Isnin, 14 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


bumiyang

Posted: 14 Mar 2011 03:28 AM PDT

bumiyang


Liwat II - Keadilan Buat Rakyaat Marhaen Macam Saiful Hanyalah "Cerita Dongengan"???

Posted: 14 Mar 2011 01:55 AM PDT

Permintaan Kereta "Recond" Dari Jepun Mengalami Penurunan???

Posted: 13 Mar 2011 11:33 PM PDT

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 14 Mar 2011 03:24 AM PDT

The Antics of Husin Lempoyang


Kalau anti, kenapa Gali?

Posted: 13 Mar 2011 10:38 PM PDT


Sana sini satu Malaysia semalam ada demo menuntut Anwar menyerahkan tanpa dolak dalik sampel DNA kepada Mahkamah.

Walaupun tak berapa ramai, dari yang dilaporkan The Unspinners sini, rupanya satu negara berdemo dalam hal ini.

Maklumlah semua sudah letih dengan kes yang sudah di tunda menjadi dua tahun.

Kita pernah dengar blog Gerakan Anti PKR atau GAP, kemudian ada pula Gerakan Anti Penyelewengan Selangor atau GAPS, dan terbaru pula Gerakan Anti Liwat atau GALI di Minaq Jinggo sini.

Oi ... kalau sampai bergali-gali, sakit tu.

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 14 Mar 2011 03:24 AM PDT

AL-Kesah AloQStaQ


ANWAR DAH SAMPAI KLIMAKS HARI INI ! ... DNA Menjadi Tsunami Yang Lebih Ditakuti Oleh Pasukan Pembelaan Anwar !! ...

Posted: 13 Mar 2011 08:19 PM PDT

Pagi ni, Mahkamah akan teruskan dengan perbicaraan Kes Liwat Anwar vs Saiful Bukhari Azlan. Dan ianya pasti menjadi tumpuan semua pihak (nampaknya perbicaraan hari ini akan sama hebatnya dengan tumpuan dunia kepada Tsunami yang melanda Jepun!) ...

Pada hari ini pastinya gelora dalam hati Anwar akan menjadi tsunami yang lebih besar, lebih besar dari tsunami di Jepun, iaitu pihak Pendakwaan akan memohon Mahkamah mengeluarkan arahan supaya Anwar menyerahkan DNAnya secara sah dan adil. Berikutan minggu lepas, 3 bahan bukti (botol, tuala & berus gigi) ditolak oleh Mahkamah kerana dikatakan diambil secara TIDAK SAH / TIDAK ADIL.

Jika permohonan tersebut dibenarkan oleh Hakim yang Arif lagi Bijaksana, maka Anwar tidak dapat lari lagi dari kenyataan ... SI ANWAR AKAN SAMPAI KLIMAKS NYA HARI INI ! ... Melainkan, jika si tua kutuk Karpal Singh ingin divert lagi (dan lagi, dan lagi!) di Mahkamah supaya memperlihatkan Mahkamah Malaysia seumpama sebuah Gelanggang Raja Lawak!

Tak hairanlah pagi ni aku mendapat sumber kawan-kawan di Mahkamah mengatakan Sankara Nair telah cuba untuk mengelak lagi bagi pihak Anak Guamnya Si Peliwat Tegar untuk menarik masuk AG dalam isu ini dan menjadikan kancah perbicaraan ini kian panjang dan lebih berbelit-belit umpama lidah para peguambela Anwar!

Dikatakan Sankara akan menyebut berlaku "contempt of court" oleh media-media massa arus perdana ... Woi ! Contempt Of Court kepala otak hang aih Sankara !!!

Melihat perjalanan Kes Liwat Anwar ni, ianya jelas kelihatan bahawa PUAK PAKATAN RAKYAT (khasnya Pasukan Pembelaan Anwar) sentiasa dok mencuba nak jadikan ianya berbelit-belit ....

Seumpama cerita Si Tua yang bercadang nak pergi ke Kuala Lumpur dari rumahnya yang terletak di Alor Setar, Kedah  ...

Sesudah Si Tua tersebut membeli tiket bas, dia gunakan tiket tu untuk masuk panggung wayang, lepas tu tokey panggung wayang marah2 dan maki hamun lalu menghalaunya keluar dari panggung wayang ...

Lalu Si Tua menangis di tepi longkang dan terus meminta sedekah , apabila Si Tua mendapat banyak duit hasil dari meminta sedekah , Si Tua itu membeli sebuah kereta dan belajar memandu kereta di sebuah Sekolah Pemulihan Akhlak ....

Si Tua mendapati cikgu Sekolah Pemulihan Akhlak tersebut telah menipunya dengan mengajarkan cara membuat roti dan kek, bukannya mengajar memandu kereta ...

Si Tua menjadi marah dan gembira, lantas Si Tua menjual kereta yang baru dibelinya itu kepada sebuah Pajak Gadai di Kangar ...

Dan Si Tua terus berjalan kaki ke Kuala Lumpur melalui negeri Pulau Pinang dan Perak, malangnya Si Tua telah tersesat jalan sehingga ke Kuala Terengganu ...!!! (hangpa sambung sendiri la cerita ni ... hehehe)

Cerita berbelit-belit ni aku jadikan sebagai CONTOH sahaja, yang menunjukkan apa yang sebenarnya puak PAKATAN RAKYAT cuba buat dalam Kes Liwat Anwar kali ni ! MEMBELIT & TERUS BELIT selagi ada peluang ...

Benda mudah yang boleh dicapai secara lurus , telus dan mudah, telahpun mereka caca marbakan menjadi satu perkara yang maha berbelit-belit !!

Kalau dah dikatakan DNA tidak diambil secara adil, kasilah DNA engko secara ADIL !...

Itu pun susah sangat kaaaaa ??? Dasar penipu, apa saja dia akan tipu ... Dasar putar belit , benda mudah pun depa nak putar belitkan !

Apabila aku tengok portal lidah jalang PR di Malaysiakini pagi ni, kelihatan laporan tertulis sebegini :
9.03am: Sankara says that the defence may cite NST for contempt of court.
"This is totally an abuse of the process of law by the AG's (attorney-general's) office. They are behaving and acting like the political arm of the government.
"If the law has determined certain issues, the AG should not resort to extrajudicial means ... to go about seeking or pressing Anwar politically to do what is not within the confines of the law.
"It happened before, in 1998, when the prosecutors used the (government) controlled media to release the then police chief and a witnesses affadavit even before the trial started.
"This would be contempt of court. We need to now decide with the full legal team on how to move for contempt."

Memang tak guna betoi para peguambela Anwar ni ! Tau nak cari alasan untuk mengelak aja kerja depa ! Dah salah tu, mengaku sajalah !!!


AloQStaQ
14 March 2011
11:10 Pagi

RIDHUAN TEE

Posted: 14 Mar 2011 03:21 AM PDT

RIDHUAN TEE


Transformasi pemikiran Melayu

Posted: 13 Mar 2011 06:02 PM PDT

Sabtu 12 Mac 2011, saya dijemput untuk menjadi panel bercakap mengenai Agenda Transformasi Ekonomi Melayu Islam anjuran Majlis Perundingan Melayu. Dalam kalangan peserta, mungkin hanya saya seorang sahaja yang bukan Melayu, tetapi mengikut perlembagaan Melayu. Saya amat tertarik dengan pembentangan Tan Sri Mohd Ali Hashim, bekas Ketua Eksekutif Johor Corp. mengenai wakaf korporat.

Umum mengetahui bahawa Ali Hashim adalah tokoh yang banyak berjasa, terutama kepada negeri Johor khususnya, Malaysia amnya, tidak ketinggalan peringkat antarabangsa. Visi dan misinya cukup jelas. Sumbangan beliau dalam membangunkan ekonomi Melayu Islam, perlu dijadikan teladan. Dirinya sendiri tidak sekaya orang lain yang mendapat peluang menerajui syarikat kerajaan seperti ini. Beliau layak digelar tokoh pejuang pembangunan ekonomi Islam melalui jihadnya menyedarkan umat Islam akan kepentingan ekonomi dan bisnes.

Saya yakin jika orang lain yang menerajui perbadanan ekonomi negeri yang begitu besar dan kaya, belum tentu dapat melepasi godaan dan ujian wang dan harta. Namun, tidak kepada Ali Hashim. Slogan jihad bisnesnya tidak pernah layu, walaupun jawatannya telah dilayukan. Adalah amat diharapkan anak didiknya di Johor Corp akan mewarisi perjuangan beliau dengan agenda jihad bisnes meningkatkan ekonomi umat Islam.

Bila disebut jihad, maka ia tidak dipisahkan dengan tuntutan Islam. Justeru, umat Islam mestilah serius dan bersungguh-sungguh dalam kerja laksana berada di medan perang. Begitu juga dengan agenda transformasi ekonomi Melayu Islam sedang rancak diperkatakan. Orang Melayu Islam mesti menjadikan agenda transformasi ekonomi ini sebagai satu jihad, jika mahu membela nasib anak bangsa di bumi sendiri.

Kenapa jihad itu penting? Kerana jihad itu adalah makam yang begitu tinggi apabila menilai pengorbanan insan yang bernama Muslim kepada Penciptanya. Jihad berkait rapat dengan keseriusan hidup Muslim yang ingin berkorban untuk mendapatkan keredhaan Allah SWT atau mardhotillah dalam mengimarahkan bumi ini.

Di sinilah kita dapat lihat keunikan Ali Hashim. Beliau begitu berani melakukan transformasi dengan mengambil pendekatan Islam dalam membangunkan tradisi korporat, pelaburan, pembangunan dana dan wakaf. Jika orang lain, mereka mungkin rasa takut sedikit. Almaklumlah pendekatan Islam selalu dipersepsikan sebagai kuno, konservatif dan selangkah ke belakang.

Pendekatan Islam ini dikaitkan dengan imej segelintir orang agama yang bergelar ustaz dan ustazah yang tidak dapat menunjukkan contoh yang baik. Lebih menyedihkan ada yang berusaha mendapat publisiti murahan. Ilmu yang tidak sedalam mana, digunakan untuk untuk memukau orang ramai melalui kepetahan bercakap dan menggunakan lawak-lawak bodoh dan cerita rekaan yang tidak masuk akal. Tujuannya tidak lain agar orang ramai terpengaruh dengan cerita-cerita yang dibawah. Golongan ini tidak sedar akan implikasi akibat tindakan tersebut.

Ibarat nila setitik rosak susu sebelanga, tindakan sebegini akan menimbulkan persepsi negatif terhadap Islam. Sukar untuk kita menarik kepercayaan orang ramai tentang dinamika Islam. Sebut sahaja Islam, dalam pemikiran mereka, Islam ini jumud, tidak progresif, suka cerita-cerita tidak masuk akal dan sebagainya. Lebih meloyakan lagi apabila ada seorang ustazah baru-baru ini mengaitkan valentine day atau hari kekasih dengan amalan agama Kristian. Berdua-duan atau coupling lelaki perempuan tanpa nikah dikatakan sumber ajaran tersebut.

Kenyataan ini sudah tentu menyimpang dari landasan ilmu kehidupan manusia beragama, tidak kira apa jua agama anutannya. Kenyataan sebeginilah saya fikir menjadikan orang bukan Islam, termasuk orang Islam keliru dengan pendekatan Islam. Maka tidak hairan jika ada yang tidak yakin bahawa pendekatan Islam itulah yang terbaik. Termasuk dalam memperkatakan pengurusan dan pentadbiran ekonomi Islam seperti isu wakaf.

Kadangkala saya merasa pelik, kenapa kita memandang rendah pada pendekatan Islam atau cara Islam menangani sesuatu permasahanan. Kita terhegeh-hegeh melihat pendekatan barat. Pada mereka, pendekatan baratlah atau mungkin juga timur yang terbaik. Wal hal, pendekatan Islam yang menjadi darah dagingnya tidak pernah dikaji. Sedangkan, pendekatan Islam pernah menjadi altenatif dan berjaya. Zaman kemuncak keagungan Islam telah membuktikannya.

Golongan yang taksub dengan pendekatan barat ini tidak pernah terfikir bahawa Islam pernah menyumbang kepada perkembangan tamadun dunia. Mereka tidak sedar, apa yang disumbang oleh barat hari ini, adalah hasil daripada sumbangan Islam terdahulu. Cuma pendekatan tersebut telah dimatikan oleh orientalis barat.

Dalam Islam, perniagaan bukan hanya dibangunkan untuk merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi tetapi juga melakukan kebajikan kepada rakyat dan membina kesejahteraan negara. Islam amat mementingkan muafakat, rasa kepunyaan dan rasa kekitaan sehingga transformasi ekonominya bukan hanya memberikan manfaat kepada orang Islam tetapi juga kepada bukan Islam.

Namun, sifat ini mula hilang daripada diri kita, seolah-olah nilai-nilai Islam sudah tercabut. Sedangkan di barat, jutawan muda seperti Mark Zuckerberg (pengasas facebook), Bill Gates, Warren Buffet dan sebagainya, menjihadkan sebahagian daripada harta mereka untuk kepentingan awan dan orang ramai. Kita tidak bersikap sedemikian, pantang kaya sedikit, mulalah kawin dua, tiga dan empat. Jika sudah melebihi empat, sanggup ceraikan yang lama.

Lebih menyedihkan lagi, kedengaran ada yang sanggup menggunakan helikopter untuk bertemu kekasihnya. Hidup nafsu-nafsi. Wang ditaburkan dan dibazirkan. Berlagak tidak tentu pasal. Sama ada perbuatan tersebut salah atau tidak, nilaikanlah sendiri.

Inilah bentuk pemikiran Melayu Islam yang mesti diubah apabila bercakap soal transformasi ekonomi Melayu Islam. Jika tidak, cakaplah sampai bebuih-buihpun, hasilnya tetap sama. Balik semula kepada perangai lama. Transformasi ekonomi tidak seiring dengan transformasi cara berfikir dan cara bertindak.

Pendekatan jihad bisnes dan wakaf pada saya adalah transformasi yang mesti dilakukan segera. Meletakkan kepentingan Melayu Islam secara keseluruhan berbanding kepentingan diri atau kepentingan lain. Ura-ura Johor Corp untuk menjual Kulim Berhad, melihat kepentingan KFC (Kentucky Fried Chicken) hendaklah dihentikan. Tindakan ini bukanlah cara untuk melangsaikan hutang Johor Corp kerana ia melibat kepentingan ekonomi umat Islam secara keseluruhannya.

Jika berlaku juga penjualan syarikat ini, kita meminta dan merayu agar syarikat kerajaan (GLC) seperti Petronas, Tabung Haji, PNB dan sebagainya dalam membeli kepentingan syarikat tersebut.

Yusuf al-Qaradawi menggariskan beberapa perkara untuk mentransformasikan pemikiran umat Islam. Antaranya, mendahulukan perkara yang pasti berbanding yang masih ragu-ragu. Kedua, mendahulukan perkara yang besar berbanding yang kecil. Ketiga, mendahulukan kepentingan umat (Islam) berbanding diri. Keempat, mendahulukan kepentingan berpanjangan berbanding kepentingan sementara. Kelima, mendahulukan kepentingan utama berbanding kepentingan yang rasmi (protokol), dan akhirnya, mendahulukan kepentingan masa depan berbanding masa kini.

Kesemua transformasi yang digariskan oleh Yusuf al-Qaradawi ini mesti diberikan perhatian oleh umat Islam hari ini jika mereka benar-benar mahu melakukan agenda perubahan. Transformasi tidak akan berlaku jika tidak disertai dengan cara berfikir dan tindakan. Apa gunanya bangunan bertingkat-tingkat jika maksiat tumbuh macam kulat. Apa gunakan pendapatan rakyat meningkat, jika umat Islam terlalu mengejar dunia sehingga melupakan akhirat. Apapun transformasi yang dilakukan, pendekatan berimbang atau wasatiyyah mesti diambil kira.

