Rabu, 23 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Awekz Bukit Gantang

Posted: 23 Mar 2011 07:07 AM PDT

Awekz Bukit Gantang


PRU SARAWAK

Posted: 22 Mar 2011 09:40 PM PDT



SPR sebentar tadi telah menetapkan Penamaan Calon Pilihanraya Sarawak pada 6 April 2011 manakala Hari Pengundian pada 16 April 2011.

Melayu Oh Melayu...

Posted: 22 Mar 2011 07:03 PM PDT

Sekadar berkongsi nukilan rasa Tun Dr. Mahathir...



1. Saya sedih. Saya amat sedih apabila mendengar seorang orang Melayu yang mendakwa dia kecewa kerana dianya dilahir berbangsa Melayu.

2. Kekecewaannya disebabkan dia tidak dilahir hanya sebagai orang Islam.

3. Sesungguhnya tidak ada manusia yang dilahir tidak berbangsa. Mungkin ada yang tidak bernegara (stateless) tetapi mereka juga mempunyai bangsa, walaupun tidak diiktiraf oleh negara mereka sendiri. Jika dianya daripada kaum pendatang maka dianya akan menjadi bangsa kaum pendatang.

4. Jika dianya dilahir dalam masyarakat Orang Asli sekalipun dia tidak dapat lari daripada menjadi anggota suku kaum berkenaan.

5. Sesuatu bangsa itu dikenali dengan tempat tinggalnya, atau tempat dan negara asalnya, bahasanya dan budayanya. Anutan agama tidak selalunya dikaitkan dengan bangsa.


6. Demikian ada orang Arab yang beragama Kristian, walaupun majoriti beragama Islam. Demikian juga orang Cina ada yang beragama Islam walaupun majoriti beragama Buddha.

7. Justeru itu kelahiran seseorang tetap berbangsa walaupun tidak tetap agamanya. Sebaliknya orang yang dilahirkan kepada keluarga Islam tidak semestinya berbangsa tertentu. Majoriti daripada mereka berbangsa yang berlainan.

8. Walaupun demikian dalam dunia ini terdapat dua bangsa yang bangsanya ditentukan oleh agama Islamnya. Bangsa-bangsa ini ialah bangsa Maldives dan Melayu. Seseorang yang dilahir dalam keluarga Melayu tetap Islam kerana keluarga itu tidak akan berbangsa Melayu jika mereka tidak Islam.

9. Justeru itu berbahagialah seseorang yang dilahir dalam keluarga Melayu kerana dia tetap menjadi penganut agama Islam. Jika dia dilahir kepada keluarga Arab, atau Indonesia, atau Pakistan, belum tentu dia beragama Islam.

10. Sebab itulah seorang Melayu harus bersyukur kerana dilahir berbangsa Melayu. Apabila orang Melayu berasa dia kecewa kerana berbangsa Melayu, maka ini bermakna dia tidak menghargai nasibnya yang baik kerana dia dilahir sebagai orang Islam. Jika tidak kemungkinan besar dia tidak akan terima agama Islam.

11. Kenapakah kita berbangsa-bangsa? Al-Quran menyebut yang kita manusia terdiri daripada berbagai-bagai bangsa. Jika bangsa adalah sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Islam, tentu sekali Tuhan tidak akan menjadikan manusia berbagai bangsa.

12. Yang terbaik daripada manusia bukankah kerana bangsanya tetapi kerana dia bertakwa kepada Allah s.w.t. Yang terbaik atau yang terburuk dikalangan orang Melayu bukanlah kerana bangsanya tetapi kerana dia bertakwa dan mengikuti ajaran Islam atau tidak mengamalkan ajaran Islam. Tidak disebut bahawa yang terbaik ialah orang Islam yang tidak daripada apa-apa bangsa.

13. Justeru itu berbangsa apa pun, Arab atau Ajam, tidak menidak ke-Islamannya. Yang menidak ke-Islaman ialah perbuatan yang bercanggah dengan ajaran Islam.

14. Ini yang harus disoal oleh seorang orang Islam dan bukan menidakkan bangsanya. Lagipun kalau dianya beragama Islam kebaikannya tidak terjamin. Ramai benar orang Islam yang melanggar ajaran Islam dan membuat dosa. Sebaliknya yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, ramai yang menurut ajaran Islam dan mengelak daripada berbuat dosa.

15. Mentaati dan bersetia kepada bangsa Melayu, iaitu bangsa yang hanya Melayu jika dianya Islam, tidak bermakna menolak agama Islam. Sebaliknya kesetiaan dan ketaatan orang Melayu kepada agama Islam lebih terjamin. Walaupun biasa terdengar ada orang Melayu yang tinggalkan agama Islam, tetapi tidak ada bukti yang jelas berkenaan dengan adanya orang ini. Lagipun jika dia meninggalkan agama Islam dia tidak Melayu lagi. 

Awekz:  Bersyukur dilahirkan sebagai Orang Melayu yang beragama Islam...Alhamdulillah...Fikir-fikirkan!!!

anakbukitgantang says

Posted: 23 Mar 2011 03:25 AM PDT

anakbukitgantang says


Atlantis yang tenggelam berada di Nusantara

Posted: 23 Mar 2011 02:38 AM PDT

Saya sambung lagi posting terdahulu yang dibuat secara bersiri. Tujuan saya hanya satu bahawa orang Melayu tahu jatidiri serta sejarah nenek moyang mereka. Ini penting kerana pada bahu orang Melayu Islam terletaknya AMANAT penting untuk membangkitkan Islam dari Timur. Dan atas sebab itulah Nabi Muhammad S.A.W telah memerintahkan para sahabatnya mengIslamkan Raja Raja Melayu pada kurun ke 3 Hijrah iaitu sewaktu baginda maseh hidup lagi.

Kesah pengIslaman Raja Raja Melayu,   itu termaktub dalam kitab Hikayat Si Merah Silu, Kesah Raja Samudra Pasai yang bermimpi mengucapkan  2 kalimah  syahadah beberapa hari sebelum dia benar benar memeluk Islam dengan bantuan pelayar berbangsa Arab seperti yang dicatatkan oleh Tun Sri Lanang di Sejarah-Melayu

Atlantis dan Teori Out Of Nusantara (Out Of Sundaland)

Hari ini yang tinggal dari Sundaland benua ajaib yang memegang peradaban pertama dunia hanyalah kepingan plat tectonic benua yang dipanggil plat Sunda. Di atas plat Sunda ini diapungkan beberapa pulau yang dulunya tenggelam akibat Banjir Besar di zaman Nabi Nuh. Pulau pulau itu adalah Semenanjung Tanah Melayu, Pulau Sumatera, Jawa, Singapura,Bali,Sulawesi, Maluku, Borneo, Filipina dan Papua New Guinea.

Kajian geologi, genetik, arkeologi, linguistik menunjukkan manusia yang beroeradaban tinggi bermigrasi keluar dari Sundaland atau Nusantara

Keberadaan Peradaban di Sundaland, dikemukakan Profesor Aryso Santos dari Brasil, melalui bukunya Atlantis, The Lost Continent Finally Found, The Definitive Localization of Plato's Lost Civilization (2005). Di dalam bukunya itu, Profesor Santos menyatakan, Sundaland adalah benua Atlantis, yang disebut-sebut Plato di dalam tulisannya Timeus dan Critias.

Sebelumnya pada tahun 1998, Oppenheimer menerbitkan buku berjudul,"Eden in the East : The Drowned Continent of Southeast Asia". Secara singkat, buku ini mengajukan thesis bahwa Sundaland pernah menjadi suatu kawasan berbudaya tinggi, tetapi kemudian tenggelam, dan para penghuninya migrasi  ke tempat lain (out of Sundaland), yang pada akhirnya menurunkan ras-ras baru di bumi.

Hipotesis ini ia bangun berdasarkan penelitian atas geologi, arkeologi, genetika, linguistk, dan folklore atau mitologi. Berdasarkan geologi, Oppenheimer mencatat bahwa telah terjadi kenaikan permukaan laut dengan menyurutnya Zaman Ais terakhir. Laut naik setinggi 500 kaki pada periode 14.000-7.000 tahun yang lalu dan telah menenggelamkan Sundaland. Arkeologi membuktikan bahwa Sundaland mempunyai kebudayaan yang tinggi sebelum banjir terjadi. Kenaikan permukaan laut ini telah menyebabkan manusia penghuni Sundaland menyebar ke mana-mana mencari daerah yang tinggi.


Gambaran Atlantis

Sokongan bagi hipotesis Oppenheimer (1998), datang dari sekelompok peneliti arkeogenetika yang sebahagian merupakan rakan sejawat Oppenheimer. Kelompok penyelidik dari University of Oxford dan University of Leeds ini mengumumkan hasil peneltiannya, melalui jurnal berjudul "Molecular Biology and Evolution" edisi Mac dan Mei 2008, yakni pada makalah berjudul "Climate Change and Postglacial Human Dispersals in Southeast Asia" (Soares et al., 2008) dan "New DNA Evidence Overturns Population Migration Theory in Island Southeast Asia" (Richards et al., 2008).

Menurut Richards et al. (2008) berdasarkan penelitian DNA menentang teori konvensional saat ini bahwa penduduk Asia Tenggara (Filipina, Indonesia, dan Malaysia) datang dari Taiwan 4000 (Neolithikum) tahun yang lalu. Pasukan Penyelidik  menunjukkan apa yang terjadi adalah sebaliknya, bahwa penduduk Taiwan berasal dari penduduk Sundaland, yang bermigrasi akibat Banjir Besar di Sundaland.

Ciri garis-garis DNA menunjukkan penyebaran populasi pada saat yang bersamaan dengan naiknya permukaan laut di wilayah ini, dan juga menunjukkan migrasi ke Taiwan, ke timur (New Guinea dan Pasifik), dan ke barat (daratan utama Asia Tenggara), terjadi dalam masa sekitar 10.000 tahun yang lalu.

Sementara itu Soares et al. (2008) menunjukkan bahwa haplogroup E, yang merupakan komponen penting dalam keanekaragaman mtDNA (DNA mitokondria), secara dramatik tiba-tiba menyebar ke seluruh pulau-pulau Asia Tenggara pada periode sekitar awal Holosen, pada saat yang bersamaan dengan tenggelamnya Sundaland menjadi laut-laut Jawa, Melaka, dan sekitarnya.

Lalu komponen ini mencapai Taiwan dan Oceania, pada sekitar 8.000 tahun yang lalu. Ini membuktikan bahwa global warming dan sea-level rises pada ujung Zaman Es 14.000–7.000 tahun yang lalu, sebagai penggerak utama human diversity di wilayah ini (Sumber : mail-archive).


Orang Melayu sudah mempunyai peradaban tinggi 9000 tahun dulu 

Kemunculan buku Eden In The East karya Prof. Dr. Stephen Oppenheimer, seorang ahli genetika & struktur DNA manusia dari Oxford University, Inggeris membuktikan keistimewaan bangsa Melayu yang merangkumi semua ras ras Melayu di Nusantara ini. Oppenheimer Theory yang dengan tegas menyatakan bahwa nenek moyang dari induk peradaban manusia modern (Mesir, Mediterania dan Mesopotamia) adalah berasal dari Tanah Melayu yang sering disebut dengan Sundaland.!



Eden In The East mendasarkan kesimpulannya kepada penelitian yang dilakukan selama puluhan tahun. Dokter ahli genetik dengan struktur DNA manusia tersebut melakukan riset struktur DNA manusia sejak manusia modern ada selama ribuan tahun yang lalu hingga saat ini. Guru Besar dari Oxford University ini menguasai filosofi pendekatan dasar yang digunakan disiplin keilmuan kedoktoran, geologi, linguistik, antropologi, arkeologi, linguistik, folklore.

Lebih lanjut, Prof. Dr. Stephen Oppenhenheimer yang menjadi peneliti ahli sekaligus penulis tetap Oxford Science Review tersebut dan juga telah menulis The Origin Of The British (Asal Mula Nenek Moyang Orang-Orang Inggris) menegaskan bahwa orang-orang Polinesia (penghuni Benua Amerika) bukan berasal dari Cina sebagaimana yang terpampang dalam setiap teks sejarah buku pelajaran, melainkan dari orang-orang yang datang dari dataran yang hilang dari pulau-pulau di Asia Tenggara. Penyebaran kebudayaan dan peradaban tersebut disebabkan "banjir besar" yang melanda permukaan bumi pada 30.000 tahun yang lalu. Hal tersebut diperkuat oleh catatan-catatan cerita masyarakat Asia Tenggara yang banyak sekali tersimpan di museum purbakala mengenai banjir besar di periode tersebut.

Tidak berhenti sampai di situ, Oppenheimer yang teori nya didukung oleh scientist dari Oxford University dan Leeds University tersebut mengatakan bahwa budi daya bercocok tanam /penanaman padi pertama kali bukan berasal dari Cina atau India melainkan penduduk di Semenanjung Tanah Malayu pada 9000 tahun yang lalu. Teori penyebaran budaya dan peradaban dunia yang berasal dari Tanah Melayu tersebut bahkan dikuatkan oleh research tahunan yang dilakukan Dr. Joanna Nichols yang berakhir pada kesimpulan besar, bahwa arus migrasi besar-besaran dunia berasal dari masyarakat Semenanjung Melayu menuju Cina selanjutnya menyebar ke tempat lain bukan sebaliknya sebagaimana teori yang menyebutkan bahwa nenek moyang Asia Tenggara berasal dari Cina.

Temuan tersebut memperkuat buku lain yang telah muncul sebelumnya Atlantis, The Lost Contiennt Finally Found karya Prof. Arysio Santos dengan sejumlah argumentasi ilmiah yang juga melakukan pendekatan dari berbagai disiplin ilmu. Baik Prof. Arysio Santos dan Prof. Dr.Stephen Oppenheimer memperlihatkan dengan jelas bagaimana sebuah pendekatan multi disiplin sangat penting digunakan untuk merekontruksi sebuah missing link yang hilang dalam sejarah peradaban manusia modern.

Team ekspedisi Berekofen dan Hans Berekofen, selama lebih dari 15 tahun terakhir telah menyusuri Semenanjung Melayu (Indonesia, Malaysia dan Singapura) untuk mengumpulkan bukti-bukti lapangan yang menunjukkan bahwa pusat peradaban dunia terkubur di bawah puluhan meter permukaan tanah Semenanjung Melayu http://atlantissunda.wordpress.com/2010/10/20/diskusi-%E2%80%9Catlantis-sunda-land%E2%80%9D-dan-%E2%80%9Ceden-in-the-east%E2%80%9D-di-gedung-lipi-28-oktober-2010/.


Sebagai satu bangsa besar satu masa dulu, orang Melayu/Bani Jawi perlu berjiwa besar  dan memberi respons positif  dan proaktif  yang akan berpengaruhi sebahagian besar kehidupan di dunia ini.


















The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 23 Mar 2011 03:25 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Di mana anda ketika itu?

Posted: 22 Mar 2011 05:26 PM PDT


Orang Amerika ada satu tabiat yang menarik. Mereka suka bertanya dimanakah anda semasa sesuatu kejadian utama sedang berlaku.

Contohnya, dimanakah anda ketika John F Kennedy ditembak Dealey Plaza, Dallas, Texas pada pukul 12:30 tengahhari pada hari Jumaat November 22, 1963?

Atau dimanakah anda ketika John Lennon ditembak di The Dakota, New York pada Disember 8hb, tahun 1980?

Apakah anda sedang lakukan ketika Apolla 11 mendarat di bulan pada July 20, 1969?

Ianya seolah-olah satu mistik buat orang Amerika untuk menghubung kaitkan diri mereka dengan kejadian-kejadian penting sebegini.

Sekarang satu persoalan besar di Malaysia tetapi tidak mistik untuk mencari siapa sebenarnya orang dalam video seks.

Di manakah anda pada tarikh 21 Februari dari pukul 10.23 hingga 10.45 malam?

Anwar kata dia sedang main Twitter, kononnya. Bukanlah dia.

Ini bermakna dia tuduh orang lain si buncit itu.

SMS kata bukan Dato Thajudeeen Wahab sebagai Dato T ataupun yang hilang jam Omega. Dia berada di Yemen membantu pelajar-pelajar yang berhadapan dengan negara tidak aman ketika itu.

Husin tidak twitter atau pun blogging masa itu tetapi tidor di rumah. Ana tunggu video tersebar luas kelak.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 23 Mar 2011 03:24 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


HAJI HADI MEMBUKTIKAN PAKATAN RAKYAT = PAKATAN MAKSIAT

Posted: 23 Mar 2011 01:05 AM PDT

 
Telah aku katakan sebelum ini dalam posting lalu, PAS mesti tak kesah punyalah apa saja maksiat yang Anwar buat.


Baik dia meliwat, menyontot, menyundal, menyondol, menyonyot dan menembak dalam mana-mana lubang sekalipun ... PAS confirmed tak kesah punya !

Mahunya depa nak kesah pasai skandal Anwar??... PRU13 dah dekat sangat, depa dok nampak & dok aim nak jadi menteri itu, menteri ini , jawatan itu, jawatan ini ... saat-saat genting macam ni, mana buleh lawan tokey ... yer tak??? ...

Berbeda dengan perjuangan PAS zaman dahulu yang menidakkan langsung setiap maksiat, kini PAS dah tumpang kedua-dua kakinya di dalam lubuk maksiat dan telah bersama-sama merenangi lubuk maksiat itu dengan PKR dan DAP laknatullah !

Memetik kata-kata Hadi Awang dalam mempertahankan Anwar dalam kes video sex dengan pelacur China;
"Islam mewajibkan 4 orang saksi yang adil bermaruah untuk dikemukakan.

Kita perlu perlu meneliti gambar dan peralatan dan individu yang membawa bukti itu sama ada ia mempunyai sifat jahat dan bohong.

Sekiranya wujud, ia tak layak untuk dijadikan maklumat yang betul,"

Hadi juga berkata, sebarang tuduhan yang melibatkan maruah dan moral seseorang itu perlu ditolak sekiranya wujud kekeliruan, apatah lagi sekiranya berita itu datangnya dari orang yang diragui kebenaran percakapannya.

Hadi menuntut rakyat Malaysia untuk menolak taktik kotor dan usaha pihak tertentu yang menyebarkan FITNAH untuk menjatuhkan lawan politik mereka.


