Isnin, 28 Februari 2011

Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

MiLo SuaM

Posted: 28 Feb 2011 01:31 AM PST

Gambar bogel palsu jadi bahan kempen di Merlimau

Posted: 27 Feb 2011 11:06 PM PST

Nampaknya penyokong-penyokong gerombolan songkok tinggi sudah menggunakan taktik biasanya untuk meraih undi, iaitu dengan menggunakan gambar palsu "superimpose" bagi menggerakkan taktik serangan "hit and run".

Semua orang akan tahu bahawa gambar yang disebarkan ini adalah gambar palsu. Malah seekor kambing yang cacat otak sedang meragut rumput di Politeknik Merlimau juga akan menggeleng kepala melihat gambar ini.

Namun begitu, taktik seperti inilah yang digunakan untuk mendapatkan undi di setiap kali PRK diadakan. Walaupun fitnah ini akan terdedah, namun PRK sudah berlalu dan calon BN sudah menang dengan majoriti yang besar. BN boleh terus menipu dan merompak harta rakyat. Rakyat yang sudah diperbodohkan, walaupun sedar diperbodohkan terpaksa menunggu Pilihanraya Umum untuk menukar undi.

Satu daripada gambar berkenaan menunjukkan gambar separuh bogel Anwar dengan mesra mendakap pengadu kes liwatnya, Mohd Saiful Bukhari Azlan dan 'dara kontroversial yang berusia 40 tahun'- Ummi Hafilda.

Risalah itu berjudul "Kalau Umno haram, kalau PAS halal".

Satu lagi risalah meletakkan kepala Tuan Guru Nik Aziz yang terselit di celah kangkang kemaluan perempuan dengan kata-kata "Ingat PAS, ingat zina, tuihh!".

Ia juga memaparkan gambar mursyidul am PAS itu yang tersenyum sambil memberikan isyarat tangan bersetuju dengan kata-kata "Barang bagus baru barang naik".

Gambar Elizabeth Wong dalam baju tidur seksi yang diambil dari video kontroversialnya yang disebarkan beberapa tahun lalu juga dimuatkan.

Teresa Kok pula digambarkan berpakaian jarang dengan mengayakan kedudukan lucah tetapi gambar palsu Teo Nie Ching dianggap paling keterlaluan. Gambar dengan kakinya yang terkangkang dipaparkan dengan hanya dilitupi logo DAP. Bersebelahan gambar itu diselitkan gambar lain yang membabitkan 'orgy'.

ReJaM© "Dosa tak dosa tak penting yang penting BN mesti menang besar! Hidup BN! Inilah pejuang Islam sebenar! Semua orang wajib undi BN!"

RM10 juta projek kebetulan di DUN Kerdau

Posted: 27 Feb 2011 07:24 PM PST

Mungkin sebelum ini anda pernah menonton cerita-cerita drama Tamil dan Hindustan, ReJaM© tak dapat nak sebutkan tajuk cerita yang khusus. Dalam drama hindustan dan tamil, selalu kita disajikan dengan watak ahli politik yang jahat. Ahli politik tamil yang suka menipu rakyat demi meraih kuasa.

Selalu kita lihat dan kita berasa jijik dengan watak jahat ahli politik di dalam cerita tamil. Ahli politik yang hanya akan membantu rakyat semasa pilihanraya demi meraih undi rakyat. Ahli politik yang akan menabur projek-projek untuk rakyat di saat pilihanraya demi meraih sokongan rakyat. Inilah wajah ahli politik watak jahat di dalam filem tamil dan hindustan. Mereka akan berpura-pura baik di masa pilihanraya, pura-pura membantu semasa pilihanraya.

Kita dapat lihat betapa bodohnya rakyat yang ditipu oleh ahli politik watak jahat dalam filem hindustan dan tamil. Sudah ditipu berulang-ulang, namun rakyat di dalam filem tamil tetap akan mengundi ahli politik watak jahat itu. Malah rakyat di dalam filem tamil berasa bangga ditipu oleh ahli politik watak jahat.

Rupanya di Malaysia juga kita ada ahli politik watak jahat seperti ini. Ahli politik yang akan menaburkan gula-gula pilihanraya demi meraih undi rakyat. Namun bila ditanya mengapa ahli politik watak jahat ini baru nak mengumumkan projek ini? Ahli politik jahat negara kita ini akan kata "Saya sudah lama merancang projek untuk kawasan ini, ini semua kebetulan tiada kena mengena dengan pilihanraya" [Malaysiakini].