Yang pasti, umat Islam mesti boleh bersaing dan tidak boleh ketinggalan. Apapun yang berlaku, kepentingan masa depan mesti diambil kira. Jika tidak, Melayu Islam pasti menyesal suatu hari nanti.

Ingatlah, Allah melimpah ruahkan kekayaan di bumi Melayu. Sumber yang sedia ada sudah cukup untuk membangunkan orang Melayu untuk menjadi bangsa hebat. Jangan biarkan Melayu terus melayu. Anak-anak muda mesti dibangunkan mindanya.

Jika Melayu Islam diberi pilihan, manakah lebih afdal dan lebih banyak pahalanya, kaya tetapi bersyukur atau menjadi orang miskin tetapi bersabar? Dalam kata lain, menjadi orang kaya tetapi tidak bersyukur atau menjadi orang miskin tetapi bersabar? Pada para ulamak, kaya tetapi bersyukur itu adalah lebih utama. Namun, untuk menjadi kaya tetapi mahu bersyukur bukanlah sesuatu yang mudah, seperti mana firman Allah SWT, …dan sedikit sekali dari hamba-hamba Ku yang berterima kasih (surah Saba': 13)

Semua ini menjadikan saya teringat kepada kejayaan May Kay Ash, jutawan kosmetik di Amerika. Apabila ditanya resepi kejayaan, jawapannya adalah ikut susunan prioriti iaitu letakkan Tuhan di tempat pertama, keluarga di tempat kedua dan ketiga adalah syarikat Kosmetik Mary Kay. Transformasi sebegini katanya membawa berkat kepada syarikatnya. Justeru, sudah tentu dalam transformasi ekonomi Melayu, agenda Islam tidak boleh dilupakan. Agenda Islam itu tidak dapat lari daripada jihad bisnes dan wakaf korporat.

Kadangkala saya amat jelik dengan segelintir Melayu Islam yang mula naik tocang dan lupa diri apabila terasa diri pandai sedikit atau kaya sedikit atau mempunyai kuasa sedikit. Segelintir golongan ini mahu menunjuk pandai sehingga tergadai jati diri. Terlalu bertolak ansur, sehingga akhirnya ditolak secara beransur-ansur. Akibatnya, jati diri, maruah dan hak umat Islam menjadi semakin hancur.

tunku

Posted: 14 Mar 2011 03:17 AM PDT

tunku


The end is near for Anwar

Posted: 13 Mar 2011 09:00 AM PDT

Anwar goes on the defence

Datuk Seri Anwar Ibrahim is at his lowest ebb since March 2008 and he is turning to the ceramah circuit to defend himself against multi-pronged attacks.
ONE of Datuk Seri Anwar Ibrahim's oldest and most loyal friends ended his days as a widower on Thursday night.
Tumpat MP Datuk Kamaruddin Jaffar, better known as Datuk KJ, remarried a year after his first wife died of cancer and the guests of honour were Anwar and Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim.
But the honour of making the speech was given to PAS politician Dr Syed Azman Syed Ahmad of Terengganu. Dr Syed Azman was the matchmaker for Kamaruddin and his Malacca-born wife and he almost brought the house down when he teased the newly-weds: "Last week, we failed to capture the Merlimau seat but, never mind, Datuk Kamaruddin has successfully conquered Malacca."
It was a relaxing affair for many of the Pakatan Rakyat politicians that evening, and particularly for Anwar who has been increasingly under siege.
The PKR de facto leader is at his lowest point since his post-2008 political comeback. For a couple of years after the March 8 "tsunami", it seemed like Anwar could walk on water. But very little has gone right for him in recent months, be it his party affairs or the sodomy trial.
PKR people still insist he is Pakatan's Prime Minister-in-waiting. But most PAS and DAP leaders have stopped talking about the road to Putrajaya. They are more concerned about whether they can hold on to their seats now it is clear they are unable to hold on to the Malay vote.
Anwar has just climbed back from the precipice in the sodomy trial. The trial had been inching towards revealing the identity of Lelaki Y (Male Y), the term investigators used for the mystery man whose DNA was allegedly found in Saiful.
On Tuesday, the courts ruled that several items with the DNA of Lelaki Y could not be tendered as evidence. It was a big win for Anwar's legal team because the evidence would have tied him to Lelaki Y.
He must have felt great relief because his detractors had begun taunting him as Lelaki Y when he campaigned in Kerdau. He was greeted with banners that said, "Mr Y, selamat datang ke Kerdau" - and that was one of the more polite banners.
On top of that, he had to endure a "joint ceramah" with his female nemesis Ummi Hafilda Ali who was speaking just a stone's throw away from him. People on his side of the ceramah could hear quite clearly what she was saying about him, and it was not pleasant stuff.
PKR secretary-general and Machang MP Saifuddin Nasution denied that Ummi rattled his boss that night.
"Anwar has been through a lot. It takes more than that to upset him," said Saifuddin.
But PKR politicians are rather wary of her given the crowds she pulled in Kerdau and Merlimau. Besides, who else apart from Tun Dr Mahathir Mohamad has spoken so explicitly and daringly about Anwar?
Anwar's detractors would like to think that his downward slide began after he failed to deliver on his Sept 16 claim.
But the real slide started after PKR's trouble-ridden elections last year and the defections from his party. It gave the impression that he could not control PKR and that his priorities were too wrapped up in his court case.
Some think that Anwar is in the midst of one of those perfect storms.
Apart from the trial, the publication of Dr Mahathir's memoirs has sort of switched things up. It could not have been worse timing for Anwar. Dr Mahathir has repeated his accusations about Anwar's sexual exploits, this time in print.
At the book launch, a mischievous Dr Mahathir said he was "trembling" at the thought of being sued. Of course, he was telling Anwar to "bring it on, man, bring it on".
The people around Anwar are furious about the book.
"I'm not buying the book. It's a story we have heard before," said Muaz Omar, an aide of Azmin's.
At the PKR political bureau meeting two nights after the book launch, several party leaders felt that Anwar should not let Dr Mahathir get away with what he has written.
"Anwar's stand is that he had long ago decided to move on where Dr Mahathir was concerned. He said he's not interested in challenging an old script and he doesn't want to be stuck in another court case," said Saifuddin.
Anwar prefers the court of public opinion rather than the court of law. He has been on a ceramah blitz ostensibly to promote the Pakatan manifesto, the Buku Jingga, but also to counter the renewed attacks against him.
Dr Mahathir has become a central target of his attacks the last few days. He does not rebut what Dr Mahathir is saying about his sexuality but he has hit out at the former premier's cronies and his children's businesses and wealth. He seems to be steering clear of Ummi, though.
Anwar also suffered a setback when a hoped-for meeting with US Secretary of State Hillary Clinton did not materialise. Shortly before Clinton's visit, a news portal reported that a meeting was being lined up. It was a rather strange report because the meeting was apparently never on the cards.
There has been a cooling on the part of the US administration towards Anwar's cause and Clinton's stance during her recent visit was in sharp contrast to that of Vice-President Al Gore at the height of Sodomy 1.
Moreover, Clinton's visit follows improved ties between the United States and Malaysia. The Obama administration sees Datuk Seri Najib Tun Razak as a Muslim leader with whom they can sit down and have a dialogue.
In that sense, Anwar's crusade against Apco may have more to do with Apco's role in presenting Anwar's sodomy case to US lawmakers than Apco's so-called Jewish connections.
The lobby group has explained the trial in a way that Americans can relate to, that it is an alleged sexual harassment involving an employer and a subordinate and the trial is a result of a report lodged by a complainant, unlike the first trial where the Government was the main initiator.
But the most damaging strike has been the Wikileaks report quoting Singapore Minister Mentor Lee Kuan Yew as saying that Anwar knowingly walked into a trap. Singapore has played down the report but has not denied its contents.
The success of Najib's visit to Turkey was another blow to Anwar who counts Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan as a friend and supporter.
Erdogan had welcomed Najib in Ankara, saying, "this is my brother Najib and I am happy to have him here."
Their scheduled 10-minute four-eyed meeting over-ran into 45 minutes and Erdogan insisted on a joint press conference. The Turkish Premier also eschewed protocol and insisted that Najib ride in the same car as him. It was a political coup of sorts for Najib.
All these events add up to a challenging time ahead for Anwar and his party.
"I can't blame Anwar if he feels he is all alone. He has been consumed by successive crises and there are now less people whom he can count on to defend him and do the attacking. To him, the trial is to stop his political ambitions and his goal of power, and it is taking a lot out of him," said Merdeka Centre director Ibrahim Suffian.
Reporters covering his trial said he seems to be holding up well and is still able to see the lighter side of things. For instance, when a witness was asked to identify him, Anwar, who was sitting in the dock, playfully dodged as though trying to hide.
He is reportedly upset that PKR members have not been turning up in court to show him their support.
Recently, party members received the following SMS from PKR Tanjung Karang chief Yahaya Sahri: "Salam, sokongan DSAI di mahkamah amat merosot hampir tiada. Saya ingin mencadangkan agar kita atur kawan-kawan kita drp cabang turun beri sokongan moral, klu kita bergilir pun ok, satu cabang klu hantar 20 org pun dah ok. Jadual mahkamah akan saya sms."
Yahaya was urging PKR divisions to send members whether in rotation or groups of 20 to show moral support for Anwar because the number of supporters in court had dwindled to almost nil.
Anwar is the ultimate political animal. A lesser person would have cracked under the pressure. He told Saifuddin that when he goes on the ground and sees a big crowd, he feels motivated.
The crowds at his ceramah have indeed been growing and a lot of it has to do with his trial approaching a critical stage and the sensational evidence coming out.
Anwar, said academic Prof James Chin, is in "distraction mode".
"He cannot devote his full time to Pakatan or PKR. The trial is taking away his attention and focus. But everything hinges on the next general election. If Najib does not get his two-thirds majority, he is in trouble. If Pakatan does badly then they are in trouble," said Chin of Monash University Sunway Campus.
The attacks by Dr Mahathir, said Chin, has impact among rural Malays but less so among the urban crowd.
Anwar's supporters also bristle at the suggestion that he has become a liability for Pakatan. But privately, PAS and DAP leaders are frustrated that Anwar has overwhelmed their political agenda.
Anwar, said blogger Syed Azizi Syed Aziz who is better known as Kickdafella, has image problems in the rural Malays areas and that becomes a problem for PAS. Outwardly, DAP and PAS still stand by him but, privately, they are riddled with doubts about the trial and his ability to hold things together.
Moreover, Generation Y, the youth cohort born between the mid 1970s and 2000, is not rallying around Anwar the way Generation X took to the streets to support him during his first trial. Generation Y is neither loyal to Anwar's politics nor affiliated with the ruling coalition. They are as critical of Pakatan politicians as they are of those in Barisan.
As such, Pakatan's claim that young voters are with them is not exactly true. The young voters are still out there and their vote will go to the party that can offer them a better future - and that means education, jobs, homes and a lifestyle of their choice.
Anwar is in a difficult political situation and he will be fighting many fronts in the months ahead.

tunku : if you can have supporters willingly to come to support you, then you days are numbered mr y. pas and dap too are fed up with mr y. the end is near for mr y.

PAPA GOMO

Posted: 14 Mar 2011 01:40 AM PDT

PAPA GOMO


TOP NEWS - Adun Zina PAS Selising SAMAN Team Nadi Rakyat Dan Ustaz Saidi

Posted: 14 Mar 2011 01:15 AM PDT




Hari ini Gomo nak cerita Bab Seks je, seks luar batasan yang melibatkan pemimpin PAS yang kononya lebih Islam dari UMNO. Bukan Gomo nak aibkan sesiapa namun dalam Politik inilah risiko yang perlu di tempuhi tak kira sama ada dari pihak Pembangkang mahupun BN sendiri.



Video di atas ini dah berbulan lamanya di sebarkan sampaikan di pelusok kampung pun rakyat tahu akan kewujudan Video ini. Video panas yang menceritakan bagaimana Adun PAS Selising Berkhalwat dalam Koch Kereta Api dan kemudiannya di Maafkan oleh Nik Ajis MB Kelantan.

Kalau kita masih ingat Adun PAS Saiful Bahri mengeluarkan kenyataan untuk mengambil tindakan Undang Undang susulan dari pendedahan team Nadi rakyat mengenai Video ini. Tapi sehingga kini? Jangan kata lah tindakan undang undang terhadap kami Nadi Rakyat malah kepada Ustaz Saidi yang menyebut namanya dan Nik Ajis dengan jelas dalam Video itu pun tidak di ambil tindakan undang undang. Bila nak SAMAN KAMI???

Jika anda benar di Fitnah dan hal Khalwat di Koch Keretaapi tidak benar dan satu rekaan maka silalah membersihkan nama anda dengan mengambil tindakan Undang Undang ke atas Kami team Nadi rakyat dan Ustaz Sadi. Anwar Ibrahim menyaman RM100 Juta ke atas Tun Dr Mahathir bila Tun M kata Anwar pengamal Homoseksual. Takkan lah kami yang dah Balun Saiful bahri sampai lunyai ni masih lagi Takut untuk di ambil tindakan?

Rakyat perlu jelas bahawasanya Adun PAS Selising Saiful bahri Benar Benar telah di tangkap Khalwat dalam Koch Kereta Api bersama pasangannya Wanita Isteri seorang Guru yang di kenali dengan nama Mek Pah.



Ustaz Saidi bersumpah menjungjung Al Quran, Adun PAS Selising Saiful bahri Berani?


Psssttt....bila nak ambil tindakan undang undang ni???

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Anak Dayak Pun Benci Sama Kamu Wahai Saifuddin Abdullah

Posted: 13 Mar 2011 10:06 PM PDT




Minggu lalu sebaik sahaja selesai PRK Galas maka terdedahlah kisah yang mana YB Timbalan Menteri Y mengeluarkan perkataan yang tidak sepatutnya terhadap Blogger Pro Kerajaan. Malah Gomo yang berada di hadapan Saifudin Abdullah pada malam Kempen tersebut masih terngiang ngiang apa yang di katakan oleh Pudin.

Gomo juga menyataakan dalam Artikel terdahulu bagaimana Blogger dari Sarawak Geleng kepada dengan Bahasa Biadap Yb Saifuddin Abdullah pada malam itu dan kelmarin Blogger Sarawak Anak Jengayan menulis mengenai perilaku Yb Saifuddin Abdullah pada malam Kejadian.

Harap Pembaca Membaca Keluhan dari Blogger Anak Jengayan ini KLIK DI SINI

Psssttt...Si Pudin PEMBOHONG sebiji sama macam Nuar Juburi


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

KHALWAT 18 SX - Zip Seluar Terbuka Kote Masih Basah Air Mani Meleleh Atas Perut Pasangannya

Posted: 13 Mar 2011 06:34 PM PDT



YB Ustaz Mohd Nor Hamzah,
ADUN Bukit Payong dan
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu


Lepas satu maka satu hal lagi timbul berkaitan Puak puak PAS yang kononya memperjuangkan Islam lebih dari segala galanya. Dah acap kali para Blogger dan Facebooker memdedahkan Kejantanan Puak PAS yang tak reti nak menjaga Kote mereka ni.

Terbaru kecoh mengenai penangkapan Khalwat Md Din Jusoh Pegawai Khas Adun PAS Bukit Payong Terengganu di dalam sebuah kenderaan dengan seorang wanita bernama Udek Kurniasa Ujak berumur 34 tahun dari Bogor Indonesia. Lokasi Khalwat pulak amatlah memalukan bila di lakukan di hadapan sebuah Surau Kg Alur Tuman Marang.



