Ahad, 15 Mei 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Ohpolitik!™

Posted: 15 May 2011 03:22 AM PDT

Ohpolitik!™


APA KOMEN MELAYU BILA AKU TUNJUK VIDEO NI?

Posted: 14 May 2011 04:53 PM PDT


Orang Melayu kini boleh hanya berkata.."ermmmm...Yola tew..." bila ditontonkan video ni. Apakah petandanya? Petanda DAP akan memerintah Malaysia dah tak lame lagi dah. Melayu kini dah tidak kisah dengan pemerintahan bangsa mana pun, tak kisah bekerja di bawah cina dan tak kisah dijadikan kuli walaupun mereka kaum majoriti yang sepatutnya memerintah Malaysia. 


Mungkin bukan di PRU13, namun segalanya mungkin pada PRU14 nanti. DAP memerintah Malaysia. Majoriti menteri Kabinet adalah terdiri dari Cina dan Petronas pun dikepalai oleh cina. Melayu pada ketika itu hanya mampu bersatu dalam buat demo saja. Sedar atau tidak sedar biarlah ini berlaku dahulu. Barulah bangsaku bernama Melayu faham, apakah maksudku hari ini.

bumiyang

Posted: 15 May 2011 03:15 AM PDT

bumiyang


Antara Menyebarkan Aib dan Melindungi Penzina Mana Lebih Dahsyat???

Posted: 14 May 2011 09:45 PM PDT

Politik Harian

Posted: 15 May 2011 03:06 AM PDT

Politik Harian


Hanya UMNO Dan PAS Mampu Menghentikan Perpecahan Dikalangan Melayu

Posted: 15 May 2011 12:12 AM PDT


Melihat pada keadaan isu semasa sekarang, kita berasa takut melihat perpecahan berlaku pada orang melayu. Apakah melayu di zaman teknologi serba canggih ini melayu sudah begitu hebat? Atau hanya gah pada nama 'Melayu' sahaja?

Tidak keterlaluan jika dikatakan kerana Anwar Ibrahim lah punca segala perpecahan diantara orang melayu. Fitnah, dizalimi, simpati hanyalah permainan politik demi kepentingan peribadi dan cita citanya! Baca Lagi....

RAPERA ..

Posted: 15 May 2011 01:47 AM PDT

RAPERA ..


Peniaga Melayu P.Pinang: Rayu UMNO-PAS Bersatu Bagi Membela Nasib Peniaga Melayu P.Pinang

Posted: 14 May 2011 10:02 PM PDT

PAPA GOMO

Posted: 15 May 2011 01:43 AM PDT

PAPA GOMO


Anwar Ibrahim Bersyukur Masuk UMNO Dan Bukannya PAS 30 Tahun Lepas

Posted: 15 May 2011 01:38 AM PDT



Nak kelakar bila baca Malaysiakini ulasan Anwar Ibrahim sewaktu di dalam Forum ABIM mengulas penyertaan nya ke dalam parti UMNO 30 tahun yang lalu. Gomo bukan nak Gelak apa pun cuma kesian dengan Puak PAS yang Buta dan tak nampak hal ni.

Ikuti petikan Anwar Ibrahim:

"Saya tidak pernah kesali dengan keputusan menyertai Umno. Pengalaman itu juga mematangkan saya," katanya ketika berucap dalam Forum Pengkisahan Semula Angkatan Belia Islam (ABIM)" "Ada orang beranggapan, tanpa Anwar habislah ABIM," katanya sambil memberitahu andaian itu tidak pernah menjadi kenyataan. Dengan nada membela diri, beliau menjelaskan, penyertaannya ke dalam Umno pada masa itu bukan bertujuan "mengukuhkan amalan fitnah, penindasan dan rasuah". Sebaliknya, tambah Anwar, bagi menerapkan nilai-nilai Islam dalam pemerintahan."




Kenapa Anwar Ibrahim tidak masuk PAS yang memang di katakan membela Islam? Kenapa pilih UMNO dan bukan PAS? Ops, Anwar Ibrahim hebat beb, kalau kita tanya soalan ni dia akan kata dia masuk UMNO dan bukannya PAS kerana nak Bersihkan UMNO dari dalam. Hua hua hua

Siapa Bapak RASUAH kalau bukan Anwar Ibrahim? Masuk sahaja UMNO Anwar Ibrahim sudah mengatur strategi dengan bertanding ketua Pemuda. Hebat beb, memang cukup hebat.

Penindasan yang Anwar Ibrahim lakukan? Maksiat? Liwat? Zina? Apa yang Gomo lihat Anwar Ibrahim lah yang mencetuskan huru hara dalam UMNO. Si Anwar Ibrahim lah yang menjadi punca kepada keruntuhan Akhlak yang ada.

He he he....Paling Gomo suka Anwar Ibrahim dah berjaya mengaburi mata anda semua. Dalam kenyataan nya beliau di lihat Anti UMNO dan tidak suka dengan UMNO. Apakah anda semua masih ingat apa yang Anwar Ibrahim buat selepas di Pecat dari UMNO?

Anwar Ibrahim bawa kes pemecatannya ke Mahkamah dan akhirnya Mahkamah Persekutuan tahun 2010 memutuskan Anwar Ibrahim Tewas dalam tuntutan keahlian UMNO nya. Hua hua hua....


Kau ni Nuar, cakap UMNO Pandy Kutty lah, itu lah, ini lah tapi dok bergila Babi jugak dengan UMNO ni sampai bawak kes ke Mahkamah. Apa pun yang menjadi Bodoh dalam hal ni adalah orang orang PAS.'

Jika benar Anwar Ibrahim benar seorang yang memperjuangkan Islam sudah tentu beliau akan keluar ABIM dan menyertai PAS parti yang di katakan parti Islam. tapi dia pi pilih UMNO tu pasal apa?


Apakah puak puak PAS pernah bertanya kepada Anwar Ibrahim mengapa pilih UMNO dan tidak PAS?


Psssttt... Kekayaan Anwar Ibrahim hari ini hasil dari mana? tak pernah ke puak ABIM ni tanya? Bingai


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM


ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Kerajaan Rejim Zionis Selangor Akui Tanah Di Kg Sg Kerandang Untuk Di Berikan Kepada DAP

Posted: 14 May 2011 07:38 PM PDT



Barisan Nasional kecewa dengan sikap dan tindakan kerajaan Negeri Selangor yang zalim dan kejam terhadap penduduk Kampung Sungai Kerandang, Hulu Selangor yang mahu merobohkan penempatan dan ladang penternakan dan pertanian di kawasan tersebut

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Mohd Salleh Ungku Jamal yang hadir menjenguk kawasan tersebut turut menyatakan rasa kesal terhadap sebuah Kerajaan yang asalnya menjanjikan pembelaan terhadap rakyat, namun tindakan ini dilihat terlalu kejam.

Dikatakan setakat ini, Exco Kerajaan Negeri Selangor, Elizabeth Wong beri masa 2 minggu untuk beri kata putus.


Sebelum ini, laporan yang diberitahu menyatakan bahawa Jabatan Perhutanan Negeri Selangor akan mengambil semula tanah tersebut dan mengarahkan agar 40 penginap rumah terbabit berpindah dengan segera.


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang dikatakan akan turut berada di kawasan bagi memperjelaskan isu tersebut pada kelmarin membatalkan pertemuan tersebut di saat-saat akhir.




Psssttt....Rejim Zionis Pakatan Rakyat semakin ganazzzz semua angkara siapa jika bukan DAP


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

NEGARA KRISTIAN - Laporan Polis Di Buat Setelah 8 Hari, Si Razali Barua DAP Ni Pi Mana?

Posted: 14 May 2011 06:00 AM PDT




Mohamed Razali Abdul Rahman berkata beliau terpanggil membuat laporan polis selepas kecewa dengan penafian demi penafian dilakukan beberapa pihak, termasuk pemimpin DAP sendiri. Mohamed Razali, diiringi isteri, membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, Georgetown pagi semalam

Beliau kemudian memberi keterangan kepada pegawai penyiasat.
Beliau mengaku hadir dalam majlis kesyukuran, diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di Jalan Macalister, minggu lalu.

( Si Razali ni Berugama KRISTIAN ke? Atau dia ni Paderi? Majlis tertutop dan beliau hadir? meraikan majlis kesyukuran Kristian secara tertutop?)


MOHAMED RAZALI ABDUL RAHMAN / AHLI DAP JELUTONG
Saya datang untuk ceritakan apa yang berlaku sebab saya hadir dalam pertemuan itu dan saya buat laporan polis ini sebab kecewa dengan penafian dilakukan pihak terlibat. Mengenai apa yang mereka kata tentang apa yang berlaku dalam pertemuan itu. Saya dah bagitahu semuanya kepada polis dan saya serahkan kepada mereka saja.

Beliau turut menjelaskan mengapa baru hari ini membuat laporan polis, selepas hampir seminggu isu berkenaan dibangkitkan.

MOHAMED RAZALI ABDUL RAHMAN / AHLI DAP JELUTONG
Saya rasa terpanggil untuk buat laporan lepas tengok penafian sebab sebagai seorang Islam adalah wajib bagi saya untuk beritahu kebenaran sebab itu saya bagitahu apa sebenarnya berlaku.

( Dah lepas seminggu baru lah tampil ke hadapan dengan alasan sebagai Seorang Islam adalah Wajib Bagi dia. Err yang dia pi Gereja meraikan Majlis Kesyukuran tu macam mana? Kenapa sekarang baru bertindak setelah PM berjumpa dengan Pengerusi Kristian?)

Apa yang Gomo nampak di sini tak lebih dari nak bantu Anjing Besar yang tersepit. Utusan Malaysia di balun kiri dan kanan tak pulak si Razali Saksi Anjing Besar menjelaskan kepada utusan dan para media.

Baru je lepas Perdana Menteri berjumpa dengan Pemimpin Persekutuan Kristian Malaysia dan menyelesaikan degan baik isu Ugama ni ada pulak yang di lihat cuba mengeruhkan lagi keadaan yang boleh menggugat ketenteraman Awam.

Kenapa waktu Isu Anwar Ibrahim sedang Panas Membara dengan skandal Video Seks dan Kes Liwat isu Negara Kristian di timbulkan oleh Anjing Besar yang mana Gomo jangka mereka ini ada kumpulan yang merancang Plot Plot Drama dalam Isu gereja ini.

SI Big Dog ni di lihat mempunyai agenda dalam nak Menjahanamkan apa yang di bawa oleh Perdana Menteri. Gomo nak cakap pada anda semua, jika benar Big Dog di jadikan Kambing Hitam maka dia seharusnya terima Cacian dan Makian ini seadanya.

So ANjing Besar dan kumpulan yang lain tak payah nak cakap


"PM so Close dengan Anjing Besar ni"


Barua DAP

Buat Mohamed Razali Abdul Rahman Barua Melayu Jilat DAP yang baru buat laporan Polis semalam Gomo ingatkan kepada anda. Jika orang Islam sayang Islam dia tak kan pergi majlis Kesyukuran Kristian. Dan jika dia benar melihat dan mendengar isu negara Kristian ini sewajip nya Belia terus tampil ke hadapan melaporkan hal ini untuk tindakan segera.


Ini 8 Hari hang Hilang pi mana Razali? Khak Ptuih lah....Komplot Jeff Oii dan Anjing Besar


Psssttt.... 8 hari baru si Anjing Barua Melayu Jilat DAP buat report Polis? 8 Hari? Sengal...

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 15 May 2011 01:38 AM PDT

Sahabat-Gunung


Ahli UMNO Harus Perhebat Gerakan Tangkis Serangan Pembangkang

Posted: 15 May 2011 01:14 AM PDT

Kuala Lumpur, 15 Mei: Ahli UMNO digesa memperhebatkan gerakan menangkis serangan pembangkang yang kini semakin kuat menjalankan kempen memburukkan parti dengan niat untuk menimbulkan persepsi negatif rakyat terhadap UMNO.

Pada masa sama, ahli UMNO juga diminta berusaha meningkatkan lagi kredibiliti dengan menunjukkan sikap peribadi yang baik, rendah diri dan merasa bagi menarik sokongan rakyat.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, kegagalan ahli UMNO menangkis serangan persepsi negatif yang dilakukan pembangkang boleh menjejaskan sokongan rakyat kepada parti pada pilihan raya umum akan datang.

"UMNO akan ditolak rakyat pada pilihan raya umum akan datang jika ahli di peringkat tertinggi atau bawahan gagal meningkatkan kredibiliti dan menangani persepsi negatif yang dilemparkan pembangkang.

"Kita tidak boleh terus berasa selesa walaupun menjadi kerajaan. Suasana politik masa kini sudah berubah, kita mesti bijak menguruskan soal persepsi. Pandangan masyarakat pada kita akan berakhir jika kita lambat berubah," ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Lembah Pantai, sebentar tadi.

Selain itu, ahli UMNO turut diingatkan supaya tidak mengenepikan Islam dalam perjuangan kerana ia boleh mendatangkan kemurkaan Allah dan mengakibatkan kenikmatan yang dikecapi selama ini hilang.

Ahmad Zahid turut mengingatkan ahli UMNO supaya tidak membiarkan pemimpin parti menjayakan agenda perubahan parti bersendirian, sebaliknya perlu mencontohi Presiden dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang kerap turun padang bertemu masyarakat.

Katanya, dalam program turun padang bertemu rakyat, Perdana Menteri turut meluangkan masa bertemu dengan rakan-rakan laman sosialnya seperti rakan Facebook, twitter dan penulis blog untuk menjadikan dirinya dan kerajaan relevan kepada golongan terbabit.

"Kita perlu menjadikan diri dan parti kita ini relevan kepada rakyat termasuk generasi Y. Kita perlu merapatkan diri dengan rakyat, mengasimilasikan diri kita dengan khalayak seperti dilakukan Presiden parti," katanya.

Sementara itu pada sidang medianya, beliau berkata, UMNO gembira kerana sudah ada penulis blog yang mulai sedar dan menyokong kembali perjuangan UMNO dan BN terutama bagi menjayakan transformasi kerajaan.

Katanya, ia susulan tindakan Perdana Menteri kerap bertemu penulis blog dan rakan sembang laman sosial sehingga akhirnya mereka dapat melihat kebenaran di pihak kerajaan.

