Ramli Mohamad dan pihak PDRM juga sehingga kini masih lagi Gagal mencari pembunuh nya.

Gomo tidak menyalahkan pihak PDRM dalam isu pembunuhan pengawal Istana ini kerana Gomo faham bukan mudah untuk mengesan penjenayah apatah lagi hendak menuduh seseorang di mahkamah. Lihat sahaja Anwar Ibrahim sebagai contoh, Air Mani nya dalam dubur Saiful Bukhari pun masih susah nak di dakwa dan di hukum.

Namun Gomo berminat ingin mengetahui bagaimana perkembangan semasa dalam kes Pembunuhan pengawal Keselamatan istana ini? Apakah siasatan telah di tutup setelah Inkues yang di adakan juga gagal mengesan pembunuh nya? Atau pun kertas siasatan masih di buka?



Dan di dalam kronologi ini Gomo lihat suspek lebih tertumpu kepada pihak Tengku Fakhry yang mana dua orang Tukang masak Tengku Fakhry di jadikan suspek utama malah senjata api Tengku Fakhry juga di rampas dan di jadikan bahan bukti untuk Inkues siasatan.

Setelah dua orang tukang masak Tengku Fakhry di bebaskan apakah ada lagi tangkapan susulan? Apakah selain dari Dua orang tukang masak itu pihak PDRM mempunyai suspek suspek yang lain?

Pernahkah pihak Polis keluar dari skop kebiasaanya dengan mencari suspek di sebelah pihak yang satu lagi? Kerana di dalam hal ini jelas mengambarkan kesalahan di letakkan kepada pihak Tengku Fakhry dan suspek suspek juga adalah di sebelah Tengku Fakhry. Bagimana dengan sebelah sana? Tiada suspek? Tiada maklumat?

Setahun sudah berlalu dan Titah Sultan Muhammad ke V juga di lihat tidak berupaya memberikan kesan kepada siasatan mencari Pembunuh Ramli Mohamad. Anak anak arwah dan juga isteri sehingga ke hari ini masih menunggu untuk melihat siapa pembunuh kepada Ayah mereka.

Harapan agar Pihak Polis dapat melihat dari setiap sudut dalam penyiasatan kes Ini bagi memberikan keadilan kepada Anak anak Arwah. Malah pihak Polis sewajarnya melihat kembali kedua dua pihak dan bukan hanya mensasarkan ke arah satu pihak semata mata.


Kadang kadang bila seseorang itu mati maka ianya memberikan kelebihan kepada seseorang, Simpati yang datang memberikan keuntungan dalam meneruskan agenda seperti yang di rencanakan.


Psssttt...jam 3.30 petang ni lagi panas......Hati Gua sudah Panas...


LINK BERKAITAN

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PengawalIstanaKelantanyangparahditembak_meninggalduniapagiini/Article/

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0519&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_26.htm

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/SenjatamilikTengkuFakhrytaksepadanpelurukestembak/Article


Daulat Tuanku Sultan Ismail Petra


UMNO ITU ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Minyak Malaysia Termurah Di Asean Namun Ku Tak Peduli Semua Itu

Posted: 24 May 2011 06:00 AM PDT


Yang Benar Dan Tetap Benar


Benar dan sememangnya Benar harga minyak di Malaysia adalah yang di antara yang terendah di dalam Dunia apatah lagi di kalangan negara negara Asean. Hal ini memang memberikan satu keuntungan buat Rakyat Malaysia yang bergantung harap kepada kerajaan Malaysia dalam mengekalkan subsidi minyak petrol terutama RON95.

Namun sekali lagi Gomo nak tegaskan kepada Kerajaan Malaysia. Biar sekarang ini minyak rendah sekalipun di kalangan negara negara lain namun Janji Kerajaan untuk mengekalkan harga RON95 dengan harga RM1.90 mesti di teruskan.



Bukan Rakyat yang minta Kerajaan Kekalkan harga Ron 95 tetapi Kerajaan sendiri yang berjanji kepada Rakyat bahawa Minyak RON95 tidak akan di Naikkan Tahun ini. Dan ini satu hal yang sewajarnya di pertanggungjawapkan oleh Kerajaan Malaysia.

Gomo suka menemplak kerajaan BN sendiri dari puak Pembangkang yang mengambil kesempatan dalam isu Kenaikan harga minyak. Biar kami para Blogger Pro Kerajaan menegur kerana Baik atau Buruk sesuatu yang berlaku juga akhirnya tercalit pada diri kami para Blogger Pro Kerajaan BN.

Sekali lagi buat Kerajaan Malaysia, Tolong Kekalkan harga Minyak Petron RON95 dan jika boleh Naikkan RON97 kepada semaksimun Mungkin. Biar jaga Rakyat yang kurang pendapatan. Yang pakai Kereta Besar tu dia kenalah keluar duit lebih.


Psssttt...Ada baiknya kita menegur dari Pembangkang yang mengambil kesempatan di atas isu ini,.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

RAPERA ..

Posted: 25 May 2011 01:06 AM PDT

RAPERA ..


SHOWDOWN 2011 TV8 - STREET DANCING !!!

Posted: 24 May 2011 10:09 AM PDT

The Unspinners

Posted: 24 May 2011 11:40 PM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 24 May 2011 11:37 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Video PM dan Isteri Di Lokasi Tanah Runtuh Hulu Langat Semalam

Posted: 24 May 2011 09:38 PM PDT



Lihat juga aksi mesra PM pegang tangan isteri turun tangga... Cayalahhhh



PM ceriakan mangsa tanah runtuh - KOSMO






NAJIB dan Rosmah mendengar Mohd. Alauddin Sofri menceritakan mengenai kejadian tanah runtuh di Hospital Ampang semalam.


AMPANG - Kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor ke Hospital Ampang semalam ternyata membawa keceriaan kepada mangsa tragedi tanah runtuh Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat.
Mereka berada di hospital kira-kira 45 minit untuk bertanya khabar dan melihat keadaan mangsa-mangsa berkenaan.
Najib dan isteri yang tiba kira-kira pukul 1 petang disambut oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Timbalannya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Turut mengiringi ialah anak-anak Najib dan Rosmah iaitu Nor Ashman, 19, dan Nooryana Najwa, 22, serta rombongan Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti), Badan Amal dan Kasih Selangor (Kasih) serta Skuad Sayang Pergerakan Wanita UMNO.
Kehadiran Najib dan rombongan ke Wad 5D itu disambut dengan senyuman oleh mangsa-mangsa dan anggota keluarga mereka terutamanya Mohd. Aizat Khusairi Abdul Halim, 13, yang begitu teruja dengan kehadiran pemimpin nombor satu negara itu.
Najib sempat bertanya cita-cita Mohd. Aizat Khusairi yang tidak henti-henti tersenyum kerana kedatangan Najib itu ibarat impian menjadi kenyataan remaja itu.
"Saya nak jadi askar, terima kasih (Datuk Seri) salam 1Malaysia," katanya yang sudah sekian lama mengimpikan pertemuan dengan Perdana Menteri.
Najib dan isteri turut melawat mangsa yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital itu iaitu Zulkhairi Aminuddin, 12, Mohd. Izzudin Abdullah @ Ibrahim, 29, dan Md. Izwan Zakaria, 32.
Dalam kejadian tahan runtuh pada pukul 2.15 petang Sabtu lalu, seramai 16 orang termasuk seorang warden rumah kebajikan itu terkorban manakala 37 orang lagi terselamat.
Ketika kejadian, semua penghuni dan penjaga rumah kebajikan itu sedang mengadakan latihan nasyid bagi persiapan akhir majlis sumbangan yang dijadual berlangsung pada pukul 5 petang hari yang sama.

Akhbar KOSMO

Gambar PM dan Isteri Melawat Tempat Tragedi Tanah Runtuh Semalam

Posted: 24 May 2011 11:34 AM PDT

alt
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang membuat lawatan ke Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat yang ditimpa tragedi tanah runtuh mengorbankan 16 nyawa Sabtu lalu sejurus tiba dari Amerika berkata kerajaan bersedia memberi sumbangan bagi membinanya semula .

Serentak dengan itu beliau turut menyampaikan sumbangan kerajaan berjumlah RM10,000 kepada kesemua 16 waris mangsa yang terkorban dalam tragedi itu.

Katanya kerajaan juga akan menyampaikan sumbangan berjumlah RM10,000 kepada mangsa yang cedera dalam kejadian itu dalam masa terdekat.


Bercakap kepada wartawan di situ Najib berkata kerajaan akan merundingkan perkara itu dengan pihak yang berkenaan selain akan memastikan rumah baru itu dibina di kawasan yang selamat.

Beliau mengalu-alukan pihak tertentu yang ingin mewakafkan tanah untuk Kerajaan Pusat membina semula Rumah Anak-Anak Yatim Al-Taqwa yang sudah tidak selamat diduduki ekoran trajedi itu.

"Kita akan tentukan banyak mana (sumbangan) dan dimana (akan dibina) tidak lama lagi," katanya.


Beliau dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor meluangkan masa kira-kira sejam di situ sebelum ke Hospital Ampang untuk melawat mangsa cedera yang dirawat di situ.- 24/5/2011


Mayday ! : Video Tanah Melayu Dilanda Todak - Ubat Kepada Melayu Cina India - Yang Lupa Diri !!!

