Selasa, 1 Mac 2011

Barisan Nasional

Barisan Nasional


Dd i n b u n g a

Posted: 01 Mar 2011 07:05 AM PST

Dd i n b u n g a


ANWAR PENGEMIS KENA KENCING DI UK RAYA PARLIMEN TAMBUN

Posted: 28 Feb 2011 08:14 PM PST


SOI PUNYA ORANG TAMBUN, 15 SEN SEDEKAH KAT AKU

PADA 28.2.2011 HARI ISNIN PENULIS SEMPAT KE SATU TAMAN PERUMAHAN DI UK RAYA DALAM DUN ULU KINTA PARLIMEN TAMBUN BAGI MENDAPAT BAHAN APABILA MENDAPAT MAKLUMAT HEBOH BAHAWA KETUA UMUM PKR YANG DIKATAKAN SANGAT HEBAT ANWAR IBRA AKAN HADIR DISATU MAJLIS CERAMAH DAN PENYERAHAN BORANG PKR OLEH 240 ORANG KAUM INDIA YANG DIKETUAI OLEH MANUSIA BERNAMA SEGAR YANG SEMEMANGNYA AHLI PKR DI PARLIMEN TAMBUN KONONNYA BARU NAK MASUK PKR, BORANG AKAN DISERAH KEPADA ANWAR PADA MAJLIS TERSEBUT DENGAN 240 ORANG DIJANGKA BERBARIS BERAMAI - RAMAI MENYERAH BORANG TERSEBUT.

KALAU TEMAN PUN MARAH DAN MALU YEOP!!!, INI KAN PULAK ANWAR YANG MEMANGNYA KEPALA PANAS BARAN, SETIBA ANWAR DIKAWASAN TERSEBUT AMAT MENGEJUTKAN HINGGA ANWAR HANYA MAMPU BERHENTI SEKEJAP SAJA, APA TAK NYA YANG MENUNGGU ANWAR PUNYA LE RAMAINYA HINGGA ANWAR NYARIS TAK KENA SAKIT JANTUNG, YANG MENYAMBUT UNTUK MENDENGAR CERAMAH ANWAR SERAMAI 30,000 (EHH!!! EHH!!! SORRY TYPING ERROR) 30 ORANG SAJA YEOP!!! BORANG PKR YANG DI SERAHKAN 15 ORANG DENGAN 15 BORANG, AMBIL BORANG TERUS MASUK KERETA CABUT YEOP!!!! SI ANWAR.

ANWAR PENGEMIS POLITIK YEOP!!! SUSAH PAYAH DATANG TERHEGEH - HEGEH DENGAN KURUS KERING BAWA BATANG (BATANG TONGKAT YEOP!!!) MENGEMIS DI DUN ULU KINTA HANYA DAPAT SEDEKAH 15 SEN JE YEOP!!!, DALAM HATI ANWAR PUNYA LE MERAMPUIH DENGAN ORANG TAMBUN YANG KEDEKUT SEDEKAH KAT DIA 15 SEN JE MALAH DIKENCING DIK AHLI SENDIRI.

TEMAN NAK NASIHAT LE PADA ANWAR PENGEMIS POLITIK NI, LEBIH BAIK TUMPU PERGI MAHKAMAH, HARI NI NAK TERKELUAR DAH AIR MANI SIAPA DALAM JUBUR SAIFUL????, LEBIH BAIK DARI SEKARANG TUKAR JE KETUA PEGUAM BELA, SI KARPAL TU SEBAB DIA HANYA NAK MENJATUHKAN AWAK SUPAYA PKR MELUKUT DITEPI PUNGKOK DAPIG, SEBAB DIA TAHU AWAK MEMANG KAKI ALJUBURI SEJAK DULU LAGI.

DI PARLIMEN TAMBUN SEMUA RAKYAT KENAL WAKIL - WAKIL RAKYAT NYA SEPERTI YB DATO SERI AHMAD HUSNI HANADZLAH, MENTERI KEWANGAN 11 SEORANG YANG TAK TAHU ERTI PENAT DAN CUKUP KOMITED DENGAN RAKYAT BERBILANG KAUM, WAKIL RAKYAT ULU KINTA YB DATO RUSNAH KASSIM, ANAK TEMPATAN TINGGAL DI KG TERSUSUN BATU 6 ULU KINTA YANG SEMUA ORANG TAHU SENTIASA BERSAMA RAKYAT, DI DUN MANJOI, YB DATO NADZRI ISMAIL YANG SUDAH 4 TERM JADI WAKIL RAKYAT YANG SENTIASA MEMBANTU RAKYAT. JADI BAGI TEMAN LEBIH BAIK USAH DIGANGGU KAWASAN PARLIMEN TAMBUN YANG TERBUKTI KEHADIRAN PEMBANGKANG TIDAK DIALU - ALUKAN DAN HARUS DIINGAT PARLIMEN TAMBUN ADALAH SATU BAHAGIAN DALAM NEGERI PERAK DAN DAERAH KINTA DIKENALI SEBAGAI KUBU KUAT BARISAN NASIONAL, INI TERBUKTI DENGAN PERISTIWA KEHADIRAN ANWAR PENGEMIS.

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو

Posted: 01 Mar 2011 07:03 AM PST

prince of darkness-safirulamar عمار ميلانو


Apabila Dia Sama Dia Bergaduh!! Huh!

Posted: 28 Feb 2011 10:35 AM PST

Kadang-kadang aku tak faham kenapa perlu ada sikap suka bermusuhan sesama muslim, ini tak digalakkan didalam Islam, khususnya didalam perjuangan parti? Kenapa ada sikap prejudis sesama ahli parti? Macamana nak KUAT kalau asyik bergaduh. Hawau Betul! Cuba dengar lagu Stratovarious yang bertajuk UNITED, tengok lirik dia "United we stand – divided we fall", orang putih pun bersatu kenapa tidak kita sesama muslim yang mempunyai misi perjuangan yang sama?

Penyakit prejudis dan membenci antara satu sama lain, memang merupakan Barah dalam parti keramat, Parti Tunggal Melayu-UMNO, Walau siapapun calon yang diketengahkan, BERSATU lah kita demi Masa Depan Parti! Ikhlas dalam perjuangan! Telah lama wujud puak-puak dalam parti!!! Pemimpin yang mereka sanjung, bila tidak mendapat tempat dalam sesuatu Jawatan , mula provokasi! prejudis! buat musuh! padahal di bawah satu bumbung ni!

"Janganlah kamu putus hubungan belakang membelakangi, benci-membenci, hasut menghasut-hendaknya kamu menjadi hamba Allah S.W.T yang bersaudara satu sama lain (yang muslim) dan tidaklah halal bagi (setiap) muslim mendiamkan saudaranya lebih dari tiga hari" (HR. Bukhori & Muslim).

Macamana UMNO nak kukuh kalau ada parasit yang hanya 'mementingkan diri sendiri' di dalamnya! Ibarat Paku Pakis menumpang di Pohon Rambutan, Buah Rambutan tak tumbuh, Batangnya pula reput dimamah usia! habuk takde! He He He, bersatulah kita dalam menumbangkan PAKATAN REBAN(PR) yang tolol lagi Bahlul!

Ohpolitik!™

Posted: 01 Mar 2011 03:41 AM PST

Ohpolitik!™


Tolong!! Mala KFC Serang Merlimau!!

Posted: 28 Feb 2011 06:26 PM PST

Masih ingatkah lagi dengan Normala Sudirman atau lebih dikenali sebagai Cikgu Mala? Calon PAS yang tewas di dalam DUN Tenang dua bulan lalu. Setelah meletakkan jawatan sebagai Guru, Cikgu Mala kini bergiat aktif sebagai penceramah bebas, di pentas-pentas PAS. Terbaru, Cikgu Mala telah menyampaikan ceramahnya di Merlimau, Melaka, semalam.






Mungkin melalui ceramah-ceramahnya Cikgu Mala boleh berkongsi pengalaman bagaimana beliau ditewaskan oleh calon BN, YB Mohd Azhar Ibrahim. Kita tidak kisah sangat kalau tiap-tiap malam Cikgu Mala hendak berceramah kerana kini beliau tidak lagi berkhidmat sebagai kakitangan Kerajaan. Yang menjadi persoalannya, bagaimana pula dengan suaminya, Cikgu Maarof Abdul Mutalib, yang sentiasa menemaninya di setiap ceramah? Cikgu Maarof pernah ada rekod menipu cuti sakit selama 21 hari semasa PRK DUN tenang tempoh hari. 

Mungkin Kementerian Pendidikan boleh memantau Cikgu Maarof tentang bagaimana seorang Kakitangan Kerajaan boleh berada di pentas pembangkang untuk menghina, memfitnah dan mengutuk Kerajaan yang memberikan beliau dan keluarga sumber pendapatan. Pantau juga adakah Cikgu Maarof mengambil cuti sakit setiap kali menemani isterinya ke luar daerah memberi ceramah. Pepatah English mengatakan, "enough is enough". Kerajaan kena bertegas dengan kakitangannya yang menyokong Pembangkang dan mencaci hina Kerajaan tempat mereka memperolehi sumber pendapatan.

Kerdau : SAH!! DAPig dan PAS memang tak sebulu!!

Posted: 28 Feb 2011 06:22 PM PST

sumber Info Corner : Pengerusi DAP Pahang Boikot PRK Kerdau..? Sudah Terbang Bercuti Ke Chiengmai Untuk 2 Minggu...!!!

Menurut berita yang disampaikan ke pengetahuan kami, Pengerusi DAP Pahang yang juga wakil rakyat, ADUN Triang Yb Leong Ngah Ngah sudah yakin bahawa calon RECYCLE dari PAS untuk bertanding PRK DUN Kerdau merupakan liability kepada DAP...!!

Untuk tidak membuang masa dan wang ringgit, mungkin itulah sebabnya Leong Ngah Ngah memilih untuk tidak berada dalam kawasan ini dan negeri Pahang sewaktu sedang berlangsungnya kempen PRK DUN Kerdau.

Destinasi luar negara yang menjadi pilihan Leong Ngah Ngah pula menimbulkan persepsi yang tidak elok.., Cheingmai adalah kota untuk bersuka ria..!! Mens Heaven..!!! Tambahan pula, tempoh lawatan selama 2 minggu agak lama....
Kesian sungguh PAS..!! Pada hari penamaan calon, ramai ahli ahli PAS jadi pencacai tukang basuh berak Lim Kit Siang apabila sanggup menjunjung bendera DAP.., tetapi hakikatnya sekarang ini, pimpinan DAP di Pahang sendiri tak mahu buang masa membantu calon RECYLCLE PAS Hasanuddin untuk berkempen..!!

The Antics of Husin Lempoyang

Posted: 01 Mar 2011 03:37 AM PST

The Antics of Husin Lempoyang


Hot air

Posted: 28 Feb 2011 05:33 PM PST


A woman in a hot air balloon realised she was lost.

She reduced altitude and spotted a man below. She descended a bit more and shouted: "Excuse me, can you help me? I promised a friend I would meet him an hour ago but I don't know where I am."

The man below replied, "You're in a hot air balloon hovering approximately 30 feet above the ground. You're between 40 and 41 degrees north latitude and between 59 and 60 degrees west longitude."

"You must be an Engineer," said the balloonist.

"I am," replied the man, "How did you know?"

"Well," answered the balloonist, "Everything you have told me is probably technically correct, but I've no idea what to make of your information and the fact is, I'm still lost. Frankly, you've not been much help at all. If anything, you've delayed my trip by your talk."

The man below responded, "You must be in Management."

"I am," replied the balloonist, "But how did you know?"

"Well," said the man, "You don't know where you are or where you're going. You have risen to where you are, due to a large quantity of hot air. You made a promise, which you've no idea how to keep, and you expect people beneath you to solve your problems. The fact is you are in exactly the same position you were in before we met, but now, somehow, it's my bloody fault."

AL-Kesah AloQStaQ

Posted: 01 Mar 2011 03:14 AM PST

AL-Kesah AloQStaQ


Lelaki 'Y' membawa KARIPAP masuk lif Kondo ...

Posted: 28 Feb 2011 07:46 PM PST

Seorang lelaki yang dikenalpasti sebagai lelaki 'Y' telah divideokan melalui litar CCTV sebuah lif di Kondominium Desa Damansara dengan membawa bersamanya sebuah beg kertas (paper bag).

Dipercayai di dalam beg kertas tersebut mengandungi beberapa barang kegunaan peribadi seperti Tuala Good Morning, KY Jelly dan satu tupperware Karipap panas.

Kepada sesiapa (khasnya lelaki cute) yang mengenali lelaki 'Y' tersebut diminta menjauhkan diri supaya tidak tersampuk penyakit umat Nabi Luth, sebab hobi lelaki 'Y' tersebut adalah menyuntut jubur lelaki yang berperwatakan cute dan macam anak haruan ...


NGAPPPPPP ! Can I Fu*k You Today ? (Sambil makan karipap!) ....

NOTE : Aku akui , aku tak sempat nak perah otak untuk pikiaq dan menulis artikel, cuma hari ni aku amat tertarik dengan gambar lelaki 'Y' ini, lantas aku pun menulis seperti di atas , jangan mareee yer ... hehehe ...




AloQStaQ
1 March 2011

RIDHUAN TEE

Posted: 01 Mar 2011 03:12 AM PST

RIDHUAN TEE


Cuba fahami aspirasi pelajar

Posted: 28 Feb 2011 03:05 PM PST

Selaku bekas pemimpin pelajar, saya ucapkan syabas dan tahniah kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Saifuddin Abdullah, kerana benar-benar memahami aspirasi para pelajar di institusi pengajian tinggi. Saya yakin semua ini berlaku kerana, Saifuddin yang saya kenal rapat, adalah juga bekas pemimpin pelajar yang aktif suatu ketika dahulu. Maka, tidak hairan jika Perdana Menteri memberikan kepercayaan kepada beliau, bersama ketuanya untuk menjaga institusi akademik yang begitu bermakna kepada agama, bangsa dan negara ini. Jarang-jarang saya berjumpa pemimpin seperti ini yang begitu memahami aspirasi pelajar. Dihormati kawan dan lawan.

Kenyataan yang paling menyentuh hati saya apabila Saifudin mengatakan "Jangan nanti orang anggap kita seperti Burma yang tidak mengiktiraf Aung San Suu Kyi, jangan orang anggap kita seperti Palestin yang tidak mengiktiraf kemenangan Hamas".

Saifuddin berpendapat universiti terbabit sepatutnya mengiktiraf kemenangan pelajar yang bertanding menerusi saluran sah iaitu pilihan raya kampus yang dipantau oleh bahagian Hal Ehwal Pelajar (HEP). Pada saya, nasihat Saifuddin amat wajar, supaya pentadbir universiti bertindak secara profesional, bukan kerana menjaga pangkat. Jika ada masalah, bawalah berbincang. Apalah sangat pilihan raya kampus jika dibandingkan dengan pilihan raya umum negara. Ibarat langit dengan bumi. Saya tidak nampak pemimpin pelajar begitu mudah dapat mempengaruhi minda pelajar apabila menguasai politik kampus. Majlis Perwakilan Pelajar sentiasa dipantau dari masa ke semasa, sama ada oleh pelajar itu sendiri mahupun pentadbir.

Perlu dingat, universiti tidak ada wujud tanpa pelajar. Pelajar adalah pelanggan utama. Hebat pelajar, hebatlah pentadbir dan ahli akademiknya. Saya dahulu juga adalah pemimpin pelajar yang aktif. Kewujudan kumpulan-kumpulan yang membawa aspirasi masing-masing adalah perkara biasa. Tetapi kita adalah manusia waras dan rasional. Allah kurniakan akal kepada kita untuk berfikir yang mana baik dan yang mana buruk. Begitu juga untuk memilih parti kerajaan atau parti pembangkang.

Saya minta pentadbir universiti, bacalah buku "Mahasiswa Menggugat" oleh Profesor Muhammad Abu Bakar. Cubalah selami dan fahami suara hati pelajar dan mereka yang pernah memimpin gerakan pelajar.

Pelajar adalah orang muda. Rasulullah amat serius apabila memperkatakan zaman muda. Maka kita diingatkan mempergunakan masa muda sebelum tua. Kepentingan ketika muda disebut dalam al-Quran yang bermaksud:

"kami ceritakan kepadamu (wahai Muhammad ) perihal mereka dengan benar. Sesungguhnya mereka itu adalah anak-anak muda yang beriman kepada Tuhan mereka dan Kami tambahkan mereka dengan hidayah. Dan Kami kuatkan hati mereka (dengan kesabaran dan keberanian) semasa mereka bangun dan menegaskan tauhid lalu berkata " Tuhan kami ialah Tuhan yang menciptakan dan mentadbir langit dan bumi. Kami sekali-kali tidak akan menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui yang jauh daripada kebenaran." (Al-Kahfi : 13-14)

Universiti adalah tempat anak-anak muda menambah ilmu, belajar erti kehidupan dan menguji kematangan berorganisasi. Bacalah bersama Pelan Strategik Pengajian Tinggi Negara (PSPTN). Berikanlah mereka kebebasan dalam ruang lingkup yang dibenarkan. Saya yakin latihan yang mereka dapati dan perolehi akan menjadikan mereka insan yang berguna bila keluar dari alam kampus nanti. Masyarakat di luar sana akan bertanya siapakah profesor yang membimbing anda!

Sama ada mereka akan memilih untuk menyertai kerajaan atau pembangkang. Itu adalah hak mereka dalam sebuah negara demokrasi. Kenapa kita terlalu takut dengan bayang-bayang sendiri. Yakinlah, jika kita di landasan yang benar, orang lain tidak akan lari daripada kita. Banyak kes yang kita telah lihat dengan mata kepala sendiri. Allah bersama-sama orang yang benar.

Jangan terlalu mengongkong pelajar. Semakin kita kongkong mereka, semakin mereka memberontak. Ibarat memerah santan menggunakan tangan. Santan akan memercik daripada celahan jari-jari jika terlalu kuat ditekan. Perkara ini mesti difahami. Manusia, jika terlalu ditekan mereka akan bertindak balas. Inilah yang berlaku di dunia Arab hari ini. Paling jelas di Mesir dan Libya. Jadikan ia sebagai pengajaran. Tidakkah Allah menyuruh kita berbuat demikian?

Kita tidak wajar 'mengUMNOkan' atau 'memPASkan' atau 'memPKRkan' atau 'menDAPkan' institusi akademik. Apabila institusi akademik dipolitikkan, maka tunggulah kehancurannya. Apa yang penting adalah meneruskan tradisi keilmuan, agar institusi pengajian tinggi dipandang tinggi di peringkat lokal dan internasional. Kita mahukan ahli akademik kita dipandang tinggi oleh kawan dan lawan, apatah lagi mereka yang bergelar profesor, melalui penyelidikan dan pembangunan (R&D) yang hebat.