Apa yang kelakar dan peliknya, rakyat bersorak sorai bergembira dengan pengumuman projek-projek kebetulan seperti ini. Rakyat bangga ditipu oleh pemimpin ahli politik jahat seperti ini. Inilah cara ahli politik mengekalkan kuasa. Inilah juga cara rakyat ditipu oleh ahli politik jahat.

ReJaM© "Malang sungguh jika anda tergolong di dalam golongan rakyat yang bangang!"

Najib kata dunia yang anggap Ikhwanul Muslimin pengganas

Posted: 27 Feb 2011 07:00 AM PST

Sebelum ini laporan National Review tentang ucapan Najib benar-benar mengejutkan kita apabila Najib secara terang-terangan mengelarkan Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas, dan Yusuf Qaradhawi sebagai membawa kesesatan [National review].
Namun begitu hari ini apabila ditanya oleh pemberita, Najib menafikan dakwaan bahawa beliau mendakwa Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas. Sebaliknya Najib berkata, dunia yang memandang Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas [M'sia Insider].

Kata Najib,

"Saya tak kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) ini kumpulan pengganas. Saya kata Muslim Brotherhood (Ikhwanul Muslimin) boleh ambil bahagian dalam pilihan raya dengan syarat menolak keganasan dan fahaman ekstremis, sebab ini (kumpulan pengganas adalah) pandangan umum terhadap Muslim Brotherhood, bukan pandangan saya,"

Dunia mana yang menganggap Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas? Dunia mana yang menganggap Sheikh Yusuf Qaradhawi sebagai pengganas? Jelas sekali negara-negara kafir harbi yang memberikan pandangan Ikhwanul Muslimin dan Yusuf Qaradhawi sebagai pengganas. Mengapa Najib turut menjadi agen negara kafir untuk menasihatkan Ikhwanul Muslimin? Dan jelas sekali Najib mengakui pandangan negara Kafir Harbi untuk menggelar Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas.

Kalau Najib tiada rasa curiga kepada Ikhwanul Muslimin, untuk apa menasihati mereka agar jangan menerima keganasan dan fahaman ekstrimis? Wajarkah seorang ayah tiba-tiba menasihatkan cikgu Matematik agar jangan merogol murid-muridnya?

PRK Merlimau, Utusan kantoi lagi

Posted: 27 Feb 2011 04:41 AM PST

Utusan Malaysia, satu cakerawala tau akhbar yang kuat putar alam. Selalu putar belit cerita, dan selalu juga terbongkar, malah kalau setakat nak bongkar penipuan Utusan Malaysia ni, dalam masa 2 3 minit dah boleh dapat jawapan sebenar. Makhluk asing pun kena kelentong dengan Utusan Malaysia. Memang layak kita gelar ini akhbar sebagai Utusan Merapu.

Semasa penamaan calon di DUN Merlimau, Utusan Malaysia melaporkan bahawa 7000 penyokong Bn hadir berbanding 5000 penyokong PAS [Utusan].

Cakap banyak pun tak guna tembak tak kena, korang tengok sendirilah gambar-gambar kat bawah ni. Siapa yang tipu? Utusan tipu atau Ketua Polis Melaka yang tipu? Atau dua-dua penipu? Kah kah kah...

Berapa banyak penyokong PAS, berapa banyak penyokong BN lantaklah tak ada siapa nak ambil kisah. Tapi bila akhbar buat cerita bohong, tu yang orang semua naik darah.

ReJaM© "Cerita bohong dan Utusan, bagaikan aur dengan tebing"

Blog-list Malaysia

Posted: 28 Feb 2011 01:30 AM PST

PAS usah mimpi boleh rampas Merlimau, kata Ali Rustam

JASIN, 28 Feb — Datuk Seri Mohd Ali Rustam menasihatkan PAS agar tidak bermimpi yang ia boleh merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau, yang selama ini merupakan kubu kuat Barisan Nasional (BN).

Ini kerana, jelas Ketua Menteri Melaka, PAS tidak mempunyai jasa besar di Melaka, sebaliknya hanya tahu melemparkan pelbagai tuduhan berunsur fitnah terhadap kerajaan negeri pimpinan beliau.

"Tapi tak akan tiba-tiba, BN buat kerja siang malam, ekonomi Melaka baik, keselamatan pun bagus dan sosial lebih bagus daripada PAS tadbir di Kelantan. Tak akan orang tak kenal jasa kita, PAS datang sini kata kita mati masuk neraka, tak akan orang Melaka nak dengar cakap PAS yang fitnah macam ini?" kata beliau.