Beliau turut membidas penulis blog terutama pro pembangkang yang tidak beretika serta tidak mempunyai kredibiliti dalam penulisan mereka terutama bagi memburukkan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Mereka menulis secara sembrono mengenai UMNO dan BN kononnya atas dasar hak dan kebebasan media untuk menyuarakan pendapat atau pandangan. Mereka menjadi alat pembangkang untuk menanam perasaan masyarakat supaya membenci UMNO dan BN. Nasib baik kita ada media cetak dan elektronik yang membantu kita menangani persepsi ini," katanya.

Pas Tak Perlu Dihormati Sebagai Parti Islam – Zainal Kling

Posted: 14 May 2011 01:58 AM PDT

Penganalisis politik tanah air, Profesor Datuk Dr. Zainal Kling melihat tindakan Pas yang terus-terusan menolak saranan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menyertai Barisan Nasional (BN) dalam usaha memperjuangan agenda bangsa, agama dan negara adalah lari dari landasan perjuangan mereka sendiri.

Katanya, terdapat golongan dalam kepimpinan Pas yang lebih komited terhadap janji-janji untuk bersama-sama dengan Dap dan PKR berbanding dengan BN dan UMNO.

"Mereka (Pas) ini tidak nampak sebarang keburukan dalam Dap atau PKR walaupun telah banyak kesalahan-kesalahan yang dilakukan malahan mereka lebih terpengaruh dalam bersekongkol dengan pembangkang biarpun telah ditawarkan secara terbuka oleh pemimpin tertinggi UMNO," katanya ketika dihubungi UMNO-Online.

Perdana Menteri yang menyarankan agar Pas meninggalkan Dap kerana tidak pernah sekalipun memperjuangkan Islam telah dibalas dengan ucapan kesetian Pas terhadap sekutunya biarpun ternyata idealogi dalam pakatan tersebut amat bertentangan.

Pas yang menggunakan Islam sebagai matlamat utamanya iaitu penubuhan sebuah negara Islam bertentangan dengan matlamat Dap yang mahukan negara ini berkonsepkan 'Malaysian Malaysia' malahan pemimpin tertingginya pernah menyuarakan tidak akan menegakkan agama Islam dalam agenda mereka.

"Dalam hal ini kita dapat melihat bagaimana Pas sanggup melakukan apa sahaja biarpun menggunakan kata-kata kesat atau bertentangan dengan agama sendiri demi mempertahankan maruah politik mereka.

"Mereka bukan lagi sebuah parti yang beridealogikan ke arah penubuhan negara Islam tetapi sebaliknya hanya menggunakan Islam sebagai alat politik bagi mengekal dan menarik sokongan masyarakat Melayu semata-mata," katanya.

Justeru itu, beliau yang juga penyandang Kerusi Tun Ghafar Baba Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) menggangap bahawa Pas bukanlah parti yang wajar dihormati sebagai sebuah parti Islam.

"Islam digunakan oleh mereka hanya sebagai tradisi dalam berpolitik kerana sebelum ini mereka telah pun menggunakan Islam dalam perjuangan mereka. Mereka ini hanya mengekalkan nama Islam atas nama parti semata-mata dan bukan untuk mengaplikasikan apa yang ada," ujarnya lagi. – MediaUMNO

Aspirasi Bangsa

Posted: 15 May 2011 01:31 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Wujudkan ruang untuk orang muda - Mukhriz

Posted: 14 May 2011 07:00 AM PDT

Taipingmali (tm)

Posted: 15 May 2011 01:10 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 May 2011 11:37 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Anwar Mendapat Tamparan Hebat Kerna Taktiknya Guna Dr Wahbah Gagal Memikat Hati Rakyat !!!

Posted: 14 May 2011 12:23 PM PDT

Ada tiga dalil :


1. Twitter Timbalan Presiden PKR Azmin Ali sahkan tidak ramai datang seperti gambar di bawah. Banyak kerusi kosong dan tidak seperti biasa yang selalu padat dengan pengunjung. Yang lebih menghairankan meskipun ceramah dibuat di hujung minggu namun rakyat sudah mula menjarakkan diri dengan program Pakatan Pembangkang dan ia boleh jadi disebabkan mereka sudah hilang keyakinan terhadap masa depan Pakatan yang makin suram.

caption

2. Twitter Azmin dan juga Syed Husin juga tidak memberi komen memberansangkan dengan mendiamkan diri dari mengulas ceramah Dr Wahbah Zuhaili ekoran sambutan yang begitu hambar tersebut. Sudah tentu perkara ini akan menimbulkan kemarahan mereka jika didedahkan, Ia sama seperti membuka aib atau 'belang' lawan dan sudah tentuu sangat tidak disukai lawannya. Samada lawan itu antara Pakatan dengan BN atau sebaliknya.

3.  Blog atau FB Pakatan juga 'kecut perut' untuk memainkan kejayaan program ini dan nampaknya mereka sukar untuk mengubah persepsi rakyat yang sudah mula sedar bagaimana pentingnya negara ini kepada anak cucu kita agar mereka kekal dalam aman dan makmur !!! Gambar yang ada di blog Yb Pakatan di bawah jelas menunjukkan jumlah pendengar yang kurang dari biasa semasa ceramah lain sebelum ini di tempat yang sama !

IMG-20110514-00453

gambar asal : blog Yb Zuraidah (klik sini)


Kesimpulannya : segala perancangan yang dibuat untuk menipu rakyat akan didedahkan Allah dan akan digagalkan oleh-NYA meskipun dengan cuba membawa ulama terkenal dunia.

Jubah Nabi membalut tubuh Ketua Munafik ketika mati tidak akan mengubah apa jua kesilapan lampaunya !

Malam Ini Panglima Di Pondok Rasah Simposium Tariqat - Jumpa Di Sana !!!

Posted: 14 May 2011 03:29 AM PDT




SIMPOSIUM TAREQAT TASAWUF

TEMPAT: MADRASAH AS-SAIDIYYAH
SURAU KAMPUNG PONDOK RASAH
70300, RASAH, SEREMBAN
NEGERI SEMBILAN

TARIKH/MASA: Waktu Maghrib pada 14 Mei 2011/11 Jamadil Akhir 1432H/SABTU MALAM AHAD

PERBENTANGAN KERTAS KERJA OLEH:

Prinsip-prinsip Dalam Ilmu Tarekat
Oleh Dr. Jahid B. Sidek al-Khalidi
Khalifah Tarekat Naqsyabandiyah Khalidiyah
Ahli Majlis Jilsah Sufiyah Kerajaan Negeri Sembilan
Pengasas dan Pakar Pusat Rawatan Islam MANARAH
Mantan Pensyarah Universiti Malaya

Tarekat Mengikut Sunnah Rasulullah s.a.w
Oleh Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri
Mantan pensyarah Universiti Sains Islam Malaysia (USIM)
AJK Fatwa Negeri Sembilan dan Negeri Terengganu
Penulis tamu di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)

"MEMAHAMI TAREQAT TASAWUF SERTA MEMPERKASA PARA IKHWAN DAN MEMPERTEGUH INSTITUSI TAREQAT"

MUSLIMIN DAN MUSLIMAT DI JEMPUT HADIR






Nota : Ubat kepada perpecahan Melayu Islam ialah Zikrullah Dan Selawat Keatas Rasulullah !!!

Ayuh belajar tasauf dan carilah guru tasauf yang sah dan bersambung sanad mereka kepada Rasulullah saw...

Atau lapangkan diri menghadiri majlis mereka.... Jumpa di sana !!!



Siapa Dah Tengok Video Shaggy - It Wasn't Me Ada Klik Video Mirip Anwar ?

Posted: 14 May 2011 02:45 AM PDT



Video ini Panglima temui di blog Kickdefella.

Kelakar tengok bagaimana kreatif video ini dihasilkan.

Mesti terkejut beruk mat saleh tengok video Shaggy versi modified ni. Hehehe

Gelihati mengalahkan Maharaja Lawak ! 

Persamaan Kereta Dalam Gambar Azmin Ali Dengan Kereta Ferrari !!!

Posted: 14 May 2011 01:53 AM PDT




 ( sila klik imej untuk lebih jelas )


Sebelum ini sudah ada diterbitkan gambar kereta Ferrari belakang gambar keluarga Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden PKR di blog Panglima (klik sini).

Tiada sebarang penafian dibuat hingga kini bahawa kereta tersebut adalah milik orang lain. 

Lihat gambar asal di Facebook beliau yang sebentar tadi disalin dalam bentuk imej 
di bawah mengatakan kereta tersebut bukan milik beliau.


sila klik gambar untuk paparan lebih jelas


Kita teringat adakah ini bukti kepada pendedahan yang dibuat oleh Umi Hafilda di laman AIDC di sini

tentang kisah Azmin Ali di sini http://www.anwaraidc.com/?p=4987


Sila klik link di atas dan kita sekadar bertanya dan Azmin Ali pasti ada jawapannya !!!


Klik juga Azwan Ali melenting bila ditanya tentang Ferrari Azmin Ali di sini :



Link yang turut sentuh kereta Ferrari Azmin Ali :




Gosip tentang kereta Ferrari Azmin Ali juga ada di sini :




Kembara Politik

Posted: 14 May 2011 11:23 PM PDT

Kembara Politik


Politik Kebencian DAP: Apa nasib Razali? HERO atau ZERO?

Posted: 14 May 2011 07:51 AM PDT

-
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Hari ini kita semua dihidangkan dengan perkembangan baharu berkenaan isu DAP mempergunakan paderi demi nafsu politik kebencian mereka -- demi mencapai cita-cita besar memerintah negara.

Bigdog melaporkan adanya perkembangan baharu dengan tampilnya seorang ahli DAP membuat laporan polis berhubung isu ini. Individu yang tampil membuat laporan polis dengan variasi yang berlainan dengan apa yang dicanang DAP ini bernama Mohamed Razali Abdul Rahman. Terdahulu rakyat melihat DAP berjaya melepaskan diri sambil cuci tangan. Nampak gayanya dengan adanya perkembangan ini DAP masih tidak boleh cuci tangan lagi. Masih terlalu awal.

Rocky dalam blognya berteka-teki apakah nasib yang akan diterima oleh Razali kerana isi kandungan laporan polis tersebut masih tidak diketahui umum. Seluruh rakyat masih mencongak-congak sendiri. Seandainya laporan itu memihak kepada DAP maka Razali akan ditabal hero. Andai pula sebaliknya, apa akan jadi pada Razali?

Tapi belum sempat pun teka-teki terjawab DAP sudah melatah. Sebab apa dia melatah? DAP sudah mula merangka penipuan 360 darjah dengan mencipta pelbagai teori konspirasi terhadap Razali. Jika laporan polis yang dibuat oleh Razali tidak memihak kepada DAP, DAP akan putar belitkan semuanya supaya seluruh rakyat 'dibutakan' daripada membicarakan isu utama -- DAP mempergunakan pihak gereja untuk semai politik kebencian kepada rakyat.

Tindakan DAP mempergunakan pihak gereja demi mengejar cita-cita merupakan satu tindakan yang sangat berbahaya. Modus operandi politik kotor DAP ini perlu didedahkan kepada umum. Tidak boleh tidak! Rakyat yang cintakan keamanan sudah naik meluat dengan tindak tanduk DAP mengheret institusi keagamaan demi memenuhi 'selera' besarnya.

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 14 May 2011 11:23 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


UNTOK UMNO KUAT DAN MENANG PILIHAN RAYA MELAYU MESTI BERUBAH

Posted: 10 May 2011 03:45 PM PDT

Ahli-ahli Umno juga ramai yang bercakap tentang kawasan2 atau Parlimen yang kononnya kubu kuat Umno tetapi dalam setiap kali menghadapi pilihan raya Umno selalu kalah di kerusi berkenaan tidak kira lawan Umno tersebut Pas, Pkr atau DAP. Kawasan majoriti melayu yang sebelum ini boleh dikira selamat untok melayu sekarang tidak lagi selamat setelah pakatan Pas bersama DAP dan PKR.


Ada kawasan dalam PRU12,Umno berdepan dengan DAP dan dikawasan majoriti melayu Umno juga kalah. Kawasan majoriti melayu juga tidak boleh menjamin kekuatan orang melayu sekarang. Kalau sebelum ini dikawasan2 pendalaman atau diluar2 bandar keadaan begitu tenang

Apa yang kita nampak banyak kesalahan diletakkan kepada pengundi golongan tua melayu yang berada dikawasan pendalaman yang agak ketinggalan dan cara berfikir yang agak unik, betulkah itu? Sebenarnya terlalu sukar untok kita ramal kalau dibandingkan dikawasan bandar walaupun golongan ini lebih cerdik dan berpelajaran tetapi mereka ini pula terlalu mengejar kemewahan dan lebih berkepentingan.

sebut sahaja melayu golongan besar parti yang mewakilinya adalah Umno dan Pas. Suara-suara menuntut ke arah perpaduan umat Melayu/Islam semakin lantang kedengaran. Banyak pihak yang secara sukarela ingin membantu ke arah penyatuan umat Melayu/Islam di Malaysia.



2. Malangnya tindakan itu dipandang enteng oleh beberapa pihak yang berkepentingan. Sedih apabila mengenangkan perkara seperti ini. Hanya kerana ingin mencapai kekuasaan, perpaduan sesama Melayu/Islam langsung diketepikan.



3. Tindakan mereka yang menolak secara menyeluruh, perpaduan Islam hanya kerana perbezaan yang kecil, yang diperbesarkan, sedang persamaan antara kedua pihak tidak pula dijadikan sandaran untuk bersatu.



4. Diriwayatkan daripada Anas r.a: Nabi Muhammad SAW pernah bersabda:  Tidak ada seorang pun di antara kalian dipandang beriman sebelum ia menyayangi saudaranya sesama Muslim seperti halnya ia menyayangi dirinya sendiri.



5. Apakah mereka tidak mahu melihat saudara sesama Islam saling menyayangi? Mereka lebih suka berjauhan dengan saudara seagama, yang sama menghadap kiblat, yang sama bersolat menyebut Allah SWT, sedang mereka mahu serapat yang boleh dengan mereka yang menyekutukan Allah, yang sering berdusta, yang langsung tidak beriman kepada Al-Quran?



ajoriti orang muda bangsa melayu tidak sedar akan bahaya DAP. Mereka semuanya masih muda. Mereka ramai yang berpelajaran tinggi dan menjawat jawatan yang profesional (hasil perjuangan UMNO yang dituduh perkauman) . Mereka bukan bodoh tak boleh berfikir. HAnya mereka masih mentah kerana mereka muda dan tidak berpengalaman.