Posted: 24 May 2011 01:18 AM PDT


Siri 1




Siri 2




Sebarkan jika kita tidak mahu Malaysia rosak perpaduan dan keamanannya....


Bersama Menjunjung 1Malaysia Berteraskan Perlembagaan dan Rukun Negara !!!

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 24 May 2011 11:36 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


MELAYU DIBUAI MIMPI INDAH ANWAR

Posted: 24 May 2011 09:26 PM PDT


KENAPA KITA TERLALU MENGAGONGKAN KAUM BUKAN ISLAM SEHINGGAKAN KE RUANGAN IBADAT?...

Kenapa kepimpinan melayu pembangkang mengagungkan Pimpinan Bukan Islam masuk ke ruang-ruang sembahyang surau kita yang tidak pernah berlaku sebelum ini, itu untuk apa. Adakah untuk mengagungkan Islam atau untuk membuka pintu hati orang-orang Melayu di saf-saf sholat supaya membuka mata mereka dan membuka hati mereka menerima pimpinan DAP dan pimpinan Bukan Islam PKR supaya menerima politik DAP?

Adakah untok DAP dan PKR membuka ruang kepada ulama-ulama kita untuk masuk ke ruang-ruang ibadat mereka supaya pemilih-pemilih mereka terbuka mata dan hati untuk menerima Islam?

Apakah kita bangga dengan usaha mendoakan supaya Lim Guan Eng dibuka hati untuk menerima hidayah dan seruan Islam atau mungkinkah itu hanya satu agenda politik supaya kita merasa tenang dan aman dengan pemerintahan Lim Guan Eng di Pulau Pinang dan di negara ini amnya?

Cuba bayangkan senario sebaliknya, bila di Gereja-Gereja, di Kuil-Kuil dan di Tokong-Tokong mendoakan pula supaya Tuan Guru Nik Abdul Aziz dibuka hati dan diberi hidayah supaya keluar daripada Islam dan memeluk agama Kristian, Buddha atau Hindu...

Sdgkan kaum wanita islam yang berhadas besar pun dilarang oleh agama memasuki ruang ibadat tersebut. Kesannya, masjid kini bukan saja tempat utk ibadat org2 islam tetapi masjid juga menjadi sasaran pemilihan lokasi kaum bukan islam DAP dalam pakatan pembangkang bersama Pas dan PKR melepaskan dendam kepada org islam lain dan strategi selamat untok mencetuskan demotrasi...

KALAU DIBIARKAN PERKARA INI BERTERUSAN TERJADI, mungkin masa depan kita sebagai umat Islam di negara ini dan masa depan budaya kita sebagai orang Melayu akan terhapus. Nasib kita seterusnya mungkin ditentukan oleh Hj Hadi, Nik Aziz, Hassan Ali,Khalid Samad, dan Dr. Hatta setelah hanya berunding dengan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Tian Chua, Ronnie Liu, Chua Jui Ming, dan lain-lain pimpinan bukan Islam yang menguasai majoriti Kerajaan seterusnya. Anwar tidak ada, awal-awal lagi sudah dihumban oleh DAP ke Sg Buloh. Maknanya tarikh penentu kaledar dalam islam pun terpaksa diputuskan oleh DAP.

Sekarang pun sudah nampak jelas kepada kita, semata-mata kerana terlalu takut hilang pengaruh politik puak2 ini sanggup menyokong usaha kaum kafir menggunakan Kalimah Allah, memberi ruang penggunaan rumah Allah, membiarkan ayat2 suci Al-Quraan dan terjemahannya dipersendakan oleh orang kafir.

So fikir2kn lah...

GOBALA BUKA PEKONG ANWAR - DIPETIK DARI BLOG YDP BPN SAKSIKAN!!!

Posted: 23 May 2011 11:49 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 24 May 2011 11:30 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PKR - Pakat Kroni Ramai-ramai

Posted: 24 May 2011 11:25 PM PDT

Malas nak komen banyak....korang baca berita ni.



*Kalau benda ni berlaku zaman dulu, dah lama rumah adik Khalid Gagap kena bako. Kita bako je, kita bako...

Lagi cerita pasal Hajiman.....

Penglibatan adik MB Selangor didalam aktiviti penjualan Pasir.

Dituntut penjelasan aktiviti jual pasirSHAH ALAM 12 Mac - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini dituntut supaya memberi penjelasan berhubung penglibatan adiknya dalam aktiviti penjualan pasir yang dikendalikan oleh anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. (KSSB).

Wong Koon Mun (BN-Kuala Kubu Baru) berkata, Hajiman Ibrahim yang merupakan adik kepada Abdul Khalid didakwa turut diberi keistimewaan memiliki pejabat sendiri di tingkat lima di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), di sini walaupun tidak memiliki apa-apa jawatan dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Malah, beliau turut mendakwa Hajiman juga didakwa ada kaitan dengan dua mesin pasir yang dilaporkan hilang baru-baru ini.
''Saya meminta penjelasan bagaimana adik kepada Menteri Besar, Hajiman boleh terbabit sendiri dalam aktiviti ini.

''Dilaporkan Hajiman pernah mempunyai pejabat khas di tingkat lima bangunan SUK, Shah Alam. Kenapa dan apakah tugasnya?," katanya ketika membahas titah ucapan Sultan Selangor pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.

http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=406893&extra=&ordertype=2

PAS LEBIH TAKUTKAN DAP DARI ALLAH SWT DALAM KES ARAK DI PETALING

Posted: 24 May 2011 10:00 PM PDT

Bila Malaysia menjadi peminum arak antara tertinggi di dunia, PAS dengan pantasnya menuding jari kepada UMNO.

Namun, sebenarnya dalam kes arak, ianya bergantung kepada Kerajaan Negeri bukannya Kerajaan Pusat. Kenapa? Sebab Kerajaan Negeri mengawal Lesen Premis Perniagaan.

Oleh kerana kuasa tu ada, bila-bila masa sahaja Kerajaan Negeri boleh tarik balik lesen jika peniaga melanggar syarat. Dalam kes yang terbaru, Kerajaan Negeri WAJIB ambil tindakan. Tapi mana suara Kerajaan Negeri? Mana suara PAS? Mana perginya unit Amal PAS?
*Senang betul jadi pembangkang. Asyik tuding jari kat orang lain. Kalau dapat mak bapak macam PAS ni, anak jantan jadi Mat Rempit, yang betina jadi CIKARO pun nak salahkan Ketua Kampung. Alahai PAS...

PERANGAI TALIBAN DALAM PAS

Posted: 24 May 2011 08:45 PM PDT


Korang bleh tengok sendiri 'budi bahasa' ahli politik PAS kalau berceramah. Boleh baca lanjut di sini

Nama ulama' elok2 dah bertukar jadi 'Haramsani' di hujung lidah puak ni. Dah tu dituduhnya pulak duit gaji mufti Perak dibayar dengan hasil judi dan babi. Masya Allah!

Untuk info pembaca, ustaz ni lebih dikenali sebagai Ustaz Taliban. Janggut panjang ala Taliban, mulut longkang macam Taliban, muka pulak macam reban. Bau tak tahu pulak macam mana...

Nama ustaz Taliban ni ialah Nor Azli b. Musa, bekas Pen. Pendaftar Mahkamah Syariah . PRU 2008 dulu bertanding kat DUN Trong tapi kalah dengan Datuk Rosli Husin (BN). Sumber di sini.


Rupa-rupanya ada blog ustaz Taliban ni! Tapi bila baca heran jugak, macam blog awek je dia punya ayat! Dalam hati ada taman ke hape ustaz Taliban ni? 

Ehh sekali bini dia yang tulisss daaaa...

 
Tagline blog dia 'BERKATA BENAR WALAUPUN PAHIT'. Ah iyee la tu yop! Dah terang bukti Anu War dok 'bergusti' dengan China Doll tu ada korang nak sound dia ke? Menjilat dan menyalak lagi kuat ada la kot!


Yang kat bawah ni pulak camna sheikh? Sebahagian daripada dakwah Islamiah ala-PAS jugak?





















HEBAT!

PEMUDA PAS TAKUT ANU WAR MELIWAT DEPAN ORANG RAMAI?

Posted: 24 May 2011 07:55 PM PDT



Kenyataan PEMUDA PAS yang menolak demonstrasi di Stadium mungkin ada sebabnya. Mungkin mereka masih teringat kejadian pada demonstrasi PROTES Harga Minyak di Stadium Kelana Jaya pada tahun 2008.



Ketika demo di stadium, penyanyi Carburator Dung dihenyak oleh Pemuda PAS dan Unit Amal kerana membuka seluarnya.

Sebenar geng-geng PAS tak tau sebab adegan tunjuk bontot itulah KEMUNCAK KEPADA DEMONSTRASI YANG TELAH DIRANCANG OLEH AMK. BAGI AMK, ADEGAN TERSEBUT SEAKAN-AKAN PERSEMBAHAN DEWA MACAM DALAM CERITA DAHULU KALA. PERSEMBAHAN TERSEBUT DITUJUKAN KHAS KEPADA ANU WAR IBRAHIM.

Tak percaya? Korang boleh tengok persembahan penuh Carburator Dung dalam lagu MARI NYANYI MENJILAT.

*Pandai jugak PEMUDA PAS nak pertahankan Anu War untuk elakkan si Anu diserang sawan gila liwat.


ERDOGAN SUDAH MEMUNCULKAN DIRI...BUAT PENAFIAN.

