Khamis, 7 April 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


tunku

Posted: 07 Apr 2011 03:47 AM PDT

tunku


Senior Customs officer in graft probe falls to death at MACC building

Posted: 06 Apr 2011 09:47 AM PDT

KUALA LUMPUR: A senior Customs officer being investigated by the MACC for graft involving unpaid taxes is believed to have fallen to his death from the 3rd floor of the MACC Building in Jalan Cochrane on Wednesday morning.
The MACC has identified the officer as Selangor assistant director Ahmad Sarbani Mohamed, 56.
MACC director of investigations Datuk Mustafar Ali said Ahmad was among those detained on April 1 in a nationwide operation and released on bail the next day.
The side of the MACC building where Ahmad Sarbani's body was found.
He had arrived at the MACC building here alone on a motorbike at 8.26am and asked to see the investigating officer who, however, was at a meeting.
Ahmad waited at the lobby until 9.30am. Then, an officer took him to a room on the third floor and was with him until 10.15am.
The officer then left the room for a few minutes to call the investigating offier.
When he returned, he found Ahmad missing.
Ahmad's body was found lying on the first floor open-air badminton court at 10.20am, Mustafar said.
Meanwhile, Kuala Lumpur CPO Datuk Zulkifli Abdullah said a special task force has been set up to investigate the case, which has been classified as sudden death.
He said the body has been sent to Hospital Kuala Lumpur for a post mortem, and urged people not to speculate.

MACC'S STATEMENT ON THE INCIDENT
KUALA LUMPUR: Pada hari ini, 6 April 2011 diantara jam 10.15 pagi hingga jam 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur dimana seorang individu telah ditemui meninggal dunia.
Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani bin Mohamed, berumur 56 tahun, seorang Penolong Pengarah Kastam daripada Jabatan Kastam DiRaja Malaysia, Selangor.
SPRM mengesahkan bahawa penama berkenaan adalah diantara pegawai Kastam yang telah ditahan pada 1 April 2011 jam 1.00 tengahari di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Pelabuhan Kelang. Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada hari Sabtu 2 April 2011 jam 12.30 tengahari. Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut.
Pada hari ini, Rabu 6 April 2011 jam 8.26 pagi, penama berkenaan telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur bersendirian dengan menunggang sebuah motorsikal. Penama ini telah meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya. Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga jam 9.30 pagi.
Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut. Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan.
Pada jam lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat. Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan.
Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat 1 bangunan pejabat ini.
SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga simati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak Polis untuk mengambil sebarang tindakan.

tunku : where are the voices of dap,pkr and pas on this matter? why don't they shout about this incident like teo beng hock's death? it shows clearly the double standard of them on this matter.we hope the pakatan will appoint dr PORNthip again to investigate the death of this custom officer and demand a royal commission to be set up.

Ohpolitik!™

Posted: 07 Apr 2011 03:43 AM PDT

Ohpolitik!™


Rentetan PAS Bunuh Budak 7 Tahun : Kronologi Keganasan PAS

Posted: 07 Apr 2011 01:31 AM PDT

Kronologi Keganasan PAS






3 April 2011: Insiden kecederaan yang membawa maut. Seorang murid umur 7 tahun di Sekolah Rendah Islam Al-Furqan di Jejawi, Perlis meninggal dunia setelah koma beberapa hari akibat dipukul oleh guru sekolah berkenaan yang merupakan ahli PAS.


8 Mei 2009: Insiden tidak menghormati Raja Melayu. YB Nizar Jamaludin, bekas Menteri Besar Perak dan ADUN PAS, DAP dan PKR membuat kecoh di Dewan Undangan Negeri sehinggakan majlis Perasmian Sidang DUN yang akan disempurnakan oleh Raja Muda Perak terpaksa ditunda selama 5 jam.


2009: Insiden tidak menghormati Raja Melayu. Para penyokong PAS menghalang kenderaan Raja Muda Perak dari bergerak ke Istana Bukit Chandan, Kuala Kangsar untuk upacara mengangkat sumpah Menteri Besar yang baru dari Barisan Nasional. Penyokong PAS dengan memakai jubah tidur di atas jalan raya di hadapan kereta Raja Muda Perak sebagai cara menghalang baginda untuk hadir ke upacara berkenaan. Sebahagian yang lain pula bertindak membaling batu kearah kenderaan baginda.


8 September 2007 : Insiden tidak menghormati undang-undang Negara. Penyokong-penyokong PAS menghalang Polis menjalankan tugas apabila membuat huru-hara dalam ceramah BERSIH di Batu Buruk Terengganu dengan membaling bom petrol dan batu.


2007: Insiden demonstrasi. PAS terlibat dalam demonstrasi anjuran BERSIH yang menyebabkan kesesakan jalan raya yang teruk dan para peniaga sekitar Kuala Lumpur kerugian ribuan ringgit apabila tidak dapat menjalankan urus niaga pada hari berkenaan.


2001: Penglibatan dengan militan. Nik Adli Nik Aziz, anak Mursyidul Am PAS ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) atas kesalahan terlibat dengan kegiatan militan dan menjadi ahli Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM).


2 Julai 2000: Insiden Al-Maunah. Kumpulan Al-Maunah yang merompak senjata di Kem Tentera dan membunuh seorang anggota polis dan seorang tentera di Bukit Jenalik, Perak adalah sebahagianya ahli-ahli PAS.


1999: Kejadian pukul pelajar. Nik Adli Nik Aziz, anak Mursyidul Am PAS ditahan polis kerana didakwa membelasah pelajarnya di Sekolah Agama Darul Anuar Pulau Melaka, Kelantan. Pelajar itu menerima empat jahitan akibat cedera
di kepala selepas ditendang, ditumbuk dan dipukul dengan kerusi oleh Nik Adli.


19 November 1985: Peristiwa Memali, Kedah. Insiden ini mengorbankan 18 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang. Dalam pertempuran diantara pihak Polis dan penyokong PAS, Ustaz Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya telah terbunuh.




Ulasan:
PAS sebagai sebuah Parti yang mengaku dan mendabik dada kononnya berjuang atas landasan agama Islam sepatutnya merombak system tarbiah parti mereka kerana terbukti selama ini system tersebut telah melahirkan manusia yang berhati keras, ganas dan emosional.


Semakin lama PAS berada dalam arus politik tanah air, semakin terserlah kegagalan PAS mendidik ahli-ahli mereka untuk menjadi pendakwah dan pendokong gerakan Islam yang sebenar.


Tindakan yang diterjemahkan oleh ahli-ahli PAS dalam bentuk anti establishment yang keterlaluan seperti demonstrasi jalanan, provokasi dan tidak mematuhi arahan pihak berkuasa hanya akan menghasilkan kemudaratan yang lebih besar dalam jangka masa panjang.


Imej PAS sudah banyak tercalar apatah lagi dengan tindakan para pemimpin PAS yang diselubungi 'denial syndrome' yang asyik menyalahkan pihak lain setiap kali berlaku kelemahan dalam parti mereka.


Keserabutan dalam meletakkan priority juga sekali lagi menjadikan kewujudan PAS dalam konteks politik Islam sebagai tidak relevan dan bercanggah dengan ruh Islam.

Video Penyokong Pakatan Kecut Teloq!

Posted: 06 Apr 2011 08:56 PM PDT




Semalam masa aku terjah Pusat Penamaan Calon di Dewan Bandaraya Kuching Selatan, secara tak sengaja aku merakam reaksi penyokong Pakatan yang kecut teloq nak pakat topeng muka Taib yang ditambah tanduk. Aku ingat berani sangat nak pakai, rupanya dia ni pun sama ngan Anwar, penakut! Apapun jom saksikan video aksi kecut Teloq ni.

AMK jadi balaci pencacai BangNUAR kemukakan 5 Tuntutan VIDEO AKSI SEKS ANUwar!!

Posted: 06 Apr 2011 08:23 PM PDT



Berikut adalah 5 tuntutan AMK :


Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM)- Mengenakan tindakan kepada semua blog-blog yang sengaja menyiarkan video fitnah yang bertujuan mengaibkan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Blog terawal yang didapati menyebarkannya adalah Papagomo & Gerakan Anti-PKR.

Unit Media Baru (Pemuda Umno Malaysia)
 - Mengeluarkan arahan kepada semua blogger di bawah UMB agar menarik balik video tersebut dan meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

Polis Diraja Malaysia (PDRM)
 - Mengarahkan pihak Polis supaya dengan segera dan tanpa lengah terus menangkap Datuk Trio atas tindakan mereka yang terang-terang bersalah dan boleh didakwa mengikut Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan (Akta 574).

Kementerian Dalam Negeri
 - Menggesa kementerian ini membuat siasatan rapi tentang video yang masih dalam siasatan polis, tetapi bocor di Youtube dan memalukan Malaysia di mata dunia.

Kementerian Penerangan, Komunikasi & Kebudayaan
 - Mengarahkan agar semua surat khabar arus perdana keluaran Selasa 5 April 2011, meminta maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, keluarganya & seluruh rakyat Malaysia di atas terbitan gambar-gambar fitnah yang amat mengaibkan.



HAHAHAHAHA!! ANUwar SEDAP MEMANTAT KORANG JADI PENCACAI CUCI NAJIS ANUwar!!

PKR Pengacau, Memecah Belahkan Perpaduan Dayak!

Posted: 06 Apr 2011 07:02 PM PDT




Presiden Parti Kebangsaan Sarawak (Snap) Edwin Dundang hari ini menuduh Parti Keadilan Rakyat (PKR) menghancurkan perpaduan kaum Dayak kerana meletakkan calon menentang Snap pada pilihan raya negeri Sarawak 16 April ini.

Beliau berkata parti kaum Iban itu tidak akan tunduk lagi kepada PKR kerana Snap telah memberi laluan kepada PKR bagi tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) - Ba'kelalan, Batang Ai dan Tamin.

"Mereka yang mencabar kita (Snap) adalah mereka yang mencabar perpaduan Dayak. Mereka adalah pengacau," katanya selepas proses penamaan calon bagi 71 kerusi DUN yang dipertandingkan selesai hari ini.

Dundang menerima kejutan apabila PKR meletakkan calon bagi kerusi Marudi meskipun sebelum ini Timbalan Presiden parti itu Azmin Ali mengumumkan PKR bertanding di 49 kawasan serta menyerahkan Marudi dan Pakan kepada Snap.

Presiden Snap itu sendiri akan bertanding di Marudi, yang menyaksikan pertandingan empat penjuru berhadapan calon BN, Sylvester Entri ak Muran yang juga penyandang, calon PKR Gerang ak Dagom dan calon bebas, Michael Ding Tuah.

Snap mempunyai 26 calon bertanding di kerusi majoriti kaum Dayak.

- Bernama



- Posted using BlogPress from my iPad

PAS Meroyan nak Selesaikan Isu Tanah Adat Sarawak | Selesaikan dulu Isu Ladang Rakyat Kelantan

Posted: 06 Apr 2011 06:36 PM PDT

Naib presiden PAS Salahuddin Ayub berkata, parti itu berharap dapat memenangi kerusi pertamanya di DUN Sarawak kali ini selepas bertanding di negeri itu sejak tahun 2003.

Katanya, berbeza dengan pengalamannya mereka sebelum ini, PAS mendapati "angin perubahan" sudah mula sampai ke negeri itu.

"Sebelum ini PAS masih baru. Sekarang kita lebih dikenali di kalangan penduduk tempatan," katanya yang mengiringi calon PAS Beting Maro Abang Ahmad Kerdee Abang Masagus di pekan Pusa, dekat Batang Lupar.

Salahuddin berkata, dengan menyandarkan harapan kepada semua muka baru, PAS juga akan memfokuskan terhadap usaha menyelesaikan isu berhubung pemilikan tanah adat (NCR) yang berlarutan sejak Sarawak merdeka pada tahun 1967.

Anggota parlimen Kubang Kerian itu berkata, usaha mereka menangani isu itu akan digiatkan melalu biro tanah dan pembangunan wilayah - badan langsung bawah PAS pusat - yang ditubuhkan khas bagi tujuan itu.

MRGHOSTWRITERZ
PAS yang baru bertanding 5 kerusi di Sarawak dah nak belagak jadi Hero apabila berjanji nak selesaikan isu tanah adat. Isu pengambilan tanah untuk Projek Ladang rakyat pun tak selesai lagi di Kelantan, ditambah pula isu air kotor walaupun Kelantan dah 20 tahun di bawah pemerintahan PAS apa cita? Terkini isu budak mati dibunuh OSTAD PAS di Perlis, Apa cita? Ops! Lupa pula aku Ostad PAS semua telah dikonfremkan Nikkie Aziz masuk SYORGA!

- Posted using BlogPress from my iPad

SENJALIZA

Posted: 07 Apr 2011 03:26 AM PDT

SENJALIZA


ADA GURU, ADA MURID...

Posted: 07 Apr 2011 02:46 AM PDT

INI GURU, MAHAGURU
SEBELAH KANAN INI MURID
Guru itupun dulu kahwin di Selatan Thailand. Jadi murid ini juga kahwin di Selatan Thailand. Cuma murid kahwin dengan sembunyi dengan bini no 1, guru sembunyi sama bakal mertua masa itu. Guru tidak diingini di Sarawak. Malah keganasannya serta kebergelomangannya dengan skandal MEMUAKKAN RAKYAT Sarawak. Kalo Guru @ Mahaguru memuakkan, anak muridnya tentu lebih ditolak Rakyat Sarawak.

"Kalo guru kencing bediri, murid kencing berlari."...

FITNAH! FITNAH! FITNAH!

Posted: 06 Apr 2011 05:51 PM PDT

APA DAN SIAPA YANG "DIDAHULUKAN" @ DILETAKKAN DI ATAS? Siapa yang diperalat?..jangan kata ini FITNAH!. Di mana Bahasa Kebangsaan diletakkah? (Barangkali kata pencacai di atas sekali!!!)

