Isnin, 18 April 2011

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

DUNIACACAMARBA

Posted: 18 Apr 2011 03:29 PM PDT

[PENTING] Blog Yang Tidak Menggunakan Akaun Google Akan Dihapuskan! Apa yang Perlu Anda Buat?

Posted: 18 Apr 2011 05:56 AM PDT

Saya petik:

Blogger.com merupakan antara perkhidmatan pertama yang dibeli oleh Google. Selepas hampir 8 tahun membeli perkhidmatan blog percuma tersebut, kini Google mengumumkan yang mana mereka akan menghentikan sokongan untuk pendaftaran masuk ke akaun Blogger menggunakan akaun selain daripada akaun Google. Perkara ini akan dilaksanakan pada 25 Jun 2011 nanti. Menurut Google, bagi pengguna yang tidak mengubahnya kepada akaun Google selepas 25 Jun kelak, mereka akan memadam akaun tersebut, bersama-sama blog-blog yang didaftarkan pada akaun lama tersebut.

Bagi pengguna blogger/blogspot yang menggunakan akaun selain akaun Google untuk log-in ke blog, wajib menukarnya dengan kadar segera bagi mengelakkan blog anda dihapuskan.

Contoh : pakpandir@yahoo.com ditukarkan ke pakpandir@gmail.com!

Bagaimana nak tukar email login ke blog? Ikuti langkah-langkah di bawah!

1. Create akaun gmail

Mula-mula, create akaun gmail dulu. Kalau dah ada, ikuti langkah seterusnya.

2. Sign in blog macam biasa ( guna email yahoo -contohnya ). Pergi Settings > Permissions > klik Add Authors > Masukkan email gmail > klik Invite.

3. Login akaun gmail > ada email jemputan > klik link untuk pengesahan. Ada notis "To join this blog as an author, accept the invitation by signing in with your Google Account here". Jangan takut, klik saja 'here' dan kita akan dibawa memasuki dashboard blog tersebut.

4. Logout dari akaun gmail tersebut dan login pula menggunakan email yang mula-mula ( yahoo )

5. Pergi kat Settings > Permissions >ada nickname dan email yang baru kita add tadi sebagai author. Klik grant admin privileges.

6. Nickname lama dan email lama boleh di remove, Sekarang blog tersebut menggunakan akaun gmail sepenuhnya.

Kalau ada 3-4 blog lain, ulanglah langkah di atas sehingga kesemua blog berkumpul di bawah satu username sahaja.


Selepas SharpShooter, Rais Saman SabahKini Isu Rogol Amah

Posted: 18 Apr 2011 03:36 AM PDT

Saya petik:

[UM] Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim telah menfailkan satu lagi saman fitnah terhadap penulis blogger Sabahkini.net, Abdul Mutalib Mohamed Daud untuk menuntut ganti rugi dan injunksi setelah mendakwa difitnah dalam beberapa siri artikel antara 1 dan 7 Januari lalu.
Writ saman tersebut difailkan melalui firma guaman Tetuan Shahabudin dan Rozima di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 10 Februari lalu.

Dalam pernyataan tuntutan, Rais berkata, defendan pada 1 Januari lalu telah menerbitkan artikel berunsur fitnah bertajuk 'Pak Lah halalkan rogol, UMNO halalkan zina?' dan 'PKR cabar Rais sumpah laknat' dipaparkan pada 3 Januari lalu.

Sementara pada 5 dan 7 Januari berjudul 'Rais Yatim seperti belut' dan 'Video pengakuan rakan Robe Ngah' di http://sabahkini.net/v1 bersama gambar plaintif. Peguam Norhani Nordin mewakili plaintif memberitahu pemberita, pengurusan kes itu akan didengar pada 6 Mei ini.


 P/s: Bila Rais mahu saman sumber berita, NGO Migrant Care?

Kepada jurublog miskin, tiada pengaruh, tiada nama (seperti saya) yang pernah mengaitkan atau menuduh Pak Menteri ini secara langsung dalam kiriman masing-masing, saya nasihati anda untuk mengeditnya semula. Pak Menteri ini sedang mencari mangsa lain!


Injil Bahasa Melayu: Kain Rentang Ungkap Penghargaan kepada Najib

Posted: 17 Apr 2011 08:30 PM PDT

Ikrar Ummi Mahu Selamatkan Maruah Bangsa dan Negara di Jeli. Maruah Diri Macam Mana?