Parti-parti yang berkepentingan pula janganlah pula mengambil kesempatan menangguh ketika air keruh. Mentang-mentang ada kemudahan dan kebebasan diberikan, maka kita gunakan peluang untuk menghasut, merosakkan dan meracun minda pelajar.

Tenaga akademik dan pentadbir yang diletakkan di bahagian HEP seharusnya mempunyai pengalaman dalam gerakan pelajar. Baharulah mereka faham aspirasi sebenar pelajar. Bergelumang dunia akademik belum cukup untuk menjadikan kita pemimpin hebat. Pengalaman mendewasakan kita. Apalah salahnya kita mengalah sedikit, berjumpa dengan pelajar tersebut dan berbincang. Tidak berlakulah insiden kecederaan yang menyedihkan.

Kadangkala kita sebagai pentadbir perlu menurunkan sedikit ego demi kepentingan awam atau orang ramai. Ketika menjadi pemimpin pelajar, saya berpegang kepada prinsip berani kerana benar, takut kerana salah. Terus terang, saya dahulu pun terlibat sama dalam menentang pentadbir universiti jika mereka bertindak di luar batasan kemanusiaan atau dipengaruhi oleh politik.

Apa yang ada pada saya hari ini adalah disebabkan oleh latihan yang saya terima dahulu daripada institusi pengajian tinggi. Terima kasih Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Putra Malaysia dan Universiti Islam Antarabangsa. Saya begitu banyak belajar menjadi seorang manusia daripada IPTA ini.

Apalah sangat yang hendak kita takutkan dengan pemimpin pelajar. Mereka juga manusia. Tidak semua pelajar akan bersetuju dengan mereka. Apatah lagi dipengaruhi. Mereka tetap tertakluk kepada undang-undang. Kita, di bahagian HEP sepatutnya membimbing, mendidik dan memimpin mereka. Tunjukkan yang mana betul, yang mana salah. Bukan menyalahkan mereka setiap kali menjelang pilihan raya kampus. Kawal selia mereka dengan berhemah. Saya yakin, mereka akan menghormati kita, tidak kira apa juga fahaman dan pemikirannya.

Manusia yang rasional akan menerima kebaikan dan menolak kejahatan. Jika kita di pihak yang benar, apakah kita yakin pelajar akan menentang kita? Jawapannya, tidak. Kebenaran akan berjaya menumbangkan kejahilan. Itulah sunnahtullah.

Kita bukan seperti Mesir dan negara Arab lain yang mengamalkan pemerintahan ditaktor. Kita adalah sebuah negara demokrasi. Demokrasi berteraskan kepada kebebasan yang terpimpin. Beri peluang orang muda bersuara. Kita dengar suara mereka. Kata-kata Sukarno masih terngiang-ngiang di telinga: " Beri aku sepuluh pemuda akan kugegarkan dunia".

Hari ini kita lihat rata-rata pelajar mempunyai pelbagai karakter. Ada watak anak muda yang baik soleh dan solehah. Tidak kurang watak unggul penuh dan sopan, watak antagonis penuh parut di muka, watak ulat buku, watak muka selamba apabila mendengar bayi dibuang merata-rata dan sebagainya. Ada juga yang asyik berhibur hingga leka, berlagak dengan kemewahan. Mati rasa, mati jiwa. Tidakkah kumpulan ini wajar dibimbing dan digerakkan menyertai gerakan pelajar secara sah? Siapa sangka tahap kreatif dan inovatif mereka boleh menggoncang dunia. Semuanya telah dibuktikan sebelum ini.

Cuba kita imbau kembali sejarah orang muda seperti Saidina Ali. Sanggup menggantikan Rasulullah saw di tempat tidurnya ketika peristiwa Hijrah. Hebatnya Asma' Abu Bakr meredah padang pasir menghantar bekalan ke Gua Tsur tempat Baginda bersembunyi. Begitu juga dengan keberanian Syuhaib Al Rumi dan Salman Al-Farisi. Lihatlah betapa anak-anak muda ini berani dengan penuh keimanan dan kekuatan akidah membantu pemimpin mereka, Rasulullah saw dalam gerakan dakwahnya.

Inilah bakal pemimpin muda yang sepatutnya kita jana. Sebagai pentadbir di unversiti kita hendaklah bertindak menolak fahaman sekular yang telah bertapak dalam minda segar mereka. Zaman muda bukanlah zaman serba boleh dan serba mungkin. Buat apa sahaja asalnya seronok.

Ingat! Jika kita mahu lihat dunia hari depan, lihatlah orang mudanya hari ini. Tenaga orang muda mesti digembelingkan, bukan dibiarkan berlalu sia-sia. Kepada para pelajar, ketika muda, rebutlah peluang kerana orang muda ada tenaga, ada kreativiti dan memahami rakan sebaya. Pelajar mampu memberi alternatif yang baik untuk mengatasi masalah sesama mereka. Inilah kekuatan dan kepentingan anak muda dalam arena politik kampus masa kini.

Watak pemuda yang berani mengislahkan diri. Melahirkan orang muda yang boleh melakukan tranformasi seperti yang disebut oleh Perdana Menteri. Bertindak di luar kotak kebiasaan. Bila keluar rumah, menjaga adab sopan. Bila berhibur tahu batasan, bila bersukan tidak berlebihan, bila bersosial tahu di mana had batas sempadan.

Ketika rakan sebaya sibuk dengan irama hip hop, pop dan rock, terkinja-kinja dengan tarian shuffle, pemimpin muda pelajar tampil memberi bimbingan. Inilah generasi harapan yang kita letakkan kepada pimpinan pelajar muda. Mengekalkan tradisi keilmuan, bukannya berpolitik murahan tidak tentu pasal. Keterlibatan golongan ini penting terutama dalam memenangi hati rakan sebaya dengannya.

Pemimpin-pemimpin pelajar perlu didedahkan dan diberikan kebebasan untuk mencari jalan keluar fenomena ini mengikut cita rasa muda mereka. Pengalaman saya ketika menjadi pemimpin pelajar, setidak-tidaknya latihan yang saya terima menjadikan saya seperti adanya hari ini. Saya tidaklah sehebat pemimpin negara, apatah lagi jika dibanding dengan Saifuddin, tetapi sekurang-kurangnya hadirnya kita boleh membawa sedikit makna, sebagai bekalan menemui Yang Maha Esa.

Gagasan 1Malaysia memerlukan sentuhan pimpinan orang muda. Jangan pandang rendah keupayaan mereka, kerana mereka bakal mewarisi perjuangan kita dan menggegarkan dunia.

bumiyang

Posted: 01 Mar 2011 03:04 AM PST

Suara Melayu Baru

Posted: 01 Mar 2011 01:42 AM PST

Suara Melayu Baru


Pemimpin PAS lebih berminat menambah cawangan 'masjid' di Sempadan Siam berbanding membina masjid baru di Kelantan...

Posted: 28 Feb 2011 06:20 PM PST

 Percayakah anda... PAS akan tetap menyalahkan kerajaan BN terutama UMNO kenapa mereka hanya mampu membina 2 buah masjid sepanjang 20 tahun memerintah Kelantan. Ini beerti PAS mengambil masa 10 tahun untuk membina 1 buah masjid.

Salah UMNO juga kenapa perkara ini boleh berlaku. Terlalu banyak masjid yang dibina oleh kerajaan pusat pimpinan UMNO BN menyebabkan PAS sudah tidak ada ruang dan tempat yang sesuai lagi untuk membina masjid di Kelantan. UMNO sepatutnya memberi keutamaan kepada PAS untuk membina masjid mereka sendiri. Mungkin sudah banyak niat untuk membina masjid yang terpaksa dibatalkan oleh Nik Aziz tatkala melihat UMNO terlebih dahulu membinanya.

KUALA KRAU 28 Feb. – Kerajaan Pas Kelantan hanya membina dua masjid sepanjang 20 tahun memerintah negeri itu, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Perdana Menteri, kebanyakan masjid yang ada di Kelantan ketika ini dibina oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) meskipun BN tidak memerintah negeri itu.

Kerana itu, kata beliau, rakyat tidak seharusnya melihat hanya Pas memperjuangkan agama disebabkan oleh slogan parti tersebut yang berbaur Islam seperti 'Membangun Bersama Islam' dan 'Negeri Serambi Mekah'.

Katanya, umat Islam juga tidak boleh mengukur keIslaman hanya menerusi penampilan seperti berjanggut, berserban dan berjubah kerana Islam yang diperjuangkan oleh BN lebih kepada dasar dan pengisiannya.

Sebenarnya, PAS terlalu gah dengan pelbagai slogan dan cogan kata yang mana kebanyakannya bercirikan Islam. Namun realiti dan dari segi pelaksanaannya, PAS nyata telah gagal merealisasikan setiap logan yang mereka laung-laungkan. PAS tak ubah seperti sapi yang hanya mendapat nama walaupun susu dihasilkan oleh lembu. PAS dengan angkuh mendakwa kononnya pembangunan termasuk pembinaan masjid di Kelantan terhasil dari kejayaan kepimpinan PAS.
Lebih memalukan lagi, PAS tanpa rasa segan silu dan rasa bersalah sering menyalahgunakan prasarana seperti masjid yang hakikatnya telah dibina oleh kerajaan pusat untuk kepentingan politik mereka. Masjid yang dibina oleh UMNO digunakan untuk menabur fitnah, memaki hamun, mengeluarkan fatwa songsang dan banyak lagi.

"Tentu sekali BN terutama UMNO juga mahukan Islam tetapi perlu dilihat Islam yang bagaimana.

"Kita tidak mahu Islam yang dikaitkan dengan kemiskinan apatah lagi papa kedana dan lemah sehingga tiada kekuatan dari sudut keilmuan," katanya ketika berucap pada majlis bertemu dengan penduduk Kampung Batu Sawar di Sekolah Kebangsaan Batu Sawar, Kuala Krau di sini hari ini.


Hadir sama Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan; dan calon BN bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad.

Najib menambah, oleh kerana kekuatan Islam di negara ini juga kerajaan BN dapat menguruskan dengan lancar penghantaran pulang pelajar-pelajar dari Mesir ketika berlakunya konflik politik di negara itu baru-baru ini.

Percayakah anda, kerajaan DAP di Pulau Pinang di bawah pimpinan Lim Guan Eng telah membina lebih banyak tokong dan rumah ibadat untuk agama mereka berbanding pembinaan masjid di Kelantan oleh PAS walaupun DAP baru 2 tahun mentadbir kerajaan negeri Pulau Pinang. PAS terlalu taksub menghentam orang Melayu walaupun realitinya mereka juga orang Melayu. Semua ini dilakukan semata-mata kerana mahu menunjukkan bahawa mereka bukan sebuah parti berciri perkauman. Walhal dalam masa yang sama, DAP dalam diam menjaga dengan baik kaum mereka.

Di Pulau Pinang, DAP terang-terangan membuktikan bahawa mereka mengamalkan politik berat sebelah. Orang Melayu yang beragama Islam telah dianak tirikan dan dinafikan hak. Orang Cina dijaga dengan baik. Walaupun mereka tidak pernah mengaku bahawa mereka mengamalkan politik perkauman namun dari segi cara pentadbiran jelas menunjukkan bahawa mereka hanya menjaga kebajikan kaum tertentu.

Operasi menyelamat itu, kata beliau, tidak mungkin dapat dilaksanakan dengan mudah sekiranya kerajaan BN lemah dan tiada hubungan yang baik dengan negara tersebut.

Najib sekali lagi mengingatkan bahawa dalam operasi menyelamat rakyat Malaysia itu, kerajaan tidak memilih bulu sama ada mereka ahli keluarga penyokong Pas atau BN sebaliknya dilakukan atas tanggungjawab sebagai sebuah kerajaan terhadap rakyatnya.

"Asalkan mereka warganegara Malaysia, kita selamatkan dan membawa mereka pulang. Tidak dapat undi pun tidak mengapa, dapat pahala pun sudah cukup," kata beliau. - UMNO Online

Mungkin ada sebab lain kenapa PAS hanya mampu membina 2 buah masjid di Kelantan sepanjang tempoh pentadbiran selama 20 tahun. Kebanyakan pemimpin PAS terlalu sibuk membina masjid di sempadan Thailand termasuk di Golok. Bezanya, kebanyakan mereka bukan membina masjid baru tetapi menambah cawangan 'masjid' yang sedia ada.

RAPERA ..

Posted: 01 Mar 2011 01:41 AM PST

RAPERA ..


Rethinking the myth of “consensus of the majority” - Part 2 : Politics and Democracy

Posted: 28 Feb 2011 05:36 AM PST

PAPA GOMO

Posted: 01 Mar 2011 01:38 AM PST

PAPA GOMO


PANAS - Bob Lokman vs Usop Mak Limah Berentap Di PRK Kerdau Dan Merlimau???

Posted: 28 Feb 2011 11:35 PM PST




Kecoh seminggu dua ni kerana Bob Lokman yang mula mula masuk PAS kerana nak cuci Dosa, Kemudiannya turun ke Merlimau menyokong dan membantu jentera PAS di sana dan semalam ke Kerdau pula berceramah. Fuh Hebat beb.....

Itu lah kelebihan dalam PAS, jika anda Seorang yang terkenal maka Masuk lah PAS kerana sebaik sahaja anda masuk maka banyak lah Faedah Faedah yang di perolehi.

Dalam isu Bob Lokman Gomo lihat lain dan tak bukan adalah matlamat PRU 13 ini. Kenapa Gomo cakap begitu? itu lah strategi Bob Lokman, kalau masuk UMNO nak jadi calon PRU 13 memang tak dapat. Maka masuk PAS sudah tentu PRU 13 Bob Lokman akan di calonkan sebagai calon PAS.

Hebat nya Bob Lokman, dalam masa 2 minggu sahaja sudah menjadi penceramah PAS, sah sah lah masuk bulan baru ni Orang PAS akan panggil Bob Lokman dengan gelaran Ustaz Bob. tak percaya? Nah tunggu dan lihat je lah....

Apa sekalipun kalau pilih antara Bob Lokman dan Usop maka Gomo tampa teragak agak akan PANGKAH Usop pelakon Movie Hantu Mak Limah Balik Rumah ni. Kalau anda pulak???

Usop kata " Kita Bakor Kita Bakor Bob Lokman...Ha ha ha


Psssttt... Senang betul nak jadi Ustaz ye bila masuk PAS ni.... hamPAS betul


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

LIWAT 18 SX - Upin & Ipin Jadi Mangsa Liwat Jentera PAS Di Merlimau

Posted: 28 Feb 2011 08:09 PM PST


Kesian Upin & Ipin

Lepas satu maka satu hal lagi timbul akibat Kebodohan PAS dalam berkempen pada PRK kali ini. Dan jika di lihat pada PRK kali ini kebanyakkan kebodohan PAS datangnya dari jentera nya di Merlimau Melaka. Kiranya di Kerdau ni bukan nya Jentera PAS pandai sangat cuma depa dah Mati Akal nak menentang Calon BN Syed Ibra. He he he

Tu gambar di atas menjadi Bukti bahawa PAS sudah ketandusan Idea dalam berparti sampaikan Watak Kartun Upin dan Ipin di jadikan mangsa Berahi mereka dalam berkempen. Emmm Kesian.....bebudak yang tengok cerita Upin dan Ipin ni mana boleh mengundi lagi. PAS bingai lah....


KLIK IMEJ

Apa pun laporan Polis dah di buat di atas Tindakan PAS yang berkempen dengan menggunakan Watak Icon Upin dan Ipin ini. Semoga Pihak Polis dapat mengambil tindakan di atas Salah laku PAS mengenai isu ini. Harap juga pemilik Upin dan Ipin Menyaman PAS kerana menggunakan Icon ini tampa kebenaran.

Buat Anak anak di Rumah dan Ibu Bapa di harapkan Bersabar dengan Kerja Kotor PAS yang Bingai lagi Bangang ini. Jangan di cemari Watak Upin dan Ipin dan ingatlah dalam berpolitik banyak lagi cara yang lebih elok di gunakan selain dari guna Gambar Kartun Idola Nusantara ini.

PAS BODOH!!!


Psssttt...Kesian juak PAS, Upin dan Ipin jadi mangsa Liwat mereka...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

DNA Identiti Lelaki Y Akan Di Dedahkan Hari Ini

Posted: 28 Feb 2011 05:03 PM PST



KUALA LUMPUR: Pendakwaan dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengemukakan beberapa eksibit yang mungkin mendedahkan identiti 'Lelaki Y' melalui profil DNA, yang air maninya ditemui dalam dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Peguam Cara Negara 11, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abidin, yang mengetuai

pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa pihaknya akan memanggil saksi baru memberi keterangan berhubung sampel terbabit esok.

Sumber Utusan Online

GOMO: DNA Identity lelaki Y siapa punya? He he he.... Pasti ramai yang tak sabar untuk mengetahui siapakah penyumbang DNA identity Y ini. Anwar Ibrahim??? Mana Tau ni??? Cer Cite...Cer Cite.... Hehehe

Apa apa pun Hari Ini segalanya akan Terjawap! DNA di jumpai dalam Dubur Saiful Bukhari, Atas Cadar, Atas Karpet, Berus Gigi, Tuala Good Morning, dan tak lupa Bulu Jembut!!!

Yang Hak Pasti Berdiri
Yang Bathil Pasti Jatuh

Psssttt....Aku takut Anwar Mintak Tangguh je Hari ni.,.....

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Al Fatehah - Perginya Seorang Lagi Pejuang Blogger Pahang

Posted: 28 Feb 2011 08:49 AM PST




Al Fatehah

Marilah kita sedekahkan surah Al-fatehah buat bekas ADUN Pulau Tawar Negeri Pahang, Dato Azizan Yaakob yang telah pulang ke rahmatullah sebentar tadi.

Allahyarham telah menghembuskan nafasnya terakhir setelah tidak sedarkan diri dan berada dalam keadaan koma semenjak pagi 26hb Februari iaitu hari Penamaan Calon PRK DUN Kerdau.

Keluarga Allahyarham telah memindahkan beliau dari Hospital Temerloh ke Hospital Kuala Lumpur setelah keadaannya semakin kritikal. Allahyarham Dato Azizan diserang stroke pada awal subuh Sabtu yang lepas.

Pernah menjadi Exco Pemuda UMNO Malaysia sewaktu kepimpinan Zahid Hamidi, Allahyarham juga aktif dalam dunia Bloggers. Kendalian blog Melayurayadaily.blogspot.com

Psssttt...Ajal dan maut di tangan Allah SWT.....AL Fatehah....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Raja Melayu & Tanah - PAS Cuba Ambil Alih Peranan PERKASA Pulak Doh

Posted: 28 Feb 2011 04:03 AM PST


SIAPA?


