Selasa, 15 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Asam Pedas

Posted: 15 Mar 2011 03:30 AM PDT

Asam Pedas


Datuk Azalina belasah Nurul Izzah

Posted: 15 Mar 2011 02:40 AM PDT

tunku

Posted: 15 Mar 2011 03:29 AM PDT

tunku


Backbencher Hits Out At PAS Over Criticism

Posted: 14 Mar 2011 09:25 AM PDT

KUALA LUMPUR, March 14 (Bernama) -- A government backbencher today hit out at the PAS leadership for often criticising the Barisan Nasional for being in power too long.
Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) asked whether PAS Spiritual Leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat was not long in power as the Kelantan menteri besar for 21 years.
Speaking during the debate on the motion of thanks for the royal address, he said PAS liked to point out alleged faults and politicised religion in the matter of efforts taken by the government for the benefit of the people.
He said PAS often said that people who voted for PAS would go to heaven but there was nothing about this in Islam.
Earlier, PAS President Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang), in his speech, alleged that BN government leaders wanted to administer the country forever.
The house will sit again tomorrow.

tunku : bn to rule forever or not is up to the people to decide but for leaders to stay on forever is for them to decide. leaders like lim kit siang,karpal,nik aziz etc are the type that will never give up their post,hence they should look at themselves first before opening their stinking mouth.

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 15 Mar 2011 03:24 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kisah Melayu, lalat dan ...

Posted: 14 Mar 2011 06:50 PM PDT


Husin baru balik dari jemputan dari seberang laut untuk kerja-kerja khusus yang boleh membantu dilakukan dari sini. Semua sukarela dan tiada sesiapa kasi arahan atau jadi boss atau ketua untuk kasi arahan.

Kami buat kerja diam-diam. Tak suka riuh-riuh kerana lebih mudah kerja jadi. Tak famous pun takpa, janji tercapai tujuan.

Ada beberapa orang penting dapat kami berjumpa untuk dapatkan gambaran makro yang jelas. Perkara mikro bukan ruang minat kami.

Sebagai media alternatif, biasalah persoalan yang ditimbulkan atau soalan yang diajukan tiada selindung-selindung dan sembang-sembang agak terlalu santai.

Sayang sekali, keterbukaan itu tidak dapat dibezakan oleh orang tertentu yang tidak perlu kami jumpa tapi mahu juga ikut-ikut jumpa. Akhirnya rahsia diriuhkan dan sendiri nanti yang akan rugi.

Itulah kedangkalan pemikiran sesetengah Melayu apabila diri itu kekurangan ilmu dan jiwa kosong semasa mengejar sesuatu, maka mudah tertiup rasa hasad dengki.

Sayang sekali kerana Melayu itu pandai dan kadangkala bijak kalau mahu berfikir dan tidak diselubungi kegelojohan. Bila Melayu berhelah, lagi hebat dan halus berbanding kaum lain.

Ikut semangat 1Malaysia, kisha Melayu ini sesuai untuk semua warga.

Ini meingatkan Husin kepada cerita seorang rakan mengenai tiga orang rakan - seorang Melayu, India dan Cina - yang setelah berjalan mahu duduk rihat di sebuah warung.

Malangnya warung makanan itu kurang bersih persekitaran dan banyak lalat. Tetapi pasal kaki sudah penat, maka mereka terpaksa duduk juga di warung itu.

Rakan India kata biar dia bunuh dahulu lalat ini. Badannya memang tegap dan sasa. Orangnya memang kuat dan laju lumba lari.

Setelah beberapa lama dia mengejar dan menepok bunuh lalat, akhirnya dia letih dan hanya dapat bunuh 20 ekor lalat.

Masih banyak lalat lagi dan rasa kotor untuk order makan.

Rakan Cina pun bantu. Dia sangat pakar dengan chopstick dan macam aksi Jet Li dan Jackie Chan, dia gunakan chopstick untuk tangkap.

Akhirnya dia penat dan terpaksa berhenti. Banyak juga lalat dibunuh. Ada dalam 50 ekor. Tapi masih ramai juga lalat.

Tinggal si Melayu.

Dia fikir-fikir lalu dicucuk jari ke dalam duburnya dan dia angkat tangan. Ini bukan kesalahan meliwat ye ...

Berkerumun semua lalat ke jarinya dan rakan-rakannya terus membantu membunuh semua lalat. Dia lah hebat.

Baru mereka bertiga dapat order minuman. Melayu itu harap tidak lupa cuci tangan dahulu.

Maksud cerita ini adalah kalau Melayu itu mencari jalan menyelesaikan masaalah atau mengambil peluang dari keadaan, dia boleh mengguna otak untuk berfikir dan lakukan dengan baik.

Itulah sayangnya ... alangkah baiknya jika Melayu pandai selesaikan kerja yang lain dari melibatkan lalat dan dubur.

Ohpolitik!™

Posted: 15 Mar 2011 03:16 AM PDT

Ohpolitik!™


Anwar BELA Judi untuk jaga hati DAP!!! PAS sekali lagi diasak!!

Posted: 14 Mar 2011 06:16 PM PDT


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegur Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat berhubung pendiriannya mengharamkan segala perjudian termasuk loteri kebajikan di negeri itu walaupun didesak sekutunya DAP supaya menarik balik pengharaman berkenaan.
Anwar berkata, sepatutnya kerajaan Kelantan berbincang bersama dengan pemimpin parti lain sebelum melakukan sebarang perubahan dari segi undang-undang, peraturan atau pelaksanaan undang-undang di negeri itu.



"Saya percaya ini akan memberi gambaran tepat sekali gus mengelakkan salah faham yang boleh mengeruhkan suasana atau disalah tafsir," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat pembangkang di Parlimen di sini, semalam. 

Turut hadir, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang. 

Isnin lalu, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan dilaporkan berkata, kerajaan Kelantan tetap tidak berganjak dengan keputusan mengharamkan perjudian termasuk loteri kebajikan di negeri itu walaupun didesak supaya pengharamannya ditarik semula. 

Berikutan pengharaman itu, Pengerusi DAP, Karpal Singh mendesak kerajaan Kelantan supaya menarik balik pengharaman itu kerana ia dibenarkan kepada kaum bukan Islam di bawah Undang-Undang Kerajaan Persekutuan dan Kelantan. 

Sehubungan itu, Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), berkata beliau menyambut baik kesediaan PAS untuk berbincang bersama PKR dan DAP berhubung pengharaman segala perjudian termasuk loteri kebajikan di Kelantan, selewat-lewatnya Khamis ini. 

"Lokasi perbincangan itu masih belum ditetapkan sama ada di Kedah atau Kelantan," katanya. 

Anwar yang juga Penasihat PKR itu berkata, antara yang terbabit dalam perbincangan itu nanti termasuk Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke; Naib Presiden PKR, Tian Chua; Ketua Penerangan PKR, Dr Muhd Nur Manuty dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali. 
sumber Berita Harian

GHOSTWRITER
Dah dasar tak sebulu takpayahla nak berlakon kononnya "Dalam hati DAPig ada Bule"

PAS KELANTAN TAMBAH LESEN JUALAN MINUMAN KERAS!! TAKEBEERRR!!

Posted: 14 Mar 2011 04:52 PM PDT


Berita Tergempar. Sebuah Parti yang menamakan Parti mereka sebagai Parti Isle Se-Malaysia telah menyimpang dari ajaran Isle sebenarnya seperti yang dilaung-laungkan mereka. Pelbagai strategi bagi menambat hati pengundi terutama pengundi cina dan india disenaraikan PAS yang didokongi ULARmak maksum, Wali Selipar Nik Aziz. Strategi ini dilihat sebagai umpan PAS untuk menghadapi Pilihanraya Umum akan datang.

Jika Anwar "The Gen Y" menggunakan slogan anak cina anak kita, anak india anak kita bagi meraih undi cina dan india, PAS pula sanggup membuang serban dan meletakkan tepi hasrat negara Isle mereka dengan menambah Lesen Jualan Minuman Keras kepada peniaga bukan Isle di Kelantan. Tercemarla nama Bandaraya Isle dan serambi Mekah Wali Selipar oii...

Dalam kegairahan PAS untuk menambah lesen arak, Wali Selipar seakan lupa pada air minuman yang merupakan keperluan asas rakyat di Kelantan. Masalah air paip yang kotor dan berkarat masih berlarutan dan membelenggu sebilangan besar rakyat Kelatan dan tiada sebarang tindakan susulan diambil mereka bagi menyelesaikan masalah ini. Situasi ini telah mencetuskan tanggapan bahawa kerajaan negeri kelantan tidak dapat memenuhi tuntutan keperluan asas rakyat pada keseluruhannya.

Ini jelas, PAS lebih pentingkan undi untuk mereka terus berkuasa di Kelantan dari berkhidmat memberikan "HAK RAKYAT" yakni untuk mendapatkan bekalan air yang bersih. Bukan air percuma seperti yang dilaungkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, tapi cuma Hak Untuk Mendapatkan Air Bersih. TakeBeer!!

bumiyang

Posted: 15 Mar 2011 03:13 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 15 Mar 2011 03:04 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


Sebarkan !!! .... SAMAN EKOR Akan Menjadi Punca BN Hilang BANYAK Undi di PRU13 ! ... PERCAYALAH !

Posted: 14 Mar 2011 11:17 PM PDT

Kebelakangan ini, AloQStaQBlog mendapati ramai rakyat Malaysia yang merungut terpaksa membayar segala saman trafik yang telah dikenakan kepada mereka, khususnya saman secara terus (yang ditandatangani oleh pesalah trafik) dan juga SAMAN EKOR (yakni Saman tanpa Tandatangan Pesalah Trafik - ianya hanya dihantar oleh PDRM melalui pos / merujuk laman web / semak di kaunter Saman Trafik PDRM).

Aku sebagai seorang blogger yang mesra Kerajaan BN dan aku sayangkan negara ini dari tumpas ke tangan Pakatan Rakyat, aku akan cuba untuk sedaya upaya membantu Kerajaan BN dengan menulis artikel ini. Mohon kawan-kawan dapat hebahkan di dalam semua blog-blog Pro-Kerajaan agar ianya mendapat perhatian Kerajaan Malaysia , bertindak sebelum parah!

Terlalu banyak rungutan rakyat yang didengari mengatakan bahawa saman yang mereka perlu bayar amatlah besar nilainya (kebanyakannya minima RM100 dan ke atas) dan pastinya ada yang telah mencecah ribuan ringgit.

Pada aku di AloQStaQBlog, itu semua adalah Hukuman dan ia kena pada tempatnya serta aku ucapkan PADAN MUKA HANGPA (Kepada Pesalah Trafik yang disaman TERMASUK AKU !) sebab sendiri membuat kesalahan trafik , kenalah sendiri merima hukumannya !...

Tetapi, yang menjadi dilema sekarang adalah jika saman tersebut merupakan SAMAN EKOR, yakni saman yang dikatakan sebagai saman trafik tetapi pemilik kenderaan atau pesalah trafik tersebut langsung tidak mengetahuinya (tiada tandatangan pesalah trafik dalam Surat Saman) malahan kesalahan tersebut kononnya DIRAGUI kesahihannya oleh penerima surat saman ekor - yang dihantar secara Pos ATAU disemak melalui laman web yang berkaitan ATAU disemak di kaunter Polis Trafik.

Berikutan itu, Puak Pakatan Rakyat telah menangguk di air keruh isu ini dan membela rakyat (kononnya) yang "telah ditindas" oleh Kerajaan BN akibat SAMAN EKOR yang tidak diketahui kesahihannya ini. Ini ibarat bola tanggung bagi puak Pakatan Rakyat untuk tibai Kerajaan BN.

Pada aku, sebagai salah seorang pemandu kenderaan dan penunggang motosikal di jalanraya dan aku juga salah seorang yang pernah menerima SURAT SAMAN EKOR, aku rasa OK saja sebab aku tahu dan yakin bahawa tempat, tarikh dan masa saman tersebut dikeluarkan, ianya adalah setara dengan apa yang aku lalui sendiri waktu tersebut. Aku cuba rasional apabilamenerima surat SAMAN EKOR tersebut.

Cuma yang menjadi masalah besar kepada Kerajaan, apabila ada di antara pesalah trafik yang menerima SAMAN EKOR tersebut mengatakan bahawa mereka tidak pernah melakukan kesalahan yang tertera dalam SAMAN EKOR tu dan langsung tidak pernah berada ditempat yang dinyatakan mereka disaman pun !

Ada seorang kawan aku pernah memberitahu , bahawa dia juga pernah menerima SURAT SAMAN EKOR melalui Pos dan pada mulanya dia hanya tahu mengenai SAMAN EKOR tersebut selepas menyemak melalui Laman Web MyEG.com.my ...

Demi mencabar perkara itu yang dikatakan tidak betul, beliau (kawan aku) terus ke Ibu Pejabat Polis Trafik berdekatan untuk menyiasat kebenaran dan kesahihan SAMAN EKOR tersebut, lalu beliau bertemu dengan seorang Pegawai Polis yang bertugas. Senarionya adalah seperti di bawah :

============================================

Kawan Aku : Saya tengok dalam website, saya kena SAMAN EKOR, ni baru saya terima surat saman melalui Pos, dan saya rasa SAMAN EKOR ni tak betui ... macamana saya nak buat? ... ni saya bawak mai keterangan dalam website tu yang saya dah print dengan SURAT SAMAN EKOR tu sekali, Tuan.

Polis :
Kalau encik nak kesahihan, encik boleh beli & tengok gambaq yang Polis dah ambik (rakam) dan encik boleh buat kepastian melalui gambaq tu. Kami memang ada bukti bergambaq dalam sistem.

Kawan Aku : OK Tuan, mai saya nak tengok gambaq tu.

Polis :
Encik kena bayaq (RM ??) untuk kami buka sistem fail saman encik tu dan print gambaq tu untuk encik. Caj yang dikenakan ni tidak boleh dituntut kembali seandainya gambar tu gambaq encik sendiri ataupun gambaq orang lain.
Kawan Aku : OK lah, saya sanggup bayaq (RM ??) untuk tengok gambaq demi memastikan kesahihan saya buat salah dan kena patut SAMAN EKOR ni ...

Polis : Encik tunggu sat nooo, encik bagi saya maklumat encik, nanti sat lagi lagi kami print dari sistem.

(selepas dia menunggu beberapa ketika)

Polis : Encik, dah siap gambaq yang encik minta, encik cuba tengok dan pastikan betui ka tak betui gambaq tu encik punya ka, orang lain yang bawak kereta encik ...
Kawan Aku : (DENGAN MUKA YANG MERAH PADAM KAWAN AKU MENJAWAB ...)
Ya, Ya, betui ni gambaq saya, kat mana kaunter saya nak pi bayaq saman ni Tuan? ...

( SETELAH KAWAN AKU MELIHAT KESAHIHAH GAMBAR TERSEBUT ... SIAP DENGAN KELIHATAN RUPABENTUK KERETA DIA , SIAP DENGAN NOMBOR PLAT KERETA DAN
TERMASUK WAJAHNYA SEKALI YANG SEDANG MENGOREK TAIK HIDUNG !! AMAT JELAS KELIHATAN ) ...