Sodomi 1-FITNAH
Sodomi 2 - 1-FITNAH
Afifah - FITNAH
Shamsidar - FITNAH
DNA - FITNAH
Kerajaan Perpaduan - FITNAH
Apa yang diungkapkan oleh UMI Hafildah - FITNAH
Apa yang diungkapkan Azizan - FITNAH
Apa yang diunggkapkan Nallakarupan - FITNAH
Apa yang diungkapkan Saiful - FITNAH
Ke Indonesia dan luar negara menghina negara dan kepimpinannya - FITNAH
Omega - FITNAH
Correct Correct - FITNAH
Konspirasi dengan Musuh (Geng-geng Israel, IMF dan gay group & supporters) - FITNAH
Video Sex dan menggggooodam Pelacur - FITNAH
Karpal Singh kata pengamal sex luar tabiee yang teruk - FITNAH
Karpal Singh kata "Tobat" - FITNAH

Murah sangat ker perkataan FITNAH ini? SALE up to 99% ker FITNAH ini?

Kalo beginilah corak dan caranya, Lama-lama ORANG TUA tu berlari bogel dikatakan oleh para pencacai sebagai berlari dengan memakai JUBAH...
"Reformation with no reform means NOTHING!"
~mak sepat kering melatah tak jumpa Jam Omega~

-by nanna-sibu-

PAS Sudah Terhidu Kemenangan Besar BN Sarawak.

Posted: 06 Apr 2011 03:25 AM PDT

Because of you kamik say NO..big NO NO
Bagi pengundi Sarawakian, semua ini gara-gara orang tua yang ganas dan rakus politik dan seperti Video XXX itu...seeing is believing..Sukar menepis kenyataan ini.
PAS kini sudah mula memikirkan untuk menangguhkan Pemilihan parti itu jika BN menang besar di Sarawak. Cadangan itu di ketengahkan oleh Mantan Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamaruddin Jaafar. Persediaan ini sudah memperlihatkan bahawa PAS sudah seakan mengakui kelemahan PAS dan kekalahan PAS di Sarawak pada PRU kali ini.

Melihat kekalutan PKR Sarawak yang cuba mendominasi pencalonan dalam PRU Sarawak kali ini,lebih mudah dinilai bahawa PKR hanya rakuskan penguasaan dalam Pakatan Rakyat sedangkan populariti PKR kini amat merudum ekoran pendedahan Video XXX yang melibatkan DSAI. Jawaban Wan Azizah mengenai Jam Omega juga mudah difahami pendustaannya kerana jam Omega DSAI dikatakan mempunyai engraving Istimewa yang dilakar, diukir semasa dihadiahkan oleh Raja Arab Saudi.

Penamaan calon yang melibatkan calon PAS juga memperlihatkan penyokong PAS dari Perak dan Terangganu lebih ramai bilangnya dari penyokong PAS dari Sarawak.

Mengatakan "kalau BN menang besar di Sarawak" sudah cukup memperlihatkan bahawa keyakinan mereka untuk mengguggar BN Sarawak sudah goyah.

Bagi pengundi Sarawakian, semua ini gara-gara orang tua yang ganas dan rakus politik dan seperti Video XXX itu...seeing is believing..Sukar menepis kenyataan ini.

bumiyang

Posted: 07 Apr 2011 03:17 AM PDT

bumiyang


Video Klip Lucah - Saksi Bakal Sumpah Muhabalah???

Posted: 06 Apr 2011 10:00 PM PDT

Apa Beza Video Lucah "Anwar" Dengan Menuduh Najib Punyai Skandal Dengan Alantunya???

Posted: 06 Apr 2011 05:45 PM PDT

Suara Melayu Baru

Posted: 07 Apr 2011 01:38 AM PDT

Suara Melayu Baru


BEST !!! Kak Jijah terlompat gara-gara Jam Omega... Lihat video di bawah...

Posted: 06 Apr 2011 09:05 PM PDT

Melompat Kak jijah bilamana ada orang yang bertanyakan soalan cepu emas berkenaan jam Omega milik Si anwar. Peluh pun belum kering, gara-gara jam Omega, Kak Jijah terpaksa meninggalkan majlis..

Alahai... Sang Anwar ooiiii... tak senang duduk Kak jijah angkara nafsu seks suaminya...

Cuba lihat You Tube di bawah...

Wan Azizah : Orang lain yang 'terpancut air', orang lain yang kena marah...

Posted: 06 Apr 2011 06:16 PM PDT

Alahai... Kesian Wan Azizah. Dalam sidang media yang diadakan di rumahnya di Bukit Segambut bagi menjelaskan isu video seks suaminya, tergagap-gagap Kak Jijah menjawab pelbagai soalan cepu emas yang dikemukakan oleh para wakil media.

Kak Jijah yang pada mulanya tidak mahu menonton video tersebut, akhirnya terpaksa akur untuk melihatnya bagi memuaskan hati yang sedang bergelora itu. Kak jijah kemudian menafikan kononnya pelakon utama video tersebut bukan suami 'Anugerah Tuhan' kesayangannya. Kemudian Jijajh diasak dengan soalan berkenaan Jam Omega yang dikatakan telah diserahkan kepada polis oleh Dato' Eskay. Kak Jijah tetap mempertahankan bahawa jam tersebut berada dalam simpanannya walau pun tidak mahu menunjukkan kepada pihak media.

Mungkin sebab sudah mampu menahan asakan media, akhirnya Kak Jijah dan anaknya, nurul Izzah menamatkan sidang media tersebut dengan alasan untuk ke parlimen.

Sebaik tamat sidang media tersebut, berdesing Kak jijah dimarahi oleh ahli keluarga Anwar. Kak Jijah mungkin telah tersalah cakap apabila mendakwa suaminya sering mengamalkan senaman bagi menguatkan oto sewaktu berada dalam tahanan penjara. Sedangkan ketika itu Anwar sering tampil dalam keadaan sakit tulang belakang, berkerusi roda dan sangat la'ih.

Kak Jijah juga dikatakan turut dimarahi Si Anwar kerana terlebih banyak bercakap sewaktu sidang media tersebut. Pada awalnya Anwar telah mengarahkan peguamnya, Karpal Singh untuk menjawab semua soalan yang dikemukakan oleh para media.

Mungkin disebbkan inilah, Kak jijah mengambil keputusan untuk menangguhkan penerbangannya ke Sarawak. Mungkin Kak Jijah merajuk kerana dijadikan mangsa melepaskan amarah oleh Anwar.

Bagi Kak Jijah, orang lain yang terpancut air, orang lain yang terpaksa menanggung akibat... Tak adil... tak adil...

Aspirasi Bangsa

Posted: 07 Apr 2011 01:37 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Suasana Penamaan Calon N.36 Semop

Posted: 06 Apr 2011 08:41 AM PDT

Sahabat-Gunung

Posted: 07 Apr 2011 01:34 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pembangkang Ketepi Prinsip Jika Tidak Menguntungkan Mereka

Posted: 07 Apr 2011 12:30 AM PDT

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pemimpin parti-parti pembangkang sanggup mengetepikan soal prinsip jika sesuatu perkara yang timbul tidak menguntungkan mereka. Sebaliknya pembangkang akan mengambil kesempatan kepada isu yang menguntungkan mereka sahaja.

Perdana Menteri berkata ia jelas tergambar dalam kenyataan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung kontroversi video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Nampaknya pembangkang tidak konsisten dan mereka tengok keadaan. Mereka rasa kalau ada sesuatu yang tidak menguntungkan mereka, mereka akan ketepikan soal prinsip," katanya kepada wartawan pada satu majlis di SMK Santubong dekat sini, hari ini.

Tindakan pembangkang menolak cadangan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz untuk menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat video seks tersebut yang terbongkar bulan lepas.

Najib berkata kebiasaannya pembangkang akan mendesak supaya suruhanjaya diraja ditubuhkan tetapi dalam kes ini mereka membisu.

"Ini yang ramai orang rasa pelik dan aneh sebab sebarangan isu, merekalah yang pertama akan mendesak suruhanjaya diraja ditubuhkan. Yang pelik bila isu ini bangkit, mereka membisu, malah mereka menolak untuk menubuhkan suruhanjaya diraja," kata Najib.

Pertelagahan Pembangkang Bukti Mereka Tak Mampu Jadi Alternatif Kepada BN

Posted: 07 Apr 2011 12:00 AM PDT


Pertembungan calon parti-parti pembangkang pada pilihan raya negeri Sarawak 16 April ini menunjukkan pakatan pembangkang tidak ada persefahaman dan membuktikan mereka tidak boleh menjadi alternative kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata walaupun pembangkang pada mulanya cuba mengatur barisan yang diharapkan dapat memberi tentangan

kepada BN, akhirnya ianya tidak menjadi kenyataan kerana tiada persepakatan antara mereka.

"Amat jelas persefahaman yang mereka harapkan telah berkecai kerana banyak kawasan mereka terpaksa bertanding sesama sendiri selain menentang calon BN," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Sirim Pintar-Learning dan Sirim Robokit di Sekolah Menengah Santubong, Kuching.

Najib berkata terdapat terlalu banyak pertandingan lebih daripada satu lawan satu, malah terdapat di beberapa kawasan sehingga melibatkan lima dan enam calon.

" Ini menunjukkan pembangkang khususnya di Sarawak memang tidak sekata. Mereka tidak sefahaman dalam pembahagian kerusi...pembahagian kerusi pun bertelagah apatah lagi kalau nak tubuh kerajaan. Pembangkang bukanlah sesuatu yang viable (berdaya maju) kepada rakyat," katanya.

Skandal Yayasan Selangor- Pembelian Kereta Yayasan

Posted: 06 Apr 2011 11:45 PM PDT


Satu kertas cadangan telah dihantar kepada Menteri Besar Gagap bagi memohon kelulusan untuk membeli 4 kenderaan baru untuk kegunaan Yayasan dengan kos keseluruhan berjumlah RM500,000. Didalam surat cadangan tesebut telah dinyatakan bahawa kos untuk membeli kenderaan untuk kegunaan Pengurus Besar adalah sebanyak RM300,00. Toyota Hiace RM110,00 untuk kegunaan kem ataupun asrama dan juga 2 buah Proton Saga BLM berharga RM90,000 untuk kegunaan Ibu Pejabat.

Selepas kelulusan diberikan pengurusan Yayasan Selangor telah bertindak membeli 1 biji Toyota Hiace bernilai RM97,490 untuk kegunaan kem ataupun asrama seperti yang dinyatakan di dalam surat cadangan. Mereka juga telah membeli sebiji SUV Toyota Fortuner bernilai RM190,155,21 untuk kegunaan pejabat walaupun pada mulanya mereka bercadang untuk membeli 2 biji Protan Saga BLM dan sebiji Toyota Camry 2.4V berharga RM186,080.11

Nasib malang berterusan kepada kakitangan Yayasan Selangor apabila Pengurus Besar Ilham Marzuki telah menggunakan kuasa yang ada pada beliau untuk menjadikan SUV Toyota Fortuner tersebut sebagai kereta rasmi beliau dan pada masa yang sama telah memiliki sebiji Toyota Camry.Apakah rasionalnya seorang Pengurus Besar mempunyai 2 biji kereta rasmi dan apakah alasan disebalik surat cadangan memohon kelulusan untuk membeli 4 kenderaan baru untuk kegunaan Yayasan.

Kenapa perlu diberi keistimewaan kereta baru sedangkan tempoh perkhidmatan Ilham Marzuki sebagai Pengurus Besar terlalu baru.Tidak keterlaluan untuk kita perkatakan bahawa mereka menggunakan kewangan kukuh Yayasan Selangor untuk kepentingan diri mereka sendiri.

Pembaziran demi pembaziran terus berlaku bermula dengan Majlis Sambutan Ulangtahun ke 40 sehinggalah kepada pembelian aset-aset Yayasan yang boleh dipertikaikan.

Tunggu pendedahan selanjutnya kisah pembelian aset lain dan kerugian dalam kontrak sewa beli.

Sumber: KitaGempur

Satok: Mengkarung AMK Calon PKR Buntingkan Anak Orang

Posted: 06 Apr 2011 10:44 PM PDT



















Cicak mengkarung rupanya Ketua AMK Sarawak nie.

Ketua AMK Sarawak yang bertanding di DUN Satok mencabar penyandangnya Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg daripada Barisan Nasional (BN).

Ahmad Nazib Johari, Ketua AMK Sarawak ini rupanya seorang ustaz. Tapi ustaz mengkarung yang sama tarafnya dengan ADUN Selising dan ADUN Perupok ....

Bak kata sahabat aku si PISAU .... mereka nie termasuk di Nazib nie ada `punai' yang tak kenal halal haram ... habis semua dibalunnya ...

Ahmad Nazib berlakon dan berlagak alim di Satok kononnya seorang Ustaz,katanya adalah lulusan undang undang syariah dari UM ,tahu hukum hakam halal haram.Tetapi masaalahnya di tibainya anak orang sampai bunting, kemudian melarikan anak orang ke KL dijadikan isteri nombor 2.












Gadis inilah dibuntingkan,kemudian dibawak lari bernikah di siam,tetapi apa nak dihairankan semua itu dihalalkan dalam parti sebusuk PKR,eloklah ketua umum tibai jantan betina,ketua AMK Sarawak tibai anak orang sampai bunting.

Jangan Biarkan Anwar Jumpa Amoi nie ....

Posted: 06 Apr 2011 10:02 PM PDT

Anwar mungkin dah lama tak masuk PWTC. Rasanya dah lebih 10 tahun.

Tapi perkembangan terkini di PWTC memungkinkan Anwar ke PWTC.

Amoi nie bole tahan gak. Pastikan Anwar tidak keseorangan untuk menemui Amoi di atas....

Berbaju merah, kain tersingkap sampai menampakkan celah peha yang memberahikan Anwar....

Hakikatnya, ia hanyalah sebuah patung yang menghiasai Malaysian Internasional Soe Festival 2011 bermula 7 hingga 10 April nie...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wan Azizah Bengang Dan Sedih .... Persoalan Jam Omega Tetap Bermain

Posted: 06 Apr 2011 08:40 PM PDT

Wan Azizah bengang dan bersedih apabila persoalan mengenai jam OMEGA terus bermain di mulut-mulut rakyat termasuk di kalangan pemimpin dan ahli-ahli PKR sendiri ...

Di mana jam tersebut. Anwar repot polis kata jam tu hilang tapi Wan Azizah plak kata dia simpan jam tu dalam sidang medianya baru-baru nie .... terbelit-belit lidah bila nak menipu nie....

Ketika di Sarawak berkempen, ahli-ahli PKR tetap bertanyakan Wan Azizah.... apa citer Kak Wan pasal jam Omega tu?