Noh ambik ni, Tok Guru Kirim Salam


Buko cermin Ambik Goni


Bapko takdo ore nok goni?


Cepat nok Perabis ni


Tokse ko??


Gomo sebenarnya agak kasihan dengan PAS yang semakin lama semakin Bingai serta Sembab otaknya ni. Kesian pada ahli mereka yang di perbodoh bodohkan sampaikan tak reti nak fikir secara waras akan tugas yang di berikan.

Semalam sewaktu Program Dato Seri Najib di Felda Jengka 23 selesai sahaja program anak anak muda dari Kelantan yang di upah oleh PAS ini duduk di tepi jalan mengedarkan risalah. Emmm Gomo pun tertarik lah nak tahu risalah apa yang di edarkan Bebudak Muda yang di perbodohkan Kepimpinan PAS ini maka Gomo pun pergi lah ke arah mereka....



Alangkah terkejutnya Gomo bila mendapati Risalah yang mereka edarkan itu adalah risalah SEBIJI sama dengan apa yang di perjuangkan oleh pertubuhan PERKASA. Risalah yang menjelaskan 7 Wasiat Raja Raja Melayu.

Ha ha ha.... Gomo masuk kereta tergelak gelak dengan sahabat Blogger Gelombang Rakyat, manakan tidak? Tak pernah PAS pertahankan raja raja Melayu sekarang ni depa auta pengundi di Kerdau mengenai Wasiat Raja Raja Melayu dalam soal Tanah.

Memang lah Bodoh depa ni, ada ka patut di edarkan risalah mengenai Tanah orang melayu di FELDA? Dah tentu lah masyarakat Felda tak terima kerana mereka para peneroka menerima Tanah berekar ekar dari Kerajaan BN bagi meningkatkan Ekonomi mereka. Takkan tu pun puak PAS tak tahu?

Sepatutnya Risalah 7 Wasiat Raja Raja Melayu di edarkan di kawasan Majority nya Pengundi DAP. Itu lah yang sepatutnya PAS buat, sedarkan kepada DAP apa itu tanah Melayu, Apa wasiat Raja Raja Melayu. Isy....tu pun Aku nak ajar ke?

Nampak jelas lah kepada kita semua PAS adalah parti yang semakin hari semakin Pupus akibat dari Kepimpinan mereka yang Dungu lagi Ungkal. Dulu kata tak perlukan undi Melayu namun sekarang menagih merayu kepada orang Melayu untuk mengundi mereka.

Dulu kata PAS tak pentingkan Raja Melayu tetapi hari ini mereka lah kononya pejuang Raja Melayu.

Di Perak Yang Bagi Tanah kat Cina Tu Bukan PAS ke?
Di Galas Ladang Rakyat Bagi Kat tauke Cina Singapore bukan PAS ke?

Ehhhh PAS? DAP tolak Ketuanan Melayu, hangpa pi Sokong Ketuanan Melayu tu pasal apa? Nak kena Halau ke dengan DAP???

Apa pun buat seluruh rakyat Malaysia ini lah hakikatnya yang sebenar parti PAS yang hanya menggunakan Islam sebagai Modal politik mereka. Semoga kita semua sedar siapa yang memperjuangkan Orang Orang Islam, Melayu malah bangsa bangsa lain juga sedar hakikat BN lah yang menjamin masa depan mereka.

Buat PAS.....Bubar je parti tu dan elok jadi NGO boleh le bernaung menjadi Sayap PERKASA jika benar nak memperjuangkan Melayu!!! Hidup PERKASA!!!


Psssttt....Kelakar gila, Masa menaip ni pun Gomo ketawa terbahak bahak....Ha ha ha


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Sahabat-Gunung

Posted: 01 Mar 2011 01:33 AM PST

Sahabat-Gunung


Kerajaan BN Zalim

Posted: 28 Feb 2011 11:43 PM PST

Datuk Hamzah Zainuddin berkata, Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi kata, puak-puak dari pakatan rakyat kata yang kerajaan BN zalim pada rakyat ....

Bengong ....... Ini kenyataan yang bengong yang keluar dari mulut pemimpin-pemimpin pembangkang terhadap kerajaan BN yang selama ini akan mendalami dan memahami masalah rakyat selama ini.

Kerajaan BN juga akan berusaha menyelesaikan masalah rakyat.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pengundi Faktor Penting Kemenangan BN di Kerdau- Syed Ibra

Posted: 28 Feb 2011 10:38 PM PST

Kerdau, 1 Mac- Calon Barisan Nasional (BN) Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau,Syed Ibrahim Syed Ahmad menyifatkan semua pengundi di DUN berkenaan merupakan penentu kepada kemenangan beliau pada 6 Mac ini.

Justeru katanya beliau akan menggunakan baki kempen yang tinggal lima hari sahaja lagi untuk bertemu mata dengan seramai mungkin pengundi berkenaan tanpa mengira kaum dan kawasan.

"Semua pengundi adalah penentu kemenangan BN dan bukan kaum tertentu sahaja. Tidak kira samada pengundi itu orang Melayu, Cina, India, orang asli sekalipun, bagi saya sama sahahaja.

Justeru saya akan bekerjas keras dalam tempoh kempen yang ada untuk bertemu dengan pengundi sama ada atas pagar atau luar pagar dan sebagainya untuk memastikan kemenangan BN nanti," katanya kepada UMNO-Online, selepas lawatan rumah ke rumah di Kampung Badok dan Kampung Teluk Sentang, di sini, hari ini.

Menyentuh mengenai kempen beliau yang masuk hari ketiga hari ini, beliau menyifatkan sokongan kepada BN semakin meningkat termasuk di kalangan pengundi atas pagar dan mereka yang tidak berparti.

"Sepanjang tiga hari berkempen, saya nampak momentum sokongan ada peningkatan termasuklah pengundi atas pagar yang memberi keyakinan kepada kita. Oleh itu pendekatan kempen untuk bertemu dengan pengundi akan diteruskan dari semasa ke semasa," katanya.

"Terserahlah kepada pengundi untuk membuat penilaian. Kita serahkan kepada pengundi untuk membuat penilaian," katanya.

Santai & Fikirkan ...... Fatwa Nik Ajis aka Wali hamPAS

Posted: 28 Feb 2011 09:41 PM PST


Fatwa Nik Ajis HARAM waktu dulu-dulu dan HALAL waktu-waktu gini .... Kenapa boleh jadi camtu... Hanya Nik Ajis je yang boleh jawab, kalau tak leh jawab gak, boleh minta gak BOB LOKMAN jawabkan ....

Zahid Sempoiiii .........

Posted: 28 Feb 2011 08:55 PM PST

Mamat nie memang sempoiiii .... masuk kampung naik motor jer....

Kan senang naik motor jer, lebih ramai penduduk kampung kita boleh jumpa ....

Masa nie Zahid masuk ziarah Kampung Kg Lipat Kajang, menziarahi beberapa buah rumah penduduk dan masyarakat setempat.

JOM Boikot Utusan Malaysia ......

Posted: 28 Feb 2011 07:48 PM PST

Mari kita kempen boikot UTUSAN MALAYSIA ..... akhbar ini satu akhbar yang banyak info dan maklumat, yang banyak membantu pemikiran minda rakyat Malaysia...

Itu yang tak bagus, sebab kita kena banyakkan akhbar yang caci maki hamun, akhbar yang selalu buat fitnah.... macam har-har-har-kah-kah ...

Sebab banyak info dan maklumat yang benar, Hadi Awang pun kini dah baca Utusan Malaysia.... Nie tak boleh dibiarkan. Dia sepatutnya baca ROKET....


Pas Melaka `ludah ke langit jatuh ke muka sendiri’ ...

Posted: 28 Feb 2011 06:25 PM PST

Pas `ludah ke langit jatuh ke muka sendiri' ...

Itulah perumpaam yang paling sesuai kepada kempen Pas di PRK Dun Merlimau apabila mencanang POLITIK DINASTI DALAM BN khususnya calon BN.

Mereka dakwa BN yang diwakili UMNO mengamalkan sistem dinasti iaitu turun temurun jawatan pemimpin, dari bapa turun ke anak .....

Ini kerana calon BN di Merlimau, Roslan Ahmad merupakan anak kepada Allahyarham Dato' Ahmad Ithnin yang juga bekas ADUN Sungai Rambai serta bekas Ketua UMNO Bahagian Jasin ....

Mereka lupa ke apa .... atau mereka dah nyanyuk macam Tuan Guru mereka .... Mereka lupa ke angkatan sekutu mereka dalam DAP dan PKR .... errrmmmm ....

Malas nak cakap banyak tengok ajer pic-pic di bawah .....





"Siapa amalkan politik dinasti ini….?

Siapa Anwar Ibrahim, siapa Wan Azizah, siapa Nurul Izzah, siapa Lim Kit Siang, siapa Lim Guan Eng, siapa Betty Chew, siapa Karpal Singh, siapa Gobind Singh, siapa Nga Kor Ming, siapa Ngeh….?

Bukankah ini politik dinasti?

Belia Kini Kembali Beri Sokongan Kepada BN

Posted: 28 Feb 2011 03:58 PM PST

Kuala Krau, 28 Feb: Golongan muda kini sudah menunjukkan kecenderungan menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memahami dan memenuhi kehendak golongan tersebut.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, cubaan pembangkang mempengaruhi pemikiran golongan belia supaya tidak menyokong kerajaan juga kini tidak lagi berjaya. Golongan belia telah menyedari bahawa parti pembangkang tidak mampu memenuhi kehendak dan aspirasi mereka seperti yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Golongan muda melihat kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin yang banyak memberi inspirasi kepada mereka. Kalau dibandingkan dengan keputusan pilihan raya umum 2008 yang lalu, antara punca kekalahan BN di beberapa buah negeri dan kerusi tertentu ialah kurangnya sokongan daripada pengundi muda," katanya selepas menghadiri program sembang bersama pemimpin belia di Kampung Kuala Tekal dekat sini, malam tadi.

Tambahnya, golongan muda kini menyedari bahawa pakatan pembangkang yang terdiri daripada PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dipimpin oleh orang tua yang tidak sealiran dengan kehendak mereka.

"Kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan dan program bagi setiap lapisan masyarakat khususnya kepada generasi muda yang menyebabkan pembangkang sudah ketandusan isu untuk dibangkitkan.

Walaupun kajian dibuat menunjukkan peratusan bahawa golongan belia di Kerdau menyokong calon Barisan Nasional, Syed Ibrahim Syed Ahmad, namun saya tetap merayu agar kita gerakkan lagi gerakkerja kita bagi menarik lebih ramai penyokong BN, selain mengekalkan momentum sokongan golongan belia kepada BN, seterusnya memastikan kemenangan calon kita, 6 Mac ini," ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Ahmad Shabery berkata, kementeriannya akan menjalinkan

kerjasama dengan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani untuk mewujudkan projek ternakan ikan dalam sangkar kepada golongan muda di DUN itu khususnya yang tidak berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Dengan usaha dan pendekatan yang dibuat, beliau percaya pengundi muda di Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau akan menyokong BN pada pilihan raya kecil DUN itu pada 6 Mac depan.

Peringatan Keras, Jangan Guna Masjid Untuk Berkempen – Safri

Posted: 28 Feb 2011 07:28 AM PST

KERDAU, 28 Feb – Ketua Penerangan UMNO Pahang, Datuk Mohd Safri Abdul Aziz memberi peringatan keras kepada semua jentera parti di Dewan Undangan Negeri (DUN) N28, Kerdau agar tidak sesekali menggunakan masjid sebagai tempat untuk berkempen sebagaimana yang cuba dilakukan oleh mursyidul Pas, Nik Aziz Nik Mat di Masjid Rumpun Makmur baru-baru ini.

"Di Pahang, kita ada peraturan di bawah Majlis Agama Islam Pahang yang termaktub dengan beberapa peraturan. Sekiranya kita mendapati ada jentera parti yang menggunakan masjid untuk berkempen, kita tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan," katanya.

Menurut beliau, masjid adalah tempat perpaduan ummah dan bukannya tempat untuk memecah belahkan masyarakat. Sekiranya masjid digunakan sebagai landasan untuk berpolitik, sudah pasti ianya akan membawa perpecahan kepada qariah terbabit.

Katanya, ruang untuk Pas berkempen secara demokrasi di DUN Kerdau ini meluas maka tidak perlu menggunakan masjid untuk berpolitik.

"Kalau Pas boleh membuka bilik gerakan ditepi-tepi jalan tanpa kebenaran Majlis Perbandaran, jadi mengapa mereka perlu menggunakan masjid untuk berkempen.

"Kerajaan akan memantau perkara ini dengan tegas jadi elakkan sama sekali dari menggunakan masjid untuk berkempen," ujar Sahri dengan nada tegas.

Beliau yang merupakan Exco Dakwah Islamiah Perpaduan Badan-Badan bukan Kerajaan dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Ibam berkata, arahan telah dikeluarkan kepada semua kadi agar memantau setiap masjid agar ianya tidak disalahgunakan.

Safri memberi peringatan keras itu ekoran peristiwa yang berlaku di masjid berkenaan baru-baru ini di mana Menteri Besar Kelantan terbabit telah memberikan tazkirah tanpa mendapat kebenaran daripada pihak jawatankuasa masjid sejurus selesai solat Jumaat semalam.

Sebelum itu terdapat desas-desus yang mengatakan Nik Aziz akan menyampaikan khutbah Jumaat di masjid berkenaan, namun pihak masjid berjaya menghalang perkara itu daripada berlaku. – MediaUMNO

Tido jer .......

Posted: 28 Feb 2011 04:16 AM PST

Dulu puak depa nie kata Pak Lah seorang pemimpin yang kuat tidoooo…. Tapi puak depa nie terlupa yang depa juga mempunyai pemimpin yang kuat tido …

Dulu, puak depa nie suka sangat keluarkan, spin pic-pic Pak Lah tertido, kononnya untuk menjatuhkan kreabiliti Pak Lah sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO…memang puak depa berjaya !!!

Akhirnya seorang pemimpin UMNO terpaksa melepaskan jawatan. Pak Lah memang gentle … Sebagai pemimpin yang bertanggungjawab pada rakyat dan ahli parti, dia meninggalkan kabinet, dia meninggal parti dengan bermaruah.

Tapi, macammana plak dengan mamat nie. Dia hanya Menteri Besar, tapi kuat tido gak… tak percaya, tengok pic nie. Apa komen korang tentang mamat kuat tido nie !!!!

Pas Dicabar Isytihar Mereka Ketua Kepada Pakatan Pembangkang

Posted: 28 Feb 2011 04:00 AM PST

Bekas Setiausaha Politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, Senator Ezam Mohd Noor mencabar Pas untuk tampil membuat perisytiharan di Melaka bahawa mereka adalah pemimpin dan ketua kepada pakatan pembangkang atas prinsip parti yang memperjuangkan Islam.

Tegas beliau Pas harus menyahut cabaran ini dengan berani mengangkat pemimpin mereka Datuk Seri Hadi Awang sebagai ketua dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai timbalannya.

"Kita bagi tempoh hingga 6 Mac ini….kalau mereka isytihar kita boleh sokong mereka. Tapi saya yakin Pas takkan berani buat, Pas takkan berani kerana mereka cukup takut dengan Lim Kit Siang, Karpal Singh", katanya ketika berucap di Dewan Serbaguna Merlimau Timur di sini.

Beliau berkata Pas tidak mampu menegakkan syiar Islam kerana mereka kini hanya menjadi kuda tunggangan PKR dan Dap seperti mana yang berlaku di beberapa negeri di bawah pakatan pembangkang.

"Usah bercakap soal nak tegakkan ekonomi orang Islam, untuk membangunkan umat Islam ke persada antrabangsa… tak payah cakap perkara besar seumpama itu cukup dengan satu tin arak pun Pas tak mampu seperti yang berlaku di Shah Alam.

"Bila pihak berkuasa tempatan rampas arak dari sebuah kedai serbanika maka pemimpin Dap atas kuasa yang ada padanya memerintahkan arak itu dipulangkan semula… apa yang Pas buat", katanya.

Beliau juga membidas tindakan pembangkang yang mengajak orang muda bangkit seperti mana yang berlaku di Mesir.

"Malaysia dan Mesir tak sama…kalau sama pun satu saja pemimpin Mesir, Hosni Mubarak diktator sama dengan pemimpin di sini diktator tapi bukan pemimpin kitalah…pemimpin yang di sebelah sana baik Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim .

"Macam mana Anwar buat PKR macam harta mak bapak dia…. Mubarak buat macam tulah…siapa lawan tendang keluar, siapa sokong bagi jawatan", ujarnya.

Malah jelas beliau lagi ketika berada di Mesir baru-baru ini rakyat negara itu yang bangkit menentang Hosni Mubarak merujuk kepada Malaysia.

"Mereka bukan rujuk orang yang buat demonstrasi di negara ini tapi merujuk kepada Tun Dr Mahathir kerana Hosni Mubarak naik hampir sama dengan Tun Dr Mahathir tapi kejayaan pembangunan Malaysia jauh lebih baik dari di Mesir.

"Di bandar Cairo kita boleh lagi lihat keldai berjalan di tengah kota", katanya. -MediaUMNO

Isteri Calon Tidak Gentar Fitnah Pas

Posted: 28 Feb 2011 01:45 AM PST

KERDAU, 28 Feb – Isteri kepada Calon Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Sharifah Farunai Syed Ahmad berkata, sebagai isteri calon, dia sedikit pun tidak gentar dengan fitnah pembangkang terhadap suaminya semata-mata kepentingan politik. Sebaliknya, beliau akan terus berdiri dan menyokong suaminya berkempen dan berkidmat kepada masyarakat setempat.

"Saya tidak mudah untuk mempercayai kata-kata pembangkang malah saya tidak terganggu sedikitpun. Seperti contoh, fitnah Pas mengenai sijil suami saya. Saya isterinya dan kami belajar ditempat yang sama. Mestilah saya tahu suami saya tamat belajar atau tidak.

"Perkara ini jelas membuktikan Pas menfitnah. Apatah lagi perkara lain. Sebab itu, saya akan sentiasa memberikan sokongan kepada suami saya untuk memperjuangkan kebenaran serta berkhidmat kepada orang ramai. Sebelum ini pun, memang suami saya menjadi tempat rujukan dan meminta pertolongan oleh penduduk setempat," katanya.

Calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad telah difitnah kononnya tidak tamat belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir. Sebagai isteri, Sharifah Farunai telah siap dari segi mental malah fizikal untuk menghadapi segala tohmahan Pas.

"Semua ini perkara biasa. Suami saya bukan baru dalam dunia politik. Biarlah Pas nak cakap apa pun. Saya tetap berdiri di belakang suami saya. Saya yakin, suami saya berada di pihak yang benar.