Ha .. Ha .. Ha !
 

Itu mungkin secara kebetulan, kawan aku sudah kena snap gambaqnya dalam rekod SAMAN EKOR tu sewaktu dia Memandu Melebihi Had Laju SAMBIL mengorek taik hidungnya !

Apa nak buat lagi ?... terus bayaq saman ajelah ....

Walaupun nampak macam lawak, tapi ITU ADALAH CERITA BENAR ! ... BUKAN REKAAN.

============================================

Jadi, apa yang aku nak tunjukkan di sini bahawa SAMAN EKOR tu boleh jadi SAHIH , boleh jadi TIDAK SAHIH ...

Dalam cerita kawan aku di atas tu, aku nak gambarkan bahawa ada cara untuk menentukan kesahihan bagi sesiapa yang dah kena SAMAN EKOR ni...

Masih ada peluang untuk anda mengenalpasti adakah benar SAMAN EKOR itu patut dikenakan terhadap anda dengan cara anda boleh terus ke Pejabat Polis Trafik lalu menentu-sahkan sendiri gambar yang telah dirakamkan di dalam kamera itu adalah milik anda / kenderaan anda ! ...

Sungguhpun begitu, rakyat masih AMAT-AMAT MARAH dengan SAMAN EKOR ni ...

Aku amat bimbang, begitu ramai rakyat yang tidak berfikiran rasional akan terhasut dengan gerakan Anti-Saman Ekor yang sedang hebat dilaung-laungkan oleh Pakatan Rakyat (kepala bapak yang kuat meraung ni adalah Mahfuz Omar), padahal deorang tu hanya tahu menangguk peluang yang ada sahaja.

Pada hakikatnya kesalahan yang dilakukan oleh rakyat, tidak sepatutnya dibela. Setiap kesalahan sepatutnya dihukum!

Pada aku, aku yakin dan optimis bahawa rakyat akan kembali sanggup mengakui kesalahan mereka termasuk sanggup membayar saman ekor jika ada BUKTI SAHIH yang tidak boleh mereka pertikaikan lagi bahawa mereka telahpun melakukan kesalahan trafik yang dinyatakan secara jelas oleh pihak Polis dalam SURAT SAMAN EKOR.

Aku ada memikirkan cara penyelesaian untuk Kerajaan renung-renungkan bersama.


Aku harap pihak Polis dan Kerajaan Malaysia dapat mempertimbangkan dua (2) cara penyelesaian di bawah , yang aku cadangkan ini

(kalau-kalau ianya boleh membantu Kerajaan menangani Isu Masalah Rakyat Sedang Marahkan SAMAN EKOR ni) :

PERTAMA (1) : Aku rasa, adalah lebih baik untuk pihak Polis menghantar surat SAMAN EKOR kepada pesalah trafik yang terlibat dan DISERTAKAN (attached) dengan GAMBAR KESALAHAN yang telah dirakamkan.

Sepatutnya gambar tersebut adalah secara PERCUMA (tapi kalau masih nak caj percetakannya pun berpada-padalah, nyatakan saja dalam caj tersembunyi , yang mungkin boleh dimasukkan dalam item Cas Perkhidmatan ka, Caj Proses ka, apa ka ... itu ikut kepandaian Pihak Polis & Kerajaan la !) Tapi, kalau secara percuma, LAGI BAGUS !


Dengan itu, BUKTI KESALAHAN adalah jelas terhadap pesalah trafik.

Malahan pesalah trafik tersebut tidak perlu lagi menafikan kesalahannya (ia juga secara langsung telah menutup peluang untuk depa & Pakatan Rakyat untuk buat sebarang isu politik!)

Pesalah Trafik itu juga tidak perlu terpaksa
untuk ke Balai Polis Trafik bagi melihat gambar kesalahan mereka yang telah dirakamkan, (mereka juga secara tak langsung, tidak perlu membayar pula sejumlah RM ?? hanya semata-mata untuk melihat gambar kesalahan itu) bagi menentukan kesahihan SAMAN EKOR tersebut !

Bukankah cara ini lebih TELUS, MUDAH dan ADIL kepada dua-dua pihak yakni Kerajaan dan Rakyat ?!


ATAU

KEDUA (2) : Jangan benarkan SAMAN EKOR DIBAYAR DENGAN WANG RINGGIT !

Hanya bagi kesalahan SAMAN EKOR sahaja, pesalah tersebut diwajibkan dihukum dengan hukuman menjalankan KERJA AMAL SELAMA SEMINGGU ka, SEBULAN ka ( atau mana-mana yang difikirkan berpatutan) ATAU,  MEREKA DIKENAKAN LAIN-LAIN HUKUMAN SETIMPAL YANG LANGSUNG TIDAK MELIBATKAN WANG RINGGIT.


Mengikut kajian kasar dan pengamatan mata aku, Rakyat Malaysia kebanyakannya mengeluh kerana caj SAMAN EKOR terhadap mereka dikenakan sehingga mencecah ratusan dan ribuan ringgit !!! ...

Walaupun ada juga di antara mereka yang mengakui kesalahan trafik yang dilakukan tersebut, tetapi mereka tetap mendakwa Kerajaan Malaysia dan Polis Malaysia amat Zalim dengan sengaja ingin menyusahkan dan membebani rakyat dengan saman yang tidak mereka sedari ! ...


Ada juga yang mengatakan bahawa Kerajaan Malaysia ingin mendapatkan dana & wang secara mudah , semata-mata untuk Kerajaan "menjoli sakan" hasil dari kesusahan rakyat bawahan !!! ... Biasa lah tu, kan? Mulut orang macam tu , memang celupar biawak & haprak!

Maka, depa-depa yang haprak yang DISAMAN EKOR tersebut telah bernekad untuk membenci kerajaan Malaysia dan menghasut yang lain juga ! ...

Tunggulah nanti pada PRU13, depa akan pangkah Pakatan Rakyat ! ... Itu kata dan ugutan depa yang telah dibebani dengan hukuman membayar SAMAN EKOR !


Jadi, sekarang adalah masa yang paling sesuai untuk Kerajaan Malaysia mengubah mindset rakyat yang berfikiran sedemikian, Kerajaan Malaysia perlu lebih PROAKTIF untuk mengelakkan rakyat menyalahkan dan menuduh yang bukan-bukan terhadap Kerajaan!

Paling penting supaya puak PAKATAN RAKYAT tiada isu lagi untuk digunakan sebagai peluru hidup pada kempen PRU13 yang bakal menjelang!

Hukuman WANG RINGGIT patut diubah kepada HUKUMAN BUAT KERJA AMAL. BAGI KESALAHAN SAMAN EKOR SAHAJA.

Tidak mustahil kerana perkara ini (Kerja Amal) adalah satu kebiasaan di negara-negara luar. Cuma Malaysia sahaja yang masih belum mahu mempraktikkannya !
Secara jangka panjang, perlaksanaan ini lebih menguntungkan pihak Kerajaan Malaysia dan dalam masa yang sama kesannya dirasai oleh sekalian rakyat jelata ! ...

Walaupun aku sedari akan hakikatnya , wang perolehan kepada kantung Kerajaan semakin tipis, tetapi jangan terlalu memikirkan wang sahaja !


Fikirkan UNDI PRU13 sama !

.....

Mungkin kedua-dua cadangan yang aku usulkan tadi nampak seolah-olah terlalu biasa dan tidak terlalu membantu kerajaan sangat pun, tetapi bagi aku ianya harus dipertimbangkan sewajarnya kerana SAMAN EKOR akan menjadi duri yang maha tajam untuk menghiris lumat segala kempen BN di PRU13 nanti ...

PERCAYALAH ! INI ADALAH ISU NASIONAL ...

Memang pada Pilihanraya-Pilihanraya Kecil yang baru berlalu sebelum ini, isu saman ekor kurang dimainkan oleh Pakatan Rakyat ... Ini kerana mereka masih simpan isu SAMAN EKOR ini yang nampaknya lebih sesuai dijadikan peluru & bom paling hebat untuk mereka adu-dombakan kepada seluruh Rakyat Malaysia supaya membenci BN pada kempen PRU13 nanti!

AKU YAKIN, PASTI RAMAI YANG AKAN TERHASUT ! ... Terutamanya pengundi atas pagar !

Aku hanya ingin membantu bagi menyedarkan Kerajaan Malaysia betapa penting menangani Isu SAMAN EKOR ini!

Bagi aku di AloQStaQBlog, SAMAN EKOR yang dikenakan terhadap Rakyat Malaysia sekarang ini PATUT DITERUSKAN, tetapi pendekatan HUKUMANNYA patut ditukar kepada yang lebih mesra Kerajaan & Rakyat ! ...

TIDAK MUSTAHIL JIKA KITA SEMUA MAHUKAN, IANYA PASTI BOLEH DILAKSANAKAN !

NOTA TAMBAHAN  : Untuk Saman-Saman Trafik yang dikenakan secara terus (dan telah ditandatangani oleh Pesalah Trafik sewaktu mereka disaman di jalan-jalanraya), aku rasa ianya masih wajar untuk pihak Kerajaan atau Polis Trafik kenakan Hukuman Membayar Saman dengan WANG RINGGIT seperti sekarang. Itu tiada masalah ...


ALOQSTAQBLOG SENTIASA MENYOKONG TERUSKAN SAMAN EKOR !




Ikhlas Memberi Idea Untuk Kerajaan Malaysia:

AloQStaQ
15 MARCH 2011
2:20 Petang

Jom Sokong ! Gelombang Merah Kedah Darul Aman ! ....

Posted: 14 Mar 2011 07:30 PM PDT

Gelombang Merah Kedah Darul Aman telah bermula!

Gelombang kebangkitan rakyat negeri Kedah untuk berubah kepada yang lebih baik.

Selepas hampir satu penggal berada dalam kerajaan yang hanya tidur, kerajaan serba tidak tahu, kerajaan yang tidak sehaluan sesama mereka, kerajaan yang bertopengkan Isle, kini rakyat merasakan yang mereka perlu berubah.
Mari kita sama-sama saksikan & hayati Video hasil ciptaan Bapak3 ...



JOM Berubah kepada yang lebih baik !

Gelombang Merah Kedah Darul Aman yang berakar umbi dari rakyat yang ditipu oleh kerajaan sedia ada.

Panji-panji / bendera merah Negeri Kedah perlu dikembalikan kepada pemerintahan yang sebaik-baiknya. BN adalah jawapannya.

Bukan di bawah pemerintahan yang hanya banyak bercakap di atas pentas-pentas ceramah. Memakai lebai dan serban ala-ala ulama, tapi bercakap mengalahkan Yahudi ! Memaki hamun dan menyalahkan orang tak sudah-sudah ... Sedangkan tak ada apa beza pun dengan Kerajaan BN dahulu , malah lebih teruk lagi dok ada!


Wahai rakyat Kedah, bangunlah kita bersama GELOMBANG MERAH KEDAH DARUL AMAN ! Ayuhhhhhh kita tolak kerajaan PAS yang serba serbi tidak tahu.

(Dicedok & diolah dari KedahTimes)





AloQStaQ
14March2011
10:31 Pagi

HERO KECIK

Posted: 15 Mar 2011 01:40 AM PDT

HERO KECIK


Pakatan Edar Borang Bantuan Selamatkan Jepun

Posted: 14 Mar 2011 02:13 AM PDT

Fukushima antara kawasan yang teruk dan terdedah kepada ancama radiasi sekiranya loji nuklear meletup. Bagi kawasan lain yang teruk dilanda gempa memerlukan pertolongan dari masyarakat dunia.

Tetiba terlintas setiap kalai PAS berceramah, isu luar negara antara topik yang di sarahkan. Kononnya masalah dunia nie, PAS yang uruskan dan perjuangan parti suak membantu dan menolong tanpa kepentingan politik.

Masalah di jepun memerlukan sokongan dan bantuan setiap negara termasuklah Malaysia. Kerajaan Barisan Nasional sedia menyalurkan bantuan. Wanita Umno dan lancarkan bantuan kepada Jepun. Macam mana plak Pakatan. DAP, PKR dan PAS dan lancarkan bantuan ker?

PAS dah keluarkan borang ke kepada sukarelawan ker, unit amal ker, apa benda ker untuk membantu negara jepun. kalau PAS tak tolong jepun disebabkan jepun buan Negara Islam, PAS boleh bantu aspek kemanusian.. orang islam pun ada kt sana. Teringin gak nak tengok borang yang diedarkan oleh Pakatan terutama PAS.

Teringin gak nak tengok Muslimah PAS ker jentera Pakatan ker membantu menyelamatkan rakyat jepun yang sedang dalam kesusahan. Kalau ada PAS ingin membantu rakyat jepun. kat mana nk ambil borang.

Ada borang ker atau hanya modal air liur masa berceramah? Tak pun antar jer penceramah2 PAS ke Jepun.. Berani ker PAS... jangan sembang jer...

DNA...Pergi Jahanan

Posted: 14 Mar 2011 01:03 AM PDT

Buatla demo kat jalan ker, demo setiap negeri ker apa benda pun, jangan harap nak serah DNA... Anwar tak akan serahkan DNA dia. Semua tu tidak penting bagi Anwar. Selagi boleh putar belit, boleh mengelak... baik elak sampai PRU13 atau mimpinya menjadi Perdana Menteri terbukti.

Wan Azizah dah tak tahu nk buat apa lagi, mahu jadi gila bila duk pikir pasal suami dia nie.. semua rahsia anwar semua ada pada tangan dia. Macam mana lagi nak simpan.. yang disimpan selama ini pun diketahui rakyat.. Yang kat luar sana pun dah tahu siapa suami dia sebenarnya.. kenalan yang dekat apa tah lagi.. Sampai bila boleh bertahan?

Adakah Anwar akan terlepas lagi kes Liwatnya. sampel DNA sahaja yang boleh mengesahkan siapakah 'Y'.. Kalau sample DNA tu Anwar yang punya..Adakah rakyat boleh menerima ataupun masih konspirasi kerajaan menjatuh dan mengaibkan keluarga Anwar. Macam mana nasib saiful yang kena sontot tu? Adakah rakyat tidak melihat akan keluaega saiful.. Rakyat lebih suka melihat keluarga Anwar... Kesian keluarega saiful.. Keadilan dipermainkan oleh mereka yang memahami selok belok perundangan. Bermacam2 helah sehingga sistem kehakiman pun dipermainkan.. adakah sebab Anwar Ibrahim... dia boleh sesuka hati mempermainkan mahkamah.

sekiranya rakyat biasa.. rasanya dah lama kes nie selesai dan mungkin orang tak tahu dan ambil tahupun...apakah nasib rakyat yang tidah memahami ssitem mahkamah.. Adakah mahkamah boleh melindungi mereka yang berkepentingan sahaja. Bagi kita yang rakyat biasa nie.. kena ikut peraturan mahkamah? Adakah mahkamah akan bertolak ansur kepada kes2 Liwat Anwar ataupun kes Beng Hock..

Mahkamah tak mampu nak dapatkan sampel dari seorang lelaki bernama Anwar.. Adakah kes liwat Anwar terlepas disebebkan mahkamah gagal dalam memberi keadilan kepada saiful? adakah anwar terlalu istimewa bagi mahkamah? adakah peguam Anwar lebih hebat dari Peguam negara?

