Selasa, 17 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 17 May 2011 03:42 AM PDT

tunku

Posted: 17 May 2011 03:37 AM PDT

tunku


PAS President Hadi Awang returned unapposed

Posted: 16 May 2011 11:20 PM PDT

KUALA LUMPUR: PAS President Datuk Seri Abdul Hadi Awang was returned unapposed the end of nominations for party elections on June 3.
When the list of nominations was announced on Tuesday six people were eligible to contest the deputy post but they have till May 26 to accept or decline the nominations.
For the three vice-presidents' posts, 14 people were declared elgible to contest.
The only other leadership post uncontested was the post of the head of Ulamak which was retained by Datuk Harun Taib.
The PAS 57th Muktamar will be held on June 3-5.

tunku : only hadi awang can save pas from great disaster that is by pulling out from pakatan coalition. hadi awang should be strong enough to sideline all the "erdogan's" group in pas.it is time for unity.

Anwar using Francis Siah to create tense in Sarawak

Posted: 16 May 2011 06:49 AM PDT

Francis Siah the chairman of MOSC Sarawak is demanding CM Taib Mahmud to resign by 30th August 2011.He is planning to do demonstration or whatever it takes to make Taib Mahmud to resign asap. Taib Mahmud had promised to step down by mid term so why the demand now? this is just a plot by anwar using the donkey francis siah to make sarawak as unstable state.they failed to deny BN 2/3 in sarawak so they are using dirty ways to fulfill their vulgar dream.sarawakian must beware of these people and do not give them way.anwar is also planning to create demos in whole Malaysia as time is near for him to enter his "palace" at Sunagi Buloh.his days are numbered and when that happens he will use all sort of dirty tactics to safe his neck.the police intelligence should be alert and act fast.
related news here.

Politik Harian

Posted: 17 May 2011 03:33 AM PDT

Politik Harian


Pemuda Umno Berjuang Untuk Rakyat! AMK Berjuang Untuk Merosakan Rakyat

Posted: 16 May 2011 09:35 PM PDT


Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin atau lebih dikenali panggilan KJ, tampak lebih 'gah' bergerak dengan nada politik baru berjuang untuk generasi muda, manakala Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin dilihat lebih cenderung untuk merosakan akhlak anak muda di negara ini. Baca lagi...

Pemuda Sarankan Agar Kerajaan Tidak Naikkan Minyak RON95

Posted: 16 May 2011 03:28 AM PDT


Pergerakan Pemuda Umno Malaysia hari ini menyarankan agar kerajaan tidak menaikkan harga petrol RON95, sebaliknya mahu kerajaan mencari jalan ke arah penjimatan bestari dan penerokaaan usaha bagi meningkatkan nilai aset dan hasil dilaksanakan terlebih dahulu demi kebajikan rakyat.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata, pihaknya gusar dengan kenyataan Menteri Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang menggesa rakyat untuk bersiap sedia dengan kemungkinan kenaikan harga minyak RON 95. Baca Lagi...

Asam Pedas

Posted: 17 May 2011 03:20 AM PDT

Asam Pedas


Anwar beraja dihati, bersultan di mata, berkokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi sentiasa

Posted: 16 May 2011 08:05 PM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 17 May 2011 02:34 AM PDT

Sahabat-Gunung


Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor harus dipecat

Posted: 16 May 2011 09:21 PM PDT

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) mengalu-alukan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mendapati ada prima facie kes dalam kes liwat 2 Anwar Ibrahim.

Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata, setelah kes ini berlangsung hampir 3 tahun sejak 7 Ogos 2008, setelah puluhan penangguhan akhirnya keadilan dapat juga ditegakkan untuk mangsa liwat Mohd Saiful Bukhari.
Ky jelli, DNA, air mani & 27 saksi adalah bukti kukuh Anwar meliwat Saiful. Anwar bersalah. Anwar diperintah bela diri.

"Untuk rekod, ini merupakan kali kedua Anwar didapati bersalah oleh Mahkamah atas kesalahan meliwat. Sebelum ini Sukma, Azizan, Munawar, Meor dan Rasid pernah menjadi mangsa kejadian yang sama.

Anwar di bela hampir sedozen peguambela yang pakar dalam semua bidang dalam undang-undang. Hakim juga telah memberikan ruang masa yang amat panjang kepada pihak pembelaan," ujarnya dalam satu kenyataan kepada media.

Tambahnya, kali ini DNA dan air mani merupakan bukti saintifik yang diluar kemampuan peguambela untuk memutar perkataan.

Dengan keputusan Mahkamah itu GAPS ingin mencabar Menteri Besar Selangor memecat segera Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

Selangor tidak memerlukan pakar liwat dan pakar adegan ranjang video seks untuk memajukan ekonomi negeri ini.

"Tan Sri Khalid Ibrahim wajar mencontohi IMF yang memecat Dominique Strauss Pengarah Urusannya kerana beradu asmara dengan pembantu dan tukang gajinya.

GAPS amat bimbang lebih ramai lagi anak muda akan menjadi mangsa liwat Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor atau perawan china doll akan menjadi mangsa perzinaan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor," ujarnya yang juga bekas Ketua Pemuda Keadilan Negeri Selangor.

Sesungguhnya, Rakyat Selangor amat malu Kerajaan Negeri mempunyai seorang Penasihat Ekonomi yang berakhlak sebagai seorang peliwat dan pelaku video seks.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

HERO KECIK

Posted: 17 May 2011 02:21 AM PDT

HERO KECIK


Antara Doa Dan Kebenaran.. Adakah Anwar Yang Bersalah

Posted: 16 May 2011 02:24 AM PDT

Tak putus pengikut Anwar dan tak putus2 Tok Guru serta ustaz PAS dan Pakatan berdoa dan buat sembahyang hajat agar Anwar mendapat keadilan daripada Allah. Tak abis dari tu siap di doakan agar turun laknat Allah kepada yang membuat fitnah kepada Anwar.

Berpuluh dan beratus masjid telah buat solat hajat agar Allah memberikan petunjuk Yang Anwar tidak bersalah dan dianiayai, tak kirala daripada siapa pun. Sejak tahun 1999 lagi doa dan sembanyang hajat dibuat supaya dijatuhkan laknat kepada orang yang menfitnah Anwar.

Siapa yang salah dan siapa yang benar tuhan saja yang tahu. Allah akan makbulkan doa orang yang teraniaya, di samping itu juga dia2 iman2 masjid dan Tok Guru Pas nie dimakbulkan oleh Allah. Persoalannya kenapa satu demi satu kesalahan Anwar terbongkar? Doa laknat orang yang mefitnah Anwar tak kena juga. Kes liwat saiful, kalau betul saiful fitnah, saiful pun buat sumpah laknat. Anwar takut. Kalau saiful tu pembohong dah lama kena laknat oleh orang2 soleh yang mendoakan supaya dihukum di penfitnah...

Tapi Anwar pulak, tak abis dengan isu liwat, timbul plak isu video seks, wajahnya dikatakan mirip Anwar. Kenapa semua ini terjadi kepada Anwar dan keluarga. mana doa2 tok guru PAS. Adakah Doa tu tak diterima Allah kerana Anwar memang bersalah.

Tak kan dalam ramai2 yang berdoa satu pun tak diteri Allah. Bukan sehari berdia, sejak tahun 1999. Nak juga tengok orang yang menfitnah Anwar tu kena panah petir ker, muntah darah ker apa ker, bak kata orang tua2 kesalahan mefitnah orang yang tak bersalah nie dibayar CASH oleh Allah. Allah maha mengetahui.

Kalau inilah hukuman dan dugaan yang diberuikan oleh Allah kepada mereka yang salah, Justeru itu terimala apa yang telah ditentukan oleh Allah atas apa yang kita telah lakukan. Buat baik dibalas baik dan jahat dibalas jahat. Oleh itu kita tengok apa yang telah ditentukan oleh Allah.

Allah maha mengetahui...

سڬالاڽ موڠكين

Posted: 17 May 2011 02:15 AM PDT

سڬالاڽ موڠكين


SMS Hari Guru!

Posted: 16 May 2011 09:54 AM PDT

Banyak dapat SMS ucap Selamat Hari Guru hari ini. Antara yang menarik seperti ini, ' Jadilah seorang guru yang hadirnya diTUNGGU. Hilangnya di RINDU, Ilmunya diBURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU.Selamat Hari Guru Cikgu..

Ada juga SMS yang jenaka sedikit, ' Untuk para guru, guru tadika, guru sekolah rendah, guru sekolah menengah guru sekolah memandu, guru besar, guru kecik, guru sandaran, guru praktikal, guru ganti guru cemerlang dan guru-guru yang sewaktu dengannya.....Selamat hari Guru


Ada yang ringkas tapi bermakna ' Kurangkan kontroversi, Tingkatkan prestasi' Selamat hari Guru.....


Selamat hari Guru kepada semua pendidik.....


Amir Hamzah
Batu Pahat

PANEH MIANG

Posted: 17 May 2011 01:30 AM PDT

PANEH MIANG


Apa kena mengena dengan KITA pulak Anwar oii...

Posted: 16 May 2011 08:33 PM PDT

Kata Anwar kepada wartawan setelah diperintah membela diri...

"Oleh demikian..err..kita harus siap..untuk membela diri..mempertahankan kebenaran kita..dan mendedahkan..maka keputusan kita akan memanggil semua saksi..selain daripada keterangan-keterangan yang perlu untuk mendedahkan bagaimana seluruh sistem..ya..polis pendakwa diperalatkan."

Sejak bila KITA kena bersiap sedia untuk membela diri?

Kenapa pula KITA yang nak dilibatkan untuk pertahankan kebenaran?

Siapakah saksi yang KITA nak panggil?...Dan berapa KITA nak bayar saksi tu semua?

ENGKAU yang dituduh meliwat...mengapa KITA pulak kau nak babitkan sama? Ke kau maksudkan Zaid Ibrahim, presiden parti KITA?

Sendiri meliwat sendiri tanggung la pandikutty.

Psstt...dengarnya ada peguambela kau nak tarik diri? Yalah, peguam mana yang tak cuak nak bela kau ya tak. Bukti di mahkamah kata kau meliwat, tapi bini kau kata kau mesyuarat...anak kau pulak terang-terang menipu cakap kau bersama keluarga masa kejadian liwat tu. Keluarga caca marba, tunggang terbalik...69!

Omega mano poik...OMEGA?



Kenapa Ehsan tak pernah mengiringi kau ke mahkamah selama ni Anwar?