Hadi juga berkata ;

"Yang akan menentukan siapa yang perlu bersumpah ditentukan oleh mahkamah, bukannya media,"

Nampak tak percanggahan kata-kata Hadi di atas , demi mempertahankan Anwar ???

1. Hadi berkata, Islam mewajibkan 4 orang saksi yang adil bermaruah untuk dikemukakan.

tapi dalam majlis yang sama ... apa hal pulak dengan ayat bawah ni ? sila fahami :

2. Hadi menuntut rakyat Malaysia untuk menolak taktik kotor dan usaha pihak tertentu yang menyebarkan FITNAH untuk menjatuhkan lawan politik mereka.
CUBA LIHAT DENGAN JELAS ... dalam hal ini, Hadi telah bermaksud untuk menuduh UMNO (yakni pihak lawan kepada politik Anwar) sebagai telah memFITNAH.

Padahal , Haji Hadi ada tak 4 saksi yang adil bermaruah boleh Hadi bawakan untuk mengatakan BAHAWA VIDEO SEX TERSEBUT UMNO/BN YANG TELAH MENJADI DALANGNYA ???????????????????????

... Memang Kepala But*h betoi la Hadi ni !! ...

Hang main-main sungguh nooo dengan hukum agama !...


Hang putaq hukum , hang amik sekerat-sekerat untuk kegunaan puak-puak hang, dan yang sekerat lagi hang tinggalkan sebab ianya bukan kepentingan untuk puak hang !! ..... Tak guna betoi ! khiaqqq tuihhhhhhh !.........

Untuk kepentingan puak-puak hang, hang kononnya gunakan pendekatan hukum Islam sebagai alasan untuk membela mereka , tapi untuk tibai UMNO pulak , hang tuduh ikut suka , ikut sedap hati mak sepupu tok menakan hang aja nooo !!? ... 

Hang kata UMNO MEMFITNAH la, BUAT KONSPIRASI la, MEREKACIPTA la, PEMBUNUHAN KAREKTOR la ...


Macam-macam hang tuduh UMNO/BN selama ni, TANPA SEKALI PUN HANG BAWAK BUKTI SERTA 4 ORANG SAKSI ADIL & BERMARUAH (hang sendiri yang sebut,kan?) UNTUK MENGESAHKAN BAHAWA ITU ADALAH HASIL KERJA FITNAH UMNO/BN ! ...


Selama ni hang dok main tuduhhhh aja ! .... Pasaipa hang tak guna hukum Islam pulak waktu menuduh UMNO ni ?!  ... aaaa! Ni saya ada bawak saksi dan bukti kukuh menunjukkan bahawa video seks tu dilakukan oleh bebudak UMNO, balaci-balaci UMNO ... ni dia bukti-bukti dan saksi-saksinya (ada 4 orang) yang ADIL & BERMARUAH boleh membuktikannya ! ....


ADA PERNAH LU BUAT MACAM NI HADI OIII ??? ........... MEMANG SIALAN LU PAK AJI !


AloQStaQ
23 March 2011
4:05 Ptg

DNA LELAKI 'Y' & ANWAR TAK SEPADAN ??? - Aiyaaa !!! Apa Yang Blogger UMNO Akan Lakukan Selepas Nieee ???

Posted: 22 Mar 2011 08:11 PM PDT


Alhamdulillah Syukur Kepada hadrat Ilahi, KEBENARAN kian hampir terserlah !!... Jutaan Terima Kasih kepada semua rakyat Malaysia yang tak henti-henti berdoa saban hari, saban masa untuk dipertontonkan KEBENARAN dalam kes liwat Saiful Bukhari oleh LELAKI Y.

Terima kasih juga yang tidak terhingga juga kepada seluruh ahli-ahli PAS yang sebelom ini telah banyak kali membuat majlis SOLAT HAJAT memohon petunjuk Allah dalam memberikan kebenaran kes liwat ini.

Sehinggakan ada penganjurannya secara besar-besaran di serata tempat sejurus pada awal kes liwat tersebut dilaporkan kepada polis oleh Saiful Bukhari Azlan (Jun 2008) dulu.

Hari ini, KEBENARAN itu telah mula terserlah ... aku memetik siaran artikel dari laman blog Big Dog pagi ini, Mahkamah membuat keputusan seperti berikut :
"The court allowed that any sample obtained from the D9 lock-up which was produced during the trial as the arrest (warrant of arrest issued) and detention of former-abuse-of-power-convict Anwar "Mat King Leather" Ibrahim is legal and according to procedure.

After the appeal by DPP Solicitor General Dato' Mohd. Yusof Zainal Abidin, Justice Zabidin also reversed all decision that were made during 'Trial-within-trial', which include the sample of his blood. Zabidin has earlier ruled that DNA samples from three key evidence – a towel, mineral water bottle and toothbrush – were inadmissible as they were unfairly obtained."
-BigDogDotCom.
Jadi, DNA yang kita dok suruh Anwar beri secara sukarela tu, tak perlulah Anwar nak susah-susah lagi membelit di sana sini.
Hakim dah membuat keputusan pagi ini untuk membolehkan pihak Pendakwaan menggunapakai 3 bahan bukti (botol air mineral, tuala & berus gigi) menghasilkan sample DNA Anwar yang telah diambil sewaktu Anwar dilokap 2008. 

Syukur ! ......... Sama-samalah kita mengetahui KEBENARANnya ... tak lama dahhhh !

>>> Siapakah LELAKI 'Y' itu? (tuan punya sperma dalam dubur Saiful Bukhari) ... ??

>>> Adakah Sepadan Atau Tidak Sepadan dengan DNA Anwar (dari 3 bahan bukti yang diperolehi dari Lokap) ???
  • Kalaulah DNA TERSEBUT TIDAK SEPADAN DENGAN LELAKI Y ... Aku akan mohon AMPUN dan MAAF SECARA TERBUKA kepada Datuk Seri "Anugerah Tohan" Anwar Bin Ibrahim. Secara ikhlasnya .... :-)
  • TAPI AWAS !!! ... Kalau DNA TERSEBUT ADALAH SEPADAN DENGAN LELAKI Y ... Kita semua perlu sedar bahawa Allah sudah tunjukkan KEBENARAN SEBENAR Anwar itu adalah PELIWAT ... PELIWAT !! dan MEMANG PELIWAT TEGAR !!
Dengan itu, segeralah kita membanteras Anwar Anugerah Tohan ni dari kancah politik tanahair Malaysia, semoga ianya tidak akan lagi menjahanamkan masadepan negara kita yang tercinta.

DNA LELAKI Y & ANWAR TAK SEPADAN ??? ...

hehehe ... Ia amatlah MUSTAHIL brooo !


AloQStaQ
23 March 2011
11:11 Pagi

#seratah#

Posted: 23 Mar 2011 03:15 AM PDT

#seratah#


MELAYU PERLU SEDAR

Posted: 22 Mar 2011 09:02 PM PDT

Deklarasi Setapak' - 29 Julai 1967 Jamuan Makan Malam
Tahunan Pertama DAP.


Perwakilan DAP secara asasnya bersetuju.



DAP berpegang kuat kapada ideologio satu negara Malaysia yang bebas, demokratik dan berfahaman sosialis, berdasarkan prinsip-prinsip keadilan kaum serta kesaksamaan sosial ekonomi berasaskan institusi demokrasi berperlimen.


DAP menerima pengunaan bahasa Melayu dan mengakui statusnya sebagai bahasa rasmi tetapi turut menekankan kebebasan pengunaan bahasa lain dalam masyarakat, ia mendesak agar bahasa Cina, Tamil dan Inggeris turut diberi peranan dalam pentadbiran, pendidikan, dan media massa.



DAP memperjuangkan persamaan hak dan mengkritik pengeksplotasian keatas tenaga manusia berdasarkan kaum, ekonomi, sosial, dan kawasan bandar dengan luar bandar.


Sahingga hari ini DAP masih berpegang kapada Deklarasi Setapak 1967.


Hari ini ahli DAP dan Keadilan menguasai didalam Majlis Peguam Malaysia, yang pertikaikan perlembagaan Persekutuan.


* KEDUDUKAN ISTIMEWA RAJA-RAJA
* KEDUDUKAN ORANG MELAYU
* KEDUDUKAN AGAMA ISLAM.


PKR KEDAH DENGAN KERJASAMA Institute For Democracy & Economic Affairs ( IDEAS) & Frederic Naumann Foundation. Mengadakan penerangan mengenai Undang-undang pada Julai 2010.


* Keritikan Terhadap Perlembagaan Persekutuan & Didakwa tidak sesuai digunakan pada masa kini.


* Tidak Keseragaman Antara Kerjaan Persekutuan & Negeri


* Gesaan Guna Hak Sebagai Rakyat Untuk Pinda Perlembagaan.




Dalam pakatan Pembangkang PAS banyak pekara tertingal dalam pakatan tersebut diantara DAP dan PKR, dalam hal ini seharusnya orang melayu terutama dari Pas mesti memikirkan kedudukan orang melayu masa kini dan akan datang, adakah Melayu masih mampu menerajui negara ini seandainya orang Melayu berpecah belah.

bumiyang

Posted: 23 Mar 2011 03:15 AM PDT

bumiyang


Tidak Konsisten - Bukti Karpal Memang Dah Nyanyuk Ataupun Sememangnya Berat Sebelah!!!

Posted: 22 Mar 2011 06:00 PM PDT

Cekalnya Mereka...

Posted: 21 Mar 2011 07:45 PM PDT

SENJALIZA

Posted: 23 Mar 2011 03:11 AM PDT

SENJALIZA


MORAL WATAK YANG "BUNCIT PERUT" ITU YANG UTAMA.

Posted: 23 Mar 2011 03:10 AM PDT

IKAN BESAR DAH MAKAN PANCING!. BERSEDIALAH UNTUK DILAPAH.
"Pembohong punya manusia.. Bala dah turun"

Kalo tak buka baju memang sukar dilihat samada buncit sedikit atau tidak.  Bagaimanapun, soal buncit atau tidak bukan persoalan pokok. Soalnya ialah MORAL PELAKU AGEDAN DALAM VIDEO XXX itu.

Ok Dato T sudah dikenalpasti. Kita boleh tanya Dato T: sejak bila si Buncit Perut itu buat kerja jahanam ini? "Nyanyat" kernana ramai yang percaya dia "umat pilihan" (yang palsu).

Dalam hal ini siapa pasang wayar dan CCTV itu isu lain. Siapa yang KERJANYA TIDAK BERMORAL DAN "berenang di Laut CINA Selatan" itu bermoral terlalu buruk dan keji. Nak ajak pula orang ramai untuk menipu, membohong dan yang sewaktu dengannya.

Sudah lama diarah BERTAUBAT tak juga TAUBAT TAUBAT...na'ujubillah!

Sahabat-Gunung

Posted: 23 Mar 2011 01:34 AM PDT

Sahabat-Gunung


GEMPAR: Filem Seks 'Lelaki Y': RTC Desak Suruhanjaya Di Raja

Posted: 23 Mar 2011 01:21 AM PDT

RTC desak kerajaan tubuhkan Suruhanjaya Diraja Berkaitan isu video DSAI. RTC cadangkan ia dianggotai pemimpin utama PR - Wan Azizah, Hadi, Kit Siang, NGO dan Media untuk menyiasat kesahihan video tersebut
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Merekalah Datuk T

Posted: 23 Mar 2011 01:14 AM PDT

Sekarang Datuk Rahim Tamby Chik sedang mengadakan sidang media mengenai video Lucah Anwar...

Datuk T maksudnya Datuk Trio- iaitu Datuk Rahim Tamby Chik, Datuk SK dan Datuk Shuib...

Bagaimana kesudahan filem ini...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Datuk T - Datuk TRIO

Posted: 23 Mar 2011 01:08 AM PDT

Rahim Tamby Chik, akhirnya akui dia salah seorang Datuk T yang sedang dicari...

RTC sedang adakan sidang media di Impiana Hotel, KL

Berita Selanjutnya Selepas Ini.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Afifa Semakin Dekat Dengan Persoalan Siapa Bapanya Yang Sebenar?

Posted: 22 Mar 2011 10:30 PM PDT

KUALA LUMPUR, 23 Mac – Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan permohonan pendakwaan untuk menerima tiga barang kes; botol air mineral, sebatang berus gigi dan sehelai tuala Good Morning, tetapi menolak permohonan kedua untuk memaksa Datuk Seri Anwar Ibrahim menyediakan sampel DNAnya bagi perbandingan.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membuat keputusan itu apabila beliau pada keputusan awalnya selepas perbicaraan-dalam-perbicaraan, mahkamah tidak mempunyai testimoni pegawai siasatan (IO) Supt Judy Blacious Pereira dan pegawai penangkapan Supt Ahmad Taufik Abdullah yang mengesahkan bahawa tangkapan itu pada 16 Julai, 2008 adalah sah.

"Saya memutuskan untuk mengecualikan barang kes itu oleh kerana pendakwaan tidak dapat mengemukakannya pada masa itu (perbicaraan-dalam-perbicaraan) dan oleh kerana permohonan ini dibuat setelah keterangan IO menyokong pendakwaan, kini bersetuju dengan keterangan mereka bahawa tangkapan terhadap tertuduh adalah sah," kata Mohamad Zabidin. – UMNO-Online

Takbir ! Takbir! Takbir! – inilah permainan sebenar yang dirancang Anwar sekian lama, kini semakin menemui jalan buntu. Kepuasan yang dinikmatinya tidak lama.

Kini dia terus diasak sehingga ke sudut sukar. Tiada lagi bantuan hayat boleh membebaskan Anwar melainkan kuasa Allah.

Yea !!! Anwar `Anugerah Tuhan'. Tetapi jangan lupa, kita semua juga adalah `Anugerah Tuhan'....

Persoalannya kini, selepas Saiful hampir menemui jalan kebenaran dan keadilan, seorang lagi insan kerdil juga bakal menemui kebenaran, siapa bapa kandungnya yang sebenar.

Hakikatnya, aku tak mahu membabitkan Afifa dalam kemelut DNA Anwar Ibrahim nie, namun sedikit sebanyak, pendedahan demi pendedahan yang dibuat Ummi Hafilda Ali, perlu juga disiasat dan diberi keadilan yang sewajarnya….

Anwar kini semakin ketaq lutut….

Misi Ke Jepun Bukti Keikhlasan Rakyat Malaysia Bantu Rakan

Posted: 22 Mar 2011 09:37 PM PDT

Gambar Hiasan: Misi Ke Jepun Bukti Keikhlasan Rakyat Malaysia Bantu Rakan

Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan misi bantuan kemanusiaan ke Jepun sebagai tanda penghargaan terhadap hubungan dua hala yang terjalin sejak sekian lama antara Malaysia dan Jepun.

Perdana Menteri berkata, misi bantuan itu juga adalah satu manifestasi keikhlasan dan kesanggupan rakyat di negara ini membantu rakyat Jepun yang sedang menghadapi kesengsaraan berikutan bencana gempa bumi dan tsunami yang melanda negara itu dua minggu lepas.

"Jepun sebagai sebuah negara yang akrab persahabatannya dengan Malaysia yang telah banyak membantu dalam pembangunan ekonomi Malaysia sejak dulu lagi, maka adalah amat wajar dan tepat sekali kita melakukan apa saja yang mampu untuk membantu mereka dalam saat-saat yang begini mencabar yang sedang dihadapi oleh rakyat Jepun.

"Saya yakin dan percaya bahawa bantuan ini akan dapat sikit sebanyak meringankan beban rakyat Jepun, dan lebih daripada itu, menguatkan semangat mereka untuk pulih daripada keadaan ini kerana mereka akan menyedari bahawa dunia menyokong mereka dalam apa saja yang dilakukan oleh negara-negara seperti Malaysia ini," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan bantuan gempa bumi/tsunami Jepun di Pejabat Putera 1Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata Malaysia juga bersedia untuk memberikan bantuan tambahan sekiranya diminta berbuat demikian oleh rakyat di Jepun.

Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-10

Posted: 22 Mar 2011 09:31 PM PDT



Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan pilihan raya negeri Sarawak yang ke-10 diadakan pada 16 April, manakala penamaan calon ditetapkan pada 6 April.

Habislah Anwar

Posted: 22 Mar 2011 07:05 PM PDT


Terkini dari Mahkamah Tinggi: Mahkamah Tinggi KL hari ini menerima semula 3 bahan bukti dalam kes liwat melibatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim...

Eerrmmm.... Kalau macam tu, menggigil baliklah Anwar selepas nie.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Siapa Akan di Kambing Hitamkan Pak Syeikh?

Posted: 22 Mar 2011 05:00 PM PDT

Hari nie hari panas kepada Anwar .... sahabat aku si GAP kata, DNA ini maksudnya Dilemma Nuar Azizah .... Mungkin benar, jikalah Nuar terbukti membalun Saiful, apa perasaan si Jijah, bagaimana pula anak angkat yang kini sedang dijaga Azmin ... Kes itu masih belum selesai lagi tu.....

Bila video yang kononnya melibatkan dia sebagai pelakon utama, dia sanggup nafi dan membuat laporan polis sendiri, bagaimana dengan kenyataan-kenyataan pedas Ummi Hafilda selama ini yang mengatakan berbagai-bagai tuduhan dan dakwaan terhadap beliau, apa tindakannya?

Tidak ada satu laporan polis pun dibuat samaada oleh Anwar sendiri ataupun juak-juaknya yang menjilatnya ....

Kalau benar dia tidak bersalah, apalagi samanlah Ummi, buatlah laporan pada pihak berkuasa bahawa dia difitnah dengan tujuan untuk menghapuskan karier politiknya ...

Ini bila tentang video lucah Lelaki Y dengan seorang perempuan Cina tu, cepat-cepat dia nafi, adakah dia dah tengok video tu? Adakah Nik Nazmi dah tengok, macammana tahu pelakonnya buncit ..... Dan dia sendiri plak boleh buat laporan polis terhadap satu video yang belum pasti melibatkan dirinya.....

Anwar pastinya akan mencari seekor lagi kambing hitam hari nie, untuk terus menyelamatkan dirinya dari tuduhan meliwat.... Siapa `kambing hitam' tersebut?

GEMPA BUMI LANDA PANTAI TIMUR HONSHU DI JEPUN

Posted: 22 Mar 2011 12:10 PM PDT

Gempa bumi kuat dengan magnitud 6.0 pada skala Richter berlaku berhampiran pantai timur Honshu, Jepun pada 9.50 malam ini.

Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia, gempa itu dicatatkan pada
173km timur laut Tokyo dan 4,090km timur laut Kudat, Sabah.

Bagaimanapun, gempa bumi itu tidak membawa ancaman tsunami.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Japan site still leaks radiation, source unclear-IAEA

Posted: 22 Mar 2011 12:09 PM PDT

VIENNA, March 22 (Reuters) - Radiation is continuing to be emitted from Japan's disaster-hit nuclear site but it is unclear exactly what the source of it is, a senior U.N. atomic agency official said on Tuesday.

"We continue to see radiation coming from the site ... and the question is where exactly is that coming from?" James Lyons, a senior official of the International Atomic Energy Agency
(IAEA), told a news conference.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Israeli air strike kills four militants in Gaza- Hamas

Posted: 22 Mar 2011 12:07 PM PDT

GAZA, March 22 (Reuters) - An Israeli air strike killed four Palestinians militants in Gaza on Tuesday, Hamas officials said
after four Palestinians were killed in a separate Israeli shelling of the territory.

The Israeli military had no immediate comment. Israel has stepped up strikes against Gaza militants in response to a surge in rocket and mortar firings at Israel in the past few days.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Jaga Anak Teruna Anda .... Lelaki `Y' Pasti Akan Merayau

Posted: 22 Mar 2011 10:18 AM PDT


Jaga-jaga anak teruna anda, dia akan datang tak lama lagi ..... Lelaki Y akan berkeliaran di kawasan perumahan anda. Dia akan datang dengan semangat baru, jiwa yang baru...

Tengok sahaja renungan matanya, boleh cair dibuatnya.... Bukan takat renungan kasanova, nie renungan abang jantanlah ....

Walaupun malam nie tidonya agak kurang lena, namun pemikirannya melayang sampai ke Kuching, Sibu dan Miri, malah tidak mustahil ke seluruh Sarawak mencari anak-anak ikan baru untuk dilapah, disalai buat mengisi jiwa yang kosong ....

Bila Pilihan Raya Sarawak?

Posted: 22 Mar 2011 10:00 AM PDT


Dewan Undangan Negeri Sarawak sudah dibubarkan...... persoalan kini, bila tarikh Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal berlangsung. Bila Hari Penamaan Calon dan bila tarikh langsungnya Pilihan Raya tersebut....

Pada ramalan aku, kita ikut tarikh yang pernah disebut-sebutkan oleh sahabat-sahabat di Sarawak baru-baru nie..... Tarikh Penamaan 9 April, hari mengundi 16 April...Seminggu cukuplah berkempen.... Nak buat apa layan permintaan Jembalang & Polong yang datang ke Sarawak untuk membuat kacau .....

Di harap rakyat Sarawak akan menolak sama sekali jembalang dan polong yang datang nak buat kacau kat sana yea.... Biarkan mereka terus terkapai-kapai nak minta undi...

Kalau bapa jembalang bernama Al-Jub datang ke sana, ramai-ramailah minta DNA dier.... Minta dia buktikan dia bukan peliwat !!!!

Filem `Y' Sekadar Kaburi DNA Lelaki Y

Posted: 22 Mar 2011 08:30 AM PDT


Pendedahan rakaman video sex membabitkan pemimpin tertinggi pembangkang seperti dilaporkan media adalah suatu perancangan politik dalam usaha mengaburi orang ramai berhubung kes yang sedang dihadapi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Zulkifli Nordin menyifatkan apa yang berlaku antara usaha Anwar untuk mengalihkan tumpuan masyarakat terhadap beliau berhubung desakan masyarakat kepadanya supaya menyerahkan DNA untuk dianalisa bagi merungkai kemelut indentiti `Lelaki Y'.

"Apa yang berlaku semacam satu `ploy' (perancangan), dia (Anwar) begitu cepat tindakannya menafikan rakaman itu, dia sendiri yang menyatakan individu bukan dirinya sedangkan tiada siapa yang mendedahkannya, tindakan ini suatu yang meragukan.

"Dari apa saya kenali, Anwar tak pernah buat laporan polis, tapi dalam hal ini dia sendiri yang buat laporan polis, itu sebab ada keraguan berhubung pendedahan video sex ini," katanya ketika mengadakan sidang di lobi Parlimen.

Menurutnya, jika benar ingin membersihkan namanya, beliau tidak perlu bersusah payah hanya perlu serahkan sampel DNA kepada pihak berkuasa dan itu lebih mudah daripada membabitkan rakaman video itu.

"Yang peliknya, dia begitu cepat nafikan pembabitkannya dengan rakaman video itu, sedangkang bila minta DNA tak mahu bagi, mengapa nak menyorok di belakang Karpal Singh. Hanya setitik darah dia mampu bersihkan namanya.

"Yang penting ialah besok, mengenai DNAnya, tetapi kita dikejutkan dengan satu lagi cerita sehinggga cerita mengenai DNA tengelam, isu yang dihadapi oleh Anwar adalah DNA," katanya.

Beliau berkata, apa yang berlaku itu mungkin turut membabitkan desakan daripada pemimpin-pemimpin Pas supaya Anwar menyerahkan DNA kepada mahkamah untuk dinalisa.

"Apa yang saya dengari, kepimpinan Pas ada mengadakan pertemuan dengan Anwar dan desak dia serahkan DNAnya, kalau tidak, Pas akan mengkaji semula hubungan mereka dalam Pakatan Rakyat.

"Ini antara sebab yang timbulnya kes video sex, ini semua hendak alihkan perhatian, dia kini berada dalam keadaan tertekan," katanya.

Zulkifli berkata, dari apa yang berlaku itu ia bagaikan dirancang, bermula dengan pendedahan, kira-kira tiga jam kemudian Anwar buat penafian melalui sidang media dan beliau tidak membuat laporan polis.

Menurutnya, dalam sidang media itu Anwar menyatakan bahawa beliau belum lagi melihat rakaman video berkenaan tetapi apa yang peliknya Anwar mengatakan susuk badan individu dalam video berkenaan adalah berbeza dengan dirinya.

"Turutan apa yang berlaku serta yang dinyatakan oleh Anwar ketika sidang media adalah meragukan dan seperti ada perancangan.

"Saya tidak melihat video itu dan saya tidak berminat untuk melihatnya, tapi dari apa yang saya ketahui dari orang menyaksikan video berkenaan membabitkan seseorang yang berprofil tinggi," katanya. -MediaUMNO.

Akulah Datuk T... Kenapa? Nak Pinjam Jam Ker?

Posted: 22 Mar 2011 08:01 AM PDT

Kenapa ramai yang nak cari aku nie. Okeylah, akulah Datuk T yang kau cari-cari dari semalam...

Video? Video apa? Rakaman apa?.... Agrhhh!! Aku sesaja je suka-suka nak buat havoc semalam....

Bestkan, tengok filem sandiwara pakatan rapuh berusaha nak selamatkan diri....

Tapi kesian gak Nuar semalam, pucat lesi muka dier?

Esok, tambah pucatlah .... Pasti desakan untuk beri sample DNA akan kembali berkumandang.....

Korang kalau nak pinjam jam OMEGA aku, sori yea sebab aku dah bagi kat bini aku.... Aku suruh dia simpan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Memantap Kepimpinan Pemuda Pulau Pinang

Posted: 22 Mar 2011 04:28 AM PDT

Dalam usaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia memantapkan struktur organisasi dan kepimpinan di peringkat Pemuda bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 akan datang, Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin telah membuat rombakan kecil kepimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang.

"Saya telah melantik Saudara Shaikh Hussein Bin Mydin, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Bagan sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang yang akan dibantu oleh Saudara Norman Bin Zahalan, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Bayan Baru sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang," ujarnya dalam satu kenyataan kepada pihak media sebentar tadi.

Perubahan kepimpinan ini adalah untuk menstrukturkan serta memantapkan organisasi Pemuda UMNO Pulau Pinang dalam mempersiapkan jentera di seluruh Bahagian bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang.

Kepimpinan baru ini diharapkan dapat memberi komitmen dan kerjasama yang baik kepada Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang untuk mengekalkan serta merampas semula kerusi-kerusi yang diwakili oleh BN di Pulau Pinang.

"Kepimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian-Bahagian di Pulau Pinang diharapkan dapat memberi kerjasama dan terus bekerja dengan memperbanyakkan program-program di peringkat Pemuda bagi mendekati pengundi muda pada setiap masa," ujarnya lagi

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Transformasi BN Sarawak Petanda Baik- Ahmad Maslan

Posted: 22 Mar 2011 03:02 AM PDT


KUALA LUMPUR, 22 Mac – Barisan Nasional (BN) kini mempunyai peluang lebih cerah untuk menang besar dan membawa lebih banyak kemajuan di Sarawak berikutan sambutan baik pelbagai lapisan masyarakat negeri itu terhadap perubahan dan transformasi BN dan komponennya.

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Datuk Ahmad Maslan, berkata sementara pakatan pembangkang semakin caca merba, pelaksanaan perubahan dan transformasi BN Sarawak untuk mengetengahkan ramai muka baru pada Pilihan Raya Negeri Sarawak kini berjaya membuktikan pembaharuan dan meningkatkan keyakinan rakyat kepada BN.

"Isu antara Snap (Parti Kebangsaan Sarawak) dan PKR di Sarawak cukup untuk menunjukkan pembangkan tiada kesepakatan. Pelbagai perbezaan dalam pakatan pembangkang, percanggahan Pas dan Dap membuktikan pakatan itu caca merba, ia hanya pakatan caca merba, ketuanya caca merba sehingga pembangkang tidak mampu membawa untung, malah sia-sia kepada rakyat.

"Mereka caca merba sehingga pakatan pembangkang tidak boleh dicontohi, ketuanya bermasalah dan caca merba hingga tidak boleh dicontohi juga.

"Jadi kesepakatan, perubahan dan transformasi untuk penampilan pemimpin pelapis yang dilaksanakan oleh BN Sarawak dan komponen-komponennya mudah-mudahan akan membawa kemenangan besar.

"Rakyat tentunya menerima dan menyakini transformasi ini dan masa depan akan lebih cerah untuk menikmati pembaharuan dan kemajuan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Kontraktor Bumiputera Kelas F Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, beliau berharap semua jentera BN yang sudah pun mengikuti kursus parti, dapat menggunakan pengetahuan dan kemahiran mereka untuk bekerja kuat dan memenangi Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Beliau berkata, Jabatan Penerangan UMNO Malaysia akan bekerjasama dengan Penerangan BN Sarawak dan semua jentera penerangan komponen BN di sana untuk berkempen memenangi pilihan raya itu.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Suara Melayu Baru

Posted: 23 Mar 2011 01:12 AM PDT

Suara Melayu Baru


BERSEDIA !!! Anwar Ibrahim sedia melakukan 'Sumpah Laknat' bagi menafikan skandal seksnya... (Tidak termasuk kes liwat)

Posted: 22 Mar 2011 12:33 PM PDT

1.  Ppppeeerrrrggghhhh... syabas wahai Si Anwar Ibrahim. Dalam keadaan dirinya yang dikatakan bakal mengahadapi jalan buntu... Bbboooommmm... meletup isu pendedahan aksi seks yang dikatakan melibatkan diri Anwar sendiri dengan seorang pelacur China. Pendedahan eksklusif ini dibuat oleh seorang yang menggelar dirinya sebagai Dato' T.

2.  Susulan itu, dengan begitu yakin, Anwar bersama isteri dan para penyokongnya terus membuat laporan polis kononnya dirinya dianiaya. Anwar juga mendesak agar PM dan Menteri KDN mengeluarkan kenyataan berhubung isu ini. Perlu diingat, kali ini, Anwar membuat laporan polis tanpa berlengah, berbanding dengan isu liwatnya dengan Saiful yang mana Anwar pada mulanya hanya menafi tanpa sebarang laporan polis.

3.  Lebih menarik, Dato' T yang membuat pendedahan tersebut telah menyatakan bahawa dia tidak berminat untuk membuat laporan polis berhubung skandal seks ini. Dia lebih berminat mendedahkan skandal ini kepada para wartawan, pada mulanya, dan bakal disusuli pendedahan kepada seluruh rakyat Malaysia. Timbul jua ura-ura yang mana mendedahkan bahawa Anwar bakal mendesak agar ditubuhkan Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat skandal ini.

4.  Begitulah hebatnya mainan bangsawan yang diterajui Anwar bersama-barisan konco-konconya. Panggung Opera kembali dibuka. Skrip dan jalan cerita sudah ditentukan dek Anwar. Walaupun peringkat awalnya Anwar dijadikan mangsa, tapi percayalah, di penghujung jalan ceritanya, Anwar akan diangkat sebagai hero di mata rakyat mahupun dunia. Dan, watak antagonisnya, seperti biasa, PM dan pihak kerajaan.

5.  Anwar berjaya menghidupkan watak Dato' T di pemula cerita dan Carcosa Seri Negara sebagai prop. Manakala watak China Doll diperkuatkan dengan pelbagai aksi ghairah dengan dirinya selaku watak utama. Kamera-kamera tersembunyi kononnya diletakkan untuk menjadikan ianya lebih real manakala jam tangan kononnya milik Anwar yang tertinggal membantu menghidupkan skrip dramanya.

6.  Dan, Anwar menjerit... ACTION... Matlamatnya satu, mengalihkan tumpuan rakyat dari isu liwatnya dengan Saiful dan desakan bertubi-tubi terhadap dirinya agar menyerahkan DNA nya. Laporan polis yang dibuatnya bertujuan untuk menekan pihak polis agar menjalankan siasatan terhadap skandal seksnya. Memandangkan dirinya memang tidak bersalah, Anwar hanya menanti keputusan siasatan polis yang mengatakan dirinya tidak bersalah dan susulannya, Anwar akan terus menghantam kerajaan kononnya cuba mewujudkan konspirasi untuk menjatuhkan dirinya, mengharapkan simpati rakyat kononnya dia dianiya.

7.  Dan dengan ini juga, Anwar akan menggunakan alasan untuk tidak memberikan sampel DNA nya dan terus menuduh bahawa kes liwatnya juga adalah satu konspirasi dan tidak ada alasan untuk dirinya memberi DNA. Anwar akan memainkan sentimen rakyat kononnya dia dianiaya oleh kerajaan untuk menjatuhkan maruahnya dalam kedua-dua kes, liwat dan skandal seks. Lihatlah sekarang, secara tiba-tiba, isu DNA nya tenggelam manakala isu skandal seks ciptaannya menjadi topik utama. Selangkah Anwar sudah berjaya.

8.  Percayalah, tidak mustahil, malah SMB sangat yakin, Anwar dengan begitu yakin bersedia melakukan sumpah laknat untuk menafikan bahawa dirinya tidak terlibat dalam skandal seks bersama pelacur China. Dan pada ketika itu, rakyat yang sebelum ini mendesak akan DNA nya akan mula berasa simpati dan percaya bahawa wujud konspirasi yang kononnya didalangi oleh kerajaan untuk menjatuhkan dirinya.

9.  SMB mengharapkan agar kali ini seluruh rakyat Malaysia tidak terpengaruh dengan mainan politik Anwar. Perlu diingat, inilah style Anwar untuk spin kan sesuatu isu bagi menutup kelemahannya. Cuma kali ini, jalan ceritanya berbeza. Malah Anwar sanggup memperjudikan maruahnya untuk merealisasikan skandal seks ciptaannya.

10.  Kenapa skandal ini timbul tatkala seluruh rakyat sedang menantikan DNA nya? Kenapa kerajaan begitu bodoh mewujudkan konspirasi ini (jika benar seperti dakwaan Anwar) sekarang sedangkan jelas Anwar yang sedang ditekan dengan isu DNA nya, bukan kerajaan yang tertekan? Lihat sahaja tindakan Anwar bila mana dia berada di kedudukan tidak bersalah dimana Anwar terus membuat laporan polis, mendesak Suruhanjaya Di Raja, mendesak PM dan Menteri KDN. Bandingkan betapa telungkupnya muka Anwar bila Saiful mendedahkan kes liwatnya. Dan kenapa Dato' T tidak berminat membuat laporan polis walhal jika benar ini konspirasi kerajaan pastinya Dato' T tidak was was untuk membuat laporan memandangkan dirinya akan mendapat sokongan dari konspirasinya.

11.  Percayalah, skandal ini memang satu konspirasi tetapi bukan dari kerajaan. ia konspirasi Anwar dan konconya dalam usaha mencari jalan mendapatkan simpati rakyat, mengelakkan dirinya dari menyerahkan DNA, mencari bonus tatkala PRU semakin hampir dan lebih penting untuk melepaskan diri dari kes liwatnya dengan cara membuat tuduhan kepada kerajaan. Percayalah juga, Dato' T adalah salah seorang pencacainya yang dibayar bagi memulakan jalan cerita.

12.  Kepada pihak kerajaan, PM dan para pemimpin BN, jangan terlalu cepat menghentam dan menuduh Anwar berkaitan skandal seks ini. Anwar memang mahu semua pemimpin kerajaan menghentamnya sekarang kerana semua ini akan digunakan akhirnya bagi menuduh bahawa pihak kerajaan memang sedang berusaha menganiayainya dengan pelbagai cara. Pemimpin BN hanya perlu diam dan menyaksikan setiap lakonan ciptaan Anwar tanpa perlu mengeluarkan sebarang kenyataan apatah lagi melenting. Anwar akan lebih susah hati bila melihat pemimpin Bn hanya berdiam diri kerana dia tahu lakonannya akan gagal.

PAPA GOMO

Posted: 23 Mar 2011 01:08 AM PDT

PAPA GOMO


Video Porno Datuk T Rupanya Rakan Karib Anwar Ibrahim

Posted: 23 Mar 2011 12:24 AM PDT



Datuk T merupakan orang kuat Anwar Ibrahim yang banyak memperolehi Projek Mega dari Anwar Ibrahim. Projek Dubai juga di berikan Anwar Ibrahim kepadanya!



Datuk T ini jugalah yang melarikan Raja Petra ke London bagi mengelakkan diri dari pertuduhan Mahkamah ke atas nya.



Kenapa Datuk T mengeluarkan Video Porno tersebut? Hehehe kena tanya pada tuan badan dan kita juga mintak Video Porno tersebut di Release kan kepada Rakyat bagi melihat siapakah pelakon hebat itu!



2 Kali Pancut sapa pun nak tengok beb!!! Gomo dapat maklumat Dalam sehari dua Video tersebut akan tersebar! So harap bersabar!