Kesetiaan Asas Kekuatan Dan Kemantapan Perjuangan UMNO

Posted: 06 Apr 2011 08:36 PM PDT

Kesetiaan terhadap perjuangan dan barisan kepimpinan merupakan salah satu asas kekuatan serta kemantapan UMNO.

Ketua Penerangan UMNO Sabah, Datuk Sapawi Ahmad berkata, prinsip yang digunapakai dan diamalkan oleh ahli UMNO itu jugalah yang membolehkan UMNO kekal sehingga ke hari ini.

"Kesetiaan terhadap perjuangan dan barisan kepimpinan telah mendorong ahli parti pada semua peringkat bagi menunaikan tanggungjawab yang diamanahkan.

"Perjuangan kita meletakkan rakyat sebagai keutamaan dan kebijaksanaan barisan kepimpinan memastikan rakyat terus yakin dan percaya kepada UMNO," katanya pada perasmian mesyuarat berkelompok cawangan Umno Zon Lupak di sini kelmarin.

Hadir sama pada majlis tersebut termasuklah Timbalan Ketua UMNO Sipitang, Kamarlin Ombi, Ketua Wanita UMNO Sipitang Datuk Surinam Sadikun, Setiausaha UMNO Sipitang Alidin Mohamad, Ketua Puteri UMNO Sipitang Dayang Maimunah Sidek, Naib Ketua Pemuda UMNO Sipitang Matbali Musah dan Ketua UMNO Zon Lupak Saidi Manan,

Sapawi berkata barisan kepimpinan UMNO adalah barisan yang begitu mengutamakan rakyat dan amalan ini telah digunakan sejak dahulu lagi. Beliau berkata kesungguhan dan komitmen yang diperlihatkan itu telah meningkatkan kepercayaan dan keyakinan rakyat terhadap UMNO .

"UMNO telah melalui pelbagai cabaran namun hasil kesetiaan ketika kepada perjuangan dan barisan kepimpinan, membolehkan UMNO terus kekal dan terus mendapat kepercayaan serta sokongan daripada rakyat," katanya lagi.

Bagaimanapun Sapawi mengingatkan agar ahli Umno pada semua peringkat agar tidak lalai dan leka. Perjuangan utama parti iaitu kepentingan rakyat sebagai yang paling utama harus tidak berubah.

"Transformasi politik yang diseru oleh barisan kepimpinan parti agar dilakukan perlu dilaksanakan dengan kita mengekalkan kesetiaan perjuangan dan kepimpinan," katanya lagi.

Beliau berkata peredaran masa dan kemajuan dunia ketika ini membuatkan transformasi politik perlu dilakukan. Transformasi politik perlu dilaksanakan sebagai usaha meningkatkan kesungguhan dan keazaman dalam memperjuangkan rakyat.

KUPASAN MENARIK TENTANG VIDEO ANWAR

Posted: 06 Apr 2011 07:06 PM PDT


komentar menarik dari charlieD ;

saya nak explain drp segi teknikal bila bercerita pasal camera dan video ni.

Hidden camera biasanya sangat kecil(lens nya mungkin sebesar duit 5 sen atu lebih kecil) dan menggunakan bateri jadi ia tidak berkeupayaan utk merakam dlm resolusi tinggi mcm 1920x1080 Full HD.

jadi imejnya adalah hitam putih dan biasanya menggunakan wide angle lens serta fix focus/tiada auto focus atau zoom. Itu adalah ciri-ciri hidden camera yg mana jika ciri-ciri sebaliknya,ia adalah CCTV camera (ccd/cmos besar,visual dlm warna,resolusi lebih tinggi dan mungkin juga mempunyai fungsi nightvision.. pun dlm hitam putih atau imej kehijaun).

Dan apabila merakam menggunakan hidden camera/spy camera selalunya imej kan kelihatan terherot atau distort terutama di tepi imej.

Contohnya pintu lurus menjadi melengkung,wajah atau fizikal manusia akan melengkung atau mengembang. Itu adalah kesan sekiranya menggunakan extreme wide angle lens.

Siapa pengguna SLR berpengalaman pasti faham apa yang saya sedang saya cakapkan ini. saya harap kepada mereka yg tiada pengetahuan tetapi nak juga megulas isu yg sedang panas
ini dapat sedikit ilmu yg tak seberapa ini.

(Sumber: GAP)

Masalah `Anak Tak Sah Taraf’ Di Selangor Harus Ditangani Bersama

Posted: 06 Apr 2011 05:45 PM PDT

Shah Alam, 6 April- Kita dikejutkan dengan pendedahan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata berdasarkan statistik yang ada sehingga 2008, seramai 257,000 anak luar nikah didaftarkan di sidang DUN Selangor baru-baru ini.

Pengerusi Justice 4 All, Anuar Basiran berkata, masalah ini satu masalah yang kritikal, namun kita tidak boleh menuding jari kepada mana-mana pihak dan tidak harus dipolitikkan sebaliknya tidak kira kerajaan negeri Selangor yang diterajui PKR-PAS-DAP, serta barisan ADUN Barisan Nasional, NGO di Selangor malah rakyat negeri Selangor sendiri harus bertanggungjawab dan bekerjasama bagi mengatasi masalah ini daripada terus berleluasa di masa depan.

"Ia melibatkan masa depan anak bangsa. Menurut Datuk Hassan Ali, masalah kewujudan anak tidak sah taraf di Selangor adalah 'sangat besar' dan jumlah sebenar tidak diketahui kerana ada kes kelahiran anak luar nikah ini tidak didaftarkan.

Saya tak salahkan datuk Hassan Ali tetapi saya melihat kerjasama antara kita walaupun berlainan ideologo politik ini penting bagi menghadapi situasi berat ini. Kita faham, bukan semua dari 257,000 yang didaftarkan ini bukan anak Selangor malah kita yakin ada antaranya merupakan warga negara asing yang menetap di negeri Selangor," ujarnya.

Dalam masa yang sama, percambahan pusat-pusat urut di negeri Selangor sejak akhir-akhir ini juga boleh menyumbang kepada masalah sosial ini. Bukan itu sahaja, tidak dinafikan hotel-hotel bajet juga nampaknya sudah mula kelihatan di Bandar-bandar besar di Selangor seperti Shah Alam, Kota Damansara, Petaling Jaya, Rawang selain Bandar-bandar pinggiran Bandar seperti Kuala Selangor, Kuala Langat dan beberapapa kawasan lain.

"Untuk rekod, Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang menjalankan pencegahan dengan pegawai penguatkuasanya jika mengikut nisbah adalah satu berbanding 25,000 orang maka penambahan pegawai penguatkuasa Jais diperlukan berhubung perkara itu.

Sehubungan dengan itu, kita berharap kerajaan negeri Selangor mengambil langkah segera untuk menambah kakitangan penguatkuasa di JAIS bagi memboleh lebih banyak operasi penguatkuasaan dibuat. Kita sebagai Organisasi Bukan Kerajaan (NGO) juga bersedia untuk bersama-sama kerajaan negeri dalam menangani masalah ini kerana kita melihat ia bukan sekadar masalah politik sebaliknya ia adalah tanggungjawab bersama dalam mengatasi masalah ini dari berleluasa di masa depan," ujarnya yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sepang.

PRN Sarawak: Presiden PAS, Hadi Awang HINA IBAN!!!

Posted: 06 Apr 2011 04:20 PM PDT

Sumber: MyMassa

"Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek, undi PAS,.."

Hj. Hadi Awang

Taste Anwar Cukup Tinggi Beb ...

Posted: 06 Apr 2011 07:35 AM PDT

Nampak ajer Anwar macam manusia biasa.... namun hakikatnya, dia mempunyai taste yang amat tinggi.

Tak payahlah aku bayangkan taste Anwar terhadap 'lelaki sejenis' sebaliknya awek atau wanita yang menjadi idaman Anwar semuanya berwajah 'pan-asian'.

Tengok sahajalah Wan Azizah, wajahnya mirip cina, walaupun dalam ceramah Ummi Hafilda satu ketika dulu, dia ada kata Wan Azizah nie berasal dari Korea...

Tapi tak mahulah aku ulas panjang bab Wan Azizah Korea nie, kalau korang nak tahu gak, pergi Tanya Ummi Hafilda.

Ini satu jer contoh awek atau wanita idaman Anwar ... kalau korang nak tengok lagi ... silalah ke LEPAK ....

Isu Moral, Masalah Anak Syarikat, Jawatan 'Punahsihat' Ekonomi Selangor Perlu Digantung

Posted: 06 Apr 2011 07:05 AM PDT

Walaupun hanya dibayar RM1 namun kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor digesa untuk menggantung tugas Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Penasihat merangkap PUNAHSIHAT Ekonomi negeri.

Ekonomi Selangor merudum, anak syarikat hampir bungkus, kini berhadapan pula dengan masalah sosial yang cukup teruk... kes liwat bekas pembantu peribadi dan yang terkini ... skandal video seks dengan amoi cina di dalam SPA.

Korang mungkin tahu sape yang aku maksudkan....

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukor Idrus berkata penggantungan tugas sementara ini penting bagi menyelamatkan ekonomi negeri yang kini turut berdepan dengan pelbagai masalah yang melibatkan kerugian banyak anak syarikat kerajaan negeri.

Tegas beliau lagi Anwar juga dilihat begitu tertekan berikutan pelaku yang terlibat dalam video seks tersebut dikatakan mirip dirinya dan fokusnya kepada tugas mungkin terganggu.

Beliau berkata, penggantungan itu juga dapat menjaga imej kerajaan negeri daripada tercemar kerana Anwar sebelum ini menghadapi pelbagai tuduhan berkaitan moral.

"Mustahil Anwar boleh melaksanakan tugasnya dengan baik ketika beliau sedang menghadapi pelbagai tuduhan kesalahan moral termasuk tuduhan meliwat yang kini sedang dibicarakan di mahkamah.

"Untuk itu, kami menggesa supaya kerajaan negeri menggantung tugasnya supaya beliau (Anwar) boleh memberi tumpuan untuk membuktikan yang dirinya tidak bersalah terhadap segala tuduhan yang dihadapinya," katanya di sini hari ini.

Selain itu, Anwar juga dilihat gagal untuk melaksanakan tugasnya dengan baik sejak beliau dilantik memegang jawatan tersebut.

"Ini dapat dibuktikan lagi apabila ada laporan yang mendakwa anak syarikat kerajaan negeri berbelanja dengan boros tanpa memikirkan kepentingannya kepada rakyat," tegasnya yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuang.

Pilihan Raya Sarawak ke10 Paling Sengit

Posted: 06 Apr 2011 06:41 AM PDT

Kempen pilihan raya negeri paling hangat kali ini, kesemua 71 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak menyaksikan pertandingan buat pertama kali dalam sejarah pilihan raya negeri sejak 1970.

Pilihan raya negeri kali ke-10 yang ditetapkan pada 16 April ini mencatatkan rekod 213 calon bertanding termasuk bilangan calon bebas paling tinggi seramai 41 orang, demikian menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) selepas proses penamaan calon selesai hari ini dan bermulanya kempen selama 10 hari.

Lebih daripada separuh kerusi, atau lebih tepat 44 kerusi, akan menjadi pertandingan banyak penjuru. Sebanyak 23 kerusi menyaksikan pertandingan tiga penjuru, 17 (empat penjuru), dua (lima penjuru) dan dua kawasan pertandingan enam penjuru.

Barisan Nasional (BN) yang menguasai 63 kerusi sebelum DUN dibubarkan pada 21 Mac lepas, akan berhadapan dengan cabaran satu lawan satu di 27 kawasan berbanding 54 kawasan pada pilihan raya negeri 2006.

BN, yang bertanding di semua kerusi, akan dicabar DAP di 15 kawasan bandar majoriti pengundi Cina manakala Parti Keadilan Rakyat (PKR) meletakkan 49 calon di kawasan Melayu-Melanau dan Dayak.

Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) mempertaruhkan 26 calon di kawasan Dayak, Parti Cinta Malaysia (PCM) yang muncul buat pertama kali di enam kawasan Melayu dan Iban serta PAS di lima kawasan Melayu-Melanau.

Khalid Samad Yang Sentiasa Terlupa

Posted: 06 Apr 2011 04:45 AM PDT

Kalau yang ter'membunuh' tu Ustaz Pas, UMNO juga tetap menjadi sasaran dan tuduhannya.... Dah minta maaf tu baguslah, tapi ada manusia berperangai binatang macam nie, susah gak.

Kalau yea pun Ustaz tu ada tekanan sewaktu menyiksa budak berumur 7 tahun sampai meninggal, bukan 5 atau 10 minit, 2 jam kena balun beb .... Takkan UMNO gak yang bersalah sebab budak tu meninggal .

Pas janji akan menutup kilang Carlsberg kat Shah Alam kalau dapat perintah Selangor, tapi hari nie selepas 3 tahun perintah, kilang tetap gah berada di kawasan YB, malah siap offer kawasan yang lebih besar untuk kilang Carlsberg .... itu salah UMNO juga ker?

Tahniahlah pada Pas yang sanggup minta maaf, tapi janganlah kaitkan UMNO plak ...
Macammana dengan SU Pas Hulu Selangor yang mencabul budak PASTI di Kuala Kubu Bharu, tak nak minta maaf ker?

Atau itu semuanya konspirasi, yang disalahkan UMNO gak YB ....

Jualan Jam OMEGA Laris di Seluruh Negara

Posted: 06 Apr 2011 02:30 AM PDT


Hebatnya penangan jam Omega sehingga jualannya di seluruh negara meletup-letup, sehingga pengeluarnya terpaksa gulung tikar kerana tidak lagi mampu menjual atau mengeluarkan jam Omega ini lagi ...

Seperti yang aku alami baru-baru nie ketika dalam perjalanan ke tempat kerja, jam 6.45 pagi sebuah kedai jam di Jalan P.Ramlee dikerumi orang ramai, beratur panjang kerana mahu membeli jam Omega. Sila baca di sini ... OMEGA

Menurut satu mamat yang aku jumpa pagi tu, jam yang mereka nak beli ini mempunyai mutu yang baik, harga berpatutan.. Dia nak beli dan suruh isterinya simpan....

Tapi baru-baru nie aku jumpa mamat nie juga, khabarnya dia baru pergi membuat laporan polis kerana jam Omeganya hilang .... Kesian gak aku dengan mamat nie ...