Kerana mereka mentah , mereka mudah terpukau oleh retorik oleh DAP. mereka tidak perasan yang berkilau itu hanyalah kaca, bukan permata. Mereka tak nampak DAP bahaya kerana yang memerintah Malaysia ini masih Umat Nabi Muhammad SAW yang adil.


Dan pada pemimpin Melayu, ada satu pepatah "Takut titik lalu tumpah" atau "A stitch in time saves nine". Maknanya jangan anggap "melupakan" masalah akan buat masalah selesai. Sebaliknya akan jadi lebih parah .


Tiada seorang pun ahli politik dari melayu yang berani mengistiharkan dengan tegas dan fokus menghentam DAP itu perkauman . Padahal setiap hari DAP canangkan bahawa UMNO itu perkauman dan selalu menjadikan itu sebagai modal berpolitik mereka dimerata ceruk negara.


Ada tak ahli politik dari UMNO yang ingatkan pemimpin-pemimpin MCA bahawa jika mereka masih membiarkan DAP memfitnah BN sesuka hati, sukar untuk kaum cina sokong MCA bahkan melayu sendiri akan muak dengan sikap penakut MCA itu.


Ada tak pemimpin UMNO kini yang menggunakan kuasa media sepenuhnya untuk membelasah puak-puak pembangkang seperti yang dilakukan oleh Datuk Zainuddin Maidin sewaktu beliau menjadi Menteri Penerangan dulu..


Ada tak pemimpin-pemimpin besar UMNO yang sanggup mengambil inisiatif turun padang 3 kali seminggu seperti yang dilakukan oleh Anwar serta gerombolan pembangkang di merata kawasan untuk berceramah meraih sokongan?


Ada tak pemimpin-pemimpin melayu yang berani gunakan kuasa politik mereka untuk menghalang kafir-kafir cina menindas bangsa melayu seperti yang dilakukan oleh Lim Guan Eng dan DAP di P.Pinang? Berapa keratkah pemimpin melayu yang turun mengambil tahu kesusahan rakyat sewaktu mereka memerlukan bantuan kerana ditindas oleh puak Pakatan?


Sewaktu Utusan dihentam dengan begitu teruk sekali oleh puak pembangkang, dimanakah pemimpin-pemimpin UMNO yang mempertahankan akhbar melayu tersebut? Apakah mereka hanya memuji Utusan sewaktu akhbar tersebut memuji serta melambung mereka sewaktu pemilihan parti?


Semua ini menjadikan majoriti generasi muda sudah hilang rasa hormat terhadap pemimpin UMNO yang disifatkan terlalu lembut lembai. Apa saja yang dilakukan oleh pembangkang, enggan diambil tindakan kerana mahu menjaga hati satu kaum sahaja. Tapi, adakah kaum yang dijaga hati tersebut mahu menyokong UMNO/BN?


Yang paling menyakitkan hati sekarang ini, kaum cina dan india di layan seperti anak emas kerana kononnya mereka penentu undi. Dalam perangkaan 2010, jumlah Bumiputera ialah 18juta, Cina 6 juta dan India 1 juta. Jadi, benarkah mereka ini penentu undi? Berapa banyak kawasan yg majoritinya adalah pengundi Cina atau India?


Persoalan yang sering diutarakan oleh generasi muda melayu sekarang ini ialah, kenapa pemimpin-pemimpin melayu perlu takut kepada kaum minoriti tetapi tak mengendahkan bangsa melayu yang terbukti menjadi majoriti? Kenapa pemimpin melayu yang ada sekarang ini tak belajar dari cara berpolitik yang diamalkan oleh Tun Mahathir?


Jawapannya amat mudah sekali.. Orang Melayu tidak bersatu. Pemimpin Melayu tidak lagi kenal "demarcation line", dimana kita boleh berbeza dan dimana kita perlu sepakat. Akibatnya, yang kecil menguasai yang besar. Keujudan Israel yg kecil dan terpencil itu menjadi gagah apabila bangsa Arab yang besar lagi kaya gagal bersatu.


Umat Melayu Islam perlu di kuatkan kembali jatidiri mereka dengan memberikan kesedaran bahawa mereka sebenarnya adalah seekor SINGA yang sememangnya kuat, bukan seekor KAMBING yang hanya sekadar mampu mengembek.


Patutkah bangsa melayu takut kehilangan apa yang mereka miliki hari ini? Memang seluruh bangsa melayu patut takut kehilangan hak mereka kerana hari ini sudah mulai timbul desakan-desakan yang tak masuk akal oleh kaum lain dalam negara.


Lihat saja bagaimana DAP menggunakan isu Malaysian Malaysia nya, dan tengok sendiri bagaimana permainan politik pembangkang yang membakar sentimen perkauman kononnya kerajaan sedia ada tak berlaku adil kepada semua kaum yang ada.


Semasa Malaysia baru hendak mencapai kemerdekaan, bangsa melayu diberi 5 perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah berkenaan Raja-Raja Melayu, keduanya adalah Agama rasmi negara, ketiganya Bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan, keempat ialah jaminan pendidikan dan kelima iaitu hak keistimewaan bumiputera.


Cuba kita fikir, dari kelima-lima perkara tersebut, berapakah yang masih lagi mampu dipertahankan tanpa digugat serta dipertikaikan oleh kaum-kaum lain didalam negara ini?


Kalau berkenaan Raja Melayu, sudah ada pihak yang mula berani mempertikaikan kewibawaan institusi berkenaan. Malah bangsa melayu sendiri pun ada yang terlibat sama menderhaka pada Raja. Berkenaan agama Islam sebagai agama rasmi, sekarang ini sudah ada pihak yang mula mempertikaikan perkara tersebut.


Perkara ketiga iaitu bahasa melayu sebagai bahasa rasmi pun semakin terhakis penggunaannya. Malah selepas merdeka selama lebih 50 tahun, masih ada rakyat Malaysia yang tak fasih bercakap bahasa melayu. Keempat, jaminan pendidikan.. Bukankah sudah banyak tuntutan dari kaum lain mengenai perkara ini sehingga kuota kemasukan pelajar ke Pusat pengajian tinggi terpaksa diolah semula?


Dan perkara kelima, hak keistimewaan bumiputera.. Hanya inilah yang tinggal untuk diwariskan oleh bangsa melayu kepada generasi akan datang. Tapi hak ini pun semakin hari semakin dipertikaikan. Tambah pula dengan kehadiran melayu-melayu yang tak sedar diri dalam Pakatan pembangkang, makin hebatlah tekanan yang diberikan untuk menghapuskan hak keistimewaan bangsa melayu.


Tapi dipihak kaum lain, mereka hanya diberikan tiga perkara untuk dipertahankan. Pertamanya ialah hak kebebasan berniaga dalam negara. Keduanya hak kebebasan beragama dan mengamalkan kebudayaan mereka. Dan ketiga, hak mereka untuk menjadi warga negara dan menikmati semua kemudahan yang terdapat di dalam negara yang asalnya menjadi milik mutlak bangsa melayu.


Lihat hari ini.., ekonomi dikuasai oleh siapa kalau bukan dari kaum-kaum keturunan pendatang ini. Kaum-kaum ini juga bebas mengamalkan ritual agama dan kebudayaan masing-masing hinggakan sambutan perayaan mereka tak kurang hebatnya dari negara asal mereka sendiri.


Dan paling penting, mereka telah menguasai semua bandar-bandar besar dan memonopoli semua kemudahan-kemudahan baik dari segi sosial mahupun infrastruktur yang disediakan oleh kerajaan. Sedangkan bangsa melayu serta bumiputera masih lagi majoritinya tinggal di kawasan pendalaman.


Jelas kaum lain telah memaksimumkan semua perkara-perkara yang diperuntukkan kepada mereka ketika sebelum merdeka. Sebab itulah sekarang ini mereka mahukan sesuatu yang lebih luarbiasa iaitu kuasa pemerintahan dan juga kuasa politik.


Hanya dengan kuasa ini sahaja mereka mampu meruntuhkan tembok kekebalan hak keistimewaan bangsa melayu selaku bumiputera didalam negara. Sebab itulah mereka kini bermati-matian berusaha untuk mencapainya.


Apakah bangsa melayu tak sedar dengan semua fenomena ini? Separuh bangsa melayu telah sedar, manakala separuh lagi masih dibuai mimpi indah ke syurga dan mimpi indah untuk berkuasa hinggakan mereka lupa siapa musuh yangsebenarnya.


Jadi, apakah bangsa melayu patut mula berasa takut dan curiga dengan kaum lain dalam negara ini? Jawapannya terpulang kepada penilaian akal masing-masing. Tepuk dada, tanyalah diri samaada hak bangsa melayu masih diperlukan atau layak dilupuskan..







AZLI SHUKRI

Posted: 14 May 2011 11:22 PM PDT

AZLI SHUKRI


Tolak Mat Sabu Demi Kepimpinan Ulama!

Posted: 14 May 2011 09:39 PM PDT

Walauapa pun alasannya - saya secara peribadi menyokong penuh Nasharudin Mat Isa dinobatkan sekali lagi sebagai Timbalan Presiden PAS. Selain kelebihan beliau yang berpendidikan agama - ternyata selama ini Nasharudin lebih gemar bertindak secara rasional dan berpaksikan kepada tuntutan Islam. Hal ini sangat jauh berbeza dengan keperibadian Mohamad Sabu yang penuh dengan kontroversi, malah beliau juga bukanlah seorang yang mahir dalam hukum Islam. Kenyataan terbaru Nasharudin (baca di sini) merupakan satu pandangan yang sangat rasional dan berpijak di bumi yang nyata. Tidak perlu rasanya teori konspirasi yang dimomokkan oleh Anwar selama ini, dijadikan sandaran bagi menafikan segala-galanya. Nasharudin nampaknya semakin berani keluar daripada kepompong kejumudan yang tidak habis-habis mendewakan Anwar Ibrahim dan menyalahkan UMNO dan BN semata-mata.

Zaman untuk menunduh semua orang lain bersalah sudah berakhir. Dan zaman hanya Anwar Ibrahim sahaja yang betul juga sudah sampai ke penghujung. Hari ini adalah zaman yang mana semua orang sudah menggunakan otak untuk berfikir dan bukan menggunakan kepala lutut, seperti mana yang berlaku pada awal zaman Reformasi Anwar Ibrahim. Tuduhan kononnya segala yang menimpa Anwar Ibrahim selama ini adalah berpunca daripada UMNO/BN dan para pemimpimnya - sudah tidak boleh diterima secara semborono sahaja.

Nasharudin adalah generasi baru PAS yang lebih berpaksi kepada rasionaliti - tidak mahu tergesa-gesa menyokong mahu pun membuat keputusan dalam isu video seks Anwar Ibrahim. Beliau lebih selesa tunggu dan lihat dahulu laporan daripada pihak polis, dan kemudian barulah menetapkan pendirian. Sudah tiba masanya Mat Sabu dinyahkan daripada PAS - beliau tiada pendirian, bahkan beliau mudah lupa siapakah manusia yang mula-mula membongkar kes salah laku seks yang membabitkan Anwar Ibrahim dan didedahkan kepada khlayak ramai. Menyokong dan mengundi Mat Sabu untuk jawatan Timbalan Presiden PAS - umpama membakar tiang seri parti tersebut, apa tidaknya, tiang seri PAS selama ini adalah berpaksikan kepada tag line "Kepimpinan Ulama" - dan memenangkan Mat Sabu adalah sama dengan meruntuhkan kepimpinan ulama yang sedia ada. Fikir-fikirkan. Wallahualam. Takbir! Hidup Nasharudin Mat Isa.

Isu Jilat Kaki : Jangan Lupa Jilat Kaki Mahathir dan Ahli UMNO Terlebih Dahulu!

Posted: 14 May 2011 03:20 AM PDT

Fatwa terbaru Nik Aziz yang berbunyi, "Orang yang terbabit dalam komplot video berkenaan akan teruk nanti, selagi tak jilat kaki Anwar atas dunia ni, tak boleh masuk syurga dan ini sudah sah (tak masuk syurga). Hanya Allah saja yang dapat mengampunkan dosa mereka," kata Menteri Besar Kelantan di Kota Baru, dipetik Berita Harian Online hari ini. Walaupun orang itu menteri ke, tindakan berkenaan (mengaibkan itu) tetap tidak boleh. Malah kini televisyen dan Internet sudah menayangkan (video seks) ke seluruh dunia, pihak berkenaan akan menerima bahana nanti,". Baca di sini.

Nampaknya Nik Aziz terlupa, banyak lagi kaki yang perlu dijilat oleh beliau dan Anwar Ibrahim sebelum melangkah masuk ke syurga. Antara kaki yang perlu dijilat oleh Nik Aziz ialah kaki Mahathir, kaki Najib, kaki Rosmah dan yang paling teruk ialah, Nik Aziz terpaksa menjilat semua kaki ahli UMNO yang telah beliau kafirkan selama ini. Bersediakah Nik Aziz untuk menjilat kaki-kaki kami semua? Demi Allah, saya sebagai ahli UMNO tidak akan mengampunkan dosa Nik Aziz yang selama ini melabelkan kami sebagai golongan menolak Islam, golongan sesat dan golongan yang tidak beriman kepada Allah - ini merupakan sebesar-besar fitnah Nik Aziz terhadap UMNO dan kerajaan.

Sewaktu fitnah terhadap Tun Mahathir, di manakah Nik Aziz? Tatkala Najib dan Rosmah difitnah membunuh Altantuya, di manakah Nik Aziz? Tatkala Rais Yatim difitnah merogol amahnya, ke mana Nik Aziz menghilang? Kalau fitnah dilemparkan oleh Anwar terhadap pemimpin UMNO, Nik Aziz halalkan, tetapi apabila terkena batang hidung Anwar Ibrahim - bersembur fatwa karut dari mulut Nik Aziz. Semoga Allah mengampunkan dosa beliau. Ingat, dosa para pemimpin PAS terhadap ahli-ahli UMNO yang dikafirkannya adalah jauh lebih besar daripada apa-apa yang berlaku terhadap Anwar Ibrahim selama ini. Nik Aziz jangan fikir kononnya beliau akan masuk syurga dengan mudah kerana membela Anwar Ibrahim, dosa menuduh ahli-ahli UMNO sesat dan kafir sudah cukup digambarkan di bawah ini :

1. "Tok Ayah Pin dicap sesat. Habis kenapa Umno tidak sesat? Sama-sama tidak kenal agama belaka. Al-Arqam sesat kerana apa? Salah akidahnya. Ayah Pin sesat, kenapa? Salah akidahnya."Umno kenapa tidak sesat lagi? Salah juga akidah. Tolak Islam, ambil (fahaman) kebangsaan. Tak usah kata kami terima Islam, kami terima Islam. Tak payah cakap banyak, aku reti juga," - Nik Aziz Nik Mat sewaktu berceramah di Chuchoh Puteri, Manek Urai, Malaysiakini 8 Julai 2009.