Psssttt.... Anwar Chekmate!

Duta Jepun Terharu Di Atas Bantuan Yang Di Hulurkan Dato Seri Najib Perdana Menteri Malaysia

Posted: 22 Mar 2011 10:46 PM PDT

Pagi tadi bertempat di Kg Atap hadapan pejabat Kelab Putra 1 Malaysia berlangsungnya majlis penyerahan bantuan makanan,perubatan,keperluan asas bagi penduduk Jepun yang di landa Tsunami.

penyampaian bantuan di sampaikan oleh Dato Seri Najib Perdana Menteri Malaysia kepada Duta Besar Jepun di Malaysia yang turut di saksikan Dato Seri Hanifah Aman Menteri Luar dan Dato Azeez Pengerusi Kelab Putra 1 Malaysia.

Turut sama pada program pagi tadi ahli Kelab Putra 1 Malaysia yang terdiri dari pelbagai kaum yang mana di anggarkan lebih kurang 1000 orang kesemuanya.

Bantuan keperluan yang di hantar ke Jepun sebelum ini di maklumkan sebanyak 1000 Tan namun atas keperihatinan Rakyat Malaysia yang berbilang kaum sebanyak 2500 Tan berjaya di perolehi dalam pelbagai bentuk bantuan.

Antara bantuan yang di hulurkan buat mangsa Tsunami Jepun merupakan 100 ribu air mineral, blanket buat 20 ribu keluarga, kasut, makanan dan sebagainya.

Dalam misi bantuan ke Jepun seramai 50 orang ahli Kelab Putra 1 Malaysia akan ke sana dalan menjalankan misi yang boleh kita katakan merbahaya memandangkan pasukan bantuan terpaksa berhadapan dengan risiko Gempa bumi, Tsunami dan radiasi Nuklear.

Pasukan pertama misi Bantuan dari Kelab Putra 1 Malaysia akan berlepas esok dan pasukan kedua pada hari Ahad nanti.

Duta Jepun mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dato Seri Najib atas keperihatinan terhadap apa yang berlaku di Jepun sehingga membawa usul ke dalam Parlimen atas malapetaka yang berlaku. Duta Jepun juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada Kelab Putra 1 Malaysia di atas bantuan yang sungguh bermakna buat rakyat Jepun yang memerlukan bantuan dari pelbagai pihak.

Duta Jepun juga melahirkan rasa bangga di atas sokongan Rakyat Malaysia yang begitu prihatin dengan nasib yang di alami mangsa Tsunami Dan Negara Jepun.

Tahniah kepada Kelab Putra 1 Malaysia di atas misi bantuan ke negara Matahari Terbit yang mana pengorbanan dan bantuan anda dalam mewakili rakyat Malaysia amat bermakna sama sekali. Semoga pemergian anda selamat tiba dan selamat sampai.

Kelab Putra 1 Malaysia We Care
Published with Blogger-droid v1.6.7

Syukur, Hakim Masih Waras Dalam Perbicaraan Liwat Ini

Posted: 22 Mar 2011 09:05 PM PDT



Mahkamah Tinggi di sini hari ini memutuskan tuala kecil `Good Morning', berus gigi dan botol minuman jenama Cactus serta segala hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dilakukan ke atas barangan tersebut boleh diterima masuk sebagai bukti.

Keputusan itu dibuat selepas mendengar keterangan Pegawai Penyiasat, Supritendan Judy Blacious Pereira menunjukkan penahanan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 17 Julai 2008 adalah sah dan mengikut undang-undang.

Ekoran keputusan itu, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamad Yusof Zainal Abiden memaklumkan akan memanggil semula dua orang saksi iaitu Ahli Kimia, Nor Aidora Saedon dan Pakar Forensik, Amidon Anan untuk mengemukakan bukti dan hasil ujian DNA yang dibuat ke atas barangan tersebut.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah bagaimanapun menolak permohonan pihak pendakwaan untuk mengarahkan Anwar memberi sampel DNA kerana tiada peruntukan undang-undang untuk berbuat demikian.

- PETIKAN UTUSAN MALAYSIA

GOMO: Syukur, Allah Maha Besar
Published with Blogger-droid v1.6.7

Saiful Bukhari Ke Makkah Anwar Ibrahim Ke Sg Buloh

Posted: 22 Mar 2011 06:00 PM PDT



Salam perjuangan buat semua rakyat Malaysia, Hari ini Penentuan sama ada Mahkamah akan Memutuskan Apakah Anwar Ibrahim akan di arahkan Menyerahkan DNA nya bagi Menegakkan Keadilan mengenai DNA Siapa yang Berada di dalam Dubur Saiful Bukhari.


Gomo pinta agar pihak Mahkamah untuk mengarahkan Anwar Ibrahim menyerahkan DNA nya kepada pihak Mahkamah di dalam Kamar Mahkamah hadapan Hakim, Peguambela, Pendakwaraya dalam kes liwat ini. Biar penyerahan DNA Anwar Ibrahim juga kalau boleh di jalankan prosesnya di situ juga bagi membuktikan Ketulusan dalam perbicaraan ini.

Sama sama kita berdoa kepada Allah agar Keadilan buat Mangsa Liwat
Saiful Bukhari Azlan akan di tegakkan demi Agama dan bangsa.

Yang Hak Pasti Berdiri
Yang Bathil Pasti Jatuh


Psssttt...Gua nak pi Court..layan si Nuar Berahi ni....Celako lu Nuar


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taib Mahmud Tidak Layak Mentadbir Sarawak! Serahkan Saja Kepada Maling Maling Pakatan Rakyat

Posted: 22 Mar 2011 06:29 AM PDT


Maling Maling Pencacai

Taib Mahmud Mesti berundur, Taib Mahmud sudah lama Pegang Jawatan, Taib Mahmud Sudah Tua, Taib Mahmud arghhhhh banyak lah puak puak Pembangkang cuba mainkan isu sentimen Taib Mahmud ni. Semua tempat di canang nya Taib Mahmud Ketua Menteri Sarawak sudah tidak laku lagi. Tapi Hakikatnya?

Taib Mahmud sudah ada Enjin baru yang lebih Power dan bertenaga, Itu lah buktinya Taib Mahmud masih Kuat dan Gagah berbanding dengan Kit Siang, Karpal Singh, Nik Ajis dan Anwar..Ops..Anwar Pancut dua kali tak boleh cakap dia tak Kuat.,.he he he.

Sempena Pilihanraya Sarawak ini pembangkang sudah semakin Agresif menyebarkan Risalah Propaganda kononya Taib Mahmud sudah tidak layak memegang Jawatan Ketua Menteri dan taib mahmud mesti di singkirkan. Malah di khabarkan juga ramai yang berhajat menentang taib Mahmud pada PR Sarawak di di kerusi yang akan di pertahankan Taib Mahmud. Wow.....begitu terdesak sekali nampaknya mereka Pakatan Pembangkang PAS,DAP,PKR dan SNAP di Sarawak ini.



Tapi mereka sebenarnya tidak sedar bahawa sepanjang tempoh Taib Mahmud mentadbir Sarawak begitu banyak pembangunan dan kesejahteraan di bawa untuk Rakyat Sarawak. Malah pelaburan dari luar datang mencurah curah ke dalam negeri Sarawak memberikan peluang pekerjaan dan meningkatkan Ekonomi rakyat Sarawak.

Baik dari kaum Iban, Dayak, Melanau, Melayu, Cina semua memperolehi Nikmat dari pembangunan yang di bawakan oleh Taib Mahmud ini. Boleh lihat seluruh Sarawak bagaimana pesatnya pembangunan dan peluang pendapatan buat rakyat juga semakin berkembang.

Jadi macam mana pulak Pembangkang kata Taib mahmud tidak layak memegang Jawatan Ketua Menteri? Ada Logik akal ka? Pembangkang kata mereka lebih layak mentadbir Sarawak, merekalah yang berkemampuan dalam pelbagai aspek. Wow hebat betul pembangkang ni. Benar ke?

Meh sini nak Khabar.....

KELANTAN
22 Tahun di bawah Pentadbiran PAS Kelantan dan kita sendiri boleh lihat bagaimana Mundur nya negeri Kelantan berbanding negeri negeri lain. Malah Sarawak lebih maju dengan pelbagai Pelaburan datang mencurah curah di bawah kepimpinan Taib mahmud. Nik Ajis MB Kelantan bawa masuk apa selama 22 tahun? Ops....Ada satu yang Kerajaan PAS bawa masuk dalam melabur ke Kelantan iaitu TESCO.

Bayangkan kalau PAS Mentadbir Sarawak? Fuh.....Ada TESCO je lah jawapnya....

SELANGOR
Belum pun sepenggal mereka kerajaan Pakatan Rakyat Haram mentadbir sudah bermacam macam isu timbul dan semuanya berkaitan secara Besar besaran. Malah sudah ada beberapa pertuduhan Penyelewengan dan Rompakan Wang Rakyat RASUAH dan SALAH GUNAKUASA ke atas pemimpin dan pegawai dalam Kerajaan Negeri.

Pembangunan yang cuba di bawa oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor? Langsung tidak ada melainkan mereka hanya mengguna pakai apa yang telah wujud yang sebelum ini di bangunkan oleh Kerajaan BN.

Jadi di mana kemampuan mereka untuk Mentadbir Sarawak dan rakyatnya? Janji itu ini di Sarawak semua boleh Janji tapi Kerajaan yang Prihatin dan Peka masaalah Rakyat sudah pasti Barisan Nasional di bawah kepimpinan Taib Mahmud Ketua Menteri Sarawak.

KEDAH
Ni Kes sama juga macam Kelantan, dan Selangor, tidak ada apa pun yang di bangunkan malah sejak mereka mentadbir sudah berapa buah Kilang terpaksa di tutup ekoran Pelabur keluar dari terus melabur dalam negeri yang di kuasai Pakatan rakyat.

Macam mana nak Percaya pada mereka PAS,DAP,PKR ni?

PULAU PINANG
Ini paling menarik jika nak di bandingkan dengan Negeri Sarawak. P.Pinang kita lihat di kuasai oleh Peniaga Bangsa Cina dan ianya juga sama seperti di Bandar bandar Sarawak yang mana pada PR Sarawak kali ini di katakan DAP akan bertanding di semua kawasan Bandar kerana undi Kaum Cina.

DI Bawah pentadbiran taib Mahmud kaum Cina terus maju meninggalkan bangsa bangsa lain dalam Negeri Sarawak, apa sahaja pasti ianya lebih kepada kaum Cina. Jadi macam mana kaum Cina kata Taib mahmud tidak Layak Menjadi Ketua Menteri dan DAP layak Mentadbir?



P.Pinang sampai ke hari ini tidak ada satu pun masaalah yang selesai, Jika masih ingat bagaimana DAP berkempen menjanjikan Esok Menang Pilihanraya DAP mentadbir Pulau Pinang maka Tol Jambatan Pulau Pinang akan di hapuskan. Fuh....Hebat punya kempen!!

Tapi sampai sekarang ni Tol Masih lagi berbayar malah lebih terok lagi Pelaburan dari luar juga semakin ramai yang keluar kerana sikap DAP yang hanya mementingkan Keroni keroni sahaja. Malah peniaga Melayu di pinggirkan dan di Halau tapi Peniaga cina di kekalkan menunjukkan sikap RACIST nya DAP ini.

Apakah Bangsa lain di Sarawak ingin menjadi seperti nasib Melayu Pulau Pinang? Iban nak di Halau? Dayak nak di Halau? Melanau dan Melayu nak di Halau? Sampai ke hari ini di Sarawak masyarakatnya Hidup aman walaupun berbilang bangsa dan jangan hal seperti di Pulau Pinang terjadi di Sarawak yang menyebabkan agenda RACIST DAP Tersebar.

Taib Mahmud perlu ada dalam menyeimbangkan apa yang ada dalam Negeri Sarawak. Taib Mahmud yang boleh merapatkan hubungan antara semua kaum dalam Negeri Sarawak. Taib Mahmud sudah terbukti berjaya membangunkan Sarawak sehingga Sarawak mempunyai pelbagai kemudahan malah lebih elok dari negara negara lain luar Malaysia.

Tak di Nafikan ada juga pembangunan yang belum sempat sampai di kawasan pendalaman namun sejak bertahun lamanya masaalah ini di atasi mengikut peringkat yang begitu suksess sehinggakan satu ketika Kawasan yang di pendalaman beratus Kilometer tiada Elektrik dan Air kini mempunyai segala kemudahan sama seperti di bandar bandar.

Hanya Kerajaan Barisan Nasional yang mampu membela Rakyat Sarawak!!! renung renungkanlah........

Sarawak We Care


Psssttt....Gomo pernah sampai Sibu dan memang Hebat silaturahim antara kaum di sana.




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Raja Porno Usah Gentar Jika Bukan Anda Dalam Aksi Porno - Nazri Aziz

Posted: 22 Mar 2011 03:42 AM PDT




Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilihat tampil mempertahankan lelaki misteri 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada pepatah menyebut, jangan bunuh pembawa berita," katanya merujuk kepada banyak persoalan berkaitan kesan undang-undang terhadap pihak yang menganjurkan "tayangan meletup" itu semalam.

"Jadi jangan bangkitkan isu yang bukan pokok. Pembangkang selalu mendakwa ini semua kerja BN... kamu ada masalah dalam parti sendiri, selesaikanlah," katanya kepada pemberita di pejabatnya di bangunan Parlimen hari ini.

Katanya, dengan mengatakan BN mengambil tindakan sebegitu, ia sebenarnya menggambarkan apa yang boleh dilakukan pembangkang.

Daripada memberikan masa kepada ahli politik bagi membersihkan dirinya, Nazri mendesak 'Datuk T' segera membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya.

Sumber Bernama

GOMO: Mantap Chief dalam menjelaskan kepada rakyat Malaysia terutama puak Pakatan Pembangkang yang nampaknya cuba menyalahkan kerajaan Malaysia berhubung Video Porno Anwar Ibrahim ini.

Isu yang sebenar adalah siapa pelakon Porno dalam rakaman tersebut dan bukannya Dato T. Takkan lah puak Pakatan tak nampak atau pun buat buat buta? Hehehe

Gomo juga cadangkan Agar Suruhanjaya Siasatan Di Raja di tubuhkan bagi menyiasat dan menjelaskan kepada rakyat Malaysia berhubung Video Porno Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim.

Apa pun isu yang penting adalah DNA Anwar Ibrahim yang akan di putuskan oleh mahkamah esok. Sama sama kita mendoakan agar Mahkamah adil dalam menegakan keadilan buat Mangsa Liwat.

Gomo cadangkan agar DNA Anwar Ibrahim di serahkan di dalam Mahkamah di hadapan Hakim. Malah Proses Ujian DNA juga Gomo pinta di lakukan pada waktu juga di hadapan Hakim, Pendakwaraya, Peguambela, Tertuduh dan juga saksi agar ianya Telus dan tidak boleh di pertikaikan oleh mana mana pihak sekalipun.

Psssttt Anwar Ibrahim semakin Kecut Game Over
Published with Blogger-droid v1.6.7

HERO KECIK

Posted: 23 Mar 2011 01:07 AM PDT

HERO KECIK


Anwar Ibrahim: Tuala, Berus Gigi dan Botol Air Jadi Bukti

Posted: 22 Mar 2011 08:32 PM PDT

Apa lagi helah Anwar Ibrahim untuk mengelak daripada menyerahkan DNAnya apabila ketiga2 bahan bukti tersebut dikemukakan sebagai bukti perbicaraan.

"Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah juga berkata tangkapan ke atas Anwar oleh pengawai penyiasat DSP Jude Blacious Pereira adalah sah dan sehubungan itu, barangan berkenaan perlu diterima.
"Selepas mempertimbangkan bukti dengan kenyataan dari IO (pegawai penyiasat) dan pegawai yang menangkap (Supt Ahmad Taufik Abdullah) saya memutuskan bahawa tangkapan itu adalah sah.""Dengan itu, barangan yang diperolehi dari sel - (botol air minuman, berus gigi dan tuala) boleh diterima sebagai bukti," katanya." Malaysiakini.com

Kalau tak nak bagi DNA secara sukarela pun tak pa. Kita guna bukti yang ada. Akhirnya Anwar hilang akal apabila dia sendiri terlupa dia sendiri telah meninggalkan DNAnya pada ketiga2 barang tersebut. so apa lagi yang Anwar cuba mengelak dan cuba tangguhkan perbicaraan liwatnya.

Isu DNA dan perbicaraannya sedang berjalan dan rakyat tidak sabar untuk menunggu keputusan tersebut. walaupun sekutunya PAS dan DAP mengetahui lebih awal tapi, keputusan mahkamah lebih penting. Dunia mahu tahu siapa Anwar Ibrahim.

Ianya akan dikatakan konspirasi oleh Anwar Ibrahim.. Muak asik konspirasi jer yg dia tahu. Pengikut tegar hanya tahu konpirasi sahaja. Macam mana isu Video Seksnya. Adakah itu kospirasi..satu dunia akan tahu apabila disebarkan dalam youtube nanti.

Apa komen keluargan Anwar, komen tokgurunya Nik Aziz berhubung isu ini.

PANEH MIANG

Posted: 23 Mar 2011 01:04 AM PDT

PANEH MIANG


Church protecting the perpetrators

Posted: 22 Mar 2011 08:22 PM PDT

As everyone now knows, for decades church superiors repeatedly chose to ignore complaints about pedophile priests.

In many instances, accused clerics were quietly bundled off to distant congregations where they could prey anew upon the children of unsuspecting parishioners. This practice of denial and concealment has been so consistently pursued in diocese after diocese, nation after nation, as to leave the impression of being a deliberate policy set by church authorities.

And indeed it has been. Instructions coming directly from Rome have required every bishop and cardinal to keep matters secret. These instructions were themselves kept secret; the cover-up was itself covered up. Then in 2002, Pope John Paul II put it in writing, specifically mandating that all charges against priests were to be reported secretly to the Vatican and hearings were to be held in camera, a procedure that directly defies state criminal codes.

Rather than being defrocked, many ousted pedophile priests have been allowed to advance into well-positioned posts as administrators, vicars, and parochial school officials - repeatedly accused by their victims while repeatedly promoted by their superiors.

Church spokesmen employ a vocabulary of compassion and healing - not for the victims but for the victimizers. They treat the child rapist as a sinner who confesses his transgression and vows to mend his ways. Instead of incarceration, there is repentance and absolution.