Sewaktu di tahan oleh anggota Polis yang melakukan rondaan di dapati Pegawai Adun PAS tersebut di dalam keadaan yang amat Lucah dengan Kote yang Masih Basah manakala Air Mani meleleh di atas perut wanita pasangan Khalwat Pegawai adun PAS.

Gomo di fahamkan Pegawai Khas Adun PAS telah di jatuhi Hukuman Denda RM 2800 manakala pasangannya di PENJARA selama 3 bulan oleh mahkamah Rendah Syariah Marang.

Ini satu lagi Bukti bahawasanya puak PAS memang Gila Seks dan tidak mencerminkan Islam yang sebenar. Kalau tak kena batang batang Punai Adun PAS maka hal Seks sebegini pasti terkena kepada orang rapat di sekeliling mereka. Itu lah PAS yang semakin Gila dengan Seks Burit ni.

Sebelum ini Gomo dan Team Nadi Rakyat menyampaikan isu Khalwat di antara Adun PAS Selising Saiful Bahri yang di tangkap Khalwat dalam Koch Kereta api dan kemudiannya di Maafkan oleh Nik Ajis.

Awal bulan lepas kami hangatkan lagi dengan pendedahan mengenai Skandal Adun PAS Perupok yang mempunyai Skandal dengan seorang Wanita bergelar Guru Isteri kepada seorang peniaga Bundle yang di kenali dengan nama Mek Pah.

Gambar gambar Kemaluan juga kami sertakan bagi menguatkan Fakta kami bahawasanya Puak PAS ini sangat gila pada Seks yang tidak Halal sama sekali. Dah ada yang halal pun depa lebih suka dengan yang Haram.


Setakat Pakai Kopiah dan Serban Belum tentu lagi
mengamalkan Islam yang sebenar

Emmm Gomo dah penat cakap hal ni, tapi masih ramai yang percaya orang PAS ini lebih Islam dari UMNO. Ramai percaya puak PAS ini tak melakukan Dosa. Ehhh Abang adik kakak, ni bukan dosa kecil tapi dosa besar yang di lakukan puak PAS.

Semoga rakyat Malaysia makin sedar inilah dunia PAS yang sebenar. Kalau Agama pun mereka Lacurkan demi kepentingan Politik apatahlagi dengan aktiviti Penyundalan yang dah tertanam dalam Kamus hidup mereka puak PAS ni.


Psssttt..Gua Syak Polis tu Skodeng dulu depa dua Berjubor, lepas selesai baru Polis datang cekup...sapa setuju? He he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Saksikan Video DNA = Dosa Nik Ajis

Posted: 13 Mar 2011 02:09 PM PDT





DOSA NIK AJIS (DNA)

Apa cerita Nuar Juburi Ini Hari? Ada berani ke nak lawan arahan Mahkamah? Kita terajang Anwar sampai Pecah jubor dia ini Hari.........


Pssstttt....Mantap Video Padi jantan.....Bravo.....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

PENGECUT - Kenapa Gambar Mewah Nik Ajis Ini Di Padam Google?

Posted: 13 Mar 2011 06:00 AM PDT



Gambar di atas menunjukkan Gambar Nik Ajis Nik Mat sewaktu di Tanah Kota Suci Makkah pada Tahun lepas 2010. Sebaik sahaja kepulangan Nik Ajis dari Makkah gambar ini tersebar di seluruh medium terutama nya di dalam FB dan juga Blogg.

Gomo juga ada membuat artikel berpandukan dari Gambar di atas yang menunjukkan kemewahan Nik Ajis sewaktu di Makkah yang menginap di Penthouse yang berharga ribuuan Ringgit semalam.

Gambar ini Gomo dan rakan rakan lain keluarkan kepada rakyat agar menilai inilah sikap sebenar Nik Ajis yang memang Gilakan Kemewahan dan bukanlah Low Profile sebagaimana yang puak Pakatan Pembangkang gambarkan kepada kita semua.Gambar ini memang bersepah di mana mana malah di dalam Carian Google juga gambar ini wujud.

Tu dulu pada hujung tahun 2010 dan awal 2011, namun jika anda melayari Google dan serach Gambar Nik Aziz di Makkah tidak ada sekeping Gambar pun yang menunjukkan gambar Nik Ajis di Makkah. Malah gambar di atas ini juga tidak ada sama sekali.
Artikel Gomo yang sebelum ini ada mengeluarkan gambar di atas juga Hilang gambar nya dan yang tinggal hanya artikel sahaja. Mana gambar gambar Nik Ajis ke Makkah? mengapa Hilang dari carian Google?
Ni lah nak Khabar kat semua, Nik Ajis sudah menyedari Gambar nya di Penthouse waktu di Makkah sudah makan diri. Nik Ajis yang selama ini berlakon sebagai seorang yang sederhana akhirnya kantoi dengan gambar Mewah nya ini. Maka atas sebab itu lah arahan di keluarkan untuk mengeluarkan gambar gambar Nik Ajis di Makkah.

Gomo tidak mempunyai salinan Gambar ini namun mujurlah Azmy Awang Kelana ada simpanan gambar Nik Ajis di Penthouse Hotel Mewah sewaktu di Makkah ini. Gomo pohon agar kita semua sebarkan sekali lagi gambar di atas ini bagi memastikan Nik Ajis sedar diri dan tidak Hipokrit dengan memadam Gambar gambar kemewahan nya.


Psssttt....Tahu pulak Nik Ajis takut...celako mu Ajis


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Blogger PR Topeng Perak Sokong Demo Keadilan Buat Saiful Bukhari

Posted: 13 Mar 2011 01:38 AM PST



Hari ini banyak demo aman mendesak Anwar Ibrahim menyerahkan DNA nya kepada mahkamah berkaitan kes liwat nya. Salah satu Demo yang berlangsung bertempat di hadapan Pejabat PKR di Tropicana Petaling Jaya yang di hadiri kira kira 100 orang dari pelbagai pertubuhan NGO NGO.



Gomo tertarik dengan Kehadiran Blogger Hussam Musa Topeng Perak pada waktu demo tersebut berlangsung. Kenapa si Topeng Perak hadir dalam Demo tadi? Malah duduk minum semeja bersama Armand Ketua Wira Perkasa dan ngo ngo yang lain.



Apakah si Topeng Perak menyamar dalam demo tadi? Emmm kalau menyamar mana mungkin kerana ramai yang telah mengenali dirinya.



Apakah Topeng Perak sudah berkira kira untuk bersama Perkasa?


Apa pun terima kasih kepada Topeng Perak kerana Sudi turut serta dalam Demo aman mendesak DNA Anwar Ibrahim di serahkan kepada pihak Mahkamah! He he he



Psssstttt..... Topeng Perak sudah Bertaubat? China Doll macam mana? Huhuhu

Taipingmali (tm)

Posted: 14 Mar 2011 01:17 AM PDT

Taipingmali (tm)


KERUSI DUN PENDING PENTING BUAT RAKYAT SARAWAK

Posted: 14 Mar 2011 12:15 AM PDT

Bahaya sisa nuklear dari Jepun

Posted: 14 Mar 2011 12:12 AM PDT

Pas dan Dap dalam kepura-puraan

Posted: 13 Mar 2011 11:28 PM PDT

Fw: DESAK SERAH DNA ! Desak Serah Dna...

Posted: 13 Mar 2011 09:29 PM PDT

Tsunami di Sabah! Awas jika berlaku

Posted: 13 Mar 2011 09:18 PM PDT

Tsunami di Mergong Kedah

Posted: 13 Mar 2011 09:12 PM PDT

Radiasi nuklear dari Jepun

Posted: 13 Mar 2011 08:51 PM PDT

Lagi gambar demo

Posted: 13 Mar 2011 06:33 AM PDT

Gempa berterusan di Jepun

Posted: 13 Mar 2011 06:17 AM PDT

Ratu Porno

Posted: 13 Mar 2011 05:55 AM PDT

PAS dan DAP bermesyuarat di Ipoh petang tadi

Posted: 13 Mar 2011 05:35 AM PDT

Hampas punya wanita PKR ini.

Posted: 13 Mar 2011 05:00 AM PDT

Demo DNA di Medan Istana Ipoh

Posted: 13 Mar 2011 01:24 AM PST

PANEH MIANG

Posted: 14 Mar 2011 01:12 AM PDT

PANEH MIANG


Get ready Sarawakian...tak lama je lagi!

Posted: 13 Mar 2011 08:22 PM PDT

Sumber mengesahkan:-

19 Mac 2011 - Najib dan Muhyiddin akan tiba di Sarawak

20 Mac 2011 - Pasukan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) akan naik bélon ke Sarawak

Penghujung Mac 2011 - Pengisytiharan Pembubaran bagi Pilihanraya Negeri Sarawak

April 2011 - Pilihanraya Negeri Sarawak ke-10

*********

Daftar pemilih bagi negeri Sarawak sehingga 27 Disember 2010:-

970,436 Jumlah Pemilih Berdaftar di Sarawak

452,292 (46.61%) Pemilih Berdaftar Bumiputra Sarawak

324,252 (33.41%) Pemilih Berdaftar Cina

186,371 (19.20%) Pemilih Berdaftar Melayu

3,929 (0.40%) Pemilih Berdaftar Pribumi yang beralamat di Sarawak

1,754 (0.18%) Pemilih Berdaftar India

1,412 (0.15%) Lain-Lain Pemilih Berdaftar

426 (0.04%) Pemilih Berdaftar Orang Asli

Setakat ini, kesemua 71 pegawai pengurus pilihan raya (RO) serta 159 penolong pegawai pengurus pilihan raya (ARO) yang sudah dilantik untuk mengurus proses pilihan raya negeri Sarawak sudah diberikan taklimat oleh SPR dan seramai 21,000 petugas pilihan raya di seluruh Sarawak bakal digemblengkan.

SPR juga sudah mengenal pasti 1,740 pusat mengundi serta 2,561 saluran mengundi untuk pilihan raya negeri kali ini, dari segi logistik sebanyak 24 helikopter, 63 bot laju, 919 perahu panjang dan 4,124 kenderaan pacuan empat roda antara yang akan digunakan.

SPR memperuntukkan RM45 juta bagi mengendalikan pilihan raya Sarawak kali ini, berbanding RM30 juta pada 2006.

Antara isu yang bakal dimainkan dalam Pilihanraya Sarawak kali ini ialah berkenaan bible dalam bahasa Melayu yang telah ditahan kemasukannya oleh KDN di pelabuhan. Mengapa pada masa ini bible itu cuba dibawa masuk ke Malaysia? Adakah mereka sudah tahu akan berlangsungnya Pilihanraya Sarawak tidak lama lagi? Nampaknya ada dalang yang sengaja menjadikan isu ini sebagai bom jangka sempena Pilihanraya Sarawak memandangkan kebanyakan penduduk Sarawak beragama kristian. KDN perlu berhati-hati dalam 'game' ini. Silap percaturan...buruk padahnya.


Sarawakian dah bersedia?

Sahabat-Gunung

Posted: 14 Mar 2011 01:04 AM PDT

Sahabat-Gunung


UMNO Sungai besar Nafi Terlibat Kain Rentang

Posted: 14 Mar 2011 01:00 AM PDT

SHAH ALAM 13 Mac - UMNO Bahagian Sungai Besar hari ini menafikan terlibat dengan pemasangan kain rentang di sekitar kawasan itu yang mengkritik kepimpinan parti-parti pembangkang setelah genap tiga tahun mentadbir negeri ini.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO bahagian itu, Budiman Mohd. Zohdi berkata, pihaknya tidak ada kaitan dengan perkara tersebut.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan tindakan menggantung kain rentang di sekitar kawasan Sungai Besar itu dilakukan oleh rakyat di kawasan tersebut yang muak dengan pimpinan kerajaan negeri ketika ini.

''Ini kerana, berdasarkan fakta, kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas sehingga kini masih gagal menunaikan janji kebajikan kepada rakyat di negeri ini termasuk di Sungai Besar.

''Kita tidak tahu-menahu mengenai penggantungan kain rentang mengkritik kerajaan negeri di kawasan Sungai Besar, tetapi saya yakin ia dilakukan oleh pihak yang tidak berpuas hati dengan corak pentadbiran parti pembangkang di Selangor,'' katanya kepada Utusan Malaysiadi sini, hari ini.

Beliau mengulas penggantungan kain rentang yang mengutuk kepimpinan parti pembangkang yang digantung di setiap pelosok kawasan Sungai Besar, Sabak Bernam hari ini.

Sumber: Utusan Malaysia

Anwar Dirayu Serah Sampel DNA Secara Sukarela

Posted: 14 Mar 2011 12:30 AM PDT

Batang Kali, 14 Mac- Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak perlu gusar dan takut untuk menyerahkan sampel DNAnya untuk memastikan bahawa beliau benar-benar tidak bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Ketua Pemuda UMNO Hulu Selangor, Mahmud Karim berkata, keengganan Anwar memberikan contoh DNA secara sukarela atas alasan bimbang contoh tersebut akan disalahguna, adalah satu andaian yang tidak boleh diterima.

"Apakah muslihat sebenar beliau tidak mahu memberikan contoh DNA? Kenapakah beliau enggan memberikan contoh tersebut jika beliau rasa tidak bersalah?

Ataupun dia sebenarnya sengaja mahu memanjangkan kesnya setelah berkali-kali tertangguh sebelum ini. Kami minta Anwar tunjukkan bukti sebenar. Jika dia tidak melakukannya mengapa mesti takut. Beliau perlu berani menghadapi cabaran. Kalau beliau benar, mengapa mesti berlengah untuk menyerahkan sampel DNA," ujarnya.

Sehubungan dengan itu, Pergerakan Pemuda UMNO Hulu Selangor me`rayu'kepada Anwar Ibrahim untuk menyerahkan sampel DNA bagi membuktikan bahawa beliau benar-benar tidak bersalah dalam isu tersebut.

"Kami melihat, kedua-dua individu dalam kes tersebut iaitu Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari mempunyai maruah dan harga diri masing-masing. Oleh itu, jangan biarkan kemelut ini berpanjangan demi menjaga nama baik kedua-kedua individu tersebut, dengan Anwar menyerahkan segera sampel DNA untuk dianalisis," tambahnya lagi.

Gagal Pilih Pemangku, Bukti DAP-PAS Tak Sehaluan

Posted: 13 Mar 2011 11:11 PM PDT

KUALA LUMPUR 14 Mac – Sudah seminggu sidang Dewan Rakyat Mesyuarat Pertama Penggal Kempat Parlimen Kedua Belas (2011) berjalan, tanpa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana digantung selama enam bulan.

Sepatutnya, pakatan pembangkang perlu memilih salah seorang daripada mereka untuk memangku jawatan berkenaan, namun sehingga sekarang tiada kata putus siapakah seharusnya memangku jawatan berkenaan.

Ketua Penerangan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Hamidah Osman berkata, sepatutnya jawatan itu perlu dipangku kerana da kekosongan, namun sehingga kini pakatan pembangkang masih tidak ada jawapan siapakah yang layak untuk jawatan berkenaan.

"Tiadanya sesiapa yang memangku jawatan Ketua Pembangkang, membuktikan tiadanya persefahaman di kalangan mereka sedangkan mereka boleh mealntik siapa sahaja untuk jawatan berkenaan.

"Apa yang berlaku itu menunjukkan bahawa tiadanya kepercayaan di kalangan mereka terutamanya di kalangan pemimpin Dap dan Pas untuk memilih seorang ketua, walaupun Dap mempunyai jumlah kerusi yang lebih berbanding Pas dan PKR," katanya kepada UMNO-Online.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai ketiadaan pemangku Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat bagi mengantikan Anwar yang digantung selama enam bulan.