Posted: 24 May 2011 06:59 PM PDT

Geng-geng Erdogan dah panas bontot. Makin dekat muktamar, makin meracau puak-puak ni. Mentang-mentang la Anu War yang juga penaung ERDOGAN dah makin menghampiri Sungai Buloh, terus tak ngaku ada puak Erdogan.

Dey Khalid Samad n gang.....tak payah nafikanlah kewujudan Erdogan ni. Dari dulu pun ada puak-puak ni. tapi tak pakai nama Erdogan. Pakai nama JIM tak pun IRC.

Dua ekor beruk ni macam dah makan cili je. Orang lain tak sebut pasal Erdogan pun, tiba-tiba berbunyi. Mari kita tengok rupa 2 ekor beruk ni kalau betul-betul dah makan cili.

*Harap-harap 2 orang ni kalah dalam muktamar. Kuat betul mencacai Anu War Ibrahim.

ANAK YANG MENGKHIANATI PENEROKA FELDA

Posted: 24 May 2011 04:30 AM PDT


Nampaknya NGO yang tak tau malu, ANAK mula menyalak lagi.

Kali ini mereka mempersoalkan FELDA yang difitnah sebagai bangkrap sebab pinjam duit daripada KWSP dan mengaitkan penurunan aliran tunai FELDA yang menyusut sebagai kegagalan.

Woi Mazlan! FELDA memang makin kurang aliran tunai tapi aset makin bertambah. 

Penjelasan Ahmad Maslan

Pada 16 Jun 2010, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan menjelaskan status kewangan Felda adalah sebanyak RM4.08 bilion pada tahun 2004 jatuh kepada RM1.35 bilion pada 2009 kerana ia digunakan untuk tujuan kebajikan—RM2 bilion untuk penanaman semula tanaman, RM603 juta untuk pinjaman rumah tanpa faedah, RM253 juta bagi tabung pembasmian kemiskinan Sabah dan RM662 juta diperuntukkan untuk pembangunan ibupejabat baru Felda. Pada masa yang sama, aset Felda bertambah dengan pulangan daripada RM9.17 bilion pada 2004 kepada RM15.37 bilion kepada 2009, menokok sebanyak RM6.2 bilion.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Lembaga_Kemajuan_Tanah_Persekutuan

 Kalau benar ANAK pejuang hak rakyat, kenapa tak tolong ORANG ASLI KAT KELANTAN YANG DIRAMPAS TANAH OLEH KERAJAAN PAS???
Sudah-sudahlah Mazlan Aliman. Mentang-mentang la MUKTAMAR PAS dah dekat, makin kuat engkau 'menyalak'. Takkan nak gunakan ANAK untuk MENANG JAWATAN AHLI JAWATANKUASA PAS PUSAT kot.

*Untung pegang jawatan dalam PAS ni. Nanti boleh jadi macam Abang Mat Sabu. Dilantik oleh DAP dalam Anak Syarikat Kerajaan Negeri. Duduk goyang kaki pun boleh dapat RM1500 sebulan.

Jangan lupa pasal yang ni.....PEGUAM PAS SONGLAP DUIT FELDA HASIL PENIPUAN ANAK!!! MANA PERGINYA ANAK WAKTU NI???

PEGUAM PAS TIPU PENEROKA FELDA




Sebagaimana yang telah di janjikan tidak lama dahulu, pembongkaran terhadap penipuan peguam PAS yang di katakan telah membawa kemenangan kepada peneroka di Felda Kemahang 3 akan saya lakukan. Saya telah berkesempatan membaca surat aduan yang di tulis oleh salah seorang wakil peneroka yang di tujukan kepada Majlis Peguam Malaysia pada 15 hb November 2010, di mana di dalam surat ini, peneroka-peneroka yang tidak berapa lama dahulu seronok sakan setelah menang di Mahkamah Tinggi Kota Bharu, akhirnya sedar bahawa peguam yang mewakili mereka adalah PENIPU BESAR.


Peneroka-peneroka ini juga sedar bahawa kemenangan mereka ini bukanlah kerana peguam mereka ini hebat, tetapi di sebabkan peguam yang mewakili Felda tidak hadir akibat masalah teknikal. Oleh itu, Mahkamah telah memberikan kemenangan 'free' kepada peneroka. Yang paling untung dengan kemenangan 'free' ini ialah peguam ini kerana buta-buta mereka mendapat bayaran sebanyak RM 3.3 juta manakala setiap peneroka yang seramai 354 orang, hanya dapat RM 19 ribu je....

Di dalam surat yang panjang lebar ini, peneroka meluahkan rasa marah serta penuh kesal terhadap peguam ini. Antara yang menarik, mereka juga mempersoalkan kemana menghilangnya wang sejumlah RM 1.1 juta lagi yang dikatakan di serahkan kepada orang tengah. Sapa rang tengah ini, hanya peguam je yang tahu. Seronok jadi peguam ni kerana mereka dapat isi yang sedap lagi berisi, manakala peneroka pula dapat tulang je. Inilah dia peguam PAS yang kononnya memperjuangkan orang yang di tindas.

Peguam yang mewakili peneroka Felda Kemahang 3.... Sedang Gelak Besar

Saya percaya, sebab itulah begitu banyak lagi peguam-peguam PAS/PKR seperti Sivarasa dan sebagainya, berebut nak jadi peguam kepada peneroka kerana semuanya ada udang di sebalik batu. Kepada peneroka-peneroka sekelian, fikirkanlah sebelum terlambat..... Kepada peneroka-peneroka yang dah terkena ini, ingatlah pepatah melayu...' Si Luncai Terjun Dengan Labu-Labunya.... Biarkan! Biarkan!'.

Anak Jati Felda

 Sumber : Kedah Ke KL

BERITA GEMBIRA: PEMBUNUH BAKAL DAPAT KAD MERAH

Posted: 24 May 2011 04:00 AM PDT

Pergh....5 tahun tu tak boleh bertanding. Tu la. Balasan kepada perbuatannya yang lalu. Dah la gigit polis, bunuh orang plak tu. Tak pernah pulak aku dengar dia ni mintak maaf.

*Kepada sesiapa yang tak tahu cerita kenapa Tian Chua digelar PEMBUNUH...boleh baca petikan di bawah.

Chua was involved in an accident that killed Mohd Salleh Hamdan, 23 who was an army served for 2nd Royal Armored Corps. Salleh died due to heavy wound from his decapitated hand and nearly dismembered limb. The witness who was also involved in the accident, Mohd Zairi Mansor, 29 said that the victim is riding on his motorcycle when a Mercedes come from the opposite and collide with the motorcycle. Apparently, no one from Barisan Nasional (political counterparts) had sensationalised nor politicised the incident.[5]

GEMPAKLAH DAPAT PM MACAM NI. TERIMA KASIH YAB PM!

Posted: 24 May 2011 03:39 AM PDT

Semoga berita ni jadi realiti. PM memang berjiwa rakyat. Anak muda akan terus sokong YAB PM kalau berterusan macam ni.


*Anu War boleh ke buat macam ni? Tapi kalau si Anu ni, main bola lain kot. Tu yang AMK sayang tu. Sampai hilang 'bola kocek' Shamsul Iskandar dia main. Hehehe....

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 24 May 2011 11:29 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Luahan Kekecewaan Wan Azizah Pada Anwar...

Posted: 24 May 2011 07:05 PM PDT


Ranking Arak: Pas Selangor Perli Ronnie Liew...

Posted: 24 May 2011 01:24 AM PDT

Pendapat pas selangor cukup bertentangan dengan pendapat dewan pemuda pas wilayah persekutuan, kalau dppwp menyalahkan bn/umno dalam hal ni, tapi pas selangor pulak menyalahkan ronnie liew dan khalid samad sebagai punca ranking arak kita naik.

Kata mereka, dulu hasan ali dah buat satu operasi untuk benteras arak yang banyak di jual di kedai di kawasan melayu, tapi cina dap tu (ronnie liew) pi halang pulak, dah lah dia halang dia suruh pulak arak yang di rampas tu di pulangkan balik, bila penguatkuasa mpsj atau mbpj (aku tak ingat yang mana satu) buat serbuan di premis arak yang tak berlesen, sekali lagi ronnie liew campur tangan. rujuk sini

Hasan ali cuba buat garis panduan yang orang islam tidak di benarkan berkerja di premis jual arak tak boleh dijual kepada mereka yang beragama islam di mana-mana premis hiburan di selangor, tapi garis panduan itu di perlekehkan oleh ronnie liew. rujuk sini

Malah ahli parlimen pas sendiri menyokong industri arak di malaysia bila mana, khalid samad, ahli parlimen pas, shah alam, memberi cadangan supaya kilang carlsberg membesarkan lagi kilangnya dan berpindah dari shah alam ke perlabuhan kelang dan carlsberg akan di beri tapak baru yang besar untuk membuat kilangnya di situ. rujuk sini.

Pas selangor pernah kata... sebelum ayam berkokok, mereka akan tutup semua kilang arak di selangor, tapi dah berapa kali ayam berkokok beb.. kilang arak tetap tak di tutup, rakyat dulu percaya pada pas kononnya pas berani nak tutup kilang arak, tapi kepercayaan yang rakyat bagi tu di lacurkan oleh pas hanya kerana kuasa...