While this forgiving approach might bring comfort to some malefactors, it proves to be of little therapeutic efficacy when dealing with the darker appetites of pedophiles. A far more effective deterrent is the danger of getting caught and sent to prison.

Absent any threat of punishment, the perpetrator is restrained only by the limits of his own appetite and the availability of opportunities.

SAMAN EKOR MENDERA RAKYAT

Posted: 22 Mar 2011 06:25 AM PDT

Kalau tok guru koncing bediri, dah tontu pongikut koncing menari-nari. Itulah yang tersirat dalam Haprakdaily yang Atok sompek baco tadi. Saman ekor yang dibuek kek PDRM selamo ni hanyolah untuk mendoro rakyat jelata bukan eh nak mendidik. Peh tu kato Haprakdaily, kutip saman bojuta-juta.

Apokah ini deh orang yang nak momorentah Tanah Melayu ni?
Apokah ini deh orang yang nak menyebarkan syiar Islam?
Apokah ini deh orang yang nak mentemadunkan pemikiran rakyat Tanah Melayu ni?
Apokah ini deh orang yang nak mengIslamkan Tanah Melayu ni?

Cubo tanyo kek budak tadika tu:

Bawak moto tak pakai tupi keledar, salah tak?
Bawak keto tak belesen, salah tak?
Naik keto tak pakai tali pinggang keledar, salah tak?
Bawak keto laju-laju macam polosit, salah tak?
Langgar lampu merah, bodoso tak?
Motong kek garisan lurus, salah tak? (bukan eh motong gotah doh!)

Yang sebonar eh, nilah yang dikato an pomikiran sekular. Momikirkan hanyo semayang dan poso tu sajo yang dipanggil ibadah. Bawak keto laju-laju tu di koba an hal dunio. Kok mati orang dilanggar eh, tu hal dunio. Buleh claim insuran jo. Itulah ajaran sekular yang diajar sojak dulu olih PasPisPus.

Atok bukan eh nak bokotubah doh, tapi tuan-tuan dan puan-puan yang bijaksana sini cubo-cubo bawak pikirlah. Sokironyo inilah ngoman pemimpin Pas yang nak di kotongahkan menjadi pemimpin Tanah Melayu ni, mako apobilo diorang momorentah, pasti akan diwujudkan satu laie cabang ioitu "Jabatan Mongutip Mayat" yang bogolempangan di sepanjang lebuhraya atau mano-mano jalan disobabkan bawak tolobih laju. Sodangkan ado undang-undang mencogahpun masih ramai yang mati, inikan pulak bulih bawak laju sosuko hati.

Eee wah, macam bocoramah pulak Atok kali ni.

Taipingmali (tm)

Posted: 23 Mar 2011 01:04 AM PDT

Taipingmali (tm)


Dah tangkap Dato T ?

Posted: 22 Mar 2011 10:01 PM PDT

PRU Sarawak

Posted: 22 Mar 2011 09:33 PM PDT

Posted: 22 Mar 2011 09:31 PM PDT

DAP sebat komsiyen dari kerja tak wujud - DAP Kaut 30% Komisen?

Posted: 22 Mar 2011 09:16 PM PDT

Kerajaan Umno Haram Duit Halal.

Posted: 22 Mar 2011 09:13 PM PDT

DNA Anwar dan DNA Afifa

Posted: 22 Mar 2011 07:57 PM PDT

Court delivers blow to Anwar, crucial evidence allowed

Posted: 22 Mar 2011 07:13 PM PDT

Keputusan SPM

Posted: 22 Mar 2011 07:11 PM PDT

Bila Anwar akan buat report polis terhadap Ummi ?

Posted: 22 Mar 2011 07:40 AM PDT

Umno Taiping Ketua Pemuda

Posted: 22 Mar 2011 07:07 AM PDT

Umno Taiping Dato Shalimin

Posted: 22 Mar 2011 06:31 AM PDT

Y2011M03D22 - Pesanan Ummi Hafilda untuk Generasi Muda

Posted: 22 Mar 2011 05:45 AM PDT

Banjir di Bukit Merah

Posted: 22 Mar 2011 04:46 AM PDT

Suruhanjaya Diraja perlu ditubuh segera untuk menyiasat ketulinan video lucah yang melibatkan Anwar Ibrahim

Posted: 22 Mar 2011 02:53 AM PDT

Anwar lodges police report on sex video

Posted: 22 Mar 2011 02:35 AM PDT

Anwar sudah siap untuk ngayap Sarawak

Posted: 22 Mar 2011 02:18 AM PDT

Panglima Perang Cyber

Posted: 22 Mar 2011 11:19 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Di Mana Anwar Ketika Rakaman Video Seks Dirakam Antara Last Twitter 9.20 pm - Sambung 11.39 pm Hari Kejadian ?

Posted: 22 Mar 2011 07:08 PM PDT


Tahniah kepada sahabat Minda Intelek Melayu (MIM) yang membongkar perkara di atas. Kehebatan ini wajar dipuji sebagai seorang yang rakan yang gembira melihat sahabatnya berjaya mendedahkan penipuan Anwar ini sebagai seorang blogger yang gigih pertahan negara di alam maya.

Anwar semasa memberitahu sidang media menafikan video tersebut dengan alasan beliau ada menulis twitter. Maka blogger MIM telah membuat analisa dan terbukti selama 2 jam 19 minit beliau tidak mengemaskini twitter miliknya. 

Sila lihat gambar MIM siarkan dan fikirkan kebenaran yang nampaknya seperti cuba disembunyikan.




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 


Blog MIM di sini http://novandri.blogspot.com/2011/03/gempar-penemuan-tweeter-di-mana-anwar.html

Artikel Menarik Untuk Bantu Pemuisi OKU Dari Blogger MSO

Posted: 22 Mar 2011 06:50 PM PDT


Saya tidak benci seseorang kerana peribadinya. Tetapi kerana aliran pemikiran dan dasarnya. Maka perkara yang baik saya akan akui tidak kira ia datang dari sesiapa waima penentang pegangan politik saya. Benci jangan terlalu benci dan sayang jangan terlalu sayang. Kerasionalan menjadi asas utama bagi diri saya agar tidak emosi tanpa batasan sepanjang masa. Artikel ini saya yakin lahir dari kesungguhan beliau untuk membantu penyair OKU ini. Ramai OKU di negara kita dan mereka juga ada kelebihan tertentu dianugerah Maha Esa. Jom kita baca apakah yang ditulis oleh MSO ( Mohd Sayuti Omar) ini.


KERAP sangat saya berselisih dengannya dijalanan. Dia melilau dengan motorhandycapnya, motor honda bertayar empat. Kelajuannya boleh tahan juga. Ikhlas saya katakan kadang-kadang saya mendesis sendiri melihat dia menunggang motosikal istimewanya itu yang ada kalanya memotong laku kenderaan saya.

Saya tidak pernah mempedulikan siapa dia, melainkan dia seorang yang kurang upaya. Tetapi melihat dia menjajah jalan hingga kadang-kadang sampai ke Jalan Genting - Klang yang sibuk menggambarkan dia seorang berdikari. Dia melakukan sendiri untuknya tanpa mengharap atau dibantu sesiapa.

Terfikir dalam hati dia ni bukan sembarangan. Kalau dia mempunyai sekeping hati yang penakut dia tidak mampu menggerakkan dirinya dalam keadaan kurang upaya itu sejauh itu. Namun itu apabila sesekali dia berlegar di luar kawasan menjelaskan akan kemampuannya - kelemahan fizikal tidak mengurangkan jiwanya.

Kerana kerap berselisihan di persimpangan jalan untuk ke kediaman saya, di Jalan Wangsa Melawati, terfikir dia ini tinggal tidak jauh dari rumah saya. Mungkin sekitar ini saja. Kalau ia dari kawasan lain, untuk apa dia selalu berlegar dan berdecun dengan motornya di lokasi-lokasi di Wangsa Melawati dan AU.

Sebenarnya jauh tersandar dalam minda saya bahawa dia seorang insan yang bukan saja istimewa tetapi mempunyai kebolehan yang menajubkan. Itu selalu terjadi dalam hidup ini tersalah jangka dari sangka. Semua itu mengajar kita supaya tidak menuduh sebelum menyaksi sesuatu dengan mata kepala sendiri. Kata orang tidak kenal disebabkan itu tidak cinta.

Lelaki berbadan gempar dan bergerak menggunakan motisikal istimewa ini sebenarnya seorang penyair yang hebat. Di sebalik ketidak mampuannya untuk bergerak, bercakap dan menulis seperti sastera sempurna fizikal lain, tetapi dia memiliki bakat yang besar. Lebih sesuai kalau dikatakan memilik sekeping hati perasa yang jauh dan bisa menujahkan isu dengan bahasa hati yang sungguh menggertarkan.

Bertuah sungguh rasanya kerana dapat bertemu dengannya pagi ini, minum kopi dan menerima sebuah antologi yang dihasilkannya yang diberi judul "Tajam Fotomorgana". Lelaki yang istimewa itu ialah Mohd Roslan Shariff.

Mencerita bagaimana pertemuan berlaku apabila beliau menghubungi menerusi Fb kelamrin. Dia menceritakan keadaan dirinya dan setelah itu baru saya terperasaan bahawa dia selalu saya lihat dan dia juga selalu melihat saya cuma tidak terbetik untuk menyapa. Akuinya bukan kerana apa, kerana keadaanya dalam kekurangan. Pertuturannya tidak jelas yang dirasakan sukar untuk difahami.

Sebenarnya itu tidak ada masalah buat saya, sebab saya bukan saja berkawan dengan menteri ataupun wakil rakyat tetapi lama sebelum kenal wakil rakyat atau menteri saya sudah mempunyai 36 orang teman yang buta. Jadi untuk berhubung dengan mereka yang kurang upaya serta melayani cerewet mereka sudah menjadi perkara biasa.

Ternyata kebolehan dan bakat Roslan terpancar dari antologi berkenaan. Kesempurna, kualiti dan tatautur antologi itu yang cantik dan menarik menggambarkan siapa Roslan sebenarnya. Antologi itu menjalinkan kesempurnaan beliau seorang hamba yang sebenarnya.

InsyaAllah saya akan menyorot antologi berkenaan dan akan disiarkan dalam ruangan Sastera dan Budaya dalam Siasah. Cuma di sini apa nak dikatakan puisi-puisi Roslan menarik dan mempunyai kekuatan puitis yang tidak terkalah dan ia perlu dibaca dan dihayati dengan jiwa kemanusiaan.

Antologi itu mempunyai 73 buah puisi dengan berbagai tema yang dijual dengan harga RM23 bagi Semanjung dan RM25 Sabah dan Sarawak. Harga ini tidak mahal dan bukan nilai sebenarnya untuk rumpun puisi berkenaan.

Mengikut catatan credit page antologi ini diterbitkan oleh sebuah syarikat yang saya kira sangat prihatin kepada nasib orang kurang upaya di negara ini.

Tahniah kepada Roslan dengan doa diberikan Allah ilham dan kekuatan untuk terus berkarya. Setidak-tidaknya dengan terbitnya antologi Tajam Fotomorgana membuktikan bahawa anda sudah berada di dunia ini dan berbakti kepada-Nya menerusi puisi.[wm.kl.10:15 am 20/03/11]

Sini blog MSO http://msomelayu.blogspot.com/2011/03/isitmewa-ahad.html



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Beberapa Jam Diperlukan Untuk Kempiskan Perut Dengan Smartlipo Laser : Blogger Anak Bukit Gantang !!!

Posted: 22 Mar 2011 04:56 PM PDT

Berita Gempar : Blogger Bakal Jadi YB Di Sarawak !!!

Posted: 22 Mar 2011 04:25 PM PDT


Pembangkang sudah meletakkan blogger sebagai calon mereka dan sudah pun menjadi wakil rakyat. Keberkesanan media baru menyebabkan pemilik atau pengendalinya diangkat menjadi wakil rakyat kerana urusan dengan rakyat perlu diurus dengan cepat dan pantas dan media baru adalah penyelesaian terbaik kepadanya tanpa melibatkan kos yang besar.

Walaupun begitu yang memalukan kita ialah wakil rakyat pembangkang yang mewakili golongan blogger tidak pula berjaya menjadi wakil rakyat yang berkesan. Puncanya kerana mereka dinaungi Fuckatan Rosak yang hanya pandai berjanji tetapi gagal melaksanakannya.

Blogger Anak Merdeka aka Hilbert dari Sarawak membawa kisah bahawa blogger bakal menjadi YB di Sarawak. Berita ini tentu menggembirakan kita semua dan tidak mustahil di Semenanjung seperti rakan baik Panglima Mr Gerakan Anti PKR (GAP) atau Papagomo boleh menjadi YB di Selangor PRU akan datang !!! 

Ikuti tulisan Hilbert di sini

http://hilbertmontell-anakmerdeka.blogspot.com/2011/03/blogger-antara-muka-baru-yang-akan.html

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Edisi Bongkar : Ini Gambar Bomoh Benggali Dibawa Anwar dan Karpal Singh ?

Posted: 22 Mar 2011 12:33 AM PDT





Blog KAM (Kitaanakmelayu) ada menyebut nama bomoh benggali yang dikenali 
Pajam Singh di blog beliau.

The Unspinners juga menyebut tentang bomoh ini di sini 

Adakah ini faktor kejayaan 'penundaan' yang sudah berpuluh kali oleh Karpal Singh ?

Harap bomoh hebat juga melindungi Hakim dan Pendakwaraya dari sihir dan guna-guna agar kezaliman terhadap Saiful Bukhari yang tertunda akan segera berakhir !!!

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Panasss : Gambar Datuk T Yang Dipercayai Pemilik Kondo Tivolli Villa Ada Di AIDC !!!

Posted: 21 Mar 2011 11:43 PM PDT



AIDC menulis :


Projek pembinaan Tivoli Villa diusahakan oleh kawan rapat Anwar, iaitu Datuk Lim Thian Kiat (T.K.Lim), Pengarah Multi Purpose Holding Berhad (MPHB). Datuk T. K. Lim juga merupakan pemilik syarikat judi Magnum Corporation, tempat Dato Nalla menjadi Director Eksekutifnya.

Sukma (2)



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 22 Mar 2011 11:17 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR!!! BUKTI SAHIH KONSPIRASI VIDEO LUCAH MILIK PEMBANGKANG!

Posted: 22 Mar 2011 12:50 AM PDT


Beberapa blog pro-BN mula sedar dengan konspirasi video seks terbaru Anu War. Rata-rata blog pro-BN mengakui bahawa konspirasi kali ini dicipta oleh pembangkang setelah mereka menemui jalan buntu dalam Kes Liwat II. Esok, rela atau tidak, Anu War wajib memberikan sample DNAnya kepada mahkamah.

Secara jelas, Malaysiakini dan Malaysian Insider adalah dua entiti perang siber berpihak kepada pembangkang. Sekiranya konspirasi kali dicipta oleh pihak lain, kedua-dua portal media ini akan memandang sepi berita tersebut. Tapi kali ni, kedua-duanya seperti ayam sabung yang masing-masing berebut-rebut untuk menyiarkan berita ini terlebih dahulu walaupun ketika itu, mereka belum menonton video tersebut.

Anehnya, kali ini Anu War tidak lari ke mana-mana. Seperti sedia bersedia, binatang politik ini dengan tenang membuat sidang media sambil menunjukkan perutnya yang telah berjaya dikempiskan. Sedangkan, sebelum ini, perutnya juga boroi seperti mana-mana lelaki tua. Keesokkan harinya, Bro Anu dengan penuh bersedia membuat laporan polis. Berbeza dengan sebelum ini, kekalutan Anu dan Jijah dalam menjawab dalam sidang media sehinggakan Jijah tersilap jawab soalan wartawan, manakala Anu pulak berlari ke Kedutaan Turki.

Mari kita sama-sama pantau kedua-dua portal media tersebut dalam tempoh seminggu. Kita mungkin akan melihat liputan berita mengenai video lucah melebih liputan kes liwat Anu War. Inilah caranya pembangkang untuk divert isu yang mampu mengcheck matekan mereka.

*Satu perancangan yang sangat hebat....The Orchestrated Psychological War.

oyabun

Posted: 22 Mar 2011 11:16 PM PDT

oyabun


YB Zulkifli pun bersependapat : Anwar cuba alih isu DNA!

Posted: 22 Mar 2011 05:47 PM PDT

Kepimpinan Pas di kalangan kumpulan ulama dipercayai telah memberi kata dua kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim agar menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) bagi membuktikan kebenaran.

Dua ahli Parlimen Bebas, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dan Zulkifli Noordin mendakwa, maklumat yang diperoleh mereka juga memaklumkan jika Anwar enggan, maka kumpulan ulama itu akan mendesak Pas mengkaji semula hubungan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Menurut Zulkifli, maklumat itu diterima mereka daripada rakan lama dalam PKR yang amat diyakini dan dipercayai kerana pernah beberapa kali memberi maklumat tepat sebelum ini.

"Oleh itu, Anwar dalam keadaan terdesak dan terpaksa mengalih isu. Apatah lagi keputusan permohonan pihak pendakwaan meminta Mahkamah Tinggi menggunakan kuasanya untuk mengarahkan Anwar menyerahkan sampel DNA ditentukan esok.

"Di sinilah video itu memainkan peranan," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Beliau mengulas mengenai rakaman video aksi seks seorang pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur asing di sebuah hotel di ibu kota seperti didedahkan akhbar hari ini.

Anwar telah mengadakan sidang media untuk menafikan pembabitannya dalam video berkenaan dan juga membuat laporan polis berhubung kes itu.

"Jangan kita terperangkap. Tiada siapa tuduh Anwar, tetapi dalam masa kira-kira tiga jam selepas pendedahan itu, beliau mampu buat sidang akhbar mendakwa bukan 'pelakon' video tersebut selain kata perut buncit. Dia kata tidak tengok, tetapi mana dapat maklumat?

"Selain itu, pagi ini beliau membuat laporan polis, perkara yang tidak pernah dilakukannya dalam tuduhan-tuduhan sebelum ini. Pada saya, kecepatan dan ketangkasan beliau bertindak sangat meragukan. Soalnya, mengapa dalam soal ini cepat bertindak, isu DNA pula lambat?" katanya.