BN Transformer

Posted: 16 May 2011 05:36 PM PDT

Siapakah dalam kotak fikir BN bertugas sebagai Transformer? Amati perjalanan sepanjang Januari hingga 17 Mei 2011, bibit @ benih Transformasi disemai dalam kamar-kamar:-

1. Transformasi Jaringan Maklumat Kerajaan.

2. Transformasi Sistem Penyampaian Kerajaan.

3. Transformasi Agenda Ekonomi Negara.

4. Transformasi Pembangunan Belia Malaysia.

5. Transformasi Agenda Pergurusan dan Pendidikan Malaysia.

6. Transformasi Sistem Pengangkutan Darat Negara (BELUM NAMPAK LAIE).

7. Transformasi Sistem Kesihatan dan Pengurusan Kesihatan Negara (BELUM NAMPAK LAIE).

8. Transformasi Belanjawan dan Gunasama Perbelanjaan Isirumah (NAMPAK EHH, hampeh...harapkan pagar, pagar makan padi).

9. Transformasi Sistem Pengangkutan SMART (LRT/MRT/ERL/Monorel/KTM-Jauh Panggang dari Api Laei).

10. Transformasi Pengurusan Politik UMNO (Heboh dek temberang Ketua Bahagian Ajo).

11. Transformasi Politik BARISAN NASIONAL (Selagi masih ado GUNTING DALAM LIPATAN, jalan belakang mati pun dikiro SODAP).

12. Transformasi Pengurusan Kewangan Negara (masih dok paria lagu tu lah, yang mentekedarah RASUAH makin melambak, ramai yang pakai Bently dan Hummer, lebih ramai yang papa nampaknya).

13. Transformasi Kedaulatan Agama (bila terpalit Kristian Agama Rasmi?, maknanya rakyat biadab dan barua yang sifatnya khadam Freemasonry dan musuh Islam, sedang berMAHARAJALELA dan bergentayangan di Bumi Melayu.)

14. Transformasi Keselamatan Negara (tiada yang tersembunyi, hanya Dzat Allah sahaja yang masih kekal persembunyiannya).

15. Transformasi Pendidikan Tinggi Negara (selagi Malaysia rakyatnya hanya 27 juta, dicampur warganegara asing 3 juta, Universiti Awam 17 buah, Universiti Swasta 40 buah, Kolej Swasta 215 buah, dengan kedudukan kapasiti pelajar kurang daripada 1 juta setahun, Bumi Melayu masih jauh). Jepun punya 15000 IPTA+IPTS+Kolej Swasta dengan penduduk 123 juta. Thailand punya 40 IPTA, 100 IPTS dan 500 Kolej Swasta dengan penduduk 32 juta. Di mana kita, agaknya?

Rakyat bertindak sebagai transformer! Atau BN menjadi catalyst kepada DANA-DANA Transformasi. Jika BN berani mengadakan PRU-13 sebelum Ramadhan 1432H, maka BN mesti berdepan dengan polemik Transformasi Lintang Pukang yang sedang direka cipta oleh UMNO sendiri melalui musuh-musuh dalam selimut yang hari ini menongkat PKR, KITA, PAS. DAP ialah MUSUH Azali Umat Melayu Islam di Bumi Melayu sejak 1927 lagi.

PAPA GOMO

Posted: 17 May 2011 01:27 AM PDT

PAPA GOMO


Skandal Seks Dominique Strauss-Kahn, Anwar Ibrahim, and Paul Wolfowitz Memang Hangat

Posted: 17 May 2011 01:00 AM PDT




Kisah Tiga orang sahabat Sejati Dunia Akhirat yang Hobi mereka Berjubor Depan dan belakang tampa mengira apa kemungkinan yang barlaku.



Anwar Ibrahim Yang Penuh Dengan Masaalah Moral
Seks Depan Belakang


Anwar Ibrahim Sekutu Rapat Yahudi



Yahudi Kecil Dengan Skandal Bini Orang
teman Rapat Anwar Ibrahim


Untuk membaca artikel Penuh Kisah 3 orang Sahabat Karib
yang aktiviti mereka Berjubor sakan sana sini Sila Layari Blogg

Wayang Kulit Moden
KLIK DI SINI


Psssttt...Seram baca kisah 3 ekor ni beb...memang Dasyat depa ni

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Laporan Polis Ke Atas Francis Siah Pandi Kutty Komunis

Posted: 16 May 2011 11:17 PM PDT




Pergerakan Pemuda PBB Zon Samarahan yang diwakili oleh Hamzah Brahim telah membuat laporan polis ke atas Francis Siah yang dilihat sedang berusaha menyambung semula kerja-kerja Parti Komunis Kalimantan yang telah dihapuskan oleh kerajaan semenjak penghujung 1960-an dahulu. Read More.....


Psssttt...Ada lagi yang nak buat huru Hara kat Malaysia ni....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS - Video Aksi Zuraidah MP Ampang Bersetubuh Dengan......

Posted: 16 May 2011 08:58 PM PDT


Mak Lampir


Memang Haramjadah lah Mak Lampir si Zuraidah ni. Memang Pandy Kutty dia ni!!!

Aku dengan mak lampir ni memang tak berselera, Hodoh, Buruk, Geli gua...Nak layan anak dia yang jadi naib Serikandi PKR? Emm sama je...Gua Geli beb he he he

Polis Pandi Kutty
mahkamah Padi Kutty
Najib Pandy Kutty
BN Pandy Kutty

Tapi si mak lampir ni tak sedar dia lagi lah sebji macam Pandy Kutty
ELOK SI MAK LAMPIR NI BERSETUBUH DENGAN PANDY KUTTY JE




Psssttt..si Zuraidah ni bersetubuh dengan Pandy Kutty lagi bagus..hua hua hua


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Minyak Ron 95 Akan Di Naikkan? Bagaimana Janji Kerajaan Sebelum Ini?

Posted: 16 May 2011 05:13 AM PDT


Janji Mesti Di Tunaikan Demi rakyat Malaysia


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Pemuda UMNO) gusar dengan kenyataan YB Menteri Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang menggesa rakyat untuk bersiap sedia dengan kemungkinan kenaikan harga minyak RON 95.



Ini kerana usaha-usaha ke arah penjimatan kos pengurusan dan peningkatan produktiviti serta kecekapan Kerajaan haruslah mendahului sebarang langkah pengurangan perbelanjaan fiskal berupa pengurangan subsidi minyak.



Sebagai contoh, menurut Perbadanan Produktiviti Negara, kos tanggungan bagi memenuhi pelbagai peraturan Kerajaan dalam memulakan sebarang aktiviti ekonomi adalah sebanyak RM17.0 bilion atau 2.5 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar. Jumlah kos peraturan dan pematuhan ini adalah 21 kali ganda lebih banyak daripada hasil penjimatan daripada pengurangan subsidi ke atas komoditi gula dan barangan berasaskan minyak pada Julai 2010 dan 14.4 kali ganda bagi tindakan yang sama pada Disember tahun lalu.



Oleh itu, Pemuda UMNO menyarankan agar usaha-usaha ke arah penjimatan bestari melalui kecekapan operasi seperti di atas disamping tindakan bagi meningkatkan nilai (unlock the value) aset dan sumber pendapatan negara di terokai dengan serius dan dilaksanakan terlebih dahulu, sesuai dengan cogan kata 1Malaysia yang sentiasa mendahulukan rakyat dari segi kepentingan, kebajikan dan hal ehwal mereka.



Pada masa yang sama, Pemuda UMNO ingin menegaskan bahawa sungguhpun statistik terkini bagi harga barangan pengguna menunjukkan kadar inflasi 3.0 peratus pada Mac 2011 berbanding bulan yang sama tahun lalu, namun perinciannya menunjukkan bahawa barangan makanan bukan alkohol mencatat kenaikan yang lebih tinggi iaitu 4.7 peratus. Selanjutnya, jika diteliti kepada pecahan kecil bagi barangan makanan bukan alkohol ini, daging mencatat kenaikan 7.6 peratus, susu dan telur 7.9 peratus, sayur-sayuran 11.4 peratus, gula, jem dan barangan manisan 10.9 peratus, buah-buahan 6.8 peratus dan ikan serta hasil laut 3.8 peratus - yang mana kesemuanya melampaui kadar purata inflasi 3.0 peratus yang dicatatkan.



Malahan dalam isu ini, Asian Development Bank juga telah membuat kenyataan pada akhir bulan lalu bahawa sepanjang dua bulan pertama tahun ini sahaja, harga bagi barangan makanan dunia telah meningkat sebanyak 30 peratus dan dijangka akan berterusan.



Sehubungan dengan itu, Pemuda UMNO dengan ini mendesak agar Kerajaan tidak menaikkan harga minyak RON 95 dan menyeru agar tindakan ke arah penjimatan bestari dan penerokaaan usaha bagi meningkatkan nilai aset dan hasil dilaksanakan terlebih dahulu demi memastikan kebajikan dan kepentingan rakyat semua.


Ketua Pemuda BN Yb Khairy Jamaluddin




Gomo menyambut baik apa yang di sampaikan pemuda UMNO mengenai rayuan mereka dalam harga Kenaiikan Harga Minyak Ron95 yang di berkemungkinan akan berlaku waktu terdekat ini.

Gomo sependapat dengan Pemuda UMNO kerana dalam amatan Gomo waktu ini belum p[un Ron 95 di naikkan harga barang keperluan harian banyak yang meningkat. Ini merupakan beban yang harus di pikul rakyat dalam meneruskan kehidupan seharian.

Tidak di nafikan bahawa bukan negara Malaysia sahaja yang mengalami masaalah kenaikan harga minyak dan juga barang malah seluruh Dunia mengalami masaalah yang sama yang mana isu kenaikkan harga barang dan minyak ini merupakan satu masaalah Global yang kita semua perlu akui nya.

Namun Gomo nak ingatkan kepada kerajaan Barisan Nasional mengenai JANJI yang di berikan kepada Rakyat Malaysia pada bulan Febuary yang lalu. Gomo pada 24 febuary ada mengeluarkan Artikel mengenai janji Kerajaan Barisan Nasional yang akan menampung Subsidi Minyak sehingga RM14 Bilion berbanding 2010 iaitu sebanyak RM 10 Bilion bagi mengekalkan Harga RON95 pada yang sedia ada.