My Longest Yard

Posted: 24 May 2011 11:29 PM PDT

My Longest Yard


Subsidi : Mereka yang berada di kerusi empuk sahaja yang buat keputusan

Posted: 24 May 2011 05:21 PM PDT

Sesiapa yang menonton Buletin Utama semalam tentu rasa lain macam. Hampir separuh daripada berita yang disampaikan dalam Buletin Utama adalah berkisar tentang subsidi. Banyak perkara dibincangkan. Ada temubual dengan ahli bijak pandai dan ahli ekonomi. Rata-rata mereka menyokong subsidi dimansuhkan secara berperingkat. Baiklah.

Saya tunggu juga temubual Buletin Utama dengan rakyat bawahan. Rasanya macam tiada. Elok juga soalan mengenai pemansuhan subsidi ditanya kepada operator kilang, nelayan, petani, peniaga pasar tani, kakitangan awam, penuntut universiti, pengutip sampah mahupun kerani bawahan. Kita lihat apa komen mereka. Tentunya berbeza 100%.

Khabar angin bertiup kencang mengatakan harga petrol dan elektrik nak dinaikkan. Sahih atau tidak kita tunggu sahaja. Mereka yang berada di kerusi empuk sahaja boleh buat keputusan, bukan kita. Kita di bawah hanya ada kerusi empuk dalam kereta. Itupun kereta nasional.


CEUPACS dikritik lagi

Posted: 23 May 2011 11:06 PM PDT

Sebelum ini CEUPACS telah dikritik kerana mereka seolah-olah hanya memperjuangkan kelompok tertentu dalam perkhidmatan awam. Tuntutan yang dikemukakan CEUPACS kebanyakan hanya untuk golongan sokongan sahaja. Baca SINI.

Hari ini, CEUPACS sekali lagi dikritik.

Semuanya gara-gara saranan Presidennya agar usia bersara wajib bagi penjawat awam dilanjutkan daripada 58 tahun kepada 60 tahun.

Tidak wajar usia bersara hingga 60 tahun

SAYA sebagai kakitangan awam tidak bersetuju dengan saranan Presiden CUEPACS, Datuk Omar Othman, agar usia bersara wajib penjawat awam dilanjutkan daripada 58 tahun kepada 60 tahun.

Pendapat atau cadangan Omar kadang kala 'agak menghiburkan hati' penjawat awam yang diwakili oleh badan berkenaan.

Tetapi ada masanya 'agak menjengkelkan' dengan idea yang hanya indah dalam bentuk angan-angan tetapi mengarut jika dijadikan kenyataan!

Pada asalnya usia bersara wajib penjawat awam ialah 55 tahun. Kemudian ditambah setahun lagi menjadi 56 tahun dan terakhir dipanjangkan pula menjadi 58 tahun mulai 2007. Kini mahu dilanjutkan pula sehingga usia 60 tahun?

Faktor mentaliti, kualiti kerja dan komitmen terhadap tugas dalam kalangan penjawat awam di Malaysia sebenarnya masih jauh daripada menyamai tahap pemikiran dan keupayaan yang dimiliki oleh negara-negara maju, walaupun Presiden CUEPACS cuba menafikannya.

Bayangkan, kakitangan awam yang baru mencecah usia 45 tahun hingga 50 tahun sudah banyak yang menjadi 'pelupa', 'merasa diri telah amat tua' dan 'menjadi perlahan dalam serba-serbi'.

Ini belum diambil kira golongan yang telah dihinggapi penyakit 'terkenal' dalam kalangan rakyat Malaysia seperti darah tinggi, kencing manis, sakit sendi, lemah tulang, sakit jantung dan sebagainya tatkala usia semakin menghampiri 50 tahun.

Apakah tuntutan Presiden CUEPACS tersebut hanya semata-mata bersandarkan kepada alasan untuk 'melapangkan sedikit sumber kewangan penjawat awam' yang rata-rata banyak menanggung beban hutang?

Misalnya hutang rumah, kenderaan, pendidikan anak-anak, insurans kesihatan, kemalangan dan lain-lain?

Dengan memanjangkan lagi tempoh perkhidmatan mereka, sekali gus memanjangkan juga tempoh bayaran balik hutang berkenaan?

Bagaimana dengan generasi anak-anak muda yang baharu hendak mencari penghidupan?

Perlukah mereka menunggu sehingga orang lama yang sudah lelah ini meninggal dunia terlebih dahulu baharu peluang kerja akan terbuka untuk mereka?

CUEPACS sebagai badan induk yang diwujudkan untuk menyuarakan hasrat kakitangan awam, sekali gus membela nasib mereka, ada masanya kelihatan bagaikan dipengaruhi oleh 'golongan tertentu' atau pun 'isu tertentu' sahaja.

Isu pelarasan gaji kakitangan awam tanpa mengira gred yang dilaung-laungkan oleh presidennya, sebagai contoh, boleh dikatakan relevan dan dialu-alukan memandangkan kos sara hidup meningkat berkali-kali ganda hanya dalam tempoh setahun.

Harga petrol dan diesel kerap kali naik. Apabila ini berlaku, harga barangan keperluan harian secara langsung akan ikut naik.

Bayangkan bagaimanakah kakitangan awam gred bawahan terpaksa berdepan dengan keperitan hidup apabila kos barangan dan perkhidmatan melonjak naik bebarapa kali setahun, sedangkan anjakan gaji tahunan mereka tidak sampai RM50?

Perkara ini yang lebih perlu difokuskan oleh CUEPACS, bukan tuntutan untuk melanjutkan usia bersara wajib sehingga 60 tahun!

Jika ini dipenuhi, adakah pada tahun-tahun akan datang akan diminta agar usia persaraan dilanjutkan sehingga 65 tahun pula?


MERBOK TIMES

Posted: 24 May 2011 11:28 PM PDT

MERBOK TIMES


Rumah tangga porak peranda kerana hutang kahwin

Posted: 24 May 2011 04:27 PM PDT

Harian Metro 2 Mac 2010

KUALA LUMPUR: Kegagalan pasangan melangsaikan hutang pernah dibuat untuk menghadapi kenduri besar sewaktu mula memasuki alam rumah tangga dikesan menjadi antara faktor penyumbang keretakan institusi perkahwinan.

Penolong Pengarah Unit Perhubungan Awam dan Penerbitan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Mohd Hidayat Abd Rani, berkata pihaknya mendapati memang ada kes cerai yang terbawa-bawa dengan masalah untuk membayar hutang terbabit.

Menurutnya, disebabkan hutang itu, ada pasangan mengungkit di kemudian hari dan secara tidak langsung memberi kesan kepada keharmonian rumah tangga.

"Kegagalan membayar hutang terbabit bukanlah faktor besar, cuma sampingan saja. Berdasarkan kes, kami dapati faktor utama perceraian di pihak suami ialah tidak bertanggungjawab, suami curang, berfoya-foya, mendera isteri dan panas baran.

"Di pihak isteri pula faktor ialah isteri ingkar perintah suami, kemudian isteri lari keluar rumah, tak bertanggungjawab iaitu tidak menjalankan tugas sebagai isteri dengan sempurna, termasuklah tidak patuh," katanya.

Statistik nikah, cerai dan rujuk direkodkan Jais bagi tempoh sehingga Julai tahun lalu, menunjukkan 2,247 kes perceraian di Selangor, tidak termasuk kawasan Hulu Langat, manakala rujuk dengan 356 kes dan perkahwinan sebanyak 7,280 pasangan.

Bagi 2008, sebanyak 16,021 pasangan direkodkan melangsungkan perkahwinan manakala perceraian 4,069 kes, dengan rujuk 628 kes, meningkat berbanding tahun sebelumnya dengan 14,747 perkahwinan, 3,685 kes cerai dan 521 kes rujuk.

Mohd Hidayat berkata, pihaknya menyedari dengan angka kes perceraian yang masih kurang memuaskan dan untuk itu pelbagai usaha dilakukan, termasuk memperkenalkan program keluarga sakinah.

Katanya, program keluarga sakinah membabitkan lima modul dilancarkan Februari lalu dijangka dapat mengurangkan kadar perceraian sekali gus memperkasakan institusi perkahwinan pasangan Islam. "Modul program terbabit digarap dengan sempurna, menyentuh pelbagai aspek seperti akidah, kehidupan berkeluarga dan bermasyarakat, kesan gejala sosial seperti akibat daripada perzinaan dan maqasid (kepentingan) syariah," katanya.

"Pelaksanaannya bukan saja tertumpu di ibu pejabat Jais, tetapi turut diperluaskan ke semua pejabat agama daerah dan tidak hanya terbatas di masjid, malah boleh disampaikan di pelbagai institusi," katanya.

Beliau berkata, Jais juga sentiasa mengalu-alukan kunjungan pasangan Islam yang menghadapi kemusykilan dan masalah di alam rumah tangga.

"Kami di seluruh negeri mempunyai unit khidmat nasihat bersedia menerima kehadiran mana-mana pasangan untuk mendapatkan kaunseling dan nasihat, supaya dapat mengekalkan keharmonian rumah tangga," katanya.

Siapa yang menetapkan kos kahwin?

Posted: 24 May 2011 04:13 PM PDT

KUALA LUMPUR 24 Mei - Trend melewatkan perkahwinan, terutama di kalangan wanita berpendidikan tinggi bukan sahaja membawa implikasi negatif kepada institusi kekeluargaan malah turut merencatkan pembangunan negara.