Posted: 17 Apr 2011 07:00 PM PDT

Aduhai, Ummi Hafilda lagi! Baru-baru ini diterbangkan ke Sarawak, selepas itu ke Jeli pula. Adakah Ummi menggunakan wang sendiri dan kerana kehendak sendiri/rela hati ke sana ke mari untuk memburuk-burukkan Anwar Ibrahim? Sekali dua mungkin orang percaya, namun kalau sudah 1Malaysia dia pusing, ada orang mahu percaya dia berbuat demikian kerana agama dan bangsa?


Baginda, sebelum ini, mendedahkan kepada media bahawa Ummi tidak akan melakukan sesuatu tanpa habuan. Oppps!

Hari ini seperti yang diberitakan di BH, Ummi kononnya berjaya menarik 1000 penonton "membanjiri" Kompleks UMNO Jeli di Bukit Nangka untuk mendengar ceramahnya yang diberi tajuk "Membongkar Segala Rahsia".

Cuba teka siapa pasangan ceramah Ummi? Menurut sumber berita, Umi Hafilda dijadualkan menyampaikan ceramah itu bersama-sama dengan bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dr Mohd Fairuz Khairuddin, namun pengkhianat PKR itu tiba-tiba tidak dapat hadir atas alasan mempunyai urusan di luar negara. Fairuz keluar PKR kononnya kerana sudah tidak percaya kepada kepimpinan PKR dan bimbang nasib Melayu di bawah PKR kini menjadi barua UMCO.

Kata Ummi, "Ancaman ugutan dan penghinaan sudah biasa, malah dulu lagi teruk ketika beliau (Anwar) berkuasa. Dulu, saya berjuang berseorangan tetapi sekarang semakin ramai yang tampil mendedahkan perkara sebenar....Pada tahun ini, saya berazam untuk 'menguburkan' Anwar menerusi pendedahan salah laku penyelewengan serta kemungkaran dilakukannya termasuk di mahkamah dan jangan biarkan beliau menipu rakyat lagi," Wow, Wah!!!

Dalam ceramah yang sama, Umi menafikan dakwaan pembangkang kononnya kemunculannya di pentas ceramah kerana diupah menjelang musim pilihan raya. Katanya, "Kemunculan saya ini atas rasa tanggungjawab untuk menyelamatkan maruah agama, bangsa dan negara selepas mendapati Barisan Nasional (BN) kehilangan lima negeri kepada pembangkang pada pilihan raya umum lalu dan ini membimbangkan jika Anwar berjaya menawan Putrajaya."

Anda percaya kata-kata anak dara tua ini? Silakan!

Apa Hebatnya KIMMA Sampai Ditawarkan RM55 Juta? BN pun Tidak Kemaruk kepada Mereka!

Posted: 17 Apr 2011 05:30 PM PDT

Kadang-kadang rasa lawak apabila membaca sesetengah berita yang bersumberkan orang atau pertubuhan tertentu. Hari ini KIMMA mendakwa ditawarkan RM55 juta oleh seorang pemimpin pembangkang untuk menyokong pembangkang? 

Kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader:  "Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

"Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

"Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

"KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.


"Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan," katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, seperti yang dilaporkan oleh BH.

Siapa pemimpin pembangkang yang membuat tawaran itu? Sila dedahkan! Orang ini berani membuat dakwaan kerana tidak menyertakan nama. Tanpa nama, maka tiada sesiapa yang dapat mengambil tindakan undang-undang jika kenyataannya itu berunsur fitnah. Jika benar ada tawaran sedemikian rupa maka, bukti yang kukuh perlu didedahkan bukan sekadar membuat dakwaan untuk menarik perhatian pihak tertentu.

Cuba anda baca frasa yang saya merahkan di atas:  "pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian" Anda faham maksud frasa ini? KIMMA sebelum ini-sehingga kini, sudah banyak kali memohon menjadi parti komponen BN, namun permohonan pertubuhan itu tidak diterima oleh BN. Sehinggalah zaman Najib, KIMMA masih belum diterima sebagai parti komponen. Kalau tidak silap, KIMMA hanya dijadikan ahli bersekutu oleh BN.


Tuntasnya, kalau pertubuhan ini kemaruk sangat dengan BN, tidak mengapalah, tetapi janganlah membuat fitnah.

P/s: Bercakap soal KIMMA-BN, bukankah KIMMA "lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO"? Kah kah kah!!!

Biaqpila

Posted: 18 Apr 2011 03:28 PM PDT

Harap polis berkas segera Eskay yang mengaku bertanggungjawab

Posted: 18 Apr 2011 03:00 PM PDT


Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah berkata beliau yang bertanggungjawab mempertontonkan video seks yang menayangkan lelaki yang didakwa melanggan pelacur asing mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau memberitahu, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuiab Lazim tidak terlibat dalam keputusannya mempertontonkan kepada wakil media terpilih 21 Mac lalu.