Justeru, beliau mencabar Anwar untuk turut sama bertindak pantas menyerahkan sampel DNAnya bagi menyelesaikan misteri lelaki 'Y'.

Sementara itu, Zahrain mempersoalkan kenyataan Anwar semalam yang mendakwa video seks itu timbul kerana beliau telah menang di mahkamah dalam kes liwat.

"Bukankah itu merupakan tindakan menghina mahkamah? Bagi saya, beliau bersikap double standard kerana pernah menggesa agar polis menangkap individu mendesak beliau menyerahkan DNA," katanya.

Ada berani ke Anwar? Walau bagaimanapun kita tunggu keputusan dari mahkamah hari ini samada Anwar perlu lakukan ujian DNA bagi membantu perbicaraan liwat beliau sekarang ataupun tidak. Anwar tak perlu banyak bersandiwara dan putar belit lagi? Rakyat sebenarnya dah bosan dan agak sukar menerima seorang bekas banduan untuk menjadi pemimpin besar negara!

Anwar tidak perlu menuduh ini semua adalah komplot dari kerajaan BN untuk menjatuhkan beliau kerana sebenarnya ia adalah konspirasi dari Anwar sendiri untuk melawan hawa nafsu beliau yang membuak-buak?

Wasabi Oyabun..

SELALU ADA YANG BARU

Posted: 22 Mar 2011 11:15 PM PDT

SELALU ADA YANG BARU


VIDEO SEX - SIAPA LELAKI Y?

Posted: 22 Mar 2011 04:35 AM PDT

Bekas menteri besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo menggesa BN supaya tidak menggunakan "isu-isu dalam kelambu" Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi melemahkan Pakatan Rakyat, terutamanya menjelang pilihan raya negeri Sarawak.
azlan
Ini kerana, kata Dr Khir, rakyat tidak mengukur keburukan pemimpin politik tetapi menilai kejayaan pemerintahan dalam bidang ekonomi, keselamatan dan pendidikan yang sedang dilaksanakan.

NONE"Justeru saya khuatir ialah kemungkinan video sebegini dicipta oleh mereka yang mahu memerangkap BN.

"Jika BN terlalu ghairah memainkan isu ini dan akhirnya terbukti lelaki tersebut bukan Anwar, maka Anwar akan mendapat kemenangan besar dari segi populariti politiknya," tulis Dr Khir (kiri).

Beliau menulis dalam blognya hari ini mengenai pendedahan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar yang juga ketua pembangkang oleh seorang individu yang dikenali sebagai 'Datuk 'T' di Carcosa Seri Negara semalam.
Dr Khir berkata jika ada lelaki lain yang hampir seiras dengan Anwar mengaku beliau lelaki dalam video berkenaan maka, ia boleh menukar persepsi ramai.

"Malahan jika terbukti kemudiannya lelaki dalam video tersebut bukan Anwar, maka beliau akan menggunakan isu ini untuk menjustifikasikan segala tuduhan lain terhadap beliau termasuk kes mahkamah beliau sebagai fitnah dan konspirasi.

"Justeru, apakah kita mahu menolak kemungkinan video ini merupakan satu strategi politik Pakatan membersihkan Anwar?

"Melihat strategi politik Anwar sejak zaman pelajar dahulu sehingga sekarang, maka kemungkinan ini bukanlah sesuatu yang mustahil," dakwa Dr Khir lagi sambil menambah pendedahan video tersebut "tidak membabitkan BN".

Tahap keselamatan hotel

Bekas ketua pembangkang DUN Selangor itu juga mempersoalkan sama ada penafian yang dibuat Anwar itu mencukupi kepada umum.

"Apakah kata-kata Anwar masih dianggap kata-kata yang suci dan bersih? Anwar menyatakan ini taktik jahat BN. Bukankah Anwar sendiri mahaguru segala strategi politik menuduh dan memfitnah ini?

"Saya tidak menyatakan lelaki dalam video tersebut ialah Anwar atau pun bukan kerana saya belum menontonnya. Cuma cara Anwar mempertahankan dirinya dengan cara melabelkan pendedahan ini merupakan agenda jahat Barisan Nasional menjelang pilihan raya Sarawak sangat klasik dan klise sifatnya," katanya.

Dr Khir berkata walau apa pun kebenarannya, masyarakat akan terus dihujani "perbincangan-perbincangan dalam kelambu yang memalukan" dan akhbar akan terus dihiasi dengan cerita-cerita yang memalukan untuk bacaan kanak-kanak.

"Selain itu, pendedahan video perlakuan seks di hotel ini selepas kes (Presiden MCA) Datuk Seri Chua Soi Lek menimbulkan tanda tanya mengenai tahap keselamatan di hotel-hotel di negara ini," katanya.

Sementara itu, mengulas politik Sarawak, Dr Khir berkata pengumuman persaraan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud serta penumpuan pembangunan di Malaysia Timur sudah cukup mencerahkan peluang BN.

"Malahan tindakan (Abdul) Taib Mahmud mengetuai jentera pilihan raya negeri akan datang merupakan kelebihan besar kepada BN. Justeru BN tidak memerlukan pendedahan video seperti ini untuk melemahkan Pakatan," katanya.

Pendedahan rakaman video sex membabitkan pemimpin tertinggi pembangkang seperti dilaporkan media adalah suatu perancangan politik dalam usaha mengaburi orang ramai berhubung kes yang sedang dihadapi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Zulkifli Nordin menyifatkan apa yang berlaku antara usaha Anwar untuk mengalihkan tumpuan masyarakat terhadap beliau berhubung desakan masyarakat kepadanya supaya menyerahkan DNA untuk dianalisa bagi merungkai kemelut indentiti `Lelaki Y'.

"Apa yang berlaku semacam satu `ploy' (perancangan), dia (Anwar) begitu cepat tindakannya menafikan rakaman itu, dia sendiri yang menyatakan individu bukan dirinya sedangkan tiada siapa yang mendedahkannya, tindakan ini suatu yang meragukan.

"Dari apa saya kenali, Anwar tak pernah buat laporan polis, tapi dalam hal ini dia sendiri yang buat laporan polis, itu sebab ada keraguan berhubung pendedahan video sex ini," katanya ketika mengadakan sidang di lobi Parlimen.

Menurutnya, jika benar ingin membersihkan namanya, beliau tidak perlu bersusah payah hanya perlu serahkan sampel DNA kepada pihak berkuasa dan itu lebih mudah daripada membabitkan rakaman video itu.

"Yang peliknya, dia begitu cepat nafikan pembabitkannya dengan rakaman video itu, sedangkang bila minta DNA tak mahu bagi, mengapa nak menyorok di belakang Karpal Singh. Hanya setitik darah dia mampu bersihkan namanya.

"Yang penting ialah besok, mengenai DNAnya, tetapi kita dikejutkan dengan satu lagi cerita sehinggga cerita mengenai DNA tengelam, isu yang dihadapi oleh Anwar adalah DNA," katanya.

Beliau berkata, apa yang berlaku itu mungkin turut membabitkan desakan daripada pemimpin-pemimpin Pas supaya Anwar menyerahkan DNA kepada mahkamah untuk dinalisa.

"Apa yang saya dengari, kepimpinan Pas ada mengadakan pertemuan dengan Anwar dan desak dia serahkan DNAnya, kalau tidak, Pas akan mengkaji semula hubungan mereka dalam Pakatan Rakyat.

"Ini antara sebab yang timbulnya kes video sex, ini semua hendak alihkan perhatian, dia kini berada dalam keadaan tertekan," katanya.

Zulkifli berkata, dari apa yang berlaku itu ia bagaikan dirancang, bermula dengan pendedahan, kira-kira tiga jam kemudian Anwar buat penafian melalui sidang media dan beliau tidak membuat laporan polis.

Menurutnya, dalam sidang media itu Anwar menyatakan bahawa beliau belum lagi melihat rakaman video berkenaan tetapi apa yang peliknya Anwar mengatakan susuk badan individu dalam video berkenaan adalah berbeza dengan dirinya.

"Turutan apa yang berlaku serta yang dinyatakan oleh Anwar ketika sidang media adalah meragukan dan seperti ada perancangan.

"Saya tidak melihat video itu dan saya tidak berminat untuk melihatnya, tapi dari apa yang saya ketahui dari orang menyaksikan video berkenaan membabitkan seseorang yang berprofil tinggi," katanya. -MediaUMNO.


KEBIJAKSANAAN ANWAR, KEBODOHAN RAKYAT SEMUANYA ALLAH MAHA KUASA

Posted: 21 Mar 2011 11:31 PM PDT



Kebodohan rakyat dan kebijaksanaan menipu -nadi jantung politik anwar

Setakat hari ini penulis yakin tidak senang Anwar mahu menyerahkan DNA tetapi cara pendekatan untok menyelesaikan isu ini adalah dengan cara macam biasa. Memfitnah, mencipta cerita dengan mengaitkan orang itu dan ini. Dalam kes liwat dengan Saiful beliau memberi alasan dengan mengaitkan Yusuf Qadawi dan disokong pula Nik Aziz yang menyebab Anwar tidak bersumpah, maka selesailah isu sumpah itu pada kacamata Anwar walaupun rakyat masih lagi sampai hari ini tertanya2. Dalam keadaan itu pula beliau menjelajah negara memberi ceramah bagi memberitahu rakyat bahawa beliau tidak bersalah dan mengaitkan itu semua kejahatan kerajaan yang cuba menjatuhkannya dimana beliau sedang berusaha untok menubuhkan KERAJAAN UNTUK RAKYAT.

Sekarang muncul video sex yang sama juga dengan keperluan DNA Anwar untuk membersihkan namanya. Kedua-duanya hanya Anwar dan Allah sahaja yang tahu kesahihannya. Tetapi Anwar tidak mahu membersihkan namanya itu yang menghairankan. Bagi kita yang yakin dengan kebersihan Anwar, tidak ada apa yang hendak dirisaukan. Penyelesaian siapa lelaki Y yang menyamai ciri2 Anwar, takut menyerahkan DNA, takut bersumpah dan tidak mahu menyaman Ummi, Datuk T dan Saiful begitu memelikkan bagi seorang pemimpin yang tergilakan mahu menjadi PM seperti Anwar Ibrahim.

Semalam yang dituduh sudah menafikan pengbabitannya di dalam video tersebut, maka pelakon lelaki didalam video itu harus disebut sebagai 'Lelaki Y'dan bukannya masalah perut siapa lebih buncit...seperti yang Anwar menggeluar kenyataan. Kes kali ini amat berbeza dari sebelumnya. Kalau dulu tahun 1998 Anwar dibela oleh PROF. DATUK DR. HARUN DIN sekarang tidak lagi, tapi kali ini Anwar dibela pula oleh NIK AZIZ dan KARPAL SING yang dulu memecah tempayan budunya.

Isu DNA dan isu pendedahan Ummi Hafilda tentang Anwar menjelajah rakyat keseluruh negara belum lagi selesai dah timbul pula cerita baru. Apa yang jdapat kita rumuskan Anwar memang tidak layak bergelar pemimpin hanya kita rakyat marhean sahaja yang masih memberi kepercayaannya. Kita jangan sesekali mengikut kata Kak Wan Azizah isteri Anwar, kata hatinya yang jelas mengenali siapa Anwar sebenarnya walaupun belaiu melabelkan Anwar sebagai pemimpin anugerah Tuhan.

Pendedahan Ummi Hafilda tentang skandal Anwar dengan Shamsidar. Jika dakwaan Ummi Hafilda ini tidak benar, Anwar boleh menyaman Ummi kerana tuduhan ini. Begitu juga dengan pendedahan Datuk T. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tertinggal jam Omega (pijam kata-kata Ummi). Rakan-rakan yang rapat dan seperjuangan selama ini telah ramai meninggalkan Anwar. Bukan setakat tinggal begitu sahaja, tetapi mereka tinggal dengan mengajak seluruh rakyat bahawa perjuangan Anwar adalah pembohongan dan sendiwara. Apa pun kuasa Allah melebihi segala-galanya, adakah ini berkat doa Saiful?

g a R a m a N i s

Posted: 22 Mar 2011 11:13 PM PDT

g a R a m a N i s


Anwar, Jangan Melawan Takdir

Posted: 22 Mar 2011 08:55 PM PDT

Alahai...
Ada perkara ajaib yang berlaku di mahkamah hari ini. Hakim menitahkan 3 bukti yang ditolak sebelum ini diterima semula. Anwar nak cakap apa lagi. Karpal Singh mahu  bangun keluar terjun tingkap untuk stunt ala-ala Teoh Beng Hock.
Ketika hakim membacakan keputusan rayuan pasukan pendakwaraya, Anwar kelihatan sugul teguih berubah air muka. Keningnya mengalahkan Ziana Zain. Tak keruan mendengar keputusan penghakiman. Apa lagi ilmu temberang mahu digunapakai. Sudah jelas Tiada..yii..lek..boliyau..!
Keputusan hakim secara tidak langsung mendekatkan Anwar kepada Sungai Buloh. Itu tempat yang paling ideal untuk manusia gila seks seperti Anwar. Sudahlah video seks tersebar, Sodomi II pula makin jelas penama siapa perlakunya.
Pada Anwar, jangan melawan Qada dan Qadar.
Mahkamah Tinggi di sini hari ini memutuskan tuala kecil `Good Morning', berus gigi dan botol minuman jenama Cactus serta segala hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dilakukan ke atas barangan tersebut boleh diterima masuk sebagai bukti.
Keputusan itu dibuat selepas mendengar keterangan Pegawai Penyiasat, Supritendan Judy Blacious Pereira menunjukkan penahanan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 17 Julai 2008 adalah sah dan mengikut undang-undang.
Ekoran keputusan itu, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamad Yusof Zainal Abiden memaklumkan akan memanggil semula dua orang saksi iaitu Ahli Kimia, Nor Aidora Saedon dan Pakar Forensik, Amidon Anan untuk mengemukakan bukti dan hasil ujian DNA yang dibuat ke atas barangan tersebut.
Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah bagaimanapun menolak permohonan pihak pendakwaan untuk mengarahkan Anwar memberi sampel DNA kerana tiada peruntukan undang-undang untuk berbuat demikian. - Utusan -

Belantan

Posted: 22 Mar 2011 11:09 PM PDT

Belantan


Isu ceroboh pasir kawasan Orang Asli - MB Khalid cabar bawa ke mahkamah!

Posted: 22 Mar 2011 02:58 AM PDT

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencabar kira-kira 4,000 penduduk Orang Asli Suku Temuan di Mukim Tanjung 12, Kuala Langat supaya membawa ke mahkamah sekiranya yakin tanah yang didakwa diceroboh untuk perlombongan pasir adalah milik mereka. ( Lapuran sebelum ini di sini )

Beliau berkata, penduduk Orang Asli di kawasan berkenaan boleh berbuat demikian sebagai salah satu cara untuk memastikan mereka memiliki tanah berkenaan atau sebaliknya.

Abdul Khalid juga turut meminta Orang Asli terbabit membuat semakan di Pejabat Tanah dan Daerah (PTD) Kuala Langat bagi mengenal pasti status hak milik tanah mereka yang didakwa melibatkan keluasan 7,243 hektar di Mukim Tanjung 12 dengan sebahagian besarnya terletak dalam Hutan Simpan Kuala Langat Utara.

Pada masa sama beliau menyatakan, kerajaan negeri juga sudah mengarahkan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), Datuk Mohammed Khusrin Munawi untuk meneliti dan membuat semakan status pemilikan tanah di kawasan berkenaan.

''Saya difahamkan tanah berkenaan (perlombongan pasir) telah diwartakan di bawah pemilikan Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) lebih 10 tahun lalu.

''Namun, mereka (Orang Asli) boleh membuat semakan di PTD Kuala Langat atau merujuk kepada Exco berkenaan. Kalau ada pertikaian, bawa ke mahkamah," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penghargaan Jabatan-jabatan Teknikal Negeri Selangor di sini, hari ini.

Abdul Khalid mengulas mengenai laporan Utusan Malaysia pada 18 Mac lalu yang menyatakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didakwa 'memunggah' hasil milik Orang Asli di kawasan seluas 7,243 hektar di Mukim Tanjung 12, Kuala Langat.

Mukim Tanjung 12 membabitkan tujuh buah kampung yang diwartakan dalam Hutan Simpan Kuala Langat Utara iaitu Kampung Orang Asli Pulau Kempas, Bukit Cheeding, Bukit Kecil, Bukit Perah, Busut Baru, Tanjung Rabok dan Bukit Kamandol.

Tanah tersebut merupakan tanah warisan, tanah adat dan tanah rayau kepada kira-kira 4,000 penduduk Orang Asli Temuan sejak ratusan tahun lalu dan telah diwartakan sebagai tanah simpanan Sakai sejak 1927 selain merupakan kawasan penempatan utama suku Temuan di negara ini.

Difahamkan Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) pada 25 Januari tahun lalu telah mengeluarkan pengesahan bahawa Mukim Tanjung 12 adalah kawasan Orang Asli berdasarkan keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) pada 29 November 1965.

Suara Politik
Taminsari

Skandal Yayasan Selangor - Elaun bekas Pengurus Besar tetap dibayar walaupun tidak hadir mesyuarat!

Posted: 22 Mar 2011 01:59 AM PDT

MB Khalid dikatakan menyalahgunakan dana Yayasan Selangor untuk membayar elaun Low Siew Moi walaupun tidak menghadiri mesyuarat!

Wanita bukan melayu yang pernah menggegarkan persada politik negeri Selangor sebagai bukan melayu pertama dilantik sebagai Pengurus Besar PKNS masih lagi menjadi kesayangan MB Khalid.

Yang menariknya Low Siew Moi sebenarnya "menikmati" elaun yang dibayar dari kantong simpanan Yayasan Selangor. Apakah peranan dan fungsi wanita ini kepada Yayasan Selangor..? Mengapa Low begitu istimewa kepada Khalid?

Sila perhatikan dibawah ini dengan teliti, bukti pembayaran elaun kepada Low Siew Moi walaupun pada catatan kehadiran ahli ahli mesyuarat, terbukti beliau tidak hadir.




Khalid dalam kenyataannya sebelum ini berkata, laporan audit Yayasan Selangor oleh Bahagian Audit Dalaman Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang disemak terdapat beberapa isu berkaitan perbelanjaan yang tidak mengikut aturan selain wujud tindakan yang didapati tidak menjaga kepentingan yayasan itu. Itu termasuklah perbelanjaan yang tidak telus, tidak berhemah dan tidak munasabah menyebabkan kos perbelanjaan meningkat tanpa kawalan!