"Malah saya sendiri dengan rela hati berhenti kerja untuk menumpukan perhatian kepada keluarga dan memberi laluan kepada suami untuk memberi sumbang bakti demi pembangunan masyarakat dan negara," terangnya penuh yakin.

Sebagaimana suaminya, Sahrifah Farunai juga merupakan lulusan Al-Azhar namun mengambil keputusan menumpukan perhatian sepenuhnya kepada keluarga dan tiga orang cahayamata mereka.

Pasangan ini dikurniakah tiga orang anak Assayiel Muhammad Al-Baqir (15), Assyarufah Balqis (13) dan Sharifah Sehah (9). – MediaUMNO.


Taipingmali (tm)

Posted: 01 Mar 2011 01:31 AM PST

Taipingmali (tm)


DNA dikenal pasti, sah milik Anwar peliwat

Posted: 01 Mar 2011 12:54 AM PST

Old Edwardian Taiping Perak Facebook

Posted: 01 Mar 2011 12:49 AM PST

A Dinner For The Teachers of Convent School Taiping

Posted: 01 Mar 2011 12:45 AM PST

Yuhaizat Sah Yahudi Majusi

Posted: 01 Mar 2011 12:43 AM PST

Pas belawok polok doh

Posted: 28 Feb 2011 09:37 PM PST

State visits by PM, DPM to bring change

Posted: 28 Feb 2011 06:35 PM PST

Mosque for Chinese Muslims nears reality

Posted: 28 Feb 2011 06:32 PM PST

PAS & PKR MENYOKONG PENJAJAHAN TENTERA ZIONIS AMERIKA KE ATAS Republik Islam Libya ?

Posted: 28 Feb 2011 03:35 PM PST

ANAK ANWAR IBRAHIM PERCAYA KEPADA RAMALAN DAN BERTENUNG NASIB

Posted: 28 Feb 2011 02:58 PM PST

Blog Pas yang semakin biadap.

Posted: 28 Feb 2011 02:25 PM PST

Mala KFC pown ada bersama suami MC lagi esok pagi

Posted: 28 Feb 2011 07:09 AM PST

Adun Mabuk

Posted: 28 Feb 2011 07:07 AM PST

Ini gambar SU Pas Kg Titi Ijok yang menyertai Umno

Posted: 28 Feb 2011 06:57 AM PST

PERKASA SIQUI - DONG ZHONG HINDRAF TOLONG FIKIRKAN

Posted: 28 Feb 2011 06:56 AM PST

Pening suami mala dengar adun skinchan ceramah

Posted: 28 Feb 2011 06:51 AM PST

Perumahan Guru Jasin Melaka rumah tempat tidur Calon Pas Kapir

Posted: 28 Feb 2011 06:39 AM PST

alexa.com

Posted: 28 Feb 2011 02:42 AM PST

HERO KECIK

Posted: 01 Mar 2011 01:26 AM PST

HERO KECIK


PAS Kecewa DAP dan PKR Tidak Membantu

Posted: 28 Feb 2011 07:10 PM PST

TEMERLOH - Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Negeri Pahang akan menggerakkan seramai 12,000 ahli berdaftarnya untuk membantu Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau.

Yang Dipertua PBTM Pahang, Kapten (B) Abdul Latiff Mohd Nor berkata, PBTM juga akan memastikan seramai 163 ahli di Kerdau mengundi BN pada PRK itu nanti.

Menurutnya, jumlah ahli itu belum termasuk anak-anak dan isteri mereka yang akan turut sama mengundi. Sinar Harian

Komen..

PBTM bantu dalam kempen PRK Kerdau membuktikan taat setia kepada negara dan kepimpinan kerajaan. Itu jasa yang dibayar setelah apa yang telah diberikan kepada kerajaan selama ini. Kerajaan bantu semua orang tanpa mengira bangsa, fahaman agama tua muda ker hapa ker..

Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Negeri Pahang, tahu kewajipannya mengekalkan kuasa kepimpinan sekarang dengan mengerahkan tenaganya demi agama, bangsa dan tanahair tercinta.

Apa yang PKR dan DAP tolong PAS di Kerdau.. Selama ini PRK sebelum ini, kalau calon PKR bertanding, berduyung2 PAS datang pelusuh gunung dan bukit, lembah sumgai membantu memenangi calon Pakatan. Bila kena kat PAS, Harammmmm tak bantu pun...

PKR ada jentera ker... Tak der... PKR ada pengaruh ker.... Tak der... Apa yang PKR ada.... hanya idea menipu, putar belit, memperkudakan PAS, buat PAS sebagai Hamba Abdi semasa PRK. Jadi peraih undi untiuk kepentingan Pakatan... Apa PAS dapat.... Suara dalam Dewan Undangan Negeri Selangor... Kena zip kat DAP jer... Tak der suara n takut kalau kena tendang.... baik PAS dia jer.... Nak buat kerja untuk rakyat .... jauh sekalilaaaa,

Kesian PAS...

Kerdau: PAS Tersilap Langkah

Posted: 28 Feb 2011 06:14 PM PST

Tak pasti sama siapa dulu sama ada pengikut PAS atau pun kutip idea Pakatan supaya mempertikaikan kelulusan Calon BN Syed Ibrahim...Sebelum penamaan calon lagi diorng dah main isu ini. Sehinggala Syed Ibra terpaksa tunjukkan ijazah nya yang dianugerahkan kepadanya setelah berjaya dalam pelajaran dengan jayanya... Bukan Gagal...

PAS nak suruh sangat sijil tu antara sebabnya nak test dia ada tak sijil tu, berjaya ker tamatkan pengajian, yea la mestila nak pastikan... Tn Ibrahim Tn Man tahula sekarang yang Syed Ibra memang sah dapat ijazah... Takutla puah2 PAS yang tak berapa PAS sangat nie, harapkan serban besau rumah buat apa.

Lagi satu, PAS saja nk tunjukkan kepada orang ramai kononnya calon BN berlagak dan riak kerana tunjuk ijazah kepada orang. Apa punya beballa, anak bini ko nak minta kerja pun majikan minta tgk sijil, kalau sijil fotostat tu kena sahkan benar salinan tu... Ini Calon BN tunjuk yang original... Sampai bila PAS nak jadi bodoh duk bawah Pakatan nie.

Syed Ibra berterima kasih kepada semua guru2nya dulu, sesiapa sahaja yang mendidiknya sehingga dia berjaya mebdapat ilmu allah ini. Insyaalah dia akan berkongsi segala ilmunya demi kepentingan agama dan bangsanya. PAS bebal lagi, buat fatwa sendiri demi menjaga kepentingan Pakatan bukan kepentingan agama dana bangsa..

Tak baik fitnah2 orang nie, Berceramah menipu orang ramai dengan fakta yang salah nie berdosa, kalau mati tak sempat nak minta maaf tak sempat minta maaf cam mana, sia -sia serban besar rumah..

Bertaubatlah PAS dan kembalila kepada jalan yang benar dan diredai Allah. Keluarla dari cengkaman DAP dan PKR.

Kes Liwat Anwar diketahui

Posted: 28 Feb 2011 05:47 PM PST

KUALA LUMPUR: Pendakwaan dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengemukakan beberapa eksibit yang mungkin mendedahkan identiti `Lelaki Y' melalui profil DNA, yang air maninya ditemui dalam dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abidin, yang mengetuai pendakwaan, memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa pihaknya akan memanggil saksi baru memberi keterangan berhubung sampel terbabit hari ini.
Sehubungan itu, sampel seperti sehelai tuala `Good Morning', sebatang berus gigi berwarna putih, sehelai tuala dan sebotol air mineral mungkin mendedahkan identiti `Lelaki Y'. Berita Harian Online

Komen..

Lelaki Y akan didedahkan dan siapa lelaki Y tu... Rasanya semua orang dah tahu siapa lelaki Y.. Orang yang tahu Karpal Singh.. Kononnya DAP dah tahu awal dan PKR memang dah tahu.... PAS sahaja yang belum tahu.... Kononnya PAS nie baik tak boleh tuduh tanpa bukti kukuh... Kalau dah terbukti? Terbukti pun tak pa kalau, boleh buat isu lagi kononnya semua peguam dan yang terlibat dengan kes perbicaraan Anwar telah dirasuah oleh kerajaan.

Biasa la tu nak ubah topik agar rakyat kasihan dan parcayaaa kepada Anwar... Nampaknya Anwar dah penat melarikan diri dalam rumah sendiri. Anwar sudah sesat dalam rumahnya sendiri tanpa bantuan.

Tiada siapa yang mahu membantu lagi kerana apa yang telah dilakukan selama ini amat maha teruk... Ada yanga kan bantu... Tok Gurunya N.Ajis.... N.ajis jer yang berkepentingan...

Anwar nak berlindung bawah DAP...Nak berlindung kena tarik PAS dalam Pakatan.... Anwar tarik muncung N.ajis.....Akhirnya PAS jadi pelacur murahan PKR dan DAP.... Kesian pengikut PAS yang mahu perjuangankan islam sebenar terpengaruh dengan lakonan Tok Guru..

Dah tiba masanya PAS kenbali ke zaman dulu.... Zaman ASRI dulu.... tak campur dengan sapa2..

.

PAS Berbalah Sesama Sendiri Isu Pluralisme

Posted: 28 Feb 2011 03:49 AM PST



Ucapan Anwar Ketua Umum Pakatan Rakyat di London School of Economics(LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk Religion and Pluralism in a Divided World jelas menunjukkan Anwar memang menyokong fahaman tersebut.

Pluralisme agama atau persamaan bagi semua agama dianggap tidak baik. Kalau ketua Pakatan Anwar menerima dan menyokong Persamaan Agama, bermaksud Allah tu sama dengan tuhan2 yang lain dalam cakerawala, Masjid nie sama dengan rumah2 ibadat yang lain, islam tu sama sahaja dengan agama-agama yang lain. Itu yang aku faham la. Kalau salah tolong jelaskan.

Orang Islam tuhannya Allah. Kita tak boleh iktiraf agama lain selain islam. Kalu kita iktiraf agama lain bermaksud kita intiraf tuhannya. Sebab agama lain ada tuhannya sendiri. Tak kan kita nk samakan tuhan kita Allah dengan Topekong. Apa kah hukumnya kita orang islam samakan tuhan kita dengan tuhan lain. HARAM HUKUMNYA...

Cerdik pandai ulamak2 besar PAS, Tok Guru yang bersepah-sepah dalam PAS nie tak reti ker nak cakap pasal ini. Sampai bila PAS nak duk diam diri seribu bahasa nie. Nak jadi Batu yang disembah gak ker duk jer kat situ siang malam pagi petang.

PAS asik kena kuda kat PKR. Anwar yang sehidup semati dengan PKR terpaksa berlindung bawah DAP, kena ikut cakap DAP kalau nak selamat dalam arena politik. DAP dh arahkan Anwar tarik PAS dalam Pakatan untuk kuasa pemerintahan. Sampai bila PAS nak jadi Lembu di Cucuk Hidung. DAP memang tak akan terima Negara Islam. PAS kemana... Negara Islam kemana... Apa nasib melayu dan agama islam....Haram bodoh fahaman nie bg Orang Islam. Kalau orang PAS setuju dengan Anwar... aku tak tahula apa hukuman orang yang sokong?

Ini perkara serius bagi kita yang beragama islam. Realitinya ada orang Islam yang menyokong fahaman ini dan ada yang melaksanakan sesuatu hujah, fatwa, perintah yang bercanggah dengan islam...tanpa mengikut AlQuran dan Sunnah.

INI MERUPAKAN IDEA DAP DAN PKR MENYESATKAN PAS.. SAMPAI BILA PAS AKAN MENYOKONG PAKATAN HARAM INI. JADILA PAS ZAMAN ASRI DULU....

Selain itu boleh juga layari malaysiaaktif.com

Kerdau: Tuan Ibrahim Lupa Masjid Bukan Rumah Tumpangan Jentera PAS

Posted: 28 Feb 2011 02:25 AM PST

Giler marah Tn Ibrahim Tn Man siap kuat paper lagi kata kerajaan Barisan Nasional salah guna kuasa apabila mengarahkankadi kawal masjid sepanjang tempoh Pilihanraya. Siap cakap yang BN hilang kepercayaan kepada rakyat tempatan yang menguruskan masjid selama ini dengan menghantar pegawai Tadbir Agama atau kadi untuk mengawal masjid.

Betula la apa yang dilakukan oleh kerajaan tu, Ingat masjid nie rumah tumpangan jentera PAS ker. Di Hulu Selangor bolehla PAS buat Masjid macam rumah tumpangan. Sampai menyusahkan orang lain nak sembanyang kat masjid tu.

Suka-suka hati mak bapak belah mak ko lagi bila cuci pakaian sidai kat beranda masjidkan, Masak-memasak sampai tak jaga kebersihan dan sampah2 dah naik berbau tak der plak dibuang ker apa kernak tunggu 2,3 hari baru nak buang..... Tak faham dengan mentaliti puak-puak PAS yang dirasuk DAP nie. Tak kan tahu zina jer... benda haram sedap wooo... paku jangan tak paku....

Sekarang PAS bising bila tempat penginapan untuk jentera PAS berkempen PRK tidak boleh digunakan. Dah susah nak ceramah politik dalam kuliah2 maghrib ke subuh ker. Kalau takat kuliah agara nak maki, hina orang baik tak payahlaa.

Lagi pun orang kampung berterima kasih dengan keprihatinan kerajaan Negeri yang bertindak tegas kepada mereka yang cuba mengambil kesempatan. Penduduk disini lagi suka bila keselamatan harta masjid terkawal dan tidak dipolitikkan oleh sesetengah pihak.

PKR dan DAP tak support ker jentera PAS.... Kebajikan tak diberikan.. PAS siapa dihati mereka...

Kerdau: PAS Ikut Idea PKR

Posted: 28 Feb 2011 02:07 AM PST

TEMERLOH - Pas menyifatkan kenyataan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob bahawa Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau tidak mempunyai isu adalah tidak benar.

Calon Pas Hasanuddin Salim berkata, DUN Kerdau masih lagi memerlukan pembangunan untuk memastikan rakyat di kawasan ini mendapat kehidupan yang lebih selesa.

Menurutnya, Pas telah menyenaraikan beberapa aspek penting yang perlu diambil perhatian oleh Barisan Nasional (BN) seperti kemudahan infrastruktur dan pembinaan semula bangunan yang telah berusia lebih 40 tahun... Sinar Harian

Komen:

Ini semua idea yang diberikan oleh PKR kepada semua penceramah PAS termasuk Calon PAS sendiri. Hasanuddin dengan seronoknya menghabiskan masa di kawasan sekitar tempat menunggu dilandasan keretapi Kerdau..Dah takder modal nak main... PaP Pertikai apa yang telah Menteri Besar Pahang.

Lepas nie Calon PAS g bergambar di tepi tong sampah plak, bg tau yang Pahang bandar kotor dan islam mementingakn kebersihan..Ini calon Pas yang suka benda yang remeh temeh dan bukannya memikirkan cara membanggunakan islam, melayu dan masyarakat setempat.

Memangla Calon ini tak pikir semua nie, bukan dia yang kena pikir, Calon hanya tunggu idea PKR yang mahukan PAS kalah demi maruah. PAS kehabisan modal. Nak citer pasal pembanggunan, Di kelantan tu tak tahula berapa tahun yang dipimpin oleh N.Ajis pun tak tahu kemana hala, macam tu gak... Air kt Pasir Mas pun slow gak, kekadang ada, kelajuan air yang keluar lebih deras dari air kencing.

Inikan pulak Hassanuddin yang masih belum tentu menang atau kalah. Kalau kalah langsung tak leh nk banggunkan Kerdau. Kalau menang pun Pakatan haram tak bg bantuan pun. Susah bagi Calon ini buat kerja kerana kerjasama tu tak ada. Dah tentu pahang nie Negeri BN, Pusat BN dan Negeri Pun BN. Senang nak buat kerja.

PAS kat selangor pun tak tahu mana hala. Adun PAS apa tah dibuatnya, makan elaun jer la, nak bersuara takut pada PKR dan DAP.. Mampous kering dak PAS dibawah Pakatan Rakyat.

Aspirasi Bangsa

Posted: 01 Mar 2011 01:17 AM PST

Aspirasi Bangsa


PRK Kerdau : Kenapa PAS tak jual gula dengan harga murah di seluruh negara!!!

Posted: 28 Feb 2011 04:27 PM PST

PRK Merlimau : PAS Sokong Dinasti DAP dan PKR

Posted: 28 Feb 2011 05:50 AM PST

Belantan

Posted: 28 Feb 2011 11:34 PM PST

Belantan


PAS berselindung disebalik ISLAM!

Posted: 28 Feb 2011 07:45 PM PST

Kecewa melihat pola parti politik PAS. Mereka mempunyai barisan pemimpin yang serba kalut serta pengikut yang jumud dan keliru. Mereka mengasingkan diri dengan mencipta mitos dan keperibadian yang membeza. Mereka tidak menunjukkan kemampuan untuk merancang dan melaksanakan sesuatu usaha dengan sebaik-baiknya.

Sebaliknya mereka lebih gemar menuding jari menjelek-jelekkan kelemahan orang lain. Perhatikanlah reaksi mereka apabila 'menemui' sebarang kelemahan atau kesilapan baru pihak yang mereka anggap musuh. Jika tidak ada mereka akan mereka-rekanya pula. Kemudian lihatlah cara mereka mempersenda-senda dan mengadu dombakan 'penemuan' berkenaan. Sesungguhnya mereka berdiri semata-mata di atas sentimen dan emosi. Apa yang mereka bina hanyalah tembok kebebalan dan idea yang merosakkan diri dan umat.

Jika direnungkan sedalam-dalamnya, mereka tidak lain hanyalah mangsa kepada kelemahan diri mereka sendiri. Mereka kurang ilmu dunia dan kurang pula ilmu akhirat. Mereka tidak mampu bersaing di dunia dan keliru pula jalan akhirat. Kepada mereka yang masih mempunyai ruang untuk berfikir, renungkanlah pelbagai nikmat, kemudahan dan rezeki yang dilimpahkan Allah SWT selama ini.

Lihatlah apa yang mereka miliki. Jika mereka tahu bersyukur, sudah pasti mereka akan akur dan redha bahawa apa yang telah mereka usahakan. Malah sebagai rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu dan beragama Islam, mereka sebenarnya dibantu dan dibiayai lebih dari mana-mana bangsa lain di muka bumi ini. Berusahalah dengan cara yang betul untuk meningkatkan kehidupan diri dan keluarga. Buangkan sifat iri hati, ia satu sifat yang keji.