"Saya bertanggungjawab dan memikul tanggungjawab penuh (ke atas tindakan) mempertontonkan (rakaman video seks).
Mengapa saya memilih untuk menayangkan? Saya akan jelaskan di mahkamah," katanya.

Rakaman 21 minit itu dipertontonkan oleh "Datuk T" pada 21 Mac lalu, dan dua hari kemudian Shazryl dan Abdul Rahim bersama Shuiab mengaku bertanggungjawab atas pendedahan video itu.

Laporan media semalam memetik Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata siasatan rakaman video aksi seks itu mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap.

Acryl berkata, laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

"Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah)," kata beliau.

Oleh itu kata beliau, terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula atas arahan Peguam Negara, "kita akan siasatlah."

Shazryl juga berkata, suruhanjaya diraja bagi menyiasat klip video seks juga diperlukan memandangkan pelaku aksi seks belum dikenal pasti.

"Kami akan lihat dahulu apa yang polis hendak katakan. Kami hendak tahu siapa pelakunya. Kami mahu polis mengenal pasti dan mengesahkan pelaku dan kemudian kami akan memutuskan apa yang kami hendak lalukan.

"Ia bergantung... saya akan biarkan kepada publik untuk putuskan jika mereka mahukan suruhanjaya diraja atau tidak. Ia adalah kepentingan awam," katanya.

Nampak gaya, dia pulak lebih kuah dari sudu.. mengarahkan polis.. meminta orang ramai tentukan keputusan. Polis kata jam Omega tu tak penting, dia pulak kata penting dalam kes itu. Haru dah mamat ni.

Dipetik daripada Anuar Hashim

SH

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Liga Perdana: PKNS Ratah Posmen 7-0, Terus Kuasai Liga Perdana

Posted: 18 Apr 2011 09:59 AM PDT


PETALING JAYA, 18 April (Bernama) -- PKNS Selangor melebarkan pungutan mata di persada Liga Perdana apabila membelasah Pos Malaysia 7-0 pada perlawanan bola sepak liga itu di Stadium Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), malam Isnin.

Keputusan itu membolehkan PKNS memperkukuhkan kedudukan dengan 27 mata, enam mata di hadapan Sime Darby serta mengekalkan rekod tanpa kalah selepas 11 perlawanan.

PKNS membuka tirai jaringan seawal minit pertama akibat kelekaan barisan pertahanan Pos Malaysia menerusi rembatan mudah Mohd Irme Mat untuk menewaskan penjaga gawang lawan, Mohd Shahruddin.

PKNS terus menguasai perlawanan dan menambah jaringan menerusi P. Rajesh pada minit ke-10, Mohd Khairul Akhyar (22 & 57), gol sendiri oleh kapten Pos Malaysia, Muhamad Faizal Nasir (31), Ahmad Tarmini Saiban (44) dan Mohd Arif Nasruhaq pada minit ke-48.

Di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, pasukan Sime Darby pula memusnahkan impian pasukan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang ingin kekal di tangga kedua liga selepas menang 3-0.

Kemenangan selesa itu melonjakkan Sime Darby ke tangga kedua liga dengan 21 mata sementara ATM turun ke tangga keempat dengan 20 mata. Di Stadium Tan Sri Datuk Haji Hassan Yunos, Johor Baharu, Johor menewaskan Sarawak 2-0 dengan hasil jaringan oleh Muhamad Asyraf pada minit ke-40 dan lima kemudian oleh Zulindra Shah Putra.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menumpaskan SDM Navy 3-0.

Gol PDRM dijaringkan oleh Fazuan Abdullah pada minit ke-11, Eddy Gapil (73) dan Muhd Fauzi Abd Majid pada minit ke-89.

Di Stadium Olahraga USM, Pulau Pinang, pasukan kelab Universiti Sains Malaysia (USM FC) tewas 2-3 kepada Majlis Perbandaran (MP) Muar.

Dua gol MP Muar dijaringkan oleh Mohd Fitri Omar pada minit ke-12 dan 64 dan Muhd Fauzi Abdul Kadar pada minit ke-75 sementara gol USM dijaringkan oleh Manzoor Azwira Abd Wahid (50) dan Mohd Hafiz Abdul Rahman pada minit ke-84.