Tapi semalam, aku terjumpa plak bininya dan aku tanyakan apa kes jam Omega lakinya hilang. Kan dia (si isteri) yang simpan jam tersebut .... Namun bininya kata jam itu ada dalam simpanannya. Ada di rumah, aku minta nak tengok, apa istimewanya sangat jam tu...tapi bininya mengelabah dan tidak mahu menunjukkan jam tersebut ....

Apa yang sebenarnya nie ..... Laporan polis dibuat mengatakan jam tersebut hilang tetapi dalam masa yang sama isterinya kata jam tersebut dalam simpanan .....

Confius aku dengan keluarga PUAKA nie .....

Namun, seluruh dunia kini menantikan keadilan dan kebenaran, benarkah jam Omega tersebut masih ada, masih dijual atau disimpan si pengeluar .... malah mereka mendesak menubuhkan Suruhanjaya untuk menyiasat kisah di sebalik jam Omega tersebut ....

Tunggu...kisah selanjutnya mengenai jam OMEGA tersebut ....

PANEH MIANG

Posted: 07 Apr 2011 01:33 AM PDT

PANEH MIANG


Busuknya hati...

Posted: 06 Apr 2011 08:44 PM PDT

1. Pertamanya kami nak ucap takziah kepada keluarga Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7 tahun, yang disahkan meninggal dunia pada jam 8.50 pagi kelmarin setelah koma dipukul seorang ustaz merangkap warden asrama.

2. Keduanya kami nak ucap 'tahniah' kepada Pas Perlis selaku penaung Sekolah Rendah Islam Al Furqan di Jejawi yang sanggup memohon maaf di atas keterlanjuran ustaz gajian Pas yang 'hilang akal' seketika hingga tergamak mengikat serta membelasah anak murid sendiri hingga mati.

3. Tak kiralah memukul, membunuh, merogol, meliwat, berzina, berbohong, merasuah, menyalahgunakan agama etc., hakikatnya manusia itu punya pilihan sama ada mahu mengumpul pahala atau mahu menambah dosa. Kebiasaannya umara' dan ulama' akan dihasut oleh syaitan bertaraf jeneral atau panglima, maka tentulah godaan syaitan itu lebih dahsyat berbanding rakyat biasa.

4. Kami tidak berniat mempolitikkan kematian adik Saiful Syazani rentetan kes ini sudah dalam siasatan polis. Lagipun kami cuba menerima qada' & qadar Ilahi, tidak seperti kebanyakan pencacai Lelaki Y serta Pok Nik yang sering menolak qada' & qadar Allah kerana menganggap idola mereka maksum serta tidak pernah berdosa selamanya.

5. Cuma kami ingin sentuh berkenaan 'program hasutan' yang diamalkan oleh guru-guru di taska Pasti serta Sekolah Agama Rakyat (SAR) milik parti Pas sejak sekian lama.

6. Umum mengetahui SAR milik Pas sejak dulu sering menerapkan elemen kebencian kepada pelajarnya terhadap Kerajaan Persekutuan. Pernah di ajar kepada anak murid mereka jika dilihat wajah Tun Mahathir di mana-mana, secara automatiknya anak murid itu akan menyebut "Mahazalim" serta ada dikalangan mereka akan memijak gambar atau poster yang terdapat wajah Tun Mahathir.

7. Selain itu, anak murid di SAR milik Pas turut di ajar bahawa warna hijau itu adalah warna Islam dan warna biru atau merah pula dikatakan kafir. Walaupun kita boleh persoalkan, jika warna-warna lain itu tidak Islamik, jadi mengapa Allah menciptakan pelbagai warna di muka bumi ini; namun ustaz ustazah Pas tetap mengajar anak murid mereka bahawa warna hijau itu sajalah kononnya Islam. Para sahabat Nabi mengatakan Rasulullah SAW tampak hebat, tampan dan gagah apabila mengenakan pakaian merah; tidak pula para sahabat memuji Nabi semasa mengenakan pakaian hijau.

8. Pernah berlaku sebelum ini, sedang leka berbual serta menonton televisyen bersama sanak saudara di kampung, anak sepupu kami yang berusia 5 tahun menjerit sambil menuding ke arah televisyen, "Setan...setan!" Rupanya anak saudara kami itu merujuk lambang UMNO yang kebetulan dipaparkan di televisyen sebagai 'wajah syaitan'. Bukan itu saja, anak kecil itu turut di ajar bahawa bendera cap keris adalah lambang kafir dan bendera cap bulan adalah lambang Islam. Sejak peristiwa itu, parents anak saudara kami itu telah mengeluarkan anak mereka daripada belajar di taska Pasti.

9. Sejak sekian lama Pas telah merosakkan minda serta menindoktrinasikan kanak-kanak di bawah asuhan mereka. Kanak-kanak ini dipupuk dengan sifat kebencian melampau serta dendam kesumat terhadap Kerajaan Persekutuan sejak berpuluh-puluh tahun lamanya.

10. Sudah tiba masanya pihak berkuasa bertindak terhadap taska serta SAR milik Pas. Guru-guru tidak terlatih, kandungan silibus yang tidak menepati tahap piawaian, persekitaran sekolah yang dhoif, pengkaderan 'tentera' Pas sejak zaman kanak-kanak, serta indoktrinasi kebencian terhadap pemerintah adalah strategi yang diamalkan Pas sejak dulu di institusi pendidikan persendirian milik mereka.

11. Itu belum lagi dikisahkan bagaimana sebahagian ahli Pas yang menguruskan SAR telah menyalahgunakan kanak-kanak untuk menjual barang serta mengutip derma hingga jauh malam yang jelas bertentangan dengan Akta Kanak-Kanak 2001.

12. Walaupun mungkin Hishamuddin dan KDN tidak tahu menggunakan peruntukan undang-undang sedia ada bagi menyelesaikan isu Al-Kitab, tapi sekurang-kurangnya tanganilah masalah Akta Hasutan yang telah berlaku sejak sekian lama di sekolah-sekolah tajaan Pas.

PAPA GOMO

Posted: 07 Apr 2011 01:24 AM PDT

PAPA GOMO


4 Jam Di Soal Siasat Dan Komputer Riba Di Rampas Pengalaman Papa Gomo Kerana Video Seks Anwar Ibrahim

Posted: 07 Apr 2011 12:00 AM PDT



Anwar Ibrahim yang sedap
Rakyat pula yang tanggung akibatnya


Semalam Gomo telah di panggil oleh pihak Polis Bukit Aman bagi memberikan kerjasama dalam soal siasat berhubung laporan Polis yang telah di buat oleh Anwar Ibrahim no Report Polis THSL 9703/2011.

Memandangkan Gomo berada di Kuching Sarawak maka tidak dapatlah Gomo hadir ke Bukit Aman bagi menjalankan siasatan namun Gomo di arahkan untuk memberi keterangan di Balai Polis Kuching bagi memudahkan siasatan pihak Polis di atas laporan yang di buat oleh Anwar Ibrahim.

Soal siasat Polis selama 4 jam yang bermula jam 6 Petang berakhir jam 9 malam bertempat di Balai Polis Kuching. Gomo memberikan kerjasama penuh di dalam siasatan ini memandangkan isu yang di siasat ini adalah Besar maknanya buat Rakyat Malaysia dan bukan satu pekara yang kecil sama sekali.

Dalam 4 Jam soal Siasat bermacam macam soalan yang keluar dari pegawai bertugas dan jika nak di huraikan semuanya memanglah tidak mampu untuk Gomo ingat apa yang di soal dan di jawap oleh Gomo sepanjang 4 jam sesi petang semalam. Namun ada beberapa pekara yang membuatkan Gomo tertarik dalam soal siasat semalam.




PERTAMA

Pihak Polis bertanyakan apakah benar Papa Gomo telah melihat rakaman Video Seks yang melibatkan Dato Seri Anwar Ibrahim?

Jawapan Gomo memang benar lah yang Gomo telah menyaksikan keseluruhan rakaman Video Seks dari mula sehingga akhir tayangan yang mana adengan Seks di antara Anwar Brahim dan Pelacur China Gomo saksikan bersama dengan 3 lagi yang lain.



KEDUA

Mengenai Tajuk Artikel Video Porno - Inikah Pelacur China Yang Di Balun Anwar Ibrahim bertarikh 30 Mac 2011.

Gomo memberikan pertanyaan kepada pihak yang berkenaan sama ada di dalam Gambar di atas ataupun yang ada bersangkut paut dengan Gambar di atas ini. Umum mengetahui bahawa Video Seks yang melibatkan Anwar Brahim berkaitan adengan Seks di antara Anwar dan juga Pelacur China dan gambar di atas juga memberikan satu Pertanyaan kepada Poji/Topeng Perak Blogger Pakatan Pembangkang apakah Wanita yang berada di kiri dan kanan itu salah seorangnya yang menjadi pelanggan Anwar Ibrahim dalam video Seks berkenaan.



KETIGA

Pihak Polis Ingin Mengenal pasti Identiti The Powerman yang menyebarkan sedutan Video Seks Anwar Ibrahim dan Apakah Gomo orang yang menguploadkan Video tersebut ke dalam You Tube dan apakah benar Gomo The Powerman?

Gomo tidak pernah mengenali The Powerman sama sekali dan sebagaimana yang Gomo jelaskan sebelum ini Video Seks You Tube di perolehi hasil dari Komen yang menggunakan nama Anonymous yang menyatakan :
Anonymous Anonymous said...

video seks anwar dah release..
http://www.youtube.com/watch?v=DNEWGYPd1MU



Hasil dari komen yang Gomo perolehi ini lah apabila Gomo buka dan Gomo sahkan itu adalah rakaman yang Gomo Tonton bersama Dato Eskay pada 23hb yang lalu. Dan sebaik sahaja Gomo sahkan video berkenaan maka Gomo copy dan paste kan You Tube tersebut ke dalam Blogg Papa Gomo buat Rakyat bagi mengetahui Kebenarannya.



KEEMPAT

Ini merupakan satu Soalan yang memang akan di jangka oleh Gomo iaitu berkenaan lelaki di dalam Video Seks berkenaan. Pihak Polis bertanyakan apakah Anda yakin lelaki di dalam video berkenaan adalah Dato Seri Anwar Ibrahim?

Jawapan Papa Gomo adalah Cukup yakin 1000% Lelaki yang sedang beraksi Porno di dalam Video seks tersebut adalah Anwar Brahim.

4 soalan ini yang benar benar Gomo tekankan kepada pembaca semua dan selesai sahaja sesi Soal siasat dan keterangan di ambil maka Gomo di arahkan untuk menyerahkan Laptop yang gunakan selama ini kepada pihak Polis bagi menjalankan siasatan.

Walaupun berat hati nak memberikan Laptop yang Gomo gunakan di tambah lagi dengan tugasan untuk melaporkan berita kepada pembaca namun kerana KEADILAN maka Gomo serahkan kepada pihak Polis bagi memudahkan mereka menjalankan siasatan berhubung Video Porno berkenaan.

Jika pihak Polis nak DNA dari Gomo pun tidak ada masaalah kerana Gomo akan berikan dengan sukarela sama sekali.

Ini lah pengorbanan yang perlu di lalui oleh kami Blogger jalanan yang ingin menyedarkan rakyat Malaysia siapa itu Anwar Ibrahim. Kewajipan kami para Blogger untuk mendedahkan apa yang kami ketahui kepada Rakyat agar rakyat Malaysia tidak lagi terpedaya dengan penipuan Munafik nya Anwar Ibrahim.

Akhir kata dari Gomo, Demi Rakyat Malaysia jika di takdirkan Masuk ke Lokap pun Gomo sanggup demi membongkar Kebenaran yang selama ini tertutup akibat tangan tangan Jahat Anwar Ibrahim. Dan ingatlah walaupun pihak Agen Anwar Brahim di Amerika memadam You Tube Video Seks berkenaan berjuta sekalipun akhirnya Video sebenar akan Tersebar kepada rakyat.

Hak Rakyat Jangan Sesekali Di Nafikan dan Rakyat Berhak Mengetahui Kebenarannya.

Psssttt.....Siapa lagi yang Upload sila Upload dan sebarkan kepada semua rakyat Malaysia


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

TERKINI - Calon PKR Bakal Menarik Diri

Posted: 06 Apr 2011 10:36 PM PDT




Selesai sahaja penamaan Calon di N54 Pelagus yang mana di tandingi 3 penjur diantara calon BN, PKR dan Calon Bebasdi khabarkan bahawa calon PKR En Edward Sumbang akan Read More......

Mari Belajar Cara Cara Nak Lihat Dengan Jelas Wajah Anwar Ibrahim Dalam Lakonan Video Seks Nya

Posted: 06 Apr 2011 08:00 PM PDT




Cara nak jelaskan gambar video, save dalam PC/laptop anda, dan burn dalam cd/dvd , mainkan pada player teknologi HF dan jalankan secara gerak pelahan....memang jelas 50x ganda, kalau tak ada player HF , gunakan player biasa , imej 5 - 10 x lebih jelas/
...sekian...


FREE DOWNLOAD
KLIK DI SINI






Psssttt..Kami Angkatan Blogger Akan Menyerang Anwar sehingga Lumat!


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

VIDEO PANAS -Ajijah Lari Lintang Pukang Di Tanya Mana Jam Tangan Omega

Posted: 06 Apr 2011 05:00 PM PDT


Ajijah




Jijah ohhh Jijah.......
Takkan lah tanya Jam Omega sampai Cabut Lari kot?
Bukan susah pun nak Jawap Jam Omega tu.

Peluh tak kering lagi tanya Mana Jam Omega dah Bangun kelam kabut cabut lari. Aduh kelmarin di rumah pun takut nak tunjukkan Jam tangan Omega tu. Apa yang susah sangat ni Kak Wan? Apa sebab ni Kak Wan?

Hangpa Pakat Fikir lah hal ni.....Jijah ohhhh Jijah.....Jam Laki mu mana?


Psssttt..... Rakyat Berhak Tahu kebenarannya......


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Rakyat Di Nafikan Hak Mereka Menyaksikan Video Porno Anwar Ibrahim

Posted: 06 Apr 2011 05:30 AM PDT






DOWNLOAD VIDEO INI KLIK DI SINI


Pihak Pakatan kata Video Porno yang di keluarkan dalam dalam Blogg merupakan Video Lucah dan Salah di pertontonkan kepada Khalayak UMUM. Pihak pakatan kata Gambar gambar yang di sebarkan Juga salah sama sekali.