Seperti kejayaan di dunia, kejayaan hidup di akhirat juga tidak akan datang dengan mudah. PAS hanya parti politik. Parti politik dunia, alat untuk mendapatkan pengaruh dan kuasa oleh segelintir manusia. Menjadi ahli kepadanya tidak termaktub dalam Rukun Islam, iaitu rukun yang perlu dipenuhi untuk menjadi seorang muslim.

Agama Islam disempurnakan Nabi Muhammad SAW serta disah dan diterima Allah SWT, Tuhan semesta alam sejak lebih seribu empat ratus tahun lalu. "….pada hari ini (di Arafah) Aku sempurnakan bagi kamu agamamu dan Aku cukupkan nikmatKu untuk mu dan Aku suka Islam menjadi agamamu" (Maksud Surah Al-Maidah, Ayat 3)

Sepanjang proses penyempurnaan ini Nabi Muhammad SAW bertungkus lumus memberi pengajaran, petunjuk dan teladan dalam setiap aspek kehidupan dari penyempurnaan ibadat sehingga kepada membina umat yang bertamadun tinggi dan mulia. Allah juga meninggalkan kepada kita sebuah mukjizat iaitu Al-Quran.

Ingatlah bahawa setiap Rasul sebelum Muhammad SAW mempunyai mukjizat dalam bentuk kebolehan atau kemampuan peribadi, yang sudah pun mereka tunjukkan kepada umat mereka. Bagaimanapun mukjizat Nabi Muhammad SAW sentiasa ada bersama kita, yang dijamin kesuciannya untuk kita jadikan rujukan dan panduan hidup sehingga akhir zaman.

Sebagai Muslim adalah menjadi tanggungjawab kita untuk berusaha sedaya upaya yang mungkin untuk memahami apa yang terkandung di dalam Al-Quran itu.

Membaca tanpa memahami tidak membuahkan manfaat dan tidak akan kesampaian pula tujuan Al-Quran yang diturunkan Allah sebagai panduan hidup kita di dunia ini. Urusan pahala itu urusan Allah. Oleh itu jika tidak faham Al-Quran di dalam bahasa asalnya iaitu Arab, carilah terjemahan di dalam bahasa kita sendiri.

Melalui pembacaan dan pemahaman ini, kita mungkin dapat menilai pelbagai aspek kehidupan selaras dengan perspektif Islam sebenar tanpa dipengaruhi sebarang pihak yang bermuslihat atau berkepentingan. Islam sebagaimana yang dijelaskan Allah SWT adalah mudah lagi memudahkan. Kita boleh menganutinya dengan baik walau di mana saja kita berada, dalam keadaan apa sekalipun.

Kepada pemimpin PAS, renungkanlah kegiatan anda. Sebahagian daripada anda mungkin benar-benar naif, tetapi sebahagian lagi sebenarnya mempunyai tahap kesedaran cukup tinggi mengenai apa yang sedang anda dan kumpulan anda usahakan. Jika benar pejuang Agama Allah, serulah agama ini kepada lebih kurang empat billion manusia yang masih belum mengenal pencipta mereka. Berhentilah membuat keuntungan yang sedikit dan kerosakan yang banyak. Wallahuallam.

Suara Politik
Taminsari

The Unspinners

Posted: 28 Feb 2011 11:34 PM PST

The Unspinners


Merlimau: Lepas tipu sijil, kerja, calun PAS tipu ngaku ahli 4B

Posted: 28 Feb 2011 11:32 PM PST

Kerdau: Usah ambil mudah Felda

Posted: 28 Feb 2011 08:30 PM PST

Kerdau: N.Ajis bawa anjing masuk Masjid

Posted: 28 Feb 2011 06:27 PM PST

Al Fatihah buat Melayarayadaily

Posted: 28 Feb 2011 05:00 PM PST

Nurul terkantoi! Alibi-alibi tak ada di CCTV

Posted: 28 Feb 2011 05:20 AM PST

Merlimau: Yuhaizad orang kecewa yang marahkan kerajaan

Posted: 28 Feb 2011 01:32 AM PST

My Longest Yard

Posted: 28 Feb 2011 11:33 PM PST

My Longest Yard


Website jabatan kerajaan kena hacked !!

Posted: 28 Feb 2011 04:43 PM PST

Satu website jabatan kerajaan (www.anm.gov.my) dipercayai di hacked oleh satu kumpulan bernama Ashiyane Digital Security Team. Ketika artikel ini sedang ditulis, tindakan pembetulan masih belum diambil oleh pihak jabatan berkenaan. Mungkin jabatan tersebut masih 'belum sedar' dengan situasi yang sedang berlaku ini.






Ini mahasiswa atau mahasewel? hahaha

Posted: 28 Feb 2011 01:26 AM PST


Last week kecoh pasal mahasiswa buat demo 'ala mubarak' di UPM. Mujurlah tiada kepala orang yang pecah. Mujurlah yang pecah itu cuma pintu kaca saja.

Malaysiakini ada mengeluarkan berita di portal mereka mengenai insiden yang berlaku di UPM. Salah satunya bertajuk 'Kecoh, Pelajar Cuba Larikan Fail Bukti'.

Video di bawah saya dapat dari you tube. Mungkin ia dapat menjelaskan 'insiden larikan fail' tersebut. Video ini telah diupload pada 25.02.2011 oleh seorang bernama akmalazfar.

Akmalazfar telah menulis seperti berikut...

Tindakan kurang ajar Wakil Pro Mahasiswa UPM ketika berbincang dengan Prof Fauzi Ramlan pada pagi peristiwa berdarah UPM (23/2/2011)


Pelajar tersebut telah cuba mencuri dokumen ketika meeting tersebut... Beberapa penagwal terpaksa menenangkan pelajar tersebut yang agresif untuk mendapatkan kembali dokumen tersebut.

Prof Fauzi pada perbincagan pada pagi itu telah berjanji untuk membatalkan Pembatalan calon2 yang telah dibatalkan...

Mari kita lihat kekurangajar wakil Pro Mahasiswa terhadap Prof Fauzi Ramlan ketika perbincagan itu... adakah ini pemimpin yang kita perlukan?

Masalah ini berpunca dari Wakil-wakil Pro Mahasiswa yang keras kepala dan tidak mahu dengar penjelasan dari TNC lalu kerana tidak dengar masalah sebenar lalu dengan berlandaskan emosi dan pemikiran tidak matang, wakil2 pro mahasiswa ini telah meghasut rakan lain untuk memecahkan pintu bangunan pentadbiran tersebut....

Selain itu, kerana TNC bersetuju untuk membatalkan surat pembatalan tersebut dan isu itu akan selesai, Salah seorang wakil Pro Mahasiswa UPM cuba memburukan HEP dengan lakonan hebat beliau di dalam video ini...


AZLI SHUKRI

Posted: 28 Feb 2011 11:30 PM PST

AZLI SHUKRI


Sokongan Melayu Semakin Terhakis : Kesedaran Mujahid Sudah Terlewat!

Posted: 28 Feb 2011 08:04 AM PST

Akhirnya - PAS terpaksa mengakui, walaupun cuba menafikannya bahawa pola pengundi Melayu semakin hilang daripada parti tersebut. Sokongan dan undian yang diberikan oleh orang Melayu terhadap PAS selama ini, telah disia-siakan begitu sahaja. Mujahid Rawa mungkin salah seorang pemimpin PAS yang menyedari dan berpijak di bumi nyata - sesungguhnya PAS benar-benar semakin hilang sokongan orang Melayu sejak akhir-akhir ini. Keegoan dan sikap sombong mendabik dada para pemimpin kanan PAS, akhirnya memakan diri sendiri. Mungkin masih terdapat pemimpin-pemimpin PAS yang terawang-awang dengan kejayaan luar biasa Parti Pembangkang dalam PRU ke-12, tiga tahun yang lalu serta mengambil sikap mudah terhadap kemerosotan pengaruh PAS dalam kalangan orang Melayu pada saat ini.

Malah, PAS juga ditegur oleh DAP, agar lebih memberi fokus terhadap orang Melayu supaya mereka berasa lebih terjamin dan terbela di bawah parti Islam tersebut. Malangnya, PAS selalu lupa dan leka - mulut celupar para pemimpinnya seringkali menyebabkan orang Melayu dalam UMNO begitu tersinggung, sedangkan pada masa yang sama PAS sangat memerlukan undi ahli-ahli UMNO yang sanggup berpaling tadah. Tanpa sokongan dan undi orang Melayu yang berada dalam UMNO - PAS boleh melupakan sahaja hasrat mereka untuk menguasai Putrajaya.

Bahkan - sekiranya tiada undi protes besar-besaran dalam kalangan orang Melayu UMNO terhadap kepimpinan Abdullah Badawi pada tahun 2008 - jangan bermimpi PAS boleh menang besar seperti mana yang berlaku dalam PRU ke-12. Pokoknya, PAS di kala ini telah mula lupa untuk menjaga hati ahli-ahli UMNO dan bersikap lemah-lembut terhadap mereka - kerana ahli-ahli UMNO juga merupakan orang Melayu dan undi mereka mampu menentukan sama ada PAS boleh menang atau sebaliknya!

Malangnya - PAS lebih selesa mewujudkan kontroversi dengan UMNO secara pukul rata - bahkan PAS seringkali cuba melabelkan seolah-olah semua ahli UMNO adalah jahat dan tidak berguna - sedangkan dalam politik, seni memujuk adalah sangat penting demi satu undi! PAS lupa semua ini - mereka merasa terlalu hebat dan kuat, sehingga membawa mereka ke dalam dunia fantasi dan ilusi kejayaan yang masih terlalu jauh untuk dicapai. Namun demikian, dalam keadaan sebegini, masih ada pemimpin PAS yang berpijak di bumi nyata - dan semakin merasakan orang Melayu mula menjauhi PAS. Baca luahan ikhlas Mujahid Yusuf Rawa di bawah ini :

IBARAT "SENI YANG MEMUNGKIN KEMUSTAHILAN" itu sendiri menjelaskan bahawa politik kadang-kala melangkaui "logik". Kemenangan tidak semestinya menjanjikan kesenangan, jikalau tidak dikendalikan dengan baik; sokongan pula tidak semestinya mendukung, tetapi boleh juga meruntuhkan sesebuah parti politik. Demikianlah dilema PAS yang perlu dikendalikan dengan cermat - apabila sokongan Cina terhadap parti ini kelihatan lebih terserlah daripada undi tradisionalnya yang bersumberkan Melayu-Muslim.

Pertama, sesungguhnya PAS melalui Pakatan Rakyat berjaya meraih undi Cina, namun pola pengundian juga menunjukkan penurunan undi Melayu di kawasan desa terhadap PR. Realitinya, kebanyakan calon PAS bertanding di kawasan majoriti Melayu, dan jelas pola pengundian terkini tidak memihak kepada PAS. Keduanya, PAS-PR yang diserang media milikan pemerintah terpaksa meyakinkan Melayu bahawa kepentingan kaum majoriti ini tidak akan tergadai, seandainya PR menawan Putrajaya. Apabila retorik ini terlebih dikumandangkan, ia memberi persepsi kepada masyarakat bukan Melayu bahawa PAS-PR tidak berbeza dengan UMNO-BN...Sambung bacaan anda di sini...

Tergamak Nik Aziz Sembunyikan Fakta Ini?

Posted: 28 Feb 2011 02:26 AM PST


Saya tertarik dengan sebuah rencana dari portal Agenda Daily yang ditulis oleh Helmy Hanafi berkenaan perbandingan kejayaan dan kegagalan antara kerajaan Melaka dengan Kelantan. Terkejut saya melihat fakta dan hakikat sebenar wajah Serambi Mekkah yang selama ini dilihat begitu indah pada pandangan mata. Rupa-rupanya slogan Membangun Bersama Islam yang dicanang oleh Nik Aziz tidak ubah sekadar pembohongan dan retorik politik yang sangat hanyir baunya - atau dengan kata yang lebih mudah - slogan Membangun Bersama Islam yang dipromosikan oleh PAS selama ini, sebenarnya hanyalah "ceramah agama", semata-mata . Baca artikel menarik di bawah:

JARANG-JARANG KETUA sebuah negeri hendak mengaku negerinya kalah dengan negeri lain. Tapi lain pulak cerita dengan Ketua Menteri melaka Datuk Seri Ali Rustam yang mengaku kalah satu perkara dengan Kelantan. Katanya, Melaka kalah dengan Kelantan dari segi gejala sosial, terutamanya yang berkaitan dengan mengandung luar nikah. Apa bukti? Menurut beliau, buktinya, di Sekolah Harapan yang didirikan oleh kerajaan Melaka ada enam orang kelantan berbanding hanya dua orang Melaka. "Bab itu Melaka kalah dengan Kelantan, dan saya mengaku,"katanya sambil senyum sinis semasa menghadiri program kesenian di rumah Penghulu Md Natar di Merlimau Pasir petang Ahad.

Sebab itu kata, Ali Rustam beliau ajak PAS debat mengenai Sekolah Harapan ini. "Saya dah ajak sebelum ini, tapi mereka diam, nanti selepas pilihanraya ini saya akan ajak lagi, kita debat terbuka pilih mana TV yang dia nak, TV3 boleh TV1 boleh, saya tak ada masalah," katanya. Sekolah Harapan", adalah sekolah khas untuk pelajar yang mengandung luar nikah dan dikelolakan di bawah pentadbiran Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM). Sekolah yang mendapat peruntukan RM500,000 setahun dari kerajaan negeri itu bagi membolehkan pelajar yang mengandung luar nikah meneruskan pengajian mereka dengan jagaan khas dan mengelakkan kes-kes pembuangan bayi.

18 kejayaan Melaka dan kegagalan Kelantan

Sebut bab Melaka gagal ini, ahli Dewan Negara asal Melaka Senator Akbar Ali ada pandangan lain, beliau dalam satu tulisan khas mendedahkan 18 perkara yang dijadikan perbandingan antara kejayaan Melaka dan kegagalan Kelantan. "Soal penagih dadah, sekali lagi kita kalah dengan Kelantan, berdasarkan statistik tahun 2009, bilangan penagih dadah di Melaka adalah 327 orang manakala Kelantan 1902 orang,"kata beliau. Menurut beliau semua sumber yang menjadi angkubah ini sahih kerana diambil dari sumber rasmi. "Kelantan bukan sahaja tercicir dari segi ekonomi, tetapi sebagai Serambi Mekah yang digahkan, ia terus bergelumang dengan kemelut gejala sosial," katanya.

Antara yang diukur adalah kadar kemiskinan di mana 0.5 peratus berbanding Kelantan 4.8 peratus. Kadar pendapatan isi rumah, Melaka RM4,184 manakala Kelantan RM2,536. Hasil kutipan Kastam, Melaka RM1.6 bilion sedangkan Kelantan hanya RM37.3 juta. Selain itu, penceraian di kalangan umat Islam pula di Melaka 923 pasangan, di Kelantan 2,478 berdasarkan statistik tahun 2009. Keseluruhan jenayah tahun 2010 Melaka 5,967 berbanding Kelantan 7,900. Kelahiran anak tak sah taraf, Melaka 1,077, manakala Kelantan 1,221. Berdasarkan semua fakta itu, Akbar Ali, menyeru ahli PAS agar melakukan tranformasi kerana kata beliau, Allah SWT tidak mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yang mengubahnya sendiri.

Sumber : Agenda Daily

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Posted: 28 Feb 2011 11:29 PM PST

Dialog Dewasa Kritik Berasa


KES LIWAT DSAI : Versi Omputeh....lebih detail..

Posted: 28 Feb 2011 09:59 PM PST

Fireworks could be expected in the Anwar Ibrahim sodomy trial today as the prosecution will try and link the samples obtained from the mineral water bottle, toothbrush and towel with that of "Male Y" through testimony of three prosecution witness.

azlanThe prosecution have not revealed where they obtain those items which were positively identified by chemist Nor Aidora Saedon to contain the DNA sample of "Male Y".

The question persist whether the sample was legally or illegally obtained.

No links have been made directly by the prosecution to Anwar with the exception of CCTV recording to indicate what appeared to be the opposition leader arriving and exiting the Desa Damansara condominium on June 26, 2008.

Images of what appeared to be complainant Mohd Saiful Bukhari Azlan is also similarly seen.

For the defence, they have yet to finish cross-examining ASP Fauziah Che Mat, who explained to court she was asked to identify and print images of seven people, which she did not name.
LIVE REPORTS
8.40am: Reporters and an embassy official from Netherlands are still awaiting the opening of the courtroom in the Kuala Lumpur High Court at the Jalan Duta court complex.

Opposition Leader Anwar Ibrahim and his lawyers have yet to arrive.
8.45am: Anwar arrives with his wife, Dr Wan Azizah Wan Ismail, and several supporters.
8.56am: Anwar is having a discussion with his defence team comprising Karpal Singh, Param Cumaraswamy, CV Prabhakaran and Sankara Nair outside the courtroom.
9.02am: Karpal and his defence team along with solicitor-general II Mohd Yusof Zainal Abiden meet High Court justice Mohamad Zabidin Mohd Diah in his chambers.
9.15am: Court begins hearing with High Court judge Mohamad Zabidin presiding.
Lans Koperal Mohd Hazri Hassan, 32, a police photographer, is 14th prosecution witness.
9.18am: Lembah Pantai MP Nurul Izzah Anwar enters the courtroom and takes a seat in the public gallery.

Hazri said he was at 11am on July 17, 2008 working at IPK KL lock-up.

"I was asked to take photos of the IPK KL (police contingent headquarters) D9 lock-up by Supt Amidon Anan.
"I took 14 photo of the lock-up," he said, adding D9 is the Serious Crime lock-up.
9.23am: The photographs as well as the negatives are tendered as evidence.

9.24am: Hazri says there was a mineral water bottle in the lock-up.

"I also took a photo of a strand of hair. I also took photos of a toothbrush and towel," he said, adding the photographs were taken according to the original position the items were found.
9.27am: The witness says he wore special clothing in the lock-up and he did not touch the items which he photographed.

The prosecution finishes its examination-in-chief. Karpal says no cross-examination.

9.28am: Former Supt Amidon Anan takes the stand as the 15th prosecution witness.

Amidon, 60, testifies while standing up. He retired in August 2008. He was head of Crime Scene Investigation (CSI) at the federal police headquarters in Bukit Aman from 2005.
The witness says he had testified in about 900 cases.
NONE9.33am: Amidon says on June 30, 2008, while he was working, DSP Jude Blacious Pereira (left) had asked for his assistance.

"He wanted me to analyse the crime scene at a condo in Damansara - Unit 11-5-1 and 11-5-2 of the condo."

"We arrived at the condo at 12.20pm and do forensic investigation at both units."

Amidon in looking at his document says he retrieved a strand of hair from at a room at the end of unit 11-5-1.