Di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang berjaya memecah kebuntuan pungutan mata apabila meraih mata pertama dalam 11 perlawanan selepas seri tanpa jaringan dengan Harimau Muda B.

-- BERNAMA

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Video Seks: Peguam Negara tetap cari jalan dakwa Anwar

Posted: 18 Apr 2011 05:00 AM PDT


KUALA LUMPUR: Walaupun siasatan polis tidak mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam video seks, KEADILAN percaya Peguam Negara yang dikuasai regim Umno Barisan Nasional (BN) akan mencari jalan untuk mendakwa Ketua Umum KEADILAN itu di mahkamah.
Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail pada kenyataan media hari ini, berkata ini kerana seluruh episod konspirasi itu direka bagi menghancurkan kerjaya politik Anwar.
Beliau berkata, ia bukan mustahil kerana situasi sama berlaku terhadap Anwar dalam dua kes finah liwat walaupun Ketua Pembangkang itu tidak melakukan kesalahan berkenaan.
"KEADILAN kesal kerana BN terus menggunakan politik kotor, jijik, malah menginjak batas agama dan peradaban kemanusian demi mengekalkan kuasa politik," katanya.
Beliau merujuk laporan Bernama yang memetik kenyataan Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani bahawa siasatan video seks sudah lengkap dari setiap sudut.
Mengikut laporan itu, siasatan polis menjurus kepada Seksyen 292 Kanun Keseksaan atas kesalahan mengedar bahan lucah dan hasil siasatan akan diserah segara kepada Peguam Negara.
Saifuddin berkata, kenyataan polis itu menunjukkan siasatan mereka mendapati tidak ada sebarang asas undang-undang untuk mengaitkan Anwar dalam video itu kerana beliau tidak ada kena mengena dalam isu itu.
"Ini selari dengan penafian Anwar yang konsisten mengenainya," katanya.
"Bagaimanapun, kita yakin bahawa Peguam Negara di bawah arahan rejim BN akan tetap mencari jalan untuk mendakwa Anwar ke mahkamah," katanya lagi.KD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

UTUSEKS MALAYSIA: AWAT TAK BUBUH BERITA NI DI MUKA DEPAN?

Posted: 18 Apr 2011 12:00 AM PDT

DEY MACHA!!!
MANA DIA BERITA YANG POLIS KATA PEMILIK JAM TAK PENTING?
TAK LETAK MUKA DEPAN KA?
KAH! KAH! KAH!
GAMPANG PUNYA UTUSEKS MALAYSIA
KALAU GAMBAQ PORNO DEPA LETAK BESAQ-BESAQ KAT MUKA DEPAN
KAH! KAH! KAH!

AKIBAT KEPALA OTAK SELALU DOK PIKIAQ SEKS
TARIKH HARIBULAN ISLAM PUN DAH TERSILAP
HANPA TENGOK BETOI2 ANTARA DUA GAMBAQ ATAS DAN BAWAH NI
YANG BAWAH BERTARIKH 5 APRIL 2011 BERSAMAAN 1 JAMADIL AWAL 1432
YANG KAT ATAS BERTARIKH 18 APRIL 2011 BERSAMAAN 29 JAMADIL AWAL 1432
KAH! KAH! KAH!

SILA LIKE UNTUK SIARAN BERITA TERKINI ONLINE

Video Lucah : Siasatan Selesai, Tuan Punya Omega Tidak Penting, Kata Polis

KUALA LUMPUR 17 APRIL : Polis Bukit Aman sudah menyiapkan siasatan berhubung video lucah Datuk T mengikut Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan bersabit kesalahan mengedar bahan lucah, kata Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan, Jenayah Datuk Acryl Sani Abdullah Sani.

Beliau berkata, identiti pemilik jam Omega bersabit kes itu tidak menjadi faktor penting dalam siasatan polis kerana perkara utama adalah "siapa penayang video itu,".

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Chik, yang juga Pengerusi Risda, ahli perniagaan Datuk Sharzyl Eskay dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim mengaku mereka sebagai gandingan Datuk T yang menayangkan video itu kepada media tertentu di Hotel Carcosa 21 Mac lalu.

Mereka mendakwa rakaman itu menunjukkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur Cina di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 21 Februari lalu. Eskay juga menyerahkan sebuah jam Omega milik Anwar yang didakwa beliau dicuri oleh pelacur berkenaan.

Anwar menafikan dakwaan itu sebagai fitnah dan membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan dijalankan.

Ketua Pembangkang itu berkata, beliau berada di rumah pada malam rakaman itu dibuat dan beriinteraksi menerusi Twitter dengan jaringannya. Anwar juga mengesahkan bahawa beliau masih mempunyai sebuah jam Omega dalam simpanannya.