2. "Umno, dia tolak Islam automatik dia tolak roh, bila dia tolak Islam, Nabi Muhammad pun dia tolak, al-Quran pun dia tolak, Allah Taala pun dia tolak," - Nik Aziz Nik Mat, Ucapan di Ijtima' Tarbawi Dewan Pemuda PAS Pusat di Masjid Rusila, Harakahdaily, 3 Oktober 2010.

3. "Perjuangan UMNO sebenarnya amat dhalalah (sesat-sesesatnya), kerana menolak Islam dan mengasingkan politik dengan agama" - Nik Aziz Nik Mat, Harakahdaily, 8 Mac 2010.

4. "Dan dalam konteks Umno, mereka tidak ada 'aamana' (tidak beriman). Ada Islam sahaja. Mereka menolak Islam, nak dikatakan beriman macam mana. Ini perkara yang tidak ada dalam Umno. Umno menerima Islam tetapi mereka tidak beriman. Iman mesti ada, selain daripada Islam ialah iman." – Nik Aziz Nik Mat, Harakahdaily 30 Jun 2009.

5. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.

6. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

7. ''Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.'' – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

8. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka," – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Soalnya sekarang bagaimanakah nasib Nik Aziz sekiranya benarnya lelaki di dalam video seks tersebut ialah Anwar Ibrahim? Apakah hukumnya membela pelaku maksiat? Apakah kita lupa bahawa "Dosa Membela Orang Yang Melakukan Maksiat adalah Sama Seperti Mana Dosa Pelaku Maksiat Itu Sendiri". Kepada ahli-ahli PAS dan PKR, saya ingatkan, agar jangan lupa tuan-tuan menjilat kaki Mahathir sebelum masuk ke syurga. Dengan kata mudah, Nik Aziz diminta terlebih dahulu menyelesaikan segala dosanya dengan ahli-ahli UMNO, sebelum sibuk mempertahankan Anwar Ibrahim.

Nik Aziz juga harus ingat manusia yang mula-mula "membuat fitnah" terhadap Anwar ialah PAS sendiri - melalui lidah Mohd Sabu. Sekarang fitnah ini kembali kepada mereka sendiri. Nik Aziz harus bertanya siapakah yang memberi gelaran Anwar al-Juburi dan mendedahkan kes salah laku seks Anwar Ibrahim kepada umum? Bukankah Mat Sabu? Jadi, sekarang Nik Aziz akan tahu siapakah orang pertama yang akan menjilat kaki Anwar Ibrahim, tak lain tak bukan ialah Mat Sabu - ahli PAS sendiri! Wallahualam.

Isu Kristian Agama Rasmi : Jangan Cepat Hentam Utusan Malaysia dan BigDog

Posted: 14 May 2011 01:13 AM PDT

Saya berfikir isu "Kristian Mahu Menjadi Agama Rasmi Malaysia" perlu dilihat secara holistik. Persoalan pengembangan agama Kristian di Malaysia sudah dibicarakan secara serius oleh Mufti Perak, Tan Sri Harussani hampir 10 tahun yang lalu. Sekiranya kita masih ingat, pada suatu ketika dahulu kecoh berkenaan begitu ramai orang Melayu masuk Krtistian dan pendedahan seorang Paderi Besar Kristian dari Sabah yang sudah memeluk Islam berhubung strategi Paderi-Paderi Kristian dalam usaha mengkristian para penduduk Sabah, khususnya yang tinggal dipedalaman. Bahkan terdapat kerjasama antara organisasi Kristian di Singapura dengan organisasi Kristian di Malaysia dalam menyediakan sumber kewangan untuk melakukan kristianisasi di negara ini. Persoalan yang perlu diberi penekanan ialah :

1. Sejauh mana organisasi Kristian di Malaysia mengembangkan agama mereka dalam kalangan penganut Islam? Seperti yang kita sedia maklum, agama lain boleh diamalkan di negara ini, tetapi tidak diizinkan untuk mengembang dan memperluaskan agama mereka terhadap penganut Islam.

2. Dedahkan statistik berapa ramaikan penganut Kristian di Malaysia dalam tempoh lima tahun kebelakangan ini? Dan berapa ramai pula orang Melayu yang sudah memeluk agama Kristian? Pada tahun 1994 pemeluk Kristian sudah mencapai 7% daripada jumlah penduduk Malaysia, dan bagaimana pula pada tahun ini? Iaitu selepas 16 tahun daripada tahun 1994. Sekiranya penganut agama Kristian bertambah secara mendadak - maka kita boleh mengesyaki, mungkin terdapat usaha dahwah yang gigih dalam mengembangkan agama Kristian di negara ini.

3. Kita juga mahu mengetahui sumber kewangan organisasi Kristian di Malaysia, dari manakah mereka memperolehnya?

4. Bagaimana kegiatan dakwah yang mereka lakukan di negara ini?

5. Bagaimana peranan organisasi Kristian dalam menyuarakan pandangan mereka? Kita harus tidak lupa organisasi Kristian di Malaysia sangat lantang bersuara, khususnya kritikan mereka terhadap dasar Islamisasi kerajaan dan peranan mereka dalam penubuhan Majlis Perundingan Agama-Agama pada tahun 1983.

Dalam ruang terbatas ini, saya menyeru agar berita yang dilaporkan oleh "Bigdog" dan Utusan Malaysia dilihat dari aspek yang lebih menyeluruh dan bukan menurut emosi semata-mata. Oleh kerana kejahilan kita terdapat gerakan Kristianisasi di negara ini, maka kita menganggap laporan Utusan Malaysia itu penuh dengan hasutan dan kebencian, padahalnya atas kejahilan kita berkenaan organiasi Kristian di Malaysia, maka kita menghukum Utusan Malaysia tanpa usul periksa. Sejauh manakah pengetahuan kita terhadap gerakan Kristian di Malaysia? Jika kita tidak tahu kita harus mengkaji terlebih dahulu.

Saya mengesyorkan agar para pembaca blog saya membaca buku tulisan Ghazali Basri berjudul : KRISTIANISASI SEBAGAI SEBUAH GERAKAN, terbitan Budaya Ilmu Sdn. Bhd, tahun 1994. Sebuah buku kajian yang lengkap tentang perkembangan agama Kristian di Malaysia.

Dalam satu tulisannya, beliau menulis, "Iklim yang terdapat di negara ini, khususnya di Sabah (Kristian 30%, Islam 55%) dan Sarawak (Kristian 34%, Islam 26%) dan jumlah peratusan yang masih besar dalam kalangan bukan Islam di Semenanjung Malaysia sudah pasti memberi galakan yang lebih memberangsangkan bagi pengembang Kristian. Contohnya, dalam deklarasi yang pernah dibuat oleh 14 Mazhab di upacara pelancaran the DAWN (Discipling A Whole Naiton) pada tahun 1992, mereka berazam untuk membina 4, 000 bangunan gereja baharu, 200 tempat upacara kebaktian dalam bahasa Melayu dapat dipastikan wujud, untuk mendapatkan 100, 000 rakan baharu dalam kebaktian Kristian di Malaysia. Gambaran ini adalah antara pengakuan (pledgeds) yang telah dinyatakan oleh badan-badan misionari. Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa pada masa yang akan datang, kita akan menyaksikan kemaraan gerakan misionari yang lebih gigih, matang dan penuh dengan kebijaksanaan".

Berasaskan tulisan Ghazali Basri di atas, adalah tidak mustahil bahawa laporan daripada "Bigdog" dan Utusan Malaysia yang disiarkan beberapa hari yang lalu mempunyai signifikan yang tersendiri dan ia perlu disiasat dengan segera. Sebagai umat Islam kita memerlukan pendirian yang jelas terhadap sebarang usaha Kristianisasi yang boleh mengancam Islam di negara ini. Semoga Allah menyedarkan kita semua. Wallahualam. Baca juga laporan ini...

Belantan

Posted: 14 May 2011 11:18 PM PDT

Belantan


Pandangan Belantan dan Medan Info Kita di Suara Blog, Utusan Malaysia 13 Mei 2011!

Posted: 14 May 2011 10:04 PM PDT

UMNO 65 tahun dan perjuangan Melayu

11 Mei 2011 genap 65 tahun usia Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau UMNO. Bagi meraikan ulang tahun parti Melayu terbesar dan tertua itu, ramai penulis blog yang melontarkan pandangan masing-masing tentang UMNO serta perjuangan yang dibawa.

Ruhanie Ahmad (kuda-kepang.blogspot.com) misalnya menulis, dalam usia 65 tahun, inilah masa yang terbaik bagi UMNO untuk mengkaji semula kekuatan dan kelemahannya akhir-akhir ini.

"Pertama, kajilah sama ada benar kini wujud kalangan veteran yang jauh hati dengan UMNO, dianggap berfikiran kuno dan disifatkan sebagai sudah ketinggalan zaman. Kedua, kajilah sama ada benar bahawa kini wujud sekumpulan pemimpin muda yang lebih mementingkan diri daripada parti dan menganggotai UMNO semata-mata untuk mencari kemewahan peribadi.

"Ketiga, kajilah sama ada benar bahawa kini ramai profesional Melayu dan bumiputera yang gagal menganggotai UMNO disebabkan mereka dihalang oleh ketua-ketua cawangan dan bahagian yang takut kedudukannya digugat oleh golongan muda terpelajar ini.

"Keempat, kajilah sama ada benar kini wujud dakwaan kononnya UMNO disifatkan tidak lagi relevan untuk mewakili bangsa Melayu dan bumiputera kerana matlamat perjuangan parti ini dikatakan jauh menyimpang daripada matlamat asalnya," kata beliau.

Kata beliau, banyak lagi hal yang perlu dikaji oleh UMNO tetapi empat perkara di atas perlu diutamakan jika parti itu mahu terus kuat, mantap dan berwibawa.

Taminsari dalam Belantan ( belantan.blogspot.com ) pula berkata, orang Melayu kini dalam dilema yang amat menakutkan apabila ada yang meramalkan kekuasaan dan ketuanan Melayu semakin terhakis dan dominasi Melayu akan hancur akibat perbalahan yang berterusan di kalangan bangsa Melayu sendiri.

Katanya, apa yang menyedihkan selepas 65 tahun UMNO ditubuhkan yang berjuang mempertahankan tanah air dan bangsa Melayu dan setelah 54 tahun negara merdeka, segala susah payah dan pahit-getir perjuangan menegakkan hak bangsa oleh UMNO semakin dipandang sepi oleh golongan muda Melayu.

"Ia dapat dilihat dengan jelas dalam keputusan PRU-12 lepas di mana memperlihatkan senario berbeza terhadap sokongan kepada UMNO dan BN. Adakah selepas lebih enam dekad berbakti, UMNO kini tidak lagi relevan dalam perjuangan menegakkan hak-hak orang Melayu?" kata penulis ini.

Kata beliau, lebih menyedihkan apabila terdapat segelintir pemimpin bukan Melayu yang mengambil kesempatan daripada perpecahan orang Melayu termasuk berani mempersoalkan hak-hak istimewa orang Melayu, memperlekeh raja-raja Melayu dan mempermainkan agama Islam.

Malangnya, jika UMNO dilihat semakin tidak relevan pada masa yang sama tiada satu pun parti Melayu lain, baik Pas apatah lagi Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dapat meneruskan kesinambungan perjuangan UMNO dalam mempertahankan hak-hak orang Melayu dan agama Islam.

"Walaupun Pas mengatakan mereka juga memperjuangkan Melayu dan Islam namun setakat ini parti itu masih belum menunjukkan kemampuan sebenar dalam memastikan hak Melayu tidak terus tercabar. Malah ada ketikanya Nik Aziz ( Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am Pas ) sendiri tidak mengaku beliau memperjuangkan Melayu. Melayu pada Nik Aziz hanya apabila terdesak untuk mendapatkan undi sahaja," kata blog ini.

Kata beliau, nasib Melayu tidak boleh diletakkan dibahu PKR memandangkan jumlah pemimpin Melayu di dalamnya tidak sampai separuh dan pada masa yang sama ramai anggota Suruhanjaya Antara Agama (IFC) merupakan pemimpin parti tersebut.

Blog Medan Info Kita ( medan-info-kita.blogspot.com ) pula berpandangan, cabaran dan dugaan yang dihadapi oleh Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Presiden UMNO pada masa kini bukanlah sesuatu yang mudah kerana beliau dan parti itu berdepan dengan pelbagai cabaran getir yang tidak dihadapi oleh dua presiden parti terdahulu iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Kata beliau, bukan tugas mudah bagi Najib untuk berdepan dengan kerenah Datuk Seri Anwar Ibrahim terutama menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 berbanding ketika zaman Dr. Mahathir dan Abdullah kerana ketika pilihan rakyat ke-10 dan ke-11, Anwar masih berada di penjara Sungai Buloh.

"Dr. Mahathir harungi PRU-10 tahun 1999, Anwar dalam sel penjara Sungai Buloh. Pak Lah ketuai PRU-11 tahun 2004 Anwar masih lagi menjadi penghuni sel Sungai Buloh tetapi tempiasnya Pak Lah rasai pada PRU-12 Mac 2008 apabila Anwar berada di luar penjara dan kini, PRU-13 adalah cabaran yang tersangat perit dan getir bagi Najib," kata blog ini.

Justeru, katanya, pada sambutan ulang tahun ke-65 ini, semua pucuk pimpinan UMNO di semua peringkat serta ahli-ahli parti perlu menanam niat untuk bekerja dan terus bekerja dengan lebih gigih agar kerajaan Barisan Nasional (BN) akan kekal memegang tampuk kerajaan Malaysia.

Sementara itu, beberapa penulis blog mesra kerajaan menyampaikan rasa sedikit terkilan apabila mereka tidak diundang untuk menghadiri dan memeriahkan sambutan ulang tahun UMNO yang berlangsung di PWTC Rabu lalu.

Dalam pada itu beberapa blog lain seperti RBF Online ( ruangbicarafaisal.blogspot.com ), telah melontarkan beberapa isu yang tidak kurang menariknya.