Artikel berkenaan KLIK DI SINI

Jadi di sini Gomo nak ingatkan Kerajaan Malaysia agar mengekalkan harga Ron 95 sebagaimana yang di janjikan. Peruntukkan tambahan sebanyak RM4 Bilion hendaklah di tunaikan dan jangan membuat rakyat di bawah menerima kesannya kelak.

kita bercakap demi rakyat di bawah dan bukan mengikut kapasiti pihak pihak tertentu. Semoga apa yang di sampaikan dapat di terima oleh Kerajaan Malaysia.


Psssttt....Gomo ingat janji tu dan ianya adalah untuk Rakyat Malaysia.


PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM
DAP ANTI ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 17 May 2011 01:14 AM PDT

Taipingmali (tm)


PAS KALAH DALAM ISU LADANG RAKYAT

Posted: 16 May 2011 11:51 PM PDT

Merdeka Review : Mat Sabu: Jangan terperanjat anak tokoh PAS bertanding atas tiket DAP

Posted: 16 May 2011 11:08 PM PDT

Anwar tetap betul, orang lain semua salah.

Posted: 16 May 2011 10:27 PM PDT

KES SEKS ANWAR LAPORAN DARI BERITA PERANCIS

Posted: 16 May 2011 05:51 PM PDT

UMMI HAFILDA MENYERANG ANWAR DAN AZMIN DI BAGAN DATOH

Posted: 16 May 2011 09:31 AM PDT

AZMIN KENCING RAKYAT KATA DIA MISKIN

Posted: 16 May 2011 08:52 AM PDT

ANWAR THREESOME SAMA JANTAN

Posted: 16 May 2011 07:59 AM PDT

SANG KELEMBAI BERCAKAP MENGENAI PAK LAH

Posted: 16 May 2011 07:24 AM PDT

20110515 Ummi hampir manjadi mangsa pembunuhan

Posted: 16 May 2011 07:07 AM PDT

ANWAR IBRAHIM - SUDAH LAMA TAK JUMPA

Posted: 16 May 2011 07:01 AM PDT

ANWAR SOKONG LINA JOY MURTAD

Posted: 16 May 2011 06:59 AM PDT

UMMI DIDERA OLEH BUKIT AMAN ATAS ARAHAN ANWAR ALJUBURY

Posted: 16 May 2011 06:39 AM PDT

ANWAR MELIWAT, AZIZAH LIPAT KAIN

Posted: 16 May 2011 06:33 AM PDT

AMK PKR MACAM BABI GILA

Posted: 16 May 2011 06:06 AM PDT

Luahan rasa seorang rakyat bangsa Malaysia yang menolak penghinaan terhadap Melayu dan Umno

Posted: 16 May 2011 03:20 AM PDT

Jelajah Perak Siri Pertama siapa Anwar-Dato Hamidah

Posted: 16 May 2011 02:18 AM PDT

sekupangdua

Posted: 16 May 2011 11:44 PM PDT

sekupangdua


TAK MUSTAHIL! BAKAL ADA LAGI VIDEO LUCAH MALAYA! NUAR KAN DAH KANTOI!!!

Posted: 16 May 2011 05:48 AM PDT

LEKAT DAH wehhh!!! Disuruh membela diri, Pagi tadi makin kecoh dengan PENCACAI UPAHAN yang memenuhi di makamah, Perlu Tahu, ini untung nasib Pelaku bukan Berjuang BERANI kerana benar, jadi tak hairan lah RAKYAT dah cukup paham kenapa begitu ramai akan diUPAH ke Makamah hari ini untuk bikin kecoh. jadi disini jugak kita boleh lihat dalam Kaca TV muka-muka jebaung yang jadi pencacai dengan JELAS yang akan meyerongeng (istilah kera sumbang) sebab dapat masuk berita TV3 yang mereka sendiri dakwa Pembohong Besar! sebalknya dema peduli apa kalu sangkut atau belayornya tertuduh... hehehe yang penting kenyng dan Masyukkk... Tak sior teman kalau tak bersebab nak beriya-riya menyokong yang kita belum tahu salah ker tidak?
Teman memang tak heran dengan kejadian pagi nie, kan teman dah kata dari dulu lagi... 5hb Feb, 2010 lagi teman dah siarkan Artikel apa yg sijubri ni akan buat (KLIK). segalanya membuktikan, termasuk Utusan Malaysia yang mahu dihapuskan Pakatan Ronggeng nie, terbukti apa yang dilapor akhirnya dengan kehendak Tuhan LEKAT DAH! jadi kita kena tengok makin gebu kemerah-merahan muka sijubri ni yg akan menyalak dan menjerit macam orang sasau nanti, kompom. jangan lah pulak nanti nak bandingkan merah ke tidak muka kak One lak, mentang-mentang muka nya sikit ada putih lagi teruk yop, bukan merah dah tapi hitam kang.

Soal Video pulak menyusul lagi tu tak ambik kira, mintak sangat la Tuhan selamatkan negara dari di pimpin oleh pemimpin yang kalau kelakunya begini Nau'zubillah, pakat hancurlah negara... Mungkin sebab ramai yang dah minta kebenaran, macam-acam usaha, tah berapa ratus kali gamaknya doa melaknat dan mintak ditimpa bala dibacakan, tah berapa puluh stadium... (isk macam taakd Masjid) dema Sembahyang Hajat dah... tu tak masuk dalam berapa ribu ceramah Fitnah kat seluruh negara walaupun Islam tak galakan. Rasanya Tuhan dah beri kita sebagai Rakyat boleh melihat dan paham dengan takdirnya. Gedebuk... Nah engko... keluar Video. dulu Black and White ... dah keluar Colour lagi buat banyak yang terkedu bila kata tak jelas tetiba dah jadi cukup terang, dulu kata sendiri bikin... tetiba dah keluar banyak sudut atau angel lagi, tu belum keluar suara lagi... ada ker? entah ler yop, yang teman tahu Habis satu Malaysia jijik terpaksa menonton Video Lucah untuk Bukti disebabkan seorang yang main jalang. kalau dulu amat malu kalau dikatakan kaki Blue kalau tahu sekampung, tapi disebabkan mamat sekor ni habis rosak akidah orang-orang Islam hehehe... bukan bangsa MELAYU jer.  
Biorler akai panjang sikit yop, jangan ler nak berbalah pasal siapa yang buat tu benar atau palsu orangnya, pikirlah siapa yang memang merakamkan VIDEO tu, tu nasib baik ada Hamba Allah jumpa, kalau tak bukan ker bukti  bagi menundukan pelaku dalam video tu kalau dia jadi pemimpin. Teman dah cerita (KLIK) dulu lagi kan? Guna otak bukan lutut nak menjerit tak tentu pasal sampai sesama umat nak bertekak dan berperang, Rasullulah saw sendiri sedih dengan perpecahan umat Islam, Tak sapa yang menuduh tukang supply Doolly Made in China dlam video tu, tapi pakai ler otak dan jangan hidung untuk berfikir, Mana mau  Parti sendiri nak inaya BOSS BESAR? Mana mau Parti Islam pulak tukang dalang supply Amoi? Jadi siapa? Pikir ler jangan ler menjerit merata-rata jalan dan dimakamah. Memang komer ni tak cerdik memikior ker, memang ler kalau Marah tak boleh nak pikir yop, bertenang dan Fikir dengan baik. macam teman pernah katakan jugak... Member komer sorang lagi tu MEMANG HANDAL buat pilem dan cari pelakonnya (KLIK)... Lawa-lawa amoi nyer... bergetah yop, bukan satu atau dua drama yang dia buat, berlambak dalam You tube, semuanya amoi lawo-lawo yop... hehehe patutler dah makin ramai yang suka MADE IN CHINA!!! 

The Unspinners

Posted: 16 May 2011 11:42 PM PDT

oyabun

Posted: 16 May 2011 11:34 PM PDT

oyabun


Mak Lampir PKR Selangor sudah terdesak!

Posted: 16 May 2011 03:21 AM PDT

Kerja keras UMNO dan Barisan Nasional (BN) di Selangor menyebabkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) terdesak hingga sanggup melemparkan pelbagai tuduhan tidak berasas bagi memberi gambaran buruk kepada UMNO.

Dakwaan terbaru PKR mengatakan UMNO berusaha mendapatkan status kerakyatan kepada 2,000 warga asing merupakan satu fitnah besar kepada parti dan kerajaan. Apa yang pasti PKR kini sentiasa mencari jalan untuk memberi gambaran buruk kepada UMNO kerana mereka sedar kerja keras UMNO di negeri itu. Ini termasuk kejayaan UMNO Selangor menjadi negeri paling ramai sekali mendaftarkan pengundi yang boleh menggugat kedudukan mereka.

Dan disebabkan oleh itulah PKR dan sekutu mereka cuba cari jalan supaya rakyat hilang kepercayaan kepada UMNO Selangor! Baru-baru ini Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin mendakwa UMNO cuba mendapatkan kerakyatan untuk 2,000 warga asing di Hulu Selangor bagi mengukuhkan sokongan kepada parti itu pada pilihan raya akan datang.

Nasihat kepada Mak Lampir Zuraida, kalau ada bukti eloklah tunjukkan. Jangan beri bukti yang palsu dengan meniru tanda tangan orang lain. Orang yang difitnah oleh Zuraida sudahpun membuat lapuran polis..menjawaplah engkau Mak Lampir Zuraida!!!

Wasabi Oyabun..

Panglima Perang Cyber

Posted: 16 May 2011 11:09 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Blogger Duke Siar Gambar Muka Anwar Macam Hantu Mak Limah !!!

Posted: 16 May 2011 09:32 PM PDT

Beza MB Kelantan dengan KM Sarawak - Mana Lebih Warak ?

Posted: 16 May 2011 07:29 PM PDT


1. Taib Mahmud tak pernah mengata sesiapa. Ulama PAS selalu memburuk-burukkan kepimpinan beliau, memfitnah beliau dengan rasuah dan merompak.

2. Taib Mahmud bina berpuluh masjid dan surau di negeri bermajoriti penganut Kristian, PAS cuma bina 2 masjid di negeri Serambi Mekah sepanjang pemerintahan mereka.

3. Taib Mahmud jadikan 2 bandar di Sarawak bertaraf bandaraya, Sibu juga akan jadi bandaraya, Kelantan sampai hari ini masih dilema air berkeladak dan kuning hasil teknologi penapisan PAS.

4. Taib Mahmud menyatukan semua kaum berbagai bangsa dan agama di bawah naungan kepimpinan Islam di Sarawak, PAS memecahbelahkan umat Islam bukan saja di Kelantan tapi juga di negeri2 lain.

5. Politik Sarawak tenang, tiada konflik dengan pembangkang, manakala politik di negeri yg kuat PAS kucar-kacir, byk demo, guna masjid jadi tempat bertelagah, solat 2 imam.. hancur... hancur......!