Gua nak tanya dengan puak pakatan Pembangkang ni, Bila pulak Video dan gambar yang tersebar ini merupakan satu Kesalahan LUCAH? tang mana Video tu menunjukkan Aksi Kangkang mengangkang? tang mana?

Takkan lah Video yang menunujukkan Anwar Ibrahim Dok GARU BUAH PELE di anggap LUCAH beb? Nak kata nampak Kote Nuar pun dalam Video ni tidak ada. Nak kata nampak Cipap Pelacur ni pun Tidak ada. Tang mana Lucah nya?

Report SKMM mengenai hal pendedahan yang memang rakyat nak tahu apakah satu kesalahan? rakyat di bawah inginkan kebenaran dan menjadi Kewajipan kami mendedahkan apa yang berlaku. Kenapa nak sekat HAK RAKYAT?

Tu pun sedutan mula mula je keluar, dan rakaman tu pun dah di Edit sewaktu Pelacur China tu berbogel sampai nampak Cipap nya yang di penuhi Bulu jembut. Kita pun tahu mana yang patut dan tak patut bila nak dedahkan Video Porno Anwar Ibrahim ni.

Buat Pakatan Pembangkang usahlah takut kerana RAKYAT yang inginkan Kami memaparkan Video Porno tersebut. Sekarang ini pun rakyat ingin melihat kesudahan Video Porno tersebut dan ingin tahu apa yang di lakukan Anwar Ibrahim bersama Pelacur China itu.

Nak kami Dedahkan? Nak ke? Kalau di dedahkan Sah Kak Wan Mintak Cerai, Kalau terdedah BUNGKUS terus PKR dari dunia Politik. Kalau di Dedahkan Anwar Ibrahim akan Lari dalam keadaan Bogel.

Apa pun RAKYAT inginkan kebenaran dan usah takut dengan rakyat yang mahukan jawapan dan kebenaran mengenai Video Porno ini.

Psssttt...naik heran gua dengan depa ni, takut pasal apa? Lawan tetap lawan? Khak Ptuih


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PANAS - Video Porno Ini Bakal Pecah Panggung

Posted: 06 Apr 2011 03:00 AM PDT




Dah berhari hari layan Video Porno Anwar Ibrahim dan Gomo pun rasa dah naik Muak memandangkan STIM pun dah makin hilang sebab Tayangan Video pun sekerat je yang keluar. Adengan SEKS Anwar Ibrahim tak dapat lah yang lain lihat emmm memang Boring kan?

Apa kata kita layan Video Polis Indonesia yang memang dia akui bahawa dialah Pelakon Porno nya...he he he Jom Layan




Amacam? Hua hua hua, Gomo pun suka lagu ni...he he he


Psssttt...Sekali sekala kasi Hilang Stress.....he he he



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Gara Gara Video Porno BN Bakal Tumbang PRU ke 13???

Posted: 06 Apr 2011 01:45 AM PDT




Apakah Benar Barisan Nasional akan Tumbang pada PRU ke 13 nanti kerana Skandal Video Porno Anwar Ibrahim? BN telah di Sumpah oleh Anwar Ibrahim?

Meh layan read more.....

Psssttt....Tak Mustahil beb.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 07 Apr 2011 01:16 AM PDT

APANAMA

Posted: 06 Apr 2011 11:45 PM PDT

APANAMA


Mystery Mistress?

Posted: 06 Apr 2011 01:48 AM PDT

UPDATED!!!!!!!



Note : Watch this space for more info


Read more HERE!


Site Meter

The Unspinners

Posted: 06 Apr 2011 11:41 PM PDT

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]

Posted: 06 Apr 2011 11:35 PM PDT

x-pkr [ dibaca : EKSTRIM TOLAK PKR]


OHH !! NO NO.... AZIZAH

Posted: 06 Apr 2011 06:24 PM PDT


1. AnWAR ditangkap Sept 1998 dan hanya keluar dari penjara pada Sept 2004. Ke merata sudut negara dan dunia Azizah menjaja yang AnWAR menderita sakit semasa di penjara. Apa yang Azizah tak kata waktu itu, bermula dari suntikan HIV yang konon diberi kepada AnWAR, arsenik dan sakit tulang belakang!

2. 'Trademark' ucapan Azizah ketika itu, "Kami baru saja kembali dari penjara, abang anuar sgt uzur dan kirim salam pada semua, Hana (anak bongsu AnWAR) tak mau berjumpa dengan papanya, pihak penjara tidak benarkan kami berjumpa secara terus, hanya melalui cermin saja". Banyak yang hafal dialog ini biarpun Azizah belum memulakan ucapannya.

3. Boleh tahan juga Azizah bermain dengan emosi penyokong bagi menarik simpati! Riak mata, lentok kepala, lenggok badan dan ucapan yang lemah lembut diguna bagi menarik simpati, w/pun rata-rata mengatakan ucapan Azizah tidak menarik langsung! Berulangkali kali secara konsisten Azizah katakan AnWAR sangat uzur ketika di penjara ketika itu.

4. Kini, 2 hari lepas, Azizah mengatakan AnWAR bersenam semasa di penjara hingga ototnya menjadi kuat! Mana-mana Maharaja Lawak di dunia ini takkan mampu menandingi lawak Azizah dua hari lepas. Betapa dahsyatnya senaman AnWAR semasa 1998-2004 (dlm penjara), mampu bertahan hingga Feb 2011 (spt waktu didakwa dlm video).

5. Otot yang dibina itu pastinya diasaskan dari pemakanan yang sihat dan seimbang. Manakala AnWAR sering mendakwa makanan di penjara amat tidak menyelerakan selain hanya memakan tamar yang dibekal keluarga terutama ketika Ramadhan! Juga AnWAR mendakwa sering meminum air zam-zam utk mengenyangkan kerana tidak menjamah makanan penjara.

6. Apakah mungkin dengan amalan minum madu asli, AnWAR dapat mengekalkan otot-otot badannya agar kelihatan tegap w/pun sudah menjangkau umur 64 tahun. Azizah sebagai doktor (w/pun doktor mata dan tidak praktis lagi) perlu membuktikan dakwaannya kerana susuk tubuh manusia yang agak berumur adalah normal spt dalam video.

7. Ketika AnWAR kesana-sini, malahan ke seluruh dunia mengatakan beliau punya masalah sakit pinggang yang kronik hingga adakalanya terpaksa memakai bengkung pinggang di luar (spt superman pakai seluar dalan diluar) agar kelihatan kepada umum, beliau masih sempat bersenam berat untuk mengekalkan otot-ototnya.

Jika beginilah gambaran Azizah tentang suaminya, benarlah telahan beliau, AnWAR memang manusia anugerah tuhan!, termasuklah dengan jam tangan OMEGA yang dianugerahkan tuhan kepada rakyat Malaysia untuk menilai siapakah manusia AnWAR dan Azizah ini......

My Longest Yard

Posted: 06 Apr 2011 11:31 PM PDT

My Longest Yard


Khalid Samad meroyan dengan UMNO...

Posted: 06 Apr 2011 12:47 AM PDT


YB PAS yang sorang ni..semua benda nak dipolitikkan. Nama UMNO jugak yang dia seret. Mungkin otaknya sudah 'mati pucuk'.



DARUL EHSAN TODAY

Posted: 06 Apr 2011 11:28 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Hanya Ini Je Yang Layak Untuk PKR.

Posted: 06 Apr 2011 10:48 PM PDT


Ini je yang layak untuk pkr, memang betul tindakan penyokong pkr tu, bendera parti kaki bontot memang di letakan di tong sampah je.....

Aku setuju betul dengan mamat tu.

KANTOI: Calon PAS Muara Tuang Tak Bayar Pinjaman AIM

Posted: 06 Apr 2011 08:44 PM PDT


Macam mana nak jadi calon, macam mana nak jadi wakil rakyat, kalau hutang pun tak mampu bayar, aku di pahamkan calon pas muara tunag ada hutang tertunggak dengan amanah ikhtiar malaysia, aku akan dapatkan detail nya nanti, di katakan norini buat pinjaman dengan amanah ikhtiar malaysia sebanyak 3 ribu untuk buat meniaga.

Masa buat pinjaman tu mulut manis, kata nak bayar ikut tarikh yang di tetapkan , tiapi bila dah dapat, bila meniaga dah masyukk... lupa segala janji yang dia buat masa merayu nak pinjam dulu, bayangkan la kalau dia menang dan jadi adun, agak-agak korang la dia kotakan ke janji-janji yang dia buat masa berkempen?

Bila aku teringat balik, kes noraini ni aku teringat kes salleh man adun permatang pasir, perangai dia pun sama jugak la, dia buat pinjaman tekun, pun tak bayar jugak.

Berlapiknya Kenyataan IGP...

Posted: 06 Apr 2011 03:10 AM PDT


Pkr, wan azizah dan pencacai pembangkang pertikai kenyataan ketua polis negera, dalam kenyataannya igp mengatakan video yang di serahkan oleh datuk eskay itu adalah tulen, tampa membaca apa maksud yang tersirat di sebalik kenyataan igp itu, pembangkang pertikai kenyataan igp yang di anggap bodoh.

Kat sini silapnya igp, kenyataan yang di keluarkan tu terlalu berlapik senang cerita, kenyataan dia tu tak mahu mengaibkan orang, jadi perkataan paling sesuai untuk dia kata ialah "video itu tulen" pada pandangan aku (baca pandangan aku) mungkin igp nak sahkan yang betul pelakon dalam video itu adalah lelaki y tapi di sebapkan dia nak jaga air muka keluarga lelaki y itu, maka dia kata la video itu tulen, maksud tulen itu pada aku ialah, betul lelaki itu adalah lelaki y, mungkin maksud tulen itu bukan pada kualiti video tapi lelaki yang ada dalam video itu. pembangkang dah tak ada point maka di makinya nye la igp, depa kata igp tak paham la, tak reti la, itu la, ini la.

Tapi apa pun semalam dah terbukti wan azizah dah kantoi depan wartawan, bila wartawan tanya mana jam omega tu, wan azizah tak boleh jawab... haaahaaahaaa....

KANTOI: Joe Bedul Terkantoi Lagi.

Posted: 05 Apr 2011 10:09 PM PDT

Apa la nak jadi dengan hang ni joe bedul oii... benang yang basah takkan boleh tegak, setiap jawapan yang kau bagi, semuanya kantoi, macam mana la dulu kau boleh kerja dengan btn.

Kata joe bedul dalam pc nya semalam "terdapat bayang ketiga dalam rakaman video fitnah yang disebar di laman youtube dan internet, yang menunjukkan video berkenaan sengaja dirakam."Terdapat tiga bayang yang jelas dalam video berkenaan yang menunjukkan ada cahaya dari arah kamera itu. Ini membuktikan video itu sengaja dirakam dan diketahui individu dalam video berkenaan,"

Ok... aku nak bagi tau korang, ada berapa orang yang korang nampak dalam video durasi 1.47 saat tu, 3 orang kan....? so logik tak kalau bayang-bayang dalam video tu ada 3? logik kan? cerita ni akan jadi tak logik kalau dalam bilik ada 3 orang tapi bayang-bayang ada 4 atau 5, joe bedul boleh pertikai video tu, tapi dalam bilik ada 3 bayang ada 3 maka logik la, anwar satu bayang, eskay satu bayang dan amoi pelacur tu satu bayang, ni kut mana joe bedul nak pusing ni....

Ada pulak tu sorang blogger depa pulak kata ada 2 remote control, kononnya satu untuk tv dan satu untuk kamera, tapi yang bodohnya tu dia suruh pulak kita video tu dari saat 0.29 hingga saat 0.32, cuba korang tengok balik video tu, ada berapa remote yang korang namapak? 1 kan? ok lagi satu kita pun tak tahu itu remote control ke hand phone ke, remote aircond ke, so itu korang sendiri pikir la ekk... bab tulisan thai tu, tak payah jawab la, nanti aku buat video ceramah aku letak tulisan punjabi, so korang boleh kata aku buat video tu kat negara india.

KANTOI: Wan Azizah Kantoi Besar Semalam.

Posted: 05 Apr 2011 07:41 PM PDT

Mana karpal nak letak muka apa bila idea dia di sanggah oleh wan azizah, karpal punya idea untuk ajak seluruh ahli parlimen tak kira pembangkang, bn dan bebas untuk sama-sama menonton video lucah anwar, pada mulanya seluruh ahli parlimen bersetuju hanya menunggu keputusan speaker.

Tapi semalam wan azizah depan wartawan menyanggah permintaan karpal itu, kenapa ? jawapannya simple je, wan azizah sebenarnya malu besar bila betul lelaki yang dalam video tu adalah suaminya.

Kalau korang tengok berita tv3 semalam, terang-terang wan azizah dah kantoi, dia kata dia simpan jam omega anwar, tapi wan azizah lupa, sebenarnya jam omega tu ada pada eskay dan eskay dah serahkan jam tu pada polis sewaktu dia di panggil untuk soal siasat, kat situ je dia dah kantoi...

Korang tengok lah sendiri clip video ni, nampak wan azizah kantoi, tengok minit 25:10 hingga 25:45, wan azizah menggelabah bila ada wartawan mintak dia tunjukan jam tu, dah tau terkantoi, depa cepat-cepat nak habis kan pc tu kononnya nak rush ke parlimen, kalau dah tahu tak ada masa, buat apa nak buat pc, buat la time korang free... apa pun memang dah kantoi dah...


Wan Azizah Kantoi, Tengok Berita tv3 Malam Ni.

Posted: 05 Apr 2011 04:38 AM PDT

Aku di beritahu oleh berberapa rakan wartawan, depa suruh tengok berita tv3 malam ni, depa kata wan azizah terkantoi masa jawab soalan wartawan, aku tak tau apa soalan yang wartawan tu tanya dan apa soalan yang sampai wan azizah kantoi, so korang tengok la, nanti bagi tau aku.
Published with Blogger-droid v1.6.8

sekupangdua

Posted: 06 Apr 2011 11:22 PM PDT

sekupangdua


ORANG LAMA TARIK PERHATIAN PENAMAAN CALON N33 KALAKA

Posted: 06 Apr 2011 07:00 AM PDT

TN HAJI ABDUL WAHAB AZIZ BRSAMA CUCU-CUCUNYA

Di Pejabat Daerah Kabong, Calon BN Tn Haji Abdul Wahab Bin Aziz mencuri tumpuan sekupang, yang kebetulan pernah bersemuka dengan beliau satu hari dulu, Bertanding diatas tiket BN dan sedia maklum Orang lama yang dihormati dalam PBB ini tidak pernah menganggap sebagai Naib Presiden PBB Sarawak sebagai satu tiket untuknya berpeluk tubuh, di penamaan calon yang di hadiri oleh ribuan penyokong BN begitu tenang tanpa sebarang unsur provokasi oleh PKR sepertimana yang terjadi di penamaan calon DUN Krian sebaliknya. Penyokong-penyokong cukup tenang dan mesra sesama mereka seolah satu perayaan besar dimana satu keluarga besar duduk dalam satu majlis. 