Kelolaan LUKMAN ISMAIL
lukman@utusan.com.my

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 14 May 2011 11:10 PM PDT

The Unspinners


Cubalah Francis Siah dan DAP cari pasal?

Posted: 14 May 2011 09:00 PM PDT

Kuan Yew, Goh retire: LKS next?

Posted: 14 May 2011 06:00 PM PDT

Taib terus saman Penipukini

Posted: 14 May 2011 08:34 AM PDT

If nothing found, will they admit Taib has no Swiss acct?

Posted: 14 May 2011 05:30 AM PDT

Jeff Ooi senyum serba tak kena

Posted: 14 May 2011 02:25 AM PDT

Ikrar negara Kristian bukan cerita buat-buat

Posted: 13 May 2011 11:35 PM PDT

My Longest Yard

Posted: 14 May 2011 11:09 PM PDT

My Longest Yard


Kalau dah video itu sahih…lain-lain tuan-tuan boleh buat andaianlah-Timbalan Ketua Polis Negara

Posted: 14 May 2011 03:43 AM PDT


"Polis telah terima laporan pakar luar dan ia mengukuhkan keterangan pakar tempatan mengenai kesahihan video tersebut,"kata Timbalan Ketua Polis Negara.

"Apa yang saya boleh katakan, kalau dah video itu sahih, lain-lain tuan-tuan boleh buat andaianlah," katanya berjenaka ketika menjawab satu soalan lain.

Selanjutnya, anda boleh baca di Agenda Daily. Klik SINI.

Sebelum ini, pakar tempatan sudah sahkan bahawa video seks itu tulen dan bukannya super impose. Agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan juga telah menganalisis rakaman video tersebut dan keputusannya positif. Pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Lelaki Y.

Terbaru, sebuah agensi penyiaran swasta di Amerika Syarikat juga mengesahkan bahawa rakaman tersebut tulen dan sahih.

Apa nak dikato? Jom buat solat hajat lagi. Kebenaran tetap akan menjelma.


DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 May 2011 11:05 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Video Sempena Memperingati 42 Tahun Peristiwa Berdarah 13 Mei

Posted: 14 May 2011 04:32 AM PDT


Sepatutnya video ini aku nak keluarkan semalam, tapi di sebapkan server blogger tengah repair akibat di serang oleh hackers upahan pandikutti maka video tu aku keluarkan lah hari ni.

Orang melayu patut tengok video ni, supaya kita boleh kenal betul-betul siapa DAP sebenarnya.




PKR Buat Jelajah Maruah, Ada Maruah Ke Menatang Ni???

Posted: 14 May 2011 01:01 AM PDT


Nak tergelak aku bila tengok banner jelajah maruah yang di anjurkan oleh parti pandikutti, kononnya dalam jelajah tu mereka nak tunjuk bertapa muafakatnya rakyat menentang politik fitnah dan lucah, tapi aku nak tanya, yang 7 ekor dalam gambar tu ada maruah ke??? kita mula dari kiri ke kanan.

Suhaimi shafie, adun sri muda: manusia melayu yang tak ada maruah apabila dia tampa segan silu mengajak rakyat selangor menumbangkan sistem beraja di selangor, bila kena charge, takut pulak nak ke mahkamah.

Xavier Jayakumar, adun seri andalas: manusia yang tak tahu status agamanya, kejap sambut deepavali kejap sambut krismas, adun pertama dalam selangor yang menyanggah sistem pendidikan sekolah kebangsaan, katanya sistem yang ada di sekolah kebagsaan terlalu banyak islamisasi (suasana islam).

azmin ali, adun bukit antarabangsa dan ap gombak: tak perlu aku tulis banyak-banyak pasal dia ni, semua orang tahu dia lah suami yang tak bermaruah di malaysia, jantan dayus yang membiarkan isterinya di gomol oleh bosnya sendiri, pernah dalam twitter aku kata dia dayus, sampai la ni dia tak jawab twitter aku.

Pandikutti, ap permatang pauh: tak perlu tulis banyak, semua orang tau dia ni memang tak ada maruah.

Sam ketot, ketua amk: maruah sam ketot hancur bila dia pernah terkencing dalam seluar, lagi hancur maruah sam bila dia terjerit-jerit macam beruk dalam masjid semasa datuk eskay nak bersumpah laknat hari tu.

Dr. mariah, ap kota raja: maruah dia sebagai seorang wanita hancur kerana bersekongkol dengan kaki pelacur dan ratu bogel, iaitu si pandikutti dan eli wong.

Charles santiago, ap klang: dia ni lagi hancur, maruah tak ada, bersekongkol dengan cina-cina komunis dap yang terang-terang menekan peniaga india di jalan tengku kelana, klang, sama macam xavier juga, kejap sambut deepavali, kejap sambut krismas tapi dia ni advance sikit, tahun baru cina pun dia sambut.

Jadi macam mana nak buat jelajah maruah, sedangkan 7 ekor tu semuanya tak ada maruah...

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 14 May 2011 09:28 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Benarkah Kereta Anwar Ibrahim Kena Sabotaj?

Posted: 14 May 2011 05:59 PM PDT


Artikel ini mengenai pandangan pakar dan mekanik tentang isu 'sabotaj' kereta Anwar Ibrahim yang dilaporkan kepada pihak polis 2 minggu selepas kejadian. Benarkah kereta itu disabotaj dan sasarannya adalah Anwar Ibrahim?

Apakah ini satu strategi reverse psychology yang sengaja digunakan untuk menarik simpati? Termasuklah SMS yang dihantar kepada Nurul Izzah juga adalah satu game plan untuk tarik simpati? Anwar Ibrahim dilihat terdesak untuk overkilled dirinya sendiri bagi mencetuskan rasa simpati rakyat terhadapnya. Dulu pernah kata kena racun arsenik pada 1998, kemudian kata ada orang ugut bunuh hingga lari ke Kedutaan Turki, kemudian ada pula kes kereta kena sabotaj. Modus symphaty ketika kesnya mendapat perhatian rakyat seolah dimain kembali.

Laporan yang lambat itu mendatangkan kecurigaan kepada rakyat Malaysia malah kenyataan di bawah juga membantu kita untuk memahami isu tersebut. Di antara laporan tersebut:-

1. Pengarah Penyelidikan Biomekanik dan Keselamatan Kenderaan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya (MIROS), Prof. Madya Dr. Wong Shaw Voon berkata, penggunaan bahan komponen yang tidak berkualiti juga boleh mengundang permasalahan tersebut. Katanya, pemanduan kenderaan secara keterlaluan atau dipandu dalam keadaan luar biasa turut menjadi punca berkenaan.


"Kalau dalam keadaan biasa, cakera brek tidak akan tertanggal kerana ia dilengkapi ciri-ciri keselamatan. "Mungkin semasa pemasangan (cakera brek) sebelum itu tidak mengikut standard sebenar atau ia tidak direka bentuk untuk menahan keadaan sedia ada,'' katanya....

2. Dalam pada itu Shaw Voon berkata, pengguna kenderaan yang menghadapi permasalahan itu perlu membuat pemeriksaan bagi menyiasat punca sebenar.

"Jika kemungkinan ia disabotaj, hanya mereka yang mempunyai alat dan kepakaran sahaja boleh berbuat demikian (mengeluarkan skru pada cakera brek),'' katanya.

3. Seorang mekanik, Khairul Nizam Mohd. Hanapiah pula berkata, ciri-ciri keselamatan pada kenderaan Mercedes Benz sangat tinggi berbanding model kereta lain.

Justeru katanya, kemungkinan cakera brek pada kenderaan itu tertanggal sendiri mustahil akan berlaku, melainkan perlanggaran kuat di bawah pemanduan melebihi 80 kilometer sejam.

"Kalau kita buka tayar Mercedes dia ada skru untuk kunci cakera brek, ia tidak akan tercabut jika tayar tidak tercabut.

"Kemungkinan ada orang tanggalkan skru yang menyokong cakera brek itu amat rendah kerana ia memakan masa berbuat demikian kecuali ada kesilapan semasa servis pemasangan brek,'' katanya - Sumber Minda Intelek Melayu.

Anwar Ibrahim Kata UMNO Pandi Kutty

Posted: 14 May 2011 10:25 AM PDT


"Bila saya tuduh Umno amalkan budaya 'pandi kutty mereka marah, tetapi sekiranya Umno membunuh orang, mengamalkan rasuah, zalim dengan rakyat, ambil kekayaan negara, tindas rakyat, orang inilah yang menjalankan politik 'pandi kutty' kata Anwar Ibrahim dalam satu ceramahnya pada 14 Mei 2011 di Bukit Katil, Melaka.

Memang sah Anwar memang mengatakan Dato' Seri Najib dengan gelaran tersebut. Najib is a real 'pandikutti'," kata Anwar Ibrahim dalam satu perjumpaan dengan Malaysian Indian Voice (MI-Voice) di Dewan Hamzah, Klang pada 7 Mei 2011. (baca sini) Pandikutti dalam bahasa Tamil bermaksud "anak babi". Kemudian Anwar Ibrahim menafikan dan menyatakan dia tidak sebut perkataan tersebut. Isterinya juga turut membela Anwar (baca sini).

Menggelar orang dengan gelaran "anak babi" adalah satu bentuk politik tidak kotor bagi Anwar Ibrahim. Boleh label orang itu dengan gelaran binatang dan boleh juga hukum orang ke neraka atau syurga mengikut fatwa tok gurunya. Sedangkan pada hakikatnya, orang yang menggelar itu masih belum membersihkan perbuatan peribadinya sendiri. Kebiadapan Anwar Ibrahim adalah sangat melampu. Tidak pernah ada dalam sejarah kepimpinan orang Melayu sejak zaman Kesultanan Melayu Melaka, ada seorang ahli politik sebiadap dan semelampau Anwar Ibrahim.

Pihak Sendiri Kena AUKU, Pro Militan Pula Terlepas

Posted: 12 May 2011 09:13 AM PDT




Penulis Smart Generation yang merupakan aktivis yang menyokong kuat penggerak telah dikenakan tindakan AUKU oleh Universiti Malaya. Alasannya adalah kerana mengeluarkan kenyataan bertulis tentang universiti. Inilah demokrasi dan keadilan AUKU. Pihak yang menyokong kena tindakan. Pihak yang rempuh pintu, tipu cuti sakit, usung mayat dan buat lakonan hilang hingga menjemput emaknya ke kampus masih lagi terlepas.

Jika beginilah keadaannya, mengapa UM takut untuk kenakan AUKU secara saksama kepada pihak yang lebih ekstrem tersebut? Bergelak ketawalah pelajar-pelajar pro pembangkang selepas ini. Jangan salahkan sesiapa jika Universiti Malaya masih lagi dikuasai oleh pro pembangkang selepas ini.

PISAU.NET

Posted: 14 May 2011 09:23 PM PDT

PISAU.NET


Apa Beza Seorang Muslim dengan Khawarij PAS

Posted: 14 May 2011 05:40 AM PDT




PAS lajnah khawarij DAP memainkan peranan yang besar dalam mempertahankan perjuangan Malaysian Malaysia.

PAS dikenali dengan sifat ekstrim dalam semua hal,jika bab tutuh perempuan merekalah paling handal.Kalau bab pukul orang merekalah paling handal.Maki hamun mencarut juga mereka paling hebat dan handal .


Khawarij PAS juga cukup mahir dalam industri jual beli ayat ayat quran dan nama Allah didalam pasaran politik gampangan dinegara ini.


Khawarij yang dipimpin oleh si tua brengset wali selipar cukup handal dalam soal halal haram dan dosa pahala hinggakan menceburi industri Syurga dan Neraka hingga ramai yang berjaya membeli pakej 'syurga ekspress' khawarij selaris tiket kapal terbang Air Asia," , Tiket ekspress ke syurga menjadi taruhan untuk meraih sokongan.Siapa yang tak nak ke syurga ye dak?


Khawarij juga cukup terkenal dengan kesetiaan dan walaq kepada pemimpin pemimpin DAP. Bab kata seorang pemimpin kanan DAP,"PAS much better, rather than dog"

Jom kita lihat dua perbezaan diantara anjing DAP dan seorang Umat Islam yang mahukan kebenaran ditegakkan.
Mujahid Rawa,erdorgan PAS bersama sama chauvanist ultra kiasu rasis sama sama mempertahankan DAP didalam isu kristian,walau pun beliau sendiri tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku didalam majlis tertutup tersebut.


Seorang lagi ahli DAP Mohamad Razali,beragama Islam tetapi tidak rela melihat agama dan bangsanya dipijak telah membuat laporan polis ,beliau dikatakan menjadi saksi kerana berada ditempat kejadian.



gambar dari blog sg rapat

2 jenis manusia,satu khawarij satu lagi seorang Islam.

Sekarang ini Jeff Ooi kelihatan mengelabah apabila satu laporan polis dibuat oleh Razali,dakwaan beliau didalam MalaysianInsider seolah olah memperakui perkara yang dibangkitkan benar benar berlaku.

Dahulu Jeff Ooi berkata tiada pemimpin DAP didalam majlis tersebut,sekarang ini beliau kata ada 13 orang pemimpin DAP didalam majlis tersebut.


Sudah ada yang mengelabah biawak,cakap pun sudah persis ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang.




Pisau kata " PAS Lajnah Khawarij DAP."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 14 May 2011 09:12 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


TAK LOGIK...TAK LOGIK !

Posted: 14 May 2011 08:00 PM PDT

MOGA POK NIK TAK TERPENGARUH DENGAN TINDAKAN KUAN YEW.

Posted: 14 May 2011 02:02 PM PDT

ARTIKEL INI KHAS UNTUK BIGDOG SAHAJA.

Posted: 14 May 2011 05:30 AM PDT

APA MUSLIHAT ANAK PUAKA ?

Posted: 13 May 2011 11:27 PM PDT

r b f

Posted: 14 May 2011 07:29 PM PDT

r b f


Kematian Osama: Satu Dunia Ditipu Oleh AS

Posted: 14 May 2011 02:15 AM PDT

Awal bulan ini kita dikejutkan dengan berita kematian Osama Ben Laden dalam satu serangan pasukan komando khas AS di Pakistan.

Kita ditunjukkan dalam televisyen bagaimana Presiden Obama menyaksikan secara langsung operasi menyerang Osama.