Acryl berkata, laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

"Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).

"Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah," katanya.

Ditanya mengenai maklum balas syarikat pengedar jam Omega mengenai identiti pemilik jam tangan itu, Acryl berkata polis tidak mempunyai kuasa untuk memaksa pengedar jam berkenaan memberi maklumat berhubung identiti pemilik jam terbabit.

"Kita tunggu sahajalah...kami tidak boleh paksa mereka untuk beri maklumat siapa pemilik jam tangan itu," katanya.

"Identiti pemilik jam itu bukan merupakan satu isu (dalam melengkapkan siasatan), apa yang penting dalam siasatan kita (Seksyen 292) adalah siapa penayang video itu," kata Acryl.TVS

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Lihatlah Wajah Orang Yang Kita Sayang Ketika Tidur.....

Posted: 17 Apr 2011 09:00 PM PDT

Hikmah Melihat Muka Orang Yang Kita Sayang Sedang Tidur....

Melihat orang yang kita sayang pada saat dia tidur... .. Renungkan/lihatlah betapa sayangnya kita pada mereka... ..

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang saat mereka sedang tidur? Kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang.

Seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan gemerlap pun akan tampak polos dan jauh berbeza jika ia sedang tidur.

Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasa kasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu... Ayah, Ibu, Suami, Isteri, Kakak, Adik, Anak, Sahabat, Semuanya...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya. Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu.

Rasakanlah getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. Pengorbanan yang kadang-kadang tertutupi oleh salah faham kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar.

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA... ..

Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita.

Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua.

Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... "

ummulkasturi

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

SAMM Tuntut Najib Perjelas Beri Kontrak Ubahsuai Masjid Kepada Adik

Posted: 17 Apr 2011 06:00 PM PDT


SHAH ALAM 17 APRIL: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menuntut agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tampil dan menjelaskan isu pemberian kontrak pengubahsuaian Masjid Kampung Baru, Kuala Lumpur kepada firma arkitek adiknya yang juga Timbalan Pengerusi masjid berkenaan, Datuk Nazim Razak.

Pengerusi SAMM, Badrul Hisham atau lebih dikenali sebagai Chegu Bard dalam satu surat terbuka kepada Najib yang dikeluarkan pada 10 April lalu menjelaskan SAMM mendapat maklumat bahawa kerja pengubahsuaian telah diberikan kepada firma arkitek Nazim, NRY Architect Sdn Bhd.

"Jikabenar, memandangkan adik Najib juga adalah Timbalan Pengerusi Masjid, maka wajar diperjelas sama ada terdapat percanggahan kepentingan sebagai pemilik firma NRY Architect Sdn Bhd.

"Najib sendiri harus memperjelaskan perlantikan Nazim sama ada atas kapasitinya sebagai Timbalan Pengerusi Masjid ataupun sebagai adik Perdana Menteri sendiri yang jelas kedua–duanya ada pertembungan kepentingan," kata beliau.

Sebelum ini, Najib telah mengumumkan peruntukan sebanyak RM20 juta bagi membiayai pengubahsuaian Masjid Kampung Baru di Kuala Lumpur yang akan disalurkan melalui syarikat pembangunan strategik milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad pada 5 Februari lalu.

Badrul berkata, isu ini hanya akan menimbulkan persepsi negatif di kalangan rakyat negara ini sekiranya Najib memilih untuk berdiam diri.

Ini kerana, jelas beliau, sebelum ini Najib turut memilih untuk berdiam diri semasa Najib serta Nazim dikaitkan dengan pembunuhan kejam seorang wanita warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu oleh seorang penyiasat persendirian, P Balasubramanian melalui akuan bersumpahnya pada 3 Julai 2008.

Tambah beliau, tindakan Bala yang kemudiannya menarik balik dan menghilangkan diri ke luar negara menyebabkan timbulnya satu tanggapan negatif bahawa Najib mungkin terlibat dalam isu tersebut kerana sikap berdiam dirinya.

Katanya lagi, perkara terbaik dalam mengelak persepsi buruk adalah dengan Najib sendiri menjelaskan pertanyaan yang timbul di kalangan rakyat.

Badrul seterusnya berkata, adalah diharapkan agar Najib dapat memberikan penjelasannya melalui media massa sekiranya Najib menganggap SAMM hanya satu kumpulan kecil yang tiada kepentingan untuk dijawab dengan surat rasmi kerajaan.TVS

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan:

Pengikut