"In the other unit, we retrieve a Chinese silk carpet and a blanket Duvan."
9.39am: Amidon says he gave the sealed items to DSP Pereira.

A document indicating the handover of exhibits, which included the signatures of Amidon and Pereira is tendered as evidence.
9.43am: Amidon identifies the strand of hair found at the 11-5-1 condo along with the carpet and Duvan blanket retrieved from the other unit.

He testifies he and his team wore special clothing as well as gloves in order to prevent the evidence from being contaminated.
9.46am: Amidon says on July 17, at about 11.40am, he was directed by KL Criminal Investigation Department (CID) chief Ku Chin Wah to retrieve items from the IPK KL lock-up.
9.48am: Amidon says at D9, there is one lock-up and one cell.

"It was locked and guarded by two policemen. When I arrived constable Adnan Safril opened the lock-up. I went into the cell which was also locked."
Amidon said he observed the area he found a strand of hair, a Cactus mineral water bottle, toothbrush, and a 'Good Morning' towel.
9.55am: Amidon says he tagged those items and called in the photographer.
9.58am: The witness identifies the items from the photographs.
10.02am: Amidon says he signed on the towel, mineral water bottle and marked the toothbrush, and packed the items (the strand of hair, mineral water bottle, toothbrush and towel) in separate envelopes.
10.10am: Amidon verifies the items which he had marked from the KL IPK lock-up.

"Inilah bulu yang saya rampas. (This is the strand of hair which I seized.)," he says.
Karpal objects to the item being marked as exhibit and requests for a "trial within trial".

Judge asks for the basis of Karpal's request. He rules the court will mark the strand of hair as ID57 (identification).
10.15am: Amidon identifies the toothbrush, and the 'Good Morning' towel.

These items are marked as exhibits ID58 (toothbrush) and ID59 (towel).

Amidon verifies the items based on the envelope which they were stored and the signature which he had made on the items.
10.17am: Amidon also testifies the mineral water bottle was the one which he retrieved from the lock-up. Item is marked ID61.
(There was another strand of hair found on the towel by chemist Nor Aidora, which the CSI did not mark, and hence the hair is marked ID60.)

He says he wore the same protective gear and gloves when in the lock-up.

Prosecution finishes its questioning of Amidon. No cross-examination from the defence.

10.20am: Chief inspector Nor Ayuni Mohd Fuad, the 16th prosecution witness, called into the courtroom to take the stand.
10.24am: Nor Ayuni is one of four officers assisting Amidon.
10.26am: Anwar is seen reading a book in the dock, while the witness is testifying.
10.30am: Nor Ayuni, 28, identifies her writing on the envelopes used to place the items seized in the lock-up.

She says she wore protective clothing, boots and gloves to prevent contamination of the samples.

"All of us wear similar clothing," she says, adding they finished their tasks at 12.20pm.

No cross-examination, says Karpal. Nor Ayuni released.

10.34am: Court adjourns for short break. Hearing to continuing at 11am.

11.09am: Court resumes. Selangor government information chief Badrul Amin arrives.

NONEThe 17th witness, DSP Yahya Abdul Rahman (right), is called to testify.

He says he has served in D9 at IPK KL since 2006 until now.

Yahya said the D9 lock-up is located on the seventh floor with one cell.

11.13am:
Witness says there is a 'Buku Lawatan' (Visitors' book) lock-up there. DPP Nordin asks to look at 'Entry 191', which Yahya had written.

Yahya says that on July 17, 2008, at 12.10am, the lock-up detainee was Anwar Ibrahim.

11.16am: Karpal objects, saying the defence has not been provided with the document.

Judge says he wants the parties to sort it out.

DPP Nordin asks witness if he had visited the lock-up, asking further: Who was at the lock-up?

Yahya : 'It's Datuk Seri Anwar Ibrahim.'

Witness says he was there to ensure Anwar is treated well.
11.19am: Witness says at the time, there was one 'Koperal Bala' and 'L Coperal Yusmadi' at the premises.

He says he handed Yusmadi a package containing a towel, toothbrush and toothpaste.

"It is government issue for detainees," he said.
11.21am: Kelana Jaya MP Loh Gwo Burne makes his way into court. Witness says Anwar was alone, as there were no other detainees.

Yahya also says there was a 'Buku Keahlian' lock-up. It is marked as exhibit P82. Noordin points to the book, which has Sankara's signature.
Sankara is seen consulting with Anwar.
11.28am: Witness says he was at the scene when Anwar was brought to the lock-up.

"DSP Jude was also there," he says.

Asked by DPP Noordin whether he knew where Anwar was coming from, the witness says Anwar came from the D9 meeting room.

"Jude and I accompanied Anwar."

Noordin: Did Anwar carry anything?

Yahya: The mineral water bottle.

Noordin: Who allowed Anwar to bring the mineral water bottle?
Yahya: I allowed it.

Noordin: Is the mineral water government-issued?

Yahya: No.
11.32am: Witness says Anwar was released at 8am on July 17.

"There was no "tangan lain" (other hand) in the lock-up. I directed two of my men to lock the cell and lock-up."
11.36am: Witness says he saw from outside the mineral water bottle, toothbrush and towel in the cell.

"I look it from outside the lock-up," says Yahya.
11.40am: Prior to Anwar's release, Yahya says he greeted Anwar "Selamat Pagi, Datuk Seri".
Yahya says he retrieve (an extract of the Quran called) Surah Yasin from Anwar.
11.43am: Witness says he retrieved two towels which were not government issued from the cell.

Noordin: Was there CCTV?

Yahya: Yes, but it was not operational. Sudah lama tak berfungsi semenjak saya masuk. (It's been non-functioning since I came)
Noordin: What were government issued?

Yahya: The towel and toothbrush

Noordin finishes examination-in-chief.

11.46am: Karpal cross-examining now.
NONE11.47am: Karpal says the lock-up is like keadaan binatang (for animals).
Karpal: Tandas tak memuaskan. (The toilet is unsatisfactory)
Witness: Ya.

Karpal: CCTV not operational?

Witness: We have asked for an allocation, but nothing been done (about it).
11.51am: Karpal asks who directed him to detain Anwar.

Yahya says he was asked by his superior.

Karpal: Kenapa Anwar tak dibekalkan katil dan bantal? (Why was Anwar not given a bed and pillow?)
Yahya: Itu standard.

Karpal: Ada bekal blanket? (Was a blanket given?)
Yahya: Tak ada.
11.54am: Karpal: A detainee does not have human rights? It's basic isn't it?

Witness: No lock-up supplies pillows.
11.56am: Noordin now re-examines: Pillow and bed are not provided?

Witness: No.

Noordin: Is it clean after a person has left?

Witness: Ya, dicuci. (It is cleaned)

Karpal asks question through court: Is the toilet clean?

Witness: Nampak kurang bersih (It looks slightly unclean).

Witness is released.
11.59am: Court adjourns as DPP Noordin informs court that he has four witnesses.

Karpal informs the court he has a decision at High Court RKK 1 (Karpal vs Chief Justice case).

Justice Zabidin allows the court to resume at 2.45pm. 

(Sumber : Malaysiakini)

Kes Liwat DSAI : Edisi Melayu....Identiti Lelaki Y diketahui.

Posted: 28 Feb 2011 09:46 PM PST

Seorang bekas pegawai polis memberitahu dia dan pasukannya telah merampas beberapa barang kes di lokap Cawangan Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur.

NONESupritendan Amidon Anan, 60, saksi ke-15 pendakwaan memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini antara yang dirampasnya adalah sehelai rambut, sehelai tuala 'good morning' dan sebatang berus gigi.

Amidon adalah bekas ketua bahagian siasatan tempat kejadian (CSI) Makmal Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur daripada tahun 2005. Beliau bersara pada Ogos 2008.

Katanya, pemeriksaan di lokap berkenaan dilakukan berikutan arahan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner II, Ku Chin Wah.

Katanya, di D9, terdapat satu lokap dan satu sel.

NONE"Ia dikunci dan dikawal oleh dua polis. Apabila saya tiba konstabel Adnan Safril membuka lokap itu dan saya masuk ke dalam sel itu yang juga dikunci."

Amidon berkata beliau memerhatikan keadaan sekitar dan menjumpai sehelai bulu, botol air minuman Cactus, berus gigi dan tuala 'Good Morning'.

Semua barangan itu ditanda dan Amidon berkata jurugambar dipanggil merakamkannya.

Apabila ditunjukkan gambar itu, hari ini Amidon: "Inilah bulu yang saya rampas."

NONEPeguam bela, Karpal Singh membantah apabila barangan tersebut ditandakan sebagai barangan bukti dan memohon perbicaraan dalam perbicaraan.

Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah bertanya asas permohonan Karpal dan memutuskan bulu itu akan ditanda sebagai ID57 (identifikasi).

Amidon kemudian mengenal-pasti berus gigi dan tuala 'Good Morning' dan ia ditanda sebagai eksibit ID58 (berus gigi) dan ID59 (tuala).
Sebelum itu, Amidon berkata dia dihubungi pegawai penyiasat DSP Jude Blacious Perera yang meminta bantuannya untuk membuat siasatan forensik terhadap barang kes ke atas dua buah unit di kondo berkenaan.

Amidon berkata dia telah mengambil gambar sebelum merampas sehelai bulu, sebidang permaidani dan sehelai selimut untuk dibawa menjalani proses 'profiling' DNA.

Mahkamah kemudian ditunjukkan barang kes yang dirampas di unit 11-5-1 dan 11-5-2 kondo berkenaan pada hari yang sama.
'Lelaki Y'
Perbicaraan kes hari ini juga dijangka hangat dengan usaha pihak pendakwaan mengaitkan sampel DNA yang diperolehi daripada botol air minuman, berus gigi dan tuala dengan 'Lelaki Y' berdasarkan keterangan tiga saksi sebelum ini.

NONESetakat ini, pihak pendakwaan belum mendedahkan daripada mana mereka memperolehi barangan itu yang secara positif dikenalpasti oleh ahli kimia Nor Aidora Saedon mengandungi DNA 'Lelaki Y'.

Persoalan yang ditimbulkan adalah sama ada sampel berkenaan diperolehi secara sah ataupun tidak.

Setakat ini, juga pihak pendakwaan belum cuba mengaitkan perkara tersebut secara langsung dengan Anwar kecuali pada rakaman CCTV yang dipercayai menunjukkan ketua pembangkang itu keluar masuk di kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Imej yang dipercayai adalah pengadu kes ini, Mohd Saiful Bukhari Azlan juga dapat dilihat.

Bagi pihak pembelaan, mereka masih belum selesai menyoal-balas,ASP Fauziah Che Mat, yang menjelaskan kepada mahkamah bahawa beliau diminta mengenal-pasti dan mencetak imej tujuh orang yang tidak disebutkan nama mereka.

(Sumber : Malaysiakini)

PRK MERLIMAU : Calon PAS Sambut Valentine???

Posted: 28 Feb 2011 09:17 PM PST


PAS makin pelik. Nak bertanding atau mengorat? Siap bagi bunga dekat perempuan bukan ajnabi.

Ini ke pemegang DIPLOMA TASSAWUR ISLAM. Ini ke yang dididik oleh menantu Haji Hadi?

PAS = Parti Ajaran Sesat

N27 Merlimau: PAS pakar dalam membentuk dan melahirkan generasi Qarun!!!

Posted: 28 Feb 2011 07:52 PM PST


Jika kita baca sejarah Nabi Musa a.s., ada watak seorang pemuda yang bernama Qarun. Beliau yang mempunyai pertalian darah dengan Baginda, merupakan seorang yang agak daif pada mulanya. Namun, atas berkat kepercayaannya (pada mulanya) terhadap kerasulan Baginda, Musa a.s. telah berkenan untuk memenuhi permintaan Qarun dan berdoa kepada Allah SWT agar mengeluarkan Qarun daripada jerangkap kemiskinan dan mengurniakannya kemewahan di dunia. Berkat mukjizat Musa a.s. yang boleh berkomunikasi secara fizikal (tanpa  hijab) dengan Allah SWT juga, doa Baginda dimakbulkan dan akhirnya Qarun menjadi sangat kaya dan mewah yang tidak tertanding dalam zamannya.

Kekayaan yang Allah SWT kurniakan kepada Qarun dikatakan tersangat banyak sehinggakan memerlukan tujuh ekor unta hanya untuk membawa kunci-kunci kepada gedung-gedung harta kekayaannya! Namun akibat kekufuran nikmat dek kerana leka dengan kemewahan yang dikurniakan, Qarun akhirnya ditimbuskan bersama-sama harta kekayaannya yang tidak terkira itu. Disebabkan itulah, jika kita menemui harta yang tertanam di dalam tanah, secara automatik kita gelar harta tersebut sebagai harta KARUN!

Namun, kisah harta karun tersebut bukanlah fokus utama di sini. Tetapi perbandingan sikap antara tiga golongan manusia yang hidup dalam dua zaman yang berbeza. Bandingkan:

a) Qarun
    miskin di Mesir->tertekan->percaya Allah->doa->makbul->kufur->timbus dalam tanah!

b) anak-anak PAS
    takut mati di Mesir->tertekan->percaya Allah->mintak tolong Kerajaan BN->Selamat->kufur
   ->???

c) Calon PAS Merlimau (besar hasil rezeki orang BN, makan gaji bini, duduk kuarters Kerajaan BN)

    keluarga miskin->tertekan->percaya Allah->mintak tolong Kerajaan BN->BN tolong->kufur(lawan
    BN)->???

Apakah nasib pihak (b) dan (c) kelak?!! Mungkin agak sukar untuk menjangkakan nasib pihak (b), tetapi suatu yang pasti, nasib pihak (c) akan ditentukan pada ahad 6 mac ini. Apakah (c) bakal menerima musibah yang sama seperti yang diterima oleh Qarun?!! Ditelan bumi Merlimau?!! Insya-ALLAH! itulah sebaik-baiknya.

N27 Merlimau: Fitnah PAS mencemari Merlimau!

Posted: 28 Feb 2011 09:56 AM PST


Puak-puak khawarij berdarah hijau dilihat semakin terdesak apabila kumpulan black ops PAS telah mereka beberapa jenis poster fitnah berunsur lucah yang diubahsuai sedemikian rupa bagi mengelirukan rakyat Merlimau seolah-olah ia adalah hasil kerja jentera BN. Ini bukanlah sesuatu yang baru, kerana sekiranya dikaji secara bebas-taksub, mana-mana pilihanraya yang PASti kalah, khawarij Pas akan mengaplikasi taktik dan strategi sebegini bagi meraih simpati pengundi seolah-olah mereka dianiya oleh gergasi BN. Betapa kejinya perbuatan golongan pencacai DAP ini sehinggakan wajah suci tok guru mereka sendiri diletakkan dicelah kelangkang wanita yang tidak memakai seluar dalam. Inilah yang dikatakan sebagai matlamat menghalalkan cara!

Jika sorga-neraka pun boleh ditentukan siapa penghuninya, apalah sangat dengan perkara-perkara fitnah ini! Perhatikanlah rakyat Merlimau, jika sekiranya benar flyers-flyers keji tersebut datangnya daripada BN, mengapa laporan polis tidak ada satu pun dibuat oleh puak-puak kepala hijau ini?!! Malahan UMNO-BN pula yang telah membuat laporan polissebentar tadi. Kepada pengundi Merlimau, jadikanlah peristiwa hitam ini sebagai satu iktibar untuk menjadi suatu panduan semasa memangkah kertas undi ahad ini! Ingat PAS ingat FITNAH!!!

GEMPAR : BN RASUAH DI KERDAU?

Posted: 28 Feb 2011 07:18 AM PST

Mengikut portal Malaysiakini.....BN mula memberikan rasuah kepada pengundi-pengundi PRK Kerdau. Benarkah?

Jangan lupa pulak dengan yang ini....
 

N27 Merlimau: Yuhaizat menderhaka kepada ibu bapanyanya!!!

Posted: 28 Feb 2011 07:10 AM PST


Hari ini akhbar SINAR menyiarkan satu artikel berkenaan calon Pas Merlimau yang digambarkan telah mendapat restu ahli keluarganya, termasuk ibunya untuk bertanding sebagai pencacai kafir laknat DAP bagi menentang UMNO/BN. Memetik kata Yuhaizat yang gemar menular ketika waktu bekerja, keluarganya yang dikatakan sebagai penyokong tegar UMNO selama ini telah memperkenan hasrat Yuhaizat untuk mencuba nasib sebagai penjilat DAP setelah merasakan perjuangan UMNO selama 50 tahun memakmurkan negara dan menegakkan kesucian Islam sebagai tidak relevan lagi. 

Yuhaizat yang membesar sehingga overweight hasil rezeki ibu bapanya sebagai pemimpin UMNO tempatan bukan sahaja tidak bersyukur di atas kurniaan rezeki Allah melalui pengurusan telus dan cekap kepimpinan UMNO/BN selama ini, bahkan beliau kini tidak lebih daripada umpama anjing yang diberi makan tetapi menggigit pula tangan tuannya! Namun persoalannya di sini, benarkah beliau telah mendapat restu ibunya untuk menjadi pencacai DAP?!! Menurut sumber Mymassa yang tepat (petik slogan HaramkahDaily), perkara tersebut adalah tidak benar. Bahkan sesi temubual dengan akhbar Sinar tersebut hanyalah satu helah lakonan Yuhaizat untuk menutup semua spekulasi berhubung tindakan beliau yang sanggup menderhaka ibunya sendiri demi menurut rasa hatinya untuk menjadi hamba DAP.

Sekiranya artikel di atas diteliti dengan sedalamnya, didapati tiada sebarang kenyataan direkodkan daripada ibunya sendiri berhubung pencalonan Yuhaizat sebagai calon khawarij PAS. Yang ada hanya kenyataan abanganya dan kenyataan syok sendiri daripada beliau sendiri. Dapat diperhatikan juga, Yuhaizat telah bersikap sangat kurang ajar apabila memaksa ibunya untuk turut serta dalam sidang media tersebut tanpa kerelaan hati. Perhatikan betul-betul wajah ibunya di atas. Jelas terpancar wajah sugul dan menahan sebak kerana diperlakukan sedemikian rupa oleh darah dagingnya sendiri!!! Gambar-gambar tersebut juga terakam pada artikel susulan dalam akhbar berkenaan. Takkan semua gambar yang dirakam wajah ibunya begitu bukan?!!

Kepada saudara Yuhaizat, bertaubatlah! Ingatlah syurga terletak di bawah telapak kaki ibumu, bukan kaki busuk N.ajis!!! Mungkin di dunia ini tok gurumu boleh menjanjikan sorga dengan membai'ah ibu bapamu, tetapi ingat akhirat itu pasti datang jua! Takutlah kepada Allah SWT! Nescaya Dia akan membuka hati dan akalmu ke jalan yang diredhaiNYA! Wallahua'lam. 