Sekupang pernah duduk berbual dengan Tn Haji Abdul Wahab ini bersama kawan-kawan lain, menjangkakan orang lama yang telah 5 kali bertanding dan mencatat rekod kedua tertinggi majoriti dalam PRN Sarawak ini agak sibuk rupanya salah tekaan teman, orangnya ramah dan rasanya semua persoalan dijawab dengan ikhlas malah tidak berpaling muka bila bersembang dengan tetamunya, Dengan senyuman seperti kawan rapat. Kami bersembang. tidak menyembunyikan segala keikhlasan beliau dengan terang berkata...'sudah tiba masanya orang baru menggantikan saya, biarlah ini kali akhir' tersentak juga sekupang dan tanya balik kenapa dia tak terus berkhidmat? Saya dah lama berkhidmat, berilah peluang pada pemimpin generasi baru... lagi pun pelapis sudah ada, biarlah mereka yang bakal meneruskan khidmat sebagai pemimpin. Begitu luhur orang lama ini menjawab tanpa rasa sebarang kerugian sepertimana yang kita tahu banyak pemimpin yang takut kehilangan jawatan, tapi baginya kesinambungan perjuangan perlu di teruskan demi generasi yang akan datang. 
Sembang kami menjadi kaku sekejap bila seakan ada teka teki bila beliau berkata 'pernah satu ketika saya semakin gusar bila rumah saya tidak diziarahi oleh orang kampung' kebiasaannya ada saja orang yang datang ke rumah mengadu pelbagai masalah dan cerita. Baginya amat pelik bila semakin susut yang datang menzaiarahinya di rumah. Rumah saya terbuka 24jam, boleh datang bila-bila, sudah itu tugas saya... tetapi bila semakin jarang yang datang seperti biasa, saya risau. Pernah saya panggil semua jawatankuasa kerana bimbang jika ada pekara yang menyebabkan rakyat sudah tidak mahu ke rumah seperti biasa, Saya bertanya kepada semua kenapa? dikhuatiri jika ada sebarang sebab yang membuatkan mereka tidak datang kerumah sepertimana kebiasaannya. Tapi sebaliknya baru saya faham bila diantara mereka menjawab persoalan tersebut. 'Memang dulu kami datang untuk mengadu pelbagai masalah, tapi sekarang semua YB dah selesaikan, tak kan perkara kecil pun nak mengadu pada YB, biarlah YB jalankan tanggungjawab YB pula, tak kan kami nak menganggu tanpa sebab, YB pun ada tanggungjawab lain lagi' kata nya begitu lega dengan penjelasan mereka, saya pergi cari mereka untuk dapatkan kepastian sebenar...'
Duduk minum dibeberapa kedai kopi disini juga dengan kawan-kawan Saratok dan Kabong juga sekupang juga difahamkan yang YB ni jarang menolak jika diajak minum dikedai-kedai kopi, kadangkala berborak sampai lewat malam kecuali beliau ada urusan yang tak dapat dielakan, Sebagai seorang Menteri Muda juga kalau sesiapa yang tidak perasan beliau memang low profile dan Cool, selamat berjuang Tn Haji Abdul Wahab bin Aziz, sekupang percaya insyallah... kemenangan memang layak untuk YB, melihat kepada suasana penamaan calon, ribuan pengundi BN yang hadir untuk menyokong sudah cukup kuat menyakinkan. 

Pertandingan 3 penjuru di DUN N33 KALAKA. 
1. Tn Haji Abdul Wahab Bin Aziz (BN/PBB) 
2. Ismail bin Hosin (BEBAS)
3. Mohd yahya Abdullah (PKR)
PAS yang mula-mula beriya-iya mahu bertanding membantalkan hasrat bertanding walaupun dikhabarkan telah mengambil borang pencalonan, manakala PKR disaat-saat Akhir hadir dengan lebih kurang 70 penyokongnya semasa pencalonan.           


TAMBI BALIK LA! SEKITAR PENAMAAN CALON DI N34 KRIAN

Posted: 06 Apr 2011 12:06 AM PDT

Saingan 4 penjuru di Dun N 34 Krian
N34 KRIAN - Pertandingan 4 Penjuru! CONFIRM... Tak ada gambar Anuar Ibrahim yang dijunjung oleh penyokong PKR semasa penamaan Calon sebentar tadi, seawal 8 pagi Pejabat Perpustakaan Daerah Saratok dipenuhi oleh penyokong-penyokong Calon-calon yang bertanding,  4 buah kemah yang menempatkan calon yang nak bertanding penuh dengan penyokong kuat kecuali Calon Bebas yang lansung tidak duduk dibawah kemah maupun kelihatan penyokong setianya.Di kawasan penyokong PKR tetiba gamat dengan jerit pekik menyebabkan teman meninggalkan nascafe yang dah pun siap diatas meja kedai kopi yang teman belum sentuh, Kecoh ker? Rupa-rupanya bila teman sampai didapati kelihatan seorang Tambi semenanjung sedang Provokasi penyokong-penyokong PKR dengan pelbagai slogan, dan yang paling menarik ayat 'HIDUP, HIDUP, HIDUP RAKYAT' yang teman tak boleh tahan nak gelak! macam rakyat Sarawak ni mati ker dengan Keamanan yang dikecapi sekarang ni. Teman gelak besar disebabkan sudah tiga minggu di sekitar ni sering merunggut tak jumpa seorang India Pun di saratok, tak kira la di krian maupun Kalaka, jawab sahabat teman orang tempatan ' jangan mimpiler nak jumpa, disini mana ada india!' hehehe hari ni teman jumpa jugak, tapi MISSION masih FAIL, sebab dia bukan orang tempatan tetapi orang semenanjung rupanya, dibawa khas untuk rosak kan pemikiran orang Saratok. 
Pertandingan 4 Penjuru lewat diumumkan kira-kira hampir Pukul 12,10 tengahari apabila ada bantahan, insyallah nanti kita sambung lepas ini di sebabkan seorang tambi semua tergendala dan lewat! disini sekupang letakan gambar-gambar sekitar pencalonan tadi, 4 calon yang bertanding adalah:
1. Datuk Peter Nyaruk ak Penghulu Entri (BN)
2. Banyie ak Beriak (BEBAS)
3. Ali ak Biju (PKR)
4. Liman ak Sujang (SNAP)
Calon Bebas dan Snap merupakan yang bukan mnetap di Saratok tetapi di kuching, sementara BN dan PKR merupakan orang asal yang menetap di Saratok, perhimpunan mula bersurai sekitar jam 12.30 tengahari tadi, bagaimana pun tiada sebarang kejadian yg tak di ingini berlaku. cuma skupang masih tak puas hati masih ada anak-anak yang kehulu kehilir yang memakai baju PKR dan lencana di baju mereka, kalau apa-apa kemalangan terjadi dan kecelakaan menimpa anak-anak ini tak ker mak bapaknya yang banggang! tak pakai akai, tak kan tak tau umur boleh berpolitik 21 tahun laak!!!

 

                                      












Panglima Perang Cyber

Posted: 06 Apr 2011 11:04 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Berita Terkini : Anwar Arah Azizah Cari Jam Omega Sampai Luar Negeri !!!

Posted: 06 Apr 2011 10:40 PM PDT


Oleh Gelagat Anwar : 
Jatuh kasihan pun ada dengan Kak Wan ni. Sejak minggu lalu, ada dua orang mamat PKR Pusat yang diarah pergi ke Hong Kong untuk mencari replika yang 'sejibik' sama dengan jam tangan Omega yang abang Nuar ada. Cemas.
Nak jadi cerita; yang dihantar pun bukan cekap sangat bab jam. Huru hara nak cari jam yang sama.
Masalahnya, jam tersebut adalah special edition yang dipunyai oleh Kerajaan Arab Saudi.Special arrangement. State gifts. Bukannya jual lambak.
Memang susah nak cari design yang betul-betul sama.
Kecemasan Kak Wan dalam wawancara semalam kita boleh faham. Ini soal reputasi keluarga. Tengok air muka Kak Wan pun kita tahu; Omega tu memang tak ada dalam tangan Kak Wan. Kak Wan nak beritahu: budak dia belum balik dari Hong Kong!
Apa options? Antara option yang ada, adalah menulis dan meminta design sama daripada Kerajaan Arab Saudi.
Tapi, Kak Wan tahu bahawa ini boleh jadi backfire. Hubungan Rosmah Mansor dengan Kerajaan Arab Saudi adalah luarbiasa. Kak Wan takut ter'kantoi' dengan Rosmah. Hancur lagi.
Kak Wan dikatakan nak bawa replika ini ke Sarawak. Tak sempat. Masih belum dapat replika yang sama. Usaha dah dibuat. Kak Wan terpaksa akur dengan arahan Anwar; bahawa jam ini akan memenangi beberapa seat Melayu di Sarawak. Malahan, kawasan Beting Maro adalah tempat pertama yang dibuat 'upacara mempersembah jam replika' jam Omega oleh Kak Wan dan Anwar. 16hb – Beting Maro jadi MILIK PAS!!!
Kak Wan perlu diberitahu bahawa setiap jam mahal ada 'serial number'. Ini bukan boleh diengraved sesuka hati. Nampak sangat. Yang lebih penting; Kak Wan pun tak ingat 'serial number' yang ada di belakang jam tersebut. Kalau salah nombor? Kantoi lagi.
Kak Wan masih menunggu 'design' asal. Dalam faks yang terakhir; ada beberapa butik Omega di Hong Kong yang dikatakan dapat membantu. Dua tempat yang dikatakan sedang dihuni oleh dua orang 'ejen' PKR ini adalah seperti berikut:-
1. Emperor Watch & Jewellery (H.K.)
Tsimshatsui

2. OMEGA Boutique Hong Kong Mansion
Causeway Bay

Kak Wan nak buat 'upset' dengan bawa replika Jam. Habis tu yang ada dengan PDRM; siapa punya? Boleh kita bandingkan 'serial number'? – GA

Nota : GA for Blogger Gelagat Anwar


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Kemaskini - Isu Video Seks Anwar : Antara Fantasi Dan Realiti Dari Dua Segi Dengan Dua Dalil Ini !!!

Posted: 06 Apr 2011 08:53 AM PDT


Berikut sedikit pandangan Panglima tentang isu video seks mirip Anwar yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini. Harap dapat tambah lagi di ruang komen jika ada pandangan tambahan atau berbeza dengan apa yang akan ditulis di bawah.

    Shamsidar Tahrin, Ummi Hafilda & Anwar
  1. Jika benar video dihasilkan oleh musuh Anwar : ia satu cara untuk mendedahkan perangai Anwar yang sejak dulu sudah pun timbul cerita perhubungan beliau dengan isteri Azmin Ali iaitu Shamsidar. Terbukti bahawa Anwar mempunyai gosip dengan perempuan sejak dulu lagi dan anda masih boleh lihat video perbualan beliau dengan seorang wanita di youtube dan juga di sini http://anwarx-files.blogspot.com/ . Jika berlaku lagi kali ini, ia tidak menjadi satu perkara yang pelik kerana sudah berlaku sebelum ini. Lelaki yang mempunyai nafsu 'depan dan belakang' digelar biseksual. Ada juga dakwaan anak Shamsidar mirip Anwar. Wallahu A'lam.
  2. Jika video dihasilkan oleh Anwar sendiri : ia kemungkinan untuk menutup cerita kes liwat yang sudah sampai peringkat akhir pendakwaannya. Semua sudah tahu DNA lelaki Y sudah disahkan sama dengan sampel yang diambil dalam penjara oleh pihak polis. Tiga bahan bukti yang ditolak pada mulanya, diterima kembali selepas Hakim mendengar hujah pegawai penyiasat. Selepas semua mengetahui siapakah Mr Y maka ketika itu juga tidak semena-mena video seks ini timbul dengan tiba-tiba. Yang kita pelik sekarang ialah jika benar Anwar tidak menjadi pelakon utama dalam video seks tersebut kenapa beliau tidak mahu 1-Suruhanjaya Diraja ditubuhkan. Begitu juga kenapa tidak ada 2- saman dibuat terhadap Datuk T yang mengaku mendedahkan video tersebut. Imbas kembali kes liwat 1998. Ketika itu Anwar pernah mengarahkan Azmin membuat laporan untuk menutup nama beliau yang sedang didedahkan oleh Ummi Hafilda (link sini) dan Panglima yakin kali ini taktik yang sama digunakan.


Nota : Gambar atas dari kanan : Anwar - Ummi - Shamsidar




Apa komen anda wahai sahabat dan pembaca sekelian ?



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Sah : Pelajar 7 Tahun Dipukul Sampai Mati Adalah Pelajar Di Sekolah Milik PAS Perlis

Posted: 06 Apr 2011 01:56 AM PDT




Artikel berkaitan : Baca Blog ini
http://parangpedang.blogspot.com/2011/04/kematian-saiful-syazani-saiful-sopfidee.html

Wajah asal :



Berita asal : http://www.kosmo.com.my/


Bagi menutup malu PAS memohon maaf di sini

http://www.bernama.com/bernama/


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 06 Apr 2011 11:03 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


PRN Sarawak: Presiden PAS, Hadi Awang HINA IBAN!!!

Posted: 06 Apr 2011 10:16 AM PDT



PISAU.NET

Posted: 06 Apr 2011 09:30 PM PDT

PISAU.NET


Satok: Mengkarung AMK Calon PKR Buntingkan Anak Orang

Posted: 06 Apr 2011 08:43 PM PDT

Sudah aku katakan AMK tarafnya cicak mengkarung mahu mencabar blogger, Ketua AMK Sarawak anak buah kepada Sam Ketot yang terkenal dengan insiden terkencing dalam seluar tidak lama dulu sebenarnya seorang Ustaz.