Anwar digantung daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat selepas didapati bersalah oleh Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen ekoran dakwaan serta laporannya mengaitkan konsep "1Malaysia" sama dengan "One Israel".

Berdasarkan jumlah kerusi dimiliki pembangkang di Dewan Rakyat, Dap mempunyai 29 kerusi sementara itu Pas dan PKR mempunyai jumlah yang sama sebanyak 23 kerusi bagi setiap parti.

Hamidah berkata, berdasarkan jumlah kerusi, Dap paling layak untuk memegang jawatan Ketua Pembangkang dan paling tidak memangku jawatan berkenaan sepanjang ketiadaan Anwar.

"Walaupun Dap layak untuk jawatan berkenaan, namun pakatan pembangkang takut untuk membuat keputusan kerana boleh memberi kesan kepada hubungan baik di kalangan mereka terutamanya membabitkan Pas.

"Pas sudah pasti tidak dapat menerima Dap untuk menjadi ketua mereka, jika mereka menerima Dap sebagai ketua ia boleh memberi tamparan kepada Pas, penyokong mereka akan menganggap bahawa Pas bersedia untuk menerima bukan Islam menjadi ketua mereka," katanya.

Menurutnya, walaupun pemimpin Dap pernah menjadi ketua pembangkang suatu ketika dahulu, namun suasananya berbeza kerana ketika itu tiada gabungan pakatan pembangkang, Dap dan Pas bertanding secara persendiriaan.

Tegasnya, apa yang berlaku itu walaupun nampak remeh, namun membuktikan bahawa sebenarnya pakatan pembangkang tidak mempunyai persefahaman di kalangan mereka walaupun mereka sering mengatakan bahawa mereka boleh duduk semeja. -MediaUMNO.


Zip Masih Terbuka, Anu Basah Lagi- `Jom Membalun Bersama Pas???

Posted: 13 Mar 2011 09:55 PM PDT

Zip masih terbuka, 'anu' tu masih basah ....

Oh tidak !!! Kalau Adun Selising membalun dalam keretapi, Adun peropoh entah di mana.... tapi Pegawai Khas ADUN Bukit Payong, Terengganu lebih suka sekadar di BlowJob pasangannya, Muslimat Pas Indon di dalam kereta Proton Saga, WBS 6829....

Pasangan kekasih ini ditangkap dalam keadaan zip seluar masih terbuka, di dalam kawasan Surau Kg Alur Tuman, Pulau Kerengga, Marang, Terengganu .....

Errmmm .... Lain macam perangai orang-orang Pas sejak bersahabat dan bersaudara bersama DAP sejak kebelakangan ini. Mungkin tak lama lagi, Slogan 'Membangun Bersama Islam' boleh diolah menjadi 'Jom Membalun Bersama Pas'.....

Baca seterusnya di Pisau.Net

Ekonomi: Melayu Perlu Bangkit

Posted: 13 Mar 2011 09:31 PM PDT

PUTRAJAYA 12 Mac - Dewan Perdagangan Islam Malaysia (DPIM) mahu orang Melayu di negara ini bangkit memperjuangkan ekonomi mereka supaya tidak terus ketinggalan berbanding kaum lain.

Timbalan Presidennya, Tan Sri Muhammad Ali Hashim berkata, ketidakseimbangan pencapaian ekonomi antara kaum yang berlaku ketika ini perlu diubah bagi memastikan nasib kaum Melayu pada masa hadapan lebih terjamin dan terus maju.

Menurutnya, bagi mencapai tujuan itu, generasi muda terutama mahasiswa perlu berusaha mempersiapkan diri dengan ilmu pengetahuan yang mendalam serta asas kukuh yang berkait rapat dengan ekonomi.

"Generasi masa depan perlu mempertingkatkan ilmu mengenai bidang ekonomi dan menyusun strategi penjanaan ekonomi dengan baik.

"Mereka perlu menjadi ejen perubahan yang boleh mengubah ekonomi bumiputera ke satu tahap lebih hebat dan mampu bersaing dengan kaum lain dalam bidang ekonomi," katanya ketika membentangkan kertas kerja bertajuk 'Wakaf Korporat Memperkasa Ekonomi Melayu' di Persidangan Kebangsaan Agenda Transformasi Melayu Islam di sini hari ini.

Turut hadir pada persidangan itu ialah Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin; Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Maznah Mazlan dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji, Datuk Ismee Ismail dan Pengerusi Mara, Datuk Seri Idris Jusoh.

Menurut Muhammad Ali, ketidakseimbangan dalam pencapaian ekonomi itu harus diubah segera bagi memastikan bumiputera terus berdaya saing dan maju.

Mengenai kertas kerja yang dibentangnya, Muhammad Ali berkata, Wakaf Korporat merupakan idea semasa beliau menjadi Presiden dan Ketua Eksekutif Johor Corporation (JCorp).

Beliau berkata, wakaf korporat memberi implikasi besar kepada masa depan JCorp sebagai badan korporat dalam perjuangan menjayakan jihad bisnes untuk kepentingan bangsa, negara dan umat Islam.

"Pada masa tersebut juga, ia memberi pengiktirafan undang-undang kepada institusi Wakaf Korporat menerusi penubuhan Waqaf An Nur Corporation Berhad (WANCorp).

"Oleh itu, WANCorp berpotensi memainkan peranan strategik dalam konteks menjayakan agenda transformasi Melayu Islam dalam konteks Model Baru Ekonomi (MBE)," katanya.

Persidangan Kebangsaan Agenda Transformasi Melayu Islam yang dianjurkan oleh Majlis Perundingan Melayu (MPM) dengan kerjasama Persatuan Bekas Pelajar Maktab Rendah Sains Mara (Ansara) dan Persatuan Alumni Universiti Teknologi Mara (UiTM) itu dihadiri kira-kira 300 peserta yang mewakili kelompok cendekiawan Melayu Islam dalam pelbagai bidang.

UMNO Selangor Tak Berhutang Dengan `PKR-PAS-DAP....'

Posted: 13 Mar 2011 11:03 AM PDT

SHAH ALAM, 13 Mac -- UMNO Selangor tidak pernah gagal melunaskan bil tuntutan daripada mana-mana pihak berkuasa tempatan (PBT) sejak pakatan PKR-DAP-PAS mengambil alih pentadbiran negeri itu pada Mac 2008, kata Ketua Pemuda UMNO Selangor Ungku Md Salleh Ungku Abd Jamal.

"Setiap pembayaran yang kami buat ada penjelasannya," kata beliau untuk menjelaskan kenyataan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor Faekah Hussin, bahawa kerajaan negeri akan meminta semua PBT negeri itu untuk menyenaraikan semua hutang Umno kepada PBT dan melakukan tuntutan dalam tempoh dua minggu.

Faekah dilaporkan mendakwa UMNO Bahagian Shah Alam masih mempunyai hutang tertunggak melebihi RM236,000 dengan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) sejak lebih setahun lalu.

Ungku Md Salleh dalam satu sidang media di sini hari ini juga mencabar Faekah agar membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika meragui sumber dana yang diperoleh UMNO Selangor dan Yayasan Kelana Ehsan (YKE) untuk membiayai penghantaranJustify Full pulang pelajar Malaysia yang menuntut di Mesir.

Katanya UMNO Selangor mempunyai dokumen yang lengkap untuk setiap perbelanjaan yang dilakukan dan beliau tidak takut jika perkara itu disiasat.

"Faekah sepatutnya melapor kepada SPRM jika mempunyai bukti-bukti yang menyebabkan beliau ragu dengan dana yang diberi khas kepada pelajar-pelajar negara ini yang menuntut di Mesir," katanya.

Arman Azha Sound Anwar....

Posted: 13 Mar 2011 07:34 AM PDT

Arman dah bengang... Hari nie dia bagi amaran pada Ketua Umum PKR yang tak bertanding dalam PKR, siapa lagi kalau bukan Nuar Al-Juburi....

Arman minta Anwar serahkan DNAnya secara sukarela... Buktikan dirinya (Anwar) bukan PELIWAT.

Kesian Saiful, benarkah dia diliwat... Kalau bukan DNA Anwar dalam liang kentutnya, siapa?

Anwar jangan lari ke luar negara plak... Kenapa takut sangat nak serahkan DNA nya...

Ada orang kata, kalau Anwar bagi, maknanya dia serahkan kepalanya untuk dipancung... Betul ke Nuar...?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ada Gak Wanita UMNO Yang Gilakan Anwar Ibrahim

Posted: 13 Mar 2011 05:30 AM PDT

Macam aku tak percaya plak.... Rupanya Anwar si peliwat nie tetap menjadi kegilaan Wanita UMNO.... Hingga semalam di Perak mereka adakan demonstrasi sebab Anwar.

Semuanya, dalam lingkungan 1000 orang mahukan DNA Anwar. Mereka mahu selamatkan Anwar, mereka mahu buktikan bahawa Anwar tidak MELIWAT dan MEROGOL Saiful .....

Golongan Wanita ini diketuai oleh YB Datuk Hamidah Osman.

Hakikatnya, Wanita-wanita ini mahu identiti Lelaki Y segera didedahkan. Sebelum ini semua beranggapan bahawa Anwar Ibrahim adalah lelaki Y yang telah merobek liang dubur Saiful. Namun selepas bahan bukti ditolak mahkamah, kini mereka mendesak Anwar untuk buktikan bahawa beliau bukanlah manusia peliwat yang di war-warkan....

Boleh baca seterusnya di Perak Today ......


150 lagi desak Anwar serah DNA

Posted: 13 Mar 2011 04:00 AM PDT

Sumber: Perak Today

Jika semalam lebih 1000 WanitaUMNO cawangan Gopeng membuat demonstrasi mendesak Ketua Umum PKR Anwwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara rela, hari ini kira-kira 150 lagi rakyat Perak membuat perkara yang sama dihadapan pejabat PKR, PAS dan DAP negeri itu.

Dalam bantahan tersebut kesemua mereka menggesa Anwar untuk berani menyerahkan DNA beliau sepeti yang diminta pihak pendakwaraya mahkamah tinggi bagi membuat perbandingan sama ada terdapat persamaan dengan identiti lelaki Y atau tidak.

Wakil kumpulan bantahan tersebut, Zahari Yahya memberitahu apa yang rakyat mahukan hanya penjelasan daripada Anwar mengenai kedegilan dan keengganan beliau untuk menyerahkan DNA.

Selain itu katanya lagi, desakan itu dibuat bagi menyelesaikan kecelaruan dikalangan rakyat berhubung identiti Lelaki Y yang sehingga kini masih belum dikenalpasti.

"Saya tidak faham mengapa Anwar masih enggan menyerahkan DNAnya kepada pihak berkuasa mungkin DNA lelaki Y itu adalah miliknya dan sebab itu dia begitu takut untuk berbuat demikian.

"Kami rakyat Perak menuntut parti PAS, PKR dan DAP untuk mendesak Anwar sebagai ketua pembangkang menyerahkan DNA beliau dan janganlah berselindung disebalik kebenaran yang sebenar.

"Kalau Anwar benar-benar merasakan dirinya tidak bersalah dan pemimpin pembangkang yang lain juga merasakan begitu maka tidak salah untuk beliau perlu menyerahkan DNAnya.

Menurut beliau lagi, sebagai pemimpin Anwar sepatutnya berani untuk menjelaskan keadaan sebenar dan bukanlah hanya memberi alasan yang tidak munasabah.

Menyifatkan Anwar sebagai pemimpin yang bacul, jelasnya, rakyat Perak tidak akan menghentikan desakan tersebut selagi beliau masih berdegil dan enggan bekerjasama dengan pihak pendakwaraya.

"Rakyat sekarang sudah sedar yang kita sekarang sedang berdepan dengan pemimpin yang bertopengkan Islam tetapi mempunyai sifat yang lebih teruk dari seekor binatang.

"Jadi sekiranya Anwar adalah anak jantan dia patut tunjukkan kebenaran dan serahkan DNAnya b

agi mengenalpasti adakah benar DNA Lelaki Y itu adalah bukan miliknya.

"Kami mahu Karpal Singh, Nik Aziz, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng untuk mendesak ketua yang mereka sayangi itu untuk menjadi anak jantan dan serahkan DNA beliau kepada pihak berkuasa jika tidak mereka juga boleh dianggap penakut dan bersengkongkol dalam kes liwat Anwar.

"Andai kata Anwar enggan memberi DNA, maka sahlah andaian bahawa DNA lelaki Y tersebut adalah DNA beliau."

Turut serta dalam Demonstrasi Bantahan berkenaan lebih 7 NGO termasuk dari Persatuan Ayahanda Penasihat Insan Malaysia dan Persatuan Silat Gayung Perak.

Ketika melaungkan desakan tersebut kumpulan berkenaan juga menampal poster desakan di ketiga-kita pejabat parti pembangkang negeri.

GAPS Desak Anwar Serah DNA

Posted: 13 Mar 2011 03:24 AM PDT

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) hari ini tampil mendesak badan kehakiman agar tidak memberikan layanan istimewa kepada Anwar Ibrahim, peliwat negara.

GAPS bersama Perkasa Selangor hari ini telah mengadakan perhimpunan aman di Ibu Pejabat PKR di Tropicana, Petaling Jaya.

Pengerusi GAPS, Hamidzun berkata, GAPS berpendapat keadilan harus diberikan bukan sahaja kepada OKT tetapi juga kepada Saiful mangsa rogol, mangsa liwat dan mangsa seks di luar tabiie.

Anwar juga telah menyalah gunakan kuasa sebagai ketua pembangkang di Parlimen dengan melakukan " contempt of Court" dengan segaja tidak mematuhi malah perlekehkan keputusan yang dibuat oleh mahkamah dalam kes liwat nya itu.

GAPS mendesak agar institusi Rule of Laws di dalam negara ini tidak double standard dalam pengendalian kes samada kepada rakyat marhaen atau pemimpin politik elit.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

My Longest Yard

Posted: 14 Mar 2011 12:38 AM PDT

My Longest Yard


All England 2011-Final - Lee Chong Wei vs Lin Dan - (Mata Akhir!)

Posted: 13 Mar 2011 08:58 PM PDT




Khalid Samad kata CyberTrooper UMNO lembab

Posted: 13 Mar 2011 06:01 PM PDT


Rupa-rupanyanya si Khalid Samad jenis yang tak tahan kena provok. Emosional je lebih. Siapa yang lembab sebenarnya? Khalid Samad kot. Kalau dah malas nak berbahas, tutup saja akaun twitter kamu tu. Loser.

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 14 Mar 2011 12:34 AM PDT

Dialog Dewasa Kritik Berasa


Apa lagi alasan mu FAEKAH?