Sahabat-Gunung

Posted: 15 Mar 2011 01:35 AM PDT

Sahabat-Gunung


Pengusaha Bot Pelancong Diingat Tingkatkan Aspek Keselamatan- Ahmad Said

Posted: 15 Mar 2011 12:54 AM PDT

Keratan laporan akhbar Sinar Harian mengenai kejadian bot terbakar kelmarin.

Pengusaha bot pelancong di negeri ini diingatkan supaya mempertingkat aspek keselamatan penumpang agar imej Terengganu sebagai negeri pelancongan tidak tercalar.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad said berkata kejadian bot terbakar dan karam ketika membawa pelancong di perairan Pulau Perhentian
semalam tidak akan terjadi jika pengusaha memberi penekanan kepada keselamatan penumpang.

"Kita tidak mahu lagi berlaku kejadian-kejadian yang tidak diingini hingga boleh mencederakan pelancong," katanya kepada pemberita selepas melawat seorang pelancong yang cedera dan dirawat di Hospital Daerah Besut di Jerteh, semalam.

Ahmad berkata kejadian semalam boleh disifatkan kes terpencil dan berharap ia tidak menjejaskan jumlah kedatangan pelancong ke Pulau Perhentian yang terkenal dengan keindahan menakjubkan itu.

Dalam kejadian pada pukul 10.30 pagi semalam, sebuah bot pelancong yang dalam perjalanan ke Pulau Perhentian terbakar kira-kira setengah jam setelah berlepas dari Jeti Pelancongan Kuala Besut di sini.

Ketika kejadian, bot itu membawa 40 penumpang terdiri dari tiga pelancong asing, 33 pelancong tempatan dari Melaka, dua penduduk Pulau Perhentian serta pemandu bot dan pembantunya. Kesemua mereka diselamatkan oleh bot nelayan di kawasan itu.

Tiga penumpang yang melecur kini dirawat di Hospital Besut manakala yang lain termasuk 17 kanak-kanak dan remaj
a berumur antara tiga dan 15 tahun ditempatkan di sebuah resort di Bukit Keluang di Besut.


Seorang pelancong tempatan, Jaafar Aman, 38, berkata beliau telah lama merancang untuk melancong ke pulau itu tetapi pengalaman yang menakutkan semalam menyebabkan beliau serik dan tidak lagi berhajat meneruskan percutian ke pulau peranginan itu.

"Saya dan isteri Norima Othman, 36, tidak dapat melupakan saat cemas ketika bot sedang marak terbakar dan kami hanya mengambil tindakan terjun ke laut apabila keseluruhan bot hampir musnah.

"Sungguh menakutkan melihat api yang marak dengan cepat, mujur juga bot penyelamat cepat sampai di lokasi kejadian," katanya.

Karnival Kerjaya Pemuda BN Bakal Tawarkan 20,000 Peluang Pekerjaan

Posted: 14 Mar 2011 09:03 PM PDT

Lebih kurang 20,000 peluang pekerjaan akan ditawarkan kepada orang ramai khususnya golongan muda pada Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN) yang bakal berlangsung pada 25 – 27 Mac ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Karnival tersebut yang akan disertai 650 syarikat dijangka bakal menarik minat lebih 500,000 pengunjung.

Selain peluang pekerjaan, karnival yang akan diadakan itu turut menyediakan pelbagai kursus seperti cari membuat 'resume', kaunseling dan cara-cara bagi menghadapi temuduga.

Kursus yang bakal diadakan sepanjang karnival ini berlangsung bakal membantu orang ramai berhadapan bakal majikan dengan lebih baik dan berkeyakinan.

Berita Selanjutnya boleh ke - WebPemuda

Anwar Gembira 'Liwat 2' Ditangguh Lagi

Posted: 14 Mar 2011 08:42 PM PDT

Yea, adik Karpal Singh telah meninggal dunia. Ia membuka ruang kepada penanguhan kes Liwat yang sedang dihadapi Anwar Ibrahim buat kali ke-51 kalau tak silap aku ...

Sukalah Anwar, sekurang-kurangnya dia mempunyai masa selama 7 hari lagi sehingga Selasa depan untuk mencari jalan untuk mengeluarkan dirinya dari 'kematian yang tidak diundang ini' .... Maksud aku, karier politik Anwar akan mati jika terbukti DNA Anwar yang bergelumang dalam bontot Saiful Bukhari.

Sepatutnya mahkamah hari ini akan mendengar 2 permohonan pihak pendakwaan:

1- Permohonan memohon hakim mengkaji semula keputusan menolak 3 barang bukti (Botol air mineral Cactus, tuala 'Good Morning' dan berus gigi.)

2- Permohonan bagi mengarahkan Anwar Ibrahim memberi sampel DNA. Hujahnya adalah untuk memastikan kesepadanan dengan DNA yang dijumpai di sekeliling dubur Saiful .....

Apa lagi game yang akan dimainkan Anwar Ibrahim ..... selepas ini?

Kawan-kawan lain yang menulis isu yang sama ialah Double Y.

Datuk Najib di Selangor, Esok.....

Posted: 14 Mar 2011 05:39 AM PDT

Majlis Pelancaran Projek Nadi Kasih, bertempat di Padang Pusat Desa, Sungai Gulung-Gulung, Tanjung Karang Selangor, oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, pada 15 Mac 2011, jam 3 petang.

SEMUA DI JEMPUT HADIR

Anwar Di Penghujung Hayat Politiknya Bila Dunia Tahu Siapa Lelaki “Y”

Posted: 14 Mar 2011 05:00 AM PDT

Karier politik Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berakhir sebaik sahaja dunia mengetahui bahawa lelaki Y, iaitu tuan punya air mani yang dijumpai dalam dubur Mohd. Saiful Bukhari Azlan adalah kepunyaan Anwar Ibrahim.

Bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor, Lokman Noor Adam berkata, mungkin Anwar boleh memekakkan telinganya bila rakyat mula bangkit berdemonstrasi mendesak agar beliau membenarkan DNA nya diambil tetapi bolehkah beliau ingkar perintah Mahkamah, jika Hakim memerintahkan beliau berkerjasama dalam membenarkan DNAnya diambil.

"Kita kecewa dengan alasan bodoh peguam Anwar, Sivarasa Rasiah yang menyatakan bahawa beliau menasihati anak guamnya supaya jangan menyerahkan DNA kerana tidak percaya dengan proses penjanaan DNA dari sampel yg diambil.

"Tidak pernah dalam sejarah perundangan negara ini ada pihak yang mempertikai proses penjanaan DNA yang dijadikan bukti pembicaraan", katanya kepada UMNO-Online.

Beliau yang juga Exco Pemuda UMNO Malaysia menambah pelbagai syarat yang dikenakan oleh pihak Anwar berhubung pengambilan DNA ini adalah sesuatu yang cukup luar biasa dan melucukan.

"Jika Sivarasa mahu melihat sendiri bagaimana sampel yang diambil diproses sehingga DNA dihasilkan, kita juga nak melihat proses pengambilan sampel air mani dari Anwar dilakukan", ujarnya secara sinis.

Dalam perkembangan yang sama, Pengerusi Justice 4 All, Anuar Basiran berkata, "berani kerana benar, takut kerana salah," adalah peribahasa yang sesuai untuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kenapa perlu Anwar ke hulu hilir untuk membawa rakyat sebagai hakim bagi pertuduhan yang beliau hadapi?

"Rakyat kini semakin matang. Rakyat sudah jemu dengan tindakan Anwar yang terus-terusan amal cara politik `Matlamat Halalkan Cara' dalam usaha untuk merealisasikan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri dan seterusnya mahu menjadikan negara ini negara Republik," katanya.

Beliau seterusnya melemparkan persoalan, apa sudah jadi dengan Anwar Ibrahim?

"Ini persoalan yang perlu kita sebagai rakyat fikirkan. Kalau dulu beliau sentiasa bercerita tentang keadilan kini apa jenis keadilan yang mahu ditegakkan sekiranya beliau sendiri takut dengan keadilannya sendiri.

"Anwar- Beranilah berhadapan dengan masalah ciptaan kamu sendiri. Jangan hanya berani melaungkan keadilan tetapi kamu sendiri takut pada kebenaran," ujarnya.

Hikayat Merong Maha Wangsa

Posted: 14 Mar 2011 02:30 AM PDT

Aku bukanlah pengkritik filem atau Raja Lawak macam BOB LOKMAN .... Aku juga hanyalah bekas wartawan Media Hiburan, (Karangkraf), 11 tahun yang lalu. Lama dah aku meninggalkan dunia hiburan nie.

Apa yang aku nak perkatakan ialah Filem Hikayat Merong Maha Wangsa memang HEBAT. Tahniah Yusry dan KRU atas pembikinan filem hebat ini .....

Ianya merupakan filem yang membanggakan, jarang anak Melayu buat filem yang bertaraf dunia nie .... Aku yakin, kalau Yusry dan KRU terus diberikan ruang dan peluang, tak hairanlah kalau satu ketika nanti, mereka mampu buat yang lebih baik dari apa yang boleh kita lihat di Hikayat Merong Mahawangsa ini.

Difahamkan, kos filem ini menelan belanja RM8 Juta, dan akan dipertontonkan di 72 negara lain. Sekali lagi TAHNIAH Yusry & KRU ....

Buat yang belum menyaksikan filem epik hebat nie, jangan ketinggalan untuk menyaksikannya di pawagam. Berikan sokongan kepada kejayaan anak bangsa kita sendiri.

RAPERA ..

Posted: 15 Mar 2011 01:23 AM PDT

RAPERA ..


Ustazah Tak Nak Jawab Budak2 ni ke?

Posted: 14 Mar 2011 03:51 AM PDT

PANEH MIANG

Posted: 15 Mar 2011 01:20 AM PDT

PANEH MIANG


Menjawab keceluparan Chua Porno Lek

Posted: 14 Mar 2011 08:22 PM PDT

Buat kesekian kalinya ditegaskan;

1. Perlembagaan Persekutuan Malaysia TIADA TERTULIS perkataan Buddha, Hindu, Kristian, Sami, Paderi, Gereja, Tokong, Kuil etc.

2. Malahan perkataan Cina, India, Sikh, Serani, Mandarin, Tamil, Urdhu, Tagalog, Hokkein etc. juga TIDAK TERCATAT dalam Perlembagaan Persekutuan.

3. Hanya 2 agama sahaja yang disebut dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu "Islam" dan "Lain-Lain Agama".

4. Hanya 4 kaum sahaja yang tersenarai dalam Perlembagaan Persekutuan iaitu "Melayu", "Bumiputra Sabah dan Sarawak", "Orang Asli" dan "Kaum-Kaum Lain".

5. Bahkan Perlembagaan Persekutuan turut menyebut secara khusus "Islam Agama Persekutuan", "Raja-Raja Melayu sebagai Ketua Agama Islam", "Peruntukan Persekutuan untuk Agama Islam", "Kuasa Mahkamah Syariah", "Jabatan Hal Ehwal Agama Islam", "Mufti", "Kadi Besar", "Kadi" etc.

6. Islam dalam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan mempunyai makna yang besar di Malaysia. Islam bermaksud Islam keseluruhannya dan bukan terhad hanya kepada 'ceremonies and rituals' sahaja.

7. Maksud kebebasan agama dalam Perkara 11 hanya pada bahagian intipati atau integral sesuatu agama seperti pakai turban adalah wajib bagi agama Sikh, manakala pakai kupiah pula tidak wajib bagi agama Islam.

8. Perkataan 'aman' yang menyentuh berkenaan agama selain Islam dalam Perkara 3 bermaksud mematuhi undang-undang tentang ketenteraman awam, keselamatan negara, kegunaan tanah, perancangan bandar/luar bandar, susun atur dan perparitan. Berdasarkan maksud ini, maka bible dalam bahasa Melayu TIDAK BOLEH diedarkan sesuka hati tok nenek korang yang bukan Islam.

9. Perkataan 'damai' pula bermaksud serasi atau selari dengan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan dan tidak membelakangkan atau merendahkan martabat agama Islam.

10. Kumpulan agama bukan Islam tidak boleh mengajar (give instructions) agamanya tetapi boleh mendidik (educate) kanak-kanak dalam agamanya sahaja. TETAPI kumpulan agama Islam boleh mengajar agama Islam dan kerajaan boleh menanggung perbelanjaan yang perlu (rujuk perbezaan perkataan 'educate' dan 'instruction' dalam Perkara 12 Perlembagaan Persekutuan).

11. Maknanya hanya agama Islam sahaja yang diiktiraf serta boleh diajar kepada semua kaum menggunakan bahasa kebangsaan iaitu Bahasa Melayu, tetapi TIDAK BOLEH kepada agama selain Islam untuk menyebarkan agamanya sesuka hati menggunakan bahasa kebangsaan.

12. Kepada Chua Porno Lek serta kaum bukan pribumi di Malaysia, janganlah terlampau chauvinis sangat. Ingatlah, ada lebih 17 juta hati umat Islam di negara ini yang wajib dijaga. Jangan sok kok nyosa...

PAPA GOMO

Posted: 15 Mar 2011 01:15 AM PDT

PAPA GOMO


Gomo Sokong 100% Pengkuatkuasaan Saman Ekor

Posted: 15 Mar 2011 01:00 AM PDT


Nora Danish pun sokong Saman Ekor

Kecoh sana sini mengenai Saman Ekor yang di desak oleh sebilangan rakyat untuk di Hapuskan Saman Ekor ini kerana membebankan rakyat dan di anggap kejam. Apakah benar saman Ekor ini Kejam dan membebankan Rakyat?

Gomo menyokong 100 % agar Saman Ekor di teruskan walau apa cara sekalipun. Kenapa Gomo sokong? Kenapa Gomo tidak bersama dengan rakyat yang inginkan Saman ekor ini di Hapuskan?

Untuk makluman semua Saman Ekor ini merupakan satu jenis tindakan undang undang yang Efektif dan sesuai bagi mengajar pesalah jalanraya yang ada di Malaysia ini. Saman Ekor ini sebenarnya tidak membebankan rakyat malah amat sesuai jika nak mendidik rakyat Malaysia mengenai Ekita dan Nilai kita bila di jalanraya.

Saman Ekor biasanya terjadi bila kita memandu melebihi Had yang di tetapkan dan juga Saman parking. Ini merupakan Kesalahan kesalahan yang sering di kaitkan dengan Saman Ekor. Saman yang kita pun tak tahu datang dari mana tiba tiba sepucuk surat sampai ke rumah menyatakan kita mempunyai Saman tertunggak.

Jangan anda semua risau dan curiga mengenai saman Ekor ini, jika anda tidak melakukan kesalahan maka tidak lah perlu di khuatiri kerana setakat ini Saman Ekor tidak membebankan rakyat Malaysia terutama kepada mereka yang patuh pada undang undang jalanraya. Yang selalu Marah dan protes saman ekor ini adalah mereka yang sering melakukan kesalahan berulang ulang di Jalanraya.