Oh Ustaz rupanya,tapi seperti biasa Ustaz taraf mengkarung dalam pakatan semuanya tak boleh pakai. Tengok macam isu Adun Selinsing dan Adun Perupok punai yang tak kenal halal haram.Begitulah juga dengan Ahmad Nazib bin Johari, yang akan bertarung dengan calon BN, Datuk Amar Abang Johari.


Ahmad Nazib berlakon dan berlagak alim di Satok kononnya seorang Ustaz,katanya adalah lulusan undang undang syariah dari UM ,tahu hukum hakam halal haram.Tetapi masaalahnya di tibainya anak orang sampai bunting,kemudian melarikan anak orang ke KL dijadikan isteri nombor 2.




Ini saja kualiti Ketua AMK Cicak Mengkarong Sarawak? buntingkan anak orang kemudian bercakap soal agama dan kepimpinan?



Gadis ini dibuntingkan,kemudian dibawak lari bernikah di siam,tetapi apa nak dihairankan semua itu dihalalkan dalam parti sebusuk PKR,eloklah ketua umum tibai jantan betina,ketua AMK Sarawak tibai anak orang sampai bunting.

Download Video Anwar 3gp: Sebarkan



Pisau kata " 1.47 saat video Anwar,buat gerembolan pakatan video VP Vijandran dijaja hingga tubuhkan suruhanjaya siasatan,apa kata video Anwar tak payah suruhanjaya biar rakyat yang tentukan,mohon rakyat buat solat hajat"

Eksklusif:Kak Wan Phobia Dengar Nama Omega

Posted: 06 Apr 2011 05:05 PM PDT



Sebelum ini ketika ditemuramah di rumahnya ,Wan Azizah isteri puaka Anwar Ibrahim gagal menjawab pertanyaan wartawan mengenai kehilangan jam tangan Omega yang dikaitkan dengan perlakuan seks Anuwar dengan pelacur.Sebaliknya beliau marah marah dan melenting.


Kelmarin semasa penamaan calon di SMK semerah padi semasa menunggu penamaan calon beliau sekali lagi gelabah dan terus meninggalkan lokasi sebaik saja mendengar pertanyaan mengenai jam "Omega" yang masih gagal dibuktikan oleh beliau.



Mengapa mengelabah?adakah beliau mengidap sindrome Omegaphobia?Dikhabarkan Kak Wan sedang berusaha mendapatkan jam Omega tiruan yang menyerupai jam tangan Anwar yang hilang semasa berselingkoh bersama China Doll.


Pisau kata " nak jam murah apa susah,pi beli kat lelong.com la, apadahal RM 150 dah boleh dapat Patek Phillip,geng umno ramai pakai hehehe"

Bloggers Sarawak Mengamuk!

Posted: 06 Apr 2011 01:49 PM PDT


Laporan pilihanraya negeri dilaporkan oleh rakan rakan bloggers Sarawak.Ikuti perkembangan terkini daripada mereka:


Ramai lagi rakan rakan bloggers yang Pisau tidak senaraikan yang turut sama turun membuat liputan diseluruh negeri Sarawak. Selamat berjuang.Dedahkan kebobrokan pakatan,jangan dikotori bumi Sarawak dengan politik kotor yang dibawa oleh pakatan haprak .

Pisau kata " ngap sayot"

Sarawak:Ceramah Anwar Meroyan

Posted: 06 Apr 2011 08:00 AM PDT




Pisau kata " pung pang pung pang pung pang ,macam tong kosong, apa yang dia nak sebenarnya?anak orang dia tibai,bini orang dia tibai,anak ikan dia tibai,ayam pun dia tibai,nak apa lagi? tak puas lagi ka?"

Sarawak:Dominic Ng Serang DAP!

Posted: 06 Apr 2011 03:00 AM PDT



Dominic Ng salah seorang pengasas PKR di Sarawak mengumumkan keluar parti ,cakap cakap di markas pakatan ternyata menjadi kenyataan .Nama beliau tidak dicalonkan semula walau pun beliau adalah penyandang DUN Padungan.


Arahan dari pengarah strategik PKR Sarawak untuk mengorek segala cerita Dominic Ng untuk dilondehkan oleh mesin propaganda PKR kerana beliau telah mengumumkan akan bertanding sebagai calon bebas.


Padungan bakal berlaku pertembungan 3 penjuru jika ada calon bebas bertanding selain daripada BN dan DAP.Pertukaran kawasan diantara PKR dan DAP telah mengorbankan Dominic Ng.Di sebalik pertukaran kawasan itu,sudah ada kalangan penyokong Dominic akan melakukan sabotaj terhadap DAP.

Baguslah sekurang kurangnya memudahkan peluang kepada BN untuk merampas kembali DUN Padungan.

Pisau kata " DAP saman dia sampai nak bangkrup"

Sarawak:Calon PAS Baiah Talak 3?

Posted: 06 Apr 2011 12:31 AM PDT

Tuan Guru sedang memberi amanat kepada calon dan wakil calon

Pesuruhjaya PAS Sarawak Hj Adam Ahid bertanding di Sebuyau sedang berbai'ah &
menerima watikah


Puan Noraini Hamzah, calon Muara Tuang sedang berbai'iah dan menerima watikah
di hadapan Presiden

Calon Tanjung Datu


Abang Ady calon Saadong Jaya

Kita semua sedia maklum PAS yang terkenal dengan baiah talak 3 jika calon mereka meninggalkan parti.Isu ini telah didedahkan sejak pilihanraya kecil Bukit Gantang lagi.Kali ini berulang lagi di Sarawak.


Isteri ahli PAS hanyalah taruhan asalkan mereka dapat walaq kepada guru mereka,ketaksuban atas perjuangan yang jumud apa saja mereka sanggup gadaikan.


Pisau kata " bini depa dah jadi macam cikaro mat rempit"

Video Anwar:Rakyat Berhak Tahu

Posted: 05 Apr 2011 11:23 PM PDT


Reaksi Wan Azizah terlalu plastik ,mengapa berhujah mengunakan teks,mana perginya jam Omega Anwar?Apa yang susah sangat nak tunjukkan kepada wartawan sekurang kurangnya jika benar jam tersebut masih ada didalam simpanan rakyat berhak tahu dan menilai.




Download Video Anwar 3gp: Sebarkan




Rakyat berhak mendapatkan kebenaran.Yang hak pasti berdiri,yang batil pasti rebah.Mohon adakan lagi solat hajat agar diberi petunjuk.


Pisau tahu beberapa pemimpin kanan PAS sudah menonton video versi penuh,kesemua mereka bersetuju video yang diambil 4 penjuru pelakunya adalahAnwar.Anda perlu bertanggungjawab kerana mempertahankan Anuwar dan bertanggungjawab membiarkan seorang individu yang punyai masaalah moral diangkat menjadi pemimpin.


Yusmadi budak hingusan Balik Pulau,siapa kamu! kau cicak mengkarung,kerandot Anwar lebih penting daripada rakyat Balik Pulau.Manusia seperti kamu lebih berselera menjilat Anwar daripada membela nasib melayu Pulau Pinang.Nak tahu betapa gay nya Yusmadi :klik sini , sini dan sini.


Pisau kata "ada yang kata Anwar tibai ahmoi tak salah,yang edar video pulak salah,rakyat berhak tahu kebenaran"

Sarawak:Sekitar Penamaan Calon

Posted: 05 Apr 2011 08:34 PM PDT

N9 Padungan, N10 Pending, N11 Batu Lintang.. (BN 1000+ ) di Dewan Bandaraya Kuching Selatan.


Pkr & Dap 400+ di N9, N10, N11.
Rombongan PKR Tupong,50 org sahaja.





Miri:Piasau





N56-BN menang tanpa bertanding kerana calon PKR diistiharkan bangkrup.Datu Seri James Jemut Masing,PRS Menang.

Neutral Daily

Posted: 06 Apr 2011 09:23 PM PDT

Neutral Daily


Pegawai Kastam Ditemui Mati di SPRM

Posted: 06 Apr 2011 07:30 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 April – Kawasan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) di sini menjadi tumpuan rakan-rakan Ahmad Sarbani Mohamed sebaik sahaja mendengar kematian penolong pengarah Kastam itu, yang ditemui mati di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun kebanyakan mereka yang kelihatan terkejut dan sedih melahirkan satu pandangan yang sama – mustahil bagi pegawai Kastam itu (gambar) yang berusia 56 tahun – boleh mengambil keputusan untuk membunuh diri dengan terjun dari bangunan tinggi.

Dengan berpakaian Kastam Diraja Malaysia sejumlah kakitangan agensi itu berhimpun di kawasan hospital sementara menunggu hasil bedah siasat.

Sesetengah pula didapati tidak dapat mengawal perasaan.

Keluarga Ahmad Sarbani pula kelihatan "mengawal" isteri dan lima anaknya, yang diiringi ke bilik menunggu dewan mayat dengan muka mereka ditutup bagi mengelak dirakamkan oleh media.

Saudara-mara juga enggan memberi sebarang komen kepada pemberita yang membanjiri kawasan bilik mayat.

Rakan zaman kanak-kanak Ahmad Sarbani, Ridzuan Mohamad memberitahu The Malaysian Insider, dia tidak percaya apabila dimaklumkan kematian penolong pengarah itu.

"Saya sangat rapat dengan dia dan dia seorang yang rendah diri. Saya merasakan tuduhan SPRM ke atasnya mengarut. Jika benar, tunjukkan bukti.

"Cara mereka menyoal siasat dia tidak adil," katanya.

"Dia hanya dijadikan kambing kerana seseorang," kata Ridzuan,bekas pemberita ini, yang berusia 46 tahun.

Ridzuan juga memberitahu tidak logik Ahmad Sarbani boleh membunuh diri kerana dia sentiasa mempertahankan bahawa dirinya tidak bersalah.

"Malam tadi dia panggil saya dan memberitahu saya bahawa dia sedang disoal siasat oleh SPRM. Dia berkata dia rasa tidak bersalah kerana tidak melakukan apa-apa kesalahan.

"Dia juga berkata dia akan menghantar satu dokumen esok (hari ini), untuk menghantar dokumen," katanya lagi.

Seorang lagi rakannya, Ashaari Isa juga yakin Ahmad Sarbani bukan seorang yang boleh mengambil tindakan membunuh diri.

"Itu yang SPRM mahu berkata, tetapi bagi mereka yang mengenali dia secara peribadi adalah mustahil (boleh membunuh diri)," katanya lagi.

"Personaliti dan tingkah laku dia adalah bukti dia seorang yang kuat beriman," kata ahli perniagaan berusia 57 tahun ini.

Justeru kata Ashaari, dia mahu SPRM menjelaskan mengapa seorang pegawai kanan Kastam sanggup untuk membunuh diri dan mahu ditunjukkan rakaman CCTV kepada umum.

Ashaari, yang memandu dari kampung Ahmad Sarbani di Perak, dengan rasa marah menafikan bunuh diri sebagai punca kematiannya.

"Lelaki dari kampung saya tidak akan membunuh diri, tetapi kami bunuh orang," katanya dengan nada beremosional.

Ahmad Sarbani merupakan sebahagian daripada 62 orang menjadi radar Operasi 3B sejak minggu lalu dan dia mati dipercayai selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini, pagi ini.

Insiden terbaru ini, yang sekali lagi mengejut dan menggemparkan negara, berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock, yang ditemui mati selepas disiasat SPRM di Shah Alam, dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai kastam di seluruh negara.

Sebahagian besar daripada telah dibebaskan sementara menanti siasatan susulan.

Pada satu sidang media di sini tengah hari tadi, Pengarah Siasatan SPRM Datuk Mustafar Ali berkata mangsa ditemui mati di gelanggang badminton kira-kira 10 pagi tadi.

Ahmad Sarbani telah dibebaskan oleh SPRM selepas diikat jamin Sabtu lalu.

Mustafar berkata mayat pegawai itu ditemui di aras bawah, selepas didapati tidak kelihatan di bilik dia diminta menunggu pada pukul 10.15 pagi.

Kata beliau, Ahmad Sarbani datang ke bangunan SPRM kira-kira 8.26 pagi tanpa sebarang temu janji dengan pegawai siasatan.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan pada sidang media itu, SPRM berkata, "antara pukul 10.15 pagi hingga 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur di mana seorang individu telah ditemui meninggal dunia."

"Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani Mohamed, berumur 56 tahun, seorang Penolong Pengarah Kastam," kata kenyataan itu.

SPRM mengesahkan bahawa Ahmad Sarbani adalah antara pegawai kastam yang telah ditahan pada 1 April lalu di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Klang.

"Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan Operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada 2 April, pukul 12.30 tengah hari.

"Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut," kata kenyataan itu lagi.

Katanya, Ahmad Sarbani telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur seorang diri dengan menunggang motosikal dan meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya.

"Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat, maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga pukul 9.30 pagi.

"Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut. Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan," katanya lagi.

Kenyataan itu menambah, lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

"Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan," tambah kenyataan tersebut.

"Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat satu bangunan pejabat ini.

"SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga si mati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak polis untuk mengambil sebarang tindakan," kata kenyataan itu lagi.- TMI

Penjelasan berhubung kematian seorang pegawai Kastam — SPRM

April 06, 2011

6 APRIL — Pada hari ini, 6 April 2011 diantara jam 10.15 pagi hingga jam 10.20 pagi satu kejadian telah berlaku di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan Cochrane, Kuala Lumpur dimana seorang individu telah ditemui meninggal dunia.

Individu yang ditemui meninggal dunia ini dikenal pasti sebagai Ahmad Sarbani bin Mohamed, berumur 56 tahun, seorang Penolong Pengarah Kastam daripada Jabatan Kastam DiRaja Malaysia, Selangor.

SPRM mengesahkan bahawa penama berkenaan adalah diantara pegawai Kastam yang telah ditahan pada 1 April 2011 jam 1.00 tengahari di Pejabat Kastam Pelabuhan Utara, Pelabuhan Kelang. Penama tersebut setelah membantu dalam siasatan yang melibatkan operasi 3B iaitu satu siasatan berkaitan kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009, telah dilepaskan melalui jaminan pada hari Sabtu 2 April 2011 jam 12.30 tengahari. Penama tersebut telah pun meninggalkan pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur selepas dilepaskan melalui jaminan tersebut.