Posted: 13 Mar 2011 11:14 PM PDT


Tuduhan demi tuduhan dibuat oleh Faekah Husin, anak dara tua pencacai Khalid Gagap telah UMNO jawab. Dalam tuduhan terbarunya, Faekah tuduh UMNO hutang dengan Kerajaan Negeri tapi mampu bagi duit dekat student yang blajar di Mesir. Sekarang ni UMNO Shah Alam dah jawab. Kita tunggu fitnah terbaru dari ANDARTU buah hati Khalid Ibrahim.
Kahkahkah......Bila masa Setpol ada No.1 dress? Yang berhak pakai baju ni macam Ahli Parlimen, ADUN, Polis, Tentera, Bomba, Pegawai Tadbir Kerajaan (skim negeri atau persekutuan). Kalau dah gila kuasa sangat, masuk bertanding la Faekah woi....itu pun kalau berani.

sekupangdua

Posted: 14 Mar 2011 12:31 AM PDT

sekupangdua


BILA BLOGGERS + RINGGIT MALAYSIA + TAMAK = PENYAMUN @ PENGKHIANAT

Posted: 13 Mar 2011 04:34 AM PDT

Bukan sekali tapi berkali-kali, Dema makin kuat bertanya, Soal UMB, Soal Bloggers, Soal Penyamun, Soal Kepala Penyamun dan banyak lagi ler...selama ni teman ambik keputusan tak mau campor soal yg remeh temeh ni, Takut banyak tersentuh individu, takut ada yang lain turut ter...RASA dan banyak lagi ler yg tak berapa gemor teman menyentuh, Tang bloggers lain tu tak apa jugak, tapi takut Keluarga Bloggers yang teman dan dema duduk serumah sekarang ni (Perak Cyber Trooper) ni salah anggap, macamana pun dema kata cukup paham dan percaya kat teman, Jadi biorler teman Jawab semua isu-isu bloggers secara Peribadi. Apapun yg teman nak katakan disini sebelum panjang lebor, teman nak bagi tau apa yg teman rasa pada PCT. Korang tak pernah ada menyakitkan hati teman maupun yg lain malah dah macam CALIT DARAH setia dan akrabnya kita, dlm PCT tak ada istilah yg baru, yg lama, yg dahsyat, yang glamor, yang bongkak dan segala yang buruk belum lagi teman nampak atau terjadi. jadi... segala jawapan teman tidak ada sangkut paut korang semua

Baru-baru ni sahabat teman si PRGHHH KIRIKANAN banyak lah ditanyakan teman, tak sangka lak rupanya yang dia catat teman ingat untuk rujukan, rupa-rupanya dia buat posting pulak, senang sikit teman tak payah cakap panjang lebor dengan soalan yang sama, Terima Kasih Yop hehehe, lain kali elok jugak buat macam PKK ni, kan teman dah kabor, dema ni (PKK) baru jadi bloggers tapi memang cekap dan peka pasal isu, Bijak guna dan dapatkan isu.
dibawah ni teman ambik sikit dari blog PKK masa sembang dengan dia, kalau nak tahu cerita penuh ... singgah ler kar blog dia (klik Sini) 

Soalan : Sekupang ni bloggers UMB ker? 
-Bloggers Perak terutama bloggers PCT (Perak Cyber Troopers) adakah orang yang sama atau bloggers UMB? 
-Betul ker bloggers ni adalah hasil Sekupang culik dari UMB?

Jawab teman :  Tidak! Teman bukan bloggers UMB, teman tak pernah pergi merayu utk jadi UMB atau pun memang diajak UMB. UMB tak pernah pelawa pun, tapi diatas perjuangan sebagai satu armada Perang Cyber teman cukup berbesar Hati jika ada seberapa banyak pun yg wujud untuk bersama, tak kiralah UMB atau apa pun nama group Bloggers yang wujud.

- Keluarga PCT bukan datang dari kewujudan bloggers UMB,  Mungkin ada sorang dua kot! itu teman tak berapa tau sebab masa pelancaran UMB Perak, Teman tak diajak pun, jadi tak tau ler sapa yg asalnya dari UMB dalam PCT, bagaimanapun semasa pelancarannya memang ada bloggers yg talipon tanya teman Bila nak datang (semasa pelancaran ler) kerana tak nampak muka Teman Dalam Majlis tersebut.

 - Tentang teman Culik ni tak betoi sama sekali. Siapa pulak blogger yg teman culik, kalau hampir semua yg dalam PCT sekarang ni tiada dalam senarai Majlis Perasmian UMB Perak tempohari. Tapi teman tak nafikan jugak bila Punca mereka tidak disenaraikan dalam UMB mengambil pendekatan mencari sendiri group atau   kumpulan Bloggers yang boleh dema menjadi kawan-kawan beramai seperti PCT. Dah tak diajak jadi tentulah cari jalan lain. Apatah lagi ada yg rasa dema ni baru setahun jagung dan tak ternama pun, tak ambil hati jika tak tersenarai dalam UMB 

Soalan :  Betul ke sekupang demand untuk cari keuntungan dan boikot tak hadir pelancaran UMB Perak? 

- Ada sumber sahih kata memang betul sekupang tak ada dalam bengkel, tapi ada saksi kata  selepas pelancaran Nampak Sekupang dan sorang lagi rakan hadir duduk semeja dengan pemimpin serta bloggers Otai malam itu,  Betui ker? 

- Kenapa tak hadir sepanjang masa berbengkel tapi hadir pulak bila time berbincang semeja dengan bloggers Otai dan pemimpin tertinggi selepas selesai Majlis? 

Jawab teman :  Mana pulak nak boikot dan demand, Kalau teman demand demi melaba keuntungan Besar... Tak la sampai sekarang tak kaya-kaya lagi, sapa pulak yang nak buang masa dan duit kat teman tak tentu pasal.Nama pun Sekupang dua, tak kan nilai sekupang dua dikategori sebagai Rasuah, lagi pun tak kan teman mintak habuan sekupng atau dua... Dua kupang pun rasuah ker, tak masuk akai. gelak guling pering SPRM kalau dia dapat aduan dema rasuah nilai sekupang atau dua... hehehehe.

- Teman akui memang Hadir setelah selesai majlis dengan sdr Topan, Memang tak berniat nak pergi,  apa  lagi kalau tak ada dlm senarai jemputan. Teman pergi bila SUA MB talipon dan tanya kenapa tak nampak muka, Dia lah yg jemput kerana sidang teh Tarik tu sebenarnya bersantai bersama bloggers dan pemimpin. Ketika panggilan Cheif (SUA) tu pun saya dan topan sebenarnya tengah Mesyuarat Koperasi di Nasi Ayam Hainan. Itupun lepas bertalu-talu Cheif talipon tanya bla nak sampai, teman dan Topan kesana selepas selesai Mesyuarat tersebut, hehehe pakai selipar dan T Shirt jer, tak kan tak perasan yang teman tak pakai baju yg seri (sama) dengan urusetia dan bloggers yg ternama yang turut hadir malam tu

Soalan :  Kenapa bloggers PCT tak Melompat (angin) bila sekarang ramai yg riuh, tak puas hati dengan UMB? Bukan kah bloggers Nyamuk yang angin dengan UMB ni sama dengan PCT. lagi pun tadi kata  PCT bukan UMB, maknanya PCT juga adalah kumpulan Bloggers Nyamuk juga. tapi buat tak tahu jer dengan ISU ni?

Jawab teman : Apa yg bloggers nyamuk marah mungkin kehadiran mereka yang lansung UMB tak nampak atau peduli, bezanya Kami dah lama sebleum Isu ni dah malas nak melolong-lolong, lagi pun tak rasa kecik hati sebab mungkin UMB wujud  sebagai satu lagi divisien Perang yg akan membantu. Bagi PCT isu tak ambil port ni bukan baru nak jadi, Tapi di Perak isu dianaktirikan ini sudah lama terjadi, bezanya yang againts bloggers Perak bukan UMB tapi bloggers Luar Perak dan barisan di belakangnya adalah anak-anak didik bloggers baru.. bukan itu saja utntuk semacam nampak memimpin jangan terkejut blogger yang dia pimpin kononnya barisan blogger pejuang tetapi yang sebenarnya bloggers tersebut adalah blog yang dia cipta sendiri dan claim anak buahnya padahal dia punya sendri bagi mengaburkan mata, telinga serta pulangan lumayan bagi dia  


Soalan : Benarkah ada bloggers yang jadi penyamun? Kami dimaklumkan ada blogger baru-baru ini mendapat habuan (35 RIBU)dari tiga penderma iaitu Exco, AMT dan Bekas Pegawai Besar di Perak dengan hasil samunan kononnya utk diagihkan kepada bloggers disini ? dan yang terkini geng ini ke Sarawak pulak untuk tuntut Ufti daun Emas mengunakan Tiket yang mereka adalah LEADER kepada Bloggers? 

Jawab teman :  Memang disini isu tersebut banyak diperkatakan oleh Blogger disini, leih kurang dianaktirikan, saya boleh jamin sorang pun mendapat sumbangan untuk Bloggers seperti yang diperkatakan..Kalau ada yang kata bloggers Perak anak emas dan mewah , Teman tak setuju dan bantah, tak ada sapa pun yg bayar kat dema. Bloggers menyara hidup sendiri dan tak ada sebarang sumber lain yg konon nya kayakan mereka. Yang kaya dengan menyamun tu adalah bloggers yg pergunakan nama kumpulan bloggers dan kenalan bloggers lain sebagai batu loncatan utk menghimpun harta samunan hasil dari perjuangan rakan-rakan
- Saya juga di maklumkan kini dema dah jadi Rombongan pegi kemerata-rata lubuk yg ada kaitan Pilihanraya, tak tau la tujuannya, tapi kemungkinan dengan nama yang tersohor kerana Popular menjual perkhidmatan kot? Mungkin dengan nama tawaran sebagai diantara asykar perang jadi tajuk uttama perbincangan. Apapun teman tak berapa gemor cara ni, katakan lah dema dah ada unit sendiri dan menolak bayar UFTI tentu pertelagahan dan down gred serta memburukan pasukkan cyber sesama sendiri tanpa tahu apa sebenarnya terjadi sebelum ni.


Soalan :  Akhir sekali, Apa pandangan Sekupang dengan mereka ini, adakah ini sebagai warna dalam kisah blogger ataupun satu permulaan yang kurang sihat semacam ada virus dalam perjuangan bloggers? 

Jawab teman :  Macam ni la, bukan susah sangat nak jadi bloggers, sesapa pun boleh jadi, tetapi yg penting adalah ketulusan perjuangan, sebab kena hormat kawan-kawan, tak kirala yang baru ataupun yg lama, macam PKK sendiri contohnya, saya tak pun anggap miker ni org baru, miker dah lama dan kutai dalam  perkembangan politik, mungkin dalam Blog jer yg baru, jadi tak kisah ler baru dan lama bukan ukuran Bloggers tu hebat atau ternama. Satu Blog Popular tak dapat menandingi 100 pendapat blogger-blogger, jadi yang eloknya hormati perjuangan bloggers lain, mereka juga pejuang. dan yang paling penting dan Mudah ialah syarat menjadi bloggers disusuli dengan pengakuan hati, BLOGGERS + RINGGIT MALAYSIA + TAMAK  = PENYAMUN @ PENGKHIANAT, sebagai seorang bloggers ialah menjadi jujur dalam perjuangan, itu saja......

Soalan :  Apa yang dimaksudkan Sekupang dengan BLOGGERS + RINGGIT MALAYSIA + TAMAK  = PENYAMUN @ PENGKHIANAT, Blogger yang menyamun tadi ker?

Jawab :  Berapa punya banyak soalan akhir da! lu pikir la sendiri la. (ketawa) yang miker ni dah macam dalam wawancara TV ni apa kehal nya, elok juga untuk miker ambil sebagai pandangan dan pembelajaran sebagai bloggers, yang penting kena rajin UPDATE, tapi kalau setakat nak banyak posting tanpa isu baik tak payah, tengok berkebun lagi baik! 

Panglima Perang Cyber

Posted: 14 Mar 2011 12:28 AM PDT

Panglima Perang Cyber


Penjelasan Datuk Saifuddin Abdullah - Isu Balun dan Intektual

Posted: 13 Mar 2011 09:50 PM PDT

Soal benar atau tidak penjelasan ini kita serah kepada Allah. Allah Maha Melihat dalam dan luar hati manusia. Cuma di sini ialah penjelasan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah tentang tuduhan beliau mengugut bloggers yang agak terlambat Panglima sedari selepas dua hari ia sudah dimuat naik oleh sahabat blogger Tehtarikbersamayb. 

Sebagai bloggers penjelasan kedua belah pihak perlu kita dengar dan sampai hari ini Panglima juga masih menanti jika ada ruang untuk bertemu Timbalan Menteri KPT selepas beliau bersetuju tempoh hari dalam twitter untuk bersemuka. SMS juga telah dihantar untuk memudahkan beliau mengatur pertemuan tersebut untuk kami menemuinya untuk mendapat penjelasan lebih terperinci.

Jika penjelasan ini dirasakan sudah mencukupi maka cukuplah kita 'main' isu balun dan kita fokus kepada isu lain yang lebih penting khasnya Sarawak yang kini sedang menunggu detik pembubarannya. Namun Panglima tetap mahukan isu memperlekeh Mufti Perak dan Ust Hassan Din Al Hafiz di laman web beliau http://www.saifuddinabdullah.com.my berhubung isu khalwat yang masih lagi belum dijawab, dibuang segera dengan permohonan minta maaf kepada kedua ulama tersebut.

Klik sini untuk mendengarnya 


http://www.tehtarikbersamayb.com/podcast/ekslusif-podcast-pengakuan-saifuddin



Tengok juga kisah pegawai YB PAS ditangkap khalwat di blog GAP

PAS for ALL and ALL for PAS.


Juga isu Kitab Bible bahasa Melayu http://zul4kulim.blogspot.com/2011/03/al-kitab.html




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah  dan mari kita desak Anwar serahkan DNA beliau dengan SEGERA.



Krisis Blogger Elit VS UMB Selesai - Tun Faisal

Posted: 13 Mar 2011 07:17 PM PDT


Krisis Blogger Elitis yang menyerang sesiapa sahaja yang tidak disukai berdasarkan info yang diperolehi telah mencetuskan krisis dengan Unit Media Baru Pemuda Umno Malaysia. Blogger yang berlainan dengan Blogger Nyamuk atau Blogger geng lain ini memang digeruni kerana boleh menjahanamkan kawan dan lawan.

Ada orang berpandangan UMB adalah alat Khairy Jamaluddin atau di bawah KJ dalam Pemuda  dan mesti dimusnahkan tanpa menyedari situasi yang sebenar. Barangkali mereka fikir kecemerlangan UMB boleh menaikkan nama KJ dan atas dasar itu barangkali mereka guna untuk jatuhkan UMB. Kebenciaan melampau adakalahnya memudaratkan diri kerana boleh mendorongkepada terlebih guna emosi dari fakta yang asli.

Sedangkan UMB berperanan menggerak serta menjaga bloggers parti UMNO untuk menguatkan jentera siber untuk PRK atau PRU akan datang. Blogger yang tidak bernaung bawah parti sudah tentu tidak terikat dengan apa juga undang-undang tubuh parti dan mereka bebas mencatur arah penulisan mereka sendiri. Namun bloggers Umno atau BN tentu perlu mematuhi arahan komander perang siber mereka iaitu UMB. Jika ada gosip liar tentang UMB maka siasatan dalaman perlu dilakukan untuk pastikan kesahihannya.

Kesungguhan Tun Faisal bertemu UMB Melaka termasuk Setiausaha Akhbar Ketua Menteri Datuk Syed Akhbar Ali dengan dihadiri UMB Melaka Saudara Karim dan Shahnor dua hari lepas di Melaka, maka isu ini dikhabarkan akhirnya telah dapat diselesaikan. Sila baca huraian Tun Faisal yang terkini berkenaan krisis UMB Melaka yang hampir dibubar di bawah :


Didoakan UMB akan diberi peruntukan besar untuk memudahkan para bloggers dibantu samada dalam bentuk latihan, peralatan, maklumat dan sebagainya. Jangan biarkan perkara yang sama berulang akibat kegagalan UMB memperolehi dana mencukupi untuk menjaga kebajikan bloggers. Yang akan buruk nama tidak lain parti keramat kita juga akhirnya.

Dengar cerita krisis bloggers dari Semenanjung sudah berjangkit ke Sarawak dimana UMB Sarawak mahu mereka diletakkan di hadapan untuk PRU Sarawak. Ulasan oleh Audie61 di sini http://audie61.wordpress.com/author/audie61/.


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Catatan Sehari Bersama Datuk Seri Zahid @ Bagan Datoh Siri 2

Posted: 13 Mar 2011 04:58 AM PDT



Pagi tadi sebahagian perjalanan Panglima ke Bagan Datoh Perak menyertai program Datuk Seri Zahid Hamidi telah dipaparkan di sini. Petang ini seperti yang Panglima janji, sambungan perjalanan yang belum dihabiskan. 