Bagaimana kita nak mendidik pengguna jalanraya jika saman Ekor ini di mansuhkan? Di Malaysia ini kadar kemalangan masih lagi tinggi dan salah satu penyebabnya adalah Kelajuan yang membawa maut. Sebab itulah banyak saman ekor di keluarkan atas kesalahan melebihi Had Laju yang di tetapkan.

Apa pun yang anda kata pada Gomo Saman Ekor tetap merupakan satu elemen yang terbaik bagi mendidik rakyat Malaysia di Jalanraya ini. Kalau saman Ekor tidak ada alamatnya makin banyak lah Kenderaan yang melakukan kesalahan jalanraya tampa perlu risau kerana tidak ada tindakan Saman apabila mereka melakukan kesalahan.

Mohon PDRM Meneruskan SAMAN EKOR seperti biasa dan kalau boleh perhebatkan lagi Operasi Had Laju. Minta juga pihak PDRM untuk tidak menyenarai Hitam kenderaan yang mempunyai Saman Ekor dan kekalkan prosedur seperti sediakala.


Psssttt...Nak tahu apa pasal Gomo sokong Saman Ekor? sebenarnya ada kelebihan dalam Saman Ekor buat rakyat Malaysia. he he he, yang tahu sahaja tahu.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Peniaga Tak Mohon Maaf Pada Nik Ajis Akan Mendapat Dosa - Nik Ajis Nik Mat

Posted: 14 Mar 2011 09:33 PM PDT


Habis Duit Rakyat

" Nik Ajis Kato Tok Perlu Pembangunan
Akhirat Nanti Lagi Besar Dan Comel Kito Buleh.
Tapi Hakikatnya Seperti gambar di Atas?
Kemewahan Luar Biasa di Makkah. Rakyat Merana"



Tak sudah sudah Nik Ajis pembawa Celako ni, makin lama makin meroyan sampaikan dengan peniaga yang kais pagi makan pagi pun nak di Lawan nya. Memang Gebede Nik Ajis ni, Gedebe yang membawa Bala.

Ikuti Petikan Akhar ini:

"Nik Abdul Aziz meminta kedua-dua persatuan tersebut supaya meminta maaf secara terbuka kepada Anuar yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Perdagangan dan Perpaduan Masyarakat negeri kerana melakukan serangan terbuka ke atas Exco berkenaan.

Menurut Nik Abdul Aziz, tindakan kedua-dua persatuan peniaga terbabit yang melakukan serangan peribadi secara terbuka adalah berdosa dan bertentangan dengan Islam."


Nik Ajis suruh Peniaga di Bazar Mohon Maaf dan kalau tak mohon Maaf Berdosa. Berdosa pasa apa pulak ni Nik Ajis oi? Hang memandai je suruh orang Minta Maaf dan keluar kenyataan kalau tak Mohon Maaf maka Berdosa kepada peniaga peniaga tersebut. Nik Ajis ni Buta Hati dah sampaikan tak tahu sapa yang sepatutnya Minta Maaf.

Ini jawapan Peniaga tersebut:

"Saya tidak akan minta maaf, tiada sebab untuk saya minta maaf. Saya kritik depan ramai, itu adalah curahan hati saya untuk tolong tok guru (Nik Abdul Aziz) dan saya minta tok guru dengar rintihan di bawah, jangan dengar Exco sangat.

"Kalau tok guru suruh saya minta maaf, lebih baik suruh Exco, Datuk Husam Musa minta maaf kepada Ahli Parlimen Kota Bharu sebab dia yang katakan Ahli Parlimen Kota Bharu tidak turun padang sebab takut. Saya ambil cerita ini daripada mulut Husam dalam mesyuarat di sebuah hotel pada 1 Februari lalu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Abdul Salim berkata, sebagai seorang ulama, Nik Abdul Aziz perlu menunaikan janji yang dibuatnya iaitu menyediakan ruang niaga yang selesa kepada 415 peniaga dari Pasar Lama MPKB dan Bazar Arked UDA yang akan dipindahkan ke Bazar Tok Guru.

"Saya bagi pihak peniaga di pasar besar kalau tersinggung, saya mohon maaf kepada tok guru, tetapi saya ingin bertanya kepada tok guru adakah selesai perjanjian dia dengan peniaga Pasar Lama MPKB dan Bazar UDA semasa ucapannya dua hari sebelum pilihan raya.

"Ingat kembali apa yang dia janji kepada peniaga kecil, apakah saya perlu mohon maaf atau tok guru sendiri mohon maaf kerana saya tengok tidak ada jalan penyelesaian (bagi masalah ini)," soalnya."



Nah ambik tu Nik Ajis oiiiii, Mu lah patut minta Maaf kepada para peniaga kerana dari Pentadbiran mu itulah maka hal sebegini terjadi. Memang kerajaan Mu Nik Ajis adalah Penghisap Darah rakyat.

Suka hati Nik Ajis nak menyatakan Dosa dan Pahala sedangkan dirinya sendiri lah penyebab DOSA yang berlaku dalam hal ini. Janji kepada rakyat tidak di tunaikan malah cuba pula menyalahkan para peniaga. Memang meroyan Nik AJis Celako ni.

Artikel Penuh mengenai isu Maaf Dosa Pahala terbitan Nik Ajis ni Sila Layari Blogg KICKDEFFELA KLIK DI SINI


Tuan Tabal Tuan Guru,

Telok Kemang Masjid Tanah,

Jangan tabal Sultan baru,

Sial majal lah ke lubang tanah."


Psssttt...Tak silap gua projek Bazar tu ada melibatkan Menantu hantu Nik Ajis, Songlap duit lagi....Celako....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

SODOMY 18 SX - Wartawan Di Balun Anwar Pendemo Pula Di Kenakan Tindakan Undang Undang

Posted: 14 Mar 2011 06:32 PM PDT


Tak Perlu sampai begini untuk Anwar Ibrahim
menyerahkan DNA nya kepada Mahkamah

Semalam Gomo tak dapat ke mahkamah untuk membuat liputan secara langsung di atas perbicaraan kes Liwat Anwar Ibrahim. Walaupun demikian beberapa maklumat telah sampai ke tangan Gomo tentang kejadian yang berlaku sepanjang perbicaraan semalam.

Anwar Ibrahim melalui peguambelanya meminta Mahkamah mengambil Tindakan undang undang ke atas pendemo pendemo yang di katakan tidak menghormati Mahkamah kerana mendesak DNA Anwar di serahkan kepada pihak Mahkamah. Usul ini turut di keluarkan oleh media media Elktronik pada petang semalam.

Dalam soal ini Gomo lihat dengan jelas bahawasanya Anwar Ibrahim semakin takut dengan kuasa RAKYAT yang mendesak agar DNA nya di berikan dalam membuktikan pemilik si DNA Lelaki Y.

Selepas dari tumbangnya Kerajaan Mubarak Mesir di tangan Rakyat Anwar Brahim sibuk mencanang sana sini untuk melakukan Protes terhadap kerajaan sepertimana yang berlaku di Mesir. Lihat sahaja kempen ceramah nya di PRK Kerdau dan Merlimau yang menyebut isu Kebangkitan Rakyat menentang kerajaan Zalim malah Anwar Brahim turut menyamakan TV3 sama seperti Mesir dan Utusan sebagai Utusan Mesir.

Sekarang bila RAKYAT bangkit mendesak agar DNA Anwar di serahkan kepada pihak Mahkamah maka Anwar Brahim pula yang senak perut sehinggakan meminta Mahkamah Menggunakan Kuasa nya mendakwa mereka yang terlibat dengan demo tersebut kerana di katakan menghina mahkamah.

Apakah ini tidak jelas bahawa Anwar Ibrahim sebenarnya yang takut kepada kuasa Rakyat? Anwar Ibrahim ingat rakyat Bodoh untuk bersama dengannya menggulingkan Kerajaan Malaysia yang ada, tapi hakikatnya Rakyat bijak bila bersama dengan yang lain demi menegakkan Keadilan buat Saiful Bukhari.

Anwar Brahim minta Mahkamah ambil tindakan undang undang kepada mereka yang Menghina Mahkamah kerana berdemo. Tapi Anwar Brahim lupa bahawa dirinya telah mencanang isu liwat ini ke seluroh pelusok Malaysia malah di jaja nya kes Liwat ini sampai ke luar Negara.

Apakah itu juga bukan satu penghinaan ke atas Mahkamah?

Apa yang jelas dan nyata dalam hal ini Anwar Ibrahim sudah tahu dan semakin Gusar kerana RAKYAT sudah bangkit dan sedar bahawasanya Anwar Ibrahim adalah Peliwat Tegar dan Wajib untuk di Gulingkan.

Semoga Keadilan Buat Saiful Bukhari terus di perjuangkan rakyat.

Antara lain isu yang menarik Bila Anwar Ibrahim Balun Wartawan Agenda Daily semalam selepas sidang media nya. Isy memang Celaka lah ANwar Brahim ni. Tanya soalan pun nak di Marah kat Wartawan. Awat Takut?


KLIK AGENDA DAILY untuk Artikel Anwar Balun Wartawan


Psssttt...Meroyan betul Nuar berahim....Nasib kau lah Nuar, kau buat kau tanggung

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

VIDEO KHALWAT 18 SX - Mana Air Muka Keluarga Bila Video Sebegini DI Sebarkan?

Posted: 14 Mar 2011 08:26 AM PDT



Gomo tidak mahu menfitnah apatahlagi nak mengada adakan cerita mengenai apa yang berlaku di dalam Klip Video di atas. Namun apa yang Gomo nak nyatakan di sini ini lah satu hal yang sepatutnya kita merasa malu dengan kehidupan kita umat Islam.

Bab lelaki yang dengan wanita skandal nya tu satu hal kerana dah terang terang melakukan Khalwat berdua duaan di dalam Bilik Hospital. Namun apa yang agak mengecewakan Gomo adalah rakaman Video ini yang tersebar serata Dunia.

Di fahamkan anak kepada lelaki Tua yang sakit terlantar itu yang merakam Video ini. Bagaimana boleh tersebar? Emmm itulah yang masih menjadi persoalan kita.

Apa pun Gomo nasihatkan agar usahlah kita mengaibkan keluarga kita sendiri apatahlagi darah daging kita. Walaupun Ayah nya melakukan Khalwat namun tidak perlu sampai menyebarkan Video rakaman seperti ini ke serata dunia. Kelak yang malu diri sendiri juga.

Akhir kata semoga Lelaki dalam Video dia atas selamat mendirikan rumahtangga dengan Pasangan Khalwatnya. Nikah lah dengan cara Sah.

Psssttt...Moral dalam ini cerita, Jangan Khalwat dalam hospital, sana pun Line tak clear..he he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Taipingmali (tm)

Posted: 15 Mar 2011 01:11 AM PDT

Taipingmali (tm)


Apakah punca Tsunami di Jepun?

Posted: 14 Mar 2011 09:07 PM PDT

DAP ganti PAS

Posted: 14 Mar 2011 09:02 AM PDT

Pas ganti Umno konon! Yg benar ialah DApig ganti PasSik

Posted: 14 Mar 2011 08:39 AM PDT

Anwar nak saman lagi kerana dipaksa serah DNA? Apa punya penyu saman laaa Anwar

Posted: 14 Mar 2011 04:16 AM PDT

Aspirasi Bangsa

Posted: 15 Mar 2011 01:10 AM PDT

Aspirasi Bangsa


Panas : Nafsu pelahap Anwar ALjuburi!!!

Posted: 15 Mar 2011 12:05 AM PDT

PAS memang suka dirogol!!!

Posted: 14 Mar 2011 08:10 PM PDT

Isu DNA : ANnwar terus meliwat demokrasi

Posted: 14 Mar 2011 04:50 PM PDT

Isu DNA : Anj**** Anwar dah mula bersuara...

Posted: 14 Mar 2011 07:10 AM PDT

g a R a m a N i s

Posted: 14 Mar 2011 11:39 PM PDT

g a R a m a N i s


Sodomi II: Boleh Tawan Sarawak Jika Anwar Berani Beri DNA

Posted: 14 Mar 2011 12:17 AM PDT

Yela, Anwar kata tak buat dan ada 5 orang alibi. Apa yang perlu Anwar takutkan kalu benar dia tidak meliwat?

Kalau benar ada konspirasi, bukan sahaja tuala good morning dan kebocoran fakta pengambilan bahan bukti tidak sah meletup tapi kerajaan dah boleh buat macam-macam cara lagi untuk back-up story 'anti-klimak' Sodomi II. Kata Chegu Bard di Rembau, kerajaan sampai sanggup meletupkan orang pasal nak end-up story. Hal Anwar nak kerajaan buat konspirasi cukup senang diskripkan. Tak perlu susah payah sampai 50 kali menunda kes.

Dah berpuluh kali di pentas ceramah Anwar bersembang nak dedahkan teori konspirasi, nak dedahkan kaitan Najib dengan Saiful, nak dedahkan 5 orang alibi dan macam-macam lagi tapi sampai kesudah sekupang duit pun tak boleh pakai cakap Anwar.

Dalam tempoh 2 hari hampir seluruh negara buat demo desak Anwar beri DNA. Malulah, hal senang begini Anwar tak mampu tangani. Totally berbeza dengan Anwar 12 tahun dulu yang dah hilang semangat melawan. Penakut bagai temberang lebih. Disuruh bersumpah tak mahu, disuruh bagi DNA jauh sekali mahu.

Apa justifikasi yang Anwar pakai untuk simpan sendiri bahan bukti? Apa strategi Anwar untuk hadapi pilihan raya negeri dengan DNA disimpan dalam peti besi. Orang Sarawak mesti mau tahu, perhatikan kes ini dengan penuh teliti. Mereka mahukan kepimpinan baru tapi kalu Anwar yang pimpin mahu habis lubang dubur lelaki Sarawak yang putih gebu dijilati Anwar.

Pembangkang sedang seronok menyerang Taib Mahmud dengan dedahkan macam-macam fitnah skandal yang tak diketahui, bukti simpan DNA Anwar boleh beri talian hayat pembangkang merampas Sarawak buat kali pertama. Itu pun jika DNA itu menafikan sperm dalam anus Saiful sebagai milik multlak Anwar tapi jika sebaliknya alamatnya pembangkang mencari nahas bersekedudukan dengan raja liwat Malaysia.

Dah kantoi ambil bukti bahan bukti tak sah, apa itukah kemenangan yang sepetutnya dirai rangkai peguam Anwar? tapi nampak macam silap percaturan dan lebih memeningkan kepala.

Oleh kerana Malaysia mengguna pakai common law British dan kes ini bukanlah dibawah tatacara syariah maka mahkamah ada kuasa untuk perintahkan mamat penakut gila dubur ini untuk meyerahkan DNA untuk dianalisis dan membuat perbandingan dengan bukti yang sedia ada. Lepas itu barulah peguam OKU boleh cross examine berlawan nafikan kegagalan Anwar amalkan penggunaan kondom.


Untuk rekod, Evidence Act 1950 (Akta Keterangan 1950) jelaskan kuasa mahkamah untuk kes-kes seperti yang sedang berlangsung dalam Sodomi II.  