N27 Merlimau: Kempen tidak mendapat sambutan, PAS semakin terdesak!

Posted: 28 Feb 2011 06:08 AM PST


Dua juak hamPAS ini telah diarahkan oleh DAP Melaka untuk memperbodohkan diri di hadapan pasar Malam berhampiran Politeknik Merlimau. Seekor beruk berkopiah berdarah hijau didapati telah mengganggu ketenteraman dan keselesaan rakyat Merlimau yang sibuk membeli-belah di sekitar kawasan pasar malam tersebut. Namun apa yang menariknya, dapat diperhatikan tiada seorang pun rakyat Merlimau di sekitar pasar malam tersebut yang memberikan perhatian terhadap apa yang dibebelkan oleh kuda-kuda pencacai DAP itu. Ini telah menyebabkan kekecewaan dan kesemua beruk-beruk berbulu hijau tersebut beredar setelah tidak sampai lima minit memulakan rayu-rayuan bagi memcah belahkan ummah.

Tindakan mengeksploitasi kehadiran orang ramai di pasar malam bagi melakukan ceramah kempen pilihanraya sebenarnya merupakan satu kesalahan pilihanraya yang serius. Malah terdapat juga Akta Polis yang memperincikan dengan jelas tentang kesalahan ini:


Seksyen 27 Akta Polis 1967

Seksyen 27 Akta Polis 1967 secara jelas memperuntukan :
  1. Mana-mana pihak yang hendak mengadakan perhimpunan atau ceramah umum hendaklah mempunyai kelulusan daripada pegawai polis daerah yang berkenaan.
  2. Sebelum mengadakan perhimpunan sama ada di dalam premis atau di luar premis, kebenaran polis hendaklah diperolehi demi kepentingan ketenteraman awam dan keselamatan rakyat.
  3. OCPD boleh menimbang sesuatu permohonan (permit perhimpunan dan ceramah umum) itu tetapi ini bukan bermakna kumpulan atau mana-mana pihak boleh dengan sendiri mengadakan ceramah umum dan perkumpulan yang lebih dari bilangan lima orang.
  4. Kelulusan permohonan permit juga tertakluk kepada budibicara polis dan perhimpunan biasa di dalam bangunan kebiasaanya dibenarkan








Oleh kerana rakyat sudah muak meluat dengan penipuan puak-puak khawarij berdarah hijau ini, maka jentera kempen PAS kini menggunakan pendekatan persis perjual-penjual ubat kuat jalanan untuk melariskan calon mereka yang kuat menulau! Kepada rakyat Merlimau, team Mymassa berasa sangat kagum dengan kebijaksanaan anda mengenali dan menolak puak-puak penjilat pungkoq kapir laknat DAP ini! Pastikan clean sweep untuk RON dan BN ahad ini!!! Takbir!!!

Adakah Institut Latihan Kepimpinan dan Perkaderan Dakwah Islamiyah ( ILHAM ) dapat kelayakan MQR?

Posted: 28 Feb 2011 12:37 AM PST

Mari kita tengok siapa yang kena!



  • Kemudian masukkan nama Institut Latihan Kepimpinan dan Perkaderan Dakwah Islamiyah ( ILHAM ) di bahagian Nama PPT
  


  • Klik butang mulakan carian. 
  • Lihat keputusannya... 

 *Kita tunggu apa pula jawapan PAS kali ini....
 

Panglima Perang Cyber

Posted: 28 Feb 2011 11:21 PM PST

Panglima Perang Cyber


Catatan di Merlimau : Jentera BN bekerja keras demi kemenangan besar !!!

Posted: 28 Feb 2011 08:03 PM PST

Semalam Panglima sempat menjelajah kawasan Merlimau untuk meninjau dari dekat perkembangan terkini di sana. Tempat pertama ialah bilik gerakan BN di Merlimau Pasir. Semangat kerja yang ditunjukkan perlu dicontohi oleh semua jentera parti yang lain. Panglima juga sempat merakam video dengan En Akramuddin Hj Abd Aziz Naib Ketua Pemuda Kota Melak yang datang dari Umno Kota Melaka dan menjadi keluarga angkat Merlimau Pasir turut berada di bilik gerakan tersebut. Beliau telah menceritakan perkembangan terkini PRK Merlimau. Lihat juga gambar rakan kita sedang bekerja keras untuk memastikan kemenangan berganda akan diraih 6 Mac 2011 nanti. Maaf kualiti kamera 'cap ayam' menyebabkan gambar kurang memuaskan. Tengah tunggu 'durian runtuh' beli kamera baru.

En Akramuddin Hj Abd Aziz 










Seterusnya Panglima beredar menuju Bilik Gerakan Barisan Nasioanl Permatang Serai untuk mengikuti ceramah Tan Sri Isa Samad. Kupasan tentang isu negara Islam, Nik Aziz meroyan, kisah Anwar dalam kerajaan berjaya disampaikan dengan begitu menghiburkan sehingga hadiri tidak berganjak sampai ceramah tamat. Ribuan penduduk hadir dan kereta terpaksa parking jauh dari lokasi ceramah. Turut hadir sama Lokman Adam.  

Video Akramuddin dan ceramah Tan Sri Isa Samad Adun Bagan Pinang akan diterbitkan sebentar nanti. 



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Risalah Gambar Bogel @ Nik Aziz di Merlimau : Cabaran Panglima Kepada DAP !!!

Posted: 28 Feb 2011 05:39 PM PST



Semalam telah heboh gambar Nik Aziz yang dikatakan dibuat dalam keadaan memalukan beliau. Risalah tersebut ditemui di Kg Ayer Merbau dan Kg Chinchin, tempat asal calon PAS, Yuhaizad Abdullah.Selepas itu satu sidang akhbar telah dibuat oleh DAP dengan menuduh BN yang mencipta risalah lucah tersebut meskipun mengakui tiada logo BN dalam risalah tersebut. DAP juga memberitahu semalam bahawa mereka akan membuat laporan polis hari ini.

Dalam gambar yang disebarkan lima pemimpin Fuckatan dimasukkan iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim; mursyidul am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; anggota exco Selangor, Teresa Kok dan ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching. Dalam pada itu blog utama PAS dan PKR telah memainkan isu ini seperti : http://wargamarhaen.blogspot.com/ & http://sharpshooterblogger.blogspot.com/ 

Apa yang menghairankan kita ialah para bloggers mereka dilihat telah 'menabur peluru' dengan isi artikel yang sama. Tidak seperti kebiasaan dimana mereka akan menggunakan huraian tersendiri. Ia seperti skrip filem yang sudah siap dan tidak boleh diubah lagi. Jelas bahawa fitnah terancang ini disusun dengan teratur oleh mereka untuk meraih simpati rakyat. Tetapi sayang sekali kerana taktik lama ini tidak lagi berkesan untuk tahun 2011. Usaha Kerajaan menyekolahkan rakyat membasmi kejahilan hingga mereka sangat pandai dan arif mengenal pasti mana satu fitnah dan adu domba Fuckatan. Mereka tidak buta huruf seperti zaman penjajah dulu. Kenapa taktik lama diulang ? kerana pemimpin lama masih lagi berkuasa memegang parti DAP seperti Lim Kit Siang dan Karpal Singh.  

Analisa yang boleh dibuat berdasarkan gambar dan hasil carian google di atas di dalam menguatkan andaian Panglima isu ini dicipta oleh DAP ialah :

-  Kenapa isu ini dihebohkan oleh DAP ? Sepatutnya PAS yang kena bangkitkan perkara ini kerana ia membabitkan Mursyidul Am mereka.
- Kenapa DAP mahu membuat laporan polis hari ini sehari selepas mendedahkannya semalam. Adakah menunggu 'signal' atau untuk 'test market' semata-mata?

- Semalam juga isu pentas dibakar telah ditimbulkan dan didakwa dibuat oleh BN. Soalnya Kenapa isu pentas dibakar DAP tidak pula membuat laporan polis atas alasan tidak percaya polis akan menyiasat aduannya? Klik sini untuk berita. DAP juga terkenal dengan bintang pornonya seperti Elizabeth Wong yang dirakam berbogel ketika tidur  sebelum mencuci dosa dengan bertemu Nik Aziz di Pulau Melaka Kelantan. Maka tindakan ini boleh jadi untuk menaikkan kemarahan rakyat terhadap BN dengan harapan dosa bintang porno mereka akan dilupa atau hilang dari ingatan rakyat agar Melayu kembali menyokong Fuckatan Rakyat .

Jelaslah kepada kita bahawa tindakan yang dibuat  menunjukkan seperti fitnah ini dicipta oleh DAP sendiri. Ia demi melihat umat Islam Merlimau dan seluruh Malaysia akan termakan fitnah ini lalu menyerang ahli UMNO. Hati kecil rakyat pasti akan dapat melihat permainan mereka yang nampak hebat tetapi akhirnya akan menjerat diri mereka sendiri. Percubaan 'bodoh' dan 'gila' tahap gaban ini akan membuat rakyat semakin marah kepada Fuckatan sebenarnya dan ia juga membuktikan Fuckatan semakin kering idea selepas satu persatu fitnah mereka berjaya ditangkis dengan bijaksana oleh pimpinan kita. 

Akhir sekali jika analisa ini tidak tepat maka Panglima ingin mencabar seluruh pemimpin DAP agar mengajak pemimpin PKR dan DAP membuat laporan polis seberapa banyak yang boleh jika benar mereka mahukan dalang risalah lucah ini dibuktikan. Jika tidak sahlah bahawa DAP adalah dalang yang ingin mencipta perbalahan kalangan umat Islam demi meraih sokongan politik untuk Fuckatan. PAS sepatutnya sedar dan menilai semula hubungan 'luar nikahnya' dengan DAP yang tidak boleh dipercayai sejak dulu hingga kini. Kafir harbi tetap kafir harbi walau macam mana rupa mereka !!!



- Apa kata BN pun buat laporan polis untuk lawan fitnah mereka ? 

Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

PAS Makin Terlalu Liberal Bila Tidak Segan Masuk Tokong dan Gereja !!!

Posted: 28 Feb 2011 03:14 PM PST




nota : Kenapa hanya sekali ceramah DS Anwar Ibrahim di Merlimau ?

ada orang kata PKR dan DAP nak pastikan PAS kalah di Merlimau dan Kerdau untuk melemahkan PAS sebelum 'next General Election' ?

Tidak mustahil sebab kalau jenis 'cium tahi' akan cium juga walau bagaimana pun caranya. Kalau dah kemaruk kuasa siapa sahaja akan 'dikuburkan' tanpa sebarang perikamanusiaan.

Politik tetap politik.
Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Lagi Blogger Pahang Meninggal Dunia dan Takziah dari Blogger Pembela Negara - Al Fatihah !!!

Posted: 28 Feb 2011 10:47 AM PST


Datuk Azizan Yaakob, blogger Melayu Raya Daily (gambar bawah) telah kembali ke Rahmatullah kira-kira pukul 11.45 semalam, 28hb Februari. Beliau telah diserang strok pada malam sebelum penamaan calon yang diadakan pada Sabtu 27 Feb 2011. Selepas itu beliau telah dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur sebelum meninggal di sana. Beliau adalah mantan Adun Pulau Tawar


Blogger Pembela Negara (BPN) mengucapkan takziah atas pemergian blogger Melayu Raya Daily khasnya kepada keluarga Allahyarham yang tentu turut bersedih dengan pemergian yang tidak diduga ini. Kita milik ALlah dan kepadaNYA jua kita akan kembali secara paksa atau rela hati.Moga perjuangan kita yang jika didasari niat ikhlas akan menghasilkan ganjaran besar di sisi ALlah. Dan boleh menjadi syafaat di hari akhirat selagi tulisan baik itu dibaca oleh rakyat Malaysia demi menyedarkan mereka ancaman terhadap agama, bangsa dan negara kita. 

Semoga Roh Allahyarham akan ditempatkan bersama para Nabi dan Wali serta orang soleh Insya Allah. Perjuangan beliau mempertahankan agama bangsa dan negara akan diteruskan oleh tangan kita semua hingga nafas terakhir hidup kita.

sumber : alamat blog TSB  http://sribuana.blogspot.com/ 


Blogger lain yang mengucapkan takziah :







Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah

Ceramah PAS oleh Ketua Penerangannya Hambar di Merlimau !!!

Posted: 28 Feb 2011 04:17 AM PST


Lokasi Ceramah : Kg Chincin 27 Feb 2011 

Ketua Penerangan PAS Idris Ahmad telah datang berceramah dengan Dr Mujahid Rawa di Kg Chincin,Merlimau semalam. Nama besar dalam PAS yang diundang dengan harapan untuk menarik khalayak khasnya pengundi Merlimau untuk hadir, rupanya tidak seperti jangkaan.

Lihat gambar bagaimana kehadiran yang sangat tidak memberansangkan jelas menunjukkan bagaimana kekuatan PAS hari ini khasnya Merlimau.

Inilah bukti bagaimana sokongan Melayu semakin hilang kepada PAS. Melayu sakit hati melihat saudara mereka di Pulau Pinang dan Selangor ditindas tanpa peri kemanusiaan seperti di link bawah

http://penembak-tepat.blogspot.com/2011/02/video-peniaga-melayu-ditindas-regim.html


Maka apa kata PAS sediakan sahaja 'keranda' kerana mereka sedang dibunuh dalam diam oleh kawan baik mereka yang liberal dan anti Islam.

Racun 'arsenik' akan membunuh kekuatan PAS dan tidak  mustahil dalam PRU 13 PKR DAP yang akan menjadi parti paling banyak menerima undi khasnya Cina dan India berbanding PAS.

Selamat tinggal Hj Hadi dan Nik Aziz, perjuangan yang menolak saranan Al Quran agar tidak berkawan dengan musuh Islam telah memakan diri mereka sendiri...

Kerana itu PAS semakin layu dari hari ke hari tanpa Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim di sisi.



Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Jawapan Panas Abang Calon BN Kerdau Terhadap FItnah Jahat PAS !!!

Posted: 28 Feb 2011 03:06 AM PST




Jangan Lupa Klik Link Ini : 12 Dalil Anwar Tergelincir Akidah 

Pengarah SPR Pahang meninggal dunia petang ini kerana serangan jantung - Al Fatihah

Posted: 28 Feb 2011 12:30 AM PST

RM0.UM.28/02: Pengarah SPR Pahang, Ismail Mohd Yusoff meninggal dunia di Hospital  Sultan Ahmad Shah di sini petang ini kerana serangan jantung.

Utusan Malaysia

DARUL EHSAN TODAY

Posted: 28 Feb 2011 11:08 PM PST

DARUL EHSAN TODAY


Nik Ajis Bapak PEMBOHONG

Posted: 28 Feb 2011 10:34 PM PST

Nik ajis merayu pada pengundi kerdau supaya memberikan mereka (pakatan haram) peluang untuk memerintah malaysia dengan mengundi calon pas pada prk kerdau, sambil menipu, nik ajis kata pakatan haram mencatatkan prestasi terbaik dan membentuk gabungan formal selepas pilihan raya umum 2008.

Wak lu nik ajis oii... bagi aku satu contoh kebaikan pentadbiran kerajaan pakatan haram di empat buah negeri tu, memang ada kebaikan, contoh di penang, dap hanya menjaga tengkok dan perut bangsa cina sahaja tapi dalam masa yang sama dap menyembelih tengkok orang melayu, ini yang nik ajis katakan pakatan haram mencatatkan prestasi terbaik? gila ke apa orang tua ni...

Sebenarnya banyak lagi contoh-contoh buruk sekiranya rakyat memberi peluang kepada pakatan haram untuk memerintah malaysia ni, korang boleh semak sendiri dalam blog-blog lain, jadi pada pengundi kerdau, jangan terpengaruh dengan kata-kata si tua nyanyuk tu, dia dah tua tak lama lagi dah nak mampos, yang sensara nanti bila pakatan haram perintah malaysia adalah anak cucu dan cicit kita.

Idola Bob Lokman Ialah Nik Ajis Bukan Rasulullah.

Posted: 28 Feb 2011 09:25 PM PST

Bob lokman menjadikan nik ajis sebagai idolanya dalam islam, tak kebodoh bunyinya tu, sepatutnya bob menjadikan Rasulullah sebagai idolanya, maknanya bob telah mengangkat nik ajis setaraf dengan Rasulullah.

Semalam ada dua ceramah bob lokman di kerdau, satu di taman desa murni dan satu lagi di felda jengka 25, aku pergi ceramah bob di taman desa murni malu giler aku bila aku dengar ceramah bob, MERAPU gile ceramah dia beb, sebodoh-bodoh khalid samad pun kira sedap jugalah ceramah dia, ni ceramah bob punya la hampehh.

Aku yakin kalau ceramah tu tak di buat di kawasan pasar malam, tentu tak ada orang nak datang dengar, pas cuma tumpang tuii pasar malam, kalau tak bob berceramah dengan blogger pas je la yang dok banyak berlonggok melangut kat situ.

Dalam ceramah bob tu, bob menyalahkan kerajaan kerana terlalu banyak menumpukan pada pembangunan, kata bob, tidak perlulah banyak sangat pembangunan, ia akan melalaikan manusia, bob juga menempelak kerajaan bn yang membantu membuat rumah kos rendah, pada bob, kerajaan membantu rakyat termiskin dengan memberi rumah kos rendah juga akan melalaikan penerima rumah kos rendah itu dari beribadat kepada ALLAH.

Banyak lagi point-point yang bob cakap dalam ceramahnya, tapi tak gamak lah pulak aku nak ulas satu persatu, bodoh sangat point-point dia tu, macam aku kata tadi la, sebodoh-bodoh khalid samad berceramah, bodoh lagi ceramah bob lokman.

SULTAN SELANGOR DI HINA LAGI, TANGKAP BLOGGER INI...

Posted: 28 Feb 2011 06:00 PM PST

Sekali lagi institusi diraja selangor di hina oleh pakatan haram, selepas mereka tidak puas hati dengan pelantikan kusrin sebagai setiausaha kerajaan negeri oleh sultan selangor, kini pakatan rakyat anjing-anjing mereka untuk sekali lagi menyerang sultan selangor.

Serangan terbaru pakatan haram di lancarkan oleh anjing mereka iaitu hanief.blogspot, dalam blog anjing itu, di tulis sultan selangor ada menyimpan seorang gundik yang bernama kavita kaur, malah dalam satu lagi blog pakatan haram, mereka menuduh suk selangor yang baru datuk kusrin bersubahat memelihara kavita kaur dan menyokong pelakuan zina yang dibuat oleh sultan selangor.