Pensyarah Jabatan Sosiologi dan Antropologi, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr. Fatimah Daud berkata, trend negatif itu akan menyebabkan pembangunan sosial, ekonomi dan politik negara semakin lembap.

"Sekiranya trend ini berterusan, saya khuatir kadar kelahiran bayi di negara ini akan semakin menyusut dan kita tidak dapat menambah jumlah penduduk yang merupakan aset paling berharga.

"Negara kita tidak akan berkembang dengan jumlah penduduk sedia ada sekitar 26 juta orang sahaja. Kita perlu jumlah penduduk yang lebih ramai untuk membantu membangunkan negara.

"Perkara ini akan menimbulkan masalah kepada negara pada masa akan datang kerana kita bakal kekurangan tenaga kerja sehingga memaksa membawa masuk tenaga dari luar yang saya lihat merupakan satu pembaziran," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Selain itu, menurut Fatimah, kos perbelanjaan perkahwinan yang tinggi sehingga mencecah puluhan ribu ringgit turut menjadi faktor penyumbang kepada trend tersebut.

Katanya, situasi itu mendorong golongan yang berhasrat untuk berkahwin membuat pinjaman daripada bank bagi menampung segala kos perbelanjaan.

"Paling tidak pun pasangan yang ingin berkahwin perlu menyediakan RM20,000. Ia merupakan antara sebab ramai yang membuat pinjaman bank untuk berkahwin.

"Kesannya pula, bebanan hutang bertambah kerana kadar bunga bagi pinjaman bank agak tinggi dan menjejaskan kehidupan pasangan selepas berkahwin," jelasnya.

Sementara itu, Timbalan Presiden Majlis Kebangsaan Pertubuhan-Pertubuhan Wanita Malaysia (NCWO), Datuk Ramani Gurusamy berpendapat, keinginan golongan wanita untuk memiliki kehidupan yang stabil menjadi faktor penyumbang trend itu semakin berleluasa. (Utusan)

Ramai anak dara tua

Posted: 24 May 2011 04:09 PM PDT

KUCHING 23 Mei – Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) memandang serius isu sosial yang berkaitan dengan trend melewatkan perkahwinan, terutama di kalangan wanita berpendidikan tinggi.

Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) Dr. Anjli Doshi Gandhi berkata, fenomena itu boleh membawa implikasi kepada institusi kekeluargaan.

Beliau berkata, data terkini menunjukkan 30 peratus wanita di antara umur 25 dan 29 tahun belum berkahwin berbanding 25 peratus untuk lelaki di antara umur 30 dan 34 tahun yang masih bujang.

"Kami memberi perhatian serius trend perkahwinan yang semakin di lewatkan, khasnya di kalangan wanita yang memberi alasan bahawa mereka tidak ada calon yang sesuai," katanya pada taklimat dan bual bicara Dasar Keluarga Negara (DKN) peringkat negeri Sarawak, yang di hadiri Menteri di Pejabat Ketua Menteri Datin Fatimah Abdullah di sini hari ini.

Beliau berkata, bagi lelaki pula, keadaan kewangan yang belum stabil adalah antara faktor yang menyebabkan lelaki dalam lingkungan umur awal 30-an belum berkahwin.

Sementara itu, Fatimah dalam ucapannya berkata satu pertiga dari 27.5 juta penduduk di negara ini terdiri daripada mereka yang berumur 15 tahun ke bawah dan akan memasuki usia perkahwinan menjelang 2020.

Beliau berkata, satu dasar yang komprehensif amat diperlukan dalam menghadapi cabaran pembangunan keluarga kerana golongan itu akan memberi kesan kepada penambahan isi rumah yang berlipat kali ganda dari jumlah sekitar 6.3 juta yang ada sekarang. – BERNAMA

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]

Posted: 24 May 2011 11:21 PM PDT

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]


AnWAR 'DITAMPAR' PAS.

Posted: 24 May 2011 07:02 PM PDT

1. Tuan Ibrahim Tuan Man telah umumkan hasratnya secara rasmi untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS di Muktamar PAS akan datang. Ini secara tak langsung menjadikan Mat Sabu semakin tidak relevan dalam persaingan jawatan Timbalan Presiden. W/pun ada yang beranggapan undi kumpulan ulama' akan berpecah, situasi ini tetap tidak memberi kelebihan kepada Mat Sabu!

2. Penyertaan Tuan Ibrahim adalah bagi mengecilkan ruang kumpulan Anwarinas yang bercita-cita menguasai PAS. W/pun Mat Sabu tidak cenderung kepada AnWAR, kemenangan Mat Sabu boleh membuka ruang kepada AnWAR dan gengnya. Mat Sabu seorang 'ayam sabung' PAS, bukanlah seorang yang ada kredibiliti bagi jawatan Timbalan Presiden. Tidak dinafikan Mat Sabu seorang yang popular, dan kesempatan ini akan digunakan oleh AnWAR.

3. Husam yang punya cita-cita tinggi telah diduga akan bertanding jawatan Naib Presiden. Untuk jangkamasa panjang, Husam akan dipastikan menang Naib Presiden sebagai persiapan 'melanggar' Mat Sabu yang disokong oleh Husam, AnWAR dan DAP untuk menjadi Timbalan. Bagi AnWAR, Husam dan DAP, lebih mudah mereka untuk berlawan dengan Mat Sabu kerana mereka tahu setakat mana kemampuan Mat Sabu.

4. Kelompok yang sayangkan PAS sedar akan situasi ini. Penyertaan Tuan Ibrahim adalah langkah 'sabotaj' terhadap usaha golongan Anwarinas dan DAP bagi menguasai PAS. Golongan yang sayangkan PAS juga terpaksa membuat pengorbanan, samada Ustaz Nasharudin atau Tuan Ibrahim. Namun ia jauh lebih baik dari membiarkan Mat Sabu menang dan membiarkan Anwarinas dan DAP menguasai PAS.

5. Nasharudin disokong oleh Hadi Awang dan Mustafa Ali tetapi tidak disukai oleh Nik Aziz. Mat Sabu popular di kalangan ahli PAS, disokong oleh kelompok Anwarinas yang diketuai Husam, namun dilihat rapat dengan DAP terutama Lim Guan Eng. Tuan Ibrahim ditawarkan sebagai calon alternatif yang tidak cenderung dengan kelompok perpaduan dan juga DAP serta tiada bantahan dari Nik Aziz.

6. Memang PAS semakin 'rosak' akibat berkawan dengan AnWAR dan DAP. Adalah malang bagi PAS jika terpaksa mengorbankan Ustaz Nasharudin Mat Isa yang dilihat mewakili ulama' kontemporari semata-mata bagi menyekat kemaraan 'AnWAR and the gang'. Tuan Ibrahim adalah 'kambing hitam' yang dikompromi bagi memuaskan AnWAR, PKR dan DAP, sedangkan beliau sendiri tidak sepenuh hati untuk bertanding.

Saya tidak terkejut sekiranya selepas ini AnWAR dan DAP mengubah haluannya kepada Tuan Ibrahim setelah Mat Sabu tidak lagi relevan dalan persaingan. Saya simpulkan bidak yang dicatur AnWAR dan DAP seperti berikut:

i) Pilihan pertama adalah agar Mat Sabu dan Husam menang jawatan masng-masing w/pun kini dilihat sukar. Dalam masa sepenggal, Husam akan 'melanggar' Mat Sabu kerana Mat Sabu telah membuka jalan golongan bukan ulama' menjadi timbalan presiden PAS.

ii) Pilihan kedua, Tuan Ibrahim dan Husam menang jawatan masing-masing. Tuan Ibrahim akan dilihat membawa PAS kukuh dengan pakatan, namun imej ulama' ortodoks membataskan peranan beliau. Husam akan mengintai peluang bila masa sesuai untuk 'melanggar' Tuan Ibrahim.

iii) Jika Ustaz Nasharudin menang, ianya tidak disukai oleh AnWAR dan DAP. Nik Aziz akan terus digunakan untuk menekan Nasharudin. Jika Husam menang Naib presiden, Husam akan tampil aktif mewakili suara Anwarinas menghentam Nasharudin. (skg Husam hanya berjawatan AJK Pusat dilantik setelah tewas dahulu)

Pilihan pertama yang palin disukai AnWAR dan DAP dan kedua sebagai alternatif jika mereke merasakan Mat Sabu tidak boleh lagi bersaing jawatan nombor dua. Apapun yang pasti, pertandingan PAS bakal menyaksikan "yg kalah jadi abu, yg menang jadi arang" biarpun mereka bakal mendakwa ini proses demokrasi. Yang tetap tersenyum adalah AnWAR dan DAP menyaksikan PAS semakin lemah untuk terus tunduk serta beresedia 'ditunggangi' mereka....

Sekian

sekupangdua

Posted: 24 May 2011 11:04 PM PDT

sekupangdua


BILA ANAK-ANAK SUDAH PANDAI MEMFITNAH, MENGHINA DAN MEMBURUKAN PEMIMPIN, DARI MANA DATANGNYA?