Artikel 73 dan 165 Evidence Act 1950 yang kemungkinan digunakan oleh pihak Pendakwa menjadi asas undang2 untuk menuntut hakim menggunakan kuasa untuk mengarahkan Anwar memberi sampel untuk menentukan DNAnya.
 Comparison of signature, writing or seal with others admitted or proved
73. (1) In order to ascertain whether a signature, writing or seal is that of the person by whom it purports to have been written or made, any signature, writing or seal, admitted or proved to the satisfaction of the court to have been written or made by that person, may be compared by a witness or by the court with the one which is to be proved, although that signature, writing or
 seal has not been produced or proved for any other purpose.
(2) The court may direct any person present in court to write any words or figures for the purpose of enabling the court to compare the words or figures so written with any words or figures alleged to have been written by that person.
(3) This section applies also, with any necessary modifications, to finger impressions.
dan

Judge's power to put questions or order production
165. The Judge may, in order to discover or to obtain proper proof of relevant facts, ask any question he pleases, in any form at any time, of any witness or of the parties, about any fact relevant or irrelevant; and may order the production of any document or

thing; and neither the parties nor their agents shall be entitled to make any objection to any such question or order, nor, without the leave of the court, to cross-examine any witness upon any answer given in reply to any such question:
Provided that—

(i) the judgment must be based upon facts declared by this Act to be relevant and duly proved;

(ii) this section shall not authorize any Judge to compel any witness to answer any question or to produce any document which the witness would be entitled to refuse to answer or produce under sections 121 to 131 if the question were asked or the document were called for by the adverse party; nor shall the Judge ask any question which it would be improper for any other person to ask under section 148 or 149; nor shall he dispense with the primary evidence of any document, except in the cases hereinbefore excepted.

Senang cerita, hendak tak nak Anwar kena bagi DNA atau berdepan banyak lagi musibah yang akan memalukan dirinya. Nik Aziz pun dah tak boleh nak tolong bagi sorga pasal Anwar tak pernah register sebagai ahli VIP PAS.

oyabun

Posted: 14 Mar 2011 11:24 PM PDT

oyabun


Malang sungguh Selangor mempunyai seorang Setpol bernama Faekah Husin!

Posted: 14 Mar 2011 08:54 AM PDT

Busuk hati sungguh rupanya anakdara tua yang bernama Faekah Husin ni. Sudahlah kerajaan negeri tak mahu membantu pelajar-pelajar anak negeri Selangor yang akan kembali semula ke Mesir untuk sambung belajar, malah di buat tomahan pula kepada orang yang sanggup membantu pelajar-pelajar itu. Betapa malangnya Khalid mempunyai seorang Setpol yang rendah daya pemikirannya walaupun beliau dikatakan seorang peguam.

Sudahlah se-sen pun Pakatan Haram tak keluarkan duit untuk membawa balik pelajar Malaysia dari Mesir ketika kekecohan berlaku disana, yang mereka tahu hanya buat fitnah. Apabila keadaan kembali pulih, untuk manghantar semula pelajar-pelajar ini balik kesana pun berat untuk mengeluarkan belanja sendiri berbanding dengan negeri-negeri lain yang sanggup mengeluarkan perbelanjaan sendiri! Mahu tak mahu semuanya ditanggung oleh kerajaan UMNO/BN.

Apabila ada sebuah yayasan yang dikenali sebagai Yayasan Kelana Ehsan (YKE) datang untuk membantu pelajar anak Selangor yang nak balik semula ke Mesir untuk sambung belajar disana, YKE dikatakan telah menyumbang wang tunai sebanyak RM500 untuk setiap seorang pelajar. Malangnya sumbangan ikhlas YKE tu di pandang buruk oleh Setpol Faekah Husin.

Faekah mempertikaikan bagaimana sebuah yayasan boleh menyumbang sebegitu banyak wang kepada pelajar sedangkan kerajaan negeri Selangor sendiri pun tak mampu. Ini yang buat Faekah rasa tak puas hati dan dikatakan kerja ehsan yang dibuat oleh YKE itu akan di laporkan kepada SPRM untuk siasatan.

Inilah dia perangai buruk kerajaan Pakatan Haram Selangor! Sudahlah nak menolong dikatakan tidak mampu, tetapi apabila orang lain nak menolong mereka merasa irihati pula. Sedangkan MB Khalid dikatakan membelanjakan RM85,000 wang rakyat untuk membawa orang Sabah dan Sarawak datang melawat Selangor itu ada pula duit.

Persoalannya disini adalah jika Faekah mengatakan kerajaan negeri tidak ada duit bagi membantu pelajar-pelajar tersebut, kemana hilangnya wang yang ditinggalkan oleh BN sebanyak RM84 juta didalam Yayasan Selangor? Mengapa sehingga sekarang Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM14 juta? Kemana wang Yayasan Selangor telah dibelanjakan? Sila jawap Faekah Husin!

Sumber asal : Darul Ehsan Today (DET)

Wasabi Oyabun..

APANAMA

Posted: 14 Mar 2011 11:24 PM PDT

APANAMA


SARAWAK - Reality vs Perception

Posted: 14 Mar 2011 09:52 AM PDT



Site Meter

My Longest Yard

Posted: 14 Mar 2011 11:23 PM PDT

My Longest Yard


Anwar berjaya 'menegarakan' masalah liwat

Posted: 14 Mar 2011 08:45 PM PDT


Sebenarnya kediktatoran Mubarak tidak mampu mencapai taraf kediktatoran Anwar kerana Mubarak tidak mampu meletakkan isterinya sebagai Presiden, orang yang paling istimewa bagi dirinya sebagai Timbalan Presiden, dan anaknya sendiri sebagai Naib Presiden parti dalam satu masa.

Beliau jugalah yang mencipta sejarah politik tanah air dan mungkin juga di dunia ini dengan mengarahkan isterinya meletakkan jawatan sebagai ahli Parlimen sebaik setelah beliau ditangkap dengan salah laku jenayah.

Kebiasaannya seorang ahli politik akan melepaskan jawatan bila disabitkan dengan kes jenayah namun bagi Anwar dia mengarahkan isterinya meletakkan jawatan sebaik selepas beliau ditahan agar dia boleh bergayut dengan jawatan politik dalam menghadapi kes salah laku jenayah peribadinya dan mengheret kes peribadi itu menjadi kes politik.

Maka seluruh negara di heret dalam menghadapi kes peribadinya. Masalah peribadinya menjadi masalah negara. Mubarak dan Ghaddafi sekalipun tidak punya kemampuan memutar belit 'menegarakan' masalah peribadi mereka sehebat yang dilakukan Anwar!

-Ezam Mohd Noor, Mingguan Malaysia 13/3/2011

Dalam twitter pun Anwar didesak untuk serah DNA

Posted: 14 Mar 2011 05:40 PM PDT




RAKYAT GELAK JE BILA BACA JAWAPAN ENGKAU DALAM TWITTER. RAKYAT TANYA LAIN, ENGKAU JAWAP LAIN. SUKA PUSING-PUSING.

APA PASAL TAKUT SANGAT BAGI DNA? ENGKAU KE HULU KE HILIR MELALAK ATAS PENTAS CERAMAH CAKAP INI ADALAH FITNAH. TAPI BILA MINTA SERAH DNA, MACAM -MACAM ALASAN ENGKAU BAGI YE.

TAK LIWAT KAN?
APA TAKUT?


Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Mar 2011 11:18 PM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


GEMPAR LIWAT!!! Akibat gemar menjamu dubur, Anwar dan Wan Azizah akhirnya BERCERAI?!!

Posted: 14 Mar 2011 08:52 PM PDT



GEMPAR!!! GEMPAR!!! Benarkah WAN Azizah dan Anwar Ibrahim telah BERCERAI?!! Gambar di atas seolah-olah mengesahkan lagi perkara ini kerana buat pertama kalinya, ketika anak-beranak tersebut melakonkan watak 'papa sakit pinggang' (untuk meraih simpati) ketika tiba di mahkamah pagi tadi, Wan Azizah seolah-olah jijik untuk menyentuh Anwar apabila mengenakan sarung tangan ketika bersentuhan. Apakah ANWAR kini bukan lagi MAHRAMnya?!! Apakah Wan Azizah dan Anwar telah berpisah secara batiniah tetapi masih bersama secara lahiriah demi kepentingan politik?!! Atau apakah Wan Azizah jijik untuk menyentuh suaminya yang dikatakan gemar menyembur air mani ke dalam lubang dubur?!!



Sebabnya Kak Wan tidak pula bersarung tangan ketika bersalam dengan lelaki bukan mahram dan juga bukan Islam ketika berkempen di Tenang tempoh hari.



Masa julang tangan Kit Siang tempoh hari pun tak berlapik juga...


Kenapa ini Kak Wan?!! Janganlah suka pendam seorang diri. Tampillah ke hadapan. Rakyat nak tahu apa yang bang Nuar sudah buat pada Kak Wan sampai Kak Wan menjadi pendiam dan selalu bermuram. Dato' Fadzilah Kamsah sedia membantu Kak Wan menjernihkan keadaan. Atau Kak Wan tahu sesuatu yang rakyat tidak pasti sehinggakan Kak Wan jijik untuk menyentuh bang Nuar lagi???

GEMPAR!!! KERAjaan Pakatan Selangor tipu orang Cina, tetapi orang Melayu yang jadi mangsa!!!

Posted: 14 Mar 2011 07:41 PM PDT

BRENGSET!!! Rasanya itulah makian yang paling sesuai dihamburkan buat gerombolan pakatan haram Selangor berhubung usaha terbaru mereka untuk meMURTADkan sebuah sekolah kebangsaan dek kerana terkantoi dengan janji-janji pilihanraya yang tidak mampu ditunaikan. Akibat perbuatan gemar menanam tebu di bibir, penduduk berketurunan Tiong Hua di DUN Teratai (Janice LEE-DAP) dan DUN Lembah Jaya (Khasim Aziz-PAS) telah ditipu hidup-hidup oleh beruk-beruk fuckatan yang menjanjikan pembinaan sebuah sekolah Cina di kawasan tersebut sekiranya mereka menang pilihanraya umum lalu.

Allah Maha Besar! Oleh kerana Allah SWT selalu mengingatkan agar hambanya sentiasa menggunakan akal yang dikurniakan untuk berfikir, akhirnya puak-puak fuckatan bukan sahaja memenangi kedua-dua DUN tersebut, malahan diberikan juga peluang untuk memerintah Selangor. Nah, inilah bukti kebesaran Illahi! Kerana kalau fuckatan hanya menang di DUN itu sahaja dan tidak menguasai Kerajaan Negeri, maka akan timbullah pula alasan mereka tidak mampu melaksanakan janji kerana tidak membentuk Kerajaan. Sekarang, bukan sahaja mereka mampu untuk menunaikan semua janji, bahkan kalau ikutkan hati, mereka juga mampu untuk merungkai semua hasil usaha jasa Kerajaan BN terdahulu dan ubah Selangor mengikut acuan mereka.


Tetapi realitinya tidak sebegitu mudah. Akibat terlalu banyak menabur janji bak penjual ubat seks jalanan, akhirnya janji-janji tersebut memakan diri! Namun, kalau dah nama fuckatan haram, sudah tentu semua masalah boleh di'transform'kan menjadi masalah orang lain. Kalau tak BN yang menjadi mangsa, rakyat yang menanggung derita. Dan selalunya, di Malaysia ini, rakyat yang paling mudah diperbodohkan untuk menjadi mangsa, adalah tidak lain dan tidak bukan, orang Melayu itu sendiri. Sebabnya, orang Melayu itu gemar bertolak ansur dan tidak suka berfikir hal-hal yang rumit dan kompleks!

Kalau sebelum menang, dengan satu pihak janji stadium, dan satu pihak lagi janji sekolah. Tetapi ketika itu tiada siapa yang kisah untuk menyiasat, yang mana satu tapak stadium, yang mana satu tapak sekolah. Rupa-rupanya puak-puak fuckatan ini bijak menggunakan hanya satu tapak tanah kosong sebagai modal janji. Yang penting ketika berjanji, tidak boleh kedua-dua pihak berada dalam satu majlis yang sama!

Sekarang selepas menang, dua-dua pihak datang menuntut janji. Namun, kerana ketidakcekapan puak-puak fuckatan menguruskan negeri (apatah lagi janji), tapak tanah kosong di kawasan berkenaan telah diwartakan untuk didirikan sebuah stadium (stadium apa, kena tanya Khalid MB. Mungkin Selangor bercadang untuk menjadi tuan rumah Piala Dunia yang akan datang agaknya!). Maka menyemaraklah kemarahan orang Cina Ampang! Apakah impian orang Cina di Pandan untuk mendapatkan sebuah sekolah Cina di Pandan bakal berkubur...?!!

Tetapi kalau dah namanya ULTRA-KIASU, orang-orang Cina tidak mengalah. Mereka terus berusaha mati-matian untuk mendapatkan sebuah SJKC seperti yang dijanjikan walaupun tapak tanah sudah tidak ada lagi. Cuba teka siapa yang menjadi mangsa? BETUL!!! Orang melayulah siapa lagi! Dengan alasan penduduk Cina merupakan 90% penduduk, kini SEKOLAH KEBANGSAAN PANDAN PERDANA SEDANG DIUSAHAKAN UNTUK DIUBAH STATUS MENJADI SEBUAH SJKC!!! Dan yang lebih parah, usaha ini turut didukung oleh Khawarij-khawarij berdarah hijau PAS dan telah pun dibawa ke KPM untuk pertimbangan lanjut dan kelulusan!

Kita nak tanya puak-puak fuckatan ini satu soalan, peratus BUMPUTERA di negara ini melebihi 65%, APAKAH MEREKA BAKAL MENYOKONG KERAJAAN BN JIKA SEKIRANYA SATU DASAR PENDIDIKAN BARU DIGUBAL UNTUK MEMASTIKAN SEMUA SEKOLAH DI NEGARA INI MERUPAKAN SEKOLAH KEBANGSAAN, TERMASUKLAH MENUTUP SEKOLAH-SEKOLAH SJKC DAN SJKT BAGI MENCAPAI MAKSUD TERSEBUT?!! Jawab dahulu persoalan tersebut sebelum menjadikan rakyat sebagai mangsa akibat pelacoran politik murahan mereka yang tidak berkesudahan. Bukankah mereka sendiri yang lantang mencanang SAMA RATA, SAMA RASA, DEPAN BELAKANG SAMA SAHAJA???

TAHNIAH! PAS NAK JADI PARTI AHLI KITAB SEMALAYSIA!!!

Posted: 14 Mar 2011 06:28 AM PDT

PAS = Parti AhliKitab Se-Malaysia

Setelah gagal menjalankan hudud akibat nafsu buas ahli parti mereka, PAS makin tersesat jauh daripada perjuangan asal. Dek nak mengejar undi semasa pilihan raya Dewan Undangan Negeri Sarawak yang majoritinya beragama Kristian, PAS SANGGUP MELACURKAN PERJUANGAN MEREKA.

DULU, MEREKALAH PEJUANG-PEJUANG JIHAD YANG MENGKAFIRKAN UMNO DI BAWAH AMANAT HJ. HADI.