Jika sudah tahu ada perbelanjaan yang tidak telus, penyelewengan dan amalan kronisma didalam yayasan, apa kah rancangan Khalid selepas ini? Sanggupkah beliau meletak jawatan sebagai Menteri Besar sepertimana yang di minta oleh Datuk Seri Noh Omar sebelum ini. Sampai bila Khalid yang korupsi ini mahu lagi memimpin negeri Selangor. Adakah sehingga negeri Selangor menjadi bankrap, maka barulah ketika itu Khalid akan melepaskan jawatan! Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 22 Mar 2011 11:08 PM PDT

APANAMA

Posted: 22 Mar 2011 11:07 PM PDT

APANAMA


Public Commission please - Datuk T

Posted: 22 Mar 2011 03:52 AM PDT


"Now that Dato' Seri Anwar Ibrahim has lodged a police report denying that he is the man in a sex video screened to media personnel on Monday, I presume that he and his wife are not interested to receive a copy of the recording from me next Monday.
Therefore I am calling on the media fraternity and NGOs to immediately form an independent public commission to investigate the authenticity of the tape.
The commission can engage forensic experts from whichever country to verify the authenticity of the recording.
I will hand over the original recording to the public commission.
I will also hand over the Omega watch that was found in the room where Anwar was caught on video with a foreign prostitute.
The commission can send the watch to forensic experts to find if DNA found on the watch matched Anwar's.
Let the public and the world be the judge.
I am not going to hand over this recording to the police as Dato' Seri Anwar would only divert attention claiming that the police are in cohorts with the government if the outcome of the investigation did not favour him.
Therefore I have decided not to hand over the recording to the authorities.
I will hand it to the proposed public commission comprising the media and NGOs." - 
Datuk T's latest statement. 



Site Meter

Sex DVD and fingering the DNA ?

Posted: 22 Mar 2011 01:23 AM PDT


Malaysia is abuzz with a latest Sex DVD allegedly showing a prominent Opposition leader having sexual intercourse (not against the course of nature) with a foreign prostitute.

The reportedly high-definition recording (meaning a clear take) is said to have been captured using four different cameras in a hotel room in Kuala Lumpur on Feb 21. (one month ago).

One mysterious character, Datuk T, appears to be the organiser of the selected preview of the Sex DVD to selected editors and journalists. The preview was done in the posh Carcosa Seri Negara yesterday.

The mysterious Datuk T issued a written statement (posted below) after the preview.

STATEMENT by Datuk T.

Dato Seri Anwar Ibrahim

On 21 feb 2011, Dato Seri Anwar Ibrahim went to a hotel in kuala lumpur that offered sex services and spa facilities.

After Anwar left the hotel, he realised he had left behind his Omega watch in a room that he had occupied earlier.

I was asked to search for the watch in the room. As I could not find the watch on the table, I searched for it behind the dresser. I was shocked to find many strands of wire behind the dresser.

Upon close inspection, I found four well-hidden CCTV cameras, I tried to open the two dresser drawers, and found one was locked.

I pry open the locked drawer using a sharp object. I found an active CCTV recorder. I disconnected the wiring and took the recorder out of the hotel.

The recorder contained footages of dato Seri Anwar ibrahim in sexual acts.

No one else has this recording and I will not hand over copies to any quarters for fear of reproduction and redistribution,

I want the media to watch the footages showing Dato Seri Anwar in compromising positions with a hooker from China before sending a copy to Dato seri Anwar

and his wife, Datin Seri Wan Azizh to identify the person on the video.

Many people know that datin Seri Wan Azizah is well aware of the truth and Dato Seri Anwar's alleged involvement in Sodomy I (Azizan-Sukma) and Sodomy II

(Saiful).

But evidence presented in court is not strong enough, and this has left many members of the public confused and unsure as they do not know Anwar personally.

But, datin Seri Wan Azizah and those close to Dato Seri Anwar know the truth.

One week from today, I will give a copy of the recording to dato Seri Anwar and Datin Seri Wan Azizah for them to ascertain if the individual in the footage is Anwar.

If it is true that the individual in the footage is Datuk Seri Anwar, Dato Seri Anwar and Datin Seri Wan Aizah must step down from politics. Anwar is not a pious

person with high moral value and integrity as portrayed, and therefore he is not fit to be a leader.

If Dato Seri Anwar and Datin Seri Wan Azizah do not quit politics within seven days after receiving a copy of the footages, I will call on several NOGs to set up an

independent panel to investigate and seek professional forensic services to study the authenticity of the recordings. The whole world will know, and it is up to

Datuk Seri Wna Azizah and Dato Seri Anwar to decide.

Why am I doing this? There is a limit to lies -- "Enough is Enough" and it is high time the public know ....THE TRUTH

THE INSIDER 


A couple of hours after the early morning preview, news of this latest "bomb" of a SEX DVD was splashed over the online media and the politician accused to be the MALE actor (Datuk Seri Anwar Ibrahim) called for a high powered press conference to 'categorically deny" that it was him.

Anwar went the extra mile to convince those present that it was not him by referring to certain details of the Male actor's anatomy.

OK! In a nutshell Anwar has denied it CATEGORICALLY!

In his statement Datuk T announced that he was giving the Male actor and his wife an ultimatum. –

"If Dato Seri Anwar and Datin Seri Wan Azizah do not quit politics within seven days after receiving a copy of the footages, I will call on several NOGs to set up an independent panel to investigate and seek professional forensic services to study the authenticity of the recordings. The whole world will know, and it is up to Datuk Seri Wna Azizah and Dato Seri Anwar to decide."


Well, I guess the SEVEN DAYS grace period is irrelevant now since Anwar has CATEGORICALLY denied it was him in the video (although I would like to believe that the Opposition leader is yet to watch the steamy SEX DVD).

I guess its time for Datuk T to COME CLEAN now. Whatever that we may choose to believe Anwar has said his piece has even lodged a POLICE REPORT against the Sex DVD. (Guess this is also the first time Anwar has personally lodged a police report… bravo).


The last thing we need now is another SEX SCANDAL in this country! Datuk T should come clean on his allegations and make the recordings available for the police to investigate.

The police have been dragged into this latest SEX DVD (by Anwar himself) and the onus is now on Datuk T to provide the evidence.

This SEX DVD is a serious matter not so much because the (alleged) male actor is said to be Anwar Ibrahim but more so because we don't want such unconfirmed allegations to cloud Anwar Ibrahim's ongoing SODOMY trial.

Anwar Ibrahim's vehement refusal for a DNA comparison between his specimen and that of the DNA specimen found in Saiful's anus is a VERY SERIOUS matter and the learned judge in the trial is expected to make a ruling on this tomorrow (Wednesday).

The "DNA saga" in the SODOMY 2 trial is of utmost importance because, if Anwar is compelled to give his DNA sample then a DARK CHAPTER in the history of this nation could be put to rest once and for all.

This is not only about Anwar. This is about a society divided based on lies and fabrications.

Malaysians want to know the TRUTH and identify the individual, group or political party that has been actually telling LIES and FABRICATING falsehood.

The DNA saga, depending on what the learned judge decides on Wednesday, could solve a BIG QUESTION that has been lingering in the minds of Malaysians for more than a decade now.

Who is MALE Y?

p/s Politicians who haven't watched the Sex DVD please SHUT UP! Don't go around politicizing this matter.






Site Meter

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 22 Mar 2011 11:04 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Segerakan Suruhanjaya Siasatan Diraja Siasat Video Lucah Anwar.

Posted: 22 Mar 2011 09:05 PM PDT


Setiap kali ada kes besar, setiap kali tu lah pembangkang memekak minta di tubuhkan siasatan diraja, contoh terbaik, kes bunuh diri pun (teoh beng hock) mereka nak suruhanjaya siasatan diraja, tapi bila dah suruhanjaya di tubuhkan depa boikot pulak.

Kes video lucah ni kes berat, anwar sampai buat report polis, maknanya berat la tu, kenapa pembangkang senyap tak mahu melalak suruh buat siasatan diraja ? kalau tak tu kecoh si mahpoos omar menjerit-jerit suruh buat siasatan diraja.

Tapi apa pun kes video lucah ni hanyalah rekaan anwar, kita jangan terpengaruh, ini cara anwar untuk divert kes liwat dan cara dia nak lambatkan bagi DNA.

Mahkamah terima tiga bukti awal.

Posted: 22 Mar 2011 09:02 PM PDT

Anwar pagi tadi menggelabah beruk apa bila hakim bersetuju menerima tiga bahan bukti yang dibantah oleh karpal, tiga bahan bukti itu ialah, berus gigi, tuala dan botol air.

Kesian anwar, ingat dia boleh lepas, tengok2 hakim terima pulak tiga bukti tu.
Published with Blogger-droid v1.6.7

PKR & SNAP Dok Bergaduh Lagi Rebut Kerusi

Posted: 22 Mar 2011 06:37 AM PDT


Parti Kebangsaan Sarawak (Snap) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) masih bertelagah berhubung pembahagian kerusi apabila SNAP, sebuah parti berasaskan kaum Dayak, hari ini terus menamakan 11 lagi calon yang akan diketengahkannya dalam pilihan raya negeri akan datang.

Dengan pengumuman terbaru itu, Snap telah memuktamadkan sejumlah 27 calon, susulan pengumuman terdahulu pada 15 Mac membabitkan 16 calon, termasuk bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelagus, Tebedu, Ngemah, Tarat, Bukit Begunan dan Katibas.

Bagaimanapun, Presiden Snap, Edwin Dundang berkata, Snap menyerahkan dua "kerusi panas" - Ba'kalalan dan Batang Ai - kepada PKR memandangkan difahamkan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian serta Nicholas Bawin akan diketengahkan bagi kedua-dua kerusi berkenaan.

"Snap berhasrat untuk bertanding dalam 40 kawasan pilihan raya. Bagaimanapun, kami lebih menyukai pertandingan satu lawan satu menentang parti yang memerintah.

"Ini kerana di kawasan majoriti kaum Dayak, khususnya, kami mempunyai peluang yang lebih baik untuk menang berbanding mana-mana parti pembangkang yang lain," katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat parti di sini hari ini. - Bernama

Nak bahagi kerusi pun nak bergaduh, bayangkan kalau pakatan haram menang dan tubuh kerajaan di sarawak, agak-agak berapa bulan rakyat perlu tunggu untuk dapat ketua menteri baru, apa pun yang selamat dap jugak, pasal tak de siapa nak bertanding kawasan cina, pas langsung tak ada peluang di sarawak.

Video Lucah Buat Polis Report, Video Di Sungai Buluh Tak Nak Buat Polis Report Ke ???

Posted: 22 Mar 2011 01:56 AM PDT

Banyak orang tanya, kenapa anwar beria-ia buat polis report pasal video lucah yang dikatakan dirinya tu sedangkan video dia sakit di penjara sungai buloh dulu dia tak buat polis report pun walau pun berkali-kali dia kata orang sakit bukan diri dia.

Jawapan aku senang, dia nak divert isu liwat dia, itu jee...

Pagi tadi anwar besama 30-50 penyokongnya tiba di balai dang wangi kl dalam jam 10.30 pagi, kenapa banyak tu je penyokong yang datang support anwar? kalau dulu masa tahun 1998 beribu beb yang datang, ini kes teruk macam ni pun 30-50 ekor je... anwar dah tak ada penyokong lagi ker???

Video ni anwar kata itu bukan diri dia, kenapa dia tak buat polis report???


Neutral Daily

Posted: 22 Mar 2011 09:48 PM PDT

Neutral Daily


Video Seks "Anwar": Permainan Politik Siapa?

Posted: 22 Mar 2011 04:35 AM PDT

[drkhirblog.jpg]

1. Tiba-tiba sahaja seluruh negara digemparkan dengan isu video perlakuan seks yang dikatakan menyerupai Ketua Pembangkang, Datuk seri Anwar Ibrahim. Pendedahan ini dibuat oleh seseorang yang meminta beliau dikenali sebagai Datuk T.

2. Datuk T mengadakan sidang akhbar di Carcosa Seri Negara semata-mata untuk mendedahkan sebuah video "lucah" dan mendakwa lelaki yang terbabit dalam video tersebut ialah dato Seri Anwar Ibrahim. Kejadian tersebut dirakamkan pada 21 Februari 2011 tetapi tidak dimaklumkan di hotel mana ia berlaku.

3. Siapakah Datuk T ini? Jika dilihat dari laporan media, tiada siapa pun yang mengenali beliau atau tahu nama sebenar beliau. Ini menimbulkan tanda tanya bagaimana beliau boleh mengenali Anwar dan membantu mencari jam Anwar di dalam bilik hotel tersebut. Kononnya beliau menjumpai video tersebut secara tidak sengaja dalam usaha mencari jam di dalam bilik tersebut.

4. Anwar menafikan bahawa lelaki dalam video tersebut adalah dirinya. Namun apakah penafian tersebut mencukupi kepada umum? Apakah kata-kata Anwar masih dianggap kata-kata yang suci dan bersih? Anwar menyatakan ini taktik jahat BN. Bukankah Anwar sendiri mahaguru segala strategi politik menuduh dan memfitnah ini?

5. Saya tidak menyatakan lelaki dalam video tersebut ialah Anwar atau pun bukan kerana saya belum menontonnya. Cuma cara Anwar mepertahankan dirinya dengan cara melabelkan pendedahan ini merupakan agenda jahat Barisan Nasional menjelang pilihan raya Sarawak sangat klasik dan klise sifatnya.

6. Dengan pengumuman persaraan Tan Sri Taib Mahmud, peruntukan dan penumpuan pembangunan kerajaan kepada Malaysia Timur sejak beberapa tahun lalu, BN mempunyai peluang cerah mempertahankan kerajaan negeri Sarawak. Malahan tindakan Taib Mahmud mengetuai jentera Pilihan raya negeri akan datang merupakan kelebihan besar kepada BN. Justeru BN tidak memerlukan pendedahan video seperti ini untuk melemahkan Pakatan.

7. Saya juga percaya pendedahan ini tidak membabitkan BN. Ini kerana dari segi politik BN, rakyat tidak mengukur keburukan pemimpin politik lawan tetapi menilai kejayaan-kejayaan pemerintahan dalam bidang ekonomi, keselamatan dan pendidikan yang sedang dilaksanakan. Justeru BN tidak memerlukan isu-isu dalam kelambu Anwar untuk menang dalam pilihan raya akan datang.

8. Justeru saya khuatir ialah kemungkinan video sebegini dicipta oleh mereka yang mahu memerangkap BN. Jika BN terlalu ghairah memainkan isu ini dan akhirnya terbukti lelaki tersebut bukan Anwar, maka Anwar akan mendapat kemenangan besar dari segi populariti politiknya.

9. Malahan jika ada lelaki lain yang hampir seiras dengan Anwar mengaku beliau lelaki dalam video tersebut, ia boleh menukar persepsi ramai orang terhadap skandal-skandal Anwar yang lain. Malahan jika terbukti kemudiannya lelaki dalam video tersebut bukan Anwar, maka beliau akan menggunakan isu ini untuk menjustifikasikan segala tuduhan lain terhadap beliau termasuk kes Mahkamah beliau sebagai fitnah dan konspirasi.

10. Justeru apakah kita mahu menolak kemungkinan video ini merupakan satu strategi politik Pakatan membersihkan Anwar? Melihat strategi politik Anwar sejak zaman pelajar dahulu sehingga sekarang, maka kemungkinan ini bukanlah sesuatu yang mustahil.

11. Walau apa pun kebenarannya, masyarakat kita akan terus dihujani dengan perbincangan-perbincangan dalam kelambu yang memalukan ini. Akhbar-akhbar kita akan terus dihiasi dengan cerita-cerita yang malu untuk membenarkan anak-anak kita membacanya.

12. Selain itu, pendedahan video perlakuan seks di hotel ini selepas kes datuk Seri Chua Soi Lek menimbulkan tanda tanya mengenai tahap keselamatan di hotel-hotel di negara ini. Apakah suatu hari nanti perlakukan kita bersama isteri di dalam Hotel juga akan dipindah naik ke dalam internet?

Tuesday, March 22, 2011


Wan Azizah, Ansari Temui Rakyat Batu Sapi.

Posted: 22 Mar 2011 04:30 AM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEimJRrk2yhN1dTnJZpLLAtMUllN3ZkNEpkhd__lIGNOF-QE4XRa2dsvRQVCopBCjqlo2zoWZivWmxGVBlYIlVVBE9OIFtpDxSGcc-7djSsx1rwCv80T_JT-m0U1hy5Ae8hrGvfhkmR5GwAa/s1600/pkr-logo-small.png


Calon Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Ansari Abdullah tidak membuang masa untuk terus menemui rakyat bagi berkempen dan mendekati masalah yang mereka hadapi sejurus selepas selesai penamaan calon pada sebelah pagi semalam.

Bersama-sama Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Ansari berpeluang beramah mesra dengan rakyat di kawasan Jalan Leila dan Bandar Nam Tung yang menyambut mereka dengan baik sekali.

Turut serta dalam kempen melawat rakyat termasuk Exco Selangor, Elizabeth Wong, Ahli Dewan Undangan Negeri Rawang, Gan Pei Nei, Ahli Majlis Pimpinan KEADILAN Pusat, Datuk Chua Jui Meng, Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Sahamsul Iskandar Mohd Akin dan Ketua Penerangan KEADILAN Selangor, Datin Paduka Dr Tan Yee Kew.

Kebanyakan penduduk yang ditemui menunjukkan respons yang positif kepada kempen agar mereka memilih Ansari bagi mewakili mereka di Dewan Rakyat pada PRK Batu Sapi 4 November depan.

Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi yang bakal di adakan 4 November depan menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Ansari, calon Barisan Nasional Datin Tsen Thau Lin dan bekas Ketua Menteri Datuk Seri Panglima Yong Teck Lee dari Parti Maju Sabah.

PRK ini diadakan berikutan kematian penyandang kerusi Batu Sapi, Datuk Edmund Chong dalam satu kematian jalan raya di Tanjung Aru 8 Oktober lalu.

Pagi ini Ansari bersama Dr Wan Azizah sekali lagi bertemu rakyat di beberapa kawasan sekitar Batu Sapi termasuk program sarapan pagi, lawatan ke Pasar Tanah Merah dan Pasar MPS, melawat Pulau Timbang dan merasmikan Bilik Gerakan Utama KEADILAN di Bandar Ramai-Ramai pada pukul 5.00 petang nanti.