6. Ahli2 Parti pimpinan Taib Mahmud tidak sekali2 berebut kedudukan, hormat dan akur keputusan beliau, PAS pula berebut jawatan Timbalan presiden sampai tergamak buruk2 ahli sendiri.

7. Taib Mahmud tidak pernah menunjuk2 ibadat dan solat sunat, ulama2 PAS riak dgn solat di Stadium untuk tunjukkan mereka lebih mulia di sisi Islam..

8. Taib Mahmud tidak pernah menjatuhkan hukum syurga itu halal atau haram buat sesiapa. Ulama PAS berkata pintu syurga terletak pada kaki seorang peliwat? nauzubillahiminzalik...



tambahan dari Panglima :


9. Taib Mahmud tidak pernah mengambil tajaan haji ke Mekah tetapi Nik Aziz mengaku menerima tajaan haji walau masih lagi bergelar MB !

10. Taib Mahmud tidak ada menantu yang bermasalah dan menjawat jawatan tinggi Sarawak tetapi Almenantunya Nik Aziz (istilah Kickdefella)  iaitu Ir Ariffahmi telah menimbulkan banyak masalah termasuk isu yang mendapat siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah.


Fikirkalah....

Pengasas Wikileaks Julian Assange Yang Kantoikan Kes Liwat Anwar Kini Bersama Raja Petra !!!

Posted: 16 May 2011 05:52 PM PDT

Muka Muram Anwar Azmin dan Mb Khalid Semasa Solat Hajat di Stadium Selayang - Gambar Minaq Jinggo

Posted: 16 May 2011 05:28 PM PDT


Kesian seorang pun pemimpin PAS tak hadir ke acara solat hajat ini... Kesiannnnn

Hang Tuah Asal Negeri Kelantan Anak Murid Syeikh Saman - Mastika 2003 Dedahkan !

Posted: 16 May 2011 04:19 PM PDT

Info terbaru Panglima temui ialah : Hang Tuah adalah anak murid Syeikh Saman atau nama Sang Aria Putra dan berasal dari Kelantan.

Tempat asal beliau ialah Bukit Yong - sempadan antara Kelantan dan Terengganu dan tempat pengajian beliau ialah di Bukit Panau.

Dalam kisah dibawah diceritakan Hang Tuah dan rakan seperjuangannya belajar selama tujuh hari. Perlu diingat tempoh tujuh hari boleh jadi kiraan di alam ghaib yang bersamaan dengan tempoh tujuh tahun di alam fizikal biasa. Wallahu A'lam Bissowab

Siapa tahu lebih dalam mohon tambah info ini.


sumber Mastika Bulan Jun 2003 http://hulubalang-lagenda.tripod.com/tuah6.html



Dalam cerita di atas disebut Hang Tuah menumpaskan lawannya dengan kapak. Bukti bahawa orang Kelantan memang menggunakan kapak seperti gambar di bawah :


Sah ! Azmin Ali Miliki Ferrari Kata Adiknya Umi Hafilda Ali - Sebarkan

Posted: 16 May 2011 03:42 PM PDT



rujuk kembali artikel Panglima di sini 



yang menjelaskan kekayaan Azmin Ali memiliki Ferrari.


sila klik gambar imej lebih besar


Ketika itu bukti ini belum lagi ditemui. 


Namun pagi ini alhamdulillah video menceritakan kebenaran artikel tulisan Panglima telah ditemui. 


Umi Hafilda adik kandung Azmin mengiakan tulisan dan juga gambar yang Panglima siarkan.


Dalam video Ummi Hafilda durasi 0.31 ada disebutkan : kereta Ferrari pun ada dia pakai.


Bahkan banyak lagi kereta mewah miliknya yang disimpan di Pavilion.


Allah Maha Besar ! Allah Maha Besar


Penipuan tetap dibongkar dan bukti demi bukti satu persatu telah pun keluar.


Adakah kita masih lagi tidak mahu membuka pintu hati ?





63 Petua Bahagia Anwar dan Azizah Dibongkar Dr Fadzilah Khamsah ?

Posted: 16 May 2011 07:49 AM PDT

Perunding motivasi dan keluarga, Dato' Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan pasangan suami isteri yang melayari rumah tangga.
 
1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan belaian kasih sayang.
6. Murah dengan sentuhan.
7. Mencari kebaikan pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka – boleh tegur menegur.
13. Berani mengambil risiko emosi – tegur/perubahan/ berpisah sementara.
14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15. Tolak-ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira 'gerak batin' (intuition) perempuan.
17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan hak kepada pasangan.
28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian dalam situasi 'menang-menang'.
32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34. Memahami peranan 'pasangan'.
35. Hubungan perasaan sesama pasangan.
36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.
37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39. Tujuh kali puji dan satu teguran.
40. Sebut 'I love you' sepanjang masa.
41. Banyakkan bergurau dan bermesra.
42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku – sabar.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan salah pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat – bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan dari segi:
  • Mental, pendidikan dan ilmu
  • Emosi
  • Fizikal dan ekonomi
  • Sosial
  • Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza:
  • Pendapat atau pandangan
  • Hobi
  • Kegemaran
  • Makanan
  • Cita rasa
  • Warna pilihan dan pelbagai
56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t.




Tajuk di atas sekadar gempak kepada peminat dan penentang Anwar dan Wan Azizah... Moga kita jadi pasangan bahagia dan tidak bercerai di akhirat sana apatah lagi di dunia.


Lagu Guru Sempena Hari Guru

Posted: 16 May 2011 03:43 AM PDT



Terima kasih semua Guru-Guruku !!!

Cikgu Baharom... Cikgu Suhaimi...Cikgu Ghazali dll yang pernah mengajar mengenal ABC dan 123


Jasa guru sangat besar !!!

My Longest Yard

Posted: 16 May 2011 11:08 PM PDT

My Longest Yard


Tahniah Tan Sri

Posted: 16 May 2011 06:23 PM PDT


Kontrak perkhidmatan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria disambung tiga tahun lagi atas perkenan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Harussani yang dilantik sebagai Mufti Perak pada 1985 berkata, kontrak beliau yang tamat pada 8 April lepas telah disambung untuk tiga tahun lagi berkuat kuasa 9 April dengan perkenan Sultan Perak.

"Pelantikan jawatan mufti di Perak adalah atas budi bicara Sultan Perak bukan kerana permohonan... saya tidak tahu berapa lama lagi saya boleh bertahan kerana umur saya sudah 72 tahun dan saya tak tahu apakah mungkin mampu lagi saya terus berkhidmat pada masa akan datang," katanya ketika dihubungi BERNAMA di sini, Isnin.

Beliau melahirkan rasa gembira kerana diberikan penghormatan untuk terus memegang jawatan penting itu oleh Sultan Perak. -Mstar

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 16 May 2011 11:04 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Apa Sudah Jadi Bro??? hahahaha!

Posted: 16 May 2011 12:21 AM PDT

Cuba korang tengok gambor betul²... Mane pegi N.Ajis? Mane hilang Hadi Awang? Mane kelibat Harun Din dan Hassan Ali? Kongkek Jamnapari Husam Musa pun takde.. Mapuh Omar pun mapuh doh kot.. Khalid Gereja memang kompem la kat gereja hari Ahad kot hahahaha... Dah terang, jelas lagi nyata PAS sudah jemu nak layan wayang AnuWar.



Perghhhh!!! Nak jugak menipu lagi tuuu... Baekkk punya blakon Raja Drama ni... punya la haram jadah.. dah basi la woi....ko dah buat dari tahun 1998.. Orang yang bangang je percaya..  



 

Masa sedap lanyak China Doll ni takde pulak sakit²  atau nak orang tolong pimpin ke, papah ke.. Kaw-kaw punya henjuttt sihat, gagah lagi hebat memang layak la digelar Anughairah... hahahaha


Pastu tengok la banner yang diorang buat untuk tarik orang ramai...


Habih dilacurkan muka Sheikh Prof. Dr. Wahbah aZ-Zuhaili dan muka N.Ajis supaya rakyat ramai-ramai tertipu untuk hadir.. kesian aku tangok rakyat diperbodoh-bodohkan macam tu je oleh pemimpin Anughairah Tuhan Wan Jijah ni... 

Jadi fikir-fikar lah penyokong-penyokong AnuWar yang buta lagi bongok... PAS mungkin tak keluarkan apa-apa kenyataan secara rasmi yang diorang dah jelak dengan perangai AnuWar ni.. Tapi tindakan diorang boikot program AnuWar ni jelas dah menunjukkan "Silent Protest".. "GAME OVER ANUWAR IBRAHIM"..!!!!!!!!!





DARUL EHSAN TODAY

Posted: 16 May 2011 11:04 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


SEGERA Pecat Pandikutti Sebagai Penasihat Ekonomi Selangor..

Posted: 16 May 2011 10:33 PM PDT


Rakyat selangor nak tanya, bila khalid ibrahim nak mintak pandikutti letak jawatan sebagai penasihat ekonomi selangor, rakyat negeri selangor tak mahu seorang okt yang terlibat dengan jenayah sex menjadi penasihat ekonomi selangor.

Jadi oleh itu rakyat selangor dan gagasan anti penyelewengan (gaps) meminta khalid ibrahim segera meminta pandikutti meletakankan jawatannya sebagai penasihat ekonomi selangor, buat malu rakyat selangor je beb.. penasihat ekonomi selangor seorang penjenayah sex...

Kenyataan Media GAPS

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) mengalu-alukan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mendapati ada prima facie kes dalam kes liwat 2 Anwar Ibrahim.

Setelah kes ini berlangsung hampir 3 tahun sejak 7 Ogos 2008, setelah puluhan penangguhan akhirnya keadilan dapat juga ditegakkan untuk mangsa liwat Mohd Saiful Bukhari.
Ky jelli, DNA, air mani & 27 saksi adalah bukti kukuh Anwar meliwat Saiful. Anwar bersalah. Anwar diperintah bela diri.

Untuk rekod, ini merupakan kali kedua Anwar didapati bersalah oleh Mahkamah atas kesalahan meliwat. Sebelum ini Sukma, Azizan, Munawar, Meor dan Rasid pernah menjadi mangsa kejadian yang sama.

Anwar di bela hampir sedozen peguambela yang pakar dalam semua bidang dalam undang-undang. Hakim juga telah memberikan ruang masa yang amat panjang kepada pihak pembelaan.