KINI, MEREKALAH PEJUANG-PEJUANG JAHAT YANG MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK MENGHALALKAN YANG HARAM DAN MENAWARKAN SYURGA KEPADA AHLI-AHLI PARTI MEREKA DI BAWAH PIMPINAN DIKTATOR TUA WALI SELIPAR N.AJIS.

Tahniah! DAP bakal menggantikan PAS bila kita tak dapat beza antara ahli PAS atau DAP.

TAKZIAH UNTUK KELUARGA ELI WONG...

Posted: 14 Mar 2011 05:33 AM PDT


Terkejut sungguh bila baca tajuk hadapan dalam Utusan hari ni. Bila tengok tajuk, terbayang satu lagi PRK akan dibuat. Sebelum buat apa-apa spekulakasi, sila baca berita penuh di sini.

SEBAB UTAMA PAS TAK JALANKAN HUDUD!

Posted: 14 Mar 2011 12:46 AM PDT

PAS kantoi lagi. Seorang lagi pemimpin PARTI AJARAN SESAT tak pandai jaga adik keciknya.

Itulah akibatnya kalau Hukum Allah dipermainkan. Kalau nak buat, buat betul-betul. Bukan sekadar mainan di bibir Mat Sabu n gang.

The Unspinners

Posted: 14 Mar 2011 11:18 PM PDT

The Unspinners


Siapa bermesyuarat bersama Anwar?

Posted: 14 Mar 2011 10:56 PM PDT

Court had no discretion to exclude evidence

Posted: 14 Mar 2011 06:26 PM PDT

Karpal nak guna demo sebagai alasan contempt of court

Posted: 14 Mar 2011 08:17 AM PDT

AZLI SHUKRI

Posted: 14 Mar 2011 11:15 PM PDT

AZLI SHUKRI


Isu Penghinaan Azan : Ke Mana Perginya Penyokong Ultraman?

Posted: 14 Mar 2011 12:25 AM PDT

Isu Penghinaan laungan Azan yang dibangkitkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) harus dipandang serius oleh kerajaan. Jangan kita terlalu asyik membantu orang lain, sehingga terlupa isu-isu besar yang sedang mengancam akidah umat Islam di negara ini. Pada hemat saya apa yang telah didedahkan oleh PPIM ini (baca di sini) sungguh biadab dan kurang ajar terhadap agama Islam - malah, saya tidak teragak-agak menyokong sepenuhnya penggunaan ISA kepada mana-mana pihak yang terlibat dalam klip video tersebut. Sudah sampai masanya - umat Islam bersatu demi mempertahankan Islam yang semakin dihina dan dimaki sesuka hati oleh orang kafir. Baca laporan di bawah :

KUALA LUMPUR, 14 Mac — Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini mendesak kerajaan bertindak tegas terhadap pihak tertentu yang mempersendakan laungan azan dan menyiarkannya menerusi laman ''YouTube''. Pegawai Kerja PPIM Mustaffa Hamzah berkata klip video yang disiarkan itu adalah sengaja dibuat untuk memperleceh dan memperkecilkan amalan agama Islam. "Laungan azan adalah ibadah bagi umat Islam dan bukan sesuatu yang patut dipersenda serta dijadikan bahan gurauan.

"Justeru PPIM mendesak kerajaan mengenakan hukuman keras termasuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) atau sepadan dengannya agar mereka sedar dan menjadi pengajaran dan peringatan kepada semua bahawa semua agama adalah murni," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini. Beliau berkata PPIM juga khuatir jika tindakan itu tidak dibendung akan membawa tindak balas yang boleh menjejaskan keharmonian dan perpaduan kaum. Mohd Mustaffa berkata masyarakat boleh melayari laman web PPIM di www.muslimconsumers.org.my untuk menonton contoh penghinaan yang dilakukan terhadap agama Islam itu. — Bernama

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 Mar 2011 11:14 PM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Zuraidah Datang Bulan, Marah Rosmah Pakai Gelaran First Lady.

Posted: 14 Mar 2011 08:31 PM PDT

Dari ketua umum sampailah ke ketua wanita, semunya bodoh, nak mampos, apa tak bodohnya, ada ke patut permaisuri agong di turunkan gelarannya dari raja permaisuri agong ke pada wanita pertama, zuraidah kena pi belajar protokol balik la.

Kebiasaannya gelaran wanita pertama untuk isteri seorang presiden kalau negara tu tak ada raja atau sultan, tapi kalau negara tu ada raja atau sultan macam malaysia, gelaran wanita pertama tu jatuh kepada isteri perdana menteri, apa bezanya gelaran raja permaisuri agong dan gelaran wanita pertama?

Kalau kita nak panggil raja permaisuri agong, kita kena panggil dengan panggilan Tuanku atau dalam bahasa surat akan di sebut sebagai dymm seri paduka baginda raja permaisuri agong kalau dalam bahasa inggeris her majesty. tapi untuk wanita pertama cukup kita panggil dia datuk, datuk sri atau datin seri, ikut title yang dia ada la, takan benda simple macam tu pun zuraida tak reti kut, atau pun dia memang ada niat nak perlekehkan permaisuri agong.

Aku cadangkan zuraidah kena pi belajar protokol balik la, biar dia kenal mane satu wanita pertama dan mana satu raja permaisuri agong. bangang punya wanita pkr.

Satu Lagi Jasa BN Pada Rakyat Selangor

Posted: 14 Mar 2011 03:13 AM PDT

Majlis pelancaran projek nadi kasih, bertempat di padang pusat desa, sungai gulung-gulung, tanjung karang selangor, oleh datuk najib, pada 15 mac 2011, jam 3 petang.

SEMUA DI JEMPUT HADIR
Published with Blogger-droid v1.6.7

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 Mar 2011 11:12 PM PDT

Panglima Perang Cyber


Ini Gambar Pegawai Adun PAS Bukit Payung Yang Ditangkap Khalwat ?

Posted: 14 Mar 2011 08:57 PM PDT



berita


katanya ini gambar pegawai tersebut.


Siapa tahu?


Kenapa hanya laporan polis oleh Adun Bukit Payung  dibuat terhadap berita harian
 dan Sinar Harian terlepas ?

Keratan akhbar di atas adalah Sinar Harian.

sahabat Panglima angin perubahan juga ada mengulas di sini

http://anginperubahan.blogspot.com/2011/03/bapa-saudara-adun-pas-ditangkap-khalwat.html

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Blogger Pembangkang Siar Artikel Blogger Pro Kerajaan - Syabas !!!

Posted: 14 Mar 2011 08:40 PM PDT

Video Tsunami Di Jepun - Iktibar Untuk Umat Islam Jangan Ingkar Perintah Allah !!!

Posted: 14 Mar 2011 03:13 PM PDT




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Catatan Sehari Bersama Datuk Seri Zahid Hamidi Ke Bagan Datoh - Siri 3

Posted: 14 Mar 2011 08:11 AM PDT

Sambungan catatan bergambar sehari bersama YB Datuk Seri Dr Zahid Hamidi ke Bagan Datoh pada Sabtu, 12 Mac 2011.

Artikel kali ini lebih kepada bentuk bergambar. Orang kata gambar Menceritakan 1001 Perkara. Lihat Gambar Fahamlah Cerita ! Maaf kesibukan menggangu usaha menerbitkan pengalaman sehari ke Bagan Datoh bersama DSZH ini dengan segera. 

Rakaman dibuat dengan Kamera 'cap ayam' jenama Olympus 14 Megapixel (sedang berdoa untuk kamera hibrid setanding dslr agar kualiti gambar lebih cantik dan  terang)

tempat program

tetamu dan hadirin yang hadir

ucapan alu-aluan

ibu-ibu dan anak yang turut serta

sambutan hangat

ucapan perasmian

sumbangan kepada ayah pesakit leukimia (kiri) oleh Datuk Mustafa
sebanyak RM 8400 dan RM700 sebulan untuk 12 bulan

anak abang ini sakit dan sempat sekolah selama 2 bulan setengah
namun mencatat keputusan 8A 1C dalam PMR tahun lepas

beramah mesra dengan guru-guru

menikmati jamuan

penyokong PAS yang hadir ? hehe



selepas ini kisah ayahanda DS Zahid Hamidi dan juga projek sekolah tahfiznya serta sokongan hebat kaum Cina di Parlimen DSZH.


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Gempar : Gambar Ustaz Judi Dalam Pakatan Rakyat !!!

Posted: 14 Mar 2011 02:19 AM PDT



gambar http://komunitiwarismelayukeramat.blogspot.com/


Apa komen anda ? Nama ustaz pun 'Judi' yang diguna. Dah habis ustaz ke Pakatan Rakyat ni?

Ustaz sokong Pakatan memang tak reti guna panduan Al Quran dan Hadis. Sebab jelas mereka bencikan saudara seislam dan peluk musuh Islam demi sebuah Pakatan menjatuhkan Islam dalam diam.



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Ceramah Rahimi oleh Minaq Jinggo - Pertama Kali Tengok Memang Hebat !!!

Posted: 14 Mar 2011 01:58 AM PDT




Hebat juga Rahimi kawan baik Saiful berceramah. Pengundi muda sangat suka gaya dan personaliti sebaya dengan mereka seperti Rahimi. Kupasan yang menarik dan lengkap oleh beliau satu kelebihan sebagai pemidato Pemuda Umno Malaysia. 

Harap terus dibawa Rahimi berceramah khasnya bertemu pengundi muda kita. Lagi bagus tanpa sebarang logo Umno atau BN.... Kerana pemuda-pemudi sekarang tidak berapa suka bab politik kerana mereka merasa muak. Kecuali jika penceramah sebaya dengan mereka....

Jika dapatlah..

Syabas atas usaha membawa Rahimi ini !!!   


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

MERBOK TIMES

Posted: 14 Mar 2011 11:09 PM PDT

MERBOK TIMES


Rakyat sedang menunggu setitis darah dan air kencing Anwar Ibrahim

Posted: 14 Mar 2011 11:03 PM PDT

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah telah menolak tiga bahan bukti kes perbicaraan Anwar Ibrahim atas dakwaan meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 26, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, No. 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Bahan bukti tersebut ialah sehelai tuala kecil Good Morning, sebatang berus gigi dan satu botol plastik minuman yang diambil dari lokap Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur pada 17 Julai 2008 yang menempatkan Anwar semalaman.

Keputusan dibuat selepas didapati barang-barang kes berkenaan diperolehi dengan cara yang tidak sah bagi tujuan mendapatkan profil DNA,

Sehubungan itu demi kebenaran dan keadilan, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden yang mengetuai pihak pendakwaan menggesa Mahkamah Tinggi menggunakan kuasanya untuk mengarahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memberikan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) sebagai perbandingan dengan profil DNA yang ditemui di dubur Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Beliau menegaskan mahkamah harus melaksanakan kuasa dan tanggungjawabnya mengikut Seksyen 73 dan 165 Akta Keterangan 1950 untuk mengarahkan DS Anwar Ibrahim menyerahkan sampel DNA.

Berlainan sekali dengan kes mahkamah di Copenhagen (rujuk berita AP : Swedish bank robber busted by forgotten urine) apabila seorang pencuri telah di jatuhkan hukuman 21 bulan kerana merompak bank.

Hukuman telah dijatuhkan di atas bukti sampel DNA air kencing perompak tersebut apabila perompak itu telah terlupa dengan meninggalkan 3 botol air kencingnya di dalam bilik kebal bank tersebut dan air kencing itu telah menjadi bahan bukti. Sudah semestinyalah air kencingnya telah diperolehi secara tidak sah.

Persoalannya sejauh mana Anwar Ibrahim akan bekerjasama untuk menyerahkan sampel DNA nya secara sah? kerana jika beliau menyerah secara sah, samalah seperti beliau menyerah tengkok untuk disembelih. Takut kerana salah, berani kerana benar.

Konklusinya sampai mati pun beliau tidak akan menyerahkan walau setitis darah atau air kencingnya secara sah kerana takut setelah secara langsung beliau telah mengundang untuk dibicarakan dalam mahkamah rakyat dan bukan lagi mahkamah tinggi.

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 14 Mar 2011 09:44 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Bapa Saudara ADUN PAS Ditangkap Khalwat

Posted: 14 Mar 2011 06:07 PM PDT

11 Mac 2011, Md Din Jusoh ditangkap berkhalwat dengan Dede Kurniasih (seorang warganegara Indonesia). Md Din Jusoh yang merupakan pegawai khas kepada ADUN Bukit Payung telah mengaku bersalah dan membayar hukuman denda RM2,800 oleh Mahkamah Rendah Syariah Daerah Marang pada 14 Mac 2011 (baca sini).

Namun ADUN Bukit Payung yang merupakan Ketua Pemuda PAS Negeri Terengganu telah menafikan Md Din Jusoh sebagai pegawai khasnya dan menyatakan bahawa berita tersebut adalah satu fitnah (baca sini). Md Din Jusoh ini tidak sama dengan Md Din lain yang ada di Bukit Payung kerana Md Din Jusoh ini adalah bapa saudara kepada ADUN Bukit Payung.

Penafian PAS ini membuktikan PAS sekali lagi tidak boleh menerima kenyataan bila ahli PAS sendiri melakukan sesuatu kesalahan. Sama seperti mereka menyelindungkan isu Mohd Sabu dengan Normah dan cerita ADUN Selinsing dalam gerabak keretapi. Mengapa perlu melindungi seorang yang jelas melakukan kesalahan? Perlu rasanya Md Din Jusoh menyerahkan DNA untuk dipadakankan dengan DNA "lelaki Y" yang menjadi pegawai khas kepada ADUN Bukit Payung.

ISA Untuk Pembuat Video Hina Azan Ini

Posted: 14 Mar 2011 07:46 AM PDT



Amat biadap sekali perbuatan ini. Video menghina laungan azan ini telah didedahkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia. Video yang upload oleh directorhuangdao selama 1 minit 29 saat ini dengan jelas telah menghina azan.

Maksud video yang bertajuk : "Rupanya Umat Islam suka Mee wantan dan pau besar" adalah. "Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orng nak order mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, nak kuih pau besar pula! ".



Video yang dimuat naik dalam Youtube pada 2 September 2009 ini dengan jelas bertujuan untuk membangkitkan perasaan marah orang Islam di Malaysia. Lihatlah bagaimana keyword yang telah ditandakan pada video tersebut. Ini membuktikan bahawa watak-watak yang membuat video ini besar kemungkinan adalah dari warganegara Malaysia.

Jika mereka warganegara negara ini maka Kerajaan Persekutuan boleh bertindak mengikut Akta Hasutan 1948, Seksyen 3 (1). Pembuat video ini perlu dihadapkan ke muka pengadilan mengikut kesalahan Akta 15, Seksyen 4 (b). Akta ini adalah bertujuan untuk menjaga ketenteraman awam agar agama Islam tidak dihina dan dipersendakan sampai begitu biadap sekali di negara ini. Penahanan pembuat video ini amat perlu sebagai satu langkah deterrence strategy bagi mengelak lebih ramai lagi pelaku biadap mempersendakan agama Islam seperti ini berulang lagi.