Seterusnya selepas selesai program di Taman Kayangan menghadiri program pencegahan jenayah yang dirasmi oleh DSZH, Panglima kemudian meneruskan perjalanan ke SK Simpang Empat, Hutan Melintang untuk program Motivasi UPSR yang juga dirasmikan oleh Datuk Seri Zahid Hamidi selaku Ahli Parlimen Bagan Datoh. 





Dalam ucapan DSZH beliau meminta pihak sekolah agar meneruskan tekad mencipta kejayaan lebih besar pada masa akan datang. Bahkan beliau sanggup menambah sumbangannya kepada sekolah jika kejayaan lebih besar dapat dicapai pada masa akan datang. 



DSZH juga meminta agar pihak penganjur jangan kecil hati jika beliau makan sedikit sahaja semasa hidangan tengah hari kerana terpaksa mengejar beberapa belas program lain pada hari yang sama. Satu perkara yang Panglima perhatikan sepanjang mengikuti program bersama beliau ialah ucapan DSZH yang ringkas tetapi padat serta mencuit hati hadirin menjadikan rakyat yang hadir tanpa mengira fahaman politik merasa terhibur dann gembira dengan beliau. 


Selain itu beliau sangat rajin bersalam dengan semua yang hadir di majlis yang dirasmikannya sehingga setiap orang merasa sangat dekat dengannya.Pendekatan sebegini jika dipraktikkan oleh setiap pemimpin Barisan Nasional tentu akan menjadikan mereka lebih diterima dan disokong oleh rakyat.

Lagi gambar semasa program ada di bawah 

khusyuk menadah tangan

doa juga usaha 

hadirin sedang berdoa

guru dan ibubapa yang hadir

ucapan perasmian DSZH

rakan baik DSZH Datuk Mustafa yang turut hadir


Selepas ini, kenali ayahanda DSZH yang ahli agama dan masih sihat ketika usia mencecah 85 tahun dan sambutan hangat penduduk Cina semalam.


Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Belantan

Posted: 14 Mar 2011 12:28 AM PDT

Belantan


PAS bersekongkol dengan PKR dan DAP 'kekalkan' judi, arak dan maksiat di Selangor!

Posted: 13 Mar 2011 06:34 AM PDT

Sudah masuk 3 tahun Pakatan Rakyat yang diketuai oleh PKR dan didalangi oleh DAP memerintah negeri Selangor, nampaknya dalam waktu itu tidak ada langsung perancangan dari PAS untuk mengurangkan judi, arak dan maksiat di Selangor?

Sepertimana dalam kes arak sebelum ini, PAS tampak garang pada mulanya tetapi setelah 'disergah' oleh 'Big Brother' DAP yang diketuai oleh Ronnie Liu, PAS akhirnya terkulai layu tidak bermaya. Kelantangan PAS hanya hangat-hangat tahi ayam!

Jika dilihat sebelum ini iaitu semasa BN yang diketui oleh UMNO memerintah, PAS dilihat begitu lantang mengata dan menyalak ke sana-sini yang UMNO halalkan disco, kilang arak , judi dan kini apabila mereka memerintah dan berkuasa, mereka sendiri yang menyatakan tidak boleh haramkan disco, judi dan menutup kilang arak. Bahkan kalau dilihat sekarang rumah-rumah urut tumbuh 'segar' macam cendawan selepas hujan tanpa kawalan oleh pihak berkuasa tempatan.

Agak sedih juga apabila mendengar jawapan macam melepaskan batuk ditangga dari YB Hasan Ali iaitu Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam tentang isu judi yang diHALALkan di Selangor oleh MB Khalid!. Hasan mengatakan yang isu judi adalah pendapat peribadi MB Khalid!

Beliau menambah yang kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengenai pendirian kerajaan negeri yang tidak berhasrat melarang sebarang aktiviti judi di negeri ini adalah tidak mewakili pandangan keseluruhan barisan Exco malah apa yang diperkatakan Abdul Khalid belum pernah dibincangkan dalam mesyuarat Exco.

Sehubungan itu, beliau menyifatkan kenyataan tersebut mungkin pandangan peribadi yang dilontarkan oleh Abdul Khalid secara spontan bagi menjawab soalan daripada pemberita.

"Kita belum pernah berbincang, jadi saya tidak boleh beri komen. Apa pun ingin saya tegaskan larangan aktiviti perjudian terkandung dalam Enakmen Jenayah Syariah Islam negeri ini.

"Kalau kita dapati orang Islam terlibat secara terang-terangan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) mempunyai kuasa untuk melakukan sesuatu seperti mencegahnya.

"Bagaimanapun, bagi menutup tempat-tempat perjudian dan sebagainya itu belum dibincangkan lagi,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika mengulas kenyataan Abdul Khalid bahawa kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tidak berhasrat untuk melaksanakan peraturan mengharamkan sebarang aktiviti judi di negeri itu sebagaimana dilaksanakan di Kelantan.

Hasan berkata, perkara tersebut juga akan dibawa ke peringkat JAIS, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) selain mendapatkan pandangan daripada mufti, ahli-ahli agama dan pihak berkaitan.

"Saya sendiri akan bangkitkan perkara itu nanti," katanya.

Ditanya sama ada beliau sendiri berhasrat mencontohi Kelantan untuk melaksanakan peraturan mengharamkan semua aktiviti judi di Selangor Hasan berkata:

"Kalau saya seorang sahaja berhasrat, itu tak jadi juga. Kita kena tengok organisasi dan susunan masyarakat kita.

"Apa yang berlaku di Kelantan tidak semestinya berlaku di Selangor kerana susunan masyarakat dan demografi kedua-dua negeri itu berbeza.

"Apa pun bagi saya kita ada Enakmen Jenayah Syariah, setidak-tidaknya kalau peringkat ini, kalau kita laksanakan peraturan itu kepada orang Islam sahaja pun sudah memadai," katanya.

Memberi pelbagai alasan begitu mudah untuk menutup kelemahan diri sendiri dan juga PAS Selangor. Dari apa yang dilihat dari jawapan Hasan Ali sebenarnya memang mereka tidak pernah membuat 'homework' untuk mengatasi gejala maksiat di Selangor. Semuanya hanya berharap kepada MAIS sahaja untuk membuat kerja!

Persoalannya disini adalah apa sudah jadi dengan PAS Selangor? Adakah PAS hanya akan 'bergerak' bila ada isu berbangkit sahaja ataupun setelah didesak, baharulah nak bergerak! Dimana perancangan PAS dan peranan mereka sebenarnya dalam mengurangkan gejala judi, arak dan maksiat yang lain yang dilihat semakin berluas-luasa. Apakah PAS sekarang seronok dengan jawatan YB masing-masing sehingga melupakan tanggungjawap mereka yang sebenar.

Terang lagi jelas, kepentingan politik lebih daripada kepentingan agama. Itulah yang boleh kita lihat apa yang ada pada kebanyakan pemimpin-pemimpin PAS pada hari ini. Hasan Ali sepatutnya ada hak untuk menegur MB Khalid tentang isu judi ini, tetapi apakan daya selepas isu arak nampak gayanya beliau tidak mampu untuk melakukannya lagi!

Mungkin sebelum PRU ke-13 nanti mereka kan berjanji sekali lagi kepada rakyat negeri Selangor untuk menghapuskan judi, arak dan maksiat lain semata-mata untuk mendapat UNDI pilihanraya dan apabila berjaya nanti janji hanya tinggal janji sahaja! Selama 3 tahun tiada apa yang mereka lakukan di Selangor kerana mereka tidak takut berdosa untuk melakukannya sekali lagi nanti. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 14 Mar 2011 12:26 AM PDT

DARUL EHSAN TODAY


Kenapa Tak Ada Orang Pertikai Kekayaan Anwar ???

Posted: 14 Mar 2011 12:16 AM PDT


Kadang-kadang pernah jugak terfikir dari mana anwar dapat duit untuk menyara keluarganya, hidup anwar bukan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, dia hidup mewah setaraf seorang ceo syarikat koperat, setakat elaun mp cabuk tu berapa lah sangat... mana dia dapat duit...???

Aku difahamkan rumah anwar di sagambut tu berharga hampir 9 juta ringgit, itu pun kalau betul la, diceritakan, dalam rumah anwar tu kolam renang dan lapan bilik dan anwar menggunakan empat orang amah untuk menguruskan rumah itu, anwar juga dikatakan mempunyai 3 buah kereta mewah, mercedes s class, mg rover dan bmw 7 series yang digunakan oleh wan azizah, mana dia dapat duit untuk maintain semua tu ??? takan kereta-kereta tu orang sedekah kat dia kut...

Anwar boleh dikatakan tiap-tiap bulan pergi keluar negara, kalau pi medan ke, pekan baru ke, aku paham la tiket kapal terbang tak sampai rm 200 pun, itu pun kalau booking awal lerr, tapi tiap kali ke luar negara, dia pergi amerika, dia pergi australia, dan negara europe, dah tu pulak dia bukan naik kapalterbang air asia, dia naik mas beb... dan aku yakin beribu jugak lah harga tiket kapal terbang tu, itu kita tak kira lagi dengan hotel dia, berapa pulak harganya...??

Aku rasa la, sprm patut siasat la dari mana anwar dapat kekayaan ni, elaun sebagai ahli parlimen cabuk tak akan mampu dia berbelanja mewah macam tu.

Sialnya Manusia Bernama Faekah....

Posted: 13 Mar 2011 10:15 PM PDT

Busuk sungguh hati anak dara tua yang bernama faekah husin ni, sudahlah kerajaan negeri tak mahu membantu pelajar anak selangor yang akan kembali semula ke mesir untuk sambung belajar, malah di tomah pulak orang yang sanggup membantu pelajar tu.

Se-sen pun pakatan haram tak keluar duit untuk membawa balik pelajar malaysia di mesir, yang mereka tahu buat fitnah, ni nak hantar balik pun, mereka tak keluar se-sen jugak, semuanya di tanggung oleh kerajaan umno/bn.

Kelmarin sebuah yayasan yang di kenali sebagai yayasan kelana ehsan (yke) datang membantu pelajar anak selangor yang nak balik ke mesir untuk sambung pelajaran disana, yke dikatakan menyumbang wang tunai sebanyak rm 500 untuk seorang pelajar, tapi sumbangan ikhlas yke tu di pandang buruk oleh faekah.

Faekah mempertikaikan bagai mana sebuah yayasan boleh menyumbang sebegitu banyak wang kepada pelajar sedangkan kerajaan negeri selangor sendiri pun tak mampu, ini yang buat faekah rasa tak puas hati dan yang cilakanya. kerja ehsan yang dibuat oleh yke itu akan di laporkan kepada sprm untuk siasatan.

Inilah dia perangai buruk kerajaan pakatan haram jadah selangor, nak tolong tak mampu, tapi bila orang lain tolong dia dengki pulak...

KANTOI LAGI: Pegawai Khas Adun PAS Di Tangkap Beromen Dengan Indon.

Posted: 13 Mar 2011 07:15 PM PDT

Lagi ahli pas kantoi, kali ni pegawai khas kepada adun pas bukit payung. md din jusoh di tangkap ketika sedap beromen dengan seorang pompuan indon di dalam sebuah kereta di kawasan rumah kongsi pekerja indonesia.

Tidak di pastikan sama ada wanita yang kantoi bersama dengan pegawai khas adun PAS bukit payong itu adalah anak dara, janda atau isteri orang, tapi persuruhjaya hal-ehwal agama negeri terengganu mengesahkan yang md din jusoh telah di tangkap khalwat.

Ini semua salah harakah, sebap harakah banyak iklan ubat kote, itu pasal puak-puak pas ni jadi macam ni, bila dah beli kena la puak-puak pas ni cari lapang sasar...



Anwar Serah DNA Hari Ini...

Posted: 13 Mar 2011 06:16 PM PDT


Anwar kalau kau berani kau serah dna kau hari ini, kalau takut nak bagi darah, kau ludah je dekat dahi karpal, nanti pegawai perubatan akan calit ludah kau di atas dahi karpal, haahaaahaa...

Kenapa anwar takut nak bagi dna, jawapannya simple je, pasal dia memang meliwat, kalau dia bagi dna sah-sah la dia kantoi, aku nak cadangkan pada mahkamah, kalau nak ambik dna anwar ambiklah dalam mahkamah, kalau hakim arahkan dna tu diambil di luar dari mahkamah, alamatnya jadilah macam dna farah afifa, bukan dna afifa di serahkan ke mahkamah tapi dna kakaknya.

GAPS Desak Anwar Serah DNA.

Posted: 13 Mar 2011 06:02 PM PDT

Kenyataan Media

GAPS hari ini tampil mendesak badan kehakiman agar tidak memberikan layanan istimewa kepada anwar ibrahim, peliwat negara.

GAPS hari ini telah mengadakan perhimpunan aman di Ibu Pejabat PKR di Tropicana, Petaling Jaya mendesak anwar agar tidak "membuli" institusi kehakiman dinegara ini.

GAPS berpendapat keadilan harus diberikan bukan sahaja kepada anwar sebagai OKT tetapi juga kepada Saiful Bukhari mangsa rogol, mangsa liwat dan mangsa seks di luar tabiie anwar ibrahim.

Anwar juga telah menyalah gunakan kuasa sebagai ketua pembangkang di Parlimen dengan melakukan " contempt of Court" dengan sengaja tidak mematuhi malah perlekehkan keputusan yang dibuat oleh mahkamah dalam kes liwat nya itu.

GAPS mendesak agar institusi Rule of Laws di dalam negara ini tidak double standard dalam pengendalian kes jenayah samada kepada rakyat marhaen atau pemimpin politik elit.


Hamidzun Khairuddin
Pengerusi
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
13 Mac 2011

AZLI SHUKRI

Posted: 14 Mar 2011 12:10 AM PDT

AZLI SHUKRI


Siapa Sebenarnya Lidah Bercabang?

Posted: 13 Mar 2011 07:22 PM PDT

Daripada Abu Hurairah r.a , katanya Nabi SAW bersabda : "Tanda-tanda orang munafik itu ada 3 iaitu : 1. Apabila berkata , dia dusta 2. Apabila berjanji , dia mungkir dan apabila diberi amanah, dia khianati." (Riwayat Al-Bukhari). Justeru itu, jangan mudah terpedaya melihat luaran seseorang yang hebat menutur ayat-ayat al-Quran dan berpakaian seperti ulama besar - sedangkan belum tentu orang seperti itu mulia di sisi Allah atau mungkin juga tergolong dalam kalangan orang-orang munafik akhir zaman. Wallahualam. Sambung bacaan anda di sini....

Bersyukur Kepada Allah : Berakhirnya Akademi Fantasia!

Posted: 13 Mar 2011 08:23 AM PDT

1. Saya sangat bersetuju dengan artikel tulisan saudara Syafiq Kamarul berhubung isu berakhirnya program realiti TV terkenal saluran Astro iaitu Akademi Fantasi. Sudah tiba masanya program yang banyak mengundang maksiat seperti AF ini dihentikan segera. Baca tulisan menarik beliau ini : ANTARA PERKARA YANG WAJA disyukuri ialah pengumuman bahawa program realiti TV popular Astro, Akademi Fantasia (AF) adalah yang terakhir pada tahun ini. Sejak dimulakan pada 2003, hanya Mawi yang boleh dianggap sebagai juara yang amat berbekas dalam hati para peminat seni suara tanah air, terutama remaja Melayu Islam (ramai yang mengatakan Mawi sebagai satu fenomena, telah ditentukan rezekinya sedemikian walaupun ada peserta lain yang lebih baik, dan pernah tersingkir pada peringkat awal, tetapi dimasukkan semula).