Posted: 24 May 2011 09:57 PM PDT

Awas, amaran kepada Ibu bapa yang punya anak-anak. Berhati-hati terhadap tingkah laku mereka, terutama jika terdapat perubahan sikap yang ketara, kena siasat dan tahu. Makin ramai anak-anak yang sudah pandai memaki, memfitnah dan paling teruk menyebut serta memburukan nama Pemimpin-pemimpin yang dihormati, ini terjadi kepada kepada ramai ibu bapa yang merungut. Tahukah anda dari mana puncanya… jangan terkejut weh… semuanya datang dari CERAMAH Parti Ajaran Sesat bila anak-anak ini ke ceramah  yang turut diadakan gerai jualan. Dengan !00% mereka percaya apa sahaja yang dituturkan Pengkhianat Agama dan Bangsa ni bulat-bulat disebabkan ketayap atau kopiah atau sarban yang terlilit di kepala. Di tambah lagi sekarang ni pulak dah pandai Ceramah di Sarkas atau di Expokan dengan mengundang Artis jemputan terutama nya Bob Lokman yang satu ketika dulu antara pencetus revolusi ROCK KAPAK. Jadi berhati-hatilah jika kita lihat ada perubahan terhadap anak-anak kita!
Apatah lagi sekarang Parti Ajaran Sesat ni bukan main PERTAHANkan si Jubri dalam kempen serta ceramah merata-rata. Isu begini boleh mengelirukan anak-anak yang sepatutnya tidak perlu tahu pekara yang jijik seperti ini di minda mereka. Bagi Parti Ajaran Sesat ni dema tak kira tempat, sebagai pencacai akan sanggup buat apa sahaja, Memang betul-betul pelik melainkan ada yg tersurat. Yang beriya-iya nak menegakkan hudud tetapi menyokong zina malah lepas tangan lansung tak amik Port. siapa sahaja yg melakukan dlm video tersebut sudah jelas ia perbuatan Zina dan patut dihukum, bukan mengambil keputusan berkecuali dan lebih hebat lagi menyokong perbuatan terkutuk tersebut sekali gus lsg tak bertegas seperti kehendak Hudud sendiri. tak nampak lagi jelas atau tidak dgn video yg amat memalukan. sesiapa sahaja yg tengok begitu yakin dengan pelaku, malah dengan sumpah laknat menjunjung alQuran dimasjid didepan saksi iman dan jemaah. Apa lagi lafaz sumpah Saiful yg menjadi mangsa AlJubri (gelaran Mat Sabu - PAS ) di depan Ka'bah Kiblat umat islam yg mmg dijanjikan pembalasan yg paling cepat. jadi salahkah Rakyat berfikir dan berpendapat mereka sendiri dengan menilai bukti-bukti yg jelas siapa sekali pun pelaku atau watak terbukti seorang melayu yg berZINA dengan pelacur Made in China. Bukan meneka tetapi menilai dari apa yg disaksikan jutaan rakyat.
Rasionalnya sekutu cacaian sepatutnya sedar dan menilai... malah mencari punca kenapa dan mengapa? Carilah bukti serta punca kenapa wujudnya Rakaman ZINA ini. Sepatutnya mencari jawapan misteri isu atau kes ini dan tidaklah menjatuhkan maruah Parti sendiri dengan bulat2 percaya atau terus aku dengan PKR dan DAP. Pelbagai persoalan yg masih perlu di selesaikan...
1. Siapa yg sebenarnya bertanggung jwab merakam secara rahsia?
2. Munasabah akan ada lagi rakaman di Episod yg berlainan?
3. Apa akan terjadi bila Jubri menjadi PM & Bukti sebegini di tangan seseorang lain tanpa kita tahu sebenarnya ada bukti perihal salahlaku seorang pemimpin nombor 1.
4. Melihat pada rakaman tidak mustahil pelaku memang sudah biasa buat kerja-kerja terkutuk yang dilaknat Allah SWT.
5. Siapakah yg mampu membekalkan Jalang Made in China?
7. Logik kah PKR yg sendiri bekalkan Jalang Made in China untuk inaya pemimpin nombor satu pembangkang yg datang dari Parti mereka sendiri?
8. Logik kah PAS yg kononnya dikenali parti Islam yg tukang supply Amoi Lacuran yg terang2 dilaknat oleh Tuhan dan Hukum?
9. logik kah DAP tukang supply? errr...klu Pelacur yg Made in China er...errrr lupikir sendiri la...
10. Kenapa DAP duduk diam diri, kalau ada pun komit untuk dilihat wakil di setiap pergerakan atau perhimpunan. Tak ada lsg kelibat dgn gerakan Protes dgn demo, fitnah di ceramah perdana, di akhbar2 lidah syaitan Harakah dan Suara keadilan.
11. Paparan rakaman visual atau Video oleh DAP jauh lebih Advance dan canggih daripada PKR dan PAS yg sekadar megunakan kamera digital tidak seperti DAP mengunakan Kamera broadcast
12. Wall sasaran Video hasil DAP lebih professional di You Tube yg boleh dilihat oleh semua org didunia yg melayari internet berbeza PKR dan PAS yg sekadar rata-ratanya memaparkan diblog-blog upahan serta cacaian yg tah berapa kerat diziarahi.
13. Tidak sedarkah Hasil kerja DAP di You tube memang First Class, teratur, mengikut tertib sepeti produksi Drama atau Filem. Amat jelas dengan paparan Video sama level dengan produksi lain dari segi : Pengarahan, Screen Play, Continity (kesinambungan), Watak atau main & supporting cast, Wardrobe, Props, Lokasi, Casting, art directering, Director photograpy, Make up, Camera (33mm) lighting, production team dan banyak lagi yg lebih Advance dan canggih... apa lah sangat setakat statik shot.
14. Tidak terfikirkah sepatutnya berdiam diri dan siasat tetapi bukan terang-terang menyokong ZINA yg dapat dilihat dalam Video lucah yg jijik sjubri.
15. Tidak kah terfikir Kalau perbuatan jijik ini benar, bermaksud telah menafikan kebenaran serta memecahbelahkan Orang-orang Islam. Bermakna turut menentang Islam itu sendiri?

Jadi... berfikirlah dengan baik dan jangan melenting malah menyokong. Jangan jadi diantara mereka yg terangguk-angguk bila disuruh mengaku dan mengeleng-geleng bila diminta menafikan. Melambatan proses perbicaraan juga sebenarnya bersubahat, bukankah elok disegerakan supaya selesai kerana lagi lama lagi banyak Akidah bakal rosak. terutama anak-anak kita yang diibaratkan kain putih. 

BILA PEKUNG DIBUKA, RUPANYA BERLAMBAK TOMPOK KURAP

Posted: 24 May 2011 12:36 AM PDT



Tertarik dengan VIDEO kisah bekas Orang Kuat SiJubri yang mula bukak pekong yang selama hari ni orang tak rau, pedas dan berapi dia balun, bukan setakat pekong jer yang ada rupanya berlambak kurap yang bertompok-tompok, Apalah akan jadi kalau jenis ini yang akan memimpin kita. Mau musnah Malaysia nie, jadi huru hara dibuatnya nanti. apatah lagi kalau lah Video Lucah sebelum ini di pegang oleh seseorang yang memberi dia laluan untuk jadi Kepala Pembangkang. Tidak kah kuasa sebenar adalah datangnya dari yang memegang Video lucah Sijubri yang menjadi tangkal atau batu kemiyan yang membolehkan Sijubri ni angguk dan geleng bila disuruh.

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 24 May 2011 09:21 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 24 May 2011 09:17 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Ibrahim "Hantu Dalam Malaysia" : Nallakarupan

Posted: 24 May 2011 06:10 PM PDT



Rakan tenis Anwar membuat pengakuan. Nallakarupan kata Anwar boleh tukar muka. "Dia berapa muka ada saya tidak tahulah. Saya ingat dia pun ada dua lidah..." kata Nallakarupan.

PAS Tolak Nasharuddin Mat Isa?

Posted: 24 May 2011 02:11 AM PDT

Hanya PAS Bachok yang mencalonkan Nasharuddin Mat Isa untuk menjadi Timbalan Presiden PAS di Kelantan. Apakah ini bermakna Nasharuddin juga tidak akan dicalonkan lagi kawasan parlimen di Bachok untuk bertanding atas tiket PAS? Apakah punca Nasharuddin mahu disingkirkan? Sudah tentu semuanya berpunca dari team "Unity Government". Ini bermakna PAS hanya akan dikuasai oleh orang-orang yang pro Anwar Ibrahim sahaja selepas ini. Orang-orang yang tidak pro pada Anwar dan team "Ulama" akan disingkirkan satu demi satu dari PAS.

Neutral Daily

Posted: 24 May 2011 09:15 PM PDT

Neutral Daily


Pendedahan Wikileaks tentang Shazryl Eskay?

Posted: 24 May 2011 07:26 AM PDT


KUALA LUMPUR: Laman web WikiLeaks telah membocorkan maklumat bahawa salah seorang Trio Datuk T, Datuk Shazryl Eskay Abdullah mempunyai hubungan dengan bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad.

Malah lebih mengejutkan Eskay juga dikatakan mempunyai pengetahuan dan kaitan dengan gerakan pemisah Thailand yang berselindung di Malaysia.

Eskay berkongsi maklumat mengenai pergerakan kumpulan pemisah tersebut dan aktiviti yang dijalankan kepada pegawai kedutaan AS berpangkat tinggi, dalam satu mesyuarat yang diadakan pada 5 Febuari 2006.

Butiran mesyuarat itu dihantar dalam satu kabel rahsia oleh Penasihat Politik Mark D Clark kepada Jabatan Negara AS di Washington, sebelum dibocorkan oleh WikiLeaks.