Kali ini DNA dan air mani merupakan bukti saintifik yang diluar kemampuan peguambela untuk memutar perkataan.

Dengan keputusan Mahkamah itu GAPS ingin mencabar Menteri Besar Selangor memecat segera Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

Selangor tidak memerlukan pakar liwat dan pakar adegan ranjang video seks untuk memajukan ekonomi negeri ini.

Khalid Ibrahim wajar mencontohi IMF yang memecat Dominique Strauss Pengarah Urusannya kerana beradu asmara dengan pembantu dan tukang gajinya.

GAPS amat bimbang lebih ramai lagi anak muda akan menjadi mangsa liwat Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor atau perawan china doll akan menjadi mangsa perzinaan Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.

Rakyat Selangor amat malu Kerajaan Negeri mempunyai seorang Penasihat Ekonomi yang berakhlak sebagai seorang peliwat dan pelaku video seks.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
17 Mei 2011.

Karpal Singh Tak Pernah Jadi Lawyer Anwar

Posted: 16 May 2011 07:46 AM PDT

Dengar dan pahamkan apa yang dikatakan oleh bekas peguam anwar, zul nordin dan korang buatlah penilaian sendiri.


Video Penyokong Pandikutti Merusuh, Pecahkan Harta Benda Mahkamah.

Posted: 16 May 2011 02:01 AM PDT


Penyokong pandikutti merusuh di mahkamah pagi tadi, habis harta benda mahkamah yang mereka jahanamkan dek kerana tak puas hati keputusan mahkamah, pada aku polis sepatutnya meletak pasukan simpanan persekutuan (fru) untuk mengawal perangai macam beruk penyokong pandikutti itu, kalau setakat polis biase memang tak lut la... malah ada di antara mereka yang maki polis yang mengawal di situ.


GERAKAN ANTI PKR

Posted: 16 May 2011 09:27 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


PAS PERAK TIKAM BELAKANG ANWAR.

Posted: 16 May 2011 09:01 PM PDT

BIARKAN AMK MERUSUH.

Posted: 16 May 2011 06:00 PM PDT

REALITI POLITIK PAS SEKARANG.

Posted: 16 May 2011 02:13 PM PDT

ANWAR PANDIKUTI LIWAT : PELIK ?

Posted: 16 May 2011 05:30 AM PDT

ARTIKEL INI AKU TUJUKAN KHAS KEPADA GURU YANG PERNAH ROTAN & TAMPOR AKU.

Posted: 16 May 2011 03:38 AM PDT

KALID GEREJA SUDAH GOYANG DI PARLIMEN SHAH ALAM.

Posted: 16 May 2011 12:30 AM PDT

FB KELAB GAP DAH CECAH 9 RIBU !

Posted: 15 May 2011 10:30 PM PDT

ANWAR PANDIKUTI DIARAH BELA DIRI

Posted: 15 May 2011 09:21 PM PDT

Neutral Daily

Posted: 16 May 2011 09:25 PM PDT

Neutral Daily


Coretan Editor : Kebenaran

Posted: 16 May 2011 05:12 PM PDT


oleh Editor,

Kebenaran itu kadang-kadang pahit untuk diterima. Apabila kebenaran didedahkan ramai pihak akan marah terutama orang yang terlibat.

Dalam politik suatu kebenaran itu walaupun benar akan dipolitikkan dan menjadi tidak benar.
Dan apabila mereka pula menyampaikan kebenaran. Perkara itu pula akan menjadi kebenaran mutlak tanpa boleh disangkal lagi. Begitulah sebaliknya. Pimai-pimai tang tu.

Politik menyalahkan orang lain tanpa rasa bersalah untuk bertanggungjawab hanya memakan diri .

Hal makan diri ini hanya dapat dilihat dalam pemilihan parti. Bagaimana protes akar umbi mula senada dengan mainan isu parti lawan berbulan atau lama sebelumnya.

Ketika itu baru kita tahu kebenaran dan apa yang sebenarnya disangkal pemimpin kesayangan dahulu hanya bersifat politik.

Kita tidak bodoh apabila membenarkan semua ucapan pemimpin kesayangan kita kerana atas dasar setia dan kita tidak tahu.

Tetapi apabila kita sudah tahu dan masih terus membenarkannya. Mungkin kita sudah layak digelar bodoh.

Neutral Daily 400,000

Neutral Daily sudah hampir 2 tahun dan pengunjung sudah 400,000 . Masih jauh untuk bergelar jutawan.

Dalam tempoh ini masih ramai yang tidak tahu apa peranan blog ini.

Yang pastinya blog ini bukan blog penyebar fitnah dan semata-mata blog copy paste.

Kami menyiarkan artikel yang menjadi tanda-tanya pemerhati politik rakyat Malaysia dan linkkan kembali kepada blog asal.

Tujuan siaran kali kedua daripada blog asal bukan mencari traffic dan menjadikan ia pendapat rasmi Neutral Daily tapi mahu isu itu diperdebatkan dan secara tidak langsung menjadi medan orang yang dituduh di dalam artikel itu membela diri.

Tetapi malangnya kefahaman itu kurang ada. Ada yang terus memberi komen tanpa usul periksa walaupun tanpa segan menyatakan tahap analisa mereka tinggi.

Tetapi kami berpuas hati ramai yang sudah mengenali Neutral Daily dan apa yang cuba kami bawakan. Terima kasih. Teruskan membaca.

Budi tuan, kami tak mampu balas.

Selamat Hari Guru,Selamat Hari Wesak dan Selamat Bercuti..

Utusan Kebal?

Posted: 15 May 2011 11:21 PM PDT




oleh
Ahmad Lutfi Othman

Utusan Malaysia memang kebal. Ya... apalah nak dihairankan, bukankah Utusan dan Umno sukar dicerai tanggal, berpisah tiada? Ketua Pengarang Kumpulannya, Aziz Ishak hanya mendapat surat teguran daripada Kementerian Dalam Negeri walaupun paparan berita utamanya pada 7 Mei lalu dilihat telah menimbulkan keributan dan kegemparan.

Seksyen 7, Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (AMCP) cukup tidak gemar dengan hasil penerbitan "yang mungkin menggemparkan fikiran orang ramai" tetapi apabila ia membabitkan Utusan, segalanya okey, 'kan?

Seksyen 8 dan 73, Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) memberi kuasa kepada menteri dan polis untuk menahan mana-mana orang yang "telah bertindak atau hampir bertindak atau mungkin bertindak dengan apa-apa cara yang mendatangkan mudarat kepada keselamatan negara", tetapi ia hanya digunakan kepada seteru politik Umno-BN sahaja, 'kan?

Seksyen 3, Akta Hasutan 1948, antara lain mentafsirkan "kecenderungan menghasut" ialah "kecenderungan bagi mengembangkan perasaan jahat dan permusuhan antara beberapa kaum atau golongan penduduk Malaysia", tetapi pentafsiran akta ini bergantung rapat dengan kehendak politik penguasa, 'kan?

Saya tidaklah faham sangat dengan undang-undang, terutama yang berkaitan dengan amalan kewartawanan di negara ini, termasuk Akta Fitnah 1957 dan juga Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. apatah lagi sepanjang terbabit dengan dunia penulisan hampir 30 tahun lalu, saya berpegang dengan nasihat agar "jangan merujuk kepada peraturan atau akta sebelum mula berkarya, nanti tiada apa yang boleh ditulis".

Lebih istimewa lagi, sehari selepas "hanya ditegur" KDN -- satu bentuk 'hukuman' yang paling ringan -- Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein berkata 'ada asas' dalam laporan Utusan berhubung konspirasi bagi menjadikan Kristian agama rasmi di negara ini dan melantik seorang perdana menteri di kalangan penganut agama berkenaan.
(Imuniti Utusan lebih terjamin berbanding The Star dan Sunday Star, milik MCA, yang pernah digantung pada Oktober 1987 ekoran Operasi Lalang).

Beliau merujuk kepada laporan polis terbaru yang dibuat di Pulau Pinang, pada 13 Mei, yang khabarnya dapat mengukuhkan lagi berita muka depan Utusan 7 Mei. Ini bukan kali pertama sikap memihak Hishammuddin terserlah. Ketika video seks yang didakwa membabitkan Anwar Ibrahim mula ditayangkan, awal-awal lagi beliau menyalahkah Ketua Pembangkang itu.

Pihak polis pula seperti melupakan orang yang membuat tuduhan palsu (blogger) dan pihak yang menghebahkannya (Utusan). Amat memalukan apabila Utusan, seperti kata pensyarah media, Dr Abu Hassan Hasbullah, hanya bersandarkan rujukan yang sangat daif dan lemah, iaitu blog peribadi yang diragui wibawanya. Dakwaan itu tidak diperkuatkan dengan sumber yang kukuh dan jelas, sebaliknya lebih bersifat tohmahan, tuduhan, prasangka dan prejudis.


"Tentulah perbuatan ini bukan sahaja bertentangan dengan etika dan disiplin kewartawanan, malah tidak pernah digunakan dalam mana-mana amalan media profesional dan intelektual lainnya, yakni dengan menumpang sejenis tulisan prasangka sebagai sumber utama," ujarnya, sambil menambah ia "kemalangan besar buat maruah sebuah akhbar perdana."


Banyak pihak tidak berpuas hati dengan tindakan KDN terhadap Utusan, termasuk daripada kalangan komponen BN sendiri. Presiden MCA, Dr Chua Soi Lek mahu pemberita dan editor Utusan Malaysia digantung tugas jika laporannya mengenai isu Kristian dan agama Islam adalah tidak benar. Baginya, teguran KDN ke atas akhbar milik Umno itu tidak mencukupi.

Presiden Gerakan, Dr Koh Tsu Koon mahu pihak polis menyiasat kebenaran laporan Utusan itu. Baginya, adalah tidak benar bagi sesebuah akhbar melaporkan sesuatu berita hanya berdasarkan khabar angin. Tambahnya, tindakan melaporkan sesuatu secara berlebih-lenih boleh mengakibatkan ketegangan antara agama, mengganggung keharmonian dan menggugat perpaduan rakyat.

Tidak kurang juga desakan agar editor Utusan ditangkap ISA, selain akhbar itu digantung atau diharamkan. Kerajaan negeri Pulau Pinang memfailkan satu aduan rasmi mendesak KDNM mengambil tindakan terhadap Utusan. Ketua Menterinya, Lim Guan Eng berkata keputusan itu dibuat selepas sidang Dun sebulat suara menyokong usul itu termasuk dua wakil rakyat Umno yang tidak mempercayai laporan tersebut.