Sebaik sahaja 'Osama' terbunuh , dengan penuh bangganya Presiden Obama bangun berdiri di White House mengumumkan yang Osama telah pun terbunuh dan keadilan telah dapat ditegakkan.

Keesokannya harinya sekeping gambar yang tidak dapat dipastikan kesahihannya seperti diatas telah disiarkan. Kemudian diikuti dengan pengumuman oleh AS bahawa mayat Osama akan disemadikan di laut.

Percayakah anda kepada itu semua ?

Jika anda tanya saya , sedikit pun saya tidak percaya kepada itu semua. Saya berani katakan yang terbunuh itu bukannya Osama Ben Laden. Pada saya itu semua adalah plot yang telah dirancang untuk kepentingan politik Presiden Obama dalam usaha untuk mengekalkan dirinya sebagai Presiden AS sepenggal lagi.

Selama ini AS memang terkenal dengan sikap ego dan bongkaknya. Mana mungkin mereka nak tembak Osama sampai mati. Mestilah mereka hendak tangkap Osama hidup-hidup, kemudian tunjukkan kepada dunia gambar askar-askar mereka sedang menarik-narik kepala Osama bagi menunjukkan kehebatan mereka, selepas itu kurung di Guantanamo Bay atau mana-mana pusat tahanan , keluar masuk mahkamah, kemudian barulah dihukum mati. Sepertimana mereka lakukan kepada Saddam Hussein.

Lihat contoh apa yang terjadi kepada Saddam dalam usaha AS hendak tunjukkan kehebatan mereka kepada dunia, mereka rakam bagaimana Saddam menjalani hukuman gantung dan kemudiannya mereka sebarkan satu dunia. Itulah perangai Amerika.

Bila tiba giliran Osama, seorang pengganas yang mereka kehendaki sekian lama, serang, umum telah terbunuh, sebarkan gambar sekerat , tidak beri mayat kepada ahli keluarga untuk disemadikan, sebaliknya dihumban ke laut sahaja. Kenapa ?

Itulah bukti mereka berbohong...

Kenapa itu semua dilakukan ?

Tahap populariti Presiden Obama di AS semakin hari semakin merosot. Manakala pilihanraya presiden akan diadakan tidak lama lagi. Obama mesti mencari jalan bagaimana untuk meningkatkan kembali popularitinya untuk membolehkan beliau kekal menjadi presiden sepenggal lagi. Beliau cuba potretkan dirinya sebagai seorang yang hebat kerana berjaya memusnahkan musuh nombor satu rakyat Amerika.

Setelah hampir sepenggal menjadi presiden boleh dikatakan tidak apa-apa yang hebat yang dilakukan oleh Obama. Semakin hari ekonomi dunia semakin teruk. Ekonomi Amerika sendiri pun semakin teruk sehingga bank yang besar pun boleh bungkus. Obama juga banyak tidak memenuhi janji-janji pilihanrayanya. Orang-orang sekulit dengannya juga banyak yang sudah mula cuak kepada beliau.
Satu perkara yang kita harus ingat tentang Obama. Beliau menjadi presiden bukan kerana kebijaksaannya atau kehebatannya. Beliau diangkat sebagai presiden kerana kepopularannya. Kita semua masih ingat semasa beliau berkempen dulu, beliau gunakan segala medium dunia cyber yang ada (twitter, fb, blog, fs , flickr, dsbg), kepetahannya berpidato serta bahan-bahan kempen yang menarik. Itulah yang membuatkan rakyat Amerika tergila-gilakannya. Bila sudah dipilih, setahun dua orang masih suka lagi, selepas itu orang mula nampak dia tidaklah hebat sangat.

Cara Obama dipilih tidak ubah seperti cara kita mengundi artis-artis akademi fantasia di negara kita. Semua mereka dipilih kerana populariti, bukannya kerana kualiti. Ke mana mereka semua sekarang. Mawi ? ha...ha...ha.... dipilih kerana kononnya warak. Jumpa dia, dan tanya kepadanya, pernah buat maksiat atau tidak sebelum nikah ?
Sebelum wujudnya media baru pun cara begini telah wujud. Contoh, Joseph Estrada di Filipina dan Gus Dur di Indonesia. Kedua-duanya rakan karib Anwar Ibrahim. Joseph Estrada di pilih kerana dia bekas bintang filem yang popular di Filipina. Bila sudah diangkat sebagai presiden, kerja hancur. Gus Dur pula dipilih kerana kaitannya dengan Nahdlatul Ulama selaku sebuah pertubuhan Islam yang terbesar di Indonesia. Selepas diangkat jadi presiden lagi hancur.

Seorang lagi rakan Anwar Ibrahim yang diangkat menjadi pemimpin kerana kepopularan, bukannya kerana kecerdikan. Siapa dia ? uLarmak Nik Aziz Nik Mat di Kelantan.Dia dan partinya dipilih kerana kepopularitian dan kehebatannya menjanjikan syurga kepada rakyat Kelantan serta kehebatannya menukar rasuah kepada zakat. Bab kerja hancur beb....

Di Malaysia sindrom memilih pemimpin kerana kepopularan semakin hari semakin semakin ketara. Lihat sahaja semasa PRN Sarawak tempohari. Cara DAP menonjolkan calon mereka baik secara langsung atau melalui bahan-bahan kempen seolah-olah kempen memilih artis popular dan sama seperti cara yang digunakan oleh Obama semasa kempen pilihanraya presiden Amerika 2008.

Akhirnya mereka menang. Sejarah telah membuktikan beberapa calon yang bertanding tempohari telah pun menjadi adun dalam penggal sebelum ini dan telah terbukti kerja mereka teruk , tetapi mereka tetap dipilih. Kerana apa ? kerana populariti....

Satu lagi contoh yang boleh kita lihat dan masih lagi berkait dengan Anwar Ibrahim. Ahli Parlimen Kelana Jaya, Loh Gwo Burne, bercakap tak pandai, kencing masih berbuih dan ubun-ubun pun masih lembik lagi, tetapi bila masuk pilihanrya boleh menang. Kerana apa ? popular, kerana dapat rakam video VK Linggam sedang mabuk. Begitu juga dengan Nurul Izzah, dipilih kerana popular, kerja hancur.

Orang yang popular memang pandai bercakap, dalam masa yang sama mereka juga pandai temberang. Orang yang bekerja , tidak bercakap banyak, dia hanya sibuk dengan kerjanya dan otak mereka sibuk nak fikir pasal kerja.

Wah.....dah jauh saya melencong nampaknya. Daripada cerita Osama dan Obama kini dah masuk ke politik Malaysia pula. RBF biasalah, kalau tak balun atau kaitkan Pas dan PKR tak sah dalam setiap tulisan tidak kira apa topiknya. Kalau tak kutuk Pas, badan saya akan sengal-sengal.

Sebagai penutup kepada kisah Obama dan Osama, nampaknya satu dunia telah ditipu oleh AS berhubung kematian Osama Ben Laden. Semuanya telah dirancang dengan rapi untuk kesinambungan politik Barrack Obama.

Sri Tri Buana

Posted: 14 May 2011 07:09 PM PDT

Sri Tri Buana


Never On Sunday.

Posted: 13 May 2011 05:00 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 14 May 2011 03:28 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


WOW! Janda Umor 50 Tahun Anak 5 Masih Vouge & HOT..! RM38,888.88

Posted: 14 May 2011 03:00 AM PDT



First of all LG nak ucapkan Congratulations to Kak Ku Yah yang dah selamatkan akhiri zaman ibu tunggalnya. Masih VOUGE!! Hot Mamaaa.... Memang LG respect tabik spring, toiingg... kat Kak Ku Yah kita nie...

Walaupun ex hubby dah pilih penyanyi nombo satu CT Nurhaliza, tapi Kak Ku Yah masih laku bebey..! Masih ada yang mau taw... Anak dah 5 pun hantaran RM38,888.88 lagi...! LG nie sape yang mau.., huu huuu huuuu.... Nak isi kuota Abang Jemm pun dah takde kosong!!

Mengambil masa lebih 5 tahun untuk mengubat hati serta menerima cinta baru semula, bekas isteri, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa (Datuk K), Tengku Zawyah Tengku Izham akhirnya memilih seorang ahli perniagaan, Datuk Rayyan Joseph King sebagi suaminya.

Pasangan ini dinikahkan dengan sekali lafaz oleh Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Datuk Che Mat Che Ali yang juga merupakan wali hakim kepada pihak pengantin perempuan tepat pukul 11.06 pagi, semalam di Hotel Royale Chulan

Read more... please click
here

Blog Dah Ok..! Meh Sini, LG Nak Kongsi Nie Cerita..., Dua Yb Kat Selangor Ditanggung Operator Pasir Haram???

Posted: 13 May 2011 10:33 PM PDT

Kus semangatt..! Semalaman LG risau bila dah boleh bukak sign on blog, ade technical problem plak.. Rasa rindu gilerr tak baca updates from Blogger frenz macam Abg Gap, Gomo, Rbf, House PK yang memang otai dalam bab bab nak telanjangkan Pakatan nie..

Allhamdulillah, lepas subuh tadi bila check dah ok, dah boleh blog balik. Nampak banyak articles otai otai bloggers pun tarik napas lega dah boleh blog balik.

OK, actually malam kelmarin LG lepak dengan geng geng yang kuat support Pakatan. Ade pulak kisahnya pasal Yb Zuraidah MP Ampang yang baru baru nie try nak fitnah Umno daftar pengundi warga Indon... Cerita tak masuk akal, dah plak tu surat yang Zuraidah tunjuk sebenarnya palsu!!

Bila masuk bercerita pasal Zuraidah, ade pulak yang kenal rapat dengan sorang bisnesman yang buat bisnes pasir kat Selangor tiba tiba bukak mulot... Cerita Panasss...!

Ikut ceritanya, ade sorang operator pasir haram, kira macam taiko curik pasir laa... Taiko nie jawa kaya tinggal kat Labohan Dagang. They oLz panggil dia Selamat Pistol... Agak agaknyer dia nie bawak pistol kot itu la sebab they oLz panggil dia Selamat Pistol??
Story nyer Selamat Pistol nie yang jadik financial sponsor dua Yb Selangor. Yb Sri Muda yang lawan Sultan, si Suhaimi. Sorang lagi dah tentulah Zuraidah... Memang nampak susah nak percaya kalau babitkan nama Zuaraidah sebab apa kena mengena dia dengan operator pasir haram? Tapi dalam politik nie macam macam adaaa... Ikut story teller kata Selamat Pistol yang sebut sendiri dia "funder" tabung politik MP Ampang..!!

Haaa tapi kalau kata Selamat Pistol orang kaya Labohan Dagang jadik payung sponsor Yb Suhaimi tiap2 bulan itu tak heraann la! Sebab Yb Suhaimi memang kerja dia jaga pasir kat Selangor...

Kalau sungguh bagai dikata.., ceh wah! Maknanyer leaders Pakatan nie pun samalah jadik penyamun? Pergi sana sini dok kata macam macam pasal leader BN rasuah lah itulah inilah.. Tapi sebenarnya they oLz pun kaki sebat jugaks..!!

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Posted: 14 May 2011 03:09 PM PDT

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan


Gempar! Al-Juburi Terima Ugutan Bunuh?

Posted: 14 May 2011 07:11 AM PDT


Al-Juburi Buat Laporan Polis, Kucing Siam Peliharaannya Di Ugut Bunuh






Satu laporan Polis telah dibuat jam 8 malam tadi di Balai Polis Wayang Pacak oleh Al-Juburi apabila kucing siam peliharaannya telah diugut bunuh. Laporan dibuat sebagai langkah keselamatan kerana bimbang kucing siamnya akan menjadi mangsa seterusnya selepas kereta Mercedesnya dikatakan telah disabotaj.

Menurut Al-Juburi, kucing siamnya yang tidak bersalah itu dikatakan menerima ugutan bunuh dari beberapa ekor anjing yang diketuai oleh seekor anjing gila yang digelar sebagai Mad Dog, dikatakan Mad Dog ini adik-beradik Big Dog yang suka menyalak tak tentu pasal yang akhirnya mati akibat dipepah dengan batang kayu oleh penduduk setempat kerana kegemarannya suka menyalak tak mengira waktu hingga menggugat ketenteraman awam...

Menurut Al-Juburi lagi, beliau percaya ugutan tersebut adalah kerana ada kalangan pihak dalam UMNO yang iri hati dan dengki dengan kejayaan beliau mengongkek jantan jambu dan amoi China... Malah beliau juga yakin, bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak amat risau akan kedudukan goyahnya di kerusi Perdana Menteri kerana mendapat tahu ramai ahli parlimen Barisan Nasional akan melompat parti 16 Mei 2011 nanti...

eXception telah mengerahkan wartawan Karim Singh untuk menemubual Al-Juburi di dalam sebuah wad gila di sebuah hospital bahagia, di Colombia Utara dekat dengan Gombak Setia, apabila mendapat tahu akan berita tersebut...

Duke of UMNO

Posted: 14 May 2011 01:41 PM PDT

Duke of UMNO


Fatwa "Jilat Kaki"..!!! Bila Pok Nik nak jilat kaki Najib dan Rosmah???

Posted: 14 May 2011 07:00 AM PDT


Jilat kaki? Apa yang sampai jilat kaki? Mengapa perlu jilat kaki? Siapa yang patut jilat kaki? Kaki siapa yang nak perlu dijilat? Jilat kaki boleh menentukan sama ada seseorang itu masuk syurga atau neraka? Fatwa siapa pulak ni?

Saya terbaca di SINI mengenai fatwa terbaru Pok Nik yang berkata bahawa semua blogger, media, pemimpin UMNO mahupun sesiapa saja yang terlibat dengan penayangan video seks yang dikaitkan dengan Anwar, perlu menjilat kaki Anwar dan sekiranya tidak, jangan harap mereka dapat masuk syurga dan sah menjadi penghuni neraka.

Fatwa Pok Nik yang terbaru ini seolah-olah syurga dan neraka itu adalah milik mak bapak dia yang punya! Pok Nik berkata demikian seolah-olah dakwaan terhadap Awnar itu sememangnya sebuah "fitnah yang direka-reka", sedangkan dakwaan itu disusuli dengan bukti visual, jam tangan Omega, dan sumpah laknat Eskay, yang memberitahu tentang kebenaran dakwaan tersebut. Apakah ia boleh dikategorikan sebagai "fitnah"?

Pok Nik perlu buktikan bahawa segala dakwaan itu adalah fitnah terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan dan fatwa yang mengelirukan umat Islam di negara ini.