"Eskay boleh muncul dan berhubung dengan kumpulan pemimpin-pemimpin lama pemberontak dan kumpulan simpati dari selatan Melayu Thailand.

"Pandangannya tentang pemberontakan ialah yang paling terperinci kami pernah dengar sepanjang lima hari perjalanan di utara Malaysia dan dijejaki dengan tepat berdasarkan maklumat dan pendapat-pendapat daripada pihak yang dipercayai.

"Beberapa rakyat Malaysia mencurigai Eskay dengan pertubuhan pemisah Melayu dan mengatakan Eskay telah terlibat dalam perniagaan kontroversi pada masa lalu," kabel itu dipetik.

Ekay yang merupakan bekas Konsulat terhormat Thailand di Malaysia menggemparkan negara pada Mac lalu apabila menayangkan satu rakaman video lucah mengaitkannya dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau terlibat bersama bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik yang juga penyokong setia Mahathir dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim.

Pimpinan Pakatan Rakyat mengecam usaha tersebut sebagai satu lagi siri konspirasi terhadap Anwar.

Ia dibuktikan apabila kerajaan bertindak melindungi mereka, termasuk tidak ada tangkapan terhadap blogger yang menyebar video lucah terbabit.

Eskay juga terlibat dalam kes saman terhadap pengarah urusan Merong Mahawangsa Sdn Bhd terhadap projek jambatan bengkok yang menghubungkan Johor dan Singapura- salah satu ilham Dr Mahathir.

-keadilan daily

Felda memohon pinjaman RM6 bilion daripada KWSP?

Posted: 24 May 2011 07:22 AM PDT


KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dituntut memberi penjelasan segera mengenai tindakan Felda memohon pinjaman RM6 bilion daripada Kumpulan Wang
Simpanan Simpanan Pekerja (KWSP).

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman mendedahkan bukti itu yang terkandung dalam minit mesyuarat Jawatankuasa Kemajuan Rancangan Felda Nitar 2, Mersing Johor.

Beliau mempersoalkan tujuan pinjaman itu kerana sebelum ini, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan menafikan kenyataan Pakatan Rakyat bahawa Felda berdepan krisis kewangan yang kian parah.

"Sebelum ini Datuk Ahmad Maslan berkata Felda memiliki kewangan yang kukuh, jika betul apa tujuan pinjaman ini kerana bebanan akhir akan ditanggung peneroka," katanya ketika mengadakan sidang media di Pejabat Agung Pas, Jalan Raja Laut Kuala Lumpur tengahari tadi.

Mazlan turut mengedarkan salinan minit mesyuarat itu kepada wartawan, yang antara lain menyatakan "Felda telah meminjam dari KWSP untuk pembangunan lot peneroka sebanyak RM6 bilion.

Justeru Mazlan yang juga Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat menegaskan, kesan pinjaman dari KWSP memberi implikasi besar kepada pengurusan Felda dan peneroka seluruh negara.

Menurutnya, rakyat masih dikejutkan dengan kemerosotan rizab tunai Felda dari RM4.08 bilion pada 2004 kepada RM1.35 bilion pada 2009 seperti yang diakui sendiri Ahmad Maslan di Dewan Rakyat pada 16 Jun 2010.

"Kemerosotan RM2.73 bilion dalam tempoh lima tahun sesuatu yang mengejutkan. Meskipun laporan polis dibuat agar siasatan dilakukan bagaimana wang itu dibelanjakan dan keraguan munasabah terhadap ketelusan pengurusan kewangan, sampai hari ini tidak diketahui apa hasil siasatan itu," katanya.

"Nampaknya di zaman Datuk Seri Najib Razak menerajui Felda, kawalan kewangan begitu diragui dan pemborosan berlaku secara keterlaluan termasuk membayar faedah persaraan kepada bekas Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd Yusof Noor sebanyak RM84,923.

"Selain menggunakan wang Felda dalam kempen pilihanraya kecil (PRK) di Parlimen Hulu Selangor, kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang di Johor dan DUN Kerdau di Pahang yang menelan belanja jutaan ringgit," katanya.

Dalam pada itu, Mazlan turut menyelar tindakan Pengerusi Felda ketika ini, Tan Sri Isa Samad yang melakukan banyak pembaziran sejak mengambil alih jawatan itu dari Tan Sri Yusof Noor.

"Belum sampai setahun menjadi Pengerusi Felda, Isa Samad mengambil langkah sangat silap dengan menyerang staf Felda yang menyokong Pakatan Rakyat, menghentam peneroka yang mengurus kebun sendiri dengan bahasa kesat, memperbanyak program bersifat politik di kawasan Felda dengan belanja besar.

"Felda mesti diselamatkan daripada 'makhluk perosak' yang sedang mengagihkan projek berbilion ringgit kepada kroni Barisan Nasional (BN). Ubah Sekarang, Selamatkan Felda," tegas Mazlan.

-keadilan daily

PISAU.NET

Posted: 24 May 2011 09:04 PM PDT

PISAU.NET


PKR Berkursus Bersama IRI Di Sunway Hotel, CIA in Action

Posted: 24 May 2011 04:58 PM PDT

Kuasa rakyat,demonstrasi,Bersih,baju kuning,baju merah,suara rakyat suara keramat,people power,tumbangkan kerajaan 16 September coup d'etat dan bermacam macam lagi yang pernah kita lihat didalam kancah politik negara,kesemuanya adalah strategi,penjenamaan dan gerak kerja PKR,DAP,PAS hasil latihan dan skrip yang ajar oleh operatif CIA yang Anwar bawa ke negara ini.


Dakwaan Anwar sebagai agen CIA,pengkhianat negara dilihat oleh penyokong pakatan,orang kampung dan rakyat marhain sebagai satu tuduhan yang keterlaluan. Namun sanggupkah anda menerima kenyataan dan realiti sebenar sebahagian besar yang jumud telah terpengaruh dengan permainan politik Anwar dan kini sudah tergolong menjadi perkakas CIA dan Yahudi untuk memusnahkan negara ini?


Artikel ini disertakan bukti video kaitan dan peranan CIA didalam pakatan rakyat.

Kelmarin 24/5/2011 bertempat di Hotel Sunway,Seberang Jaya satu latihan dianjurkan oleh The International Republican Institute atau lebih dikenali sebagai IRI.Ramai kalangan ahli PKR yang hadir kononnya berasa teruja mendapat latihan mengenai pilihanraya daripada Amerika.Namun Pisau percaya mereka tidak sedar bahawa mereka menjadi perkakas dan alat Anwar bersama CIA dan Yahudi .


IRI berperanan memberi bantuan dana, pemantauan pilihanraya,kajian sikap,strategi kempen pilihanraya,latihan kepada ahli-ahli parti dan pelbagai bantuan lain termasuk manipulasi isu pilihanraya.


Siapa dan Apakah IRI?petikan dari AIDC

NED, NDI & IRI, Projek Demokrasi Amerika untuk menakluk negara-negara luar

NED,NDI & IRI, Projek Demokrasi Amerika untuk menakluk negara-negara luar


Ron Paul, Ahli Republikan.

Nota : Rencana ini mengupas peranan NED melaksanakan peranannya sebagai badan penakluk negara-negara luar yang tidak sehaluan dengan Amerika Syarikat. NED turut menaja dua badan lain iaitu IRI dan NDI dalam melaksanakan misi penaklukkan itu. Tiga instrumen kerajaan Amerika yang penting dalam proses penaklukan negara luar adalah NED, NDI dan IRI. Bantuan sepenuhnya diberikan kepada tokoh dan parti politik luar negara yang berjuang menggunakan tema Reformasi.

National Endowment for Democracy (NED) atau Pembiayaan Kebangsaan Untuk Demokrasi adalah tidak lebih dari sebuah program yang memakan kos yang tinggi iaitu suatu dana pembayar cukai AS diambil untuk menaikkan ahli dan parti politik yang disenangi AS di seluruh dunia.

Pengerusi NED, Vin Weber meraikan President Bush.


Presiden NED, Carl Gershman bersama Presiden Bush dan Naib Pengerusi NED, Thmas R. Donahue.
Baca Selanjutnya klik sini

artikel berkaitan :

1. NED - Projek Demokrasi Amerika & CIA kuasai dunia



Bagaimana IRI bantu Anwar Ibrahim jadi PM, 16 September?

Keterangan foto - Panelists, current and former members of NED's Board of Directors, as well as representatives of NED's core institutes and the Library of Congress pose for an official picture marking the donation of its founding papers by NED to the Library. L to R: Panelist Anwar Ibrahim, former NED Vice Chairman Tom Donahue, NED board member Judy Shelton, former NED Chairman and US Senator Bill Brock, IRI President Lorne Craner, panelist Zainab Bangura, NED Treasurer Robert Miller, NED Secretary and panelist Jean Bethke Elshtain, Solidarity Center Executive Director Ellie Larson, John Earl Haynes of the Library of Congress Manuscript Division, NED President Carl Gershman, NED board member Howard Wolpe, Former Senate Majority Leader and NDI board member Tom Daschle, US Representative and NED board member Gregory Meeks, NDI President Ken Wollack, CIPE Executive Director John Sullivan, US Representative and former NED board member Donald Payne.

Pembabitan CIA:Klik. Dari Permatang Pauh ke Putrajaya : Anwar jadi PM 16 September ?