Ceramah kelompok di Kampung Bahagia akan juga diadakan pada pukul 8.00 nanti bersama pimpinan Pakatan Rakyat.


Sumber: Suara Keadilan

www.keadilanrakyat.org

PESTA TEMBERANG BERMULA DI SARAWAK ?

Posted: 22 Mar 2011 04:18 AM PDT


pas


Ditulis oleh Ustaz Idris Ahmad
TUESDAY, 22 MARCH 2011 11:20


Dewan Undangan Negeri Sarawak dibubar pada hari Isnin 21 Mac 2011. Maka bermulalah pesta temberang oleh pemimpin BN yang akan membawa macam-macam janji manis untuk rakyat di Sarawak. Macam-macam janji akan ditabur untuk rakyat Sarawak, ia merupakan amalan biasa pemimpin BN setiap kali pilihanraya.

Menjelang Pilihanraya Sarawak BN cuba hendak melindungi kelemahan mereka selama ini untuk membangunkan Sarawak. Kegagalan mereka untuk mentadbir Sarawak dengan menuding jari kepada pembangkang kononnya Pakatan Rakyat punya angkara. Sedangkan Pakatan Rakyta baru sahaja berusia tiga tahun.


PAS hendak tanya ke mana pula hasil mahsul negeri Sarawak seperti minyak dan balak?


Kenyataan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, akan ada 'hantu-hantu jembalang' dari Semenanjung yang mahu mengganggu keharmonian rakyat di Sarawak menjelang pilihan raya negeri itu tidak lama lagi. Menurut Timbalan Perdana Menteri, mereka hanya datang ke Sarawak pada pilihan raya negeri semata-mata untuk membuat kacau dengan membawa berita manis untuk menarik sokongan rakyat. Kenyataan Timbalan Presiden Umno menggambarkan kebimbangan beliau berkenaan dengan kesedaran di kalangan rakyat Sarawak yang semakin celik maklumat mengenai kecacatan pemerintahan BN di Sarawak. Mereka sudah bertanya ke mana sumber kekayaan negeri mengallir. Kehidupan mereka seolah-olah negeri Sarawak sebuah negeri padang sahara yang tidak mempunyai sumber hasil bumi. Sebagai satu contoh sebuah kampung yang berhampiran dengan pejabat Petronas Cari Gali di Miri, terdapat sebuah kampung Pasir yang didiami oleh masyarakat Iban. Kawasan sudah didiami hampir 30 tahun tanpa letrik yang terpaksa menggunakan generator dengan kos RM150 sebulan untuk setiap rumah.

Tan Sri Muhyiddin anggap PR akan mengganggu Sarawak menjadi negara maju. Kenyataan beliau seperti pencuri menjerit pencuri. Apakah Sarawak selama ini diperintah oleh Pakatan Rakyat? PAS mengharapkan Timbalan Presiden Umno jangan anggap rakyat Sarawak buta sejarah. Apabila hampir pilihanraya pemimpin mula jijak kampung rakyat, selepas pilihanraya, rakyat dijijak.

PAS percaya bahawa Timbalan Presiden takut dengan janji "Buku Jingga" antaranya 20% royalti minyak akan diberikan kepada Sarawak.

Datuk Seri Najib telah mengumumkan peruntukan RM5.7 bilion untuk negeri Sarawak ini sehingga 2012 supaya Sarawak seimbang dengan Semenanjung dari segi pembangunan. Saban tahun peruntukan di Sabah dan Sarawak diluluskan, malangnya dari segi pelaksanaan tidak berlaku. Kehidupan rakyat seperti negeri baru merdeka 10 tahun. Tanah yang luas masih kedapatan, tetapi rakyat merempat di tanah setinggan, hanya menunggu masa untuk dihalau.

PAS yakin rakyat Sarawak akan buat kejutan dalam pilihanraya kali ini. Mereka akan merdekakan diri daripada belenggu BN insyaAllah.


Ustaz Idris Ahmad

Ketua Penerangan PAS Pusat

www.pas.org.my

'Datuk T tak akan serah pita seks kepada polis'

Posted: 22 Mar 2011 04:10 AM PDT





Pita video seks yang didakwa memaparkan ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan diserahkan kepada polis, menurut satu email yang didakwa ditulis oleh Datuk T dan diedarkan di kalangan wartawan hari ini.


Sebaliknya, dalam email itu, Datuk T berkata beliau bersedia menyerahkan video tersebut untuk diperiksa oleh 'suruhanjaya awam' yang dianggotai oleh pengamal media dan NGO.

Datuk T berkata keputusan itu diambil selepas Anwar membuat laporan polis pagi ini bagi menafikan sebarang pembabitannya.

Katanya, jika klip video berkenaan diserahkan kepada polis, Anwar akan mendakwa pihak berkuasa berkonspirasi menentangnya jika keputusan yang dibuat tidak menyebelahinya.

"Justeru, saya memutuskan tidak menyerahkan rakaman itu kepada pihak berkuasa. Saya akan serahkannya kepada suruhanjaya awam yang dianggotai oleh media dan NGO," petik email itu.

"Saya jangkakan beliau dan isterinya tidak berminat menerima salinan rakaman itu daripada saya Isnin depan.

"Oleh demikian, saya meminta mereka di kalangan media dan NGO untuk dengan segera membentuk suruhanjaya awam yang bebas bagi menyiasat ketulenan pita itu.

"Suruhanjaya itu boleh membawa pakar forensik daripada mana-mana negara bagi menentukan ketulenan rakaman berkenaan," katanya.

Menurut Datuk T, beliau juga akan menyerahkan jam tangan Omega yang didakwa dimiliki oleh ahli politik tersebut yang tertinggal di sebuah bilik hotel di mana rakaman itu dibuat.

"Suruhanjaya itu boleh menghantar jam berkenaan kepada pakar forensik bagi menentukan sama ada DNA yang terdapat pada jam itu sepadan dengan Anwar," katanya.

Bagaimanapun ketulenan email tersebut juga tidak dapat dipastikan dan dipercayai diedarkan oleh wartawan kanan daripada sebuah akhbar harian berbahasa Inggeris, beberapa jam selepas laporan polis Anwar dibuat.

malaysiakini

'Jangan bunuh Datuk T si pembawa berita'

Posted: 22 Mar 2011 01:14 AM PDT

azlan












oleh Joseph Sipalan Mac 22, 11

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz dilihat tampil mempertahankan lelaki misteri 'Datuk T' yang menayangkan video seks yang didakwa melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada pepatah menyebut, jangan bunuh pembawa berita," katanya merujuk kepada banyak persoalan berkaitan kesan undang-undang terhadap pihak yang menganjurkan "tayangan meletup" itu semalam.

"Jadi jangan bangkitkan isu yang bukan pokok. Pembangkang selalu mendakwa ini semua kerja BN... kamu ada masalah dalam parti sendiri, selesaikanlah," katanya kepada pemberita di pejabatnya di bangunan Parlimen hari ini.

Katanya, dengan mengatakan BN mengambil tindakan sebegitu, ia sebenarnya menggambarkan apa yang boleh dilakukan pembangkang.

NONEDaripada memberikan masa kepada ahli politik bagi membersihkan dirinya, Nazri mendesak 'Datuk T' segera membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Mengulas penayangan video seks itu di sebuah hotel semalam, menteri yang bertanggungjawab dalam bidang undang-undang itu berkata bukanlah sesuatu yang salah untuk pihak di belakang semua itu menunjukkan video kepada wartawan dan penyunting.

"Kamu beritahu saya apa yang salah. Semua kata ia bertentangan dengan undang-undang, tetapi beritahu saya, undang-undang mana? Sesiapa yang maklum patut datang ke depan untuk maklumkan kepada kita," katanya.

malaysiakini

PISAU.NET

Posted: 22 Mar 2011 09:44 PM PDT

PISAU.NET


Pemuda BN Bantu Golongan Muda.Job Fair

Posted: 22 Mar 2011 08:51 PM PDT

Terlalu banyak politiking ,hingga terlupa selesaikan masaalah rakyat.Itulah kerja pakatan.Namun BN tidak pernah lupa berkhidmat. Masaalah golongan muda tidak pernah dilupakan.BN lebih banyak menyelesaikan masaalah rakyat daripada memberi masaalah seperti mana berlakunya di negeri negeri pakatan.


Kesungguhan pemuda BN menganjurkan BN Youth Job Fair haruslah diberi pujian.Usaha ini haruslah diperluaskan keseluruh negara.Langkah membantu golongan muda dan penganggur menepati aspirasi atas semangat rakyat didahulukan.


Karnival Kerjaya: Pemuda BN terima 33,000 resume pencari kerja

KUALA LUMPUR 22 Mac - Pemuda Barisan Nasional (BN) setakat ini menerima lebih 33,000 resume pencari kerja sempena Karnival Kerjaya pergerakan itu yang akan berlangsung selama tiga hari bermula Jumaat ini.

Exco Pemuda UMNO, Nazir Hussin Akhtar Husin berkata, sambutan hangat itu dilihat mempunyai hubung kait dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang akan merasmikan karnival serta timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang akan berdialog dengan sebahagian pencari kerja.

"Untuk makluman, ini merupakan karnival kerjaya pertama anjuran sebuah perikatan politik dan juga yang pertama menyaksikan kehadiran dua pemimpin tertinggi negara pada satu-satu masa.

"Langkah ini menunjukkan kesungguhan kerajaan BN menyelesaikan masalah para pencari kerja setelah kajian Makmal Pemuda BN hujung tahun lalu mendapati kira-kira 70 peratus golongan muda menyatakan peluang pekerjaan dan ekonomi merupakan isu utama mereka," katanya.

Beliau yang juga Pengerusi Sekretariat Pekerja Muda Pemuda UMNO berkata demikian bagi mengulas perkembangan Karnival Kerjaya Pemuda BN 2011 yang akan berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Nazir Hussin menambah, kaedah Pemuda BN yang mewujudkan sistem kod bar bagi mendaftarkan butir diri pencari kerja disifatkan efektif dengan melihat kepada jumlah pemohon setakat ini.

"Dalam sistem itu, para pencari kerja yang menghantar maklumat diri mereka ke laman www.bnyouthjobfair.com akan mendapat satu kod bar.- Utusan



Pemuda BN tolong golongan muda carikan kerja untuk membina negara,pemuda pakatan tolong golongan muda rosakkan negara.


Pisau kata " usaha yang baik harus diberi sokongan"

Papa Porn: Elok You Sumpah!

Posted: 22 Mar 2011 05:40 PM PDT



Setelah heboh mengenai video pelaku seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin kanan pembangkang. Kalangan pengamal media telah mengenal pasti orang itu adalah mirip kepada Anwar.


Beberapa jam selepas itu Anwar terus membuat sidang akhbar menafikan lelaki yang beraksi didalam video tersebut bukan dirinya walaupun beliau sendiri mengaku nampak serupa.Siapa tuduh siapa klik sini


Sebaik saja tamat sidang akhbar,anak beranak Anwar pulang kerumah.Wan Azizah yang kelihatan sugul sejak sebelum sidang media telah mendesak agar Anwar bersumpah.Malah Nurul Izzah turut mendesak agar papanya bersumpah beliau tidak terlibat.


Menurut sumber,pertengkaran diantara Nurul,Wan Azizah dan Anwar berlaku dirumah kerana Anwar langsung tidak mahu bersumpah.Yang menjadikan punca pertengkaran anak beranak ini kerana rayuan Wan Azizah dan Nurul,dengan harapan biarlah mereka sendiri yang mendengar penafian dan sumpah Anwar secara kekeluargaan tanpa membabitkan orang luar.


Sekurang kurangnya mereka berpuas hati Anwar tidak terlibat dalam perselingkohan bersama seorang wanita asing.Malangnya Anwar langsung tidak mahu bersumpah sebaliknya marah marah dan mengherdik Wan Azizah dan anaknya.


Disebalik cerita itu, Wan Azizah persoalkan kemana perginya jam tangan Omega milik Anwar.Ini kerana jam tersebut tidak ada dalam simpanan Anwar dan sudah lebih 2 tahun Anwar tidak memakai jam tersebut.


Berdasarkan maklumat ini ada 2 kemungkinan pertama: Keluarga Anwar tidak tahu menahu plan mengalihkan isu DNA dengan menghasilkan video tersebut. atau pun Kedua: Anwar memang terlibat menutuh Amoi di sebuah hotel.


Menurut sumber yang mendedahkan video tersebut adalah orang kuat PKR,beliau terbabit sama dalam kempen PRK Permatang Pauh semasa Anwar bertanding.Malah ketika itu rata rata penyokong dan pengikut Anwar begitu yakin beliau hampir pasti akan menjadi PM. Video tersebut dijadikan bargaining chip sebagai tukaran ganti untuk satu pihak memperolehi laba daripada Anwar.


Kesilapan besar Anwar dan gerembolan aparat pakatan adalah terlalu cepat menuduh isu video ini adalah fitnah Umno.Ternyata mereka gagal menyakinkan rakyat apabila terlalu banyak kelompongan dan Anwar kelihatan melatah.


Pisau kata " rakaman bukan dibuat tahun ini... ada faham ka??"

Suruhanjaya Seks Anwar Ditubuhkan?

Posted: 22 Mar 2011 01:33 AM PDT


Anwar Mat King Leather yang dikatakan oleh media pakatan pelakon aksi seks bersama wanita asing hari ini telah pun membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi.

Tidak sampai 30 orang penyokong Anwar berkumpul memberi sokongan.Anwar kembali merujuk dan mahu pihak polis bertindak.Ramai yang sudah menyampah dan muak dengan tingkah laku Anwar. Akibat dari perselingkohan haram,ramai yang fikir dua kali untuk turun memberi sokongan kepada Anwar.


Begitu pantas beliau membuat laporan polis,tidak terfikirkan anda pelbagai dakwaan yang dilakukan oleh Ummi Hafilda,Nalla dan Ezam langsung Anwar tidak memberi sebarang reaksi.Bukan saja tidak menyaman jauh sekali untuk membuat laporan polis.


Ini bermakna segala dakwaan Ummi Hafilda sudah pasti benar dan sahih.Anwar sama sekali tidak berani membiarkan pihak polis menjalankan siasatan.


Ini semua politik game Anwar dalam menghalalkan cara, dalam masa menghentam institusi polis dan kehakiman.Anwar tetap mengunakan khidmat polis untuk menutup kerja jahat beliau. Tetapi percayalah akhirnya sesumpah ini akan mempertikaikan kredibiliti pihak polis sepertimana beliau lakukan kepada badan kehakiman.


Laporan Polis telah dibuat, Pisau cadang agar ditubuhkan satu suruhanjaya untuk menyiasat mengenai bukti rakaman aksi perhubungan seks diantara seorang lelaki yang dikatakan oleh media pakatan adalah Anwar bersama seorang wanita berbangsa cina.


Suruhanjaya siasatan ini haruslah dibuat secara terbuka seperti mana yang dilakukan mengenai kes Teoh Beng Hock.Siasatlah sampai ke lubang cacing,hadapkan penyebar rakaman aksi seks Anwar ke muka pengadilan kerana telah menceroboh privacy Anwar .


Pisau kata " kalau tak percaya pada badan kehakiman dan polis,baik tubuh suruhanjaya siasat Anwar ada main ka tadak"

Penang:Mamu BM Cabar Guan Eng Saman!

Posted: 21 Mar 2011 11:19 PM PDT

Guan Eng memang cukup terkenal dengan sikap populis,tunjuk hebat walhal penuh dengan pembohongan.Mendabik dada kononnya isu Pulau Jerjak punyai unsur penyelewangan.Walhal beliau begitu sakit hati projek pelancongan di pulau tersebut diserahkan kepada syarikat UDA yang menjadi pemegang majoriti.


Di tuduhnya dengan pelbagai dakwaan.Malah unit komunikasi ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri Pulau Pinang menyebarkan risalah kononnya kerajaan BN menyeleweng puluhan juta dalam isu Pulau Jerjak.

Sedangkan projek tersebut baru saja lengkap 1 fasa daripada 4 fasa.

PULAU PINANG 21 Mac - Ketua Menteri, Lim Guan Eng dicabar mengambil tindakan undang-undang jika merasakan Barisan Nasional (BN) menyeleweng dan menyalahgunakan kuasa dalam projek pelancongan di Pulau Jerejak di sini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir menegaskan, tindakan tersebut adalah lebih bermaruah daripada terus berbohong kepada rakyat dengan menyebarkan risalah yang mengandungi fakta tidak tepat mengenai isu berkenaan.

Menurutnya, perbuatan Guan Eng mengedarkan risalah sedemikian bersifat kebudak-budakkan dan tidak mencerminkan sifat sebagai seorang Ketua Menteri yang berwibawa.

"Kalau dia (Guan Eng) rasa BN silap, saya cabar dia bawa perkara ini (projek Pulau Jerejak) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), bawa ke mahkamah, samanlah.

"Jangan berperangai macam budak-budak, jadilah Ketua Menteri yang betul-betul nak bela rakyat.

"Ini tidak ..., dia sanggup buat fitnah, guna duit rakyat sebar risalah berbohong," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Jawatankuasa Kerja BN negeri di sini, hari ini.-Utusan



Hanya beretorik,lebih banyak menyalak.Begitulah Guan Eng bekas banduan yang baru berasa kerusi empuk ketua menteri.


Tak payah buang duit rakyat sebar risalah hasut sana sini.Kalau beliau gagal buktikan wujud korupsi kerajaan terdahulu,ternyata segala kata kata beliau hanyalah satu lagi agenda perbodohkan seluruh rakyat negeri Pulau Pinang.


Percayalah sangat Guan Eng tu,sampai puak khawarij kena jual sekupang dua pun depa takbir tak terhingga.Dah berpuluh kali si celaka ni kata nak saman sana sini tapi tak masuk makhamah pun?


Teringin jugak nak dengar pasal isu 52billion saham bumiputra yang Guan Eng
kata Umno gadai :-),sampai sekarang tak bagi bukti. senyap pulak? !!!! Kesian melayu kena tipu lagi dengan reject Melaka!


Pisau kata "Exco agama,Malik Itik sudah kena sound pasal konsert Ning tak ramai haha.."

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 22 Mar 2011 09:12 PM PDT

Tiada ulasan:

Pengikut