Keengganan mengambil tindakan terhadap cetusan berbahaya Utusan menunjukkan Umno terlibat secara langsung dengan laporan itu, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar. "Bila Suara Keadilan siarkan berita Felda mungkin bankrap, begitu pantas KDN menggantung permit akhbar itu. Tetapi bila Utusan siarkan berita tanpa bukti kononnya Kristian hendak dijadikan agama rasmi yang jelas boleh mencetuskan rusuhan antara agama dan kaum, Menteri Dalam Negeri bukan sahaja tidak mengambil tindakan, malah memberi respon yang dilihat menyokong perbuatan Utusan itu," tambahnya.

Sebelum itu, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Hata Wahari, ketika bercakap kepada Free Malaysia Today, mendakwa agenda mingguan Utusan Malaysia ditetapkan oleh Biro Politik Umno yang dipengerusikan Najib Razak. Wartawan kanan Utusan yang dipecat itu berkata, agenda dalam mesyuarat itu akan disampaikan kepada Ketua Pengarang Utusan melalui pejabat Perdana Menteri.

Secara peribadi, saya membantah apa jua saranan agar ISA digunakan kepada wartawan, selain tidak bersetuju AMCP diperalatkan untuk mengharamkan atau menggantung akhbar, termasuk kepada Utusan. Malah saya sejak sekian lama berusaha melobi agar akta-akta drakonian itu dimansuhkan sama sekali. Kedua-dua akta itu memberikan kuasa mutlak kepada menteri untuk mengambil apa-apa tindakan perlu, dengan mengetepikan fungsi mahkamah dan menafikan hak membela diri.

Saya yakin banyak lagi undang-undang lain yang boleh dirujuk bagi mengadili Utusan, misalnya kanun kesiksaan, asalkan bukan ISA dan AMCP. "Permainan" Utusan memang merbahaya, sekali gus mengundang sengketa dan permusuhan di atas imiginasi jahat. Saya lebih suka "hukuman" ke atas Utusan dibuat oleh pasaran atau pembaca, bukannya melalui penguatkuasaan undang-undang zalim.

Apa pun, kemunafikan KDN jelas sekali. Jika membabitkan media bebas atau propembangkang, hukuman paling berat dijatuhkan tanpa sebarang belas kasihan. Keangkuhan Seksyen 13B AMCP terus menjerut, iaitu peruntukan "tiada seorang pun boleh diberi peluang untuk didengar berkenaan dengan permohonannya untuk mendapatkan lesen atau permit atau berhubungan dengan pembatalan atau penggantungan lesen atau permit".

Kepada media talibarut BN, segalanya dibolehkan, dan kalaupun ada desakan daripada publik, tindakan sekadar "teguran". Janganlah bermimpi untuk melihat Utusan digantung, apatah lagi diharamkan, hatta untuk mendengar wartawan atau ketua pengarangnya digantung tugas pun mustahil berlaku.

Hipokrasi ini akan terus berlanjutan. Ini baru babak-babak awal, plotnya akan berkembang menjadi lebih mendebarkan. Harapnya anda jangan terkejut. Putar-belit, penipuan, pendustaan sudah menjadi kelaziman Najib dan Umno-BN. Ingat, PRU13 penentu hayat politiknya.

-harakah daily

UMNO pembela Melayu?

Posted: 15 May 2011 11:14 PM PDT




Oleh MUHAMMAD ZIKRI
utusanjohor@utusan.com.my

PONTIAN 15 Mei – Tiga parti serpihan yang telah ditubuhkan selepas kelahiran UMNO pada 1946 merupakan parti yang memecahbelahkan perpaduan orang Melayu dan bukan membela kaum tersebut.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, hanya UMNO yang ditubuhkan pada 11 Mei 1946 telah terbukti mampu membela kaum tersebut kerana ia diasaskan dengan tujuan suci apabila penjajah British memperkenalkan Malayan Union.

Keadaan itu katanya, berbeza dengan Pas, Semangat 46 (S46) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang ditubuhkan ekoran kekecewaan segelintir pemimpin mereka demi kepentingan peribadi, bukan untuk menyatukan orang Melayu.

"Pas ditubuhkan pada 1951 apabila Ahmad Fuad kalah kepada Datuk Onn Jaafar, S46 pula ditubuhkan pada 1988 apabila Tengku Razaleigh Hamzah tewas kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad, manakala PKR pada 1989 apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim dipecat daripada UMNO dan kerajaan.

"Jadi, tiada sebab ketiga-tiga parti tersebut terutamanya Pas dan PKR mendakwa mereka adalah parti yang mewakili serta membela orang Melayu sedangkan asas penubuhannya lahir daripada perasaan kecewa kerana tidak dapat menjadi pemimpin," katanya.

Beliau berkata demikian semasa merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pontian di Dewan Besar Maktab Rendah Sains Mara (MSRM) Pontian di sini malam tadi.

Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Pontian, Datuk Ir. Hasni Mohammad; timbalannya, Datuk Ahmad Maslan yang juga Ketua Penerangan UMNO dan Ketua Pemuda UMNO bahagian, Nasrihat Turiman.

Khairy berkata, perkara itu perlu diperjelaskan kepada golongan muda yang lahir selepas penubuhan UMNO supaya mereka memahami parti yang benar-benar ikhlas memperjuangkan nasib orang Melayu.

"Pas yang kononnya memperjuangkan Islam juga tidak ikhlas kerana melabelkan kaum sebangsa dan seagama mereka sebagai kafir dan tidak masuk syurga sekiranya tidak mengundi calon-calon mereka dalam pilihan raya.

"PKR pula kini hanya menjadi kuda tunggangan dan boneka kepada DAP serta telah lari daripada konsep asal penubuhannya apabila ramai pemimpin kanan dan ahli mereka meninggalkan parti tersebut," katanya.

Justeru, beliau menasihati generasi muda Melayu supaya tidak mudah terpengaruh dengan dakyah parti pembangkang dan sewajarnya menyedari bahawa UMNO sahaja yang dapat membela nasib dan mempertahankan maruah agama Islam.

-utusan malaysia

PenangWasabi

Posted: 16 May 2011 09:09 PM PDT

PenangWasabi


Mohd. Zahid anggap pemimpin ‘hebat’ tidak pengecut!

Posted: 16 May 2011 03:38 AM PDT




















Reputasi sebagai pemimpin 'hebat' yang dikenali seluruh dunia langsung tidak sesuai dengan Anwar Ibrahim apabila beliau bersikap pengecut dalam isu video seks yang dikaitkan dengannya.

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, sebelum ini Ketua Pembangkang itu berani menyaman bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebanyak RM100 juta tetapi menjadi 'tikus berjumpa kucing' apabila namanya disebut dengan jelas oleh ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dalam kes video seks itu.

"Shazryl Eskay menyebut dengan jelas nama beliau apabila mendakwa lelaki bersamanya dalam video itu ialah Anwar.

"Yang menjadi persoalan dan lawak ialah, kenapa kali ini beliau tidak saman seperti kelazimannya kerana pemimpin hebat seperti beliau dikaitkan melakukan hubungan seks dengan pelacur yang benar-benar menjatuhkan reputasinya," katanya di sini hari ini.

Mohd. Zahid mengulas tindakan Anwar yang tidak menyaman Shazryl Eskay sebaliknya menuduh pendedahan video seks itu sebagai konspirasi UMNO untuk membunuh karier politiknya. Sebaliknya, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu giat mengadakan siri ceramah di seluruh negara bagi membersihkan namanya.

Sehubungan itu, Mohd. Zahid mengulangi cabarannya kepada Anwar supaya mengemukakan saman jika beliau tidak bersalah. Sementara itu, bekas setiausaha sulit pemimpin pembangkang itu, Anuar Shaari berkata, tindakan mengadakan ceramah di pentas politik di seluruh negara hanya membuktikan sikap gelabah Anwar.

"Kalau dia tidak bersalah, kenapa mesti gelabah dipengaruhi emosi di atas pentas politiknya kononnya beliau difitnah.

"Pihak berkuasa pula wajar mendedahkan pelaku seks sebenar untuk mengelakkan manipulasi berterusan yang dicetuskan oleh Anwar," katanya

Anuar pada masa sama berkata, beliau yakin Anwar tidak akan mengaku terlibat dalam video itu.

Opps..sebelum terlupa. Anwar belum lagi menjawap 5 persoalan yang dikemukakan oleh Datuk Eskay:

1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2. Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3. Di hotel mana Anwar menginap?
4. Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5. Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Jawap Anwar..jangan tak jawap..!!!

Penang Wasabi..

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 16 May 2011 09:08 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Video ABIM Bantai Anwar Ibrahim

Posted: 16 May 2011 08:23 PM PDT

Anwar Mengamuk Di Mahkamah

Posted: 16 May 2011 01:08 AM PDT


Anwar Ibrahim perlu membela diri di Mahkamah atas kes liwatnya. Penyokong Anwar pula mengamuk tidak tentu hala kerana tidak dapat menerima hakikat yang sebenar. Mengapa perlu mengamuk? Jika tidak bersalah, buktikanlah di mahkamah. Lagi nampak bersalah kalau awal-awal lagi sudah mengamuk tidak tentu pasal.



"Kita kesal kerana keputusan hakim itu, seolah-olahnya begitu terikat sepenuhnya dengan hujah pendakwaan" kata Anwar. Selain itu, Anwar juga turut tuduh mahkamah ikut skrip. Usahlah tuduh menuduh, belalah diri sendiri dulu. Berani kerana benar, mengamuk bila sudah terkantoi.

PISAU.NET

Posted: 16 May 2011 09:04 PM PDT

PISAU.NET


Penang: Peruntukan Sekolah Sama Rata?

Posted: 16 May 2011 05:51 PM PDT




ADUN Sungai Dua, Datuk Jasmin Mohamed mendakwa, sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan RM1.8 juta tahun lalu. Beliau berkata, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000).-utusan.

Bajet yang didedahkan oleh YB Jasmin adalah peruntukan yang diberikan pada 2010.Fakta dibawah adalah bajet untuk 2009.


SJKC di Pulau Pinang yang menerima bantuan adalah :-

1.Penang Chinese Girl Private School - RM400 ribu

2.Phor Tay High School -RM840ribu

3.Han Chiang Associated School-RM120 ribu

4.Sekolah Menangah Chung Ling - RM120ribu

5.SJKC Sin Ya- RM50ribu

Jumlah RM1,530juta


Semasa kempen PRK Sibu,DAP mengedarkan risalah kononnya mereka membantu sekolah agama rakyat di Pulau Pinang dengan peruntukkan 4.2juta, walhal jumlah yang sebenar hanyalah 1.3juta. Mereka begitu berselera untuk berbohong hinggakan ramai orang melayu tertipu.