Nik Aziz Tidak Tunai Janji

Posted: 13 Mar 2011 09:42 PM PDT


Nik Aziz berjanji untuk menyediakan ruang niaga yang kondusif kepada 415 peniaga dari Pasar Lama MPKB dan Bazar Arked UDA yang akan dipindahkan ke Bazar Tok Guru pada 6 Mac 2008. Kini janji tersebut hanya tinggal janji. Pengerusi Persatuan Peniaga Pasar Lama MPKB, Abdul Salim Ahmad berkata, sepatutnya wakil rakyat dalam Parlimen Kota Bharu termasuk Anuar Tan yang perlu memohon maaf kepada peniaga terbabit kerana tidak turun padang untuk menyelesaikan janji yang disebutkan oleh Nik Aziz tersebut.



Bazar sudah siap tetapi dibuat hanya sekadar melepaskan batuk di tangga. Pihak yang teraniaya adalah golongan peniaga yang terpaksa berniaga dalam ruang niaga yang sempit dan tidak seperti yang dijanjikan oleh Tok Guru. Pada 12 Januari 2011, lebih kurang 300 orang peniaga Pasar Lama MPKB telah membuat demonstrasi di Kota Bharu kerana tidak berpuas hati dengan Bazaar Tok Guru. Namun demonstrasi tersebut tidak dihiraukan oleh Tok Guru. Aduan demi aduan tetapi tindakan untuk atasinya masih tiada.

Ruang niaga yang diberikan hanya seluas 6 kali 8 kaki. Lorong untuk pelanggan berjalan hanya seluas 3 kaki di hadapannya. Itulah keluasan ruang niaga di Bazaar Tok Guru di Kota Bharu. Amat tidak wajar projek berharga RM23 juta hanya dibuat sebegini sahaja. Siapa yang buat untung banyak dari projek bazar ini? Kroni dan menantu sendiri? Penyelewengan terhadap dana rakyat tidak boleh dibiarkan sebegini sahaja.

Neutral Daily

Posted: 14 Mar 2011 09:31 PM PDT

Neutral Daily


Timbalan Menteri : Zaid Ibrahim kedua?

Posted: 14 Mar 2011 07:00 PM PDT



oleh Editor..

Mengulas mengenai timbalan menteri yang kini dipulau blogger . Saya tidak berasa terkejut.

Antara masalah timbalan menteri itu ialah mempunyai pendapat yang jauh ke hadapan dan tidak difahami oleh sesetengah orang ataupun mungkin beliau yang tidak memahami politik itu sendiri.

Dalam politik satu polisi parti atau kerajaan yang dibuat oleh pemimpin mahu atau tidak mahu mesti disokong oleh ahli parti itu sendiri untuk menjamin survival politik dan kejayaan parti itu.

Saya kira Timbalan menteri itu mungkin sedikit terlupa mengenai perkara ini mungkin dalam keghairahan untuk mencari sokongan orang muda.

Hal ini terjadi kepada Zaid Ibrahim tidak setuju kepada ISA membuatkan beliau sanggup meninggalkan jawatan menteri. Tinggalkan PKR juga kerana tidak sebulu dengan politik Azmin-Anwar. Akhirnya memimpin sebuah parti yang tidak lagi tahu kita tahu arah tujunya.

Bersediakah Timbalan menteri itu menjadi demikian dan meninggalkan kerajaan kerana AUKU dan buku jingga?

Kalau anti, kenapa Gali?

Posted: 14 Mar 2011 08:53 AM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgtxuqwj9f8odF2zBP2AJ_zpubN-LOIhyWmTLjippFXg-tyuz84dE1HIzuO7ijjMlocxe6QjNQj9UtU8P6KkGRqunyJF-H14ktb6UnssLGZCgoAgVKSXWZaQ3g78Pa2JZFO9u2YIBf1Xpku/s1600/22043205.jpg





Sana sini satu Malaysia semalam ada demo menuntut Anwar menyerahkan tanpa dolak dalik sampel DNA kepada Mahkamah.

Walaupun tak berapa ramai, dari yang dilaporkan The Unspinners sini, rupanya satu negara berdemo dalam hal ini.

Maklumlah semua sudah letih dengan kes yang sudah di tunda menjadi dua tahun.

Kita pernah dengar blog Gerakan Anti PKR atau GAP, kemudian ada pula Gerakan Anti Penyelewengan Selangor atau GAPS, dan terbaru pula Gerakan Anti Liwat atau GALI di Minaq Jinggo sini.

Oi ... kalau sampai bergali-gali, sakit tu.

1:38 PM

Memoir Mahathir: Ahmad Maslan Tidak Perlu Masuk Campur Isu Mahathir – Ku Li.

Posted: 14 Mar 2011 08:44 AM PDT

Ab Jalil Backer (jalil74@myjaring.net)

Setelah bertahun-tahun menunggu akhirnya Memoir Tun Dr. Mahathir Mohamad diterbitkan beberapa minggu lalu dengan tajuk "'A Doctor in the House". Beberapa tahun lalu saya difahamkan memoir ini hanya akan diterbitkan setelah Tun Mahathir meninggal dunia. Ia bagi mengelak konflik dan dan pertikaian yang tidak berkesudahan.

Namun entah mengapa tiba-tiba sahaja ia diterbitkan beberapa minggu lalu. Begitupun penerbitan memoir ini perlu dihargai sebagai satu khazanah ilmu dan pengalaman seorang mantan Perdana Menteri dan juga Perdana Menteri terakhir dari generasi pejuang kemerdekaan.

Seperti dijangka Memoir ini penuh kontroversi kerana ia ditulis berdasarkan pandangan dan pengalaman sendiri. Memoir Tun Mahathir ini merupakan autobiografi yakni ia ditulis dari perspektif personaliti terbabit bukannya melalui pandangan pihak ketiga seperti penulisan biografi. Penulisan autobiografi ini memberi ruang kepada membaca memahami pemikiran dan sudut pandangan pertama tokoh tertentu, atau dalam konteks ini Tun Mahathir terhadap keputusan dan tindakan yang beliau buat ketika itu.

Pendedahan apa yang ada di dalam minda Dr Mahathir dalam membuat sesuatu keputusan merupakan satu ilmu yang sangat besar ertinya dalam kajian-kajian akademik dan politik akan datang.

Namun autobiografi juga mempunyai kelemahan iaitu mereka yang menulis cenderung untuk mengkesampingkan unsur-unsur yang menunjukkan kelemahan, keburukan mahu pun kekurangan diri sendiri.

Saya tidak mengatakan memoir Dr. Mahathir penuh pembohongan mahupun terdapat penipuan. Begitu pun, memoir tidak boleh dianggap sebagai fakta dan bukti yang kukuh dan tepat hanya kerana ia ditulis berdasarkan sudut pandangan tokoh tersebut. Apa yang terdapat dalam memoir Dr. Mahathir adalah benar dan tepat dalam sudut pandangan beliau. Memoir ini juga berharga dalam kita memahami keputusan-keputusan yang diambil oleh Dr. Mahathir adalah berdasarkan maklumat-maklumat yang beliau ada dan yang disampaikan kepadanya.

Justeru, ketika kita menerima dan meraikan keterbukaan Dr. Mahathir mendedahkan pemikiran beliau terhadap keputusan-keputusan yang dibuat, adalah penting juga kita membenarkan mereka yang terbabit dalam pendedahan tersebut menyangkal atau menafikan sebarang kenyataan Dr. Mahathir yang membabitkan orang lain.

Dalam konteks inilah Ahli Parlimen Gua Musang dan bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) berhak mengkritik memoir Tun Mahathir yang memperkatakan dirinya.

Yang mengelirukan penulis mengapa Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan, menghentam Ku Li kerana mengkritik Memoir Tun Mahathir. Malah Ahmad Maslan pergi lebih jauh dengan menyatakan apa yang terdapat dalam buku Memoir tersebut benar belaka.

Ahmad Maslan dilaporkan oleh Malaysiakini sebagai berkata, "Apa yang ditulis Mahathir dalam buku memoir karangannya berjudul "A Doctor in the House" mengenai Tengku Razaleigh adalah sesuatu yang benar. Apa yang benar tetap benar. Tun Dr Mahathir menyatakan perkara yang benar dalam bukunya."

Apa kebolehan dan kemampuan ilmu Ahmad Maslan untuk menyatakan segala yang terkandung dalam memoir tersebut sebagai benar? Ahmad Maslan adalah pemimpin genarasi baru yang tidak berada dalam kemelut politik era Mahathir, Ku Li dan Musa. Jika orang seperti Tun Musa Hitam bersuara mungkin ada kredebiliti dan nilai keilmuannya kerana Musa merupakan antara pemimpin yang pernah berada dalam kedua-dua kem.

Namun Ahmad Maslan tidak punya apa-apa pengalaman sendiri dalam konflik Mahathir – Ku Li sepatutnya menjaga kewibawaan jawatan Ketua Penerangan UMNO Malaysia. Sebagai orang yang bertanggung jawab mengkuhkan UMNO, beliau perlu ingat Ku Li juga ahli UMNO, ahli Parlimen Barisan Nasional, bekas Naib Presiden UMNO. Jika beliau lupa itu pun, ingatlah jasa Ku Li membantu merampas DUN Galas tempoh hari.

Pertikaian Mahathir – Ku Li adalah pertikaian dua pemimpin besar UMNO yang perlu diselesaikan oleh mereka berdua atau pemimpin sezaman mereka.

Sikap Ahmad Maslan yang mengambil jalan berpihak kepada Dr. Mahathir hanya kerana Mahathir berpengaruh dan Ku Li pula adalah Ketua Bahagian yang lanjut usia sekadar mencerminkan sikap tidak bertanggung jawab Ketua Penerangan UMNO.

Sekarang ini ramai mahu membela Mahathir kerana situasi politik yang telah berubah. Malangnya garang tidak bertempat mempertahankan Tun Mahathir tidak akan menguntungkan UMNO mahu pun Tun sendiri. Ini termasuklah Ahmad Maslan yang suatu ketika lalu tidak bersuara pun ketika Dr. Mahathir dibelasah dengan teruk oleh konco-konco Pak Lah.

Eloklah Ahmad Maslan menumpukan diri kepada pemerkasaan penerangan UMNO dan mempertahakan keputusan-keputusan kerajaan bukannya masuk campur dalam pertikaian pemimpin UMNO.

http://www.mykmu.net/?p=8169

Judi : Muhyiddin tunjuk sikap sebenar Umno?

Posted: 14 Mar 2011 07:57 AM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEimUnn1W3Mb-6LlRqwjg_5a8QJJzYYY40NI2z3u4PD8zjHkwByR6na14lPBVbXSBt5SdlXqZ_veRc1q65mGq7_2JPTWu1LxdP5N0SPoRb772peAQP0hSM42t4SQIm4IHoTkSorb_SPsBvY/s400/bendera-pas-300x208.jpg


Ditulis oleh Ustaz Idris Ahmad
WEDNESDAY, 09 MARCH 2011 10:13

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) menyeru rakyat Malaysia membuka mata dan menilai sendiri sikap kepimpinan Umno yang ditunjukan melalui kenyataan Timbalan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yasin dalam kenyataan yang mempertikaikan tindakan Kerajaan PAS Kelantan mengharamkan Judi Loteri dinegeri Serambi Mekah itu. Baru sahaja menang di Merlimau dan Kerdau, Umno terus kembali menegakkan kemungkaran sebagai tanda kesyukuran.

Sebagai seorang pemimpin Islam dan Timbalan Perdana Menteri beliau sewajarnya menyokong tindakan itu kerana jelas ianya diterima oleh semua agama dinegara ini yang mengharamkan judi.

PAS juga kesal kerana Umno terlalu suka mengaitkan aktiviti perjudian sebagai aktiviti kesukaan mereka yang bukan Islam. Mereka yang mempunyai moral yang tinggi memandang judi dalam perspektif yang amat buruk, hanya mereka yang bermoral rendah sahaja menjadikan judi sebagai hiburan mereka yang akhirnya menghabiskan duit poket mereka.

PAS juga yakin, kenyataan itu dibuat ekoran desakan taikun-taikun perjudian dinegara ini yang banyak membantu memberikan sokongan kepada Umno-Barisan Nasional untuk menghadapi PAS dalam mana-mana pilihanraya. Beberapa pemimpin Umno juga dikenal pasti pernah atau masih mempunyai kepentingan dalam syarikat-syarikat judi berkenaan. Maka jelaslah bahawa kenyataan Muhyiddin itu sengaja dilontarkan bagi membela periuk nasi kroni mereka yang telah lama bergelumang dalam industri judi.

PAS menyeru Muhyiddin serta pemimpin Umno lainnya bertaubat kepada Allah kerana berjuang dan menghalalkan judi dinegara ini dan meminta maaf kepada Penganut bukan Islam yang difitnahkannya sebagai kaki judi. PAS juga memperingatkan Muhyiddin dan Kerajaan Persekutuan supaya menghormati hak perundangan Kerajaan Kelantan dalam menguatkuasakan undang-undang dibawah bidang kuasa mereka. Jika tidak ada modal untuk bercakap, baik diam diri sahaja.

PAS menyokong penuh hasrat kerajaan Kelantan dan akan terus berkempen memerangi judi dinegara ini. Semoga rakyat terus membuka mata dan menolak Barisan Nasional dalam Pilihanraya Umum akan datang.


Ust. Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat


www.pas.org.my

Model Ekonomi Baru dan Penarikan Subsidi: Bukti Dasar Barisan Nasional Yang Berbolak Balik dan Berat Sebelah?

Posted: 14 Mar 2011 04:22 AM PDT


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzouMUVAiFGo_jwsnv9UNePfsP4b9O-LjobgByXNrDnhxZUev3Bwelc0gEE8IeOschElkuYQT0xRDRN5RzfnjcKUwlaGrnurpVIHHu4X4Qa6dX2iJRfsLHDXvhfVbNPM1_8HKUhsNctbPa/s320/PKR-logo.jpg

KENYATAAN MEDIA
4 DISEMBER 2010

Kenaikan harga sebanyak 5 sen RON 95 merupakan kenaikan kali kedua
berturut-turut dalam masa 6 bulan. Pengumuman yang dibuat oleh Dato'
Seri Idris Jala juga meliputi penarikan subsidi terhadap beberapa
barang keperluan seumpama gula(kenaikan sebanyak 20 sen),
diesel(kenaikan sebanyak 5 sen) dan gas petroleum cecair(kenaikan
sebanyak 5 sen).

Manakala Barisan Nasional menegaskan peningkatan harga tersebut adalah
kecil dampaknya terhadap rakyat, namun hala tuju dasar negara yang
terbentuk kesan dari kenaikan tersebut tidak boleh dipandang ringan.
Barisan Nasional melalui PEMANDU telah membentangkan pada sesi Hari
Terbuka Rasionalisasi Subsidi bertarikh 27 Mei 2010, bahawa sudah ada
rancangan untuk menarik balik subsidi minyak jenis RON 95 pada setiap
6 bulan. Pengumuman semalam mengesahkan akan ada kenaikan harga pada
masa hadapan, berkemungkinannya kenaikan yang lebih besar jumlahnya
dari yang dicadangkan iaitu kenaikan 10 sen setiap 6 bulan.