Selama ini, PAS, PKR dan DAP kuat menabur fitnah terhadap ahli, pemimpin dan UMNO, serta BN. Malah, segala fitnah tersebut tidak pula diberikan bukti kukuh, malah SD yang dilakukan RPK juga merupakn SD palsu yang dibuat-buat secara terancang!

Nik Aziz seolah terlupa pada fitnah PKR, PAS dan DAP terhadap PM dan isterinya selama ini dengan mengaitkan pasangan itu dengan pembunuhan Altantuya. Sudahlah tiada bukti, mahkamah pun tak sentuh, malah tiada sumpah syar'ie pun dilakukan oleh puak-puak Pok Nik. Bila Pok Nik nak jilat kaki Najib dan Rosmah?

Bagaimana pula dengan kerja Pok Nik yang mengkafirkan seluruh ahli UMNO hanya semata-mata tidak memilih PAS? Bagaimana pula dengan dakwaan Pok Nik yang mengkafirkan pengundi-pengundi yang memilih untuk mengundi BN dan tidak memangkah DAP kesayangan Pok Nik?

Bagaimana pula dengan fitnah Pok Nik terhadap Tun M? Bagaimana pula dengan dosa-dosa Pok Nik dan sekutu-sekutunya terhadap pemimpin-pemimpin UMNO yang lain? Bagaimana pula dosa-dosa PAS yang memecah-belahkan perpaduan umat Islam di negara ini?

Ingatlah Pok Nik, kami juga umat Islam, dan kami tidak akan sekali-kali memaafkan Pok Nik begitu saja selagi Pok Nik tak jilat kaki kamu satu demi satu!

Nampaknya Anwar sudah begitu desperate hingga meminta Pok Nik mengeluarkan "fatwa" terbaru untuk membelanya di hadapan rakyat. Anwar fikir, fatwa Pok Nik ini akan berkesan? Tahukah Anwar bahawa Pok Nik sudah dilabelkan sebagai "wali selipar" yang semakin nyanyuk untuk terus menjadi ahli politik? Cari cara lain lah...cara ni tak jalan...!!!

Peniaga wanita diraba, baju dikoyak dan diacukan pistol..!!! Buat kerja cara Islam apa ke namanya..???!!!

Posted: 14 May 2011 05:30 AM PDT


Sudah agak lama saya tidak menulis tentang apa yang berlaku di Kedah. Dalam 2 hari kepulangan saya ke kampung halaman saya ini, macam-macam yang saya dengar mengenai politik Kedah. Macam-macam ada...!

Baru-baru ni kita ditayangkan oleh TV3 mengenai ibupejabat Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) yang disita atas arahan Mahkamah kerana tidak membayar hutang kepada sebuah syarikat yang membekalkan alat yang dikatakan mampu menjimatkan elektrik yang telah dipasang syarikat itu pada tiang-tiang lampu di sekitar Alor Setar. Kecoh jugak ceritanya. Memalukan sungguh...!

MBAS sebenarnya enggan membuat bayaran pada syarikat tersebut kerana alat penjimatan elektrik itu dikatakan gagal berfungsi sebagaimana yang MBAS jangkakan. Menurut sumber, sebelum kontrak itu dipersetujui, MBAS juga yang silap kerana tidak membuat sebarang kajian mengenai alat tersebut. Main sign saja! Sekarang, tanggunglah sendiri hutang tu...

Asyik dok sita gerai orang saja sebelum ni. Sekarang MBAS sendiri yang kena sita! Mungkin ini balasan Allah kepada tindakan MBAS melalui Ahli-Ahli Majlisnya yang menzalimi peniaga-peniaga kecil mencari rezeki selama ini.

Sebagai contohnya, sila lihat pendedahan di SINI, yang menceritakan bagaimana seorang peniaga yang diacukan pistol manakala saudara perempuannya diraba dan dikoyakkan bajunya, hanya kerana mempertahankan barang niaga mereka. Kezaliman MBAS ini begitu ketara sekali. Tiada prinsip mesra rakyat langsung!

Tidakkah MBAS terfikir untuk membuat "kerja cara Islam"? Apakah perlu diraba dan dikoyakkan baju seorang muslimah lain hanya kerana sebuah gerai dan barangan perniagaannya? Pistol? Apa perlunya pistol diacukan pada leher seorang peniaga? Islam suruh buat kerja macam tu, kah? Buatlah kerja cara Islam wehhh..!!!

MBAS bukanlah sebuah majlis yang baru ditubuhkan oleh Kerajaan Negeri. MBAS sudah lama ditubuhkan, sejak zaman BN memerintah Kedah lagi dan tidak ada pun penguatkuasa MBAS yang "melampau" ketika menjalankan kerja mereka. Semuanya diselesaikan dengan cara yang berhemah, dedikasi dan mesra rakyat.

Namun, setelah Kerajaan Negeri diambil alih oleh PAS, mengapa MBAS bertindak keterlaluan begini? Ahli Majlisnya dianggotai oleh puak-puak PAS, PKR dan DAP Kota Setar. Malah dikhabarkan bahawa kebanyakkan penguatkuasanya juga adalah "orang baru" yang diambil menggantikan "orang-orang BN" yang ditukar ke majlis perbandaran lain.

Hanya segelintir saja penguatkuasa di zaman BN yang tinggal dalam MBAS, namun kalau mereka membantah keputusan Ahli Majlis, berkemungkinan mereka juga akan ditukarkan ke daerah lain. Maka bermaharajalelalah penguatkuasa yang mungkin diserap dari "unit amal makruf nahi mungkar" PAS!

Yang mengecewakan, mereka hanya berani menyita dan mengambil tindakan pada gerai-gerai kecil milik orang Melayu saja. Manakala kedai judi mesin slot haram, kedai judi, pub, karaoke dan premis hiburan haram dibiarkan berleluasa, seolah-olah mendapat perlindungan dari puak-puak PAS ini. Apakah semua ini "buat kerja cara Islam"?

Saya rasa, Azizan Razak tidak tahu menahu tentang semua ini. Dia sebok menguruskan perkara-perkara penting seperti lawatan DYMM Yang DiPertuan Agong dan DYMM Raja Permaisuri Agong yang baru-baru ini melawat Kedah. Hatta peniaga-peniaga kecil bihun sup di pekan nat kecil di Jalan Pantai Johor itu pun dihantar pekeliling supaya tidak berniaga dalam tempoh lawatan tersebut.

Harap Azizan Razak buka mata dan melihat sendiri cara orang-orang PAS dibawahnya bekerja. Sedarlah Ustaz, mereka sedang cuba mensabotaj kepimpinan ustaz di Kedah. Mereka cuba menjatuhkan ustaz dengan cara "bukan Islam"! Camana ni Ustaz?

Buku panassss..!!! Siapa nak buku panas ini, boleh order di sini..!!!

Posted: 14 May 2011 04:30 AM PDT


Khabarnya buka politik paling panas di atas telah diedarkan pada sambutan ulangtahun UMNO di PWTC baru-baru ni. Judul buku tersebut ialah "Tuhan, Politik dan Seks", garapan penulis terkenal Syed Husin Al-Attas. Apa yang menariknya buku ini?

Saya sebagai "ulat buku", agak terkilan kerana tidak menjadi di antara yang terawal untuk memiliki buku tersebut. Saya sedang berada di Kedah untuk meraikan bonda yang akan berlepas menunaikan umrah. Ada kenduri sikit hari ni. Tak dapat nak ke PWTC semalam...

InsyaAllah, saya akan dapatkan buku tersebut dalam masa yang terdekat. Pada sesiapa yang ingin memiliki buku tersebut, boleh kirim pada saya. Namun, kalau kirim pakai "air liur" saja, maaflah. Saya bukan orang kaya...heheheee...hubungi saya jika berminat...

Apa yang saya tahu, buku tersebut menceritakan tentang pemimpin "Anugerah Syaitan", Anwar Ibrahim..!!! Itu yang penting. Cerita-cerita yang mungkin kita tidak dengar hari-hari. Cerita-cerita panas mengenai "kisah gelap" Anwar. Dan semestinya cerita-cerita tersebut akan dinafikan sekeras-kerasnya oleh Anwar dan menyifatkannya sebagai "konspirasi", "fitnah jahat" dan "jijik"!

Antara kandungannya dan tajuk kecilnya ialah...
1. Hero Seribu Wajah
2. Siapa Penyelamat Ummah?
3. Mereka Yang Berani
4. Jumpa Lagenda Di Sungai Buaya
5. Ayat-Ayat Tuhan
6. Luar Biasa, Biasa-Biasa
7. Apa Istimewanya 'God Father'?
8. Memo Untuk Tok Guru
9. Depan, Belakang Lain Kira
10. Warkah Untuk Wan Azizah
11. Ilham Di Wadi Hussien
12. Cakap Tak Serupa Bikin
13. Raja Pun Homoseks Juga
14. Saya Bini Punya Belakang Germen Punya Ke?
15. Antara Luar Biasa Dan Luar Tabie..
16. Lu Gian Belakang Ke...?
17. Antara Yang Meliwat Dan Yang Diliwat
18. Pemimpin Dan Seks
19. Dajjal Dari Nuraka
20. Pilih Kaya Dan Berjaya
21. Mesti Pandang Belakang.. Tengok Dia Ada Ke..?
22. Al-Battok, Al-Tut Dan Al-Sodomi
23. Bertemu Al-Liwati Dibuntuti Street
24. Nasi Lemak & The International 'Coffe Boy'
25. Muhyiddin Bidas Tindakan Kaitkan Amerika Syarikat
26. Katak Bukit Dan Putra Katak
27. Kenapa Tuhan Pilih Najib?
28. Musa Hassan VS Anwar Ibrahim
29. Sedapnya Rasa Sup Buntut
30. Nik Aziz Ulamak Nyanyuk
31. Minum Bersama Singa UMNO
32. Faruqi Dan Anwar Ibrahim Di UIA
33. Tak Takut Mati
34. Sanusi Junid Ringgit Malaysia
35. Antara Manusia Luar Biasa
36. 2 Panglima Dari Benua India
37. 1Malaysia Satu Sultan India
38. Pengaruh Media Dan Sains Politik
39. Tuhan Belum Mati
40. Kacang Putih RM1.65 Juta

Saya ulangi. Siapa yang berminat untuk memiliki buku setebal 555 muka surat ini, bolehlah hubungi saya dengan segera. Saya tak tahu harganya lagi. Namun, saya akan beritahu apabila sudah mengetahuinya kelak, insyaAllah. Cuma, sediakan "ongkos"nya sahaja....

Sinopsis buku ini boleh dibaca di SINI...

Selamat ulangtahun "13 Mei"...!!! Bolehkah kita hidup dibawah 1Malaysia..?

Posted: 14 May 2011 02:30 AM PDT


Semalam bertarikh 13 Mei 2011. Tarikh yang sangat bersejarah bagi semua kaum di Malaysia. Tapi, oleh kerana Blogger.com ada problem semalam, entry ni sangkut. 42 tahun dulu, negara ini pernah mengalami satu peristiwa hitam yang tidak akan terpadam dalam lipatan sejarah. Sejarah memang sejarah, namun tarikh ini kembali pada setiap tahun, memperingatkan rakyat tentang betapa pentingnya keharmonian kaum di negara ini.

Bagi bangsa Melayu, tarikh ini cukup memberikan semangat yang kuat kepada bangsa itu. Khususnya dalam membela ketuanan Melayu di negara Tanah Melayu ini. Bukan kerana "asobiyyah", bukan kerana semangat "perkauman", bukan kerana bencikan kaum lain. Namun kerana mempertahankan maruah, hak dan keistimewaan bangsa Melayu yang hampir tergadai 42 tahun dahulu...

Bangsa Cina pula, kalau boleh, tak mahu ingat langsung peristiwa ini. Kalau boleh, mahu dibuangnya hari yang ke-13 dalam kalender bulan Mei dari hidup mereka.Pada mereka, tarikh itu "suwey"! Sensitif betul mereka dengan tarikh 13 Mei. Kalau kita sebut depan mereka, terus mereka melenting minta kita di"ISA"kan. Padahal, mereka juga yang beriya-iya suruh ISA dimansuhkan!

Saya pun kurang faham mengapa kaum Cina sensitif sangat mengenai tarikh hari ini. Tanyalah mereka sendiri. Saya pun kurang pasti...

Bagaimanapun, tarikh 13 Mei tidak membawa apa-apa kenangan dalam sejarah hidup mereka di negara ini. Cuma sejarah negara ini memberitahu mereka bahawa bangsa Melayu sememangnya baik, bertolak ansur dan mesra tanpa prejudis. Namun jangan sesekali mengambil kesempatan atau "menjolok" mereka. Silap hari bulan, merana seumur hidup! Tentunya kaum India mempelajari sesuatu yang "berharga" pada tarikh ini.

Apa pun, saya fikir, apa yang berlaku pada 13 Mei 1969 dahulu dijadikan iktibar dan sempadan pada mana-mana pihak, mahupun Melayu, Cina, India atau pun kaum-kaum lain. Ingatlah bahawa negara ini terbina melalui perlembagaan, kontrak sosial dan jus soli. Hormatilah dan hargailah apa yang diterima dari kesan pembentukan negara ini.

Melayu haruslah bersatu dan menjadi "tuan rumah" yang baik. Cina dan India pula haruslah menghormati dan hidup sebagai warganegara yang baik serta tidak menimbulkan kekecohan di negara ini. Saling hormat menghormatilah hak-hak yang dimiliki selama ini. Jangan minta lebih, jangan pula dikurangkan.

Peliharalah semangat ini dengan baik. ISA itu perlu demi memelihara kita semua dari ancaman melalui isu sensitif sebegini. ISA penting untuk kita yang hidup dalam "keistimewaan" begini. Jika tidak mahu peristiwa hitam itu berulang kembali, saya percaya, Melayu, Cina, India dan bangsa-bangsa lain tahu apa yang harus dilakukan...

Kitakan 1Malaysia, kan? DAP, PKR dan PAS saja yang tak dapat terima semua ni...

Kecohhh pagi Jumaat..!!! Pagi-pagi lagi Izzah report polis..!!! Tapi bukan pada Keris Putra laaaa...

Posted: 14 May 2011 01:30 AM PDT


Pukul 9 pagi semalam, Izzah dah ketuk pintu balai polis. Nak mereport, katanya. Kecoh betul! Pepagi lagi dah kacau polis. Katanya tak percaya pada polis, polis korup, polis jahat, polis itu polis ini. Tapi pagi-pagi lagi dah cari polis. Apa yang dia nak..???