"PAS ini saya ingat dia mimpi, dia tak tahu apa yang dia cakap... macam kita buat lapangan terbang, kapal terbang Boeing 737 dah turun tapi dia kata tak ada sama juga. Macam Eye On Malaysia, saya kata swasta yang buat yang baru ini tapi dia kata kerajaan buat, bukankah ini bohong? Orang Melaka tahu, tak akan orang Melaka akan percaya cakap bohong macam itu," kata Mohd Ali kepada The Malaysian Insider.

Selain itu, beliau juga menyifatkan PAS sebagai "terdesak" apabila menggunakan pengaruh pelakon, pelawak dan penulis lirik Bob Lokman dalam kempen pilihan raya kecil parti itu untuk meraih sokongan pengundi Melayu.

"Saya tengok PAS ini dia dah kira terdesak betul, tak akan tiba-tiba orang nak bagi dia undi... apa jasa dia di sini (Merlimau)? Di Kelantan pun tak boleh tadbir. Dia tuduh kita jahiliah tapi sembahyang di masjid kita.

"Jadi orang Melaka tahu dia (PAS) cakap fitnah, saya tak fikir orang Melaka atau Merlimau akan beri sokongan yang banyak, sikit-sikit undi dia dapatlah tapi bukan banyak," katanya.

Bob Lokman salah seorang penceramah jemputan PAS pada pilihan raya kecil DUN Merlimau yang berlangsung ini.

Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan pertarungan satu lawan satu antara calon BN Roslan Ahmad, ahli jawatankuasa Umno Jasin dan calon PAS Yuhaizat Abdullah, Timbalan Ketua Pemuda PAS Melaka dan Timbalan Yang Dipertua PAS Jasin.

"Kita maju tapi PAS kata tak maju, tapi nak dapatkan undi. PAS apa jasa? Tak akan orang tiba-tiba nak bagi jasa pada PAS?

"Lepas itu asyik mengata kita, saya fikir orang tak bagi undi banyaklah... jangan harap nak dapat undi percuma," tegas Mohd Ali.

Pengerusi Umno Melaka itu itu berkeyakinan BN akan memperoleh lebih 50 peratus undi Cina bagi membantu mencapai kemenangan yang besar dalam pilihan raya kawasan itu yang akan diadakan 6 Mac.

"Saya yakin kita akan dapat undi tambahan daripada pengundi (Cina) di DUN Merlimau, nampak daripada reaksi dan respons yang baik daripada mereka. Saya fikir kita boleh dapat lebih daripada 50 peratus (undi Cina) kalau tengok keadaan sekarang yang mana mereka semua OK, gembira dan tiada tekanan.

"Bagaimanapun saya minta jentera juga tidak terlalu yakin, kita kena kerja, Saya janji majoriti lebih dari yang lepas, berapa sasaran saya tak sebut asalkan lebih kita akan berpuas hati," katanya.

Semalam Pengarah Pilihan Raya PAS pusat Datuk Halim Abdul Rahman berkata PAS memerlukan 45 peratus undi Melayu untuk merampas kerusi Merlimau, sekali gus menghantar wakil rakyat pertamanya ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka.

Beliau berkata, pihaknya kini sudah berjaya memperoleh 41 peratus undi Melayu dan memerlukan empat peratus lagi untuk mencapai kemenangan.

Kata Halim, PAS juga menyasarkan 75 peratus undi Cina dan 40 peratus undi India.

Mengenai tuduhan yang dilemparkan PAS terhadap kerajaan pimpinannya termasuk pembinaan lapangan terbang Batu Berendam dan sistem monorel di sepanjang Sungai Melaka, Mohd Ali berkata parti Islam itu sebenarnya tidak mempunyai isu untuk menyerang BN.

"PAS cakaplah apa yang dia nak cakap... dia parti pembohong dan suka cakap fitnah... PAS tak faham ekonomi, kita ada monorel tepi sungai... pelancong pun sudah 10 juta orang, monorel pun kita buat duit juga. Mula-mula dulu (ketika dilancarkan) ada patah sikit, monorel itu kita beli murah dari China.

"Dia (PAS) nak undi Cina tapi barang China tak nak pakai, PAS ini kan hipokrit... saya beli monorel dari China pasal sokong Cina. Jadi saya sokong China... saya sokong orang Cina jadi saya beli monorel China. DAP kata nak undi Cina tapi monorel China tak nak beli.

"Dia cakap lain tapi buat lain, saya berani beli monorel," tegas beliau.

Ini pilihan raya kecil ke-15 sejak 8 Mac 2008 dan yang pertama di Melaka.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Pengikut