2. Dalam AF3 (2005) dengan Pengetuanya, M Nasir, Mawi menjadi juara (meskipun ramai yang mengatakan suara pemenang ketiga, Felix, lebih merdu) dan penyanyi tanah air paling popular setanding Siti Nurhaliza. Sementelah selepas itu dalam album pertamanya, Yang Tercinta, Mawi turut merakamkan lagu "Lagu Jiwa Lagu Cinta" (lirik oleh Allahyarham Loloq) yang hit bersama Nasir (yang mencipta melodinya). Bagaimanapun, secara keseluruhannya, tiada juara AF yang berjaya menjadi legenda. Seperti kata Siso (bekas ahli kumpulan Kopratasa), sia-sia sahaja jika gagal melahirkan legenda.

3. Mawi sendiri kian tenggelam. Auranya bukan sahaja malap, malah hampir padam. Dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010, dia langsung tidak tersenarai dalam lima calon akhir kategori Penyanyi Lelaki Popular. Yang tetap teguh dan bertahan ialah M Nasir sendiri (living legend) walaupun sejak sedekad lalu hanya muncul dengan dua buah album (Phoenix Bangkit/2001 dan Sang Pencinta/2006) sahaja – lima tahun sekali.

4. AF dijalankan selama tiga bulan. Cukupkah tempoh itu melahirkan yang ampuh, apatah lagi menjadi legenda - tanpa mengira siapa pengetuanya. Antara tokoh selain M Nasir yang pernah menjadi Pengetua AF ialah Freddie Fernandez, Ramli MS, Ramli Sarip, Datin Tiara Jacquelina, dan Norman Abdul Halim (Norman KRU). Tiara sendiri mencetuskan kontroversi dan teguran penonton kerana penampilannya selalu seksi (tidak sopan) di hadapan pelajarnya, sementara Norman mengatakan dia lebih baik daripada pengetua sebelumnya (Norman menjadi Pengetua AF8-2010). AF di bawah Ramli Sarip pula dianggap paling lemah.

5. Mawi dianggap paling bertuah kerana sangat diminati walaupun dia juga artis "mi segera". Dia kini menjadi sebaliknya selepas menjuarai AF3 apabila tidak lagi menjadi rebutan, dan buruan media. Prestasi semakin tenggelam Mawi dikatakan ada kaitan dengan skandal cinta (?) bersama pelakon/penyanyi Diana Rafar, dan perkahwinannya dengan Ekin.

6. Filem lakonan keduanya, Jin Notti pula menyerlahkan betapa dia tidak boleh berlakon dengan baik. Mujur Magika (filem ketiganya, juga terbitan KRU Studios) yang diangkat sebagai Filem Komedi Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-23 seperti membantu dia dicalonkan dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010. Skandal dan perkahwinan, ditambah dengan terbengkalainya filem Aduh Saliha, arahan M Nasir, semakin memudarkan bintang Mawi.

7. Aura Mawi selepas menjuarai AF3 sangat-sangat mempengaruhi dan menarik ramai remaja mahu menjadi penyanyi, serta mewah sepertinya. Kesederhanaan penampilannya ditambah dengan imej warak (Islam) sehingga timbul anggapan bahawa Mawi itu boleh diterima kerana dia "telur penyu" yang boleh dimakan, sedangkan AF adalah "penyu" yang haram dimakan oleh orang Islam. Lucu!

8. Namun, tidak semua mampu menjadi sepertinya. Ramai yang menyertai AF. Tetapi, ramai yang tidak menjadi sepertinya, termasuk juara AF4, Faizal, yang kini menjadi pelakon drama TV, dan filem. Diuar-uarkan AF9 sebagai musim terakhir; adakah hanya sekadar strategi untuk menarik kembali minat penonton yang dikatakan merudum. Jadi, ia hanya gimik dan isyarat akan dteruskan? Memang elok sangat AF dihentikan, tidak kiralah terikat dengan kontrak atau tidak. Sudah terlalu ramai penyanyi di negara kita yang tidak membawa sumbangan bermakna apa-apa pun. Masih tidak cukup-cukupkah? Sudah ada Mentor, One in A Million, dan LG Star.

9. Tidak cukup dengan itu, ada pula Bintang Kecil di TV9 yang bertujuan mencungkil bakat penyanyi kanak-kanak, tetapi menyanyi lagu yang langsung tidak sesuai dengan usia mereka. Sepatutnya Bintang Kecil digunakan untuk mengetengahkan lagu rakyat yang lebih bermanfaat, ketimbang lsgu komersial dewasa berbaur cinta kecewa hampa memujuk rayu sendu-senduan!

10. Belum lagi RTM yang berterusan dengan penganjuran Bintang RTM, Bintang Klasik Nasional, dan pelbagai bintang lagi. Cuma, bintang tujuh jula juli sahaja yang belum. AF, Mentor, dan lain-lain sebenarnya tidak peduli pesertanya akan menjadi penyanyi atau tidak. Yang penting bagi mereka ialah wang masuk menerusi iklan, dan penajaaan. Mentor, sebagai contohnya, ada antara calon peserta diuji menyanyi di hadapan penyanyi dan komposer, Ajai, misalnya, sebagai penguji. Jika gagal menyanyi dengan baik (meskipun sebenarnya lagu itu tidak sesuai dengan suara calon peserta tersebut – bukankah penyanyi yang menghasilkan album hanya memilih (dipilih oleh penerbit) lagu yang sesuai dengan suaranya sahaja? Bukan semua penyanyi boleh menyanyikan semua lagu). Calon peserta itu gagal dan disuruh pulang begitu sahaja bersama wang tambang!

11. Jadi, di mana keikhlasan dan kejujuran program realiti itu? Sepatutnya lagu yang sesuai, bukan lagu yang dipaksa (wajib). Sudahlah program hiburan tidak bermanfaat, niat pula tidak baik. Stesen TV dan juri atau mentor yang mendapat "habuan". Jadi penyanyi atau tidak, engkau punya pasallah! Sebenarnya, yang lebih penting ingin dipersoalkan dalam tulisan ini ialah sejak 2003, telah sekian banyak wang remaja Melayu Islam mengalir ke dalam kantung pemilik Maxis, Tan Sri Ananda Krishnan.

12. Tidak kira siapa pengetuanya, AF wajar dihentikan. Lucu pula ada yang menganggap penganjur tiada semangat patriotik kerana melantik seniman Indonesia sebagai Pengetua AF9. Sejak bila pula AF merupakan program yang (bertujuan) menyemai patrotisme? AF akhirnya hanya melahirkan ramai pelakon dan pengacara TV atau penyiar radio swasta. Ramai johannya yang tidak ke mana-mana sebagai penyanyi. Selain Faizal, Vince (juara AF1), Zahid (AF2), serta finalis seperti Marsha Londoh yang akhirnya menjadi pelakon. Cuma, yang nampak lebih positif sedikit ialah finalis AF1, Farah yang kini menjadi pengacara program Nasi Lemak Kopi O di TV9 (bergandingan dan sering diusik oleh Aziz Desa). Lebih menariknya, Farah bertudung dan mahu kekal begitu.

Isu Kartun Ultraman : Jangan Mudah Diperbodoh!

Posted: 13 Mar 2011 05:42 AM PDT

Kesihan melihat Zoy "dilaknat dan dicaci maki" oleh sebahagian besar masyarakat Malaysia yang berotak kartun. Golongan ini cuba menunjukkan rasa simpati dan sensitif terhadap mangsa tsunami di Jepun - tetapi hairan pada masa yang sama tidak pula menunjukkan rasa simpati terhadap saudara seIslam yang dicaci-maki dan dikafirkan di negara sendiri. Kebencian mereka sebenarnya ditujukan kepada akhbar Berita Harian - dan bukan semata-mata atas simpati kepada rakyat Jepun. Tidak pula kita mendengar golongan yang "melaknat" Zoy di laman-laman sosial kerana kartun Ultramannya itu - turut sama "melaknat" ratusan kartun Zunar yang tidak henti-henti memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Tun Mahathir dan para pemimpin UMNO yang lain dengan lukisan-lukisan yang penuh penghinaan dan keaiban. Sebaliknya Zunar pula diangkat sebagai hero, walaupun sangat jelas hasil lukisannya selama ini, tidak hanya menghina, bahkan memalukan pemimpin-pemimpin negara.

Masyarakat Islam di Malaysia sangat suka menunjukkan simpati kepada orang lain - tetapi jauh sekali menyayangi saudara seagama, kita juga gemar berbaik dan bertolak ansur dengan orang kafir - tetapi pada masa, kita juga sanggup mengkafirkan saudara seIslam. Inilah otak kartun Ultraman yang masih melekat dalam sebahagian besar generasi muda masa kini! (baca di sini).

The Unspinners

Posted: 14 Mar 2011 12:06 AM PDT

The Unspinners


Sana sini demo tuntut DNA

Posted: 13 Mar 2011 09:35 PM PDT

Sejarah Ciputdin Polishit Baru dengan Ciput

Posted: 13 Mar 2011 05:24 PM PDT

Lalu lintas hon setuju demo tuntut DNA di Kedah

Posted: 13 Mar 2011 03:00 AM PDT

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 13 Mar 2011 09:31 PM PDT

GERAKAN ANTI PKR


CHUA SOI LEK DAN AL KITAB : HALO MR PORNO ?!

Posted: 13 Mar 2011 09:00 PM PDT

DNA : KENYATAAN MEDIA GAPS.

Posted: 13 Mar 2011 07:02 PM PDT

PERJUANGAN PAS MENEGAKKAN TOTEY !

Posted: 13 Mar 2011 05:00 PM PDT

BIBLE AL KITAB : AKU PERTAHAN KDN !

Posted: 13 Mar 2011 06:00 AM PDT

ADAKAH KALID SAMAD PELANCAP TEGAR ?

Posted: 13 Mar 2011 12:00 AM PST

CINTA KRISTAL SAIFUDIN ABDULLAH DAN RAJA JING-GAY !

Posted: 12 Mar 2011 10:37 PM PST

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 13 Mar 2011 09:18 PM PDT

ANGIN PERUBAHAN


Pegawai Khas Wakil Rakyat PAS Ditangkap Khalwat

Posted: 13 Mar 2011 08:45 AM PDT

Sinar Harian 13 Mac 2011, melaporkan seorang pegawai wakil rakyat dalam Parlimen Marang ditangkap khalwat sekitar jam 1.30 pagi di Kg. Alur Tuman, Pulau Kerengga, Marang. Lelaki berusia 52 tahun itu bersama pasangannya seorang warga Indonesia berusia 34 tahun ditemui dalam keadaan mencurigakan oleh polis di tempat berkenaan.

Laporan tangkapan khalwat tersebut disahkan oleh Pesuruhaya Hal Ehwal Agama Terengganu, Datuk Shaikh Harun Shaikh Ismail. Kedua-dua pesalah dibebaskan dengan jaminan polis sebelum dibicarakan. Dipercayai pegawai khas tersebut berkhidmat dengan ADUN Bukit Payung (PAS) iaitu Mohd Nor Hamzah, yang juga merupakan Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu.

Mohd Nor Hamzah (ADUN PAS Bukit Payung)

Apakah selepas ini, pegawai khas terbabit ingin menyatakan bahawa berita ini adalah satu konspirasi untuk menjatuhkan PAS di Marang? Apakah ADUN Bukit Payung mahukan DNA untuk membuktikan bahawa pegawai khas terbabit sama dengan "lelaki Y" yang bersama dengan warga Indonesia terbabit? Tunggu dan lihat apakah sikap PAS terhadap isu ini. Ianya berlaku dalam kawasan parlimen Marang yang diwakili oleh Presiden PAS sendiri. Apakah PAS juga akan bersikap sama dengan Anwar Ibrahim yang berputar belit untuk melepaskan kes liwatnya? ADUN Bukit Payung perlu mendedahkan cerita yang sebenar, pegawai khas terbabit perlu dipecat (ini gambarnya).

Neutral Daily

Posted: 13 Mar 2011 09:11 PM PDT

Neutral Daily


Bob Lokman : Bersediakah Berpolitik?

Posted: 13 Mar 2011 07:00 PM PDT



oleh Editor..

Ramai rakan menyuruh saya menulis mengenai penghijrahan Bob Lokman. Parti PAS menjadi pilihan beliau setelah dikatakan lama membantu UMNO dan Barisan Nasional. Hal bantu UMNO ini telah dinyatakan sendiri oleh beliau dalam ceramah-ceramah PAS di Kerdau ala-ala isteri mengutuk bekas suami apabila diceraikan.

Bob Lokman seperti yang ramai tahu telah memberi alasan pendidikan anak-anak beliau yang tidak islamik untuk menyertai PAS.

Apa-apa pun saya kira menjadi hak-hak beliau untuk menyertai mana-mana parti pun. Tetapi pada pendapat saya untuk berjuang dalam gerakan Islam tidak semestinya menyertai parti politik.

Banyak lagi NGO yang neutral yang mampu membawa misi tanpa dikongkong oleh politik (tak kira mana parti pun) yang bercampur-baur halal dan haram serta berkawan dengan 'syaitan' seperti yang diucapkan menteri besar satu negeri pantai timur. Itu belum kira lagi dengan politik "Hanya aku betul,kau salah" dan "Sekejap boleh, sekejap tidak boleh".

Tapi sudah rezeki parti PAS dapat menarik Bob untuk menyertai mereka. Apatah lagi mungkin dengan sikap mudah mesra yang ditunjukkan oleh mereka membuatkan Bob senang tertambat.

Yang menariknya kita masih melihat lakonan Bob Lokman di siaran televisyen tempatan walaupun terang-terangan mengkritik kerajaan. Hal ini turut sama terjadi kepada beberapa artis di luar sana. Saya kira ini satu sikap yang baik kita rakyat Malaysia tunjukkan.

Selamat maju jaya diucapkan kepada Bob Lokman. Sekadar berpesan : kritiklah jika perkara itu kita tahu kebenarannya dan elakkan jika kita tidak tahu.

PenangWasabi

Posted: 13 Mar 2011 09:09 PM PDT

PenangWasabi


DAP dapat 'hadiah' keranda pula!

Posted: 13 Mar 2011 08:16 AM PDT

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan di hadapan keranda yang dihadiahkan kepada Ng Wei Aik semasa demonstrasi aman di pekarangan Komtar, Pulau Pinang, semalam.

Sempena tiga tahun pentadbirannya, kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini 'dihadiahkan' keranda oleh gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu.

Bagaimanapun, 'upacara' penyerahan keranda yang ditempah khusus untuk Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Ng Wei Aik di pekarangan Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), iaitu bangunan yang menempatkan pejabat kerajaan negeri sedikit kecoh apabila dihalang oleh polis.

Keranda tersebut telah dirampas oleh polis ketika kumpulan berkenaan yang diketuai Naib Pengerusi Dewan Perniagaan Komtar (KMA), Mohamed Ghani Abd. Jiman cuba menurunkannya di pintu masuk utama Komtar pada kira-kira pukul 9 pagi.

Berikutan tindakan polis itu, Mohamed Ghani kemudiannya menempah sebuah lagi keranda dengan harga hampir RM2,000 dan menukar lokasi 'majlis' ke Komtar Walk, iaitu pintu masuk yang lain kira-kira pukul 3 petang.

Pada badan lori yang membawa keranda itu turut tertera kain rentang tertulis perkataan-perkataan yang mengecam sikap Wei Aik yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar seperti 'diktator', 'berlagak besar', 'suka balas dendam', 'angkuh' dan 'sombong'.

Kumpulan tersebut cuba membawa turun keranda itu untuk diarak mengelilingi Komtar tetapi diberi amaran oleh polis supaya tidak meneruskan tindakan mereka.