Pada hari ini, Rabu 6 April 2011 jam 8.26 pagi, penama berkenaan telah datang ke Pejabat SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur bersendirian dengan menunggang sebuah motorsikal. Penama ini telah meminta untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat bagi berbincang mengenai kes terhadapnya. Oleh kerana pegawai-pegawai sedang bermesyuarat maka penama berkenaan telah menunggu di lobi pejabat sehingga jam 9.30 pagi.

Penama tersebut kemudian telah diiringi oleh seorang pegawai ke bilik pejabatnya untuk mendapatkan pegawai penyiasat menemui penama tersebut. Pegawai yang mengiringi penama tersebut telah berada bersamanya dalam bilik pejabat pegawai berkenaan.

Pada jam lebih kurang 10.15 pagi, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat. Dalam beberapa minit kemudian, pegawai tersebut telah kembali ke pejabatnya dan mendapati penama berkenaan tiada dalam bilik berkaitan.

Setelah mencari dalam kawasan pejabat, seorang pegawai telah terlihat satu tubuh manusia terlantar di tingkat 1 bangunan pejabat ini.

SPRM telah pun memaklumkan kejadian ini kepada keluarga simati dan pihak pengurusan jabatannya serta menyerahkan perkara ini kepada pihak Polis untuk mengambil sebarang tindakan.

* This is the personal opinion of the writer or publication. The Malaysian Insider does not endorse the view unless specified.

TMI

P/s: Macam-macam..

Misteri jam Omega semakin terlerai

Posted: 06 Apr 2011 05:30 PM PDT

Mahathir Juga Punya Jam OMEGA yang Dipunyai Anwar Itu

Maklumat yang Tulang Besi dapat, Dr. Mahathir juga ada satujam OMEGA yang sama dengan Anwar Ibrahm, yakni, jam OMEGA yang Rahim Thamby Chik dakwa ditinggalkan di tempat video blue Rahim dirakam.

Jam OMEGA tersebut adalah hadiah rasmi dari kepada mantan PM dan TPM sempena Persidangan OIC satu masa dahulu. Jam yang sama diberikan kepada kedua-dua mantan PM (Dr Mahathir) dan TPM (Anwar Ibrahim).

Juga, kita jangan lupa, Rahim Thamby Chik adalah seperti anak angkat kepada Datin Siti Hasmah. Malah, beliau membahasakan Datin Siti Hasmah sebagai "mak". Jadi, tak mustahil beliau boleh keluar masuk kediaman Dr Mahathir dan mengambil jam tersebut.

Walaubagaimanapun, jam tersebut ada di dalam tangan keluarga Anwar dan akan dikeluarkan apabila masanya sesuai kelak.

Tulang Besi

Jam Tangan Pemberian Raja Arab Dicuri Pelacur ?

Mengikut cerita-cerita yang kedengaran mengatakan jam tangan Anwar yang dicuri oleh pelacur dalam video Papa Hebat adalah jam tangan edisi khas yang dihadiahkan oleh Raja Arab Saudi.

Sepertimana yang kita tahu Raja Arab Saudi adalah penjaga dua Kota Suci iaitu Mekah dan Madinah.

Jika benarlah seperti yang dikata, ianya sesuatu yang amat malang bagi umat-umat Islam di muka bumi ini dan amat memalukan bagi negara Malaysia. Ini kerana jam yang dihadiahkan oleh penjaga dua Kota Suci umat Islam telah dicuri oleh seorang pelacur.

Jika Raja Arab mengetahui perkara ini sudah tentu Baginda akan murka. Mana kita semua nak letak muka ni ? Selama ini semua negara Arab memandang tinggi kepada Malaysia. Tiba-tiba terjadi perkara yang mengaibkan begini.

RBF

P/s : Tunjuk aja kak wan..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 06 Apr 2011 09:18 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


FAKTA MENARIK VIDEO WAN AZIZAH

Posted: 06 Apr 2011 09:00 PM PDT

KUPASAN MENARIK TENTANG VIDEO ANWAR

Posted: 06 Apr 2011 07:00 PM PDT

WAN AZIZAH LARI LINTANG PUKANG BILA DENGAR NAMA OMEGA !

Posted: 06 Apr 2011 05:00 PM PDT

SOLAT HAJAT: KALAU DITUNJUKKAN KEBENARAN JANGAN TUDUH TUHAN BERKONSPIRASI PULAK !

Posted: 06 Apr 2011 05:00 AM PDT

VIDEO SEKS : FAKTA WAN AZIZAH SEMAKIN KANTOI !

Posted: 06 Apr 2011 12:00 AM PDT

VIDEO SEKS : ANWAR SEMAKIN PENASARAN !

Posted: 05 Apr 2011 09:10 PM PDT

VIDEO SEKS : 2 VIDEO BUKTI WAN AZIZAH TERKANTOI !

Posted: 05 Apr 2011 07:00 PM PDT

VIDEO SEKS : AMK BUKAN STANDARD KAMI. CABAR ANWAR SAMAN !

Posted: 05 Apr 2011 05:00 PM PDT

NURUL IZAH KENA SAKAT DENGAN RAKYAT.

Posted: 05 Apr 2011 07:30 AM PDT

SAIFUL BERSUMPAH, PAS BERSOLAT HAJAT, AKHIRNYA VIDEO KELUAR !

Posted: 05 Apr 2011 05:00 AM PDT

KONSPIRASI LAGI : GAP JAWAP FAKTA PALSU WAN AZIZAH !

Posted: 05 Apr 2011 12:00 AM PDT

VIDEO SEKS : PAS PENING GARA-GARA HOBI PAK NUAR !

Posted: 04 Apr 2011 10:00 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 06 Apr 2011 09:18 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Anwar Ibrahim: Pakatan Pembulak

Posted: 06 Apr 2011 07:31 PM PDT



11 September 2007, Anwar Ibrahim berjanji bukan main lagi, katanya "Kalau PKR menang bagi saya satu bulan sama-sama dengan DAP dan PAS, bagi saya satu bulan saja saya kasi bersih dan cat seluruh Padang Tembak." Bila dapat perintah, apa yang Guan Eng buat?

Sudah 27 bulan berlalu, janji Anwar Ibrahim hanya satu bulan sebelum menang di Pulau Pinang. Pakatan Pembulak (Pembohong) hanya pandai "tembak" janji sahaja tetapi tidak pandai tunaikan janji. Hari ini Anwar Ibrahim pergi ke Sarawak berjanji dengan manifesto yang cukup manis kepada rakyat Sarawak. Anwar dan Pakatan Pembulak hanya pandai menembak janji, bila perintah mereka akan lupa janji itu. Berhati-hatilah dengan janji Pakatan Pembulak.

Barisan Nasional Akan Menang Mudah di 21 Kerusi

Posted: 06 Apr 2011 07:38 AM PDT

Pilihan raya umum Dewan Undangan Negeri Sarawak kali ke-10 telah bermula dengan penamaan calon pada 6 April 2011. Sejumlah 213 orang calon telah layak bertanding untuk merebut 71 kerusi yang ditawarkan dalam pilihan raya DUN Sarawak. Barisan Nasional telah bertanding di semua 71 kerusi yang ditawarkan.

Pakatan pembangkang tidak bertanding di N38, Jemoreng. Perpecahan dalam pakatan pembangkang nampak jelas bila PKR dilihat cuba mendominasi pembangkang di Sarawak. SNAP dan beberapa calon bebas yang tidak bersetuju dengan cara "penjajahan" PKR telah membuat pilihan untuk meraikan demokrasi dalam pilihan raya umum di Sarawak.

BN dijangka menang mudah di 21 kerusi. Pertandingan sengit membabitkan enam orang calon berlaku di Belaga dan Balai Ringin. Manakala di 27 kawasan DUN lagi membabitkan pertandingan satu lawan satu. Rakyat mulai menolak pembangkang yang hanya menabur janji ketika musim pilihan raya. Pakatan pembangkang hanyalah satu "pakatan pembulak".

Guru Sekolah PAS Pukul Murid Sampai Mati

Posted: 06 Apr 2011 01:49 AM PDT

Cikgu ambil nyawa

Sungguh tidak berperikemanusiaan. Hanya kerana dituduh mencuri wang RM7, arwah adik Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, murid tahun satu sebuah sekolah PAS di Balai Islam MADI, Jejawi , Arau, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, pada 3 April 2011. Guru yang membelasah pelajar terbabit adalah seorang guru PAS.

ZIARAH... guru serta kenalan keluarga mengusung jenazah Saiful di Masjid Ar-Rahman di Jejawi Dalam, Kangar, petang semalam.

Guru serta kenalan keluarga mengusung jenazah Saiful di Masjid Ar-Rahman di Jejawi Dalam, Kangar. "Kejadian ini sesuatu yang amat memeranjatkan setelah lebih 25 tahun mengelola institusi pendidikan milik parti," kata Hashim Jasin (Pesuruhjaya PAS Negeri Perlis) (baca sini). Kenyataan Hashim tersebut mengesahkan sekolah tersebut adalah milik PAS di Balai Islam, MADI, Jejawi.

Tidak cukup dengan hanya meminta maaf, PAS perlu menutup terus sekolah tersebut. Kesalahan membunuh orang bukanlah satu perkara yang kecil, ianya melibatkan nyawa. Bagaimana PAS memilih seorang guru yang ganas untuk mengajar di sekolahnya? Satu suruhanjaya diraja perlu ditubuhkan untuk menyiasat kes ini dengan teliti. Balai Islam tersebut perlu ditutup sementara kes ini belum diselesaikan. Rakyat Perlis perlu bersuara atas kezaliman ini.

Dominique Ng Keluar PKR

Posted: 05 Apr 2011 01:54 AM PDT

PKR telah membunuh rakan sendiri iaitu Dominique Ng di kerusi Padungan. Dominique sama sekali tidak disenaraikan oleh PKR. "Apa harga perpaduan? Harga perpaduan ialah mengorbankan dua penyandang untuk dua calon yang sama sekali tidak ada peluang untuk menang," kata Dominique (baca sini).

Nampaknya kehadiran Anwar Ibrahim telah menghuru harakan perpaduan pembangkang di Sarawak. Protes kepada PKR mulai nampak di beberapa tempat pengundian pada 6 April 2011 bila sambutan yang diberikan semasa penamaan calon amat dingin. Anwar juga nampaknya begitu tertekan bila klip video sex beliau telah menjejaskan sokongan pada pembangkang. DAP turut merasa tempiasnya.

r b f

Posted: 06 Apr 2011 07:59 PM PDT

r b f


Video Dua Beranak Puaka Gelabah Apabila Jam Tangan Ditanya

Posted: 06 Apr 2011 04:31 PM PDT



Lihat pada minit 0.40 dan lihat bagaimana air muka Wan Azizah pada masa itu. Secara tiba-tiba riak wajahnya berubah apabila jam tangan Anwar ditanya.

Walaupun dia dan anak puakanya kelihatan tersenyum, tetapi muka mereka tetap menampakkan mereka berada pada tahap malu dan bengang yang cukup tinggi. Kelam kabut dua beranak puaka tersebut sehingga terpaksa menjerit-jerit.

Lihat juga wajah Karpal Singh disebelah. Sepatah haram pun Karpal tak buka dalam hal jam tangan. Dia hanya memerhatikan dengan senyuman lagak dua beranak tersebut.

Nasib baiklah Khalid Ibrahim ada di situ untuk menyelamatkan keadaan, jika tidak saya dapat rasakan dua beranak puaka itu pasti angkat PUNGGUNG dan cabut seperti video di bawah.

Bila Kena Atas Batang Hidung Orang Lain

Posted: 06 Apr 2011 07:03 AM PDT

Pemimpin DAP dah buka mulut supaya ditubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di Raja bagi menyiasat kematian seorang pegawai kastam di pejabat SPRM WPKL hari ini.
DAP menggesa kerajaan mengadakan satu lagi suruhanjaya diraja bagi menyiasat insiden terbaru – kematian membabitkan kakitangan Kastam pagi tadi – di premis Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng berkata, SPRM juga perlu dirombak semula bagi memastikan sama ada ia benar-benar relevan dalam menjalankan fungsinya mencegah rasuah.

"DAP menyeru agar satu suruhanjaya siasatan diraja ditubuhkan bagi menyiasat kematian Ahmad (Sarbani Mohamed).

Malaysia Insider
Kalau kena atas batang hidung orang lain cepat dia berkokok.

Bila kena atas batang hidung orang-orang mereka, taichi sana-sini tolak penubuhan RCI.

Beranikah Mereka Desak Tubuh Suruhanjaya ?

Posted: 06 Apr 2011 04:45 AM PDT

Teka teki

Adakah juak-juak PAS,PKR & DAP berani buka mulut desak kerajaan tubuh suruhanjaya siasat kematian pegawai kastam yang terjun dari pejabat SPRM sebagaimana kes Teoh Beng Hock dulu ?

Ha...ha...ha...

Sri Tri Buana

Posted: 06 Apr 2011 07:46 PM PDT

Sri Tri Buana


Kematian: Yang di tangisi dan yang dipolitikkan.

Posted: 06 Apr 2011 05:00 PM PDT

Sekitar Penamaan Calon

Posted: 06 Apr 2011 03:38 AM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Posted: 06 Apr 2011 03:34 PM PDT

Kita MESTI Selamatkan Melayu


Wan Azizah Pulak Kantoi... Silap Baca Skrip.., Anwar Marah Sakan

Posted: 05 Apr 2011 10:52 PM PDT

Please click here

Macam Goreng Pisang Panas Video Sex Anwar Ibrahim, Tak Sempat Beli Tadi, Dah Habis...!!

Posted: 04 Apr 2011 05:21 PM PDT



Pagi tadi baru jam 8 pagi semua kedai kat area LG tinggal nie, nak beli Utusan Malaysia dah habis.., macam goreng pisang panas...!

Selalunya kalau pergi kat kedai kedai nie pukul 10 pagi pun boleh dapatkan jugak paper Utusan, tapi hari nie sebab ada cerita meletop pasal vedio sex Anwar Ibrahim, itulah pasal Utusan licin.., kena baca online nampaknya.

Maknernyer, hari nie seluruh negara akan baca kisah nie lepas tu lebih ramai lagi akan cari cari nak surf internet nak tengok video klip yang dah meletop tu. Habislah kali ni Anwar Ibrahim.., betul2 kantoi..!!

Tiada ulasan:

Pengikut