Baca Unspinner mengenai MAFREL,IRI dan CIA:Klik Sini

Video dibawah bukti kaitan CIA dengan NED,Mafrel dan IRI




Menurutnya lagi, sebelum ini CIA pernah menaja beberapa yayasan Kristian Jerman
seperti Friedrich Ebert Foundation (FEF) dan Konrad Adeneur Foundation (KAF) untuk melaksanakan misi yang sama.

Namun pada tahun 1980-an, CIA menukar taktik dengan menaja sepenuhnya 'yayasan demokrasi' apabila Amerika Syarikat menubuhkan NED (National Endowment for Democracy) pada tahun 1983. Klik di sini

Penggubal undang-undang NED, Allen Weinstein, turut mengesahkan NED adalah nama lain kepada CIA.

"Apa yang telah dilakukan oleh NED hari ini adalah perkara sama yang pernah dilakukan oleh CIA, 25 tahun dahulu", Kata Allen Weinstein dalam Washington Post, 22 September 1991.Klik di sini

NED mempunyai empat cabang penting iaitu IRI (International Republican Institute), NDI (National Democratic Institute for International Affairs), CIPE (Chamber of Commerce's Center for Private Enterprise) dan ACILS (American Center for International Labor Solidarity), di mana pengkhususan kepada pilihanraya di sesebuah negara terletak di bawah bidang kuasa IRI.

MAFRELanwar
Anwar Ibrahim bersama Abd Malek Hussin (ketika itu Pengerusi MAFREL). Khairul Anuar Ahmad Zainuddin (Jonah), Naib Ketua AMK PKR merupakan bekas Setiausaha MAFREL

Menurut Abd Malek Hussin penubuhan MAFREL di Malaysia kerana bantuan dana daripada IRI dan IRI sendiri mengakui menaja badan 'pemantau pilihanraya' Malaysia itu. Klik di sini

Abd. Malek merupakan bekas Pengerusi MAFREL (Malaysians for Free and Fair Elections).

MAFREL merupakan cabang ANFREL atau NAMFREL yang dibawah kawal selia sepenuhnya IRI dan CIA.

Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketua pembangkang Malaysia adalah salah seorang panel pemikir NED yang dilantik sejak dari tahun 2007 [klik di sini] dan NED khususnya IRI telah terlibat secara langsung membantu karier politik Anwar di Malaysia khususnya dalam PRU 12. Klik di sini.







Pisau kata "dahsyat depa ni,yahudi buat kursus di Hotel ,hebat bukan main sampai guna CIA"

Roboh Gerai Rakyat ,Pakej Percuma Guan Eng

Posted: 24 May 2011 07:10 AM PDT




Lagi kejayaan dibawah regim DAP kerajaan berkebajikan apabila menunaikan tanggungjawab dengan notis merobohkan gerai kononnya mencacatkan pemandangan sebuah sekolah yang baru dibina.

Pemilik gerai yang berniaga lebih 40 tahun ini mempunyai seorang anak kurang upaya,maka sebagai habuan atas dasar negeri sosialis berkebajikan ,Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri telah memberi hadiah berupa pakej merobohkan gerai secara percuma.Pakej ini tidak dapat dimana mana negeri kerajaan BN.Inilah satu lagi contoh kejayaan pakatan untuk membela rakyat.

Berdasarkan maklumat dari blog MatKilau,bangunan sekolah tersebut didirikan dibelakang gerai milik peniaga ini.Walau pun berlainan lot tanah tetapi kedudukan gerai tersebut berada dihadapan bangunan baru .


Semua ini bertitik tolak dengan kehadiran Lim Guan Eng membuat upacara pecah tanah di belakang gerai tersebut untuk membina SRJKC Pai Chai di atas lot 62,Batu Feringgi.Menurut sumber Lim Guan Eng mengarahkan gerai yang berada dihadapan sekolah tersebut patut dirobohkan kerana mencacatkan pemandangan


Pemilik kedai,Rahayu Abdul Murad menangis kerana bakal kehilangan punca pendapatan apabila kedai turun temurun lebih 40 tahun ini bakal dirobohkan,Regim DAP melaksanakan dasar kerajaan BERKEBAJIKAN DAN SAMA RATA,makanya atas arahan daripada regim DAP pihak MPPP diarahkan dengan kadar segera untuk merobohkan kedai memandangkan tidak lama lagi Lim Guan Eng akan datang sekali lagi untuk merasmikan sekolah tersebut.

Walau pun diketahui gerai tersebut berada diluar Lot 62 memandangkan ia adalah gerai melayu maka TINDAKAN DOUBLE STANDART amat mudah diambil ini kerana kerana Adun Melayu pakatan tidak akan sama sekali berani mempertahankan hak bangsa sendiri .




UNDI DAP= NASIB MELAYU TERBELA!


Pisau kata " tahniah,satu lagi kejayaan oleh Regim DAP Pulau Pinang"

r b f

Posted: 24 May 2011 07:36 PM PDT

r b f


Keputusan Kenaikan Harga Petrol dan Eletrik Esok ?

Posted: 24 May 2011 08:20 AM PDT

Sudah seminggu kita mendengar ura-ura kenaikan harga minyak dan tarif eletrik. Rakyat di bawah sudah mula resah gelisah dan sudah ada yang tak lena tidur malam.

Tangan saya pun dah banyak hari rasa gatal nak menulis pasal perkara berkenaan. Tapi saya nak tunggu dulu apa pengumuman yang bakal dibuat oleh kerajaan.

Esok (rabu) kabinet akan bermesyuarat. Daripada cerita-cerita yang kedengaran mengatakan perkara-perkara berkenaan dengan subsidi , harga minyak, tarif eletrik dan harga barang-barang lain akan dibincangkan dalam mesyuarat itu esok.

Kita jangan melatah terlebih dahulu, kita tunggu apa yang akan diumumkan esok. Kalau rasa ianya tidak logik dan membebankan rakyat, apa lagi kita pakat-pakat fikirlah apa yang perlu dilakukan.

Kita tunggu dan lihat samada Datuk Seri Najib nak dengar kata Idris Jala@Idris Makmal atau nak dengar keluh kesah kita rakyat marhaen di bawah ini.

Pulut Kuning Dua Cupak Iringi Ariffami ke Mahkamah

Posted: 24 May 2011 06:39 AM PDT

Pada 14 Febuary 2011 SPRM Kelantan mengumumkan mereka telah selesai menjalankan siasatan terhadap meHantu mithali MB Kelantan berhubung penyalahgunaan kuasa semasa dia berada di PMBK.

Tiga bulan telah berlalu, tetapi tiada sebarang tindakan lagi yang diambil setakat ini. Hari ini saya ke pejabat SPRM dan berjumpa dengan seorang pegawai untuk bertanyakan tentang kes ini.

Kata pegawai berkenaan, kes Ariffahmi ada dua.

Pertama, berhubung perlantikannya, yang itu sudah selesai dan pak mertua Ariffahmi telah diberi teguran.

Kedua, berhubung penyalahgunaan kuasa oleh Ariffahmi semasa berada di PMBK. Ada beberapa kes salah guna kuasa yang dilakukannya dan kes tersebut tidak pernah ditutup dan masih berjalan. Fail berhubung kes berkenaan telah dihantar oleh SPRM Kelantan ke Ibu Pejabat SPRM Putrajaya untuk tindakan selanjutnya.

Saya mengambil kesempatan hari ini untuk cucuk pegawai SPRM habis-habisan berkenaan kes itu. Bak kata blogger parpukari, cili kasi tarukkkkkkk.....

Kasi taruk pun kasi taruk juga, dalam masa yang sama saya juga kena tarbiah dengan mereka. Dalam kesempatan berjumpa dengan pegawai SPRM hari, mereka juga menerangkan tentang kerja-kerja yang mereka lakukan dalam usaha untuk membanteras rasuah.

Ada sesetengah kes mereka tahu berlaku rasuah dan ada bukti-bukti tertentu, tetapi oleh kerana keterangan tak mengcukupi, maka si pelaku tidak dapat dituduh di mahkamah. Jika pertuduhan diteruskan juga terhadap mereka , mahkamah boleh membebaskan tertuduh. Dipendekkan cerita, nak dakwa seseorang mesti cukup bukti dan keterangan. Dalam dunia yang moden seperti hari ini, si penjenayah-penjenayah rasuah cukup cekap membuat kerja tanpa meninggalkan bukti.

Saya cucuk balik pegawai SPRM dan bertanya kepada beliau, kes Ariffahmi cukup bukti dan keterangan tak ? Sambil tersenyum sinis beliau menjawab, kita tidak boleh beritahu kepada orang luar kes yang sedang di siasat . Ok, walaupun pahit terpaksa saya telan jua jawapan tersebut kerana itulah realitinya.

Sama-sama kita tunggu apa tindakan selanjutnya terhadap Ariffahmi. Semoga dia akan dihadapkan ke mahkamah.

Beberapa hari lepas Nik Aziz ada berkata, kalau dia panjang umur apabila stadium baru yang dibina oleh kerajaan Kelantan siap kelak, dia nak solat hajat di sana dan kapten pasukan bolasepak akan menjadi imamnya. Sini

Hari ini saya pula nak beritahu, kalau saya panjang umur, sebaik sahaja Ariffahmi didakwa di mahkamah kelak, saya nak buat pulut kuning dua cupak dan nak minta Kickdefella potong pulut berkenaan.

Tiada ulasan:

Pengikut