Anda bandingkan peruntukan yang diberikan kepada Sekolah Menengah Agama , Sekolah Rendah Agama Rakyat dan juga Maahad Tahfiz yang beroperasi di Pulau Pinang dengan pengagihan seperti berikut :

BIL NAMA SEKOLAH JUMLAH (RM)
1. Madrasah Manabiul Ulum RM 197,000
2. Madrasah Al-Irsyad Al-Asyraf Al-Wataniah RM 159,000
3. Madrasah Al-Aminiah RM 183,500
4. Sek. Men. Islam Ad Diniah RM 166,275
5. Sek. Men. Arab Tahfiz (SMART) RM120,000
6. Sek. Men. Othmaniah RM 90,000
7. Institut Pengajian Ar-Razi RM 70,000
8. SABK Khairiah Islamiah RM 23,000
9. SABK Al-Masriyah RM 30,000
10. SABK Wan Jah RM 13,000
11. SABK Faqiyah Daimiah RM 22,000
12. SABK Al Ahmadiah Al-Ijtimaiyyah RM 25,000
13. SABK Daeratul Maarifil Wataniah I RM 35,000
14. SABK Daeratul Maarifil Wataniah II RM 19,000
15. SABK Al-Mashoor Islami RM 25,000
16. SABK SMATI RM 22,000
17. SABK Al-Imam An Nawawi RM 3,000
18. Sek. Menengah Al-Itqan RM 96,275
19. Sek. Ren. Islam Bahrul Ulum RM 45,000
JUMLAH RM1,344,050

Bandingkan , 5 SJKC menerima 1.5 juta,19 SAR menerima 1.3juta.

Inilah yang dikatakan sama rata kerajaan negeri sosialis DAP,Akhirnya khawarij PAS bertakbir dan bersorak gumbira khalifah ultra kiasu rasis chauvanist membela umat Islam.

Yang bakal bermuktamar nanti,sama samalah pilih Mat Sabu,haprak pencacai dan hibrid DAP didalam PAS.Senang sikit kami buat kerja!


Pisau kata "kalangan Adun DAP sudah ada yang tikam belakang sesama sendiri,baguslah"

Juak Haprak Meroyan Dahagakan Kencing Anwar

Posted: 16 May 2011 02:50 AM PDT

Seperti yang dijangka :klik sini,berukkera PKR dan cicak mengkarong AMK telah buat kacau dan menimbulkan provokasi di makhamah pagi tadi.





Gerembolan haprak ini terpaksa dibayar semata mata untuk turun dari Perak,Pulau Pinang dan sekitar lembah Klang ,kalangan haprak jumud ini akan mempertikaikan apa saja jika sebarang keputusan tidak menyebelahi Anwar.




Anwar meroyan dan mengila habis semua orang dihentam,satu dunia dituduh berkonspirasi mahu menjatuhkan beliau.


Juak haprak pakatan percaya sepenuh hati,torpedo Anwar dikawal sepenuhnya oleh Umno hingga berkonspirasi menceroboh stor kunyit Saiful dan china doll.


Pisau kata " ada yang mengaku dapat RM300 untuk cover duit minyak tol.."

Gempar! Lim Guan Eng Ludah PAS Lagi!

Posted: 15 May 2011 10:00 PM PDT




"DAP tidak akan menyokong pembentukan sebuah negara theocracy yang berasaskan agama."-Lim Guan Eng


Kata kata Lim Guan Eng ,15/5/11 di Gereja St george pagi jam 10.Ini membuktikan bagaimana seorang tuan besar DAP memerangkap khalifah khawarij PAS menegaskan pendirian DAP.


Semua sedia maklum,kata kata itu benar benar membuktikan PAS hanyalah tunggangan semata mata. Selingkohan khawarij PAS bersama DAP membuktikan mereka meninggalkan prinsip dan maruah perjuangan mereka.


Beberapa siri mesyuarat pimpinan tertinggi pakatan,DAP lebih banyak bertegas melalui Lim Guan Eng dan Kit Siang untuk menghalang agar khawarij PAS bersuara mengenai hasrat memperjuangkan negara Islam.


Kata kata Lim Guan Eng sendiri membuktikan betapa mereka adalah tuan besar dan boleh sewenang wenangnya meludah tepat ke muka khawarij khawarij PAS jika kalangan anjing mereka cuba melanggar daulat DAP.


Kesimpulannya DAP tidak pernah mengiktiraf negara ini adalah negara Islam,DAP tidak akan sesekali mengiktiraf negara ini untuk melaksanakan perundangan dan pentadbiran secara Islam yang di perjuangkan oleh khawarij.



Pisau kata " tidak ada yang lebih mulia daripada kalangan khawarij PAS,apabila dapat berasa makam mereka begitu tinggi setelah dapat menikmati ludahan DAP!"

r b f

Posted: 16 May 2011 07:44 PM PDT

r b f


Sayuti Omar, Kalau Nak Bohong Pun Biarlah Logik

Posted: 16 May 2011 08:04 AM PDT

Mohd Sayuti Omar atau pun lebih dikenali sebagai MSO adalah satu nama besar dalam bidang penulisan politik tanahair. Sebelum saya akhil bahlil lagi dia telah pun menceburi bidang penulisan. Terus terang saya katakan, saya amat meminati buku-buku tulisan MSO. Sebelum saya berblog, setiap kali saya berada depan komputer, blog yang pertama yang saya akan terkam adalah blog beliau, Merah Tinta.

Pada masa itu blog MSO boleh dikategorikan sebagai sebuah blog yang berkredibiliti dan sumber-sumber beritanya kukuh serta tidak menyiarkan berita-berita bohong. Tulisannya juga boleh dikatakan adil, siapa yang tak betul kena hentam. Sekali sekala menyebelahi Pas, ada masanya menyebelahi Umno. Ada masanya juga Anwar kena hentam dengannya. Pada masa itu saya menghormatinya sebagai seorang penulis bebas. Bagaimanapun keadaan telah berubah sejak tahun lepas. Blog MSO terasa tawar dan tulisan-tulisannya mula mengarut serta hujah-hujahnya mulai dangkal termasuklah ulasan dan ramalannya berkenaan PRN Sarawak.

Semenjak saya menyertai dunia blog dan bergaul dengan ramai penulis-penulis termasuk yang otai-otai, tetapi saya tidak pernah bertemu dengan MSO sehingga ke hari ini, bermacam-macam cerita yang saya dengar pasal MSO. Tapi saya tidak pernah pedulikan semua itu. Sebuah blog juga pernah menulis meminta supaya ahli-ahli politik tidak rapat dengan MSO. Sini

Saya agak hairan kerana sejak kebelakangan ini boleh dikatakan dalam setiap tulisan MSO dia akan 'up' Anwar Ibrahim, Azmin Ali ,Khalid Ibrahim serta PKR. Dia tidak lagi membedal mereka-mereka seperti dulu. Walaubagaimana pun Pas dan Umno tidak terlepas daripada dibedalnya.

Saya cuba bertanya dengan beberapa sumber tentang perubahan sikap MSO terhadap Anwar dan PKR , jawapan yang ditemui semuanya sama iaitu, Anwar dan PKR telah membuatkan MSO menjadi jutawan melalui akhbar Siasah. Saya tidak pasti setakat mana kebenarannya, akan tetapi saya merasakan ianya ada asas jika kita melihat kepada tulisan-tulisan MSO sekarang dan beberapa bulan lepas seolah-olah menggambarkan dia telah 'dibeli' oleh PKR.

Saya tidak mahu pedulikan semua itu, selagi kita bernama manusia, maka selagi itulah kita akan bertuankan duit. Ada peluang untuk dapat wang yang banyak melalui cara yang sah dan halal, apa salahnya kalau kita ambil. Kalau seorang yang bertaraf 'ulama' seperti Nik Aziz pun cuba menyebat tajaan mengerjakan haji , apatah lagi manusia biasa seperti kita dan MSO.

Tujuan saya menulis mengenai MSO hari ini bukan berniat hendak mendedahkan perkara-perkara yang tidak baik mengenainya atau ingin memburuk-burukkan dia, tetapi saya hendak menjawab satu tulisan di blognya semalam.

Pada saya tulisan yang ditulis dan disiarkan oleh blognya semalam sama ertinya dengan MSO meletakkan dirinya ke dalam longkang di Lorong Hj Taib yang dipenuhi dengan lendir.

MSO dalam tulisannya itu yang disiarkan semalam menyatakan bahawa PM telah berjumpa dengan Ketua Hakim Negara selama 6 jam sebelum berlepas keluar negara kelmarin yang dieja oleh MSO 'kelamrin'. Kesalahan ejaan dalam tulisan MSO di blog Merah Tinta adalah perkara biasa. Dalam tulisannya itu juga menyatakan bahawa pertemuan antara PM dan Ketua Hakim Negara ada sangkut paut dengan keputusan terhadap Anwar Ibrahim semalam.
Bahawa menurut tokoh berusia lebih 70 itu, Perdana Menteri, Mohd Najib Razak sebelum berlepas ke luar negara kelamrin telah bertemu dengan Ketua Hakim Negara. Tidak pula disebut di mana pertemuan itu tetapi mungkin di pejabat PM atau di tempat lain. Masa pertemuan itu ialah selama 6 jam.

"Apa yang saya diberi tahu oleh seseorang yang di juga diberitahu, dalam pertemuan Najib dengan Ketua Hakim negara itu ada sangkut paut soal keputusan terhadap Anwar Ibrahim hari ini," katanya.

http://msomelayu.blogspot.com/

Sebagai seorang penulis yang lama dan berpengalaman, MSO sepatutnya tidak menulis cerita-cerita bohong untuk bacaan orang ramai. Sekiranya berita itu disampaikan oleh pihak lain sekalipun kepadanya, MSO perlu memeriksa terlebih dahulu kesahihan cerita tersebut. Dalam masa yang sama MSO juga sebagai pemerhati dan penulis politik perlu tahu PM berada di mana sekarang dan bila dia keluar negara dan bila pulangnya.

Wahai Tuan MSO, ketahuilah oleh mu bahawasanya PM Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak yang juga anak kepada Tun Rahah telah berangkat meninggalkan bumi Malaysia pada hari jumaat 13 Mei 2011 jam 9.30 pagi menuju ke Arab Saudi. Dari sana beliau menuju ke Bahrain, kemudiannya ke Qatar dan kini berada di UK sebelum berangkat ke AS.