Malah dalam blog anjing pakatan haram itu dia menghasut supaya rakyat bangun melawan dan menentang institusi diraja dengan menuduh kerabat istana minum arak dan bergaduh di disco dan meminta dipulangkan semula elaun-elaun yang diberikan kepada sultan, dia juga meminta rakyat jatuhkan kuasa raja-raja melayu dan menggantikan dengan sebuah negara republik.

Kalau macam ni punya penghinaan pun kerajaan dan kementerian dalam negeri tak boleh ambil tindakan, memang bacul dan pondanlah kdn dan menterinya.

Anjing yang menghina sultan selangor: klik sini, sini & sini.

GEMPAR: Bob Lokman Akan Dedahkan Kejahilannya Malam Ini.

Posted: 28 Feb 2011 02:49 AM PST

Malam ini bob lokman akan mendedahkan kejahilannya tentang agama islam yang dia anuti sejak dari dia lahir lagi, bob akan mengupas tentang mata pelajaran ilmu alam yang di ajar di sekolah kerana dalam mata pelajaran itu tak di ajar alam ini ciptaan ALLAH, kerana itu bob lokman masuk pas.


Bob akan turun berceramah di felda jengka 25 malam ini. jom ramai-ramai kita dengar ceramah bob tentang kejahilannya dalam agama islam.

cerita pasal bob: klik sini.

PAS Naik Pangkat: Mereka Kini Adalah Lembu Korban PKR & DAP.

Posted: 28 Feb 2011 12:18 AM PST


Ada orang kata, pas tak serik-serik bertanding walau pun dia kalah dua kali berturut-turut, kalah di galas dan tenang, pas masih nak tunjuk kuat, banyak juga duit pas ni.

Pada aku, pas memang dah serik sebenarnya nak bertanding ni selepas pas di malukan di galas dan tenang, tapi semua orang tahu, pas hanyalah balachi dan pariyah dalam pakatan haram, pas tak boleh buat keputusan, setiap keputusan dalam pakatan haram di buat oleh dua parti, dap dan pkr.

Semua orang tahu, pas memang tak nak bertanding di merlimau, pas sanggup beri laluan kepada pkr untuk bertanding di sana, tapi di sebapkan ego pkr maka pas di jadikan lembu korban oleh pkr dan dap, jadi pulak prk kerdau, sekali lagi pkr dan dap meletakan lembu korbannya untuk di sembelih, pas memang taknak bertanding di kerdau, mereka tahu, peluang mereka untuk menang di kerdau amat tipis, jadi kalau korang tengok body language pas dengan meletakan calon yang dah dua kali kalah nampak sangat pas memang tak nak bertading.

Tapi apa pun pas tetap juga selamat, pas tak perlu mengeluarkan sesen pun untuk bertanding di kedua-dua prk tu, semuanya di tanggung oleh pkr dan dap...

ANGIN PERUBAHAN

Posted: 28 Feb 2011 09:15 PM PST

ANGIN PERUBAHAN


Nik Aziz Bukan Bangsa Melayu?

Posted: 27 Feb 2011 10:00 PM PST

27 Februari 2011, Nik Aziz berkata beliau tidak minta untuk dilahirkan sebagai seorang berbangsa Melayu. Beliau juga berkata adalah secara kebetulan beliau lahir di negara ini (baca sini). Kenyataan Nik Aziz ini mahu membidas teguran Tun Mahathir yang meminta Nik Aziz bersyukur dilahirkan sebagai seorang Melayu yang beragama Islam di negara ini. Ternyata apa yang dikatakan oleh Nik Aziz itu menyerlahkan sikapnya yang tidak sayangkan negara dan bangsa Melayu.

Apakah Nik Aziz ini bukan dari bangsa Melayu? Jika Nik Aziz bukan Melayu maka Nik Aziz tidak layak untuk menjadi Menteri Besar di Kelantan. Berdasarkan Undang-Undang Tubuh Negeri Kelantan Artikel 12 (2) menyebut Menteri Besar di Kelantan mestilah berbangsa Melayu dan beragama Islam. Disebabkan Nik Aziz dilahirkan sebagai Melayu, maka Nik Aziz layak menjadi Menteri Besar di Kelantan. Mengapa perlu dibenci sangat pada asal-usul bangsa sendiri.

Biarpun Nik Aziz tidak cintakan bangsanya sendiri, namun kerajaan BN tetap menunaikan tanggungjawab kepada umat Melayu di Kelantan. Bantuan yang diberikan kepada orang Melayu di Kelantan adalah mengikut kehendak perlembagaan Malaysia yang ditulis untuk menjaga kedudukan orang Melayu dalam Perakara 153 (sektor awam, biasiswa, permit dan kuota dan peluang melanjutkan pengajian ke peringkat tinggi). Kalau pun tidak mahu berterima kasih kepada orang yang memberi, janganlah mengeluarkan kenyataan yang begitu pada bangsa sendiri. Islam menganjurkan wasatiah (kesederhanaan) pada umatnya. Ingatlah asal usul bangsa sendiri.

PenangWasabi

Posted: 28 Feb 2011 09:14 PM PST

PenangWasabi


Pulau Pinang : 97 ahli keluar PKR!

Posted: 28 Feb 2011 01:18 AM PST















WAKIL kepada 97 bekas ahli PKR, Mohamad Ibrahim A.Siahoo (kiri) menyerahkan borang keahlian Kimma kepada Syed Ibrahim Kader (kanan) sambil diperhatikan Zainal Abidin Osman di Georgetown, Pulau Pinang, semalam.

Sokongan terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus tercalar apabila 97 ahli parti itu di negeri ini bertindak keluar parti baru-baru ini.

Ia melibatkan ahli PKR Cabang Bayan Baru dan Tanjung yang keluar parti tersebut untuk menyertai parti Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) yang merupakan ahli bersekutu Barisan Nasional (BN).

Wakil mereka, Mohamad Ibrahim A. Siahoo berkata, mereka mengambil tindakan tersebut selepas mendapati pemimpin PKR gagal menunaikan janji ketika mereka dipelawa menyertai parti tersebut.

"Kami ingin menegaskan bahawa tindakan dan keputusan ini tidak dipengaruhi oleh sesiapa.

"Ia diambil selepas janji-janji yang diberikan oleh pucuk pimpinan PKR tidak pernah ditunaikan, menyebabkan kami mengambil keputusan untuk keluar parti secara rasmi hari ini.

"Keputusan ini juga diambil selepas kami rasakan perjuangan kami tidak lagi sehaluan dengan kepimpinan PKR," katanya dalam satu sidang akhbar di Menara UMNO Negeri di Jalan Macalister.

Difahamkan beberapa pimpinan tertinggi peringkat cabang tersebut turut bertindak keluar parti selepas hilang kepercayaan terhadap PKR.

"Kami juga bersedia membantu parti baru kami, Kimma untuk bekerjasama dengan BN memenangi semula tampuk pemerintahan negeri," katanya lagi.

Pada majlis berkenaan, Mohd. Ibrahim turut menyerahkan 97 keping borang kepada Presiden Kimma Kebangsaan, Datuk Syed Ibrahim Kader.

"Kimma menyambut baik serta mengalu-alukan penyertaan ahli-ahli baru yang semuanya daripada keturunan India Muslim.

"Sebelum ini, beberapa bekas ahli parti berkenaan telah menyertai Kimma namun bilangan mereka tidak ramai," katanya lagi.

Difahamkan keahlian Kimma di negeri ini telah mencecah 12,300 orang.

Turut hadir pada majlis berkenaan ialah Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman.

"Kita mengucapkan syabas kepada 97 bekas ahli PKR kerana bertindak berani dengan keluar dari parti tersebut.

"Ini membuktikan bahawa walaupun negeri ini merupakan kubu kebal pembangkang, tetapi ia tidak menghalang ahlinya bertindak keluar parti selepas hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR," ujar Zainal.

Manakala hari ini : PKR Pulau Pinang cabar kumpulan 97 ahli tunjuk bukti

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang hari ini mencabar kumpulan 97 ahli dari cabang Bayan Baru dan Tanjong di sini supaya membuktikan tindakan mereka keluar dari parti itu.

Naib Pengerusinya, Abdul Malik Abul Kassim berkata, jurucakap kumpulan itu perlu menunjukkan nama dan surat peletakan keahlian kesemua 97 ahli yang didakwa telah menyertai Kongres India Muslim Malaysia (Kimma).

"Saya tidak percaya mereka telah melompat ke Kimma kerana saya sendiri tahu bilangan ahli keturunan India Muslim di dua cabang itu," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Abdul Malik, yang juga Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, berkata, tindakan ketua kumpulan itu adalah kerana rasa cemburu dan isu kekeluargaan ekoran pelantikan salah seorang saudaranya.

Pada Sabtu lalu, ketua kumpulan itu, Mohamed Ibrahim A. Siahoo, memberitahu media bahawa 97 ahli itu keluar dari parti selepas hilang keyakinan terhadap kepimpinan PKR.

Beliau mendakwa PKR gagal membela nasib dan kebajikan rakyat sebelum menyerahkan borang untuk menganggotai Kimma.

Penang Wasabi..

GERAKAN ANTI PKR

Posted: 28 Feb 2011 09:10 PM PST

PISAU.NET

Posted: 28 Feb 2011 09:08 PM PST

PISAU.NET


Kerdau:Adun PAS Kempen Untuk Calon BN

Posted: 28 Feb 2011 07:40 PM PST


Tanda tanda PAS nak mampus di Kerdau



Adun Kuala Semantan YB PAS Syed Hamid sejak hari penamaan calon kelihatan agak mesra dengan semua pemimpin Umno.Ketika Pisau membuat liputan di Pusat Penamaan Calon , melihat cara pembawaan diri beliau amat berbeza sekali yang begitu selamba dan menegur dan berbual mesra dengan kesemua pemimpin Umno dan BN.

Malah beliau bergurau dengan Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob,Datuk Shahaniza dan beberapa orang menteri.


Pisau berpeluang bertemu sekali lagi dengan Yb Syed Hamid ketika sambutan Maulidur Rasul,kami berjemaah dan berkesempatan berbual buat seketika. Di saat itulah baru Pisau tahu Yb Syed Hamid punyai pertalian darah dengan calon BN Ustaz Syed Ibra.Yb Syed Hamid adalah paman Ustaz Syed Ibra.

Pisau bertanyakan mengenai tuduhan blogger khawarij PAS kononnya Ustaz Syed Ibra mengunakan sijil AL Azhar palsu. Agak memeranjatkan menurut Yb Syed Hamid " Saya yang hantar dia pergi Mesir,sebahagian perbelanjaan Syed Ibra saya yang tanggung,mana mungkin dia tak lulus,ini dah melampau sangat"


Ternyata PAS sendiri terperangkap dengan pembohongan mereka,YB Syed Hamid sendiri yang mendedahkan Ustaz Syed Ibra adalah lulusan Al Azhar.Tidak mengejutkan Yb Syed Hamid begitu berbangga melihat anak buahnya malah turut membantu berkempen calon BN.


PAS Khawarij NIK AZIZ memang mengajar penyokongnya cakap bohong dan kaki fitnah, kalau tak tipu memang tak sah.


Pisau kata "Tanda tanda PAS akan mampus di Kerdau sudah kelihatan,tunggu 6 haribulan kita sama sama talkinkan khawarij beramai ramai."

Kerdau: DAP Bangsatkan PAS

Posted: 28 Feb 2011 04:59 PM PST



Sepanjang kempen PRK Kerdau,memperlihatkan bagaimana khawarij PAS terkial kial berkempen menjual calonnya kepada pengundi.


Namun rakan pakatan dilihat hanya memandang sebelah mata dan tidak membantu khawarij PAS. Paling ketara semasa penamaan calon kita dapat melihat hanya penyokong khawarij terhegeh hegeh membawa bendera ultra kiasu DAP.Menjunjung setinggi mungkin roket bagaikan agar hasrat sampai ke bulan tercapai.


Seperti biasa khawarij PAS parti kasta paling rendah didalam pakatan tidak akan dibantu oleh jentera kempen PKR atau pun DAP.Malah kalangan pemimpin PKR dan DAP tempatan langsung tidak menunjukkan muka.


Pisau bersama beberapa melayu DAP di kampung cina Kerdau berbual sambil minum kemudian timbul rungutan apabila Adun Triang Leong Ngah Ngah menghilangkan diri dan tidak membantu jentera DAP,DUN Triang adalah kawasan parlimen Bera dari DAP .


Untuk menghilangkan resah budak budak melayu anjing suruhan DAP Pisau terus menalifon ADUN Tras DAP Chong Siew Onn . Menurut YB Chong ,Yb Leong telah berlepas bercuti ke Chiang Mai semalam.


Segala persoalan terjawap mengapa semenjak hari penamaan calon ,Adun Triang sering memperlekehkan PAS Temerloh dan Tuan Ibrahim dihadapan budak budak melayu DAP.Katanya "apa perlu mau tolong PAS ,kasi wang habis buang masa tolong itu PAS"


Itulah sifat sebagai tuan besar didalam pakatan,DAP hanya menganjingkan PAS semata mata mahu meraih kuasa politik.


Yang bodohnya khawarij PAS,Yang gampang adalah DAP.


Pisau kata " khawarij ngelabah tengok sambutan rakyat pada calon BN"

AL Fatihah- Datuk Azizan Meninggal Dunia

Posted: 28 Feb 2011 07:25 AM PST

Blogger Melayurayadaily, Datuk Azizan Yakoob meninggal dunia jam 11.20pm.

Beliau adalah mantan Adun Pulau Tawar.
Pertemuan terakhir pisau bersama beliau rabu lepas banyak membangkitkan isu isu politik semasa.

Beliau diserang stroke pada malam sebelum penamaan calon di Temerloh.. Pisau berkesempatan melawat beliau di Hospital Temerloh. Keadaan beliau ketika itu masih lemah dan pada keesokan harinya dihantar ke HKL.untuk pembedahan mengeluarkan darah beku diotaknya.

Moga Allah mencucuri rahmat keatas arwah.

Takziah untuk ahli keluarga arwah.

Al fatihah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kerdau:Doa Calon BN,Hasanudin Hilang Selera Makan

Posted: 28 Feb 2011 04:28 AM PST


Majlis Maulidur Rasul yang berlangsung di Kg Tekal dihadiri oleh Calon PAS Hasanudin dan Calon BN Ustaz Ibra,Adun Kuala Semantan YB PAS Syed Hamid dan Datuk Seri Ismail Sabri.:klik sini


Orang PAS sendiri kata calon mereka sombong dan tidak mesra,itulah kata kata seorang lelaki lingkungan 40an yang mengelar dirinya abang mat.Katanya kami dah kenal lama dengan calon PAS memang perangainya dari dulu tidak pernah ubah.


Sebaik saja tamat majlis maulidur rasul dan solat isyak,kesemua hadirin dijemput orang kampung menikmati jamuan yang disediakan.


Namun semalam keharmonian tersebut di cemar dengan sikap calon PAS hingga menyakitkan hati orang orang kampung apabila beliau menolak untuk turut makan bersama Calon BN Ustaz Ibra,YB PAS Syed Hamid dan Datuk Seri Ismail Sabri.


Hasanudin berasakan tercabar apabila beliau terpaksa mengaminkan doa calon BN malah beliau pula terpaksa duduk dibelakang hinggakan mukanya langsung tidak mampu untuk senyum.




Sebaik solat Isyak,Hasanudin terus beredar tidak mahu bersama sama penduduk kampung.Sombong dan angkuh!


Tindakan Hasanudin bertepatan dengan sikap wali selipar Nik Aziz yang akan memperlekehkan mana mana pihak yang tidak memeluk Isle PAS.Busuk punya olang...ptuiihh!

Pisau kata " kalau dah hati hitam memang tak boleh buat apa dah,busuk perut"

Kerdau:Undi PAS Barang Turun?Bohong Lagi

Posted: 27 Feb 2011 11:00 PM PST




Undi BN Barang Naik,Undi PAS Barang turun begitulah mainan politik gampangan pakatan pada setiap pilihanraya kecil sejak akhir akhir ini.


Kali ini pendekatan khawarij PAS lebih advance apabila memainkan sentimen perutism dijadikan salah satu agenda untuk menarik perhatian pengundi.


PAS bertindak membuka satu kedai menjual barang kawalan seperti beras,gula dan susu dengan harga yang lebih rendah dari harga pasaran semata mata mahu menunjukkan mereka mampu menurunkan harga barang jika mereka menang pada pilihanraya Kerdau.


Begitulah cara PAS memperbodohkan pengundi ,khawarij PAS telah mempermainkan pengundi di Kerdau kononnya jika menang harga barang kawalan dapat diturunkan dan akan kekal murah selagi PAS memerintah.Apa yang cuba dibuktikan oleh PAS?


Jawapannya mudah,jika mereka mampu menurunkan harga barang kawalan di Kerdau mengapa tidak menurunkan harga barang kawalan di seluruh negeri negeri yang diperintah oleh kerajaan pakatan seperti Kelantan yang lebih 20 tahun diperintah oleh Wali Selipar Nik Aziz,Kedah ,Pulau Pinang atau pun Selangor.


Jika mereka benar benar mampu, hari ini juga subsidikan saja serendah mungkin harga barang kawalan di negeri pakatan buktikan cara pemerintahan mereka kononnya kerajaan berkebajikan. Apa perlunya dengan hanya mempermainkan pengundi di Kerdau.


Tindakan mempolitikkan harga barang kawalan ternyata memperlihatkan kebodohan mereka sendiri.Barang kawalan ada harga minimun dan harga maksimun. Ia disubsidi oleh kerajaan BN agar tidak terlalu mahal berbanding dengan harga pasaran luar.



Munafik seperti khawarij PAS ini sanggup melakukan apa saja,tidak kira menghabiskan wang ringgit membeli barang kawalan dan menjualnya dengan harga yang murah dari pasaran. Peruntukan wang yang banyak diberi agar PAS dapat menjualnya dengan harga yang murah di Kerdau.


Nampak gaya pengundi pakatan di Kedah,Kelantan,Pulau Pinang dan Selangor diperbodoh dan ditipu hidup hidup oleh permainan politik gampangan pakatan. Kononnya negeri yang diperintah oleh pakatan meraih laba yang tinggi,wang kerajaan negeri yang banyak tetapi mengapa tidak memberi subsidi agar harga barang kawalan jauh lebih rendah dari negeri lain.


Parti Isle khawarij PAS memang cukup licik dan amat hebat dalam seni berbohong.Penuh dengan tipu daya hasil daripada tarbiah ulamak akhir zaman yang bertopengkan agama.

Pembohong,penipu,kurang ajar,zalim,ganas dan kaki zina itulah khawarij PAS.


Pisau kata " depa nak jual murah kita beli ,masa undi pastikan pangkah BN"

Tiada ulasan:

Pengikut