Sebagai mematuhi arahan polis itu, Mohamed Ghani kemudiannya memandu sendiri lori yang membawa keranda berkenaan menuju ke rumah Wei Aik yang terletak di Air Itam.

Kesemua mereka sebelum itu menyertai Perhimpunan Aman Bangkit bertemakan Bangkit Melayu Membela Islam di Komtar Walk yang dihadiri kira-kira 200 ahli daripada beberapa NGO Melayu.

NGO-NGO tersebut adalah Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia, Persatuan Melayu Tanjung, Persatuan Silat Gegaran Petani Pulau Pinang dan Pertubuhan Seni Silat Pesaka Gayung Malaysia.

Turut serta Persatuan Anak Jati Melayu Islam Negeri Pulau Pinang (Pajim), Persatuan Kebajikan Insan Mulia, Persatuan Nelayan Jelutong dan Gelugor, Majlis Belia Daerah Barat Daya, Pertubuhan Belia 4B Malaysia Negeri Pulau Pinang dan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung.

Pada perhimpunan berkenaan, Pengerusi Majlis Gabungan NGO-NGO Melayu Islam, Anwar Khan Ali Azqar Khan membacakan memorandum kepada Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas setebal lapan muka surat.

Kandungan memorandum itu antara lain menyatakan kekhuatiran rakyat khususnya orang Melayu terhadap tindakan-tindakan Ketua Menteri, Lim Guan Eng sepanjang tiga tahun mentadbir negeri.

Antaranya menghapuskan Dasar Ekonomi Baru, merampas tanah rakyat untuk mendirikan universiti, merobohkan gerai-gerai peniaga kecil, menubuhkan portfolio bukan Islam, membatalkan perarakan Maulidur Rasul dan menjadikan Pulau Pinang sebagai hab hiburan.

Menurut Anwar Khan Ali, sepanjang tiga tahun lalu, kerajaan negeri sebenarnya dikuasai oleh DAP dan berjaya menggunakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas untuk mentadbir.

"Terlalu banyak yang telah mereka laksanakan sehingga mengguris perasaan orang Melayu dan agama Islam.

"Justeru, memorandum ini dihantar untuk diperhatikan dan dipanjangkan masalah serta tuntutan umat Islam Pulau Pinang ke dalam mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu," katanya di sini hari ini.

Memorandum berkenaan kemudiannya dihantar ke kediaman rasmi Yang Dipertua Negeri di Jalan Utama di sini kira-kira pukul 5 petang.

Penang Wasabi..

PISAU.NET

Posted: 13 Mar 2011 09:04 PM PDT

PISAU.NET


Adun Pengsan ,Pegawai Tangkap Basah

Posted: 13 Mar 2011 05:54 PM PDT






YB USTAZ MOHD NOR HAMZAH (DUN BUKIT PAYONG) diberitakan pengsan beberapa kali kerana mendapat berita pegawai khasnya telah mencapai inzal terlarang bersama muslimat Indon .


Pasangan ini ditangkap dalam keadaan zip seluar terbuka dan basah dalam kereta di dalam kawasan Surau Kg. Alur Tuman, Pulau Kerengga, Marang.Proton Saga WBS 6829 diperiksa oleh pihak polis di tempat yang sunyi apabila melihat kelibat didalam kereta yang mencurigakan.


Atas sifat khawarij yang menghalalkan cara,pasangan ini di kawtim oleh orang pejabat agama agar dibuat perbicaraan secara tertutup.


Layanan istimewa oleh pejabat agama rata ratanya dari kalangan khawarij juga dibuat semata mata mahu menutup malu dan kerja maksiat khawarij PAS dari pengetahuan umum.


Kerja khawarij PAS memang sejak dulu suka tutuh bini orang,rembat anak dara orang,buntingkan anak dara orang ,sampai ada yang bini sendiri mai bulan pun depa balun macam pesuruhjaya khawarij PAS Perlis tu.


Pisau kata "Hidup selamat dunia akhirat tanpa PAS"

Ahli Majlis MPPP PKR Kantoi Menipu

Posted: 13 Mar 2011 05:50 AM PDT

Pemimpin PKR tipu kelayakan akademik?

BUKIT MERTAJAM 12 Mac - Seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri yang juga Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) kini sedang disiasat parti itu kerana didakwa menipu mengenai kelayakan akademiknya di laman web sosial Facebook.

Pemimpin tersebut dikatakan menulis dalam akaun Facebook bahawa dia merupakan pemegang ijazah sarjana muda dengan kepujian dari salah sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tempatan walaupun tidak memilikinya.

Difahamkan, perkara itu terbongkar selepas didedahkan di laman Facebook termasuk di akaun milik beberapa pemimpin PKR negeri baru-baru ini.

Timbalan Ketua Menteri I yang juga Pengerusi Perhubungan PKR negeri, Mansor Othman yang ditemui pemberita hari ini mengesahkan bahawa siasatan tersebut dilakukan selepas pihaknya dimaklumkan mengenai pendedahan itu Rabu lalu.-Utusan



Seorang ahli MPPP yang juga ahli parti PKR yang bernama Cik Ramlah Asiahoo didakwa menipu kelayakan akademik beliau?


Menarik juga ,menurut sumber,Pendedahan ini dilakukan oleh salah seorang ahli PKR yang tidak berpuas hati kerana beliau tidak dilantik menjadi ahli majlis MPPP. Kita lihat siapa yang akan naik selepas ini.

Sebenarnya TKM1 Lee Man Chor(Mansor) telah mengetahui isu ini sejak terdapat bantahan secara dalaman oleh ahli PKR sendiri,tetapi beliau mendiamkan diri.

Yang tipu ijazah satu hal,yang dah tau orang tipu tapi dia tipu kata tak tau pun satu hal. Biasalah tu haprak PKR semua macam tu.

Pisau kata ' kaum puak depa jugak pejatuh sama sendiri"

Nikmat Syurga PAS Hingga Zip Seluar Terbuka Dan Basah

Posted: 12 Mar 2011 11:47 PM PST

Walaupun sudah dijanjikan syurga oleh Nik Aziz, atas sifat sebagai ahli khawarij yang sudah dijanjikan syurga maka ahli ahli PAS bebas melakukan apa saja.

Dalam suasana yang hening ,tengah malam adalah waktu yang sesuai untuk bersolat hajat atau pun istikarah,jam 1.30 pagi Md Din Jusoh memilih waktu sebegitu untuk mencapai nikmat syurga tanah tiga segi milik wanita Indonesia.



2 hari lepas Md Din Jusoh Pegawai Khas Adun PAS Bukit Payong Terengganu, telah sampai ke makam nikmat hasil daripada asmaradana terlarang bersama pasangannya Udek Kurniasa Ujak berumur 34 tahun dari Bogor Indonesia.

Surau bukan saja dijadikan tempat perselingkohan politik gampangan khawarij PAS tetapi turut dijadikan tempat pemuas nafsu bersama pasangan mereka.Md Din Jusoh di tangkap dalam keadaan bercumbuan , berbaring dan totey yang basah dalam kereta di kawasan Surau Kg. Alur Tuman, Pulau Kerengga, Marang.


Berzina adalah salah satu aktiviti semasa waktu lapang kaum puak khawarij.Ubat kuat,ubat mandi adik,ubat tahan lama begitu laris di jual di Harakah portal lidah bercabang khawarij.Jika yang rajin ke ceramah ceramah khawarij PAS akan melihat deretan gerai gerai ubat kuat yang dijual khas untuk kaum puak khawarij.



Pisau kata " benda sedap,depa bukan kira halal haram,balun dulu nanti nik aziz ampun"

Penang:Demo DNA Anugerah Tuhan

Posted: 12 Mar 2011 10:55 PM PST




Hari ini sekitar Pulau Pinang Demo mendesak Anwar Ibrahim agar menyerahkan DNA dan turut mendesak agar pihak makhamah mengarahkan Anwar menyerahkan DNA untuk dibuktikan bahawa beliau tidak bersalah.


Demo yang diadakan di hadapan masjid Jamek Jelutong dihadiri lebih kurang 30 orang ahli ahli NGO diantaranya bekas Ketua Wanita PKR dan Calon Bebas PRK Penanti, Aminah Abdullah.
Beliau adalah presiden pertubuhan kebajikan insan mulia .


Turut serta adalah Mohd Ghani Abdul Jiman salah seorang aktivis yang lantang mengkritik pentadbiran Lim Guan Eng yang mewakili pertubuhan suara anak anak melayu Pulau Pinang dan Pengerusi GPMS Pulau Pinang Nurul Huda


Demo turut diadakah di hadapan Masjid Jamek Seberang Jaya dihadiri lebih kurang 30 org majoriti pemuda di ketuai Sanusi Aahmad dari 'rakyat prihatin '

Sanusi Ahmad mengaku penyokong Anwar & merayu Anwar beri DNA utk buktikan beliau tidak bersalah.


Demo di hadapan Pasaraya JMS bersebelahan laluan ke Tol Jawi , Nibong Tebal SPS dihadiri 30 org penduduk Jawi , Nibong Tebal & Sg Bakap diketuai mohd Norhiesam Ismail ,Beliau adalah Ketua Biro Penerangan belia 4B SPS.


Demo di serata negeri membuktikan rakyat ingin tahu keputusan DNA dalam kes liwatnya.Mereka turut mendesak Pakatan khususnya Pas mengeluarkan fatwa monyokong Anwar tak terlibat dlm kes liwat.


Ramai yang mahukan keadilan untuk Anwar ,tetapi beliau sendiri mengelak agar dirinya dibuktikan tidak bersalah.


Pisau kata " kemut sangat dengan DNA anugerah tuhan"

r b f

Posted: 13 Mar 2011 07:55 PM PDT

r b f


Pemimpin PKR P.Pinang Tipu Kelayakan Akademik

Posted: 12 Mar 2011 11:17 PM PST

Daripada kepalanya, kepada pegawai-pegawainya hinggalah kepada pemimpin-pemimpin bawahannya semuanya pemimpin-pemimpin kerajaan yang memerintah Pulau Pinang kaki tipu.

Kata pepatah , ikan kalau kepalanya busuk maka ianya akan busuk sampai ke ekor.

Ketua Menteri kaki tipu , maka habislah orang-orang dibawahnya pun kaki tipu.

Baca berita di bawah yang dipetik dari Utusan Online

Pemimpin PKR tipu kelayakan akademik

BUKIT MERTAJAM 12 Mac - Seorang pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri yang juga Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) kini sedang disiasat parti itu kerana didakwa menipu mengenai kelayakan akademiknya di laman web sosial Facebook.

Pemimpin tersebut dikatakan menulis dalam akaun Facebook bahawa dia merupakan pemegang ijazah sarjana muda dengan kepujian dari salah sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tempatan walaupun tidak memilikinya.

Difahamkan, perkara itu terbongkar selepas didedahkan di laman Facebook termasuk di akaun milik beberapa pemimpin PKR negeri baru-baru ini.

Timbalan Ketua Menteri I yang juga Pengerusi Perhubungan PKR negeri, Mansor Othman yang ditemui pemberita hari ini mengesahkan bahawa siasatan tersebut dilakukan selepas pihaknya dimaklumkan mengenai pendedahan itu Rabu lalu.

Mansor berkata, pihaknya akan menemui pemimpin tersebut dalam masa terdekat bagi mendapatkan penjelasan.

''Tapi saya belum berjumpa dengannya lagi," katanya ketika ditemui selepas perasmian Bengkel Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) untuk Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di sini, hari ini.

Mansor yang juga Naib Presiden PKR diminta mengulas pendedahan mengenai dakwaan tersebut yang tersebar di laman web termasuk di akaun Facebook miliknya baru-baru ini .

Carian di akaun Facebook milik Mansor mendapati, terdapat rakan dalam web sosial itu turut membuat dakwaan yang sama sambil menyifatkan ia sebagai perbuatan munafik.

Difahamkan, pemimpin berkenaan memegang jawatan kanan salah satu kepimpinan sayap PKR negeri selain menganggotai jawatankuasa PKR di peringkat pusat.

Selain mengisi salah satu daripada dua kuota PKR bagi keanggotaan ahli majlis MPPP, pemimpin tersebut juga dipilih mengetuai salah satu jawatankuasa pengurusan pihak berkuasa tempatan itu.
Siapakah orangnya itu ?

Klik di sini

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Posted: 13 Mar 2011 04:38 PM PDT

KEPAL NASI KEPAL BERAS


Posted: 12 Mar 2011 08:18 PM PST

bERANIKAN hATI

Posted: 13 Mar 2011 04:22 PM PDT

bERANIKAN hATI


BLOGGERS PRO KERAJAAN - MENINJAU MASA DEPAN

Posted: 12 Mar 2011 06:40 PM PST


  
BPN - Perintis Gabungan Bloggers Pro Kerajaan



1. Krisis diantara bloggers dengan UMB yang berlarutan beberapa hari ini mungkin dapat diselesaikan berikutan adanya usaha mencari penyelesaian. Dimaklumkan bahawa Tun Faisal sudah mempelawa bloggers untuk mengadakan pertemuan pada hari Isnin nanti. Bagaimanapun saya syorkan kepada Tun Faisal supaya membuat jemputan secara khusus selain jemputan terbukanya itu. Beberapa bloggers perlu hadir bagi menyelesaikan kekusutan itu antaranya Gomo dan The Flying Kick. Saya mengharpkan adanya kebaikan selepas pertemuan itu kelak supaya pihak pembangkang tidak akan mengambil kesempatan dan peluang dari perselisihan faham antara kita.

2. Krisis diantara bloggers dengan Timb. Menteri Pengajian Tinggi, Dato; Saifuddin Abdullah masih diawang-awangan dan tiada penyelesaian. Dato' Saifuddin menganjurkan pertemuan dengan bloggers namun jemputan tidak dibuat secara khusus maka bloggers telah mengabaikannya. Jangan salahkan bloggers. Saya sebagai anak Pahang tentu sekali ingin hadir jika jemputan dibuat secara khusus.

3. Pada malam majlis perjumpaan dengan Dato' Saifuddin Abdullah kami adakan pertemuan sesama kami sendiri di Hotel de' Palma. (Baca Sini). Kami tidak bincang tentang mensabotaj pertemuan dengan seorang Timb. Menteri kerana kami tidak pernah berfikir demikian, tetapi yang kami bincangkan adalah untuk membentuk jawatankuasa penaja Persatuan Bloggers yang Pro kepada Kerajaan. Pada peringkat ini, saya merasakan bahawa kami sudah berjaya melakarkan sesuatu dan pertemuan susulan akan kami adalah dalam waktu terdekat ini. Sudah tentu 'hardcore' bloggers tidak akan dipinggirkan kelak.

Kami berharap dengan tertubuhnya persatuan itu kelak beberapa isu yang selama ini menghantui bloggers akan dapat diatasi, antaranya mengenai 'pass' media yang tidak pernah kami dapati sejak dulu walaupun sudah menyuarakannya sejak sekian lama. PRK Kerdau dan Merlimau menjadi kemuncak kepada rasa tidak puas hati mengenainya.

Kepada sahabat-sahabat blogger, perjalanan kita masih sangat jauh dan kita masih berada diperingkat permulaan, bagaimanapun saya pasti bahawa kita berada dilandasan yang betul dan kita telahpun memulakan langkah yang betul pada waktu yang juga tepat. Kita mensasarkan PRU13 sebagai perjuangan sebenar kita. Saya sendiri merasakan selepas PRU13 nanti akan bersara dari perjuangan ini dengan memberikan peluang kepada blogger generasi ke-2 untuk mengisi segala kekosongan yang ada.


Rujukan Blog:
PapaGomo



Tiada ulasan:

Pengikut