Dari manakah sumber yang MSO dapat yang mengatakan PM berjumpa dengan Ketua Hakim Negara kelmarin selama 6 jam ?

Sekiranya perkataan kelmarin yang digunakan oleh MSO itu merujuk kepada beberapa hari lepas ,iaitu sebelum hari sabtu, tak mengapa, saya terima alasan itu. Tetapi masih ada benda yang tak logik lagi dalam tulisannya itu. Katanya PM bertemu dengan Ketua Hakim Negara selama 6 jam.

Dalam dunia ini tidak ada PM yang boleh berjumpa dengan seseorang selama 6 jam. PM tidak mempunyai masa sebanyak itu bagi bertemu seseorang , kerana masa adalah sesuatu yang amat berharga bagi seorang PM. Seseorang PM jika boleh mereka mahukan masa 24 jam untuk sehari dipanjangkan menjadi 50 jam kerana banyak kerja yang perlu dilakukan.

Jika sekiranya MSO hendak mempertahankan Anwar sekali pun kerana telah termakan budi janganlah buat-buat cerita yang tak logik. Kata orang kalau nak berbohong pun berpada-padalah.

Nampaknya kini MSO telah menjadi pengganti Raja Petra untuk menulis cerita-cerita bohong bagi mempertahankan Anwar.

* Menurut kamus dewan edisi keempat perkataan kelmarin bermaksud sehari sebelum hari ini. Kalau tak percaya lihat di sini .

Pemimpin Pas Tidak Berani Hadir Solat Hajat dan Munajat Untuk Anwar

Posted: 16 May 2011 04:57 AM PDT

Sewaktu majlis sembahyang hajat kali pertama diadakan di Stadium Melawati Shah Alam bagi menuntut keadilan kepada Anwar Ibrahim yang sedang 'difitnah' dan 'dizalimi', ramai pemimpin-pemimpin Pas yang hadir. Antaranya , Hj Hadi, Tuan Ibrahim , Idris Ahmad, Hatta Ramli dan tidak ketinggalan uLarmak besar, Nik Aziz Nik Mat. Lihat gambar di sini

Tidak berapa lama selepas itu, tup...tup...kebenaran dan keadilan yang dipohon telah pun menjelma apabila di satu petang isnin yang tidak disangka-sangka muncul satu video klip dalam laman you tube yang menunjukkan lelaki yang seiras-iras Anwar , tetapi bukan Anwar (pinjam ayat Wan Azizah) baru hendak memulakan adengan seks dengan seorang pelacur.

Selang beberapa minggu muncul lagi pula satu klip video yang memaparkan juga lelaki yang seiras-iras Anwar , tetapi bukan Anwar yang bertajuk Papa Nurul Izzah Part II.

Selang beberapa hari selepas itu video penuh muncul pula.

Itu berkat solat hajat dan doa orang ramai yang penuh satu Stadium Malawati Shah Alam.

Beberapa hari lepas sebelum menjelang keputusan mahkamah hari ini, PKR sekali lagi mengadakan solat hajat dan munajat bagi menuntut keadilan untuk Anwar. Bunyi sedap, solat dan munajat, lepas solat dan berdoa, naik pentas ceramah maki hamun orang.

Melalui hebahan-hebahan yang dilakukan termasuk iklan dalam Sinar Harian dimaklumkan majlis itu akan dipimpin oleh ulama muktabar dunia dan uLarmak muRtaBak Kelantan, Nik Aziz, akan turut serta dalam majlis berkenaan.

Apabila sampai masa dan ketika majlis berlangsung, tidak ada seekor haram pun pemimpin Pas yang datang ke majlis berkenaan. Pelik tak ? Lihat gambar di sini

Kenapa pemimpin Pas sudah tidak berani lagi untuk hadir bersolat hajat untuk Anwar ?

Tidak lain tidak bukan kerana takut.

Saya hendak beritahu kepada rakan-rakan sekalian, yang sebenarnya rata-rata pemimpin Pas tahu cerita yang sebenar dan mereka akui lelaki dalam video itu adalah Anwar Ibrahim, tetapi mereka sengaja pusing sana, pusing sini, belit sana, belit sini demi untuk kepentingan politik mereka.

Itulah Pas, demi politik mereka sanggup lakukan apa sahaja. Andai ditakdirkan DAP suruh mereka makan babi, saya rasa kemungkinan besar mereka akan makan dan berkata babi itu halal. Jangan cakap tidaklah, kalau bini pun boleh dijadikan taruhan politik, apa sangat setakat babi bagi Pas.

Bagi uLarmak muRtaBak Kelantan pula, dia sudah keluarkan fatwa tidak akan masuk syurga orang menuduh Anwar Ibrahim dalam video seks tersebut, tetapi apabila sampai masa yang dia sepatutnya hadir pada majlis solat hajat dan munajat untuk Anwar dua tiga hari lepas, dia sendiri pun tak datang. Begitu juga semasa di Stadium Malawati akhir bulan Mac yang lepas, waktu sembahyang hajat dia tak nampak batang hidung, tetapi apabila sampai masa untuk pesta maki hamun orang atas pentas ceramah dia pun muncul.

Ada asasnya untuk saya memanggilnya uLarmak kerana dia memang Ular besar....

Dari tua sampai ke muda kerjanya hanya menipu dan memecah belahkan umat.

Keterangan Mangsa Sebelum Hubungan Seks Bermula

Posted: 16 May 2011 12:01 AM PDT

Beliau di hujung penjuru katil bahagian kaki sebelah kanan.

Dia tengah buat apa? Duduk ke berdiri ke?

Berdiri dan memakai tuala putih.

Selepas itu apa berlaku?

Dia arahkan saya untuk pergi ke arah dia.

Apa jadi selepas itu?

Beliau memeluk saya dalam keadaan saya berdiri.

Apa yang terjadinya seterusnya ?

Klik sini

Anwar Kena Maki Dalam Kapal Terbang

Posted: 15 May 2011 09:29 PM PDT

Umi terserempak dengan Anwar sewaktu menaiki penerbangan yang sama dari Kuching ke KL semasa pilihanraya Sarawak baru-baru ini.

Wan Azizah tertunduk malu tak kata apa-apa.

Haram jadah punya manusia, kata Umi kepada Anwar di depan penumpang-penumpang lain.

Lihat video di bawah....

Keputusannyaaaaaaaa.....Anwar Kena Bela Diri

Posted: 15 May 2011 07:53 PM PDT

Mahkamah telah memutuskan agar si bapa peliwat negara perlu membela dirinya dalam kes liwat yang dihadapinya sekarang.

Kasihan AMK, punggah 200 orang datang ke mahkamah,nak bagi tekanan kepada mahkamah, tapi tak jalan.

Semua ini berkat solat hajat di Stadium Selayang dua malam lepas yang dipimpin oleh ulama muqtabar dunia.

Sri Tri Buana

Posted: 16 May 2011 07:22 PM PDT

Sri Tri Buana


PDO Menyiarkan Berita Menghina Mahkamah.

Posted: 16 May 2011 06:21 PM PDT

Breaking News: Anwar Perlu Bela Diri.

Posted: 15 May 2011 08:44 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 16 May 2011 03:32 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


HARAPAN HANYA PADA MENTERI KDN....

Posted: 16 May 2011 04:21 AM PDT

Anwar sudah diperintah bela diri.
Seperti biasa, dia akan pertikaikan apa aja keputusan dan siapa pun yang buat keputusan yang tidak menyebelahinya. Itulah Anwar bin Ibrahim.
KDN harus lebih berhati-hati dan jangan mengambil mudah kes ini. anwar tidak akan berdiam diri kerana jika berdiam diri secara otomatik rakyat akan meninggalkan dia secara beramai-ramai. Sekurang-kurangnya dia akan dipertahankan oleh para pentaksubnya jika dia terus membuat penafian dan membuat pelbagai tuduhan balas kepada kerajaan.
Apa lagi yang boleh dilakukan oleh Anwar. Itu saja pilihan yang ada pada dia. Untung sabut timbul untung batu tenggelam. Tidak salah untuk mencuba.
Tapi jika KDN terus mengambil mudah apa yang sedang dilakukan dan akan terus dilakukan oleh Anwar, saya yakin Anwar mampu untuk melakukan sesuatu yang diluar jangkaan kita.
Riak-riak dan usaha kearah mengulangi demonstrasi jalanan sudah kelihatan.
Jiika dia sudah mula melakukan solat hajat perdana dengan memanggil entah siapa-siapa ulamak dari arab, itu adalah mukaddimah kepada usaha menarik simpati dan perhatian.
Pada masa yang sama dia pasti akan membuat gerakan senyap untuk mengumpul kekuatan. Dikhabarkan dia sudah pun ke Indonesia. Apa tujuan dia ke sana? KDN kenalah pantau.
KDN jangan tunggu suhu menggelegak baru mahu bertindak. KDN jangan sangka boleh urus hal Anwar dengan cara hemah dan berlembut. Anwar bukan orangnya untuk diuruskan dengan cara itu.
KDN jangan tunggu sampai api sentimen anti kerajaan sampai menjulang tinggi baru mahu menyekat. Nanti akan dituduh tidak demokratik dan nampak jelas takut dengan kebangkitan rakyat yang sedang dimobilise oleh Anwar.
KDN jangan lembik sangat. Jika sudah tidak sanggup mengendalikan KDN elok minta dengan PM supaya tukar kementerian cepat-cepat.
Jangan nanti bila semua isu agama dan perkauman yang sedang dimainkan oleh semua pihak sudah tidak dapat dibendung baru mahu bertindak. Jangan tunggu semua isu sensitif berlonggok-longgok depan pejabat tanpa penyelesaian baru mahu mahu bertindak.
Beranikanlah diri untuk bertindak tegas sebelum terlambat.
Ghazali Shafiee dulu sangat tegas walau pun isu waktu itu jauh lebih sedikit dari zaman sekarang. Menteri KDN hari ini sepatutnya mempunyai ketegasan 2 kali ganda dari ketegasan Ghazali Shafie kerana isu yang sedang dihadapi berkali ganda lebih kronik dari isu di zaman beliau.
Adakah ketegasan Menteri KDN hari ini sama atau melebihi ketegasan Allahyarham Ghazali Shafie? Apa akan jadi jika ketegasan menteri hari ini 2 kali ganda kurang dari ketegasan kIng Ghaz?

Tiada ulasan:

Pengikut