Penarikan balik subsidi beberapa jenis barangan juga diusulkan
termasuklah subsidi gas yang berkait rapat dengan Janakuasa Bebas yang
dimiliki segelintir elit korporat dan kroni Barisan Nasional. Namun
sehingga kini kelihatannya kenaikan harga hanyalah terhadap barangan
keperluan dan pastinya rakyat keseluruhan yang merasa pedihnya,
bukannya kroni.

PEMANDU menganggarkan sejumlah RM 1.12 billion akan dijimatkan pada
tahun 2010 sekiranya subsidi gas untuk Janakuasa Bebas serta sektor
bukan tenaga dapat dikurangkan. Ini dapat dicapai sekiranya harga gas
untuk Janakuasa Bebas dan sektor bukan tenaga naik masing-masing RM
4.65 per mmbtu(million British unit haba) serta RM 2.52 per mmbtu.
Sehingga kini, kerajaan melalui PETRONAS, berhasil menyediakan subsidi
buat Janakuasa Bebas dan industri lainnya sejumlah RM 19 billion
setiap tahun kerana harga gas selepas subsidi hanyalah RM 10.70 per
mmbtu(untuk Janakuasa Bebas), harga yang dikira amat murah jika
dibandingkan dengan harga pasaran buat gas yang diimpot iaitu RM 38
per mmbtu (sekiranya negara terpaksa mengimpot akibat dari
kekuranganpengeluaran).

Oleh itu kita mahu Perdana Menteri dan pentadbiran beliau memberi
penjelasan mengapakah mereka terburu-buru untuk menarik balik subsidi
minyak, gula dan gas petroleum cecair, sedangkan kesan dari keputusan
tersebut hanya akan membebankan rakyat terbanyak. Pada masa yang sama
kita mempersoalkan tindakan mereka kerana kebijakan tersebut tidak
menjurus pula terhadap golongan elit korporat terutamanya mereka yang
rapat dengan pemerintah.

Tambahan pula sehingga kini kita hanya dihamburi janji sedangkan
perubahan yang dijanjikan hanya sekadar suatu wayang dan permainan
komunikasi terutamanya berkaitan sistem pengagihan subsidi. Kita
berpandangan Perubahan mesti disegerakan kerana ianya mustahak demi
memastikan bantuan dari pemerintah sampai kepada golongan
berpendapatan rendah sekaligus meringankan beban mereka berhadapan
dengan kos sara hidup yang meningkat.

PEMANDU begitu tangkas memastikan subsidi ditarik balik, akan tetapi
begitu perlahan mengungkapkan penyelesaian untuk mengagihkan semula
subsidi demi kepentingan rakyat terbanyak dan miskin.

Justeru kita ragu keberkesanan serta iltizam untuk melaksanakan
perubahan walaupun bahagian terakhir Model Ekonomi Baru baru sahaja
dibentangkan. Model Ekonomi Baru diwar warkan sebagai satu rancangan
untuk membawa perubahan terutamanya buat sistem ekonomi, namun sejarah
menjadi saksi apabila tiba waktu untuk melaksanakannya, mereka
sentiasa gagal.

Barisan Nasional cuba meyakinkan kita betapa penarikan balik subsidi
adalah perlu demi mengurangkan jurang defisit yang sebenarnya akibat
dari keborosan selama ini. Akan tetapi apa yang mereka cuba lakukan
hanya mengelak dari persoalan sebenar isu subsidi iaitu harga yang
tidak munasabah buat Janakuasa Bebas, kebanyakannya milik kroni.

Lebih menyedihkan, RM 126 juta yang berjaya dijimatkan dari penarikan
balik subsidi gula sebanyak 20 sen pada 16hb Julai lalu itu lebih
kecil jumlahnya jika hendak dibandingkan dengan bayaran kepada PEMANDU
sebagaimana yang dilaporkan Malaysiakini (pada 3hb Disember 2010). Di
mana letaknya keabsahan moral kerajaan memerintah ini yang mengambil
RM 126juta dari rakyat terbanyak demi untuk membayar RM 66 juta kepada
penasihat yang membantu menubuhkan sebuah unit kerajaan dan RM 65 juta
pula buat keseluruhan operasi PEMANDU untuk tahun 2010.

Pastinya saya mendengar pengumuman berkaitan dengan Model Ekonomi Baru
dengan rasa penuh curiga. Barisan Nasional akan cuba sedaya upaya
untuk mengelirukan rakyat dengan segala macam pengumuman kononnya demi
kebaikan sektor awam, namun pada masa yang sama boros membayar mereka
yang berkhidmat dalam PEMANDU dengan bayaran yang mampu menyaingi
sektor swasta.

Dokumen Model Ekonomi Baru menumpu mempromosi liberalisasi dan
pembatalan kawal selia, akan tetapi pada masa yang sama memberi lesen
kepada YTL untuk menjayakan projek 700MHz tanpa tender terbuka. Berita
ini pastinya mendapat cemuhan awam dan kalangan mereka dari industri
telekomunikasi.

Pastinya wujud corak ketidaktuntasan di antara pengumuman yang dibuat
dan pelaksanaan oleh pemerintah. Ini tidaklah mengejutkan kerana kita
sedar pemerintah kini taksub untuk mencipta ilusi indah hasil dari
bantuan firma perhubungan awam, yang mana upahnya dibayar dari dana
awam. Bagi mereka yang paling mustahak adalah untuk terus kekal
berkuasa.

Justeru Pakatan Rakyat bersama dengan rakyat keseluruhannya
bertanggungjawab untuk terus memerhati dan memastikan pemerintah
membuat keputusan demi kemaslahatan rakyat serta negara. Kita tidak
boleh gagal, kerana akibatnya ialah harga minyak RM 2.10 seliter dalam
masa setahun lagi.

Anwar Ibrahim
Ketua Pembangkang

APA LAGI HELAH ANWAR DAN PAS LEPAS INI?

Posted: 14 Mar 2011 04:06 AM PDT


Denyut nadi sudah mula dirasakan. Kebangkitan rakyat, meskipun bukan secara besar-besaran tetapi berlaku di beberapa tempat pada hampir serentak masanya, menuntut Anwar Ibrahim agar menyerahkan DNAnya bagi membuktikan dia bukan LELAKI Y, amat menakjubkan. Sekaligus mengingatkan kita kepada peristiwa yang menyaksikan, keluarnya beramai-ramai umat Melayu ke jalan raya untuk membantah Malayan Union pada tahun 1946 dahulu.

Bermula dengan hanya beberapa kerat orang Melayu yang baru kenal UMNO, dan akhirnya merebak ke seluruh negara, sekaligus memperkenalkan UMNO sebagai wadah umat Melayu di negara ini, khususnya di Semenanjung. Dan sehingga ke hari ini, UMNO masih kekal relevan mengikut zaman.

Kalau sebelum ini, Anwar yang menggesa rakyat agar bangun dan keluar ke jalan raya bagi mendesak kerajaan, tetapi sekarang, Allah Taala telah menterbalikkan keadaan itu kepada dirinya sendiri. Lebih memalukan, ia adalah berkenaan DNA LELAKI Y yang ditemui di jubur budak bekas pembancuh kopinya. Bukan kerana perjuangan, bukan kerana apa-apa, tetapi kerana DNA LELAKI Y.

Seperti yang dijangkakan, Anwar Ibrahim sudah pasti akan menggunakan pelbagai helah untuk mengalihkan perhatian. Usaha pertama yang dilakukan adalah tentang isu Bible berbahasa Melayu. Ternyata isu tersebut kurang mendapat sambutan, meskipun Chua Soi Lek sebagai presiden salah sebuah parti komponen kelihatan menyambutnya tetapi kemudian memberikan saranan agar kesemua Bible tersebut dikeluarkan dari Malaysia agar tidak dipolitikkan.

Isu seterusnya adalah tentang kartun Zoy dalam Berita Harian yang menggambarkan Ultraman terpaksa lari tergocoh-gocoh akibat serangan ombak tsunami.

Nampaknya isu-isu berkenaan tidak dapat memadamkan berita tentang sebilangan rakyat Malaysia yang mulai keluar untuk menuntut Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara sukarela.

Peguam-peguam elit yang diupah oleh Anwar Ibrahim pastinya akan mencari jalan agar permohonan pendakwaraya agar Anwar diperintahkan menyerahkan DNAnya dihalang dengan apa cara sekalipun. Pastinya tiada yang menghairankan dengan tindakan sebegini, memandangkan dalam kes liwat pertamanya lebih sedekad lalu, Anwar memang didapati bersalah dan melakukan perbuatan terkutuk itu.

Satu lagi cara yang boleh digunakan oleh Anwar ialah dengan menarik dan menyeret PAS dalam kemelut itu. Meskipun ada tanda-tanda yang menunjukkan PAS cuba menjauhkan diri daripada kes berkenaan dan tidak seorang pun pemimpin PAS yang memberikan ulasan tentang DNA Anwar Ibrahim hatta Khalid Samad yang lebih PKR dari PAS pun, turut tutup mulut, Anwar pastinya akan menggunakan senjata lain bagi memudahkan PAS terseret sama.

Senjata berkenaan adalah pembahagian kerusi!

Pilihanraya terdekat adalah Pilihanraya Negeri Sarawak. Meskipun PAS sepanjang sejarah kewujudannya di Sarawak tidak pernah mempunyai rekod yang baik, parti itu tetap mempunyai cita-cita yang besar untuk bertanding di beberapa buah kerusi lain terutama sekali yang bermajoritikan pengundi Islam. Sedangkan PKR pula dari awal-awal lagi sudah menunjukkan keserakahan dengan membolot sebahagian besar kerusi yang dipertandingkan untuk diri mereka sendiri.

Tentunya tarik tolak kerusi di Sarawak akan menjadi penentu sikap PAS terhadap kes DNA Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim yang dikenali ramai sebagai seorang yang mempunyai lidah lebih lembut dari tulang, pastinya menjanjikan bantuan dalam bentuk wang ringgit dan sebagainya kepada PAS jikalau PAS bersetuju untuk membantunya dalam kes DNA itu.

Umum mengetahui, PAS mempunyai kelebihan jentera penerangan dan perang saraf berbanding PKR. Malahan, biarpun muncul seangkatan, jentera saraf PAS lebih berkeupayaan berbanding golongan yang menyokong Anwar semenjak 1998 lagi.

Dan kita sudah pun boleh melihat pra tindakan penyokong Anwar Ibrahim di dalam PAS menerusi serangan dan perlecehan mereka terhadap golongan yang menuntut serta mendesak agar Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara sukarela.

Pastinya kita akan melihat helah Anwar Ibrahim ini dalam tempoh terdekat bagi mengelakkan DNAnya diserahkan dan dia didapati positif sebagai LELAKI Y.

This post was submitted by Hero Tua

www.mykmu.net

PAS mahu tempoh berkempen 3 minggu?

Posted: 14 Mar 2011 03:20 AM PDT



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmKP6afayVp10nVvpogC14aQuBArSazwl-OQqUwsl_-HxUVeYoZ0I6Bd677yd74Uu1Zbj_4itDaobsYhRY3hy9d9QMZa_OJg00E4wKwqCwkdnhXAxZNj3M10VrEW2l4W2an7nsi-QEV2w/s514/UNDI_PAS1.jpg



Ditulis oleh Aziz Muda
FRIDAY, 11 MARCH 2011 13:20


KUALA LUMPUR, 10 Mac: PAS dengan tegas tidak bersetuju dengan cadangan SPR untuk mengenakan peraturan baru berkempen hanya selama 7 hari sahaja bagi pilihan raya negeri Sarawak yang akan diadakan tidak lama lagi.

Sebaliknya, PAS mendesak agar tempoh kempen pilihan raya diadakan sehingga tiga minggu atau paling kurang dua minggu seperti yang dilaksanakan sebelum ini.

Bendahari PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli menegaskan, dengan tempoh kempen sependek itu, pihak pembangkang tentunya tidak dapat melakukan persiapan yang sewajarnya dan ia jelas akan memberikan keuntungan kepada BN.

Menurut beliau, dengan itu juga akan menyaksikan ketidakadilan SPR sebagai badan bebas dalam mengendalikan pilihanraya di negara ini akan lebih ketara, setelah ia dipersoalkan oleh pelbagai pihak dalam pelbagai aspek.

Katanya, oleh itu, beliau berharap agar pihak SPR akan melihat perkara itu dengan lebih jauh dengan mengambil kira pelbagai aspek termasuk rasional atau tidaknya apa yang hendak dilakukan itu dari sudut keadilan dan perjalanan demokrasi.

"Pilihanraya negeri Sarawak itu juga penting bagi PAS dan Pakatan Rakyat. Kalau diadakan dalam masa yang dekat, ini boleh dijadikan ukuran bagi kekuatan kita," katanya pada sidang akhbar di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, di sini, hari ini.

Mengenai alasan SPR yang mengatakan untuk melaksanakan tempoh kempen sependek itu bagi menghalang provokasi dari pihak pembangkang, beliau menegaskan, dakwaan itu ternyata tidak berasas.

"Yang cetuskan provokasi bukan pihak pembangkang, tetapi pihak Umno atau BN sendiri. Kalaulah pula penduduk di kawasan itu yang baling batu, itu bukan perbuatan pihak pembangkang, tetapi penduduk di kawasan itu yang melakukannya atas sebab-sebab tertentu yang dilakukan oleh penduduk di kawasan itu.

"Jadi, tak bolehlah itu yang dijadikan alasannya. Tetapi tentu ada sebab-sebab lain yang bertujuan untuk memberikan keuntungan atau kemenangan kepada BN," katanya.

Selain itu, beliau turut mempersoalkan tindakan SPR dalam melaksanakan undi pos yang kini semakin bertambah, apabila isteri-isteri tentera pula turut diberikan peluang untuk membuang undi secara pos.

"Ini macam cabar kita (pihak pembangkang) pula. Ketika kita sedang menuntut supaya dikurangkan undi pos, isteri-isteri tentera pula boleh undi pos. Ini jelas satu ancaman pada pilihanraya di negara ini," tegasnya.

Beliau turut mempersoalkan tindakan SPR yang melarang parti-parti bertanding mengadakan pondok panas dan pemasangan bendera parti pada kenderaan ketika hari mengundi.

"Sebenarnya yang menyebabkan SPR melarang diadakan pondok panas itu kerana ia merugikan Umno BN. Dulu pondok panas itu merupakan tempat Umno BN mengumpulkan kekuatan. Tetapi apabila pondok panas itu bertukar kepada tempat PAS, Pakatan Rakyat atau pihak pembangkang pula mengumpulkan kekuatan, pondok panas terus ditiadakan oleh SPR.

"Sebagai gantinya, SPR pula yang ada barun (pondok panas). Pada hal SPR tak perlu ada barun. SPR badan yang mengendalikan pilihanraya. Parti-parti bertandinglah yang patut ada barun. Tetapi kenapa pula SPR yang ada barun, kita pula tak dibenarkan buat barun?" katanya.

Kini, apa yang berlaku menyebabkan SPR semakin menyimpang dari tanggungjawabnya yang sebenar. Beliau berharap agar SPR memandang perkara itu dengan lebih jauh bagi perjalanan pilihanraya yang adil di negara ini.

pas.org.my

Tiada ulasan:

Pengikut