Pagi-pagi lagi dah buat kecoh! Pagi Jumaat pulak tu!!! Semalam Anwar "menyalak" lagi dalam twitternya mengatakan bahawa cucunya, anak Nurul Izzah terima sms "mengugut" mereka sekeluarga sekiranya terus menyokong "papa jahat"nya...cuba lihat twitter Anwar ini...

Threat to the entire family! @ultimasurf: Someone threatened to harm the child of @n_izzah Malaysian politics is getting uglier each day #fb

Terjemahan: ( Ancaman terhadap seluruh keluarga! @ultimasurf: Seseorang telah mengugut untuk mencederakan anak @n_izzah [Nurul Izzah] politik Malaysia semakin hodoh setiap hari #fb )


dan ini...

Nurul Izzah terima sms ugut keselamatan anaknya jk terus menyokong sy. Kerja sial jahat!!Esok 9pg-lapuran polis(bukti sms)Dang Wangi #fb


Kecoh betul! Entah siapa la yang bodoh sangat nak hantar ugutan pada budak tu? Budak lagi tu, apa yang dia tahu? Logik ke orang nak hantar sms ugut Nurul Izzah sekeluarga supaya jangan teruskan sokongan pada papanya? Apa orang yang hantar sms tu gila ke apa?

Anwar tu bapak Nurul Izzah la. Kalau Anwar tu "peliwat" ke, "pelanggan pelacur" ke, "balaci Yahudi" ke, "Babi" ke sekali pun, dia tetap "papa jahat" Izzah. Tentulah Izzah akan pertahankan dia! Gila ke apa suruh Izzah berhenti defend "papa pandikutti"nya tu?

Saya fikir, mungkin orang yang hantar sms tu tak gila sebenarnya. Mungkin dia hanya di"suruh" oleh "seseorang" untuk hantar sms begitu. Iyalah, 16 haribulan ni "result"nya kat mahkamah keluar. Sama ada dia akan didakwa atau tidak, hakim akan baca hukumnya pada 16 Mei ni...

Mungkin kerana nak mengelak dari 16 Mei tu, "boss" tukang hantar sms tu pun buat macam-macam helah. Mula-mula dia suruh drebarnya buat laporan polis, kononnya ada orang nak bunuh dia. So, lepas ni dia boleh lari ke Oversea bagi mengelak dari "dibunuh"! Dia dah lari dah pun..ke Bahrain, katanya...

Takkan dia nak lari sorang-sorang, kot? Mestilah dia nak bawak anak bini dan cucunya sekali. Maka "dia" pun suruh orang hantar sms kononnya ancam family Izzah pulak. So, lepas ni semua family di boleh lari ikut dia ke oversea...settle!

Jadi, dia boleh hentam Malaysia dari luar negara. Alah..macam dia tak biasa. Dulu lepas dilepaskan dari kandang oleh PakLah & KJ pun, dia lari ke US jugak! 6 tahun lepas tu baru balik buat huru hara. Masa kat luar negara dulu pun dia hentam Malaysia sambil kebas duit US & Yahudi! Kali ni nak kebas duit puak-puak Arab pulak kot?

Nampaknya, "boss" tukang hantar sms tu sedang desperate, terdesak sesangat..!!! Tak perlu tunggu 16 September untuk ke Putrajaya, 16 Mei ni bakal menentukan nasib Pak Syiekh. Tapi bukan ke Putrajaya la, tapi ke Sungai Buloh..!!!

Teruklah UMNO macam ni...PAS memang kuat...saya akui...!!!

Posted: 14 May 2011 12:30 AM PDT


Memang kini PAS sangat kuat, PAS sangat dominan. PAS begitu utuh dengan semangat asal perjuangannya menuju ke arah sebuah negara Islam. Siapa kata PAS dibawah telunjuk DAP? Siapa kata PAS di"keldai"kan oleh DAP dan PKR? Siapa kata?!!! Ini semua fitnah jahat dan dakwaan tidak berasas oleh UMNO yang terdesak..!!!

Cuba lihat betapa PAS mendominasi dasar Kerajaan di Selangor dan Pulau Pinang. Suka saya membawa semua pembaca melawat dan melihat apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang dibawah pakatan "rakyat". Negeri-negeri itu cukup Islamik. Kerajaan PAS Kedah pun kalah dengan semangat Islamisasi yang sedang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang!

Lihatlah berapa banyak rumah-rumah urut yang telah berjaya ditutup di Selangor. Saya telah menjelajah di seluruh Selangor, khususnya di Petaling Jaya, begitu banyak rumah-rumah urut yang telah ditutup. Beribu-ribu premis telah disita dan "tauke-tauke" rumah urut turut didakwa serta dihukum dengan cara Islam.

Di Selangor sudah tidak ada pub-pub, kelab malam, bar-bar ataupun lounge mewah yang menghidangkan arak. 7Eleven juga sudah diharamkan penjualan araknya. Malah, kilang Carlsberg dan GAB yang menghiasi Federal Highway juga mengalami kerugian dan hampir ditutup operasinya. Cukai arak juga dinaikkan 900 juta peratus!

Judi ekor? Zero! Tidak ada langsung di Selangor. Segala bentuk judi sudah tidak wujud dalam negeri Selangor. Magnum dan Toto diharamkan masuk ke kawasan Selangor. Jika berani van syarikat judi itu masuk, mereka akan dihambat oleh unit amal PAS untuk keluar dari negeri itu!

Mana ada kandang babi dalam Selangor! Tak ada. Mungkin awal-awal dulu DAP ada mintak Kerajaan "PAS" Selangor buat kandang babi mega. Namun PAS bantah. PAS baru jegilkan biji mata, terus DAP terdiam tak jadi mintak. Yang ada di Selangor hanyalah kandang "lembu" spesis pendek dan "halal-halal" belaka!

Ini semua kejayaan PAS Selangor dibawah Hasan Ali. DAP tak boleh buat apa. PKR pun hanya jadi "pak turut" kepada PAS. Khalid Ibrahim memang "double standard", dia melebihkan PAS berbanding DAP. Kesian kat DAP di"anak tiri"kan...

Kita sambung pula ke Pulau Pinang. Memang benar Guan Eng dilantik jadi MB Pulau Pinang. Namun hakikatnya, Pulau Pinang itu PAS yang perintah! Guan Eng tu hanya boneka saja. Apa yang berlaku di Selangor, turut berlaku di Pulau Pinang...

Tak ada maksiat di Pulau Pinang. Unit Amal PAS dah standby di segenap ceruk "port-port" maksiat di negeri itu. Batu Feringgi, Pantai Bersih, Padang Kota, Teluk Bahang, cakap saja dimana, Unit Amal PAS sudah bersedia membanteras maksiat. Hotel-hotel pun depa dah redah semua...!!!

Sebut pasal hotel, sebenarnya, semua hotel di Pulau Pinang sudah tidak menjual arak mahupun sebarang minuman yang memabukkan. Ini perintah "Khalifah" Guan Eng yang mencontohi Khalifah Umar ibnu Abdul Aziz! Semua pelayan hotel diwajibkan memakai tudung dan lebih afdhal berjilbab atau berpurdah. Pekerja hotel lelaki pula mestilah berjubah dan melilit serban besar. Lagi besar serban, lebih tinggi pangkat dan gajinya!

Di Pulau Pinang, tanah-tanah di sebelah pulau semuanya telah dikembalikan kepada rakyat dan diberikan geran sebagai jaminan. Kebanyakkannya diberikan kepada orang Melayu yang beragama Islam. Penduduk Kampung Buah Pala pun diberikan kembali tanah mereka. Rumah mereka yang telah dirobohkan tempohari telah digantikan dengan rumah banglo 3 tingkat setengah, diberikan sebuah kereta sport berserta driver sekali...

Orang-orang Cina di Pulau Pinang pula semakin terpinggir. Guan Eng tidak ada pilihan lain untuk mengkhianati bangsanya sendiri. Atas nama "setiakawan", Guan Eng terpaksa mendahulukan PAS dan dasar-dasar parti itu. Khabarnya Guan Eng sedang berusaha melaksanakan undang-undang hudud di Pulau Pinang, walaupun dia sendiri tak tahu apa itu Hudud...

Begitulah ceritanya kehebatan PAS mendominasi dalam pakatannya dengan DAP dan PKR. Sebenarnya DAP diperbudak-budakkan oleh PAS begitu saja. Dasar dan perjuangan PAS begitu konsisten dilaksanakan sebagaimana yang mereka perjuangkan sebelum ini. PKR pun tak boleh cakap apa. Kalau PKR bunyi sikit, siaplah dengan PAS, dilempangnya di Si Anwar! Tak pun dia fatwakan Anwar sebagai "peliwat", sesak nafas terus Pak Syiekh dibuatnya...

Jadi, jangan sekali-kali mengatakan PAS di"keldai"kan DAP dan PKR. PAS begitu dominan dalam perjuangannya dan dasarnya begitu hebat dilaksanakan di Selangor dan Pulau Pinang. PAS hebat! Memang PAS hebat berbanding UMNO. Teruklah UMNO macam ni...

Isu duit cukai tanah UUM: Buat apa merayu..??? Lempar saja RM10 juta kat muka Azizan Razak...!!!!!

Posted: 12 May 2011 04:28 AM PDT


Saya agak tertarik dengan isu permohonan diskaun cukai tanah oleh UUM kepada Kerajaan PAS Negeri Kedah. Selama ini saya sengaja diamkan untuk melihat respon dan reaksi Azizan Razak dan UUM, serta pemimpin-pemimpin UMNO/BN Kedah.

Namun, perkara ini nampaknya tidak berkesudahan. Malah saya melihat UUM dan para pemimpin UMNO/BN Kedah seolah-olah dipermainkan seperti budak-budak pula oleh Azizan Razak. Terbaru, Azizan kata dia malas nak melayan rayuan dari pemimpin UMNO Kedah, dia nak tunggu KPT merayu sendiri padanya!

Perghhh...!!! Hebat betul Azizan Razak ni punya "game". Permainan phsychology yang sekilas pandang seolah-olah biarpun pemimpin UMNO dan UUM melutut merayu padan Azizan, Azizan takkan layan. Dia nak dengar pula rayuan KPT. Lepas ni mungkin dia akan permainkan KPT pula!!! KPT merayu, tapi dia tak approve pun!

Akhirnya, pemimpin UMNO/BN Kedah dipermainkan, dan Kerajaan BN Pusat pun dipermainkan! Bijak betul permainan Azizan Razak dalam isu ini. Teringat saya pada cerita Ahmad Albab, berkali-kali Tompel dipermainkan Syawal...

Justeru itu, saya fikir, adalah lebih baik UUM dan KPT bayar saja berapa juta yang Kerajaan PAS Kedah mintak tu. Alah! Berjuta-juta boleh diberikan pada sekolah-sekolah Cina, takkan tak boleh nak lempar sejuta dua juta kat depan muka Azizan Razak! Ingat Kerajaan pokai sangat ke?

Kalau saya, saya lempar saja RM6 juta bertepek kat muka Azizan Razak. Nah! Ambik ni duit tanah hang tu. Bukan untuk setahun saja, RM6 juta ini untuk 3 tahun. Jangan dok nak melalak lagi lepas ni! Jenis macam ni bukan boleh dirunding bincang! Bukan dia fikir masa depan anak bangsa. Yang difikir nak jaga Kerajaan dia saja...! Maklumlah, dia pertama kali jadi MB, tak ada pengalaman...!!!

Bagi saja duit tu pada Azizan. Tak payah nak merayu-rayu. Kita bukan tak ada harga diri nak merayu pada orang yang sememangnya rendah maruah tu. Duit adalah segalanya baginya. Kepentingan rakyat tolak ketepi..!!! Itulah Azizan Razak...pencekik darah!

Benarkah dia adalah Anwar? Pilihan ditangan anda...!!! Undian anda diambil kira...!!!

Posted: 12 May 2011 03:59 AM PDT


Para pengunjung mempunyai baki 13 hari untuk menyatakan pendapat masing-masing tentang video seks yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim di laman blog ini. Sila lihat disebelah tepi kanan dibahagian atas untuk menterjemahkan pendapat anda melalui undi.

Saya percaya, pelbagai version video tersebut telah ditonton oleh para pengunjung di blog rakan-rakan saya serata Malaysia. Malah dikatakan warga US dan Israel pun dikatakan sudah menonton video tersebut! Mereka ketawa terbahak-bahak mengenangkan perkara ini baru diketahui oleh rakyat Malaysia, mereka dah lama tahu dahhh...

Justeru itu, saya berbesar hati untuk menjemput semua pengunjung untuk mengundi di ruangan yang saya sediakan. Undilah sejujur-jujurnya. Jangan berat sebelah. Undilah sebagai seorang Islam, seorang manusia biasa, sebagai rakyat dan sebagai tanggungjawab sosial anda kepada kepimpinan negara.

Ini bukan paksaan. Namun kita perlu menilai identiti, sikap, moral dan akhlak seseorang pemimpin yang dikatakan sebagai pemimpin "anugerah Tuhan" ini. Benarkah dia "anugerah Tuhan" atau "anugerah Syaitan"..?!!!

Video Anwar terbaruuu..!!! Izzah akan buat laporan polis terhadap blogger Keris Putra..???!!!

Posted: 12 May 2011 03:50 AM PDT


Kah! Kahhh..!!! Kahhhhh..!!! Memang best video terbaru yang diterbitkan baru-baru ni. Saya dah tengok, versi karaoke tu bro...!!! Memang lawak habis...dengan lirik-lirik pun ditukar sekali...syabas kepada yang terlibat dalam pembikinan video tersebut...

Pada sesiapa yang nak tonton...bolehlah melawat di SINI...! Gempak beb...rugi tak tengok...!!!

Saya fikir, tentu Nurul Izzah hangin satu badan sekali lagi...hari tu dia dah lodge report pasal video "Papa Jahat" tu...mungkinkah kali ni dia akan lodge report sekali lagi terhadap rakan-rakan blogger yang menyiarkan video terbaru ini?

Kita tunggu dan saksikan reaksi "panik" Nurul Izzah. Macamana dia nak tepis video terbaru ni...report polis lagiii..!!! Silakan..silakan...Hahahahaaaaaa....

House PK

Posted: 14 May 2011 01:36 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut